(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 18 مرداد 1390- شماره 19995

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
خودخوري تل آويو (يادداشت روز)
دومين نشست 8+7 برگزار شد جبهه پايداري با كميته 7 نفره ديدار مي كند
لرزش (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
پيش بيني فعالان سياسي درباره تركيب مجلس نهم
آيت الله ممدوحي: هدف اصلاح طلبان مظلوم نمايي و كمرنگ كردن خاطره فتنه است
اصلاحات اقتصادي در ايران تحريم ها را به مزيت اقتصادي تبديل كرد(خبر ويژه)
درس هاي آموزنده يك سگ بيمار و در قفس(خبر ويژه)
نپرسيد كه مسعود جيم فنگ كجا غيبش زده(خبر ويژه)
خودمون هم مي دونيم، اما نمي تونيم!(خبر ويژه)
گويانيوز: دلخوشي به اصلاح طلبان شرط بندي روي اسب مرده است(خبر ويژه)



خودخوري تل آويو (يادداشت روز)

تظاهرات صدها هزار نفري يهودي ها در سرزمين هاي اشغالي فلسطين عليه رژيم صهيونيستي در نوع خود بي سابقه بود و از اين رو در محافل مختلف سياسي مورد بحث واقع شد در اين بين مهمترين سوالات اين است كه اين ها چه كساني اند؟ چه خواسته هايي دارند؟ از چه محركه هايي تاثير پذيرفته اند؟ و سرانجام اين روند به كجا ختم مي شود؟ پاسخ دقيق و علمي به اين سوالات تا حدي دشوار است چرا كه نيازمند اطلاع دقيق از ماوقع و تميز دادن عوامل زمينه از محركه هاي ميداني است و دست يافتن به همه اين ها نيازمند گذشت زمان كافي است. با اين وجود اين قلم با غور و بررسي هر آنچه در دسترس است و با بهره گيري از دريافت هاي تاريخي و سياسي سعي مي كند راهي به تحليل بالنسبه دقيق اين موضوع باز كند. در اين خصوص گفتني هايي وجود دارد:
1- اين تظاهرات رو به گسترش در زماني اتفاق افتاده كه كشورهاي عرب هم پيمان رژيم صهيونيستي با موج انقلاب مردمي فرو پاشيده و يا در معرض فروپاشي قرار دارند و علاوه بر آن موجي از اعتراض هاي مردمي رژيم هاي اروپايي هم پيمان تل آويو را در بر گرفته است. در اين ميان بسياري از تحليلگران سياسي معتقدند آنچه در خيابانهاي تل آويو، حيفا و بيت المقدس مي گذرد جدا از آنچه در خيابان هاي قاهره، تونس، صنعا، منامه، طرابلس، مادريد، لندن و... مي گذرد نيست و اين ها نشانه مرگ يك بلوك سياسي است كه طي دوران پس از جنگ جهاني دوم حول محور سيطره سياسي، امنيتي، فرهنگي، اقتصادي، نظامي و تكنولوژيك غرب بر دنيا به وجود آمد. اين تحولات به معناي پايان يك دوره تاريخي و شروع دوره اي جديد است.
2- تحولات در كشورهاي عربي بر مبناي الغاي ساختارهاي برجا مانده از كودتاهاي دهه هاي 1330 و 1340 به وجود آمده و نظام هاي با دو ويژگي «استبدادي» و «وابستگي» را در خود فرو مي برد. اگر نگاهي به ساختار رژيم صهيونيستي بياندازيم، مي بينيم كه همه آنچه درباره رژيم هاي سابق مصر و تونس صدق مي كند درباره رژيم غاصب اسرائيل هم صدق مي كند. اين رژيم غاصب هم ساختاري بشدت استبدادي دارد آمارها بيان گر آن است كه از زمان پيدايي اين رژيم در سال 1327 يك اقليت اروپايي بر يك اكثريت آسيايي و آفريقايي حكومت كرده و مناصب مهم را به خود اختصاص داده است. شهروندان غاصب اسرائيل به دو گروه بزرگ «اشكنازي»- اروپايي تبارها- و «سيارديون» يا سفاردين ها- آسيايي و آفريقايي تبارها- تقسيم شده اند و گروه دوم رسما بعنوان شهروند درجه 2 خطاب شده و از موقعيت هاي مهم محروم مي باشند. از سوي ديگر رژيم صهيونيستي از نظر سياسي، نظامي و اقتصادي شديداً به كمك غرب و بخصوص آمريكا وابستگي دارد و مي توان گفت اگر رژيم سابق مصر از نظر اقتصادي به غرب وابسته بود ولي اين وابستگي جنبه «وجودي» نداشت كه بدون آن مصر از بين برود در حالي كه وابستگي تل آويو به اروپا و آمريكا جنبه وجودي دارد. با اين وصف «بحران هويت» كه مهمترين عامل وقوع انقلاب هاي عربي بود در مورد رژيم صهيونيستي شديدتر است.
