(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 تیر 1390- شماره 19966

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
تبديل اشغالگري به تروريسم ( يادداشت روز )
مزخرف ( گفت و شنود )
گزارش خبري كيهان از آخرين تصميمات كميته 3 نفره اصولگرايان
دبير شوراي عالي امنيت ملي: همپيماني مصر و ايران موازنه قوا در منطقه را تغيير مي دهد
وزير خارجه مصر در گفت وگو با يك روزنامه سعودي: دوره تحميل كردن سياست هاي آمريكا به سر آمده است
كيهان و خوانندگان
بياييد قول بدهيم كه ديگر مزخرف نگوئيم ( خبر ويژه )
اعتراض مردم به خاتمي در مراسم ختم مرحوم صدوقي ( خبر ويژه )
دولت آمريكا شبكه ما را از تحريم مستثنا كرده است! ( خبر ويژه )
مقابله با ايران خشم ملت هاي عرب را عليه آمريكا شعله ور مي كند ( خبر ويژه )



تبديل اشغالگري به تروريسم ( يادداشت روز )

روزنامه واشنگتن پست روز يكشنبه گذشته به نقل از سفير آمريكا در عراق از احتمال جدي تمديد حضور «هزاران» نظامي آمريكايي در عراق خبر داد. يك گزارش ديگر از ادامه حضور 17000 نيروي نظامي- امنيتي آمريكايي در عراق پس از پايان مهلت قانوني- دي ماه سال جاري- تحت عنوان ديپلمات و مشاوران نظامي سفارت آمريكا حكايت مي كند. يك خبر ديگر بيان گر آن است كه آمريكايي ها سعي دارند 9 پايگاه نظامي را از جنوب تا شمال عراق براي استقرار غيررسمي و دائمي در اختيار بگيرند. آنان گفته اند به اين پايگاهها براي آموزش و پشتيباني از نيروهاي مسلح عراق، مبارزه با تروريزم و حفاظت از اماكن و نيروهاي آمريكايي نياز دارند. همزمان روزنامه وال استريت ژورنال از ادامه حضور 5 هزار نظامي آمريكا تحت عنوان حفاظت از سفارت اين كشور در بغداد! خبر داد. از سوي ديگر مقامات آمريكايي از تشديد بحران امنيتي عراق در فاصله ماه جاري تا پايان سال ميلادي خبر داده و دليل آن را عدم درخواست تمديد حضور نظاميان آمريكايي از سوي دولتمردان عراقي معرفي كردند!
مجموعه اين خبرها بيان گر آن است كه دستگاه تصميم گيري آمريكا درصدد تداوم حضور در عراق است و در عين حال از آنجا كه نسبت به اعلام يك طرفه آن بيم دارد، سعي مي كند آن را خواسته هاي عراق و عليرغم ميل باطني آمريكا نشان دهد. بر همين اساس حدود دو ماه قبل اوباما اعلام كرد كه موافق تمديد حضور نظاميان آمريكايي در عراق نيست اما جالب اين است كه رابرت گيتس، هفته قبل و درست چند روز قبل از كنار رفتن رسمي از مقام خود به عراق سفر كرد و فشار زيادي به مقامات عراقي براي موافقت با تمديد حضور نظاميان آمريكا وارد كرد. علي الدباغ سخنگوي رسمي دولت عراق در مصاحبه مطبوعاتي خود فاش كرد كه وزير دفاع- سابق- آمريكا در ديدار با نوري مالكي بطور رسمي از نخست وزير عراق خواسته است كه با تمديد حضور نيروهاي اين كشور در عراق موافقت كند ولي نوري مالكي بر عمل به توافقنامه- امضا شده در 16 نوامبر 2008- تاكيد و با تمديد قرارداد مخالفت كرده است.
آمريكايي ها در عين حال گروه هاي عراقي را تحت فشار قرار داده تا با تمديد قرارداد موافقت نمايند اين فشار بر كردها و اهل سنت عراق بسيار جدي تر است. هدف آمريكا از اين فشارها دامن زدن به دو دستگي در داخل حكومت عراق است. اين دو دستگي مي تواند موضع دولت و شخص نوري مالكي را در برابر آمريكا ضعيف كرده و به موافقت با تمديد زمان قرارداد قبلي و يا انعقاد قرارداد جديد امنيتي منجر نمايد.
آمريكايي ها مي دانند كه به خصوص كردها درباره تأثيرات خروج نظاميان آمريكايي بر اقتدار دولت مستقر در بغداد ملاحظاتي دارند. از اين منظر كردها در شرايطي قرار دارند كه نتوانسته اند مهمترين هدف گذاري هاي كردي را در خصوص كركوك، اجراي ماده 140- كه متضمن بهره برداري منطقه شمال از بيش از يك سوم درآمد نفتي عراق است- و مسئله خطوط فاصل استانهاي كردي و عربي به سرانجام برسانند، به اين دليل خروج آمريكا باعث قوت گرفتن بيشتر دولت ائتلافي حاكم بر عراق مي شود و موضع دولت ايالتي كردستان عراق در مذاكره با دولت مركزي را تضعيف مي كند. آمريكا با توجه به اين مسئله رفتاري نفاق آميز را در مواجهه با كردها و دولت مركزي در پيش گرفته است تا جايي كه يك مقام كردي- بدون ذكر نام- در وزارت خارجه عراق اعلام كرد كه مذاكراتي ميان دولت عراق و دولت آمريكا براي تمديد حضور بخشي از نظاميان آمريكايي صورت گرفته و به توافقاتي رسيده اند. كه البته براساس اعلام رسمي دولت عراق توافقي صورت نگرفته است.
در اين ميان موضعگيري نوري المالكي قابل توجه بود. مالكي از يك طرف اعلام كرد به عنوان رهبر فراكسيون دولت قانون و حزب الدعوه با تمديد حضور نظامي آمريكا مخالفم و هيچ ضرورتي به آن نمي بينم و به عنوان نخست وزير عراق مي گويم كه كيان هاي سياسي عراق- يعني كابينه، مجلس، رهبران طوايف و رهبران فراكسيون هاي مجلس، شوراهاي رياست جمهوري و نخست وزيري- بايد در اين خصوص تصميم بگيرند. اين موضع نخست وزير عراق از يك سو از فشار شديد به دولت براي تمديد حضور حكايت مي كند كما اينكه ديروز يكي از عناصر اصلي فهرست العراقيه- تحت رهبري اياد علاوي نخست وزير سابق- با صراحت و بدون آنكه واقعيت داشته باشد اعلام كرد كه بغداد و واشنگتن در حال انعقاد قرارداد جديد هستند و براساس آن حضور نظامي آمريكا در عراق استمرار مي يابد. از سوي ديگر اظهارات نوري مالكي از نگراني هاي او در حوزه امنيتي حكايت مي كند. خود آمريكايي ها- در جريان سفر هفته پيش گيتس به بغداد- با صراحت از وخيم تر شدن شرايط امنيتي عراق در فاصله جولاي تا دسامبر سال جاري- تير تا دي ماه- خبر دادند و دولت عراق را مسئول آن معرفي كردند چرا؟ چون در درخواست براي تمديد حضور نظاميان وقت گذراني كرده است! همزمان اياد علاوي هم شرايط امنيتي عراق طي ماه هاي آينده را رو به وخامت معرفي كرد.
