(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 تیر 1390- شماره 19966

فعاليت 30 مؤسسه قرآني در قزوين
سرپرست وزارت صنايع و معادن: ميزان سرمايه گذاري صنعت و معدن پنج برابر افزايش يافت
ايران در كيهان
استاندار: گيلاني هاي خارج نشين به توسعه استان كمك مي كنند
توليد سالانه ميليون ها شاخه گل در آذربايجان شرقي
با حضور مشاور وزير و مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي كشور
زنگ بازگشت اتباع و مهاجران خارجي هرمزگان نواخته شد
نيكوكار البرزي 6 واحد مسكوني به مددجويان كميته امداد اهدا كرد
فرماندار سلماس: زكات پرداختي روستاييان در همانجا هزينه مي شود
در استان مازندران اختصاص يافت 5 هزار و 433 كلاس درس براي اسكان فرهنگيان در تابستان
پس از يك سال و نيم از زمان تولد توله هاي يوزپلنگ آسيايي در دره انجير يزد مشاهده شدند
جذب سرمايه گذار 300 ميليارد ريالي در بابل
بزرگترين كارخانه بسته بندي خرما در برازجان احداث مي شود
تعداد زنان اعضاي شوراي شهر بندرعباس به دو نفر رسيد
مسير پروازي كرمانشاه به سليمانيه عراق راه اندازي شد
اجراي 76 برنامه فرهنگي، هنري در طرح تابستانه سفر در فارس
تعرفه نامه پرداخت حق الزحمه خبرنگاران در اصفهان تدوين مي شود



فعاليت 30 مؤسسه قرآني در قزوين

قزوين- خبرنگار كيهان:
مديركل تبليغات اسلامي استان قزوين با اشاره به فعاليت بيش از 30 مؤسسه قرآني در استان از افزايش تعداد اين مؤسسه ها خبر داد.
علي اكبر حاجي عزيزخاني در گفت وگو با خبرنگاران بيان كرد: در زمينه قرآني، بيش از 30 مؤسسه قرآني در استان قزوين فعاليت دارند كه ان شاءالله اين تعداد را گسترش مي دهيم.
وي با اشاره به مصوبه مجلس شوراي اسلامي در حمايت از فعاليت هاي قرآني ادامه داد: امسال خوشبختانه يكي از برنامه هايي كه مجلس ديده، اين است كه نيم درصد بودجه جاري بايد به قرآن اختصاص يابد، البته الزامي در اين خصوص وجود ندارد ولي مي توانند دستگاه ها نيم درصد از بودجه جاري خود را به بحث قرآن اختصاص دهند.
مديركل تبليغات اسلامي استان قزوين اضافه كرد: هر دستگاهي باتوجه به اعتباري كه دارد اگر نيم درصد از بودجه جاري خود را به قرآن اختصاص دهد و در اين زمينه نيز همكاري لازم را داشته باشد، مبلغ بالايي مي شود كه ان شاءلله اين امر صورت گيرد.

 



سرپرست وزارت صنايع و معادن: ميزان سرمايه گذاري صنعت و معدن پنج برابر افزايش يافت

مشهد - خبرنگار كيهان:
بخش خصوصي بيش از 92 درصد سرمايه گذاري در حوزه صنعت و معدن استان خراسان رضوي را داراست.
دكتر مهدي غضنفري وزير بازرگاني و سرپرست وزارت صنايع و معادن در همايش گراميداشت روز ملي صنعت و معدن و تجليل از واحدهاي نمونه صنعتي و معدني استان خراسان رضوي در مشهد ضمن بيان اين مطلب، هدف اصلي از ادغام دو وزارت خانه صنايع و معادن و بازرگاني را تسريع در رفع مشكلات بخش صنعت و معدن و بازرگاني، بالاخص از حيث امكان دسترسي به بازارهاي جهاني دانست.
وي با اشاره به اينكه هم اكنون بخش صنعت و معدن 22 درصد و بازرگاني 18 درصد از توليد ناخالص ملي كشور را بر دوش دارد اذعان داشت: از اين پس با ادغام دو وزارت خانه اين رقم به 40 درصد افزايش مي يابد.
وزير بازرگاني ميزان سرمايه گذاري در بخش صنعت و معدن طي سالهاي 84 تا 89 را 93 هزار ميليارد تومان عنوان كرد و گفت: اين رقم در سالهاي 78 تا 83، 14 هزار و 700 ميليارد تومان بوده كه اين رقم نشان دهنده رشد پنج برابري ميزان سرمايه گذاري در اين بخش است.
در پايان اين مراسم از تمبر اختصاصي روز صنعت و معدن رونمايي شد.