3-براساس آمارهاي موجود «روس تبارها» بيشترين ميزان جمعيت شركت كننده در تظاهرات عظيم دو روز پيش را به خود اختصاص داده اند. از اين رو تحليل اين جمعيت حائز اهميت مي باشد. روس تبارها حدود 25 درصد- 2/1ميليون نفر- از جمعيت يهودي هاي ساكن سرزمين هاي 1948 را شامل مي شوند نزديك به 400 هزار نفر از آنان در فاصله سالهاي 1327 تا 1369- زمان فروپاشي اتحاد جماهير شوروي- به فلسطين عزيمت كرده اند و حدود 800هزار نفر از آنان در فاصله سالهاي 1369 تا 1371 به فلسطين رفته اند كه هدف اصلي و اول آنها نجات يافتن از شرايط سخت زندگي در شوروي بوده است. اين ها عمدتاً هيچ رويكرد و علاقه مذهبي نداشته و عناويني نظير «ارض موعود» و «دولت مقدس اسرائيل» براي آنان اهميت نداشته است تا جايي كه بسياري از افراد اين گروه از سوي صهيونيست ها متهم به «غيريهودي بودن» هستند و واقعاً هم بسياري از آنان يهودي نيستند. اين گروه عليرغم آنكه حدود 20 سال از سكونتشان در فلسطين - و عمدتاً در شهرهاي ساحلي مديترانه- مي گذرد اما نتوانسته اند جايگاه لازم را در ساختار اداري رژيم صهيونيستي پيدا كرده و از جايگاه يك «يهودي وفادار» برخوردار شوند اين در حالي است كه اين گروه همه سعي خود را براي پذيرش در حكومت و جامعه صهيونيستي انجام داده اند. يك گزارش بيانگر آن است كه آنان زبان و خط روسي را ترك كرده و كاملاً به خط و زبان عبري تكلم كرده و با آن مي نويسند. روس تبارها طي سالهاي گذشته به تاسيس احزابي روي آورده اند كه سرشناس ترين آن «اسرائيل بيتنا»- اسرائيل خانه ما- است و توانسته اند پست مهم وزارت خارجه را تصاحب نمايند. اين گروه در جريان بحث شهرك سازي ها افراطي ترين مواضع را داشته و دائماً بر تندروي هاي خود افزوده اند. با اين وجود خوي نژادپرستي رژيم صهيونيستي مانع از پذيرش آنان در حد شهروندان درجه يك شده است سران اشكنازي تل آويو با اشاره به رشد جمعيتي 4درصدي «سيارديون»- در مقابل رشد 7/1درصدي اشكنازي ها- معتقدند به زودي- تا سال 2025- اسرائيل به سيطر ه يهوديان روس تبار در مي آيد و اين ماهيت صهيونيسم را از ايدئولوژيك به سياسي دگرگون مي كند. تظاهرات دو روز پيش سيارديون اگر چه به بهانه وضع بد اقتصادي و مشكل تامين مسكن براي جوانان انجام شد ولي بيش از اين ها جدالي براي پذيرش روس تبارها در ساختارهاي كلان حكومت اسرائيل به حساب مي آيد در عين حال نمي توان گفت كه همه آن هايي كه در تظاهرات دو روز پيش به خيابان آمدند و عدد آنها به چند صد هزار نفر مي رسيد همه روس تبار و يا طرفداران اسرائيل بيتنا بوده اند اما مي توان گفت اين حزب و آن تيره يهودي متشكل ترين و شناخته شده ترين گروه شركت كننده در تظاهرات تل آويو و... بوده اند.
4- در اين تظاهرات نقش دستگاه هاي اطلاعاتي و جاسوسي روسيه هم مورد سؤال واقع شد. اين البته درست است كه از يك سو روسيه از بهبود شرايط زندگي و موقعيت سياسي روس تبارها حمايت مي كند و نيز ترديدي وجود ندارد كه كرملين از به حاشيه رفتن در تحولات بين المللي و منطقه اي ناراضي است و اين نارضايتي را هم به شكل هاي مختلف بروز داده است ولي نبايد اين نكته را ناديده گرفت كه جريان شركت كننده در تظاهرات عمدتاً يك جريان افراط گر است كه بيش از آنكه با روسيه- و پوتين و مدودف- همگرا باشد با آمريكا همگرايي دارد با اين وصف بايد از كساني كه اين را يك طراحي روسي به حساب مي آورند، خواست كه اسناد روشني ارائه دهند البته مي توان ردپايي از اتهام سازي عليه روس ها در تبليغات دولت غاصب اسرائيل مشاهده كرد ولي اين ادعا بدون ارائه سند ارزش نخواهد داشت.
