(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 تیر 1390- شماره 19970

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آمريكا مي رود ؟ (يادداشت روز)
پروژه جديد آمريكا براي حمايت از فتنه گران
كاپشن (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
حداد عادل: استعفاي ولايتي از كميته 3نفره شايعه بود
سلطانيه: صالحي و آمانو 21 تير در اتريش با هم ديدار مي كنند
از سوي رئيس جمهور ابلاغ شد قانون تشكيل دو وزارتخانه جديد
مخالفان كه 5درصد هم نيستند ما هم كه در لندن پاي بساط نشسته ايم! (خبر ويژه)
روايت عاليجناب صورتي از دروغ گويي اصلاح طلبان (خبر ويژه)
برادر خوانده هاي القاعده چرا در راهروهاي كنگره رژه مي روند؟ (خبر ويژه)
مشاور نابغه بوش: يافتم... يافتم! (خبر ويژه)



آمريكا مي رود ؟ (يادداشت روز)

باراك اوباما روز پنج شنبه 2 تير (23 ژوئن) راهبرد جديد خود درباره افغانستان را اعلام كرد.
بر مبناي اين راهبرد، آمريكا تا پايان سال 2011، ده هزار نيرو و تا سپتامبر 2012، سي و سه هزار نيروي خود را از افغانستان خارج خواهد كرد و تا سال 2014 هم كل نيروهاي آمريكايي از اين كشور خارج مي شوند. اين كشور اكنون بيش از 90 هزار نيرو در افغانستان دارد و پس از اجراي اين برنامه، نيروهاي آن به سطح ماقبل استراتژي افزايش نيروي گيتس-اوباما تغيير خواهد كرد.
مسئله افغانستان، به خودي خود، يك پرونده ويژه براي ايران است و نقطه اي حساس در هماوردي منطقه اي ايران و آمريكا محسوب مي شود، اما اين يادداشت كوتاه با اين مسئله درگير نمي شود بلكه در پي آن است كه تاثير راهبرد جديد را بر متغيرهاي امنيت ملي ايران ارزيابي كند.
روش دقيق براي اين ارزيابي، آن است كه ببينيم كدام عوامل اوباما را به اتخاذ اين راهبرد جديد درباره افغانستان وادار كرده و آن عوامل بر راهبرد آمريكا در قبال ايران چگونه تاثير مي گذارد.
مجموعا دو عامل كليدي اوباما را ناچار كرد در مقطع فعلي، راهبردي تا اين حد بحث برانگيز را اتخاذ نمايد:
1- بحران اقتصادي در داخل آمريكا، و 2- فشار سياست داخلي در آستانه انتخابات رياست جمهوري سال 2012
از مورد اول شروع كنيم. همانطور كه در سخنراني اوباما هم پيداست، دولت آمريكا ديگر در موقعيتي نيست كه بتواند هزينه نبرد در افغانستان به شكل فعلي را بپردازد. حضور نظامي آمريكا در افغانستان از سال 2001 تا كنون بيش از 500 ميليارد دلار هزينه برداشته است. اوباما به خوبي دريافته اقتصاد نحيف و رنجور آمريكا ديگر در موقعيتي نيست كه بتواند باري چنين گران را به دوش بكشد. اقتصاد آمريكا اكنون يكي از بدترين دوران هاي خود را مي گذراند. روزنامه لس آنجلس تايمز ديروز گزارش داد كه ميليون ها بيكار در آمريكا به اين نتيجه رسيده اند كه ديگر نمي توانند به تامين هزينه هاي زندگي خود ادامه بدهند و لذا به شدت به اعانه دولت نياز دارند. وضع به قدري بحراني است كه بزرگترين اقتصاد دنيا در ماه ژوئن فقط 25 هزار شغل ايجاد كرده است! از آن طرف، جمهوري خواهان حاكم بر كنگره به شدت با هرگونه افزايش هزينه هاي دولت مخالفت مي كنند و اين يعني اوباما قادر به بهبود خدمات تامين اجتماعي و بيمه بيكاري هم نخواهد بود و در نتيجه دورنماي بن بستي پيش روي دولت اوباما قرار گرفته كه عبور از آن بي نهايت دشوار است. در چنين اوضاع و احوالي، كاملا روشن است كه دولت اوباما هيچ توجيهي در افكار عمومي داخلي آمريكا براي تداوم هزينه ته مانده خزانه اش در جنگ افغانستان ندارد. اين موضوعي است كه اوباما هم سعي كرد در نطق 23 ژوئن خود به طور آبرومندانه بيان كند. اوباما براي حفظ آبرو اين طرز بيان را انتخاب كرد كه هميشه هدف از مداخلات آمريكا در خارج از مرزهايش اين بوده كه وضع داخلي آمريكا را بهتر كند اما در اين مورد خاص، مداخله خارجي بوضوح وضع اقتصادي در داخل آمريكا را به بدترين حالت ممكن سوق داده است، پس بايد به اين وضع خاتمه داد.
مورد دوم هم بسيار جالب توجه است. در آمريكا نيز -مثل بسياري نقاط ديگر در جهان- مسائل سياست خارجي در آستانه انتخابات تبديل به مسئله سياست داخلي مي شود. جمهوري خواهان كه همواره مدافع دوآتشه استفاده از ديپلماسي قايق هاي توپ دار و به كار گرفتن قدرت ارتش براي پيشبرد اهداف آمريكا در اين گوشه و آن گوشه جهان بوده اند، اكنون فقط به اين دليل كه بناست در سال 2012 با اوباما رقابت كنند، تبديل به مخالفان سرسخت جنگ هاي آمريكا در خاورميانه شده اند. قصه آنقدر شور شده كه منابع دموكرات مي گويند اوباما نگران است رقيب جمهوري خواه او در انتخابات آينده جدول زماني فشرده تري را براي خروج نظاميان آمريكايي در افغانستان پيشنهاد كند! در مورد جنگ ليبي هم كه روشن است كنگره همه تلاش خود را براي متوقف كردن حضور آمريكا در ائتلاف عليه قذافي به كار گرفت و نقش دولت اوباما را كه از ابتدا تصميم گرفته بود در اين جنگ به لحاظ رسانه اي نقش اول را نداشته باشد -اگرچه واقعا داشت- باز هم كمتر كرد به گونه اي كه اكنون منابع اروپايي اذعان دارند ائتلاف ناتو لااقل به لحاظ نظامي قادر به شكست قذافي نيست مگر اينكه راه حل سياسي براي بحران پيدا شود. همه اينها به اين دليل است كه هم در دولت و هم در كنگره، سياستمداران آمريكايي دريافته اند كه افكار عمومي آمريكا به شدت خواهان پايان درگيري هاي كنوني آمريكا در نقاط مختلف جهان، عدم آغاز هر گونه درگيري جديد و بازگشت سربازان آمريكايي به كشورشان است. با اين وضع، پيش بيني اين موضوع سخت نيست كه در آستانه انتخابات 2012 نوعي مسابقه «دوري جنگ» در فضاي داخلي آمريكا به راه خواهد افتاد و پيروز شدن در اين مسابقه براي اوباما به هيچ روي آسان خواهد بود.
