(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


چهارشنبه 12 مرداد 1390- شماره 19990

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
چگونه دور مي خورند ؟! (يادداشت روز)
آرزو (گفت و شنود)
آخرين رايزني ها درباره تركيب نهايي گروه 8 نفره
كيهان و خوانندگان
مظفر: عوامل موثر در فتنه 88 حق شرط گذاري براي نظام را ندارند
مهمان پرست: جزئيات طرح «گام به گام» روسيه در حال دريافت است
چرا نفرت از آمريكا در دوران اوباما شدت گرفت؟ (خبر ويژه)
سيانيوز اين آقا را هم در فهرست افراد مجاز براي تقليد گذاشت! (خبر ويژه)
اخراج 100كارمند، BBC را فلج كرد (خبر ويژه)
نفوذي ها پاس مي دهند ،كيهان آبشار مي زند! (خبر ويژه)
آقاي خاتمي! ادعاي اخلاق و مسالمت با رفتار چارواداري جمع نمي شود! (خبر ويژه)



چگونه دور مي خورند ؟! (يادداشت روز)

آشكار شدن تجارت غير مستقيم هزاران شركت از مليت هاي مختلف با شركت هاي ايراني و بي اعتنايي آنها به تحريم هاي آمريكا، بار ديگر دشواري هاي موجود بر سر راه استفاده از ابزار تحريم براي اثرگذاري بر اراده كشوري مانند ايران را برجسته كرده است. اين يادداشت تلاش مي كند نشان بدهد به چه دليل در دنياي كنوني «تحريم» يك گزينه موثر براي اعمال فشار بر كشورهايي مانند ايران نيست و به آساني دور مي خورد.
ظاهر موضوع خيلي ساده است و احتمالا هر روز چند بار گوشه و كنار جهان رخ مي دهد بي آنكه مخبران وزارت خارجه يا دستگاه هاي اطلاعاتي آمريكا و اسراييل حتي از آن باخبر شوند. يك شركت واسطه كالا يا خدماتي را ميان شركت هاي ايراني و طرف هاي معامله آنها جابجا مي كند و هزينه معمولا ناچيزي بابت واسطه گري خود دريافت مي كند بي آنكه هيچ ردي بر جا بماند يا كسي بتواند مبدا و مقصد توليد و دريافت كالا و خدمات را تشخيص بدهد.
به عنوان نمونه و در يك مورد خاص، شركت تانكر پاسيفيك كه در سنگاپور مستقر است يك تانكر نفتي را به شركت كريستال گروپ در دوبي فروخته و آن شركت هم اين تانكر را در اختيار ايران قرار داده است. چند هفته قبل، آمريكايي ها بعد از گذشت حدود 10 ماه به قضيه پي برده اند اما مدركي نداشتند كه ثابت كند تانكر پاسيفيك مستقيما با ايران معامله كرده است. شبيه همين اتفاق در مورد نفتكش هايي كه به بنادر ايراني تردد مي كردند هم رخ داده است. همانطور كه تانكر پاسيفيك هم در بيانيه اي رسمي اعلام كرد تانكرها در واقع نه متعلق به اين شركت بلكه از آن شركت سامانا واقع در موناكو بوده اند.
اين يك الگوي كلي است كه نشان مي دهد اجراي موثر تحريم عليه كشوري مانند ايران آن هم در جهاني كه مملو از شركت هاي كوچك و بزرگ با كاركردهاي بسيار متنوع است تا چه حد دشوار است و عملا پيدا كردن شركت هايي كه براي تحريم هاي آمريكا تره خرد نمي كنند، از يافتن سوزن در انبار كاه هم سخت تر است.
در واقع مسئله بسيار اساسي تر است. همانطور كه روس ها گاهي تلاش مي كنند به زبان بي زباني بگويند مسئله اين است كه گزينه اي به نام تحريم آن هم در مقابل كشور بزرگ و توانمندي مانند ايران مدت هاست كاركرد خود را از دست داده است. اقتصاد جهاني بسيار بزرگ و گسترده شده و ديگر هيچ كشور يا هيچ ائتلافي از كشورها نمي تواند به آن دستور بدهد. پديده اي به نام جهاني شدن اقتصاد كه عملا منجر به برداشته شدن مرزهاي جغرافيايي از سر راه مبادله كالا و خدمات شده، شبكه اي چنان پيچيده از روابط تجاري را پديد آورده است كه هيچ سرويس اطلاعاتي نمي تواند ادعا كند حتي بر جزء كوچكي از آن اشراف دارد و آن را كنترل مي كند.
اقتصاد فقط يك منطق دارد: سود. وقتي كسي به عنوان خريدار، طرفي به عنوان فروشنده، پولي براي پرداخت و كالايي براي مبادله وجود دارد، معامله تجاري كه محصول تركيب اينهاست بدون شك رخ خواهد داد. اصلا مهم نيست كه طرف هاي معامله در كجاي جهان قرار دارند يا نامشان چيست. هيچ شركتي در جهان حتي اگر دفتر آن در قلب واشينگتن باشد به خاطر اخم و بداخلاقي وزارت خزانه داري آمريكا از سود واقعي و قطعي در معامله تجاري خود با ايران صرف نظر نمي كند. نمونه اي از اين دست گزارشي بود كه وال استريت ژورنال منتشر كرد و در آن گفته شده بود كه دولت آمريكا خود بي آن كه بداند ظرف 10 سال گذشته مجوز لازم براي تجارت ميان ايران و ده هزار شركت آمريكايي را صادر كرده است! شايد كشف همين موارد بود كه باعث شد فردي مانند استوارت لوي كه بسياري او را معمار تحريم هاي يك جانبه عليه ايران مي دانند، حضور خود در پست معاون امور ضد تروريسم و اطلاعات مالي وزارت خزانه داري آمريكا را بي فايده ببيند و استعفا بدهد.
در ساده ترين حالت اتفاقي كه موقع دور خوردن تحريم ها رخ مي دهد عوض شدن نام ها و نشاني هاست. در قطعنامه هاي سازمان ملل يا تحريم هاي آمريكا و اروپا گفته مي شود كه فرد x يا شركت y تحت تحريم قرار دارد يعني نمي تواند با شركت هاي اروپايي و آمريكايي معامله كند. اما اگر اين فرد يا شركت با انجام يك عمليات ساده حقوقي نام خود را به z يا w تغيير دهد و نشاني جديدي را هم ثبت كند ديگر مشمول تحريم ها نيست و هيچ دليل قانوني براي جلوگيري از تجارت آن وجود نخواهد داشت. كشف و اثبات اينكه x همان z، يا y همان w است، به يك پي گيري سنگين اطلاعاتي نياز دارد كه مسلما دولت آمريكا نمي تواند آن را سالانه در مورد بيش از 100 شركت اعمال كند و اين در مقابل انبوه شركت هايي كه ممكن است اين وضعيت در مورد آنها صادق باشد تقريبا هيچ است. تازه بعد از آنكه چنين كشفي رخ داد بايد قطعنامه يا فرمان اجرايي جديدي صادر شود و شركت هاي جديد هم مشمول تحريم واقع شوند آن هم در حالي كه در اين فاصله احتمالا هزاران نام و آدرس جديد ديگر ثبت شده است. اين يك فرايند بي پايان است كه مي تواند براي سال هاي طولاني پي گيري شود و آمريكايي ها در آن همواره نقش پياده هايي را دارند كه دنبال سواره ها مي دوند.
همين حالا ميان تحريم هاي شوراي امنيت و تحريم هاي يكجانبه اعمال شده از سوي آمريكا، و همچنين ميان اين دو دسته تحريم با تحريم هاي يك جانبه اروپا عليه ايران، اختلاف هاي فاحشي وجود دارد. تحريم هاي آمريكا خريد نفت را ممنوع نمي كند اما براي معامله با دلار محدوديت هايي ايجاد مي كند. در عوض اين تحريم ها فروش بنزين به ايران را ممنوع مي كند. اما تحريم هاي اروپا هيچ محدوديتي براي خريد نفت از ايران يا فروش بنزين به آن قائل نيست و معامله با يورو را هم ممنوع نمي كند. آنچه در تحريم هاي اتحاديه اروپا روي آن تاكيد شده اين است كه سرمايه گذاري در بخش نفت و گاز ايران ممنوع است. در اينجا به اين موضوع كاري نداريم كه تحريم بنزين هيچ نتيجه اي جز خودكفا شدن ايران در توليد داخلي سوخت نداشت و تحريم سرمايه گذاري در صنايع نفتي هم تنها به ضرر چند شركت اروپايي تمام شده كه جاي خود را به رقيباني سمج از آسياي ميانه و شرق آسيا داده اند و با حسرت، سود بردن آنها را تماشا مي كنند؛ بلكه نكته اين است كه همين اختلاف هاي حقوقي ميان تحريم هاي اعمال شده از سوي آمريكا و اروپا هم خود بدل به گريزگاهي جديد براي دور زدن تحريم ها شده است به گونه اي كه گزارش ها نشان مي دهد از زمان اعمال تحريم هاي يك جانبه اروپا عليه ايران در سال 2010، مراجعه به دفاتر حقوقي در كشوري مانند آلمان براي يافتن روش دور زدن تحريم ها بيش از 40 برابر شده است!
آنچه در اينجا درباره آن بحث شد صرفا مروري بر چند گزينه كم و بيش شناخته شده از فهرست بلند ابتكارهايي بود كه براي دور زدن تحريم ها مي توان از آن استفاده كرد. آمريكايي ها براي موثر كردن تحريم بايد همه قواعدي را كه خود درباره آزادي گردش پول و سرمايه و عدم دخالت دولت در بازار وضع كرده و آنها را تا مرتبه اصولي مقدس بالا برده اند نقض كنند. جلوي تجارت را نمي توان گرفت. فقط طرف ها ونام ها عوض مي شوند، واسطه ها جابجا مي شود و احيانا قيمت ها كمي بالا مي رود. در بدترين حالت، شركت هاي بزرگ با كوچك ها جابجا مي شود و محل تجارت از غرب به شرق مي رود در حالي كه عملا غرب و شرقي هم در جهان تجارت وجود ندارد.
بنابراين، آنچه تحريم ها را ناكام مي گذارد بيش از آنكه به ابتكار عمل هاي ايران مربوط باشد ناشي از منطق بازار و اقتضائات اقتصاد جهاني شده است و اينها چيزي نيست كه آمريكا و هيچ قدرت ديگري از عهده فشل كردن آن برآيد.
مهدي محمدي

