(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 19 تیر 1390- شماره 19970

تظاهركنندگان در اردن خواستار محاكمه مقامات فاسد دولتي شدند
طرح موساد براي ترور سيدحسن نصرالله لو رفت
كشور سودان جنوبي اعلام موجوديت كرد
فرياد سرنگوني آل خليفه در تظاهرات گسترده مردم بحرين
تجمع اعتراض آميز عليه دولت در يك شهر عمان
سودان جنوبي در يك نگاه
بازگشت دوباره مردم مصر به ميدان التحريربراي تحقق خواسته هاي انقلاب
«مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر عربستان» در تظاهرات ميليوني مردم يمن
پرتاب تخم مرغ و كفش به سفارت آمريكا در دمشق
دستگيري 69 فعال طرفدار فلسطين در فرودگاه تل آويو
تركمنستان براي دومين بار سفير اسرائيل را نپذيرفت
اعتراضات بي سابقه عليه دولت در پايتخت مالزي
تظاهرات ضدآمريكايي در اسلام آباد با دخالت پليس به خشونت انجاميد



تظاهركنندگان در اردن خواستار محاكمه مقامات فاسد دولتي شدند

هزاران تن از نمايندگان احزاب و شهروندان اردني در شهرهاي مختلف اين كشور دست به تظاهرات زدند و شعارهايي عليه دولت سردادند.
تظاهركنندگان اردني در امان پايتخت اين كشور و شهرهاي شمالي و جنوبي اردن دست به تظاهرات زدند و خواستار كناره گيري دولت، محاكمه فاسدان، تغيير قانون اساسي، اصلاحات سياسي، اقتصادي و اجتماعي شدند. تظاهركنندگان اعلام كردند كه تا زمان پاسخگويي به خواسته هايشان به اعتراض و اعتصاب خود ادامه خواهند داد.
مردم اردن از نهادهاي امنيتي خواستند وارد امور سياسي نشوند و در جهت سركوب تظاهرات مردمي گام برندارند.
در همين رابطه دبير كل جبهه عمل اسلامي اردن اظهار داشت، هدف از برگزاري تظاهرات باز گرداندن قدرت به ملت است.

 



طرح موساد براي ترور سيدحسن نصرالله لو رفت

طرح ترور دبيركل حزب الله لبنان به وسيله موساد از سوي منابع ديپلماتيك اروپايي لو رفت.
منابع ديپلماتيك اروپايي اعلام كردند كه موساد بار ديگر طرح ترور سيد حسن نصرالله را كه در سپتامبر 2006 تهيه كرده بود و به دليل اعمال فشارهاي آمريكا و اروپا كنار گذاشته بود در دستور كار خود قرار داده است. روزنامه الديار لبنان با اعلام اين مطلب افزود، مسئولان در ستاد مشترك ارتش رژيم صهيونيستي نيز اعلام كردند كه دولت اسرائيل از طريق كابينه امنيتي خود عملا تصميم به ترور سيدحسن نصرالله دبيركل حزب الله گرفته است.
اين منابع تصريح كردند، موساد سيد حسن نصرالله را خطري بزرگ براي امنيت اسرائيل مي داند و به ويژه آن كه شخصيت تاثيرگذار وي بر افكار عمومي منطقه و اسرائيل خطر جدي براي امنيت رژيم صهيونيستي است.

