(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 7 تیر 1390- شماره 19961

حكم دادگاه رفيق حريري امروز صادر مي شود
پاكستان 18 مستشار نظامي انگليس رااخراج كرد
سازمان هاي بين المللي: آل خليفه به جنايت عليه مردم بحرين پايان دهد
مردم يونان : تسليم نمي شويم و به اعتراض ها ادامه مي دهيم
ارسال سلاح هاي قاچاق به سوريه با حمايت وهابي هاي سعودي
هزاران مغربي در رباط عليه پادشاه شعار دادند
اعلام آمادگي انقلابيون ليبي براي مشخص كردن سرنوشت امام موسي صدر
صدور حكم بازداشت قذافي در دادگاه لاهه
احزاب سياسي لبنان خواستار شكايت عليه آمريكا در شوراي امنيت شدند
تهديدهاي رژيم صهيونيستي در آستانه عزيمت كاروان آزادي-2 به غزه
درگيري مزدوران علي عبدالله صالح با مردم در چند شهر يمن
حركت ميليوني شيعيان عراق با پاي پياده به سمت كاظمين
برقراري حكومت نظامي در پايتخت سودان جنوبي



حكم دادگاه رفيق حريري امروز صادر مي شود

روزنامه الحيات از صدور حكم دادگاه بين المللي رفيق حريري نخست وزير سابق لبنان خبر داد.
اين روزنامه چاپ لندن به نقل از منابع فرانسوي نوشت، دستگاه قضايي لبنان امروز متن حكم اوليه دادگاه بين المللي ترور حريري را دريافت خواهد كرد.
الحيات افزود، اين دادگاه سعي دارد با صدور حكم اوليه پيش از تدوين بيانيه وزارتي به اختلافات گروههاي سياسي لبنان دامن زده و دولت برآمده از مردم را با شكست مواجه كند.اين روزنامه به نقل از كارشناسان سياسي افزود، تلاش براي سرپوش گذاشتن بر رسوايي سازمان جاسوسي آمريكا در لبنان از ديگر اهداف صدور حكم دادگاه حريري است.در اين ميان روزنامه شرق الاوسط مدعي شد، حكم اوليه دادگاه حريري از دولت لبنان خواهد خواست تا تحقيقات از پنج تن از اعضاي حزب الله را آغاز كند.

 



پاكستان 18 مستشار نظامي انگليس رااخراج كرد

با افزايش تنش ميان پاكستان و غرب، دولت اسلام آباد 18 مستشار نظامي انگليس را از پاكستان اخراج كرد.
به گزارش خبرگزاري فارس، دولت اسلام آباد يك تيم 18 نفره از مستشاران نظامي انگليس را از پاكستان اخراج كرد. اين نظاميان قرار بود كه تا تابستان 2013 در پاكستان بمانند. مستشاران مذكور نيروهاي مرزي پاكستان را آموزش مي دادند، دولت اسلام آباد بيش از دوسوم 135 نظامي آمريكايي مستقر در پاكستان را نيز قبلاً اخراج كرده است.
حمله هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكايي به وزيرستان شمالي و عمليات تفنگداران آمريكايي در «ابيت آباد» پاكستان، كه 12 ارديبهشت صورت گرفت و به مرگ «اسامه بن لادن» رهبر گروه طالبان انجاميد، روابط پاكستان با آمريكا را تيره كرده است. انگليس متحد كليدي آمريكا در جنگ عليه طالبان است.




 



