(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 21 تیر 1390- شماره 19972

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خواب خزانه دار ! (يادداشت روز)
محسني اژه اي: بازداشت شدگان جريان انحرافي ، اتهامات امنيتي هم دارند
سوزن (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
رئيسي: دستگيري اعضاي جريان انحرافي ادامه مي يابد
از سوي رئيس جمهور فرمان سرشماري سال 1390 صادر شد
سوتي هاي پيرزن فراري (خبر ويژه)
اپوزيسيون سوريه را اسرائيل در پاريس تر و خشك مي كند (خبر ويژه)
نگراني آمريكايي از جشن ايراني! (خبر ويژه)
اتهام ايران آن است كه به آمريكا باج نمي دهد (خبر ويژه)
سبز پارتي با چاشني لگد و ناسزا! (خبر ويژه)



خواب خزانه دار ! (يادداشت روز)

1- «خزانه دار» يكي از سلاطين كه به روال جاري براي گزارش دخل و خرج ماهانه و ميزان موجودي خزانه به ملاقات سلطان رفته بود، از او اجازه خواست تا خوابي را كه شب گذشته ديده است بازگو كند. سلطان اجازه داد و خزانه دار نفسي تازه كرد و خواب شب گذشته را با آب و تاب و ذكر تمامي جزئيات براي سلطان تعريف كرد. بعد از آن كه خزانه دار از شرح مفصل خواب خويش فارغ شد، سلطان رو به وزير اعظم خود كرده و دستور عزل خزانه دار را صادر كرد. خزانه دار كه از بركناري خويش مات و مبهوت شده بود، علت را پرسيد و سلطان در پاسخ گفت: خزانه داري كه با وجود وظيفه خطير و مسئوليت حساس مراقبت از خزانه، اينهمه وقت براي خوابيدن دارد و اينگونه به خواب سنگين فرو مي رود و خواب هاي دور و دراز مي بيند، شايسته منصب خزانه داري نيست. از كجا معلوم كه وقتي به ديدن خواب هاي دور و دراز مشغول است، دست حراميان به خزانه دراز نباشد!
2- حجم خدمات دولت آقاي دكتر احمدي نژاد در عرصه هاي مختلف اقتصادي، عمراني، علمي، تكنولوژيك، سياست خارجي و تلاش پيوسته ايشان براي فقرزدايي، توزيع عادلانه ثروت، تأمين رفاه عمومي و مخصوصاً رسيدگي به اقشار محروم و مستضعف به اندازه اي انبوه و متراكم است كه ارائه فهرستي از آن نيز به آساني ممكن نيست ولي متأسفانه چند ماهي است كه حاشيه سازي يك جريان انحرافي همراه با كينه توزي اصحاب داخلي فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88 و سنگ اندازي برخي از رقباي سياسي دولت، بخش قابل توجهي از فرصت و ظرفيت رئيس جمهور محترم را به مسائل حاشيه اي و كم اهميت و چالش هاي غير ضروري و فرصت سوز اختصاص داده است و از اين روي، شماري از وظايف اصلي و حياتي دولت محترم به حاشيه رفته و يا از كانون توجه ايشان بيرون افتاده است. مقابله قانونمند با گراني افسارگسيخته برخي از كالاها و خدمات مورد نياز مردم را مي توان از جمله اين مسئوليت هاي تقريباً فراموش شده و يا به حاشيه رفته تلقي كرد.
3- طرح هدفمندي يارانه ها، آرزوي همه مسئولان دلسوز نظام بود كه بيش از دو دهه بر زمين مانده و دولت هاي سازندگي و اصلاحات علي رغم آگاهي كامل از ضرورت انجام و دست آوردهاي سرنوشت ساز اين طرح، بنا به دلايلي، جرأت و جسارت اجراي آن را نداشتند. اين طرح با آمادگي تحسين برانگيز دولت احمدي نژاد و پس از مطالعات فراوان و چاره جويي براي كاستن از پي آمدهاي طبيعي و زودگذر و در مواردي به ظاهر ناگوار آن، نظير گراني برخي از كالاها و خدمات، به اجرا درآمد و از آنجا كه طرحي ملي و فراگير بود، تمامي اركان نظام نيز در اجراي آن به ياري دولت شتافتند. توده هاي مردم، مخصوصا اقشار مستضعف كه حاميان هميشگي اسلام و انقلاب بوده و هستند، اگرچه مي دانستند شاهد افزايش قيمت برخي از كالا و خدمات مورد نياز خود خواهند بود ولي اين «بها» را در مقايسه با «متاعي» كه از اجراي هدفمندي يارانه ها به دست مي آورند، پذيرفتني و قابل قبول تلقي مي كردند. از اين روي صادقانه به كمك دولت شتافتند.
امروزه اما، گراني از محدوده كالا و خدماتي كه افزايش قيمت آن پيش بيني شده و براي جبران اين افزايش طبيعي از قبل و در متن طرح چاره انديشي شده بود فراتر رفته است و متاسفانه دو عامل «سودجويي» عرضه كنندگان كالا و خدمات و نيز، «سوء مديريت» در نظارت بر چرخه توليد و عرضه، براي مردم- مخصوصا اقشار كم درآمد و حقوق بگيران ثابت- دردسرساز شده است و در همان حال، بخش هايي از دولت محترم و برخي از مسئولان در كانون ها و مراكز ديگر نظام- با عرض پوزش- مانند «خزانه دار» مورد اشاره در صدر اين وجيزه، امور خزانه را وانهاده و در چالش هاي غيرضروري و فرصت سوز به خواب و خواب گزاري مشغولند.
انتظار آن است كه مسئولان دلسوز و مخصوصا رئيس جمهور محترم اجازه ندهند شيريني هنر دولت در اجراي موفقيت آميز طرح هدفمندي يارانه ها با حاشيه هايي از اين دست به كام ملت تلخ شود.
شنيده ها حاكي از آن است كه جلسات تخصصي هدفمندي يارانه ها كه در فاصله هاي كوتاه براي نظارت بر حسن اجراي اين طرح و پيشگيري از پي آمدهاي ناهنجار و احتمالي تشكيل مي شد، اين روزها به طور منظم و آنگونه كه قرار بود، تشكيل نمي شود!
