(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 مرداد 1390- شماره 19989

حديث دشت عشق
ليگ يازدهم از امشب آغاز مي شود پيروزي - ملوان تكرار فينال جام حذفي
اخبار كوتاه از فوتبال
معصومي جايگاهش را در تيم ملي تثبيت كرد، آذرشكيب حذف شد
قهرماني كشتي ايران در جام زيلكوفسكي لهستان
عنوان سومي آزادكاران جوان ايران در جهان
براي حضور در مسابقات جام جهاني تيم ملي تيراندازي با كمان راهي آمريكا شد
ورزشكاران حرفه اي در ماه ميهماني خدا روزه داري ستاره هاي مسلمان رئال
تيم ملي بسكتبال با 16 بازيكن در جام ويليام جونز
دليل ناكامي تكواندو پومسه در رقابت هاي جهاني پولادگر: بي پولي برنامه هاي ما را به هم ريخت



حديث دشت عشق

به ياد پاسدار شهيد «قنبر مهدوي»
عاشقان آتش گلستان شماست
شهيد قنبر مهدوي در دي ماه 1342 در روستاي بطاهركلاي مازندران متولد شد. پدرش حسابدار معتمد مردم بود و او را ميرزابابا خطاب مي كردند.
در سن 4 سالگي قرآن را به او آموختند و در سن 6 سالگي وارد مدرسه شد. او در سن 15 سالگي با پخش اعلاميه هاي امام فعاليت سياسي را آغاز كرد و در تظاهراتهاي سال 57 بارها با ساختن مواد منفجره با دوستان انقلابي اش كه از او بزرگتر بودند با نيروهاي شهرباني روبرو شد و تا حد دستگيري پيش رفت. در اواخر سال 57 يعني حدود 2 ماه تا پيروزي در مسجد با شهيدان حاجي زاده و ميرابوالقاسمي ها پايگاه مردمي را سامان دهي كرد و از اولين نيروهايي بود كه داوطلبانه وارد پايگاه بسيج و كميته انقلاب اسلامي شد. او با جهشي فوق العاده دوران دبستان، راهنمايي و دبيرستان را پشت سر گذاشت و اولين بار در ستاد جنگ هاي نامنظم شهيدچمران ثبت نام كرد و عازم مناطق جنگي شد. بخاطر رشادت و توانائي رزمندگي به امر شهيد چمران فرمانده گروهان ويژه شد و تا چندين ماه در خدمت آن عارف وارسته بود.
در اوايل سال 1361 به خاطر عشق و علاقه وافرش و با توجه به تشويق پدر ومادر و دوستان بسيجي اش در مسجد و پايگاه، به عضويت رسمي سپاه درآمد و با يك روحيه فوق العاده لباس مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامي را پوشيد و آنقدر علاقه مند شده بود كه به فرمانده اش گفته بود اگر من شهيد شدم حتماً با لباس سپاه مرا دفن كنيد و آخر به فيض آرزو رسيد. در عمليات رمضان خطاب به حاج حسين بصير فرمانده دلاور لشكر مازندران گفت حاجي اجازه رفتن به خط مقدم با تو شهادت در راه خدا هم با من، شفاعت هم با مادرم فاطمه زهرا(س). عاقبت پاسدار رشيد حنظله وار وارد جبهه ها شد و در عمليات پيروز خيبر حضوري فعال داشت و 28 روز بعد از مراسم عروسي اش در 18/12/1362 در جزاير مجنون شهيد شد.
به كوشش اكبر سليماني

 