 



ايران در كيهان

پيشرفت 75 درصدي در ساخت
اهواز- خبرنگار كيهان:فرماندار اهواز گفت: ساخت بزرگترين مجتمع گاوميش داران كشور در اهواز 76 درصد پيشرفت داشته است.
مهندس عبدالعزيز فدعمي با بيان اين مطلب افزود: اين مجتمع در 35 كيلومتري اهواز و در زميني به مساحت 360 هكتار در سه فاز 120 هكتاري در حال احداث است كه هر فاز داراي 213 واحد است.
وي خاطرنشان كرد: از محل اعتبارات عمراني شهرستان اهواز تاكنون 18 ميليارد ريال براي ساخت اين پروژه اختصاص يافته است.
برگزاري مانور پدافند غيرعامل
¤ دومين مانور سراسري پدافند غيرعامل جهاد كشاورزي از طريق ويدئو كنفرانس همزمان در سراسر كشور اجرا شد.
معاون توسعه مديريت و منابع انساني جهاد كشاورزي استان خوزستان با بيان اين مطلب افزود: اين مانور با هدف بررسي آمادگي جهاد كشاورزي در شرايط بروز حوادث، ارزيابي عملكرد شركت كنندگان در مانور در زمينه مديريت تهديدات و آماده سازي مجموعه براي واكنش مناسب در برابر بحران هاي احتمالي به اجرا درآمد.
حبيب الله پارسا گفت: اين مانور به صورت مانور دورميزي محدود توسط كميته پدافند غيرعامل وزارتخانه و با حضور شوراي پدافند غيرعامل استانداري خوزستان، دانشگاه علوم پزشكي شامل بهداشت و اورژانس برگزار شده است.
تولد روزانه 57 نوزاد
يزد- خبرنگار كيهان: معاون آمار و انفورماتيك اداره كل ثبت احوال استان يزد گفت: از ابتداي سال جاري تا پايان خردادماه، روزانه 57 نوزاد در استان متولد شدند و در ازاي آن روزانه 12 نفر فوت كرده اند كه بر اين اساس نرخ فوت در استان يزد 3/4 درصد است.
علي رضا دستمالچيان خاطرنشان كرد: از ميان نوزادان متولد شده، 2 هزار و 721 نوزاد پسر و 2 هزار و 594 نوزاد دختر بوده اند.
وي با اشاره به فراواني اسامي انتخاب شده براي نوزادان گفت: در سال 89 نام هاي ابوالفضل، اميرعلي، اميرحسين، علي و اميرمحمد براي پسران و فاطمه، زهرا، ستايش، زينب و نازنين زهرا براي دختران بيشترين انتخاب والدين يزدي براي نامگذاري نوزادانشان بوده است.
صدور بيش از 26 هزار تن كالا
شيراز- خبرنگار كيهان: در سه ماه نخست سال جاري 26 هزار و 422 تن كالا به ارزش 33 ميليون و 491 هزار و 997 دلار از گمرك استان فارس به خارج از كشور صادر شد.
سكينه سياحي، مديركل گمرك فارس با اعلام اين خبر گفت: اين ميزان صادرات نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن 18 درصد و از نظر ارزش دو درصد كاهش داشته است.
وي اظهار داشت: اين كالاها به 29 كشور از جمله آلمان، تركيه، اتريش، پاكستان، عراق، قطر، كويت، افغانستان و امارات متحده عربي صادر شده است.
احداث بناي يادمان شهدا
نيشابور- خبرنگار كيهان: در مراسم يادواره 36 تن از شهداي روستاي باغشن نيشابور، كلنگ احداث بناي يادمان شهداي اين روستا به زمين زده شد. اين بنا در زميني به مساحت 110 مترمربع با اعتبار 40 ميليون ساخته مي شود.
مرمت گنبد سلطانيه
