(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 تیر 1390- شماره 19970

سلامت مردم را فداي خودنمايي هاي رسانه اي نكنيد!
روابط اقتصادي تبريز با تركيه و چين گسترش مي يابد
توليد و عرضه 30 داروي جديد در شركت داروسازي كيش
همه زندانيان مالي گلستان تا پايان سال آزاد مي شوند
عراق شريك شماره يك تجاري مازندران است
كشت پنبه در 4 هزار هكتار از اراضي گنبد
78 درصد معتادان كشور شاغلند
آغاز عمليات اجرايي پايانه مسافربري تمرچين درپيرانشهر
استاد دانشگاه شيراز: حجم ذخيره آب در سفره هاي زيرزميني فارس فاجعه اقليمي است
كوتاه از ورزش شهرستانها



سلامت مردم را فداي خودنمايي هاي رسانه اي نكنيد!

مردم صبور و مقاوم شهر دزفول صبح جمعه طبق آنچه اين روزها در ابتكاري جالب و حركتي نوآورانه از سوي رسانه ملي و سازمان تربيت بدني كليد خورده است؛ در همايش پياده روي خانوادگي شركت كردند.
در اين ميان شهروندان دزفولي علي رغم فضاي دهشتناك گرد و غبار انصافا با حضور چشمگير خود، آبروي شهرمان را حفظ كردند، در رسانه ملي تصويري زيبا از وحدت و همدلي به تصوير كشيدند.
اما در كنار نكات بسيار ارزشمند پياده سازي اين نوع همايش ها در سطح جامعه وجود چند نكته ضروري است؛ كه اميد مي رود مسئولان به آنها به ويژه در مورد استان هاي قرار گرفته در هجوم گرد و غبار توجه كنند.
آيا مسئولان ورزشي و مديران رسانه ملي نمي دانند كه پياده روي چند هزار نفري مردم مظلوم دزفول، آن هم در روزي كه تمامي پزشكان توصيه به خانه نشيني مي كنند، چه آسيب هاي مهلكي به ريه هاي نازنين اين مردم وارد مي كند؟ آيا آقايان آن قدر سواد و دانش لازم را ندارند كه بدانند، شش كيلومتر پياده روي در انبوهي از گرد و خاك چه مصيبتي را به حلق اين مردم پاك و بي آلايش فرو مي كند؟ آيا جا نداشت تا مديران ذي ربط، بحران گرد و خاك شهر دزفول را با لغو راهپيمايي و توزيع گسترده ماسك هاي بهداشتي در ميان شركت كنندگان و صرفا تجمع هزاران مردم ماسك به دهان در پارك دولت به حركتي فرهنگي مبدل كنند؟ آيا نتيجه اين اعتراض محترمانه و تلخ، نمي توانست در كمترين شكل تاثيرش، اين باشد كه دولت براي شهرهاي تحت حمله گرد و غبار آمريكايي، لااقل در تعرفه برق و بنزين (براي روشن نگه داشتن كولرهاي منازل و خودروها) مراعات بيشتري كند؟
و اما نكته جالب آنكه اين اقدام با هدف فرهنگ سازي در حوزه سلامت و كمك به ورزش عمومي كشور براي نهادينه كردن ورزش در رفتار عمومي ملت تهيه شده است؛ وليكن وقتي اين حركت جاي خود را به ناسلامتي و بيماري مي دهد آن گاه توجه به برنامه ريزي مديران و اهم و مهم كردن در اجراي آنها نقش راهبردي پيدا مي كند.
دزفول- خبرنگار كيهان

 



روابط اقتصادي تبريز با تركيه و چين گسترش مي يابد

تبريز- خبرنگار كيهان:
راههاي توسعه مناسبات آذربايجان شرقي و ايالت «نينگ شياي» چين و «باي بورد» و «ارض روم» تركيه، با حضور مقامات تركيه و چين، در تبريز بررسي شد.
«صباح الدين اوزتورك» استاندار «ارض روم» تركيه در ديدار با «احمد علي رضا بيگي» همتاي ايراني خود، خواستار توسعه فعاليت هاي اقتصادي و فرهنگي با آذربايجان شرقي شد و وجود سابقه روابط و تبادلات مختلف فرهنگي و اقتصادي بين ارض روم و آذربايجان شرقي را، زيربناي استوار روابط آينده توصيف كرد.
«بيگي» استاندار آذربايجان شرقي نيز اظهار داشت: تبريز آماده همكاري هاي مشترك به ويژه با مشاركت هواپيمايي ايران و تركيه است.
وي افزود: اكنون زمينه هاي همكاري بخش هاي مختلف بين دو كشور فراهم گرديده و امكان گسترش مناسبات فرهنگي، علمي، تجاري، ورزشي و اقتصادي بين تبريز و ارض روم وجود دارد.
بيگي از پيشنهاد «اوزتورك» مبني بر تشكيل «شوراي همكاري هاي اقتصادي بين دو استان» در سطح معاونان استانداران، استقبال كرد.
همچنين در ديدار «هوانگ گوان لي» معاون مديركل وزارت خارجه استان خودمختار «نينگ شياي» چين با «احمد علي رضا- بيگي»، راه هاي همكاري تجاري و اقتصادي بين «تبريز» و «نينگ شياي» بررسي شد و استاندار آذربايجان شرقي خواستار روابط با چين در زمينه هاي مختلف از جمله گردشگري و فرهنگي شد و وجود جمعيت مسلمان چين را، عامل مهمي در راستاي تقويت مناسبات دوطرف ذكر كرد.