 



آرزو (گفت و شنود)

گفت: از محاكمه ديكتاتور مصر چه خبر؟!
گفتم: قرار است امروز محاكمه بشود.
گفت: ولي اعلام كرده كه به شدت مريض است و نمي تواند در دادگاه حاضر شود!
گفتم: همه ديكتاتورها مريضند. همين حسني مبارك اگر مرض نداشت كه به آنهمه قتل عام مردم بي گناه و غارتگري و نوكري براي اسرائيل دست نمي زد.
گفت: مردم مصر مي گويند دادگاه نبايد به اين دروغ ها توجه كند. آمريكا و اسرائيل از طريق عوامل خود آنقدر به اين بهانه ها ادامه مي دهند تا ديكتاتور مصر بميرد و محاكمه نشود و اسرار آمريكا و اسرائيل را فاش نكند!
گفتم: قاتلي محكوم به اعدام بود. از او پرسيدند آخرين آرزويت را بگو. قاتل گفت آرزو دارم قبل از مرگ پسرم را ببينم! قاضي گفت، بسيار خوب! پسرت كجاست كه برويم و او را بياوريم؟! قاتل گفت؛ آقاي قاضي! متاسفانه هنوز ازدواج نكرده ام.

 



آخرين رايزني ها درباره تركيب نهايي گروه 8 نفره

رايزني احزاب و گروههاي شاخص جريان اصولگرا براي نهايي كردن مكانيسم انتخاباتي 8+7 همچنان ادامه دارد.
كامران باقري لنكراني، عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي روز گذشته با بيان اينكه اصل اساسي ما اين است كه اصولگرايان در انتخابات مجلس نهم با يك پرچم واحد حضور پيدا كنند، گفت: به نظر مي رسد با سازوكار فعلي كه جامعتين در حال پيگيري آن است، اين پرچم واحد فراهم خواهد شد.
وي افزود: ضروري است كه در اين مجموعه، اصول و محورهاي كار همانطور كه از آموزه هاي امام(ره) و رهبري برمي آيد اعمال شود و تلاش شود تا روند وحدت، اصولي و اصولگرايانه باشد.
وي با اشاره به اينكه هر تصميمي كه در اين زمينه گرفته شود يك تصميم جمعي و براساس تفاهم است، گفت: جبهه پايداري نيز متعهد به اساس سازوكار است در عين آنكه پيشنهادات خود را نيز ارائه مي دهد.
لنكراني كه با فارس گفت وگو مي كرد، ادامه داد: مبناي شكل گيري جبهه پايداري اين است كه رويش هاي دهه گذشته هم اكنون تصميم دارند صحبت ها و گفتمان خود را به صورتي واضح تر بيان كنند. البته محورها نقش خود را دارند و تصميم گيري ها نيز در روال خود شكل مي گيرد.
آيت الله خزعلي، عضو مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه پيش قدمي آيت الله مهدوي كني، براي به وحدت رساندن جريان اصولگرايي مورد تاييد است، خاطرنشان كرد: اميدواريم با پيگيري هاي جدي كه از سوي اين گروه با محوريت آيت الله مهدوي صورت مي گيرد، اين حركت بزرگ به نتيجه برسد.
وي با بيان اينكه انتظار مي رود با محوريت آيت الله مهدوي كني در گروه وحدت اصولگرايي اهداف والاي اصولگرايان كه مبتني بر فرمايشات امام راحل و رهبر گرانقدر نظام است، محقق شود، تصريح كرد: ايشان با تشكيل گروه وحدت اصولگرايي حركت بسيار ارزنده اي انجام دادند و ثابت كردند از نيروهاي به حق تاثيرگذار و ارزشي در نظام جمهوري اسلامي هستند.
آيت الله خزعلي در خاتمه عنوان كرد: تشكيل گروهها و جبهه هاي مختلف در بين اصولگرايان نهايتا بايد به يك گروه ختم شود كه آيت الله مهدوي محوريت خوبي در بين اصولگرايان دارند. تشكيل جبهه هاي مختلف در بين اصولگرايان نهايتا بايد به آيت الله مهدوي كني و كميته 15 نفره ختم شود. زيرا ايشان در بين اصولگرايان محوريت دارند.
دبيركل جمعيت ايثارگران نيز در خصوص زمان تشكيل جلسه كميته وحدت اصولگرايان گفت: يكي از مهم ترين دلايل تاخير در برگزاري اين جلسه مشخص نبودن وضعيت يك ضلع از كميته بود كه با اعلام موجوديت جبهه پايداري اين روند سرعت يافته است و به شكل گيري جبهه متحد اصولگرايان يا كميته 8+7 كمك كرده است.
فدايي كه با مهر گفت وگو مي كرد با انتقاد تلويحي از سهم دادن به افراد در مكانيسم 8+7 اظهار داشت: من بيش از اشخاص به هدف و محتواي وحدت اعتقاد دارم اما با حفظ موضع معتقدم اگر قرار است به افراد پرداخته شود، شخصيتي مانند احمد توكلي كه از سابقه ديرينه در عرصه سياسي برخوردار است، نسبت به خيلي از افراد اولويت دارد.
سيدمحمد جواد ابطحي، عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس نيز با بيان اينكه مواضع جامعتين فصل الخطاب اصولگرايان است، عنوان كرد: تمام جبهه هاي تشكيل شده اصولگرايي اعم از ايستادگي، پايداري، پيروان خط امام و رهبري و موتلفه براساس انسجام و وحدت اصولگرايي نهايتا به توافق خواهند رسيد.
اين نماينده اصولگراي مجلس هشتم خاطرنشان كرد: پيشنهاد روزنامه «كيهان» در خصوص كميته 15 نفره مورد توجه است؛ آنها پيشنهاد دادند افرادي كه در كادر كميته 7+8 قرار مي گيرند براي انتخابات مجلس نهم كانديدا نشوند تا شائبه سهم خواهي نيز به وجود نيايد.
پس از معرفي شدن حجت الاسلام خاموشي به عنوان نماينده محمدباقر قاليباف در كميته وحدت اصولگرايان برخي سايت ها و خبرگزاري ها از جايگزين شدن «مرتضي طلايي» عضو شوراي شهر به جاي وي خبر دادند.
طلايي در گفت وگو با فارس ضمن تكذيب كردن اين خبر گفت: آقاي خاموشي به عنوان نماينده آقاي قاليباف براي عضويت در كميته 15 نفره اصولگرايان معرفي شده اند و كماكان خودشان اين وظيفه را برعهده دارند.
كيهان و خوانندگان

