(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 تیر 1390- شماره 19966

محمدرضا شانه ساز: وزارت بهداشت انحصار توليدكنندگان بيوداروها را مي شكند
وزارت بهداشت: يارانه ها افزايش قيمت داروهاي بيماران خاص را جبران مي كنند
فراخوان مشمولان ديپلم و زيرديپلم
وزير آموزش و پرورش: مدارس 2 نوبته بايد هرچه زودتر برچيده شوند
17تير راهپيمايي سراسري عفاف و حجاب برگزار مي شود
رويدادهاي خارجي
در آبعلي برخورد كاميون با سمند 2عابر پياده را قرباني كرد
ريگي 26 ساله در مشهد دستگير شد
هلاكت 3 شرور مسلح در عنبرآباد كرمان
كشف 40هزار قطعه تجهيزات ماهواره در اصفهان
پاساژ علاءالدين بار ديگر آتش گرفت
رئيس سازمان سنجش: سيستم تقلب ياب در حين تصحيح پاسخنامه ها فعال است
سازمان ثبت احوال كشور: تعرفه دفاتر خدمات الكترونيك 3500 تومان شد
حوادث كوتاه از كشور
سازمان ثبت احوال كشور: تعرفه دفاتر خدمات الكترونيك 3500 تومان شد
زمين لرزه ،استان هاي خراسان رضوي و سمنان را لرزاند



محمدرضا شانه ساز: وزارت بهداشت انحصار توليدكنندگان بيوداروها را مي شكند

مديركل نظارت بر داروي وزارت بهداشت گفت: حمايت از توليد داخل سياست وزارت بهداشت است اما در كنار آن سياست شكستن انحصار در توليد را براي همه داروها از جمله بيوداروها در پيش داريم تا دارو با قيمت مناسب در اختيار مصرف كننده قرار بگيرد.
محمدرضا شانه ساز در رابطه با اجازه ورود داروهاي بيوتكنولوژي از جمله داروهاي ام اس به كشور گفت: در كنار سياست حمايت از توليد داخل، يكي از محورهاي اصلي و اصولي وزارت بهداشت حركت ضد انحصار است.
وي در رابطه با داروي ام اس توضيح داد: توليدكننده قبلي اين دارو از حدود 4 سال پيش داروي اينترفرون بتا را در كشور توليد كرد و در اين مدت از حمايت و يارانه دولت نيز برخوردار بود به طوري كه بيش از 80 درصد بازار مصرف داروي بيماران ام اس در اختيار اين توليدكننده بود و 20درصد ديگر هم واردات داروي برند اصلي بود كه برخي از پزشكان و بيماران به علت حساسيت بيمار ممكن بود داروي اصلي را تجويز كنند كه البته اين به معناي كيفيت پايين توليد داخل نيست و يك امر طبيعي است كه حتي در مورد ساده ترين داروها هم وجود دارد.
شانه ساز افزود: حالا يك شركت توليدكننده ديگر آمده است و از وزارت بهداشت مجوز توليد اين دارو را گرفته؛ اما درخواست كرده است تا زماني كه بتواند دارو را به طور كامل در داخل توليد كند طي يك پروسه 2 تا 3 ساله واردات اين دارو را هم داشته باشد و وزارت بهداشت اجازه واردات اين دارو را به شرط توليد آن در داخل صادر كرده است.
وي در پاسخ به اين پرسش كه واردات ارزانتر دارو از خارج آيا به ضرر توليد داخل نيست، به ايسنا گفت: به هيچ وجه، ارزان شدن داروي بيماران ام اس به علت ارزان شدن قيمت داروي برند اصلي در جهان است زيرا چندين سال از توليد اوليه آن گذشته است به همين علت توليدكننده داخل هم مي تواند حاشيه سود خود را كم كند و دارو را با قيمت ارزانتر بفروشد تا بتواند در بازار رقابت بماند.
وي گفت: توليدكننده جديد هم كه يك كارخانه داروسازي جديد است تعهد كرده كه در زمان محدود اين دارو را از خارج وارد كند و بعد از يك پروسه محدود اين دارو را به طور كامل در داخل توليد كند به طوري كه سال اول اين دارو به طور كامل از خارج وارد مي شود، سال دوم كار پر كردن و برچسب زني اين دارو در داخل انجام مي شود و در سال سوم داروي بيماران ام اس به طور كامل در داخل توليد خواهد شد.
مديركل نظارت بر داروي وزارت بهداشت اضافه كرد: اين شركت توليدكننده جديد حتي تعهد كرده است كه پس از توليد اين دارو را به كشورهاي ديگر صادر هم بكند و مطمئنا افزايش صادرات دارو از كشور نيز براي وزارت بهداشت مهم است.
وي گفت: ورود و توليد ارزانتر داروي ام اس در داخل كشور همين الان حدود 20 ميليارد تومان صرفه جويي ارزي از يارانه دارو را براي كشور داشته است. وزارت بهداشت بايد منافع همه بيماران و كل كشور را در نظر بگيرد و نه منافع يك شركت خاص را اما متاسفانه برخي طي روزهاي گذشته با انتشار مطالبي براي حفظ منافع خود اخلاقيات را زير پا گذاشتند.
اين در حالي است كه دكتر فريدون مهبودي، رئيس شبكه بيوتكنولوژي پزشكي كشور گفت: با واردات دارو نمي توان به سهم دو درصدي از بازار جهاني فرآورده هاي بيوتكنولوژي دست يافت بلكه مي بايست زيرساخت هاي لازم براي توليد دارو در كشور را فراهم كرد.
مهبودي با اشاره به جرياني كه قصد واردات دارو از كشور آرژانتين را دارد، گفت: اين كشور جزو كشورهاي واردكننده دارو به ايران نيست و اين موضوع در تناقض با سياست هاي حمايتي وزارت بهداشت از توليدات داخل قرار دارد كه بايد حل شود.
دكتر سيروس زينلي عضو هيئت علمي انستيتو پاستور ايران با اشاره به حضور همسر ايراني يكي از سفراي كشورهاي اروپايي در راس شركت واردكننده 9 قلم داروي بيوتكنولوژي به كشورمان، افزود: متاسفانه داروهايي مجوز واردات از وزارت بهداشت را گرفته اند كه زمينه توليد آنها در داخل فراهم شده است. در حالي كه حداقل 100 قلم داروي بيوتكنولوژي در دنيا وجود دارد كه مي توانند نسبت به واردات و توليد آنها در داخل كشور اقدام كنند.
زينلي با اشاره به اينكه شركتهاي دارويي در ايران هنوز نوپا هستند، گفت: متاسفانه به جاي اينكه از اين صنعت نوپا حمايت شود با ظرافتهاي خاصي از فعاليت آنها جلوگيري مي شود. به طوري كه در صدور مجوز براي داروهاي توليد داخل سنگ اندازي مي شود اما در مقابل به راحتي براي واردات دارو مجوز صادر مي شود.
عضو هيئت علمي انستيتو پاستور ايران تاكيد كرد: ما نگران اين موضوع هستيم كه حركت تحقيقاتي در كشور توسط خود حمايت كننده ها تضعيف شود.