راهبرد جديد در افغانستان محصول يك تركيب عاجل از مجموعه اين عوامل است. اوباما از يك طرف مي خواهد يك دور ديگر در آمريكا رئيس جمهور باشد و از طرف ديگر مي داند كه جمهوري خواهان همانطور كه مايكل مك كانل عضو برجسته جمهوري خواهان در كنگره اعلام كرده تمام تلاش خود را خواهند كرد تا اين اتفاق نيفتد. او براي باقي ماندن در كاخ سفيد بايد دوباره نظر مردم آمريكا را به سوي خود جلب كند و براي رسيدن به اين هدف هم چاره اي جز اين ندارد كه به مردم آمريكا بگويد نقشه هايي براي بهبود وضع اقتصادي آنها در سر دارد كه يكي از نقشه ها پايان بريز و بپاش هاي نظامي در خارج از مرزهاي آمريكاست.
اما مشكلي كه در اينجا وجود دارد اين است كه تيم امنيت ملي آمريكا به خوبي مي داند خروج سراسيمه از منطقه بويژه عراق و افغانستان -كه هر دو در حال رخ دادن است- مي تواند كل دستاوردهاي ادعايي آنها در يك دهه گذشته در منطقه را نابود كند. بويژه حالا كه مردم خاورميانه عليه آمريكا به پاخاسته اند، خروج آمريكا از عراق و افغانستان اين پيام را به آنها منتقل خواهد كرد كه آمريكا نهايتا چاره اي جز ترك منطقه پيش روي خود نديده و اين هم اعتماد به نفس آنها براي ايستادن در مقابل ديكتاتورهاي منطقه (و شايد به راه انداختن دور جديدي از انقلاب هاي ضد آمريكايي در منطقه) را به شدت افزايش خواهد داد و هم از سوي مقابل، زير پاي ديكتاتورهاي آمريكايي را كه همواره بابت قرار داشتن زير چتر نظامي آمريكا در منطقه احساس خاطر جمعي مي كرده اند، خالي خواهد كرد. جالب است كه كساني مانند رابرت گيتس وزير پيشين دفاع و ديويد پترائوس رئيس فعلي سيا دقيقا از همين موضع با راهبرد جديد آمريكا مخالفت كرده و گفته اند كه نيروهاي نظامي آمريكا براي تثبيت دستاوردهاي خود در افغانستان به زماني بيش از آنچه اوباما به آنها داده نياز دارند. تنها عضو تيم امنيت ملي اوباما كه از اين راهبرد دفاع كرد، لئون پانتا رئيس پيشين سيا بود كه البته جايزه اش را هم گرفت. او اكنون وزير دفاع است.
مسئله بعدي كه اساسي تر است اين است كه ايران به آساني مي تواند ادعا كند نقشي كليدي در بيرون رفتن آمريكا از عراق و افغانستان ايفا كرده است. واضح است كه ايران بسيار بيشتر از آمريكايي ها در توسعه زير ساخت هاي اين دوكشور، پيش برد فرايند ملت سازي و تكميل پروژه دولت سازي بويژه در بخش هاي امنيتي موثر بوده است. درست است كه اين فرايندها هنوز كامل نشده اما بدون شك خروج آمريكا از اين دو كشور كمكي موثر به شتاب گرفتن آن خواهد بود چرا كه حتي خود آمريكايي هم قبول دارند كه بخش عمده خشونت ها و مشكلات در اين دو كشور به سبب حضور آنها بوده است.
بنابراين نتايج زير كاملا قطعي است:
1- راهبرد جديد آمريكا در افغانستان به هيچ وجه از موضع قدرت اعلام نشده است. اين راهبرد محصول تنگناهاي بسيار جدي و غير قابل حل داخلي و خارجي اوباماست. اوباما در اين راهبرد سعي كرد هم جانب نظامي ها را نگه دارد و هم به مطالبه مردم پاسخ بدهد اما در واقع نه اين كار را كرده است و نه آن كار را.
2- در حالي كه انقلاب هاي منطقه در حال ورود به فازي جديد است، خروج آمريكا از منطقه و فرو رفتن آن در لاك سياست داخلي، فرصتي بسيار گرانبها در اختيار انقلابيون منطقه قرار خواهد داد تا حساب خود را با برخي ديكتاتورهاي سخت جان تر صاف كنند. خروج آمريكا از عراق و افغانستان به وضوح به اين معناست كه تعهد امنيتي اين كشور به ديكتاتورهاي منطقه كاهش خواهد يافت و در اين اوضاع شرايط آنها بسيار شكننده تر از قبل خواهد شد.
3- برخي منابع مي گويند آمريكا اساسا بناي يك خروج واقعي از منطقه را ندارد بلكه صرفا تصميم گرفته نمايشي با مصرف داخلي ترتيب بدهد. بر اساس اطلاعات موجود، آمريكايي ها تصميم دارند در افغانستان پايگاه هايي دائمي بويژه در مرزهاي شرقي اين كشور تاسيس كنند؛ در عراق، بيش از 9 نقطه استراتژيك را در دست خود نگه دارند و علاوه بر همه اينها چند پايگاه نظامي جديد هم در آسياي ميانه تاسيس كنند كه وظايف تداركاتي و لجستيكي را بر عهده بگيرد. اين هشدار را بايد جدي گرفت.
4- آمريكا اساسا مسئله افغانستان را حل نكرده است و بعيد هم هست هيچ دورنمايي براي حل آن در اختيار داشته باشد. مسئله افغانستان تنها زماني حل مي شود كه مسئله پاكستان حل شده باشد ودر مورد پاكستان هم روابط واشينگتن- اسلام آباد اكنون يكي از بحراني ترين دوران هاي خود را مي گذراند
5- و بالاخره اينكه راهبرد جديد درباره افغانستان نشان مي دهد نقش دو عامل اقتصاد و سياست داخلي در تصميم هاي دولت آمريكا در حال پر رنگ تر شدن است. هر چه نقش اين دو عامل در سياستگذاري هاي آمريكا پر رنگ تر شود، امكان ايجاد تهديد هاي واقعي عليه ايران كم تر خواهد شد و هرچه تهديدها كمتر شود، ايران وسعت عمل بيشتري در انتخاب هاي استراتژيك هسته اي، منطقه اي و فرامنطقه اي خود خواهد داشت.
مهدي محمدي

