(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 16 تیر 1390- شماره 19968

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مراسم روز جانباز در مؤسسه كيهان برگزار شد
بزرگترين و بلندترين سد بتوني كشور با حضور احمدي نژاد افتتاح شد
وقتي قاريان خارجي هم شعار «اي رهبر آزاده آماده ايم آماده» سر دادند
در مرحله دوم رزمايش پيامبر اعظم 6 موشك هاي «خليج فارس» و «تندر» با موفقيت شليك شد
مدير جديد روابط عمومي دفتر مقام معظم رهبري منصوب شد
واشنگتن پست: ايران مي تواند پايگاه هاي آمريكا و اسرائيل را در منطقه ويران كند
اعزام هيئت هاي نمايندگي رهبر انقلاب براي تقدير از جانبازان
چشم به راه سپيده
اختصاص 8 هزارميليارد ريال براي آبياري تحت فشار
از امروز كنكور دانشگاه آزاد با رقابت داوطلبان رياضي آغاز شد
واگذاري 40 شركت نفتي به بخش خصوصي
آيت الله نوري همداني: اسلام ناب، مردم و ولي فقيه سه ركن اصلي نظامند
افتتاح نخستين مجموعه فرهنگي ورزشي جانبازان و معلولان كشور
اخبار ادبي و هنري



مراسم روز جانباز در مؤسسه كيهان برگزار شد

سرويس اجتماعي -
همزمان با سالروز ميلاد حضرت ابوالفضل العباس(ع) و روز جانباز، طي مراسمي در مؤسسه كيهان از جانبازان مؤسسه تقدير شد.
در اين مراسم حسين شريعتمداري نماينده رهبر معظم انقلاب و مدير مسئول روزنامه كيهان، با اشاره به روزهاي تنهايي ملت ايران در مقابله با قدرت هاي استكباري و مقايسه آن روزها با اقتدار كنوني جمهوري اسلامي ايران در عرصه هاي مختلف نظامي، علمي، تكنولوژيك و جايگاه برجسته ايران اسلامي در معادلات منطقه اي و بين المللي گفت؛ همه آنچه امروزه به آن دست يافته ايم حاصل خون پاك شهدا و ايثار و فداكاري جانبازاني است كه باقيمانده شهدا و ادامه دهنده راه آن عزيزان هستند.
شريعتمداري گفت؛ شب عاشورا، دشمن در پي آن بود كه با پيش كشيدن برخي از روابط قومي و قبيله اي، حضرت ابوالفضل(ع) را كه سپهسالار سپاه امام حسين(ع) بود از اردوگاه حق جدا كند ولي براي حضرت ابوالفضل كه درس آموخته مكتب امير مومنان(ع) بود، هيچ رابطه و پيوندي نمي توانست جاي رابطه و پيوند وي با مولا و مقتدايش حضرت اباعبدالله(ع) را بگيرد. مدير مسئول كيهان افزود؛ در جريان فتنه 88 شاهد بوديم توده هاي عظيم مردم كه از من و ما گذشته بودند به مولاي خويش اقتدا كردند و دست از ياري ولي امر خود برنداشتند ولي در همان حال افرادي نظير سران فتنه با اندك اشاره دشمنان به اردوگاه آنان پيوستند و در مقابل مردم مسلمان و نظام برخاسته از مكتب ظلم ستيز ائمه اطهار(ع) ايستادند و صد البته به سختي شكست خورده و منهزم شدند. وي گفت؛ حالا ممكن است برخي از همين فتنه گران به ظاهر از محبت خود به حضرت ابوالفضل(ع) نيز دم بزنند! كه بايد گفت ادعاي پيروي از ابوالفضل العباس(ع) چگونه مي تواند با همراهي و همكاري فتنه گران با دشمنان تابلودار اسلام نظير آمريكا و اسرائيل و انگليس همخواني داشته باشد؟!

 



