(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 تیر 1390- شماره 19966

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
لاريجاني : در گفت وگوي ويژه خبري پس از انتخابات تلاشم اين بود كه فضا را آرام كنم
احمدي نژاد 2 پروژه عمراني را درچابهار افتتاح كرد
وزير اطلاعات : جوانان نقش كليدي در بيداري كشورهاي منطقه دارند
سخنگوي وزارت امور خارجه: همه امكانات براي آزادي كشتي ربوده شده ايراني بسيج شده است
معاون اول رئيس جمهور، همراه 200 بازرگان به بغداد مي رود
فرمانده كل سپاه: ايران در پاسخ به تهديدهابه بستن تنگه هرمز بسنده نمي كند
ساختار سيلوهاي موشكي ايران ، صهيونيست ها را شگفت زده كرد
نمايش فيلم «سيزده 59» از سوي انجمن روزنامه نگاران مسلمان
آمريكا چاره اي جز پذيرش اخراج منافقين از عراق ندارد
كليه جانبازان ، آزادگان و فرزندان شهدا با مدرك ليسانس مي توانند كانديداي مجلس شوند



روايت رئيس مجلس از ايام فتنه
لاريجاني : در گفت وگوي ويژه خبري پس از انتخابات تلاشم اين بود كه فضا را آرام كنم

رئيس مجلس شوراي اسلامي طي بازخواني اقداماتش در ايام فتنه گفت كه در مصاحبه تلويزيوني پس از انتخابات 88، تلاشش اين بوده كه فضا را آرام كند.
علي لاريجاني در گفت وگو با فارس به برخي شائبه ها درخصوص عملكردش در ايام فتنه پاسخ گفت.
وي در مقابل اين پرسش كه شائبه هايي بين اصولگرايان پيش آمده كه در جريان فتنه شما كمرنگ تر به موضوع ورود كرديد و حتي در گفت وگوي ويژه خبري هم تاحدي اعتراضات خياباني را تاييد كرديد، به تفصيل نكاتي را عنوان كرد.
لاريجاني اظهار داشت: نه به خاطر سوال شما، اما اين مسئله را مي گويم كه نظر بنده اين است كه نظام ما يك نقطه برجسته به نام ولايت فقيه دارد و اگر در دوره هاي مختلف توجه وافي و كافي به نظارت اين جايگاه چه در دوران امام راحل و چه در دوران آيت الله العظمي خامنه اي نشود، كشور ضرر كرده است.
وي اضافه كرد: اعتقادم اين است كه، چه در زماني كه در وزارت ارشاد بودم، چه در راديو و تلويزيون، چه در دبيرخانه شوراي عالي امنيت ملي و چه در مجلس؛ بنده نزد خود و خداي خودم احساس مي كنم كه نظرات رهبري را بفهمم، عمل مي كنم. البته ممكن است زماني من برداشتي داشته باشم و رهبري برداشت ديگري داشته باشند اما وقتي فهميدم كه نظر ايشان فلان است، اصلاح كردم؛ اين مسئله وجود داشته است؛ هم در راديو و تلويزيون ممكن بود، باشد و هم الان.
انسان ها تشخيص هاي متفاوتي دارند ولي در مسائل پس از انتخابات يك بخش تصميمات رهبري بود و يك بخش مديريت صحنه، اين دو مقوله يكي نيستند.
رئيس مجلس همچنين گفت: آن روزي هم كه بنده مصاحبه تلويزيوني كردم، زماني بود كه حوادث بسياري در تهران رخ داد و شهر مضطرب شده و افرادي هم كشته شده بودند؛ آن شب تلاشم اين بود كه فضا را آرام كنم. آرام كردن فضا هم اين نيست كه موج جديدي ايجاد و با تندي صحبت كرد بلكه بايد فضا را آرام كنيم تا طرفين احساس كنند تا افراد و مراجعي هستند كه به موضوع رسيدگي مي كنند.
لاريجاني ادامه داد: در آن گفت وگوي تلويزيوني بنده به نظرات رهبري تاكيد كردم و به اجراي قانون هم تاكيد داشتم و گفتم كه قانون بايد در كشور اجرا شود. بنابراين مبناي امروز و آن روز بنده قانون بود. اما اينكه مردم بتوانند تظاهرات كنند، من اين را درست مي دانم و مردم مي توانند تظاهرات كنند اما در چارچوب قانون و نه بدون اجازه.
اگر هم مردم اعتراضاتي دارند، رسيدگي مي شود و اين منطقي است كه من هميشه دارم؛ ما كه نبايد بگوييم اگر كسي اعتراضي دارد رسيدگي نمي شود. حتي رهبري هم در نماز جمعه فرمودند كه ما رسيدگي مي كنيم. ايشان ضمن اينكه تلقي خودشان را فرمودند، گفتند كه رسيدگي مي كنيم.
وي خاطرنشان كرد: آن روز در نماز جمعه، ايشان تلقي خودشان را به عنوان يك ناظر فرمودند، ولي گفتند كه شوراي نگهبان هم به همه چيز رسيدگي كند، من هم در آن روز در مصاحبه همين را تاكيد كردم كه مراجع رسيدگي وجود دارد و بايد رسيدگي شود البته برخي از آقايان فكر مي كنند كه با حرف تند زدن مي شود شرايط كشور را درست كرد اما من اين گونه مديريت را درست نمي دانم چرا كه كشور ضرر مي بيند. البته ممكن است كه آنها با حسن نيت اين حرف ها را بزنند.
لاريجاني در عين حال عنوان كرد: ولي در كل، مديريت صحنه در برخي جاها مي توانست بهتر از اين باشد كما اينكه آقا فرمودند آنچه كه در كوي دانشگاه رخ داد مثل يك جنايت بود و پس از اينكه ما بررسي كرديم، اصلاح شد و چقدر خوب است كه نظام ما يك شيوه خود اصلاحي دارد.
بنابراين پيروي از رهبري يعني هر كسي در طبقه خود شرايط را آرام كند و پيگير مسائل باشد كه به كسي ظلم نشود و به نظام هم ظلم نشود، اما بعضي ها اين طور فكر نمي كنند، آنها فكر مي كنند كه مثلا اگر بخش هايي را نبينند به نفع نظام است. اما ما واقعا اين را درست نمي دانيم كما اينكه اگر رهبري دستور نمي دانند و مجلس در مورد كهريزك پيگيري نمي كرد، شايد يك عده بدشان نمي آمد كه اين موضوع را هم نبينند و من اين را درست نمي دانم.