5- برخلاف آنچه وانمود شده، اقتصاد جايگاه اول را در اين تظاهرات نداشته كما اينكه در تحولات منطقه عربي نداشته است اما رژيم اسرائيل تلاش زيادي كرده تا اين اعتراضات اقتصادي ديده شوند. يك آمار بيان گر آن است كه روس تبارها طي دهه گذشته از نظر اقتصادي وضع بهتري پيدا كرده و تعداد بيكاران آنها كاهش يافته است. دولت نيز طي ماههاي اخير توجه ويژه اي به بهبود زندگي آنان كرده كه يك قلم آن اختصاص 000/50 شيكل- 12500 دلار- به هر جوان براي ساخت مسكن بوده است با اين وصف مي توان گفت اگر چه بطور كلي شرايط اقتصادي رژيم غاصب طي دو سال اخير- و با آغاز بحران مالي غرب- مناسب نيست ولي اعتراضات مخالفان فراتر از جنبه اقتصادي است. دامنه اين خواسته ها تا آنجاست كه «گيلي كوهن» نويسنده سرشناس هاآرتص يك ماه پيش و زماني كه هنوز از اين اعتراضات خبري نبود نوشت: «شك نكنيد يهوديان روسيه به زودي قدرت را در اسرائيل از آن خود خواهند كرد.» مركز مطالعات ميان رشته اي هرتزليا نيز ماه پيش نوشت 84 درصد روس تبارها از زندگي در سرزمين- اشغال شده توسط- اسرائيل رضايت دارند. اين نبرد از شكاف عميق سياسي و عقيدتي در درون رژيم صهيونيستي خبر مي دهد و به احتمال بسيار زياد طي ماه هاي آينده با خشونت بيشتر ادامه مي يابد.
6- يكي ديگر از جنبه هاي مبارزه كنوني در درون سرزمين هاي اشغالي، چالش بر سر نقش مذهب است. رژيم صهيونيستي در اين باب به يك تناقض شديد دچار است. «رژيمي شديدا سكولار با شعارهايي شديدا مذهبي»! رژيم غاصب اسرائيل از زماني كه تاسيس شد تلاش كرد تا از دخالت مذهب در اداره حكومت جلوگيري كند و در عين حال سران صهيونيست همواره بنام اين كه بازگشت! يهوديان به اسرائيل يك وظيفه ديني است به گسيل يهوديان به فلسطين مبادرت ورزيده اند و اين موضوعي است كه امروزه به يك مسئله اساسي تبديل شده است. حكومت اسرائيل عميقا بر بنيان هاي غيرمذهبي استوار است و نسل جديد اين رژيم هم بشدت سكولار بوده و علاوه بر آن علاقه چنداني به موجودي با هويت ايدئولوژيك و نژادپرستانه بنام اسرائيل ندارد اين در حالي است كه نسل قديمي اسرائيل طي سه دهه گذشته به مرور به سوي مذهب گرايش پيدا كرده و سعي كرده اند براي رفتارها- و شكست هاي- خود توجيه مذهبي بياورند. يك آمار بيانگر آن است كه بخصوص پس از جنگ 33 روزه شمار كساني كه در ارتش، تلمود قرائت مي كنند رو به فزوني گذاشته و نگراني رهبران اسرائيل را در پي داشته است. نيروهاي جوان تر و نيز روس تبارها روي زندگي رفاهي تاكيد فراواني دارند و از اين نظر راست گرايند و در عين حال با دين خصومت مي ورزند و از اين نظر چپگرايند! يكي از افراد اين طيف- اتيست- مي گويد: «همانند 80درصد از اسرائيليان، من معمولا خود را به عنوان يك ملحد در نظر مي آورم و به ندرت به ياد مي آورم كه در كنيسه اي حاضر شده باشم. ما مذهبي نيستيم و در عين حال نمي دانيم از نظر سياسي چه هستيم» در واقع مشكل عمده رژيم صهيونيستي اكنون اين است كه آرمان هايي كه براساس آن در كنفرانس بال سوئيس- 1897 م- پروتكل هاي صهيونيسم بنا شد و رهبران اين رژيم در فاصله آن كنفرانس تا همين سالهاي اخير روي آن ها تاكيد كرده اند، ارزش خود را از دست داده اند و رژيمي كه شديدا به بنيان هاي- ساختگي- فلسفي خود متكي بوده را بي بنيان كرده است. از اين رو «اتيان هابر» پژوهشگر دانشگاه تل آويو با اشاره به تظاهرات دو روز گذشته در آحارانوت- سوم اوت 2011- نوشت: «اين تظاهرات سبب مي شود كه دولت از پيگيري مسايل اصلي خود باز بماند و رقباي اسرائيل ميدان را به دست بگيرند.» يكي ديگر از تحليلگران صهيونيستي دو روز پيش گفته است اسرائيل بايد ميان دولت ايدئولوژيك- تاكيد بر ارزش هاي صهيونيزم- و دولت رفاهي يكي را انتخاب كند و حال آن كه انتخاب هر كدام به نابودي اسرائيل منجر مي شود چرا كه غلبه بر اسرائيل غيرايدئولوژيك بسيار آسان است و ايدئولوژي هم اينك در ميان يهوديان طرفدار چنداني ندارد.
سعدالله زارعي

