(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 تیر 1390- شماره 19970

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
آيت الله مصباح يزدي: حيات جامعه اسلامي به ولايت فقيه است
ولي امر مسلمين در ديدار اساتيد، مولفان و فارغ التحصيلان تخصصي مهدويت :
تطبيق برخي علائم ظهور بر اشخاص غلط و انحرافي است
يك مقام هندي : بهاي نفت ايران از طريق بانك هاي ترك و اماراتي پرداخت مي شود
تظاهركنندگان ميدان التحرير: با ايران متحد شويد
آمادگي دانشگاه عالي دفاع ملي براي پذيرش داوطلبان خارجي تا دو سال آينده
رد ميليون ها دلار از دعاوي عليه ايران و وصول 5/2 ميليارد دلار از آمريكا
فاضلي خبر داد پرتاب سه ماهواره ديگر به فضا تا پايان سال جاري
جانبازي در آبعلي به ياران شهيدش پيوست
تا 4 ماه آينده جمعيت جهان به مرز 7 ميليارد نفر مي رسد
مسابقات سراسري ورزشي دختران دانش آموز در همدان آغاز شد
آغاز ساخت ضريح 72 تن شهداي كربلا
معاون وزير اقتصاد و دارايي: ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي داشتيم
مديرعامل شركت آب و فاضلاب : كشور با بحران كمبود آب مواجه مي شود
وزير آموزش و پرورش: سرانه مدارس 20 درصد افزايش يافت
معاون رئيس جمهور خبر داد ارائه 200 نوع خدمت ملي از طريق اينترنت ملي
در مسابقات جهاني ربوكاپ تركيه روي داد شكست تيم آمريكا مقابل دانشگاه آزاد قزوين
اخبار ادبي و هنري



آيت الله مصباح يزدي: حيات جامعه اسلامي به ولايت فقيه است

رئيس موسسه آموزشي پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به ضرورت تبيين مسئله ولايت فقيه در حكومت اسلامي تاكيد كرد كه حيات جامعه اسلامي به ولايت فقيه است.
آيت الله «محمدتقي مصباح يزدي» در ديدار جمعي از روحانيون گفت: مساله ولايت فقيه يكي از مسائل فرهنگي نظري است كه شيعه براساس اعتقاداتش خود را ملزم به تبعيت از ولايت فقيه مي داند و اين با حكومت در ديگر كشورها بسيار متفاوت است؛ چون در ديگر كشورها حداكثر مسئولي با آراي مردم انتخاب شده و مردم از باب وفاي به عهد فرامين او را اجرا مي كنند.
وي با اشاره به اين كه ولايت فقيه ركن معنوي و اصلي نظام است، گفت: اعتبار مشروعيت ولي فقيه به انتساب آن به خداي متعال است كه در درجه اول پيامبر خدا(ص) و بعد از آن حضرت ائمه معصومين(ع) و در زمان غيبت معصوم اقرب و اشبه افراد به معصوم در راس نظام قرار مي گيرد و در حقيقت وجوب پيروي از ولايت فقيه از جانب خداست.
مصباح يزدي ادامه داد: با اين توضيح قوانين و مصوبه هايي كه ساير قوا تحت امر ولايت فقيه وضع مي كنند نيز مشروعيت مي يابد و عمل به آن ها واجب مي شود.
رئيس موسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) با اشاره به سخن امام خميني(ره) مبني بر اين كه اطاعت از دولت اسلامي شرعا واجب است، گفت: امام نفرمودند عرفا و يا قانونا، اطاعت از دولت واجب است بلكه فرمودند شرعا، و وجوب شرعي تنها در صورتي است كه انتساب به خدا داشته باشد.
وي با تاكيد بر اين كه اصلي ترين مساله نظري و فكري در فرهنگ ما ولايت فقيه است، ادامه داد: حيات جامعه اسلامي به ولايت فقيه است و حتي دشمنان سرسخت نظام، كشور ما را به ولايت فقيه مي شناسند و پيشرفت هاي امروز كشور در زمينه هاي مختلف در سايه همين ولايت فقيه شكل گرفته است.
وي با اشاره به اين كه ما بايد هم از لحاظ تئوري به تدوين مساله ولايت فقيه بپردازيم و هم از لحاظ عملي، الگويي مناسب براي آن طر احي كنيم، اظهار كرد: يكي از ابهام ها قيد مطلقه در ولايت فقيه است كه سبب شده افراد از آن برداشت ديكتاتوري كنند و هنوز برخي نمي دانند حوزه اختيارات ولي فقيه كدام است و مطلقه بودن ولايت فقيه در برابركدام مقيده است و برخي از خودي ها ولايت را به مسائل شخصي هم سرايت مي دهند. وقتي اين مسائل براي افراد خودي هنوز مشخص نيست، چگونه بايد انتظار داشت براي كشورهاي غربي مشخص باشد، بنابراين عدم درك صحيح از ولايت فقيه سبب ايجاد نوعي بدبيني نسبت به نظام و ولايت فقيه شده است.

 



ولي امر مسلمين در ديدار اساتيد، مولفان و فارغ التحصيلان تخصصي مهدويت :
تطبيق برخي علائم ظهور بر اشخاص غلط و انحرافي است

حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ديروز در ديدار جمعي از اساتيد، كارشناسان، مؤلفان و فارغ التحصيلان تخصصي مهدويت، با اشاره به اهميت بسيار بالاي موضوع مهدويت به عنوان هدف حركت و مجاهدت انبياء در طول تاريخ، انتظار را بخش جدايي ناپذير موضوع مهدويت دانستند و تأكيد كردند: يكي از موارد مهم و ضروري در مقوله مهدويت، افزايش كارهاي عالمانه، دقيق و متقن به دست اهل فن و متخصصان واقعي اين موضوع و پرهيز از كارهاي عاميانه، جاهلانه، غيرمعتبر و براساس تخيلات و توهمات است.
ايشان در سخنان خود، ابتدا به تبيين اهميت موضوع مهدويت پرداختند و با تأكيد بر اينكه مهدويت در شمار چند مسئله اصلي معارف عاليه ديني است، افزودند: هدف حركت انبياء و بعثت ها، پايه ريزي جهاني با چارچوب توحيدي و براساس عدالت و بهره گيري از همه ظرفيت هاي موجود در انسان است و دوران ظهور امام زمان عجل الله تعالي فرجه الشريف نيز، دوران حاكميت حقيقي توحيد، معنويت، دين و عدل بر شئون مختلف زندگي فردي و اجتماعي انسانها است.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اگر مهدويت نباشد، همه تلاشها و مجاهدت انبياء بي فايده و بي اثر خواهد بود.
حضرت آيت الله خامنه اي به موضوع مهدويت در اديان الهي نيز اشاره كردند و افزودند: درهمه اديان الهي، تقريباً كلياتي از حقيقت مهدويت بيان شده اما در اسلام، اين موضوع از مسلّمات است و در ميان مذاهب اسلامي نيز، شيعه، موضوع مهدويت را با مصداق روشن و جزئيات خانوادگي و شخصيتي فرد مورد انتظار كه از روايات معتبر و مستند شيعه و غيرشيعه، به دست آمده، مطرح مي كند.
رهبر انقلاب اسلامي بعد از تبيين اهميت موضوع مهدويت و جايگاه آن در اديان الهي و مذاهب اسلامي، به موضوع انتظار به عنوان جزء جدايي ناپذير مهدويت اشاره و خاطرنشان كردند: انتظار به معناي مترصد يك فرد زنده و حقيقت قطعي بودن، است و اين معنا از انتظار، لوازمي دارد كه از جمله آنها، آماده شدن روحي و دروني و همچنين اجتماعي انسان براي دوران متوقع و با شرايط ويژه آن است.
حضرت آيت الله خامنه اي در همين خصوص افزودند: فرد منتظ ر بايد همواره خصوصيات و ويژگيهاي لازم دوران مورد انتظار را در خود حفظ و تقويت كند و اين انتظار، به گونه اي است كه از يك طرف، هيچگاه نبايد آن را طولاني مدت تصور كرد و از طرف ديگر هيچگاه نبايد آن را بسيار نزديك دانست.
ايشان با اشاره به ويژگي هاي دوران ظهور حضرت صاحب الزمان (عج)، تأكيد كردند: دوران آن حضرت، دوران حاكميت توحيد، عدل، حق، اخلاص، و عبوديت خدا است، بنابراين افراد منتظ ر نيز بايد همواره خود را به اين ويژگيها نزديك كنند و به وضع موجود راضي نباشند.
سومين نكته اي كه رهبر انقلاب اسلامي در موضوع مهدويت به آن اشاره كردند، ضرورت انجام كارهاي عالمانه، دقيق و مستند بود.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: يكي از خطرهاي بزرگ در موضوع مهدويت، كارهاي عاميانه، جاهلانه، غيرمستند و متكي بر تخيلات و توهمات است كه زمينه ساز مدعيان دروغين و دوري مردم از حقيقت واقعي انتظار خواهد شد.
ايشان با اشاره به مدعيان دروغيني كه در طول تاريخ برخي علائم ظهور را بر خود يا ديگران تطبيق مي دادند، افزودند: همه اين موارد غلط و انحرافي است زيرا برخي مطالب درباره علائم ظهور، غيرقابل استناد و ضعيف است و مطالب معتبر را هم نمي توان براحتي تطبيق داد.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: اينگونه مطالب غلط و انحرافي، باعث مي شوند، حقيقت اصلي مهدويت و انتظار مهجور بماند، بنابراين، بايد به شدت از كارها و شايعات عوامانه پرهيز كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي خاطرنشان كردند: البته كار عالمانه و مستند درباره موضوع مهدويت و انتظار نيز بر عهده اهل فن و متخصصاني است كه علم حديث و رجال را به خوبي مي دانند و با مسائل و تفكرات فلسفي آشنايي كامل دارند.
آخرين محوري كه رهبر انقلاب اسلامي درخصوص مقوله مهدويت به آن اشاره كردند، موضوع توسل به امام زمان(عج) و انس با آن حضرت بود.
ايشان خاطرنشان كردند: آشنايي صحيح و علمي با مقوله مهدويت زمينه ساز انس بيشتر با حضرت حجت(عج) و حركت شتابان تر به سمت اهداف عاليه خواهد بود.
رهبر انقلاب اسلامي تأكيد كردند: در موضوع انس با آن حضرت و توسل به ايشان نيز آنچه صحيح و مورد نظر است، توجه و توسل از دور است كه حضرت مهدي(عج) ان شاءالله آن را مي پذيرند اما برخي ادعاها و مطالب عاميانه درخصوص انس با حضرت، از طريق ديدار حضوري، غالباً دروغ و يا تخيلات ذهني است.
حضرت آيت الله خامنه اي در بخش ديگري از سخنان خود ضمن تشكر از دست اندركاران، به خدمات فراوان حجت الاسلام والمسلمين قرائتي در بخش هاي مختلف بويژه موضوعات نماز، زكات، تفسير، مهدويت و مبارزه با بي سوادي اشاره كردند و افزودند: آقاي قرائتي نمونه بسيار خوب و الگوي شايسته اي است زيرا خدمات ايشان همواره در عرصه هايي بوده كه خلأ و نياز فراواني در آنجا احساس شده است و اين چنين همت و تلاشي، ارزش مضاعف دارد.
رهبر انقلاب اسلامي با اشاره به اينكه نيت خالصانه و براي خدا، تأثير شگرفي در پيشرفت كارها دارد، بر لزوم استمرار و پيگيري كارهاي انجام شده در عرصه هاي مختلف تأكيد كردند.
در ابتداي اين ديدار حجت الاسلام والمسلمين قرائتي، گزارشي از فعاليتهاي انجام گرفته در نهضت سوادآموزي، ستاد اقامه نماز، ستاد زكات، و تفسير قرآن كريم ارائه كرد و درخصوص موضوع مهدويت گفت: تاكنون سيصد نفر بصورت تخصصي در موضوع مهدويت تحصيل كرده اند و آموزش هاي مجازي، كوتاه مدت و تربيت مربي مهدويت نيز ايجاد شده است.
وي انتشار چند فصلنامه و راه اندازي چندين سايت و مجله الكترونيكي در موضوع مهدويت را از ديگر اقدامات انجام گرفته برشمرد.
در اين ديدار جمعي از فعالان و مسئولان ستادهاي اقامه نماز، زكات، نهضت سوادآموزي، ترويج فرهنگ قرآني و تفسير حضور داشتند.

