(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 11 مرداد 1390- شماره 19989

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
كف و سقف وحدت اصولگرايان (يادداشت روز)
رئيس سازمان هوا فضا: ايران موشك بالستيك صادر مي كند
گيج (گفت و شنود)
پيام تبريك احمدي نژاد به روساي كشورهاي اسلامي به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان
كيهان و خوانندگان
حجت الاسلام قرباني: طرح نظارت بر نمايندگان تا پايان هفته تقديم هيئت رئيسه مي شود
از همان كه مي ترسيديم بر سرمان آمد قاهره در تصرف اسلامگرايان (خبر ويژه)
مگر اصلاح طلبان مرده اند كه ديگران بخواهند براندازي كنند؟! (خبر ويژه)
سركرده منافقين كدام گوري رفته است؟ (خبر ويژه)
كشف جريان انحرافي در فتنه سبز! (خبر ويژه)
او نفوذي نيست يا ما نفوذي نيستيم؟! (خبر ويژه)
ماله كشي به روش گنده گويي همين نبوغت مارو كشته! (خبر ويژه)



كف و سقف وحدت اصولگرايان (يادداشت روز)

تكاپوي طيف هاي اصولگرا براي تشكيل «جبهه متحد»، موضوع اين نوشتار است. از زواياي گوناگون مي توان به جبهه متحد اصولگرايان نگريست. 1-تركيب گروه ها 2-هويت اصولگرايي و اهداف جبهه از اتحاد 3-سازوكار وحدت 4-انتخابات نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي و اقتضائات آن 5-سناريوي دشمنان انقلاب و آرايش گروه هاي معارض 6-لوازم، ظرفيت ها و موانع وحدت 7-سوابق موضوع و تجارب انباشته 8-مديريت تفاوت ها و اختلاف ها (وحدت در عين كثرت و كثرت در عين وحدت) و تعيين «كف» و «سقف» توقعات از اين اتحاد. تعبير «جبهه» تفاوت ها را به رسميت مي شناسد و پسوند «متحد اصولگرايان» حدود و هويت آن را توضيح مي دهد. يعني قرار نيست سليقه ها كلا مضمحل شوند و در عين حال قرار هم نيست آن سليقه ها و علاقه ها چنان پررنگ شود كه عملا راه را بر «اصولگرايي» از يك طرف و «اتحاد و الفت» از طرف ديگر ببندد.
در تبيين حد و رسم جبهه متحد اصولگرايان مي توان ملاحظاتي را مدنظر داشت:
1- تدوين فهرست واحد براي انتخابات نهمين دوره مجلس، كف توقعات از جبهه متحد اصولگرايان است و نه سقف و اولويت آن. حتي اگر انتخابات مجلس، در دستور كار «جبهه» قرار گرفت كه به وقتش بايد چنين شود، تدوين «فهرست» آخرين كار درباره انتخابات است و پيش از آن بايد روشن كرد كه اولا اقتضائات نمايندگي در مجلس چيست؟ ثانيا مجلس نهم در چه شرايطي شكل مي گيرد و از چه اولويت هايي برخوردار است؟ ثالثا نقاط قوت و ضعف مجلس هشتم براي ارتقاي مجلس نهم كدام است و از مجلس ششم تا نهم چه فراز و نشيب ها و نوسان هايي طي شده است؟ رابعا هر نامزد از كليت حدود 285 نامزد قرار است كدام قطعه از يك پازل بزرگ را پر كند؟ با اين حال، تدوين فهرست همچنان كه گفته شد، آخرين كار جبهه متحد است. آنچه در اين ميان اولويت دارد، هدفگذاري مرحله اي (ميان مدت و طولاني مدت) براي رسيدن به يك سازمان منسجم و ايفاي نقش مؤثرتر در زمينه مسئوليت هاي اسلامي، انقلابي، ملي و جهاني نيروهاي اصولگراست. اين «مسئوليت» از يك سو از متن رهنمودهاي امام خميني و امام خامنه اي استخراج مي شود، از سوي ديگر معطوف به اقتضائات پيشرفت و تعالي كشور در دهه چهارم انقلاب است و از جانب سوم، نظر به تحولات شتابان منطقه اي- بين المللي دارد. از اين چشم انداز، جبهه متحد اصولگرايان تكاليف بزرگي بر روي دوش دارد و رقابت هاي سياسي يا تفاوت هاي سليقه اي طيف هاي حاضر در جبهه نمي تواند آن تكليف ها را مخدوش كند.
2- هر چند كه ممكن است ائتلاف انتخاباتي بهانه به هم رسيدن اصولگرايان و تازه شدن ديدارها شود اما بايد توجه داشت كه سخن از «جبهه متحد» است و نه كف ماجرا يعني «ائتلاف انتخاباتي» محض. ائتلاف هم خوب و مورد نياز است اما كافي نيست. اين سازمان بايد چنان قوام گيرد كه بماند و مانند يك قرارگاه و ستاد دايمي عمل كند. و بايد چنان تأسيس شود كه چابكي لازم براي تحليل و بررسي و چاره انديشي و گره گشايي و فرصت سازي را داشته باشد. به عبارت ديگر سازمان جديد نبايد در گروه سياستگذار 7+8 (يا هر عدد ديگر) متوقف بماند بلكه بايد بتواند از يك سو زمينه ايجاد «پارلمان اصولگرايي» و از سوي ديگر ساختار اجرايي و كميته هاي فرعي گوناگون براي تسهيل امور را فراهم كند. آنچه مي تواند روح آرماني اين «اتحاد» را در كالبد واقعيت وارد كند، اهتمام ويژه به ملات سازمان و لوازم چسبندگي و پيوستگي آن است. دعوت به «اخلاص» و «تقوا» در گذاشتن سنگ بناي جبهه متحد، صرفا يك نصيحت اخلاقي محض نيست بلكه دعوت به استفاده از يك قانون كارساز و فرمول طلايي است. الفت و اتحاد حقيقي شكل نمي گيرد مگر به سبب الفت دل هاي پيراسته از انواع غلّ و غش. الفتي را كه به بركت ايمان و اخلاص مي توان ميان دل ها پديد آورد هرگز با خرج كردن سرمايه هاي هنگفت و دادن سهم به افراد نمي توان. خداوند در آيات 62 و 63 سوره انفال، درباره اين قانون طلايي مي فرمايد: «و اگر دشمنان با تو خدعه كنند، پس پروردگار براي تو كفايت مي كند. (اي پيامبر) او كسي است كه با نصرت خود و به واسطه مؤمنان تو را تأييد كرد. و ميان قلب هاي آنان الفت داد. اگر همه آنچه را روي زمين است انفاق و صرف مي كردي، نمي توانستي ميان دل هاي آنان الفت دهي اما خداوند ميان آنها الفت داد. او عزيز و حكيم است».
هر چند كه اصولگرايان در انتخابات يا مقاطع ديگر با «فتنه گران» و «منحرفان» به هم مي رسند و پنجه در پنجه مي اندازند اما اين، معارضه و هماوردي است نه همراهي و مسابقه. اصولگرايان اساسا با منافقان و منحرفان و فتنه گران و فرصت طلبان و زراندوزان و قدرت زدگان در يك ميدان مسابقه با قوانين و اهداف و مسير مشترك حاضر نمي شوند كه بخواهند مانند آنها و به همان سمت و سو كه آنان مي دوند، تكاپو كنند. اين نكته بديهي و مبنايي، گاه مغفول واقع مي شود و اسباب سقوط يا بي بركتي عمل سياسي را فراهم مي كند. نمي توان به اسم منافقان و منحرفان و دنياپرستان و لائيك ها و سكولارها بد گفت اما به رسم و اخلاق همان ها عمل كرد. بسياري از همين ها كه از آغاز منافق و فتنه گر و منحرف و ماده پرست و ملحد نبودند. اگر اخلاص و ايمان و تقوا و روح اخوت و مجاهدت و ايثار و حسن ظن و صبر و احتساب- ولو در قبال جفاها و كم لطفي ها و غفلت ديگران - سراغ ما آمد، اين همان چسب خلل ناپذير سازمان متحد اصولگرايي است. اما اگر قرار شد مقصد را گم كنيم و با همان هايي كه رو به پرتگاه مي دوند، مسابقه دهيم يا نتوانيم به خاطر آرمان هاي بزرگ تر، از لغزش هاي كوچك تر بگذريم و تلافي كنيم و هر يك- براي تخليه هيجان ها و احساسات- تيپايي به وحدت بزنيم، چيزي در اين ميان باقي نخواهد ماند و همه با هم ضرر خواهيم كرد. آن وقت است كه بايد گفت ولو با شعار اصولگرايي و خدمتگزاري و سازندگي و آباداني و پايداري و حتي جهاد و بصيرت، در عمل در زمين دشمن بازي كرده و در پر كردن خانه هاي جدول دشمنان و منحرفان و فتنه گران ياري رسانده ايم!