سازمان هاي بين المللي: آل خليفه به جنايت عليه مردم بحرين پايان دهد

سرويس خارجي -
سازمان هاي حقوقي بين المللي و نهادهاي حقوق بشري به رژيم آل خليفه درباره ادامه جنايات و سركوبگري ها نسبت به ملت مظلوم بحرين هشدار دادند.
سازمان هاي حقوقي بين المللي با اشاره به بي اعتنايي رژيم آل خليفه به درخواست هاي مكرر اين سازمان ها براي توقف جنايات عليه ملت بحرين اعلام كردند اين سازمان هاي حقوقي و نهادهاي حقوق بشري در مواضع خود نسبت به رژيم آل خليفه همسو و هم راي شده اند و در صورت ادامه اين جنايات به اقدامات مشترك متوسل خواهند شد.
اين سازمان هاي حقوقي همچنين به رژيم آل سعود براي همكاري تنگاتنگ با رژيم آل خليفه در سركوب مردم بحرين هشدار دادند و افزودند، بهتر است عربستان با دخالت در امور داخلي بحرين بيش از اين وجهه بين المللي خود را تخريب نكند.
اين در حالي است كه انقلابيون بحريني نيز اعلام كردند كه رژيم آل خليفه با ادامه سركوب ها نمي تواند چهره مخدوش خود را با دعوت به گفت وگو نزد افكار عمومي جهان ترميم كند.
«موسي محمد» فعال حقوقي بحرين در اين باره گفت، رژيم با بحران واقعي روبه رو شده به همين سبب با استفاده از ابزار نظامي سركوبگر درصدد حفظ ثبات و امنيت رژيم است اما تا زماني كه مردم بحرين بازداشت و كشته مي شوند ثبات و امنيت برقرار نخواهد شد.
«شيخ علي سلمان» رئيس جمعيت الوفاق نيز گفت، پادشاه بحرين شخصي را مسئول گفت وگو با مردم كرده كه خود را از هر شاهي بالاتر مي داند و گفت وگو با وي نتيجه اي ندارد.
وي تاكيد كرد، تنها راه گفت وگو با رژيم آل خليفه، آزادي زندانيان سياسي، توقف محاكمه مخالفان، اعطاي آزادي هاي عمومي، ايجاد اصلاحات و توجه به خواسته هاي مردم است.
گفتني است شاهدان عيني در بحرين اعلام كردند كه گروه هايي از ارتش سعودي و اماراتي در پي مخالفت هاي مردم بحرين درصدد خروج از اين كشور هستند.

 