 



گزارش خبري از آخرين تحولات انتخاباتي
دومين نشست 8+7 برگزار شد جبهه پايداري با كميته 7 نفره ديدار مي كند

سرويس سياسي-
دومين نشست شوراي مركزي جبهه متحداصولگرايان عصر روز يكشنبه برگزار شد.
در اين جلسه برخي از اعضاي شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان، ديدگاههاي خود را درباره تازه ترين مسائل روز، مسائل سياسي، اجتماعي، اقتصادي به ويژه وضعيت اشتغال و تورم و موضوع وحدت حداكثري در اصولگرايان و همچنين آخرين وضعيت آرايش سياسي را مطرح و تصميماتي اتخاذ كردند.
نمايندگان اضلاع اصولگرايي در اين جلسه هرگونه سهم خواهي را نفي و بر وحدت حداكثري اصولگرايان و ارايه ليست واحد در انتخابات تأكيد كردند. در اين جلسه همچنين از نقش محوري جامعتين (جامعه مدرسين حوزه علميه قم و جامعه روحانيت مبارز) و به ويژه آيت الله مهدوي كني و آيت الله شيخ محمد يزدي در اتحاد اصولگرايان تقدير و تشكر به عمل آمد.
همچنين جبهه پايداري انقلاب اسلامي كه از كميته نظارت و داوري شوراي مركزي جبهه متحد اصولگرايان درخواست ملاقات و گفت وگو كرده بود به زودي با اين كميته 7 نفره ديدار خواهد كرد.
در دومين جلسه جبهه متحد اصولگرايان حجت الاسلام عباس كعبي از اعضاي كميته 7 نفره پيشنهاد داد كه براي شنيدن ديدگاه ها و نظرات اعضاي جبهه پايداري جلسه اي با آن ها برگزار شود كه اين پيشنهاد مورد تصويب حاضران قرار گرفت.
از سوي ديگر؛ روز دوشنبه خبري را پايگاه اطلاع رساني «صراط» منتشر كرد كه صادق محصولي از چهره هاي شاخص جبهه پايداري اخيراً جلسه اي با احمدي نژاد داشته و بعد از اين جلسه، رئيس جمهور دستور شفاهي همكاري اعضاي هيئت دولت و استانداران با جبهه پايداري را ابلاغ كرده است.
پيگيري هاي خبرنگار كيهان نشان مي دهد خبر منتشر شده در پايگاه اطلاع رساني صراط، صحت نداشته و از اساس خلاف واقع است.
خاطرنشان مي شود بعضي از سايت ها اين پايگاه اينترنتي را نزديك به كيهان معرفي كرده بودند در حالي كه پايگاه خبري صراط هيچ نوع وابستگي يا ارتباطي به كيهان ندارد.
در همين حال، حمايت هاي نخبگان سياسي اصولگرا از گروه 8+7 ادامه دارد.
از جمله يك عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس با بيان اينكه تصميمات جبهه متحد اصولگرايان، مورد پذيرش تمامي اصولگرايان است، گفت كه ناكامي توطئه هاي جريان فتنه و انحرافي در گرو وحدت اصولگرايان ذيل 7+8 است.
زهره الهيان با بيان اينكه پيروزي اصولگرايان در انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي براي دشمنان خارجي انقلاب اسلامي غير قابل تحمل است، افزود: دشمنان تلاش دارند تا از هرگونه اختلاف نظر و اختلاف سليقه در بين اصولگرايان يك اختلاف عميق درست كنند و اين موضوع بسيار نگران كننده است. ناكام ماندن توطئه هاي جريان انحرافي و فتنه در گرو وحدت اصولگرايان در ذيل 7+8 است.
الهيان با بيان اينكه اصولگرايان بايد هوشياري لازم را براي رسيدن به وحدت حفظ كنند، گفت: آيت الله مهدوي كني و آيت الله محمد يزدي به عنوان محوريت جبهه متحد اصولگرايان مورد وثوق تمامي اصولگرايان هستند لذا همه كساني كه دل در گرو انقلاب اسلامي دارند، بايد به رهنمون هاي اين دو بزرگوار توجه كنند.
عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس گفت: 8+7 متشكل از تمامي نگاه ها و نظرهاي اصولگرايان است و هر تصميمي كه در ذيل جبهه متحد اصولگرايان اتخاذ شود بايد مورد پذيرش اصولگرايان قرار بگيرد.
وي در گفت وگو با فارس گفت كه جبهه پايداري به عنوان يك سازمان اصولگرا فعاليت هاي خود را ذيل جبهه متحد اصولگرايان ادامه خواهد داد.
جلسه مشترك جبهه پايداري و شوراي داوري اصولگرايان برگزار مي شود
يك عضو جبهه پايداري انقلاب اسلامي از برگزاري جلسه مشترك اين جبهه و شوراي داوري اصولگرايان خبر داد.
حجت الاسلام حميد رسايي اظهار داشت: با توجه به برخي شبهات و اشكالاتي كه جبهه پايداري داشته و هيات داوري آنها را قابل تامل تشخيص داده، قرار شد اين موضوعات در حضور هيات داوري به بحث و گفت وگو گذاشته شود.
وي در پاسخ به سوالي مبني بر علت عدم حضور اعضاي جبهه پايداري در جلسه روز گذشته جبهه متحد اصولگرايان خاطرنشان كرد: جبهه پايداري همواره معتقد به وحدت ميان اصولگرايان است و تمام تلاش خود را براي وحدت، حول مهمترين شاخصه هاي اصولگرايان، يعني حفظ فاصله با اصلاحات آمريكايي، سابقه مقابله شفاف و صريح با فتنه 88 و همچنين اعلام موضع و نفي جريان انحرافي به كار مي بندد. وجود برخي از همين ابهامات و حل نشدن آن سبب شده تا هيات داوري اين موضوع را قابل تامل تشخيص دهد و جلسه مشتركي را با جبهه پايداري برگزار كند.
اين عضو فراكسيون انقلاب اسلامي مجلس در پايان خاطرنشان كرد: بدنه جريان اصولگرايي هم از اصولگرايان براي وحدت حول اين امور، انتظار دارد.

 



لرزش (گفت و شنود)

گفت: راديو فردا، ارگان رسمي سازمان «سيا» با ابراز نگراني شديد اعلام كرد محاكمه حسني مبارك در قفس آهني، به معناي محاكمه آمريكا و اسرائيل و اروپا نيز هست.
گفتم: مگه نيست؟!
گفت: روزنامه صهيونيستي «آحارونوت» هم نوشته وقتي نزديكترين دوست منطقه اي آمريكا را مانند يك سگ و درون قفس به دادگاه آورده اند، ديگر رهبران عرب و سران اسرائيل نمي توانند به حمايت هاي آمريكا اعتماد كنند.
گفتم: خب! منظور همينه ديگه! تازه، سران فتنه هم يتيم شده اند!
گفت: روزنامه صهيونيستي هاآرتص مي نويسد، خيزش هاي اسلامي منطقه به اقتدار آمريكا هم لطمه زده است بنابراين توان لازم براي حمايت از دوستان- بخوانيد نوكران- منطقه اي خود را از دست داده است.
گفتم: يارو تصادف كرده و قرار بود جراحي شود، اما متوجه شد كه پزشك جراح خيلي پير است و دستش هم مي لرزد، به پرستار گفت؛ لطفا يك جراح ديگر را خبر كنيد و پرستار گفت؛ نگران لرزش دست آقاي جراح نباشيد چون هنگام عمل همانطور كه دست دكتر مي لرزد، ما هم تخت را تكان مي دهيم.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

