(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 28 تیر 1390- شماره 19977

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
مواضع متضاد دولت آرژانتين و بازپرس پرونده آميا در واكنش به اطلاعيه ايران
افتتاح مرحله دوم نيروگاه سيكل تركيبي سبلان
رونمايي از نسخه جديد بخش جستجوي سايت دفتر مقام معظم رهبري
سعيد مرتضوي در پاسخ به برخي ابهامات پرونده كهريزك:
پرداختن به حاشيه هاي خلاف واقع كهريزك نتيجه اي جز بهره برداري دشمنان ندارد
سردار جزايري: شوراي امنيت در اواخر جنگ تحميلي نگران نابودي رژيم عراق بود
سبحاني نيا : هنوز نامه معرفي چهار وزير پيشنهادي به مجلس ارائه نشده است
ناوشكن هاي ارتش به اقيانوس اطلس مي روند
آيت الله صافي گلپايگاني: كوتاهي مسئولان از آرمان هاي مقدس انقلاب خيانت به اسلام است
يك مقام مسئول وزارت نفت: هشدار ايران به توقف صادرات نفت به هند از 10 مرداد جدي است
مخبردزفولي: بايد درهاي جهاد دانشگاهي را به روي نيروهاي انقلابي باز كنيد
كلينتون و داوود اوغلو بر ادامه مذاكرات هسته اي با ايران تاكيد كردند
اهالي پرديس مشمول تخفيف عوارض آزادراه شدند
دبير ستاد هدفمندي يارانه ها: برنامه اي براي صدور كارت انرژي در دولت و مجلس مطرح نيست
مرز خسروي بسته شد
آغاز مسابقات قرآني دانش آموزان كشور در مشهد
راه اندازي 20 هزار مدرسه قرآن پژوهي در كشور
آغاز مسابقات قرآني دانش آموزان كشور در مشهد
ساخت 300 هزار واحد مسكوني در كشور به روش فناوري نوين
اعزام 11 هزار مبلغ مهدويت به سراسر كشور
المپياد ورزشي دانشجويان دختر علوم پزشكي كشور درشهركرد آغاز شد
قوي ترين مرد ايران به خاك سپرده شد
اخبار ادبي و هنري



مواضع متضاد دولت آرژانتين و بازپرس پرونده آميا در واكنش به اطلاعيه ايران

سرويس سياسي-
دولت آرژانتين از اطلاعيه جمهوري اسلامي ايران درخصوص پرونده انفجار آميا استقبال و آن را گامي مثبت و پيشرفتي بي نظير توصيف كرد.
«هكتور تيمرمن» وزير خارجه آرژانتين درباره اطلاعيه وزارت امور خارجه كشورمان درخصوص رسيدگي به پرونده آميا كه 17 سال از آن مي گذرد و با بيان اينكه اين اقدام را گام موثري در به نتيجه رسيدن پرونده آميا مي داند، گفت كه آرژانتين منتظر اعلام رسمي همكاري در اين باره است.
اما برخلاف اين موضع بسيار مثبت دولت آرژانتين، «آلبرتو نيسمن» بازپرس پرونده آميا موضعي كاملا متفاوت اتخاذ كرد و از اطلاعيه ايران انتقاد نمود و گفت: اعلام آمادگي ايران كلماتي توخالي است مگر اين كه آنها ايراني هايي كه مشكوك به دست داشتن در حمله به آميا هستند را تحويل دهند.
نيسمن بازپرس دستگاه قضايي آرژانتين است كه به دليل روابط نزديك با آمريكا و رژيم صهيونيستي به شدت مورد انتقاد آرژانتيني ها است. اخيرا چند نفر از وكلاي آرژانتين در شكايتي رسمي، نيسمن را به دليل ارائه غيرقانوني اطلاعات پرونده به مقامات آمريكا و رژيم صهيونيستي به خيانت متهم كردند و تعقيب قضايي وي را خواستار شدند.
موضع منطقي دولت آرژانتين و اختلاف آن با ديدگاه بازپرس پرونده مورد توجه رسانه هاي بين المللي قرار گرفته است. نيسمن در گذشته يكي از همكاران «گاله انو» قاضي سابق آرژانتين و بازپرس پرونده آميا بود. آلبرتو نيسمن پس از آن به بازپرسي پرونده آميا منصوب شد كه گاله آنو و ديگر همكاران او به جرم انحراف روند تحقيقات پرونده آميا از مقام قضاء خلع و براي محاكمه به دادگاه معرفي شدند. هرچند نيسمن نيز با گاله انو همدست بود اما در زمينه جرائم گاله انو و همكاران او مورد تعقيب قرار نگرفت. نيسمن مورد حمايت سازمان ها و رسانه هاي صهيونيستي و آمريكا و رژيم نژادپرست صهيونيستي است.
شايان ذكر است وزارت خارجه جمهوري اسلامي ايران با انتقاد از مقامات قضايي وقت آرژانتين كه با توطئه و بازي سياسي انگشت اتهام را در طول 17 سال گذشته به سمت جمهوري اسلامي ايران نشانه گرفته اند نوشت: مقامات قضايي وقت آرژانتين كه اكنون اعمال غيرقانوني آن ها افشا شده و در اين رابطه توسط دادگاه نيز متهم شده اند، با نشانه گرفتن انگشت اتهام خود به سوي بعضي از اتباع جمهوري اسلامي ايران، تحقيقات قضايي را منحرف و موجب فرار مرتكبان واقعي اين جنايت از چنگال عدالت شدند، انزجار خود را اعلام و از ادامه اين روند توسط افرادي كه از آن زمان در قوه قضايي آن كشور باقي مانده اند، اظهار تعجب مي كند.
در ادامه اين بيانيه آمده است: وزارت امور خارجه طبق قوانين جمهوري اسلامي ايران و براساس حقوق بين الملل موظف است و حق دارد از تضييع و نقض حقوق اتباع خود جلوگيري و از آنان در مقابل اقدامات ناعادلانه و افراط گرايانه اي كه ممكن است حقوق بنيادين آن هار ا دچار خدشه كند دفاع كند. در عين حال آمادگي خود را براي ورود به يك گفت وگوي سازنده و همكاري با دولت آرژانتين جهت روشن كردن واقعيت ها در چارچوب قانون و با رعايت احترام متقابل اعلام مي كند تا بدين ترتيب از ادامه يك مسير اشتباه در تحقيقات قضايي اين پرونده جلوگيري شده و به اجراي عدالت آن گونه كه همگان شايستگي آن را دارند، كمك كند.