 



احمدي نژاد 2 پروژه عمراني را درچابهار افتتاح كرد

با حضور رئيس جمهور در چابهار سد بتوني زيردان و نيروگاه سيكل تركيبي 318 مگاواتي اين شهرستان به بهره برداري رسيد.
به گزارش خبرگزاري فارس از چابهار، دكتر محمود احمدي نژاد ديروز با حضور مسئولان استاني و شهرستاني، نيروگاه سيكل تركيبي 318 مگاواتي چابهار را با سرمايه گذاري بالغ بر 66 ميليون يورو و 33 ميليارد تومان ارزي و ريالي افتتاح كرد.
نيروگاه 318 مگاواتي شهرستان چابهار از بزرگترين نيروگاه هايي است كه در سيستان و بلوچستان به بهره برداري رسيد كه 30 درصد نياز انرژي اين استان را تأمين مي كند.
هم اكنون، سوخت اين نيروگاه گازوئيلي است و با اجراي بخش گاز، ظرفيت اسمي اين نيروگاه به بيش از 470 مگاوات افزايش مي يابد.
با راه اندازي اين نيروگاه، امكان صدور برق به كشور همسايه پاكستان وجود دارد و رفع افت ولتاژ برق و تأمين برق پايدار در جنوب استان مهيا مي شود.
به گزارش ايرنا، رئيس جمهور از طريق ويدئو كنفرانس دومين سد بتوني «RCC» كشور با نام «زيردان» را افتتاح كرد. اين سد از نوع مخزني است و آب آشاميدني، صنعتي و كشاورزي چابهار و كنارك را تأمين مي كند.
حجم مخزن اين سد207 ميليون مترمكعب، طول تاج 350 متر، عرض تاج6/5 متر، طول سرريز 146متر، ارتفاع 64 متر و با ظرفيت سرريز 9 هزار و 634 متر مكعب در ثانيه است.
تاكنون 90 ميليارد تومان به منظور ساخت سد زيردان هزينه شده و با درنظرگرفتن اعتبارات انتقال خطوط آبرساني، در مجموع 161 ميليارد تومان سرمايه گذاري انجام شده است.
همچنين عمليات اجرايي سد مخزني كهير واقع در شهر كنارك توسط رئيس جمهور شروع شد. اين سد از نوع بتوني كوبنده غلتكي است كه بر روي رودخانه كهير احداث مي شود.
احمدي نژاد: دشمن به دنبال ايجاد تفرقه است
رئيس جمهور اظهار داشت: دشمنان به دنبال ايجاد تفرقه و هياهو هستند و مي خواهند مسايل اصلي كشور را جابجا كنند اما اشتباه مي كنند.
به گزارش ايرنا محمود احمدي نژاد در آئين افتتاح همزمان پروژه هاي جنوب استان سيستان و بلوچستان با بيان اين مطلب افزود: مي بينيد كه با هزار بهانه و بازي سياسي و غيرسياسي از اطراف دنيا و دنباله هاي آنها در داخل كشور مي خواهند مانع پيشرفت كشور شوند. وي با اشاره به فشار رواني، سياسي و تبليغي دشمنان گفت: به نمايندگي از ملت ايران به آنان مي گوييم كه به بيراهه مي رويد؛ در طول يك سالي كه فشار بر ملت بي نهايت بود، نه تنها پيشرفت ها كمتر نشد، بلكه افزايش چشمگيري نيز يافته است.
به گزارش فارس احمدي نژاد با بيان اينكه همت شيطان جلوگيري از ساخت ايران است گفت: از مراكز شيطانيان اطلاعاتي در دست است كه مي گويند بايد از پيشرفت علمي، صنعتي و اقتصادي ايران جلوگيري شود، بهانه هاي اصلي حتي ماجراي يازده سپتامبر، حمله به عراق، افغانستان و پاكستان همه در نهايت با هدف ضربه زدن به ايران صورت مي گيرد اما ايران توان و ظرفيت رسيدن به قله هاي پيشرفت را دارد.
وي اضافه كرد: شيطان مي خواهد با توهين و بدگويي از خادمان ولايت در ايران ما را از مسائل اصلي منحرف كند. احمدي نژاد گفت: ملت ايران نياز به رفاه دارد، همچنين بايد عدالت برقرار و حاكم شود، همه طراحي هاي شيطان در راستاي ايجاد سستي و بيكاري در ايران است اما پيروان قرآن، پيامبر و شرف و عزت انسان امروز مأموريت دارند شبانه روز براي ساختن ايران تلاش كنند.