 



وزارت بهداشت: يارانه ها افزايش قيمت داروهاي بيماران خاص را جبران مي كنند

مديركل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت گفت: داروهاي بيماران خاص در حال حاضر يارانه اي است و اگر گران شوند در قالب افزايش يارانه ها و يا از طريق سازمان هاي بيمه گر جبران مي شود.
دكتر محمدرضا شانه ساز با عنوان اين مطلب كه تعيين تعرفه فني داروخانه ها در حال پيگيري است، اظهار داشت: ميزان حق فني داروخانه ها هنوز تعيين نشده است و در داروخانه هاي خصوصي و دولتي همان تعرفه هاي سال گذشته اجرا مي شود.
وي با تأكيد بر اينكه بر عملكرد داروخانه ها در زمينه حق فني، نظارت صورت مي گيرد، گفت: با داروخانه هايي كه بيشتر از تعرفه تعيين شده از مردم پول دريافت كنند بر حسب نوع تخلف، برخورد مي شود.
مديركل نظارت بر امور دارو و مواد مخدر وزارت بهداشت از مشتريان داروخانه ها خواست اگر در اين موارد، تخلفي مشاهده شد به معاونت غذا و داروي دانشگاه هاي علوم پزشكي منطقه خود گزارش كنند.
وي در ادامه در خصوص افزايش قيمت داروها در سال جاري اظهار داشت: قيمت همه داروها جزء به جز بررسي شده و مشخص خواهد شد كه قيمت كدام يك از داروها افزايش، كاهش و يا ثابت خواهد ماند.
شانه ساز همچنين درباره داروهاي بيماران خاص به مهر گفت: داروهاي اين بيماران در حال حاضر يارانه اي است كه اگر در اين زمينه افزايش قيمتي صورت گيرد، به صورت افزايش يارانه ها و يا از طريق سازمانهاي بيمه گر جبران مي شود.

