(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 14 تیر 1390- شماره 19966

حديث دشت عشق
ملي پوشان به اردوي خرم آباد مي روند
بازگشت غايبان مسابقات انتخابي به تيم ملي كشتي آزاد
اخبار كوتاه از فوتبال
براي حضور در رقابت هاي جهاني ملي پوشان قايقراناني انتخاب شدند
ميراسماعيلي از تيم ملي جودو كنار گذاشته شد
جابجايي سه ركورد ايران درمسابقات وزنه برداري جوانان جهان رستمي مدال طلاي جهان را برگردن آويخت
تشريح آخرين وضعيت ليگ واليبال از زبان رئيس فدراسيون حداقل 14 تيم حضور خواهند داشت
تيم ملي دووميداني عازم ژاپن شد
نادال بازهم مغلوب حريف صرب خود شد جو كوويچ عنوان قهرماني تنيس ويمبلدون را از آن خود كرد
علي اكبري و بهرامي نژاد از سفر جا ماندند اعزام 12فرنگي كار به آذربايجان
زنگ خطر براي دوچرخه سواري به صدا درآمده است زنگي آبادي: ريشه دوپينگ را خشك مي كنيم!



حديث دشت عشق

از نوشته پاسدار شهيد «رضا نائب حج» با توكل به خدا قدم در اين راه نهاده ام
در راه حفظ مملكت و نيز بالاتر از همه دين مقدس اسلام از هيچ چيز دريغ ننمائيم و اين راهي است كه من خودم، انتخاب نموده ام. نه كسي مرا به زور وادار به اين كار كرده و نه كسي مرا گول زده بلكه من با اتكا به كلام خداوند رحمان و رهبر عاليقدرمان امام خميني اقدام به اين كار كرده و نيز آينده اين كار را پيش بيني نموده ام. پاسدار شهيد «رضا نائب حج»، سال 1340 در شهرستان اروميه بدنيا آمد و در سال 1361 در قتل عام فجيعانه پاسداران روستاي دارلك مهاباد به شهادت رسيد.

 



ملي پوشان به اردوي خرم آباد مي روند
بازگشت غايبان مسابقات انتخابي به تيم ملي كشتي آزاد

غايبان رقابتهاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد به اردوي اين تيم دعوت شدند.
فردين معصومي كاپيتان تيم ملي كشتي آزاد و دارنده دو مدال نقره و برنز وزن 120كيلوگرم مسابقات جهاني به دليل پارگي مجراي اشكي و احسان اميني كشتي گير كرمانشاهي و دارنده مدال طلاي وزن 84 كيلوگرم آسيا به دليل آسيب ديدگي همسترينگ پاي خود در رقابتهاي انتخابي تيم ملي كشتي آزاد شركت نكردند. براين اساس پس از پايان رقابتهاي انتخابي كه روزهاي 8 و 9 مردادماه در ساري برگزارشد كادر فني تيم ملي كشتي آزاد كه به خصوص در وزن 84 كيلوگرم به نتيجه دلخواه نرسيده بود تصميم گرفت از اميني و معصومي دعوت كند تا با مدارك پزشكي خود در جلسه اي با مسئولان فدراسيون كشتي شركت كنند.
اين جلسه عصر يكشنبه با حضور مسئولان فدراسيون كشتي، كادر فني تيم ملي و اين دو كشتي گير در خانه كشتي برگزارشد و درپايان با تأييد مدارك پزشكي، معصومي و اميني به اردوي تيم ملي براي شركت در رقابتهاي جهاني تركيه و گزينشي المپيك لندن دعوت شدند. به اين ترتيب عليرضا گودرزي و محمدرضا آذرشكيب قهرمانان اوزان 84 و 120 كيلوگرم رقابتهاي انتخابي كار سختي براي حضور در رقابتهاي جهاني پيش رو خواهندداشت.
اين اردو از روز 11تيرماه در خانه كشتي تهران آغازشده و روز 27تيرماه به پايان مي رسد. رقابتهاي كشتي قهرماني جهان و گزينشي المپيك لندن روزهاي 22 تا 27شهريورماه در شهر استانبول تركيه برگزار خواهدشد.
برپايي اردو در خرم آباد
خبر ديگر از كشتي اينكه اردوي آزادكاران كه تمرينات خود را پس از رقابتهاي انتخابي تيم ملي كشتي از روز 11تيرماه در خانه كشتي تهران آغاز كرده اند از روز جمعه 17تيرماه و بمدت 10 روز در خرم آباد برگزار مي شود. برگزاري اين اردو با درخواست مديركل تربيت بدني و رئيس هيئت كشتي استان لرستان و براي ايجاد تنوع اردويي در مركز استان لرستان پيگيري خواهدشد. اين مرحله از اردوي آزادكاران تا روز 27 تيرماه ادامه مي يابد و سپس كشتي گيران منتخب كادر فني ملي در دومين دوره رقابتهاي بين المللي جام حبيبي و موحد شركت مي كنند. اين مسابقات 30 و 31 تيرماه درساري برگزار مي شود. رقابتهاي كشتي قهرماني جهان و گزينشي المپيك 2012 لندن روزهاي 22 تا 27شهريورماه در شهر استانبول تركيه برگزار مي شود.