بزرگترين و بلندترين سد بتوني كشور با حضور احمدي نژاد افتتاح شد

شهركرد- خبرنگاركيهان:
با افتتاح سد كارون4 در استان چهارمحال و بختياري به عنوان بلندترين سد بتني كشور توسط رئيس جمهور، جمهوري اسلامي خودكفايي در صنعت سدسازي را جشن گرفت.
دكتر محمود احمدي نژاد صبح ديروز براي شركت در مراسم جشن خودكفايي صنعت سدسازي و افتتاح سد كارون4 وارد استان چهارمحال و بختياري شد. بنا به گزارش خبرنگاركيهان مطالعات مرحله نخست اين طرح در سال 74، مطالعات مرحله دوم در سال 76، عمليات اجرايي انحراف آب در سال 76، آغاز بتن ريزي سد در سال 85 و عمليات ساخت نيروگاه كارون4 نيز از سال 80 توسط متخصصان داخلي انجام و از اين منظر ميان ساير پروژه هاي سدسازي كشور به نوبه خود شاخص و حائز اهميت است.
تنظيم آب رودخانه كارون به ميزان 7/3ميليارد مترمكعب در سال، كنترل طغيان و سيلاب هاي مخرب رودخانه كارون، توليد انرژي برق آبي به ميزان 2 هزار و107 ميليون كيلووات در ساعت از مهم ترين اهداف احداث اين سد عظيم و ملي است.
سد 230متري كارون4 به عنوان بزرگترين و بلندترين سد بتني كشور هم اكنون به حساب مي آيد و به گفته يك مجله معروف آمريكايي در حوزه سدسازي كارون4 به عنوان پنجمين سد و نيروگاه بزرگ دنيا شناخته مي شود.
اين سد بتني 2 قوسي تماما به دست مهندسان و متخصصان توانمند ايراني ساخته شده است. كارون4 صددرصد ايراني و در نيروگاه آن تا 90درصد از كارشناسان ايراني استفاده شده است.
حجم مخزن آبي اين سد بتني 2/2ميليارد مترمكعب اعلام شده و اين سند ركورد بتن ريزي ماهيان 92هزار مترمكعب را در خاورميانه به خود اختصاص داده است.
در پروژه ملي و بومي سد و نيروگاه كارون4، 13هزار نيرو به صورت مستقيم و شبانه روزي و 13هزار نفر ديگر به صورت غيرمستقيم در مراحل ساخت اين پروژه خدمت كرده اند.
سد مخزني كارون4 در استان چهارمحال و بختياري در فاصله 180كيلومتري جنوب غربي شهركرد و چهاركيلومتري پايين دست محل تلاقي رودخانه هاي ارمند و بازفت واقع شده است.
بنابراين گزارش، دكتر احمدي نژاد در مراسم بهره برداري از سد نيروگاه كارون4 با بيان اينكه خداي متعال گلچيني از همه نعمت هاي خود را در ايران قرار داده است، گفت: غني ترين معادن، ظرفيت هاي آبي، جنگل ها، آب و هواي مطبوع و متنوع و بهترين مردم بر همين اساس لازم است تا هم تاريخ و هم موجوديت امروزمان را بشناسيم.
رئيس جمهور افزود: بايد خودمان را باور كنيم، با درك اين اصل هر كار درستي را كه بخواهيم مي توانيم عملي كنيم. احمدي نژاد باور را سكوي پرتاب به سمت رشد و حركت دانست و گفت: اگر ملتي توانستن خود را باور نداشته باشد به جايي نخواهد رسيد و تا آخر توسري خور و حقير خواهد بود.
وي خاطرنشان كرد: امروز در ايران اسلامي خودباوري در اوج است كه بايد آن را حفظ و تقويت كرد.
وي با اشاره به مزايا و دستاوردهاي اين سد، گفت: دستاورد عظيم اين سد تقويت خودباوري است.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود با بيان اينكه امروز دنيا بايد روي محققان ايراني حساب باز كند؛ گفت: در مورد پيچيده ترين مسائل تحقيق كنيد در ماجراي هسته اي چيزي كه از آن مي ترسند قدرت و اراده ايران است.
وي خاطرنشان كرد: لازم نيست بمب بسازيم اينكه ملت خودش را باور كند كه در مهم ترين و پيچيده ترين مسائل جهاني وارد مي شود و روي پاي خودش مي ايستد و مي تواند معادلات جهان را درهم بشكند، اين يك توانايي است.
احمدي نژاد ادامه داد: ايران را بايد با الهام از آموزه هاي امام راحل و شهدا حفظ كنيم و اگر اينگونه عمل كنيم چيز ديگري نياز نداريم.
رئيس جمهور اضافه كرد: براي يك ملت انقلابي عيب است كه در نقطه و گوشه اي از آن فاصله طبقاتي، تبعيض و عقب افتادگي باشد، خرابي باشد اين يك عيب بزرگ يك ملت است كه بايد با سرعت برطرف شود.
وي خاطرنشان كرد: اين مهم نيازمند همدلي است و وحدت بين ملت ايران است، چرا كه يك ملت با هم تجلي قدرت خدا مي شود.
احمدي نژاد گفت: وقتي ملتي با هم مي شود تجلي قدرت خدا شده و هر كاري كه بخواهد مي تواند انجام دهد و هر قدرتي را درهم بشكند.
وي افزود: شيطان از يك طرف مي خواهد ذهن ملت را از ماموريت بزرگ ساختن ايران اسلامي و برافراشتن پرچم بزرگ عدالت منصرف كند.
رئيس جمهور ادامه داد: مي خواهند مسائل پيش پا افتاده، كينه ها و حسادت ها را به عرصه عمومي آورده و بر ملت ما تحميل كنند.
وي افزود: شيطان از اينكه در ايران اسلامي الگويي در زير پرچم توحيد و عدالت ساخته مي شود، به شدت هراس دارد.
رئيس جمهور با تاكيد بر ضرورت همدلي و همراهي از آن به عنوان يكي ديگر از نيازهاي امروز جامعه نام برد و گفت: ما همه يك خانواده هستيم و هركس در جهت ايجاد فاصله، تضعيف روحيه خودباوري و فردي كردن ماموريت بزرگ ساختن ايران اسلامي قدمي بردارد، نه تنها دلسوز ملت نيست بلكه در نگاهي ديگر خائن است.
وي كار و تلاش را نياز ديگر امروز جامعه دانست و گفت: كشور و انسان متعالي با كار ساخته مي شود.
احمدي نژاد با بيان اينكه پيامبر و اميرالمؤمنين(ع) در زندگي استراحت نداشته و بلافاصله پس از انجام كاري بزرگ به سراغ كار ديگر مي رفتند؛ ادامه داد: آثار تلاش و كار پيامبر و ائمه هنوز روي زمين است و در بخش ايمان و فرهنگ هرچه امروز بشر دارد از آنهاست.
رئيس جمهور ايمان به آينده را نياز ديگر امروز جامعه بيان كرد و افزود: بايد ايمان داشته باشيم كه آرمان انبياي الهي قابل تحقق و پياده شدن است. بايد به اين مسئله اميد داشته باشيم كه اگر جز اين باشد به جايي نخواهيم رسيد.
وي افزود: خدا را سپاس كه امروز ملت ايران در اين راه همدل و متحد در حال حركت است و به آينده روشن اميد دارد و دارد الگويي متعالي برپا مي كند.
رئيس جمهور در ادامه سخنان خود در مراسم افتتاح سد كارون 4 با اشاره به مسائل بين المللي و منطقه اي گفت: جهان در آستانه تحول است نظم ظالمانه يك سويه شيطاني به پايان راه رسيده است. نه اينكه ديگر توطئه نمي كنند و نمي توانند ضربه بزنند بلكه دست و پا مي زنند كه ملتها بايد مراقبت كنند.
وي ادامه داد: امروز مستكبران در بن بست هستند و براي نجات خود و رژيم صهيونيستي هر كاري كه باشد انجام مي دهند و اصولي كه خودشان در طول 300-200 سال به نظام جهاني تحميل كرده اند را زير پا مي گذارند تا خود را نجات دهند كه اين موضوع مي طلبد همه ملت ها هوشيار و متحد باشند.
رئيس جمهور داشتن آزادي، انتخاب سرنوشت توسط خودشان و مطالبه گري را حق ملتها دانست و تأكيد كرد: اما همه دولتها و ملتها بايد مراقب باشند چرا كه دشمن فريبكار است و با حربه فريب به ميدان آمده است.
احمدي نژاد در ادامه سخنان خود با بيان اينكه تاريخ 300 ساله مستكبران سرشار از جنايت، غارت، دزدي ملتها و آدم كشي است ابراز داشت: هر جاي تاريخ دست مي زنيم ردپاي مستكبران در جنايت و خيانت ديده مي شود و اينها امروز با ماسك طرفداري از حقوق بشر و ملتها به ميدان آمدند كه با اين وجود همه به خصوص دولت هاي منطقه بايد مواظب باشند تا بازي نخورند.
وي خطاب به دولت هاي منطقه هشدار داد: ما خبر داريم و به آنها پيام داده ايم كه مستكبران مي خواهند از بعضي از آنها عليه ديگران استفاده كنند در حالي كه دو سال ديگر نوبت خود آنها مي شود بنابراين بايد هوشيار باشند و در برابر طراحي هاي شيطاني مستكبران بايستند. چرا كه ملت ايران نشان داد مي شود در برابر آنها ايستاد.
رئيس جمهور ادامه داد: 31 سال با ما قطع رابطه كردند و گفتند «ايران مي ميرد و از بين مي رود» ولي بعد از اين همه سال معلوم شد ملت ايران زنده و خود آنها مرده هستند.
احمدي نژاد در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به سدسازي كشورمان از دست اندركاران سد كارون 4 تشكر كرد و گفت: زماني بود كه به متخصصان ما اجازه نمي دادند به يك پيچ و مهره دست بزنند براي اينكه احساس توانايي به آنها دست ندهد اما امروز شاهد به بهره برداري رسيدن چنين سد بزرگي هستيم.