¤ با تشكيل هيئت عالي حل اختلاف و تنظيم روابط قواي سه گانه از سوي رهبرمعظم انقلاب اميد است بعد از اين اختلافات طبيعي و قابل حل قواي سه گانه رسانه اي و بزرگنمايي نشود تا به دور از تشويش اذهان عمومي فضاي تفاهم و وحدت و همدلي با اين درايت ستودني رهبر معظم انقلاب بيش از پيش در جامعه ملموس و محسوس گردد.
حبيب اشرفي- اروميه
¤ ً در مورد انتخابات مجلس بهترين روشنگري اين است كه جدولي از مصوبات كليدي مجلس تهيه و مخالفان و موافقان نيز فهرست شوند تا مردم به آگاهي لازم براي شناخت صحيح برسند و ادعاها را با عمل محك بزنند.
6945---5190
¤ گروه هاي موسوم به اصلاح طلب كه در انتخابات سال 88 با ادعاي وجود تقلب در انتخابات، كشور را به آشوب كشاندند در انتخابات آتي بايستي پيش از هر كاري بر صحت انتخابات سال 88 تاكيد كرده و به اشتباه آشوب ساز خود اعتراف كنند.
خانم عبداللهي- تهران
¤ بنده با نظر يادداشت روز كيهان كه اصولگرايان اگر ضربه بخورند از جانب خودشان است، كاملاً موافق هستم و اضافه مي كنم همه بايد زير چتر اسلام با محوريت ولايت فقيه جمع بشوند و دنياطلبي را كنار بگذارند. اصحاب فتنه هم آن قدر كارنامه خودشان را ننگين و جنايت آميز كرده اند كه ديگر براي كسي محلي از اعراب ندارند.
1319--0519
¤ مسئولين را به عبرت آموزي از سريال مختار و تنها گذاشتن او در لحظات سخت و گردن زدن همه آنها پس از مختار هشدار مي دهم كه لحظه اي از رهبري حضرت ايت الله العظمي خامنه اي غفلت نورزند.
0875---0915
¤ تورم پايدار طي سالهاي اخير مانعي است كه اجازه نمي دهد ارزش ريال ايران سر و سامان يابد و حذف چهار صفر هم تأثيري در كل قضيه ندارد بنابراين دولتمردان بايد قبل از هر اصلاحي به كاهش و حذف تورم اقدام نمايند.
2523---0913
¤ در خيابان هاي پرتردد و مركزي كلان شهر رشت علاوه بر دكه هاي مطبوعاتي كه فروش همه اقلام از مطبوعاتي تا غذايي مي باشند بالغ بر 300 دست فروش هم مشاهده مي شود كه در دو طرف پياده روهاي خيابان ها بساط پهن كرده اند و كسي هم بر آنها نظارت ندارد.
تمدن- رشت
¤ با توجه به بحث هدفمندي يارانه ها شايسته است سازمان آب و فاضلاب نيز در قوانين 40 سال گذشته خود تجديدنظر كند و نسبت به واگذاري كنتور جداگانه براي مجتمع هاي آپارتماني در داخل مجتمع ها اقدام نمايد. متأسفانه با پيگيري هاي متعدد سازمان آب اعلام مي كند كه ما درب مجتمع كنتور تحويل مي دهيم كه اين مسئله با توجه به تراكم واحدهاي مسكوني 40-30 واحدي فضايي براي نصب اين همه كنتور وجود ندارد شايسته است وزير محترم نيرو و ديگر مسئولين تدبير عاقلانه اي بينديشند تا اين مشكل حل شود.
از طرف جمع كثيري از مجتمع هاي مسكوني
¤ ما اهالي كوي نظام پزشكي بجنورد (خراسان شمالي) از مسئولين سازمان آب تقاضا داريم كه با توجه به فرا رسيدن ماه مبارك رمضان فكري به حال قطع مداوم آب منطقه ما كنند.
1730---0915
¤ از فرمانده ناجا درخواست مي شود مشكل پرداخت جريمه رانندگي را با بانكها حل نمايند. حضوري كه نمي پذيرند خودپرداز و تلفني هم كه مشكل است بايد گفت پرداخت جريمه رانندگي خود جريمه اي ديگر است.
3096---0915
¤ دبير ستاد طرح هدفمند كردن يارانه ها در مصاحبه خويش اعلام كرد با اجرايي شدن طرح، دولت در مقايسه با مردم صرفه جويي بيشتري داشته است. اولاً چنين قياسي قياس مع الفارق است ثانياً آنچه كه ما مردم در دستگاه هاي دولتي از اسراف در مصرف آب و برق مشاهده مي كنيم آمار اعلام شده از سوي دولت را مخدوش مي كند. مثلاً همين روشن ماندن چراغ هاي روشنايي ساختمان هاي دولتي بعد از ساعات اداري چگونه باعث شده كه آمار مصرف برق دولتي ها پايين بيايد.
4061---0917
¤ تامين اجتماعي شعبه 13 پرداخت حقوق بنده و خيلي از بازنشستگان ديگر را به بانك رفاه كارگران در انتهاي خيابان آذربايجان محول كرده است اما هميشه در موقع دريافت حقوق با مشكلات عديده اي روبه رو هستيم و هر موقع به بانك مراجعه مي كنيم با نبود پول و يا نرسيدن پول به بانك مواجه مي شويم. خواهشمند است تدابيري بينديشيد.
پيكر
¤ افزايش 10درصدي حقوق شامل حق عائله مندي كاركنان شاغل و بازنشسته همه ادارات شده است الا بازنشسته هاي آموزش و پرورش، چرا؟!
مهدي زاده- فرهنگي بازنشسته
¤ از وزارت بازرگاني تقاضا مي كنم كه يارانه شركت هاي لبنيات را پرداخت كنند تا اين شركت ها هم پول شير دامداران را بدهند.
اكبري- كرمانشاه
¤ مي خواستم از صداوسيما به خاطر پخش برنامه هاي مربوط به دفاع مقدس در ساعت 2 نصف شب كه بسياري از مردم و جوانان خواب هستند گلايه و انتقاد بكنم.
اصغر ضيايي- كردستان
¤ انبوه سازان مسكن مهر بابل شهرك سلطان محمد 5/2 سال پيش وعده داده بودند كه مسكن متقاضيان 8 ماهه تحويل داده خواهد شد ولي نه تنها اين وعده محقق نشده است بلكه آنها 5/4 ميليون تومان نيز اضافه بر آنكه قبلا پرداخت كرده بوديم مجددا مطالبه كرده اند كه با توجه به شرايط نامطلوب معيشتي متقاضيان درخواست چنين مبلغي عادلانه نيست. از وزير محترم مسكن و رئيس جمهور محترم تقاضا مي كنيم كه به اين مسئله رسيدگي فرمايند.
قاسمي- بابل
¤ دولت اعلام كرده به خاطر شبكه بانكي پرداخت يارانه را به اواسط ماه موكول كرده آيا مردم مهم ترند يا شبكه بانكي؟ چرا اين اقدام درست در ايامي صورت مي گيرد كه به ماه مبارك رمضان متصل است؟
صابر
¤ در يك مركز تحقيقاتي وابسته به جهاد كشاورزي كار مي كنم. نزديك 4 سال است حقوق نگرفته ام به كجا بايد شكايت نمايم و چه كسي پاسخگوي حل مشكل ماست؟
3446---0912
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست داريم ممنوعيت تدريس مديران و معاونين را لغو نمايد تا بر حسب نياز بتوانند به صورت محدود چند ساعتي را تدريس بكنند و مشكل مدارس حل بشود.
6512---0919
¤ در شهر جديد پرند فقط يك دبيرستان پسرانه وجود دارد و براي سال تحصيلي جديد حدود 800 نفر دانش آموز ثبت نام كرده اند. در نتيجه، مسئولين دبيرستان تصميم گرفته اند آن را به صورت دو شيفته اداره بكنند. اگر مسئولين شهروندان تهراني را تشويق به مهاجرت به شهرك هاي اقماري مي كنند حداقل خدمات خوب بدهند كه خانواده ها مشكل پيدا نكنند و از كرده خود پشيمان نشوند.
ناصري
پاسخ مديركل آموزش و پرورش استان اردبيل
در پاسخ به مطلب مندرج با عنوان «كارت هاي بيمه طلايي تمديد نشده است» در شماره 19977 تاريخ 28/4/90 در روزنامه به آگاهي مي رساند: «برابر بررسي هاي به عمل آمده كارت طلايي برادر عسگر برادري در تاريخ 3/5/90 از طريق شركت بيمه ايران شعب استان اردبيل صادر و تحويل منطقه محل خدمت (آموزش و پرورش شهرستان خلخال) خواهد شد، در ضمن در صورت عدم وجود كارت، همكاران مي توانند از طريق معرفي نامه از تاريخ 1/2/90 از خدمات بيمه طلايي بهره مند شوند.»