 



وزير اطلاعات : جوانان نقش كليدي در بيداري كشورهاي منطقه دارند

وزير اطلاعات گفت: در بيداري اسلامي كه در كشورهاي اسلامي شكل گرفته، نقش عمده و كليدي را جوانان با الگو گرفتن از انقلاب اسلامي ايران ايفا مي كنند.
حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي ديروز با حضور در سالن اجلاس سران، محل برگزاري بيست و هشتمين دوره مسابقات بين المللي قرآن كريم گفت: نقطه قابل توجه در بيداري اسلامي اين است كه اين حركت ها به اين برمي گردد كه جمهوري اسلامي ايران الگو و سرمشق است.
وي خاطرنشان كرد: انقلاب اسلامي به مردم دنياي اسلام درس مي دهد و بايد حواسمان جمع باشد كه در بيداري اسلامي كه در كشورهاي اسلامي شكل گرفته، نقش عمده و كليدي را جوانان ايفا مي كنند.
وزير اطلاعات در گفت وگو با ايسنا ادامه داد: نبايد فكر كنيم احزاب گذشته و حزب هاي مختلف نقشي در اين بيداري دارند، اين بيداري، بيداري است كه توسط نسل جواني كه هوشيار شده و از انقلاب اسلامي ايران الگو گرفته شكل مي گيرد.

 



سخنگوي وزارت امور خارجه: همه امكانات براي آزادي كشتي ربوده شده ايراني بسيج شده است

سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: همه امكانات كشور اعم از سياست خارجي و ديگر نهادهاي ذيربط براي آزاد سازي كشتي هاي ربوده شده ايراني بسيج شده اند.
رامين مهمانپرست با بيان اينكه دزدان دريايي و حملات آنها به كشتي هاي عبوري از خليج عدن و اقيانوس هند ، بسياري از كشورها را تحت تاثير قرار داده است ، افزود: دزدي هاي دريايي به معضلي تبديل شده است كه ريشه كن كردن و مقابله با آن همت و عزم جدي تمام كشورها را مي طلبد.
سخنگوي وزارت امور خارجه با اشاره به حضور نيروي نظامي ايران و كشورهاي مختلف در خليج عدن گفت: اين قبيل اقدامات باعث شده است تا دزدان دريايي نتوانند به اهداف خود دست پيدا كنند كه دراين ارتباط مي توان به ناكامي دزدان در ربودن تعدادي از كشتي ها و همچنين بازداشت و دستگيري تعداد قابل توجهي از هم دستان آنها اشاره كرد.
مهمانپرست در خصوص اقدامات انجام شده براي آزادي كشتي فله بر ربوده شده ايران كه از بهمن پارسال در گروگان دزدان دريايي سومالي است ، گفت: از آنجا كه ما در اين زمينه با يك مرجع رسمي شناخته شده اي روبرو نيستيم اين طور نيست كه بتوانيم با اين مسئله همانند يك موضوع سياسي رفتار يا با مذاكره در يك فضاي مناسب اين مشكل را حل كنيم.
وي انجام اين اقدامات در شرايط فعلي را سخت و دشوار دانست و افزود: با اين وجود تمام امكانات كشور اعم از سياست خارجي و ديگر نهادهاي ذيربط براي آزادسازي اين كشتي و ديگر شناورهاي ماهيگيري ربوده شده ايراني بسيج شده اند تا بتوانيم سريعتر اين كشتي ها را آزاد كنيم و خدمه آنها را نجات دهيم .
وي گفت :در حال حاضر علاوه بر وزارت امور خارجه مجموعه اي از نهادهاي مختلف كشور نيز در پيگيري وضع كشتي هاي ايراني ربوده شده درگير هستند. به گزارش مانا ،در حال حاضر علاوه بر كشتي فله بر ايراني كه در گروگان دزدان دريايي سومالي قرار دارد بيش از 20 شناور صيادي و 60 ماهيگير ايراني نيز در اسارت اين دزدان هستند.