 



كشور سودان جنوبي اعلام موجوديت كرد

جمهوري سودان جنوبي با حضور 30 رهبر آفريقايي و دبيركل سازمان ملل متحد رسما استقلال خود را اعلام كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، جمهوري سودان جنوبي روز شنبه با برگزاري جشن هاي منفصل در جوبا (پايتخت) استقلال خود را به عنوان صدونودوسومين كشور جهان و پنجاه و چهارمين عضو اتحاديه آفريقا اعلام كرد.
براساس اين گزارش، چند ساعت پيش از اعلام تشكيل كشور سودان جنوبي، خارطوم، كشور تازه تاسيس را به رسميت شناخت و آلمان و رژيم صهيونيستي نيز اعلام كردند، سودان جنوبي را به رسميت خواهند شناخت.
اين گزارش حاكي است، كشور جنوب سودان، قرار است، ظرف چند روز آينده از سوي سازمان ملل به رسميت شناخته شود و به عنوان كشور 193 به عضويت آن در بيايد.
كشور سودان جنوبي كه به عنوان منطقه جنوب داراي خودمختاري بود پس از توافقنامه سال 2005 ميان رهبران شمال و جنوب در سال 2010 در يك همه پرسي از پهناورترين كشور مسلمان در آفريقا جدا شد.
براساس همه پرسي سال 2010 كه در زير فشارهاي آمريكا و غرب صورت گرفت ساكنان سودان جنوبي خواستار جدايي خود از سودان شدند.
حذف نام سودان از كشورهاي حامي تروريسم و تجديدنظر در حكم دادگاه لاهه درمورد رهبر سودان و قول دادن كمك هاي مالي به خارطوم، باعث تجزيه پهناورترين كشور اسلامي در قاره سياه شد.
اين در حالي است كه به دليل تنش هاي موجود در مناطق مرزي شمال و جنوب شوراي امنيت با استقرار 7000 نظامي و 900 پليس بين المللي در جنوب سودان موافقت كرد.
اعلام استقلال رسمي سودان در حالي صورت مي گيرد كه اين منطقه در طول نيم قرن اخير شاهد خشونت هاي بي سابقه و خونين بوده است.
توافقنامه صلح بين دولت مركزي سودان و شورشيان جنوب در سال 2005 زمينه ساز برگزاري همه پرسي سال 2010 ميلادي شد كه براساس آن 99 درصد از جنوبي ها راي به استقلال كشورشان دادند.
براساس آمار منتشر شده از سوي سازمان ملل فقط در بين سال هاي 2003 تا 2009، جنگ داخلي سودان بيش از 32 ميليارد دلار هزينه داشته است.

 



فرياد سرنگوني آل خليفه در تظاهرات گسترده مردم بحرين

سرويس خارجي -
معترضان بحريني با وجود تهديد رژيم آل خليفه مبني بر سركوب تظاهرات ضد دولتي، در پايتخت و شهرها و روستاهاي اين كشور تظاهرات كردند و يكصدا براندازي نظام را فرياد زدند.
به دنبال فراخوان جمعيت الوفاق بحرين كه بزرگترين حزب شيعي اين كشور است معترضان بحريني به خيابان ها آمدند و خواستار براندازي رژيم آل خليفه شدند.
در اين تظاهرات كه تحت عنوان «جمعه سرنوشت ساز» پس از برگزاري نمازجمعه صورت گرفت تظاهركنندگان شعار مي دادند: «گفت وگو با رژيم جنايتكار هرگز»، «تعيين سرنوشت حق ملت است»، «تشكيل دولت منتخب.»
اين تظاهرات در شرايطي صورت گرفت كه نيروهاي امنيتي آل خليفه با تيراندازي و پرتاب گازاشك آور سمي در متفرق كردن مردم داشتند كه در جريان اين يورش ها تعدادي از تظاهركنندگان مجروح شدند.
علما و روحانيون برجسته بحرين نيز با گفت وگوي نمايشي در كشور مخالفت و بر حق مردم در بازخواست كردن مسئولان درباره نوع دولتي كه بايد حاكم باشد تاكيد كردند.
شيخ عيسي قاسم رئيس شوراي علماي بحرين در اين باره گفت، فرآيند اجراي اصلاحات سياسي سال هاست در كشور متوقف شده است.
وي افزود، زماني كه حكومت ها تحت فشار قرار مي گيرند خواستار اجراي اصلاحات مي شوند و از مردم مي خواهند كه آن را بپذيرند.
«خليل المرزوق» رهبر جمعيت الوفاق بحرين نيز تشكيل دولت منتخب را پايان درگيري ها در اين كشور عنوان كرد و افزود، گفت وگو با رژيم نمي تواند به يافتن راه حل منجر شود و جوابگوي نياز بحرين به خروج از بحران سياسي نيست.
وي تاكيد كرد، ما به جهان اعلام مي كنيم كه همچنان پا برجا و استوار بر تحقق خواسته هايمان پافشاري مي كنيم.المرزوق گفت ملت بهاي سنگيني براي تحقق مطالباتش پرداخته و به راحتي كوتاه نمي آيد.
اين در حالي است كه رژيم آل خليفه براي ترغيب مخالفان به شركت در جلسات به اصطلاح گفتمان ملي قول داده تا بازداشت شدگان اعتراضات اخير را آزاد و كارمندان اخراجي را به سر كار خود باز گرداند.
از شروع انقلاب مردمي بحرين در تاريخ 14 فوريه (25 بهمن) بيش از 2000 كارمند اخراج و هزاران نفر زخمي شده اند.
مركز حقوق بشر بحرين با انتشار اين آمار افزود، در جريان اعتراضات مردمي دست كم 40 نفر نيز به شهادت رسيده اند.از سوي ديگر، مجروحان تظاهرات اخير از ترس دستگيري و زنداني شدن ترجيح مي دهند به مراكز درماني مراجعه نكنند و اكثر زخمي ها در منازل مداوا مي شوند.