¤ عروسي هايي كه در شهرستان ابهر انجام مي شود شهروندان تا دو نصف شب آسايش ندارند. با پليس 110 هم تماس گرفته و شكايت كرده ايم. ترتيب اثر نمي دهند. تصور بفرماييد وقتي پليس كه بايد حافظ امنيت شهروندان باشد نسبت به موضوع بي تفاوت بشود چه وضعي پيش مي آيد.
فخيمي
¤ در ديداري كه رئيس دانشگاه آزاد از واحد دانشگاه آزاد شهرستان ابهر داشتند اجازه ندادند هيچ دانشجويي در مراسم به اظهارنظر و بيان خواسته هاي خود بپردازد. وقتي هم كه موقع اذان شد ايشان برعكس همراهان مستقيم به غذاخوري براي صرف ناهار رفتند.
ن-ف
¤ خطاب به كساني كه از طرح فراتر از حد موضوع ناامني و شرارت اوباش در رسانه ها و افكار عمومي گلايه مند شده اند عرض مي كنيم آيا آرامش و آسايش حق و حقوق شهروندان محسوب نمي شود؟ چرا بايد اراذل و اوباش بتوانند هر از گاهي امنيت جامعه را مختل كنند و نسبت به گذشته نيز جسورتر بشوند. اگر هر مسئولي به اندازه اختيارات خود به اين وضع سروسامان مي داد امروز نه پايه هاي امر به معروف و نهي از منكر جامعه سست مي شد و نه ناهيان از منكر مورد ضرب و شتم قرار مي گرفتند.
محمودي
¤ سه ماه از ازدواج فرزندم گذشته با اينكه آمار ايشان از تعداد خانوار بنده كم شده ولي در طول اين چند ماه يارانه خودش و همسرش را نپرداخته اند. چرا مسئولين براي كم كردن خيلي سريع عمل مي كنند ولي در انجام تعهدات خود كاهل هستند.
حق شناس
¤ در درگيريهاي اخير سپاه پاسداران با نيروهاي ضدانقلاب در منطقه شمال غرب تعدادي از پاسداران جان بر كف از استان هاي قم و كهگيلويه و بويراحمد به شهادت رسيدند.
ولي متاسفانه صداو سيما درباره شهداي كهگيلويه و بويراحمد پوشش خبري مناسبي نداد. چرا؟
8256---0937
¤ در استان اصفهان برخوردي با موتوسيكلت سواران متخلف نمي شود. شهروندان انتظار دارند مامورين نيروي انتظامي با شجاعت تمام قانون را اجرا بكنند و به كسي اجازه بي قانوني ندهند.
5367---0919
¤ در شهرستان ما يعني اردكان هر كاري كه انجام مي گيرد نماينده شهر ادعا مي كند كه او اين كار را انجام داده است حال كه چنين است اعلام مي كنيم اين شهرستان هيچ نيازي به فرماندار، بخشدار و... ندارد. حداقل با اين كار در هزينه هاي دولت صرفه جويي خواهد شد.
1808---0913
¤ كارگر شركتي كارخانه دولتي قند اسلام آباد غرب هستيم كه روزي 12 ساعت تمام كار مي كنيم. با اينكه روزهاي تعطيل هم سر كار مي رويم ماهيانه فقط 390 هزار تومان حقوق به ما مي دهند و از كارانه و اضافه كاري خبري نيست. چرا بايد به خاطر شركتي بودن حق و حقوق ما تضييع بشود.
6057---0918
¤ مي خواستم اطلاع رساني كنيد كه دستگاههاي مسئول با خانم تهمينه ميلاني كه در برنامه هفت سيماي جمهوري اسلامي به ملت ايران توهين كرد چه برخوردي كردند؟
8007---0919
¤ صبح روز 8/5/90 وقتي به بانك رفاه شعبه سه راه ورامين شهرري مراجعه كردم با تعداد زيادي مشتري در داخل بانك مواجه شدم كه در صف انتظار بودند. كاشف به عمل آمد كه دو نفر از كارمندان بانك كار را به خاطر صرف صبحانه تعطيل كرده بودند. وقتي اعتراض كرديم به جاي عذرخواهي شكايت از پايين بودن حقوقشان كردند و قيافه حق به جانب گرفتند.
پاسبان
¤ رياست جمهوري هزار و هشتصد نفر نيروي شركتي دارد كه هنوز تبديل عضويت نشده اند. پس چطور آقاي فروزنده در تاريخ 4/3/90 اعلام مي كند كه نيروهاي شركتي به صفر رسيده اند.
1065:0912
¤ ما ساكنين فاز يك زيباشهر زنجان با گذشت 15 سال از سكونت خود در اين شهرك از شهردار و ساير مسئولين مربوطه تقاضا داريم زمين اختصاص داده شده به فضاي سبز منطقه را احيا كنند. چرا بايد چنين زميني در حال حاضر محل تخليه زباله و نخاله هاي ساختماني باشد؟
1756:0912
¤ انتخاب نام پارس براي واحد پول ملي كشور قطعاً به همدلي و اتحاد بين اقوام مختلف ايران اسلامي لطمه خواهد زد. معلوم نيست بعضي از افراد با چنين پيشنهادي چه اهدافي را دنبال مي كنند؟
9375:0914
¤ افزايش غيركارشناسانه كرايه خط اتوبوس بهارستان- ميدان جمهوري از 125 تومان به 175 تومان موجب گرديده بين مسافرين و راننده اتوبوس بر سر 25 تومان باقي مانده از 200 تومان هميشه درگيري به وجود بيايد. چرا كه اكثر راننده ها به بهانه نداشتن پول خرد بقيه مبلغ پرداخت شده را برنمي گردانند.
4312:0912
¤ از فروردين ماه امسال براي گرفتن انشعاب برق به اداره مربوطه مراجعه مي كنم جواب مي دهند در نيمه دوم سال آذرماه نوبتم مي شود. لطفاً بنويسيد بنده كه تاكنون مستأجر بوده ام، وقتي منزلم آماده شده است چرا بايد به خاطر عدم همكاري و مساعدت مسئولين چندين ماه اضافه اجاره نشيني بكنم.
4335:0913
¤ از قول ما خطاب به مسئولين و مديران رسانه ملي كشور بنويسيد اصرار بر توليد و پخش سريال هايي چون ساختمان پزشكان جاي تأسف فراوان دارد.
1179:0913
¤ در تاريخ 26 اسفندماه سال 88 در كنكور كارداني پودماني دانشگاه علمي- كاربردي واحد هنر سنندج شركت كردم و پذيرفته شدم. چرا بايد بعد از گذشت نزديك به دو سال هنوز مدرك تحصيلي ما آماده تحويل نشده باشد.
3644:0917
¤ شهردار سابق زحمت كشيد براي ما پا به سن گذاشته ها كارت منزلت صادر كرد و در دوره صدارت شهردار فعلي به جاي اينكه به ما شهروندان سالخورده بيشتر رسيدگي بكنند براي يك استخر رفتن مرتب سنگ اندازي مي كنند. در استخر ساعي با اين مشكل روبه رو هستيم و نصيحت هاي ما تأثير ندارد.
امين
¤ در برنامه پارك ملت شبكه يك سيما مهمان برنامه با انگيزه تشويق مردم به ازدواج معنوي و سنتي با استفاده از ادبيات ايران قبل از اسلام از الهه هاي مختلف و رب النوع ها و نمادهايشان سخن مي گفت و از به كار بردن واژه هاي اسلامي پرهيز داشت. چرا؟
6441:0919
¤ برق خيابان شهيد خان محمدي در شهرري شب هنگام قطع مي شود. پيگيري كرديم مي گويند پست فشار قوي خراب است. آيا با اين جواب مي توان از مسئوليت گردن خالي كرد و اقدامي انجام نداد؟
2678:0912
¤ چنانچه در طرح باغ شهرها به مسائل زيست محيطي توجه شود از آنجا كه چنين طرحي سرمايه ها را به سمت توليد و اشتغال و رفع بيكاري سوق مي دهد طرح موفقي خواهد بود.
ايراني
¤ حال كه خيلي از كشورهاي اسلامي منطقه اين شجاعت را ندارند كه به تبعيت از ايران اسلامي در مقابل زورگويي هاي آمريكا و رژيم صهيونيستي بايستند لااقل از طريق نهادهاي قانون گذار خويش يك تشكل بين المللي مثلا دادگاه بين المللي اسلامي به وجود بياورند كه عليه جنايت كاران عالم موضع محكم بگيرد و آنان را محكوم كند.
عليمرداني
¤ آقاي لاريجاني رئيس محترم مجلس در مصاحبه خود گفته است دولت در اجراي هدفمند كردن يارانه ها خوب عمل نكرده است. به ايشان بفرماييد قانون هدفمند كردن يارانه ها را كه اجرا مي شود خود شما نمايندگان تصويب كرده ايد. از شخص شما واقعاً بعيد است.
2443:0915
¤ ظاهراً پرداخت فوق العاده جذب اعضاي غيرهيئت علمي دانشگاه هاي علوم پزشكي را بايد فقط در خواب ديد چرا كه در بيداري تحقق پيدا نكرده است.
9791:0915
¤ گروهي ايراني سرمايه گذار هستيم كه به كشور و مسئولين خود به ويژه رهبر معظم انقلاب افتخار مي كنيم. بنويسيد زماني كه به قشم براي سرمايه گذاري رفتيم با رفتار و برخورد بد و ناشايست معاون عمراني اين جزيره روبه رو شديم و تأسف خورديم. هيچ بعيد نيست كه اين حركات با هدف فرار سرمايه گذاري صورت مي گيرد و قصد عمدي در كار است.
0253:0912
¤ حقوق كاركنان شركت توزيع برق گيلان با تأخيرهاي طولاني پرداخت مي شود و جالب اينكه اخيرا 20درصد حقوق ها را پرداخت مي كنند. سرگردان مانده ايم با داشتن چندين قسط و مخارج زندگي چه بايد بكنيم.
9660---0911
¤ از سوي مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري قول داده شده بود مطالبات مربوط به شهريور سال 86 تا مهر 87 بازنشستگان در پايان سال 89 پرداخت شود. متأسفانه تاكنون اين وعده عملي نشده و اقدامي صورت نگرفته است چرا؟
9857---0913
¤ ما اهالي فاز يك زيباشهر زنجان با گذشت 15 سال سكونت در خيابان هاي عميد 1 و 3 و 5 از شهرداري و فرمانداري و ساير مسئولين شهر تقاضا مي كنيم زمين فضاي سبز منطقه را احيا كنند چرا كه در حال حاضر به محل تجمع زباله هاي ساختماني تبديل شده و موجب آزار و اذيت اهالي محل گرديده است.
جمعي از اهالي محل
¤ ماشين هاي خطي ميدان راه آهن به ميدان آزادي تا چند روز پيش 950 تومان بود ولي راننده ها بدون آنكه توجيهي براي اين افزايش قيمت ارائه كنند خودسرانه مبلغ غيرقانوني از مسافرين مطالبه مي كنند.
يك شهروند
¤ در واكنش به برگزاري همايش مسجد تقاضا مي كنم كه مدعوين اين همايش نسبت به پايان احداث مسجد ابوالفضل(ع) در جاده كوبيجان به لاهيجان كه بيش از 20 سال است نيمه كاره رها شده است اقدام عاجل بفرمايند.
آب پيكر- كوبيجان لاهيجان
¤ از شهردار محترم سؤال كنيد كه چرا ديگر كارت متروي 65 ساله ها (كارت منزلت) شارژ نمي شود.
يگانه