 



فراخوان مشمولان ديپلم و زيرديپلم

سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي زمان اعزام به خدمت مشمولان ديپلم و زيرديپلم را در تيرماه سال 1390 اعلام كرد.
سازمان وظيفه عمومي ناجا در اطلاعيه اي به كليه مشمولان ديپلم و زيرديپلم (غايب و غيرغايب) و متولدين سال هاي 1355 تا پايان سال 1371 كه برگ اعزام به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ هاي 18 و 19 تيرماه 1390 دريافت كرده اند اعلام كرد كه براي اعزام به خدمت بايد به شرح ذيل اقدام كنند.
براين اساس كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب ساكن تهران بزرگ كه زمان اعزام آنان در برگ اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا تيرماه سال 1390 قيد شده است بايد در ساعت 6 صبح روز شنبه به تاريخ 18 تيرماه سالجاري و كليه مشمولان عادي (زيرديپلم) غايب و غيرغايب در ساعت 6 صبح روز يكشنبه مورخ 19 تيرماه سال 90 به محل و مراكزي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در قالب برگ محل مراجعه ابلاغ شده است حضور يابند تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
همچنين براساس اين اطلاعيه كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب ساكن شهرستان ها كه زمان اعزام آنان در برگ هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا تيرماه سال 1390 قيد شده است در ساعت 7 صبح روز شنبه 18 تيرماه سالجاري و كليه مشمولان عادي (زيرديپلم) غايب و غيرغايب در ساعت 7 صبح روز يكشنبه 19 تيرماه سال 90 به معاونت وظيفه عمومي استان محل سكونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
در اين اطلاعيه آمده است كه آن دسته از مشمولاني كه به هر دليل تاكنون نتوانستند برگ اعلام محل مراجعه را دريافت كنند، مي توانند به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه و نسبت به دريافت اين برگ اقدام و براساس اطلاعات مندرج در آن رفتار كنند.
مشمولان اعضاي
هيئت علمي
همچنين دفتر نظارت و ارزيابي آموزش عالي وزارت علوم با صدور اطلاعيه اي از مشمولان طرح سربازي اعضاي هيئت علمي در سال 90 درخواست كرد در تاريخ 15 مردادماه به مركز آموزش نظامي شهيد مدرس مراجعه كنند.
در اين اطلاعيه آمده است: با توجه به اعلام ستاد كل نيروهاي مسلح و در اجراي ماده 8 آيين نامه اجرايي قانون نحوه تامين اعضاي هيئت علمي موردنياز دانشگاه ها و موسسات آموزش عالي كشور مبني بر برگزاري دوره آموزشي اعضاي هيئت علمي در تابستان هر سال، آموزش نظامي اعضاي هيئت علمي سهميه سال 1389 شنبه 15 مردادماه 90 آغاز مي شود لذا تمامي مشمولين موظفند راس ساعت 8 صبح 15 مردادماه به مركز آموزش شهيد مدرس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مراجعه كنند.

 