ليگ يازدهم از امشب آغاز مي شود پيروزي - ملوان تكرار فينال جام حذفي

مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور از سه شنبه شب دوباره آغاز مي شود، رقابت هايي كه براساس اعلام سازمان ليگ برتر قرار است تا 290 روز ادامه پيدا كند و در تاريخ 29 ارديبهشت ماه 91 با معرفي چهره قهرمان به اتمام برسد.
فوتبال ايران 10 سال از عمر كوتاه خود را پشت سر گذاشته است. در اين 10 سال همه چيز ديده ايم، از قهرماني هاي سپاهان، استقلال، پيروزي، فولاد و پاس تا حضور كوتاه مدت شهيد قندي يزد، پيام مشهد و شيرين فراز كرمانشاه. از پيراهن هايي كه شماره شان لاتين شده و زمين هايي كه تا استاندارد شدن فاصله دارد. از قراردادهايي كه رفته رفته سر به فلك گذاشت تا منحل شدن برخي تيم ها از بي پولي و فعلا 290 روز زندگي، اشك، شادي، غرور و سرخوردگي پيش روي ماست. اين چند خط احساس ما از شروع ليگ بود، خيلي مختصر و مقدمه اي براي پيش بازي هفته اول ليگ كه در زير مي آيد:
داماش گيلان-صنعت نفت آبادان
شمال و جنوب ليگ برتر در همين هفته اول به هم رسيدند، آنهم در شرايطي كاملا متفاوت. به همان اندازه كه داماش در فصل نقل و انتقالات سر و صدا به راه انداخت و ستاره چيد، صنعت نفت آبادان چراغ خاموش پيش رفت. بازي سه شنبه شب فرصت خوبي است تا ارزيابي مناسبي از شرايط دو اين دو تيم داشته باشيم و ببينيم داماش تازه وارد به ليگ برتر خوب آماده شده يا صنعت نفت غلامحسين پيرواني كه بي سر و صداترين تيم ماه هاي اخير ليگ برتر بوده است.
فجر سپاسي شيراز-نفت تهران
فجر سپاسي ديگر تيم تازه وارد به ليگ برتر در هفته اول اين مسابقات از نفت تهران پذيرايي مي كند كه بلاتكليف ترين تيم فوتبال ايران در ماه هاي گذشته بود. در اين چند ماه نفت بارها جاده تهران-اراك را طي كرد تا اينكه بالاخره در پايتخت ماندني شد.
مس كرمان-شهرداري تبريز
مرفاوي در كرمان مانده تا مس را بهتر از فصل گذشته بسازد، مانده تا مس را طلا كند و از رده هفتم جدول بالاتر بياورد. او فصل گذشته شروع خوبي با مس داشت اما سقوط آزاد بعد از تعطيلات نيم فصل براي تيمش گران تمام شد. تيم مس او اين فصل با چهره اي نه چندان متفاوت با فصل گذشته به مصاف ليگ برتري ها مي آيد و در هفته اول مقابل شهرداري تبريز مي ايستد، تيمي كه با رفتن درخشان و آمدن «ميودراگ يسيچ» تقريبا ناشناخته مي ماند.
سايپاي البرز- مس سرچشمه
عصر محمد مايلي كهن با سايپا به اتمام رسيد و از اين فصل نارنجي پوشان با هدايت مجيد صالح به ميدان خواهند آمد. او كه مدعي است هدفش با تيم سايپا قهرماني در ليگ برتر است بايد از همين هفته اول و بازي با مس سرچشمه ادعاي خود را در عمل ثابت كند. بازي با مس سرچشمه ناشناخته دشواري هاي خاص خود را دارد به ويژه براي صالح و تيمش كه چهره اي تازه پيدا كرده و شايد در هفته هاي اول هماهنگي گذشته را نداشته باشد.
تراكتورسازي تبريز-صباي قم