 



يك مقام هندي : بهاي نفت ايران از طريق بانك هاي ترك و اماراتي پرداخت مي شود

يك مقام وزارت دارايي و اقتصادي هند تصريح كرد كه كشورش بهاي نفت جمهوري اسلامي ايران را براساس مكانيسمي 3 جانبه و از طريق بانكهاي ترك و اماراتي پرداخت مي كند.
به نوشته روزنامه هندي ايندين اكسپرس، هند سرانجام مكانيسم پرداخت بهاي نفت خام ايران را پيدا كرد. اين روش پرداخت سه جانبه شامل افتتاح يك حساب بانكي روپيه اي براي پرداخت بهاي 20درصد از خريد سالانه، پرداخت به ليره از طريق يك بانك تجاري دولتي ترك به نام Turkiye Halk Bankasi مستقر در استانبول و پرداخت به يورو از طريق بانك مركزي امارات متحده عربي است.
به گزارش ايسنا به نقل از اين روزنامه هندي، يك مقام وزارت دارايي هند گفت كه تنها موضوع باقيمانده عبارت است از تعيين يك بانك هندي براي انتقال پولها و همچنين افتتاح حساب كه آن هم بايد در جلسه كميته بين وزارتخانه اي كه روز جمعه براي بررسي اين موضوع تشكيل مي شود، تعيين شود.
وي گفت كه قراردادهاي بانكي و اسناد گواهي و تاييد واردات و پرداخت بهاي نفت در حال ترجمه است، بنابراين فرمت هاي استاندارد پيش از آن كه بانكها در اين ماه قراردادها را امضا كنند، نهايي خواهد شد.
وي افزود كه ايران توسط وزارت خارجه از آخرين تحولات مطلع مي شود. تهران اخيرا نسبت به قطع صادرات نفت از ماه آينده هشدار داد.
براساس اين گزارش ماه گذشته، شركت ملي نفت ايران به پالايشگاههاي هندي از قبيل پالايشگاه منگلور و شركت Petrochemicals و شركت نفت اسار گفت كه مكانيسم پرداخت ها بايد مشخص شود، در غير اين صورت صادرات از ماه آگوست قطع خواهد شد.
اين مقام هندي گفت كه بانكهاي تعيين شده براي آمريكا كه براساس تحريم هاي سازمان ملل موانعي بر حسابهاي بانكي ايران اعمال مي كند، قابل قبول بود.
وي گفت كه واشنگتن انتقال پول را پذيرفت، چرا كه پيشنهادش مبني بر استفاده از مكانيسم تعديل (مانند آنچه كه كره جنوبي و ژاپن با ايران دارند) در مورد هند به دليل نداشتن توازن در صادرات و وارداتش با ايران قابل اجرا نبود. پيش بيني مي شود كه هند كه پس از چين، دومين خريدار نفت خام ايران است، امسال نزديك به 12ميليارد دلار نفت خام خريداري كند، ولي كمتر از 2 ميليارد دلار كالاها و ماشين آلات صادرات كند.
اين روزنامه نوشت: هند از ماه دسامبر تاكنون اندكي كمتر از 6 ميليارد دلار بابت خريد روزانه 400 هزار بشكه نفت به ايران بدهكار است. گرچه نفت خام تحت تحريم هاي سازمان ملل نيست، ولي بانكها از ترس طرد و كنار گذاشته شدن توسط آمريكا و اتحاديه اروپا، مايل به انتقال پول نيستند.
ژاپن و كره جنوبي به واردات نفت خام ايران ادامه مي دهند، ولي به همان ميزان نيز صادرات دارند كه مي توانند خريدهايشان را تسويه كنند. بحران هند پس از آن ايجاد شد كه بانك مركزي هند در دسامبر سال گذشته مكانيسم اتحاديه پاياپاي آسيايي را كنار گذاشت. ماه فوريه مسير موقتي پيدا شد و دهلي بهاي نفت را به يورو از طريق بانك ايراني EIH مستقر در هامبورگ آلمان پرداخت كرد. ولي آلمان خيلي زود تحت فشار آمريكا دريافت پول براي انتقال را متوقف كرد. ماه مي، كميته امنيتي كابينه به وزارت دارايي اجازه داد كه گزينه هاي مختلف براي حل اين موضوع، از جمله افتتاح حساب روپيه اي در هند را بررسي كند.

 



تظاهركنندگان ميدان التحرير: با ايران متحد شويد

سرويس سياسي-
در تظاهرات گسترده مردم مصر كه جمعه گذشته در ميدان التحرير قاهره برگزار شد تظاهركنندگان علاوه بر پيگيري مطالبات سياست داخلي مصر خواستار ارتقاء روابط قاهره با تهران شدند.
تظاهركنندگان مصري با حمل پلاكاردهايي ارتقاي هر چه سريع تر روابط قاهره و تهران را مطالبه كردند.
معمولاً در اين تظاهرات جايگاه هاي مختلفي براي سخنرانان در نظر گرفته مي شود و شخصيت هاي مختلفي در آنجا به سخنراني مي پردازند، تعدادي از اين شخصيت ها كه برخي از آنها از جمله اعضاي هيئتي بودند كه به ايران سفر كرده بودند در سخنراني هاي خود با تأكيد بر اينكه مصر بعد از انقلاب خود بايد مستقلانه تصميم بگيرد، خواستار برقراري هر چه سريع تر رابطه ايران و مصر شدند.
تظاهرات جمعه گذشته مصر كه با مشاركت تمام گروه هاي سياسي مصر و در چند شهر مهم مصر برگزار شد، مهمترين تظاهرات بعد از سقوط مبارك تلقي مي شود.
پس از سقوط دولت حسني مبارك، مقامات ارشد دستگاه ديپلماسي مصر، بارها و به كرات بر توسعه روابط قاهره با تهران تأكيد كرده اند.
در همين زمينه، محمد العرابي وزير خارجه جديد مصر در تازه ترين اظهاراتش در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط با تأكيد بر توسعه روابط كشورش با تهران تصريح كرد كه حق وتوي كشورهاي حوزه خليج فارس درباره برقراري روابط ميان مصر و ايران صحت ندارد.
پيش از وي، نبيل العربي نيز كه عهده دار سمت وزارت خارجه دولت مصر بود بر ارتقاء روابط مصر با جمهوري اسلامي ايران تأكيد كرده بود.
از سوي ديگر؛ ابراهيم الديراوي مدير مركز مطالعات فلسطيني در قاهره و نماينده جوانان انقلاب 25 ژانويه در گفت وگو با خبرگزاري فارس در قاهره درباره انقلاب مصر و آينده مناسبات آن با تهران تأكيد كرد: مصر در آستانه مرحله جديدي قرار دارد و رابطه قاهره با جمهوري اسلامي ايران به روند طبيعي خود باز خواهد گشت.
ديراوي همچنين پيشنهاد ائتلاف سه جانبه متشكل از ايران، مصر و تركيه براي مقابله با طرح هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي در منطقه را مطرح كرد و گفت: ايران و تركيه در كنار مصر مثلث قدرتمندي تشكيل مي دهند كه موجب اعتلاي امت اسلامي و مقابله با طرح آمريكايي- صهيونيستي در منطقه مي شود و اين بدون شك به قضيه فلسطين خدمت خواهد كرد.