وزير آموزش و پرورش: مدارس 2 نوبته بايد هرچه زودتر برچيده شوند

وزير آموزش و پرورش تحصيل دانش آموزان در نوبت بعدازظهر را غلط و اشتباه دانست و خواستار برچيده شدن مدارس 2 نوبته شد.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي ديروز در آيين افتتاح نخستين نمايشگاه تخصصي هوشمندسازي مدارس تصريح كرد: تحصيل دانش آموزان در نوبت عصر ظلم به دانش آموزان بوده و غلط و يك اضطرار است.وزير آموزش و پرورش گفت: يك نوبته كردن مدارس در نوبت صبح يك كار چند فوريتي است و بايد با سرعت انجام شود.
حاجي بابايي تصريح كرد: اگر در اين كار تعلل كنيم چه كسي جوابگوي همه دانش آموزاني كه مظلومانه در نوبت بعدازظهر تحصيل مي كنند، خواهد بود.
جابه جايي 4 هزار معلم
وزير آموزش و پرورش روز يكشنبه در حاشيه جلسه هيئت دولت هم به خبرگزاري ايرنا از موافقت با جابه جايي و انتقال استان به استان بيش از 4 هزار معلم خبر داد و گفت: به ادارات آموزش و پرورش در سراسر كشور اعلام شده است كه اگر دو معلم مي توانند بدون آنكه لطمه اي به كار آموزش وارد شود جابه جا شوند، اين كار را حتما انجام دهند.وي شرط اصل در نقل و انتقال معلمان را نياز معلم دانست و گفت: ادارات آموزش و پرورش بايد تدابيري بينديشند تا معلم به منزل خود نزديك تر شود تا آرامش بيشتري داشته باشد البته مشروط به آنكه كلاس درس خالي نماند.
وزير آموزش و پرورش همچنين تصريح كرد كه در اين انتقالات اصل مهم، نياز مقصد و عدم نياز مبداء است هرچند كه بايد عدالت را نيز در جابجايي با توجه به سوابق و امتيازات معلمان در نظر گرفت.
حاجي بابايي يادآور شد: معلماني كه به هر دليلي با وجود سوابق و امتيازات حق آنها در جابجايي و انتقالات پايمال شده است مي توانند جهت بررسي و پي گيري به بخش بازرسي در ادارات هر استان مراجعه كنند.
حاجي بابايي بحث دريافت شهريه اجباري از سوي مدارس براي خدشه دار كردن چهره آموزش و پرورش دانست و افزود: وزارت آموزش و پرورش نظارت خود را به طور مداوم بر روي عملكرد مدارس در اين زمينه خواهد داشت و من فكر مي كنم 99درصد مديران در سراسر كشور منضبط و طبق قوانين عمل كرده و شأن و جايگاه آموزش و پرورش و معلم را كاملا رعايت مي كنند.
حاجي بابايي در عين حال تاكيد كرد: البته بعضا ممكن است اتفاقاتي هم بيافتد و اشتباهاتي رخ دهد كه بايد آن را بررسي، پيگيري و رفع كنيم.
بازنشسته ها هم بيمه طلايي مي شوند
وزير آموزش و پرورش همچنين درباره بيمه تكميلي بازنشستگان فرهنگي هم گفت: بازنشستگان فرهنگي از طريق شركت بيمه آتيه سازان حافظ، تحت پوشش بيمه تكميلي طلايي قرار مي گيرند و هزينه هاي درماني بستري و سرپايي آنان بدون سقف پرداخت مي شود.
وي افزود: سهم پرداختي بازنشستگان براي بيمه تكميلي بيش از فرهنگيان شاغل نيست و تنها عدد كل آن 15درصد بيشتر از شاغلين است اما آن مبلغي كه بازنشسته مي پردازد، 2 هزار تومان هم كمتر از شاغلين است.
حاجي بابايي خدمات ارائه شده به بازنشستگان فرهنگي در قالب اين بيمه را مانند كارت طلايي فرهنگيان شاغل عنوان كرد و گفت: امكانات و تسهيلات اين بيمه بدون هيچ گونه اختلافي مانند كارت طلايي است و قرار بر اين است تا يك ماه براي صدور كارت فرصت داده شود و از اوايل مرداد اين بيمه در اختيار بازنشستگان فرهنگي قرار گيرد.
تفاوت حقوق فرهنگيان شهيد برطرف مي شود
وزير آموزش و پرورش گفت: در تلاش هستيم تا امسال «تفاوت حقوق» فرهنگيان شهيد را برطرف كنيم.
حميدرضا حاجي بابايي با اشاره به آمار شهداي فرهنگي و دانش آموز در كشور گفت: در سراسر كشور 4 هزار و 900 شهيد فرهنگي و 35 هزار شهيد دانش آموز داريم كه در مجموع تعداد شهداي فرهنگي و دانش آموز كشور، 40 هزار نفر است.
وي درخصوص عدم تشكيل پرونده تطبيق و ترفيعات درجه و رتبه براي تعدادي از شهداي فرهنگي از طريق سپاه پاسداران گفت: برخي از معلمان شهيد را در سراسر كشور داشته ايم كه علاوه بر معلمي، در جبهه ها نيز داراي درجات فرماندهي بوده اند. حاجي بابايي افزود: با توجه به اينكه حقوق اين معلمان شهيد (به خانواده هايشان) از آموزش و پرورش پرداخت مي شود، در مورد حقوق آنها تفاوت هايي وجود دارد كه امسال سعي مي كنيم اين تفاوت ها را از بين ببريم.