 



پروژه جديد آمريكا براي حمايت از فتنه گران

سرويس سياسي-
سخنگوي وزارت خارجه آمريكا از ادامه تلاشهاي آمريكا از طريق مقامات رده بالاي اين كشور براي ايجاد اختلال و ناامني در ايران و كمك به جريان هاي مخالف نظام به بهانه دموكراسي خبر داد.
خانم نولاند، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا در پاسخ به پرسش خبرنگاري راجع به نحوه فعاليت هاي ضد ايراني اين وزارت خانه بر عليه جمهوري اسلامي گفت: همينطور كه مي دانيد ما خود در واشنگتن مشغول فعاليت دائمي جهت حمايت از ايرانيان مخالف هستيم و سفارتخانه هاي ما نيز در اين باره بطور مستمر مشغول مي باشند.
بنابراين گزارش، نولاند در ادامه از حضور مقامات رده بالاي آمريكايي در تجمعات احتمالي اپوزيسيون در يكي از شهرهاي آمريكا (لس آنجلس) خبر داد و آن را حمايت از دموكراسي و مردم ايران (فتنه گران) ناميد.
اين گزارش حاكيست، سخنگوي ياد شده از كمك سفارتخانه هاي آمريكا در خارج به جريان هاي مخالف در راستاي پروژه آمريكايي «برقراري دموكراسي» خبر داد.
همچنين وزارت امور خارجه آمريكا در اقدامي ديگر از اعمال محدوديت هاي صدور ويزا براي رهبران ايراني و ساير حاميان نقض حقوق بشر در ايران توسط آمريكا و انگليس خبر داد.
«هيلاري كلينتون»، وزير امور خارجه آمريكا در قالب بيانيه اي اعلام كرد: اقدامات امروز يادآوري مهمي به ايران است مبني بر اينكه جامعه بين الملل آن دسته از مقامات را كه حقوق بشر را نقض مي كنند و آرمان هاي دموكراتيك شهروندان خود را سركوب مي كنند، مسئول مي داند.
از جمله مقامات ايراني مشمول اين محدوديت ويزايي، وزراي دولتي، ارتش و مأموران اجراي قانون و همچنين مقامات قوه قضائيه و زندان ها هستند.
وزارت خارجه آمريكا اعلام كرده است: علاوه بر اين، كانادا از تشديد اقدامات عليه عاملان سوء استفاده اعلام حمايت كرده است.
كلينتون در ادامه بيانيه خود گفته است: تا زماني كه دولت ايران، متجاوزان به حقوق بشر را دادگاهي و از شهروندانش حمايت نكند، آمريكا، انگليس، كانادا و ساير شركا به نمايندگي از مردم ايران ايستادگي خواهند كرد.
ادعاي وزارت خارجه آمريكا از نقض حقوق بشر در ايران در شرايطي گزارش مي شود كه وضعيت حقوق بشر در آمريكا بسيار نگران كننده تر از آن چيزي است كه مقامات و رسانه هاي اين كشور مدعي آن هستند. همه روزه در كشور آمريكا شاهد رويدادهاي ناگواري در زمينه نقض حقوق بشر هستيم؛ رويدادهايي كه رسانه هاي جريان مسلط در آمريكا از پوشش اخبار مربوط به آن ها خودداري مي ورزند.
وزارت امور خارجه روسيه چندي پيش با استناد به گزارش نهايي كارگروه شوراي حقوق بشر سازمان ملل، از توصيه هاي سازمان ملل به مقامات آمريكا در رابطه با رعايت حقوق بشر و رفع مشكلات داخلي اين كشور خبر داده بود و خود واشنگتن نيز در گزارشي به سازمان ملل اعتراف كرد كه سوابق آمريكا از لحاظ حقوق بشر پايين تر از حد ايده آل بين المللي است.
خبرگزاري فرانسه نيز گزارش داد: جان بيرد- وزير امور خارجه كانادا- گفت كه كانادا، انگليس و آمريكا براي جلوگيري از ورود مقامات ايران به خاك اين كشورها با يكديگر هماهنگي خواهند كرد.
وزير امور خارجه كانادا كه كشورش تحت فشار براي نقض كردن حقوق بوميان كانادا قرار دارد، درباره پيام اين محدوديت گفت: پيام ما اين است كه «ايران به جايگاهش به عنوان عضو كامل و محترم جامعه بين المللي تا زماني كه به تعهدات بين المللي و داخلي اش عمل نكند دست نخواهد يافت.»
همچنين انگليس اعلام كرد كه اسامي دانشمندان و مهندسان در ميان بيش از 50 نفري هستند كه هدف محدوديت و ممنوعيت صدور ويزا قرار مي گيرند اما افزود كه هيچ نامي را در اين رابطه منتشر نخواهد كرد.
ويليام هيگ- وزير امور خارجه انگليس- نيز با ايراد اتهاماتي عليه ايران افزود: انگليس با شركايش براي جلوگيري از ورود طيفي گسترده از افراد مرتبط با برنامه هاي غني سازي و هسته اي ايران به كشورهاي شان همكاري نزديكي خواهد داشت. اين شامل دانشمندان، مهندسان و آن هايي است كه آن تجهيزات را تهيه مي كنند.
هيلاري كلينتون- وزير امور خارجه آمريكا- نيز گفت كه فهرستي از افرادي كه هدف قرار گرفته اند شامل «وزيران دولت، افسران نظامي و مجري قانون و مقامات قضايي و زندان ها» است.