4- ديروز خبرنگاران كيهان براي نمونه به چند فروشگاه عرضه گوشت قرمز و مرغ در چند محله مختلف تهران مراجعه كردند و با قيمت هاي متفاوت براي كالاي واحد روبرو شدند! و اين فقط يك نمونه است. مردم در تماس تلفني و يا مراجعه حضوري به روزنامه، گلايه مي كنند كه هر از چند روز با افزايش قيمت برخي از كالاها و خدمات مورد نياز خود روبرو هستند و تقريبا هيچ مركزي براي كنترل بازار و يا شكايت از توليدكنندگان و عرضه كنندگان سودجو و اخلال آفرين وجود ندارد و در صورت مراجعه، جواب هاي «سربالا» تحويل مي گيرند!
روز شنبه يكي از مسئولان محترم كه «كنترل بازار» بخشي از مسئوليت سازمان متبوع ايشان است در مصاحبه اي گفته بود «برخي از افزايش قيمت ها، ربطي به هدفمندي يارانه ها ندارد» كه اين سخن ايشان به وضوح قابل قبول است ولي سخن درباره افزايش قيمت برخاسته از هدفمندي يارانه ها نيست، چرا كه افزايش قيمت اين گروه از كالا و خدمات قبلا پيش بيني شده و دولت محترم با همكاري مجلس، براي پيشگيري از فشار بر محرومان و كم درآمدها، با پرداخت نقدي يارانه ها، چاره جويي كرده است ولي آنچه نگران كننده است بي توجهي مسئولان مربوطه نسبت به افزايش قيمت و گراني لگام گسيخته بسياري از ديگر اقلام مورد نياز مردم است كه قرار بود از طريق بازرسي هاي مستمر و كنترل قانونمند قيمت ها از اين پديده آسيب رسان پيشگيري شود كه متاسفانه در بسياري از موارد، نشده و نمي شود!
اشاره به اين نكته نيز ضروري است كه برخي از توليدكنندگان از كم توجهي دولت محترم به اين بخش گلايه دارند و افزايش قيمت كالاي توليدي خود را ناشي از افزايش بهاي خدمات دولتي نظير گاز و آب و برق و يا افزايش بي حساب و كتاب قيمت مواد اوليه مورد نياز خود مي دانند و معتقدند دولت به تعهدات خود در حمايت از بخش توليد آنگونه كه پيش بيني شده بود، عمل نكرده است و اين در حالي است كه قرار بود بخشي از درآمد حاصل از هدفمندي يارانه ها به تقويت توليد اختصاص يابد.
5- دود حاصل از پديده گراني در صورتي كه با آن مقابله جدي نشود، فقط به چشم مردم كم درآمد يعني حاميان پا به ركاب و هميشگي نظام نمي رود، بلكه چشم نظام نيز از اين دود در امان نيست. چرا كه اولا؛ درآمد نامشروع حاصل از گراني به جيب سودجويان حرامخوار كه طيفي اندك و كم شمار و همواره در تقابل با مردم و نظام هستند مي ريزد و پي آمدهاي سوء آن به حساب نظام و دولت محترم نوشته مي شود. ثانياً؛ پيدايش اين تلقي كه مسئولان نظام، امور اصلي را وانهاده و به مسائل كم اهميت -و يا در درجه چندم اهميت و اولويت- مشغولند، به اقتدار نظام در ساير عرصه ها نيز آسيب مي رساند. مثلا در حالي كه طرح سرنوشت ساز و جهش آفرين هدفمندي يارانه ها نياز به توجه جدي دولت محترم دارد، چرا بايد، پيشنهاد واگذاري 1000 متر زمين به هر خانوار كه نه كارشناسانه است و نه- با توجه به شرايط و مختصات جغرافيايي و اجتماعي- امكان پذير، به «موضوع روز»! تبديل شود و ذهن و وقت و ظرفيت گره گشاي دولت را به خود اختصاص دهد؟ و يا شماري از نمايندگان محترم مجلس بي توجه به نيازهاي قانوني نظام و مردم، وقت و امكانات مجلس شوراي اسلامي را كه امانت ملت است براي دور زدن قانون اساسي و تبديل ليسانس مجلسي- و نه علمي- خود به فوق ليسانس- باز هم مجلسي- هزينه كنند و اين تلقي را پديد آورند كه در پي موروثي كردن نمايندگي خود در مجلس هستند و حال آن كه ده ها زمينه خدمت ديگر پيش روي آنان گسترده است. و باز هم از همين قبيل است افزايش قيمت برخي از خدمات شهرداري محترم تهران. آيا شهرداري نمي توانست و نمي تواند از بسياري هزينه هاي غيرضروري خود بكاهد و در شرايط كنوني به كمك دولت آمده و كرايه وسايل حمل و نقل عمومي را افزايش ندهد؟! و...
6- و اما، در اين ميان، «درازدستي» اصحاب «كوته آستين» فتنه نيز، شنيدني و خنديدني است! «بني فتنه» كه در دوران مسئوليت خويش بيشترين دست درازي به بيت المال مسلمين را داشتند و دست هاي آلوده آنان در بسياري از كلان ترين پرونده هاي فساد اقتصادي ديده شده و مي شود، و در جريان فتنه آمريكايي- اسرائيلي 88، آشكارا به خدمت مثلث آمريكا و انگليس و اسرائيل درآمده بودند و از فلان پادشاه عرب و فلان مركز اروپايي و آمريكايي براي فتنه انگيزي عليه مردم مظلوم وطن خويش بودجه اختصاصي دريافت مي كردند و... اين روزها، دايه مهربان تر از مادر شده و زبان و قلم عليه دولت مي چرخانند كه بايد گفت؛ غريبه هاي در دامن دشمن خزيده را به اين حلقه راهي نيست و ظاهراً فراموش كرده اند كه در دوران مسئوليت خود وقتي سخن از رسيدگي به معيشت مردم در ميان بود، به تمسخر از محرومان با عنوان «لشگر قابلمه به دست ها»! ياد مي كردند و آن ديگري كه امروزه به آمريكا پناهنده شده است با وقاحت از پشت تريبون مجلس مي گفت؛ اين مردم!! اگر مرگ موش هم توزيع شود براي دريافت آن صف مي كشند! و...
و بالاخره از رئيس جمهور محترم و ساير مسئولان ذيربط در مجلس و دستگاه قضايي و سازمان هاي بازرسي و نظارتي انتظار مي رود كه امور كم اهميت و يا در درجه چندم اهميت را واگذارند و اطراف خود را از حضور احتمالي خزانه داران خواب آلود پاكسازي كنند.
حسين شريعتمداري

