(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 تیر 1390- شماره 19970

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
هاينونن ادعاهاي آمريكا درباره ايران را تاييد نكرد
3 كارشناس در ميزگرد بررسي غائله 18تير: فتنه گران برنامه هاي براندازي 10ساله عليه نظام طراحي كرده اند
ثمري : درباره تردد افراد بدنام در دفتر رئيس جمهور بارها تذكر داده بودم
اصولگرايان در مسير وحدت
ممبيني خبر داد واريز 48 درصد بودجه نيمه اول سال به حساب دستگاه ها
توسعه همكاري امنيتي ايران و عراق پس از خروج نيروهاي آمريكايي در سال 2011
شليك 2 فروند موشك دور برد سپاه به دهانه اقيانوس هند
يك كارشناس روس: ايران ابزار فني براي ساخت موشك هاي قاره پيما را در اختيار دارد
دفاع از انقلاب در برابر خائنان وظيفه سپاه است
اعلام آمادگي سپاه پاسداران براي بالا بردن توانمندي كشورهاي مسلمان



هاينونن ادعاهاي آمريكا درباره ايران را تاييد نكرد

معاون سابق امور پادمان آژانس كه زماني به عنوان بازجو در كنار ماموران سازمان سيا عليه شبكه عبدالقدير خان فعاليت مي كرد، در تازه ترين اظهارات خود عليه ايران باز هم نتوانست ادعاهاي آمريكا را دراين باره كه ايران هم اكنون مشغول ساخت سلاح هسته اي است يا در آينده چنين سلاح هايي خواهد ساخت، تاييد كند.
«اولي هاينونن كه اكنون به عنوان محقق ارشد در مركز بلفر فعاليت مي كند، روز پنج شنبه 2 تير 1390 (23 ژوئن 2011) به اعضاي كميته روابط خارجي مجلس نمايندگان آمريكا گفت؛ تنها چيزي كه مي تواند تائيد كند اين است كه ايران مي خواهد ظرفيت ساخت سلاح هسته اي را به دست بياورد و «اين كشور در سال ميلادي آينده از حجم كافي مواد شكافت هسته اي براي ساخت يك وسيله انفجاري هسته اي برخوردار خواهد شد».
هاينونن كه در اصل شيميداني فنلاندي است، در سال 2010 معاونت امور پادمان در آژانس را به هرمن ناكارتس واگذار كرد.
بنابر گزارش فردريك دال و سيلويا وستال براي خبرگزاري رويترز از وين در 4 تير 1390، هاينونن در ادامه اظهارات خود گفته است: « به نظر مي رسد ايران مصمم است دست كم به اين توانايي دست يابد كه در صورت لزوم بتواند يك وسيله هسته اي انفجاري را بسازد. با توجه به ظرفيت كنوني غني سازي اورانيوم در تاسيسات هسته اي نطنز و با ناديده گرفتن اشكالات احتمالي در فعاليت هاي اين تاسيسات، مي توان گفت جمهوري اسلامي تا سال 2012 ميلادي قادر خواهد بود به اندازه كافي مواد شكافت هسته اي براي ساخت دست كم يك وسيله هسته اي انفجاري توليد كند».
اظهارات هاينونن نشان مي دهد با وجود اينكه وي اكنون حقوق بگير آمريكايي هاست، باز هم خود را در موقعيتي نمي بيند كه ادعاهاي آمريكا درباره وجود يك برنامه هسته اي نظامي بالفعل در ايران را تاييد كند.
آنچه در ادبيات كساني مانند هاينونن، ظرفيت آستانه اي ناميده مي شود، همان حق غني سازي در ابعاد صنعتي است كه ان پي تي آن را كاملا به رسميت شناخته است.

 



3 كارشناس در ميزگرد بررسي غائله 18تير: فتنه گران برنامه هاي براندازي 10ساله عليه نظام طراحي كرده اند