تماشاي تراكتور جديد از جذابيت هاي هفته اول ليگ است. امير قلعه نويي كه در فصل دهم با سپاهان براي دومين فصل پي در پي قهرمان شد، اين فصل به تبريز رفته تا از تراكتور تيمي مدعي بسازد. او با جذب نفرات شاخص ليگ و برگزاري تمرينات و اردوهاي منظم تيمي ساخته كه در هفته اول همه منتظر تماشاي آن هستند.نكته قابل ذكر در خصوص ديدار تراكتورسازي - صباي قم برگزاري اين بازي بدون حضور تماشاگران تبريزي است كه هنوز مكافات عمل اتفاقات ديدارشان با همين صباي قم در هفته هاي آخر ليگ دهم را مي دهند. در آن بازي تماشاگران معترض تبريزي حركتي انجام دادند كه براي تيم آنها محروميتي دو جلسه از برگزاري بازي با تماشاگر را به دنبال داشته است.
راه آهن- ذوب آهن اصفهان
علي دايي در كوتاه ترين زمان ممكن راه آهن را آماده حضور در ليگ برتر كرد. او كه دست و چنته اش خالي بود به ستاره هاي بيرون مانده فصل نقل و انتقالات و يكسري بازيكن جوان دل بسته است. از قضا تيم او در هفته اول به مصاف يكي از باثبات ترين تيم هاي ليگ برتر يعني ذوب آهن مي رود ذوب آهن در فصل يازدهم باز هم با تغييراتي اندك رو به رو شده است. شايد مهمترين تغيير اين تيم جدايي محمدرضا خلعتبري باشد كه اين فصل در ليگ قطر بازي خواهد كرد. بايد ديد ابراهيم زاده در غياب اين مهره تاثيرگذار چگونه تيمش را مهياي بازي با بزرگان فوتبال ايران كرده است.
فولاد خوزستان-شاهين بوشهر
بهترين تيتر براي اين ديدار «بازي جنوبي ها» است. يك سوي ميدان فولاد خوزستان است و طرف مقابل شاهين بوشهر، فولاد كه سه شنبه از امتياز ميزباني بهره مي برد، در فصل يازدهم باز هم با هدايت جلالي به ميدان مي آيد و البته با چهره اي جوان تر. شاهين اما رخت نو به تن كرده است. اين تيم با حضور حميد درخشان، متفاوت از زماني شده كه با هدايت استيلي و يا ميثاقيان به ميدان مي رفت.
پيروزي تهران-ملوان بندر انزلي
و در نهايت روز نخست از هفته اول مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور با ديدار پرسپوليس و ملوان بندرانزلي به اتمام مي رسد. ديدار اين دو تيم تكرار تقابل آنها در فينال جام حذفي فصل 90-1389 فوتبال است كه كمتر از 2 ماه پيش برگزار شد و پيروزي در آن به برتري رسيد. پيروزي و ملوان نسبت به دو ماه پيش تغيراتي گسترده داشته اند، به ويژه پيروزي كه با آمدن استيلي به جاي علي دايي شكلي تازه به خود گرفته است. پيروزي استيلي با معمارزاده درون دروازه، محمد نصرتي در خط دفاع، علي كريمي در خط مياني و مهرداد اولادي در نوك حمله. چه تيم تماشايي!
و اما ملوان، تيمي كه ديگر نه پژمان نوري را دارد نه مهرداد اولادي و نه هادي تاميني را. ملوان با مشكلات بسيار و بي پولي مهياي حضور در ليگ برتر شده است و باز هم چشم اميد مردم فوتبالدوست انزلي به جواناني است كه بي پول و با پول غيرتمند بازي مي كنند. فعلا آنها به بازي انتقامي با پيروزي مي انديشند و جبران شكست فينال جام حذفي مقابل اين تيم. لازم به يادآور ياست كه تمام ديدارهاي هفته نخست به غير از بازي تيم هاي پيروزي و ملوان در ساعت 22 برگزار مي شود. همچنين بازي تيم هاي پيروزي و ملوان نيز از ساعت 30/22 در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