 



توليد و عرضه 30 داروي جديد در شركت داروسازي كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
شركت داروسازي كيش 30 داروي توليدي خود را عرضه مي كند. دكتر مجيد محمدحسيني گفت: اين اقلام پيش از اين به صورت وارداتي و با خروج بيش از ده ميليون دلار ارز وارد كشورمان مي شد و در اختيار مصرف كنندگان قرار مي گرفت.
وي افزود: شركت داروسازي كيش مديفارم توليد مكمل هاي دارويي خود را كه تحت ليسانس شركت (nature only) كشور آمريكاست در نظر دارد بيش از 30 نوع از محصول جديد خود را به توليد انبوه برساند. همچنين در آينده اي نزديك با انتقال تكنولوژي توليد اشكال جديد دارويي شركت بلوبايوپلاس از كشور ايرلند، ما شاهد عرضه محصولات دارويي با كيفيت بالايي خواهيم بود.

 



همه زندانيان مالي گلستان تا پايان سال آزاد مي شوند

گرگان- خبرنگاركيهان:
رئيس كل دادگستري گلستان در حاشيه بازديد از زندان گرگان، از آزادي همه زندانيان ديون مالي تا پايان اين سال در استان خبر داد.
احمد فاضليان افزود: در دو ماه ابتدايي سال جاري 130 نفر از محكومين مالي و جرايم غيرعمد آزاد شدند كه اميدواريم با ادامه اين روند تا پايان سال، همه زندانيان ديون مالي در استان آزاد شوند.
وي گفت: براي آزادي اين 130 نفر درسال جاري بيش از 14 ميليارد ريال پرداخت شده است.
وي با بيان اين كه زندان مكان مناسبي براي اين گونه افراد نيست تصريح كرد: حضور اين افراد در زندان بيشتر از آن كه جنبه مثبت داشته باشد اثر منفي بر فرد و خانواده اش برجاي خواهد گذاشت.
فاضليان افزود: سال گذشته 404 نفر از محكومين جرائم مالي، با اعتبار 73 ميليارد ريال ازطريق پرداخت وام، كمك ستاد ديه و بانك هاي عامل از زندان آزاد شدند.
ديدار از زندان گرگان ديروز با حضور رئيس كل دادگستري استان، مسئولان زندان گرگان، دادستان گرگان و بندرتركمن و تعدادي از معاونين و قضات دادگستري استان به منظور بررسي وضعيت زندانيان برگزارشد.

 



به گفته معاون توسعه تجارت خارجي سازمان بازرگاني استان
عراق شريك شماره يك تجاري مازندران است

ساري- خبرنگار كيهان:
معاون توسعه تجارت خارجي سازمان بازرگاني مازندران گفت: عراق شريك شماره يك تجاري مازندران است.
مهدي گلچوب به كيهان گفت: در بخش صادرات كالا و خدمات با حمايت استاندار مازندران، مديران كار گروه اقتصادي و توليدي در سال جاري 200ميليارد ريال تسهيلات به عنوان سرمايه در گردش، به صادركنندگان استان تصويب شد. وي افزود: با اين سرمايه مي توانيم نياز صادركنندگان را در اين بخش تامين كنيم.
گلچوب از برگزاري سه همايش مشترك معرفي فرصت هاي سرمايه گذاري و تجاري مازندران با كشورهاي تركيه، ازبكستان و عراق در سال جاري در استان خبر داد و اظهار داشت: عراق شريك شماره يك تجاري مازندران است. معاون توسعه تجارت خارجي سازمان بازرگاني مازندران با اشاره به اينكه در سال گذشته با دستور رئيس جمهور كميته پايش در وزارت بازرگاني و همچنين در استان ها تشكيل شد، بيان داشت: گزارش و مصوبات اين كميته توسط وزير بازرگاني به رئيس جمهور انتقال داده مي شود. وي مهم ترين هدف اين كميته را شناسايي و رفع مشكلات صادركنندگان عنوان كرد و افزود: رشد توسعه صادرات مازندران در بين استان هاي كشور بالاترين نرخ رشد را دارد.

 



كشت پنبه در 4 هزار هكتار از اراضي گنبد

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
تاكنون قرار داد كشت پنبه در سطح سه هزار و 865 هكتار از اراضي شهرستان گنبدكاووس با پنبه كاران منعقد شد.
«احمد قاضي» مديرجهاد كشاورزي شهرستان گنبدكاووس افزود: اين ميزان سطح قرارداد كشت پنبه نسبت به سال گذشته 160درصد رشد دارد.
قاضي اظهارداشت: كشت تابستانه پنبه دراين شهرستان همچنان ادامه دارد و كشاورزان پنبه كار منطقه نيز مي توانند نسبت به انعقاد قرارداد به مراكز خدمات جهادكشاورزي شهرستان مراجعه كنند.
وي گفت:افزايش سطح زير كشت پنبه امسال نسبت به سال گذشته به دليل افزايش قيمت جهاني پنبه و همچنين رعايت تناوب زراعي دراين شهرستان صورت مي گيرد.
مديرجهاد كشاورزي گنبدكاووس افزود: تاكنون 500پنبه كار اين شهرستان با مراكز خدمات جهاد كشاورزي اين شهرستان قرارداد كشت منعقد كردند.
به گفته وي، پيش بيني مي شود با توجه به استقبال پنبه كاران براي كشت تابستانه امسال حدود 4هزار هكتار از اراضي اين منطقه به كشت پنبه اختصاص يابد.