سرويس سياسي-
موضوع غائله 18تير 78 به نوعي با جنس حركت هايي كه در فتنه سال 88 و در سطح گسترده تر رخ داد يكسان بود و اين نشان دهنده آن است كه دشمنان داخلي و خارجي براي براندازي نظام يك طرح براندازي در غائله 18تير 78 و طرح ديگر در فتنه 88 را دنبال مي كردند.
براي بررسي اين موضوع ميزگردي در خبرگزاري فارس با حضور فيروز اصلاني كارشناس حقوق و عضو هيئت علمي دانشگاه، سيدنظام الدين موسوي عضو سابق بسيج دانشجويي دانشگاه تهران و مدير مسئول روزنامه جوان و مسعود اخوان فرد از اساتيد حقوق برگزار شد.
فيروز اصلاني در اين ميزگرد با اشاره به اينكه كودتاي 18تير بدون بررسي زمينه هايي كه منجر به پيدايش آن شد قابل تحليل نيست، گفت: درفضاي دهه 70 و پس از رحلت امام(ره) جرياناتي كه از اول پيروزي انقلاب به دنبال فروپاشاندن نظام بودند و همواره حركت هاي مختلفي انجام داده اما ناكام مانده بودند؛ با حادثه دوم خرداد، اين فرصت برايشان ايجاد شد كه بتوانند مقدمات ضربه اي جديد را به نظام برنامه ريزي كنند اما با درايت رهبر انقلاب و بصيرت و حضور توده هاي مردم به هدف اصلي شان نرسيدند.
اصلاني افزود: دولت دوم خرداد زمينه نفوذ برخي عناصر ضدانقلاب را در درون نظام سياسي ايران فراهم كرد و برخي از عناصري كه به دليل تناقضات دروني فكري، دچار استحاله شده بودند؛ توانستند در داخل بدنه نظام جا خوش كنند و در ادامه اين نفوذ كمك كرد تا دشمن، پايگاه خودش را از بيرون نظام به درون آن منتقل كند و لذا ديگر دشمن از بيرون حرف نمي زد بلكه در درون نظام، عناصري وجود داشتند كه اهداف دشمن را بيان و تعقيب مي كردند.
اين استاد دانشگاه ادامه داد: بيان و تعقيب حرفهاي دشمن در داخل نظام به وسيله برخي عوامل، زمينه هاي تغيير در ذهنيت، سلايق و افكار برخي از قشرهاي مردم را فراهم مي كرد كه يكي از اين عوامل و پايگاهها، مطبوعات و رسانه ها بودند.
وي گفت: در آن مقطع برخي عناصر نفوذي تعدادي از رسانه ها را به دست گرفته بودند و به عنوان پايگاه داخلي دشمنان بيروني نظام حركت مي كردند و در ادامه نقش تاثيرگذاري را در پروژه 18تير ايفا كردند.
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران در ادامه با اشاره به اينكه حادثه 18تير با توقيف روزنامه سلام كه يك اتفاق نه چندان مهم محسوب مي شد، آغاز شد، تصريح كرد: اين روزنامه در يك روال قانوني و به دليل تخلفاتي كه داشت توقيف شده بود اما دشمنان تلاش كردند كه آن را به عنوان نقطه شروع حركت خود قرار دهند و لذا در همين رابطه شروع به تحريك دانشجويان كردند.
وي تاكيد كرد: در عين حال در آن مقطع بخشي از نيروهاي چپ دانشگاه به دليل نگاهي كه به تجربياتي مثل فروپاشي شوروي داشتند و از سوي ديگر به دليل خلأ ايدئولوژيك موجود در دانشگاه و حركاتي كه به سمت ليبراليسم و توسط جريان چپ دانشگاه وجود داشت، بخشي از اين قشر تحت تاثير قرار گرفت و دشمن توانست انجمن هاي اسلامي استحاله شده را در 18تير مورد استفاده قرار دهد.
اصلاني افزود: اين ماجرا بخش كوچكي را تحت تاثير قرار داد اما اين قبيل جريانات وقتي شكل مي گيرد، مي تواند ابعاد ديگري نيز پيدا كند و وسيع تر شود، ضمن اينكه نحوه برخوردها نيز بسيار مهم است. اين وقايع در حالي صورت مي گرفت كه عناصر ضدانقلاب داخل نظام نيز براي معركه آتش بياري مي كردند و با رسانه هاي زنجيره اي خود مدام در آتش مي دميدند و اين مسئله كاملا هويدا بود.
اصلاني با اشاره به كودتاي 28 مرداد و اينكه در آن ماجرا نيروهاي حامي نمي دانستند بايد چكار كنند و سردرگم بودند تا اينكه دشمن پيروز شد، تصريح كرد: اگر در حاكميت شكاف وجود داشته باشد؛ اين سردرگمي ايجاد مي شود.
اين استاد دانشگاه در مورد ويژگي هاي جريان نفوذي و منحرف نيز گفت: ويژگي بارز آنها اين است كه هميشه با رهبري و نظام دچار زاويه هستند.
وي تاكيد كرد: آنها ماموريت دارند اهداف دشمنان بيرون نظام را در چارچوب نظام تعقيب كنند و لذا دانسته و يا نادانسته اين كار را انجام مي دهند كه البته بايد اينها را هم شناخت و مورد برخورد قرار داد.