اينكه در كف كف ماجرا يعني فهرست ائتلافي انتخاباتي باقي بمانيم و حتي به آن هم نرسيم يا همت بلند داريم و در تراز سربازي يا فرماندهي سپاه نائب امام زمان(عج) مانند سلمان و ابوذر و مقداد و مالك و عمار بدرخشيم، متوقف به همين است كه قبل از هر مهندسي سياسي، برگرديم و ببينيم طهارت و ظرفيت اين مهندسي را در دست و زبان و جان خويش فراهم كرده ايم يا نه؟ ببينيم عمل ما فارغ از مرحبا و احسنت رفقا در گعده ها و محافل خودماني، مورد رضايت امام حاضر و ناظر(عج) قرار مي گيرد و مايه زينت اهل بيت است يا اسباب شرمساري آنان؟ تا ما ميان خود و خداي خود را اصلاح نكرده باشيم چگونه مي شود ميانه ما يا ميانه ما و مردم اصلاح شود؟ افرادي كه از طرف اضلاع جبهه اصولگرايي به «جبهه متحد» معرفي مي شوند بايد عنايت داشته باشند كه نماينده رئيس جمهور و رئيس مجلس و شهردار ... يا گروه الف و ب و ج نيستند بلكه قبل از هر چيز اصولگرا هستند. بنابراين بايد در جبهه نيز نگاه جبهه اي و نه حزبي داشته باشند. در اين ميان تعيين سخنگو براي جبهه و حذف بسياري از اظهارنظرهاي پراكنده، كمك به انسجام بيشتر اصولگرايان است.
3- يكي از چاره هاي عملي اتحاد و انسجام بيشتر، عنايت به رهنمود مقتداي انقلاب در زمينه «جذب حداكثري و دفع حداقلي» در كنار «رفق و مدارا» ميان دوستان انقلاب و مرزبندي با دشمنان و فتنه گران است. صريح تر عرض كنيم، اگر قرار باشد مثلاً از نگاه هر يك از طيف ها و اضلاع منتقد، رئيس جمهور يا رئيس مجلس و شهردار و...- با همه نقاط قوت و ضعفشان- در دايره جذب حداكثري قرار نگيرند و با نگاه افراطي، هر كدام ديگري را نفي و طرد كنند، ته اين ظرف تنگ چه كسي باقي مي ماند؟ البته مسئوليت رجال سياسي و سران طيف ها در زمينه پايبندي به قواعد و اصول دو چندان است و اصرار به خطا از طرف آنها نابخشودني تر و آزاردهنده تر مي نمايد اما از ديگر سو، بايد مراقب بود تا گرفتار مرام خوارج نشد. همان قدر كه مرام مداهنه و مصانعه اموي- جملي مذموم است، مرام خوارج مطرود است. درعين حال بايد به «دفع حداقلي» نيز پايبند بود. نمي شود كه كساني بخواهند اصولگرا باشند و همزمان به هر دليل دلشان نزد فتنه گران و منحرفان گير باشد. اين گيرها را بايد رفع كرد وگرنه مرد سياست را تا هلاكت مي برد. بد عاقبت و ملعون خواهد شد به شهادت تاريخ، هر كس كه دندان طمع قدرت و رأي و منصب به هر قيمت را نكنده باشد و بخواهد به خاطر اين تمنا، با باطل بسازد.
4- همچنان كه در اتحاد بايد حداقل ها را احراز كرد، در عين حال بايد توجه داشت رجل سياسي بي عيب و نقص كمتر پيدا مي شود. آرمانگرايي و واقع گرايي را بايد در نقطه معقول و مشروع «مصلحت» چنان جمع كرد كه اگر به 100 آرمان نرسيديم، لااقل به 70 آن برسيم و اگر دستيابي به اهداف به «تأخير» افتاد، دست كم از اساس فوت نشده باشد. به عنوان مثال، مجلس نهم در نصاب بايد به مراتب پاكدست تر، كوشاتر و منسجم تر از مجلس هشتم باشد اما از آن سو بايد عنايت داشت كه قرار نيست دشمن از غفلت ما استفاده كند و مجلس ششم را با ابعادي خيانت بارتر باز مهندسي كند. بايد بر تدوين فهرستي منسجم تر، بصيرتر، آزاده تر، انقلابي تر، متخصص تر و پرتلاش تر اصرار داشت اما همچنين بايد مراقب بود ماجراي انتخابات شوراي شهر سوم كه به واسطه اختلاف ميان اصولگرايان رخ داد و اسباب ورود چند تن از اعضاي جريان مقابل اصولگرايي به شوراي شهر تهران و برخي شهرهاي ديگر شد، تكرار نشود. نه چنان اختلافي پسنديده است و نه برخي رفتارهاي غيراصولگرايانه شماري از نمايندگان در مجلس هشتم (مانند ماجراي دانشگاه آزاد، طرح نظارت بر نمايندگان، گروكشي متقابل با دولت و...). با اين حال همچنان كه گفته شد تهيه فهرست نامزدها، آخرين كار است و قبل از آن بايد جايگاه مجلس و عملكرد ادوار آن را با حوصله بررسي كرد تا منطبق با اين برآورد، بتوان فهرست همه جانبه اي تدارك كرد.
5- «زيست انگلي» بهترين عنواني است كه به رويكرد جريان هاي معارض با اصول انقلاب مي توان داد. اين طيف هاي گونه گون كه در نقطه معارضه با اصول هم رأي هستند، به خودي خود هيچ وزن اجتماعي و سياسي درخوري ندارند اما اينكه چرا با وجود ضعف و فرتوتي همچنان به حيات خود در طول دهه ها ادامه داده اند، به حيات انگلي آنان برمي گردد. آنها به تفرقه و اختلاف و منازعه و مجادله ميان اصولگرايان زنده اند و از خون تازه اي كه در اين منازعات مي مكند، ارتزاق مي كنند. جريان هاي انگلي بيش از آن كه روي توان خود حساب كنند، بر بي رمق كردن و ضعيف كردن حريف متمركز هستند. آنها به سياق هر انگلي بر پيكره «ميزبان» خيمه مي زنند و زهر خود را مي ريزند، گاه براي كشتن و تمام كردن كار، و گاه براي نيمه جان كردن ميزبان و مكيدن شيره جان وي. پادزهر جريان هاي طفيلي، وحدت بيشتر و طرد همه معارضان با اصول است، كساني كه بودنشان در پيكر اصولگرايان به منزله حمله دروني به سيستم ايمني پيكر است.
6- بايد از سرنوشت جناح زدگي و مناسبات فرسوده درون اصولگرايان در سال هاي 76-72 و همچنين اتفاقات تلخ دو سال اخير (برآمده از افراط گري و انحراف) عبرت اندوخت و چنان سازماني ساخت كه نه دچار فرسودگي ها و ريزش اجتماعي دهه 70 شود و نه به تندروي ها و حذف گرايي هاي متأخر بينجامد. عمل دسته جمعي (معطوف به امر به معروف و نهي از منكر) و پرهيز از تك روي يا باندبازي و قبيله گرايي، تا حدود زيادي از باز توليد آفات پيشين ممانعت مي كند. بايد از صبر كه بهار آن همين ماه مبارك رمضان است، استعانت جست و بذر سازمان تازه براي انسجام و اتحاد اصولگرايان را در همين فصل پربركت رويش افشاند. ناگزير- مكلف- هستيم كه قد كوتاه همت و اراده خود را بلندتر كنيم. مي توانيم و بايد كه شانه هاي خود را بالاتر بگيريم. قرار است مجاهد في سبيل الله و سرباز امام زمان(عج) باشيم، پس بايد سنگيني هاي دست و پاگير را فرو گذاريم. تخففوا تلحقوا. كلام اميرمؤمنان است «همانا غايت نهايي (رضوان خدا) پيش روي شماست و ساعت قيامت شما را از پشت سر مي راند. بار خود را سبك كنيد تا برسيد، جز اين نيست كه گذشتگان شما انتظار آيندگان شما را مي كشند (خطبه 21 و مشابه آن در خطبه 167 نهج البلاغه).
محمد ايماني