باز امشب حق صدايم كرده است
وارد مهمانسرايم كرده است
با همه نقصي كه در من بوده است
باز هم او دعوتم بنموده است
ميهماني شد شروع اي عاشقان
نور حق كرده طلوع اي عاشقان
باز معشوق سفره داري مي كند
دعوت از عبد فراري مي كند
9763---0913
¤ استكبار جهاني با از دست دادن مصر درصدد بدست آوردن جاي پا در سوريه است ولي به دليل خيزش و بيداري اسلامي در منطقه و ياري خداوند اين آرزو را به گور مي برد. مي طلبد كه مسئولين سياست خارجي كشورمان ديپلماسي قوي تر و فعال تر در اين رابطه داشته باشند.
1260---0912
¤ چطور حسني مبارك ديكتاتور سقوط كرده مصر زماني كه در قدرت بود و گذرگاه رفح را روي مردم مظلوم غزه بست و آنان را زير آتش گلوله هاي رژيم صهيونيستي نگه داشت سالم بود ولي اكنون كه نوبت محاكمه او فرا رسيده براي مظلوم نمايي روي تخت دراز مي كشد و در دادگاه حاضر مي شود.
0767---0219
¤ كيفيت صدا و تصوير تلويزيون در مصاحبه رياست محترم جمهوري با شبكه يورونيوز رضايت بخش نبود. لطفا دقت شود چنين نقص هايي بوجود نيايد.
4844---0912
¤ يكي از نمايندگان محترم مجلس كه به نظر مي رسد از هجمه گسترده غرب عليه سپاه و سپاهيان از جمله آقاي رستم قاسمي فرمانده سابق قرارگاه سازندگي خاتم الانبيا خبر نداشت طبق خواسته آنان نظر داد.
9359---0937
¤ همانگونه كه در سريال مختارنامه مشاهده كرديم يكي از مشاوران از روي بغض نسبت به كيان يار باوفاي مختار به سردار مختار مشاوره اشتباه داد و نتيجه آن شد كه او را پياده به ميدان نبرد بفرستد و كشته بشود. امروز هم بنده معتقدم كه عده اي فرصت طلب و ثروت اندوز كه دور برخي از مسئولان جمع شده اند ايشان را مشاوره بد مي دهند و موفق شده اند تا حدودي اين سرمايه هاي انقلاب را براي اهداف دنيايي خودشان هزينه كنند.
كاشاني
¤ با توجه به ماه ضيافت الهي و دعوت حضرت حق از بندگانش براي نشستن بر سر سفره ايزدي متاسفانه عده اي مسلمان نما بدون تربيت ديني به هنجارشكني و دهن كجي به فرمان الهي مبادرت به روزه خواري مي نمايند كه هيچ واكنشي نيز از سوي مسئولين امر ديده نمي شود. شايسته است رسانه ملي، متوليان فرهنگي، مطبوعات و مدارس و دانشگاهها و علما به آثار مبارزه آشكار با فرمان حق برنامه هاي متقن ارائه نمايند و جامعه را از اين بي توجهي برهانند.
حيدري
¤ شرط شركت در انتخابات تمكين به قانون اساسي است آيا اصلاح طلبان به اين شرط عمل كردند كه حالا براي جمهوري اسلامي شرط قرار مي دهند؟
8604---0916
¤ كدام خيابان در تهران به نام «9دي» نامگذاري شد؟ برخي از اعضاي شورا گويا جوگيرند. سال گذشته چنين تصميمي اتخاذ شد ولي خبري نشد.
علي قوامي
¤ نمايندگان مجلس از يك طرف با لايحه تعطيلي پنجشنبه ها مخالفت مي كنند كه اقدامي به جا و مناسب است ولي از آن طرف بلافاصله خودشان براي دومين مرتبه در سال جديد به تعطيلات مي روند و كاري هم به اين موضوع كه امسال سال جهاد اقتصادي نامگذاري شده ندارند.
1163---0912
¤ شبكه دو سيما در اقدامي ابتكاري و ارزشمند از قاريان نوجوان در تلاوت قرآن در ماه مبارك رمضان استفاده مي كند. تقاضا داريم شبكه 3 نيز از جهت گستردگي مخاطب زيادي دارد همين شيوه را پيش بگيرد. قطعا در جذب و الگوسازي نسل چهارم انقلاب تاثير زيادي خواهد داشت.
1247---0912
¤ به مسئولين بگوييد كه جوان 23ساله تا چقدر مي تواند چشم خود را كنترل كند و ناهنجاريها را نبيند. از همه مسئولين دولتي به عظمت اين ماه مبارك درخواست مي كنم مسئله حجاب و عفاف را جدي بگيرند. برخي به طور علني و گويا حقوق بگيرند تا به گسترش بي غيرتي و بي حيايي دامن بزنند و شايسته نظام اسلامي نيست علي رغم اينكه در دنيا تاثيرگذار است از برخورد با اين ناهنجاريها باز بماند.
پيامهاي متعدد
¤ به عنوان هم مادر و هم همسر از برنامه مثلا طنز ساخته شده و در حال پخش ساختمان پزشكان كه به طور كل تبليغ و ترويج بداخلاقي هاي فرهنگي است احساس نگراني مي كنم. لطفا صداي اعتراض ما نسبت به پخش اين مجموعه را به گوش مسئولين و مديران فرهنگي- رسانه اي كشور برسانيد.
0951---0919
¤ از دانش آموختگان كارشناسي ناپيوسته وزارت مسكن هستيم علي رغم گذراندن تعداد واحد بيشتر از كارشناسي پيوسته با اين حال اجازه طراحي به ما داده نمي شود. علت اين بي عدالتي چيست؟
4398---0912
¤ ساخت سرويس بهداشتي روبروي پارك بانوان بهار در تبريز مدت زيادي است كه نيمه تمام رها شده است چرا بايد علي رغم هزينه زيادي كه براي راه اندازي اين مجموعه ورزشي تفريحي صورت گرفته چنين نقصي در كار باشد.
8496---0937
¤ با گذشت سالهاي متمادي از اجراي ساخت مصلي تهران هنوز از افتتاح آن خبري نيست از مسئولين ستاد نمازجمعه درخواست مي شود در اتمام ساخت مصلي سرعت بخشند.
2748---0912
¤ بنده و بسياري از دانشجويان كارشناسي ارشد و دكتري علاقمنديم بعد از اتمام تحصيلات عاليه خود از تهران به شهر و ديار خويش برگرديم لكن متأسفانه شغل متناسب با تخصص ما تنها در تهران است از دولت محترم و معاونت علمي رياست جمهوري و وزارت علوم درخواست مي شود كه مراكز تحقيقاتي و صنعتي را در سراسر كشور گسترش و تمركززدايي نمايند.
0046---0912
¤ وقتي در فرانسه و كشورهاي غربي اسم هيچ دانشمند ايراني روي خيابان هاي اين كشور نيست چه ضرورتي دارد كه اسم دانشمندان و يا سياستمداران غربي بر سر در خيابان هاي تهران باشد؟
4179---0939
¤ ساعت پخش برنامه خوب و جامع و تأثيرگذار «استوا» كه اختصاص به پاسخگويي به شبهات و سؤال هاي مهم جوانان توسط اساتيد مجرب حوزه و دانشگاه دارد به 12 شب به بعد از شبكه سوم سيما موكول شده كه نسبت به اين تصميم غيركارشناسانه سخت معترض هستم. جوانان چگونه مي توانند بعد از ساعت 12 شب براي ديدن اين برنامه بيدار بمانند. درخواست مي شود در اين مورد تجديدنظر صورت بگيرد.
قطبي
¤ بانك خون شهرستان رامهرمز استان خوزستان سه سال است كه تعطيل مي باشد و شهروندان اين شهر براي اهداء خون بايد به ساير شهرهاي مجاور بروند و كسي نيز پاسخگو نيست از مسئولين استان تقاضا مي شود مشكل بانك خون اين شهرستان را حل كنند.
6299---0916
¤ پيشنهاد مي كنم مسئولين اردبيل به فكر رفع چاله و چوله هاي خيابان هاي مركز استان اردبيل باشند. لطفاً منعكس كنيد بلكه مسئولين رسيدگي بكنند و شهر وضعيت بهتري پيدا بكند.
7512---0938
¤ حضرت امام خميني(ره) در مورد آدم خلافكار تعبيري به اين مضمون داشتند كه خلافكار از در وارد نمي شود بلكه از پنجره وارد مي شود حالا حكايت شركت هاي خلافكار شده كه با كم كردن از مقدار مواد و ارزاق در بسته بندي ها دست به نوعي گران فروشي زده اند.
ساداتي
 