در واقع دولت عراق در شرايطي كه احساس مي كند آمريكايي ها به همراه بعضي از نيروهاي موثر دولت و مجلس درصدد تبديل بحث خروج نظامي آمريكا از عراق به يك مسئله اختلافي هستند، موضوع را به توافق همه با آن مرتبط كرده است و حال آن كه مخالفت بعضي از فراكسيون ها و شخصيت هاي برجسته مذهبي و سياسي عراق با آن كاملا مشخص مي باشد به عبارت ديگر دولت موضوع را به گونه اي تعليق به محال كرده است. اين در حالي است كه اگر دولت عراق نظاميان آمريكايي را وادار به خروج از عراق نمايد به يك پيروزي بسيار بزرگ سياسي كه تاثيرات درازمدت و عمده اي در صحنه داخلي و منطقه اي برجاي خواهد گذاشت، دست يافته و جا دارد به پاس اين پيروزي همه عراق را چراغاني كند. اگر دولت مالكي به اين برگ برنده دست پيدا كند مي تواند اوضاع امنيتي، سياسي و اقتصادي عراق را سر و سامان بدهد و در عين حال موقعيت خود را در عراق تحكيم نمايد. اين چيزي است كه حتما به مذاق آمريكا، عربستان و نيروهاي داخلي همگرا با آنان در عراق خوش نمي آيد و متاسفانه بعضي از نيروها هم كه علي الاصول منافع آنها در خروج آمريكا از عراق است به دليل تاثيري كه اين خروج بر تحكيم موقعيت مالكي و دولت او دارد، از حمايت آشكار و جدي از اجراي توافقنامه خروج خودداري مي نمايند.
اما از آن طرف در داخل آمريكا فشار زيادي روي اوباما براي خارج كردن نيروهاي نظامي اين كشور از افغانستان و عراق وجود دارد تا جايي كه حتي جمهوري خواهان كه خود اين نيروها را به اين دو كشور گسيل كرده اند هفته گذشته از رئيس جمهور خواستند كه نظاميان را از عراق و افغانستان بازگرداند. رابرت گيتس چند روز پيش فاش كرد كه اوباما 7 جلسه پر دردسر امنيتي را براي متقاعد كردن افراد موثر دو حزب حاكم آمريكا به حفظ نيروهاي نظامي در عراق و افغانستان برگزار كرده ولي نتيجه اي نگرفته است. وزير سابق دفاع گفت: «شوراي امنيت ملي آمريكا فرمول جديدي را جايگزين حضور نيروها كرد. اين فرمول مبتني بر «پشتيباني نظامي از عمليات اطلاعاتي است» بر اين اساس مي توان پيش بيني كرد كه اقدامات غيرآشكار و فاقد اعلام قبلي و از ميان برداشتن افراد موثر و متلاشي كردن گروه هاي ناهمخوان جايگزين اقدامات سنگين نظامي خواهد شد. اين البته به وجهه آمريكا آسيب جدي وارد مي كند و آمريكا را بيش از همه نزد هم پيمانان منطقه اي اش- نظير رژيم عربستان- بي اعتبار مي نمايد چرا كه تاكنون اقداماتي از اين قبيل را آمريكا از طريق واسطه هايي نظير القاعده، فتح الاسلام و بعثي ها انجام مي داد و حال خود مستقيما مي خواهد به آن مبادرت بورزد. يك تصوير ديگر از اين روند، مخفي نگه داشتن اقدامات و هزينه هاي امنيتي آمريكا از چشم مردم آمريكاست. خبرهاي متعددي از تشديد نارضايتي عمومي از حضور نظامي آمريكا در خارج از مرزها به گوش مي رسد. مردم مي گويند روساي جمهور آمريكا طي دهه هاي گذشته وانمود كرده اند كه اقدامات نظامي آمريكا تامين كننده منافع شهروندان آمريكايي است ولي اينك اثبات اين ادعا براي رئيس جمهور فعلي بسيار دشوار است. از اين رو مي توان گفت شرايط داخلي و منطقه اي آمريكا در حال حاضر شباهت زيادي با شرايط داخلي و منطقه اي انگليس در دهه هاي 1960 و 1970 دارد. در آن دوران مردم انگليس از اينكه ابرقدرت خوانده مي شوند ولي قادر به تامين هزينه هاي نظاميان خود در درياي كارائيب، اقيانوس هند، خليج فارس و... نيستند، سرخورده شده و به دولت انگليس فشار مي آورند كه از پوست ابرقدرتي خارج شده و واقعيت اضمحلال امپراتوري بريتانيا را بپذيرد.
اما در عين حال از آنجا كه تمديد حضور بخشي از نظاميان آمريكايي در عراق و تبديل ماموريت آنان از يك نيروي آشكار اشغالگر به يك نيروي جاسوس و تروريست مخاطراتي را براي امنيت ملي عراق و ساير كشورهاي منطقه دارد بايد با حساسيت تمام مورد توجه قرار گيرد از يك طرف آمريكايي ها بايد بدانند كه منطقه به مردم آن تعلق دارد و مي توانند به روش هاي مختلف توطئه هاي دشمنان را خنثي كرده و دشمن را بيچاره نمايند كافي است كه آنان تحولات 6-5 سال اخير را يك بار ديگر مرور نمايند. از طرف ديگر دولت عراق بايد بداند كه اين يك مسئله داخلي مربوط به يك كشور- عراق- نيست كه بتواند با تمديد قرارداد و يا انعقاد قرارداد امنيتي جديد، نظاميان آمريكايي را از دريچه بازگرداند بلكه اين موضوعي است كه امنيت همه منطقه را تحت تاثير قرار مي دهد. كشورهاي منطقه بخصوص كشورهايي كه در استراتژي امنيتي شان آمريكا به عنوان دشمن علامت گذاري شده است، نمي توانند در برابر اين موضوع سكوت كنند هرچند سفير آمريكا در عراق- جيمز جفري- بگويد: «ما هيچ تهديد و دردسري براي ايران نيستيم» خود اين اظهارات نشان مي دهد كه حتي آمريكايي ها در ضمير خود حق ايران را براي هر نوع واكنشي به رسميت مي شناسند.
سعدالله زارعي