 



رئيس سازمان هوا فضا: ايران موشك بالستيك صادر مي كند

سرويس سياسي-
رئيس سازمان صنايع هوافضا اعلام كرد كه جمهوري اسلامي ايران به توانمندي صدور فناوري موشكي به خارج از كشور دست پيدا كرده است.
به گزارش روابط عمومي وزارت دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح سرتيپ پاسدار فرحي، رئيس سازمان صنايع هوافضا در جمع كاركنان و مديران ارشد اين سازمان با بيان اينكه محصولات دفاعي هوافضاي كشور مبتني بر يافته هاي علمي مدرن است، گفت: توليدات نيز براساس دانش چيستي و چرايي يعني مرز خودكفايي شكل گرفته است.
وي افتتاح پي در پي پروژه هاي هوافضا و كيفي بخشي مداوم محصولات دفاعي را حاصل تلاش و زحمات شبانه روزي دست اندركاران اين حوزه دانست و اظهار داشت: مانور پرتاب همزمان بيش از 14 موشك با دقت بسيار بالا، پيشرفت برنامه 5 ساله پنجم سازمان هوافضا كه بايد تا سال 1393 تكميل شود، رسيدن به رضايتمداري مشتري و كسب رتبه اول صادرات در سطح وزارت دفاع با وجود تمامي تحريم ها و فشارهاي بين المللي، نشان از دستيابي اين سازمان به يافته هاي اصيل خودباوري و خودكفايي و بي نياز شدن از كمك خارجي است.
رئيس سازمان صنايع هوافضا ادامه داد: امروز با افتخار اعلام مي كنم ايران اسلامي علاوه بر صادرات محصولات صنعتي و دفاعي قادر به صدور تكنولوژي و دانش فني دفاعي است.
وي توفيق سازمان صنايع هوافضا را تنها در توليدات فضايي ندانست و خاطر نشان كرد: اين سازمان پيشرو در عرصه تحقيقات نيز موفقيت هاي چشمگيري داشته است كه كسب رتبه اول تحقيقات وزارت دفاع و ربودن نيمي از جوايز جشنواره تحقيقاتي ودجا از جمله آن افتخارات است.
رئيس سازمان صنايع هوافضا در پايان تاكيد كرد: اينكه بتوانيم ماهواره ها را دو بار با حداقل هزينه، حداقل امكانات و با بهترين كيفيت به فضا بفرستيم كه حتي دشمنان ما را وادار به تمكين به دستيابي هاي نوين ايران كند، خود ثمره نگاه استراتژيك به حركت انقلابي و مفهوم پاسداري از انقلاب است.
به اذعان كارشناسان و تحليلگران مسايل سياسي نظامي، طي سال هاي گذشته يكي از عوامل پيشرفت و خودكفايي جمهوري اسلامي ايران در عرصه فناوري هاي موشكي، تهديدها، تحريم هاي غرب و تلاش متخصصان ايراني براي مقابله با آنها بوده است. به اعتقاد آنها ايران امروز از قوي ترين برنامه موشك هاي بالستيك در خاورميانه برخوردار است كه پائين بودن قيمت هاي فروش اين موشك ها، انحصاري بودن بازار موشك هاي بالستيك را از دست غرب خارج كرده است.
در همين رابطه، پايگاه خبري، «اسرائيل ديفنس» در گزارشي با اشاره به توان موشكي ايران اعلام كرد: آنچه ديديم نشان مي دهد كه صنايع نظامي و موشكي ايران بسيار پيشرفته تر از آن چيزي است كه قدرت هاي غربي برآورد كرده اند.
اين گزارش سپس به بازديد اخير رهبر معظم انقلاب از نمايشگاه دستاوردهاي نظامي كشور اشاره كرده و نوشته است. چندي پيش در ايران نمايشگاهي از تسليحات جنگي كه ساخت صنايع داخلي اين كشور بود، ديده شد. در اين مانور كه رهبر ايران نيز در آن حضور داشت توانمندي تسليحاتي ايران در ساخت موشك، زره پوش، مهمات جنگي و ديگر تسليحات به نمايش درآمد و براي نخستين بار از يك رادار با قابليت چندگانه رونمايي شد. اين رادار چندكاره بسيار پيشرفته بود و اشعه آن به صورت الكترونيك تابيده مي شود، جداي از اين براي مكان يابي از اينكه احتياجي به تغيير وضع و چرخش ندارد.
اين پايگاه خبري در ادامه تاكيد كرد: در اسرائيل از اين رادار چندكاره براي سيستم هاي تسليحاتي همچون «اورن يروك» و سيستم موشكي «گنبد آهنين» استفاده مي شود.
«طال عنبر» از پژوهشگران موسسه تحقيقات استراتژيك هوا و فضا «فيشر» با تاييد توانايي بالاي اين رادار پيشرفته در گفت وگو با اين پايگاه خبري اظهار داشت: اطلاعاتي درباره طرح ايران براي ساخت يك رادار پيشرفته در سال 2007 در رسانه هاي ايران منتشر شده بود كه در جهان چندان بازتاب و انعكاسي پيدا نكرد.
وي افزود: در روز ارتش ايران نيز در سال 2010 يك رادار پيشرفته به عنوان راداري كه در سيستم دفاع موشكي اس 300 استفاده مي شود، رونمايي شد. اما راداري كه اخيرا در حضور رهبر ايران نمايش داده يك سيستم واقعي كاملا پيشرفته بود.
وي تاكيد كرد: معدود كشورهايي در جهان هستند كه بر روي ارتقاي رادارهاي اينچنيني فعاليت كرده و توانسته باشند اين نوع رادار را توليد كنند. اين رادار پيشرفته همزمان چندين هدف را رديابي كرده و براحتي اطلاعات را در اختيار قرار مي دهد.
ژنرال «رونالد بركس» رئيس آژانس اطلاعات دفاعي آمريكا نيز چندي پيش در جلسه بررسي تهديدهاي جهاني در كميته نيروهاي مسلح سناي آمريكا با اشاره به برنامه موشكي ايران گفته است: «پيشرفت ايران» در ساخت موشك هاي بالستيك چشمگير است و با فرستادن ماهواره به فضا مشخص شد كه ايران در ساخت موشك هاي بالستيك ميان قاره اي پيشرفت كرده است.
در جريان پرتاب موفق آميز ماهواره «رصد» به فضا، آنچه نگاه و توجه ناظران و طرف هاي خارجي را به خود معطوف كرد، وسيله پرتاب كننده اين ماهواره بود.
بنابراين نخستين مسئله نه به ماهواره، بلكه به وسيله پرتاب آن يعني ماهواره بر سفير مربوط بود موشك ماهواره بر سفير كه داراي توانايي حمل ماهواره هايي به وزن چند ده كيلوگرم است، اساسا يك موشك بالستيك است كه توانايي فرار از جاذبه زمين و خروج از جو را دارد. اين موشك سال گذشته نيز با موفقيت ماهواره اميد را به خارج از جو حمل كرد و در مدار لئو قرار داد. نكته كليدي در مورد موشك ماهواره بر سفير اين است كه اين موشك تاكنون دو بار عمود بر سطح زمين شليك شده اما اگر ايران روزي تصميم بگيرد كه اين موشك را به موازات سطح زمين شليك كند، ماهواره بر سفير عملا تبديل به يك موشك بالستيك قاره پيما خواهد شد كه توان منهدم كردن اهداف بين قاره اي را دارد. بنابراين، اينكه ايران اكنون داراي فناوري در مدار قرار دادن ماهواره هاست بدين معناست كه ايران به فناوري موشك هاي بالستيك قاره پيما با سوخت جامد دست يافته و مي تواند هر زمان كه اراده كرد اين فناوري را در بخش نظامي مورد استفاده قرار دهد.
در تحليل توانمندي موشكي ايران آنچه حائز اهميت است اين است كه:
1- ايران نه تنها در توليد موشك هاي ميان برد و دوربرد بالستيك به موفقيت هاي چشمگيري دست يافته است بلكه فناوري به كار رفته نيز كاملا بومي بوده و از اين بابت هيچ گونه وابستگي تكنولوژيك به هيچ كشوري وجود ندارد.
2- اگر دشمن سايه به سايه در كرانه ها و مرزهاي جمهوري اسلامي ايران به ملت و نظام اسلامي ايران چنگ و دندان نشان مي دهد از اينك بايد در هراس از تهديدات استراتژيكي باشد كه معادلات ژئوپلتيك منطقه را تحت تاثير قرار داده و مي دهد. توان نظامي استراتژيك جمهوري اسلامي ايران به عنوان يك توان بازدارنده، از اين پس مانع از تهديدات تبليغاتي و رواني دشمن بر ملت هاي مسلمان منطقه خواهد شد.