ايران خواستار بازي با بحرين در يك كشور بي طرف شد
سرپرست تيم ملي فوتبال كشورمان گفت: ما نامه اي به فيفا و كنفدراسيون فوتبال آسيا درباره ميزباني بحرين زده ايم و با توجه به شرايط اين كشور خواسته ايم كه اگر امنيت تيم ملي ايران در بحرين تامين مي شود ما براي انجام بازي برگشت به منامه خواهيم رفت. اما اگر اين اتفاق نيفتد از فيفا و AFC خواسته ايم تا ديدار برگشت كه در تاريخ 20 آبان است در يك كشور بي طرف غيرعربي برگزار شود.
فتح الله زاده: پول ندهند از استقلال مي روم
سرپرست موقت باشگاه براي نخستين بار موضوع جدايي احتمالي اش از باشگاه استقلال تهران را مطرح كرد.علي فتح الله زاده خويي سرپرست موقت باشگاه استقلال تهران صبح ديروز در نشست خبري خود گفت: تاكيد مي كنم كه از نظر مالي مشكلات بسياري داريم؛ اگر تا يك ماه آينده پولي از سوي وزارت ورزش و جوانان به استقلال تعلق نگيرد عليرغم ميل باطني ام از استقلال جدا مي شوم.
نامه سازمان ليگ به باشگاه هاي ليگ برتري
با آغاز يازدهمين دوره رقابتهاي ليگ برتر باشگاههاي كشور در شهرهاي مختلف، سازمان ليگ برتر فوتبال با ارسال نامه اي به باشگاهها خواست تا طبق ضوابط AFC مسابقات خود را برگزار كنند. طبق ضوابط كنفدراسيون فوتبال آسيا در برگزاري مسابقات، كنفرانس مطبوعاتي قبل از مسابقات با هماهنگي هيات هاي استان و به ميزباني باشگاه ميزبان بايد صورت گيرد و در اين خصوص مسئول رسانه اي باشگاههاي ميزبان موظف به برگزاري كنفرانس مطبوعاتي به نحو شايسته هستند.
آشوب در فوتبال آلمان
پليس آلمان روز يكشنبه به دنبال آشوب و ناآرامي در بازي دينامو برلين و كايزرسلاترن در چارچوب جام حذفي اين كشور، اعلام كرد كه حداقل 18 پليس زخمي و 3 تماشاگر بازداشت شده اند. طرفداران تيم دسته پنجمي ديناموبرلين در حالي كه بازي را با نتيجه سه بر صفر مقابل كاريزسلاترن واگذار كرده بودند، به جايگاه تماشاگران كايزرسلاترن حمله كردند و به دنبال آن هم با پليس و نيروهاي امنيتي ورزشگاه درگير شدند. در نتيجه اين درگيري بسياري از نيروهاي پليس به بيمارستان منتقل شدند. اين در حالي است كه پليس تعداد تماشاگراني كه دچار آسيب ديدگي شده بودند را اعلام نكرد. در ديدار تيم هاي هامبورگ و اولدنبورگ نيز كه با پيروزي هامبورگ به پايان رسيد، حدود 100 تماشاگر هامبورگي هنگام بازگشت به خانه به نيروهاي امنيتي حمله بردند كه در نتيجه آن 13 پليس زخمي و 9 تماشاگر بازداشت شدند.
ساكت به برنامه ليگ قهرمانان آسيا معترض شد
محمدرضا ساكت مديرعامل باشگاه سپاهان گفت: آغاز ليگ قهرمانان در روزهاي پاياني اسفند و در اوج خستگي و حساسيت ليگ هاي كشورهاي غرب آسياست. از سوي ديگر وقتي ليگ قهرمانان از مرحله يك چهارم پاياني پس از وقفه اي چند ماهه پيگيري مي شود، شرقي ها در كوران مسابقات ليگ كشورشان هستند و در اوج آمادگي در حاليكه غربي ها تازه از دوره بدنسازي خارج شده اند و با آغاز ليگ خود هنوز به هماهنگي هاي لازم تيمي نرسيده اند بايد به استقبال ادامه رقابت هاي ليگ قهرمانان بروند.به نظرم برنامه ليگ قهرمانان آسيا كاملا مطابق خواست و ميل شرقي هاست. وي ادامه داد: مي توان برنامه ريزي مناسب صورت پذيرد كه همه ليگ هاي آسيا تابع يك زمان باشد و همه باشگاه ها چه در غرب و چه در شرق با هماهنگي كنفدراسيون فوتبال آسيا از يك زمان مخصوص براي آغاز و پايان ليگ هاي داخلي خود پيروي نمايند. در حال حاضر ليگ كشورهاي غرب آسيا و برخي كشورهاي آسياي ميانه از تقويم برگزاري رقابت هاي باشگاه هاي اروپا و يوفا پيروي مي كنند و معيار قراردادن رقابت هاي يوفا مي تواند الگوي خوب و بين المللي براي اين موضوع باشد.
سفر رئال مادريد به گوانگجو
تيم فوتبال رئال مادريد براي برپايي تور يك هفته اي خود وارد گوانگجوي چين شد. صدها خبرنگار و عكاس روز دوشنبه در سالن انتظار فرودگاه گوانگجو از تيم فوتبال رئال مادريد استقبال كردند. رئال مادريد كه با تاخيري يك ساعته وارد فرودگاه گوانگجو شد، آخرين بار 6 سال قبل در كشور چين حضور پيدا كرده بود.
مجيدي: كي روش بخواهد به تيم ملي برمي گردم
كاپيتان تيم فوتبال استقلال تهران براي حضور مجدد در تيم ملي چراغ سبز نشان داد.فرهاد مجيدي كاپيتان تيم فوتبال استقلال تهران در نشست خبري اين باشگاه اعلام كرد كه اگر كارلوس كي روش او را به تيم ملي دعوت كند به دعوتش پاسخ مثبت خواهد داد. اين گفته هاي مجيدي در شرايطي مطرح مي شود كه پيش از اين گفته مي شد وي تمايلي به همراهي تيم ملي ندارد.
مهاجم ملي پوش ذوب آهن حاضر به امضاي قرارداد نشد
محمد قاضي مهاجم ملي پوش باشگاه ذوب آهن اصفهان در آستانه آغاز رقابت هاي ليگ برتر با باشگاه خود بر سر مسايل مالي به توافق نرسيد. قاضي كه يك فصل ديگر با باشگاه ذوب آهن اصفهان قرارداد دارد، به دليل آنكه رقم قراردادش پايين تر از آن چيزي بود كه تصور داشت، حاضر به امضاي قرارداد مالي اش نشد تا از معدود بازيكنان ليگ برتر باشد كه بدون داشتن قرارداد مالي در ليگ يازدهم به ميدان مي رود.