 



تجمع اعتراض آميز عليه دولت در يك شهر عمان

صدها نفر از اهالي شهر صحار در عمان در اعتراض به سياست هاي دولت تظاهرات كردند و خواستار انجام اصلاحات و آزادي زندانيان سياسي شدند.
به گزارشي واحد مركزي خبر، صدها نفر از اهالي شهر صحار پس از اقامه نماز جمعه تظاهرات كردند و ضمن انتقاد از سياست هاي دولت خواستار افزايش حقوق، ايجاد فرصت هاي شغلي براي جوانان و نيز مبارزه جدي با فساد اداري و مالي شدند.
تظاهركنندگان شعارهايي عليه دولت سر دادند و خواستار آزادي همه كساني شدند كه در تظاهرات ماه فوريه دستگير و زنداني شدند.
دستگاه قضايي عمان چندي پيش عده اي از تظاهركنندگان را به دليل شركت در تظاهرات دستگير و زنداني كرد كه هنوز از سرنوشت آنان خبري نيست و دادگاهي نيز براي آنها تشكيل نشده است.
كشور عمان نيز همانند ديگر كشورهاي عربي از فوريه گذشته شاهد تظاهرات مردمي عليه سياست هاي دولت اين كشور بوده است.
سلطان قابوس پادشاه اين كشور وعده هايي براي راضي كردن معترضان عنوان كرد ولي هنوز به وعده هاي خود عمل نكرده است.

 



سودان جنوبي در يك نگاه

نام كشور: جمهوري سودان جنوبي (استقلال 9 ژوئيه 2011)
جمعيت: 9 ميليون نفر
نام پايتخت: جوبا
مساحت: حدود 620 هزار كيلومترمربع (بزرگتر از مجموع مساحت كشورهاي اسپانيا و پرتغال)
زبان هاي رسمي: انگليسي، عربي
مذهب: اسلام، مسيحي
سودان جنوبي كشوري است تازه استقلال يافته كه از شرق با اتيوپي، از غرب با جمهوري آفريقاي مركزي و از جنوب با جمهوري دموكراتيك كنگو هم مرز است. عمده درآمد اين كشور از محل صادرات نفت و برخي محصولات كشاورزي است.
سودان جنوبي پس از دهها سال جنگ و خونريزي و كشته شدن 5/1ميليون نفر سرانجام با موافقت و حمايت «عمر البشير» و طي يك همه پرسي از بخش شمالي آن كه كاملا بياباني است مستقل شد.
اين كشور اكنون يكصد و نود و سومين كشور به رسميت شناخته شده از سوي سازمان ملل و پنجاه و چهارمين كشور عضو اتحاديه آفريقا محسوب مي شود.