 



مزخرف ( گفت و شنود )

گفت: عضو سابق و فراري دفتر تحكيم وحدت خطاب به ساير گروه هاي اپوزيسيون گفته است بيائيد تصميم بگيريم كه بيشتر از اين مزخرف نگوئيم و آرزوهاي خود را در قالب خبر به خورد هم ندهيم.
گفتم: حرف بدي نزده! حالا چرا به فكر افتاده كه ديگر نبايد مزخرف بگويد؟
گفت: او مي گويد؛ مگر از 75 ميليون جمعيت ايران چندهزار نفر آنها طرفدار اپوزيسيون هستند كه روز و شب در سايت هاي خود از نارضايتي مردم و علاقه آنها به اپوزيسيون حرف مي زنيم و خبر مي نويسيم؟!
گفتم: شنيده ام يكي ديگر از ضد انقلابيون فراري حرف او را تائيد كرده و خطاب به وي نوشته است؛ دروغ هاي اپوزيسيون درباره ايران فقط به نفع كيهان تمام مي شود.
گفت: چرا؟! چطور مگر؟!
گفتم: نوشته اگر مزخرف نگوئيم ستون گفت و شنود كيهان تعطيل مي شود!

 



گزارش خبري كيهان از آخرين تصميمات كميته 3 نفره اصولگرايان

روز يكشنبه خبري در برخي از سايت ها منتشر شد كه آقاي دكتر ولايتي از كميته سه نفره اصولگرايان كناره گيري كرده است.
اين در حالي است كه يك منبع نزديك به دكتر ولايتي ديروز به خبرنگار كيهان گفت: خبر كناره گيري دكتر ولايتي از كميته 3 نفره صحت ندارد و وي همچنان عضو اين كميته است و در جلسات آن شركت مي كند.
وي افزود: دكتر ولايتي عضو هيچ كدام از گروهها و جريانات سياسي نيست و فقط به عنوان يك اصولگراي مستقل در راستاي وحدت اصولگرايان فعاليت مي كند.
گفتني است هفته قبل سايت «خبر آنلاين» در اقدامي سؤال برانگيز تلاش كرد اعضاي كميته 3 نفره اصولگرايان متشكل از ولايتي، عسگراولادي و حدادعادل را به گروه انحرافي نسبت دهد. اين انتساب غيراخلاقي كه با مواضع بارها اعلام شده اعضاي كميته 3 نفره عليه جريان انحرافي مشكوك به نظر مي رسيد با تعجب صاحبنظران عرصه سياسي كشور روبرو شد. سايت خبر آنلاين در همان گزارش اعتراض كرده بود چرا در نشست 30 نفره اصولگرايان كه منجر به انتخاب كميته 3 نفره شده است، چهره هايي چون محسن رضايي، علي لاريجاني، احمد توكلي و علي مطهري حضور نداشته اند!
چند روز بعد سايت خبر آنلاين در مصاحبه با حجت الاسلام مصباحي مقدم، اتهام عجيب قبلي را تكرار كرد و از قول ايشان نيز كميته سه نفره را به جريان انحرافي منسوب كرد! اين اتهام ناروا در حالي مطرح مي شد كه جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين نيز در نشست خود آقايان ولايتي، عسگراولادي و حدادعادل را به عنوان نمايندگان خود براي تشكيل هسته اي بزرگتر انتخاب و معرفي كرده بودند. از اين روي دكتر ولايتي در پيغامي براي مسئولان جامعتين، مدرسين و روحانيت پرسيده بود، چگونه است كه از يكسو شما بزرگواران اعضاي كميته 3 نفره را برمي گزينيد و از سوي ديگر آقاي مصباحي مقدم كه عضو همان تشكيلات است اين سه نفر را به جريان انحرافي نسبت مي دهد؟! اين پيغام از سوي برخي رسانه ها به عنوان كناره گيري دكتر ولايتي از كميته 3 نفره تلقي شده و به صورت خبر منتشر شده بود.
در پي اين ماجرا و مخصوصا اتهام مضحك وابستگي كميته 3 نفره به جريان انحرافي كه ايده آل جريان مزبور است، برخي از منابع در تماس با كيهان گفته اند؛ اميدواريم، اين اتهام صرفا از سر بي خبري و كم اطلاعي باشد و خداي نخواسته كساني قصد نداشته باشند كه از بدنامي جريان انحرافي سوءاستفاده كرده و با انتساب شخصيت هاي شناخته شده اصولگرا به اين جريان به دنبال مقاصد ديگري باشند.
ملاك و معيار اصولگرايي
حداد عادل عضو كميته سه نفره اصولگرايان گفت: سه تشكل جبهه پيروان امام و رهبري، ايثارگران و جمعيت رهپويان و رايحه خوش خدمت با تشريك مساعي در انتخابات آينده با قدرت و صلابت حضور خواهند يافت.
وي در پنجمين مجمع عمومي شوراي اصولگرايان آذربايجان شرقي ملاك و معيار اصلي اصولگرايي را پيروي از ولايت فقيه و حركت در راستاي رهنمودهاي ايشان عنوان كرد و اظهار داشت: اين مرام ما در انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي است و البته ترازوي اين انتخابات نيز بر حول محور ولايت فقيه خواهد بود.
حداد عادل، با تاكيد بر اينكه جريان اصولگرايي بايد با وحدت و همدلي در بين نيروهاي خود، مجلس آينده را در دست بگيرد، تصريح كرد: در اين ميان نبايد به پيروزي ها و موفقيت هاي انتخابات گذشته مغرور شد و نسبت به واقعيات جريان سياسي غافل بود.
وي، تحمل عقايد يكديگر در قالب جريان اصولگرايي را از جمله راهكارهاي موفقيت اين طيف در انتخابات آينده عنوان كرد و گفت: در هر حال اختلاف عقيده و سليقه در هر مجموعه اي وجود دارد، اما بايد با حفظ وحدت اجازه ندهيم جريان اصولگرايي در ميان نيروهاي خود دچار از هم گسيختگي شود.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، ذيل عنوان جريان اصولگرايي را شامل تشكل هاي مختلف و متنوعي دانست كه در انتخابات گذشته همچون شوراهاي اسلامي دوره دوم و سوم، انتخابات مجلس هفتم و هشتم و رياست جمهوري با اقبال مردمي مواجه بوده است.
حداد عادل اضافه كرد: بر همين مبنا راي مردم مومن و متدين كشور به جريان اصولگرايي نبايد تكه پاره شده و در اين بين دچار تشتت آرا شويم.
وي درايت و هوشمندي براي حضور موفقيت آميز در انتخابات آينده مجلس را بسيار لازم و ضروري خواند و گفت: نبايد در اين عرصه عده اي از دوستان كاري كنند كه همه صدمه ديده و نتيجه را واگذار كنيم.
حداد عادل، بصيرت را از عوامل ورود هوشمندانه به انتخابات آينده مجلس عنوان كرد و افزود: عوام در عرصه انتخابات گذشته بصيرت خود را به خوبي نشان داده اند، و در حال حاضر نوبت خواص است كه بصيرت خود را نشان دهند. وي، تجربه دوره گذشته انتخابات مجلس شوراي اسلامي در تهران را بسيار مفيد برشمرد و افزود: فهرست واحد 30 نفره از اين حوزه انتخابيه باعث شد، مردم بدون دغدغه و با خيال آسوده به جريان اصولگرايي راي دهند كه اين رويه بايد درانتخابات آينده نيز عملياتي شود.
عضو كميته سه نفره اصولگرايان با بيان اين كه اين كميته در تهران كارهاي خود را براي حضور قوي در انتخابات آينده مجلس شروع كرده است، گفت: در اين راستا ديدار و ملاقات با آيات مهدوي كني و يزدي به انجام رسيده تا اتصال اين جريان به مرجعيت همچنان حفظ شود.
انتشار خبر مذكور در خبر آنلاين، در حالي صورت گرفت كه علي لاريجاني در حاشيه سفر خود به استان اصفهان در مورد وحدت اصولگرايان گفته بود: نقطه كانوني استراتژي اصولگرايان آن است كه با همه اختلاف سلايق، مقوله مدارا را مورد توجه قرار دهند.
وي در عين حال هم گفته بود از اين كه آيت الله مهدوي كني محوريت وحدت اصولگرايان را بر عهده بگيرند استقبال مي كنم، چرا كه ايشان شخصيت جامعي است.