 



اخبار كوتاه از فوتبال

گلايه هاي مهدوي كيا از مسئولان باشگاه پيروزي
مهدي مهدوي كيا خريد تازه باشگاه داماش گيلان پس از پيوستن به اين تيم گفت: دوست داشتم به تيم پيروزي بروم . اگر زنگ مي زدند هيچ شرطي نداشتم و مسائل مالي هم مطرح نبود. به نظرم با بازيكناني كه عاشقانه اين تيم را دوست دارند رفتار خوبي ندارند. در گذشته هم با دايي، كريمي و باقري اين رفتار را كردند اما پرسپوليس مردمي است و طرفدار زيادي دارد و اگر برخورد بهتري شود، براي بازيكنان بهتر است و اگر نشود هم گلايه اي نيست.
نفت به اراك برود، فركي استعفا مي كند
حسين فركي سرمربي نفت تهران گفت: براي اولين و به صورت شفاف مي گويم كه در صورت انتقال تيم به اراك در اين تيم نمي مانم. با وجود اينكه برخي از دوستان از اراك تماس گرفتند و گفتند شما سرمربي نفت در فصل آينده هستيد، اما پس از باقي ماندن در ليگ برتر با مديريت صحبت كردم و به ايشان گفتم كه اگر نفت به اراك برود تحت هيچ شرايطي نمي مانم چون با اين روش مخالف هستم.
فتح الله زاده: رحمتي به استقلال تخفيف داده است
فتح الله زاده سرپرست باشگاه استقلال گفت: مهدي رحمتي به دليل جايگاهي كه استقلال دارد حاضر شد به ما تخفيف بدهد. در مورد قرارداد مهدي رحمتي حتي از سازمان ليگ خواسته ايم كه حضور داشته باشد تا همه اين شك و شبهه ها از بين برود. وي در خصوص اين موضوع كه گفته مي شود شرط رحمتي براي حضور در استقلال خريد سيد جلال حسيني بوده نيز گفت: قضيه برعكس است و من خودم به عنوان مدير باشگاه استقلال اعتراف مي كنم از مهدي رحمتي خواهش كردم كه به سيد جلال بگويد به جز استقلال به تيم ديگري نرود.
نزهتي در انزلي ماندني شد
بازيكن تيم فوتبال ملوان قرارداد خود را با اين باشگاه به مدت 2 سال تمديد كرد. پويا (محمد) نزهتي قرارداد خود را به طور رسمي با باشگاه ملوان انزلي براي دو فصل ديگر تمديد كرد. ملوان پيش از اين، رضا طلبه و ايمان صادقي را به خدمت گرفته بود. پژمان نوري و مهرداد اولادي از اين باشگاه تاكنون جدا شده اند.
آشوبي با پرداخت پول رضايتنامه مي گيرد