 



معصومي جايگاهش را در تيم ملي تثبيت كرد، آذرشكيب حذف شد
قهرماني كشتي ايران در جام زيلكوفسكي لهستان

فردين معصومي كشتي گير آزادكار وزن 120 كيلوگرم كشورمان با كسب مدال طلاي جام «زيلكوفسكي» لهستان يك گام به دوبنده تيم ملي در رقابت هاي جهاني تركيه نزديك شد.
در روز دوم و پاياني اين رقابت ها فردين معصومي كاپيتان تيم ملي كه به دليل مصدوميت از ناحيه چشم در رقابت هاي انتخابي شركت نكرده بود با شكست كشتي گيراني از جمله مجارستان و تركيه به ديدار فينال راه يافت و با توجه به حضور نيافتن حريف بلاروس در ديدار فينال قهرمان شد. در همين وزن آذرشكيب در دور اول به «الكسي شيماروف» بلاروس باخت و در گروه بازنده ها نيز مغلوب «دلاگنف» آمريكايي شد تا نشان دهد حضور همراه با استرس و تدافعي راهي به آينده ندارد.
در روز دوم اين رقابت ها عرفان اميري در وزن 96 كيلوگرم صاحب مدال برنز شد. روز شنبه نيز عليرضا گودرزي در وزن 84 كيلوگرم به مدال طلا دست يافت و فرزاد جعفري و احسان اميني در اوزان 55 و 84 كيلوگرم به مقام سوم رسيدند تا تيم ايران با اين نتيجه قهرمان مسابقات شود. تيم هاي تركيه، لهستان، بلغارستان و روسيه نيز به مقام دوم تا پنجم رسيدند.
تيم ملي كشتي آزاد ايران خود را براي شركت در رقابت هاي جهاني تركيه و گزينشي المپيك لندن كه 20 تا 27 شهريورماه در شهر استانبول تركيه برگزار مي شود، آماده مي كند.

