(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 تیر 1390- شماره 19966

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
فرمانده كل قوا در جمع فرماندهان و كاركنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي :
سپاه از آغاز تاكنون راه امام حسين(ع) را دنبال كرده است
اولين مأموريت زيرسطحي هاي ارتش در آب هاي دوردست به پايان رسيد
رئيس ديوان عدالت اداري: قوه قضائيه در برخورد با متخلفان، هيچ خط قرمزي را به رسميت نمي شناسد
غبارروبي حرم پاك و مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)
صدور گواهينامه حرفه اي براي كارگران فني و ماهر
ارسال سومين محموله كمك هاي بشردوستانه هلال احمر به ليبي
طرح مسكن مهر دانشجويي به مرحله اجرا رسيد
حضور 40 تيم ايراني در مسابقات جهاني روبوكاپ تركيه
مدير عامل توانير: ذخيره برق كشور مناسب است ، جاي نگراني ندارد
مجلس ترحيم امام جمعه فقيد يزد برگزار شد
مديرعامل سازمان انتقال خون: بيمارستان ها حق دريافت وجه بابت اهداي خون ندارند
حداد عادل: انقلاب پله اي براي رياست طلبي و منافع مادي نيست
اخبار ادبي و هنري



فرمانده كل قوا در جمع فرماندهان و كاركنان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي :
سپاه از آغاز تاكنون راه امام حسين(ع) را دنبال كرده است

حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار فرماندهان سپاه پاسداران انقلاب اسلامي و مسئولين حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه، تاكيد كردند: پاسداري حقيقي از انقلاب اسلامي حفظ حركت پيش رونده، پرشتاب، پرنشاط و انقلابي نظام اسلامي به سمت اهداف والاي ترسيم شده است.
در اين ديدار كه در آستانه سوم شعبان سالروز ميلاد بزرگ پاسدار اسلام حضرت سيدالشهدا عليه السلام و روز پاسدار برگزار شد، حضرت آيت الله خامنه اي با تبريك اعياد شعبانيه بويژه سوم شعبان، نامگذاري سالروز ميلاد حضرت امام حسين عليه السلام به عنوان روز پاسدار را ابتكاري پرمغز و جهت ده خواندند و افزودند: معناي واقعي پاسداري از اسلام با همه ابعاد آن، در دوران ده ساله امامت حضرت اباعبدالله عليه السلام تحقق پيدا كرد، بنابراين بازخواني رفتار و حركات آن حضرت در دوران امامت، ترسيم كننده مباني و شاخص هاي واقعي پاسداري است.
رهبر انقلاب اسلامي در تبيين دوران ده ساله امامت حضرت سيدالشهدا عليه السلام، به سرفصل هاي مهم حركت ايشان از جمله انذار، تحرك تبليغاتي، بيدار و حساس كردن خواص، ايستادگي با جان و مجاهدت در مقابل حركت انحرافي فوق العاده خطرناك آن زمان، و عمل براساس دستورات اسلام، اشاره و خاطرنشان كردند: حركت و ايثار امام حسين عليه السلام و ابعاد گسترده آن بويژه فجايعي كه براي خاندان آن حضرت پيش آمد، موجب ماندگاري اين حركت در تاريخ و حفظ اسلام و ارزشها شد.
حضرت آيت الله خامنه اي يكي از ابعاد سخت حركت حضرت سيدالشهدا عليه السلام را صبر ايشان در مقابل ترديدافكني هاي خواص و صاحب نامان آن دوران ارزيابي كردند و افزودند: سخت ترين صبر امام حسين عليه السلام ايستادگي در برابر سخنان به ظاهر مصلحت انديشانه و وسوسه هاي افراد صاحب نفوذ و تاثيرگذاري بود كه با توجيهات به ظاهر شرعي، امام را از گام گذاشتن در اين مسير منع مي كردند اما حضرت اباعبدالله عليه السلام با صبر بر اين ترديدافكني ها و با عزم و اراده، وارد ميدان شدند و جريان اسلام را از انحرافي بزرگ نجات دادند.
ايشان پس از تبيين معناي واقعي پاسداري در چارچوب حركت امام حسين(ع)، افزودند: نامگذاري سوم شعبان به عنوان روز پاسدار، بدين معنا است كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مي خواهد همواره در راه حضرت سيدالشهدا حركت كند و بررسي منصفانه عملكرد سپاه از ابتداي پيروزي انقلاب تاكنون نيز نشان مي دهد سپاه پاسداران حقا و انصافا در اين راه قدم برداشته و ايستادگي كرده است.
رهبر انقلاب اسلامي لازمه ادامه حركت رو به رشد سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با توجه به ويژگي ها و شاخص هاي ترسيم شده براي پاسداري را، ارتقاي توانايي، كيفيت و هوشمندي سپاه در همه ابعاد دانستند و خاطرنشان كردند: اگر نسل گذشته سپاه در شرايط و انگيزه هاي قوي اوايل انقلاب و دوران دفاع مقدس رشد و تكامل پيدا كرد، نسل جوان و جديد سپاه نيز بايد از لحاظ معرفت، آگاهي، بصيرت، فداكاري، انجام درست كار و انجام به هنگام وظيفه، به مراتب بالاتر و مستحكم تر باشد زيرا امروز اگرچه جنگ نظامي وجود ندارد ولي جنگي ظريف تر و البته خطرناك تر در جريان است.
رهبر انقلاب اسلامي سپس به تشريح معناي واقعي هويت پاسداري سپاه پرداختند و افزودند: نبايد از مفهوم پاسداري از انقلاب معنايي محافظه كارانه و حفظ وضع موجود انقلاب برداشت شود.
حضرت آيت الله خامنه اي با تاكيد بر اينكه انقلاب در ذات خود يك حركت پيش رونده و پرشتاب به سمت اهداف ترسيم شده است، خاطرنشان كردند: پاسداري از انقلاب به معناي حفظ حركت پيش رونده و انقلابي نظام اسلامي است.
ايشان لازمه پاسداري سپاه از حركت انقلابي و پيش رونده نظام اسلامي را دو حركت دروني و بيروني در سپاه پاسداران دانستند و افزودند: حركت دروني كه سپاه همواره به آن نياز دارد داراي دو بعد معنوي و مادي است كه بعد معنوي آن، توجه ويژه به ارزش ها و مشخص كردن شاخص هاي ارزشي پاسداري و سنجش و ارزيابي همه فرماندهان و بدنه سپاه براساس اين شاخص ها، به منظور پيشرفت است.
رهبر انقلاب اسلامي در خصوص بعد مادي حركت دروني سپاه خاطرنشان كردند: كارهاي تشكيلاتي، علمي، تحقيقاتي و آموزش هاي نظامي اجزاي بعد مادي حركت دروني سپاه هستند كه با قرار گرفتن در كنار بعد معنوي، يك مجموعه زنده، پرنشاط، هميشه جوان و داراي حركت رو به جلو بوجود خواهند آورد.
حضرت آيت الله خامنه اي تاكيد كردند: چنين مجموعه اي به عنوان الگوي معنويت، بصيرت، پايبندي به اصول، فكر، تدبير و حركت در مسير صحيح، مي تواند تاثيرگذار در پيشبرد حركت مجموعه انقلاب اسلامي باشد.
ايشان يكي از موارد لازم و بسيار مهم براي پاسداري از حركت پيش رونده و رو به تحول نظام اسلامي را پرهيز از كارهاي غيرمفيد و مضر براي اين حركت دانستند و افزودند: يكي از اين كارهاي مضر، دامن زدن به اختلافات و مشتعل كردن فضاي اختلاف و هو و جنجال است كه بايد همه دستگاهها و نهادهاي نظام مراقب اين موضوع باشند.
رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند: بايد هرچه ممكن است اختلاف نظرها و اختلاف سليقه ها را كم كرد و در فضاي بحث هاي اختلافي ندميد.
حضرت آيت الله خامنه اي با اظهار تاسف شديد از برخي بگومگوها و بحث هاي اختلافي در كشور افزودند: كساني كه به اين بحث ها دامن مي زنند، آيا خوشحالي دستگاههاي تبليغاتي بيگانه و تحليل هاي آنها را نمي بينند. ابراز شادماني دشمنان، نشان مي دهد اين موضوع يك نقطه ضعف است، بنابراين بايد از ادامه آن جلوگيري كرد.
ايشان با تاكيد بر لزوم تفكيك ميان اختلاف نظر با ايستادگي يك جريان در مقابل نظام، خاطرنشان كردند: زماني ممكن است، جرياني در مقابل انقلاب اسلامي بايستد، كه در آن زمان قطعا وظيفه همه، دفاع از انقلاب است، همانگونه كه در حوادث سال 88 اتفاق افتاد.
رهبر انقلاب اسلامي در همين خصوص افزودند: اما زماني موضوع، اختلاف نظر و سليقه است و نه ايستادن در مقابل انقلاب، در چنين شرايطي، وظيفه همه، ندميدن در اختلاف نظرها و در پيش گرفتن شيوه تبيين و روشنگري در مقابل برخي افكار غلط، با در نظر گرفتن همه جوانب آن است.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: من با حركت روشنگرانه، تبيين منطقي و مستدل در مقابل تفكر غلط مخالفتي ندارم اما نبايد اين تفكر غلط را نيز تابلو كرد تا همه از آن مطلع شوند.
ايشان تاكيد كردند: هرگونه حركت روشنگرانه بايد به دور از هو و جنجال باشد زيرا جنجال، حرف منطقي را هم خراب مي كند.
رهبر انقلاب اسلامي با تاكيد بر لزوم حفظ بيش از پيش وحدت در جامعه افزودند: همه بايد همچون صف واحد و ديواري نفوذناپذير، در مقابل دشمن بايستند.
حضرت آيت الله خامنه اي مجموعه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را به حفظ و تقويت اميد، همت، تلاش و حركت پيش روندگي توصيه كردند و افزودند: يكي از موارد ضروري در سپاه استمرار برنامه ريزي است.
رهبر انقلاب اسلامي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به تحولات منطقه، آن را بي سابقه و فصل جديدي در منطقه و دنيا خواندند و تاكيد كردند: در اين تحولات، توده هاي مردمي با گرايش هاي توحيدي و الهي به معناي واقعي كلمه در ميدان هستند و فصل جديدي در تاريخ منطقه و جهان ورق خورده است.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به هراس آمريكا و صهيونيست ها از الگو قرار گرفتن نظام اسلامي براي مردم منطقه افزودند: آمريكا و رژيم صهيونيستي هر اندازه هم كه در تبليغات و رسانه هاي خود، اين موضوع و گرايش هاي اسلامي مردم منطقه را انكار كنند، نمي توانند واقعيات موجود و حقيقي را تغيير دهند.
ايشان تاكيد كردند: موج بعدي حركتي كه اكنون در منطقه آغاز شده است، در كشورهايي فراتر از منطقه خواهد بود و چنين رويدادي به وقوع خواهد پيوست.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين سعيدي نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تبريك اعياد شعبانيه و روز پاسدار گزارشي از فعاليت هاي حوزه نمايندگي ولي فقيه در سپاه بويژه تعيين شاخص ها و معيارهاي ارزشي پاسداران ارائه كرد و گفت: توسعه و تعميق آموزش هاي عقيدتي و فراهم كردن زمينه شايسته گزيني، شايسته سنجي، شايسته پروري و شايسته گماري در سپاه از جمله برنامه هاي نمايندگي ولي فقيه است.
سردار سرلشگر جعفري فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نيز در سخناني با گراميداشت روز پاسدار، حفظ و تقويت شاكله معنوي مجموعه سپاه را از اهداف اصلي برنامه هاي در دست اقدام خواند و گفت: خودسازي معنوي، توسعه معرفت، شناخت و خودآگاهي، هوشمندي انقلابي، و طراحي راهبردهاي اطمينان بخش محورهاي اصلي برنامه باز مهندسي در سپاه است.
وي تاكيد كرد: منظومه اي مدون تحت عنوان شايسته هاي پاسداري و شاخص هاي ارزشي و معنوي تدوين شده است.