سيدنظام الدين موسوي عضو اسبق بسيج دانشجويي دانشگاه تهران حركت هاي براندازي را به سه مقطع ده ساله تقسيم بندي كرد و گفت: در اين خصوص روانشناسي و جامعه شناسي مطرح است. رهبري اشاره كردند كه برنامه ريزي 10ساله تا 78 عليه نظام اسلامي وجود داشت يعني از سال 68 يك جريان و حركت در كيهان فرهنگي و حلقه كيان شروع شد و جريان چپي كه داعيه ضديت با امپرياليسم و دفاع از خط امام دارد به تدريج دچار استحاله فرهنگي مي شوند و جرياني از دل نيروهاي نظام شكل مي گيرد. دشمن در پديدآوردن اين جريانها باز هم از درون نيروهاي نظام به يارگيري مي پردازد.
موسوي افزود: دشمن با اين روش توانست يك جريان معارض با نظام را شكل دهد و به تدريج راديكال هاي جريان انقلاب را كه درون مايه هايي از انحراف و التقاط را داشتند به تدريج جذب كند. دشمن در حركت 10ساله خود عليه نظام اسلامي در 2 نقطه به سرمايه گذاري مي پردازد و در واقع از سال 68 تا 78 حلقه كيان در 2 نقطه سرمايه گذاري مي كند كه يكي مطبوعات و ديگري دانشگاههاست.
سيدنظام الدين موسوي نيز با بيان اينكه من خود يك شاهد عيني غائله 18 تير هستم، گفت: بنده آن دوران دانشجو بودم و اتفاقاً در كوي دانشگاه هم مستقر بودم. من از شب اول غائله تا شب 23 تير در كوي دانشگاه حضور داشتم. تعداد اندكي از دانشجويان در كوي دانشگاه غائله به پا كردند. شب 18 تير 78 از جمعيت حدود 20 هزار نفري دانشگاه تهران حدود 150 نفر در حركت اعتراضي حضور داشتند كه از اين 150 نفر هم بيشترشان تماشاچي بودند.
وي ادامه داد: از همان ابتداي غائله 18 تير جريانات منحرف بحث كشته سازي را مطرح كردند و در حالي كه از شب 18 تير تا پايان آن روز در دانشگاه تهران حتي يك نفر هم كشته نشد و تنها خبر مرگ مربوط به آقاي ابراهيم نژاد بود كه او نيز در شب 19 تير كشته شده بود در حالي كه وي دانشجو هم نبود و سرباز بود. حتي روزنامه همشهري روز قبل از كشته شدن او تصويري از وي در حين درگيري با نيروي انتظامي و پرتاب سنگ به سمت مأموران را منتشر كرده بود.
موسوي در ادامه خاطرنشان كرد: بدون شك طراحي قبلي براي غائله 18 تير وجود داشت و جريان نفوذي درون انقلاب موجب شد تا اين حركت انجام شود. غائله 18 تير حركت گسترده اي نبود اما آن را براي رسيدن به اهداف خود به مسئله اصلي مطرح كردند.
وي افزود: از نظر وسعت، تحركاتي كه در غائله 18 تير روي داد گسترده نبود و تنها حدود 150 دانشجو وارد ميدان شدند، در حالي كه دانشجويان براي اعتراض صنفي بيش از اين تجمع مي كردند. بنده يادم هست اين عده وقتي در كوي دانشگاه دور مي زدند و با توجه به اينكه دانشجويي از آنان استقبال نمي كرد، شعار «دانشجوي بي غيرت» را سر مي دادند تا دانشجويان راتحريك كنند اما در نهايت به خارج از كوي دانشگاه رفتند و آن اتفاقات افتاد.
مسعود اخوان فرد هم با اشاره به اينكه حساسيت هاي رهبري، حساسيت هاي كلان جامعه هم در بعد داخلي و هم در بعد بين المللي است و اين نكته ظريفي است كه بايد به آن توجه داشت، گفت: غائله 18 تا 23 تير 78 نمادي از حركت هاي براندازانه بود، در صورتي كه سال ها فعاليت شد تا به غائله 18 تير برسند. نكته حائز اهميت اين است كه در 23 تير برخي افراد كه سابقه انقلابي گسترده داشتند و عده اي كه به قول جناح چپ به اشرافي گري روي آورده بودند به اين نتيجه رسيده بودند كه بايد حق و حقوق داشته باشند و بحث ايثار در جبهه اين افراد به حق كاسب كارانه و بهره گيري از امكانات انقلاب اسلامي تبديل شد.
اخوان فرد با بيان اينكه جريان پس از غائله 18 تير ادامه پيدا كرد و به فتنه 88 منجر شد، تصريح كرد: در بسيج، نمود حركت دانشجويي را مشاهده مي كنيم. امام(ره) فرمودند «بسيج لشكر مخلص خداست» و در زمان دفاع مقدس بدنه بسيج مكمل فعاليت هاي نيروهاي مسلح رسمي كشور شد و انصافاً اگر بسيج نبود، دفاع مقدس به اين شكل به نتيجه نمي رسيد. دانشجوياني كه در بسيج هويت خود را مي يابند، در جريان اين فتنه ها چه 78 و چه 88 شعارها عليه شان سر داده مي شود، در صورتي كه بسيج توده مردمي است، اما در فتنه ابتدا شعارها را مشابه سازي كردند و سپس ضد بسيج شعار دادند.
وي افزود: شعار «مي كشم مي كشم آنكه برادرم كشت» شعار پيش از پيروزي انقلاب اسلامي بود و هنگامي كه همكلاسي بنده در كنارم در دوران انقلاب اسلامي شهيد شد اين شعار را مي داديم، اما فتنه گران اين شعارها را با شبيه سازي عليه نظام به كار بردند. در جريان فتنه 88 با مشابه سازي به خيال خام خود با شعار «الله اكبر» سعي داشتند نفرات بيشتري جمع كنند در حالي كه اصلاً خودشان به دين و اسلام پايبند نبودند و جالب بود نماز نمي خواندند اما الله اكبر مي گفتند.