 



حسن بيگي خبر داد
آمادگي دانشگاه عالي دفاع ملي براي پذيرش داوطلبان خارجي تا دو سال آينده

رئيس دانشگاه عالي دفاع ملي از برنامه ريزي اين دانشگاه براي پذيرش داوطلبين خارجي تا دو سال آينده خبر داد.
«ابراهيم حسن بيگي» در گفت وگو با فارس ، با اشاره به برگزاري بيستمين آزمون دوره دكتري اين دانشگاه، با بيان اينكه امسال شاهد حضور 406 نفر از داوطلبين در اين آزمون بوديم، گفت: اين داوطلبان در رشته هاي مديريت راهبردي، مديريت راهبردي نظامي، مديريت دانش، آينده پژوهي، دفاع ملي، سياست دفاعي، پدافند غيرعامل، مطالعات امنيت ملي، امنيت داخلي و تهديدات امنيت ملي شركت كرده اند.
حسن بيگي در ادامه با بيان اينكه تعداد پذيرفته شدگان اين آزمون به نمرات داوطلبان بستگي دارد، خاطرنشان كرد: داوطلباني كه حد نصاب نمره را كسب كنند براي مصاحبه دعوت مي شوند و براساس جمع بندي نمره آزمون كتبي، مصاحبه علمي و معيارهايي كه هيئت امنا اين دانشگاه تعيين مي كنند ارزيابي و پذيرش مي شوند.
وي همچنين در خصوص امكان پذيرش داوطلبين از ديگر كشورها نيز تصريح كرد: از برخي كشورهاي دوست و همسايه اين درخواست را داشته ايم كه اميدواريم طي دو سال آينده اين امكان نيز فراهم شود كه البته اين امر نيازمند فراهم شدن محيط و متون آموزشي متناسب با اين موضوع است.

 



يك مقام حقوقي خبر داد
رد ميليون ها دلار از دعاوي عليه ايران و وصول 5/2 ميليارد دلار از آمريكا

رئيس مركز امور حقوقي بين المللي رياست جمهوري گفت، ميلياردها دلار از دعاوي اشخاص حقيقي و حقوقي آمريكايي عليه دولت ايران مردود اعلام شده و 5/2 ميليارد دلار از آمريكا وصول شده است.
مجيد جعفرزاده با بيان اينكه مركز امور حقوقي بين الملل رياست جمهوري تاكنون در اجراي وظايف خود بيش از 5 هزار پرونده را بطور مستقيم يا از طريق شعب خود در پاريس و لاهه مورد بررسي و پيگيري قرار داده است گفت: كارنامه عملكرد واحد دعاوي مربوط به بيانيه الجزاير كه قريب 4 هزار پرونده را تحت تصدي داشته، نشان مي دهد كه ميلياردها دلار از دعاوي اشخاص حقيقي و حقوقي آمريكايي عليه دولت جمهوري اسلامي ايران و دستگاه هاي دولتي ايران مردود اعلام شده است.
وي افزود: حدود 5/2 ميليارد دلار از آمريكا وصول شده است و اين علاوه بر ميزان قابل توجهي اموال منقول، سهام و اموال غيرمنقول متعلق به دولت جمهوري اسلامي ايران است كه در ازاي قسمتي از پرداخت به عمل آمده به خواهان هاي آمريكايي (طي احكام ترافعي و سازشي) به تملك طرف ايراني درآمده است.
وي اضافه كرد: در واحد خارج از بيانيه نيز تا امروز بيش از يك هزار پرونده در كشورهاي مختلفي در آمريكا، اروپا، آسيا و آفريقا مورد پيگيري قرار گرفته است كه ميزان خواسته هر يك از آنها از چند صد هزار دلار گرفته تا چند ميليارد يورو متفاوت و متنوع است.
جعفرزاده كه با نشريه آفتاب حسن گفت وگو مي كرد اظهار داشت: به همين دليل با وجود اينكه تعداد معدودي از پرونده هاي ديوان داوري دعاوي ايران- ايالات متحده باقي مانده و هنوز مورد رسيدگي كامل قرار نگرفته است اما حجم معتنابه پرونده هايي كه خارج از بيانيه الجزاير اقامه شده اند اين مركز را همچنان به عنوان سكاندار كشتي دعاوي بين المللي كشور در حوزه هاي مختلف دعاوي اعم از حقوق تجارت بين الملل، حقوق بين الملل عمومي و غيره معرفي مي كند.

 



فاضلي خبر داد پرتاب سه ماهواره ديگر به فضا تا پايان سال جاري

رئيس سازمان فضايي كشور اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران تا پايان سال 90 سه ماهواره ديگر را به فضا پرتاب خواهد كرد.
حميد فاضلي با بيان اين كه در ماه مبارك رمضان كپسول فضايي زيستي به همراه موجودات زنده پرتاب مي شود، گفت: ماهواره فجر در تابستان و ماهواره دانشگاه علم و صنعت نيز در دهه فجر پرتاب مي شود.
فاضلي با اشاره به اين كه پرتاب ماهواره رصد، جايگاه علمي- فضايي ايران را در دنيا تثبيت كرد، افزود: با ادامه اين روند رو به رشد، كشور ما در جمع كشورهاي عضو باشگاه فضايي قرار دارد.
رئيس سازمان فضايي كشور با تصريح اين كه كشورهاي دارنده علم ساخت و پرتاب ماهواره كمترين اطلاعاتي به ما ندادند، گفت: پرتاب موفق 2 ماهواره، توان دانشمندان و متخصصان فضايي كشورمان را به دنيا ثابت كرد.