زنجان- خبرنگار كيهان: مدير پايگاه ميراث جهاني گنبد سلطانيان گفت: بدنبال مطالعات، طراحي ها و برنامه ريزي هاي صورت گرفته در سال 89 عمليات اجرايي تغيير ورودي هاي گنبدخانه و محوطه از ضلع غربي به ضلع شمالي با آغاز تابستان سال 90 كليد خورد.
علي رضا رازقي افزود: در ضلع شمالي گنبد سلطانيه علاوه بر دروازه مذكور مسجد تاريخي علامه حلي نيز واقع شده كه به زودي و در فازهاي بعدي مرمت خواهند شد.
بهره برداري از 350 پروژه
رشت- خبرنگار كيهان: رئيس سازمان صنايع و معادن استان گيلان گفت: تا پايان سال جاري در مجموع 350 واحد جديد صنعتي گيلان با سرمايه گذاري 10 هزار ميليارد ريال و اشتغالزايي 7 هزار نفر افتتاح و به بهره برداري مي رسند.
محمدحسين اصغريان از كارخانجات و مجتمع ذوب آهن فولاد خزر، سيمان گيلان سبز در ديلمان، طرح توسعه كاشي خزر و پروژه MDF لوشان از جمله بزرگترين طرح هاي صنعتي گيلان در هفته صنعت و معدن نام برد.
اجراي عمليات احداث سد
اروميه- خبرنگار كيهان: عمليات اجرايي سد مخزني «گرده بين» پيرانشهر با اعتبار اوليه 392 هزار ميليارد ريال بر روي رودخانه «چم آوگر» آغاز شد. اين سد از نوع خاكي با هسته رسي قائم است كه پيش بيني شده در مدت سه سال احداث و به بهره برداري مي رسد.
با بهره برداري از اين سد كه طول تاج آن 819 متر و با تونلي به طول 35 كيلومتر و عرض تاج 10 متر احداث مي شود، بيش از هفت هزار و 848 هكتار از اراضي كشاورزي ديم پيرانشهر به آبي تبديل مي شود.
احداث اين سد مي تواند سالانه بيش از 72 ميليون مترمكعب از آب هاي جاري اين منطقه را كنترل كند.
بهره برداري از تصفيه خانه
¤ سامانه تصفيه خانه فاضلاب پيرانشهر، با حضور استاندار آذربايجان غربي به بهره برداري رسيد.
براي احداث اين سامانه، 87 ميليارد ريال هزينه شده و ظرفيت آن براي 73 هزار نفر جمعيت شهر پيرانشهر در سال 1400 پيش بيني شده است.
به منظور احداث اين تصفيه خانه 74 كيلومتر لوله گذاري انجام شده كه 50 كيلومتر شبكه فرعي، 18 كيلومتر شبكه اصلي و بيش از 5 كيلومتر خط انتقال را شامل مي شود.
تصويب برنامه گرگان 1404
گرگان- خبرنگاركيهان: اولين برنامه استراتژيك 10 ساله شهر گرگان با عنوان «گرگان 1404» مقارن با 100 سالگي شهرداري گرگان تصويب شد.
ابراهيم كريمي شهردار گرگان گفت: استراتژي نهايي اين شهرداري براي چشم انداز 100 سالگي گرگان 54 استراتژي است.
وي افزود: برطبق اين برنامه گرگان در سال 1404 شهري است آرامش دهنده، فرحبخش با محيط زيستي سالم و سبز، توانمند در جذب توريست، پيشرو در فن آوري اطلاعات، نمونه در سطح منطقه از لحاظ دستيابي به توسعه متوازن و پايدار با شهرونداني با نشاط و مشاركت پذير است.
استعفاي معاونان
خرم آباد- خبرنگاركيهان: مديركل حوزه استاندار لرستان گفت: دكتر اميرحمزه حقي آبي معاون امور عمراني، محمدرضا ملكي راد معاون برنامه ريزي و علي چراغيان معاون سياسي- امنيتي استانداري لرستان استعفا كردند و استاندار نيز با استعفاي آنان موافقت كرد.