 



با حضور رئيس جمهور انجام گرفت
افتتاح مرحله دوم نيروگاه سيكل تركيبي سبلان

اردبيل - خبرنگار كيهان:
با حضور رئيس جمهور مرحله دوم نيروگاه سيكل تركيبي سبلان شامل 2 واحد گازي افتتاح و مراسم جشن ثبت جهاني مجموعه شيخ صفي الدين اردبيلي برگزار شد.
ظرفيت مرحله نخست اين نيروگاه كه سال گذشته توسط محمود احمدي نژاد افتتاح شده بود 630 مگاوات بود كه با بهره برداري از مرحله دوم به ظرفيت 324 مگاوات در مجموع ظرفيت اين نيروگاه به 954 مگاوات افزايش مي يابد.
ميزان سرمايه گذاري در توسعه اين طرح يك هزار و 840 ميليارد ريال است.
احداث نيروگاه سيكل تركيبي در استان اردبيل سبب تامين برق استان، پايداري ولتاژ شبكه شمال غرب ايران، توسعه اقتصادي و صنعتي، كشاورزي و اشتغال زايي در منطقه و همچنين امكان زمينه مبادله انرژي با كشورهاي همسايه شده است.
همچنين با حضور رئيس جمهور مراسم ثبت جهاني مجموعه شيخ صفي الدين اردبيلي برگزار شد.
در اين مراسم چون لي هان مدير و نماينده منطقه اي يونسكو در جمهوري اسلامي ايران ابلاغيه رسمي سند ثبت جهاني بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي را تقديم احمدي نژاد كرد.
در اين مراسم همچنين رئيس جمهور با اهداي لوح هايي، از مسعود علويان صدر معاون سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري، محمدحسن طالبيان مسئول پرونده ثبت جهاني بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي و بهروز ندايي مديركل ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري اردبيل بعنوان افراد زحمتكش در راه ثبت جهاني اين بقعه تجليل كرد.
كميته ميراث جهاني در سي وچهارمين نشست خود بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي و مجموعه آثار پيرامون آن را در فهرست ميراث جهاني يونسكو ثبت كرد.
بقعه
شيخ صفي الدين اردبيلي ثبت جهاني شد
رئيس جمهور ديروز در مراسم ثبت جهاني بقعه شيخ صفي الدين اردبيلي گفت: بعد از هزار و 400 سال اگر كشورهاي استكباري حاضر هستند رژيم صهيونيستي را به رسميت بشناسند و در برابر آن انقلاب اسلامي ما را به بي عدالتي و تبعيض مقولات ديگر متهم كنند، نشانگر عصبانيت آنها از حقيقت مكتب اسلام و تشيع است.
وي افزود: اگر ملت ايران شعار توحيد و عدالت را سر مي دهد و به صورت يك حاكميت مستقل و قدرتمند در دنيا به يك قطب عظيم تحولات تبديل شده است نشان دهنده تداوم راهي است كه در عصر صفوي مردم اين ديار از مباني عدالت و توحيد پاسداري كرده و ارادت خود را به مكتب نجات بخش اسلام نشان دادند.
رئيس جمهور بيان داشت: اگر امروز از آن دوران امانت هايي به دست ما رسيده است همه نشان دهنده پيام رهايي بخش نبي مكرم اسلام در ترويج اسلام ناب بوده كه بدون تعلقات قومي، قبيله اي، انحرافي و رذالت هاي اخلاقي است كه ما امروز پاسدار آن هستيم.
وي در بخش ديگري از سخنان خود دفاع از اين حقيقت ديني و رسالت اصيل تشيع را وظيفه همه آزادي خواهان دانست و عنوان داشت: با دفاع از تاريخ پر فراز و نشيب گذشته مي توان تاريخ و فرهنگ آينده را ساخت.
وي انقلاب اسلامي را استمرار همين حركت ها با شعار توحيد و عدالت گرايي معرفي كرد و بيان داشت: ملت ايران هميشه در نوع مناسبات خود در حوزه منطقه اي و جهاني سعي كرده اند تا به نفع عدالت و توحيد مباني خود را توسعه و گسترش بدهند.
رئيس جمهور گفت: ما جمع نشده ايم كه از يك بناي تاريخي تجليل كنيم كه هرچند اين بنا از لحاظ معماري، مهندسي و كار هنري ارزنده است اما نشانه اي است كه تا راه را بشناسيم و درست حركت كنيم.
رئيس جمهور در ادامه موفقيت حاصل شده در بحث قانون هدفمند شدن يارانه ها را مديريت امام عصر اعلام كرد و عنوان داشت؛ مردم ايران در بحث قانون هدفمندسازي يارانه ها با مديريت مهدي موعود سربلند بيرون آمده اند.
وي بيان داشت: در 32 سال گذشته نيز در باور كسي نمي گنجيد كه يك ملت با دست خالي در مقابل تمام استكبار بايستد در حالي كه با مديريت مطلقه و خداگونه مهدي موعود اين انقلاب را بر تارك جهان درخشان كرديم. وي در پايان ماموريت امروز ملت ايران را حفظ فرهنگ اسلامي اعلام كرد و گفت: اين حساسيت ويژه بايد در تمام ملت اردبيل، ارتباطات فرهنگي، اجتماعي، عزاداري ها، بافت فرش، سروده ها، تلاوت قرآن، تربيت طلاب دانشجويان خود را نشان دهد.

 



همزمان با عيد نيمه شعبان صورت گرفت
رونمايي از نسخه جديد بخش جستجوي سايت دفتر مقام معظم رهبري

همزمان با نيمه شعبان سالروز ولادت با سعادت حضرت ولي عصر(عج) از نسخه جديد بخش جستجوي پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري رونمايي شد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني آيت الله العظمي خامنه اي، همزمان با عيد نيمه شعبان، از نسخه جديد و پيشرفته بخش جستجوي پايگاه اطلاع رساني دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبري(khameneiir) رونمايي شد.
در اين نسخه، علاوه بر طراحي فني و پياده سازي موتور جستجوي ويژه و قدرتمند، امكان جستجوي همزمان در بيانات رهبري و صحيفه امام خميني(ره) نيز براي كاربران فراهم شده است.
همچنين با استفاده از جستجوي پيشرفته، كاربران مي توانند با اعمال تنظيماتي نظير محدود كردن نوع محتوا و بازه زماني، جستجوي دقيق تر و سريع تر را انجام دهند.

 



سعيد مرتضوي در پاسخ به برخي ابهامات پرونده كهريزك:
پرداختن به حاشيه هاي خلاف واقع كهريزك نتيجه اي جز بهره برداري دشمنان ندارد

رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز رياست جمهوري در يادداشتي نوشت: پرداختن به مطالب حاشيه اي و خلاف واقع در پرونده كهريزك نتيجه اي جز بهره برداري براي دشمنان انقلاب در بر نخواهد داشت.
سعيد مرتضوي رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز رياست جمهوري در يادداشتي نوشت: در پاسخ به مطالب انتشار يافته توسط برخي مطبوعات و نقل قول هاي انجام شده پيرامون حادثه بازداشتگاه كهريزك و ارتباط دادن ناعادلانه برخي رفتارهاي خودسرانه و خلاف قانون به تعدادي از قضات دادسراي تهران ضمن ابراز همدردي با خانواده هاي مصيبت ديده در اين حادثه ناگوار ضرورت دارد توضيحاتي را بصورت اختصار جهت تنوير افكار عمومي و جلوگيري از انتساب خلاف واقع و ظلم و اجحاف رسانه اي نسبت به قضات ويژه اي كه در خنثي كردن فتنه هاي بعد از انتخابات سال 88 نقش مؤثري داشتند و از هيچ تلاش و فداكاري دريغ نكرده اند اعلام كنم.
باور قضات مورد اتهام در اين پرونده اين است كه قوه قضائيه و دادگاه صالحه به دور از هرگونه برخورد سليقه اي و تأثيرپذيري از جنجال هاي رسانه اي نسبت به پرونده متشكله رسيدگي و حكم عادلانه براساس دلايل و مدارك موجود صادر مي كند. لذا حكم صادره در اين رابطه براي همگان مطاع و لازم الاجراست و پرداختن به مطالب حاشيه اي و خلاف واقع، نتيجه اي جز بهره برداري براي دشمنان انقلاب در بر نخواهد داشت.
در بخش ديگر اين يادداشت آمده: در اين حادثه دادسراي كاركنان دولت بيش از يك سال است به موضوع شكايت خانواده هاي مذكور عليه سه نفر از قضات ويژه رسيدگي كرده و با استعلام از مبادي ذي ربط و انجام تحقيقات لازم و مكفي در نهايت طي 43 صفحه، قرار منع تعقيب قضات را صادر و صريحاً در اين رسيدگي اعلام شده كه قضات دادسراي تهران در اين حادثه هيچگونه مدخليتي نداشته و كوچكترين قصور يا اتهامي متوجه آنان نيست. تصميم بازپرس دادسرا توسط قاضي اظهار نظر دادسراي كاركنان دولت تأييد و قرار صادره به طرفين ابلاغ شده است.
در ادامه آمده است: در پي آن خانواده شكات به اين قرار منع پيگرد اعتراض كرده اند كه حدود يك سال است در دادگاه كاركنان دولت نسبت به اين اعتراض رسيدگي شده و هر چند حكم نهايي در رابطه با اعتراض اين خانواده تاكنون صادر نشده است ولكن هيچ خدشه اي نيز بر راي دادسراي كاركنان دولت مبني بر منع پيگرد قضات كه در واقع به منزله حكم برائت آنان است وارد نشده لذا صدور قرار منع پيگرد و تأييد آن توسط قاضي اظهار نظر دادسراي كاركنان دولت به منزله عدم توجه هر گونه اتهامي تا اين مرحله از رسيدگي نسبت به داديار ويژه دادسرا، معاون امنيتي دادسرا و دادستاني سابق تهران است.
رئيس ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز كشور در ادامه يادداشت خود آورده است: تعليق قاضي نيز به منزله جواز رسيدگي به اتهام و شكايت است و دلالتي بر توجه اتهام ندارد.
قانونگرايي و دين مداري اقتضا دارد كه نسبت به احكام قضايي چه آنان كه منطبق با ميل و سليقه باشد و يا خلاف آن، احترام قائل بوده و همه در تابعيت قانون از انتساب مطالب خلاف واقع و ايراد اتهاماتي كه در هيچ مرجع قضايي ثابت نشده بلكه احكام صادره در جهت مخالف آن است اجتناب شود.
مطالبي كه بصورت مستمر و هدفمند با عناوين مختلف بعضاً به عنوان نقل قول يا شنيده ها در برخي مطبوعات و رسانه ها پيرامون اين موضوع منعكس و دستمايه ايراد اتهام به قضات مشتكي عنهم قرار گرفته است، تماماً خلاف واقع و ساخته و پرداخته افرادي است كه در دوران تصدي قضات مورد اشاره در اجراي قانون صدمه ديده يا محكوم و تحت تعقيب بوده اند و از فضاي مذكور و حادثه ناگواري كه همه را متأثر كرده است به منظور انتقام جويي شخصي يا سياسي استفاده سوء مي كند.
قضات ويژه دادستاني تهران كه در اين حادثه مورد اتهام ناروا قرار گرفته و از سوي برخي رسانه هاي خاص مورد هجمه تبليغاتي قرار مي گيرند براي همه مطالب عنوان شده پاسخ مستدل و مشروح داشته و آن را طي لوايح مستند و مستدل به مراجع ذيربط قانوني تسليم كرده اند و بر اين باور هستند كه فدا كردن جان و آبرو كمترين متاعي است كه مي بايست در طبق اخلاص قرار داده و در شرايطي كه پاسخگويي و جدال مطبوعاتي و دامن زدن به اينگونه مطالب برخلاف مصلحت نظام است سكوت كرده و با توكل به ذات اقدس الهي خطاكاران مغرض در اين عرصه را به روز جزا و محكمه عدل الهي واگذار كنند كه او احكم الحاكمين است.

 



سردار جزايري: شوراي امنيت در اواخر جنگ تحميلي نگران نابودي رژيم عراق بود

معاون فرهنگي ستاد كل نيروهاي مسلح گفت: تلاش ها و فشارهاي شوراي امنيت براي پذيرش قطعنامه پايان جنگ از سوي ايران در شرايطي بود كه دشمنان ما به شدت بيمناك نابودي رژيم عراق شده بودند.
سردار مسعود جزايري معاون فرهنگي ستادكل نيروهاي مسلح به مناسبت سالروز پذيرش قطعنامه 598 در جمع مسئولين و مديران فرهنگي نيروهاي مسلح اظهار داشت: در هشتمين سال جنگ تحميلي عراق عليه ايران، سرانجام شوراي امنيت سازمان ملل با تمكين در برابر برخي خواسته هاي جمهوري اسلامي ايران قطعنامه اي را به تصويب رساند كه به لحاظ مجموعه شرايط و مصالح ملي، تهران نيز آن را پذيرفت و بدين وسيله جنگي كه دشمنان انقلاب اسلامي به منظور نابودي نظام اسلامي به راه انداخته بودند بدون دستيابي به هدف به پايان رسيد.
وي افزود: در طي 8 سال جنگ تحميلي و دفاع مقدس مردم و رزمندگان ايران اسلامي از سوي شوراي امنيت، چندين قطعنامه صادر شد كه به دليل لحاظ نكردن خواسته هاي ايران، مورد پذيرش تهران قرار نگرفت، ليكن زماني كه سرانجام در قطعنامه 598، بخش هايي از مكاتبات كشور ما پذيرفته شد، ايران نيز پذيرش آن را اعلام كرد.
جزايري در ادامه اظهار داشت: تلاش ها و فشارهاي شوراي امنيت براي پذيرش قطعنامه پايان جنگ از سوي ايران در شرايطي بود كه دشمنان ما به طور قطعي از به دست آوردن هرگونه موفقيت و پيروزي در مصاف با رزمندگان اسلام به نااميدي كامل رسيده بودند و با وجود همه ددمنشي ها و همكاري هاي دسته جمعي و كمك هاي پيشنهادي اعم از مالي، تجهيزاتي، اطلاعاتي و حتي اعزام نيروي انساني به شدت بيمناك نابودي رژيم عراق شده بودند.
وي تأكيد كرد: بر اين اساس در مقطع صدور تا پذيرش كامل قطعنامه 598 دشمن به هيچ يك از اهداف خود نرسيد و در مقابل جمهوري اسلامي ايران موفق شد دشمن را از همه سرزمين هاي اشغالي فرار ي دهد و طلسم شوم جداسازي بخش هايي از اين سرزمين كه طي سده هاي اخير دچار كشور ايران شده بود را بشكند.
رئيس ستاد تبليغات دفاعي كشور با اشاره به روحيه جهادي و اعتقادي نيروهاي مسلح گفت: پس از پايان جنگ 8 ساله و طي سال هاي بعد از آن همه كساني كه جزو هجوم كنندگان به ايران بودند، سرانجام پذيرفتند كه جمهوري اسلامي پيروز جنگ بوده است و بطور انكارناپذيري دفاع مقدس به عنوان پديده نوظهور در تاريخ جنگ ها و مقاومت به عنوان پديده اي ماندگار فراروي جهانيان قرار گرفت؛ هر چند تهران تلاش كرد تا متجاوز تنبيه و به عنوان درس عبرت منبعد جلوي هرگونه تجاوزگري به ساير كشورها گرفته شود، اما مع الاسف زورمداران و زراندوزان و سران شيطان كشورهاي قدرتمند و ارتجاع منطقه در آن مقطع مانع تحقق چنين خواسته به حق و مشروعي شدند و اجازه ندادند جهانيان طعم شيرين برخورد با جنگ افروزان را احساس كنند و همين مسئله تألم و تأثر امام امت و رزمندگان اسلام را نيز سبب شد.
جزايري در پايان با بيان اينكه عدم توجه شوراي امنيت به حق ايران در تعيين متجاوز، باعث حمله عراق به كويت و آمريكا به خاورميانه شد، تصريح كرد: تجاوزهايي كه بعد از پايان جنگ 8 ساله در منطقه بوجود آمد از جمله حمله عراق به كويت و لشكركشي آمريكا به منطقه خاورميانه و خليج فارس صحت استدلال جمهوري اسلامي ايران را در لزوم سركوب متجاوزان و جنگ طلبان را در برابر جهانيان قرار داد.