 



محسني اژه اي: بازداشت شدگان جريان انحرافي ، اتهامات امنيتي هم دارند

سخنگوي دستگاه قضايي در پانزدهمين نشست خبري خود با خبرنگاران تصريح كرد كه بازداشت شدگان پرونده جريان انحرافي در كنار مسايل اخلاقي و اقتصادي، اتهامات امنيتي نيز متوجه آنهاست.
به گزارش خبرنگار كيهان، حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي روز دوشنبه در اين نشست در پاسخ به سوال خبرنگاري پيرامون پرونده جريان انحرافي گفت: اينكه ماهيت يك جريان از كجا سرمنشأ گرفته و آبشخور آن كجاست مورد نظر قاضي نيست بلكه معمولا قاضي پرونده اتهامات درون پرونده ها را رسيدگي كرده و سپس به موجب اثبات و يا عدم اثبات آن اتهامات، مجازات را تعيين مي كند.
وي درباره پرونده جريان انحرافي بطور مشخص افزود: اتهامات افراد دستگير شده در اين پرونده مورد رسيدگي است.
محسني اژه اي تاكيد كرد: افرادي كه پيش از اين در اين پرونده بازداشت و دستگير شده بودند در كنار مسايل اخلاقي و اقتصادي اتهامات امنيتي نيز متوجه آنها است.
دادستان كل كشور اضافه كرد: اتهامات امنيتي هم بايد مانند ساير اتهامات آنها مورد بررسي و رسيدگي قرار بگيرد.
سخنگوي دستگاه قضايي همچنين اعلام كرد كه در فاصله بين نشست قبلي وي با خبرنگاران تا به امروز نيز افراد جديدي از جريان انحرافي دستگير شده اند.
نشست قبلي سخنگوي قوه قضائيه در تاريخ 23 خرداد سال جاري برگزار شده بود.
نياز به قانون
در زمينه جرايم سايبري
در اين نشست خبرنگار قضايي كيهان در سوال خود به مقوله جرايم سايبري اشاره كرد و پرسيد با توجه به اهميت اين مقوله و ضرورت تدوين يك سلسله مقررات پايه و آيين نامه هاي مربوطه و همچنين آموزش قضات متخصص، برنامه دستگاه قضايي چيست؟ كه اژه اي پاسخ داد: كاملا درست است؛ فضاي سايبر فضاي جديدي است، ما در زمينه جرايم سايبري حتما نياز به تقنين و قانون داريم.
همچنين بايد آموزش هاي لازم هم به نيروي انتظامي و هم قضات داده شود.
وي با بيان اينكه البته در اين خصوص مطالعات زيادي شده و معاونت حقوقي مشغول كار كردن در اين زمينه است گفت: در اين راستا شعبات قضايي در حال تخصصي شدن هستند اما به دليل اينكه اين موضوع يك پديده جديد است بايد در اين زمينه بهنگام و به روز اقدام كرد.
خط قرمزي وجود ندارد
محسني اژه اي در پاسخ به سؤالي درباره اينكه رئيس جمهور چندي قبل عنوان كرده بود كابينه دولت خط قرمز است گفت: اين سؤال بايد در جلسه اي كه رئيس جمهور حضور دارد از خود ايشان پرسيده شود اما اجمالا بايد بگويم همه به خصوص مسئولان بايد تلاش كنيم قانون را رعايت كنيم. قانون مرزي بين افراد و خط قرمزي قائل نشده است. بحمدالله يكي از افتخارات انقلاب هم همين بوده است؛ شما ببينيد در چه رده هايي از مسئولان عالي تا افراد جزء هم تحت تعقيب واقع شده و هم مجازات شده اند و مردم هم در جريان قرار گرفته اند. اگر قرار بود خط قرمزي وجود داشته باشد اين دستگيري ها نبود.
همه بايد نسبت به قانون ماهواره ملتزم باشند
سخنگوي دستگاه قضايي درباره طرح جمع آوري ماهواره توسط نيروي انتظامي اظهار داشت: در اين باره قانوني در سال 1373 تصويب شده و توسط دولت وقت ابلاغ گرديده است و همه مردم، مسئولان، دستگاههاي اجرايي، قضايي و انتظامي موظف هستند قانوني كه درباره ماهواره تصويب شده و لازم الاجرا بوده بدان ملتزم باشند.
محسني اژه اي افزود: يكي از وظايف رسانه ها، بالا بردن آگاهي هاي جامعه است. پيشنهاد من اين است كه شما قانون را بخوانيد و به مردم آگاهي بدهيد. البته در اجراي هر قانوني ممكن است تخلفاتي وجود داشته باشد اما نبايد بر مبناي آن يك دستگاه را تخطئه كنيم. قوه قضاييه هم آنجا كه نيروي انتظامي به وظيفه خود عمل مي كند از آن حمايت مي كند و شما هم بايد حمايت كنيد. جايي هم كه تخلفي صورت گرفته باشد با آن برخورد مي شود.
وي همچنين درباره مقوله بدحجابي با تاكيد بر اينكه برخورد ايجابي مقدم است گفت: با كساني كه اخلاق عمومي را جريحه دار مي كنند حتما برخورد مي شود.
افترا ممنوع!
محسني اژه اي در بخش ديگري از سخنانش در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران درباره اتهام زني ها و افشاگري ها گفت: بارها از همين تريبون اعلام كردم كه بياييد و خودمان را جاي مردم و يا كسي قرار دهيم كه اين اتهامات به او نسبت داده شده است و اينكه برخي اوقات اگر هم اتهامي ثابت شود ممكن است انتشار آن خلاف مصلحت و غيرقانوني باشد.
محسني اژه اي افزود: غير از مواردي كه اجراي حكم علني است ممكن است بيان بسياري از موارد اشاعه فحشا بوده و ضمن اينكه مصلحتي در انتشار آن نيست بدآموزي داشته باشد.
وي تاكيد كرد: اگرچنانچه افتراها و افشاگري ها جنبه عمومي داشته باشد دادستاني ورود پيدا مي كند و قوه قضاييه مسئله را پيگيري و برخورد مي كند.
رسيدگي ها درباره پرونده
خميني شهر و كاشمر
محسني اژه اي در پاسخ به سؤال خبرنگاري پيرامون رسيدگي هاي دستگاه قضايي به پرونده هاي دو حادثه خميني شهر و كاشمر نيز اظهار كرد: در خصوص پرونده خميني شهر تعدادي از متهمان در همان ابتدا بازداشت شدند. برخي نيز پس از گذشت چند روز دستگير شدند و بعضي از متهمان نيز هنوز فراري هستند. در خصوص بخشي از پرونده، كيفرخواستي در تاريخ پنجم تير ماه صادر شد و پرونده به دادگاه رفت. در بخش ديگري پرونده در تاريخ ششم تيرماه تكميل و به دادگاه ارسال شد و پرونده در خصوص افراد متواري مفتوح است.
وي درباره حادثه كاشمر نيز گفت: در اين زمينه دو اتفاق افتاد و موضوع را پيچيده كرد. نخست اينكه بخش زيادي از مسائلي كه در ابتدا منتشر شد، درست نبود. فردي، زماني ضابط بوده و در زمان وقوع حادثه سلب صلاحيت شده بود و حق دخالت نداشت. مطالب دروغي را به بعضي از رسانه ها و به بعضي از مسئولان داده بود كه موضوع را پيچيده كرد و اين فرد تحت تعقيب قرار گرفته است. نكته ديگر اينكه خبرهاي غير واقعي مطرح شد مبني بر اينكه تعداد اين افراد 50 نفر بود كه اين موضوع ضمن بدآموزي، براي آن خانواده و براي آن منطقه بسيار بد بود.
هشدار اژه اي به اصحاب رسانه
در نشست خبري خبرنگاران با سخنگوي دستگاه قضايي، محسني اژه اي در ميان سؤالات خبرنگاران، هشدار و توصيه برادرانه و دلسوزانه اي را نيز به اصحاب رسانه و مطبوعات داد.
وي با تصريح و تأكيد بر اينكه بي جهت فضاي جامعه را ملتهب نشان ندهيد گفت: متأسفانه برخي از اخباري كه منتشر مي شود، دروغ است، برخي نيز بزرگنمايي مي شود و حتي برخي مربوط به سال هاي گذشته است.
اژه اي تيتر يكي از روزنامه ها را مورد اشاره قرار داد و خاطرنشان كرد: يكي از روزنامه ها تيتري با عنوان «تجاوز پنج پسر به معلمي در جنوب تهران» را منتشر كرده است و خبر به گونه اي روايت شده كه گويي همين روزها اتفاق افتاده است و منبع خبر نيز ذكر نشده بود. به دادستان گفتم كه اين موضوع را پيگيري كنيد.
محسني اژه اي ادامه داد: مشخص شد اين پرونده مربوط به پنج سال پيش است كه دو نفر از متهمان به قصاص محكوم شدند. اين حادثه در پنج سال پيش اتفاق افتاده بود و با متخلفان نيز برخورد شد ولي اين روزنامه اين خبر را اكنون با سوء نيت منتشر كرده است. وي افزود: خبر ديگري در يكي از خبرگزاري ها در خصوص بعضي از مسائل در گلپايگان مطرح شد كه اين موضوع را دنبال كردم و متوجه شدم كه كذب محض است.
سخنگوي قوه قضائيه با بيان اينكه رسانه ها در انتشار اخبار دقت كنند گفت: انتشار اخبار خلاف واقع كمك به كيست؟ آيا با انتشار اين نوع اخبار حساسيت مثبت در جامعه ايجاد مي كنيم؟ ما با انجام اين كار آب به آسياب چه كسي مي ريزيم؟ اينگونه اقدامات از نظر قانوني، حرفه اي و امنيت جامعه صحيح نيست و در حقيقت در راستاي ايجاد ناامني براي مردم است.

 



سوزن (گفت و شنود)