 



جانبازي در آبعلي به ياران شهيدش پيوست

آبعلي - خبرنگار كيهان:
جانباز پاسدار محمد شريفي راد پس از تحمل سال ها درد ناشي از جراحات وارده در طول جنگ تحميلي صبح ديروز به ياران شهيدش پيوست.
شهيد شريفي راد قبل از اعزام به جبهه در لباس پاسداري در سپاه پاسداران شهرستان دماوند مشغول فعاليت بود و علاوه بر آن در عرصه فرهنگي نيز فعاليت داشت.
پيكر اين شهيد امروز صبح از مقابل پايگاه اورژانس آبعلي به سمت گلزار شهداي اين شهر تشييع مي شود.

 



تا 4 ماه آينده جمعيت جهان به مرز 7 ميليارد نفر مي رسد

براساس اعلام سازمان جهاني جمعيت 31 اكتبر امسال جمعيت دنيا به مرز 7 ميليارد نفر مي رسد.
دكتر محمد اسلامي رئيس اداره جمعيت و تنظيم خانواده وزارت بهداشت گفت: با توجه به اين كه بحث كاهش نابرابري ها و عدالت در سلامت يكي از اهداف مهم سلامت در برنامه پنجم توسعه است بايد تمام تلاش خود را به كار گيريم تا تمامي شاخص هاي موجود در نظام سلامت بهبود پيدا كند.
بنا بر اعلام دكتر اسلامي با بيان اينكه در حال حاضر ايران داراي جمعيت 75 ميليون نفري است، گفت: بايد بتوانيم برنامه ريزي هاي دقيق و روشن تري براي كنترل وضعيت جمعيت داشته باشيم و با استفاده از آمار و اطلاعات موجود در كشور از برنامه هاي دقيق تري بهره مند شويم.
رئيس اداره جمعيت و تنظيم خانواده وزارت بهداشت با بيان اينكه جوانان درصد قابل توجهي از جمعيت ايران را تشكيل مي دهند، اظهار داشت: بسياري از جوانان در آستانه ازدواج هستند و بايد سعي كنيم تا با ايجاد برنامه هاي مختلف، بنيان خانواده اين افراد از سلامت كامل برخوردار شود.

 



مسابقات سراسري ورزشي دختران دانش آموز در همدان آغاز شد

همدان-خبرنگار كيهان
مسابقات ورزشي دختران دانش آموز سراسر كشور در دو رشته از 15 تيرماه در همدان آغاز شد.
در مراسم آغازين اين مسابقات، عباس حسني محتشم مدير كل آموزش و پرورش استان همدان گفت: همدان به عنوان يكي از استان هاي ميزبان براي بيست و سومين دوره مسابقات ورزشي مدارس دخترانه كشور انتخاب شده كه مسابقات دو رشته، شامل فوتسال و آمادگي جسماني در اين استان در حال برگزاري است.
وي ادامه داد: اين مسابقات با حضور 1700 نفر دانش آموز، مربي و سرپرست از مدارس دخترانه كشور، طي 24 روز در شهر همدان انجام مي شود.
حسني محتشم گفت: دانش آموزان دختر دوره ابتدايي، راهنمايي و متوسطه كشور در دو رشته فوتسال و آمادگي جسماني در اين مسابقات به رقابت مي پردازند.
گفتني است مسابقات آمادگي جسماني دختران دانش آموز مقطع راهنمايي طي روزهاي 16، 17 و 18 تيرماه برگزار شد كه در پايان فاطمه نودهي دانش آموز كلاس سوم راهنمايي از خراسان رضوي با كسب
20/462 امتياز به عنوان قهرمان قهرمانان اين مقطع شناخته شد.

 



آغاز ساخت ضريح 72 تن شهداي كربلا

مدير پروژه ساخت ضريح حضرت سيد الشهدا(ع) گفت: ساخت ضريح 72 تن شهداي كربلا از يك ماه گذشته آغاز شده است.
محمود پارچه باف ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به آغاز ساخت ضريح شهداي 72 تن از ماه گذشته اظهار داشت: ضريح شهداي 72 تن با سبك استاد فرشچيان آغاز شده و اميدواريم هر چه سريع تر به پايان برسد.
وي خاطرنشان كرد: مردم متدين و شيعه اثني عشري اطلاع داشته باشند كه از وجوهات و نذورات آنها در ساخت اين ضريح نيز استفاده مي شود.
مدير پروژه ساخت ضريح حضرت سيدالشهداء(ع) با اشاره به ميزان پيشرفت ساخت اين ضريح گفت: پيكره چوبي ضريح از سوي استاد فرشچيان و مهندسي سازه ضريح از سوي مهندس خوش نژاد طراحي شده و اكنون نجاران مشغول ساخت و ساز پيكره ضريح هستند.
وي خاطرنشان كرد: اميدواريم اين ضريح پس از پايان ساخت ضريح امام حسين(ع) و در فواصل نصب آن به پايان رسد و به كربلا منتقل شود.
پارچه باف در پايان عنوان داشت: بخش هايي از ساخت اين ضريح مانند گوي و ماسوره انجام شده و در مراحل ديگر سازه و نقش ها طراحي مي شود.

 