 



با دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده
اولين مأموريت زيرسطحي هاي ارتش در آب هاي دوردست به پايان رسيد

چهاردهمين ناوگروه اعزامي ارتش به آب هاي بين المللي با پايان مأموريت خود به آب هاي ساحلي كشور بازگشت.
پس از اعلام مقامات عالي رتبه ارتش جمهوري اسلامي ايران مبني بر آمادگي زيرسطحي هاي نيروي دريايي براي حضور در ماموريت هاي طولاني مدت در آب هاي بين المللي، يك فروند زيرسطحي نيروي دريايي ارتش به منظور دستيابي به اهداف از پيش تعيين شده، همراه با چهاردهمين ناوگروه اعزامي نداجا به آب هاي دوردست اعزام شده بود.
زيرسطحي « يونس » كه در ارديبهشت ماه سال جاري به منظور شناسايي شناورهاي رزمي كشورهاي مختلف دنيا و جمع آوري اطلاعات مربوط به بستر آبهاي آزاد و بين المللي به منطقه خليج عدن اعزام شد، در ادامه ماموريت خود وارد آب هاي درياي سرخ نيز شد و به انجام ماموريت در اين منطقه پرداخت.
اين اولين ماموريت دوردست زيرسطحي هاي ارتش در آب هاي آزاد و بين المللي بود كه پس از انجام موفق برنامه هاي خود و نيز پس از توقفي كوتاه در كشور عمان، به آب هاي ساحلي جمهوري اسلامي ايران بازگشت.
اين ناوگروه امروز در منطقه يكم دريايي بندرعباس با حضور فرماندهان عالي رتبه ارتش مورد استقبال قرار خواهد گرفت.

 



رئيس ديوان عدالت اداري: قوه قضائيه در برخورد با متخلفان، هيچ خط قرمزي را به رسميت نمي شناسد