 



حاشيه هاي ديدار قاريان و حافظان قرآن با رهبر انقلاب
وقتي قاريان خارجي هم شعار «اي رهبر آزاده آماده ايم آماده» سر دادند

ديدار قاريان و حافظان قرآن كريم با رهبر معظم انقلاب با حاشيه هاي جالبي همراه بود.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري، ديدار روز سه شنبه حضرت آيت الله خامنه اي با قاريان و حافظان قرآن حاشيه هايي داشته كه در زير از نظر مي گذرد.
¤ قبل از انقلاب كار به جايي رسيده بود كه قرآن كنج طاقچه اي مظلومانه خاك بخورد يا نهايتاً اسباب بدرقه خير مسافر شود. بيشتر مردم هم از ظاهر و باطنش محروم بودند. بيداد مي كرد جفاي به قرآن و نفس. انقلاب كه شد در خيلي از كوچه پس كوچه هاي عادت هايمان زلزله آمد و خيلي از چيزهايي كه به ناحق ناديده گرفته مي شدند به جايگاه اصلي نزديك شدند. مثل قرآني كه حسابي برايمان عزت به همراه آورده است. رهبر مي گويد وضع موجودمان در رابطه با قرآن كافي نيست ولي تأكيد هم مي كند كه نسبت به قبل جلوتريم.
¤ شاهد بهبود اوضاع هم همين مسابقات بين المللي قرآن است كه اصلاً انگار خيمه اي است تا همه آنان را كه دلشان براي قرآن مي تپد از هر رنگ و تيره اي دور هم جمع كند. هر سال هم رونق بيشتري مي گيرد و شركت كنندگانش هم از سراسر جهان هستند. شركت كنندگاني كه بعد از مسابقات به ديدار رهبر مي روند و مثل امسال كه شركت كنندگان بيست و هشتمين دوره اش رفتند حسينيه امام خميني(ره) براي ديدار با ايشان.
¤ انتهاي خيابان فلسطين، نزديك اولين گيت ورودي به محدوده بيت، اولين نشانه قرآني بودن ديدار امروز، [سه شنبه] ايستاده است. پدر محمدحسين طباطبايي كه راه مي رود و منتظر رسيدن پسرش است.
¤ منتظر عكاس مان مي مانيم كه دير كرده است. وقتي وارد حسينيه مي شويم كه همه ميهمانان نشسته اند و منتظر ميزبانشان هستند. از بيشتر كشورهايي كه اسم شان را شنيده ام قاري و حافظ قرآن آمده. چهره ها و رنگ هاي متفاوت كه شايد تنها قرآن و حج مي توانند اينطور كنار هم جمع شان كند.
¤ اولين جايي كه به نظرم مي رسدهم رهبر را و هم قاريان را مي توانم خوب ببينم مي نشينم. سه تا فيلمبردار ديگر هم با من هم نظر هستند و دوربينشان را كاشته اند در ميدان ديدم! سر را كج مي گيرم تا روزنه هايي براي ديد پيدا كنم كه «محمد سليم» را مي بينيم كه همسايه ام شده است. اهل كنياست. فارسي را خوب حرف مي زند؛ ايضاً عربي و انگليسي را. سر حرف باز شده است و مي فهمم قبلاً هم رهبر را ديده است. با اين همه رو مي كند به من و بعد از سلام و عليكي مي پرسد: «كسي اينجا هست بتواند امكان ديدار با رهبر را از نزديك برايم مهيا كند؟». دنبال جوابي برايش مي گردم كه امداد از غيب مي رسد و لطف «يوسف پيامبر» شامل حالم مي شود و بحث عوض مي شود. محمد سليم آن نزديكي سلحشور را ديده و شناخته. رو مي كند به من كه «چند تايي فيلمنامه نوشته ام و آخري اش هم ياران پيامبر است؛ در ارتباط با ياران غيرعرب پيامبر». بعد مي رود سراغ سلحشور و انصافاً هم كه آقاي كارگردان خوب تحويلش مي گيرد و محمد سليم با دست پر و قرار و مدار با كارگردان سريال يوسف پيامبر برمي گردد.
¤ دور و بر، قاريان و حافظاني از نيجريه، بوركينافاسو، روسيه، لبنان، شرق آسيا و بوسني نشسته اند. دارم به عكس العملشان موقع ورود رهبر فكر مي كنم كه چه فرقي با ايراني ها دارد كه همه بلند مي شوند. انگار رهبر آمده است و آن كه اهل نيجريه است و نزديكم ايستاده جواب سؤالم را مي دهد؛ با فارسي دست و پا شكسته، از ته دل شعار مي دهد: «اي رهبر آزاده آماده ايم آماده». جمعيت كه آرامتر مي شود اولين نشانه هاي قرآني ديدار را دوباره مي بينيم. محمدحسين طباطبايي و پدر كه دو رديف جلوتر نشسته اند.
¤ سلسله تلاوت ها را ابوالقاسمي شروع مي كند و نفر اول مسابقات امسال، سيدعباس هاشمي آن را ادامه مي دهد. اطراف را كه نگاه كني مي بيني دستگاه هاي ترجمه همزمان ميهمانان خارجي بيكار مانده است يعني تا وقتي با زبان قرآن حرف مي زنيم همديگر را بي واسطه مي فهميم.
¤ مرتضي محمدنژاد نفر اول مسابقات حفظ امسال نفر بعدي است كه مي رود در جايگاه تلاوت. تلاوت ها كه تمام مي شود همه حواسشان مي رود پيش قاري ها كه از پشت جايگاه مي روند پيش رهبر و چند لحظه اي مي گويند و مي شنوند. محمدنژاد هم مي رود نامه اي هم مي دهد كه بعدتر راجع به آن گفت: « خصوصي بود».
¤ هاشمي روغني كه انگار از اساتيد و ا زاعضاي هيئت داوران مسابقات هم هست يكي مانده به آخرين تلاوت را انجام مي دهد. مشهدي است و مجري، اين را بهانه مي كند و در پايان تلاوت او، به آستان سلطان طوس سلامي مي دهد.
¤ آخرين تلاوت، گل تلاوت هاي جلسه از آب درمي آيد؛ تلاوت «عبدالفتاح طاروتي» از مصر با استقبال زياد مستمعين روبرو مي شود و انواع تأييد و احسنت را با لهجه هاي مختلف از جمعيت دشت مي كند. از حرف هاي بعد رهبر معلوم مي شود كه آيه هايش را هم مناسب با حال و فضاي موجود انتخاب كرده است.
طاروتي پس از تلاوت عرقش را خشك كرد و با عباي مرتب رفت پيش رهبر. دوبار خواست دست رهبر را ببوسد كه هر دو بار رهبر در آغوشش گرفت و صورتش را بوسيد.
¤ قبل از حرف هاي رهبر، نماينده ولي فقيه و سرپرست اوقاف رفت پشت تريبون و گزارشي از مسابقات داد و بالاخره نوبت رسيد به شنيدن حرف هاي ميزبان مراسم.
¤ رهبر همان اول كار هم دعا كردند كه خدا با قرآن محشورمان كند و اينكه قرآن شفيعمان باشد و نه شاكي مان. بعد از اهم عوامل اتحاد گفت كه قرآن است و مسلمانان بايد بنشينند بر سر اين سفره معنوي كه مايه عزت و قدرت اسلامي و الهي است. رهبر مي گفت ما مسلمانان دو تا غفلت داريم؛ يكي از خود اين وسيله اجتماع و دوم از باور به مفاهيم قرآني و اعتراف به وعده خداي متعال.
¤ رهبر از آياتي هم كه استاد مصري انتخاب كرده بود تعريف و دوباره بخشي از آنها را يادآوري كردند: «ان ينصركم اللّه فلا غال ب لكم¤ و ا ن يخذلكم فمن ذا الّذ ي ينصركم م ّن بعد ه¤ و علي اللّه فليتوكّل الموم نون» (061 آل عمران). مي گفت ملت ها بايد اين را پرچم كنند و جلوي چشمشان بگذارند بعد هم اشاره كرد كه وعده هاي الهي را ما ملت ايران در عمل آزموديم و يك قدم برداشتيم و خودمان را تغيير داديم و خدا 01 قدم برايمان برداشت.
¤ انگار روز، روز مصري ها بود. چون دوباره ذكرخيرشان در حرف هاي رهبر آمد كه حركتشان همان الله اكبر است و همان نماز جماعت و شعارهاي اسلامي؛ آمده اند در ميدان و خداي متعال هم نصرت داد و اين برخلاف خواست آمريكايي ها و صهيونيست ها و وابستگانشان در منطقه بوده است.
¤ رهبر معتقد بودند در اين دوران آنقدر آيات و بشائر الهي وجود دارد كه باور وعده هاي الهي آسان تر شده است و اطمينان براي انسان حاصل مي شود. نمونه اش ايران طاغوت و ايران آمريكا كه تبديل شد به قطب قدرتمند مقابله با آمريكا و صهيونيست. تبديل شد به سند محكم ملت هاي مسلمان. اينجاي حرف ها، بغل دستي لبناني ام گفت الحمدلله.
¤ دست آخر هم رهبر به جوانان توصيه كردند بيشتر سراغ حفظ بروند تا وسيله اي شود براي آسان خواندن و آسان شدن تكرار و نهايتاً تدبر در قرآن.
¤ در شلوغي آخر ديدار، رفته بوديم سراغ استاد طاروتي تا سر از كار آن حرف هاي مهربانانه او و رهبر در بياوريم. در همان چند لحظه كوتاه، ايشان ا زتلاوت مؤثر و محزون طاروتي تعريف كرده بود. استاد مصري هم از وقايع مصر گفته بود و آن را از بركات انقلاب اسلامي ايران دانسته بود و در جواب شنيده بود كه اينها از بركات قرآن است و اين بيداري در آينده به كشورهاي ديگري هم سرايت مي كند. ان شاء الله.