 



بازگشت دوباره مردم مصر به ميدان التحريربراي تحقق خواسته هاي انقلاب

صدها هزار تن از مردم مصر در اعتراض به روند كند محاكمه مبارك و برآورده نشدن اهداف انقلاب 25 ژانويه در ميدان التحرير تجمع كردند و آن را انقلاب دوم ناميدند.
به گزارش خبرگزاري ها، در اين تجمع كه با عنوان «جمعه پافشاري و اصلاح روند انقلاب 25 ژانويه» نامگذاري شده بود، تظاهركنندگان، براي چندمين هفته متوالي در ميدان التحرير قاهره حاضر و خواستار محاكمه حسني مبارك ديكتاتور مصر و پاكسازي ادارات دولتي از عناصر وابسته به رژيم سابق شدند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است، شركت كنندگان در اين تظاهرات كه شمار آنها به طور بي سابقه اي افزايش يافته بود، آزادي زندانيان سياسي از دولت موقت خواسته شده بود.
معترضان از اينكه دولت موقت به قول و قرارهاي خود در خصوص ايجاد اصلاحات عمل نمي كند، به شدت عصباني بودند و تهديد كردند تا دستيابي به خواسته هاي خود در ميدان التحرير خواهند ماند.
لغو محاكمه نظامي شهروندان غيرنظامي، اخراج و محاكمه ماموران پليس متهم به كشتار تظاهركنندگان و محاكمه فراگير و شفاف مقامات حكومت مبارك از خواسته هاي اصلي تظاهرات روز جمعه بود.
همچنين هزاران نفر در شهرهاي اسكندريه، سوئز و اسماعيليه با برپايي تظاهرات كه در آن به عنوان انقلاب دوم نام برده مي شود، كناره گيري شوراي عالي نظامي از قدرت و استعفاي دولت موقت در مصر را خواستار شدند.
در تظاهرات روز جمعه، صدها هزار مصري عليه اسرائيل شعار سر دادند و خواستار جلوگيري از صدور گاز به رژيم صهيونيستي شدند.

 



«مرگ بر آمريكا»، «مرگ بر عربستان» در تظاهرات ميليوني مردم يمن

انقلابيون يمن در پايتخت و ديگر شهرهاي اين كشور با برپايي تظاهرات سرنگوني رژيم حاكم را فرياد زدند و خواستار پايان مداخلات آمريكا و عربستان در اين كشور شدند.
به گزارش واحد مركزي خبر، تظاهرات مردم يمن پس از سخنان علي عبدالله صالح برگزار شد و تظاهركنندگان خواستار بركناري علي عبدالله صالح و تشكيل شوراي انتقالي شدند.
تظاهركنندگان فرياد مي زدند ديكتاتور يمن فكر بازگشت به كشور را از سر بيرون كند چرا كه مردم ديگر او را نمي خواهند و بايد قدرت به مردم بازگردانده شود. مردم يمن همچنين شعار مي دادند آمريكا و عربستان دست از سر انقلاب يمن بردارند و دخالت هاي خود را در اين كشور پايان دهند. آنها شعار «مرگ بر آمريكا» و «مرگ بر عربستان» سر دادند.
انقلابيون يمن اظهار داشتند، اراده ملت هرگز در مقابل تمايلات خارجي ها شكسته نمي شود.
يكي از رهبران مخالف در ميدان الحريه در شهر تعز گفت، آمريكا و عربستان بزرگترين مانع در مقابل انقلابيون هستند و به طرق مختلف سعي مي كنند در راه پيروزي اين انقلاب كارشكني ايجاد كنند.
وي از انقلابيون و مبارزان يمني خواست در همه ميادين صفوف خود را متحد كنند و براي سرعت بخشيدن به پيروزي انقلاب با جديت فعاليت كنند.
اين مبارز يمني همچنين تاكيد كرد، دشمنان اين انقلاب مي كوشند در ميان انقلابيون شكاف ايجاد كنند و مردم يمن با وحدت خود بايد مانع از اين توطئه ها شوند.