 



دبير شوراي عالي امنيت ملي: همپيماني مصر و ايران موازنه قوا در منطقه را تغيير مي دهد

دبير شوراي عالي امنيت ملي كشورمان هم پيماني مصر و ايران را زمينه ساز تغيير توازن قوا به نفع ملت هاي منطقه دانست.
سعيد جليلي در مصاحبه با خبرنگار روزنامه مصري الاهرام، درباره علل و زمينه هاي موج جديد بيداري اسلامي در جهان عرب گفت: خيزش ها و انقلاب هاي جهان عرب، فرآيند طبيعي بيداري اسلامي در منطقه است و انگيزه و اراده ملت ها براي به دست آوردن استقلال در آن نقش اصلي دارد و ما معتقديم كه تمايل به آزادي خواهي و برقراري عدالت و حركت به سوي پيشرفت، ريشه فطري و اسلامي دارد.
نماينده مقام معظم رهبري در شوراي عالي امنيت ملي افزود: اين خيزش ها و انقلاب ها، جايگاه و موقعيت امت اسلامي را در عرصه بين المللي بيش از پيش تقويت و تحكيم خواهد كرد و مصالح عاليه آن را پيش خواهد برد.
جليلي با مقايسه خواسته هاي ملت مصر در انقلاب خود با خواسته هاي ملت ايران در دوران انقلاب اسلامي به رهبري امام خميني (قدس سره) اظهار داشت: خواسته هايي كه انقلاب مصر خواهان تحقق آنها است، در واقع همان خواسته هايي است كه مردم در دوران انقلاب اسلامي ايران خواستار تحقق آنها بودند و من مطمئنم كه جوانان برومند مصري با عزم و اراده راسخي كه دارند، خواسته هاي انقلاب و ملت خود را دنبال خواهند كرد.
وي گفت: رژيم سابق مصر از سياست هاي آمريكا در منطقه پيروي مي كرد و برخلاف مصالح ملت هاي منطقه با رژيم اشغال گر صهيونيستي روابط دوستانه برقرار كرده بود. اين در حالي بود كه هدف جمهوري اسلامي ايران پايان دادن به سيطره آمريكا بر منطقه بوده است.
دبير شوراي عالي امنيت ملي با انتقاد از برخي رژيم هاي عربي در همسويي با اسرائيل در جنگ 33 روزه لبنان و جنگ 22 روزه غزه افزود: متاسفانه در گذشته و به هنگام جنگ ددمنشانه رژيم اشغالگر قدس عليه غزه و نيز عليه لبنان، برخي از رژيم هاي عربي در كنار دشمن صهيونيستي قرار داشتند ولي خوشبختانه امروز به بركت بهار بيداري اسلامي، اميدهايي به وجود آمده و طبيعي است كه انرژي و امكانات منطقه به نفع ملت ها آزاد شده است.
جليلي در مورد تناقض گويي هاي آمريكا در قبال انتفاضه هاي عربي ابراز كرد: وقتي آمريكا اين ادعاها را مطرح مي كند، اين سوال پيش مي آيد پس چه كسي از بن علي در تونس و مبارك در مصر حمايت و پشتيباني كرد؟ مردم مي دانند كه آنها با حمايت آمريكا به حكومت خود ادامه مي دادند.
وي در مورد سياست هاي دولت آمريكا برخلاف خواسته هاي ملت اين كشور گفت: ملت آمريكا، قرباني سياست هاي دولت آمريكا شده كه بايد تلاش كنند تا دولت متبوع خود را مجبور به تحقق خواسته هاي خود نمايد و نبايد اجازه دهد رئيس جمهورش به جاي تامين منافع ملت آمريكا، خود را به منافع لابي صهيونيستي متعهد بداند.
دبير شوراي عالي امنيت كشورمان در پاسخ به سوال خبرنگار مصري در رابطه با امكان عادي سازي روابط ايران با مصر اظهار داشت: دو كشور ايران و مصر از امكانات و ظرفيت هاي گسترده و نيز پيوندهاي مشترك و روابط ديرينه فرهنگي، اجتماعي، اقتصادي و تاريخي برخوردارند. اين ظرفيت ها، زمينه را براي يك هم پيماني قدرتمند منطقه اي به نفع ملت هاي منطقه و در مقابله با سيطره آمريكا و طغيان گري و توسعه طلبي رژيم صهيونيستي و تغيير توازن قوا به نفع ملتهاي منطقه فراهم مي سازد.