¤ نرخ عوارضي آزادراه تهران تبريز بيش از اندازه است. از مسئولان وزارت راه تقاضا مي كنيم كه نسبت به اين موضوع تجديد نظر فرمايند.
فواد كاسب- تهران
¤ اخيرا در برنامه هاي ويژه كودكان و نوجوانان از آهنگ هاي نامناسب استفاده مي شود. لطفا مسئولين صدا و سيما نسبت به اين موضوع تدابيري بينديشند.
دختر خانم جوان ايراني
¤ اينجانب فرزند شهيد ، 7 سال سابقه نهضت سوادآموزي دارم و يك سال پيماني آموزش و پرورش هستم و در شهرستان لاهرود خدمت مي نمايم. با توجه به دستور وزير و ابلاغيات مختلف مبني بر تغيير مقطع تدريس از ابتدايي به راهنمايي و انتقال به شهر اردبيل متأسفانه آموزش و پرورش لاهرود از عمل به دستور وزير و ابلاغيات امتناع مي ورزد از وزير محترم عاجزانه درخواست مي شود مشكل ما را مرتفع نمايند.
خانم حميده اسدي نصيرآبادي فرزند شهيد عمليات كربلا-5
¤ پس از خريد يك بسته پنير 400 گرمي به قيمت 750/18 ريال وقتي در آن را باز كرديم با يك تار مويي در لاي پنير مواجه شديم و با مراكز متعدد زير تماس گرفتيم ولي متأسفانه يا پاسخگو نبودند يا گوشي را كسي برنمي داشت.
با شركت: 1-پگاه همدان، 2-پيام بهداشت، 3-سازمان استاندارد كشور، 124 تعزيرات...، 111 دولت و صدا و سيماي همدان تماس گرفتيم نتيجه نداشت و...
مقدم
¤ به مسئولين بگوييد به جاي دعواهاي سياسي در سال جهاد اقتصادي به مهار تورم و دست گيري از فقرا، رفع مشكل بيكاري و ازدواج جوانان فكر كنند.
6623---0938
¤ دو ماه است كه به دنبال وام ازدواج 5 ميليوني ام و هر روز بانك ملي بهانه اي مي گيرد تا ما را از دريافت وام منصرف كند. اي كاش ما نيز آقازاده بوديم و وام ميلياردي بدون دردسر مي گرفتيم. پس انقلاب در نظام بانكي چي شد؟
3875---0916
¤ ما اهالي جوانان روستاي چارك در حومه شهر خورموج استان بوشهر كه به دهكده قرآني مشهور است هستيم. متأسفانه چندين سال است كه شهرداري زباله هاي شهر خورموج را در مسير منتهي به اين روستا و روستاهاي اطراف انباشته مي كند و امراض و دود و زشتي هاي آن را نصيب روستاي ما مي سازد، از شهرداري خورموج و مسئولين امر درخواست مي شود نسبت به حل مشكل ياد شده تدبيري بينديشند.
جمعي از اهالي روستاي چارك استان بوشهر
¤ با افزايش قيمت بليط قطار (چهار تخته رجا تهران- مشهد) انتظار افزايش كيفيت آن نيز مي رود ولي در برخي موارد مشاهده مي شود كه كيفيت آن پايين هم آمده است (تخت هاي معيوب، پيچ هاي بسته نشده كه باعث پارگي لباس و ساك ها مي شود و...)
ميثم
¤ از نيروي انتظامي و جوانان مؤمن و حزب الهي و بسيجي انتظار مي رود با پديده بدحجابي در شهر لاهيجان برخورد نمايند. چطور عده اي به هنجارشكني و دهن كجي به آرمان هاي شهدا مشغولند.
3796---0911
¤ تعبيري كه حجت الاسلام پناهيان استاد حوزه و دانشگاه از ظهور و رابطه آن با دانايي و ايمان مردم داشتند خيلي جالب بود از ايشان بابت بسته بندي هاي كاملي كه از دستورالعمل زندگي در اسلام ارائه مي دهند تشكر مي كنيم.
9005-0913
¤ آمريكا به هر كشوري كه تجاوز كرده و يا آن را به اشغال درآورده در عرصه فرهنگي اقدام به كارهايي مثل حذف مفاهيم جهاد و شهادت از كتب درسي و حذف بسم الله الرحمن الرحيم از ابتداي مطالب درسي كرده است. بنابراين بايد گفت دشمني آنها با اسلام ناب محمدي است.
2878-0919
¤ چرا اول انقلاب كه هنوز دستگاه هاي امنيتي فاقد انسجام لازم بودند اراذل و اوباش امنيت نداشتند. ولي الان برعكس، مردم از دست آنان آسايش ندارند. حضور و كوتاهي دستگاه قضايي در اين مورد قابل توجيه نيست و متأسفانه بايد گفت مسئولين امر در اين مورد عملكرد ضعيفي دارند.
1163-0912
¤ ضمن تشكر از يادداشت اخير مديرمسئول كيهان تحت عنوان دوستانه با دوست ، بنده هم مي خواستم بگويم چه بسا شخصيت هايي كه با داشتن سابقه سياسي و ديني و حتي علمي در دام فتنه هاي روزگار گرفتار شده اند كسي كه معصوم نيست خطر سقوطش در دام فتنه وجود دارد و ممكن است فردي ناخودآگاه به عامل فتنه تبديل گردد چنان كه در فتنه 88 خيلي از اين حوادث را با چشمان خود ديديم. بايد از روزگار و حوادث آن عبرت گرفت.
نيك آيين
¤ واقعا براي شبكه سه سيما متأسفم كه ساعتها براي مرگ حجازي فوتباليست برنامه پخش كرد(قبل، حين و بعد فوت و مراسم تشييع و تدفين و ختم او) و عيد مذهبي مردم را به اين خاطر عزا كرد، ولي از استاد توانمند و فرهيخته اي چون حضرت آيت الله مهندسي كه ساليان سال است با كارشناسي عالمانه در برنامه هاي راديويي و تلويزيوني، به ارشاد و راهنمايي مردم همت مي گمارد به اندازه يك ورزشكار و يا هنرمند بي هنر تجليل نشد؟!
حيدري
¤ روزنامه همشهري در تاريخ 1/5/90 از اعطاي دكتراي افتخاري به مهران مديري خبر داده است. با توجه به جنايات بي شمار آمريكا نسبت به ملتمان در قبل از انقلاب و طي 32 سال اخير، بلوكه كردن دهها ميليارد دارايي هاي ايران، جنايت متلاشي كردن هواپيماي مسافربري با بيش از 290 مسافر، حمايت همه جانبه از صدام در جنگ تحميلي، حمايت ويژه از منافقين در ترور بيش از 16 هزار نفر و كودتاهاي متعدد و جنايات بي شمار در حق ملت هاي ديگر منطقه و دنيا از آقاي مهران مديري درخواست مي شود پاسخ دندان شكني به اين امان نامه هاي مزخرف بدهد.
عليمرداني
¤ چرا مسئولان ذي ربط فكري به حال متكديان نمي كنند. هر جا مي رويم مملو از متكديان است. متكديان امروز به 100 تومان هم راضي نيستند و وقتي چنين مبالغي را دريافت مي كنند غرغر هم مي كنند.
پيكر
¤ از مديرعامل محترم صندوق مهر امام رضا(ع) درخواست مي شود نظارتي بر زيرمجموعه هاي خود در شهرستانها داشته باشند كه مردم را نسبت به اين صندوق كه متبرك به نام امام رضا(ع) مي باشد بدبين نكنند. متأسفانه در شهرستان بجستان افراد را براي دريافت وام به دنبال انواع و اقسام اسناد و مدارك مي فرستند و مدتها طول مي كشد تا وام گيرنده بتواند اين مدارك را تهيه كند.
يك شهروند بجستاني
¤ وقتي برخي فيلم هاي سينمايي ايراني كه در سيماي جمهوري اسلامي پخش مي شود را نگاه مي كنم بسيار متأسف مي شوم چرا كه بي بندوباري و بي حيايي بيداد مي كند آيا نظارتي بر اين دانشگاه عمومي نيست؟ به كجا بايد شكايت كرد.
يك هموطن
¤ آسفالت ورودي شهرستان رودبار از ابتداي مشيرآباد تا خروجي شهر فرسوده و پر از دست انداز و چاله است. از مسئولين ذي ربط در شهرداري و راه و ترابري استان گيلان تقاضاي رسيدگي و رفع مشكل را داريم.
اكبر قرباني از رودبار
¤ يكصدوپنجاه راننده تاكسي مسير 7 تير- صادقيه را طي مي كنند و 950 تومان از مسافرين دريافت مي كنند و رانندگان مسير ولي عصر(عج) - صادقيه كه سه كيلومتر كمتر از مسير ماست هم 950 تومان دريافت مي كنند. وقتي به تاكسيراني اعتراض مي كنيم بيان مي كنند كه كارشناسي شده است و اعتراض شما وارد نيست درصورتي كه ملاك نرخ كرايه طول مسافت است. از شوراي شهر و مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
رانندگان خط 7تير- صادقيه
¤ علي رغم افزايش 20 درصدي سهميه بنزين فصل تابستان تاكسي هاي صادقيه به شهر جديد پرند، رانندگان از روشن كردن كولر خودروي خود امتناع مي ورزند؟ چه كسي بايد نظارت كند.
نورايي
¤ اينجانب سي سال است كه در الكتريكي... خيابان ناصرخسرو مشغول به كار مي باشم. حال كه در شرف بازنشستگي ام بيمه نمي پذيرد و اعلام مي دارد كه كارفرما 12 ميليون وپانصد هزارتومان بدهكار است و تا اين مبلغ بابت بيمه شما پرداخت نشود شما نمي توانيد بازنشسته شويد؟ البته حدود 8 سال است كه متوجه شده ايم كه ايشان حق بيمه را پرداخت نمي كنند به هركجا كه احتمال رفع مشكل شود شكايت نموده ام از جمله ديوان عدالت ولي هيچ چيزي نصيب من نشده است. از دولت محترم و دست اندركاران درخواست عاجزانه دارم كه مشكل مرا مرتفع نمايند.
ارجمندي
¤ از شركت برق منطقه اي بوعلي درخواست مي شود نسبت به نصب دوعدد پايه چراغ روشنايي به تير سيماني ضلع شمالي خيابان خواجه نصيرالدين طوسي نبش خيابان پادگان ولي عصر(عج) جلوي پلاك 193 كه فاقد روشنايي است اقدام نمايد.
ابياني
¤از مسئولين دولتي درخواست مي شود تكليف نيروهاي شركتي را براي هميشه يكسره نمايند. اينجانب دوسال است كه در سلف سرويس دانشگاه علوم پزشكي بابل مشغول به كارم و هيچ خبري از تغيير و تبديل عضويت ما نيست.
5505---0911
¤ براي دريافت خودروي سمند ظرف 20 روز به قيمت نقدي 16 ميليون و875 هزار تومان درنمايندگي 3410 دامغان ثبت نام كردم پس از 33 روز خودرو را تحويل گرفتم و الان يك ماه است كه خودروي بدون شماره در دستم است و براي پلاك شدن خودرو بين دامغان و تهران مثل توپ فوتبال پاسكاري مي شوم. از مسئولين امر درخواست رسيدگي دارم.
7125---0912
¤ چرا علائم و نمادهاي فراماسونري درتهران جمع آوري نمي شود؟ از جمله در ايستگاه بي آرتي خيابان شهيد آيت جنب ساختمان ايستگاه كه شبها هم آن را با پروژكتور روشن مي كنند و نيز ميدان فردوسي هرم روي برج شاهنامه.
596---0912