مردم يونان : تسليم نمي شويم و به اعتراض ها ادامه مي دهيم

در سي و چهارمين روز تجمعات ضددولتي يونان، هزاران نفر از مردم سرتاسر اين كشور در ميدان مركزي پايتخت تجمع كردند.
شمار زيادي از مردم شهرهاي مختلف يونان طي دو روز گذشته با رساندن خود به جمع تجمع كنندگان ميدان «سينداگما» آتن، در نزديكي ساختمان پارلمان عليه سياست هاي اقتصادي دولت شعار دادند.
براساس گزارش هاي دريافتي، گروهي از مردم نيز با برپايي تجمعات مشابه در ساير نقاط پايتخت اعلام كردند، تا رسيدن به اهداف خود كه همانا جلوگيري از تصويب لايحه اجراي رياضت اقتصادي است، دست از اعتصاب و تظاهرات برنخواهند داشت.
به گزارش «پرس تي وي»، پارلمان يونان قصد دارد طي روزهاي چهارشنبه و پنج شنبه لايحه جديدي را به تصويب برساند كه براساس آن 28 ميليارد يورو از محل اجراي رياضت هاي اقتصادي به دولت كمك مي شود.
صندوق بين المللي پول، بانك جهاني و اتحاديه اروپا تنها راه كمك به اقتصاد بحران زده يونان را اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي عنوان كرده اند. در همين رابطه وزير اقتصاد آلمان نيز هشدار داد، در صورتي كه قانونگذاران يوناني اين لايحه را به تصويب نرسانند، هيچ كمكي به آنها نخواهد شد.
گفتني است، اجراي رياضت اقتصادي فشار مضاعفي را بر قشر متوسط جامعه يونان وارد مي آورد. از اسپانيا نيز خبر مي رسد، مردم همچنان عليه برنامه هاي اقتصادي دولت فعالند. مردم اين كشور اروپايي از 15 ماه مه تاكنون با برپايي راهپيمايي، تظاهرات و اعتصابات گسترده خواستار توقف همكاري هاي اقتصادي كشورشان با صندوق بين المللي پول، اتحاديه اروپا و بانك جهاني هستند. اين كشور نيز تنها در صورتي حق استفاده از كمك هاي اتحاديه اروپا و دو موسسه مالي مذكور را خواهند داشت كه تن به اجراي طرح هاي رياضت اقتصادي آنها دهد. مردم شهرهاي مختلف اسپانيا در مخالفت با اين طرح ها، چند روزي است به سمت «مادريد» به راه افتاده اند تا طي يك ماه آينده يكي از بزرگترين تجمعات ضددولتي خود را به نمايش بگذارند. در اين راهپيمايي 652 كيلومتري، صدها هزار نفر از مردم شهرهاي مختلف به مرور زمان و در مكان هاي مختلف به يكديگر خواهند پيوست.
از انگليس نيز خبر مي رسد، با نزديك شدن به زمان برگزاري اعتصاب بزرگ و سراسري (پنج شنبه) دولت تلاش هايي را براي منصرف كردن اعتصابيون آغاز كرده است. روزنامه انگليسي «اينديپندنت» در اين باره نوشت: با وجود آن كه دولت ائتلافي انگليس فشار زيادي را بر اتحاديه هاي معلمان انگليسي وارد مي آورد، رهبران اين اتحاديه ها حاضر نشده اند از تصميم خود منصرف شوند. معلمان انگليسي به همراه كارمندان و كارگران دولتي و استادان دانشگاه ها قصد دارند در اعتراض به اوضاع اقتصادي حاكم بر انگليس دست به اعتصاب بزرگي بزنند. اعتصابي كه «پرس تي وي» به نقل از اتحاديه هاي كارگري اين كشور در مورد آن نوشت حدود 10 ميليون نفر در آن مشاركت خواهند داشت.
دولت انگليس قصد دارد به منظور فائق آمدن به برخي مشكلات اقتصادي خود، طرح هايي را به مرحله اجرا بگذارد كه اقشار مختلف جامعه را تحت فشارهاي شديد اقتصادي قرار مي دهد. به عنوان مثال دولت تاكيد كرده كمك هاي بازنشستگي حدود سه درصد افزايش مي دهد و در مقابل سن بازنشستگي را نيز به 66 سال مي رساند.
برخي گزارش ها حاكي است، با شروع اعتصاب ها، تنها در بخش آموزش انگليسي بيش از 40 درصد مدارس تعطيل خواهند شد، در نتيجه عملكرد ديگر مدارس نيز دچار اختلال خواهد شد.
گروهي از كارشناسان نيز هشدار داده اند، اين اعتصاب مي تواند طي چهار سال آينده به شكل فزاينده اي گسترش يافته و در نتيجه مهار آن نيز بسيار سخت شود.

 