گفت: يكي از كاربران «فيس بوك» كه ساكن انگليس است و تا چند هفته قبل با سايت جرس همكاري مي كرد خطاب به اپوزيسيون نوشته است «باور بفرمائيد كه همه ما دروغ مي گوئيم و به قول كيهان وطن فروش شده ايم»!
گفتم: حرف حساب زده! حالا ننوشته چرا؟!
گفت: نوشته «كداميك از ما، از دولت آمريكا و دولت هاي اروپايي كمك مالي نمي گيريم و يا كداميك از ما، نمي دانيم كه آمريكا و اروپا دشمن مردم وطن ما هستند؟»
گفتم: هزاران آفرين، صد بارك الله... ديگه چي؟!
گفت: همين كاربر فيس بوك خطاب به مهاجراني و كديور نوشته است؛ «اگر شما دو نفر را به دستگاه دروغ سنج وصل كنند، فيوز دستگاه مي پرد»!
گفتم: يارو مرده بود، بهش گفتند اينجا براي هر دروغي كه گفته اي بهت يك سوزن مي زنند و يارو گفت؛ خب! سوزن را بياوريد و بزنيد. بهش گفتند؛ پاشو! پاشو! بايد بري زير چرخ خياطي!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ امير قافله انتظار مي آيد
امام بت شكن روزگار مي آيد
دهيد مژده به عشاق كه صبح نزديك است
به بي قراري دل ها قرار مي آيد
2650---0911
¤ با نزديك شدن به هر دوره انتخابات استكبار جهاني به سركردگي شيطان بزرگ و رژيم اشغالگر قدس دسيسه چيني جديدي را شروع مي كند تا بتواند مانع از برگزاري هرچه باشكوه تر انتخابات شود و در هر دوره نيز سرشان به سنگ مي خورد. اين بار نيز با پيش كشيدن بحث حقوق بشر و تحريم برخي از مسئولين نظام حماقت ديگري را از خود نشان داده اند كه جاذبه هاي حضور مردم را بيشتر مي كند. اكنون هشياري و دور شدن مسئولين از برخي مناقشات و مباحث بيهوده لازم و ضروري است . مردم ما نيز مانند هميشه در صف اول بصيرت مي باشند.
طالعي
¤ جمله تحقيرآميز رزم آرا نخست وزير رژيم شاه ملعون كه گفته بود ايراني نمي تواند لولهنگ(آفتابه) درست كند كجا و ايران اسلامي امروز كجا كه در هر عرصه كشور پيشرفت هاي قابل توجهي داشته ايم. علت اصلي عصبانيت آمريكايي ها و صهيونيست ها از ايران و ايراني وجود همين پيشرفت هاست. كور باد چشمان كساني كه نمي توانند اين موفقيت ها را در سايه انقلاب اسلامي و حكومت ديني ببينند.
6101---0912
¤ جانباز و برادر شهيد هستم. ماهي يك بار براي معاينات پزشكي مجبورم از جنوب تهران به شمال تهران بروم. وقتي وضع خانم ها را با آن سر و وضع بسيار زننده مي بينم با خود مي گويم اي كاش درد را تحمل مي كردم و در منزل مي ماندم و به دكتر نمي آمدم. چهره دوستان شهيدم در مقابلم نمايان مي شود كه به شهر اسلامي ما مي نگرند. از نيروي انتظامي درخواست مي كنم به شدت با اين بي بندوباري هابرخورد نمايند.
يوسف خاني از خاوران
¤ پدران ما سربازان مسلح ارتش شاه را با اهداي گل و ابراز محبت خلع سلاح كردند. آيا ما نمي توانيم با اهداي گل، چادر و يك مطلب كوتاه درباب حجاب اين تشنگان محبت بعضا لجوج و اكثراً ناآگاه را از چنگ ارتش ضد فرهنگي بي حجابي نجات دهيم؟
1217---0914
¤ بعضاً در مجامع عمومي و حتي بعضي از رسانه ها مشاهده مي شود دختران 10 تا 12 ساله با اين كه سن بلوغ را پشت سر گذاشته اند مع الوصف روسري ندارند و وضع ظاهري آنان با شرع مقدس سازگار نيست. نبايد اجازه داد بي توجهي به دستورات ديني يك امر عادي تلقي شود.
9084---0938
¤ ضمن تشكر از خدمات قابل تقدير وزارت محترم راه و شهرسازي درخواست مي كنيم كه جاده اصلي تكاب- سقز را نيز آسفالت كنند.
فاطمه جوازي- تكاب
¤ آموزش و پرورش منطقه تهران عيدي 200 نفر از فرهنگيان را پرداخت نكرده است و وقتي پيگيري مي كنيم مي گويند كه عيدي اين افراد را جزء ديون قرار داده اند، آيا انصاف است كه عيدي يك بازنشسته فرهنگي با وضعيت حقوقي كه دارد وارد ديون شود.
حيدري
¤ چرا شركت هاي هواپيمايي از صدور بليت نيم بها براي جانبازان خودداري مي كنند. لطفا مسئولين رسيدگي كنند.
حسين يوسفي- جانباز 35 درصدي
¤ براي اصلاح كيفيت نان بايد دو كار صورت بگيرد اول اين كه آرد سبوس دار باشد دوم اين كه خمير نان ور بيايد. متأسفانه در نانوايي ها هر دو مورد رعايت نمي شود در نتيجه نان مرغوب به دست مردم نمي رسد.
8313---0919
¤ سريال ستايش به لحاظ رواني تأثير مخرب روي افكار تماشاگر مي گذارد. در اين فيلم با احساسات پاك مردم بازي شده است. واقعاً دليلي براي نشان دادن اين همه جزئيات وجود ندارد.
9510---0914
¤ مسئولين از يك طرف اعلام مي كنند كه حقوق كارمندان مطابق با تورم موجود كشور اضافه مي شود ولي موقع عمل فراموش مي كنند چه وعده اي به مردم داده اند. وقتي تورم بالاي 14 درصد مي باشد چرا فقط 10 درصد به حقوق كارمندان اضافه كرده اند.
3397---0919
¤ مجلس كه به دولت براي افزايش حقوق كارمندان فشار مي آورد اولاً بودجه اي كه بايد و شايد به اين امر اختصاص نداده و ثانياً مگر كارمندان در روز بيشتر از 2 ساعت كار مي كنند؟ ثالثاً در سال فقط 26 روز تعطيلي جمعه دارند. اكثراً نيز پنج شنبه ها تعطيل و يا نيمه تعطيل اند... پس روا نيست اين قدر اصرار بر افزايش حقوق كارمندان داشته باشند.
7468---0911
¤ روز جمعه هفته گذشته براي تفريح به پارك جنگلي سرخه حصار رفته بوديم واقعاً وضعيت آن با قبل قابل قياس نبود ضمن عرض خسته نباشيد به متوليان امر از همه آنان بابت اين خدمات تشكر مي كنم.
9391---0912
¤ با روي كارآمدن دولت نهم و دهم ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي احيا شد. انتظار داريم هر چه به پايان دوره دولت مردمي نزديك مي شويم اين ارزش ها نهادينه شوند ولي متأسفانه در اثر برخي ندانم كاري هاي مسئولين، از ارزش ها و آرمان ها فاصله گرفته مي شود. چرا؟
0850---0911
¤ بانك شهر وابسته به شهرداري تهران 3 سال پيش با تبليغ پروژه مسكن نوسازان اقدام به دريافت سپرده با سود 24 درصد از مردم كرد. حال كه موعد پرداخت سودهاي وعده داده شده رسيده از تعهدات خود شانه خالي مي كند. به كجا بايد شكايت كنيم.
صابري
¤ در كوچه 21 شهرك محمديه اسلامشهر يك خانواده از پدر گرفته تا نوه ها همه مواد مخدر مي فروشند. تعجب در اين است كه چرا مأمورين نيروي انتظامي منطقه علي رغم اطلاع از اين موضوع هيچ برخوردي با آنها نمي كنند.
3419---0935
¤ فوتباليستي كه در ماه مبارك رمضان اقدام به روزه خواري علني مي كند و در مسابقات خارج از كشور براي دهن كجي دستبند سبز فتنه گران را به دست خود مي بندد چرا بايد پيوستن او به يكي از باشگاه هاي دولتي اين قدر در بوق و كرنا قرار گيرد؟ آيا شرم آور نيست؟
7307---0911
¤ 16 فروردين سال 90 به دليل نقص فني خودروي صفر كيلومترم از ايران خودرو شكايت كردم. و هنوز هيچ پاسخي دريافت نكرده ام. كد پي گيري شكواييه 21583 است اگر باور نداريد امتحان كنيد.
7536---0937
¤ چرا استخدام تشكيلات اداري مجلس تنها براي بومي هاي تهران است مگر شهرستاني ها چه گناهي كرده اند كه حق ورود به مجلس را ندارند؟ و چرا بايد براي شركت در آزمون استخدامي 25 هزار تومان بدهيم؟!
محمدي رودفارياب
¤ از فرماندهي محترم ناجا درخواست مي شود با تهيه و پخش كنندگان مواد مخدر و رشوه دهي انها به برخي مأمورين در اسلامشهر به ويژه شهرك محمديه كوچه 21 برخورد جدي كنند.
3419---0935
¤ يك معلم از شاگرد خود پرسيد چرا جايگاه مجلس از ساير قوا بالاتر است شاگرد جواب داد: چون هر چهار سال دوره نمايندگي يك پايه تحصيلي به نمايندگان تعلق مي گيرد. حقوق آنان مادام العمر جاري است و حدود يك سوم آنان در جلسات مجلس حضور پيدا مي كنند و از همه مهم تر از مصونيت برخوردارند.
6809---0913
¤ وقتي بسيجيان و سپاهيان به كنار رانده شوند و افراد ديگر ميدان دار بشوند وضع پوشش خانم ها در معابر عمومي از اين بهتر نمي شود اين دو نهاد بايد به وظيفه اصلي خود كه حفظ ارزش ها و دستاوردهاي انقلاب است بپردازند.
2660---0919