 



پرتاب تخم مرغ و كفش به سفارت آمريكا در دمشق

سرويس خارجي-
هزاران تن از مردم سوريه با تجمع در مقابل سفارت آمريكا در دمشق خواستار اخراج سريع سفير آمريكا از كشورشان شدند.
مردم سوريه در اين تجمع با در دست داشتن پرچم سوريه و تصاوير بشار اسد دخالت هاي سفير آمريكا در امور داخلي سوريه را محكوم و خواستار اخراج وي شدند.
تظاهركنندگان شعار مي دادند: ما هرگز جنايات آمريكا را در زندان گوانتانامو، زندان ابوغريب عراق و ديگر مناطق جهان از ياد نمي بريم و از جنايتكاران جنگي مي خواهيم از كشورمان خارج شوند.
تظاهركنندگان به سوي ساختمان سفارت آمريكا تخم مرغ و كفش پرتاب كردند.
يكي از تظاهركنندگان گفت، آمريكا بداند كه ما به هيچ وجه اجازه نخواهيم داد كه در امور داخلي كشورمان دخالت كند، سوري ها آزادي خواه هستند و آزادي را به آمريكايي ها ياد مي دهند.
يكي ديگر از تظاهركنندگان تاكيد كرد، ما دموكراسي دروغين نمي خواهيم. آمريكا بهتر است به ملت خود دموكراسي ياد دهد نه ملت هاي ديگر. گفتني است رابرت فورد سفير آمريكا در سوريه در اقدامي تحريك برانگيز روز پنجشنبه به شهر حماه در 210 كيلومتري شمال شهر دمشق سفر و با مخالفان اين شهر گفت وگو كرد.اين شهر طي روزهاي اخير شاهد ناآرامي ها و تحركاتي بوده كه نقش كشورهاي ديگر به ويژه آمريكا را در آن نمي توان ناديده گرفت.
اين دخالت ها در شرايطي صورت مي گيرد كه مردم سوريه طي روزهاي اخير در شهرهاي مختلف تظاهرات ميليوني به راه انداختند و حمايت خود را از رياست جمهوري بشار اسد و اصلاحات وي اعلام كردند.

 