 



17تير راهپيمايي سراسري عفاف و حجاب برگزار مي شود

در آستانه روز ملي عفاف و حجاب، زنان سراسر كشور در روز 17 تير و پس از پايان نمازجمعه به منظور حمايت از اجراي قانون ترويج فرهنگ حجاب و عفاف راهپيمايي خواهند كرد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني بسيج جامعه زنان، زنان سراسر كشور در روز 17 تير با شركت در راهپيمايي عفاف و حجاب، حمايت و درخواست خود را از اجرا شدن قانون ترويج عفاف و حجاب اعلام مي كنند.
قانون ترويج فرهنگ حجاب و عفاف در سال 84 توسط شوراي عالي انقلاب فرهنگي مصوب شد ولي هنوز اجرايي نشده است، از اين رو زنان متدين ايراني پس از شركت در نمازجمعه با راهپيمايي خود خواستار آن مي شوند كه دستگاه هاي مسئول به وظايفشان براي اجراي قانون حجاب و عفاف در كشور اهتمام بورزند همچنين قواي سه گانه در جهت پياده كردن اين مصوبه وظايف خود را به درستي انجام دهند.

 



رويدادهاي خارجي

گوشت جن حلال شد!
يكي مفتي وهابي از كشور مصر با صدور فتوايي جديد، جنجالي تازه در جهان عرب به وجود آورده و نوك پيكان انتقادات را متوجه وهابي ها كرده است.
به گزارش شيعه آنلاين، گفته مي شود اين مفتي وهابي كه شيخ «محمد الزغبي» نام دارد، در فتواي جديد خود خوردن گوشت «جن» را حلال اعلام كرده است.اين مفتي وهابي با هدف اثبات ادعاي خود گفته از آنجا كه اجنه در شكل شتر و چارپايان ظاهر مي شوند نماز خواندن در جايي كه شتر وجود دارد جايز نيست زيرا محل تجمع عفريته ها است.اين چهره افراطي در ادامه افزود:خوردن گوشت شتر كه جن زده باشد نيز جايز است. زيرا جنها به طور مداوم و دائمي درون بدن انسان يا حيوانات نمي مانند.گفتني است «محمد الزغبي» در ماه رمضان سال گذشته نيز در برنامه اي تلويزيوني كه هر شب از يكي از شبكه هاي ماهواره اي پخش مي شد، مطالب عجيبي را مطرح كرد كه چندين بار جنجال آفريد. موضوع بحث وي در سخنراني هاي سال گذشته، مرگ و قبر بود.

 



در آبعلي برخورد كاميون با سمند 2عابر پياده را قرباني كرد

آبعلي - خبرنگار كيهان:
برخورد يك دستگاه كاميون با يك دستگاه خودروي سمند در آبعلي به جان باختن 2 عابر پياده منجر شد.
يك دستگاه كاميون يكشنبه گذشته كه با سرعت زياد مسير شمال به جنوب شهر آبعلي را طي مي كرد با يك دستگاه سمند كه از فرعي وارد جاده اصلي شده بود برخورد كرد. در اثر اين سانحه خودروي سمند از مسير خود منحرف شد و به دو دانشجوي دانشگاه نور آبعلي كه در حال پياده روي بودند بشدت برخورد كرد كه در اثر آن، دانشجويان مزبور جان باختند.
مردم كه شاهد عيني اين حادثه بودند با تجمع در محل سانحه با جمع آوري امضا و تهيه طوماري از وزير راه و شهرسازي خواستند كه نقاط حادثه خيز در اين شهر را حذف كند.
سرگرد محمودي فرمانده پليس راه محور تهران-آبعلي گفت در اين حادثه 50 درصد خودرو سمند و 50 درصد اداره راه و ترابري به دليل نقص علائم ايمني و ايجاد شرايط ناامن مقصر شناخته شده اند.