 



ثمري : درباره تردد افراد بدنام در دفتر رئيس جمهور بارها تذكر داده بودم

حجت الاسلام ثمري دبير هيات عالي گزينش با اشاره به تردد افراد بدنام در دفتر رئيس جمهور گفت: چرا دولت عدالت محور اجازه داده در محل استقرار قوه مجريه افراد بدنام تردد كنند.
دبير هيات عالي گزينش كل كشور اظهار داشت: برداشت جريان انحرافي از مردم اشتباه بود، امام(ره) اين مردم را به خوبي شناختند؛ امروز هم خلف صالح امام(ره) مقام معظم رهبري اين مردم را به خوبي مي شناسند؛ مقام معظم رهبري تعبيري دارند مبني بر اينكه اين مردم كور نيستند و مي فهمند اما جريان انحرافي تصور ديگري نسبت به مردم داشت.
ثمري ادامه داد: در دولت نهم و قبل از انتخابات دولت دهم جلسه اي در وزارت كشور گذاشته شد و اين جريان طرفدارهاي خود را دعوت كرد؛ هنگامي كه رئيس جمهور با اين آدم معلوم الحال وارد شد جماعتي از مردم شعار دادند «فلاني حيا كن، احمدي را رها كن» اينها كدهايي بود كه از ناحيه مردم داده شد اما آنها تصورات ديگري داشته و عجب و توهم بسياري آنها را گرفته بود؛ البته بنده خدا را شاكرم كه تا آخرين روز حضور در مقام امام جماعت نهاد تمام اين موارد را بدون استثناء تذكر دادم.
وي ادامه داد: بارها به مسئولان دولتي گفتم مراقب باشيد بلايي كه سر بني صدر آمد سر شما نيايد، 11 ميليون راي بني صدر را بيچاره كرد مواظب باشيد اين 24 ميليون هم پوست خربزه زير پاي شما نشود.
دبير هيات عالي گزينش كل كشور با اشاره به اينكه مردم پاي دين ايستاده اند، اظهار داشت: بارها در موعظه هاي نمازجماعت در دفتر رياست جمهور عرض كردم كه امروز سؤال از شما اين است كه پاي شعارهاي ديني اي كه داده ايد تا چه اندازه ايستاده ايد، اكنون سؤال مردم از من اين است كه چرا دولت عدالت محور، ارزشمدار، عدالت مدار و سينه چاك حضرت ولي عصر(عج) اجازه داده در محل استقرار قوه مجريه افراد بدنام تردد كنند و كادو بگيرند؛ اگر اين اتفاق نيفتاده، بگوييد نيفتاده و اگر اتفاق افتاده بگوييد كه چرا رخ داده است؛ اگر توجيهي داريد مردم را توجيه كنيد؛ متاسفانه جوابي در اين باره داده نشد و بعد از مدتي نمازجماعت نيز تعطيل شد.
وي در ادامه تاكيد كرد: اتفاقي كه در وزارت خارجه افتاد اين بود كه فرد معلوم الحال مجهول الهويه اي كه عنصر حلقه به گوش اينها است و به هيچ چيز اعتقاد ندارد به عنوان معاون اداري مالي معرفي شد و افتخار مي كنم سه سال قبل جهت عضويت در هيات مركزي گزينش ميراث فرهنگي اين عنصر را رد صلاحيت كرديم.
ثمري تاكيد كرد: بايد ديد افرادي كه دور اين جريان جمع مي شوند تا چه اندازه سلامت هستند. بنده در نامه اي به احمدي نژاد اين موضوع را مطرح كردم كه صفا، صميميت، ايثار و از خودگذشتگي و سينه چاكي در برابر ولايت و دين، جاي خود را به تملق، چاپلوسي، دروغ، تهمت و ظاهرسازي داده است و نتيجه اين شد كه نمازجماعت، روضه، موعظه و جلسات مذهبي و هيئات همه تعطيل شد.
ثمري با بيان اينكه برخورد با تخلفات اداري مسئولان ارشد قوه مجريه مجموعه اي بود كه در دولت نهم در نهاد به وجود آمد، و مسئوليت هيات تخلفات نيز به عهده بنده گذاشته شد، گفت: انصافا كارهايي كه در اين دولت انجام شده چشمگير و قابل تقدير است؛ از اين رو به مديراني كه به آنها اتهام زده شد رسيدگي شد كه تعداد قابل توجهي از پرونده ها تبرئه و تخلفات برخي از مديران نيز محرز شد ولي جالب اينكه بعضي از افرادي كه تخلفات آنها محرز شده بود، به محض بركناري بنده بلافاصله دوباره بر سر كارهاي خود بازگشتند. روش و كار اين جريان همين است از ابتدا هم به همين شكل بود اما بستر براي آنها فراهم نشده و اين تصور را داشتند كه با اين خدمت رساني، مردم ديگر حقيقت ها را نمي بينند.

 



اصولگرايان در مسير وحدت

سرويس سياسي-
با انتخاب اعضاي كميته هاي وحدت اصولگرايان در جامعتين و جبهه پيروان خط امام و رهبري گام هاي اصولگرايان براي ايجاد وحدت و يكدلي در انتخابات مجلس نهم شتاب بيشتري گرفت.
پس از آنكه شوراي عالي جامعه مدرسين حوزه علميه قم نحوه حضور اين جامعه در شوراي وحدت اصولگرايان براي انتخابات آينده را به آيت الله محمد يزدي محول كرد، وي دو نفر را به نمايندگي از طرف تشكل متبوعش انتخاب كرد.
بر اين اساس، حضرات آيات سيدهاشم حسيني بوشهري و عباس كعبي از طرف آيت الله يزدي و حجج اسلام سيدرضا تقوي و سيدمحمد حسن ابوترابي فرد از طرف جامعه روحانيت مبارز براي اتخاذ تصميمات انتخاباتي در جلسات شوراي حكميت اصولگرايان شركت خواهند كرد.
اين 4 تن روز جمعه در قم نشست مشتركي را برگزار كردند تا به نمايندگي از آيت الله يزدي كه تصميم گيري درباره نحوه حضور جامعه مدرسين در انتخابات آينده برعهده ايشان قرار دارد و جامعه روحانيت مبارز درخصوص اين موضوع رايزني كنند. نشست هاي بعدي در آينده برگزار مي شود.
در همين حال اعضاي جبهه پيروان خط امام و رهبري براي كميته اصولگرايان معرفي شدند.
كمال سجادي سخنگوي جبهه پيروان خط امام و رهبري با اشاره به اينكه در جلسه اخير اين جبهه اعضاي معرفي شده به كميته 8 نفره اصولگرايان معرفي شدند، گفت: 4 نفر به اين كميته معرفي شدند.
وي افزود: محمدرضا باهنر، منوچهر متكي، محمدنبي حبيبي و محسن كوهكن نمايندگان معرفي و انتخاب شده از جانب شوراي مركزي جبهه پيروان خط امام و رهبري براي كميته وحدت اصولگرايان هستند.
كميته وحدت اصولگرايان تركيبي از دو كميته 7 و 8 نفره (7+8) است كه كميته 7 نفره متشكل از نمايندگان جامعه روحانيت مبارز و جامعه مدرسين حوزه علميه قم (4 نفر) و اعضاي كميته سه نفره شامل عسگراولادي، حداد عادل و ولايتي است.
كميته 8 نفره را نيز نمايندگان گروه هاي اصولگرا تشكيل مي دهند كه در اين راستا جبهه پيروان خط امام و رهبري با توجه به درخواست كميته 7 نفره، 4 نماينده را معرفي كرده تا از بين آنها دو نماينده توسط جامعتين انتخاب شود.
به اين ترتيب 11 نفر افراد ذيل تاكنون وارد كميته 15 نفره اصولگرايان شده اند و در آينده اي نزديك چهار نفر ديگر به اين كميته اضافه مي شود.
كميته سه نفره متشكل از آقايان حداد عادل، عسگراولادي، دكتر ولايتي و جامعتين متشكل از جامعه روحانيت مبارز حجج اسلام سيدرضا تقوي و سيدمحمد حسن ابوترابي فرد و جامعه مدرسين متشكل از سيد هاشم حسيني بوشهري و عباس كعبي مي باشد گروه 7 نفره اصولگرايان يعني كميته سه نفره و جامعتين چهار نفره با عنوان گروه نظارت و داوري فعاليت مي نمايند و كميته 8 نفره متشكل از اعضاء نمايندگان تشكل ها و احزاب مي باشد كه با عنوان «حركت اجرايي» و با توجه به اصول عنوان شده در منشور اصولگرايي كار خود را ادامه مي دهند.