 



به منظور تشكيل اجلاس عالي اقتصادي ايران و عراق
معاون اول رئيس جمهور، همراه 200 بازرگان به بغداد مي رود

اولين اجلاس بزرگ اقتصادي ايران و عراق با حضور سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي در هفته جاري در بغداد برگزار مي شود.
معاون سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد از سفر معاون اول رئيس جمهور به عراق در روز چهارشنبه خبر داد و گفت: بيش از 200 نفر از تجار و نمايندگان شركت هاي بزرگ ايراني و 7 يا 8 وزير در اين سفر حضور دارند.
كاظم شيخ فروتن ديروز با اشاره به برنامه سفر معاون اول رئيس جمهور به كشور عراق در روز چهارشنبه تصريح كرد: در اين سفر اجلاس عالي اقتصادي ايران و عراق به رياست نوري المالكي نخست وزير عراق و محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور اسلامي ايران برگزار مي شود.
با سفر محمدرضا رحيمي- معاون اول رئيس جمهوري اسلامي ايران- و هيأت همراه به كشور عراق، اولين اجلاس بزرگ اقتصادي ايران و عراق با حضور سرمايه گذاران و فعالان اقتصادي از دو كشور در بغداد برگزار مي شود. پيش بيني مي شود در جريان اين سفر و اجلاس، چندين سند همكاري ميان بخش هاي دولتي و خصوصي ايران و عراق به امضاء برسد. رحيمي را در اين سفر، 16 وزير و معاون وزير، پنج استاندار استان هاي مرزي كشورمان و تعداد قابل توجهي از مسئولان اجرايي بخش هاي مختلف، به همراه نمايندگان بنگاه هاي اقتصادي، صنعتي و بازرگاني بخش خصوصي همراهي مي كنند.
كشورمان در دو ماهه نخست امسال بيش از 570 ميليون دلار به عراق صادرات داشته و از اين كشور 11 ميليون دلار اقلام وارد كرده است. در سال گذشته نيز در مجموع چهار ميليارد دلار به عراق صادرات داشتيم كه به صورت ميانگين ماهانه بيش از 300 ميليون دلار صادرات را شامل مي شد.
هم اكنون كشور عراق بعد از دو كشور چين و امارات در جايگاه سوم كشورهاي مقصد كالاهاي صادراتي ايران قرار دارد. ميزان صادرات ايران به چين و امارات هم اكنون افزايش يافته است كه ضرورت انجام اقداماتي خاص درباره سطح مبادلات تجاري با عراق و افزايش آن، بيش از پيش نمايان شده است.
اولين همايش اقتصادي ايران و عراق در سال 83 در تهران برگزار شد، اما اولين اجلاس بزرگ اقتصادي ايران و عراق، سطح تعاملات تقريباً بي سابقه اي را عملياتي مي كند كه اين حضور اقتصادي، هم به عنوان پيام روشن جمهوري اسلامي ايران براي نشان دادن عزم جدي اش در مشاركت و حمايت از روند سازندگي و بازسازي عراق اهميت دارد، هم اين كه اميد بسيار مي رود با توجه به حضور غاصبانه آمريكا در عراق و تحولات منطقه، ايران طي يك پروژه مدون، به بازيگر اصلي توافقات منطقه تبديل شود.
اين حضور اقتصادي- سياسي و توافقاتي كه در حوزه هاي مختلف اقتصادي- تجاري- صنعتي حاصل خواهد شد، علاوه بر بي اعتبار كردن تحريم هاي بين المللي عليه ايران بويژه در حوزه هاي انرژي و حمل و نقل، آغازگر اجرايي شدن پروژه ساعت (شامل كشورهاي سوريه، ايران، عراق، تركيه) است كه با توجه به اين محور اقتصادي- سياسي شامل چهار كشور مسلمان، با موقعيت ژئوپولتيك خاص و دربرگيرنده ميزان قابل توجهي از جمعيت منطقه، اين فرصت را فراهم مي آورد كه چهار كشور ياد شده، بحق نقش قابل توجهي در تحولات و تصميمات جاري در منطقه ايفا كنند كه از جمله نشانه هاي آن، همسويي ايران و عراق در مسائل مربوط به بحرين، در مقابل موضع كشورهاي حوزه حاشيه خليج فارس است.
البته زيرساخت پروژه راهبردي ساعت عملاً با سفر چندي پيش معاون اول رئيس جمهور به تركيه و توافقات گسترده كه حجم مناسبات اقتصادي دو كشور ايران و تركيه را از پنج ميليارد دلار به 30 ميليارد دلار ارتقا داد و نيز سفر رئيس جمهور به تركيه و سوريه كليد خورده بود. حال قرار است جمهوري اسلامي ايران كليددار اين پروژه باشد كه كليدداري و كارگرداني اصلي آن، به معاون اول رئيس جمهور سپرده شده است.
در همين حال استاندار خوزستان از انعقاد تفاهمنامه اي با كشور عراق مبني بر ورود كاميون هاي ايراني به مرز اين كشور بدون معطلي در گمرك و به صورت مستقيم در روزهاي آتي خبر داد.
سيدجعفر حجازي گفت: در سفر آتي نمايندگان عراقي به استان خوزستان و مذاكراتي كه انجام مي شود و با وارد شدن كاميون هاي ايراني به طور مستقيم و بدون معطلي در گمرك، دامنه صادرات ما به اين كشور وسيع تر مي شود.
استاندار خوزستان گفت: به منظور تحقق هدف 8 ميليارد دلاري در بخش صادرات غير نفتي استان دستگاه هاي اجرايي ذي ربط در استان خوزستان بايد تلاش كنند تا موانع و مشكلات بر سر راه صادرات را مرتفع كنند.
رئيس كارگروه توسعه صادرات غير نفتي خوزستان با اشاره به برگزاري نمايشگاه توانمندي هاي صادراتي استان خوزستان در مرز شلمچه گفت: اكثر واحدهاي توليدي استان مي توانند در اين نمايشگاه شركت كنند و نشان دهند خوزستان در امر صادرات فعال است.