 



كاپشن (گفت و شنود)

گفت: تعدادي از گروه هاي ضد انقلاب به كيهان اعتراض كرده و ناسزا گفته اند كه چرا سران فتنه را «فسيل زنده» ناميده است.
گفتم: در عوض تعداد ديگري از همين گروه هاي ضد انقلاب هم نظر كيهان را تاييد كرده و در سايت هاي خود نوشته اند «با اين حال و روز درب و داغوني كه جنبش سبز(!) دارد، حق با كيهان است كه سران جنبش را فسيل زنده خطاب مي كند».
گفت: يكي از كاربران سايت فيس بوك نوشته است؛ «براي جنبش سبز مشكل خيلي بزرگي پيش نيامده بلكه فقط با يك شكست معمولي روبرو شده و هنوز هم زنده است»!
گفتم: يارو از پسربچه همسايه پرسيد؛ اين چه صدايي بود كه ديشب از منزل شما بلند شد؟ پسربچه جواب داد؛ چيز مهمي نبود، مامانم با بابام دعوا مي كرد، عصباني شد، كاپشن بابام رو از پنجره به بيرون پرت كرد. يارو گفت ولي صداي گروپ اومد و معلوم بود، چيز سنگيني به پائين پرت شده است. پسربچه گفت؛ آره، آخه بابام هم توي كاپشنش بود!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
رايس وزير خارجه اسبق آمريكا در رونمايي از مجسمه ريگان در لندن اظهار داشته فعاليت هاي ريگان در پايان بردن جنگ سرد ميان آمريكا و شوروي باعث ايجاد صلح در جهان شده و انقلاب هاي كشورهاي عربي منطقه از نتايج آن است. لطفا بنويسيد واقعا به چنين ادعايي باور دارند؟ اگر چنين است پس چرا اين انقلاب ها ماهيت ضدآمريكايي و ضدصهيونيستي دارند و موجبات سردرگمي شما سياستمداران آمريكايي را فراهم كرده اند.
4250---0190
¤ وقتي فتنه 88 را با درايت رهبري و هوشياري مردم پشت سر گذاشته ايم چرا بعضي از خوانندگان روزنامه هر از چندگاهي صحبت از خطر فتنه مي كنند. فتنه گران علف هاي هرزي بودند كه از باغستان انقلاب هرس شدند. ما براي دفع خطر از فتنه هاي آينده هم با قدرت به ميدان مي آييم و جاي نگراني نيست؟
9179---0912
¤ با توجه به اين گفته رئيس ديوان عدالت اداري كه قوه قضاييه در برخورد با متخلفان خط قرمز نمي شناسد لطفا در مورد برخورد با آقازاده فراري و مقيم انگلستان به مردم گزارش بدهند كه چه اقداماتي كرده اند؟ و پرونده در چه مرحله اي از سير قانوني قرار دارد؟
3391---0912
¤ از صداوسيما تقاضا مي كنم براي رفع شبهات و سوءاستفاده دشمنان حجم اخبار مربوط به حوادث سوريه و نقش سرويس هاي صهيونيستي و غربي در آن را افزايش دهد.
مجيد بيدار - مشهد
¤ از سوي شهرداري شهرستان قائم شهر روي ديوارهاي شهر عكس هايي با نماد شيطان پرستي كشيده اند. از پنج ماه قبل تذكر داده ايم و اعتراض مي كنيم هنوز براي پاك كردن و محو ساختن اين نمادها اقدامي نكرده اند.
0187---0911
¤ چرا درباره نمادهاي فراماسونري كه در تهران گسترش يافته است مطلب نمي نويسيد و چرا مسئولين هيچ عكس العملي از خود نشان نمي دهند؟
8596---0912
¤ در بازار كيش داخل يكي از مغازه ها از طريق تلويزيون يك زن نيمه برهنه تبليغ لباس مي كرد. مسئولين تا كي مي خواهند اين جلوه هاي فساد را ببينند و اقدامي از خود نشان ندهند.
1650---0911
¤ چرا بايد در فصل ميوه هاي تابستاني در داخل ميادين تره بار شهرداري شاهد عرضه انگور كشور شيلي و سيب فرانسوي باشيم.
5608---0912
¤ پل روگذر ميدان آزادگان كرج فرسوده شده و پايه هاي آن استحكام گذشته را ندارد تا حادثه تلخي بوجود نيامده اقدام به اصلاح آن بكنند.
3453---0919
¤ تبليغات پرسروصداي شركت سايپا را قبول كنيم يا خالي شدن باتري اتومبيل ريو تازه تحويل داده شده در كمتر از 20 روز را كه دچارش شده ام. به نمايندگي مركزي هم مراجعه كرده ام مي گويند بايد ماشين چندين روز بخوابد، آيا باتري به آنها بدهند يا ندهند.
بهفر
¤ اگر يارانه شير را بردارند و به توليد اختصاص بدهند همه شهروندان نمي توانند به آن دسترسي داشته باشند. و اين محصول فقط به دست خانواده هاي مرفه جامعه مي رسد. قشر ضعيف كشور را حداقل از اين فرآورده لبني كه ارتباط مستقيم با سلامتي مردم دارد محروم نكنند.
1407---0916
¤ از نمايندگان محترم مجلس شوراي اسلامي مي خواهم كه طرح احتساب يك و نيم برابر كار مشاغل سخت و زيان آور را تصويب و اجرايي كنند.
6810---0911
¤ ما ساكن حمزه آباد شهرري هستيم هر شب به علت سوزاندن زباله، هوا چنان آلوده مي شود كه به سختي مي توان نفس كشيد. مجبوريم كولرها را در اين هواي گرم خاموش كنيم و پنجره ها را هم ببنديم. با اين وضع سلامتي عده زيادي از شهروندان با خطر مواجه مي شود از شهرداري منطقه 20 شهرري تقاضاي رسيدگي عاجل را داريم.
يعقوبي
¤ چرا با وجود نصب پل عابر پياده داراي پله برقي در بيش از 6 ماه قبل و ترافيك زياد و احتمال خطر تصادف عابر پياده در روبه روي پايانه شرق تهران اين پل افتتاح نمي شود؟!
نصيري
¤ هواپيمايي ايران ايرتور از صدور بليط نيم بها به جانبازان خودداري مي كند. لطفا رسيدگي شود.
عباس شمس اصفهان
¤ از مسئولين درخواست مي شود مشكلات جانبازان به ويژه آنهايي كه فاقد شغلند و پرونده در بنياد ندارند و نياز مداوم به مصرف قرص هاي گران قيمت و دستگاههاي اكسيژن ساز يك ميليون و چهارصد هزار توماني و... دارند را مرتفع نماييد.
9360---0936و 2846---0935
¤ 2 روز و 2 شب بود كه تلويزيون در مشهد برفكي نشان مي داد با هر جا هم كه تماس مي گرفتيم كسي پاسخگو نبود آنچه باعث شگفتي بنده است اينكه اگر به جاي برفكي شدن تلويزيون خداي نكرده اتفاق و بحران خاصي پيش مي آمد مردم براي كمك گرفتن با كجا تماس بگيرند كه كسي جوابگو باشد.
برغاني
¤ مدت 3سال است پول به حساب شركت خودروسازي زاگرس خودرو براي دريافت يك خودرو واريز كرده ام ولي تاكنون اين شركت به تعهدات خود عمل نكرده است و براي پس گرفتن مبلغ واريز شده هم مي گويند به علت مشكل مالي، شركت فعلا امكان برگشت پول سپرده را ندارد. لطفاً بفرماييد بنده چه كنم.
خرم
¤ از مسئولين برگزاري نمازجمعه تهران تقاضا مي كنم كه در صورت امكان سايباني هم در قسمت آقايان نمازگزار در خيابان مجاور محل برگزاري نمازجمعه نصب كنند تا در گرماي تابستان و برف و باران زمستان با مشكل مواجه نشوند.
يك شهروند
¤ در سال 87 با اجراي طرح نظام هماهنگ خدمات كشوري حقوق بازنشستگان افزايش يافته با اين كه تاريخ اجراي آن از مهرماه 86 بوده ، متاسفانه تاكنون مابه التفاوت آن پرداخت نشده است. لطفاً بنويسيد تا شايد مسئولان رسيدگي كنند.
يزداني
¤پروژه پارك درون شهري ميراث فرهنگي در انديمشك سه سال است تمام نشده و حدود 10 ماه است كه كار ساخت آن تعطيل شده است از مسئولين مربوطه درخواست اقدام لازم را دارم.
قلاوند
¤ از نيروي انتظامي درخواست مي شود نسبت به راه اندازي كانكس پليس در شهرك آزادي-كيلومتر 4 جاده مخصوص از زير مجموعه كلانتري تهرانسر اقدام نمايد تا آمار سرقت هاي منازل و خودرو كاهش يابد.
جمعي از اهالي محل
پاسخ روابط عمومي شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
در پاسخ به مطلب مندرج روزنامه در تاريخ 4/4/1390 پيرامون «افزايش يكباره كرايه اتوبوس ميدان خراسان-انقلاب» به اطلاع مي رساند: افزايش كرايه اتوبوس هاي شركت واحد براساس نظريات كارشناسي بوده و در راستاي اجراي مصوبه شوراي اسلامي شهر تهران انجام گرديده است.»
 