 



ممبيني خبر داد واريز 48 درصد بودجه نيمه اول سال به حساب دستگاه ها

معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور از تخصيص 48 درصدي اعتبارات عمراني و جاري شش ماهه اول سال در بودجه 90 به حساب دستگاه هاي اجرايي خبر داد.
رحيم ممبيني در گفت وگو با فارس، در مورد اختصاص بودجه عمراني در سال جاري گفت: تخصيص 6 ماهه اعتبارات هزينه اي، مالي و عمراني در سال جاري با اولويت قرار دادن بودجه هاي عمراني انجام شده است.
وي افزود: بودجه هزينه اي براي نياز و در راستاي ارقام مصوب در قانون بودجه پيش بيني شده و پرداخت هاي حقوق و مزايا براساس گزارش خزانه داري كل كشور با اعمال درصدهاي ضريب ريالي براي شش ماهه نخست سال جاري محاسبه و اختصاص يافته است.
معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور تاكيد كرد: براي پرداخت هاي حقوق و مزايا حدود 48 درصد از بودجه اختصاص پيدا كرده و در ساير موضوعات شامل بودجه هاي مصرفي، هزينه هاي آب، برق، راهبردي سازمان ها و كلا بودجه جاري دولت حدود 37 تا 38 درصد اختصاص پيدا كرده است. ممبيني در مورد بودجه عمراني كشور گفت: به طور ميانگين براي شش ماهه نخست و براي اجراي طرح هاي زيربنايي كه عمده آن در حوزه راه و ترابري و وزارت نيرو قرار دارند 50 درصد اختصاص پيدا كرده كه اين بودجه ها براي مناطق سردسير، 60 درصد و براي ساير مناطق 50 درصد اختصاص پيدا كرده است.
معاون بودجه معاونت برنامه ريزي و نظارت راهبردي رئيس جمهور در مورد بودجه عمراني ساير طرح ها گفت: به طور ميانگين 45 درصد بودجه عمراني ساير طرح ها غير از راه و نيرو اختصاص پيدا كرده كه اين اختصاص براي مناطق سردسير شامل طرح هاي ملي در مناطق سردسير و طرح هاي استاني اين مناطق 60 درصد بوده و نيز براي ساير طرح ها در حوزه راه و نيرو 50 درصد و ساير طرح ها غير از راه و نيرو در ساير حوزه ها 45 درصد از بودجه اختصاص پيدا كرده است.
ممبيني تاكيد كرد: قطعا با واگذاري اين اعتبارات توسط خزانه داري كشور تزريق قابل توجهي در اعتبارات عمراني كشور صورت خواهد گرفت.

 



توسعه همكاري امنيتي ايران و عراق پس از خروج نيروهاي آمريكايي در سال 2011

سفير كشورمان در بغداد بر آمادگي جمهوري اسلامي ايران پيرامون همكاري امنيتي با عراق بعد از خروج نيروهاي آمريكايي در سال 2011 تاكيد كرد.
حسن دانايي فر در گفت وگو با خبرگزاري اصوات العراق گفت: ايران آمادگي دارد تا در تمامي زمينه ها از جمله مسائل امنيتي بعد از خروج نيروهاي آمريكايي از عراق در اواخر سال جاري (2011) با عراق همكاري كند.
به گزارش ايسنا، وي ادامه داد: تهران هم چنين آماده است در تمام زمينه هاي اقتصادي، تجاري و امنيتي در هر زماني به گونه اي كه به نفع منافع دو كشور باشد، با عراق همكاري كند.
گفتني است؛ هفته گذشته در جريان سفر هيئت بلندپايه سياسي - اقتصادي كشورمان براي شركت در كميسيون عالي همكاري هاي مشترك اقتصادي ايران و عراق هر دو كشور توافق كردند تا سطح مبادلات تجاري را تاسقف 20 ميليون دلار افزايش دهند.

 



فرمانده نيروي هوا فضاي سپاه براي اولين بار اعلام كرد
شليك 2 فروند موشك دور برد سپاه به دهانه اقيانوس هند