 



در مرحله دوم رزمايش پيامبر اعظم 6 موشك هاي «خليج فارس» و «تندر» با موفقيت شليك شد

سخنگوي رزمايش بزرگ پيامبر اعظم6، از شليك موفقيت آميز موشك هاي «خليج فارس» و «تندر» در مرحله آخر اين رزمايش خبر داد.
سرهنگ اصغر قليچ خاني سخنگوي رزمايش پيامبر اعظم(ص) 6 در آغاز مرحله دوم و پاياني از اين رزمايش بزرگ، با اشاره به موفقيت كليه پرتاب هاي 10 روزه در اين مانور موشكي، اظهار داشت: در مرحله اول اين رزمايش، موشك ها به اهداف زميني و در خشكي اصابت كرد، ولي در مرحله دوم اهداف متحرك دريايي در آب هاي سرزميني و آزاد مدنظر بودند. وي افزود: در مرحله دوم و پاياني 3 فروند موشك مدرن و رادار گريز از نوع خليج فارس و تندر كه هوشمند و بهينه سازي شده بودند، به سمت اهداف دريايي متحرك و از پيش تعيين شده شليك شدند.
قليچ خاني در پايان تأكيد كرد: فن آوري، طراحي، ساخت و توليد كليه سامانه هاي به كار گرفته شده در مراحل مختلف رزمايش، بومي بوده و به دست تواناي متخصصين متعهد داخلي به اجرا در آمده است.
گفتني است موشك هاي «خليج فارس» و «تندر» با دقت به هدف هاي از پيش تعيين شده اصابت كرده و آنها را منهدم كردند.
ساخت و توليد موشك هاي به كار رفته در رزمايش پيامبر اعظم(ص) 6 همگي حاصل تلاش متخصصان داخلي كشور بوده و براي افزايش توان بازدارندگي و دفاعي كشور قرار گرفته و در صورت بروز تهديدات احتمالي، دشمن را از هر نقطه اي و در هر مكاني مورد هدف قرار خواهند داد.

 



با حكم حجت الاسلام محمدي گلپايگاني
مدير جديد روابط عمومي دفتر مقام معظم رهبري منصوب شد

سپهر خلجي به عنوان مدير جديد روابط عمومي دفتر مقام معظم رهبري جايگزين ايرج سبقتي شد.
سپهر خلجي با حكم حجت الاسلام والمسلمين محمدي گلپايگاني رئيس دفتر مقام معظم رهبري به عنوان مدير روابط عمومي اين دفتر منصوب شد. وي كه پيش از اين معاونت خبري سازمان خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) را عهده دار بود، در كارنامه فعاليتش كارشناس معاونت بررسي دفتر مقام معظم رهبري، تدريس در دانشكده خبر و رياست هيئت مديره يك مؤسسه پژوهشي به چشم مي خورد.به گزارش فارس ايرج سبقتي از شش سال قبل به عنوان مدير روابط عمومي دفتر مقام معظم رهبري فعاليت مي كرد.