¤ با 30 سال سابقه تعليم در آموزش و پرورش عرض مي كنم اكثر برنامه هاي كودك و نوجوان صدا و سيما وضعيت پيش رقص پيدا كرده است. آنچه كه در برنامه هاي كودكان در سيما مشاهده مي كنيم ترويج غيرمستقيم رقص و موسيقي است.
0458---0912
¤ از سال 74 تا 76 نزديك به دو سال خدمت سربازي خود را در نيروي انتظامي آزادگان و شيراز گذرانده ام ولي از كارت پايان خدمت خبري نشده است. از آن طرف براي اشتغال و ازدواج نياز به كارت پايان خدمت سربازي دارم مانده ام چه كار بايد بكنم.
5870---0916
¤ از طريق همراه اول پيامك هايي در مورد فوايد فلان دارو يا گياه در تقويت جنسي براي شهروندان از هر گروه سني ارسال مي شود چرا اجازه مي دهند يك عده خيلي راحت حريم هاي اخلاقي جامعه را شكسته و تبليغ خلاف عفت عمومي بكنند.
خادمي
¤ برخي از نقدهايي كه عليه دولت مي شود غيرمنصفانه بوده و برخاسته از گرايش هاي حزبي و جناحي است. درحالي كه بايد نقد دولت منصفانه- مشفقانه و همراه با راه حل براي
تسريع دولت در انجام امور باشد.
علي نژاد
¤ مدت 9 ماه تمام به همراه معرفي نامه يكي از نهادها براي گرفتن وام به بانك ملي مراجعه كردم. سرانجام با دو ميليون وام خريد لوازم زندگي موافقت كردند. مي خواستم بدانم آيا درخصوص پرداخت وام هاي ميلياردي به بعضي از افراد اين گونه سخت گيري ها وجود دارد؟ اگر جواب مثبت است پس چرا وام هاي پرداخت شده به خزانه دولت برنمي گردند و با بدهكاران ميلياردي برخورد نتيجه بخشي صورت نمي گيرد؟
1137---0913
¤ ميزان صداي برنامه هاي شبكه هاي مختلف صدا و سيما يكسان نيست همين امر موجب مي شود كه وقتي شبكه ها را جابه جا مي كنيم صداي بلندي توليد شود و همسايه ها را اذيت كند. يكسان كردن اندازه صداي برنامه تمام شبكه ها خواسته كوچكي است كه از مديران صدا و سيما داريم.
0969---0919
¤ ورودي خيابان شهيد ديالمه منشعب از خيابان اميركبير به صورت خرابه درآمده است. چندين ماه از اين وضع مي گذرد و متأسفانه شهرداري منطقه هيچ كاري انجام نداده است. مي خواستم يادآوري بكنم كه اصلاح اين خيابان فراموش نشود.
7983---0912
¤با توجه به افزايش قيمت نان قرار بر اين شد كه بر كيفيت نانها نيز افزوده شود ولي متأسفانه روز به روز بدتر از گذشته مي شود وقتي هم اعتراض مي شود با كمال جسارت اعلام مي دارند كه به هر كجا مي خواهيد برويد و شكايت كنيد و برويد؟! و اين گستاخي نشان از ناتواني سازمان هاي مسئول دارد.
عبدالرسول اسلامي
¤ از مسئولين شركت واحد اتوبوسراني شهر مقدس قم درخواست مي شود زمان توقف در ايستگاه اوليه را كاهش دهند تا در مسيرهاي بعدي براي مسافران مشكل معطلي و كندي نقل و انتقال پيش نيايد.
جمعي از اهالي شهر مقدس قم
¤حال كه نمايندگان مجلس سالهاي كاري خود را جزو سنوات تحصيلي محاسبه مي كنند اين قانون را براي تمام كارمندان هم اجرايي كنند تا شائبه سوءاستفاده از قدرت آنان در ميان نباشد.
2799-0912
¤ مسئولين بايد فرصت طلايي براي خدمت به مردم را غنيمت شمارند كه فردا در حضور حضرت ولي عصر(عج) و نايب امام و شهداي گرانقدر
ملت سربلند باشند.
زاهد
¤قبض آب خانه ام را در تاريخ 17/3/90 تحويل دادند همان روز پرداخت كردم با اين كه تا 25/3/90 مهلت داشت اخطار قطع آب دادند به شعبه افسريه مراجعه كردم و با برخورد ناشايست كاركنان مواجه شدم. آيا چنين افرادي براي ايجاد نارضايتي استخدام شركت آب و فاضلاب شده اند؟ مسئولين پاسخ دهند.
5469-0912
¤ در شيراز پروژه زيرگذر چهارراه رشيك سابق پس از اتمام در بهمن 89 به نام تقاطع غيرهمسطح بصيرت (9دي) نام گذاري شد اما با كمال تعجب در ابتداي تيرماه90 به نام شهيد هاشمي نژاد تغيير كرد چرا؟ لطفا مسئولين پاسخ دهند.
2115-0917
¤ در كنار برنامه هايي مثل تفكيك جنسيتي خوب است به سطح نازل علمي برخي از مدرسين دانشگاه ها نيز توجه نمايند كه واقعا تأسف بار است.
4204-0917
¤ از مديريت فرهنگي كشور و مجلس درخواست مي شود به جاي ادغام سازمان ميراث فرهنگي با وزارت ارشاد براي بازدهي بيشتر و عدم موازي كاري سازمان فرهنگي شهرداري را زير مجموعه وزارت ارشاد قرار دهند.
5764-0912
¤از نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي درخواست مي شود براي نابود كردن سركرده نفاق مسعود رجوي و مريم قجر و ديگر سركردگان تباهي جوانان در داخل و خارج اقدام عاجل نمايند.
7268-0913
¤ سه سال پيش با فروش جهيزيه خود مبلغ دو ميليون تومان به حساب تعاوني بعثت مسكن مهر تبريز واريز كردم چند روز پيش تماس گرفتند كه بياييد پولتان را بگيريد. آقاي وزير محترم مسكن و ديگر متوليان؛ اينچنين زندگي ها را تباه نكنيد.
خانم راضيه صدوقي
¤ پيمانكار طرف قرارداد فرودگاه اصفهان بابت چند دقيقه ورود به محوطه فرودگاه و پياده كردن مسافر مبلغ 350تومان پول مي گيرد. چرا؟
2143-0913
¤ آقاي احمدي نژاد رياست محترم جمهوري در افتتاح تصفيه خانه فاضلاب جنوب تهران گفتند براي كاهش 30درصدي آب قصد داريم آن را گران تر بكنيم. مي خواستم پيشنهادي بدهم براي كاهش100 درصدي مصرف آب مي توان آن را بطور كامل قطع كرد.
4838-0916
¤ فضاي سبز پرنيان يك در شهر جديد پرند در حال تخريب مي باشد همچنين لوازم و وسايل بازي كودكان از آهن خشن و زمخت غيراستاندارد ساخته شده است به طوري كه چندي قبل يكي از كودكان در اثر برخورد سرش با اين وسايل بازي به حالت كما رفت. مسئول و مقصر اين حوادث كيست؟
9857-0912
¤فرد طلبكاري خطاب به بدهكار خويش كه سه سال از موعد اداي قرضش گذشته بود نوشت: نصف طلب خود را بخشيدم لااقل در مورد پرداخت نصف ديگر اقدام كن.
جواب آمد: ممنون هستم لطفا سه سال ديگر صبر كنيد تا نصف ديگر طلب شما بخشيده شود. حالا حكايت موضوع مداراي مسئولين محترم قوه قضائيه با بدهكاران ميلياردي بانك ها مي باشد.
8289-0912
¤ در يكي از بخش هاي بيمارستان بهارلو سرويس بهداشتي زن و مرد يكي است. چرا در چنين مركزي به مسائل اوليه و ابتدايي توجه نمي شود.
3256-0912
¤ به آقاي ده نمكي كارگردان فيلم اخراجي ها عرض مي كنم اگر فيلم ساخته ايشان بيشترين فروش را داشته دليل نمي شود كه هيچ انتقادي نسبت به اين فيلم را نپذيرد و با كوچك ترين نقد از كوره در برود و كنترل خودش را از دست بدهد. غرض اينكه مصاحبه تلفني ايشان را كه چندي پيش از سيما پخش شد نپسنديدم.
فخرالساعه
¤اي كاش مسئولين كشور به ورزشكاران بسكتبال كه اكثراً تحصيل كرده دانشگاه و مهندس هستند به اندازه يك دهم فوتباليست هاي كشور ارزش قائل بشوند. لازم به توضيح است كه سطح سواد بيشتر فوتباليست ها زير ديپلم مي باشد. در ضمن بدون حواشي نيز نيستند.
يك ورزشكار قديمي
¤ پله برقي ايستگاه مترو نبرد در خيابان پيروزي را بعد از گذشت هشت ماه از افتتاح ايستگاه هنوز راه نينداخته اند. بنويسيد استفاده از اين ايستگاه با سختي زياد همراه است. لطفاً مساعدت بشود.
رضايي
¤ در دوره اول رياست جمهوري آقاي احمدي نژاد، به يك سري از جانبازان و ايثارگران هديه ايثار پرداخت شد. ولي در دوره دوم پرداخت اين هدايا متوقف شده و بسياري از ايثارگران اين هديه را دريافت نكرده اند. لطفا رسيدگي شود.
نظري
¤ در شوراي ايرانيان خارج از كشور چه منافعي خوابيده بود كه جريان انحرافي به هر طريقي تلاش مي كرد مديريت اين پست به دست آنان باشد و اكنون نيز حاضر نيست به هيچ قيمتي آن را از دست بدهد.
روشنايي
¤در تاريخ 27 خرداد امسال ساعت 11شب به همراه جمعي از مسافرين با يك هواپيماي شركت ماهان از مشهد مقدس عازم تهران بوديم. اين هواپيما دو مرتبه اقدام به فرود اضطراري كرد ولي هيچ رسانه و روزنامه اي به اين موضوع و حادثه اشاره نكرد چرا؟
زند
¤وقتي استكبار جهاني با تمام قوا سعي در شبهه افكني در اسلام و بين مسلمانان دارد پاسخگويي به سؤالات اعتقادي بايستي در مراكز بيشتري در سراسر كشور صورت گيرد و بتواند توطئه و نيرنگ هاي دشمنان را خنثي سازد.
2619-0936
 