دستگيري 69 فعال طرفدار فلسطين در فرودگاه تل آويو

رژيم صهيونيستي 69 تن از فعالان صلح اروپايي كه به منظور اعلام حمايت و همبستگي با ملت فلسطين وارد فرودگاه تل آويو شده بودند بازداشت و اخراج كرد.
به گزارش خبرگزاري قدس، پليس رژيم صهيونيستي ابتدا اين افراد را به بازداشتگاه انتقال داد و سپس اقدامات لازم براي اخراج آنها را فراهم كرد.
فعالان صلح اروپايي در فرودگاه با سردادن شعارهايي عليه رژيم صهيونيستي ضمن اعتراض به اين اقدام غير انساني اظهار داشتند رژيم صهيونيستي با انجام اين اقدامات پرونده حقوق بشري خود را سياه تر مي كند.
وزارت خارجه رژيم صهيونيستي به تمامي شركت هاي هوايي اين رژيم دستور داد تا بليت افرادي كه از اعضاي اين گروه هستند باطل كند و مانع از سفر آنها بشود.
علاوه بر نيروهاي پليس، نيروهاي اطلاعاتي، وزارت داخلي، مأموران فرودگاه و وزارت خارجه رژيم صهيونيستي براي مقابله با اين افراد به حالت آماده باش كامل درآمده بودند.
همچنين دولت فرانسه به فعالان صلح اروپايي كه قصد عزيمت به غزه را داشتند اجازه پرواز نداد.
ده ها فعال صلح اروپايي كه قصد داشتند از طريق فرودگاه پاريس به سوي غزه پرواز كنند با اين اقدام از انجام سفر بازماندند.
در همين حال دولت حماس اقدام برخي دولت هاي غربي در ممانعت از سفر حاميان خارجي فلسطين به مناطق اشغالي را محكوم كرد و آن را نشان دهنده طرفداري از رژيم صهيونيستي دانست.
سخنگوي حماس اين موضع كشورهاي غربي عليه فلسطيني ها را نشانگر كذب و بي اساس بودن ادعاهاي اين كشورها در زمينه دفاع از آزادي و دموكراسي دانست و افزود، اين اقدام نشان دهنده سياست يك بام و دو هواي دولت هاي غربي در قبال مسائل منطقه خاورميانه است.
وي تصريح كرد، سفر فعالان مختلف جهان به فلسطين مي تواند نشانگر مخالفت جوامع غربي با محاصره ظالمانه نوار غزه باشد و ماهيت پليد رژيم صهيونيستي را بيش از پيش برملا كند.
از سوي ديگر، رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه اعلام كرد كه تركيه براي عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي خواستار سه شرط اساسي است.
وي تأكيد كرد، تل آويو بايد به خاطر حمله به كشتي هاي كاروان آزادي و كشتن 9 فعال صلح معذرت خواهي كند، به خانواده هاي آنان غرامت بپردازد و از محاصره غزه دست بردارد.

 



تركمنستان براي دومين بار سفير اسرائيل را نپذيرفت

تركمنستان دومين سفير پيشنهادي رژيم صهيونيستي را به دليل «جاسوس بودن» نپذيرفت.
به گزارش فارس، به نقل از وزارت خارجه تركمنستان، عشق آباد فرد پيشنهادي رژيم صهيونيستي براي تصدي پست سفيري اين رژيم در تركمنستان را نپذيرفت.«سابقه عضويت در سازمان جاسوسي اسرائيل» (موساد) دليل عشق آباد براي نپذيرفتن اين فرد عنوان شده است.
يادآور مي شود، پيش از اين نيز شخصي با نام «رئول دنيل»، ديپلمات رژيم صهيونيستي به عنوان سفير جديد اسرائيل به تركمنستان معرفي شده بود كه به دليل داشتن فعاليت هاي غيرقانوني در اين كشور «عنصر نامطلوب» شناخته و اجازه ورود به وي صادر نشد.تحليلگران مسائل سياسي منطقه معتقدند، يكي از دلايل اصلي عدم موافقت دولت تركمنستان، بويژه شخص رئيس جمهور اين كشور با افتتاح سفارت رژيم صهيونيستي در عشق آباد، مجاورت با جمهوري اسلامي ايران و داشتن روابط حسنه با تهران است.

 