فرزاد آشوبي كه سال گذشته قرارداد دو ساله اي را با استقلال منعقد كرده بود، پس از صحبت هايي كه با كادرفني داشت، خواهان دريافت رضايتنامه اش شد. اين بازيكن كه تا به امروز در تمرينات تيمش شركت نكرده از سوي مظلومي در اختيار باشگاه قرار داده شد. سرپرست موقت باشگاه استقلال در خصوص وضعيت اين بازيكن مدعي شد كه وي با پرداخت رقمي تعيين شده رضايت نامه خود را از استقلال دريافت مي كند.
درخواست تراكتورسازي از فدراسيون فوتبال
محمدحسين جعفري مديرعامل باشگاه تراكتورسازي كه قبلا نيز طي نامه اي در مورد راي كميته انضباطي مبني بر محروميت سه جلسه اي هواداران تراكتورسازي اعتراض و از كميته استيناف درخواست لغو حكم و صدور حكم عادلانه اي را كرده بود مجددا با ارسال نامه اي به مسئولين فدراسيون فوتبال و سازمان ليگ درخواست بازنگري در حكم مربوطه را كرد.
افشاگري مديرعامل سپاهان
محمدرضا ساكت مديرعامل باشگاه سپاهان با انتقاد از شرايط حاكم بر نقل و انتقالات گفت: واقعيت هاي بازار نقل و انتقالات يا اخباري كه به گوش مي رسد، بعضي ابهامات جدي را در مورد برخي از مربيان و بازيكنان به وجود آورده است كه سازمان ليگ بايد وارد اين مساله شود، ضمن اين كه شنيده ام در آشفته بازار نقل و انتقالات برخي بازيكنان براي فرار از تعهدات اخلاقي خود، افسردگي همسران، گريه كردن آنها، بارداري ، تحصيل فرزندان، آلودگي هوا، طوفان شن در خوزستان و ديگر مسايل را مطرح مي كنند! آنچه كه قابل بررسي است اين كه بعضي از بازيكنان براي امضاي قرارداد با باشگاهي سهام، اوراق مشاركت بدون نام، تراكم ساختمان، زمين، آپارتمان توسط اسپانسري كه خارج از سيستم مالي است، دريافت مي كنند.
مدافع استقلال قراردادش را تمديد كرد
حنيف عمران زاده كه قبل از اين با مسئولان باشگاه استقلال براي يك فصل ديگر به توافق رسيده بود، ظهر ديروز به محل باشگاه رفت و پس از گفتگو با علي فتح الله زاده راهي هيئت فوتبال استان تهران شد و قراردادش را به مدت يك فصل ديگر با اين تيم ثبت كرد.
توقف برزيل مقابل ونزوئلا
تيم فوتبال برزيل بامداد ديروز در گروه دوم مسابقات كوپا آمه ريكا با تساوي بدون گل مقابل ونزوئلا متوقف شد.ديگر ديدار اين گروه را تيم هاي پاراگوئه و اكوادور برگزار كردند كه اين ديدار نيز بدون در برداشتن گلي، با نتيجه تساوي به پايان رسيد. چهل و سومين دوره رقابت هاي كوپا آمه ريكا با حضور 12 تيم برتر منطقه آمريكاي جنوبي در هشت شهر آرژانتين در حال برگزاري است و تا دوم مردادماه ادامه پيدا مي كند.

 