حداد عادل: استعفاي ولايتي از كميته 3نفره شايعه بود

عضو كميته 3نفره وحدت اصولگرايان اعلام كرد كه خبر استعفاي ولايتي ازاين كميته شايعه بوده است.
غلامعلي حداد عادل در خصوص اين كه برخي معتقدند كه كميته سه نفره تلاش جريان انحرافي است و نبايد در ساز و كار وحدت اصولگرايان حضور داشته باشد، اظهار داشت: در روزهاي اخير سخنان مشكل سازي از سوي برخي دوستان نقل شده است كه من به آنها توصيه مي كنم، افرادي كه قصد مصاحبه در اين زمينه را دارند در صحبت ها و تعابيرشان دقيق عمل كنند و مطالبي را به كار نبرند كه وسيله اختلاف افكني باشد.
عضو كميته 3 نفره با بيان اين كه نبايد افراد موثر در وحدت اصولگرايان توسط برخي تضعيف شوند، افزود: بعضي از اصولگرايان گاهي تعابيري را به كار مي برند كه مخالفان آن را برجسته كرده و اذهان عمومي را مشوش مي كنند كه همين امر موجب دلسردي مردم مي شود.
عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام در خصوص نحوه جلوگيري از سهم خواهي گروهي در ميان اصولگرايان، اظهار داشت: به هيچ وجه نبايد سهم خواهي در ميان اصولگرايان وجود داشته باشد و نكته بسيار مهم اين است كه صالح ترين و شايسته ترين افراد به مجلس راه پيدا كنند و مهم نيست كه از تشكل ما باشد يا ديگري بلكه بايد دلسوز، مومن و لايق براي احراز نمايندگي مردم در مجلس شوراي اسلامي باشد.
حداد عادل تاكيد كرد: سهم خواهي موجب اختلاف در ميان اصولگرايان خواهد شد.
وي در خصوص انتشار خبر استعفاي ولايتي از كميته 3 نفره و تكذيب آن اظهار داشت: دكتر علي اكبر ولايتي از ابتدا نيز استعفا نكرده بودند.
حداد عادل در گفت وگو با مهر، تصريح كرد: هنگامي كه ديديم مخالفان روي چه چيزي تبليغ مي كنند بايد مراقب باشيم و احتياط بيشتري انجام دهيم.

 



سلطانيه: صالحي و آمانو 21 تير در اتريش با هم ديدار مي كنند

علي اصغر سلطانيه از ديدار وزير خارجه كشورمان با مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در حاشيه سفرش به اتريش خبر داد.
علي اصغر سلطانيه ديروز با اشاره به سفر آتي علي اكبر صالحي به اتريش در راستاي روابط دوجانبه، از ديدار وي در حاشيه اين سفر با يوكيا آمانو خبر داد و افزود: وزير خارجه كشورمان سه شنبه 12 جولاي با مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي ديدار مي كند.
نماينده دائم ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي همچنين از ديدار صالحي در حاشيه سفرش با ديگر مقامات بين المللي حاضر در وين خبر داد و گفت: در اين راستا وزير خارجه كشورمان با يوري فدوتوف مدير كل دفتر سازمان ملل در وين و تيبور تات مدير اجرايي كميسيون مقدماتي سازمان منع جامع آزمايش هاي هسته اي CTBTO ديدار و گفت وگو مي كند.
علي اكبر صالحي وزير خارجه كشورمان قرار است در راستاي ديدارهاي دوجانبه در سفري به وين در 20 تيرماه با همتاي اتريشي خود ديدار كند.

 



