(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 9 مرداد 1390- شماره 19987

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دانايي فر: اقدامات تروريستي را تحمل نمي كنيم
گام بلند صدا و سيما شبكه شما با حضور رئيس جمهور افتتاح شد
آمريكا چگونه در ايجاد بن بست در روابط تهران- دهلي نو ناكام ماند؟
معاون امنيتي وزير كشور: آمار مربوط به جرايم خطرناك كاهش يافته است
حركت خودجوش 120وبلاگ نويس مسلمان كشورمان در سفر به عتبات عاليات
ويژه برنامه هاي سيما به مناسبت ماه مبارك رمضان
هشدار فيروزآبادي به غرب درباره اقدامات تروريستي صهيونيست ها
مصباحي مقدم: دولت علاقه مند به پرداخت يارانه به ايرانيان خارج از كشور نيست
3 نقره و يك برنز براي دانش آموزان ايراني در المپياد جهاني كامپيوتر
بيشترين جمعيت سالمند كشور روستانشين هستند
عشاير استان تهران دفترچه خانوار دريافت مي كنند
بزرگ ترين موفقيت هاي اطلاعاتي ايران در سال هاي اخير تشريح شد
10 طرح اساسي در مدارس راهنمايي كشور اجرا مي شود
وزير كشورخبر داد اختصاص 4 ميليارد دلار فاينانس به توسعه مترو
نماينده مردم گنبدكاووس در مجلس: راه آهن ترانزيتي گرگان- گنبدكاووس -اينچه برون عملياتي مي شود
معرفي برگزيدگان نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي كودك و نوجوان در اصفهان
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: غرب هيچ گاه هوس حمله به ايران نخواهد داشت
نماينده شيراز در مجلس خبر داد آغاز دوره جديد تعامل بين مجلس و دولت
اخبار ادبي و هنري



پاسخ ايران به اظهارات وزير خارجه عراق
دانايي فر: اقدامات تروريستي را تحمل نمي كنيم

سفير كشورمان در بغداد تاكيد كرد كه جمهوري اسلامي ايران حق قانوني خود مي داند كه با اقدامات گروهك تروريستي پژاك برخورد قاطع كند.
«حسن دانايي فر» در واكنش به اظهارات وزير خارجه عراق مبني بر اينكه ايران بايد حملاتش به مواضعي در خاك عراق(پژاك) را متوقف كند، گفت: وزارت خارجه ايران در يادداشتي به عراق نسبت به اقدامات و حملات گروه هاي مسلح و غيرقانوني و تروريستي كه از داخل خاك عراق اهداف غيرنظامي ايران را هدف قرار مي دهند، هشدار داده است.
وي تاكيد كرد: ايران حق قانوني خود مي داند در چارچوب مقررات موجود و دفاع از شهروندان و خاكش نسبت به حملات مسلحانه اقدامات لازم را انجام دهد.
سفير ايران در عراق گفت: وزارت خارجه عراق تاكنون به يادداشت اعتراضي ايران پاسخي نداده است.
سفير ايران در عراق كه با ايسنا گفت وگو مي كرد تاكيد كرد: دولت مركزي عراق در جريان ديدگاه و مواضع جمهوري اسلامي ايران قرار گرفته است. همچنين در چارچوب كميته فني-امنيتي با حكومت اقليم كردستان و مسئولان محلي گفت وگوهايي صورت گرفته است و همين الان در حال پاكسازي منطقه هستيم و در رابطه با هرگونه حملات مسلحانه به خاك ايران اقدامات لازم انجام مي شود.
خبرگزاري فرانسه دو روز پيش به نقل از هوشيار زيباري، وزير خارجه عراق گزارش داد: بار ديگر از دولت ايران مي خواهيم گلوله باران مستمر(مواضع پژاك) را متوقف كند زيرا اين اقدام براي روابط عراق-ايران سازنده نيست و به روابط خدشه وارد مي كند.
وزير امور خارجه عراق افزود: گلوله باران پنج سال است كه (به طور پراكنده) ادامه داشته است اما اين بار مدت آن طولاني تر از دفعات قبل است.
براساس اين گزارش وي ادعا كرد كه اين گلوله باران تصادفي است و به زمين هاي كشاورزي در اين مناطق خسارت مي زند.
به دنبال كوتاهي مقامات عراقي براي برخورد و جلوگيري از اقدامات گروهك تروريستي پژاك طي سال هاي گذشته و حمايت هاي مالي و اطلاعاتي سرويس هاي جاسوسي غرب از اين گروهك، نيروي زميني سپاه پاسداران از دو هفته پيش عمليات گسترده اي را براي پاكسازي مرزهاي شمال غربي كشور از وجود پژاك آغاز كرده است كه به گفته فرمانده اين نيرو عمليات تا نابودي كامل تروريست ها ادامه خواهد داشت.

 