رئيس ديوان عدالت اداري گفت: قوه قضائيه بنا بر تعاليم اسلام و وظايف و قوانيني كه قانون اساسي و قوانين عادي تعيين كرده است، براي برخورد قضايي با متخلف هيچ خط قرمزي جز قانون ندارد و اينكه گفته مي شود فلان مقام يا نهاد خط قرمز ماست، بي معناست.
حجت الاسلام و المسلمين محمدجعفر منتظري طي سخناني در هيات عمومي ديوان عدالت اداري افزود: در نظام جمهوري اسلامي كه به موجب قانون اساسي، همگان در برابر قانون مساوي هستند، نمي توان براي افراد صرفا به دليل وابستگي شان به فلان و بهمان خط قرمز تعيين كنيم بلكه براي ما ملاك قانون است و اين همان چيزي است كه همه بايد به آن ملتزم باشيم.
وي اضافه كرد: البته ممكن است گاهي بنا بر مصالح و شرايط خاصي در برخورد با تخلف نكاتي رعايت شود، اما اينكه بگوييم اگر كسي متخلف است، مورد پيگيري واقع نشود، سخن پسنديده اي نيست.
وي با طرح پرسشي در ارتباط با مفهوم سياسي كاري اظهاركرد: آيا منظور اين است كه قوه قضاييه بدون دليل و مدرك كسي را مجرم مي شناسد و محكوم مي كند؟ اين امري بسيار دور از ذهن و غيرقابل قبول است كه هيچ مدرك و دليلي بر تخلف و مجرميت فردي نباشد و قوه قضائيه بخواهد به دروغ و به ناحق او را محكوم كند. اين در حالي است كه سوابق و دلايل محكوميت هر فرد در پرونده باقي مي ماند و قابل ارايه به مراجع عالي است.
وي ادامه داد: شايد منظورشان اين است كه با وجود دلايل و مدارك دائر بر تخلف، قوه قضائيه بايد پرونده آنان را صرفا به دليل داشتن مقام و موقعيت، ناديده بگيرد و به تخلفشان رسيدگي نكند.
وي افزود: در برخورد با تخلف و ناديده گرفتن قوانين و مقررات قانون مبناي عمل خواهد بود و تعيين خط قرمزي براي قوه قضائيه را بي معنا مي دانيم.
رئيس ديوان عدالت اداري اظهاركرد: در شريعت مقدس اسلامي كه اساس و پايه نظام جمهوري اسلامي است، براي هيچ كس در رسيدگي به تخلفاتش به آن خط قرمزي ديده نشده است.
حجت الاسلام و المسلمين منتظري در ادامه با اشاره به آياتي از قرآن كه گوياي شخصيت والامقام و با عظمت وجود مقدس رسول اكرم(ص) است، افزود: خداوند در قرآن درباره اين شخصيت با عظمت مي فرمايد اگر پيامبر با اين عظمت كلام ناروا و جمله اي به ناحق به ما نسبت دهد، با شدت با او برخورد مي كنيم، آيا در مكتب اسلامي كه درباره پيامبرش چنين فرموده ما مي توانيم بگوييم فلان مقام يا نهاد خط قرمز ماست؟ اگر تخلفي انجام شده قوه قضائيه رسيدگي نكند و اگر رسيدگي كند سياسي كاري تلقي مي شود؟
وي افزود: ما تابع مكتبي هستيم كه به ما آموخته است هر كس مسووليتش بيشتر و سنگين تر است بايد بيشتر مراقب باشد و اگر خدايي ناكرده مسئولي كه با رعايت ضوابط و شرايطي در مقام و جايگاهي قرار گرفته است، مرتكب تخلف شود، نه تنها اسلام، قرآن و مكتبمان دستور برخورد با او را داده است بلكه مي فرمايد شدت برخورد با او بايد بيشتر باشد.
رئيس ديوان عدالت اداري با اين توضيح كه اين مطالب به منظور روشن شدن اذهان و پاسخ به برخي گفتارها از مقاماتي كه انتظار چنين سختي از آنان نيست، بيان مي شود، ادامه داد: اين مساله در رسانه ها مطرح شده و چون مخاطب آن قوه قضائيه و به نحوي ديوان عدالت اداري است، مجبور به توضيح شديم.
وي در ادامه با توجه به توصيه ها و تاكيدات مقام معظم رهبري در خصوص حفظ وحدت در كشور، افزود: وقتي ايشان امري را از مقام و جايگاه ولايي خود تكليف مي كند، تبعيت از آن بر همه ما واجب است و اگر آن را واجب نمي دانيم بايد در ولايي بودنمان ترديد كنيم، اگر هم واجب مي دانيم چرا در مقابل آن عملا مخالفت مي كنيم؟
رئيس ديوان عدالت اداري با توضيح اين نكته كه در تبعيت از تاكيدات مقام معظم رهبري است كه خيلي از مسايل رسانه اي نمي شود، اذغان داشت: عمل به توصيه هاي ايشان را در خصوص حفظ وحدت و جلوگيري از بروز اختلاف و اينكه مقامات كشور به اظهارات خود در جهت تضعيف نظام گام بر ندارند، تكليف خود مي دانيم ولي با اين حال برخي گفتارهاي غيرقابل توجيه را از مقاماتي كه انتظار نمي رود، شاهديم.

 



غبارروبي حرم پاك و مطهر حضرت فاطمه معصومه(س)

ديروز با حضور جانبازان و ايثارگران هشت سال دفاع مقدس غبارروبي حرم پاك و مطهر كريمه اهل بيت حضرت فاطمه معصومه(س) در فضايي توام با صفا و صميميت درقم انجام شد.

 