 



وزير خارجه مصر در گفت وگو با يك روزنامه سعودي: دوره تحميل كردن سياست هاي آمريكا به سر آمده است

محمد العرابي با اشاره به اينكه اصول و مبادي سياست خارجي مصر پس از انقلاب تغيير نكرده، گفت: دوره ديكته و تحميل كردن سياست هاي آمريكا در منطقه به پايان رسيده است.
به گزارش روزنامه عكاظ چاپ عربستان، محمد العرابي در ادامه سفر دوره اي خود به كشورهاي عربي حوزه خليج فارس وارد عربستان شد و با سعود الفيصل همتاي سعودي خود ديدار كرد.
پس از اين ديدار العرابي با حضور در كنسولگري مصر در جده در كنفرانس خبري شركت كرد و به سئوالات خبرنگاران پاسخ گفت.
وي در ابتدا تاكيد كرد كه سياست خارجي مصر پس از انقلاب با به عهده گرفتن مسئوليت وزارت خارجه توسط وي تغيير نكرده است.
وزير خارجه مصر در پاسخ به يكي از خبرنگاران كه درباره آينده روابط مصر و آمريكا از وي سوال كرده بود، گفت: رابطه مصر پس از انقلاب با آمريكا همچنان برقرار است اما اين روابط بي شك بر پايه منافع متقابل خواهد بود.
وي در ادامه و در توضيح آينده روابط قاهره با واشنگتن و موقعيت آمريكا در منطقه استراتژيك خاورميانه تاكيد كرد: دوره ديكته كردن و تحميل سياست هاي آمريكا به سر آمده است.
العرابي درباره رابطه قاهره با تهران و حساسيت كشورهاي عربي حوزه خليج فارس گفت: تمام كشورهاي عرب حوزه خليج (فارس) با ايران رابطه دارند.
وي در ادامه با تاكيد بر اينكه مصر نيز به دنبال برقراري رابطه با ايران است، گفت: رابطه قاهره - تهران لطمه اي به رابطه مصر با كشورهاي عربي حوزه خليج (فارس) يا امنيت و استقرار خليج نخواهد زد.
العرابي رابطه مصر با عربستان را حسنه خواند و گفت: در سفر خود ضمن ديدار با همتاي سعودي خود، عربستان وي را از آمادگي جهت حمايت از مصر به ويژه در بعد اقتصادي مطلع كرد.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ امروز كه نزديك به 30 سال از شهادت مظلومانه شهيد بهشتي و يارانش مي گذرد بهتر مي توان به عمق اين كلام حضرت امام خميني(ره) در مورد شهيد بهشتي پي برد كه فرمودند: «بهشتي يك ملت بود.»
1126---0912
¤ به وزير محترم راه و شهرسازي پيشنهاد مي كنم كه نماد سقوط هواپيماي ايرباس توسط شيطان بزرگ را در فرودگاه امام خميني(ره) طوري طراحي و نصب نمايند كه هر مسافر خارجي كه وارد كشورمان مي شود اين نماد را ببيند و به جنايت استكبار جهاني پي ببرند.
عليمرداني
¤ رزمايش پيامبر اعظم(ص) 6 علاوه بر اقتدار نظام جمهوري اسلامي تحريم هاي دشمنان نظام را نيز مورد هدف قرار داد و بر باور جهانيان و ملت هاي منطقه افزود كه آمريكا هيچ غلطي نمي تواند بكند و همت ايراني و صلابت و اعتماد و توكل او بر خداوند آنقدر بلند است كه او را بر صدر جهان خواهد نشاند و آنچه كه مي تواند موجب خطر باشد نفوذي هاي لانه كرده بر بدنه نظام هستند كه هر از گاه به شكلي مانع از سرعت پيشرفت هاي نظام و رفع مشكلات مردم مي گردند.
محمودي
¤با توجه به اينكه جريان فتنه و ضد انقلاب برانداز بطور جد به يكپارچگي و هماهنگي بين اپوزيسيون داخلي و خارجي همت گمارده اند ما نيز بايد با شدت بيشتر به تبليغات روشنگرانه همت گماريم.
شكرايي
¤به مسئولين عرض مي كنم كه از ريزشهاي انقلاب طي 32 سال درس بگيرند و مايه عبرت ديگران نشوند.
2682---0917
¤ عناصر فتنه گر 88 درصدد برآمده اند كه با بزرگ جلوه دادن جريان انحرافي خودشان را از اتهام هاي اقدامات براندازانه عليه نظام بيرون بكشند و تبرئه بشوند بنابراين بايد هوشيار بود و از اهداف آنان غافل نشويم.
3294---0913
¤ گفته مسئولين مبني بر صدور گذرنامه طي دو يا سه روز اداري فقط يك شعار است چرا كه عملا تا دو هفته به طول مي انجامد. حداقل حرفي را بزنند كه مي توانند عمل كنند.
8022---0911
¤ در سريال توطئه فاميلي كه از شبكه يك سيما شاهد پخش آن بوديم ماجراي زندگي و تربيت دو برادر دوقلو از يك خانواده به تصوير كشيده شد به طوري كه تبليغ گرديد برادر تربيت شده آن طرف آب فردي محجوب، باگذشت و با انسانيت است. برعكس برادري كه در داخل كشور تربيت يافته بود فردي شارلاتان و حقه باز مي باشد. آيا حاصل كار و تلاش مسئولين و مديران رسانه ملي كشورمان كه حضرت امام خميني(ره) انتظار دانشگاه عمومي از آن داشت چنين فيلم مسئله داري بايد باشد.
رجايي هرندي
¤ لطفا راهنمايي بفرماييد شهرونداني كه مثل بنده موفق به دريافت يارانه مراحل اول، دوم، و سوم نشده اند چه كار بايد بكنند و به كجا مراجعه نمايند؟
يك شهروند