معاون وزير اقتصاد و دارايي: ميليارد دلار سرمايه گذاري خارجي داشتيم

معاون وزير اقتصاد و دارايي با اشاره به اينكه در سال گذشته، 20 درصد نسبت به سال 88 رشد جذب سرمايه گذاري خارجي داشتيم ، گفت: در سال گذشته حدود 4 ميليارد دلار جذب سرمايه گذاري خارجي داشتيم.
به گزارش فارس از شيراز، بهروز علي شيري در كارگروه اشتغال استان فارس اظهار داشت: در سال 88 ميزان جذب سرمايه گذاري خارجي 3 ميليارد دلار بود اما در سال 89 به 3 ميليارد و 800 ميليون دلار رسيد و اين در حالي است كه پيش بيني مي شود، در اين زمينه در سال 90 رشد 50 تا 60 درصدي داشته باشيم.
رئيس كل سازمان سرمايه گذاري با اشاره به حمايت از سرمايه گذاران خارجي افزود: براي نخستين بار مجلس يك ميليارد تومان براي حمايت از سرمايه گذاران خارجي مطرح كرده است كه مقرر شده در هفته آينده تصويب شود.
اين مسئول اضافه كرد: براي سرمايه گذاران خارجي جوايزي در نظر گرفته شده است كه اگر اين سرمايه گذاري ها در حوزه فناوري باشد رقم آن دو برابر شده و اگر سرمايه گذاران داخلي با شريك خارجي خود در كارهاي زيربنايي و امور فرودگاهي سرمايه گذاري كنند نيز باز دو برابر مي شود.
وي گفت: 20 درصد از منابع صندوق توسعه متعلق به سرمايه گذاري هاي خارجي است.
علي شيري با بيان اينكه مديران بايد شناخت حداكثري در مورد اشتغال داشته باشند اضافه كرد: تمام راه ها و ابزارها در اين زمينه شناسايي شده است كه تنها بايد از آنها متناسب با هنجارهاي جامعه خود استفاده و آن را اجرايي كنيم.
اين مقام كشوري با تاكيد بر ضرورت مشاركت بخش خصوصي در سرمايه گذاري ها ادامه داد: بخش خصوصي پروژه سه ساله اي كه قرار است بخش دولتي 13 ساله آن را به بهره برداري برساند، در وقت تعيين شده به سرانجام رسانده و در صورت توقف در كار به سمت نابودي مي رود چراكه براي سرمايه و وقت خود برنامه ريزي كرده است.

 



مديرعامل شركت آب و فاضلاب : كشور با بحران كمبود آب مواجه مي شود

مديرعامل شركت آب و فاضلاب با اشاره به مصرف سرانه بالاي آب در ايران كه بيش از 170 ليتر است، گفت: اگر اين مصرف اصلاح نشود، كشور به زودي با كمبود آب يا همان تشنگي مواجه مي شود.
به گزارش فارس از زنجان، مهدي ثمره هاشمي در مراسم توديع و معارفه مديران عامل دو شركت آب و فاضلاب شهري و روستايي استان زنجان با اشاره به اينكه ايران جزو كشورهاي كم باران دنيا محسوب مي شود، اظهار داشت: متوسط بارندگي در ايران يك سوم متوسط بارندگي در جهان است.
وي با ژئوپولوتيك توصيف كردن بحث آب در دنياي كنوني افزود: با توجه به افزايش جمعيت و كاهش منابع، آب به عنوان يكي از مشكلات بين كشورهاي همسايه محسوب مي شود.
مشاور وزير و مديرعامل شركت آب و فاضلاب با اشاره به اينكه تقاضاي آب با توجه به توسعه كشاورزي و صنعت در حال افزايش است، افزود: ديگر دليل افزايش مصرف، بالا رفتن سطح رفاه مردم است.
وي با ارائه آمار بارش در سال هاي گذشته كه روند كاهشي داشته است، تاكيد كرد: ميزان بارش از 250 ميليمتر چند سال گذشته به 180 ميليمتر در سال جاري رسيده است.
ثمره هاشمي راه حل مشكل كمبود منابع آبي را در كشور كاهش مصرف سرانه آب عنوان كرد و افزود: اگر مصرف آب در كشور به همين روال ادامه يابد، به زودي با بحران كمبود آب مواجه مي شويم.
وي اضافه كرد: رفتار مصرفي آب در كشور بايد اصلاح شود و الا مشكلات جدي تشنگي در كشور خواهيم داشت.
مشاور وزير و مديرعامل شركت آب و فاضلاب با اشاره به مشكلات كمبود آب در برخي نقاط كشور گفت: حفر چاه در برخي مناطق كشور به آب شور و تلخ رسيده است.
وي با اشاره به اينكه ميزان مصرف سرانه آب در استان زنجان بالاتر از ميزان مصرف در كشور است، تصريح كرد: اين روند در استان بايد اصلاح شود.
ثمره هاشمي بر لزوم پايين آمدن مصرف سرانه آب در كشور تا 120 ليتر در كشور تاكيد و ادامه داد: مديريت مصرف آب اولويت نخست در كشور محسوب مي شود.
وي به كم توجهي به ارزش ذاتي آب در كشور اشاره و تصريح كرد: آب ارزش اقتصادي زيادي دارد كه در كشور ما به آن بي توجهي مي شود.
مديرعامل شركت آب و فاضلاب با اشاره به مهاجرت در روستاهاي برخوردار از امكانات رفاهي گفت: مهاجرت هاي صورت گرفته در اين روستاها به دليل كمبود آب است، ولي مسئولان از آن غافل هستند.

 