 



ريگي 26 ساله در مشهد دستگير شد

فرمانده انتظامي خراسان رضوي گفت: متهم مسلح و خطرناك معروف به ريگي در مشهد دستگير شد.
به گزارش فارس از مشهد به نقل از مركز اطلاع رساني فرماندهي انتظامي خراسان رضوي، بهمن اميري مقدم اظهار داشت: متهم دستگير شده معروف به ريگي 26 سال سن دارد و از افراد خطرناك و شرور است كه تاكنون چندين فقره سرقت، شرارت، نزاع، درگيري، تهديد و حمل مواد مخدر داشته است.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي با تشريح عمليات دستگيري دو متهم مسلح افزود: مأموران انتظامي گشت يگان امداد در بلوار شاهد مشهد هنگام گشت زني به سرنشينان يك دستگاه موتورسيكلت آپاچي مشكوك شده و جهت بررسي مدارك شناسايي اين افراد وارد عمل شدند.
سرتيپ اميري مقدم ادامه داد: در اين عمليات دو جوان موتورسوار با استفاده از اسلحه كلت كمري به سمت افسر پليس شليك كردند.
وي با بيان اينكه متهمان با گروگان گرفتن يكي از شهروندان از محل متواري شدند، افزود: در اين عمليات پليس با توجه به سرنخ هايي كه از متهم گروگانگير پرونده در دست داشت، تحقيقات وسيع خود را آغاز كرد و با انجام اقدامات گسترده اطلاعاتي وي را شناسايي و تحت تعقيب قرار داد.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي افزود: پس از شناسايي مخفيگاه متهم در بلوار اماميه مشهد، كارآگاهان پليس آگاهي هنگامي كه دو متهم پرونده در مخفيگاه حضور داشتند به طور ضربتي و غافلگيرانه براي دستگيري آنان به مخفيگاه حمله ور و با شليك تيرهوايي متهم و همدستش را قبل از آنكه فرصت هرگونه عكس العملي بيابند، دستگير كردند.وي در پايان گفت كه تحقيقات بيشتر از اين متهمان براي كشف اقدامات مجرمانه آنان همچنان ادامه دارد.

 



هلاكت 3 شرور مسلح در عنبرآباد كرمان

فرمانده انتظامي عنبرآباد از هلاكت سه شرور مسلح طي درگيري مسلحانه در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش روز دوشنبه فرماندهي انتظامي كرمان، «سرهنگ احمد منصوري» گفت: اين اشرار مسلح روز يكشنبه طي درگيري با پليس به هلاكت رسيدند.
وي اظهار داشت: ماموران پليس مبارزه با مواد مخدر حين گشت زني در محور سه راهي زاروكي به سرنشينان يك دستگاه خودروي تويوتا مشكوك شده و دستور ايست دادند اما با تيراندازي از سوي سرنشينان مسلح خودرو روبه رو شدند.
او گفت: در اين عمليات تعداد زيادي سلاح و مهمات، دو دستگاه تلفن همراه و مقاديري مواد مخدر به همراه يك دستگاه خودرو توقيف و تحويل دستگاه قضايي شد.

 



كشف 40هزار قطعه تجهيزات ماهواره در اصفهان

فرمانده انتظامي استان اصفهان، از كشف و ضبط 40هزار و 320 قطعه تجهيزات دريافت از ماهواره توسط ماموران پليس امنيت عمومي اين استان خبر داد.
به گزارش روز دوشنبه مركز اطلاع رساني پليس اصفهان، سرتيپ «حسن كرمي» افزود: در راستاي ارتقاي سطح امنيت اجتماعي و اخلاقي در سطح استان، طرح هاي مختلفي با محوريت مبارزه با تهيه و توزيع تجهيزات دريافت از ماهواره در سطح استان به اجرا گذاشته شد.
وي اظهار داشت: در اين پيوند، ماموران پليس امنيت عمومي اين فرماندهي، موفق شدند اعضاي باندي را كه در امر تهيه و توزيع اين تجهيزات فعاليت گسترده اي در سطح استان داشتند را شناسايي و دستگير كنند.
اين مقام انتظامي تصريح كرد: در اين عمليات سه نفر به اتهام تهيه و توزيع اين تجهيزات دستگير شدند.
رئيس پليس استان تصريح كرد: در بازرسي از مخفيگاه متهمان 40هزار و 320 قطعه تجهيزات دريافت از ماهواره كشف شد. متهمان تحويل مراجع قضايي شدند.