براي حضور در رقابت هاي جهاني ملي پوشان قايقراناني انتخاب شدند

سرمربي تيم ملي قايقراني در رشته آبهاي آرام اسامي قايقرانان اعزامي به مسابقات قهرماني جوانان جهان و مسابقات قهرماني قايقراني جهان و انتخابي المپيك در رده سني بزرگسالان را اعلام كرد.
«جابا سانتو» مربي خارجي تيم ملي قايقراني آبهاي آرام پس از انجام چندين مرحله ركوردگيري از قايقرانان زن و مرد اسامي ورزشكاران اعزامي به مسابقات قهرماني جهان در دوبخش جوانان و بزرگسالان را اعلام كرد.
مسابقات قايقراني آبهاي آرام قهرماني جوانان جهان از 7 تا 10 مردادماه در آلمان برگزار مي شود كه به همين منظور فرزين اسدي ، علي آقا ميرزايي ، رضوان بهجتي وعلي شاهرخي ، پژمان ديوسالار و سامان بقايي قايقرانان بخش مردان هستند.
در بخش بانوان، آرزو حكيمي و انسيه رهرو به همراه هديه كاظمي راهي مسابقات جهاني آلمان خواهند شد.
در رده سني بزرگسالان هم احمدرضا طالبيان دارنده مدال طلاي بازيهاي آسيايي گوانگجو، عليرضا عليمحمدي ،اروند درويش ، فرزين اسدي ، شاهو ناصري ، امين بوداغي و امير رشيدي نفرات برگزيده مربيان براي حضور در رقابتهاي قهرماني جهان هستند.
در بخش بانوان رده سني بزرگسالان هم آرزو معتمدي و سيما عروجي به همراه نجمه سجادي از 27 تا 31 مردادماه در مسابقات قهرماني جهان و انتخابي المپيك در كشور مجارستان شركت خواهند كرد.

 



ميراسماعيلي از تيم ملي جودو كنار گذاشته شد

آرش ميراسماعيلي از تيم ملي جودو كنار گذاشته شد.
ميراسماعيلي، كاپيتان تيم ملي جودو كه عملكرد ضعيفي در دو مسابقه انتخابي المپيك در ريودوژانيرو و سائو پائولو داشت، بنا به تشخيص جيرولامو جيوويناتزو، سرمربي ايتاليايي تيم جودو از فهرست تيم ملي خط خورد. علي معلومات، ذكريا مرادي، امير قاسمي نژاد، جواد محجوب و محمدرضا رودكي جودوكاران بزرگسالي هستند كه از سوي سرمربي تيم ملي به اردو دعوت شدند.
هنوز مشخص نيست كه جانشين ميراسماعيلي در وزن 66- كيلوگرم كدام جودوكار است.آرش ميراسماعيلي در مورد علت كنار گذاشتن از تيم ملي گفت: نمي دانم چه اتفاقي افتاده چرا كه با من هيچ صحبتي نشده است. ضمن اينكه از شنيدن اين خبر خوشحال شدم، اميدوارم خبر صحت داشته باشد و قابل تائيد هم باشد.وي در مورد شرايط خود گفت: ناگفته هاي زيادي دارم ، فعلا سكوت مي كنم در زمان لازم همه چيز را بيان مي كنم.

 



جابجايي سه ركورد ايران درمسابقات وزنه برداري جوانان جهان رستمي مدال طلاي جهان را برگردن آويخت

كيانوش رستمي به عنوان قهرماني وزنه برداري جوانان جهان در دسته 85 كيلوگرم دست يافت .
رقابت هشت وزنه بردار در دسته 85 كيلوگرم مسابقه هاي جوانان جهان ديروز در سالن وزنه برداري شهر «پنانگ» مالزي برگزار شد و طي آن كيانوش رستمي قهرمان دور گذشته رقابت هاي جوانان جهان در دسته 77 كيلوگرم، اين بار در 85 كيلوگرم از سد حريف روس خود گذشت و قهرماني اش را تكرار كرد.
وي در اين رقابت در حركت يك ضرب با ركورد 168 كيلوگرم به مدال نقره رسيد، اما در دو ضرب با ركورد 210 كيلوگرم اول شد تا در مجموع نيز با ركورد مجموع 378 كيلوگرم و وزن بدن كمتر نسبت به حريف روس به عنوان قهرماني اين رقابت ها دست پيدا كند.
او با ركورد 210 كيلوگرم در مجموع 10 كيلوگرم ركورد جوانان ايران را كه در اختيارش بود شكست. همچنين در حركت يك ضرب نيز سه كيلوگرم به ركورد پيشين خودش كه ركورد ملي محسوب مي شد، افزود. او در مجموع 13 كيلوگرم به ركوردهاي ملي ايران اضافه كرد تا سه ركورد شكني ديگر به حساب كيانوش رستمي در جوانان ايران ثبت شود. وزنه برداري ايران پيش از اين توسط مجيد عسكري در دسته 56 كيلوگرم و جابر بهروزي در 68 كيلوگرم به مدال هاي نقره و برنز دست پيدا كرده است.