رئيسي: دستگيري اعضاي جريان انحرافي ادامه مي يابد

معاون اول قوه قضاييه با اشاره به ادامه روند دستگيري اعضاي جريان انحرافي،گفت: دستگاه قضا در پيگيري انحرافات و دستگيري اين افراد كوچكترين عقب نشيني نخواهد داشت چرا كه برخورد با اين جريانات وظيفه قانوني دستگاه قضا است و صبغه سياسي ندارد.
حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران با اشاره به روند دستگيري اعضاي جريان انحرافي گفت: دستگاه قضايي موظف است براساس قانون و حق با هرگونه انحرافي كه جرم است برخورد كند و پيگيري هاي اين دستگاه صبغه سياسي ندارد.
وي افزود: دستگاه قضا در پيگيري انحرافات و دستگيري اين افراد كوچكترين عقب نشيني نخواهد داشت چرا كه برخورد با اين جريانات وظيفه قانوني دستگاه قضا است.
معاون اول قوه قضاييه درخصوص رسيدگي به پرونده مفاسد اقتصادي و عاملان آن اظهار داشت: پرونده مفاسد اقتصادي با جديت پيگيري مي شود و با عاملين آن طبق قانون برخورد جدي صورت مي گيرد و عدم اعلام رسمي اين برخوردها به معناي عدم اقدام نيست.

 



از سوي رئيس جمهور فرمان سرشماري سال 1390 صادر شد

رئيس جمهور فرمان اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن 1390 را با هدف تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله كشور و پيشرفت و تعالي جامعه ابلاغ كرد.
فرمان اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن 1390 با هدف تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله كشور و پيشرفت و تعالي جامعه، از سوي رئيس جمهور ابلاغ شد.
در بخشي هايي از اين فرمان آمده است: لازمه برنامه ريزي جامع و تصميم سازي موثر و كارآمد، داشتن اطلاعات و آمار صحيح و دقيق است و تحقق اهداف چشم انداز 20 ساله كشور و پيشرفت و تعالي جامعه ما در گرو همكاري مردم و دقت عمل مسئولان دولتي در تهيه اين اطلاعات و آمار است.
با توجه به تكليف دولت براي اجراي سرشماري عمومي نفوس و مسكن 1390 و در اجراي ماده (4) قانون مركز آمار ايران و به استناد قانون بودجه سال 1390، مركز آمار ايران موظف است سرشماري عمومي نفوس و مسكن را در آبان ماه سال 1390 به مرحله اجرا درآورد.
براساس ماده (5) قانون ياد شده، تمام وزارتخانه ها، سازمان ها و موسسات دولتي و وابسته به دولت و شركت هاي دولتي و استانداري هاي كشور مكلف هستند نيروي انساني، خودرو، وسايل مخابراتي و ساير تجهيزات مورد نياز را در طول دوره آموزش و اجراي اين سرشماري، در اختيار مركز آمار ايران قرار دهند.
اردكاني: جمعيت ايران
به 74/5 ميليون نفر رسيد
رئيس سازمان ثبت احوال كشور جمعيت ايران را 74/5 ميليون نفر و سن اميد به زندگي در ايران را 70 سال اعلام كرد.
محمد ناظمي اردكاني روز دوشنبه در همايش روز جهاني جمعيت با اشاره به اينكه ايران 1/50 درصد جمعيت جهان را به خود اختصاص داده است، افزود: چين، هند و آمريكا به ترتيب سه كشور پرجمعيت جهان هستند.
وي تأكيد كرد: جمعيت فعلي ايران 74/5 ميليون نفر است و نرخ رشد جمعيت از 1/25 تا 1/30 درصد اعلام شده است.
رئيس سازمان ثبت احوال نرخ ولادت در سال گذشته را 6/18 تولد در هزار نفر و نرخ فوت نيز 8/5 نفر در هزار نفر اعلام كرد و گفت: سن اميد به زندگي در ايران 70 سال است و آمارها نشان مي دهد كه در ميان كشورهاي خاورميانه، بحرين و كويت با نرخ 78 سال، بالاترين اميد به زندگي را به خود اختصاص داده اند.
ناظمي اردكاني افزود: كشور افغانستان با نرخ ولادت 1/38 در هزار نفر بيشترين نرخ خام مواليد در خاورميانه را داراست و نرخ فوت در اين كشور نيز 7/17 در هزار نفر اعلام شده است.
وي افزود: مردم در صورت جابجايي منزل مسكوني خود كد پستي جديد را به ثبت احوال اعلام كنند تا اطلاعات كارت هاي ملي به روز باشد.

 



سوتي هاي پيرزن فراري (خبر ويژه)

در حالي كه براساس اطلاعات موجود، آمريكايي ها به احمد شهيد مأمور اطلاعاتي خود كه به عنوان گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل در ايران انتخاب شده به شدت توصيه كرده اند سعي كند چهره اي مستقل از خود به نمايش بگذارد، شيرين عبادي كه گويا در جريان پروژه قرار نگرفته در حال لو دادن پس پرده ارتباطات خود با احمد شهيد است.
عبادي كه خود اكنون با سود دلارهاي دريافتي از سوي آمريكايي ها روزگار مي گذراند و به هر كسي كه «عنصر مطلوب»! تشخيص داده شود اعانه مي دهد، به راديو فردا مي گويد ارتباطات مستمري با احمد شهيد دارد و دائماً با تهيه گزارش هايي او را تغذيه مي كند.
عبادي در اين مصاحبه از عوامل خود در داخل ايران هم خواسته است كه به جمع آوري اسناد عليه نظام و انتقال آن به احمد شهيد بپردازند.
عبادي در بخش ديگري از اين گفت وگو به احمد شهيد توصيه مي كند حالا كه به داخل ايران دسترسي ندارد به عراق برود و از طريق منافقين - كه عبادي آنها را «قربانيان حقوق بشري ايران» مي خواند- در جريان وضع حقوق بشر در ايران قرار بگيرد.
اين مأمور دون پايه آمريكا كه ظاهراً تبديل شدن به سخنگوي مأمور جديد را بهترين وضعيت آينده خود مي داند در پايان خبر داده است كه احمد شهيد تقاضاي ويزاي سفر به ايران خواهد كرد تا براي چندمين بار اين پيام را منتقل كرده باشد كه وي و شهيد پس پرده دست در يك كاسه دارند.