 



استاندار: گيلاني هاي خارج نشين به توسعه استان كمك مي كنند

رشت- خبرنگار كيهان:
نخبگان گيلاني خارج از كشور شناسايي مي شوند و از آنها براي توسعه استان كمك گرفته مي شود.
استاندار گيلان با اعلام اين مطلب در ديدار با معاون كنسولي- پارلماني و امور ايرانيان وزارت امور خارجه از تشكيل استانداري مجازي خبرداد و گفت: با اجراي اين طرح با همكاري وزارت خارجه، نخبگان گيلاني ساكن خارج از كشور شناسايي و از توان آنها براي رشد و تعالي استان استفاده خواهد شد.
مهدي سعادتي در اين ديدار با اشاره به تأسيس نمايندگي وزارت خارجه در بندرانزلي و دفاتر اين وزارت خانه در فرودگاه بين المللي سردار جنگل رشت، منطقه آزاد تجاري صنعتي انزلي و آستارا گفت: گيلان با توانمنديهاي بسيار در بخشهاي مختلف و نيز دارا بودن مرزهاي آبي و خشكي، همچنين نزديكي به بازار 300 ميليوني كشورهاي حاشيه خزر، آسياي مركزي و قفقاز از امتيازات و مزيتهاي قابل توجهي در توسعه روابط خارجي برخوردار است.
حسن قشقاوي معاون كنسولي، پارلماني و امور ايرانيان وزارت خارجه نيز در اين ديدار گفت: گيلان با قابليتهاي بسيار و پيشينه تاريخي بالا و غني خود مي تواند به استاني بين المللي تبديل شود.

 



توليد سالانه ميليون ها شاخه گل در آذربايجان شرقي

تبريز- خبرنگار كيهان:
سالانه صدها هزار پياز لاله ايراني، به آسياي مركزي صادر شده و ميليون ها شاخه گل در آذربايجان شرقي توليد مي شود.
به گزارش روابط عمومي جهاد كشاورزي آذربايجان شرقي، هرسال 60 هزار شاخه گل داوودي، 120هزار شاخه گل ميخك، 705 هزار شاخه بريده «ژربرا» و 1ميليون و 974هزار و 900 شاخه «رز» دراين استان توليد مي شود و آذربايجان شرقي آماده صادرات «لاله» و انواع ديگر گل ها است.
هم اكنون 29 واحد گلخانه در آذربايجان شرقي فعال بوده و در 56 هزار و 530 متر مربع فضا به توليد گل و گياهان زينتي، مشغول مي باشند.

 



با حضور مشاور وزير و مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي كشور
زنگ بازگشت اتباع و مهاجران خارجي هرمزگان نواخته شد

بندرعباس -خبرنگاركيهان:
كارگروه امور اتباع و مهاجران خارجي استان هرمزگان به رياست معاون سياسي وامنيتي استانداري هرمزگان و باحضور مشاور وزير و مدير كل امور اتباع و مهاجران خارجي وزارت كشور تشكيل شد.
مشاور وزير و مديركل امور اتباع و مهاجران خارجي كشور دراين جلسه با تشريح اهداف طرح گفت: با توجه به وضعيت افغانستان و ويژگي هاي انقلاب اسلامي، پناهنده پذيري ايران نسبت به كشورهاي ديگر منحصر به فرد است و ايران در سه دهه گذشته به عنوان نخستين پناهنده پذير درميان كشورهاي دنيا محسوب شده و اكنون دومين كشور پناهنده پذير محسوب مي شود.
سيد محمدتهوري افزود: مطابق تعاريف بين الملل پناهنده تعريف خاص خود را دارد و به افرادي اطلاق مي شود كه به واسطه عدم امنيت جاني به يك كشور مهاجرت و آن كشور نيزبنا به ملاحظات و قوانين و مقررات مي تواند آن ها را پذيرش يا اخراج كند منتهي جمهوري اسلامي ايران به لحاظ انساني با اين اتباع به عنوان شهروند رفتار انساني داشته است.

 



نيكوكار البرزي 6 واحد مسكوني به مددجويان كميته امداد اهدا كرد

كرج- خبرنگار كيهان:
نيكوكار البرزي با همكاري كميته امداد استان البرز، 6 واحد مسكوني نيمه كاره در چهارباغ به مددجويان اين نهاد اهدا كرد.
مديركل كميته امداد امام خميني(ره) استان البرز با اعلام اين مطلب افزود: هر واحد مسكوني به متراژ 80مترمربع است كه در زميني به مساحت 200مترمربع در محدوده چهارباغ هشتگرد به صورت نيمه كاره به مددجويان اين نهاد اهدا شد.
علي سالاركيا افزود: براساس توافق كميته امداد و خير مقرر شد تكميل اين واحدها توسط كميته امداد استان البرز انجام و تحويل مددجويان داراي اولويت نيازمند تحويل شود.
وي در پايان اظهار داشت: براين اساس مقرر شد از 6 واحد مسكوني، يك واحد با انتخاب فرد خير ياد شده تحويل نيازمند مورد نظر وي شود و پنج واحد الباقي در اختيار نيازمندان فاقد مسكن كميته امداد امام خميني قرار گيرد.