 



پاساژ علاءالدين بار ديگر آتش گرفت

بامداد روز دوشنبه طبقه چهارم پاساژ علاءالدين بار ديگر دچار حريق شد.
بامداد روز گذشته آتش نشانان ايستگاه هاي 46، 18، 1 و 40 از طريق سامانه 125 در جريان وقوع حريقي در پاساژ علاءالدين واقع در خيابان حافظ قرار گرفتند.
مدير منطقه يك عمليات سازمان آتش نشاني گفت: 2 فروشگاه در طبقه چهارم ساختمان پاساژ كاملاً شعله ور و موجب دود گرفتگي شديد طبقات ديگر شده بودند.
داود درويش زاده افزود: آتش نشانان با بكارگيري خودروهاي بالابر و استفاده از تجهيزات خاموش كننده در كمترين زمان با مهار شعله هاي آتش از گسترش آن به طبقات ديگر جلوگيري و آن را كاملاً خاموش كردند. آتش نشانان همچنين با هواكش هاي قوي دود ناشي از آتش سوزي را از ساختمان تخليه كردند.
وي افزود: علت اين حادثه توسط كارشناسان آتش نشاني در حال بررسي است.
به گزارش ايسنا زماني كه طبقه چهارم پاساژ علاءالدين در سوم بهمن ماه سال گذشته دچار حريق شد، فتح الله تيموري، معاون عمليات سازمان آتش نشاني ساختمان اين مجتمع را نا ايمن خواند و گفته بود كه از نظر كارشناسان ايمني سازمان آتش نشاني اين ساختمان نا ايمن است و سامانه هاي اعلام و خاموش كردن آتش سوزي مؤثري براي آن در نظر گرفته نشده است.

 



رئيس سازمان سنجش: سيستم تقلب ياب در حين تصحيح پاسخنامه ها فعال است

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور گفت: سيستم تقلب ياب در حين تصحيح پاسخ نامه هاي داوطلبان كنكور 90 فعال است و در صورتي كه موردي مشاهده شود دستگاه هاي علامت خوان از تصحيح اين پاسخ نامه ها خودداري مي كنند.
محمدحسين سرورالدين رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاري فارس با بيان اينكه تمام سوالات داوطلبان كنكور 90 شخصي سازي شده بود، افزود: بين چاپخانه قرنطينه سازمان سنجش و داوطلبي كه بسته سوالات را باز مي كند كسي نمي توانست از محتواي سوالات مطلع شود.
وي افزود: پس از برگزاري آزمون سراسري تمام سوالات شخصي سازي شده داوطلبان خمير مي شود تا كسي نتواند از محتواي آن مطلع شود.
تمام پاسخ نامه هاي داوطلبان كنكور به قرنطينه دوم
رسيده است
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور با بيان اينكه تمام پاسخنامه هاي داوطلبان كنكور 90 تاكنون به قرنطينه دوم رسيده است، گفت: قرائت پاسخنامه هاي كنكور 90 از روز پنج شنبه 9 تيرماه آغاز شده است.
وي با بيان اينكه سيستم هاي تقلب ياب سازمان سنجش در زمان تصحيح پاسخنامه ها فعال است، گفت: هرچند كه سوالات كنكور شخصي سازي شده است اما حتي اگر كوچك ترين تقلبي صورت پذيرفته باشد توسط سيستم هاي تقلب ياب كشف مي شود.
سرورالدين با تاكيد بر اينكه گزارش هاي ارايه شده از تقلب در كنكور 90 به تعداد انگشتان دست است، گفت: تاكنون گزارش هاي ارايه شده از تقلب در كنكور 90 فقط موارد و موبايلي بوده است و تقلب ديگري گزارش نشده است و اين موضوع بيانگر اين است كه اقدامات سازمان سنجش در زمينه هايي همچون شخصي سازي و چينش متفاوت به منظور آرامش داوطلبان و جلوگيري از تقلب پاسخ داده است.

 



سازمان ثبت احوال كشور: تعرفه دفاتر خدمات الكترونيك 3500 تومان شد

مديركل دفتر خدمات ثبتي سازمان ثبت احوال كشور تعرفه دريافتي در دفاتر پيشخوان ثبت احوال براي كلانشهرها و شهرهاي بزرگ را سه هزار و 500 تومان اعلام كرد.
زهرا ناصري با بيان اين كه دفاتر پيشخوان، حق دريافت بيشتر از تعرفه تعيين شده را ندارند، گفت: در حال حاضر 100 دفتر خدمات ثبتي در كشور وجود دارد كه به زودي حدود 270 دفتر پيشخوان خدمات ثبتي ديگر نيز راه اندازي مي شود.
مديركل دفتر خدمات ثبتي سازمان ثبت احوال يادآور شد: افراد براي درخواست شناسنامه، درخواست شناسنامه المثني، درخواست صدور اولين كارت شناسايي ملي، درخواست تعويض كارت شناسايي ملي و درخواست تغيير نام و يا نام خانوادگي مي توانند به اين دفاتر مراجعه كنند.
ناصري همچنين درخواست از هيات حل اختلاف (شامل اصلاح مشخصات سجلي، تكميل مشخصات يا تغيير نام و ساير موارد)، درخواست گواهي تجرد و فوت، شماره ملي، درخواست ثبت ازدواج و مشخصات فرزندان در شناسنامه و درخواست اجراي احكام قطعي دادگاه ها در اسناد را از ديگر خدمات اين دفاتر عنوان كرد.