پيش بيني فعالان سياسي درباره تركيب مجلس نهم

سرويس سياسي-
بسياري از صاحب نظران سياسي تأكيد مي كنند كه عقيده دارند مجلس آينده، مجلس اصولگرايان خواهد بود و به لحاظ پايبندي به ولايت و نظام به مراتب از گذشته شفاف تر عمل خواهد كرد.
اين تحليل البته شواهد فراواني را براي تأييد خود به همراه دارد تا حدي كه اصلاح طلبان نيز تلويحاً به آن اذعان كرده اند از جمله محمد رئوفي عضو شوراي مركزي حزب منحله ديروز با تأكيد بر اينكه اعتماد ملي انتخابات آتي مجلس، صحنه رقابت طيف هاي اصولگرا خواهد بود، نتيجه گرفته است كه اين رقابت براي آينده كشور مطلوب خواهد بود.
صاحبنظران عقيده دارند عملكرد اصلاح طلبان در جريان فتنه 88، چيزي نيست كه در كوتاه مدت از ذهن افكار عمومي پاك شود و به همين دليل، فعالين اين جريان هر چند اين روز ها تلاش بسياري مي كنند تا راهي براي بازگشت به عرصه رقابت هاي پارلماني پيش روي خود باز كنند، اما نبايد از ياد ببرند كه فتنه گري سال 88 سرمايه اجتماعي آنها را تقريباً به صفر رسانده است و تا زماني كه مرزبندي جدي و عملي با آن حوادث نشان ندهند وضع تغيير نخواهد كرد.
پرويز سروري نماينده تهران در اين زمينه مي گويد: با توجه به عملكرد اصلاح طلبان در انتخابات 88، احتمالاً شاهد استقبال جدي مردم از اين جريان نخواهيم بود. البته اين امر مبتني بر اين است كه جريان اصولگرا در فرصت باقي مانده بتواند بر گفتمان خدمت به مردم اصرار ورزد و روند گذشته را با سرعت، دقت و حجم بيشتري ادامه دهد.
بخش دوم اظهارات اين نماينده مجلس هم گوياي واقعيت ديگري است كه يكايك افراد جامعه آن را بدون واسطه لمس كرده اند. و آن اين مسئله مهم است كه عملكرد موفق اصولگرايان در دوران تصدي قدرت و مقايسه با دوره اصلاحات، امري است كه به طور طبيعي سمت و سوي گرايش مردم در انتخابات بعدي را مشخص مي كند.
حضور پرشور مردم پاي صندوق هاي راي نيز هر چند در وهله اول اولويت جدي نظام است اما به باور بسياري از فعالين سياسي، برپايه همين تحليل، عامل ديگري در تضمين پيروزي اصولگرايان خواهد بود.
محمدجواد ابطحي نماينده خميني شهر يكي از افرادي است كه به اين مسئله اشاره دارد، وي بر اين باور است كه برخلاف ادعاي اصلاح طلبان و طرفداران آنها، تجربه نشان داده كه در يك فضاي انتخاباتي باز، رأي اكثريت مردم به نفع اصولگرايي خواهد بود.
اين نماينده مجلس در ادامه موفقيت اصولگرايان در انتخابات آينده را متأثر از ارائه ليست واحد از سوي اين جريان عنوان كرد.
روند چشم گير و قابل توجه وحدت اصولگرايي در قالب مدل 8+7 و تلاش همه گروه هاي اين جريان براي پايبندي و فعاليت تحت همين فرآيند هم جاي هيچ شكي باقي نگذاشته، كه اصولگرايان از همه ظرفيت خود براي ورود به عرصه انتخابات بهره برده اند و همين يكي ديگر از عوامل افزايش احتمال موفقيت آنها خواهد بود.
براين اساس حجت الاسلام حسين اسلامي، سخنگوي كميسيون اصل 90 در تحليل خود از تركيب مجلس آينده مي گويد هر قدر جمهوري اسلامي استمرار و دوام بيشتري داشته باشد مجلس و تمام اركان ديگر به سمت زلال شدن حركت مي كنند، بنابراين اينكه مجلس نهم بايد از مجلس هشتم اصولگراتر و نسبت به جايگاه ولايت و نظام شفاف تر باشد، يك قاعده عقلي و منطقي است. وي البته معتقد است: مردم در چهار سال گذشته در مورد عملكرد نمايندگان خود به جمع بندي رسيده اند و بر مبناي اين عملكرد تصميم خواهند گرفت.