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

 



مظفر: عوامل موثر در فتنه 88 حق شرط گذاري براي نظام را ندارند

عضو مجمع تشخيص مصلحت تأكيد كرد، افرادي كه در فتنه 88 براي نظام مشكل ايجاد كردند حق شرط گذاري براي حضور در انتخابات را ندارند.
حسين مظفر گفت: اگر قرار باشد افرادي كه مشكلاتي را براي نظام و مردم ايجاد كردند نگاهشان اين باشد كه هيچ اتفاقي نيفتاده در واقع توقع بيجا دارند؛ مردم به خوبي مي دانند كه افرادي در سطح جامعه ما مشكلاتي را ايجاد و با مخالفان نظام همدل شدند و نظام هزينه رفتار غلط آنها را پرداخته از اين رو طبيعي است كه اين مسائل نمي تواند از ديد تيزبين مسئولان و مردم مورد غفلت قرار گيرد و طبيعي است كه اين موارد در صلاحيت هاي آنها نيز تأثيرگذار خواهد بود.
مظفر كه با فارس گفت وگو كرده، در پاسخ به شرط اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات تأكيد كرد: زماني شرط اين است كه قانون اساسي، ضوابط و قانون رعايت شود، معيارها و بي طرفي رعايت شود كه اين موضوعات را اصولگرايان نيز مطرح مي كنند؛ اينكه مسئولان نظام را به رعايت ضوابط و قواعدي كه بتواند ظرفيت مشاركت مردم را بالا برده و اعتمادسازي كند، اشكال ندارد و اصولگرايان و همه دلسوزان نظام نيز خواهان اين موارد هستند اما اگر شرط اين باشد كه در قالب اين شرط، نظام امكان و امتياز ويژه اي را به عده اي بدهد كه مشكلاتي را بر كشور تحميل كردند طبيعي است كه منطقي نيست.
مظفر در بخش ديگري از سخنانش، يادآور شد: اصول و ضوابطي كه تكيه گاه وفاق اصولگرايي قرار مي گيرد بسيار مهم است؛ همگرايي نيروهاي وفادار به انقلاب باعث افزايش مشاركت مردم و ايجاد اميد شده و در عين حال راهنما، تابلوي رفتاري و يك كمك فكري براي كساني است كه از حداقل آگاهي ها محروم هستند.
وزير اسبق آموزش و پرورش وجود يك تشكيلات، كميته داوري يا شوراي داوري حكميت را هدف اصولگرايان ندانست بلكه آن را ابزاري براي سامان دادن نيروهاي همفكر عنوان كرد و گفت: وجود چنين تشكيلات حكيم و هدايتگر كه برآيند فكري نيروهاي سياسي معتقد به نظام و ولايتمدار باشد از مسائل بسيار ضروري است.
مظفر تشكيل كميته 15 [ 8+7] نفره اصولگرايان را اقدام مؤثري دانست و اظهار داشت: اگر اصولگرايان بتوانند با افزودن چند نفر ديگر ظرفيت هاي بيشتري را احيا كنند نبايد در اين زمينه تنگ نظري به خرج دهند.
وي برخوردهاي سليقه اي يا سهم خواهي هايي كه بدون در نظر گرفتن ضوابط انجام شود را عاملي دانست كه به معيارهاي اصولگرايانه خدشه وارد مي كند، ضمن اينكه باعث اختلاف نيز خواهد شد. وي همچنين گفت: پيروز انتخابات در نهمين دوره مجلس شوراي اسلامي اصولگرايان خواهند بود.

 



مهمان پرست: جزئيات طرح «گام به گام» روسيه در حال دريافت است

سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان اعلام كرد كه جزئيات طرح پيشنهادي وزير امور خارجه روسيه موسوم به طرح «گام به گام» درباره برنامه هسته اي ايران در حال دريافت است.
«رامين مهمانپرست» ديروز در نشست هفتگي خود با خبرنگاران، با اشاره به سفر دبير شوراي امنيت ملي روسيه به ايران، اين سفر را در راستاي رايزني هاي مستمر بين دو كشور عنوان كرد و گفت: موضوعات مربوط به روابط دو جانبه، تحولات منطقه اي و بين المللي در دستور كار خواهد بود.
وي گفت كه جزئيات طرح گام به گام سرگئي لاوروف درباره برنامه هسته اي كشورمان در حال دريافت است.
سخنگوي دستگاه ديپلماسي در پاسخ به سؤالي درباره اظهارات آمانو مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي كه عنوان كرده ايران خارج از چارچوب NPT عمل مي كند، بار ديگر تاكيد كرد كه فعاليت هاي هسته اي صلح آميز ايران در چارچوب تعهداتش به آژانس صورت مي گيرد.
وي همچنين در خصوص اخبار منتشر شده مبني بر كند شدن فعاليت ها در تاسيسات هسته اي فردو، اظهار داشت: فعاليت هاي هسته اي صلح آميز ايران طبق برنامه هاي تعريف شده به خوبي مسير خود را دنبال مي كند.
هدف سپر موشكي آمريكا
اظهارات نماينده روسيه در ناتو مبني بر اين كه هدف از ايجاد سپر دفاع موشكي آمريكا، ايران است و نه روسيه، سؤال ديگري بود كه در اين نشست مطرح شد و مهمان پرست در اين باره گفت: دولت هاي مستقل و افكار عمومي دنيا مي توانند به بهترين شكل قضاوت داشته باشند كه هدف اصلي اين سپر دفاع موشكي چه كشورهايي است و ايالات متحده آمريكا به دنبال چه اهدافي است.
وي افزود: بعيد مي دانم قضاوت عادلانه، دقيق و واقع بينانه حاكي از اين باشد كه جمهوري اسلامي براي كشورهاي بزرگ و دوردست خطر موشكي باشد.
حادثه نروژ نتيجه افراط گرايي غرب بود
سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان با اشاره به حادثه تروريستي نروژ گفت: افراط گرايي هايي كه در داخل كشورهاي اروپايي مشاهده مي كنيم، فضايي كه به خاطر دامن زدن به اسلام هراسي و تقويت گروه هاي ضداسلامي در كشورهاي غربي و اروپايي مشاهده كرديم، نتيجه آن نوعي افراط گرايي خواهد بود كه آثار اين فعاليت هاي تروريستي را اخيرا در برخي از كشورهاي اروپايي مشاهده كرديد.
وي با حمايت از عملكرد سپاه در مقابله با گروهك تروريستي پژاك تاكيد كرد: ما به هيچ گروهي اجازه فعاليت تروريستي عليه ملت و كشورمان را نخواهيم داد.
ادعاي كمك به طالبان ارزش بررسي ندارد
اظهارات برخي از مقامات وزارت خزانه داري آمريكا مبني بر اين كه ايران به گذرگاه مالي القاعده تبديل شده، سؤال ديگري بود كه در اين نشست مطرح شد و سخنگوي دستگاه ديپلماسي در اين باره اظهار داشت: اين اظهارات يك نوع تفكر صهيونيستي است كه تلاش اصلي آن ضربه وارد كردن به منافع ملت ايران است. آنها دائما مشغول فضاسازي و ايجاد ابهام در رابطه با گروه هاي تروريستي و افراط گرا هستند و ما شاهد اين برخوردهاي بي پايه و اساس هستيم.
مهمانپرست تصريح كرد: اين گونه اظهارات ارزش بررسي و پيگيري ندارد.