رئيس سازمان فني و حرفه اي خبر داد
صدور گواهينامه حرفه اي براي كارگران فني و ماهر

رئيس سازمان فني و حرفه اي كشور از تدوين نظام صلاحيت حرفه اي كشور خبر داد.
علي عباسپور تهراني فرد در نشست خبري با اشاره به جزييات اين طرح گفت: در اين طرح گواهينامه اي براي كارگران فني و حرفه اي ماهر و ممتاز و استادكار حرفه اي و از طرف ديگر براي مهندسان فني و كارشناس حرفه اي مهندس ارشد فني و حرفه اي و مهندس خبره گواهينامه صلاحيت حرفه اي ارائه خواهد شد.
وي ادامه داد: با صدور اين گواهينامه براي مدارك آموزش عالي شامل ديپلم كاردانش فني و حرفه اي، كارداني فني و حرفه اي، مهندس فن آوري، مهندس فن آوري ارشد، كارشناسي ارشد و مهندسي فن آوري خبره گواهي داده خواهد شد.
عباسپور با اشاره به مزيت هاي اين گواهينامه اظهار داشت: در اين نظام سنجش صلاحيت حرفه اي افراد براساس استاندارد سنجش صلاحيت حرفه اي هر يك از سطوح صلاحيت براساس سوابق تحصيلي تجربي آزمون هاي علمي و عملي به صورت كتبي و شفاهي مبتني بر آيين نامه هاي عمومي و دستورالعمل هاي اختصاصي ارائه خواهد شد.
وي تصريح كرد: در زمان استقرار نظام صلاحيت حرفه اي در كشور گواهينامه هاي صلاحيت حرفه اي بر مبناي صلاحيت كسب شده توسط سازمان ملي مهارت فن آوري صادر مي شود و احراز شغل و ارتقاي مستمر آن با كسب گواهينامه هاي صلاحيت حرفه اي امكان پذير است.
رئيس سازمان فني و حرفه اي يكي ديگر از برنامه هاي اين سازمان را تدوين طرح آموزش استاد شاگردي عنوان كرد و گفت: در اين طرح با هدف آموزش حين كار از كارگران و كارفرمايان و استادكاران باتجربه و ماهر در صنايع و كارگاه هاي توليدي با هدف آشنايي شاگرد با محيط واقعي كسب و كار استفاده شده است.
وي ادامه داد: اين طرح يك برنامه آموزشي حين كار مي باشد كه اجازه آموزش مهارت هاي مختلف به شاگرد و يا كارآموز داده مي شود و اين افراد براي فرا گرفتن حرفه خاص براي مدتي معين در نزد استاد آموزش مي بينند.

 



ارسال سومين محموله كمك هاي بشردوستانه هلال احمر به ليبي

دبيركل جمعيت هلال احمر از ارسال سومين محموله كمك هاي بشردوستانه اين جمعيت به ليبي خبر داد.
طاهر رستمي گفت: اين محموله شامل 40 تن اقلام دارويي، لوازم بهداشتي، چادر، پتو و انوع كنسرو است.
وي تصريح كرد: همراه سومين محموله ارسالي به ليبي يك تيم هشت نفره امدادي و درماني براي ايجاد اردوگاه اسكان اضطراري و موقت و همچنين ارايه كمك هاي اوليه و حمايت هاي پايه درماني به بيماران به اين منطقه اعزام شدند.
فروردين ماه امسال دو محموله كمك هاي انسان دوستانه كشورمان شامل كمك هاي امدادي و درماني به اين منطقه ارسال شد.
هم اكنون 700 هزار پناهنده و كارگر در ليبي وجود دارند كه شمار زيادي از آن ها به دليل تحولات سياسي اخير اين كشور به سمت منطقه صفر مرزي ليبي و تونس در حال حركت هستند.

 



طرح مسكن مهر دانشجويي به مرحله اجرا رسيد

معاون فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم از صاحبخانه شدن دانشجويان متأهل و در آستانه ازدواج خبر داد.
خواجه سروي با اعلام اين خبر گفت: مسكن يكي از مشكلات مهم تعداد زيادي از دانشجويان متأهل يا در آستانه ازدواج است.
وي افزود: هر چند خوابگاه هاي ويژه دانشجويان متأهل در همه دانشگاه ها وجود دارد، اما كافي نيست اما «زمين» به عنوان مهمترين اصل ساخت مسكن در همه دانشگاه هاي كشور به وفور وجود دارد.
خواجه سروي گفت: دانشگاه ها براي تامين بودجه ساخت علاوه بر كمك هاي وزارت علوم مي توانند از بودجه هاي اختصاصي، درآمدها و كمك هاي دانشجويي هم استفاده كنند.
معاون فرهنگي و اجتماعي وزير علوم در خاتمه تصريح كرد: طرح مسكن مهر دانشجويي در حداقل زمان و به صورت انبوه سازي اجرا مي شود.

 



حضور 40 تيم ايراني در مسابقات جهاني روبوكاپ تركيه

قزوين-خبرنگار كيهان:
رئيس كميته ملي روبوكاپ ايران از حضور 40 تيم ايراني در مسابقات جهاني روبوكاپ 2011 تركيه خبر داد.
مرتضي موسي خاني در قزوين گفت: در مسابقات جهاني روبوكاپ 2011 تركيه، 40 تيم ايراني در دو بخش دانشجويي و دانش آموزي با رقباي خود از كشورهاي مطرح دنيا به رقابت مي پردازند.
وي ادامه داد: 40 تيم ايراني در 14 ليگ اصلي مسابقات جهاني روبوكاپ 2011 تركيه حضور خواهند داشت كه اميدواريم همچون سال هاي گذشته با درخشش در اين رقابت جهاني پرچم كشورمان را به اهتزاز درآورند.
رئيس دانشگاه آزاد قزوين اضافه كرد: خوشبختانه تيم هاي ايراني به دليل كسب مقام هاي برتر در سال هاي گذشته در حال حاضر از جايگاه بالايي در بين تيم هاي مطرح دنيا در زمينه علوم رباتيك و هوش مصنوعي برخوردارند و تيم هاي صاحب نام جهان حساب ويژه اي براي تيم هاي ايراني باز كرده اند.
وي خاطرنشان كرد: در اين مسابقات در ليگ ربات فوتباليست سايز متوسط تيم MRL از دانشگاه آزاد قزوين حضور خواهد داشت كه اين تيم سابقه قهرماني در مسابقات جهاني 2009 اتريش و 2010 سنگاپور را در بخش رقابت فني اين ليگ دارد.