 



واشنگتن پست: ايران مي تواند پايگاه هاي آمريكا و اسرائيل را در منطقه ويران كند

روزنامه واشنگتن پست در تحليلي با اذعان به توانايي ايران در توليد جنگ افزارهاي پيشرفته، نوشت ايران مي تواند پايگاه هاي آمريكا و اسرائيل را در منطقه ويران كند.
روزنامه آمريكايي واشنگتن پست نوشت: بسياري از كارشناسان بر اين باورند كه ايران طي دهه اخير با الگوبرداري از ادوات نظامي خارجي، در داخل به توليد انبوه آن ها برآمده است. براساس اين گزارش، علاوه بر ساخت موشك هاي مختلف، ايران حال مي تواند سامانه هاي دفاع هوايي مشابه اس-300 روسي و هاوك آمريكايي را توليد نمايد. تئودور كاراسيك، كارشناس و تحليلگر منطقه اي خليج و خاور نزديك مستقر در دبي در اين باره گفت: قطعاً ايران با گذشته قابل قياس نيست. ايران طي ده سال اخير موفقيت هاي چشم گيري را كسب نموده است. شايد آن ها كاملاً خودكفا نشده باشند اما در حال حركت بدين سمت هستند. واشنگتن پست در ادامه نوشت: ايران هم اكنون موشك هايي با برد 2000 كيلومتر دارد كه مي تواند پايگاه هاي آمريكا و اسرائيل را در منطقه ويران كند. به گزارش باشگاه خبرنگاران، اين روزنامه در خاتمه سيلوهاي موشكي ايران را نقطه برجسته تغيير تحول نظامي در منطقه ناميده و نوشت: اين رونمايي شوك آور بود. ايران مي تواند هم اكنون بطور همزمان موشك هاي سجيل و شهاب خود را از نقاط مختلف بر منافع آمريكايي و اسرائيلي در منطقه خاورميانه فرود آورد.

 



اعزام هيئت هاي نمايندگي رهبر انقلاب براي تقدير از جانبازان

در سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل العباس عليه السلام و روز جانباز، چهار هيئت از جانب رهبر معظم انقلاب اسلامي در بيمارستان و منازل تعدادي از جانبازان حضور يافتند و از رشادت و استقامت اين ايثارگران تجليل كردند.
حجج اسلام والمسلمين آقايان تقوي، رحيميان، قمي و حاج علي اكبري به نمايندگي از حضرت آيت الله خامنه اي، ضمن گفتگو با جانبازان و كسب اطلاع از نحوه زندگي، كار و مشكلات آنان، از ايثارگري و فداكاري جانبازان سرافراز دفاع مقدس قدرداني و تشكر كردند.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر كه با نورباران ميلاد امام سجاد (ع) همزمان است با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت پيامك هايي را كه جمعه ها به ياد تو رد و بدل مي كنند، مرور و همصدا با آنان سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

بغض جمعه
تا كي غروب جمعه بينم كه مادرم
يك گوشه بغض كرده كه اين جمعه هم گذشت
مولا، شمار درد دلم بي نهايت است
تعداد دردها به خدا، از رقم گذشت
¤ ¤ ¤
پله آخر
داشتم كنج حرم، جامعه را مي خواندم
برگ در برگ مفاتيح پر از شبنم شد
يازده پله زمين رفت به سمت ملكوت
يك قدم مانده به او، كار جهان در هم شد
¤ ¤ ¤
كاسه هاي خالي
دوباره جمعه گذشت و قنوت گريان ماند
دوباره گيسوي نجواي ما پريشان ماند
دوباره زمزمه كاسه هاي خالي ما
پس از نيامدنت، گوشه خيابان ماند
¤ ¤ ¤
نور باران
يك نفر گل مي كند با جنگلي در كوله بار
نارون، تنهاي كوهستان نمي ماند عزيز!
يك نفر فردا زمين را نور باران مي كند
مهدي ما تا ابد پنهان نمي ماند عزيز
¤ ¤ ¤
فاصله ها
مائيم و دلي زعشق رويت سرشار
اي مرد خدا، سوار آئينه تبار
هر فاصله ترجمان دلتنگي ماست
بازآ و همه فاصله ها را بردار
¤ ¤ ¤
راز سرافرازي
ما منتظران لحظه ديداريم
از عطر گل محمدي سرشاريم
اين حرمت و عزت و سرافرازي را
از حرمت انتظار مهدي داريم
¤ ¤ ¤
جمكران دل
كاش از دلبر نشاني داشتيم
بر سر كويش مكاني داشتيم
از براي مهدي صاحب زمان(عج)
كاش در دل جمكراني داشتيم
¤ ¤ ¤
نشانه او
گفتم كه روي ماهت از من چرا نهان است
گفتا تو خود حجابي ورنه، رخم عيان است
گفتم كه از كه پرسم جانا نشان رويت؟
گفتا نشان چه پرسي؟ آن كوي بي نشان است
¤ ¤ ¤
دست نياز
در حسرت تو، در به دري شد نصيب خضر
ورنه به سير كوه و بيابان چه مي كند
دست نياز سوي تو دارد وگرنه نوح
با زورق شكسته به طوفان چه مي كند؟

 



اختصاص 8 هزارميليارد ريال براي آبياري تحت فشار

هشت هزارميليارد ريال براي آبياري تحت فشار در كشور اختصاص يافت.
مدير كل دفتر امور آب و خاك وزارت جهاد كشاورزي گفت: 12هزارو800 ميليارد ريال اعتبار در شوراي آب كشور براي حفاظت از منابع آب تصويب شد كه از اين ميزان هشت هزار ميليارد ريال براي آبياري تحت فشار اختصاص يافته است.
به گزارش ايرنا، علي رضا پرستار شامگاه سه شنبه در جلسه شوراي حفاظت از منابع آب استان زنجان افزود: اكنون بيش از 980 هزار هكتار از اراضي كشاورزي كشور تحت پوشش آبياري تحت فشار قرار دارد.
وي با اشاره به اينكه تا پايان سال 84 ، 490 هزار هكتار از اراضي كشاورزي كشور تحت پوشش آبياري تحت فشار قرار گرفته بود، اظهار داشت: اين ميزان فعاليت در دولت نهم 290 هزار هكتار و در دولت دهم تا پايان ارديبهشت ماه سال جاري نيز به 204 هزار هكتار رسيده است.
مديركل دفتر امور آب و خاك وزارت جهاد كشاورزي اظهار داشت: سال گذشته 10 تا 15 درصد از اعتبارات اين شورا به آبياري تحت فشار اختصاص يافت كه با توجه به محدوديتهاي اعتباري سال گذشته شاهد تخصيص كم اعتبار براي تجهيز زمين هاي كشاورزي به سيستم آبياري تحت فشار بوديم كه امسال با تشكيل شوراي آب كشور و تاكيد ويژه رئيس جمهوري درخصوص تخصيص كامل اعتبارات اين رقم تامين و به هيئت دولت ابلاغ شده است.
وي، به برنامه هاي وزارت جهاد كشاورزي براي آبياري تحت فشار اراضي كشور طي سال جاري اشاره كرد و گفت: 200 هزار هكتار از اراضي كشور امسال به آبياري تحت فشار مجهز مي شوند كه 85 درصد اعتبارات تخصيصي به اين منظور بلاعوض است.