 



چرا نفرت از آمريكا در دوران اوباما شدت گرفت؟ (خبر ويژه)

معاون يك مؤسسه تحقيقاتي در آمريكا با اشاره به نظرسنجي هاي جديد كه از گسترش نفرت عمومي در خاورميانه عليه كاخ سفيد حكايت مي كند، تصريح كرد اين اتفاق برآمده از رفتار فريبكارانه باراك اوباماست.
تدگيلن كارپنتر (معاون مؤسسه كاتو در امور سياست خارجي و دفاعي) در اين باره نوشت: نتايج نظرسنجي اخير زاگبي بيانگر آن است كه نگرش مردم عرب نسبت به آمريكا از هميشه منفي تر شده است. واكنش ها در اين كشور به دو بخش تقسيم مي شوند، يك دسته شانه هاي خود را بالا انداخته و بهانه مي آورند كه هميشه اعراب از آمريكا متنفر بوده اند. در صورتي كه از نظر تاريخي اين موضوع حقيقت نداشته و اين نظريه دلالت بر يك دسيسه دارد و آن اين است كه احساسات ضد آمريكايي در «دي ان اي» اعراب جا سازي شده و لزوماً واكنشي بر عليه سياست هاي واشنگتن در اين قسمت جهان نيست. برداشت متفاوت ديگري وجود دارد كه اين خصومت ها از دوران زمامداري بوش باقي مانده و با گذشت زمان پرزيدنت اوباما همانند اروپا و يا ديگر مناطق تصوير آمريكا را در جهان عرب نيز بهبود خواهد بخشيد.
وي در اين مقاله كه از سوي مجله نشنال اينترست منتشر شده مي افزايد: اوباما در شروع كارش با موضعگيري ها و ژست هاي سياسي به ويژه در سخنراني اش در قاهره در سال 2009 موفق شد مواضع اعراب را نسبت به آمريكا به شدت ترميم نمايد. ليكن هم اكنون اين محبوبيت نه تنها از بين رفته بلكه مواضع مثبت نسبت به آمريكا در بسياري از كشورهاي اسلامي كمتر از ميزان مشابه در پايان زمامداري بوش است.
نويسنده فصلنامه نشنال اينترست توضيح مي دهد: اين واكنش شديد را مي توان به دلايل ذيل تشريح كرد. اكثر اعراب در زمان جرج بوش و رؤساي جمهور ماقبل او در رابطه با سياست خارجي آمريكا نسبت به منطقه شان توهمي نداشتند. وليكن شعارهاي اوباما در ابتداي كار، مردم را به اين فكر انداخت كه احتمال دارد اين دولت تغييراتي را در سياست هاي آمريكا ايجاد نمايد. كاهش ميزان محبوبيت در نظرسنجي زاگبي احتمالاً به دليل نااميدي و يأسي است كه ايجاد شده است. اين يك واكنش طبيعي انساني نسبت به حريفي است كه پرمدعا و دورو بوده و نفرت بيشتري نسبت به شخصي كه متظاهر نيست، ايجاد مي كند. از اين لحاظ واكنش اعراب نسبت به كارايي اوباما مشابه عكس العمل مردم آمريكا است كه فكر مي كردند سياست خارجي و شايد سياست اقتصادي داخلي نسبت به دوران بوش بهبود خواهد يافت.
كارپنتر يادآور شد: حاميان سرخورده شاهد بودند كه چگونه اوباما دامنه جنگ غيرعقلاني در افغانستان را گسترش داده و چطور درصدد است راهي بيابد كه مدت استقرار نيروهايش در عراق را طولاني تر كرده و چرا اصرار دارد كه بودجه فراواني براي وزارت دفاع اختصاص دهد. لذا مردم آمريكا با اعراب كه اميدوار بودند سياست هاي مطلوبتري در واشنگتن پياده شوند، اشتراك نظر دارند. اين واكنش همچنين در مورد برخي از مردم آمريكا كه اميد اندكي داشتند كه اوباما داراي تفكرات جديدي از دموكراسي بوده و ضرورت احتياط در امور مالي را جدي بگيرد، صادق است.
وي توصيه كرد: اگر آمريكا مايل است كه تصوير مخدوش خود را در دنياي عرب ترميم كند، نيازمند است كه سياست هاي خود را به شدت تغيير دهد، نه اينكه برخي مواقع رهبران سياسي اش سخنراني هاي جالبي ايراد كنند. واشنگتن نمي تواند ادعا كند كه حامي دموكراسي است در حالي كه به خزيدن در بستر رژيم هاي استبدادي ادامه داده به اين بهانه كه آن رژيم ها برخي از سياست هاي او را حمايت مي نمايند و يا پايگاه هاي نظامي مناسب در اختيار او مي گذارند.
حتي رهبران آمريكا نمي توانند انتظار قدرداني از جمعيت سركوب شده داشته باشند در حالي كه آمريكا يك طاغوت فاسد را كه براي ده ها سال قبل از او حمايت مي نموده، درهنگام و در لحظات آخر رها ساخته است (طلاق حسني مبارك). مردم شاهد چنين تغييرات كلبي مسلكانه سياسي هستند.
معاون مؤسسه كاتو در پايان نوشت، آمريكا زماني به عنوان يك روزنه اميد براي اكثر مردم جهان منجمله دنياي عرب به شمار مي رفت. باعث تأسف است كه اين كشور ديگر چنين موقعيتي را دارا نيست. ضرورتي ندارد چنين وضعيتي ادامه يابد، اما بدون شك «اميد و تحول» از طريق ايراد سخنراني هاي توخالي كسب نمي گردد.

 



سيانيوز اين آقا را هم در فهرست افراد مجاز براي تقليد گذاشت! (خبر ويژه)

يك پايگاه اينترنتي نزديك به سازمان سيا از اصلاح طلبان خواست تا در مخالفت با جمهوري اسلامي از علي محمد دستغيب تقليد كنند(!)
گويانيوز سايت اينترنتي كه چند سال پيش و تا هفته ها رسماً آگهي استخدام در سازمان جاسوسي آمريكا را منتشر مي كرد. اين پايگاه اينترنتي در مقاله اي به قلم «ناصر-م» (فردي كه در خارج كشور حضور دارد و در اوج فتنه 88 خواستار حمايت از حمله رژيم صهيونيستي به ايران شد) نوشت: اي اصلاح طلبان مدعي، چرا در نبرد با نظام از آيت الله دستغيب به عنوان يك روحاني متقي تقليد نمي كنيد؟
گويانيوز مي افزايد: نيروهاي سكولار و لائيك كه همچنان به جدايي دين از حكومت پافشاري مي نمايند و يكي از پرنسيب هاي آنها شمرده مي شود اما همواره از روحانيون مخالف حكومت ديني حمايت نموده اند! اما اصلاح طلبان جرأت حمايت و پشتيباني از يك روحاني آزاده مانند آيت الله دستغيب را ندارند تا انتخابات نمايشي و غير دموكراتيك مجلس شوراي اسلامي پيش رو را با همت هرچه بيشتر بايكوت نمايند!
نويسنده حامي رژيم صهيونيستي همچنين با دفاع از فتنه سبز و با اشاره به ناكامي آن مي افزايد: اينك اشخاصي مانند خاتمي و هاشمي و ديگران با وساطت با بيت رهبري مسير مذاكره و نامه نگاري و چانه زني را مي پيمايند و عاقبت نيز اعلام خواهند كرد كه براي حفظ كيان اسلام و نظام به مصالحه رسيده اند. رژيم اسلامي آن قدر مدعيان را پشت درهاي بسته نگاه خواهد داشت كه همه مسائل مشمول مرور زمان گردد. آنهايي كه به هاشمي رفسنجاني دل خوش كرده بودند هنگامي كه با سازش هاشمي مواجه شدند با ناباوري شوكه شدند.
اين تحليل در حالي منتشر مي شود كه سايت هاي وابسته به افراطيون مدعي اصلاح طلبي (مانند جرس و كلمه و امروز و نوروز) در كنار رسانه هاي انگليسي و آمريكايي نظير بي بي سي و صداي آمريكا و راديو فردا، مكرراً مواضع آميخته با اعوجاج و كج فهمي علي محمد دستغيب را كه متأثر از برخي اطرافيان آلوده وي است، با آب و تاب فراوان برجسته مي كنند.
اعضاي مجلس خبرگان پيش از اين در صدد بودند نامبرده را به اعتبار مواضع همسو با آمريكا و انگليس و رژيم صهيونيستي و همسو با گروهكهاي ضدانقلاب، از اين مجلس بيرون كنند اما با عدم تمايل رهبر فرزانه انقلاب اين تصميم نمايندگان خبرگان منتفي شد.
رسانه هاي ضد انقلابي نظير راديو فردا پيش از اين افرادي چون صانعي و منتظري را روحاني واقعي خوانده اند. نكته جالب در اين ميان آن است كه محافل ضد انقلاب به طور مبنايي با روحانيت و فقاهت و مرجعيت سرستيز دارند اما به برخي چهره هاي منحرف يا فريب خورده كه مي رسند، طرفدار تقليد و پيروي از آنان مي شوند!! بدين ترتيب بايد وجدان امثال آقاي علي محمد دستغيب را به پرسش گرفت كه به اعتبار كدام رفتار و گفتار، مورد قبول و حمايت دشمنان دين خدا و ملت ايران قرار مي گيرند؟ و چگونه يك مزدور حامي حمله رژيم صهيونيستي به ايران، مي تواند همزمان حامي امثال شما نيز باشد؟

 



اخراج 100كارمند، BBC را فلج كرد (خبر ويژه)