ساندي تايمز فاش كرد
ارسال سلاح هاي قاچاق به سوريه با حمايت وهابي هاي سعودي

روزنامه انگليسي ساندي تايمز فاش كرد كه افراد تندرو مسلح در سوريه به منظور سرنگوني دولت بشاراسد با حمايت شيوخ وهابي به قاچاق اسلحه از مرزهاي عراق، لبنان و تركيه روي آورده اند.
به گزارش خبرگزاري فارس، روزنامه ساندي تايمز نوشت، قاچاق اسلحه از مرزهاي تركيه، لبنان و عراق عليه دولت سوريه با حمايت وهابي هاي سعودي صورت مي گيرد.
اين روزنامه نوشت اين گروه هاي تندرو مسلح دست كم در چهار شهر به سوي نيروهاي امنيتي سوريه تيراندازي كرده اند و تنها در شهرك «معره النعمان» واقع در شمال غرب سوريه، با حمله به يك مركز نظامي چهار نيروي پليس سوريه را به قتل رسانده اند.
ساندي تايمز افزود، برخي از شخصيت هاي ديني تندرو در سعودي ( شيوخ وهابي) حكم جهاد عليه حكومت سوريه را صادر كرده اند و نشانه هاي زيادي مبني بر قاچاق اسلحه از مرزهاي عراق، تركيه و لبنان به سوريه وجود دارد.
چندي پيش دولت سوريه تصاويري از سلاح هاي به دست آمده از سوي برخي از افراد مسلح دستگير شده، منتشر كرد و اعلام كرد كه اين افراد اعتراف كرده اند اين سلاح ها را از طريق قاچاق به دست آورده اند و در صفوف تظاهرات كنندگان عليه دولت اسد توطئه چيني مي كردند، اما در همان زمان رسانه هاي غربي در اين باره ابراز ترديد كردند، اما سرانجام يك روزنامه انگليسي اين سكوت را شكست و نتوانست نشانه هاي موجود مبني بر توطئه چيني عليه دولت اسد را ناديده بگيرد.
از سوي ديگر، بعد از فشارهاي سياسي غرب به سوريه به بهانه ناآرامي در اين كشور، اين كشورها به فشارهاي اقتصادي عليه دمشق شدت دادند و در اين رابطه وزير امورخارجه فرانسه از مخالفت چين و روسيه در وتوي قطعنامه تحريم سوريه در شوراي امنيت به شدت ابراز نگراني كرد.آلن ژوپه با اشاره به مخالفت چين و روسيه با صدور قطعنامه تحريم شوراي امنيت عليه «بشار اسد» رئيس جمهور سوريه تصريح كرد: «چين و روسيه اعلام كرده اند كه از حق وتوي خود براي جلوگيري از قطعنامه تحريم شوراي امنيت استفاده خواهند كرد و من از اين بابت بسيار متاسفم. ما در تلاش براي متقاعد كردن پكن و مسكو و ارائه بيانيه اي هستيم كه بشاراسد را ملزم به از سرگيري روند اصلاحات كند.» بعد از فشارهاي نظامي و امنيتي براي وادار كردن دولت بشاراسد به تسليم در برابر خواسته هاي غرب، تحريم اقتصادي سوريه از سوي اين كشورها وارد مرحله جديدي شد ولي اين تلاش ها تاكنون با مخالفت چين و روسيه ناكام مانده است و دمشق نيز با ايستادگي در برابر اين خواسته ها مقاومت كرده است.
مقامات دمشق از سوريه به خاطر مخالفت اين كشور با دخالت خارجي در امور داخلي سوريه قدرداني كرده اند.
بشاراسد رئيس جمهور سوريه نيز به كشورهاي خارجي به ويژه كشورهاي غربي درباره حملات تبليغاتي عليه سوريه و تحريف واقعيات هشدار داده است.
اين در حالي است كه رئيس فراكسيون حزب الله در مجلس لبنان نيز اعلام كرد، وحدت و امنيت سوريه وحدت و امنيت لبنان است و هدف قرار دادن سوريه هدف قرار دادن لبنان است.

 



هزاران مغربي در رباط عليه پادشاه شعار دادند

هزاران مغربي در مخالفت با اصلاحات قانون اساسي پيشنهادي از سوي پادشاه در سراسر اين كشور دست به تظاهرات زدند.
به گزارش خبرگزاري ها، تظاهرات روز يكشنبه مخالفان محمد ششم، جديدترين موج تظاهرات در مغرب است كه چند روز پيش از برگزاري همه پرسي اول ژوئيه (10 تير) در مورد اصلاحات پيشنهادي پادشاه برگزار مي شود.
براساس اين گزارش، ده ها پليس و نيروي امنيتي تظاهرات مخالفان اصلاحات قانون اساسي در رباط پايتخت مغرب را با استفاده از باتوم متفرق كردند. خبرگزاري فرانسه نيز از تظاهرات آرام حدود 7000 نفر از اعضاي جنبش جوانان 20 فوريه در منطقه المحمدي (كازابلانكا) در مخالفت با همه پرسي و اعتراض به اصلاحات پيشنهادي قانون اساسي خبر داد.
اين گزارش حاكي است، معترضان در اين تظاهرات اعلام كردند كه همه پرسي را تحريم مي كنند و چندين تظاهرات مشابه ديگر نيز در طنجه (شمال) و مراكش(جنوب) اين كشور برگزار شد.
مخالفان محمدششم معتقدند كه طرح هاي پيشنهادي پادشاه مغرب، باعث باقي ماندن قدرت در دستان وي خواهد شد و به وي اجازه مي دهد تا پارلمان را منحل كند.
اين در حالي است كه پادشاه 47 ساله مغرب ماه جاري ميلادي پس از اينكه تظاهرات خياباني گسترش پيدا كرد، اصلاحاتي را براي اعمال كردن در قانون اساسي پيشنهاد داد.
همچنين مقامات مغربي روز جمعه به همه امامان جمعه در مساجد اين كشور دستور دادند تا از نمازگزاران بخواهند به اصلاحات مورد نظر پادشاه راي دهند.