از سوي رئيس جمهور ابلاغ شد قانون تشكيل دو وزارتخانه جديد

قانون تشكيل دو وزارتخانه «تعاون، كار و رفاه اجتماعي» و «صنعت، معدن و تجارت» كه در مجلس تصويب و به تاييد شوراي نگهبان رسيده است از سوي رئيس جمهور براي اجرا ابلاغ شد.
بر اين اساس، به موجب اين قانون از ادغام سه وزارتخانه تعاون، كار و امور اجتماعي و رفاه و تامين اجتماعي و دو وزارتخانه صنايع و معادن و بازرگاني به ترتيب دو وزارتخانه تعاون، كار و رفاه اجتماعي و صنعت، معدن و تجارت تشكيل مي شود و كليه وظايف و اختياراتي كه طبق قوانين برعهده وزارتخانه ها و وزيران ياد شده بوده است به دو وزارتخانه جديد و وزيران آنها منتقل مي شود.
به موجب اين قانون از ادغام سه وزارتخانه تعاون، كار و امور اجتماعي و رفاه و تامين اجتماعي و دو وزارتخانه صنايع و معادن و بازرگاني به ترتيب دو وزارتخانه تعاون، كار و رفاه اجتماعي و صنعت، معدن و تجارت تشكيل مي شود و كليه وظايف و اختياراتي كه طبق قوانين برعهده وزارتخانه ها و وزيران ياد شده بوده است به دو وزارتخانه جديد و وزيران آنها منتقل مي شود.
همچنين همه امكانات، تعهدات، اعتبارات، نيروي انساني و اموال منقول و غيرمنقول در وزارتخانه تعاون، كار و امور اجتماعي و رفاه و تامين اجتماعي به وزارت تعاون كار و رفاه اجتماعي و نيز در وزارتخانه هاي صنايع و معادن و بازرگاني به وزارت صنعت، معدن و تجارت منتقل مي شود.
براساس اين قانون، تنقيح قوانين مربوط به وظايف و اختيارات وزارتخانه هاي ياد شده، با توجه به قوانين برنامه پنجساله پنجم توسعه، اجراي سياست هاي كلي اصل 44 قانون اساسي و مديريت خدمات كشوري در كار گروهي متشكل از معاونان برنامه ريزي و نظارت راهبردي، توسعه مديريت و سرمايه انساني، حقوقي و امور مجلس رئيس جمهور و حسب مورد وزير مربوطه ظرف شش ماه انجام و پس از تصويب هيئت وزيران به مجلس شوراي اسلامي تقديم مي شود.
در همه قوانين به جاي وزارتخانه هاي ياد شده و وزيران آنها به ترتيب وزارتخانه هاي «تعاون، كار و رفاه اجتماعي» و «صنعت، معدن و تجارت» و وزيران آنها جايگزين مي شود.

 



مخالفان كه 5درصد هم نيستند ما هم كه در لندن پاي بساط نشسته ايم! (خبر ويژه)

يكي از عناصر فراري مقيم لندن، مسعود بهنود را متهم به فريبكاري و منقل بازي به اسم مبارزه كرد. بهنود نامبرده را شعبان بي مخ خوانده بود.
ماجرا از آنجا آغاز شد كه بهنود چند روز پيش از اينكه عكس حضورش در انتخابات توسط فرد ياد شده منتشر شده ابراز ناراحتي كرد و او را شعبان بي مخ خواند. اين فرد در واكنش، خاطراتي را درباره حضور همزمانش در لندن و گفت وگويش با بهنود منتشر كرد. «آذرمهر» مي نويسد: از بهنود پرسيدم براي رأي دادن آمده؟ و او هم تأييد كرد كه آمده بود به مصطفي معين رأي بدهد. آن موقع بهنود يكي از امضاكنندگان طرح رفراندوم بود كه شركت در انتخابات را تحريم كرده بود. من خودم هم از امضاكنندگان بودم.
وي درباره ادامه گفت وگويش با بهنود مي نويسد: تا از 18 تير اسم بردم، بهنود گفت تو كه اصلا 18 تير ايران نبودي، من بودم و هجده تير رفتم براي دانشجويان سخنراني كردم. در همين هنگام دو دوستي كه با من بودند و هجده تير در تهران دستگير شده بودند واكنش نشان دادند كه آقاي بهنود! كجا سخنراني كردين؟ شما با فائزه هاشمي آمديد، بچه ها تا شما را ديدند، هو كردند و شما در رفتيد. بهنود با شنيدن اين سخنان يكه خورد چون انتظار نداشت دوستان من شاهدهاي عيني حوادث تير 78 باشند كه او قصد داشت با تحريف ماجرا براي خودش كسب اعتبار كند.
پتكين آذرمهر ادامه مي دهد: يكي از دوستان من كه با ما بود، همان روز مصاحبه اي با صداي آمريكا انجام داد و گويا در حين مصاحبه گفت كه ما مسعود بهنود را هم ديديم كه رفته بود در راي گيري شركت كند. شب كه به خانه رسيدم صداي آمريكا را نگاه مي كردم، بهنود با ميبدي مناظره مي كرد و ميبدي گفت ما شنيديم كه شما رفتين راي هم دادين. بهنود باز يكه خورد و معلوم بود عصباني شده بود و گفت «اگر منظورتون اون پسره اي بود كه مثل «شعبان بي مخ» بود و جلوي من را گرفته بود، سينه و بازوهاش را ريخته بود بيرون و فلان و فلان و غيره...». من ورزشكار هستم و او قيافه ورزشكاري من را مسخره مي كرد.
وي پس از آن به منقل نشيني و مجالس بزمي بهنود و رفقا به اسم مبارزه و... اشاره مي كند و مي نويسد: اينجا در لندن از نزديك ديدم كه روشنفكرهاي ما چگونه يك قضيه ساده را به يك [...] بزرگ تبديل مي كنند و چه [...]هايي كه تحويل مخاطب نداده اند. من چند سال پيش بهنود را از نزديك در خانه آقاي اثني عشري ديده بودم. در بحبوحه ماجراي فرج سركوهي بود و بهنود به لندن آمده بود، چند تا از اين شاعرها و نويسنده هاي وطني هم آمده بودند بهنود را ببينند، من هم فكر مي كردم آمده اند در مورد ناپديد شدن فرج سركوهي صحبت كنند، اما چايي كه صرف شد، بساط [...] به پا شد و من هم كه از اين عادت هاي روشنفكران خودمان متنفر هستم و حتي تحمل شنيدن بوي اين بساط را ندارم، فورا محل را ترك كردم. اما آن موقع نمي دانستم كه اين طرفداران [...] از كساني كه ورزشكار هستند ذاتا متنفر هستند و كلا ورزش با روحيه آنها جور درنمي آيد.
وي در بيان خاطرات ديگري از بهنود يادآور شد: دو سال پيش از انتخابات و در جلسه اي از بهنود سوال شد تقلب بشود چي؟ او پاسخ داد «جمهوري اسلامي تقلب نمي كند، نكرده و نخواهد كرد». بيرون از جلسه ديدم به برخي از دور و بري هاش مي گفت مخالفين جمهوري اسلامي 5 درصد هستند نه بيشتر. در كل هرگز نديدم كه بهنود راهكاري براي مبارزه در خارج كشور ارائه بده، سخنراني هاي او سرشار از جوك و لطيفه و خاطره هستند نه راهكار. شايد هم اشكال از خود ماست كه يك قصه نويس را با يك خبرنگار يا مبارز سياسي يا استراتژيست اشتباه مي گيرند. من شاهد بودم كه روشنفكران ما چگونه و به چه راحتي دروغ مي گويند به بقيه اهانت مي كنند و تهمت مي زنند و گمان مي كنند چون سايت هاي فارسي را در دست دارند، برايشان عواقبي پيش نخواهد آمد. من افتخار مي كنم كه شبيه «شعبان بي مخ» باشم ولي دروغگو نباشم.
يادآور مي شود در ميان محافل اپوزيسيون، بهنود به عنوان فردي چاخان گو و خالي بند و در عين حال فرصت طلب و بي ثبات شناخته مي شود. وي توسط عطاءاله مهاجراني و نشريه بهمن به عرصه مطبوعات برگشت و پس از مدتي به لندن رفت.