 



گيج (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: يكي از اعضاي سابقه دار حزب توده بدجوري خواب تعدادي از اپوزيسيون فراري را آشفته كرده است.
گفت: چطوري؟!
گفتم: اين عضو حزب توده كه ساكن پاريس است، سابقه فعاليت سياسي و چگونگي خروج از كشور تعدادي از اعضاي اپوزيسيون را بررسي كرده و نتيجه گرفته است كه اردشير اميرارجمند مشاور موسوي، مدحي شماره 2 و علي افشاري مدحي شماره 3 و احمد باطبي مدحي شماره 4 است.
گفت: ولي اميرارجمند كه مي گويد؛ از اينگونه سؤال هاي پي درپي اپوزيسيون گيج شده و حوصله ام سر رفته است و تاكيد مي كند كه نفوذي نيست.
گفتم: چه عرض كنم؟! يارو عينكش رو دور دستش مي چرخونه، بعد ميزنه به چشمش، سرش گيج ميره، ميخوره زمين، هوا ميره، نمي دوني تا كجا ميره؟!
 



پيام تبريك احمدي نژاد به روساي كشورهاي اسلامي به مناسبت حلول ماه مبارك رمضان

رئيس جمهور كشورمان طي پيامي حلول ماه مبارك رمضان را به روساي كشورهاي اسلامي تبريك گفت.
محمود احمدي نژاد در اين پيام خطاب به روساي كشورهاي اسلامي آورده است: اميدوارم در ماه ضيافت الله با بهره گيري از سنت حسنه رسول مكرم اسلام(ص) و آموزه هاي عظيم كتاب وحي بيش از پيش شاهد تحكيم پيوندهاي برادري و دوستي ميان امت اسلامي، دفاع از مظلوم، مقابله با ظالم، برقراري عدالت و صلح پايدار و رفع تبعيض و كينه باشيم.
رئيس جمهور همچنين استمرار سلامتي و موفقيت براي روساي كشورهاي اسلامي و بهر وزي و شادكامي را براي دولت ها و ملت هاي مسلمان و برادر از خداوند مسالت كرده است.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤دولت هاي استكباري و صهيونيسم جهاني به ويژه آمريكا اين شيطان بزرگ با پشت پا زدن به قوانين بين المللي و تحميل انواع جنگ هاي صليبي جديد در سرزمين هاي اسلامي شروع هزاره سوم را به كام مردم جهان خصوصاً مسلمانان خاورميانه تلخ كردند ولي اينك همزمان با بيداري و خيزش اسلامي كه در كشورهاي منطقه شروع شده شاهد آن هستيم كه دولت هاي استكباري يكي پس از ديگري در باتلاق هاي فروپاشي وضعيت اقتصادي خود و مشكلات ناشي از آن در حال غرق شدن هستند. اين پيشامد بنده را به ياد اين ضرب المثل قديمي مي اندازد كه چوب خدا صدا ندارد ولي وقتي به كسي بخورد دوا ندارد.
گودرزي از اصفهان
¤ خداوكيلي آدم وقتي صحبت هاي نافذ و عميق وشجاعانه سيدحسن نصرالله را در محو اسرائيل آن هم در كنار مرزهاي فلسطين اشغالي مي شنود به گريه مي افتد. آن وقت يك عده اي وطن فروش در داخل كشورمان با حرف ها و عملكردي كه دارند تيشه به ريشه اسلام مي زنند و اسم آن را مي گذارند، اصلاحات.
گنجي
¤ قوه قضائيه اگر به جاي انتقاد از رسانه ها كه چرا موضوع ناامني را در جامعه منعكس مي كنند افراد اراذل و اوباش را طبق قانون سر جايشان بنشاند همه چيز حل خواهد شد.
7831---0939
¤ قتل هاي اخير از جمله حوادثي هستند كه در هر كشوري مي تواند اتفاق بيفتد. هر چند اقدام جدي مسئولين امر را مي طلبد، اما نبايد به اين بهانه دست به تضعيف نيروي انتظامي و ديگر نهادهاي قانوني زد.
1648---0915
¤ اميدواريم كه رئيس دستگاه ديپلماسي كشورمان در پذيرش دعوت رسمي همتاي روسي خود مبني بر سفر به اين كشور براي بررسي سياست گام به گام با حوصله تصميم بگيرد و با برنامه به اين كشور سفر كند. چرا كه هدف روسيه از سياست گام به گام پيش بردن ادامه مذاكرات به منظور تكميل سياست انگليس و آمريكا و برگرداندن پرونده هسته اي ايران به خانه اول است.
يك شهروند
¤ بعضي از افراد بي توجه به مسائل شرعي و اخلاقي آزاد بودن سواحل دريا براي استفاده عموم را به اين معنا گرفته اند كه مي توانند و آزادند با زير پاگذاشتن احكام و شئونات اسلامي هر كاري را كه خواستند انجام بدهند. واقعاً بايد اولاً به حال چنين انسان هاي غافل تأسف خورد ثانياً از نهادهاي مسئول خواست كه به وظيفه قانوني خود در اين مورد عمل كنند.
6974---0911