 



اعلام آمادگي انقلابيون ليبي براي مشخص كردن سرنوشت امام موسي صدر

انقلابيون ليبيايي از آمادگي خود براي مشخص كردن سرنوشت امام موسي صدر خبر دادند.
به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از روزنامه «الانباء» كويت، مصطفي عبدالجليل رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي گفت: اگر انقلابيون زمام امور را در كشور به دست بگيرند، برخي پرونده هاي حقوقي حساس از جمله پرونده ناپديد شدن امام موسي صدر را در دستور كار قرار خواهيم داد. وي با اشاره به اين موضوع كه انقلابيون ليبيايي مصمم هستند تا سرنوشت اين روحاني شيعه را مشخص كنند افزود: اگر دولت لبنان در اين زمينه درخواست رسمي بدهد براي هر نوع همكاري آماده ايم، زيرا شواهد و اسنادي در دست داريم كه مي تواند در حل معماي پرونده موثر باشد.
رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي، همچنين وعده داد برخي از پرونده هاي جنجالي ميان ليبي و جوامع بين المللي هم در دستور كار انقلابيون قرار خواهد گرفت.

 



صدور حكم بازداشت قذافي در دادگاه لاهه

دادگاه بين المللي كيفري لاهه، حكم بازداشت معمر قذافي ديكتاتور ليبي را به دليل جنايات ضدبشري صادر كرد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، قضات دادگاه بين المللي كيفري لاهه روز دوشنبه در نشست عمومي خود، حكم بازداشت قذافي را به دليل ارتكاب جنايات جنگي بر ضد بشريت از 15 فوريه تاكنون صادر كرد.
لوئيس مورينو اوكامبو دادستان كل دادگاه لاهه در 16 ماه مه سال جاري ميلادي از اين دادگاه خواسته بود كه حكم بازداشت قذافي (رهبر ليبي) و فرزند وي (سيف الاسلام) و همچنين رئيس سازمان امنيت اين كشور را صادر كند.
اوكامبو اين سه تن را متهم به ارتكاب قتل و نسل كشي و از بين بردن مخالفان از 15 فوريه به خصوص در طرابلس، بنغازي و مصراته كرده است.
به گفته دادستان دادگاه كيفري لاهه، خيزش مردمي بر ضد رژيم ليبي، به كشته شدن ده ها تن، فرار 650 هزار نفر و آوارگي 243 هزار نفر در داخل اين كشور منجر شده است.
براساس اسناد جمع آوري شده از سوي دادستان دادگاه لاهه، قذافي 69 ساله با به كارگيري تمامي ابزارهاي موجود، اقدام به قلع و قمع مخالفان خود در داخل ليبي كرده است.
تلاش هاي قذافي
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، قذافي دو وزير دولت خود را به تونس اعزام كرد تا براي آتش بس و مذاكره، راهي پيدا كنند. «احمد حجازي» و «ابراهيم شريف»، وزيران بهداشت و امور اجتماعي ليبي، اكنون در شهر «جربا» به سر مي برند و قصد دارند با مخالفان گفت وگو كنند. به گفته «آلن ژوپه»، وزير خارجه فرانسه، تاكنون گفت وگوهايي ميان طرفين در مورد سرنوشت قذافي صورت گرفته است. وي به نتيجه اين گفت وگوها اشاره اي نكرد.
كارگروه اتحاديه آفريقا نيز كه سرگرم گفت وگو ميان نمايندگان خود بر سر ليبي در پايتخت آفريقاي جنوبي است، اعلام كرد؛ قذافي در روند مذاكرات دخالت نمي كند. در بيانيه اي كه توسط «راستا لاماهرا» كميسر صلح و امنيت اتحاديه آفريقا صادر شده، آمده است: اين كارگروه از اقدام سرهنگ قذافي مبني بر مشاركت نكردن در فرآيند مذاكرات استقبال مي كند. وي از هرگونه توضيح بيشتر خودداري كرد. در روزهاي اخير شايعاتي مبني بر اينكه حاكم ليبي در صدد ترك طرابلس است و مخالفان ممكن است تبعيد داخلي وي را به يك نقطه دورافتاده بپذيرند، قوت گرفته است. اما سخنگوي دولت قذافي قصد حاكم ليبي براي ترك قدرت يا كشورش را تكذيب كرد. «موسي ابراهيم» گفت: قذافي اينجاست، وي مانده است، وي در حال رهبري كشور است. وي اينجا را ترك نخواهد كرد. وي كناره گيري نخواهد كرد، چرا كه هيچ سمت رسمي ندارد.
اين تحولات در حالي صورت مي گيرد كه درگيري ها همچنان ادامه دارد و برخي منابع از وقوع درگيري ميان طرفداران قذافي و مخالفان در 15كيلومتري طرابلس خبر دادند.
پايگاه اينترنتي «سي.ان.ان» نيز از وقوع درگيري شديد در «بيت الغانم»، واقع در 100كيلومتري طرابلس خبر داد. در مورد تلفات احتمالي اين درگيري شديد كه ديروز جريان داشت، گزارشي نرسيده است.