 



فرماندار سلماس: زكات پرداختي روستاييان در همانجا هزينه مي شود

سلماس - خبرنگاركيهان:
زكات پرداختي روستاييان، صرف توسعه روستاها و رفع مشكلات محلي مي شود.
فرماندار شهرستان «سلماس» در نشست «زكات سلماس» درمسجد جامع روستاي «سيلاب» با اعلام مطلب فوق گفت: زكات روستاييان به همراه كمك هاي دولت و به منظور هزينه در خود روستاها، تحويل دهياران مي شود.
«مرتضي نظري» افزود: سلماسي ها از پيشگامان پرداخت زكات در طول سالهاي گذشته شناخته مي شوند.
«يحيي عماري» رئيس كميته امداد امام خميني سلماس نيز گفت: جمع آوري يك ميليارد ريال زكات از روستاهاي بخش مركزي اين شهرستان، نمونه كوچكي از تعميق و پايداري فرهنگ زكات دربين اهالي منطقه است.

 



در استان مازندران اختصاص يافت 5 هزار و 433 كلاس درس براي اسكان فرهنگيان در تابستان

ساري- خبرنگاركيهان:
مديركل آموزش و پرورش مازندران گفت: 5 هزار و 433 كلاس درس در مازندران آماده اسكان فرهنگيان درتابستان مي باشند.
محمدعلي اميري در گفت وگو با خبرنگاركيهان گفت: از اين تعداد كلاس هزار و 168 كلاس در گروه الف، 2هزارو194 كلاس در گروه ب و هزار و 771 كلاس نيز در گروه ج قرار دارند كه درصد افزايش كلاس ها نسبت به تابستان سال گذشته 113 درصد افزايش يافت.
وي اظهارداشت: طرح اسكان مسافران تابستانه، از تاريخ 25 خرداد آغاز و تاكنون بيش از 50 هزار مسافر درمدارس مجهز شده اسكان يافته اند.
مديركل آموزش و پرورش مازندران با تأكيد بر تكريم و حفظ شأن و منزلت فرهنگيان و سركشي دقيق و مستمر به ستاد اسكان افزود: در هر شهرستان و منطقه يك ستاد براي اسكان مسافران فرهنگي در نظر گرفته شد كه اين ستاد مسئوليت پذيرش مسافران را برعهده دارند.
اميري با بيان اينكه همه كلاس هاي گروه الف از امكانات رفاهي برخوردار مي باشند خاطرنشان كرد: برپايي نمايشگاه كتاب، نقاشي كودكان، مسابقات احكام، نماز، مسابقه قصه گويي، برگزاري مسابقات ورزشي، امضاي يادمان مسافران، برگزاري مسابقات فرهنگي مانند عكاسي و ارسال آثار از طريق اينترنت براي مسافران، اهداي جوايز نفيس فرهنگي و شناسايي و راهنمايي مسافران جهت اعزام به مكان هاي زيارتي و سياحتي از برنامه هاي فرهنگي ستاد اسكان مسافران درايام تابستان است.

 



پس از يك سال و نيم از زمان تولد توله هاي يوزپلنگ آسيايي در دره انجير يزد مشاهده شدند