 



فرمانده كل سپاه: ايران در پاسخ به تهديدهابه بستن تنگه هرمز بسنده نمي كند

فرمانده كل سپاه پاسداران آخرين راهبردهاي آمريكا در قبال ايران را تشريح كرد.
سردار سرلشگر محمدعلي جعفري، همزمان با فرا رسيدن سالروز ولادت امام حسين(ع) و روز پاسدار اظهار داشت: هم اكنون در مقطعي هستيم كه احساس مي شود دشمنان ما در برنامه هايي كه از قبل تعيين كرده بودند به شكست رسيده اند و در اين مقطع طبيعي است كه اقداماتي از قبيل ترور فيزيكي و ناامني را توسعه دهند.
وي افزود: البته اطلاعات و شواهدي هم از اين حركت ها اخيراً بدستمان رسيده است كه راه آن هوشياري دستگاه هاي اطلاعاتي و امنيتي و همه مسئولان بخش هاي مختلف است.
سردار جعفري با اشاره به اينكه سپاه تامين حفاظت دانشمندان هسته اي و شخصيت هاي علمي كه ممكن است مورد هدف دشمنان انقلاب اسلامي باشند را از سال گذشته برعهده گرفته است، گفت: با اين حال در اين زمينه هوشياري بيشتر، آماده باش و توجه خاص به موارد مشكوك مورد نظر است.
آمادگي كامل ارتش سايبري سپاه براي مقابله با هرگونه تهاجم
سردار جعفري كه با مهر گفت وگو كرده، در ادامه در خصوص فعاليت ارتش سايبري اظهار داشت: ما توانمندي هاي بسيار خوبي در اين زمينه داريم چرا كه موضوع استعداد، هوش و توانمندي هاي فردي افراد در اين حوزه مطرح است.
وي اضافه كرد: تواني كه براي نفوذ و مقابله در فضاي سايبري وجود دارد در ايران اسلامي كم نيست و شايد خيلي از سربازان و افسران جنگ سايبري كشورهاي ديگر ايراني باشند كه به آنها در اين جنگ كمك مي كنند.
فرمانده كل سپاه با اشاره به اينكه اين استعداد بسيار بالا در نيروي انساني و همچنين امكاناتي كه مورد نياز اين حوزه است در ايران وجود دارد، گفت: بنابراين ما داراي آمادگي كامل براي مقابله با هرگونه جنگ سايبري هستيم.
وي با بيان اينكه اگر دشمن اقدامي را در اين زمينه انجام دهد مقابله به مثل با آنها در دستور كار قرار مي گيرد، گفت: مأموريت سپاه در همه زمينه هاي نظامي، فرهنگي و... دفاعي است. در جنگ سايبري هم نگاهمان و سياستمان پدافندي و دفاعي است. بديهي است در صورتي كه دشمن اقدامي را انجام دهد اقدامات پدافندي از جانب ما صورت مي گيرد، همانطور كه در بحث موشكي نيز اين سياست را دنبال مي كنيم.
سردار جعفري همچنين در مورد توان موشكي سپاه گفت: شليك موشك ها از سيلوهاي زيرزميني، مخفي نگه داشتن موشكها از ديد دشمن و بصورت پراكنده نگه داشتن موشكها و استفاده از اصل غافلگير كردن دشمن در زمان و مكان مواردي است كه براي ما مهم بوده بطوري كه چندين سال بر روي آن كار كرده ايم و برنامه ريزي هاي عمده اي روي آن انجام داده ايم كه گوشه اي از اين توانمندي ها در رزمايش پيامبر اعظم(ص) 6 نشان داده شد.
وي با بيان اينكه توانمنديهاي روزافزون نيروهاي مسلح موجب ايجاد قدرت بازدارندگي شده است، گفت: اين قدرت بازدارندگي جمهوري اسلامي ايران موجب شده كه دشمن در طول 2-3 سال اخير در اوج تهديداتش نتواند اقدامي را انجام دهد.
بستن تنگه هرمز همچنان در دستور كار است
فرمانده كل سپاه در خصوص در دستور كار بودن بستن تنگه هرمز در شرايط تهديد نيز عنوان كرد: با توجه به موقعيت استراتژيك تنگه هرمز اين موضوع هيچ وقت از دستور كار ما خارج نمي شود ضمن اينكه ما صرفاً به اين موضوع هم اكتفا نكرده و در اين نقطه متوقف نشده ايم.
وي افزود: در حال حاضر به دنبال امكان استفاده از توان دفاعي خود در آبهاي آزاد هستيم يعني اگر دشمن خارج از تنگه هرمز بخواهد تهديدي را متوجه جمهوري اسلامي ايران كند قدرت مقابله به مثل وجود دارد و اين استراتژي هم اكنون در دستور كار ما قرار دارد.
وي همچنين در خصوص اظهارات اخير مداخله جويانه «رابرت گيتس» وزير دفاع آمريكا كه در آخرين روز از مسئوليتش مدعي شده بود ايران ظرف 1 تا 3 سال آينده به بمب هاي هسته اي دست پيدا خواهد كرد نيز گفت: اينها از اين گزافه گويي ها و ياوه گويي ها زياد مي كنند و هر زمان كه نا اميد مي شوند و تيرشان به سنگ مي خورد يا به اتهام زدن هاي سياسي روي مي آورند يا به ترورهاي فيزيكي، بنابراين اظهارات اخير مقامات آمريكايي هم در ادامه اين موضوع قابل تحليل است.

 