گام بلند صدا و سيما شبكه شما با حضور رئيس جمهور افتتاح شد

سرويس سياسي-
شبكه تلويزيوني «شما» كه قرار است منتخبي از برنامه هاي شبكه هاي استاني را به صورت سراسري پخش كند، روز گذشته با حضور رئيس جمهور در همايش «افق رسانه» افتتاح شد.
اين اقدام سازمان صداوسيما را مي توان گام بلندي در راستاي توسعه و كيفيت بخشي به شبكه هاي داخلي ارزيابي كرد و آن را اولين مورد در زمينه سياست اعلام شده سازمان براي افزايش شبكه هاي ملي دانست.
اين شبكه توسط گيرنده هاي ديجيتال قابل دريافت است و برنامه هاي متنوعي اعم از فيلم، سريال و برنامه هاي جذاب ديگر را پخش خواهد كرد.
عزت الله ضرغامي در همايش «افق رسانه» تاكيد كرد كه تعداد شبكه هاي ملي كشور به 20 شبكه خواهد رسيد؛ به گفته وي هم اكنون 14شبكه در تهران از طريق گيرنده هاي ديجيتال قابل دريافت است.
رئيس سازمان صداوسيما چند روز گذشته نيز در اجلاس روساي آموزش و پرورش از افزايش 4 يا 5 شبكه به رسانه ملي تا آخر امسال خبر داده بود.
شنيده ها حاكي از آن است كه برخي از شبكه هاي ماهواره اي مفيد و سازنده هم قرار است بر روي گيرنده هاي ديجيتال اين سازمان قرار گيرد، اين موضوعي است كه مدت ها پيش در كميسيون فرهنگي مجلس هم مورد بحث قرار گرفته بود.
تاثير شبكه هاي ماهواره اي بر زواياي فرهنگي جامعه هرچند امروز به عنوان تهديدي جدي قابل ارزيابي است اما به نظر مي رسد استراتژي صداوسيما در ساخت سريال هاي جذاب و پربيننده، به خوبي توانسته درصد اثرگذاري ماهواره را كاهش داده و بر ميزان اثربخشي پيام هاي رسانه ملي بيفزايد.
موسسه رند نيز كه به تازگي نظرسنجي گسترده اي را بر روي افكار عمومي ايرانيان انجام داده به روشني بر همين موضوع تاكيدكرده است. تحليلگران اين موسسه در حالي كه بارها در متن اين گزارش بر تعجب آور و غيرقابل پيش بيني بودن اين آمار تاكيد كرده اند، اذعان مي كنند رسانه ملي همچنان مهمترين عامل در شكل دهي به مولفه هاي اساسي و ارزيابي هاي كلان مردم ايران است.
براساس گفته آنها تنها 2 درصد از جامعه آماري، اخبار خود را درباره آمريكا از رسانه هاي غيردولتي دريافت مي كردند.
افتتاح شبكه «شما» گام ديگري در اين راستاست كه با گام هاي بلندتر تكميل خواهد شد.
پخش آزمايشي اين شبكه از14تيرماه مصادف با سوم شعبان، سالروز ميلاد امام حسين(ع) آغاز شده بود و به دليل موفقيت در جذب مخاطب در سراسر كشور، اين شبكه با حضور رئيس جمهوري بطور رسمي افتتاح شد.
راه اندازي اين شبكه به دليل نياز مراكز استاني و درخواست بينندگان رسانه ملي در سراسر كشور عنوان شده است.
شعار اين شبكه، «شبكه اقوام ايراني» است و سعي دارد آداب، سنن، فرهنگ و رسوم مناطق مختلف كشور را به نمايش بگذارد.
شبكه «شما» در راستاي آرايش رسانه اي جامع، نافذ و موثر رسانه ملي با اتكا به بهترين ها و حرفه اي ترين توليدات مراكز استان ها با رويكرد اجتماعي، فرهنگي و اقتصادي به منظور ترويج ارزش هاي ديني، آداب، فرهنگ ها و سنت هاي اصيل ايراني و ايجاد محيطي مساعد براي تعالي انسان، گسترش معنويت در جامعه و برقراري ارتباط نزديك و صميمانه ميان اقوام مختلف ايراني و آگاهي بخشي و ارتقاي سطح اطلاعات عمومي مردم در همه زمينه ها راه اندازي شده است.
براساس برنامه ريزي انجام شده، برنامه هاي مراكز مختلف با گويش محلي همان منطقه و به همراه زيرنويس فارسي از اين شبكه به روي آنتن مي رود.
ترويج نظام ارزشي اسلام و فرهنگ ها و سنت هاي اصيل ايراني به منظور ايجاد محيط مساعد براي تعالي انسان، گسترش معنويت در جامعه و ارتباط نزديك و صميمانه ميان اقشار مختلف مردم، بالا بردن سطح اطلاعات عمومي و معرفي دستاوردها و خدمات نظام در استان ها به منظور تقويت اعتماد بين مردم و نظام از ديگر اهداف راه اندازي اين شبكه است.
شبكه «شما» از ماهواره هاي عرب ست و بدر نيز قابل دريافت است.
همه انتظار دارند
حدود در صدا و سيما
رعايت شود
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور هم كه پيش از ظهر ديروز در بيست و هشتمين همايش افق رسانه صحبت مي كرد، طي سخناني با بيان اينكه چند مانع و مشكل اصلي در برابر كار صدا و سيما وجود دارد كه بايد آنها را مديريت كرد، گفت: يكي از مهمترين اينها رفتار سازماني است، صدا و سيما رسانه ملي و در واقع متعلق به حكومت است، بايد زبان حكومت باشد اما هم زمان بايد زبان ملت و قشرهاي گوناگون باشد و به نيازهاي طبقات گوناگون پاسخ دهد كه در بسياري از موارد تناقض پيش مي آيد.
احمدي نژاد ادامه داد: يكي ديگر از موانع، توقعات روزافزون و فشارهاي گروه هاي سياسي و اجتماعي است خيلي ها مي خواهند صدا و سيما مبلغ آنها باشد آنها خيلي دوست دارند صدا و سيما را در حد گروه هاي سياسي تنزل دهند و در حد سايت پايين بياورند.
وي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه خيلي ها مي خواهند ديدگاه هاي تربيتي، اخلاقي، فرهنگي، سياسي و ديني آنها در صدا و سيما منعكس شود، گفت: انواع سلايق دوست دارند در صدا و سيما منعكس شوند و جايگاه داشته باشند.
رئيس جمهور يكي ديگر از موانع در كار صدا و سيما را معلوم نبودن حد و مرزها دانست و گفت: همه از صدا و سيما انتظار دارند حد و مرزها در موسيقي، اخلاق، سياست، خانواده، امور داخلي و خارجي رعايت شود در حالي كه حد و مرزهاي مناسب در بسياري موارد تبيين نشده است اما هر كسي از نظر خودش انتظار دارد صدا و سيما معيارهاي او را رعايت كند و در اين مسير هزاران انتظار وجود دارد.
در اين همايش همچنين از دست اندركاران سريال مختارنامه نيز تجليل به عمل آمد. احمدي نژاد با تقدير از ميرباقري و عوامل توليد اين اثر هنري تصريح كرد: جلسه مستقلي براي بحث درباره اين مجموعه هنري لازم است.
رئيس جمهوري در عين حال گفت: آقاي ميرباقري كارهاي خوب و ماندگاري انجام داده است و هم حركت تكاملي و هم انديشه سليم و مستقيمي را در كارهاي وي مي بينيم.
احمدي نژاد افزود: بيشتر قسمت هاي مختارنامه را مي ديدم و هيچ جا حس نمي كردم كه فضا ساختگي يا مجازي شده است و هميشه عناصر نقش آفرين در متن داستان بودند.

 



گزارش خبري تحليلي
آمريكا چگونه در ايجاد بن بست در روابط تهران- دهلي نو ناكام ماند؟