¤مدتي قبل در مورد عمل نكردن به مصوبه دولت درخصوص معاف بودن فرزند جانبازان بالاي 25درصد از پرداخت شهريه دانشگاه پيام نور اعتراض خود را ارسال كردم ولي متاسفانه چاپ نكرديد. تقاضا مي كنيم به موضوع بپردازيد.
8951---0939
¤خطاب به مسئولين بنويسيد حرف هاي آنان در ارتباط با گران كردن نرخ كرايه اتوبوس هاي درون شهري يكي نيست چرا مردم را نسبت به نظام بدبين مي كنند.
8947---0912
¤پيامبر اسلام(ص) مي فرمايند: حيا و ايمان قرين يكديگرند، فقدان هر يك در شخصيت انسان، فناي ديگري را به دنبال دارد. حال يك انسان اهل معنا پيدا شود و مرز بين حيا و وقاحت و بي حيايي را براي نسل پرسشگر امروز مشخص نمايد و همچنين روشن نمايد كه دانشگاه و صدا و سيما رتبه چندم را در حفظ و اشاعه اين حدود الهي دارند؟
8516---0919
¤در پروژه مسكن مهر شهرستان كاشان با اينكه برق و آب و گاز وصل نشده ولي پرداخت اقساط وام آن شروع شده و بالاجبار بايد بپردازيم. چرا؟
1392---0937
¤برادر همسرم با مدرك فوق ديپلم كامپيوتر دو سال است كه در منزل نشسته و بي كار است دليل آن اين است كه معافيت پزشكي دارد و به هر كجا مراجعه مي كند او را نمي پذيرند. چرا نمايندگان مجلس قانوني تصويب نمي كنند و اين مشكل را از سر راه جواناني كه معافيت پزشكي گوناگون دارند برطرف نمي كنند.
نصيري
¤از دولت محترم تقاضا مي شود موضوع يارانه شير را با توجه به تاثير آن در بدن جدي بگيرند كه نفع آن به حال كل جامعه است.
2523---0913
¤مگر ما جنوب شهري ها بليط مترو و بي آر تي مان ارزانتر از شمال شهري هاست كه كولرهاي آنها روشن و كولرهاي ما خاموش است؟
2749---0936
¤از خودم خجالت كشيدم وقتي با خانواده ام از جلوي مغازه هاي اول بازار تهران عبور مي كردم كه لباس زير زنانه در انواع مختلف در ديد همگان گذاشته شده است؟ كجاست حجب و حيا و غيرت؟
محمد
¤از مسئولين وزارت صنايع و معادن درخواست رسيدگي به وضعيت استخدامي نيروهاي مامور از واحدهاي صنعتي در سازمان هاي تابعه شهرستاني را داريم. اين نيروها با داشتن سابقه زياد و حجم كار بالا با حقوق بسيار كم در بلاتكليفي به سر مي برند. واحدهاي صنعتي و سازمانهاي تابعه شهرستاني در قبال جذب اين افراد احساس مسئوليت نمي كنند.
3917---0918
¤بنده با وام و قرض اقدام به ساخت گاوداري نمودم اكنون با گذشت يكسال در حال ورشكستگي هستم با خوراك دام كيلويي 450 تومان و كاه 300 تومان و شير 425 تومان از دولت خدمتگزار درخواست راهنمايي و حل مشكل را دارم.
3139---0936
¤ چرا سازمان حج و زيارت وسايل زائران عمره مفرده بويژه ويلچر بيماران را بيمه نمي كند؟ تكليف ما 4 نفر كه ويلچرمان را در فرودگاه جده گم كرده ايم چيست؟
0875---0915
¤ از فرماندار محترم و مسئولين شهر تويسركان درخواست مي شود با مسببين سلب آسايش مردم در بلوار قائم تويسركان كه با ايجاد سد معبر و گرد و غبار ناشي از برش سنگ براي مردم منطقه بويژه اهالي شهرك انتظامي علي الخصوص زنان و دانش آموزان مشكل ايجاد نموده است برخورد نمايند.
جمعي از اهالي شهرك انتظامي تويسركان
¤ پول سربازي كه به ما سربازان مي دهند جواب هزينه اياب و ذهاب ما را نمي دهد. هر ماه بايد يك مقدار روي آن بگذاريم كه بتوانيم هر روز خودمان را به پادگان محل خدمت برسانيم.
3520---0937
پاسخ شركت آب و فاضلاب مازندران
در پاسخ به مطلب مندرج به تاريخ 28/3/90 با موضوع «تركيدگي لوله آب محله لسفيجان در شهر چمستان نور» به اطلاع مي رساند با توجه به بررسي هاي انجام شده در منطقه لسفيجان چمستان هيچگونه تركيدگي آب از شبكه آبرساني وجود نداشته كه مرمت آن 14 ماه طول بكشد. براساس ثبت اتفاقات توسط همكاران اين شركت تنها يك مورد نشت آب از شير فلكه منزل مشتركي 5 روز قبل از طرح مشكل در روزنامه بصورت تلفني گزارش شده كه سريعا پس از اطلاع، توسط اكيپ اتفاقات مرمت گرديد.
پاسخ روابط عمومي شركت بهره برداري متروي تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان و خوانندگان ضمن تكذيب تاخير 50 دقيقه اي قطار در خط 2 متروي تهران در صبح روز سه شنبه مورخ 7/4/90 به اطلاع مي رساند قطار 218 اعزام 18:7 از ايستگاه صادقيه به سمت ايستگاه فرهنگسرا به علت نقص فني از ساعت 21:7 الي 50:7 به مدت 29 دقيقه در سكوي جنوبي ايستگاه طرشت متوقف بود كه با تلاش تيم هاي تعميراتي و كوپل قطار، مشكل در ساعت 50:7 برطرف گرديد و تردد قطارها براساس برنامه زمان بندي حركت قطارها از سر گرفته شد. يادآوري اين نكته لازم است كه بروز نقص فني براي هر وسيله اي و در هر جايي اجتناب ناپذير است. مهم اين است كه مشكلات فني در متروي تهران با تلاش بي وقفه پرسنل شركت و در سريع ترين زمان ممكن برطرف مي گردد.