ساختار سيلوهاي موشكي ايران ، صهيونيست ها را شگفت زده كرد

رزمايش موشكي پيامبر اعظم 6 و استفاده از جديدترين فن آوري هاي بومي در اين رزمايش، بار ديگر شگفتي صهيونيست ها را برانگيخت.
كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي با پخش تصاوير شبكه العالم از رزمايش پيامبر اعظم 6، در برنامه ويژه اي به تحليل و بررسي اين رزمايش پرداخت.
الون بن ديويد- تحليلگر مسائل نظامي كانال 10تلويزيون رژيم صهيونيستي- در اين برنامه گفت: «ايراني ها در اين رزمايش از سيلوهاي پيچيده زيرزميني براي شليك موشك هاي بالستيك دوربرد رونمايي كردند.»
وي افزود: «سيلوهاي پيچيده زيرزميني ضريب ايمني موشك هاي بالستيك را افزايش مي دهد. البته در صورت شناسايي اين سيلوهاي پيچيده به آساني هدف حمله قرار مي گيرند. بهترين راه براي افزايش ضريب ايمني اين سامانه جابه جايي موشك ها در ساختار سيلوهاي زيرزميني است.»
بن ديويد خاطرنشان كرد: «ايراني ها با برخورداري از دو نوع سوخت جامد و مايع مورد نياز موشك هاي دوربرد قادر هستند از مسافت 2000 كيلومتر هدف مدنظر را مورد حمله قرار دهند. اسرائيل و حتي مناطق فراتر از آن در تيررس موشك هاي دوربرد ايران قرار دارد. ايراني ها قادرند پايگاه هاي نظامي آمريكا را در هر نقطه از خاورميانه هدف قرار دهند.»
اين تحليلگر صهيونيست با اشاره به پرتاب موفقيت آميز ماهواره ايراني، اظهار كرد: «هر كشوري كه قادر باشد ماهواره اي را به طور موفقيت آميز به فضا پرتاب كند، توانايي ساخت موشك هاي قاره پيما را نيز دارد.»
بن ديويد افزود: «برنامه موشكي ايران بسيار گسترده است و انواع موشك هاي كوتاه برد، ميان برد و دوربرد را دربرمي گيرد. تلاش هاي بي وقفه ايراني ها براي ارتقاي انواع موشك همواره ادامه دارد و در آينده شاهد انواع ارتقا يافته سامانه هاي موشكي مختلف خواهيم بود.»
آلكس فيشمن- تحليلگر سياسي روزنامه صهيونيستي يديعوت آحارونوت- نيز با نگارش مقاله اي تأكيد كرد: «ايران مي تواند با موشك هاي «شهاب3» خود كه برد آن به 1300كيلومتر مي رسد، و همچنين نوع پيشرفته همين موشك كه برد آن تا 1900كيلومتر افزايش يافته، اسرائيل را هدف قرار دهد.»
همچنين حمزه البشتاوي- كارشناس مسائل رژيم صهيونيستي- در بررسي اين گزارش در گفت وگو با برنامه اين هفته «العين الاسراييليه» (از نگاه رسانه هاي اسرائيل) شبكه خبري العالم تصريح كرد: «رزمايش موشكي پيامبر اعظم 6 پيام روشني را به صهيونيست ها ابلاغ كرد. جمهوري اسلامي ايران آخرين فن آوري هاي موشكي خود را در اين رزمايش به نمايش گذاشت.»