 



از امروز كنكور دانشگاه آزاد با رقابت داوطلبان رياضي آغاز شد

برگزاري آزمون سراسري رشته هاي غيرپزشكي دانشگاه آزاد اسلامي از امروز پنجشنبه با رقابت 660 هزار داوطلب به صورت همزمان در 236 حوزه در داخل كشور و 9 حوزه در خارج از كشور آغاز شد.
محمدرضا مهرادفر، معاون مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي در گفت وگو باايسنا با اعلام اين خبر،گفت: آزمون مجموعه هاي 1 و 2 و 4 و 6 الي 9 مجموعه گروه رياضي و فني مهندسي صبح روز پنجشنبه و زيرمجموعه هاي 3 و 5 و 10گروه رياضي و فني و مهندسي در نوبت عصر همان روز برگزار مي شود.
وي گفت: در مجموع در گروه آزمايشي رياضي، فني و مهندسي 333 هزار و 135 داوطلب با يكديگر رقابت مي كنند كه از اين تعداد 62 درصد داوطلبان را مردان تشكيل داده اند.
وي با اشاره به رقابت 198 هزار و 721 داوطلب علوم انساني در صبح روز جمعه 17 تير ماه، گفت: از اين تعداد 52 درصد داوطلبان را زنان تشكيل داده اند.
وي با بيان اينكه آزمون رشته هاي گروه علوم تجربي، كشاورزي و دامپزشكي بعدازظهر روز جمعه برگزار مي شود، اظهار كرد: اين آزمون نيز با رقابت 103هزار و 860 داوطلب برگزار مي شود كه از اين تعداد 71 درصد داوطلبان آن را زنان تشكيل مي دهند.
مهرادفر افزود: با بيان اينكه آزمون گروه آزمايشي زبان هاي خارجه با رقابت 16 هزار و 708داوطلب بعدازظهر روز جمعه برگزار مي شود، گفت: همچنين آزمون گروه آزمايشي هنر با رقابت 7 هزار و 565 داوطلب در همان زمان برگزار خواهد شد.
وي افزود: بيشترين داوطلب زن در گروه زبان هاي خارجه شركت كرده اند كه اين تعداد معادل 74 درصد است و همچنين تعداد داوطلبان زن در گروه هنر 71 درصد است.
وي با اشاره به مهلت رفع نقص كارت آزمون تا امروز، تصريح كرد: داوطلبان بايد به هنگام دريافت كارت ورود به جلسه نسبت به انطباق اطلاعات فردي مندرج در كارت ورود به جلسه و همچنين عكس الصاقي و رشته شهر انتخابي دقت كنند و در صورت مشاهده هرگونه مغايرت به باجه هاي رفع نقص مراجعه كنند.

 



سرپرست وزارت نفت خبر داد
واگذاري 40 شركت نفتي به بخش خصوصي

سرپرست وزارت نفت از واگذاري حدود 40 شركت مرتبط با صنعت نفت به بخش خصوصي در راستاي اجراي اصل 44 قانون اساسي در سال جاري خبر داد.
به گزارش فارس از شهرستان ساري، محمدعلي علي آبادي در حاشيه نشست با استاندار و مديران مرتبط با صنعت نفت و گاز مازندران در جمع خبرنگاران اجراي اصل 44 قانون اساسي را در سبكسازي، چابكسازي و كمك به توسعه صنعت نفت مؤثر دانست.
وي با اعلام اينكه در سال جاري حدود 40 شركت صنعت نفت به بخش خصوصي واگذار مي شود، اجراي اصل 44 قانون اساسي را در كوچك سازي دولت مهم برشمرد.
سرپرست وزارت نفت درباره حل مشكل دريافت بدهي پول نفت ايران از هند گفت: مطالبات ايران در اين بخش در حال دريافت است ولي گاهي در روابط كاري دو كشور وقفه ايجاد مي شود كه سعي مي كنيم اين مسائل برطرف شود.
وي درباره اعتبارات وزارت نفت براي گازرساني خانگي افزود: براي جبران هزينه هاي اين بخش از تسهيلات بانكي استفاده مي شود.
علي آبادي اعلام كرد: فقط در مازندران براي توسعه گازرساني خانگي 60 ميليارد تومان تسهيلات به شركت گاز مازندران پرداخت شد.
وي درباره آخرين تصميم سران اوپك در كاهش يا افزايش توليد نفت افزود: بيشتر كشورهاي عضو اوپك استدلال و منطق جمهوري اسلامي ايران را از اينكه افزايش توليد نداشته باشيم، پذيرفتند، چون بازار در حال حاضر نيازي ندارد.
سرپرست وزارت نفت با تأكيد بر اينكه بازار توسط اوپك در سطح جهاني رصد مي شود، يادآور شد: در حال حاضر درخواست جديدي براي نفت وجود ندارد.
علي آبادي درباره متقاعد شدن برخي از كشورهاي عضو اوپك براي افزايش توليد نفت افزود: برخي از كشورها وابسته هستند ولي ايران براي حفظ فعلي توليد نفت مقاومت و مخالفت منطقي مي كند و كشورهاي زيادي با اين منطق همراهي كردند.
وي در پايان درباره وضعيت عربستان و عدم همراهي اين كشور با تصميم اوپك گفت: برخي از كشورها با مأموريت خاص مي آيند كه توليد نفت را بالا ببرند.

 