 



احزاب سياسي لبنان خواستار شكايت عليه آمريكا در شوراي امنيت شدند

احزاب و شخصيت هاي لبناني در پي اظهارات سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله درباره جاسوسي سفارت آمريكا در بيروت خواستار شكايت عليه اين كشور در شوراي امنيت شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس، احزاب و شخصيت هاي لبناني با انتشار بيانيه اي از دولت لبنان خواستند به مسئوليت خود در قبال دفاع از امنيت و تماميت ارضي كشور عمل كند و به دخالت خارجي ها در امور داخلي لبنان پايان دهد.
احزاب لبناني در اين بيانيه خواستار شكايت لبنان از آمريكا به شوراي امنيت سازمان ملل متحد به علت دخالت هاي آشكار و وقيحانه در امور داخلي اين كشور شدند و تاكيد كردند كه آمريكا به كانون رژيم صهيونيستي براي جاسوسي عليه لبنان تبديل شده است.
احزاب و شخصيت هاي لبناني همچنين با ارج نهادن به اظهارات سيد «حسن نصرالله» در مورد ضرورت توجه به خطر هميشگي اسرائيل عليه لبنان و خطرات اتفاقات سوريه هشدار داده و تاكيد كردند كه اين توطئه براي از بين بردن آرمان فلسطين است.
از سوي ديگر، پايگاه تحليلي آمريكايي گلوبال ريسرچ اظهار داشت، لبنان به مكان امني براي ماموران اطلاعاتي و عملياتي آمريكا، اتحاديه اروپا، اسرائيل، اردن و عربستان سعودي تبديل شده است و هدف آنها مقابله و از بين بردن حزب الله و حاميان آن است.
اين پايگاه آمريكايي افزود، واشنگتن و متحدانش يعني اسرائيل و سعودي ها در حال انجام اقداماتي براي از بين بردن بلوك مقاومت و تضعيف هرگونه انگيزه براي ايجاد دموكراسي در جهان عرب هستند.
گلوبال ريسرچ تصريح كرد: شوراي امنيت سازمان ملل و چندين نهاد وابسته به اين سازمان همگي از سوي آمريكا و اتحاديه اروپا براي فشار عليه لبنان استفاده مي شوند و بان كي مون دبيركل اين سازمان دستورات خود را از واشنگتن دريافت مي كند.
اين پايگاه خبري اظهار داشت، بان كي مون به مشروعيت بخشيدن جنگ هاي آمريكا و ناتو كمك كرده است و سازمان ملل به عنوان ابزاري براي توطئه چيني عليه مقاومت لبنان و خلع سلاح آن تبديل شده است.
از سوي ديگر، ارتش لبنان با انتشار بيانيه اي از تجاوز هفت جنگنده جاسوسي رژيم صهيونيستي به حريم هوايي لبنان خبر داد.