 



تشريح آخرين وضعيت ليگ واليبال از زبان رئيس فدراسيون حداقل 14 تيم حضور خواهند داشت

رئيس فدراسيون واليبال از حضور حداقل 14 تيم در فصل آينده ليگ برتر خبر داد.
محمدرضا داورزني اظهارداشت: تاكنون 14 تيم براي شركت در بازيهاي فصل آينده اعلام آمادگي كرده اند. اما تيم هاي نفتي و چند تيم ديگر هنوز تكليف روشني ندارند. به هرحال در فصل آينده شاهد حضور تيم هاي اروميه، داماش، كاله، كاشان و يزد و همچنين شاهد تيم گيتي پسند كه يك باشگاه خصوصي است به عنوان نماينده اصفهان در ليگ برتر هستيم.
با توجه به تغيير بودجه سال90 و مصوبه مجلس براي اين كه تيم هاي حرفه اي حق ندارند از منابع مالي دولتي استفاده كنند رويكرد فدراسيون واليبال زمينه سازي براي حضور بخش خصوصي در ليگ برتر بوده است.

 



تيم ملي دووميداني عازم ژاپن شد

تيم ملي دووميداني كشورمان شب گذشته تهران را به مقصد شهركوبه ژاپن- محل برگزاري نوزدهمين دوره مسابقات قهرماني آسيا -ترك كرد.
25 ورزشكار مرد و زن كشورمان دراين مسابقات رضا قاسمي، كاوه موسوي، محمد خزايي، محمد محسن رباني، سجاد هاشمي آهنگري، محمود صميمي، هادي رحيمي، روح الله عسگري، سجاد مرادي، عبدالجليل توماج، هادي سپهرزاد، رضا مقدم كردمحله، احسان حدادي، پيمان رجبي، مجتبي پوستچي خراساني، امين قليچي زورخانلو، كيوان قنبرزاده، مسلم نيا دوست، حسين كيهاني، احسان مهاجرشجاعي، مريم طوسي، سپيده توكلي، ليلا رجبي، محبوبه غيور و ليلا ابراهيمي خواهند بود.
سرپرستي اين تيم برعهده سيروس زارع است و پژمان مرادي، ايوب دادروان، داريوش صميمي و فريبا سراجي به عنوان مربي و محمد صادق داداشي به عنوان مدير فني تيم ملي همراهان كاروان ايران هستند.

 



نادال بازهم مغلوب حريف صرب خود شد جو كوويچ عنوان قهرماني تنيس ويمبلدون را از آن خود كرد

يكصد و بيست و پنجمين دوره رقابتهاي تنيس ويمبلدون با قهرماني نواك جوكوويچ به پايان رسيد و نام اين تنيسور صرب در فهرست قهرمانان اين رقابت قديمي دنياي تنيس به ثبت رسيد.
در ديدار پاياني سومين گرنداسلم تنيس جهان درسال 2011 نواك جوكوويچ و رافائل نادال، مردان شماره يك و 2 تنيس حال حاضر جهان به ديدار هم رفتند كه درپايان اين جو كوويچ بود كه توانست حريف اسپانيايي خود و مدافع عنوان قهرماني ويمبلدون را 3 بر يك شكست داده و قهرماني اش را در حومه لندن جشن بگيرد. اين قهرماني دربرابر ديدگان افراد سرشناس بسياري از جمله رئيس جمهور صربستان و همچنين بيورن بورگ، تنيسور افسانه اي جهان رقم خورد.
جو كوويچ كه پيشتر با راهيابي به ديدار پاياني ويمبلدون درسال 2011 توانسته بود، به صدر جدول تنيس بازان مرد جهان راه پيدا كند، براي سومين بار در دوران ورزشي خود توانست قهرمان يكي از رقابتهاي گرنداسلم تنيس جهان شود. او پيشتر دوبار در سال هاي 2008 و 2011 در تنيس آزاد استراليا به قهرماني ملي رسيده بود. اين ورزشكار صربستاني پيش از اين درسال هاي 2007و 2010 خود را به دور نيمه نهايي ويمبلدون رساند، ولي هربار از رسيدن به ديدار پاياني بازمانده بود.