¤ حقيقتاً ستون گفت و شنود كيهان پاسخ منطقي و دندان شكني است به همه دشمنان داخلي وخارجي. از نويسنده خوش قلم اين ستون كمال تشكر و قدرداني را دارم.
سليمان بلغار
¤ صدا و سيما كه 14شبكه راه اندازي نموده است جا دارد يك شبكه اختصاصي مربوط به امام عصر(عج) نيز راه اندازي نمايد. قطعاً مباحث تخصصي مربوط به مهدويت نقش بسزايي در زمينه سازي ظهور خواهد داشت.
1319---0915
¤ در كشور نروژ چند روز بعد از فاجعه جنايت آميز اولين جلسه محاكمه عامل جنايت برگزار شد. ولي در كشور ما با گذشت 10 روز از قتل مرحوم داداشي علي رغم اعتراف عامل قتل، قوه قضائيه هنوز به دنبال گزارش پزشكي قانوني است.
4867---0919
¤ چرا بايد شهرستان اردكان با 60 هزار نفر جمعيت يك نماينده داشته باشد و شهرستان يزد نيز با 700 هزار نفر جمعيت از يك نماينده برخوردار باشد.
1808---0913
¤ دولت خدمتگزار فكري براي بازنشستگي كارمندان جانباز خود بكند. تا كي بايد با تن و روح مجروح خود هر روز سر كار بياييم. براي اشتغال جوانان بي كار جامعه هم كه شده ما جانبازان را زودتر بازنشسته كنند.
3523---0912
¤ يكي از نمايندگي هاي فروش، براي ثبت نام ال نود به من گفتند كه اگر كل پول خودرو را بدهيد ظرف سي روز خودرو تحويل مي شود و اگر 9 ميليون بدهيد مرداد، اگر 8 ميليون شهريور و... پس از چند روز وقتي با قرض و... پول تهيه شد و براي خريد اقدام نمودم، حرفشان با چند روز گذشته كاملا متفاوت شده بود كه اگر كل پول را بدهيد شصت روزه تحويل مي شود و 9 ميليون بدهيد آبان؟! و قيمت آن نيز 400-300 هزار تومان گرانتر شده؟! چه كسي و مسئولي پاسخگوي اين بي ثباتي در تصميم گيري هاي نمايندگي ها است؟
شاملو
¤ قضات دادگستري استان اصفهان آراء پزشكي قانوني اين استان را قبول ندارند. از مسئولان ذي ربط تقاضا مي كنم كه نسبت به اين موضوع رسيدگي نمايند. بنده با اسنادي كه در اختيار دارم مي توانم به مسئولان پي گيري كننده كمك كنم.
صالح قربيان- تهران
¤ از روزنامه مردمي كيهان انتظار داريم كه پيامك ما معلمان را درباره خلف وعده پيش از عيد وزير آموزش و پرورش مبني بر پرداخت 100 تا 150 هزار تومان به فرهنگيان جديدالاستخدام در ستون كيهان و خوانندگان منعكس كند.
يك فرهنگي جديدالاستخدام
¤ ما نسبت به نتايج آزمون استخدامي آموزش و پرورش اعتراض داريم.
3245----0912
پاسخ روابط عمومي وزارت بازرگاني
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به شماره 19962 در خصوص «نانوائي ها را درجه بندي كنيد» به اطلاع مي رسد: «براساس اعلام شركت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران: طرح رتبه بندي نانوايي هاي سراسر كشور از جمله طرح هاي تدوين شده شركت مادر تخصصي بازرگاني دولتي ايران در راستاي اصلاح و بهبود كيفيت نان است كه اجراي آن از حدود يكسال پيش و قبل از هدفمندي يارانه ها مد نظر بوده است و در اين طرح مهمترين شاخص ها و معيارهاي رتبه بندي نانوايان يكي كيفيت نان توليدي هر واحد و ديگري چگونگي و ميزان رعايت بهداشت محيط و كارگران مي باشد.»
پاسخ روابط عمومي وزارت بازرگاني
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه به شماره 19965 در خصوص «اطلاعيه اتحاديه املاك» به اطلاع مي رسد: براساس اعلام معاونت توسعه بازرگاني داخلي: اطلاعيه مزبور براساس نامه مورخ 28/3/90 معاون وزارت دادگستري و رئيس سازمان تعزيرات حكومتي صادر شده است. ضمناً در صورت مشاهده موارد تخلف و مغاير با اطلاعيه مزبور، شاكيان مي توانند موضوع را از طريق اداره كل تعزيرات حكومتي، سازمان بازرگاني استان تهران و اتحاديه صنف مشاورين املاك پيگيري نمايند.
پاسخ شركت واحد اتوبوسراني تهران و حومه
با عنايت به مطلب مندرج در روزنامه به تاريخ 19/4/1390، پيرامون افتتاح پل عابر پياده برقي در پايانه شرق به اطلاع مي رساند: راه اندازي و افتتاح پل مورد نظر در حيطه اختيارات شركت واحد نبوده و شهرداري منطقه مربوطه متولي اين مهم مي باشد. علي هذا خواسته شهروند محترم جهت بررسي لازم به شهرداري مربوطه ارجاع گرديده است.