 



سبحاني نيا : هنوز نامه معرفي چهار وزير پيشنهادي به مجلس ارائه نشده است

يك عضو هيات رئيسه مجلس شوراي اسلامي گفت: تاكنون نامه اي در مورد معرفي چهار وزير پيشنهادي وزارتخانه هاي بدون

 



ناوشكن هاي ارتش به اقيانوس اطلس مي روند

فرمانده نيروي دريايي ارتش از برنامه ريزي اين نيرو براي اعزام ناوگروه به اقيانوس اطلس خبر داد.
امير «حبيب الله سياري» فرمانده نيروي دريايي ارتش با اشاره به ماموريت هاي ناوگروه ها و زيرسطحي هاي ارتش در آبهاي آزاد و بين المللي، اظهار داشت: حضور در درياي مديترانه، كانال سوئز، جنوب اقيانوس هند و درياهاي آزاد همچنان در دستور كار اين نيرو قرار دارد.
سياري همچنين به برنامه نيروي دريايي ارتش براي اعزام ناوگروه به اقيانوس اطلس خبر داد و افزود: در صورت تصويب نهايي، ناوگان دريايي ارتش به اقيانوس اطلس اعزام خواهند شد.
وي در ادامه به موضوع تجهيز شناورها به تسليحات موشكي مناسب اشاره كرد و گفت: هر يگان شناور در حوزه مسئوليت و ماموريت خود با توجه به نوع ماموريتي كه به آنها محول شده، داراي تسليحات خاصي هستند. فرمانده نيروي دريايي ارتش كه با فارس گفت وگو كرده است، تصريح كرد: موشك سطح به سطح نور، يكي از تسليحاتي است كه بر روي شناورهاي داراي ماموريت دوربرد نصب شده است.

 



آيت الله صافي گلپايگاني: كوتاهي مسئولان از آرمان هاي مقدس انقلاب خيانت به اسلام است

كاروان عاشقان حضرت امام مهدي (عج) كه پياده از شهر مذهبي قم به مشهد مقدس مشرف شده بودند، در روز نيمه شعبان با آيت الله العظمي صافي گلپايگاني ديدار كردند.
اين مرجع تقليد در اين ديدار با تبريك عيد خجسته ميلاد امام زمان (عج) تصريح كرد: امسال حضور پرشور و باشكوه مردم منتظر به خصوص جوانان عزيز در برپايي جشن هاي ميلاد و عرض ادب و اخلاص آنان به آستان مقدس حضرت مهدي موعود (عج) كاملا مشهود است.
وي با اشاره به بيداري و هوشياري جوانان مومن و متعهد در مقابل فتنه هاي بيگانگان اظهار كرد: در اين دوره حساس با اينكه دشمنان با استفاده از ابزار و تكنولوژي جديد سعي در القاي انحرافات و شبهه ها و اسلام زدايي دارند و مي خواهند جوانان عزيز را از مسير صحيح سعادت و اخلاق منحرف كنند ولي خوشبختانه مشاهده مي كنيم كه موفق نمي شوند اين نور خدايي را خاموش كنند.
صافي گلپايگاني ادامه داد: الحمدلله هر سال علاقه و اشتياق مردم به خصوص نسل جوان به برگزاري باشكوه تر مراسم ميلاد حضرت بقيه الله الاعظم ارواحنا فداه بيشتر مي شود و نقشه هاي دشمن را نقش بر آب مي كنند و اين همان حقيقتي است كه قرآن مي فرمايد «قل جاء الحق و زهق الباطل ان الباطل كان زهوقا»؛ با آمدن حق، باطل از بين رفتني است.
اين مرجع تقليد با تشكر از جوانان حاضر در مجلس كه راه بسيار طولاني را در اين هواي گرم پياده تا مشهد مقدس طي كرده اند، افزود: اين اظهار علاقه شما و ديگران براي همه و به خصوص مسئولان نظام اسلامي پيام ها دارد و پيام اول آن اين است كه ما طرفدار دين و ارزش هاي مقدس اسلام هستيم و با تحمل زحمات فراوان هم حاضر به عقب نشيني نيستيم. ما رضايت خاطر انور آقا امام زمان (عج) را برهمه چيز مقدم مي داريم و اعلام مي داريم كه منتظر واقعي كسي است كه در صدد اصلاح امور باشد و وظيفه سنگين امر به معروف و نهي از منكر را به بهترين وجه انجام دهد و جهان را براي ظهور آن حضرت آماده كند. وي در ادامه خاطرنشان كرد: مسئولان كشور بدانند كه اكثريت قاطع مردم طرفدار دين و پايبند به احكام و اخلاقند و از آنها مي خواهند كه محيط را صد در صد ديني و مطابق با اخلاق اسلامي قرار دهند.
صافي گلپايگاني حفظ اسلام و انقلاب را وظيفه سنگين همه دانست و افزود: وظيفه همه سنگين است و كساني كه از آرمان مقدس اسلام و انقلاب اسلامي كوتاه بيايند، به اسلام و نظام خيانت كرده اند و خدا، پيامبر (ص)، امام زمان (عج) و شهيدان هرگز آنها را نمي بخشند.
اين مرجع تقليد در بخش پاياني بيانات خود با اشاره به مسئله حجاب و عفاف اظهار كرد: داشتن حجاب براي زن افتخار است و كرامت بزرگي كه اسلام براي زن قرار داده است فقط با حفظ حجاب و عفاف به دست مي آيد.

 



يك مقام مسئول وزارت نفت: هشدار ايران به توقف صادرات نفت به هند از 10 مرداد جدي است

يك مقام مسئول در وزارت نفت از توقف صدور مجوز براي صادرات نفت ايران به هند از اول آگوست (10مرداد) در صورت حل نشدن مشكل دريافت پول نفت از هندي ها خبر داد.
اين مقام مسئول در وزارت نفت در گفت وگو با فارس با بيان اينكه مجوز صادارت نفت ايران به مقصد پالايشگاه هاي هند در ماه آگوست هنوز صادر نشده است، گفت: اين مجوز بايد از سوي وزارت نفت صادر مي شد كه تاكنون صادر نشده است.
وي افزود: بر اين اساس احتمال زيادي وجود دارد كه اگر مشكل دريافت پول نفت حل نشود، ايران در ماه آگوست محموله نفتي به هند صادر نكند و پالايشگاه هاي هند به دليل نياز روزانه به محموله هاي نفت خام بايد به دنبال منابع و كشورهاي ديگر براي تامين نفت خام خود بروند.
اين منبع آگاه اضافه كرد: ايران با هر يك از پالايشگاه هاي هندي قرارداد يكساله فروش نفت دارد كه با اعطا نشدن مجوز، اين قراردادها متوقف مي شوند.
وي در پاسخ به پرسش فارس در خصوص احتمال شكايت و اعلام خسارت طرف هندي از ايران بر اساس قرارداد دوجانبه تصريح كرد: در قراردادهاي نفتي چنين موردي وجود ندارد، ولي ممكن است گفته شود پول خريداران اصلي يعني پالايشگاه ها حاضر و آماده پرداخت است و ايران امكان دريافت آن را ندارد.
پيش از اين نيز يك مقام مسئول در شركت ملي نفت ايران در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس با تاكيد بر اينكه هشدار داده شده به پالايشگاه هاي هندي درباره قطع صادرات نفت ايران به هند در صورت پيدا نشدن راه حلي در مورد تسويه بدهي نفتي ايران به هند يك هشدار رسمي نبوده است، گفته بود: هشدار ارسال شده براي طرف هندي نامه رسمي شركت ملي نفت نبوده است؛ در عين حال اين هشدار قطع كامل صادرات نفت به هند را مد نظر نداشته و در آن ذكر شده است تنها در ماه آگوست امكان تحويل نفت به هند در صورت عدم تسويه بدهي ها وجود ندارد.