 



تهديدهاي رژيم صهيونيستي در آستانه عزيمت كاروان آزادي-2 به غزه

سرويس خارجي-
دولت بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي هشدار داد كه تحت هيچ شرايطي اجازه ورود كشتي هاي كاروان آزادي-2 به نوارغزه را نخواهد داد.
منابع رژيم صهيونيستي اعلام كردند كابينه امنيتي اسرائيل به دليل عزيمت كشتي هاي كاروان آزادي-2 جلسه خود را كه قرار بود روز چهارشنبه برگزار شود روز گذشته برگزار كرد و در اين جلسه به سازمان دهندگان كاروان آزادي-2 هشدار داده شد كه از تصميم عزيمت به غزه منصرف شوند چرا كه جلوي ورود آن به غزه گرفته خواهد شد.
نتانياهو به نيروي دريايي رژيم صهيونيستي دستور داده است كه مانع ورود اين كشتي ها به غزه شود.
فرمانده نيروي دريايي رژيم صهيونيستي نيز با هشدار به سازمان دهندگان كاروان آزادي-2 اعلام كرد كه نيروي دريايي اسرائيل به هيچ وجه به كشتي هاي اين كاروان اجازه ورود به غزه را نخواهد داد.
وي مدعي شد كه هدف اين كاروان درگيري با نيروهاي ارتش اسرائيل و ايجاد جنجال رسانه اي عليه اسرائيل است.
رژيم اشغالگر همچنين به خبرنگاران خارجي هشدار داد كه در ناوگان آزادي-2 شركت نكنند.كابينه رژيم صهيونيستي به نمايندگان مطبوعات خارجي هشدار داد، شركت در اين ناوگان به معناي نقض قانون اين رژيم است و كساني كه اين قانون را نقض كنند به مدت 10 سال از ورود به اراضي اشغالي منع مي شوند و همه تجهيزات آنها مصادره مي شود.
كاروان آزادي-2 شامل 10 كشتي است كه حامل حدود 500 فعال حقوق بشر است و امروز عازم نوارغزه مي شود.
جنبش حماس از جامعه جهاني و موسسات حقوقي و بشردوستانه خواست كه حمايت لازم را از ناوگان آزادي-2 به عمل آورند و با اقدامات برخي طرف ها براي مانع تراشي بر سر راه سفر اين ناوگان مقابله كنند.

 