اخراج دست كم 100 نفر از كاركنان بي بي سي موجب اعتصاب سراسري در اين شبكه دولتي انگليس شد. اين امر باعث نيمه تعطيل شدن شبكه هاي گوناگون بي بي سي از جمله بخش فارسي شد.
مديريت بي بي سي درصدد است 387 شغل را حذف كند كه بيش از 100 مورد آن اخراج اجباري كاركنان است. اين اعتصاب يك روزه براي دومين بار در دو هفته اخير انجام شد. 20 درصد از بودجه بخش داخلي بي بي سي كاهش يافته است.
اتحاديه ملي روزنامه نگاران انگليس مي گويد: «بي بي سي قصد ندارد راه حلي معقول براي حل مساله كساني كه به صورت اجباري بازخريد شده اند و يا در معرض اين خطر قرار دارند، بيابد.»
تعدادي از روزنامه نگاران بخش فارسي بي بي سي نيز در اين اعتصاب شركت كرده بودند كه در نتيجه بخش هاي مختلف خبري بي بي سي فارسي در روز دوشنبه با اختلال مواجه شد. كار وب سايت فارسي بي بي سي نيز در روز دوشنبه با اختلال هايي همراه بود.
صادق صبا مدير بخش فارسي بي بي سي در مصاحبه اي اظهار داشت: «بي بي سي بخش جهاني معتقد است به دليل اينكه 16 درصد از بودجه اش كاهش يافته است، ناچار بوده اند اقداماتي انجام دهند. از جمله اينكه برنامه هاي پنج زبان اين رسانه به كلي تعطيل شده است و مقداري از برنامه هاي بخش هاي ديگر هم كم شده است، راديوي برخي از زبان ها تعطيل شده است. ما هم در بخش فارسي، راديو شبانگاهي را به همين دليل و از عيد سال جاري تعطيل كرديم. بي بي سي به دليل كاهش بودجه ناچار شد كه حدود 400 نفر از نيروهايش را كاهش دهد.»
وي گفت: دعوا بر سر اين است كه اتحاديه روزنامه نگاران انگليس از بي بي سي مي خواهد تعهد بدهد كه اخراج اجباري در اين رسانه وجود نخواهد داشت و بي بي سي هم مي گويد چنين تعهدي را نمي تواند بپذيرد. طبيعتاً وقتي ساير بخش ها در بي بي سي اعتصاب مي كنند، مثل اعتصاب امروز يا اعتصابي كه دو هفته پيش رخ داد، بر عملكرد بي بي سي فارسي هم اثر خواهد گذاشت. ما هم سايتمان را نمي توانيم دائما مثل هميشه به روز كنيم و برنامه تلويزيوني ما امروز با اختلالاتي مواجه شد. برنامه «نوبت شما» را نخواهيم داشت و به احتمال زياد برنامه «60 دقيقه» را به شكل سابق نخواهيم داشت.
صبا درباره دورنماي اين بحران گفت: من فكر نمي كنم كه مسئله بي بي سي به اين زودي تمام شود. براي اينكه مشكلاتي كه در حال حاضر وجود دارد درباره بخش جهاني بي بي سي است و به زودي مي دانيم كه بخش داخلي بي بي سي هم ناچار است كه عده اي از نيروهاي خود را كم كند.

 



نفوذي ها پاس مي دهند ،كيهان آبشار مي زند! (خبر ويژه)

يك سلطنت طلب مقيم پاريس مي گويد دوستان در اپوزيسيون بسيج شده اند تا نشان دهند از هر 3 مخالف حكومت يك نفر نفوذي است.
به دنبال ماجراي محمدرضا مدحي و سپس متهم شدن احمد باطبي از سوي همسر سابق وي در آمريكا و انتشار اين خبر كه اف بي آي به ارتباط نامبرده با وزارت اطلاعات و لو دادن 2 تن از اعضاي اپوزيسيون پي برده، خانم نوشابه- الف گفت: اعتراض ها در محافل اپوزيسيون نسبت به ولنگاري در جذب مخالفان شدت گرفت. در اين ميان نوشابه- الف كه خود يكي از متهمان نفوذ امنيتي ايران در پاريس به شمار مي رود، دست به كار شده و در سايت روزنت نوشت: دوستان، باز دست به كار شده و براي اينكه نشان دهند وزير اطلاعات جمهوري اسلامي راست گفته كه از هر سه مخالف حكومت، يك نفر «مامور» است، اين بار احمد باطبي را نشانه گرفته اند. آنها در اروپا و آمريكا «پاس» مي دهند، كيهان در تهران «آبشار» مي زند. وي مي افزايد: ما را نشانه گرفته اند. در نمازجمعه انگشت اشاره را بالا مي برند، فرمان تهاجم تكرار مي شود. كيهان اولين گلوله را شليك مي كند [!؟] ما شكنجه مي شويم [!!] و عجيب آن كه ناگهان مخالفان هشت آتشه ولايت فقيه، سينه چاكان سرنگوني نظام كه بسياري شان 9 دقيقه هم زندان نبوده اند، به صف مي شوند و با شمارش حسين شريعتمداري، به چپ چپ، به راست راست مي كنند... در چنين فضايي، از آنان كه دانسته آب بر آسياب دشمن مي ريزند، قلم در راه حذف مخالفان به كار مي گيرند، و به قول همكار عزيزمان احمد رافت، هر روز روزنامه كيهان را مي خوانند تا نام خود را در آن ببينند و آش «آقا» را هم بزنند، توقعي نمي رود؛ آنان كارشان همين است، يا مامورند يا از سر خودشيفتگي و شايد هم براي پنهان كردن پرونده هاي سياه، آب به آسياب دشمن مي ريزند. به اينان هرجي [ حرجي] نيست در هر حال.
وي با تأكيد بر اينكه نفوذي در ميان اپوزيسيون وجود دارد، مي نويسد: ما اگر تيغ به روي يكديگر بكشيم يا در برابر حملات به آنان كه دوستشان نمي داريم ساكت بنشينيم، ناخواسته و نادانسته مي شويم همان ها كه دنبال نام شان در كيهان مي گردند. همان ها كه مشتي بيش نيستند اما تريبون هاي حكومتي هر روز بر سر سفره شان، بشقابي براي آنان مي گذارند. همان ها كه در سايت هاي بي خواننده و در صفحه هاي فيس بوكي، خواب سخنگويي مي بينند و در پس بي نامي ها، به نام ها مي تازند.

 



آقاي خاتمي! ادعاي اخلاق و مسالمت با رفتار چارواداري جمع نمي شود! (خبر ويژه)

نوشته خاتمي در تمجيد از اقدام توأم با عفو و بخشش آمنه بهرامي موجب مجادلات تازه در ميان مخالفان شد.
آمنه بهرامي 7 سال پيش مورد اسيدپاشي يك جوان قرار گرفت و چشمانش را از دست داد. وي به تازگي قصاص چشمان فرد مهاجم را بخشيد اما خواستار ماندن وي در زندان شد تا «بپوسد»! خاتمي در نوشته اي با ستايش از اقدام بهرامي، خواستار تسري اين ماجرا به عرصه سياسي شده بود.
به دنبال انتشار اين نوشته در فضاي مجازي، برخي كاربران سايت بالاترين به خاتمي حمله كردند و از جمله يكي از آنها نوشت: خاتمي چند وقت است خود را براي رژيم خم و راست مي كند، طلب بخشش مي كند و مي خواهد ما را هم مثل خود ذليل كند. آقاي خاتمي يادت هست كه زماني بازرگان را به فحش مي گرفتيد و بر ضد بني صدر مي نوشتيد كه «ملت در 30 خرداد رأي خود را پس گرفت. نه آقاي خاتمي امثال ما خر شما نيستيم و نخواهيم شد»(!)
داريوش سجادي همكار سابق نشريات زنجيره اي اصلاح طلب و مقيم خارج از كشور از زاويه ديگري به موضوع پرداخت و با بيان اينكه عفو آدابي دارد، نوشت: خانم آمنه به راديو فردا گفته است «خيلي ها فكر كردند من مجيد را بخشيدم تا به خانه اش برگردد اما اين طور نيست. نه ديه ام را از او مي خواهم، ندارد كه پرداخت كند؟ اين آدم بايد تا آخر عمر در زندان بماند تا بپوسد. بايد از او بيگاري بكشند». او در واقع با تحقير عفو كرده است.
سجادي سپس رفتار آشوبگرانه و توأم با خشونت فنته گران مورد حمايت خاتمي را در تناقض با ادعاي خاتمي دانست كه سنگدلي و نفرت پراكني و كين توزي را تخطئه مي كند و از شرافت و ديگرخواهي و بزرگ منشي مي گويد. وي اضافه كرد: آقاي خاتمي كاش بعد از انتخابات سال 88 جنابعالي و ديگر بزرگواراني كه نقش مهتري را نزد حاملان جنبش سبز داشتيد در كانون آن غائله منحوسه نيز چنين اندرزها و نصايحي را به جوزدگان و غوغائيان گوشزد مي كرديد. جنابعالي به درستي باطل السحر سنگدلي و بي آزرمي و انتشار نفرت و خودخواهي و كين توزي را مهرباني و شرافت و احترام به زندگي و ديگرخواهي و بزرگ منشي اشاره گذاري كرده ايد. اما شگفتا كه در چكاچك خون چكان اصوات و چشمان پر غيظ و نفرت شهر آشوبان، آنانكه بايد ميداندار اعتدال و محبت مي شدند، ساكت ماندند.
وي همچنين با اشاره به دو فيلم پخش شده در شبكه بي بي سي كه حاوي انواع شعارهاي تند و فحاشي و ترويج خشونت است، مي نويسد: آقاي خاتمي نيم نگاهي به شعارهاي حاملان جنبش سبز در ايام قبل و بعد از انتخابات بيندازيد تا به صحت و عمق و تقيد اخلاقي و مصالحه جوي آنان پي ببريد. آيا شعارهاي مرگ بر ...، آزادي انديشه با ريش و پشم نمي شه، بسيجي سانديس خور، دكتر برو دكتر، توپ تانك مسلسل و... صلح جويي و آرامش طلبي بود؟ آقاي خاتمي شما بهتر مي دانيد كه ادعاي فرزانگي و فرهيختگي لوازمي هم دارد و نمي توان از يك سو مدعي اشرافيت اخلاقي بود و هم زماني سطح شعار و سواد خود را تا حضيض ادبيات مبتذل و خشن چارواداري تنزل داد. نمي توان طرف مقابل را با شعارهاي سخيف و اهانت آميز و تحقيركننده مخاطب قرار داد و ايشان را به موضع عصبانيت كشاند و وقتي خود را در معرض واكنش اجتناب ناپذير و خشن ايشان ببينند به طرفه العيني مبتلا به خود فرزانه بيني شده و رقيب را متهم به خشونت كرد.


 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14