 



آيت الله ممدوحي: هدف اصلاح طلبان مظلوم نمايي و كمرنگ كردن خاطره فتنه است

عضو شوراي مركزي جامعه مدرسين حوزه علميه قم گفت: اصلاح طلبان با صدور بيانيه در مناسبت هاي گوناگون تاريخي و با اتهام زني واهي به نظام، خواهان مظلوم نمايي و سوق دادن اذهان عمومي به سمت گذشته هستند تا شايد بتوانند اتهامات عليه خود را كمرنگ كنند.
آيت الله حسن ممدوحي، عضو شوراي مركزي جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اين كه دست و پا زدن اصلاح طلبان براي حفظ حيات بيشتر، آنان را در مردابي كه براي خود به وجود آورده اند، فرو مي برد اظهار داشت: اصلاح طلبان با حفر تونل تاريخي درگذشته و با صدور بيانيه در مناسبت هاي تاريخي در راستاي نقد شرايط فعلي، نمي توانند اتهامات عليه خود را از بين ببرند.
وي با اشاره به تلاش اصلاح طلبان براي تطهير خود و فضاسازي براي انتخابات آينده، راه انتخاب شده آنان براي خروج از بن بست سياسي را مناسب و منطقي ندانست و افزود: اصلاح طلبان با سرعت هرچه تمام تر به سمت بي راهه هاي غيرمنطقي پيش مي روند كه سرانجام خوبي براي آنان در پي نخواهد داشت.
اين عضو جامعه مدرسين، واكاوي تاريخ و صدور بيانيه از طرف اصلاح طلبان را تنفس مصنوعي كوتاه مدتي تلقي كرد كه واقعيت هاي موجود، بسياري از آن ها را نفي كرده و تاكيد كرد: پوشيدن رداي جديد اصلاح طلبان، تاثيري در تجديد حيات سياسي دوباره آنان نخواهد داشت.

 



اصلاحات اقتصادي در ايران تحريم ها را به مزيت اقتصادي تبديل كرد(خبر ويژه)

«دولت ايران از جايگاه اصلاحات اقتصادي به توزيع مجدد ثروت پرداخته و بدين ترتيب تحريم ها را مهار كرده است».
اين مطلب را روزنامه وال استريت ژورنال منتشر كرد و نوشت: دولت اسلامگراي ايران ممكن است در كاخ سفيد به عنوان دشمن شماره يك محسوب گردد و ليكن در سالن هاي صندوق بين المللي پول كه چندين محله آن طرف تر قرار دارند، پرزيدنت محمود احمدي نژاد به عنوان اصلاح گر اقتصادي ناميده مي شود. به گفته مقامات صندوق بين المللي پول، اقدام دولت ايران براي هدفمند كردن يارانه موجب شده ميزان مصرف نفت و گاز به شدت در داخل اين كشور تنزل يافته و قسمت اعظم آن انرژي براي عرضه در بخش صادرات، آزاد گردد. اين اصلاحات موجب توزيع گسترده ثروت گرديده است. به گفته كارشناسان صندوق بين المللي پول، يارانه بخش انرژي توسط طبقه ثروتمند مورد بهره برداري قرار مي گرفت. دومينيك گوايلام اقتصاددان صندوق بين المللي پول در امور ايران در يك مصاحبه مطبوعاتي در اين رابطه گفت: «اين اصلاحات اولاً و بيش از هر چيز در مورد جلوگيري از تحليل رفتن منابع است. همچنين سهم بيشتري از درآمد نفت را بين مردم تقسيم مي كند.»
واشنگتن پست خاطرنشان كرد: اصلاحات اقتصادي انجام گرفته در ايران به مثابه تلاش جسورانه اي بود كه مشقت موجود را به مزيت اقتصادي براي ايران تبديل كرد. نزول بيش از حد ميزان مصرف انرژي به دولت ايران كمك كرد عواقب تحريم ها را كه در اثر واردات بنزين ايجاد شده، كاهش دهد.
امروزه ايران مي تواند ميلياردها دلار هزينه هاي واردات بنزين را ذخيره كرده و تحريم هاي اقتصادي را مديريت نمايد.