وزير آموزش و پرورش: سرانه مدارس 20 درصد افزايش يافت

وزير آموزش و پرورش از افزايش 20درصدي سرانه مدارس در سال تحصيلي آينده خبر داد.
دكتر حميدرضا حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش ديروز در حاشيه اختتاميه نخستين جشنواره كشوري جابربن حيان در اردوگاه شهيد باهنر تهران در پاسخ به سوالي مبني بر عدم كفايت سرانه پرداختي به مدارس در مقابل هزينه هاي آن ها تاكيد كرد: با درجه بندي مدارس و تعاريف جديد از آن ها به دنبال توزيع عادلانه و هدفمندسازي سرانه ها هستيم و فكر مي كنم با كمك هايي كه دولت انجام مي دهد و ساماندهي مدارس كه در تابستان انجام مي شود مي توانيم مشكلات آن ها را حل كنيم.
استخدام گروه جديدي
از حق التدريسي ها
حاجي بابايي استخدام جديد از معلمان حق التدريس در سال جاري را براساس مصوبه 15 مهر 88 مجلس دانست و افزود: قرار بود اين مصوبه در 5 سال آينده صورت گيرد اما ما زودتر از 5 سال آن را اجرا مي كنيم.
پاسخ به گلايه معلولان
حاجي بابايي در پاسخ به پرسشي درخصوص گلايه معلولان از آموزش و پرورش مبني بر عدم اجراي قانون جذب 3 درصد از معلولان در آزمون استخدامي سال گذشته آموزش و پرورش گفت: علي رغم اينكه در قانون مربوطه ابهاماتي وجود داشت اما هركسي را كه در آزمون شركت كرده بود و نمره كافي را كسب كرد استخدام كرديم و ليست آن را نيز داريم.
وي با بيان اينكه تعداد دقيق افراد استخدام شده را ندارم، خاطر نشان كرد: حتي قبل از برگزاري آزمون استخدامي نيز حدود 100 نفر از معلولان را در آموزش و پرورش به كار گرفتيم.
يك نوبته شدن مدارس ابتدايي به 100 درصد مي رسد
وزير آموزش و پرورش از ساماندهي 70 درصد از مدارس بعد ازظهر مقطع ابتدايي و انتقال آنها به نوبت صبح خبر داد و گفت: بايد اين رقم را به 100 درصد برسانيم و پس از ابتدايي، مقاطع راهنمايي و متوسطه نيز وارد اين طرح شوند.
وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه در حال حاضر 20 طرح در سطح ابتدايي در دست اجراست، ايجاد مشاوره در دوره ابتدايي، طرح قرآن كريم براي سوم ابتدايي و تسري آن به تمام پايه ها، پذيرش معلم ورزش و اجرايي طرح «سباح» و آموزش 900 هزار دانش آموز پايه سوم ابتدايي را از جمله طرح هاي اجرايي براي مقطع ابتدايي برشمرد.
وي 24 ساعته كردن دوره ابتدايي، تعطيلي پنج شنبه مدارس، تغيير كتب درسي را از ديگر تغييرات مقطع ابتدايي عنوان و تصريح كرد: در اولين جشنواره جابربن حيان در هر منطقه 2 مدرسه شركت كردند اما از سال آينده بايد 10 درصد مدارس ابتدايي و طي پنج سال تمام مدارس ابتدايي وارد اين طرح شوند.
عذرخواهي حاجي بابايي از فرهنگيان بابت يك فيلم ساختگي
وزير آموزش و پرورش در پاسخ به سوالي درباره پخش فيلمي در چند شبكه تلويزيوني ضدانقلاب درباره تنبيه بدني دانش آموزان در ايران از فرهنگيان بابت اين فيلم ساختگي عذرخواهي كرد.
وزير آموزش و پرورش گفت: فيلمي كه اخيرا از تنبيه بدني دانش آموزان ايراني پخش شده است، دروغ و مشكوك است و يك برنامه ساختگي عليه نظام جمهوري اسلامي است.
وي درخصوص تائيد يا تكذيب محتواي فيلم پخش شده در برخي از رسانه هاي جهان با موضوع تنبيه بدني دانش آموزان ايراني گفت: اولا اين فيلم دروغ، مشكوك و نوعي فيلم سازي است كه حداقل در دوره مسئوليت من اتفاق نيفتاده است و براي من نيز بسيار اهميت دارد كه بررسي كنم كه چرا چنين اتفاقاتي مي افتد.
وي ادامه داد: اتفاقي كه در فيلم به نمايش درآمده در چند سال قبل اتفاق افتاده و البته مشكوك است چرا كه تا به امروز در هيچ كجاي كشور سراغ ندارم كه معملي پيدا شود كه اينطور به دانش آموزان دستور دهد تا همديگر را كتك كاري كنند و راديو و تلويزيون بي بي سي و راديو آمريكا و تلويزيون آمريكا نيز آن را پخش كنند و در داخل نيز برخي ها به طور مشكوك آن را دنبال كنند.

 



معاون رئيس جمهور خبر داد ارائه 200 نوع خدمت ملي از طريق اينترنت ملي

معاون توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهوري گفت: با راه اندازي اينترنت ملي 200 نوع خدمت دولتي ارائه مي شود.
«لطف الله فروزنده» در پايان سفر به شهركرد در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا افزود: با مذاكرات صورت گرفته با وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، اينترنت ملي امسال راه اندازي مي شود و با راه اندازي اين طرح ملي خدمت الكترونيكي دولت نيز به منظور رفاه حال مردم راه اندازي مي شود و جهش بزرگي در دولت الكترونيك ايجاد مي كند.
وي گفت: در حال حاضر دولت 120 خدمت خود را به صورت دولت الكترونيك ارائه مي كند و هدف گذاري دولت در سال جهاد اقتصادي به 200 نوع خدمت افزايش خواهد يافت.
به گفته فروزنده، دولت در سال جهاد اقتصادي توسعه پيشخوان هاي روستايي و شهري را در دستور كار قرار داده و توسعه دوركاري و راه اندازي پايگاه اطلاعات و ارائه خدمات الكترونيكي به مردم را براي تحقق دولت الكترونيك اجرايي و عملياتي مي كند.
معاون رئيس جمهوري اسلامي ايران در سفر به چهار محال و بختياري در جريان روند پيشرفت پروژه ها و طرحهاي مختلف اين استان قرار گرفت.

 



در مسابقات جهاني ربوكاپ تركيه روي داد شكست تيم آمريكا مقابل دانشگاه آزاد قزوين

قزوين-خبرنگار كيهان:
تيم جرجياتك آمريكا در مقابل تيم دانشگاه آزاد قزوين در مسابقات جهاني ربوكاپ تركيه شكست خورد.
به گزارش روابط عمومي دانشگاه آزاد قزوين، در ادامه مسابقات جهاني ربوكاپ تركيه تيم فوتباليست سايز كوچك MRL از دانشگاه آزاد قزوين توانست نماينده دانشگاه جرجياتك آمريكا را با حساب 3 بر صفر شكست داده و به دور بعدي مسابقات صعود كند.
دانشگاه جرجياتك در رتبه بندي دانشگاه هاي معتبر دنيا، جايگاه بيست و هفتم را داراست.
اين پيروزي ارزشمند در شرايطي به دست آمده كه برخي قطعات به كار رفته در اين ليگ جزو اقلام تحريمي است كه آمريكا فروش آن را به كشورمان ممنوع كرده است.
همچنين براساس اين گزارش سرپرست تيم فوتباليست سايز كوچك دانشگاه جرجياتك آمريكا در مسابقات جهاني ربوكاپ تركيه پس از پايان رقابت تيمش مقابل دانشگاه آزاد قزوين، گفت: تيم هاي ايراني از رقباي قوي در علوم رباتيك هستند.
استفان پاسي عنوان كرد: طي چند سالي كه در مسابقات جهاني ربوكاپ حضور داريم همواره در برخورد با تيم هاي ايراني دچار مشكل شده ايم.
وي با تحسين نماينده تيم دانشگاه آزاد قزوين در اين ليگ اظهار داشت: پيشرفت اين تيم ايراني بسيار قابل توجه است و شكست ما در مقابل MRL دانشگاه آزاد قزوين نشان دهنده پيشي گرفتن تيم هاي دانشگاه هاي ايراني از ساير رقباي بين المللي در اين رشته است.
سرپرست تيم فوتباليست سايز كوچك دانشگاه جرجياتك آمريكا در پايان با اشاره به مسابقات بين المللي ربوكاپ آزاد ايران تصريح كرد: اين مسابقات در سطح بسيار مطلوب و در حد استانداردهاي جهاني برگزار مي شود و كيفيت بالاي اين مسابقات باعث شده تيم هاي بزرگ جهاني در آن حاضر شوند.