سرويس سياسي-
ظرف يك سال گذشته كه هند به دليل مشكلات بانكي از پرداخت پول نفت خريداري شده به ايران ناتوان بوده، آمريكايي ها اميد فراواني به اين موضوع بسته بودند كه اين مشكل تبديل به بن بستي غيرقابل حل شود و نهايتاً ايران بخش بزرگي از درآمد ارزي خود را از دست بدهد.
كاهش دسترسي ايران به ارزهايي مانند يورو و دلار، از ميانه سال 2010 به اين سو، يكي از اجزاي اصلي راهبرد تحريمي آمريكا عليه ايران بوده است. هدف آمريكايي ها از تمركز روي كاهش دادن درآمدهاي ارزي ايران اين بوده است كه:
1. در حالي كه به دليل آغاز هدفمندي يارانه ها هزينه هاي داخلي دولت افزايش پيدا كرده، دولت از درآمدهاي خود محروم شود تا شايد در مقطعي از پرداخت يارانه به مردم ناتوان بماند و همين امر ناآرامي هاي اجتماعي را احيا كند.
2. تحليل آمريكايي ها اين بوده است كه كاهش درآمدهاي ارزي كشور، توان واردات دولت به ويژه در حوزه كالاهاي اساسي را مستقيماً با معيشت مردم مرتبط است به نحو اساسي كاهش خواهد داد.
3. و نهايتاً آمريكايي ها در پي آن بوده اند كه با كاهش دادن درآمدهاي ايران زمينه هاي گسترش انتقادهاي داخلي از دولت را در آستانه انتخابات مجلس (و تا انتخابات رياست جمهوري يازدهم) فراهم كنند.
در دسترس ترين راهي كه آمريكايي ها براي رسيدن به اين هدف برگزيدند اين بود كه خريداران نفت ايران را بابت استفاده از دلار در پرداخت پول نفت خريداري شده به ايران محدود كنند. به همين منظور، آمريكا فشارهايي به هند، چين و ژاپن وارد كرد كه از پرداخت پول نفت به ايران خودداري كنند و علاوه بر اين سعي كرد هر نوع نقل و انتقال دلار به حساب هاي وابسته به ايران را دچار مشكل كند. ژاپني ها زير بار اين موضوع نرفتند، چين از مدت ها قبل- از سال 2006- پول نفت ايران را به يورو پرداخت مي كرد و بنابراين اساساً از اين فشار تأثير نپذيرفت اما هند يك مكانيسم انتقال پول به ايران را كه مستقيماً از طريق ارتباط بانك هاي مركزي عمل مي كرد متوقف ساخت و به اين ترتيب از دسامبر 2010 به اين طرف پولي به حساب ايران واريز نكرد.
اينكه چرا از ميان كشورهايي كه آمريكا از آنها خواسته بود در پرداخت بدهي خود به ايران تعلل كنند، فقط هند زير بار فشارهاي واشنگتن رفت سؤال مهمي است كارشناسان درباره آن ديدگاه هاي متنوعي دارند.
برخي عقيده دارند مشكل مربوط به هيئت حاكمه فعلي هند است كه در معرض اتهام هاي مالي فراوان و بي كفايتي داخلي قرار دارد و تحت اين شرايط نمي خواهد روابط خود با آمريكا را هم بحراني كند.
برخي ديگر به موضوع قراردادهاي هسته اي و تسليحاتي آمريكا و هند اشاره مي كنند و مي گويند هند براي تداوم عمل آمريكا به اين قراردادها چاره اي جز سر خم كردن نداشته است.
عامل ديگر اين است كه برخي كارشناسان عقيده دارند هند هم در مقابل چين و هم در مقابل پاكستان خود را نيازمند حمايت راهبردي آمريكا مي بيند و بنابراين واضح است كه بايد در مقابل اين حمايت هاي راهبردي امتيازهايي واگذار كند.
در هر حال، قطع واريز پول نفت خريداري شده به حساب ايران اين نگراني را بوجود آورد كه آيا ايران يكي از مهم ترين مشتري هاي نفت خام خود را از دست خواهد داد و آيا احتمال دارد كه اين رفتار به ديگر خريداران هم تسري پيدا كند؟
برخي كارشناسان اعلام كردند به 3 دليل احتمال توقف خريد نفت ايران از سوي هند، به طور كامل منتفي است و هند بالاخره راهي براي حل اين مشكل و آغاز مجدد واردات نفت از ايران پيدا خواهد كرد همچنان كه مقام هاي هندي هم در چند روز اخير بر اين امر تأكيد كرده اند.
دليل اول اين است كه هند اساساً در اين مدت قادر به پيدا كردن يك تامين كننده مطمئن كه بتواند در طولاني مدت روزانه 400 هزار بشكه نفت به اين كشور بفرستد و در وصول مطالباتش هم آسان گيرانه عمل كند، نبوده اند. مجموعه اطلاعات نشان مي دهد عربستان سعودي- كه پس پرده نقش مهمي در تخريب روابط ايران و هند ايفا مي كند- تنها براي يك ماه (ماه اوت 2011) حاضر به تامين نفت براي چند پالايشگاه هندي شده و دو طرف به هيچ توافق بلند مدتي دست نيافته اند. مذاكرات هند با امارات، كويت و عراق هم به نتيجه اي نرسيده است. به عقيده برخي از تحليلگران مشكل اساساً اين است كه اين كشورها داراي آن مقدار مازاد توليد نيستند كه بتوانند روزانه چند صد هزار بشكه به هند صادر كنند و اگر اين كار را به طور جدي انجام بدهند آنگاه از عمل به تعهدات خود در مقابل ديگر خريداران ناتوان خواهند بود. مهم تر از اين، اگر ايران چيزي به اندازه 400 هزار بشكه نفت در روز مازاد داشته باشد مي تواند آن را با قيمتي اندكي پايين تر از قيمت بازار به مشترياني جديد عرضه كند كه در اين صورت عربستان يا هر كشور ديگري كه بخواهد نفت را با قيمت بالاتري عرضه كند دچار مشكلات اساسي خواهد شد.
دليل دوم اين است كه اگر هند در پرداخت پول نفت ايران سياسي كاري كند آن وقت اعتماد ديگر فروشندگان را هم از دست خواهد داد و بسياري از آنها از خود خواهند پرسيد از كجا معلوم هند همين بازي را در آينده بر سر آنها هم درنياورد.
و نهايتاً دليل سوم يك دليل كاملاً راهبردي است. همين حالا تقاضاي نفت در بازارهاي جهاني مدت هاست از عرضه آن پيشي گرفته و علت افزايش سرسام آور بهاي نفت خام هم همين است. پس از حادثه فوكوشيما كشورهايي مانند آلمان، ژاپن، ايتاليا و چند كشور بزرگ ديگر تصميم گرفته اند به تدريج انرژي هسته اي را از راهبرد انرژي خود حذف كنند و بنابراين نياز به نفت گاز روز به روز افزون تر خواهد شد. تحت اين شرايط، بازار جهاني نفت اساساً در موقعيتي نيست كه تامين كننده اي با قدرت ايران را به سادگي از دست بدهد يا بتواند خلأ آن را پر كند. بنابراين واضح است كه هند و ديگر مشتريان ايران در بلندمدت هيچ جايگزيني براي نفت ايران ندارند و بايد خود را با شرايط آن تطبيق بدهند.

 



معاون امنيتي وزير كشور: آمار مربوط به جرايم خطرناك كاهش يافته است

معاون امنيتي و انتظامي وزير كشور از برخي سياه نمايي ها نسبت به مقوله امنيت در كشور انتقاد كرد.
علي عبداللهي در خصوص وضعيت امنيت كشور و خاصه شهر تهران اظهار كرد: ما در بحث امنيت اجتماعي و عمومي شاخص هايي داريم و آمار و شاخص ها را ماهيانه و دو هفته يك بار رصد مي كنيم و هم اكنون شاهد اين موضوع هستيم كه آمار مربوط به جرايم خطرناك مثل تجاوز به عنف، سرقت مسلحانه و مواردي از اين دست كاهش داشته است.
وي با ابراز تاسف از وجود برخي سياه نمايي ها نسبت به بحث امنيت در كشور گفت؛ برخي، مسايلي كه شش ماه قبل اتفاق افتاد را به يك باره پررنگ و نبش تر و تيتر اول روزنامه ها مي كنند، در حالي كه همان شش ماه پيش مي توانستند چنين كاري كنند.
معاون امنيتي - انتظامي وزيركشور با بيان اين كه اتفاقات اخير رخ داده هيچ ارتباطي با يكديگر نداشته است، افزود: وقتي دو نفر دوست يا زن و شوهري با هم دعوا مي كنند و يكي، ديگري را مي كشد، در اين مواقع كه پليس حضور ندارد. مهم اين است كه در تمامي اين موارد پليس ظرف كمتر از 48 ساعت مجرمين را بازداشت كرده و وظيفه خود را انجام داده و اشراف اطلاعاتي نسبت به موضوع داشته است.
وي همچنين در خصوص سرانجام طرح حريم امنيتي مرز با بيان اين كه اين طرح در بحث مرزهاي شرق كامل شده است و در بحث مرزهاي غربي نيز در حال آماده كردن دستورالعمل اجرايي آن هستيم، گفت: ظرف يك ماه آينده اين طرح به طور كامل اجرا خواهد شد.
عبداللهي كه با ايسنا گفت و گو كرده، همچنين اظهار كرد: طرح جامع امنيت پايدار نيز ظرف دو ماه آينده تكميل خواهد شد.