 



حجت الاسلام قرباني: طرح نظارت بر نمايندگان تا پايان هفته تقديم هيئت رئيسه مي شود

سخنگوي كميسيون مشترك رسيدگي به طرح نظارت بر نمايندگان از ارائه اين طرح تا پايان هفته به هيئت رئيسه خبر داد.
حجت الاسلام موسي قرباني سخنگوي كميسيون مشترك رسيدگي به طرح نظارت مجلس بر نمايندگان در گفت وگو با فارس با اشاره به جلسه صبح دوشنبه اعضاي كميسيون متبوعش با علي لاريجاني رئيس مجلس، اظهار داشت: اين جلسه با حضور 19 نفر از اعضا تشكيل شد كه آقاي لاريجاني نيز در اين جلسه حضور يافت.
وي با بيان اينكه كميسيون مشترك بررسي طرح نظارت بر مجلس 23 عضو دارد، گفت: در اين جلسه كل طرح نظارت بر امور نمايندگان مورد بازنگري قرار گرفت و بررسي آن در كميسيون مشترك به اتمام رسيد و انشاءالله پس از اتمام كارهاي ويراستاري و ويرايش، طرح مذكور تا پايان هفته جاري براي قرار گرفتن در دستور كار صحن علني، به هيئت رئيسه پارلمان ارائه مي شود.
سخنگوي كميسيون مشترك بررسي طرح نظارت بر مجلس همچنين گفت: كليات اين طرح پس از راي آوري در صحن علني، به تصميم هيئت رئيسه دو شوري شده و به كميسيون مشترك ارجاع شد كه بر اين اساس كميسيون موظف بود هم پيشنهادات نمايندگان را مورد رسيدگي قرار دهد و هم اينكه كل طرح و مواد آن را مورد بازنگري قرار دهد.
به گفته وي، در مجموع 3 تا 4 تغيير در طرح نظارت بر مجلس بر امور نمايندگان صورت گرفت كه مي توان به تغيير تركيب اعضاي هيئت نظارت و نيز تشكيل هيئت تجديدنظر متشكل از اعضاي هيئت رئيسه مجلس و اعضاي كميسيون آيين نامه داخلي اشاره كرد.
حجت الاسلام قرباني در خاتمه تصريح كرد: در جلسه كميسيون مشترك بررسي طرح نظارت مجلس بر امور نمايندگان، در تغيير ديگري روي طرح مذكور، مقرر شد به پيشنهاد هيئت رئيسه مجلس و كميسيون آيين نامه داخلي پارلمان، دستورالعمل اجراي قانون نظارت مجلس بر امور نمايندگان پس از تصويب، نوشته شود.

 



از همان كه مي ترسيديم بر سرمان آمد قاهره در تصرف اسلامگرايان (خبر ويژه)

مشاهده روحيات و شعارهاي اسلامي انقلابيون مصري از نزديك، باعث افسردگي يكي از عناصر سلطنت طلب مقيم آمريكا شد.
مهرانگيزكار با اشاره به تظاهرات بزرگ مردم مسلمان مصر در جمعه گذشته كه از نزديك شاهد آن بوده، تصريح كرد: انقلاب مصر برخلاف پيش گويي سكولارها و به شكل اسلامي پيش مي رود.
وي ضمن گزارشي از قاهره نوشت: حالا ميدان التحرير در تصرف اسلامگراهاست. امروز 29 جولاي نخستين روز از 10 روزي است كه در قاهره خواهم بود. ميدان تحرير در روز جمعه ميزبان مردمي بود كه به مناسبت آخرين جمعه پيش از حلول ماه رمضان گرد آمده بودند. ذات اين تظاهرات، ديني- سياسي بود. جمعيت بيشتر مذهبي بود تا سكولار و همين شكل ظاهري اشارتي بود بر آنچه در راه است. برخلاف پيشگوئي هاي مفسراني كه تاكنون از آينده سياسي مبتني بر ليبراليسم و سكولاريسم (جدائي دين از حكومت) در مصر گفته و نوشته اند، نماز اين جمعه در ميدان تحرير معناي تازه اي يافت و پيامهائي كه براي ديگر نيروهاي سياسي مانند شوراي عالي نظاميان و سكولارها و ليبرالهاي فعال در عرصه سياست مصر ارسال شد بيشتر به تفسير مفسران حكومتي ايران و نظرات مديران سياسي جمهوري اسلامي ايران نزديك بود تا به آن خوشبيني كه در نظرات منتقدان حكومت ايران و جمعي از مفسران غربي از هر دسته و گروه موج مي زند و درآميخته است به اين آرزو كه گويا هر آنچه در تحولات سياسي و اعتراضي منطقه مي گذرد به شدت با تقاضا براي قانوني شدن احكام شريعت و تأسيس حكومت اسلامي در تعارض است. امروز شعارهايي داده شد كه از اين تفسيرها دور بود.
اين ضد انقلاب فراري و سلطنت طلب مي افزايد: شنيده شد كه امروز جمعيت مذهبي از آرزوهاي خود براي تأسيس يك دولت اسلامي سخن گفت و از درخواست خود براي قانوني شدن احكام شريعت پرده برداشت.
سخنران ها بسيار سنجيده حرف مي زدند و در همان حال كه بر آزادي (حريت) تأكيد داشتند اضافه مي كردند «الا و مادام كه با احكام شريعت در تضاد نباشد.»
وي در ادامه گزارش خود كه از سوي «روزنت» منتشر شده، تصريح مي كند: در هر حال تا غروب آخرين جمعه پيش از حلول ماه رمضان، ميدان تحرير حرف آخر را زده است. امروز يكدست در تصرف رهبران مذهبي بود كه ديگر نيروها را از تفرقه و چندگونگي در انديشه سياسي كه با احكام شريعت در تعارض است برحذر مي داشتند و آنان را به اتحاد فرا مي خواندند: مشاوران نيروهاي مذهبي هركه هستند، كهنه كارند و دانسته اند اگر نيروهاي مذهبي در آخرين جمعه پيش از ماه رمضان در تحرير خودنمائي كنند، دستكم تا عيد فطر كه خوردن و آشاميدن در ميدان تحرير ممكن مي شود، ليبرالها و سكولارها نمي توانند با آنان هماوردي كنند. اگر آن نيروهاي بازي خورده كه از امروز به بعد با رهبران مذهبي بسيار حرف دارند روزه خواري كنند و شعار بدهند، بازي را بكلي مي بازند و به كفر و الحاد متهم مي شوند، اگر هم با زبان روزه زير آفتاب جولاي قاهره با هدف خنثي سازي تحركات امروز در ميدان تحرير جمع بشوند كه از حال مي روند و مي ميرند و كاري از پيش نمي برند.
اين سلطنت طلب ابراز نگراني كرده كه ماجراي انقلاب اسلامي نهايتا در مصر نيز تكرار شود. گزارش مهرانگيز كار از اسلام خواهي انقلابيون مصر در حالي منتشر مي شود كه چند روز پيش سالگرد مرگ محمدرضا پهلوي بود اما فرح پهلوي به خاطر ترس از آتش خشم انقلابيون مصر، شركت در مراسم سالانه را لغو كرد و از سفر به قاهره منصرف شد.