 



عنوان سومي آزادكاران جوان ايران در جهان

رقابت هاي كشتي آزاد قهرماني جوانان جهان با قهرماني تيم روسيه به پايان رسيد و تيم ايران با كسب چهار مدال به مقام سوم اين مسابقات بسنده كرد.
در روز دوم و پاياني اين رقابت ها كه به مدت دو روز در سالن مركزي ورزش شهر بخارست روماني برگزار شد، جابر صادق زاده كشتي گير آزادكار وزن 120 كيلوگرم كشورمان كاري كردكارستان و با شكست تمامي حريفان قدرتمند خود از جمله كشتي گير ترك در ديدار فينال با شكست مقتدرانه حريف گرجستاني بدون دادن حتي يك امتياز قهرمان شد.
ابراهيم نصيري كشتي گير وزن 66 كيلوگرم كشورمان نيز عملكرد خوب و قابل قبولي داشت و با شكست كشتي گيراني از تركيه، آمريكا، كره جنوبي و هند به ديدار فينال راه يافت. نصيري در حالي كه در تايم سوم ديدار فينال با سه امتياز از حريف روس پيش بود در اثر اشتباه خود فيتو شد و با راي ناعادلانه داوران به مدال نقره بسنده كرد. همچنين آرش دنگسركي در وزن 55 كيلوگرم با يك شكست مقابل كشتي گير قزاقستاني و سه پيروزي مقابل حريفاني از تركيه، روسيه و مغولستان به مقام سوم رسيد. نادر حامدي پور اميد اول تيم ايران نيز در روز دوم اين رقابت ها در وزن 84 كيلوگرم با يك شكست مقابل حريف لهستاني از دور مسابقات كنار رفت.
به اين ترتيب تيم ايران كه روز شنبه توسط حامد طالبي زرين كمر صاحب مدال طلا شده بود با كسب 2 مدال طلا، يك مدال نقره و يك برنز و به دست آوردن 46 امتياز پس از تيم هاي روسيه و گرجستان به مقام سوم اين مسابقات دست يافت.

 



براي حضور در مسابقات جام جهاني تيم ملي تيراندازي با كمان راهي آمريكا شد

تيم ملي تيراندازي باكمان كشورمان با تصميم فدراسيون راهي جام جهاني آمريكا شد.
تيم ملي تيراندازي با كمان كشورمان در حالي بامداد ديروز تهران را به مقصد فرانكفورت براي سفر به آمريكا ترك كرد كه قرار بود اين تيم با 12 نفر راهي اين كشور شود اما در نهايت با تصميم فدراسيون با 13 كماندار به اين سفر اعزام شد.
ميلاد وزيري، كيوان رياضي مهر، مجيد مير رحيمي و نادر منوچهري تركيب تيم ريكرو ايران را براي حضور در اين رقابتها تشكيل مي دهند.
مابقي تيم هاي ريكرو زنان و كامپوند زنان و مردان كشورمان با سه ورزشكار راهي آمريكا شده اند. زهرا شمس، زهرا دهقان، نجمه آبتين تركيب كمانداران ريكرو زنان را تشكيل داده اند. مجيد قيدي، امير كاظم پور، بهزاد پاكزاد، مهتاب پارسامهر، سيده ويدا حليميان، انسيه حاجي انزهايي در كمان كامپوند نفرات اعزامي تيم ايران هستند. سومين مرحله از جام جهاني تيراندازي با كمان از 11 تا 15 مردادماه در «اوگدن» آمريكا برگزار مي شود.