 



حركت خودجوش 120وبلاگ نويس مسلمان كشورمان در سفر به عتبات عاليات

به همت چند تن از وبلاگ نويسان قمي و تهراني 120تن از وبلاگ نويسان كشور به زيارت عتبات عاليات در عراق مشرف شدند.
به گزارش خبرنگاركيهان، اين عده كه در پي يك فراخوان اينترنتي كه با همت خودجوش چند تن از وبلاگ نويسان قم به همراه خانواده هايشان ثبت نام كرده بودند، به مدت هشت روز از تاريخ 27تيرماه تا چهارم مردادماه به صورت هوايي به شهرهاي مقدس كاظمين، نجف اشرف، كوفه، كربلا و سامرا سفر كردند و حرم مطهر اميرالمؤمنين علي«ع»، امام حسين«ع»، حضرت ابوالفضل«ع»، مساجد سهله، كميل، كوفه و قبور مسلم بن عقيل، هاني بن عروه و مختار ثقفي، امامان عسكريين هادي و عسكري «عليهما السلام»، امامان موسي بن جعفر و جوادالائمه در كاظمين، حضرت امامزاده سيدمحمد فرزند امام هادي«ع»، طفلان مسلم بن عقيل و قبرستان وادي السلام نجف اشرف و نيز قبر بزرگان و علمايي چون آيت الله علي قاضي، شيخ عباس قمي، شيخ مفيد و... را زيارت كردند.
تيم وبلاگ نويسان كشورمان همچنين از مراكز مهم فرهنگي و علمي شهرهاي فوق الذكر بخصوص كتابخانه بزرگ حرم اميرالمؤمنين«ع» در نجف اشرف و سايت هاي آنلاين اينترنتي حرمين سيدالشهدا و حضرت ابوالفضل«ع» بازديد كردند و با مسئولان راديوها و شبكه هاي ماهواره اي فوق الذكر ديدار و گفت وگو كردند.
در اين ديدارها، وبلاگ نويسان جوان كشورمان آمادگي كامل خود را براي راه اندازي بخشهاي ترجمه فارسي مراكز نشر و سايتهاي اينترنتي و شبكه هاي تلويزيوني حرم هاي معصومان«ع» اعلام كردند كه با استقبال طرف عراقي مواجه شد.
اين وبلاگ نويسان در اين سفر، وبلاگ «از بلاگ تا كربلا» را نيز راه اندازي كردند كه به دلنوشته ها و خاطرات و تصاوير اين سفر به يادماندني اختصاص دارد و قرار است سفرنامه هاي مفصل اين هفت شبانه روز نيز به تدريج در وبلاگ مزبور و نيز وبلاگ هاي شخصي اين مسافران درج شود.
اين چندمين سفر گروهي وبلاگ نويسان مسلمان كشورمان و البته بزرگترين آن بود كه نشان داد ظرفيت هاي نهفته فراواني در بين جوانان مسلمان كشورمان وجود دارد كه مي توان از آن در نزديكي هرچه بيشتر دلهاي مؤمنان به نظام و انقلاب بهره گيري كرد و هم كارهاي بزرگ را انجام داد. بخصوص با حمايتهاي مادي و معنوي دستگاههاي ذيربط، مي توان به كميت و كيفيت چنين اردوها و كارهاي جمعي افزود.

 



ويژه برنامه هاي سيما به مناسبت ماه مبارك رمضان

گروه ادب و هنر-
با آغاز ماه مبارك رمضان، برنامه هاي سيماي جمهوري اسلامي ايران نيز از امشب تغيير شكل پيدا مي كند.
به گزارش خبرنگاركيهان، از جمله اين تغييرات سيما، پايان نمايش سريال هاي متداول و جايگزين شدن سريال هاي ويژه ماه مبارك رمضان است. به اين مناسبت سريال هاي «سقوط يك فرشته»، «سي امين روز»، «پنج كيلومتر تا بهشت» و «سه دونگ، سه دونگ» به ترتيب از شبكه هاي يك، دو، سه و تهران به نمايش درمي آيد. معرفي كامل و ساعت پخش اين سريال ها امروز در صفحه تصوير روز چاپ شده است.
برنامه هاي سخنراني و گفت وگو نيز بخشي از زمان پخش سيما را در اين ماه مبارك به خود اختصاص خواهند داد. براساس اعلام روابط عمومي سيما، در مجموع بالغ بر 500 برنامه سخنراني و گفت وگو محور مذهبي و ديني از شبكه هاي مختلف در اين ماه پخش مي شود. حضرات آيات مكارم شيرازي، نوري همداني، سبحاني و مهدوي كني در ماه مبارك رمضان سخنراني هاي ويژه اي دارند.
شرح دعاي ابوحمزه ثمالي(شبكه يك)، نهج البلاغه (شبكه دو)، افتتاح (شبكه سه)، زيارت جامعه كبيره (شبكه چهار) و صحيفه سجاديه (شبكه تهران) نيز از ديگر ويژه برنامه هاي سيما براي اين ايام است. شبكه آموزش نيز تبيين مفاهيم نوراني مناجات حضرت امير(ع) در مسجد كوفه و شبكه هاي قرآن و معارف سيما و جام جم به ترتيب شرح قرآن كريم و دعاي ابوحمزه ثمالي را در دستور كار دارند.
شبكه هاي مختلف سيما همچنين براي لحظات معنوي افطار هم ويژه برنامه هايي را تدارك ديده اند كه «شهر باران» از شبكه يك، «اذان گاهي» از شبكه دو، «ماه عسل» از شبكه سه، «لحظات لطف» از شبكه چهار، «اذان گاهي» از شبكه تهران، «هفت و هفت دقيقه» از شبكه آموزش و «تسبيح» از شبكه جام جم به نمايش درخواهند آمد.
برنامه هاي معارفي «اين شب ها» و «استوار» نيز هر شب از شبكه اول و سوم پخش خواهند شد. «آفتاب شرقي» شبكه يك، «سمت خدا» شبكه سه، «تا نيايش» شبكه تهران كه برنامه هاي اذان گاهي ظهر مي باشند با رويكرد ماه رمضان خواهد بود.
پخش تلاوت آيات نوراني قرآن مجيد، توسط قاريان برجسته و جمع خواني يكي از جزءهاي قرآن در هر روز، ادعيه و مناجات، در زمان بندي مناسب، در دستور كار شبكه هاي سيما است. جمع خواني قرآن كريم چون گذشته در همه شبكه ها خواهد بود، اما امسال براي نخستين بار در شبكه دو سيما شاهد پخش «جمع خواني قرآن مجيد دانش آموزان» خواهيم بود.
مراسم ويژه شب هاي قدر از اماكن مذهبي، حرم حضرت امام رضا(ع)، زيارتگاهها، دانشگاهها، اماكن مذهبي با برنامه ريزي هايي كه شده است متنوع تر و با برنامه ريزي هاي جديدتر پخش خواهد شد كه جزئيات آن متعاقبا اعلام مي شود.