 



مگر اصلاح طلبان مرده اند كه ديگران بخواهند براندازي كنند؟! (خبر ويژه)

محمدرضا خاتمي اذعان كرد برادرش به هنگام رياست جمهوري با يك جن گير ديدار و گفت وگو كرده است.
رضا خاتمي در گفت وگو با روزنامه زنجيره اي اعتماد گفت: اوايل روي كار آمدن دولت اصلاحات، شخصي را به ملاقات آقاي خاتمي آوردند و عنوان كردند آدم خيلي مؤمن و متديني است و غيب مي داند. آن فرد به آقاي خاتمي گفت شما راي بالايي آورده ايد و من مي خواهم سه جن همراه شما كنم. آقاي خاتمي هم مي خندد و مي گويد: «جن؟! من يزدي هستم و از جن مي ترسم، من يزدي و جن؟! اگر جن همراه من باشد، سكته مي كنم.» آن فرد هم مي رود و ديگر ارتباطي با آقاي خاتمي نداشت.
اين اظهارات در حالي است كه پيش از اين اصلاح طلبان ديدار خاتمي با جن گير مذكور را تكذيب كرده بودند.
رضا خاتمي در اين مصاحبه همچنين ادعا كرد كه هيچ حكومتي اپوزيسيوني به نجابت و صفا و صلح و علاقه و دلسوزي اصلاح طلبان نداشته و نخواهد داشت.
دبيركل معزول حزب مشاركت اين را هم تصريح كرده كه «جريان غالب خارج كشور، جريان همراهي و همگامي و هماهنگي با اصلاح طلبان در داخل كشور است و خط و نقشه راه يكي است.»
او درباره اين پرسش خبرنگار كه « يعني جريان اصلاحات يك سري از افراد براندازي را هم جذب كرد؟»، مي گويد: «در حقيقت صداي بخش قابل توجهي از نيروهاي خارج كشور كه ساكت بودند را هم درآورد. حال شايد خيلي توفيري در شعار آقاي خاتمي يعني تبديل معاند به مخالف و مخالف به منتقد نداشته ايم اما واقعيت هاي درون كشور آنچنان آشكار شده است كه امروز صداي غالب نيروهاي خارج از كشور، اصلاح طلبي است. صداي تغيير و تحول است اما صداي براندازي و تحريم نيست.
آنچه در اين مصاحبه قابل توجه است اولا تصريح وي به تبديل شدن طيف غالب اصلاح طلبان به اپوزيسيون نظام مي باشد و طبيعتا در هيچ حاكميتي اجازه ورود اپوزيسيون را نمي دهند. ثانيا در نجابت مدعيان اصلاح طلبي همين بس كه علنا با جريان هاي معارض ضدانقلاب و مستكبران عالم براي معارضه با جمهوري اسلامي معامله كردند و تن به آتش افروزي و آشوب افكني و معارضه با ارزشهاي اصيل اسلامي و انقلابي دادند كه وقيح ترين آنها ماجراي تيرماه 78 و 10 سال بعد در ماجراي آشوب خياباني و حرمت شكني از قانون اساسي، جمهوري اسلامي، مباني اسلامي و نهايتا شكستن حريم امام حسين(ع) در روز عاشورا بود. محمدرضا خاتمي توضيح نمي دهد كه طيف متبوع آنها به عنوان اپوزيسيون جمهوري اسلامي دقيقا با چه معارض و مخالف است؟ جمهوريت و راي مردم يا اسلاميت نظام و يا هر دو؟
نكته سوم نيز اين است كه اپوزيسيون برانداز جذب اصلاح طلبان نشده بلكه اين جريان مدعي اصلاح طلبي بودند كه دست ها را در برابر جريان معارض و ضدانقلاب برانداز بالا بردند و تبديل به كارگزاران آنها شدند. در كدام قاموس سياسي، نام آشوبگري، اردوكشي خياباني، مقابله با راي و تن ندادن به مكانيزم هاي قانوني و همكاري با تروريست ها و جنايتكاران و هماهنگي با دشمنان خوني يك ملت (از جمله اسرائيل و آمريكا) را مي توان «اصلاح طلبي» نهاد و اگر اينها اصلاح طلبي است، پس «براندازي» كدام است؟!
و بالاخره بايد گفت برخي تندروهاي منافق خود به جن و ابليس درس مي دهند و منافقين قديمي بايد پيش آنها آداب و فنون خيانت و جنايت را بياموزند و از اين جهت شايد لازم باشد جاي شاگرد و استاد عوض شود.

 



سركرده منافقين كدام گوري رفته است؟ (خبر ويژه)

«مسعود رجوي كجاست»؟ يك پايگاه اينترنتي وابسته به شماري از جداشدگان گروهك منافقين به بهانه اين سوال، به ورشكستگي و فلاكت اين گروهك تروريستي پرداخت.
«اينترلينك» نوشت: كساني كه به تازگي توانسته اند از پادگان فرقه اي اشرف فرار كرده و به دنياي آزاد قدم بگذارند مي گويند كه طرح سوال «مسعود رجوي كجاست؟» در مناسبات سازمان، مرز سرخ عبور ناپذير محسوب شده و هر كس در هر سطحي چنين سوالي مطرح كند قبل از اينكه پاسخي دريافت كند فورا به عامل نفوذي رژيم ايران متهم شده و زير تيغ توهين و افترا خواهد رفت. افراد جدا شده از فرقه مي گويند كه «رجوي كجاست» در ذهن تمامي افراد يك سوال جدي است ولي اينكه فرقه رجوي از طرح اين سوال فوق العاده ساده و طبيعي حتي در بالاترين سطوح سازمان اين چنين وحشت دارد، سوال مهمتري است كه جاي بحث دارد.
پايگاه اينترنتي مورد اشاره همچنين مي نويسد: براي ما و خيلي هاي ديگر دانستن محل اقامت مسعود رجوي اصلا حائز اهميت نيست. برخي مي گويند او در سنگرهاي بتوني پادگان اشرف مخفي است. عده اي معتقدند كه او همچون مابقي صدامي ها به اردن رفته و در كنار آنان در آنجا مستقر مي باشد. تعدادي هم چنين ارزيابي مي كنند كه او به نقطه اي در اروپا يا هر جاي ديگر نقل مكان كرده و كلا زياد هم در امور سازمان مجاهدين خلق نقش بازي نمي نمايد و با ثروت هاي هنگفتي كه طي اين ساليان جمع كرده مشغول زندگي خودش است. او در هر كجا كه اقامت گزيده باشد مهم نيست. مهم اين است كه فرقه او فعلا در حال متلاشي شدن است و او در چنين موقعيت خطيري از صحنه غايب بوده و خود را پنهان كرده است.
اينترلينك با طرح اين سوال كه «راستي رجوي نه به لحاظ فيزيكي بلكه به لحاظ سياسي و به قول خودش مبارزاتي در حال حاضر در چه نقطه اي قرار گرفته و از حرفهاي اوليه خود و فرقه اش چقدر فاصله دارد»، نوشت: هر كس در درون تشكيلات بپرسد كه «رجوي كجاست»، در قدم بعدي حتما سوال خواهد كرد كه سازمان مجاهدين خلق در صحنه سياسي ايران و منطقه كجاست و در كنار چه كساني و در مقابل چه كساني قرار گرفته و اين چقدر با شعارهاي اوليه سازمان كه موجب جذب بسياري از اعضاي فعلي و گرفتار شدن آنان در دام يك فرقه مخرب كنترل ذهن شد فاصله دارد. علت اصلي تابو كردن سوال «رجوي كجاست» دقيقا اين است كه مايل نيستند سر سوالات بعدي باز شود و سازمان مجبور به پاسخگويي باشد.
ارگان جداشدگان سازمان منافقين در پايان تاكيد كرد: واقعيت اين است كه رجوي، به عنوان سركرده عقيدتي سازمان در خطيرترين نقطه تاريخي اين سازمان همچون سرفصل هاي گذشته غايب بوده و فرار كرده است. اگر 30 سال قبل يعني در 30 خرداد 1360 رجوي نيروهايش را مقابل تيغ فرستاد و خود فرار كرد، حالا به لحاظ سياسي و فيزيكي پادگان اشرف را در معرض نابودي رها كرده و خود فرار را بر قرار ترجيح داده است و ديگر از آن شعارها و باد به غبغب انداختن هاي زمان صدام حسين خبري نيست. رجوي در 30 خرداد 60 با دست به سلاح بردن و آغاز عمليات تروريستي، مشروعيت سياسي خود را از دست داد. او در خرداد 1365 با رفتن به عراق و تبديل شدن به مزدور صدام حسين، مشروعيت اجتماعي خود را نيز از دست داد و منفور خاص و عام شد. و اما در سال 1382 با سرنگون شدن تنها حامي دولتي اش يعني صدام حسين، روند از دست دادن حيات فيزيكي فرقه اش نيز شروع شد. او همه چيز را از دست داد و فرقه او در حال حاضر حتي به عنوان يك نيروي مزدور هم جايي نداشته و ندارد. در چنين شرايطي آيا بهترين كار مخفي شدن و پاسخگو نبودن نيست؟