 



مدير عامل توانير: ذخيره برق كشور مناسب است ، جاي نگراني ندارد

مدير عامل توانير گفت: در حال حاضر عليرغم گرماي تابستاني و استفاده مردم از تجهيزات سرمايشي، شبكه برقي كشور 2 هزار مگاوات ذخيره دارد و جاي نگراني نيست.
همايون حائري در نشست ديروز خود با خبرنگاران با اشاره به پيشي گرفتن پيك مصرف روز از شب در دو سال گذشته گفت: سال 86 پيك شب نسبت به پيك روز 6 هزار مگاوات بيشتر بود، اما از سال 87 پيك روز از شب پيشي گرفت؛ به نحوي كه پيك شب در اين سال 33 هزار و 847 مگاوات و پيك روز 35 هزار و 795 مگاوات بوده است.
مدير عامل توانير افزود: سال 89 شرايط حادتر از سالهاي گذشته بود و اختلاف پيك شب و روز منفي شد، به اين معنا كه پيك شب 40 هزار و 110 مگاوات و پيك روز 41 هزار مگاوات رقم زده شد، اين در حالي است كه تا امروز، پيك روز عدد 39 هزار و 120 مگاوات و پيك شب 37 هزار و 198 مگاوات را نشان مي دهد.
وي عمده دليل پيشي گرفتن پيك روز از شب را سيستم هاي سرمايشي دانست و خاطرنشان كرد: البته با عملياتي كه بر روي مديريت مصرف در بخش خانگي و تجاري صورت گرفته، لامپهاي التهابي با لامپهاي كم مصرف جايگزين شده اند و همين امر اتفاق كاهش پيك شب را رقم زده است.
حائري همچنين در پاسخ به سؤال ديگري در مورد ميزان ذخيره شبكه برق كشور در شرايط فعلي تصريح كرد: هم اكنون رقم مناسبي در شبكه برق كشور ذخيره شده است؛ به نحوي كه ميزان ذخيره شبكه برق كشور به صورت معمول 2 هزار مگاوات است، اين در حالي است كه در روزهاي اوج گرما به سر مي بريم.
حائري مصرف برق كولرهاي گازي را 8 برابر كولرهاي آبي دانست و گفت: 33 درصد پيك مصرف برق مربوط به سيستم هاي سرمايشي است، اين در حالي است كه بخش عمده اي از اين سيستم ها به تازگي كولرهاي گازي هستند. البته در حال تدوين و پياده سازي استاندارد اجباري براي اين كولرهاي گازي هستيم.
مديرعامل توانير از ادغام سازمان بهره وري انرژي ايران و سازمان انرژي هاي نو ايران تا پايان سال خبر داد و گفت: اين موضوع در دست انجام است و تا پايان سال به نتيجه نهايي خواهد رسيد.
وي اظهار داشت: قرار ما اين است كه سالانه 5 هزار مگاوات به ظرفيت شبكه برق كشور اضافه كنيم، اين در حالي است كه بر اين اساس بايد تا سال 95، معادل 29 هزار مگاوات به ظرفيت شبكه برق كشور اضافه شود و اين ظرفيت به 62 هزار مگاوات برسد.
حائري از بكارگيري سيستم پيشرفته «پي.ام.يو» در بخش انتقال شبكه برق كشور خبر داد و خاطرنشان كرد: معدود كشورهايي در دنيا به اين فناوري پيشرفته دست يافته اند و ايران نيز قصد دارد به زودي به جمع اين كشورها بپيوندد. در واقع اين سيستم، به منظور پايش لحظه اي در سيستم قدرت به كار مي رود و قابليت اطمينان و پايداري شبكه برق كشور را ارتقا خواهد داد.
وي گفت: همچنين امسال برنامه داريم تا 1000 مگاوات نيروگاه «دي.جي» را در شبكه برق كشور به كار گيريم. البته در كنار اين، موضوع استفاده از بخار توليدي را در دستور كار داريم.
حائري در پاسخ به سؤالي مبني بر تأمين برق صنايع در تابستان خاطرنشان كرد: امسال محدوديتي به لحاظ تأمين برق مورد نياز صنايع نداريم و مطابق سنوات گذشته، هماهنگي هايي را با وزارت صنايع و معادن به عمل آورده ايم كه برنامه تعطيلات تابستاني و شيفتهاي كاري خود را به زمان غير پيك منتقل كنند.