 



ورزشكاران حرفه اي در ماه ميهماني خدا روزه داري ستاره هاي مسلمان رئال

دو بازيكن مسلمان تيم ملي آلمان و شاغل در لاليگا اسپانيا آماده ورود به ماه مبارك رمضان مي شوند.
مسعود اوزيل و سامي خديرا در نظر دارند امسال نيز در ماه پاكسازي جسم و روح، به انجام فرايض ديني پرداخته و روزه بگيرند. دو لژيونر مسلمان براي اين منظور موضوع فوق را با كادر فني تيم كهكشاني، به ويژه خوزه مورينيو، سرمربي پرتغالي در ميان گذاشته و موافقت ضمني وي را كسب كرده اند.بر اين اساس در ايامي كه رئال مادريد به امور تمريني مي پردازد، اين دو بازيكن روزه خواهند گرفت. در روزهاي مسابقه نيز با هماهنگي و اطلاع قبلي، اقدام به عبادت خدا خواهند كرد.

 



تيم ملي بسكتبال با 16 بازيكن در جام ويليام جونز

براساس تصميم سازمان تيم هاي ملي بسكتبال، تيم ملي ايران با در اختيار داشتن 16 بازيكن به چين تايپه سفر مي كند تا در رقابت هاي جام ويليام جونز شركت كند.
تيم ملي بسكتبال چهارشنبه هفته جاري (12 مردادماه) براي شركت در رقابت هاي جام ويليام جونز عازم چين تايپه مي شود. رضا لطفي، آرن داودي، جواد داوري، مهدي كامراني، سامان ويسي، حام سهراب نژاد، حامد آفاق، اوشين ساهاكيان، اصغر كاردوست، روزبه ارغوان، صمد نيكخواه بهرامي، حامد حدادي، جابر روزبهاني، موسي نبي پور، مجيد قاسم زاده و سعيد داورپناه بازيكناني هستند كه تركيب تيم ملي بسكتبال را در اين سفر تشكيل مي دهند.
مسابقات بسكتبال جام ويليام جونز رقابت هايي است كه هر سال به ميزباني چين تايپه برگزار مي شود. سي و سومين دوره اين رقابت ها 15 تا 23 مردادماه برگزار مي شود. مسئولان بسكتبال چين تايپه از ژاپن، كره جنوبي، مالزي، فيليپين، آفريقاي جنوبي و تيم جوانان استراليا نيز دعوت كرده اند تا در كنار تيم ملي كشورشان و ايران در اين دوره از مسابقات جام ويليام جونز شركت كنند.

 



دليل ناكامي تكواندو پومسه در رقابت هاي جهاني پولادگر: بي پولي برنامه هاي ما را به هم ريخت

ششمين دوره مسابقه هاي تكواندوي پومسه قهرماني جهان با كسب مقام هشتمي توسط تيم ملي ايران به پايان رسيد.
اين در حالي است كه تيم ايران سه مقام نايب قهرماني، يك مقام سومي و يك مقام چهارمي را در ادوار گذشته اين رقابتها در كارنامه دارد. رئيس فدراسيون تكواندو با وجود اين كه از نتيجه كسب شده ناراضي است، كمبود اعتبارات و برگزار نشدن برنامه هاي آماده سازي را دليل ناكامي اين تيم مي داند.سيدمحمد پولادگر اظهار كرد: از همان ابتدا قصد اعزام اين تيم را نداشتيم و صرفاً به دليل زحمات زيادي كه ملي پوشان كشيده بودند و در اردوها حضور يافته بودند، تصميم گرفتيم تيم را اعزام كنيم. اين تيم براي اولين بار در تاريخ تكواندو ايران با هزينه شخصي به مسابقه هاي جهاني اعزام شد كه جاي تأسف دارد. وي افزود: وقتي تيم ملي خود را براي اعزام آماده مي كرد، منتظر تزريق بودجه و اعتبار بوديم كه وقتي از آمدن بودجه نا اميد شديم، ملي پوشان اعلام كردند حاضرند بخشي از هزينه اعزام را بدهند و فدراسيون كارهاي اعزام را شروع كرد كه اين واقعاً ناراحت كننده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14