 



هشدار فيروزآبادي به غرب درباره اقدامات تروريستي صهيونيست ها

رئيس ستاد كل نيروهاي مسلح كشورمان به غرب هشدار داد كه پشت تندروي هاي به اصطلاح مذهبي و اقدامات نژادپرستي و تروريستي صهيونيست ها هستند.
سرلشكر سيدحسن فيروزآبادي پيرامون اقدامات تروريستي در كشور نروژ گفت: وي در ادامه پيرامون اقدام تروريستي در كشور نروژ گفت: غرب بايد توجه كند كه پشت تندروي هاي به اصطلاح مذهبي و اقدامات تروريستي و نژادپرستي، صهيونيست ها هستند و اين رژيم غاصب صهيونيستي است كه صرفا به عقايد غلط و نژادپرستانه خود مي انديشد و ساير مردم دنيا را ملعبه اهداف خود قرار داده است.
فيروزآبادي خطاب به كشورهاي اروپايي تاكيد كرد: هرگونه تحقيقي درباره علل و انگيزه هاي اقدام تروريستي در نروژ بدون جستجوي دست صهيونيست ها بي فايده است و از زماني كه صهيونيست ها احساس ضعف و شكست كردند تلاش نمودند تا با انحراف در مسيحيت، صهيونيزم مسيحي را گسترش دهند كه اين خطر بزرگ براي جهان مسيحيت است و اين هشدار را غرب و كليسا بايد جدي بگيرد.
به گزارش خبرگزاري ها، وي در بخش ديگري از سخنانش در اظهارنظري تعجب برانگيز گفت: هدفمندي يارانه ها يك طرح اساسي و ملي است و سهام عدالت و پرداخت يارانه ها حق مردم است كه به همت دولت و مجلس اقدامات زيادي به اجرا درآمده است و سياست مداران در اظهارنظرهاي سياسي در اين موارد احتياط كنند.
وي افزود: درست است كه پرداخت يارانه غيرنقدي و يا صرف آن در امور توليدي و كميته امداد امام(ره) و طرح شهيد رجايي به نفع اقتصاد كشور است و نتايج خوبي دارد، اما در شرايط جاري براي طرح هدفمندي يارانه ها عملي نيست و بنابراين پرداخت يارانه ها كه نقش مهمي در بهبود زندگي محرومان و اقشار كم درآمد داشته است بايد تداوم يابد.
اين عضو شوراي عالي امنيت ملي ادامه داد: مسئله يارانه ها و سهام عدالت نبايستي در مبارزات انتخاباتي مورد استفاده ابزاري قرار گيرد.
اين اظهارات در حالي بيان شده كه اساسا هيچ امكاني براي استفاده انتخاباتي از موضوعاتي نظير يارانه ها يا سهام عدالت وجود ندارد.

 



مصباحي مقدم: دولت علاقه مند به پرداخت يارانه به ايرانيان خارج از كشور نيست

رئيس كميسيون طرح تحول اقتصادي درباره احتمال پرداخت يارانه نقدي به ايرانيان خارج از كشور تصريح كرد كه دولت علاقه مند به اين كار نيست.
حجت الاسلام والمسلمين غلامرضا مصباحي مقدم در گفت وگو با ايسنا، با بيان اينكه مجلس طي جلسه اي موضوع احتمال يارانه نقدي به ايرانيان خارج از كشور را بررسي كرده است گفت: طبق اين بررسي ها مشخص شد اينطور نيست كه دولت علاقه مند باشد به ايرانيان خارج از كشور يارانه پرداخت كند يا آن ها را به گرفتن يارانه تشويق كند.
وي خاطرنشان كرد: در جلسه كميسيون طرح تحول اقتصادي مطرح كرديم كه اين امر اطلاق دارد ولي اين بدان معنا نيست كه ايرانيان خارج از كشور را جزو اولويت هاي پرداخت قرار دهيم، ولي مسئولان اجرايي اين مسئله را عنوان كردند كه ايرانيان خارج از كشوري كه ثبت نام كرده اند، خيلي قابل شناسايي نيستند.
وي افزود: به گفته اين مسئولان اگر از خارج يا داخل كشور ثبت نام صورت گرفته باشد با توجه به اينكه شماره حساب داخلي و آدرس داخل كشور داده مي شود، قابل تشخيص نيست كه فرد در ايران است يا در خارج از ايران.

 



3 نقره و يك برنز براي دانش آموزان ايراني در المپياد جهاني كامپيوتر

تيم المپياد دانش آموزي كامپيوتر ايران در بيست و سومين المپياد جهاني كامپيوتر به سه مدال نقره و يك برنز دست يافت.
معاون دانش پژوهان جوان مركز ملي پرورش استعدادهاي درخشان و دانش پژوهان جوان روز شنبه به ايرنا گفت: در اين مسابقات كه در تايلند برگزار شد، «سيد مهران خلدي»، «كسري عدالت نژاد خامنه» و «سجاد جلالي ندوشني» به مدال نقره دست يافتند.
به گفته «محسن جمالي»، «محمدرضا كسنوي يزدي» نيز در اين مسابقات گردن آويز برنز را از آن خود كرد.
اين دوره از مسابقات از 31 تير ماه تا هفتم مرداد ماه شهر پاتاياي تايلند برگزار شد.
دانش آموزان ايران سال گذشته در بيست و دومين المپياد جهاني كامپيوتر با كسب يك مدال طلا، دو نقره و يك برنز به مقام سيزدهم جهان دست يافتند.

 



بيشترين جمعيت سالمند كشور روستانشين هستند

رئيس دبيرخانه شوراي ملي سالمندان گفت: براساس آخرين آمارها در حال حاضر 16 هزار و 851 سالمند با سن صد سال و بيشتر در كشور زندگي مي كنند.
حسين نحوي نژاد در گفت وگو با خبرنگار مهر در مورد ميزان جمعيت سالمندان كشور افزود: براساس آخرين سرشماري انجام شده در كشور هم اكنون پنج ميليون و 12 هزار نفر از جمعيت كشور سالمند هستند و حدود
3/7 درصد جمعيت كشور را تشكيل مي دهند.
وي با اشاره به اينكه دو ميليون و 650 هزار سالمند مرد در كشور زندگي مي كنند، گفت: دو ميليون و 460 هزار سالمند زن نيز در كشور زندگي مي كنند. مردان سالمند 8/51 درصد و زنان سالمند نيز 2/48 درصد جمعيت سالمند كشور را به خود اختصاص داده اند.
رئيس دبيرخانه شوراي ملي سالمندان تأكيد كرد: استانهاي گيلان، خراسان جنوبي، خراسان مركزي، همدان و سمنان داراي بيشترين تعداد سالمند و استانهاي سيستان و بلوچستان، هرمزگان، خوزستان، بوشهر و كهگيلويه و بويراحمد نيز داراي كمترين تعداد سالمند هستند.
به گفته نحوي نژاد، 8/6 درصد جمعيت سالمندان كشور، شهرنشين و 2/8 درصد جمعيت سالمندان نيز روستانشين هستند.
وي با اشاره به اينكه 2/71 درصد جمعيت سالمندان كشور متأهل هستند، اظهار داشت: براساس آمارهاي به دست آمده، 88 درصد مردان سالمند و 51 درصد زنان سالمند كشور متأهل هستند.