 



بياييد قول بدهيم كه ديگر مزخرف نگوئيم ( خبر ويژه )

يك ضد انقلاب گريخته از وطن از همكاران مبارزش خواست «با تحليل هاي كشكي» درباره ديدگاه هاي مردم ايران سر همديگر را كلاه نگذارند.
علي افشاري طي مقاله اي در روزآنلاين نوشت: «يكي از مشكلات كنوني كه باعث غبار آلود شدن فضاي سياسي كشور شده است مشخص نبودن همين اطلاعات است. اكثر گروه هاي سياسي مخالف و منتقد نيز كمكي براي روشن شدن اين مهم نمي كنند بلكه فقط بر طبل مواضع خود مي كوبند. بارها شنيده ايم كه برخي مدعي مي شوند «هفتاد ميليون ايراني اين سخن را تاييد مي كنند»، «مردم ايران خواهان انقلاب نيستند»، «مردم ايران جز به تغيير قانون اساسي و براندازي راضي نمي شوند» و ادعاهايي از اين دست ولي هيچيك از مدعيان سند و مستندي براي ادعايش ارائه نمي دهد و توجه به ماهيت رنگين كماني و موزائيكي جامعه نمي نمايد. گويي اين واقعيت ها به آنان الهام شده و يا شهود كرده اند».
افشاري بدون اينكه به سهم امثال خودش در دامن زدن به اين توهمات اشاره كند، ادامه داد: «در واقع نمي توان به صورت قابل قبولي گفت كه چند درصد مردم ايران از وضع موجود ناراضي هستند؟ موضوعات عدم رضايت چي هست؟ چند درصد حاضرند از نارضايتي جلوتر آمده و دست به اعتراضات عملي بزنند؟ چه ميزان از معترضين رويكرد اصلاح طلبانه دارند و چند درصد خواهان رويكرد انقلابي به معناي جايگزيني نظام سياسي هستند؟»افشاري در اين نوشته توجه نكرده است كه ضد انقلاب پريشان كه هر لحظه نگران ظهور يك مدحي2و3و4و... است، عجيب نيست اگر به دام ماليخوليا و توهمات افتاده باشد.

 



اعتراض مردم به خاتمي در مراسم ختم مرحوم صدوقي ( خبر ويژه )

مردم يزد در عين ابراز احساسات نسبت به مرحوم حجت الاسلام صدوقي سازش ناپذيري و مرزبندي جدي خود با جريان فتنه را نيز اعلام كردند.
گزارش هاي دريافتي كيهان حاكي از آن است كه در مراسم ختم مرحوم صدوقي كه روز دوشنبه برگزار شد جمعي از جوانان يزدي كه متوجه حضور خاتمي شده بودند با سردادن شعارهايي عليه وي برائت خود را از فتنه گران اعلام كردند.
شدت اين شعارها به حدي بود كه خاتمي ناچار شد به جاي ورود از درب اصلي محل برگزاري مراسم از درب پشتي وارد شود. ناظران مي گويند هيچ شعاري به نفع خاتمي سرداده نشد و تمامي شعارها در سوگ مرحوم صدوقي بود.
اين اتفاق در حالي رخ داده است كه فتنه گران همچنان در تلاش هستند با در دست گرفتن تابلوي «اصلاحات» خاطره فتنه گري هاي خود در سال 88 را از ذهن مردم بزدايند و زمينه را براي بازگشت بي سروصدا به عرصه سياسي جامعه مهيا نمايند.
طي ماههاي اخير جريان فتنه به سركردگي خاتمي تلاش مي كند بدون مرزبندي با فتنه 88 به صحنه سياسي بويژه عرصه انتخابات مجلس نهم بازگردند.
محمد خاتمي اخيراً طي سخناني گفته بود كه اصلاح طلبان خود را بخشي از نظام مي دانند و مايل به فعاليت در چارچوب آن هستند.
وي البته بلافاصله سعي كرده بود براي نظام شرط بگذارد و حضور دوستانش در انتخابات را به آزادي سران فتنه موكول كند! خاتمي توضيح نداد كه ايفاي نقش ستون پنجم آمريكا و اسرائيل، دستور گرفتن از جرج سوروس صهيونيست براي آشوب آفريني، اجراي فرمول ديكته شده دشمنان بيروني، همراهي و ائتلاف با صهيونيست ها و بهايي ها و منافقين و ماركسيستها و عبدالمالك ريگي ها و دهها جنايت ديگر چگونه مي تواند با ادعاي اعتقاد وي به انقلاب و نظام قابل جمع باشد؟!

 



دولت آمريكا شبكه ما را از تحريم مستثنا كرده است! ( خبر ويژه )