 



مجلس ترحيم امام جمعه فقيد يزد برگزار شد

يزد- خبرنگاركيهان:
مجلس ترحيم حجت الاسلام والمسلمين محمدعلي صدوقي امام جمعه فقيد يزد در مسجد روضه محمديه با حضور قشرهاي مختلف مردم برگزار شد.
در اين مراسم كه صبح ديروز برگزار شد حجت الاسلام حسن روحاني طي سخناني ضمن گراميداشت ياد و خاطره مرحوم صدوقي بر حفظ وحدت و يكپارچگي همه مسئولان، گروهها و اقشار جامعه زير چتر ولي فقيه تاكيد كرد.
همچنين مجلس گراميداشت امام جمعه فقيد يزد شب قبل توسط استاندار يزد در مسجد حظيره برگزار شد.
گفتني است در مراسم صبح ديروز در مسجد روضه محمديه عده اي با شعار «مرگ بر منافق» عليه سيدمحمد خاتمي واكنش نشان دادند كه بلافاصله وي از در ديگر مسجد خارج شد و عده اي نيز در حمايت از وي شعار دادند كه استاندار يزد از تابش خواست آنها را ساكت كند.

 



مديرعامل سازمان انتقال خون: بيمارستان ها حق دريافت وجه بابت اهداي خون ندارند

كرج- خبرنگار كيهان:
هيچ بيمارستان و مراكز درماني بابت اهداي خون و فرآورده هاي خوني به بيمار حق دريافت وجه را ندارد.
مديرعامل سازمان انتقال خون كشور پيش از ظهر ديروز در مراسم توديع و معارفه سرپرست اداره كل انتقال خون استان البرز با بيان اين مطلب افزود: بيمارستان ها و مراكز درماني فقط بايد بابت خدمات ويژه اي كه به بيمار ارائه مي كنند وجه دريافت كنند.
دكتر حسن ابوالقاسمي تصريح كرد: در اين راستا شهروندان مي توانند موارد را سريعا به سازمان انتقال خون استان گزارش دهند تا در اسرع وقت رسيدگي شود.
اين مسئول از نصب سيستم مراقبت از خون خبر داد و افزود: اين سيستم با هدف استانداردسازي خون و فرآورده هاي خوني، استفاده از فناوري نوين در سلامت خون، افزايش و مراقبت ويژه از خون در 50 بيمارستان كشور راه اندازي مي شود.
ابوالقاسمي در پايان تصريح كرد: ايران تنها كشور منطقه است كه داراي پلاسماي استاندارد خون است و آن را به ديگر كشورها صادر مي كند.

 



حداد عادل: انقلاب پله اي براي رياست طلبي و منافع مادي نيست

رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي گفت: نيروهاي ارزشي نبايد انقلاب را بدهكار خود دانسته و آن را پله اي براي منافع مادي و رياست طلبي كنند.
به گزارش خبرگزاري فارس از تبريز، غلامعلي حداد عادل در ديدار با اعضاي شوراي اصولگرايان آذربايجان شرقي با اشاره به شرايط كشور در قبل و بعداز انقلاب اظهار داشت: ايران قبل از انقلاب همواره با هجوم و دخالت گسترده بيگانگان و بي كفايتي حاكمان مواجه بوده است.
وي ادامه داد: امام و نيروهاي انقلابي فداكاري زيادي كردند تا انقلاب به پيروزي رسيد و قريب به 50 سال از آغاز مبارزات امام راحل مي گذرد.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كرد: آنچه در جريان انقلاب اسلامي ايران به وقوع پيوست در روياي متدينين نيز قابل دسترس نبود و آن حاكميت فردي عادل، فقيه و روحاني بود كه يكي از بزرگترين نعمات خدا به ملت ايران است.
حداد عادل اظهار داشت: حكومت اسلامي، ولايت فقيه و رهبر صالح بزرگترين نعمت خداوند بر ملت ايران بوده و ولايت پذيري نيز بزرگترين عبادت است.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به جريان سياسي حاكم از سال 76 اظهار كرد: از اين تاريخ جرياني در كشور به وجود آمد كه با ولايت فقيه مسئله داشت وگردنه سختي بود كه به لطف الهي اين گردنه پشت سر گذاشته شد.
وي با دفاع از حاكميت ولايت فقيه در كشور بيان كرد: ولايت فقيه دميدن روح ديني در پيكر سياسي جامـعه و نماد دخالت دين در سياست و جامعه به شمار مي رود.
حداد عادل با اشاره به مديريت الهي امام و رهبر معظم انقلاب تاكيد كرد: سيره و روشي كه امام راحل در مديريت خود داشتند، مبتني بر ناديده انگاشتن خدمات خود و توجه به رشد و بالندگي اسلام بود و هيچگاه انقلاب را بدهكار خود ندانست.
رئيس كميسيون فرهنگي مجلس شوراي اسلامي با تاكيد بر توجه به سيره امام در ميان نيروهاي اصولگرا، گفت: نيروهاي ارزشي نبايد انقلاب را بدهكار خود دانسته و آن را پله اي براي منافع مادي و رياست طلبي كنند.