 



عشاير استان تهران دفترچه خانوار دريافت مي كنند

مدير امور عشاير استان تهران گفت: پس از 11 سال از صدور آخرين دوره دفترچه خانوار عشايري استان تهران، سري جديد اين دفترچه ها تا پايان مهرماه بين همه خانوار عشايري استان تهران توزيع مي شود.
سيروس نصيري افزود: پيش بيني مي شود امسال بيش از 2500دفترچه عضويت سرپرست خانوار عشايري در تعاوني هاي عشايري شهرستان هاي استان صادر شود. اين دفترچه ها ضمن بهره مندسازي عشاير جهت استفاده از نهاده هاي تهيه شده توسط شركت هاي تعاوني و ساير خدمات، دريافت تسهيلات اعتباري را از بانكها تسهيل مي كند.
مدير امور عشاير استان تهران با اشاره به اينكه خانوار عشايري با تحويل دفترچه هاي قديمي شركت هاي تعاوني عشايري شهرستانها مي توانند دفترچه هاي جديد را دريافت كنند تصريح كرد: هم اكنون در استان تهران بيش از دو هزار و 541 خانوار در زمان قشلاق و بيش از سه هزار و 106خانوار در زمان ييلاق زندگي مي كنند.
نصيري با اشاره به اجراي اين طرح توسط تعاوني هاي عشايري استان تهران افزود: عشاير ساكن در مناطق شهرستان هاي فيروزكوه، دماوند، ورامين، پاكدشت، ري، شميرانات، شهريار، ملارد و تهران بايد براي دريافت اين دفترچه اقدام كنند.
مدير امور عشاير استان تهران دريافت اين دفترچه را در تعيين ميزان سهام عشاير در شركت هاي تعاوني موثر دانست و گفت: وابستگي ايلي و طايفه اي، برخورداري از شغل دامداري به عنوان شغل اصلي و با امرار معاش از اين طريق و برخورداري از زندگي كوچروئي جهت استفاده از مراتع شرايط دريافت اين دفترچه است.

 



از سوي رئيس سازمان حراست كشور بزرگ ترين موفقيت هاي اطلاعاتي ايران در سال هاي اخير تشريح شد

همدان- خبرنگار كيهان:
مهمترين دستاوردهاي اطلاعاتي ايران در سال گذشته توسط رئيس سازمان حراست كشور تشريح شد.
اصغر زارعي در نشست شوراي اداري استان همدان با اشاره به مهمترين دستاوردهاي اطلاعاتي كشور طي يك سال گذشته، گفت: اقدامات بي نظيري مانند دستگيري ريگي، نفوذ در دايره بزرگ اپوزيسيون نظام در آمريكا، شناسايي جاسوسان در خارج از كشور و آزادي ديپلمات ايراني، كشف و خنثي سازي توطئه عليه مراكز هسته اي، قدرت بالاي ارتش سايبري در انحلال سيستم هاي مجازي و دستاوردهاي عظيم علمي و فناوري ديگر، دشمن را وادار به اعتراف و اذعان به توفيقات جمهوري اسلامي كرده است.
رئيس سازمان حراست كشور با بيان اينكه دشمنان مي كوشند تا نظام را در نظر مردم ناكارآمد جلوه دهند گفت: امروز تمركز دشمن بر اين قرار گرفته كه مردم حضور كمرنگي در انتخابات داشته باشند. لذا همه بايد هوشيارانه و بموقع و با حفظ آمادگي عمل كنند. وي در پايان به موج بيداري ملت هاي منطقه اشاره كرد و گفت: حركت بيداري اسلامي كه حضرت امام خميني در آغاز پيروزي انقلاب از صدور آن سخن گفتند، اكنون به بلوغ رسيده و منطقه را فرا گرفته است.

 



10 طرح اساسي در مدارس راهنمايي كشور اجرا مي شود

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون دفتر آموزش راهنمايي وزارت آموزش و پرورش گفت: 10 طرح اساسي در مدارس دوره راهنمايي كشور اجرا مي شود.
مرضيه مسگرزاده در همايش مديران مدارس راهنمايي مجري طرح همگام با قرآن استان همدان، افزود: اين طرح ها به منظور ارتقاي كيفيت آموزشي براي دوره راهنمايي پيش بيني شده كه آموزش مبتني بر رويكرد تربيتي، همگام با قرآن، غني سازي يادگيري دروس علوم و رياضي، معلمان چند مهارتي، كلاس هاي موضوعي، نوجوانان خوارزمي و طرح مدام، از جمله آنهاست.
وي در خصوص طرح همگام با قرآن، اظهار داشت: «همگام با قرآن» طرح ساده و فراگير با كمترين آسيب هاي ممكن در اجرا براي دوره راهنمايي بوده و ايجاد انس با قرآن و توانايي بهره مندي مستمر از آن در زندگي از جمله ضروريات طرح است.
مسگرزاده در خصوص طرح «نوجوان خوارزمي» نيز گفت: اجراي طرح «نوجوان خوارزمي» موجب پيوند وزارت آموزش و پرورش با وزارت علوم شده و اميدواريم نتيجه آن باعث شود تا دانش آموزان راهنمايي ابتكارات خود را با قوت در جشنواره ارايه دهند.

 



وزير كشورخبر داد اختصاص 4 ميليارد دلار فاينانس به توسعه مترو

وزير كشور گفت: امسال 4ميليارد دلار فاينانس به ساخت و توسعه مترو در كلانشهرهاي كشور اختصاص مي يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، مصطفي محمدنجار بعداز ظهر ديروز در حاشيه مراسم معارفه استاندار جديد فارس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امسال علاوه بر اعتباراتي كه مجلس براي توسعه مترو اختصاص داده است، چهار ميليارد دلار فاينانس به ساخت و توسعه مترو در كلانشهرهاي كشور اختصاص مي يابد.
نجار ادامه داد: توسعه حمل و نقل عمومي، تامين اتوبوس و ميني بوس هاي درون شهري در اولويت برنامه هاي سازمان شهرداري هاي وزارت كشور قرار دارد كه با برنامه ريزي در حال اجراست.
وزير كشور افزود: برخي به دنبال سياه نمايي بوده و قصد دارند نظام را ناكارآمد جلوه دهند.
وي اضافه كرد: كشور ما به كارگاه سازندگي بزرگ تبديل شده و نتيجه آن نيز سفرهاي استاني است كه توسط رئيس جمهور و هيئت دولت به استان ها انجام مي شود.
مقام عالي وزارت كشور به اقدامات دولت اشاره و خاطرنشان كرد: كابينه كمر همت را بسته و به دنبال تحقق مطالبات مردم و توجه به محرومان است.