 



78 درصد معتادان كشور شاغلند

زنجان- خبرنگار كيهان:
رئيس دانشگاه علوم پزشكي استان زنجان گفت:
78 درصد معتادان كشور شاغل هستند و برخلاف دو دهه گذشته توانايي لازم براي خريد مواد را دارند.
دكتر رحيم سروري در نشستي مطبوعاتي كه به مناسبت روز جهاني مبارزه با موادمخدر برگزار شد؛ اظهار داشت: امروزه معضل موادمخدر تبديل به يك چالش جهاني شده است.
وي با بيان اينكه ايران داراي جمعيت جواني است؛ افزود: بيش از 50 درصد جمعيت كشور در سنين زير 20 سال قرار دارند و قريب 50 درصد معتادان كشور نيز زن هستند و در اين ميان نكته جالب اينكه 78 درصد از معتادان كشور شاغلند و برخلاف دو دهه گذشته توانايي لازم براي خريد مواد را دارند و روش هاي مصرف مواد هم به سمت روش هاي پرخطر و صنعتي افزايش يافته است.
رئيس دانشگاه علوم پزشكي زنجان در پايان سخنان خود نقش خانواده را در ايجاد انگيزه و بازتواني در معتادان مهم دانسته و پرداختن به معضل اعتياد را هميشگي و جزو اقدامات عيني و عملي دانست.

 



آغاز عمليات اجرايي پايانه مسافربري تمرچين درپيرانشهر

اروميه -خبرنگاركيهان:
با حضور استاندار آذربايجان غربي و هيئت همراه، عمليات اجرايي پايانه مسافربري مرزي تمرچين آغاز شد.
استاندار آذربايجان غربي دراين مراسم گفت: پروژه هاي شاخصي در منطقه پيرانشهر درحال احداث است كه با بهره برداري از آنها چهره محروميت و عقب ماندگي از شهرستان پيرانشهر زدوده خواهد شد.
جلال زاده افزود: درتلاش هستيم تا با اجراي طرح هاي مختلف عمراني و توسعه روزافزون شهرستان پيرانشهر درابعاد مختلف دين خودمان را نسبت به مردم غيور اين خطه ادا كنيم.
اين پايانه با اعتباري بالغ بر 33 ميليارد ريال در زيربناي سه هزار متر مربع درمدت 18ماه احداث خواهد شد.
پايانه تمرچين از فعال ترين پايانه هاي مرزي كشور است كه درسال گذشته با ترانزيت 162 هزار تن كالا مقام دهم كشوري را دراين بخش به خود اختصاص داد.
استاندار آذربايجان غربي همچنين از بخش هاي مختلف گمرك و پايانه مرزي درحال ساخت تمرچين بازديد كرد.

 



استاد دانشگاه شيراز: حجم ذخيره آب در سفره هاي زيرزميني فارس فاجعه اقليمي است

شيراز- خبرنگاركيهان:
در حالي كه متأسفانه منابع آب در استان فارس با توسعه بي رويه و غيركارشناسي كشاورزي به يغما مي رود، هيچ كس به داد منابع آب در اين استان نمي رسد.
پروفسور «عزت الله رييسي» استاد علوم زمين دانشگاه شيراز و دبير قطب زمين شناسي زيست محيطي ايران با بيان اين مطلب در همايش صرفه جويي در مصرف آب گفت، بدون مشاركت مردم و كشاورزان و بدون خواست مسئولان و برنامه ريزان و بدون پي گيري نمايندگان مجلس مسائل و مشكلات آب در فارس حل نخواهدشد.
وي اظهار داشت: 30سال براي گرفتاري هايي كه با برداشت بي رويه از منابع آب در استان فارس شده است، داد زدم و بحث كردم و هيچ كس به حرف هايم توجه نكرد.
وي افزود: بيلان آب در همه دشت هاي استان منفي شده و هر روز سطح آب هاي زيرزميني پايين تر مي رود اما ما همچنان بي محابا چاه مي زنيم و آب برداشت مي كنيم.
وي با بيان اينكه برداشت از حجم ذخيره آب در زير سفره هاي آبي زيرزميني يك فاجعه اقليمي است گفت: ما ذخاير آب هزار ساله اين استان را صرف توسعه كشاورزي كرديم و با روش هاي غرقابي همه را به هدر داديم.