آيت الله نوري همداني: اسلام ناب، مردم و ولي فقيه سه ركن اصلي نظامند

آيت الله حسين نوري همداني گفت: ما امروز مديون خون شهدا و زحمات امام هستيم؛ بنابراين بر ماست اين نظام را به اين ترتيب حفظ كنيم و حافظ و نگهبان آن باشيم.
به گزارش فارس اين مرجع تقليد در ديدار با مردم قزوين كه در مسجدالنبي(ص) برگزار شد، بيان كرد: خطه قزوين خطه عالم پرور در عرصه علم و تحقيق است و علماي بسيار بزرگي از اين منطقه برخاستند و از طرفي نيز در عرصه انقلاب خدمات و اقدامات مردم آن بسيار درخشان است.
وي با اشاره به حركت امام خميني(ره) براي از بين بردن حكومت فاسد افزود: امام خميني(ره) فقيهي فرزانه، قهرمان ميدان، يك عارف حماسه آفرين و جهادگري با قدرت و توانمند و فريادگري با صلابت بايد راه نجاتي براي انسان ها به وجود مي آورد و راه نجات را نشان داد.
اين مرجع تقليد با اشاره به اركان انقلاب اسلامي اعلام كرد: نخستين ركن انقلاب، اسلام ناب است چرا كه اسلامي بدون حكومت اسلامي، ظلم ستيزي، استكبارستيزي و فرهنگ جهاد و شهادت مانده بود دومين عامل مردم بود، مردم مسلمان هستند و بايد آنها را بيدار كرد و پيامبر نيز همواره مردم لشگرشان بودند و به مبارزه با طاغوتيان مي رفتند.
وي تاكيد كرد: سومين ركن انقلاب ولايت فقيه است كه علاوه بر اين سه ركن، الگو نيز لازم است كه سيدالشهدا است و خون شهداي انقلاب امتداد شهداي كربلاست بنابراين فرهنگ هيهات منا الذله الگوي حركت انقلابي است.
آيت الله نوري همداني در ادامه با اشاره به خصوصيات رهبر معظم انقلاب افزود: الحمدلله تا به امروز در جايگاه ولايت فقيه، فقيه فرزانه، مدير، مدبر، عادل و بسيار با تقوا، آيت الله خامنه اي قرار دارد.
وي خاطرنشان كرد: اين نظام ولايي است و در ميان همه حكومت ها غير از اين حكومت ها هيچ حكومتي مشروع نيست زيرا دنباله حكومت پيامبر و حضرت علي(ع) است و در راه اين نظام شما مردم بسيار شهيد داديد و سرمايه گذاري كرديد.
اين مرجع تقليد افزود: ما امروز مديون خون شهدا و زحمات امام هستيم و امروز در انرژي هسته اي، توليد سلول بنيادي، صنايع نظامي، فرهنگ جهادي، مجلس قضاوت، دولت و اين آرامش و هرچه داريم مديون خون شهدا هستيم بنابراين بر ماست اين نظام را به اين ترتيب حفظ كنيم و حافظ و نگهبان آن باشيم.
وي تاكيد كرد: الحمدلله روز به روز اين انقلاب وسعت مي يابد و در مصر، تونس، ليبي، يمن، بحرين، اردن و عربستان حركت هايي ديده مي شود و حتي وارد كشورهاي اروپايي مانند اسپانيا، پرتغال و يونان شده است.
آيت الله نوري همداني با اشاره به سفر به كنيا و تانزانيا گفت: با توجه به دعوت علما بنده به كشورهاي كنيا و تانزانيا سفر كردم كه اكثر آنها مسلمان هستند و وقتي وارد اين دو كشور شدم اولين شعاري كه مي دادند اين بود «خامنه اي كوثر است دشمن او ابتر است»، اين شعار با فطرت مردم مسلمان عجين شده و اثرگذار است.
وي يادآور شد: انتظار ظهور اين است كه روز به روز بفهميم اين نظام ولايي است، روز به روز مستضعفان و محرومان جهان مجهزتر، متشكل تر و بيدارتر شده و به حركت در مي آيند و مستكبران نيز منفورتر مي شوند و اين زمينه اي براي قيام امام عصر (عج) است.

 



افتتاح نخستين مجموعه فرهنگي ورزشي جانبازان و معلولان كشور

نخستين مجموعه فرهنگي ورزشي جانبازان و معلولان كشور با حضور شهردار تهران افتتاح شد.
محمدباقر قاليباف در مراسم افتتاح بزرگترين مجموعه فرهنگي ورزشي جانبازان و معلولان (قمر بني هاشم) گفت: ما هرچه در حوزه ماديات و معنويات داريم مديون جانبازان و شهدا هستيم.
وي همچنين درباره مجموعه فرهنگي و ورزشي جانبازان و معلولان (قمر بني هاشم) نيز افزود: در ابتدا قرار بود چهار مجموعه در چهار منطقه تهران ساخته شود ولي ما تجربه لازم در زمينه ساخت مجموعه هاي ورزشي جانبازان و معلولان را نداشتيم و اين مجموعه اولين نمونه در كشور بود و حتي در كشورهاي پيشرفته نيز به ندرت وجود دارد.
شهردار تهران تصريح كرد: مجموعه فرهنگي و ورزشي قمر بني هاشم براي حفظ و كرامت جانبازان و معلولان ساخته شده است.
وي ادامه داد: پس از ساخت اين مجموعه، زمين چهار هكتاري كنار آن نيز تملك و ساير امكانات ورزشي اختصاصي براي جانبازان و معلولان ساخته شد كه اين موضوع افتتاح آن را با تاخير مواجه كرد.
قاليباف همچنين از ساخت برخي امكانات ورزشي شامل استخر و سونا براي خانواده هاي معلولان و جانبازان در كنار اين مجموعه بزرگ خبر داد.
وي خاطرنشان كرد: پس از راه اندازي اين مجموعه و آغاز به كار آن در حوزه حمل و نقل نيز سرويس مناسب به جانبازان و معلولان داده خواهد شد.
شهردار تهران با اشاره به برخي سخنان كه با پول اين مجموعه فرهنگي و ورزشي مي توان چند مجموعه ورزشي را ساخت گفت: در كشور اسلامي ايران ما به چنين مركزي در مقياس و استانداردهاي بين المللي نياز داشتيم تا بتوانيم پذيراي تيم هاي خارجي نيز باشيم.
وي با بيان اينكه جانمايي و طراحي ساخت سه مجموعه ديگر فرهنگي و ورزشي جانبازان و معلولان در مقياسي كوچكتر از مجموعه قمر بني هاشم انجام شده است گفت: اين سه مجموعه نيز طي دو تا سه سال آينده ساخته خواهد شد تا جانبازان و معلولان در نقاط مختلف تهران بتوانند به امكانات ورزشي و فرهنگي دسترسي داشته باشند.
در مراسم افتتاح بزرگترين مجموعه فرهنگي و ورزشي جانبازان و معلولان كشور (قمر بني هاشم)، حجت الاسلام والمسلمين سيد «علي شاهچراغي»، اعضاي شوراي شهر تهران، حسين فدايي نماينده مجلس، مديران شهري، خانواده هاي معظم شهدا، جانبازان و معلولان حضور داشتند.
اين مجموعه در زميني به وسعت 40 هزار متر مربع طراحي و احداث شده و داراي امكانات ويژه براي استفاده جانبازان و معلولان است.
استخر، سونا، جكوزي و خدمات هيدروتراپي ويژه جانبازان در اين مجموعه ارائه مي شود و همه امكانات آن متناسب با شرايط اين افراد تهيه شده است.
سالن چند منظوره اين مجموعه نيز مختص ورزش هاي توپي مانند فوتبال، بسكتبال، واليبال، هندبال بوده و مجهز به سالنهاي شطرنج، تيراندازي و بدنسازي است.
پيست ويلچرراني مجموعه فرهنگي ورزشي قمر بني هاشم نيز در بام آن طراحي و از طبقه همكف تا هشتم مسير ويلچرراني با شيب 5درصد طراحي شده تا جانبازان بتوانند بدون استفاده از آسانسور از داخل مجموعه و بام آن استفاده كنند.
سالن آمفي تئاتر و سينما ويژه جانبازان و با دسترسي هاي آسان در اين مجموعه احداث شده و امكانات آموزشي مانند كامپيوتر و آي تي، سايت آموزشي مشاوره خانواده، تغذيه فردي و فعاليت هاي مرتبط با سلامت جانبازان از ديگر امكاناتي است كه در اين مجموعه در نظر گرفته شده است.
پاركينگ اين مجموعه ظرفيت 160 دستگاه خودرو را دارد و همچنين زمين چمن مصنوعي نيز به منظور تمرين براي مسابقات در اين مجموعه پيش بيني كه اطراف آن نيز پيست دووميداني و ويلچرراني تعريف شده است.
زمين چمن مصنوعي در ابعاد 22 در 42 متر نيز احداث شده و زمين روباز براي ورزشهاي بسكتبال و واليبال در مجموعه در نظر گرفته شده است.