 



نماينده مردم گنبدكاووس در مجلس: راه آهن ترانزيتي گرگان- گنبدكاووس -اينچه برون عملياتي مي شود

گنبدكاووس- خبرنگاركيهان:
پروژه ملي راه آهن ترانزيتي گرگان-گنبدكاووس- اينچه برون طبق قول آقاي نيكزاد وزير محترم راه و شهرسازي قطعا اجرايي مي شود.
نماينده مردم شهرستان گنبدكاووس در مجلس شوراي اسلامي در نشست خبري با خبرنگاران و نمايندگان رسانه هاي ارتباط جمعي مستقر در اين شهرستان، با رد برخي شايعات در خصوص منتفي شدن اين پروژه مهم ملي، گفت: عمليات اجرايي اين پروژه كه با حضور وزير محترم راه و شهرسازي آغاز شد، قطعا اجرايي خواهد شد.
عبدالله رستگار افزود: احداث راه آهن گرگان-گنبدكاووس- اينچه برون مصوبه هيئت وزيران در ابتداي امسال است كه با توافقات اوليه به عمل آمده توسط وزارت راه و شهرسازي به صورت فاينانس با يك شركت چيني اجرايي خواهد شد.
وي همچنين با اشاره به تغيير مسير راه آهن فوق از اينچه برون به گرگان، گفت: اجراي اين مسير از مصوبات سفر سوم هيئت دولت به گلستان است كه اين مصوبه در جلسه هفتم فروردين امسال هيئت وزيران به مسير اينچه برون- گنبدكاووس- گرگان تغيير مسير يافت.
نماينده گنبد درباره علت تغيير يكباره مسير مصوب هيئت وزيران نيز تاكيد كرد: با توجه به موافقت نامه چند سال پيش روساي جمهور سه كشور تركمنستان، قزاقستان و ايران جهت اتصال راه آهن كشورهاي آسياي مركزي به راه آهن جمهوري اسلامي و انجام تعهدات از سوي دو كشور همسايه، ايران نيز مي بايست به تعهدات خود در اين خصوص عمل مي كرد.

 



معرفي برگزيدگان نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي كودك و نوجوان در اصفهان

اصفهان- خبرنگاركيهان:
نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي كودك و نوجوان اصفهان با معرفي برترين هاي اين جشنواره به كار خود پايان داد.
براساس راي هيئت داوران، در رشته كاريكاتور كودك، سيددريا قزوينه از استان قم رتبه اول را بدست آورد و هيئت داوران در اين رشته هيچ يك از شركت كنندگان را شايسته رتبه هاي دوم و سوم ندانست. همچنين در رشته كاريكاتور نوجوان، سيده شكيبا ميربزرگي از استان خراسان جنوبي، علي مالكي از استان بوشهر و محمدرضا باقري از استان قزوين به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را كسب كردند.
در رشته خوشنويسي كودك، هيچ يك از شركت كنندگان شايسته رتبه هاي اول و دوم شناخته نشدند و بامداد بابايي از استان اصفهان رتبه سوم را بدست آورد. در رشته خوشنويسي نوجوان نيز صلاح الدين بردل از استان هرمزگان، حامد شاه حسيني از استان بوشهر و مهدي رمضاني از استان خراسان جنوبي به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را به خود اختصاص دادند.
در رشته تصويرسازي كودك، كيان نوروزيان از استان هرمزگان، ستاره جوشني از استان قم و زهرا ضيايي از استان گلستان به ترتيب اول تا سوم شدند و در رشته تصويرسازي نوجوان نيز فائزه دهقان از استان اصفهان، كوثر كيايي از استان گلستان و ندا يعقوبيان از استان قزوين به ترتيب رتبه هاي اول تا سوم را به دست آوردند.
در رشته كلاژ كودك، پويا جعفري نژاد از استان قزوين، الينا مشكيني از استان خراسان شمالي و كارن غضنفري از استان لرستان اول تا سوم شدند و در رشته كلاژ نوجوان نيز نيلوفر نعمتي فرد از استان بوشهر و مهسا قنبري از استان كرمانشاه و رويا سرخ خيز از استان قم به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند.
در رشته نقاشي كودك، فائزه حجت مند از استان بوشهر رتبه اول، رژان برهاني از استان سمنان رتبه دوم و رضا سعيد از استان مازندران و مهشيد مرداني از استان خراسان شمالي به طور مشترك رتبه سوم را بدست آوردند. همچنين در رشته نقاشي نوجوان زهرا رمضاني از استان خراسان جنوبي، ريحانه جان قلي از استان قم و پريسا زماني از استان اصفهان به ترتيب اول تا سوم شدند.
در رشته طراحي نوجوان رتبه اول به مهتا عظيمي از قزوين، رتبه دوم به مهدي عظيمي از كرمانشاه و رتبه سوم به محمدعلي اديب از قم اختصاص يافت.
شايان ذكر است، نخستين جشنواره بين المللي هنرهاي تجسمي كودك و نوجوان از سوي مركز هنرهاي تجسمي از دوم تا پنجم مردادماه در اصفهان برگزار شد.

 



جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي: غرب هيچ گاه هوس حمله به ايران نخواهد داشت

همدان- خبرنگار كيهان:
جانشين فرمانده كل سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: امروز ما در جنگ نظامي به ترازي از قدرت رسيده ايم كه آمريكا و غرب، هيچگاه هوس حمله و تجاوز به ايران را نخواهند داشت.
سرتيپ حسين سلامي در بيستمين يادواره شهداي بسيج مسجد اعظم همدان، افزود: دشمن توان پذيرش حقيقت اسلام و ايران را ندارد به ويژه كه اكنون ساختمان تمدن غرب در حال فروپاشي است و موازنه قدرت به نفع اسلام و ملت ايران، به بركت رشادت هاي مردم ما، تغيير كرده است.
وي خاطرنشان ساخت: در يك نقطه استثنايي از تاريخ، ملت ايران مقابل امپراطوري بزرگ دنيا ايستاد و سرانجام با ايمان و اراده و همت مردان بزرگ خود پيروز شد.
جانشين فرمانده كل سپاه، دفاع مقدس را ميراث معنوي براي ملت ايران دانست و افزود: دوره دفاع مقدس، تا ابد حامل عزت، افتخار و سربلندي ايران خواهد بود.
وي يادآور شد: امروز جوانان ايراني آگاه هستند و مي دانند كه نبايد به قلم بيگانه اجازه نفوذ در اذهان خود را بدهند و تكيه آنان همواره بايد بر هويت ديني و ملي خود باشد.