فرمانده نيروي هوافضاي سپاه در نشستي خبري با خبرنگاران، دستاوردهاي رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص) 6 را تشريح كرد.
سردار اميرعلي حاجي زاده، با بيان اينكه اين رزمايش در دو مرحله موشك هاي زمين به زمين و دريايي انجام گرفت، افزود: در بخش زميني همه سكوهاي پرتاب كه كاركنان جديدالورود در آن حضور داشتند با موفقيت و دقت كامل انجام گرفت و گزارش هاي اوليه يگان ها نيز موفقيت آميز بودن اين شليك ها و اصابت آنها در محدوده موردنظر را تاييد كرد.
وي اظهار داشت: در بخش دريايي نيز از جديدترين تجهيزات مانند موشك بالستيك خليج فارس كه كار تحقيقاتي آن سال گذشته تمام شده و توسط وزارت دفاع به توليد انبوه رسيده است، استفاده كرديم كه اين مرحله نيز موفقيت آميز بود.
حاجي زاده تاكيد كرد كه احتمال هدف قرار دادن موشك هاي بالستيك دريايي ايران نزديك به صفر است.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه همچنين با بيان اينكه ما طي 10 روز انجام رزمايش موشكي پيامبر اعظم(ص) 6 به اهداف كلان خود رسيده ايم، اظهار داشت: البته در هفته هاي آتي جمع بندي نهايي اين رزمايش توسط تيم هاي متخصص نهايي شده و اشكالات احتمالي آن نيز رفع و رجوع خواهد شد.
تهديد نظامي از ايران
دور شده است
حاجي زاده همچنين در خصوص پيام اين رزمايش براي ديگر كشورها گفت: كساني كه با جمهوري اسلامي ايران خصومت دارند، قطعا حق دارند كه از اين رزمايش نگران باشند. اما ما از كشورهاي منطقه اين نگراني را نشنيده ايم چرا كه همواره اقدامات ما با هدف دفاعي بوده و ما حق داريم براي حراست از ايران اسلامي هرچه بيشتر خود را تقويت كنيم و طبيعي است كه روز به روز بر قدرت خود خواهيم افزود تا به بازدارندگي كامل برسيم و البته وضعيت امروز ما هم همين امر را نشان مي دهد كه ديگر تهديدهاي نظامي از ما فاصله بسياري گرفته است.
ناوهاي آمريكا در تيررس موشك هاي سپاه
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه همچنين به حضور كشورهاي فرامنطقه اي در آب هاي خليج فارس اشاره كرد و افزود: اين حضور براي تهديد كشورهاي حاشيه جنوب خليج فارس نيست چرا كه آمريكايي ها در اين كشورها پايگاه دارند و به همين منظور است كه ناوگان پنجم خود را در اين منطقه مستقر كرده و صدها فروند ناو، رزم ناو و كشتي هاي جنگي خود را به خليج فارس گسيل داده تا تهديدي براي جمهوري اسلامي ايران باشند.
حاجي زاده تصريح كرد: با وضعيتي كه ما امروز از لحاظ توانمندي هاي نظامي داريم، ديگر وجود اين شناورها براي ما خطري محسوب نمي شود چرا كه يك ناو بزرگ با 330 متر طول، 70 متر عرض، 6 هزار نفر نيرو، 70 تا 80 فروند هواپيما به عنوان يك هدف آماده براي ما هستند و در شرايطي كه آنها بخواهند ما را تهديد كنند، به آنها هجوم خواهيم برد هرچند ما هيچگاه شروع كننده جنگ نيستيم.
شليك دو فروند موشك دوربرد سپاه به دهانه
اقيانوس هند
وي همچنين در خصوص نحوه سنجش برد موشك هاي مورد استفاده قرار گرفته در رزمايش افزود: اگرچه ما در ابتداي كار با سعي و خطايي اين سنجش را انجام مي داديم اما وزارت دفاع به امكانات خوبي در زمينه نرم افزاري سنجش مسافت مجهز شده است كه ما مي توانيم اين فواصل را با دقت محاسبه كنيم.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با اشاره به اينكه معمولا رزمايش ها زماني صورت مي گيرد كه تمامي كارهاي تحقيقاتي و تست هاي اوليه پايان پذيرفته باشد، افزود: ما اين آزمايش ها را درمناطق كويري انجام مي دهيم چرا كه خداي متعال بيش از هزار كيلومتر فضاي امن در اختيار ما قرار داده است.
حاجي زاده افزود: مواردي هم هست كه لازم مي شود برد بيشتر مورد آزمايش قرار بگيرد كه براي مثال در بهمن ماه سال گذشته دو فروند موشك دوربرد، اهداف از پيش تعيين شده ما در دهانه اقيانوس هند را در فاصله هزار و 900 كيلومتري مورد هدف قرار داد.
وي ادامه داد: اين در حالي بود كه آمريكايي ها در منطقه حضور داشتند و ما با اعلام قبلي منطقه را بستيم و حتي اجازه داديم هواپيماهاي جاسوسي آمريكايي ها نيز در اين مناطق حضور داشته باشند اما آنها هيچ خبري را در اين خصوص مخابره نكردند.
توان توليد موشك با برد
بيش از 2 هزار كيلومتر
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه با بيان اينكه برد نهايي موشك هاي ما 2 هزار كيلومتر است، گفت: البته ما توان توليد موشك هاي با برد بيش از 2 هزار كيلومتر را داريم اما احتياجي به اين كار نيست چرا كه دشمنان ما در فاصله اي كمتر از 2 هزار كيلومتر از ما قرار دارند.
حاجي زاده در بخش ديگري از اين نشست خبري به موضوع سيلوهاي زيرزميني پرتاب موشك اشاره كرد و افزود: ما از اين سيلوها موشك هاي عمودپرواز خود مانند شهاب 1، 2 و 3 و نيز موشك هاي سجيل و قيام را پرتاب مي كنيم چرا كه از اين سيلوها امكان پرتاب موشك هاي زاويه دار مانند فاتح 110 نيست و براي آنها راهكارهاي ديگري داريم.
وي افزود: با استفاده از اين سيلوها مي توان زمان آماده سازي موشك ها را كم و ميزان آسيب پذيري ناشي از حملات احتمالي دشمن را پايين آورد و سابقه اين سيلوها در كشورمان به 15 سال قبل برمي گردد كه در مناطق مختلف كل جغرافياي كشور وجود دارند.
70 درصد پايگاه هاي آمريكا تحت پوشش موشك هاي كوتاه برد و ميان برد سپاه
حاجي زاده با بيان اينكه امروز بيش از 70 درصد پايگاه هاي آمريكا در منطقه در فاصله 300 تا 400 كيلومتري و در پوشش موشك هاي كوتاه برد و ميان برد ما قرار دارد، افزود: ما از اين موشك ها به تعداد زياد در اختيار داريم و البته مي توان همزمان از پايگاه ها با استفاده از موشك هاي دوربرد مناطق مختلفي از پايگاه هاي دشمن را هدف قرار داد.
وي در خصوص احتمال هدف قرار گرفتن اين موشك ها توسط سامانه هاي پدافندي دشمن نيز خاطرنشان كرد: البته آنها در اين زمينه كار مي كنند اما اين امكان در محدوده و گستره زياد حتي براي آمريكايي ها نيز متصور نيست.
فرمانده نيروي هوافضاي سپاه همچنين سامانه پدافندي رژيم صهيونيستي موسوم به «گنبد آهنين» را تنها تبليغاتي براي مصرف داخلي اسرائيل دانست و افزود: موشك هاي تاكتيكي كه آنها شليك مي كنند 2 ماخ سرعت دارد اما براي مثال وقتي موشك سجيل به نزديكي هدف مي رسد، چيزي حدود 12 ماخ سرعت خواهد داشت.
حاجي زاده در پايان در خصوص كلاهك هاي باراني موشك هاي شهاب در رزمايش اخير گفت: ما تعداد بمبلت ها را از حد متعارف در دنيا بالاتر برديم كه با اين كار مي توان منطقه وسيع تري را با حجم بالاي آتش پوشش داد كه مي تواند بر عليه اهداف بزرگ زميني يا دريايي مورد استفاده قرار بگيرد.