وي افزود: «رزمايش موشكي پيامبر اعظم 6 در حالي برگزار شد كه صهيونيست ها به بي نتيجه بودن رزمايش تحول پنجم كه يك هفته پيش در راستاي تحكيم جبهه داخلي در سرزمين هاي اشغالي فلسطين برگزار شد، اعتراف كردند.»
البشتاوي خاطرنشان كرد: «رزمايش موشكي اخير مانند اهرم فشار ملت هاي مسلمان منطقه بر رژيم صهيونيستي است. اين رزمايش صهيونيست ها را به شدت نگران كرده است.»
تحركات صهيونيست ها
پس از رزمايش پيامبر اعظم 6
صهيونيست ها هم زمان با رزمايش موشكي پيامبر اعظم 6 در بندر حيفا در سرزمين هاي اشغالي سامانه موشكي گنبد آهنين را نصب كردند.
ايلي ليفي- گزارشگر كانال 10تلويزيون رژيم صهيونيستي- در اين باره گفت: «ارتش اسرائيل در منطقه «تله الكرمل» واقع در حيفا، سامانه گنبد آهنين نصب كرد.»
او افزود: «ارتش اسرائيل در راستاي تدابير امنيتي ويژه جهت حمايت از اين سامانه، يك پايگاه نظامي در مجاورت آن مستقر خواهد كرد.»
اين گزارشگر صهيونيست اذعان كرد: «اقدام ارتش اسرائيل در نصب سامانه گنبد آهنين در اين برهه زماني، ساكنان حيفا را نگران كرد.»
گزارشگر كانال 10 تلويزيون رژيم صهيونيستي خاطرنشان كرد: «ارتش اسرائيل در چارچوب رزمايشي در منطقه تل الكرمل در بندر حيفا عملكرد سامانه گنبد آهنين را مورد آزمايش قرار مي دهد. اين رزمايش حداقل دو هفته طول مي كشد.»
حمزه البشتاوي تصريح كرد: «رزمايش موشكي پيامبر اعظم 6، صهيونيست ها را براي افزايش حمايت از مراكز راهبردي خود به فعاليت واداشت.»
وي با اشاره به عملكرد سامانه گنبدآهنين كه برخي گروه هاي صهيونيستي آن را اسطوره قرن مي نامند، تصريح كرد: «بسياري از تحليلگران مسائل نظامي صهيونيست از توصيف هاي اغراق آميز برخي گروه ها درباره اين سامانه انتقاد مي كنند، زيرا آن ها اين سامانه را براي مقابله با موشك هاي مقاومت كارآمد نمي دانند.»
البشتاوي افزود:«فعال سازي يك سامانه گنبد آهنين فقط جهت مقابله با موشك هاي مقاومت، مستلزم هزينه اي بالغ بر 50 ميليون دلار است.»
البشتاوي خاطرنشان كرد: «حتي ساكنان سرزمين هاي اشغالي نيز سامانه گنبدآهنين را براي مقابله با موشك هاي مقاومت ناكارآمد مي دانند، و افزايش مهاجرت معكوس صهيونيست ها از اراضي اشغالي فلسطين، بيانگر فقدان واژه امنيت در قاموس صهيونيست هاست.»