 



نماينده شيراز در مجلس خبر داد آغاز دوره جديد تعامل بين مجلس و دولت

نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي از آغاز دوران جديد تعامل فكري بين مجلس و دولت دهم پس از حل و فصل اختلاف نظرها خبر داد.
نماينده مردم شيراز در مجلس شوراي اسلامي گفت: با حل و فصل شدن اختلاف نظرات بين مسئولان دولتي و نمايندگان مجلس، دوران جديد تعامل و هم فكري بين مجلس شوراي اسلامي و دولت دهم آغاز شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، جعفر قادري جمعه شب در جمع مردم شهر زرقان با بيان اينكه در يكي دو سال گذشته با نفوذ جريان انحرافي در بدنه اصلي دولت و ايجاد اختلاف و شبهه سبب شد كه دولت دهم با كندي و ضعف بيشتري نسبت به دولت نهم به كار خود بپردازد، اظهار داشت: اين امر موجب نگراني و اعتراض اصولگرايان و دلسوزان نظام اسلامي شد و برخي از علما و مراجع عظام تقليد نيز به اين امر واكنش نشان دادند.
وي افزود: با درايت و رهبري مدبرانه مقام عظماي ولايت و هوشياري دوستداران و مسئولان امنيتي، ريشه هاي جريان انحرافي شناخته و با آنان برخورد قانوني انجام گرفت و امروز شاهد اصلاح روند امور و فعاليت مجدد دولت هستيم.
عضو مجمع نمايندگان فارس با بيان اينكه بسياري از اختلاف نظرات و سليقه هاي بين دولت و مجلس برطرف شده گفت: با حل و فصل شدن اختلاف نظرات بين قوا دوران جديد تعامل و همراهي بين مجلس شوراي اسلامي و دولت دهم آغاز شده است.
وي اضافه كرد: اين تعامل آثار و پيامدهاي مثبتي نيز به همراه دارد كه نمونه بارز و آشكار آن، اقدام شايسته دولت در معرفي چهار وزير جديد به مجلس براي كسب راي اعتماد نمايندگان است.
قادري گفت: با تعامل و همراهي بين مجلس و دولت در سطح كلان و هماهنگي و هم فكري بين نمايندگان و مسئولان در سطح اين استان، تغيير و تحولات جديدي در سطح كشور و فارس را شاهد هستيم.

 



اخبار ادبي و هنري

حمايت از يك متهم و اتهام سازي عليه نظام!
يكي از هفته نامه هاي زرد با تقديم مطلبي به منيژه حكمت مادر پگاه آهنگراني، به حمايت از آهنگراني پرداخت؛ بازيگري كه چندي پيش به دلايل امنيتي دستگير شد.
اين نشريه نزديك به حزب سكولار و منحله مشاركت، بدون بيان دلايل دستگيري آهنگراني به دست يكي از نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي، تلاش كرد عواطف خوانندگان جوان خود را به همدردي با مادر آهنگراني تحريك كند.
اين هفته نامه در شماره هشتم مرداد خود همچنين، در مطلبي مغشوش، نوشته بهزاد فراهاني، نظام را به ايجاد مانع در راه بازگشت هنرمندان مهاجر(!) متهم كرد.
فراهاني، بدون اشاره به رفتارهاي ضدايراني و زننده برخي مهاجران از جمله دخترش-گلشيفته- كه صرف طمع و شهرت طلبي مفرط، دست به مهاجرت زده اند، ترس از نداشتن امنيت را دليل بازنگشتن خارج نشينان به ايران توصيف كرد!
بهزاد فراهاني هم اينك در راديو نمايش جمهوري اسلامي ايران فعاليت دارد.
اين هفته نامه در شماره ياد شده و در مطلبي ديگر كه به دست (پ-ع) يكي از پادوهاي مطبوعاتي فتنه آمريكايي و اسرائيلي 88 نوشته شده، نسبت به طرح امنيت اخلاقي واكنش منفي و سبكسرانه اي نشان داد.
بغض و كينه سطحي و عوام زده نسبت به نظام ديني و دولت، در نوشته هاي ديگر شماره اخير اين نشريه كاملا مشهود است.
صاحب امتياز و مديرمسئول اين هفته نامه، سابقه عضويت در شوراي مركزي حزب منحله مشاركت را دارد.
نقد سينماي ديني توسط آيت الله جوادي آملي در تلويزيون
آيت الله جوادي آملي در برنامه سينمايي «نشاني» به نقد و بررسي سينماي ديني مي پردازد.
اين برنامه از ابتداي ماه رمضان هر شب ساعت 30:20 به روي آنتن شبكه چهارم خواهد رفت.
برنامه «نشاني» به نقد ساختار مذهبي سينماي آمريكا و سنجش همخواني مباحث مربوط به بهشت، جهنم و دوزخ در اين سينما با آموزه هاي دين مي پردازد و آيت الله جوادي آملي به عنوان يكي از مراجعي كه درباره سينما و هنر سخن گفته و نظريات فقهي دارد طي 15 جلسه مقوله سينماي ديني را هدف بررسي قرار مي دهد. مجيد شاه حسيني، دكتر ديناني، شهريار بحراني، فرج الله سلحشور، پرتوي، براهني، سعيد جعفريان و آيت الله وحيدي از جمله افرادي هستند كه به صورت زنده در اين برنامه حاضر خواهند شد.
قيمت بليت سينما در آمريكا ركورد زد
قيمت بليت سينما در كشور آمريكا به شكل بي سابقه اي افزايش يافته است.
به گزارش فارس به نقل از سايت سينمايي اسكرين ديلي، در پي اكران چند فيلم سه بعدي و كمدي در گيشه سينماهاي آمريكا و فروش بليت با ميانگين قيمت هشت دلار و شش سنت، قيمت بليت سينما به گران ترين حد خود در تاريخ سينماي اين كشور رسيد.
در نشستي با معاون سينمايي وزارت ارشاد:
سينماگران مصري خواهان شركت در جشنواره هاي ايراني شدند
هنرمندان و سينماگران كشور مصر در جلسه اي دو ساعته با جواد شمقدري، معاون سينمايي وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و برخي از مديران اين معاونت گفت وگو كردند.
در اين ديدار درخصوص جشنواره هاي بين المللي فيلم كوتاه و سينما حقيقت توضيحاتي ارائه شد كه سينماگران مصري خواستار شركت فيلم هاي سينماي كشور خود در اين جشنواره ها شدند. برگزاري جشنواره مشترك درخصوص تاريخ اسلام، قصص قرآني و بيداري اسلامي از پيشنهادهاي مدير دفتر جشنواره ها بود. در اين ديدار معاون امور سينمايي در پاسخ به سوالات هنرمندان مصري در خصوص توانمندي هاي سينماي ايران و همچنين روند توليد فيلم و مباحثي مانند حمايت دولت از فيلمسازان و بخش خصوصي، عرضه نمايش خانگي و تامين رايت بين المللي فيلم ها در ايران توضيحاتي ارائه كرد. جواد شمقدري با تاكيد بر توليد مشترك في مابين دو كشور و توجه به مسائل جهان اسلام از جمله فلسطين و ساخت فيلم هايي كه تاكنون در ايران محقق شده است، مطالبي را مطرح كرد.
شوراي سياستگذاري فيلمنامه نويسي انقلاب اسلامي
شوراي سياستگذاري نخستين جشنواره بزرگ فيلمنامه نويسي انقلاب اسلامي معرفي شدند.
علي اكبر ولايتي، جمال شورجه، سيداحمد ميرعلايي، حسن نجاريان، شفيع آقامحمديان، اكبر نبوي، جليل عرفان منش و پژمان لشكري پور اعضاي شوراي سياست گذاري جشنواره فيلمنامه نويسي انقلاب اسلامي را تشكيل مي دهند. نخستين جشنواره فيلمنامه نويسي انقلاب اسلامي در راستاي توجه به ابعاد مختلف انقلاب، معرفي ويژگي هاي ارزشمند اين قيام تاريخ ساز اسلامي، انساني و ملي، تلاش براي حفظ ارزش هاي انقلاب و معرفي آن ها به نسل هاي مختلف جامعه و همچنين ترويج پيام هاي ارزشمند انقلاب به جهانيان، برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14