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

آذربايجان شرقي فاتح مسابقات طناب كشي
اراك - خبرنگار كيهان: چهارمين دوره مسابقات طناب كشي جوانان روستايي و عشايري كشور كه با شركت 276 ورزشكار در قالب 23 تيم در اراك جريان داشت با شناخت تيمهاي برتر پايان يافت.
در اين دوره از رقابت ها تيم آذربايجان شرقي عنوان قهرماني را بدست آورد. تيم مركزي نايب قهرمان شد و تيم اصفهان هم عنوان سوم را كسب كرد.
جام اخلاق اين دوره از مسابقات به تيم بوشهر اهدا شد.
برگزاري مسابقات تنيس روي ميز
¤ مسابقات تنيس روي ميز انتخابي استان مركزي در دوره بزرگسالان و اميد استان مركزي در اراك برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات محمد نيك خواه از اراك، قربان حسيني از ساوه و سعيد نظام آبادي از اراك به ترتيب عناوين اول تا سوم را بدست آوردند.
در رده اميد هم، محسن ايرانشاهي و علي محمدرضايي از خمين و حسن اميني فر از اراك به ترتيب اول تا سوم شدند.
2 انتصاب در ورزش استان مركزي
¤ طي احكامي از سوي رئيس هيئت آمادگي جسماني و رئيس هيئت فوتبال استان مركزي محمدرضا طاهري و مريم آزاد پويا به ترتيب به سمت هاي رئيس هيئت آمادگي جسماني شهرستان آشتيان و دبيركميته بانوان هيئت فوتبال استان مركزي منصوب شدند.
معرفي چهره هاي برتر ورزش زنجان
زنجان - خبرنگار كيهان: از مهدي سهرابي، محسن محمد سيفي، غلامرضا باقري، ليلا ملكي و نگار مددخاني به عنوان چهره ماندگار، قهرمان قهرمانان، قهرمان اخلاق و دو ورزشكار برتر بخش بانوان استان زنجان تجليل شد.
مهدي سهرابي به عنوان پرمدال آورترين ورزشكار استان زنجان و برترين دوچرخه سواري جهان و آسيا عنوان چهره ماندگار استان زنجان را از آن خود كرد.
محسن محمدسيفي در رشته ووشو به عنوان ورزشكار پرافتخار استان زنجان با كسب بيش از چهار مدال طلا در مسابقات بين المللي به عنوان قهرمان قهرمانان مطرح شد.
غلامرضا باقري ورزشكار رشته بدمينتون با بيش از 12 سال سابقه در تيم هاي ملي و كسب چندين مدال رنگارنگ د رميادين مختلف ملي و فراملي به عنوان قهرمان اخلاق اين دوره شناخته شد.
همچنين ليلا ملكي در رشته دووميداني جانبازان و معلولين با كسب عنوان نائب قهرماني پرتاب نيزه و مقام سومي پرتاب وزنه در مسابقات پاراآسيايي و نگار مددخاني در رشته تكواندو با كسب دو مدال نقره و يك مدال طلا در مسابقات جهاني به عنوان ورزشكار برتر بانوان استان زنجان تجليل شدند.
رقابت هاي ورزشي بين فرهنگيان
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: مسابقات ورزشي فرهنگيان گنبدكاووس در رشته هاي مختلف برترين هاي خود را شناخت.
اين مسابقات در دو رشته «فوتبال و واليبال» ويژه برادران و رشته «داژبال» (وسط بازي) ويژه خواهران برگزار شد كه در رشته فوتبال كه با شركت 18تيم در مجموعه تختي اين شهرستان برگزار شده بود مجتمع آموزشي «آيت الله خامنه اي»، مدرسه راهنمايي شاهد پسران و مدرسه دكتر «قره داغلي» به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را بدست آوردند.
در رشته واليبال نيز كه با شركت 8 تيم در سالن ورزشي تختي برگزار شد، مجتمع آموزشي شهيد «باكري» مقام اول و كاركنان مديريت آموزش و پرورش و نمايندگي داشلي برون اين شهرستان نيز به ترتيب مقام هاي دوم و سوم را بدست آوردند.
در رشته داژبال خواهران نيز كه با شركت 7 تيم در سالن ورزشي «مشكاه» برگزار شد، دبيرستان «صديقه كبري»(س)، دبستان «مريم» و دبيرستان «مطهره» به ترتيب مقام اول تا سوم را بدست آوردند.
در پايان هر يك از مسابقات به تيم هاي اول تا سوم لوح سپاس و هدايايي اهداء شد.
ديدار دوستانه فوتباليست هاي تبريز و بناب
بناب- خبرنگار كيهان: تيم فوتبال هنرمندان تبريز طي ديداري دوستانه رو در روي تيم منتخب پيشكسوتان بناب قرار گرفت كه در پايان مسابقه با نتيجه 6 بر 4 به نفع تيم منتخب پيشكسوتان بناب پايان يافت.