 



علي اكبري و بهرامي نژاد از سفر جا ماندند اعزام 12فرنگي كار به آذربايجان

دو كشتي گير كشورمان به دليل مشكل خروجي در رقابتهاي جايزه بزرگ فيلا در آذربايجان شركت نمي كنند.
تيم منتخب كشتي فرنگي ايران به منظور آمادگي جهت شركت در رقابتهاي جهاني و گزينشي المپيك روز پنجشنبه هفته جاري راهي آذربايجان مي شود تا 17 تيرماه در مرحله نهايي رقابتهاي جايزه بزرگ فيلا شركت كند. بر اين اساس پيش از اين قرار بود تيم ايران با 14 كشتي گير در اين رقابتها شركت كند ولي امير علي اكبري و ياسين بهرامي نژاد كشتي گيران اوزان 96 و 55 كيلوگرم بدليل مشكلات خروجي نمي توانند تيم ايران را در اين رقابتها همراهي كنند. علي اكبري از مهره هاي اصلي تيم ملي محسوب مي شود و حضور وي در اين رقابتها مي توانست تكليف ملي پوش اين وزن در رقابتهاي جهاني را از ميان وي و قرباني مشخص كند.
رقابتهاي كشتي قهرماني جهان و گزينشي المپيك لندن روزهاي 22 تا 27 شهريور ماه در شهر استانبول تركيه برگزار خواهد شد.

 



زنگ خطر براي دوچرخه سواري به صدا درآمده است زنگي آبادي: ريشه دوپينگ را خشك مي كنيم!

رئيس فدراسيون دوچرخه سواري پس از مثبت اعلام شدن تست دوپينگ ركابزنان ايراني و اخراج اين ورزشكاران از توربين المللي «كينگ هايلگ» چين، گفت: از اين پس سختگيري مي كنيم تا ريشه دوپينگ خشك شود.
علي زنگي آبادي با تاييد اين خبر دوپينگي بودن چهار دوچرخه سوار كشورمان گفت: تست اين ورزشكاران در تور رياست جمهوري تهران توسط افسران اتحاديه جهاني دوچرخه سواري گرفته شد و در اولين روز تور چين مثبت شدنش به آنها اعلام شده است. طبق قوانين مسئولين با مثبت شدن تست دوپينگ يك ورزشكار مانع حضورش درمابقي مراحل تور شده و وي را از مسابقه اخراج مي كنند.
وي ادامه داد: ما به هيچ عنوان از مثبت بودن تست اين ورزشكاران مطلع نبوديم و اين مسئله از سوي مسئولين اتحاديه جهاني دوچرخه سواري در چين به آنها و سپس به ما اطلاع داده شده است. آنها مي توانند ظرف حداكثر 10روز و با پرداخت هزينه اعتراض كرده و درخواست بررسي تست دوم را به «نادو» اعلام كنند.
رئيس فدراسيون دوچرخه سواري بيان كرد: تيم دانشگاه آزاد اسلامي يكي از چهار تيم بين المللي ماست. از نظر فني هم دومين تيم پرافتخار ما در مسابقات برون مرزي است. مطمئنا در صورتي كه يك بارديگر تست دوپينگ ورزشكاران اين تيم مثبت شود. اعتبار بين المللي اين تيم درميادين برون مرزي كم خواهد شد و اين مسئله به ضرر ما هم تمام مي شود.
وي ادامه داد: متاسفانه ازابتداي سال شاهد مثبت شدن تست چهار ورزشكارمان درتور بين المللي آذربايجان (دو نفر) و رياست جمهوري تهران (دونفر) بوده ايم. اين مسئله زنگ خطري براي دوچرخه سواري ايران است.
زنگي آبادي تاكيد كرد: ما از اين پس سفت و سخت مسئله گرفتن تست دوپينگ را درحاشيه تمامي تورهاي داخلي و مسابقات داخلي اجرا خواهيم كرد تا ريشه دوپينگ از دوچرخه سواري كشورمان پيش از گسترش يافتن خشك شود تا دوچرخه سواري بين المللي و قهرماني ما دوام داشته باشد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14