 



نمايش فيلم «سيزده 59» از سوي انجمن روزنامه نگاران مسلمان

فيلم سينمايي «سيزده 59» از سوي انجمن روزنامه نگاران مسلمان نمايش داده مي شود.
اين فيلم از ساعت 17 امروز سه شنبه 14 تير در مجتمع فرهنگي سيدالشهداء(ع) براي اهالي مطبوعات (عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان) و خانواده هاي معظم شهدا به نمايش درمي آيد.
بر اساس اين گزارش قرار است بعد از اكران، جلسه نقد و بررسي اين فيلم نيز با حضور تهيه كننده و عوامل فيلم نقد و بررسي شود.

 



سفير آمريكا در بغداد اعتراف كرد
آمريكا چاره اي جز پذيرش اخراج منافقين از عراق ندارد

جيمز جفري، سفير آمريكا در عراق اعتراف كرد كه با توجه به تصميم قاطع دولت عراق براي اخراج منافقين از اين كشور تا پايان سال 2011، آمريكا چاره اي جز همكاري با سازمان ملل براي خروج منافقين از عراق ندارد.
جيمز جفري، سفير آمريكا در عراق با اجتناب ناپذير خواندن اخراج منافقين از عراق و انتقال آنان به يك كشور ثالث اظهار كرد: « البته براي انتقال اعضاي اين گروه به كشور ديگر لازم است كه ابتدا اين سازمان منحل شود تا اعضاي آن تحت حمايت كميسارياي عالي سازمان ملل در امور پناهندگان قرار گيرند.»
وي با بيان اين كه دولت عراق حق دارد بر تماميت ارضي خود تسلط داشته باشد اقرار كرد كه از آمريكا نيز ديگر كاري ساخته نيست و اين كشور نيز بايد تا پايان سال جاري نيروهايش را از عراق خارج كند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني كانون هابيليان، دولت آمريكا عليرغم نامگذاري منافقين به عنوان يك گروه تروريستي كه از بين بردن آن در كنار نابودي سلاح هاي كشتار جمعي صدام يكي از بهانه هاي لشكركشي اين كشور به عراق بوده است، تبديل به بزرگترين حامي منافقين در عراق شده و بارها مانع از اخراج اين گروهك تروريستي از عراق شده است تا بتواند از آن به عنوان اهرم فشاري عليه جمهوري اسلامي ايران استفاده كرده و با ترويج تروريسم در منطقه حضور نامشروع خود را در منطقه توجيه كند.

 



اطلاعيه جديد بنياد شهيد
كليه جانبازان ، آزادگان و فرزندان شهدا با مدرك ليسانس مي توانند كانديداي مجلس شوند

بنياد شهيد و امور ايثارگران اعلام كرد تمام جانبازان و با هر درجه از جانبازي و آزادگان با هر سابقه اي به شرط دارا بودن مدرك ليسانس مي توانند در انتخابات ثبت نام كنند.
بنياد شهيد و امور ايثارگران درباره اظهارات اخير مسعود زريبافان، رئيس اين بنياد كه با عنوان «فقط جانبازان بالاي 50 درصد مي توانند با مدرك ليسانس در انتخابات شركت كنند» منتشر شده بود، به نقل از وي توضيحاتي ارائه كرد.
به گزارش مهر بنياد شهيد و امور ايثارگران در اين توضيحات به نقل از مسعود زريبافان آورده است: همه جانبازان و آزادگان سرافراز و فرزندان شهدا با مدرك ليسانس مي توانند در انتخابات مجلس شوراي اسلامي شركت كنند.
در اين نامه به نقل از زريبافان آمده است: براساس ماده 18 قانون تسهيلات استخدامي جانبازان، كليه جانبازان با هر درصد جانبازي و براساس تبصره ذيل ماده 21 قانون حمايت از آزادگان، كليه آزادگان سرافراز با هر سابقه آزادگي و براساس بند الف ماده 44 قانون برنامه پنجم كليه فرزندان شاهد همتراز جانبازان بالاي 50 درصد تلقي شده و مي توانند از امتياز احتساب يك مقطع تحصيلي بالاتر استفاده نموده و با مدرك تحصيلي ليسانس در انتخابات مجلس شوراي اسلامي شركت كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14