اين بازي خيريه با مشاركت تربيت بدني و هيئت فوتبال شهرستان بناب و باشگاه ورزشي هنرمندان تبريز در ورزشگاه شهيد بهشتي بناب برگزار شد كه عوايد فروش بليت اين ديدار براي حمايت از خانواده هاي زندانيان بناب اختصاص يافت.
اصفهان پايتخت فرهنگي ورزش پهلواني شناخته شد
اصفهان- خبرنگار كيهان: از سوي فدراسيون پهلواني و زورخانه اي، اصفهان به عنوان پايتخت فرهنگي ورزش پهلواني و زورخانه اي ايران اسلامي تصويب و اعلام شد.
رئيس هيئت پهلواني و زورخانه اي استان اصفهان با بيان مطلب بالا از تصويب و ابلاغ اين مهم از سوي رئيس فدراسيون پهلواني و زورخانه اي به شهردار اصفهان خبر داد.
سيدرضا اخروي از برگزاري جشن اولين سالگرد ثبت جهاني ورزش پهلواني و زورخانه اي ايران در يونسكو با حضور مقامات داخلي و خارجي مصادف با 25 آبان ماه سال جاري در اصفهان يادآور شد: در اين ابلاغ پيشنهاد گرديده همزمان با 17شوال مصادف با 25 شهريور امسال كه به نام «روز فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه اي» نامگذاري شده است.نخستين همايش بزرگ فرهنگ پهلواني و ورزش زورخانه اي با شركت مهمانان خارجي و داخلي در اين روز در اصفهان برپا شود.
وي اظهار اميدواري كرد در راستاي تقويت بيش از پيش پايتخت فرهنگي ورزش پهلواني و زورخانه اي ايران اسلامي در اصفهان چه در عرصه بين المللي و چه داخلي برگزار شود.
اين حركت مي تواند پيش زمينه اي براي برنامه هاي جنبي اجلاس سران كشورهاي غيرمتعهدها در آبان ماه سال 91 در اصفهان باشد.
راهيابي مهسا جاور به مسابقات روئينگ
زنجان- خبرنگار كيهان: در اولين مرحله مسابقات كاپ كشوري روئينگ كه به ميزباني انزلي برگزار شد مهسا جاور به نمايندگي از زنجان با كسب دو مقام اولي در مرحله مقدماتي و نيمه نهايي اين رقابت ها راهي فينال شد.
از سوي فدراسيون قايقراني ايران در مجموع سه مرحله مسابقات كاپ كشوري برگزار خواهد شد كه در صورت كسب امتياز لازم توسط تيم هاي حاضر در پايان اين سه مرحله تيم هاي اول تا سوم كشور مشخص خواهد شد.
شركت تيم گلف زنجان در مسابقات كشوري
¤ تيم گلف زنجان با تركيب دو ورزشكار و يك مربي و سرپرست در مسابقات قهرمان كشوري شركت كرد.
اين مسابقات با حضور 70 ورزشكار از 12لغايت 13 ارديبهشت ماه در تهران برگزار شد كه نفرات برتر اين پيكارها به اردوي تيم ملي ايران دعوت خواهند شد.
اين مسابقات در رده سني بين 20 تا 30سال برگزار شد.
برگزاري همايش بزرگ راهپيمايي خانوادگي در اسفراين
¤ همايش بزرگ پياده روي خانوادگي شهرستان اسفراين با حضور گسترده خانواده هاي فرهنگيان و مسئولان برگزار شد.
در اين پياده روي كه با استقبال چشمگير شهروندان و به خصوص فرهنگيان برگزار شد صدها نفر از علاقه مندان به ورزش كه در ميان آنها كودكان و افراد مسن نيز به چشم مي خوردند مسير 6 كيلومتري ميدان 22بهمن تا امامزاده كوشكي اسفراين را پياده روي كردند.
در پايان راهپيمايي به 70 نفر از شركت كنندگان در اهپيمايي جوايز نفيسي شامل 6 دوچرخه، سكه، توپ، لباس هاي ورزشي و لوازم ورزشي به قيد قرعه اهدا شد.
برگزاري مسابقات فوتسال در اسفراين
اسفراين- خبرنگاركيهان: يكدوره مسابقه فوتسال با حضور چهار تيم از ادارات منابع طبيعي، شبكه دامپزشكي، سازمان تعاون روستايي و مديريت جهاد كشاورزي اسفراين بصورت دوره اي برگزار شد.
در پايان اين مسابقات پس از سه روز رقابت تيم هاي شبكه دامپزشكي، مديريت جهاد كشاورزي و منابع طبيعي به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند و هدايايي به تيم هاي برتر اهدا شد.
برپايي كلاس داوري در اليگودرز
اليگودرز- خبرنگاركيهان: يكدوره كلاس داوري در مجموعه ورزشي شهيد ارسلان گودرزي برگزار شد.
در اين كلاس 5 روزه كه زير نظر عزيزالله اطاعتي مدرس بين المللي كشتي برگزار گرديد، 50 نفر از علاقه مندان داوري اين رشته ورزشي از سراسر كشور حضور داشتند و با قوانين و مقررات كشتي آشناشدند.
افرادي از شهرهاي اليگودرز، تويسركان، ازنا، خرم آباد، پل دختر، دورود، بروجرد، كوهدشت، انديمشك، تهران، چغلوندي، ملاير و همدان در اين كلاس حضور يافتند.
راه اندازي كتابخانه ديجيتالي علوم ورزشي