 



مخبردزفولي: بايد درهاي جهاد دانشگاهي را به روي نيروهاي انقلابي باز كنيد

دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن تأكيد بر لزوم گشايش در هاي جهاد دانشگاهي به روي همه نيروهاي انقلاب، خاطرنشان كرد: اين نهاد بايد فضاي فعاليت آزاد براي فعاليت خلاقانه تمامي نيروهاي معتقد به نظام و انقلاب باشد.
رئيس، اعضاي هيئت امنا و معاونان جهاد دانشگاهي با محمدرضا مخبردزفولي دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي در محل دبيرخانه اين شورا ديدار كردند.
مخبردزفولي در اين ديدار ضمن تبريك اعياد شعبانيه گفت: در مورد جهاد دانشگاهي من تعابير مقام معظم رهبري را كامل ترين تعابير مي دانم و علي رغم اينكه از بعضي عملكردها انتقاد داشتيم، اجازه نداديم اين بنياد مرصوص مبتني بر انقلاب تضعيف شود و همواره دغدغه داشتيم كه جهاد دانشگاهي بايد درخدمت انقلاب اسلامي و نظام باشد و از مسير انقلاب زاويه پيدا نكند.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي ضمن تمجيد از يادگاري به عنوان يك عنصر انقلابي افزود: وي داراي روحيه جهادي است و ما به اين دليل براي وي ارزش قائل هستيم.
مخبردزفولي ضمن تأكيد بر لزوم گشايش درب هاي جهاد دانشگاهي به روي همه نيروهاي انقلاب، خاطرنشان كرد: اين نهاد بايد فضاي فعاليت آزاد براي فعاليت خلاقانه تمامي نيروهاي معتقد به نظام و انقلاب باشد و اين مطالبه را از مديران جهاد دانشگاهي داريم و در مواردي كه شائبه سياسي در فضاي جهاد دانشگاهي وارد مي شد، به كارآمدي و مقبوليت آن آسيب وارد مي كرد.
وي اصلي ترين وظيفه جهاد را كادرسازي براي انقلاب دانست و تأكيد كرد: جهاد دانشگاهي بايد تمام قد در خدمت انقلاب باشد و رهبر معظم انقلاب بايد براي جهاد معيار اصلي سنجش جريان ها و شخصيت ها باشد.
مخبردزفولي اظهار داشت: جهاد دانشگاهي بايد مرجع معرفي الگوهاي موفق در تمام عرصه ها باشد و خوشبختانه در بسياري از زمينه ها مانند رويان موفق بوده است و اين بايد به زمينه هاي ديگر مانند معرفي الگوي اشتغال مولد و موفق تسري يابد.
وي گفت: مسير حركت جهاد در مسير خودكفايي كشور بايد تعريف شود و مثلاً معلوم شود در صادرات محصولات تكنولوژي هاي پيشرفته جهاد دانشگاهي چه نقشي را ايفا خواهد كرد.
عضو هيئت علمي دانشگاه تهران تصريح كرد: كار جهادي يعني برداشتن يك بار سنگين و در مسير خودكفايي بايد بارهاي سنگيني كه نهادهاي ديگر قادر به برداشتن آن نيست را جهاد بر دوش بكشد.
مخبردزفولي خاطرنشان كرد: بايد طي يك برنامه ريزي 30 ساله معلوم شود جهاد دانشگاهي در بسياري از زمينه ها از جمله موج آفريني فرهنگي به نفع انقلاب به عنوان اصلي ترين وظيفه جهاد به عنوان يك نهاد فرهنگي چه نقشي خواهد داشت؟
مخبردزفولي با تأكيد بر لزوم تعريف نقش جهاد دانشگاهي در نقشه جامع علمي كشور و مهندسي فرهنگي خطاب به مديران اين نهاد گفت: زائده هايي كه مانع انجام وظايف اصلي جهاد بوده است را كنار بزنيد، زيرا كسي حق ندارد جهاد دانشگاهي را مصادره كند و ما در اين زمينه از هيچ تلاشي فرو گذار نخواهيم كرد.
دبير شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: ما به يك بازتعريف مجدد از نقشه جهاد دانشگاهي در آينده انقلاب محتاج هستيم و برخلاف بعضي كه نقش نهادهاي انقلاب را تمام شده مي دانند، ما به بارور و تنومند شدن اين نهادها ازجمله جهاد دانشگاهي براي تمدن سازي آينده خود اعتقاد داريم.

 



كلينتون و داوود اوغلو بر ادامه مذاكرات هسته اي با ايران تاكيد كردند

روزنامه حريت با اشاره به ديدار وزير امور خارجه تركيه با هيلاري كلينتون گفت: دوطرف در اين ديدار بر ادامه مذاكرات درباره موضوع هسته اي ايران تاكيد كردند.
به گزارش روزنامه حريت چاپ تركيه ، هيلاري كلينتون وزير امور خارجه آمريكا در حاشيه نشست گروه تماس ليبي با احمد داوود اوغلو ، وزير امور خارجه تركيه ، ديدار و گفت وگو كرد.
دو طرف در اين ديدار علاوه بر روابط دوجانبه درباره موضوعاتي مانند عراق و ايران با يكديگر تبادل نظر و گفت وگو كردند.
هم چنين هيلاري كلينتون در حاشيه سفر خود به اسلامبول در گفت وگو با خبرگزاري سي.ان.ان ترك درباره موضوعات مختلف از جمله موضوع هسته اي ايران صحبت كرد.
او در پاسخ به سوالي مبني بر تفاوت ديدگاه تركيه و آمريكا درباره موضوع ايران و سوريه ادامه داد: سياست تركيه و آمريكا بسيار به يكديگر نزديك هستند و اگرچه ممكن است تفاوت هايي در تاكتيك هاي اعمال شده از سوي هر دو كشور وجود داشته باشد، اما هم تركيه و هم آمريكا با دستيابي ايران به تسليحات هسته اي مخالف است. در تلاش هستيم تفاوت هاي موجود را نيز برطرف كنيم.