يزد- خبرنگار كيهان:
معاونت محيط طبيعي محيط زيست استان يزد گفت: پس از گذشت حدود يك سال و نيم از زمان تولد، توله هاي يوزپلنگ آسيايي در منطقه حفاظت شده دره انجير يزد مشاهده شدند.
حسن اكبري اظهار داشت: طي دو روز گذشته ردپاي سه يوزپلنگ در منطقه حفاظت شده دره انجير مشاهده شد كه با پيگيري هاي محيط بانان، روز گذشته يك خانواده يوزپلنگ ايران شامل مادر و دو توله يك سال و نيمه رؤيت شدند.
وي افزود: يوزپلنگ آسيايي در هر بار زايمان خود سه تا چهار توله به دنيا مي آورد اما به دلايل مختلف از جمله كمبود آب و غذا، شرايط محيطي، حمله حيوانات و... معمولاً يك توله يوزپلنگ مي تواند به سن بلوغ برسد.
اكبري ادامه داد: اما در پديده اي نادر و پس از گذشت سال هاي متمادي، طي روزهاي گذشته نخستين خانواده يوزپلنگ آسيايي كه داراي دو توله به بلوغ رسيده هستند، مشاهده شدند.
معاونت محيط طبيعي اداره كل محيط زيست استان يزد با اشاره به موقعيت دره انجير اظهار داشت: پناهگاه حفاظت شده دره انجير با 176 هزار هكتار مساحت در حوزه اردكان واقع شده كه از يك طرف به ساغند اردكان و از سمت ديگر به خرانق منتهي مي شود.
وي افزود: در حال حاضر يوزپلنگ آسيايي در سطح آسيا منقرض شده و تنها در ايران چند قلاده از اين گونه نادر مشاهده شده است.
اكبري بيان داشت: در سطح كشور هم اكنون بين 70 تا 100 قلاده يوزپلنگ آسيايي وجود دارد كه بيش از نيمي از اين تعداد معادل 31 تا 50 قلاده در مناطق حفاظت شده استان يزد ديده شده اند.
وي يادآور شد: مشاهده دو توله يوزپلنگ بالغ شده از يك مادر، نشان دهنده امنيت، وجود آب و غذاي كافي و شرايط مساعد محيطي در منطقه است.

 



جذب سرمايه گذار 300 ميليارد ريالي در بابل

بابل - خبرنگار كيهان:
رئيس كميسيون خدمات شهري شوراي اسلامي بابل از جذب سرمايه گذار 300 ميليارد ريالي با هدف سرمايه گذاري در پارك متي كلا اين شهرستان خبر داد.
فرامرز ابوالحسني گفت: اين سرمايه گذاري با هدف احداث شهربازي، استخرآبي و بازي هاي رايانه اي در پارك ده هكتاري «متي كلا» بابل صورت گرفته است.
وي با بيان اينكه يكي از ضعف هاي استان مازندران و شهرستان بابل ناتواني در جذب سرمايه گذار بخش خصوصي است؛ اظهار داشت: انتظار مي رود كه با حمايت مسئولان استان شاهد تحقق سرمايه گذاري در بخش گردشگري شهرستان بابل باشيم.

 



بزرگترين كارخانه بسته بندي خرما در برازجان احداث مي شود

برازجان- خبرنگار كيهان:
مديركل صنايع و معادن استان بوشهر از احداث بزرگ ترين كارخانه بسته بندي خرما در برازجان خبر داد.
اسماعيل مرحمتي گفت: بزرگ ترين كارخانه بسته بندي خرما در شهرك صنعتي برازجان تا پايان امسال احداث و مورد بهره برداري قرار مي گيرد.
مديركل صنايع و معادن استان بوشهر افزود: اين كارخانه علاوه بر بسته بندي خرما، شكلات، كيك و كلوچه خرمايي نيز توليد خواهد كرد.
مرحمتي اعتبار اوليه براي احداث اين كارخانه را 14 ميليارد و 500ميليون دلار عنوان كرد و گفت: اين كارخانه در زميني به مساحت دو هكتار احداث مي شود و سالانه بيش از 12 هزار تن خرما در آن بسته بندي و براي 105 نفر نيز فرصت شغلي ايجاد خواهد شد.

 



تعداد زنان اعضاي شوراي شهر بندرعباس به دو نفر رسيد

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
مهران شاهي با استعفايش از شوراي شهر بندرعباس، عرصه را براي ورود دومين زن به شوراي شهر باز كرد.
با استعفاي مهران شاهي از شوراي شهر بندرعباس، فرد دهم از ليست بيشترين آراي انتخابات سومين دوره شوراهاي اسلامي شهر بندرعباس، خانم راحله مولايي، جايگزين وي در تركيب شوراي شهر بندرعباس شد.
با حضور راحله مولايي و با رفتن مهران شاهي و موافقت با استعفاي وي در شوراي شهر، شمار زنان شوراي شهر بندرعباس نيز به دو نفر رسيد.
راحله مولايي در رقابت هاي انتخاباتي شوراي اسلامي سال 85 شهر بندرعباس با حدود 11 هزار و 300 رأي از مجموع 129 هزار و 565 راي ماخوذه به عنوان عضو علي البدل اول انتخاب شده بود.
مريم اقبالي ديگر عضو زن شوراي شهر بندرعباس است.