خور و بيابانك- خبرنگاركيهان: سرپرست اداره تربيت بدني شهرستان خور و بيابانك از راه اندازي نخستين كتابخانه ديجيتال تخصصي تربيت بدني و علوم ورزشي تا پايان مردادماه امسال خبر داد و گفت: براي اجراي اين طرح 40 ميليون ريال اعتبار پيش بيني شده است.
«وحيد محموديان» افزود: با توجه به مشاهدات بين مربيان در كلاس هاي آموزشي برخي از حركات ممنوعه توسط ورزشكاران مورد استفاده قرار مي گرفت كه اميدواريم با راه اندازي اين كتابخانه ديگر شاهد تكرار حركات مشكل ساز نباشيم.
انتخاب رئيس هيئت ووشو مازندران
ساري- خبرنگاركيهان: عليرضا قهاري در مجمع هيئت ووشو مازندران با 19 راي براي چهار سال به عنوان رئيس هيئت ووشو اين استان برگزيده شد.
عليرضا مروي نايب رئيس فدراسيون ووشو اظهار داشت: در 17 شهرستان خانه اختصاصي ووشو احداث شده است كه اگر مسئولان ورزش استان و هيئت در زمينه واگذاري زمين با فدراسيون همكاري كنند در آينده شاهد افتتاح خانه ووشو در مازندران نيز هستيم.
وي افزود: ووشو مازندران از هيئت هاي خوب و جزو شش هيئت برتر كشور محسوب مي شود و با توجه به مشكلات مديريتي كه سال گذشته براي هيئت مازندران رخ داده بود همچنان اين هيئت يكي از برترين هاي كشور است.
ساخت سالن ورزشي در روستا
برازجان- خبرنگاركيهان: كار ساخت سالن ورزشي روستاي فارياب بخش بوشكان برازجان با حضور مسئولان آغاز شد. اين سالن ورزشي با صرف اعتبار استاني 548 ميليون تومان به مدت يك سال احداث مي شود. ظرفيت اين سالن 500 نفر است.
درخشش اسكواش بازان كيش در تهران
كيش- خبرنگاركيهان: اسكواش بازان كيش در مسابقات اسكواش جونيور قهرماني آسيا در تهران خوش درخشيدند.
در رده سني زير 15 سال اين مسابقات سجاد زارعيان به مقام قهرماني رسيد و عليرضا شاملي و سهيل شاملي در رده هاي سني زير 13سال و زير 17سال مقام دوم را كسب كردند.
در اين مسابقات و در گروه بانوان اسكواش بازان كيش، زهرا محمدخاني در رده سني زير 19 سال مقام سوم، فرشته اقتداري در رده سني زير 17 سال مقام دوم و كيميا عزيزي و مبينا سادات زوار در رده سني زير 17 سال به طور مشترك مقام سوم و كوثر بهنام مقام دوم جدول پليت را كسب كردند.
برگزاري مسابقات شناي آبهاي آزاد
¤يك دوره مسابقه شناي آبهاي آزاد در اسكله تفريحي كيش برگزار شد.
در اين مسابقات در رده سني زير 25 سال سردار كمانگرپور، پيام محمد غريب و فريد بابازاده به ترتيب اول تا سوم شدند.
همچنين در رده سني بالاي 25 سال وحيد آريانفر، حبيب غلامي و مهدي ستوده به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
در اين مسابقه آرتا محمدي نونهال 5/7 ساله مقام هفتم را به خود اختصاص داد. در مسابقه شناي پرچم در ميدان نيز حمزه نصيري، مجتبي حميدي و شهرام ابراهيمي به ترتيب در جايگاه اول تا سوم ايستادند.
صعود به قله كه كيللي قيه
مهربان-خبرنگار كيهان: 502 نفر از كوهنوردان آذربايجان شرقي و همچنين گروه كوهنوردي شهرستان بهارستان از استان تهران به قله كه كيللي قيه در مهربان صعود كردند. اين افراد پس از صعود پرچم جمهوري اسلامي ايران را بر فراز قله به اهتزاز درآوردند.
علاوه بر بانوان كوهنورد از هيئت هاي مختلف كوهنوردي شهر مهربان، بانوان كوهنورد از شهرستانهاي تبريز، ميانه، اسكو، جلفا و هادي شهر در اين صعود حضور چشمگيري داشتند.
نونهالان زنجاني كشتي گرفتند
زنجان-خبرنگار كيهان: مسابقات كشتي قهرماني استان زنجان در رده سني نونهالان در شهرستان خرمده برگزار شد. در بخش تيمي اين مسابقات تيم زنجان اول شد و تيم ابهر دوم و خرمدره و توابع ابهر مشتركا مقام سوم را كسب كردند.
برگزاري مسابقات ورزشي بين دانش آموزان
¤ جشنواره ورزش همگاني دانش آموزان پسر استان زنجان در سه رشته ورزشي هفت سنگ، طناب زني و بازيهاي بومي و محلي در مقاطع تحصيلي ابتدايي، راهنمايي و متوسطه برگزار شد.