 



اخبار ادبي و هنري

تشويق ممتد يك جانباز در اختتاميه جشنواره فيلم پليس
مراسم اختتاميه چهارمين جشنواره فيلم پليس با حواشي جالبي چون تشويق ممتد يك جانباز توسط حضار برگزار شد.
تقدير از همسر جانباز «سرگرد نور خدا موسوي» از بخش هاي جالب توجه مراسم بود. پس از پخش صحنه هاي واقعي و تاثيرگذار لحظه جانباز شدن اين عضو نيروي انتظامي حضار در سالن، همسر وي را به صورت ممتد تشويق كردند.
در ادامه اين مراسم، سردار احمدي مقدم فرمانده نيروي انتظامي از ايجاد سايتي براي دريافت فايل هاي تصويري از مردم در آينده اي نزديك خبر داد و گفت: طبيعتا فيلم و تصوير برد و نفوذ زيادي در اين عرصه دارد. شايد صحبت هاي من در قالب فيلم دو دقيقه اي ماندگارتر باشد و اين موضوع به هنرمندان برمي گردد كه اين پيام اجتماعي را به درستي منتقل كنند.
در ادامه مراسم، سردار كارگر معاون اجتماعي نيروي انتظامي و رئيس ستاد برگزاري چهارمين جشنواره فيلم پليس گفت: به دنبال اين هستيم كه سند راهبردي سينمايي نيروي انتظامي را به تصويب برسانيم.
به گزارش فارس، وي افزود: پيشنهادي هم مبني بر تشكيل انجمن سينماي پليسي ارائه كرديم كه اميدواريم آقاي شمقدري به آن توجه كند و ما هم حاضريم به عنوان يك عضو در آن فعاليت كنيم.
نقش شعر مقاومت در پيروزي ايران در دفاع مقدس
معاونت فرهنگي و تبليغات دفاعي ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: شعر مقاومت به منطق بالاي رزمندگان اسلام در دفاع همه جانبه شان روحيه عاطفي و شوق انگيز، اضافه مي كرد و به معجزه پيروزي ايران اسلامي در جنگ تحميلي كمك شاياني نمود.
سردار جزايري در خصوص نقش شعر در خيزش و مقاومت مردم اظهار داشت: روح حاكم بر مردم منطقه خاورميانه و خليج فارس، يكسان است. اصلي ترين عامل وفاق يعني حاكم بودن دين و مسلمان بودن مردم اين منطقه بزرگ و حساس جهان به تنهايي براي برداشتن گام هاي مشترك كافي است.
وي افزود: در اين حال وجوه مشترك انقلاب، دشمن مشترك، آموزه هاي ديني و سياسي مشترك بسياري از سنت هاي همگرا، همگي سبب شده كه روحيه واحدي در امر مقاومت در اين ملت ها دميده شود. بر اين اساس برگزاري اين كنگره يك گام به جلو محسوب مي شود و مي تواند در تهييج مردم و قيام آنها مثمر ثمر باشد.
در بي بي سي مردان پنج برابر زنان حقوق مي گيرند
آمارهاي منتشره حاكي از آن است كه شبكه «بي بي سي» در پرداخت حقوق از سياست هاي تبعيض آميز عليه زنان استفاده مي كند.
به گزارش پرس تي وي، طبق آمار منتشر شده، شبكه بي بي سي در پرداخت حقوق ميان كاركنان زن و مرد خود تبعيض قائل است به طوري كه كاركنان مرد اين شبكه پنج برابر بيش از زنان حقوق دريافت مي كنند. اين آمارها حاكي از آن است كه شمار مرداني كه در اين سازمان سالانه بيش از 200 هزار پوند درآمد دارند، پنج برابر بيشتر از زنان است. همچنين شمار مرداني كه بيش از يكصد هزار پوند در بي بي سي درآمد دارند، دو برابر زنان با همين ميزان درآمد است. به طور متوسط زنان شاغل در اين سازمان 36 هزار و 827 پوند و مردان 41 هزار و 916 پوند درآمد دارند.
درخواست مدير فرهنگي حزب الله لبنان از هنرمندان ايراني
مديركل مجموعه فرهنگي رسالات در ديدار هنرمندان بسيجي گفت: مهمترين خواسته هنرمندان لبناني از هنرمندان با تجربه ايران آن است كه خط هنر ناب اسلامي را براي علاقه مندان به انقلاب اسلامي تبيين كنند.
محمد كوفراني مديركل مجموعه فرهنگي رسالات وابسته به مقاومت اسلامي حزب الله در ديدار با هنرمندان بسيجي گفت: پس از گذشت 33 سال از پيروزي انقلاب اسلامي دوستداران نظام ديني ايران منتظرند تا ببينند ره آورد ناب و مستقل اين انقلاب در حوزه هنر چه بوده و خط هنري اسلام از نگاه اين نظام مقدس چيست؟
كوفراني با اشاره به تلاش هاي انجام شده در حوزه احياء فرهنگ مقاومت در سطح لبنان و ساير كشورهاي جهان توسط اين مجموعه افزود: هنرمندان مقاومت گوش به فرمان رهبر بزرگ انقلاب اسلامي امام خامنه اي سعي مي كنند كه نگذارند دستاوردهاي مبارزه بي امان حزب الله با دشمنان از بين برود اما ما براي جهاني شدن پيام مقاومت نياز به راهبردهاي جديدي داريم كه برخاسته از تجربيات سي وسه ساله انقلاب ايران است.
كتابخانه تخصصي روزنامه نگاري اسلامي گشايش مي يابد
نخستين كتابخانه تخصصي روزنامه نگاري اسلامي گشايش مي يابد.
به گزارش خبرنگار كيهان، اين كتابخانه طي مراسمي با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و از سوي انجمن روزنامه نگاران مسلمان روز شنبه 18 تير در محل اين انجمن افتتاح مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14