 



اهالي پرديس مشمول تخفيف عوارض آزادراه شدند

بخشدار مركزي تهران از ارائه تخفيف ويژه يك هزار توماني براي اهالي شهر جديد پرديس و دانشجويان با آغاز اخذ عوارض جاده اي آزادراه تهران- پرديس خبر داد.
محمود مصلحي شاد ديروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: در پي آغاز اخذ عوارض جاده اي آزادراه تهران- پرديس و در راستاي ارائه خدمات بهتر به مردم، اهالي شهر جديد پرديس و خودروهاي اداري اين شهر مشمول تسهيلات ويژه شدند.
وي تصريح كرد: اهالي پرديس ضمن ثبت نام در سامانه هاي رايانه اي شركت عمران شهر جديد پرديس مي توانند با دريافت كارت صادره از تخفيف ويژه برخوردار شوند و مبلغ 500 تومان را به عنوان عوارض آزادراه پرداخت كنند.
مصلحي شاد دانشجويان را نيز مشمول اين طرح خواند و افزود: دانشجويان مشغول به تحصيل در اين مناطق نيز مي توانند با ارائه مدارك اشتغال به تحصيل خود و دريافت كارت تخفيف مشمول اين طرح شوند.

 



دبير ستاد هدفمندي يارانه ها: برنامه اي براي صدور كارت انرژي در دولت و مجلس مطرح نيست

دبير ستاد هدفمند كردن يارانه ها، صدور كارت انرژي را شايعه اي بي پايه و اساس توصيف كرد.
«محمدرضا فرزين»، روز يكشنبه در گفت وگوي اختصاصي با خبرگزاري جمهوري اسلامي در نوش آباد كاشان اظهار داشت: صحبت ها درباره اين مساله و پرداخت يارانه نقدي به خانوارها در قالب كارت انرژي، شايعه اي بيش نيست.
وي افزود: يارانه نقدي همچنان به صورت عادي پرداخت مي شود و در دولت عدالت محور و خدمتگزار هيچ برنامه اي براي تغيير آن وجود ندارد و اقزايش قيمت حامل هاي انرژي نيز در دستور كار نيست.
همچنين عضو كميسيون اقتصادي مجلس در مورد قطع پرداخت يارانه نقدي گفت: هيچ گونه سخني از قطع پرداخت يارانه نقدي در دولت و مجلس مطرح نيست و پرداخت يارانه ها استمرار خواهد داشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، حجت الاسلام غلامرضا مصباحي مقدم در چهارمين همايش آموزشي فرهنگي انديشه هاي آسماني در مشهد اظهار داشت: امروز كشور ما در شرايطي است كه نيازمند خيز بلند است و با انقلاب اسلامي كه 32 سال است در كشور ما رخ داده، از نظر سياسي به سرمشق و الگو تبديل شده ايم و خواه ناخواه، خيزش هاي منطقه از انقلاب اسلامي الگو گرفته اند.

 



مرز خسروي بسته شد

فرماندار قصرشيرين از تعطيلي موقت مرز خسروي تا اطلاع ثانوي خبر داد.
«حسين پروين» روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: با توجه به تجمع كشاورزان عراقي در منطقه خانقين و بستن جاده منتهي به كربلا در اعتراض به كمبود آب كشاورزي، سازمان حج و زيارت روز دوشنبه تردد زائران عتبات عاليات را تا اطلاع ثانوي از مرز خسروي تعطيل و به مرز مهران منتقل كرد.
وي از رايزني مقامات كشورمان با مقامات عراقي براي رفع اين مشكل خبر داد و اظهار داشت: به محض رفع اين مشكل تردد زائران از مرز خسروي از سرگرفته خواهد شد.
فرماندار قصرشيرين گفت: كشاورزان شهرستان مرزي خانقين عراق 19 تير ماه جاري در اعتراض به كمبود آب كشاورزي ناشي از رودخانه الوند، جاده منتهي به مرز خسروي را از ساعت 10 صبح تا 16 بسته و تردد زائران عتبات عاليات را با مشكل مواجه كردند كه با بروز مشكل در رفت و آمد زائران بلافاصله با مقامات مسئول عراقي در منطقه مرزي ملاقات داشتيم و مشكل تردد زائران را برطرف كرديم. پيش از اين، روزانه بيش از دو هزار زائر از مرز خسروي شهرستان قصرشيرين به عراق تردد مي كردند.

 



آغاز مسابقات قرآني دانش آموزان كشور در مشهد

دومين دوره «اردوي قرآني صدرا» و مسابقات قرآن دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامي كشور ديروز در مشهد آغاز شد.
مسئول روابط عمومي سازمان مدارس معارف اسلامي كشور در اين زمينه به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: در اين دوره از مسابقات 350 نفر از دانش آموزان دختر مدارس علوم و معارف اسلامي كشور به مدت دو روز در رشته هاي حفظ، قرائت و مفاهيم با هم به رقابت مي پردازند.
«محمد مهدي همايي سرشت» با اشاره به برگزاري سالانه اين مسابقات افزود: دومين دوره اردوي قرآني صدرا و مسابقات قرآني دانش آموزان علوم و معارف اسلامي كشور با هدف آشنايي دانش آموزان اين مدارس ارتقاء سواد قرآني، فرهنگ سازي فراگير آموزه هاي قرآني، قدرداني از دانش آموزان برتر قرآني، شناخت استعدادهاي قرآني و آماده سازي اين افراد براي شركت در مسابقات سطوح بالاتر برگزار شده است. وي گفت: 82 دبيرستان صدرا با بيش از چهار هزار دانش آموز در سطح كشور فعال است.
دومين دوره اردو قرآني صدرا و مسابقات قرآن دانش آموزان علوم و معارف اسلامي كشور ويژه دانش آموزان پسر اين مدارس نيز با حضور 350 نفر پنجشنبه و جمعه همين هفته در مشهد برگزار خواهد شد.

 



معاون وزير آموزش و پرورش اعلام كرد
راه اندازي 20 هزار مدرسه قرآن پژوهي در كشور

معاون پژوهشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش گفت: در سال تحصيلي پيش رو 20 هزار مدرسه قرآن پژوهي در كشور فعاليت خود را آغاز مي كند.
«زكريا يازرلو» روز يكشنبه در حاشيه مسابقات سراسري قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان كشور در اراك در گفت وگوي اختصاصي با ايرنا افزود: براساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي، آموزش همگاني قرآن كريم به وزارت آموزش و پرورش تفويض شده است.
وي ادامه داد: هم اكنون 10 هزار مدرسه قرآني با دو ميليون و 250 هزار دانش آموز در سطح كشور فعاليت دارند كه امسال 20 هزار مدرسه ديگر نيز در حوزه قرآن پژوهي داير مي شود.
معاون پژوهشي و تربيت بدني وزارت آموزش و پرورش اضافه كرد: آشنايي عميق دانش آموزان با مفاهيم و تعاليم قرآني و جاري كردن دستورات ديني در بطن زندگي روزانه دانش آموزان، هدف اصلي راه اندازي مدارس قرآني است.
يازرلو تصريح كرد: اين وزارتخانه به دنبال ايجاد فضاي مطلوب آموزش قرآني و تربيت نخبگان ديني و قرآني است.
بيست و نهمين دوره مسابقات سراسري قرآن و نهج البلاغه دانش آموزان كشور با حضور دو هزارو200 دانش آموز مقاطع راهنمايي و متوسطه از روز يكشنبه در اراك آغاز شده است.