 



روايت عاليجناب صورتي از دروغ گويي اصلاح طلبان (خبر ويژه)

اكبر گنجي با تبرئه روشنفكران ضدانقلاب، تصريح كرد اصلاح طلبان مكررا دروغ مي گويند.
وي طي مقاله اي در سايت كذاب بي بي سي (وابسته به دولت انگليس) نوشت «گفت وگوهاي اخير پيرامون شركت يا عدم شركت در انتخابات مجلس تا حدودي به تندي گراييده است». وي اضافه مي كند: روشنفكر قلمرو عمومي به دنبال تقرب به حقيقت (صدق معرفت شناختي) است اما حقيقت براي فعال سياسي/ سازماني داراي چندان اهميتي نيست.
مستخدم اصلاح طلبان در انتخابات مجلس ششم براي تخريب چهره هاشمي رفسنجاني و ممانعت از راهيابي وي به مجلس همچنين نوشت: اصلاح طلبان از دو طريق درباره هاشمي رفسنجاني ضدحقيقت عمل مي كنند يا سابقه رفسنجاني را دگرگون كرده و تمام اين واقعيات را از زندگي او حذف مي كنند، و يا مدعي مي شوند كه سخن گفتن پيرامون اين حقايق به مصلحت نيست. چرا؟ چون ما به حمايت او احتياج داريم. چرا؟ چون ما مي خواهيم با حزب او (كارگزاران سازندگي) ائتلاف كنيم و نمي توان همزمان حقيقت آقاي رفسنجاني را برملا كرد. گروهي طي دو سال گذشته اكبر هاشمي رفسنجاني را به عنوان شخصيتي دموكرات و حلال مسائل گذار به دموكراسي قلمداد و تبليغ كرده اند. آيا اين حقيقت است يا آگهي تبليغاتي؟
وي درباره دروغگويي اصلاح طلبان متذكر شد: اصلاح طلبان در انتخابات كانديدا شده و خواهند شد. مطابق ماده 28 قانون انتخابات مجلس شوراي اسلامي نامزدها بايد داراي شرايط زير باشند: «اعتقاد و التزام عملي به اسلام و نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران» و «ابراز وفاداري به قانون اساسي و اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه.» در زمان ثبت نام در وزارت كشور برگه اي به آنها مي دهند تا پر كنند. اعتقاد (التزام نظري) و التزام عملي به قانون اساسي و اصل مترقي ولايت مطلقه فقيه دو پرسش مهم آن پرسش نامه است. اگر بنويسند قبول نداريم، به طور طبيعي در همان گام اول به وسيله وزارت كشور رد صلاحيت مي شوند. تمامي اصلاح طلبان نامزد شده به اين دو پرسش پاسخ مثبت مي دهند. آنان كه اين دو اصل را قبول نداشته، طبعا دروغ گفته اند.
گنجي بدين ترتيب از اصلاح طلبان خواست كه خود را روشنفكر ننامند. او تصريح كرد با وجود رد صلاحيت افراد وابسته به اپوزيسيون، شرط انتخابات آزاد كه اصلاح طلبان مي گويند، واقعيت ندارد.
تلاش اكبر پونز (متهم به چماقداري) براي بالا بردن جايگاه خود به عنوان يك روشنفكر در حالي است كه اصلاح طلبان افراطي بارها از نامبرده به عنوان شعبان بي مخ براي تسويه حساب و ترور شخصيت مخالفان شان به هر قيمت- ولو دروغ و جعل خبر- استفاده كردند و او صرفا به خاطر شهرت طلبي به اين چماقداري تن داد بي آن كه به حقيقت و اخلاق و انسانيت و صداقت بينديشد. از سوي ديگر وي توضيح نمي دهد چگونه از تريبون رسانه هاي كذاب وابسته به MI6 و CIA و (بي بي سي و راديو فردا و گويا نيوز و راديو زمانه و روزنت) مي توان ادعاي اخلاق و صداقت كرد؟
يادآور مي شود روزنامه توقيف شده عصر آزادگان پس از بهره برداري حداكثري از گنجي (در كنار روزنامه صبح امروز حجاريان)، لقب عاليجناب صورتي را به گنجي داد و تصريح كرد كه وي با جعل و تحريف درصدد رسيدن به شهرت به هر قيمت است.

 



برادر خوانده هاي القاعده چرا در راهروهاي كنگره رژه مي روند؟ (خبر ويژه)