 



اخبار ادبي و هنري

تجليل مختارنامه از جانبازان دفاع مقدس
عوامل سريال «مختارنامه» عصر روز چهارشنبه پانزدهم تير همزمان با ميلاد حضرت ابوالفضل(ع) از آسايشگاه جانبازان شهيد بهشتي در شرق تهران بازديد و از جانبازان جنگ تحميلي تقدير كردند.
به گزارش شبكه ايران، داود ميرباقري كارگردان اين سريال در ديدار با جانبازان جنگ تحميلي، ساخت سريال «مختارنامه» را در مقايسه با جنبش حماسي جانبازان بسيار ناچيز دانست.
وي گفت: تلاش ده ساله من و همكارانم در سريال «مختارنامه» صرف اين شد كه تاثيري فرهنگي بر مخاطبان بگذاريم اما كاري كه شما كرديد، عزت و افتخار دوباره اي به تفكر شيعه بخشيده است.
فريبرز عرب نيا بازيگر نقش مختار هم در اين ديدار خطاب به جانبازان گفت: شما اسوه هاي ايثار هستيد، بالاترين حد ظرفيت انساني گذشتن از خود است و من به عنوان يك ايراني دست و پاي شما را مي بوسم.
فرزاد جمشيدي بار ديگر تمجيد از پناهي و شجريان را تكذيب كرد
فرزاد جمشيدي ، مجري متعهد صداوسيما بار ديگر حرفهاي نسبت داده شده به وي در تمجيد از شجريان و جعفر پناهي را تكذيب كرد.
يك فعال فرهنگي در وبلاگ شخصي خود پيامكي كه جمشيدي در پاسخ به پرسشي درباره شايعات اخير ارسال كرده بود را به اين شرح نوشت: «... قضيه از خبر دروغ يك خبرنگار آغاز شد! دلتنگ مباش. توضيح مفصلي به همراه فيلم مراسم براي دو خبرگزاري ارسال كرده ام. ماه، پشت ابر نمي ماند. دوستت دارم، بيشتر از خودم و كمتر از آقا.»
برخي از رسانه هاي روزهاي اخير، خبرهايي را مبني بر تمجيد فرزاد جمشيدي از محمدرضا شجريان و جعفر پناهي منتشر كرده اند كه از سوي اين مجري تكذيب شد.
هاليوود به ملك سليمان اجازه پخش نمي دهد
هاليوود به بهانه اينكه فيلم ملك سليمان نبي ساخته شهريار بحراني براساس آيات قرآن ساخته شده است از پخش اين فيلم جلوگيري كرده است.
به گزارش واحد مركزي خبر مسئول بخش فرهنگي نشريه الاخبار لبنان گفت: هاليوود با انگيزه هاي سياسي مانع اكران فيلم ملك سليمان نبي شد.
پيير ابي صعب در گفت وگو با شبكه تلويزيوني الجزيره عربي تصريح كرد: بايد درباره علت اكران نشدن فيلم ملك سليمان نبي دقت به خرج داد و بايد گفت نوعي فشار بر هاليوود وجود دارد و يك لابي بر ضد اين فيلم وجود دارد كه راههاي پخش اين فيلم را مسدود كرده است.
اين كارشناس امور فرهنگي خاطرنشان كرد: به نظر مي رسد ندادن اجازه پخش به اين فيلم با انگيزه هاي سياسي صورت مي گيرد زيرا ما به راحتي از دين به سياست منتقل مي شويم براي نمونه يكي از مسائل اصلي كه در اين فيلم مطرح شده بود اين بود كه هيكل سليمان در مكان كنوني آن يعني در جايي كه مسجدالاقصي بنا شده است وجود ندارد و اين مساله افسانه صهيونيست ها درباره وجود هيكل سليمان در زير مسجدالاقصي را زير سؤال مي برد و بنابراين در آخر سر بحث بر سر پخش فيلم سليمان در واقع شكل سياسي به خود مي گيرد.
بررسي راهكارهاي عملي همگرايي هنرمندان جهان اسلام
دبيركل جمعيت حمايت از ملت فلسطين در نخستين نشست هم انديشي هنرمندان ايراني، سوري و فلسطيني كه در رايزني فرهنگي ايران در دمشق برگزار شد، بر عملياتي شدن همكاري هاي هنرمندان جهان اسلام تاكيد كرد.
مجتبي رحماندوست مشاور سابق رئيس جمهور كه در جمع بيش از 80 هنرمند سخن مي گفت، از برخوردهاي تشريفاتي و كليشه اي با موضوع همگرايي هنرمندان كشورهاي اسلامي انتقاد كرد و ادامه داد: در ابتداي كار با توجه به نبود تجربه دركارهاي مشترك بايد گام هايي مطمئن و مفيد برداشت.
وي افزود: در گام نخست هنرمندان سه كشور مسلمان ايران، فلسطين و سوريه مي توانند كارهاي مشتركي انجام دهند، با اين كار ضمن كيفيت بخشيدن به كارهاي خود به انجام كارهاي جمعي و ارتباطي خو بگيرند.
در اين گردهمايي هنرمنداني از وزارت فرهنگ سوريه، انجمن دوستي ايران، فلسطين و انجمن هاي هنرهاي زيبا و تجسمي سوريه و فلسطين به ارايه نظرات خود پرداختند.
عضويت دو هزار نويسنده در كانون پاسداران اهل قلم
مسئول معاونت فرهنگي و تبليغات سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از راه اندازي رسمي «كانون پاسداران اهل قلم» با عضويت دو هزار نويسنده پاسدار، همزمان با برگزاري آيين اختتاميه هفتمين همايش انتخاب كتاب سال سپاه و پاسداران اهل قلم در بيستم تير خبر داد.
سردار محمدعلي آسودي، دبير اين همايش در گفت وگو با خبرگزاري كتاب با اعلام اين خبر تصريح كرد: اساسنامه «كانون پاسداران اهل قلم» تهيه شده و به نظر قطعي رسيده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14