اعتراضات بي سابقه عليه دولت در پايتخت مالزي

پليس مالزي در جنگ و گريز با معترضان در پايتخت اين كشور، بيش از 1000 نفر را دستگير كرد.
به گزارش خبرگزاري ها، خيابان هاي كوالالامپور از صبح ديروز صحنه جنگ و گريز و درگيري ميان تظاهركنندگان و پليس بود. طي اين زد و خوردها، پليس از گاز اشك آور و ماشين هاي آب پاش استفاده كرد. دست كم 1000 نفر از تظاهركنندگان كه خواستار اصلاحات هستند، توسط نيروهاي امنيتي دستگير شدند.
شمارمعترضان در ساعات اوليه ديروز حدود 10 هزار تن اعلام شد. در اين زد و خوردها همچنين گزارش شده است، «انور ابراهيم»، رهبر اصلي مخالفان نيز زخمي و به بيمارستان منتقل شده است. اين زد و خوردها ساعت ها ادامه داشت.
يكي از مخالفان به خبرگزاري فرانسه گفت: ما خواستار اصلاحات در قوانين انتخابات و شكل گيري يك دولت آزاد و سالم هستيم. در مورد شمار احتمالي زخمي ها، گزارشي نرسيده است.
انتخابات پارلماني سراسري بعدي مالزي سال 2013 برگزار مي شود، اما احتمال دارد كه نخست وزير اين انتخابات را جلو بيندازد.
ائتلاف مخالفان دولت (برسيه) متشكل از 62 سازمان غيردولتي است. مخالفان ديروز بيانيه اي نيز صادر و برخورد پليس با معترضان را محكوم كردند.
آخرين خبرها نيز از مالزي حاكي است كه ماموران امنيتي مالزي عصر ديروز «هادي آونگ» رهبر «حزب اسلامي پاس» را به همراه هفت نفر از اعضاي برجسته اين حزب، دستگير كردند.

 



تظاهرات ضدآمريكايي در اسلام آباد با دخالت پليس به خشونت انجاميد

تظاهرات ضدآمريكايي دانشجويان پاكستان در پايتخت اين كشور، به درگيري با پليس انجاميد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در پي گردهمايي همجنس بازان پاكستاني در سفارت آمريكا در اسلام آباد و حمايت ايالات متحده از اين افراد، دانشجويان مسلمان پاكستاني به سمت سفارت راهپيمايي كردند. اين راهپيمايي كه عصر جمعه انجام شد، به درگيري با پليس انجاميد.
ماجرا از اين قرار بود كه نيروهاي ويژه پليس با سد كردن مسير دانشجويان، از ادامه راهپيمايي آنها جلوگيري كردند. دانشجويان معترض شعار «مرگ بر آمريكا» سر دادند. نيروهاي پليس در اين درگيري، از گاز اشك آور استفاده كردند و زد و خورد ميان طرفين، شماري زخمي بر جاي گذاشت. معترضان پلاكاردهايي با اين مضمون در دست داشتند: «همجنس بازي جايي در كشور اسلامي پاكستان ندارد.» شماري از گروه ها و احزاب اسلامي، از اين تظاهرات حمايت كردند.
«اسامه خليل» سخنگوي حزب جماعت اسلامي دانشجويان پاكستان گفت: اكثر دانشجويان در اين تظاهرات شركت كردند، زيرا سكوت در برابر اين عمل كريه آمريكا، راه را براي گسترش عمل زشت همجنس بازي در جوامع اسلامي هموار مي سازد و به فرهنگ و جوامع اسلامي آسيب هاي جبران ناپذيري وارد خواهد كرد.
سفارت آمريكا در اسلام آباد طي روزهاي گذشته از تمامي همجنس بازان دعوت كرد تا در ميهماني ويژه اي كه در سفارت اين كشور به اين منظور در نظر گرفته شده بود، شركت كنند. گروه هاي اسلامي پاكستان با ابراز خشم، اين عمل ايالات متحده را نقض قوانين كشور پاكستان دانسته و اين موضوع را در اين كشور جرمي بزرگ محسوب كردند، كه طبق قانون ترويج آن ممنوع است.
رهبران گروه هاي اسلامي خواستار برخورد قانوني دولت پاكستان با سفارت آمريكا به جرم نقض قوانين اين كشور شدند. سفارت آمريكا در بيانيه اي، از عملكرد خود دفاع كرده و مدعي شده، هيچ اعتراضي از سوي دولت پاكستان در اين مورد به سفارت نرسيده است.
خبرگزاري مذكور همچنين، از پاكستان گزارش داد، شخصيت هاي سياسي و مذهبي اين كشور طي نشستي در كتابخانه مركزي اسلام آباد، آمريكا را بزرگترين مانع در راه وحدت مسلمانان دانستند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14