 



اپوزيسيون سوريه را اسرائيل در پاريس تر و خشك مي كند (خبر ويژه)

«نشستي كه از سوي سران اپوزيسيون سوريه در پاريس برگزار شد، بسيار شبيه نشست هاي حزب ليكود اسرائيل بود.»
روزنامه الحيات با انتشار اين خبر نوشت: نشست مخالفان حكومت سوريه در پاريس بسيار شبيه نشست هاي «ليكود» بود. ميزبان اين نشست هنري برنار ليوي- كيست كه او را نشناسد- بود. در اين جمع همچنين آندره گلوكسمن، همفكر و همكار او نيز حضور داشت. كسي از اين دو بيش از اين نمي داند كه اولي روابط بسيار نزديكي با اسرائيل دارد و جانانه از آن دفاع مي كند و دومي همواره به تندي به اعراب حمله مي كند تا آنجا كه حملاتش دست كمي از مواضع ليكودي ها ندارد.
به گزارش ديپلماسي ايراني، الحيات مي افزايد: در جمع حاضران همچنين برنار كوشنر، وزير امور خارجه سابق فرانسه نيز، كه در كشورهاي عربي به دشمن اعراب و مدافع سرسخت اسرائيل مشهور است، حضور داشت. از ستارگان اين نشست همچنين مي توان به الكس گلدفارب، نماينده سابق كنست اسرائيل و مشاور ايهود باراك، وزير دفاع اسرائيل اشاره كرد كه مسئوليت هاي ديگري نيز بر عهده داشته است. اما نمايندگان مخالفان سوريه در اين نشست، اكثرشان معروف نيستند، ولي با اين حال عده اي هم هستند كه بتوان آنها را شناخت، لمي الاتاسي رئيس جمعيت «سوريه- فرانسه- دموكراسي»، مهلم الدروبي، يكي از رهبران اخوان المسلمين و اشرف المقداد از جبهه اخلاص به رهبري عبدالحليم خدام. در اين ميان شماري از چهره هاي فرهنگي مخالف نظام اين نشست را تحريم كردند و با صدور بيانيه اي برگزاري اين نشست را محكوم كرده و از اين كه دار و دسته ليكودي ها آن را برگزار كرده اند به شدت انتقاد كردند.
الحيات مي نويسد: واقعيت اين بود كه سخنرانان اين نشست فقط به حمله به نظام سوريه اكتفا نكردند، بلكه از اين هم گذشتند و عربيت و وحدت مصر- سوريه را نيز عامل گسترش استبداد دانستند. در اين ميان شماري از فرانسوي ها نيز به شدت به دفاع از صهيونيست ها پرداختند تا آنجا كه در ادامه، نشست به جاي همراهي با مردم سوريه تبديل به دفاع ليكودي از صهيونيست ها شد. اين هم راه و روش برخي از آقايان مخالف است ديگر. مي خواهند نظام به هر قيمتي شده سرنگون شود حتي اگر به قيمت ريخته شدن خون مردم سوريه باشد. اين نظر برخي از آقاياني است كه عجله دارند كه هر چه سريع تر قدرت را در سوريه به دست گيرند. هر روز افق ديدشان تنگ تر مي شود و با همين شيوه و عدم اعتنا به تكثرگرايي موجود در سوريه حتي به قيمت ابراز حسن نيت به اسرائيل مي خواهند به قدرت برسند غافل از اين كه بيشترين خدمت را با اين كار به نظام سوريه مي رسانند.
اين روزنامه با تاكيد بر اين كه اپوزيسيون حكومت سوريه ايمان به ملت خود ندارد و دست به دامن خارجي ها شده، نوشت: آنها مي خواهند به هر قيمت ولو با حمايت ليكود به قدرت برسند. ليكودهاي فرانسوي كوشيدند بهار سوري را به بهار اسرائيلي تبديل كنند.

 



نگراني آمريكايي از جشن ايراني! (خبر ويژه)

معاون وزير امورخارجه آمريكا با اذعان به زورآزمايي سنگين تهران و واشنگتن در تحولات اخير منطقه، اعتراف كرد كه ايران در آستانه جشن گرفتن پيروزي خود در انقلاب هاي منطقه است.
جيمز اشتاينبرگ در اين زمينه گفت: ايران مي خواهد قيام هاي عربي منطقه را با سياست هاي خودش همسو كند.
وي در ادامه مدعي شد: در كشوري همانند مصر، نيروهاي وابسته به ايران سعي مي كنند انقلاب هاي منطقه را از مسير خود منحرف كنند.
اشتاينبرگ كه درباره هر كدام از كشورهاي منطقه مفصل سخن مي گفت، درباره اوضاع تاسف انگيز بحرين و سركوب مردم توسط آل خليفه و آل سعود تنها به همين چند كلمه بسنده كرد كه: وضع بحرين بسيار پيچيده است!
وي درباره تحريم ها عليه برنامه هسته اي ايران گفت، اين تحريم ها نتوانسته ما را به اهدافمان برساند. اشتاينبرگ با اشاره به موفقيت هاي آمريكا در تهديد و فريب برخي كشورها از جمله ليبي و چند جمهوري شوروي سابق از قبيل اوكراين و قزاقستان گفت آنقدر به تحريم ادامه مي دهيم تا ايران نيز مانند اين كشورها درك كند كه داشتن فعاليت هسته اي به نفعش نيست!

 



اتهام ايران آن است كه به آمريكا باج نمي دهد (خبر ويژه)

سردبير مجله آمريكايي فارين پاليسي در مصاحبه اي درباره ايران اعلام كرد: ايران به اين دليل كه به آمريكا باج نمي دهد، مورد غضب اين كشور قرار گرفته است.
«جرمي هاموند»، سردبير مجله فارين پاليسي در اين مصاحبه درباره برنامه هسته اي ايران گفت: به نظر من، برنامه هسته اي ايران صلح آميز و تحت نظارت سازمان بين المللي انرژي اتمي است.
وي همچنين افزود: نمي توان اين ادعا را مطلق اظهار كرد؛ اما به هر صورت هيچ شواهدي در اين زمينه نيست؛ افزون بر اين، برآورد سازمان هاي اطلاعاتي آمريكا در سال 2011 نيز بار ديگر بر گزارش سال 2007 خود تأكيد كرده است كه ايران برنامه نظامي هسته اي ندارد.
«جرمي هاموند» همچنين ادامه داد: علت اينكه آمريكا برنامه هسته اي ايران را هدف قرار داده، اين است كه اين كشور مي خواهد كشور مستقلي باشد. اين كشور از سياست هاي آمريكا پيروي نمي كند و به نوعي، در برابر خواسته هاي آمريكا سرپيچي مي كند و به تلاش در راستاي ساخت سلاح هسته اي متهم مي شود و اين در حالي است كه از اسرائيل ـ كه داراي بمب اتم است و به معاهده منع گسترش سلاح هاي هسته اي نيز نپيوسته ـ هيچ سخني به ميان نيامده؛ اما ايران به مناسبت هاي گوناگون از همه كشورهاي غربي خواسته است براي ايجاد خاورميانه اي عاري از سلاح هاي هسته اي تلاش بكنند.
سردبير فارين پاليسي همچنين درباره سياست هاي باراك اوباما در قبال ايران گفت: رويكرد اوباما با رويكرد بوش هيچ تفاوتي ندارد، چرا كه شرط اصلي جورج بوش براي ايران، توقف غني سازي اين كشور بود، در حالي كه باراك اوباما نيز چنين شرطي را گذاشته است، مي بينيم كه تنها عبارات اين دو نفر با هم متفاوت است.
وي همچنين درباره تحريم هاي ايران افزوده است: حتي سازمان ملل هم در برابر تحريم هاي آمريكا عليه ايران كوتاه آمده و نقض قوانين بين المللي كرده است، چرا كه مي بينيم مسئولين آمريكايي، بارها ادعا كرده اند كه حتي گزينه نظامي براي ايران روي ميز است، در حالي كه اقدام نظامي عليه يك عضو ملل متحد، تنها در صورتي ممكن است كه آن كشور يا به كشور ديگري حمله نظامي كرده باشد و كشور مقابل دست به دفاع مشروع زده و در نتيجه، به همان كشور حمله كند و يا قوانين منشور ملل متحد را شكسته باشد، در حالي كه درباره ايران هيچ گاه چنين اتفاقي نيفتاده است.