درگيري مزدوران علي عبدالله صالح با مردم در چند شهر يمن

در درگيري بين نيروهاي طرفدار علي عبدالله صالح ديكتاتور يمن با انقلابيون در شهر تعز پنج نفر كشته و تعدادي مجروح شدند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در درگيري هاي صورت گرفته بين نيروهاي طرفدار علي عبدالله صالح و انقلابيون يمني دست كم پنج نفر كشته و تعداد زيادي مجروح شدند.
اين در حالي است كه نيروهاي امنيتي در منطقه الحيمه، ارحب در استان صنعا، استان تعز و استان اب به دستور عبدربه منصور هادي معاون رئيس جمهور يمني حملاتي را صورت دادند.
از سوي ديگر، نيروهاي گارد رياست جمهوري به فرماندهي احمد علي صالح پسر علي عبدالله صالح طي روزهاي اخير حملاتي را عليه انقلابيون در دو روستا برنامه ريزي كرده بودند.
گروههاي مخالف يمني اين اقدام پسر علي عبدالله صالح و منصور هادي معاون وي را محكوم و اعلام كردند كه اجازه چنين حملاتي به ايادي صالح نخواهند داد.مردم يمن نيز با برگزاري تظاهرات گسترده در چند شهر يمن خواستار بركناري علي عبدالله صالح و كوتاه شدن دست اطرافيانش از حكومت شدند.
تظاهركنندگان فرياد مي زدند وابستگان صالح بايد از كشور خارج شوند، پسران صالح در كشور جايي ندارند.
در همين رابطه پايگاه خبري محيط از آخرين نظرسنجي صورت گرفته به وسيله اين پايگاه خبري گزارش داد و اعلام كرد كه بيش از 65 درصد از شهروندان عرب در اين نظرسنجي اعلام كردند كه از دخالت آمريكا و عربستان سعودي در يمن ناراضي هستند و معتقدند كه قدرت در يمن بايد به دولت منتخب مردم واگذار شود.
آمريكا و رژيم سعودي در تلاشند تا قدرت به معاون صالح واگذار و از تشكيل شوراي انتقالي منتخب مردم جلوگيري كنند.
انقلابيون يمني مخالفت خود را با اين طرح اعلام و در تظاهرات خود بارها اعلام كردند كه خواستار كوتاه شدن دست بيگانگان به ويژه آمريكا و عربستان از امور كشورشان هستند.

 



حركت ميليوني شيعيان عراق با پاي پياده به سمت كاظمين

سرويس خارجي-
بيش از يك ميليون تن از شيعيان عراق همزمان با فرا رسيدن سالروز شهادت امام كاظم(ع) با پاي پياده در حال حركت به سمت كاظمين هستند.
بيش از يك ميليون تن از شيعيان و عاشقان خاندان عصمت و طهارت(ع) از روزهاي گذشته پياده روي خود را به سمت كاظمين براي برگزاري مراسم عزاداري شهادت امام موسي كاظم(ع) آغاز كرده اند.
در اين مراسم كه تحت تدابير شديد امنيتي برگزار مي شود زن و مرد و كودك و پير و جوان با پاي پياده به سمت كاظمين و حرم مطهر حضرت امام موسي كاظم(ع) در حال حركت هستند و ده ها هزار تن نيز تاكنون به اين حرم مطهر رسيده اند.
هيئت هاي عزاداري با برپايي چادرهايي به خدمتگزاري به زائران مشغول هستند و عزاداران مشكلي از بابت غذا و امكانات ندارند.
شيعيان عراق در مراسم هايي نظير اربعين حسيني، نيمه شعبان و شهادت امام موسي كاظم(ع)، بدون توجه به تهديدات تروريست ها با پاي پياده از شهرهاي مختلف اين كشور به كربلا و كاظمين حركت مي كنند.

 



در آستانه اعلام استقلال صورت گرفت
برقراري حكومت نظامي در پايتخت سودان جنوبي

دولت جنوب سودان در آستانه برگزاري مراسم اعلام استقلال خود از شمال اين كشور، در پايتخت مقررات منع رفت و آمد شبانه برقرار كرد.
به گزارش خبرگزاريها، دولت جنوب سودان، قانون منع رفت و آمد شبانه را از ساعت 30/1صبح تا 7 صبح در شهر جوبا (پايتخت) برقرار و اقدام به بازرسي هاي ناگهاني در محلات مختلف آن كرده است.
براساس اين گزارش، دولت سودان جنوبي از ترس حملات گروههاي مخالف شورشي، منازل مسكوني، محلات تجاري و خودروها را با ايجاد موانع ايست و بازرسي، مورد تفتيش قرار مي دهد.اين در حالي است كه دولت سودان جنوبي بدون اطلاع رساني و به صورت ناگهاني اين اقدامات را در آستانه روز اعلام استقلال از شمال انجام داده است.
«افوك ماكور» از رهبران جنبش جدايي خواه جنوب سودان به خبرگزاري فرانسه گفت: عناصر اين گروه در كنار پليس در اين اقدامات مشاركت دارند و به شدت به بازرسي منازل، محلات تجاري و خودروها براي جلوگيري از حملات تروريستي مشغول هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14