 



مسير پروازي كرمانشاه به سليمانيه عراق راه اندازي شد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
در سالروز مبعث رسول اكرم(ص) اولين پرواز كرمانشاه به سليمانيه عراق راه اندازي شد.
قابل ذكر است در مراسم آغاز پرواز كرمانشاه به سليمانيه، استاندار كرمانشاه طي سخناني اظهار داشت: كرمانشاه مركز غرب كشور است و بايد از تمامي امكانات برخوردار باشد.
مهندس دادوش هاشمي در ادامه گفت: در حال حاضر كرمانشاه بيشترين صادرات را به كشور عراق دارد و راه اندازي پرواز كرمانشاه به سليمانيه مي تواند زمينه ساز دو جانبه در جهت توسعه گردشگري، تجارت و اعزام بيماران در منطقه كردستان عراق كه بسيار تمايل دارند از امكانات درماني كرمانشاه بهره مند شوند.
وي گفت: استان كرمانشاه در حال توسعه است و احياء مطالبات مردم از طريق مديران توانمند ميسر است و اين شهر نبايد جولانگاه مديران ضعيف باشد. رئيس شوراي اداري استان كرمانشاه در خاتمه توسعه باند فرودگاه شهيد اشرفي و تسريع در راه اندازي راه آهن غرب كشور و توسعه بزرگراه كربلا را يكي از زيرساخت هاي مهم در جهت تسلط به بازار كشور عراق بيان داشت و تصريح كرد: استان كرمانشاه طي دو سال گذشته در بحث مسكن مهر، صادرات كالاهاي غيرنفتي و تحولات اداري رتبه اول كشوري را كسب كرد و در زمينه اشتغال نيز رتبه سوم كشور را به خود اختصاص داد.

 



اجراي 76 برنامه فرهنگي، هنري در طرح تابستانه سفر در فارس

شيراز- خبرنگار كيهان:
امسال 76 برنامه فرهنگي، هنري و جشنواره گردشگري در طرح تابستانه سفر در استان فارس اجرا مي شود.
معاون گردشگري اداره كل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري فارس با اعلام اين خبر گفت: اجراي اين برنامه ها با هدف افزايش سفر و ماندگاري گردشگران در مناطق مختلف استان خواهد بود.
«اصغر زارع پور» اظهار داشت: افزايش مدت اقامت در استان و اسكان مسافران در هتل ها و مراكز اقامتي از جمله اهداف مورد نظر در سال هاي اخير بوده كه امسال نيز با اطلاع رساني و اجراي برنامه هاي مختلف در دستوركار است.
وي افزود: 57 پديده تك مكاني و تك زماني براي فارس تهيه شده كه جشنواره هاي گردشگري طرح تابستانه امسال با محوريت و تناسب اين پديده ها در مناطق خوش آب و هواي فارس اجرا مي شود و هدف از اجراي آن ماندگاري گردشگران و توزيع سفر است.

 



تعرفه نامه پرداخت حق الزحمه خبرنگاران در اصفهان تدوين مي شود

اصفهان- خبرنگاران:
دبيرخانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان از تهيه و تدوين نظام نامه و تعرفه نامه پرداخت حق الزحمه خبرنگاران استان در ماه هاي آينده خبر داد.
منصور گلناري با اشاره به اجراي طرح رتبه بندي خبرنگاران استان گفت: با برگزاري دوره هاي آموزشي و بازآموزي براي خبرنگاران جوان و شاغل استان در تلاش هستيم دانش همكاران را به روز كنيم.
مديركل تعاون استان اصفهان نيز در نخستين مجمع عمومي سالانه خانه مطبوعات و خبرنگاران استان اصفهان در سال جاري، حمايت خود را از تشكيل و فعاليت شركت تعاوني مسكن، مصرف و اعتبارخانه مطبوعات و خبرنگاران استان اعلام كرد.
مديرمسئول هفته هامه جام اصفهان هم در اين جلسه گفت كه خانه مطبوعات و خبرنگاران بايد به صورت يك تشكل مستقل، مردمي و غيردولتي باقي مانده تا بتواند بدون هرگونه وابستگي نسبت به نقد سالم، منصفانه و عالمانه اقدام كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14