 



يك كارشناس روس: ايران ابزار فني براي ساخت موشك هاي قاره پيما را در اختيار دارد

يك كارشناس روس در امور مربوط به طراحي موشك اعلام كرد كه كره شمالي و ايران ابزار فني لازم براي ساخت موشك هاي قاره پيما را در اختيار دارند.
يوري سولومونوف-طراح موشك-به روزنامه «كامرسانت» گفت كه كره شمالي فاقد پول لازم براي پيشبرد توليد موشك هاي قاره پيما است.
بنابر گزارش پايگاه اينترنتي گلوبال سكيوريتي نيوز واير، اين كارشناس روس گفت: دست كم 10 سال زمان لازم است تا پيونگ يانگ و تهران بتوانند موشك هايي توليد كنند كه با سيستم هاي روسي و آمريكايي رقابت كند.
او افزود كه اين تسليحات در نهايت بردي بين 4970 تا 6214 مايل خواهند داشت.
اين پايگاه اينترنتي به نقل از روزنامه هاآرتص نيز ادعا كرد كه منابع دولتي صهيونيستي مدعي شده اند كه ممكن است كره شمالي كمك هسته اي و موشكي به ايران را افزايش داده باشد.
اين منابع ادعا كردند كه كره شمالي كمك هسته اي تسليحاتي به ايران ارايه مي دهد و اگر ايران هدف نظامي نداشته باشد، فقط به كمك روسيه نياز دارد.
اين در حالي است كه رژيم صهيونيستي به عنوان تنها دارنده سلا ح هسته اي در خاورميانه از پذيرش عضويت در ان پي تي سر باز مي زند.

 



فعالان سياسي در واكنش به هجمه جديد عليه سپاه مطرح كردند
دفاع از انقلاب در برابر خائنان وظيفه سپاه است