 



كشف جريان انحرافي در فتنه سبز! (خبر ويژه)

مواضع پرنوسان شوراي هماهنگي سبز باعث ترديد بيشتر نسبت به هويت گردانندگان آن در ميان رسانه هاي وابسته به اپوزيسيون شده است.
سايت راديو زمانه در مطلبي با عنوان پروژه تطهير اصلاح طلبان نوشت: هيچ گاه مشخص نشد اعضاي شوراي هماهنگي سبز چه كساني هستند. بيانيه اخير اين شورا نشان مي دهد اصلاح طلبان همچنان به افق تيره انتخابات چشم دوخته اند و رويا در سر مي پرورانند.
اين پايگاه مجازي همچنين نوشت: با توجه به اينكه شوراي هماهنگي سبز اميد به دليل عدم شفافيت و اينكه به طرز مشكوكي عنوان مي كنند كه همه اعضاي آن در داخل ايران به سر مي برند و همچنين به گفته مجتبي واحدي، مهدي كروبي هيچ نماينده اي در اين شورا ندارد، استقبال عمومي از اين شورا ناچيز بوده است. حتي با توجه به اينكه فراخوان تظاهرات سكوت سالگرد انتخابات با استقبال روبه رو نشد، اساسا اين شورا از مشروعيت براي اظهارنظر از جانب جنبش سبز ساقط مي شود. مي توانيم يك قدم هم فراتر بگذاريم و بگوييم اينكه مواضع كنوني شوراي سبز، با سخنان پيشين سيدمحمد خاتمي هماهنگ شده و وب سايت هاي اصلاح طلب براي تطهير چهره سيد خندان قلم مي زنند (كسي كه در يك سال و نيم نخست شكل گيري جنبش سبز سكوت پيشه كرده بود)، نشانه ظهور جريان انحرافي اصلاح طلب ها در جنبش سبز و عزم آنان در فشار براي تغيير ماهيت جنبش است. فراموش نكنيم به گفته اكبر اعلمي نماينده دور ششم و هفتم مجلس، شوراي عالي امنيت ملي به رياست خاتمي، حبس خانگي آيت الله منتظري را به تصويب رساند.

 



او نفوذي نيست يا ما نفوذي نيستيم؟! (خبر ويژه)

شماري از مخالفان مقيم خارج كشور اتهام وارده به احمد باطبي درباره اينكه وي نفوذي وزارت اطلاعات در ميان اپوزيسيون است را تكذيب كردند.
اين عده كه اغلب آنها افراد گمنام هستند در نامه مشتركي نوشته اند «طرح اين اتهامات واهي پروژه جديدي براي ترور شخصيت فعالان دانشجويي و سياسي خارج از كشور است... ما به عنوان كساني كه شاهد فعاليت هاي اين كوشنده سابق دانشجويي و مدافع فعلي حقوق بشر بوده ايم، اين گونه اقدامات موهن و غيراخلاقي را محكوم مي كنيم. بسي مايه تاسف است فردي كه سالها در زندان جمهوري اسلامي بوده، به ادعاي واهي همكاري مستمر با مامورين وزارت اطلاعات و لو دادن مبارزان منتسب گردد. البته ما در اين نامه در مقام داوري پيرامون مواضع نظري و كارنامه عملكرد وي نيستيم.»(!)
پاي اين نامه امضاي محسن سازگارا، علي افشاري، فاطمه حقيقت جو، عليرضا نوري زاده، فريبا داودي مهاجر، اكبر عطري و واحدي ديده مي شود. شماري از اين افراد پس از ماجراي الماس فريب (مدحي) در محافل ضدانقلاب متهم شده بودند كه نفوذي دستگاههاي امنيتي ايران هستند.
تارا نيازي نامزد احمد باطبي كه توسط خود وي از كشور گريخت و پس از 2 سال زندگي مشترك با باطبي، اقدام به متاركه كرد به تازگي از احضار باطبي به اف بي آي خبر داده و گفته بود اف بي آي آگاه شده كه نامبرده با برخي ماموران امنيتي ايران در تماس است و دست كم 200 تن از اعضاي اپوزيسيون را لو داده است.

 



ماله كشي به روش گنده گويي همين نبوغت مارو كشته! (خبر ويژه)

يكي از رابطين محمدرضا مدحي در پروژه اطلاعاتي الماس فريب، نسبت به توان نظامي و امنيتي جمهوري اسلامي ايران هشدار داد.
اميرحسين جهانشاهي كه ويدئو و عكس هاي يادگاري متعددي با مدحي گرفته، در اقدامي معنادار به تخطئه جمهوري اسلامي پرداخت و گفت: در طول چند سال گذشته من بارها در مصاحبه هاي مختلف و به ويژه در كتابم توضيح داده بودم كه چگونه حكومت اسلامي از تمام گروه هاي تروريستي نظير حزب الله، حماس، طالبان و... حمايت مي كند.
امروز دولت آمريكا بعد از چند سال و مانند هميشه با تاخير، متوجه شده است كه گروه هاي تروريستي از حمايت مستقيم و غيرمستقيم حكومت اسلامي بهره مند هستند. بار ديگر تكرار مي كنم كه حكومت اسلامي ايران بسيار خطرناكتر از آن چيزي است كه ديويدكوهن، معاون وزير خزانه داري اعلام مي كند چرا كه گروه هاي تروريستي كه زير نفوذ حكومت ايران هستند و با آن همكاري مي كنند در اكثر كشورهاي غربي دست به ذخيره بمب هاي شيميايي و بمب هاي كثيف زده اند براي اينكه در موقع مناسب از آنها استفاده نمايند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14