 



آغاز مسابقات قرآني دانش آموزان كشور در مشهد

دومين دوره «اردوي قرآني صدرا» و مسابقات قرآن دانش آموزان مدارس علوم و معارف اسلامي كشور ديروز در مشهد آغاز شد.
مسئول روابط عمومي سازمان مدارس معارف اسلامي كشور در اين زمينه به خبرگزاري جمهوري اسلامي گفت: در اين دوره از مسابقات 350 نفر از دانش آموزان دختر مدارس علوم و معارف اسلامي كشور به مدت دو روز در رشته هاي حفظ، قرائت و مفاهيم با هم به رقابت مي پردازند.
«محمد مهدي همايي سرشت» با اشاره به برگزاري سالانه اين مسابقات افزود: دومين دوره اردوي قرآني صدرا و مسابقات قرآني دانش آموزان علوم و معارف اسلامي كشور با هدف آشنايي دانش آموزان اين مدارس ارتقاء سواد قرآني، فرهنگ سازي فراگير آموزه هاي قرآني، قدرداني از دانش آموزان برتر قرآني، شناخت استعدادهاي قرآني و آماده سازي اين افراد براي شركت در مسابقات سطوح بالاتر برگزار شده است. وي گفت: 82 دبيرستان صدرا با بيش از چهار هزار دانش آموز در سطح كشور فعال است.
دومين دوره اردو قرآني صدرا و مسابقات قرآن دانش آموزان علوم و معارف اسلامي كشور ويژه دانش آموزان پسر اين مدارس نيز با حضور 350 نفر پنجشنبه و جمعه همين هفته در مشهد برگزار خواهد شد.

 



معاون وزير راه و شهرسازي خبر داد
ساخت 300 هزار واحد مسكوني در كشور به روش فناوري نوين

مشهد- خبرنگار كيهان:
300 هزار واحد مسكوني در كشور با استفاده از روش فناوري نوين صنعت ساختمان در حال ساخت است.
معاون مسكن و ساختمان وزير راه و شهرسازي، ضمن اعلام اين خبر افزود: از يك ميليون و 800 هزار واحد مسكن مهر، در حال حاضر 300 هزار واحد براساس قانون مبحث19 مقررات ملي ساختمان و با اعمال 5 مورد از روش هاي فناوري نوين در تيرها، ستون ها، پنجره هاي دو جداره و مصالح سبك احداث شده است.
به گفته ابوالفضل صومعلو ساخت و ساز به روش فناوري نوين صنعت ساختمان سازي سرعت و ايمني را در اجرا افزايش مي دهد و باعث ارتقاي كيفيت مي شود.
وي ادامه داد: پرداخت 16 هزار و 552 ميليارد تومان تسهيلات براي ساخت واحدهاي مسكوني مهر منحصر به فرد محسوب مي شود.
وي با تأكيد بر اينكه هيچگاه قيمت پائين و ارزان ساختن واحدهاي مسكوني مهر، سبب كاهش كيفيت ساختمان ها نشده است گفت: طراحي نامناسب، استفاده از مصالح غيراستاندارد و عدم اجراي كامل مبحث 19 مقررات ملي ساختمان، ارزان بودن حامل هاي انرژي، عدم نظارت مطلوب توسط ناظران ساختمان هاي در دست ساخت، عدم تشويق و حمايت كافي از رعايت كنندگان مبحث 19 مقررات ملي ساختمان، توسعه و گسترش ناكافي توليد صنعتي و فناوري هاي نوين در توليد مسكن از جمله مهمترين عوامل به هدر رفتن انرژي در ساختمان ها محسوب مي شوند.

 



اعزام 11 هزار مبلغ مهدويت به سراسر كشور

سرويس شهرستان ها-
معاون آموزشي مركز تخصصي مهدويت حوزه علميه قم از اعزام 11 هزار مبلغ به سراسر كشور براي تبليغ مهدويت خبر داد.
حجت الاسلام علي مصلحي به مقوله اعزام مبلغ با رويكرد تبليغات مهدوي اشاره كرد و اظهار داشت: از سال 88 تاكنون 11 هزار مبلغ براي تبليغ مهدويت به سراسر كشور اعزام شدند.
وي با بيان اينكه مركز تخصصي مهدويت در 30 استان كشور با عنوان بنياد فرهنگي حضرت مهدي موعود فعاليت مي كند، بيان داشت: اين مركز در اصفهان فعال شده و به زودي در شهرهاي مشهد و نجف اشرف نيز فعال مي شود.
مصلحي در خصوص مسائل پژوهشي اين مركز افزود: در اين بخش بيش از 95 عنوان كتاب براي گروه هاي سني مختلف از كودكستان تا اساتيد دانشگاه توليد و منتشر شده است كه برخي از اين كتاب ها در رديف كتاب هاي علمي هستند.
وي در ادامه به انتشار كتاب «امام مهدي(عج) در آينه قلم» اشاره كرد و ادامه داد: اين كتاب دربردارنده همه كتاب ها، مقالات و پايان نامه هاي مهدوي است كه به صورت موضوعي و نمايه اي تدوين شده و كار را براي پژوهشگران در اين عرصه تسهيل مي كند.
حجت الاسلام مصلحي همچنين از انتشار 32 شماره از فصلنامه علمي و تخصصي انتظار، 30 مجله امان ويژه امام زمان(عج) و فعاليت 14 سايت مهدوي به زبان هاي فارسي، انگليسي، عربي و اردو خبر داد و ايجاد سايت سپيده سحر در سال گذشته را از جمله فعاليت هاي فرهنگي اين مركز عنوان كرد.
وي به مجتمع ياوران مهدي در جوار مسجد مقدس جمكران كه براي آموزش گروه هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد اشاره كرد.

 



المپياد ورزشي دانشجويان دختر علوم پزشكي كشور درشهركرد آغاز شد

دهمين دوره المپياد فرهنگي ورزشي دانشجويان دختر علوم پزشكي كشور روز يكشنبه همزمان با نيمه شعبان در مجموعه ورزشي شهداي شهركرد گشايش يافت.
مديركل تربيت بدني وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: اين المپياد با حضور دانشجويان 45 دانشگاه علوم پزشكي سراسر كشور در 11 رشته ورزشي با حضور دو هزار دانشجو تا دوم مردادماه به ميزباني دانشگاه علوم پزشكي شهركرد برگزار خواهد شد.
«محسن رحيمي» در گفت وگو با ايرنا افزود: امكانات ورزشي استان چهار محال و بختياري متناسب با برگزاري المپياد ورزشي دختران كشور است.
به گفته وي، بخشي از اين مسابقات در مجموعه ورزشي آموزش و پرورش، بخشي در دانشگاه آزاد اسلامي و بخشي ديگر در مجموعه هاي ورزشي تربيت بدني استان برگزار مي شود.
وي گفت: سرانه ورزشي سرپوشيده براي هر دانشجو در دانشگاه هاي علوم پزشكي هفت دهم متر مربع است كه اگر به يك متر مربع برسد مطلوب خواهد بود.
به گفته وي، اين سرانه در بخش روباز براي هر دانشجو هفت تا هشت متر مربع است كه اين ميزان معادل سرانه استاندارد مي باشد.
به گزارش ايرنا، در آيين افتتاح اين المپياد كه جمعي از ورزشكاران و مسئولان در آن حضور داشتند، مشعل المپياد دانشجويان در شهركرد روشن شد.