در پايان اين رقابتها در رشته هفت سنگ دوره ابتدايي، ماهنشان اول شد، ناحيه يك زنجان و شهرستان ابهر نيز به ترتيب دوم و سوم شدند. در دوره راهنمايي خدابنده، افشار و ا يجرود به ترتيب اول تا سوم شدند. در دوره متوسط ابهر رتبه اول را كسب كرد و خدابنده و بزينه رود در رتبه هاي دوم و سوم ايستادند.
در رشته طناب زني دوره ابتدايي، زنجانرود، خدابنده و خرمده به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را بدست آوردند در دوره راهنمايي زنجانرود، ايجرود و افشار اول تا سوم شدند.
در رشته بازيهاي بومي و محلي دوره راهنمايي منطقه زنجانرود قهرمان شد. شهرستان ابهر مقام نايب قهرماني را از آن خود كرد و منطقه سلطانيه در رتبه سوم ايستاد.
معرفي مچ اندازان برتر
¤در مسابقات مچ اندازي قهرماني باشگاه هاي استان زنجان كه در ايل داغي در وزن هاي 60، 65، 70، 75، 80، 85، 90، 100 و 110 كيلوگرم برگزار شد در نتايج تيمي، تيم شهرستان ابهر اول شد و تيم هاي باشگاه آفرينش و شهرستان طارم به ترتيب دوم و سوم شدند.
دانشجويان زنجاني فاتح مسابقات منطقه 2
¤تيم دانشجويي تنيس روي ميز و شطرنج خواهران و كشتي آزاد و فرنگي برادران دانشگاه آزاد واحد زنجان توانستند بر حريفان خود در بين واحدهاي دانشگاهي منطقه 2 غلبه كنند.
حسين محمدي ثانوي در پي برگزاري مسابقات تنيس روي ميز خواهران واحدهاي دانشگاهي كه در شهر اردبيل برگزار شد تيم واحد زنجان با كسب بالاترين امتياز اول و تيمهاي مهاباد و اردبيل به مقامهاي دوم و سوم دست پيدا كردند.
در مسابقات شطرنج خواهران نيز زنجان عنوان نايب قهرماني را كسب كرد و تيم مهاباد بر صدر ايستاد و اردبيل سوم شد.
همچنين در مسابقات كشتي آزاد و فرنگي واحدهاي دانشگاهي كه در شهر ابهر برگزار شد، 12 تيم از واحدهاي منطقه حضور داشتند كه در نهايت تيم زنجان با كسب عنوان قهرماني در رشته كشتي آزاد و تيم هاي اردبيل و مهاباد بر سكوي دوم و سوم ايستادند و در قسمت كشتي فرنگي اردبيل اول، ابهر دوم و زنجان بر سكوي سوم ايستاد.
واليبال شاهرود خوش درخشيد
شاهرود-خبرنگار كيهان: تيم هاي جوانان و نوجوانان واليبال شاهرود مقام قهرماني مسابقات واليبال استان سمنان را از آن خود كردند. مسابقات واليبال جوانان استان سمنان به مدت 2 روز با حضور تيم هاي شاهرود، دامغان و سمنان در دامغان برگزار شد و مسابقات نوجوانان استان نيز با حضور 4 تيم شاهرود، گرمسار، سمنان و دامغان به مدت 3 روز در شاهرود برگزار شد. تيم واليبال نوجوانان شاهرود در اين مسابقات مقام اول را كسب كرد. همچنين تيم واليبال جوانان شاهرود هم موفق شد در اين مسابقات قهرمان شود. اين دو تيم به مسابقات قهرماني كشور اعزام شدند.
راه اندازي ورزش هاي هوايي در خرم دره
خرم دره- خبرنگار كيهان: رئيس اداره تربيت بدني خرم دره از راه اندازي و توسعه ورزش هاي هوايي در اين شهرستان خبر داد و گفت: در اين زمينه درصدد احداث باند فرود براي ورزشكاران رشته هاي پروازي هستيم و براي اجراي اين طرح در سال جاري 250 ميليون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است خليل پور افزود: توسعه رشته هاي دوچرخه سواري، تيراندازي با كمان و صحرانوردي و اعزام ورزشكاران خرم دره به مسابقات كشوري تكميل 2 طرح سكوي تماشاگران ورزشگاه 5 هزار نفري و سالن ورزشي روستاي نصيرآباد و برگزاري همايش هاي مختلف ورزشي از جمله پياده روي خانوادگي از برنامه هاي امسال اين اداره است.
ارزيابي ورزشكاران بوكس استان مركزي
اراك- خبرنگار كيهان: رئيس هيئت مشت زني استان مركزي از اجراي طرح ارزيابي هنرجويان ورزش بوكس و آموزش كيفي آنان براي نخستين بار در استان مركزي خبر داد. عليرضا عباسي گفت: در اين طرح بوكسورها به چهار سطح تقسيم مي شوند كه در پايان برگزاري هر سطح آزموني از هنرجويان به عمل مي آيد كه در صورت كسب امتياز لازم موفق به دريافت گواهينامه شده و سطح هاي بعدي را فرا مي گيرند. وي گفت: با اجراي اين طرح از اين پس ورزشكاران مي توانند در مسابقات استاني و كشوري شركت كنند. هم اكنون به استثناي شهرهاي دليجان، تفرش، آشتيان و خنداب، هيئت بوكس در ديگر شهرهاي استان مركزي راه اندازي شده است.