غول رسانه ا ي غرب كه پيش از اين با «فارسي وان» به جنگ جمهوري اسلامي ايران آمده بود، به زودي دو شبكه جديد نيز وارد اين ميدان جنگ نرم مي كند.
شركت نيوزكورپوريشن متعلق به روبرت مورداك -سرمايه دار صهيونيست و صاحب ده ها رسانه بزرگ در جهان- قصد دارد از طريق سرمايه گذاري مشترك با يك شركت رسانه اي منطقه اي مستقر در دبي، دو شبكه تلويزيوني ماهواره اي به زبان فارسي راه اندازي كند.
اين دو شبكه جديد تلويزيوني را شركت پخش خاورميانه اداره مي كند كه از سرمايه گذاري مشترك شركت نيوز كورپوريشن مورداك و گروه موبي، شركت رسانه اي فعال در دبي و افغانستان تشكيل خواهد شد. شركت پخش خاورميانه شبكه فارسي وان را سال 2009 راه اندازي كرد و قصد دارد اين ماه نخستين شبكه تلويزيوني از دو شبكه فارسي زبان را راه اندازي كند. نام اين شبكه تلويزيوني زمزمه است.
اخبار بدست آمده حاكي است اين شبكه هدف اصلي خود را تضعيف بنيان هاي ديني و اخلاقي عموم و خانواده ها در پوشش پخش برنامه ها و فيلم هاي سرگرم كننده، تعريف كرده است.
سعيد محسني مدير ارشد اجرايي شركت پخش خاورميانه اعلام كرده پس از اين دو شبكه، يك شبكه فارسي زبان مختص مردان نيز راه اندازي خواهد شد.
جالب تر آنكه محسني گفته است تحريم هاي دولت آمريكا بر ضد ايران تاثير مستقيمي بر شركت پخش خاورميانه ندارد زيرا دولت آمريكا اين شركت را با توجه به برنامه هاي آن از تحريم استثناء كرده است!
تاجران آلماني باز هم صهيونيست ها را عصباني كردند
مقامات رژيم صهيونيستي با ارسال نامه اي به مركل، خشم شديد خود از روابط آلمان با ايران را ابراز كردند.
ماجرا از آنجا آغاز شد كه هفته گذشته هيئت نمايندگان رژيم صهيونيستي به سرپرستي شائول موفاز دريافتند كه درست همزمان با ديدار آنها از برلين همتايان آلماني آنها با يك هيئت پارلماني ايراني نيز در مجلس فدرال اين كشور نشست دارند.
هيئت اسرائيلي كه متشكل از اعضاي كميته سياست خارجي و دفاعي پارلمان رژيم صهيونيستي(كنست) بود، نامه اي شديداللحن خطاب به دولت مركل نوشت و در آن به كوتاهي آلمان در قطع روابط پارلماني با جمهوري اسلامي ايران انتقاد و در مورد تعهد آلمان به روابط به اصطلاح ويژه برلين و اسرائيل ابراز ترديد كرد.
در نامه نمايندگان رژيم اشغالگر قدس به آنجلا مركل، صدر اعظم، گوئيدو وسترول، وزير خارجه، رئيس مجلس فدرال و رئيس كميته دفاعي مجلس فدرال، ادعاهاي هميشگي و بي پايه اي درباره تلاش ايران براي دستيابي به سلاح اتمي و استفاده از آن براي نسل كشي يهوديان تكرار شده است.
اين نامه روپرشت پولنز رئيس كميته سياست خارجي مجلس فدرال آلمان را بر آن داشت تا به سرعت در روز جمعه يك بيانيه صادر و در آن از تصميم خود مبني بر ميزباني اعضاي مجلس ايران دفاع كند. وي در اين بيانيه گفته است تحريم ها، مذاكره با دولت ايران را ممنوع نمي كند.
گفتني است با وجود گذشت بيش از شش دهه از پايان جنگ دوم جهاني، اسرائيل به بهانه دروغين هولوكاست، سالانه مبالغ هنگفتي از دولت آلمان باج مي گيرد. اين باج گيري طي سال هاي اخير با اعتراض گسترده مردم آلمان روبرو شده كه حاضر نيستند ماليات پرداختي آنان براي حفظ رژيم اشغالگر قدس هزينه شود.

 



مقابله با ايران خشم ملت هاي عرب را عليه آمريكا شعله ور مي كند ( خبر ويژه )

اگر آمريكا و متحدانش عليه ايران تحركي انجام بدهند انقلاب و شورش در جهان عربي عليه منافع آمريكا شعله ور مي شود.
پايگاه آمريكايي «گلوبال ريسرچ» با بيان مطلب فوق به اقدامات آمريكا، كشورهاي عضو ناتو و رژيم صهيونيستي در مقابله با «جبهه مقاومت» اعتراض كرد و نوشت: واشنگتن در اين روند تلاش مي كند تا از طريق عوامل خود اسلام گرايي ملت هاي عرب را تحريف و آن را تسليم منافع نظام سرمايه داري كند.
اين پايگاه تحليلي به مجموعه اقدامات تروريستي آمريكا عليه ايران براي خاموش كردن بيداري اسلامي اشاره مي كند و مي نويسد: واشنگتن و متحدانش در حال جنگي پنهان عليه ايران هستند كه شامل ربودن ايرانيان، ترور دانشمندان و مقامات امنيتي اين كشور و حملات تروريستي به نقاط مرزي ايران است. دشمنان اين كشور ممكن است از اختلافات داخلي نيز به سود خود بهره برداري كنند. اسرائيل مدت زيادي است كه به اين تنش ها در تهران علاقه شديدي نشان مي دهد.
گلوبال ريسرچ به سرمايه گذاري واشنگتن و تل آويو در انتخابات 88 هم اشاره مي كند و مي افزايد: تل آويو و واشنگتن تلاش گسترده اي را انجام دادند تا انتخابات رياست جمهوري سال 2009 را نامشروع جلوه دهند و از اين طريق از هرگونه اختلاف سياسي داخلي در ايران به سود خود استفاده كنند. رسانه هاي اسرائيلي خود به اسناد اين مطلب معترف هستند. به علاوه، به همين دليل بود كه كنگره آمريكا به درخواست رايس، وزير خارجه وقت، و جورج بوش ميليون ها دلار بودجه را تصويب كرد تا دفتر ويژه منافع آمريكا در امارات متحده عربي تأسيس شود تا به موضوع تغيير رژيم در تهران بپردازد.
اين پايگاه با اشاره به مسلح شدن دولت هاي عربي براي مقابله با جنبش هاي اسلامي به نقش آمريكا در ايران هراسي در منطقه پرداخته است و اعلام كرده كه آمريكا از تركيه خواسته است كه نفوذ ايران را در سوريه و برخي كشورهاي اسلامي ديگر كاهش دهد.
گلوبال ريسرچ در عين حال اعتراف كرده است كه هرگونه تحرك آمريكا عليه ايران، انقلاب و شورش در جهان عربي را به دنبال خواهد داشت و افزوده است: اگر جنگي با حضور سوريه، ايران و هم پيمانان منطقه اي شان صورت بگيرد، انقلاب و شورش در جهان عربي حتماً شعله ور مي شود و باعث مي شود پنتاگون، اسرائيل و ناتو با وضعيت استراتژيكي جديدي كه مطابق با ميل آن ها نيست مواجه شوند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14