 



قوي ترين مرد ايران به خاك سپرده شد

پيكر مرحوم روح الله داداشي در ميان حزن و اندوه مردم و ورزشكاران به خاك سپرده شد.
به گزارش خبرنگار مهر، با حضور هزاران نفر از مردم، ورزشكاران و تعدادي از مسئولان پيكر مرحوم روح الله داداشي از قوي ترين مردان ايران در ميان حزن و اندوه بسيار از مقابل منزل وي در حصارك كرج تا محل امامزاده محمد(ع) شهرستان كرج تشييع و در صحن اصلي اين امامزاده به خاك سپرده شد.
حضور قشرهاي مختلف مردم و ورزشكاران كه سياه پوش در غم فقدان از دست دادن ورزشكار نامي كشور به محل خاكسپاري وي آمده بودند قابل توجه بود.
هجوم جمعيت براي حضور در مراسم خاكسپاري اين ورزشكار، موجب ايجاد ترافيكي سنگين در محدوده حصارك كرج شده بود به گونه اي كه امكان تردد در مسير برگزاري تشييع پيكر آن مرحوم به سادگي امكان پذير نبود.
وي كه روحيه پهلواني اش زبانزد همگان بوده است از جايگاه ويژه اي در ميان مردم و به ويژه ورزشكاران برخوردار بود و از همين رو پلاكاردهاي زيادي با مفهوم خداحافظ پهلوان، قهرمان زنده است، يادت فراموش نمي شود و... همچنين عكسهايي از حضور اين ورزشكار در رقابتهاي قوي ترين مردان ايران در دستان شركت كنندگان در مراسم خودنمايي مي كرد.
در اين مراسم علاوه بر هزاران نفر از مردم، شمار زيادي از ورزشكاران و مسئولان ورزش و مديران استاني از جمله فرمانده نيروي انتظامي استان البرز، فرماندار كرج، شهردار، اعضاي شوراي شهر، اكبريان نماينده مردم كرج، نمايندگان استانداري و اداره كل تربيت بدني البرز، هيئت پرورش اندام، جامعه ورزش كشور، مسلم دارابي، فرامرز خودنگاه داور بين المللي اين رشته و... حضور داشتند.
بيش از صدها عكاس و خبرنگار ورزشي نيز اين مراسم را پوشش خبري دادند.




اخبار ادبي و هنري

يك اسرائيلي ادامه فيلم ضد ايراني «300» را مي سازد
استوديو برادران وارنر، نوام مورو را براي كارگرداني «300: نبرد آرتميزيا» انتخاب كرد كه ادامه اي بر فيلم «300» است.
به گزارش خبر آنلاين، اين كارگردان متولد سرزمين هاي اشغالي كه سال 2008 فيلم «آدم هاي باهوش» را كارگرداني كرد، براي ساخت «300: نبرد آرتميزيا» (با نام قبلي «خشايارشا») با جام كولت سرا (كارگردان فيلم «ناشناس» با بازي ليام نيسن) رقابت داشت. اما استوديو برادران وارنر كه به هر دو فيلمساز علاقه دارد، اين دو را براي كارگرداني دو فيلم مختلف انتخاب كرده است. كولت سرا قرار است اقتباسي از «آكي را» را كارگرداني كند و نوام مورو هم روي صندلي كارگرداني «300: نبرد آرتميزيا» مي نشيند. انتظار مي رود هفته آينده اين خبر به طور رسمي اعلام شود.
توصيه هاي آيت الله جوادي به كارگردان فيلم محمد(ص)
آيت الله جوادي آملي در ديدار با «مجيد مجيدي» كارگردان فيلم سينمايي محمد(ص) گفت: اگر كسي خواست درباره موضوعات عالي هنرنمايي كند، بايد هنرش عالي باشد. يعني همان طور كه خود پيغمبر(ص) تحولي در جهان ايجاد كرد، فيلم آن حضرت هم بايد تحول ايجاد كند، وگرنه مي شود يك فيلم عادي.
«مجيد مجيدي» كارگردان و «محمد مهدي حيدريان» تهيه كننده فيلم سينمايي محمد(ص) با آيت الله جوادي آملي ديدار كردند.
در اين ديدار گزارشي از روند تحقيق و نگارش فيلمنامه، مضامين در نظر گرفته شده، شكل روايت فيلم و چگونگي انتخاب عوامل دست اندركار اين پروژه به اطلاع آيت الله جوادي آملي رسيد.
روايت شاعر بحريني از شكنجه هاي آل خليفه در زندان
آيات القرمزي شاعره انقلابي بحريني در گفت وگو با المنار از شكنجه هايش در طول دوره بازداشت و نحوه فيلمبرداري از نوار ويدئويي اش سخن گفت.
به گزارش فارس، آيات القرمزي با اشاره به 9 روز شكنجه وحشيانه مي گويد: از لحظه اولي كه وارد ماشين نيروهاي امنيتي شدم آنان شكنجه من را شروع كردند و مرداني كه مسئول امنيتي آن ماشين بودند به من سيلي زدند و اين ضربه ها تا رسيدن به ساختمان تحقيقات ادامه داشت و آنجا نيز نيروهاي امنيتي من را لگد زده و سيلي مي زدند.
وي مي افزايد: پس از آن من را به يك اتاق كوچك بدبو و كثيف و پر از حشرات منتقل كردند و 9 روز من را بدون هرگونه بازجويي هدف شكنجه قرار دادند.
آيات القرمزي با اشاره به تصويربرداري از او افزود: بلافاصله پس از پايان فيلمبرداري به شدت من را زدند و با چوب به سرم كوبيدند و من را به انفرادي بردند اما چون مي ترسيدند ضربه چوب به سرم مشكلي برايم ايجاد كند، پزشك آوردند.
بيش از 250 سايت دانلود فيلم هاي غيرمجاز فيلتر شد
با همكاري ستاد مبارزه با محصولات غيرمجاز سمعي و بصري و كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه، بيش از 250 سايت اينترنتي متخلف فيلتر شدند.
همزمان با رشد استفاده از شبكه هاي اينترنتي، برخي افراد سودجو مبادرت به فروش گسترده محصولات سمعي و بصري در پايگاه هاي مجازي مختلف نموده كه موجبات نگراني آحاد جامعه و متوليان فرهنگ كشور را فراهم كرده است. طي بررسي و بازبيني هاي ستاد مبارزه با محصولات غيرمجاز سمعي و بصري از سايتهاي مختلف اينترنتي، اسامي بيش از 250 سايت كه امكان دانلود فيلم و موسيقي اعم از ايراني و خارجي به صورت كپي، مبتذل و مستهجن را فراهم مي نمودند به كارگروه تعيين مصاديق محتواي مجرمانه اعلام شد و پس از بررسي و همكاري اين كارگروه، اقدامات لازم جهت كنترل و فيلترينگ سايتهاي فوق صورت گرفت.
شكايت الازهر از شبكه هاي پخش كننده سريال «معاويه و»
دبير مجمع مطالعات اسلامي الازهر با اشاره به فتواي الازهر در مخالفت كامل با به تصوير كشيدن انبياي عظام و اهل بيت(ع) اعلام كرد: الازهر از شبكه هاي پخش كننده سريال «معاويه و حسن و حسين» شكايت خواهد كرد.
به گزارش فارس به نقل از پايگاه خبري التوافق، مجمع مطالعات اسلامي الازهر با حمله به شبكه هاي تلويزيوني كه قصد پخش سريال «معاويه و حسن و حسين» را دارند، اين اقدام را خلاف راي الازهر اعلام كرد.
وي با اشاره به شكايت هاي موجود درباره ديگر سريال هايي كه انبياي عظام را به تصوير كشيده اند، تصريح كرد: در صورت پخش سريال «معاويه و حسن و حسين» از مقامات مسئول خواهان توقف آن خواهيم شد و همچنين از شبكه هاي پخش كننده آن شكايت خواهيم كرد.
پيش از اين اعلام شده است كه سريال «معاويه و حسن و حسين» از هفت شبكه ماهواره اي عربي از جمله سه شبكه مصري «الحيات»، «النهار» و «روتانا مصري» پخش مي شود.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14