برخي فعالان سياسي اصولگرا واكنش گروهك هاي ضدانقلاب و اصلاح طلبان از جمله برادر محمد خاتمي به اظهارات چند روز پيش فرمانده سپاه در مورد ضرورت تعيين مرز اصلاح طلبان با فتنه گران را يكسان دانسته و تاكيد كردند كه اين نوع رفتارهاي هماهنگ با هدف تاثيرگذاري بر انتخابات آينده صورت مي گيرد.
حجت الاسلام «حميد رسايي» نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي در گفت وگو با فارس به صحبت هاي محمدرضا خاتمي در اعتراض به سخنان اخير فرمانده سپاه پاسداران اشاره كرد و گفت: محمدرضا خاتمي از عبارت «خط و نشان كشيدن» استفاده كرده است كه بايد گفت حرف او درست است اما بايد دانست كه خط و نشان سپاه در تمام طول 32 سال گذشته براي كساني بوده است كه در جبهه دشمن فعاليت داشته اند.
وي افزود: اين خط و نشان ها براساس وظايف ذاتي سپاه پاسداران است و فقط اختصاص به حوزه مباحث نظامي هم ندارد بلكه سپاه طبق قانون، در تمام صحنه ها مدافع انقلاب محسوب مي شود.
حجت الاسلام رسايي با بيان اينكه سپاه در اين مدت هر وقت منافع انقلاب را در خطر ديده، در برابر دشمن موضع گرفته و اين موضع گيري سپاه همواره مورد حمايت مردم نيز بوده است، تصريح كرد: در صدر انقلاب نيز، منافقين همانند حرف هاي اخير محمدرضا خاتمي را مطرح مي كردند و امروز هم مي بينيم كه همان صحبت ها دوباره تكرار مي شوند كه اين مسئله به دليل شباهتي است كه حزب منحله مشاركت با منافقين دارد.
«اسماعيل كوثري» نايب رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز با اشاره به اظهارات اخير محمدرضا خاتمي، از عناصر حزب منحله و غيرقانوني مشاركت گفت: ايشان به قانون آشنايي ندارد و اساسا طيفي كه خاتمي متعلق به آنهاست نيز هيچگاه قانون كشور را قبول نداشته اند.
وي افزود: ما مي گوييم حرف هاي خاتمي ناظر به عدم آشنايي او با قانون است به اين دليل كه براساس قانون اساسي، مسئوليت سپاه پاسداران حفظ ارزش هاي اسلامي و دستاوردهاي انقلاب است.
كوثري تصريح كرد: هنگاميكه جريان فتنه از خارج هدايت مي شد و احزابي مثل مشاركت و مجاهدين نيز همان محورها را در داخل دنبال و در جهت براندازي حركت مي كردند، قطعاً بايد دانست كه سپاه در اين شرايط مي بايست از دستاوردهاي انقلاب حفاظت كند.
«پرويز سروري» نماينده مردم تهران در مجلس نيز دراين باره با بيان اينكه فتنه گران در جريان انتخابات 88 تمام قد با دشمنان ديرينه انقلاب همكاري كردند، ادامه داد: هنوز از خاطرمان نرفته است كه اوباما، نتانياهو و ديگر سردمداران استكبار از جنبش سبز و فتنه حمايت كردند و براي اقدامات اين جريان برانداز بودجه گذاشتند و از ظرفيت هاي رسانه اي خود استفاده كردند.
سروري افزود: در جريان فتنه 88 براي اولين بار ليبرال ها، سلطنت طلب ها، منافقين و تمام گروه هاي ضدانقلاب متحد شدند و قصد از بين بردن نظام جمهوري اسلامي را داشتند لذا نمي توان فتنه 88 را يك مسئله سياسي بدانيم و بگوييم سپاه حق ورود در مسائل سياسي را ندارد.
وي خاطر نشان كرد: از آنجا كه مسئله فتنه 88 يك جريان برانداز بود، سپاه بايد نسبت به آن موضع بگيرد و با آن مقابله كند و فرمانده سپاه نيز مواضع بر حقي را اعلام كرد كه رهبر انقلاب نيز بارها اين موضوعات را اعلام كردند و فرمودند كساني كه در جريان فتنه به هر شكلي اقدامي انجام دادند، نمي توانند در بسترهاي قانون سياسي كشور وارد شوند.
«محمد كرمي راد» عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس نيز دراين باره گفت: مماشات دستگاه قضايي با برخي از سران فتنه و براندازان موجب گستاخي افرادي چون رضا خاتمي شده است. آقاي خاتمي امروز بايد در زندان به سر مي برد چرا كه به حقوق مردم و انقلاب ظلم كرده است؛ رضا خاتمي تصور نكند كه مماشات قوه قضائيه با وي دائمي است. اگر او بخواهد با حمله به فرماندهان سپاه در پازل دشمنان انقلاب بازي كند، قطعا با حكم دستگاه قضايي بازداشت مي شود و به سزاي عملش خواهد رسيد.
آيت الله حسن ممدوحي نماينده مردم استان كرمانشاه در مجلس خبرگان رهبري و عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز ضمن تاييد سخنان سردار جعفري در مورد اصلاح طلبان، اظهار داشت: خدا شاهد است كه از اول انقلاب گروه چپ به معناي اعم هميشه مزاحم انقلاب بوده اند.
آيت الله ممدوحي با تاكيد بر اينكه هيچ راهي براي تبرئه اصلاح طلبان از اقداماتي كه انجام داده اند، وجود ندارد، افزود: ملت از اصلاح طلبان روي گردان هستند و بازگشتي براي آنها وجود ندارد.
جمعي از دانشجويان دانشگاه هاي تهران و برخي شهرستان ها نيز در بيانيه اي تاكيد كردند كه نامه اخير رضا خاتمي نشان داد كه متاسفانه هنوز اصول و باورهاي گذشته و تعارض اصلاح طلبان با اصول و مباني انقلاب اسلامي در هشت سال دوران موسوم به اصلاحات و فتنه 88 به خوبي هويداست.

 



اعلام آمادگي سپاه پاسداران براي بالا بردن توانمندي كشورهاي مسلمان

جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران اعلام كرد كه سپاه آمادگي دارد تا ضمن به كارگيري ظرفيت هاي مازاد خود در كشورهاي مسلمان، تجربيات خود را نيز در عرصه سازندگي در اختيار آن ها قرار دهد.
سرتيپ پاسدار «حسين سلامي»، جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران در گفت وگو با باشگاه خبرنگاران گفت: دروغگويي و اتهام زني، محوري ترين عنصر گفتگوي آمريكا با جهانيان است و اتهام آمريكا مبني بر دخالت سپاه در مسائل داخلي سوريه و تجهيز گروه هاي مخالف عراقي و افغان، در راستاي يك سلسله عمليات رواني است كه ظرف سال هاي گذشته نيز جريان داشته است.
وي ادامه داد: اگر سخنان آمريكايي ها براي ملت ها داراي ارزش و اعتبار بود، امروزه ملت هاي مستضعف و به خصوص مسلمانان، عليه سياست هاي آمريكا وارد صحنه نمي شدند.
سلامي، در بخش ديگري از سخنان خود به توانمندي بالا و كم نظير سپاه در عرصه سازندگي كشور اشاره كرده و تاكيد كرد: اولويت نخست سپاه، بكارگيري اين توانمندي در عرصه توسعه عمراني، اقتصادي و صنعتي كشور است؛ اما اگر كشورهاي مسلمان در اين زمينه از سپاه ياري بخواهند، سپاه آمادگي دارد تا ضمن بكارگيري ظرفيت هاي مازاد خود در اين كشورها، تجربيات خود را نيز در عرصه سازندگي در اختيار آن ها قرار دهد.
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران در پايان سخنان خود، مقابله با جريان انحرافي را وظيفه همه افراد جامعه دانست و تصريح كرد: مقابله با اين جريانات نه فقط سپاه بلكه وظيفه همه ملت ايران است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14