 



اخبار ادبي و هنري

بزرگداشت شهداي حمله آمريكا به ايرباس توسط سينماگران
به مناسبت سالگرد حمله آمريكا به هواپيماي مسافربري ايران، گروهي از سينماگران ياد شهداي اين فاجعه را گرامي داشتند.
پرويز پرستويي، بازيگر سينما و تلويزيون در اين مراسم گفت: 12تيرماه برابر با سالگرد فاجعه هواپيماي ايرباس و شهادت 290 نفر است كه 66 نفر آن نيز كودك بوده اند و جالب است كه بدانيد حسام فرزند يكي از شهيدان به ما گفت: بعد از اين ماجرا مردم بندرعباس تا يك سال ماهي نمي خوردند.
حبيب احمدزاده، نويسنده و فيلمنامه نويس هم در ادامه اين مراسم گفت: سال گذشته خبرنگار پرس تي وي از سخنگوي وزارت خارجه آمريكا سؤال كرد كه شما قصد نداريد بعد از 20 سال از مردم ايران معذرت خواهي كنيد، وي در پاسخ گفت: آمريكا براي چنين مواردي عذرخواهي نمي كند! و حتي تحقير را به جايي مي رسانند كه موقع غرامت دادن به پاكستاني ها پنج برابر ايراني غرامت پرداخت مي كنند.
در اين مراسم همچنين از خانواده شهيد رضاييان، كاپيتان ايرباس فاجعه ديده به نمايندگي از خانواده هاي شهداي آن سانحه تقدير شد.
ديدار هنرمندان ايراني با معاون دبيركل حزب الله لبنان
هنرمندان حاضر در دومين اردوي راهيان نور مقاومت با معاون دبيركل حزب الله لبنان در بيروت ديدار كردند.
سيدهاشم صفي الدين در اين ديدار گفت: بعد از جنگ تابستان سال 2006 مشخص شد كه پيروزي نظامي بر جبهه مقاومت براي هميشه منتفي است و به همين خاطر شاهد فتنه انگيزي هاي رنگارنگ اسرائيل و آمريكا عليه بيداري اسلامي هستيم.
وي افزود: امروز مقاومت اسلامي يك عقيده ثابت در دل اكثر علاقه مندان به لبنان از طوائف مختلف است و چنين كاري جز در سايه تبعيت از «ولايت فقيه» براي مقاومت اسلامي حاصل نشده است.
وي با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري در زمينه جنگ نرم گفت: همان طوري كه رهبر امت اسلامي اشاره كردند؛ امروز بزرگترين دغدغه ما مبارزه با اين جنگ رواني است و مشخص ترين كاري كه در اين زمينه پي گرفته ايم آن است كه بتوانيم پيوند بين نسل هاي مقاومت را برقرار كنيم و نگذاريم مرور زمان مقاومت را براي نسل هاي بعدي كمرنگ كند.
گفتني است در اين ديدار هنرمندان بسيجي نيز در فضايي صميمانه با حجت الاسلام سيدهاشم صفي الدين به گفتگو نشسته و با گرامي داشت ياد و خاطره «ابوذر غفاري» اولين پيام آور ولايت اميرمؤمنان(ع) در لبنان، به ارائه نظرات خود براي همكاري هاي فرهنگي و هنري بين هنرمندان متعهد ايراني و هنرمندان جبهه مقاومت و بيداري اسلامي پرداختند.
«ضرب آخر» ده نمكي درباره جنايت آمريكا توزيع شد
فيلم «ضرب آخر» به كارگرداني مسعود ده نمكي به مناسبت سالگرد جنايت آمريكا عليه مسافران هواپيماي مسافربري كشورمان توزيع شد.
ده نمكي درباره اين فيلم به ايسنا گفت: «ضرب آخر» را كه در ابتدا «مرگ بر آمريكا» نام داشت در سي دقيقه در سال 83 قبل از فيلم «اخراجي ها -يك» به عنوان يك نمونه كار ساختم كه بيشتر تجربي است.
دومين جشنواره بين المللي مقاومت اسلامي
آبان ماه برگزار مي شود
دبير دومين جشنواره بين المللي مقاومت اسلامي از برگزاري اين جشنواره در هفته آخر آبان در اصفهان خبر داد و گفت: 15 مهر آخرين مهلت ارسال آثار به دبيرخانه جشنواره است.
به گزارش فارس، «محمدجواد رمضاني» دبير جشنواره مقاومت اسلامي به ارائه گزارشي از دومين دوره جشنواره پرداخت و گفت: علاوه بر آثار داخلي از 23 كشور جهان نيز آثاري به دبيرخانه جشنواره ارسال شد كه 25 درصد آثار جشنواره را تشكيل مي داد.
وي به بيان جزئيات جشنواره دوم پرداخت و گفت: اين جشنواره با اهدافي همچون «پرداختن به آخرين تحولات منطقه»، «پرداختن به محور اتحاد در گروههاي مقاومت»، «جمع آوري آثار جديد توليد شده و تشويق هنرمندان و متفكرين به توليد آثار»، «افزايش روحيه پايداري و آشنا نمودن مردم با جريان مقاومت اسلامي و بيداري اسلامي» و «صدور قطعنامه پاياني در حمايت از جريان مقاومت و دعوت از كشورها به استمرار حمايت از مقاومت» برگزار خواهد شد.
اين جشنواره در رشته هاي ادبي و هنرهاي تجسمي برگزار مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14