 



سبز پارتي با چاشني لگد و ناسزا! (خبر ويژه)

كاتب ويژه خاتمي در دوران اصلاحات نيز به حلقه اي پيوست كه تحرك اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات و بازگشت به قدرت را خيانت به «جنبش سبز» و خون كشتگان آن مي دانند.
بابك داد كه نزديك دو سال است در فرانسه پناهندگي گرفته و از همكاران روزنامه زنجيره اي سلام در روزگار اصلاحات به شمار مي رود، با تخطئه خاتمي و همراهان وي در ميان اصلاح طلبان گفت: اساسا معني ندارد انتخابات تازه را به رسميت بشناسيم، وقتي كه پرونده انتخابات قبلي هنوز بسته نشده، وقتي كه اعضاي ستادهاي انتخاباتي انتخابات قبل در زندانند. وقتي كه نامزدها هنوز در حصر و حبس خانگي هستند، وقتي كه بخاطر تقلب در انتخابات قبل عده اي كشته شدند، زنداني شدند و بهشون تجاوز شده، شكنجه شدند يا تبعيد شدند يا مهاجرت كردند، شما نميتوانيد پرونده يك انتخابات تازه را باز كنيد. [...] چطور ميتوان با حكومت يك معامله تازه كرد. بنابراين، اين بحث محكوم به شكست است.
پيش از «داد»، مجتبي واحدي (سردبير متواري آفتاب يزد و مقيم آمريكا) علنا از خيانت خاتمي خبر داده و اعلام كرده بود كه ديگر خود را اصلاح طلب نمي داند. اكبر گنجي هم اخيرا تاكيد كرد برخلاف كار روشنفكري كه درصدد پايبندي به صدق و حقيقت است، اصلاح طلبان دنبال قدرت و دروغگو هستند. گنجي مي گويد اينها «پادو» هستند، هر چند خود از طرف ابراهيم نبوي ميرزابنويس اصلاح طلبان متهم شده به اينكه «عوضي» است و «سم بر زمين مي كوبد»!
ابراهيم نبوي كه به مدد بندبازي هاي متعدد زندگي خوش نشيني در بروكسل بلژيك به هم زده، اخيرا با تحقير بقيه همقطاران مدعي مبارزه نوشت: 9 سال قبل جواني بود به نام منوچهر محمدي كه خودش به خودش مي گفت رهبر دانشجويان ايراني و در صداي آمريكا به خاتمي مي گفت خائن. 8 سال قبل دوستي بود كه اسمش انصافعلي هدايت بود، در يك سال در مورد اين آدم حداقل چهل خبر منتشر شد، در حالي كه در مورد گنجي كه زنداني بود در همون سال سه خبر بيشتر منتشر نشد. 7 سال قبل آقايي به نام هخا تصميم گرفت حكومت ايران رو عوض كنه، من در موردش طنز مي نوشتم، آشنايي از ايران تلفن زد و گفت تو رو خدا اين مي خواد ما رو نجات بده، اين قدر اذيت اش نكن. 6 سال قبل آقاي سازگارا تصميم گرفت از طريق رفراندوم حكومت ايران رو تغيير بده، گفت تنها راه نجات كشور رفراندوم هست و در اون سال سازگارا محبوب ترين چهره سال بود. 5 سال قبل دوست من آقاي زرافشان صد برابر نام اصلاح طلبان برده مي شد، ايشون تند بود و دائما عليه حكومت موضع مي گرفت، همه ايشون رو مبارز و اصلاح طلبان رو خائن و بي فايده مي دونستند. 4 سال قبل اكبر گنجي ستاره بي نظير مبارزات مردم ايران بود، او در سراسر جهان به محبوبيتي عجيب رسيد، به عنوان تنها ايراني مبارز شناخته شد، اپوزيسيون او رو روي سرش گذاشت، بعد تبديل شد به آدمي كه فقط مي نويسه، همين. 2 سال قبل آقاي مخملباف چهره مهم جنبش سبز بود، بعد از اينكه به عنوان سخنگوي ميرحسين موسوي حرف هاي عجيب و غريبي زد، خودش رفت و مدتهاست پيداش نيست. يك سال قبل شنيدم آقايي به نام مدحي تبديل به ستاره تلويزيوني اپوزيسيون تندرو شده، دولت تشكيل داد و قصد سرنگوني داشت و آخرش با الماس هاش رفت ايران.
وي مي افزايد: منوچهر محمدي مدتهاست معلوم نيست كجاست، انصافعلي هدايت رفت كانادا و داره زندگي شو مي كنه و كاري به سياست نداره، هخا از صحنه خبري كشور حذف شد، سازگارا رفراندوم اش رو پس گرفت و از مردم خواست در جنبش سبز شركت كنند، از آقاي زرافشان مدتهاست خبري نداريم، آقاي گنجي هر از گاهي مقاله اي طولاني در جايي مي نويسه، مخملباف مدتهاست بي خبرمون گذاشته و آقاي مدحي رفته تهران و بعد از مدتي جيمزباند بازي حالا ديگه رفته توي تونل سياه.
ابراهيم نبوي همچنين نوشت: اين روزها هر كي حرف تند مي زنه و مي خواد زود بره، من ياد همه آدمهايي مي افتم كه دير مي اومدن و بسرعت مي رفتند. خيلي از اون مبارزين رفتن و دارن حال شون رو مي كنن. ما مثل روزهاي آغاز جنبش سبز صبح مي ريم سركار، عصر هر جايي كه دست مون برسه مي جنگيم[!] شب هم مي ريم پارتي. اين يك زندگي يه، ما شومن نيستيم رفيق. شو مي خواي ببيني تلويزيون رو روشن كن.
با وجود حملاتي از اين دست به عناصر راديكال بدون نقاب، احمد قابل نيز در جرگه تندروها با دويچه وله مصاحبه كرد و ضمن متهم كردن برخي اصلاح طلبان به معامله و قدرت طلبي گفت: اين افراد براي شركت در انتخابات بايد از «سران فتنه» به تعبير حاكميت اعلام برائت كرده باشند. اينها به يك معنا اصلاح طلب نيستند و فقط براي كرسي مجلس خود را فروخته اند! شركت در انتخابات شرايط سال 88 معقول نيست.
همزمان سايت كلمه، مصاحبه اي از تاج زاده را كه مربوط به زمان مرخصي وي از زندان است منتشر كرد. تاج زاده با تحريف مواضع بي ثبات خاتمي مي گويد: ظهور جنبش سبز، راه حل ميانه براي انتخابات را بي معنا كرده و همانطور كه آقاي خاتمي نيز تاكيد كرده، اصلاح طلبان و سبزها تنها بايد در يك انتخابات آزاد با ساز و كارهاي خودش شركت كنند. من تا پيش از 22 خرداد طرفدار اين بودم كه حتي الامكان در هر انتخاباتي با هر شكلي شركت كنيم و حتي كسب اقليت نمايندگي مجلس را نيز در نظر بگيريم، يعني در عين حال كه به شيوه برگزاري انتخابات اعتراض داريم اما در آن شركت نيز كنيم. داستان جنبش سبز اما نظر من اين امر را به شكل ديگري درآورد. در واقع جنبش سبز راه وسط را از بين برده، يا انتخابات بايد آزاد باشد با همه مولفه ها يا ما نبايد در آن شركت كنيم و اجازه دهيم خودشان آن را برگزار كنند تا اختلافات نيز تشديد شود.
ادعاي اخير تاج زاده در حالي است كه نهادهاي نظارتي و اصولگرايان اجماع كامل در زمينه ممنوعيت حضور فتنه گران و سازمان دهندگان آشوب و براندازي در عرصه انتخابات دارند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14