حمايت صنعت از ورزش استان مركزي
¤ مدير كل تربيت بدني استان مركزي گفت: زيرساخت هاي ورزش قهرماني و حرفه اي در اين استان مهيا است و تنهابخش صنعت بايد در اين زمينه همت مضاعف داشته باشد.
خسرو قمري افزود: با حضور بخش صنعت در ورزش مي توان براي پخش مسابقات ورزشي به صورت زنده با صدا و سيماي استان و كشور هماهنگي و رايزني كرد.
وي تصريح كرد: اين اداره كل براي تعامل، همكاري، ارائه مشاوره هاي تخصصي، هماهنگي و تلاش براي گرفتن مجوزهاي قانوني با هدف حضور بخش صنعت در ورزش استان آمادگي كامل دارد.
قهرماني بسكتباليست هاي خراسان رضوي
اسفراين- خبرنگار كيهان: مسابقات بسكتبال منطقه چهار كشوري دختران در شهرستان اسفراين با معرفي تيم هاي برتر پايان يافت.
در اين دوره از مسابقات 48 نفر در قالب 4 تيم در رده سني جوانان از استان هاي خراسان شمالي، رضوي، جنوبي و سيستان و بلوچستان حضور داشتند كه به مدت سه روز به صورت دوره اي با يكديگر به رقابت پرداختند.
در پايان مسابقات تيم خراسان رضوي در سكوي نخست ايستاد و تيم هاي خراسان شمالي و جنوبي به ترتيب رده هاي دوم تا سوم را كسب كردند.
تيم برتر اين مسابقات به مرحله كشوري راه پيدا خواهد كرد و تيم هاي رده دوم و سوم با ساير استان ها به رقابت خواهند پرداخت.
گفتني است مسابقات بسكتبال دختران در سراسر كشور در 8 منطقه برگزار مي شود.
بهره مندي ورزشكاران استان البرز از خدمات بيمه
كرج- خبرنگار كيهان: تعداد 125 هزار ورزشكار استان البرز تا پايان سال 90 تحت پوشش بيمه درماني قرار مي گيرند. اشكان ارديبهشت رئيس هيئت پزشكي ورزش استان البرز در نشست خبري در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حال حاضر بيش از 104 هزار ورزشكار در رشته هاي مختلف در شهرستانهاي استان البرز تحت پوشش بيمه درماني اين هيئت قرار دارند.
وي با اشاره به پرداخت 600 ميليون ريال هزينه درمان به ورزشكاران استان البرز تصريح كرد: متوسط پرداخت هزينه ورزش به ورزشكاران 130 هزار تومان است كه در اين زمينه طي سال گذشته در مجموع 600 ميليون ريال به 550 ورزشكار هزينه درمان پرداخت شده است.
تجليل از 5 ورزشكار مدال آور مسابقات جهاني 2011 بيماران خاص در اراك
اراك- خبرنگاركيهان:
پنج ورزشكار مدال آور مسابقات جهاني 2011 بيماران خاص و پيوند اعضاي استان مركزي، در ميان استقبال پرشور جامعه ورزش، مسئولان استان و خانواده شان وارد اراك شدند و مورد تجليل قرارگرفتند.
به گزارش خبرنگارما، اين دوره از مسابقات با شركت 2هزار ورزشكار زن و مرد از 54 كشور جهان در رشته هاي دووميداني، بدمينتون، تنيس روي ميز، شنا، بولينگ و واليبال در سوئد برگزارشد و جمهوري اسلامي ايران به مقام پنجم دست يافت.
در اين مسابقات پنج نفر از ورزشكاران استان مركزي كه عضو تيم ملي نيز هستند توانستند مدال هاي قهرماني را كسب كنند. اين افراد به نامهاي سيدجلال الدين اميني در رشته 5هزارمتر پياده روي دووميداني مدال طلا، شهناز عباسي در رشته 800 متر دووميداني مدال طلا و رشته 400 متر دووميداني مدال برنز، صديقه صفري در رشته دوبل تنيس روي ميز مدال طلا و در رشته انفرادي مدال نقره و مهري اسكندري در رشته دوبل تنيس روي ميز مدال برنز و آزاده حمزه لويي در رشته دوبل تنيس روي ميز مدال برنز و در رشته انفرادي مدال برنز را كسب كردند.
مسابقه ويلچرراني جانبازان
سرويس شهرستانها: مسابقه ويلچرراني جانبازان در مشهد برگزار شد.
در پايان اين مسابقه كه به ميزباني هوانيروز مشهد و با حضور 35 نفر از جانبازان قطع عضو و ضايع نخاعي در محل پايگاه هوانيروز برگزار شد.در كلاس قطع عضو: محمدرضا كريمي، احمد احمديان و محمود ارجمندي اول تا سوم شدند.
در كلاس ضايع نخاعي محمد باقرنيا اول شد و عباس كلانتر و مهدي مودب به ترتيب دوم و سوم شدند و در كلاس نخاعي محمد سالم نيا، محمد نيكنام و مهدي زواري عناوين اول تا سوم را به خود اختصاص دادند. به نفرات برتر اين مسابقات جوايزي اهدا شد.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14