 



حوادث كوتاه از كشور

اخاذي اينترنتي
اصفهان - خبرنگار كيهان: در پي دادخواهي يك استاد دانشگاه مبني بر دريافت تعدادي اوراق با محتوايي تهديدآميز مشخص شد كه فرد شياد از طريق دستيابي به يكسري اطلاعات شخصي اين استاد با تهديد وي قصد اخاذي داشته است.
اين متهم توسط متخصصان پليس فناوري و تبادل اطلاعات اصفهان شناسايي و دستگير شد.
هكرهاي جوان
اراك - خبرنگاركيهان: پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پس از وصول خبري مبني بر نفوذ غيرمجاز در برخي سايت ها موضوع را در دستور كار قرار داد.
با جمع آوري اطلاعات و انجام تحقيقات بيشتر در زمينه نفوذها و هك هاي صورت گرفته يك نفر در اين زمينه شناسايي و دستگير شد.
متهم دستگير شده به هك 700 فقره سايت خارجي و 6 سايت داخلي اعتراف كرده و همدست او نيز دستگير شد.

 



سازمان ثبت احوال كشور: تعرفه دفاتر خدمات الكترونيك 3500 تومان شد

مديركل دفتر خدمات ثبتي سازمان ثبت احوال كشور تعرفه دريافتي در دفاتر پيشخوان ثبت احوال براي كلانشهرها و شهرهاي بزرگ را سه هزار و 500 تومان اعلام كرد.
زهرا ناصري با بيان اين كه دفاتر پيشخوان، حق دريافت بيشتر از تعرفه تعيين شده را ندارند، گفت: در حال حاضر 100 دفتر خدمات ثبتي در كشور وجود دارد كه به زودي حدود 270 دفتر پيشخوان خدمات ثبتي ديگر نيز راه اندازي مي شود.
مديركل دفتر خدمات ثبتي سازمان ثبت احوال يادآور شد: افراد براي درخواست شناسنامه، درخواست شناسنامه المثني، درخواست صدور اولين كارت شناسايي ملي، درخواست تعويض كارت شناسايي ملي و درخواست تغيير نام و يا نام خانوادگي مي توانند به اين دفاتر مراجعه كنند.
ناصري همچنين درخواست از هيات حل اختلاف (شامل اصلاح مشخصات سجلي، تكميل مشخصات يا تغيير نام و ساير موارد)، درخواست گواهي تجرد و فوت، شماره ملي، درخواست ثبت ازدواج و مشخصات فرزندان در شناسنامه و درخواست اجراي احكام قطعي دادگاه ها در اسناد را از ديگر خدمات اين دفاتر عنوان كرد.


 



زمين لرزه ،استان هاي خراسان رضوي و سمنان را لرزاند

سرويس شهرستانها-
زمين لرزه استانهاي خراسان رضوي و سمنان را لرزاند.
زمين لرزه اي به قدرت 4 درجه ريشتر ساعت 22 و 92 دقيقه و 21ثانيه روز يكشنبه حوالي بردسكن در خراسان رضوي را لرزاند.
اين زمين لرزه هيچ گونه خسارات مالي و تلفات جاني دربرنداشته است.
همچنين به گزارش خبرنگاركيهان از مهديشهر، 2 زمين لرزه هر يك به قدرت 6/3 و 1/4درجه ريشتر يكشنبه شب شهميرزاد واقع در استان سمنان را لرزاند.
زمين لرزه اول به بزرگي
6/3درجه ريشتر ساعت 12 و94 دقيقه و 03ثانيه در منطقه شهميرزاد و زمين لرزه دوم به قدرت 1/4ريشتر در ساعت 22و92دقيقه در منطقه بردسكن و اسب كشان واقع در مرز مشترك استان سمنان و خراسان رضوي روي داد.
تاكنون از خسارات احتمالي اين زمين لرزه ها گزارشي دريافت نشده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14