يكي از عناصر ضدانقلاب از معامله گسترده مقامات آمريكايي با گروهك تروريستي منافقين خبر داد و تصريح كرد اين اقدام هر چند كه به نام حمايت از جنبش سبز انجام مي شود اما به ضرر بقيه گروه هاي اپوزيسيون تمام خواهد شد.
تريتا پارسي در نشريه هافينگتون پست مي نويسد: در طول زندگي ده ساله ام در واشنگتن، هرگز نديدم كه نمايندگان القاعده در راهروهاي كنگره آمريكا رژه بروند. اما مجاهدين خلق، سازماني كه دست هايش آلوده به خون ايراني ها و آمريكايي ها است، با وجود قرار گرفتن در فهرست سازمان هاي تروريست بين المللي دولت آمريكا، آزادانه تمام اين كارها را در پايتخت ايالات متحده انجام مي دهد و لابي هاي ميليون دلاري بي سابقه اي انجام مي دهد و ممكن است هفته آينده موفق شود تا از فهرست گروه هاي تروريستي خارج شود.
وي اضافه مي كند: اگر القاعده و يا هر گروه تروريستي ديگر در واشنگتن دي سي كمك مالي جذب مي كرد، در كنگره لابي مي كرد، و يا جلسه مطبوعاتي در باشگاه ملي خبرنگاران آمريكا برگزار مي كرد، اف بي آي، و ساير نهادهاي امنيتي فدرال و محلي آمريكا، بي شك، دور تا دور آن را محاصره مي كردند. اما اينها كارهايي است كه سازمان مجاهدين خلق به راحتي انجام مي دهد. به نظر نمي رسد كه قانون در مورد اين گروه اجرا شود حتي عليرضا جعفرزاده يك سخنگوي گروه مجاهدين خلق توسط فاكس نيوز در اواسط سال 2000 به عنوان تحليلگر مسائل تروريستي استخدام شد.
تريتا پارسي با اشاره به اين ادعاي منافقين كه از سال 2001 دست از خشونت كشيده اند، يادآور مي شود: اما براساس آمار اف بي آي اين استدلال حقيقت ندارد. يك گزارش سال 2004 سازمان اف بي آي كه به تازگي منتشر شده، نشان مي دهد كه دست كم به مدت سه سال اين گروه، پس از ادعاي نفي تروريسم، به برنامه ريزي و اقدامات تروريستي اش ادامه داده است. اين امر نبايد كسي، حتي حاميان اين گروه در كنگره آمريكا را شگفت زده كند. وزارت امور خارجه آمريكا اسنادي دارد كه «سابقه سياه» مجاهدين خلق در كشتن شهروندان آمريكا و ايران در عمليات هاي تروريستي را نشان مي دهد. همچنين مشاركت در جنگ صدام عليه ايران، كمك به صدام در سركوب شيعيان و كردهاي عراق، رفتار خشونت بار و حتي شكنجه اعضاي خود است. فراموش نكنيم كه سازمان مجاهدين خلق حتي اعضاي خود را سركوب و اسير مي كند. براساس گزارش سازمان راند، مجاهدين خلق بيش از 70 درصد از اعضاي خود را در كمپ اشرف برخلاف ميل باطني شان زنداني كرده اند.
گزارش هافينگتون پست حاكي است: حتي اگر باور كردن ادعاي مجاهدين خلق مبني بر كنار گذاشتن خشونت امكان پذير بود، ولي بايد به اين حقيقت توجه مي شد كه اين گروه هنوز در فهرست گروه هاي تروريستي قرار دارد و با آنها بايد طبق قوانين تروريستي آمريكا عمل شود.
گروهك منافقين نقش روشني در فتنه و آشوب 8 ماهه سال 88 و اعمال خشونت و ترور داشت و فتنه گران هرگز با آنها مرزبندي نكردند هيچ كه هماهنگي هم به خرج دادند اما تريتا پارسي اكنون ادعا مي كند: خارج كردن نام مجاهدين خلق از فهرست گروه هاي تروريستي براي جنبش سبز يك فاجعه است!

 



مشاور نابغه بوش: يافتم... يافتم! (خبر ويژه)

مشاور مطبوعاتي شوراي امنيت ملي آمريكا در دوران رياست بوش نسبت به منافع فراوان انقلاب هاي منطقه براي جمهوري اسلامي ابراز ناخرسندي كرد و خواستار توقف اين روند شد.
اليس جوردن در وب سايت نشنال ريويو نوشت: حكومت ايران از تازه ترين تحولات در منطقه خاورميانه بهره جسته و احساس اطمينان بيشتري پيدا كرده است، ولي بايد تلاش شود تا بهار عربي به زمستاني براي حكومت ايران تبديل شود. اكنون نيروهاي آمريكايي در حال خروج از عراق و افغانستان هستند. نمونه ليبي نشان داد كه ارتش آمريكا حاضر به دخالت هاي بيشتر در منطقه نيست. برخي از دولت هاي عربي متحد آمريكا در منطقه سرنگون شده اند و حكومت هاي عربي حاشيه خليج فارس نيز كه در برخي از آنها اقليت شيعه پرشماري زندگي مي كنند تحت تاثير تحولات سياسي جهان عرب موقعيت باثباتي ندارند. در چنين شرايطي حكومت ايران به پيشبرد سياست هاي خود در سطح منطقه شتاب بيشتري داده است.
جوردن با انتقاد از روش برخورد دولت آمريكا در برابر رزمايش موشكي ايران مي نويسد: واشنگتن در برابر آزمايش هاي موشكي ايران سكوت كرد. اين موضع گيري درست مثل سكوت واشنگتن در برابر سركوب اعتراضات مخالفان در سال 2009 بود. در يك چنين شرايطي ايران با استفاده از فضاي ملتهب جهان عرب، به گفته رابرت گيتس، وزير دفاع آمريكا، سعي دارد از اين اوضاع به بهترين نحو به نفع خود بهره برداري كند.
وي اضافه مي كند: سياست هاي منطقه اي ايران جهات گوناگوني دارد كه همه آنها به ضرر منافع و امنيت آمريكاست. مصر در ماههاي اخير به كشتي هاي جنگي ايران اجازه داد از كانال سوئز عبور كرده و در بنادر نظامي سوريه پهلو بگيرند. همزمان با سخنراني باراك اوباما در مورد خروج بخشي از نيروهاي آمريكايي از افغانستان، حامد كرزي در تهران با آيت الله خامنه اي رهبر ايران ديدار و مذاكره كرد.
اين مشاور مطبوعاتي سابق شوراي امنيت ملي آمريكا در پايان خاطرنشان مي كند: كارشناسان امور ايران عملكرد حكومت اسلامي در صحنه معادلات منطقه اي و بين المللي را با اصطلاح «بازي شطرنج سه بعدي» توضيح مي دهند. زمان آن فرارسيده است كه دولت باراك اوباما نيز عينك هاي سه بعدي خود را به چشم بزند. پيشنهاد من در پيش گرفتن روشي است بين حمله نظامي و تداوم تحريم. بهترين راه اعمال فشار به حكومت ايران، حمايت از گروههاي مخالف دولت ايران است تا بهار عربي به زمستاني براي حكومت ايران تبديل شود.
اين مشاور نابغه توضيح نداده كه چرا دولت هاي گوناگون آمريكايي از جمله دولت بوش و اوباما ناتوان از راه اندازي كودتاي مخملي و كاريكاتور انقلاب در ايران هستند حال آن كه انقلاب اسلامي توانسته تاثيرات الهام بخش و بي بديلي در جنبش ملت هاي مسلمان مصر و تونس و بحرين و يمن و اردن و عربستان و... بگذارد؟ و صرف لفاظي درباره تبديل بهار عربي به زمستان براي ايران چگونه مي تواند آمريكا را از باتلاق خودساخته خارج كند ضمن اينكه دولت هاي بوش و اوباما از هيچ نوع حمايتي نسبت به گروهك هاي ضدانقلاب اسلامي به ويژه در طول 2 سال اخير دريغ نكرده اند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14