 



درس هاي آموزنده يك سگ بيمار و در قفس(خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان جاسوسي آمريكا مي گويد محاكمه حسني مبارك آن هم در قفس آهني، ناتواني آمريكا را نشان مي دهد و احتمالا باعث دورتر شدن سران عرب خواهد شد.
سايت راديو فردا در تحليلي به قلم خبرنگار خود در تل آويو (ميترا فرهمند) نوشت: صحنه هاي دراماتيك حضور حسني مبارك در دادگاه قاهره و قرار دادن او در قفس آهني متهمان، نه تنها در ظهر سوزان خاورميانه، ساعتها مردم مصر و دنياي عرب را ميخكوب كرد، بلكه تا سالهاي طولاني، در خاطر افكار عمومي اين كشورها به ياد خواهد ماند و همزمان، سرنوشت سياست هاي حاكمان منطقه را بويژه در قبال اتكا به آمريكا، تغيير خواهد داد. اين صحنه ها از اين پس، كابوسي دائمي براي سران دنياي عرب خواهد بود و چه بسا كه حكومتگران در ساير كشورهاي جهان، حتي هم پيمان هاي مهم آمريكا در منطقه و دنيا را نيز به تجديد نظر در سياست ها در قبال آمريكا تشويق كند.
در اين تحليل آمده است: مشاهده حسني مبارك روي برانكارد در آن قفس، هرچند كه حقيقتي است فراتر از بسياري از روياهاي سرسخت ترين مخالفان او، اما در افكار عمومي دنياي عرب و سران عرب، محاكمه آمريكا نيز محسوب مي شود. اين محاكمه، احتمال دور شدن حكومت هاي منطقه از آمريكا را تقويت مي كند؛ زيرا حاكمان با چشم خود مي بينند كه آمريكا، اين ابرقدرت هم پيماني كه تا چندي پيش آن را قادر مطلق تصور مي كردند، نه مي خواهد و نه اصلا توان آن را دارد كه در صورت تكرار وضعيت مشابه براي حكومت هاي دوستش، سران آنها را در غلبه بر بحرانها ياري دهد.
راديو فردا با اشاره به تماس سرآسيمه شاه عربستان و برخي سران ديگر كشورها با آمريكا پس از سقوط مبارك، از تيرگي روابط ملك عبدالله و اوباما خبر داده و مي نويسد: در گزارش هاي مربوط به ماه فوريه (بهمن 89) تاكيد مي شد سران اسرائيل نيز وحشت زده، به اوباما «تذكراتي» داده اند و او را از تكرار رفتاري كه جيمي كارتر در قبال محمدرضا پهلوي، شاه ايران، در پيش گرفت، برحذر داشتند و بويژه شيمون پرز، پيام آور اين درخواست بوده است؛ برخي از سران اسرائيل نيز حتي ناچار شدند كه نظرات خود را علني بيان كنند. اما عملا آمريكا نه به نظرات پادشاه عربستان اعتنايي كرد نه به نصايح پير صحنه سياست اسرائيل وقعي نهاد؛ اوباما و كلينتون تشخيص داده بودند كه قدرت خيزش مردم مصر قويتر از آن است كه حكومت مبارك دوام آورد و بهتر آنكه آمريكا دست كم تلاش كند تا شايد منافع آتي خود را در قبال مصر تامين كند.
گزارش راديو فردا مي افزايد: اكنون كه با گذشت كمتر از شش ماه از سقوط مبارك، او دست بسته روي برانكارد در قفس متهمين قرار گرفته، و حتي خطر صدور حكم اعدام برايش مطرح است، پروفسور ايتان گيلبواع، يك استاد دانشگاه اسرائيل، به روزنامه يديعوت آحارونوت مي گويد «وقتي رهبران عرب مي بينند كه در نتيجه سياست آمريكا، نزديكترين دوست منطقه اي واشنگتن، مانند سگي بيمار به درون قفسي تنگ انداخته مي شود و نه به كهنسالي او و نه به سرطان پيشرفته اش رحم مي شود، اين پيام در گوش حاكمان همه جهان طنين افكن مي شود كه چنين آمريكايي هرگز ديگر قابل اعتماد نيست.»
رسانه آمريكا در ادامه تحليل خود خاطرنشان كرد: سران عرب تاكنون آمريكا را ساحل نجات خود مي دانستند؛ پشت درهاي بسته، هر درخواستي را از سران آمريكا مطرح مي كردند؛ آنها اگر دست كم در ظاهر، برخي از مسائل را براي جلوگيري از خشم افكار عمومي خود رعايت مي كردند، اما در خفا، قوي ترين نگراني ها و بلندپروازانه ترين روياهاي خود را با سران آمريكا در ميان مي گذاشتند. هزاران هزار سند ويكي ليكس همين چند ماه پيش نشان داد كه تا چه حد رهبران عرب، نهاني، بر قدرت و اعتماد به آمريكا تكيه داشته اند.
پروفسور ايتان گيلبواع، متخصص اسرائيلي در سياست و تاريخ آمريكا و مشاور پيشين دفتر نخست وزير و وزارت دفاع اسرائيل مي گويد «همانگونه كه روياي مشابه جرج بوش در قبال عراق باد هوا شد، و همانگونه كه سياست هاي بوش در قبال ايران و عراق با موانع عظيمي روبه رو گرديد، اوباما نيز اكنون در قبال مصر و دنياي عرب با سختي هاي بسياري روبه روست و اين تازه، اول گرفتاري هاي نوع جديد براي آمريكا در منطقه است.»
راديو فردا افزود: درست به همين دليل است كه نظرسنجي تازه به عمل آمده از سوي موسسه زاگبي آمريكا نيز نشان مي دهد كه محبوبيت و مقبوليت آمريكا و شخص اوباما در جهان عربي، حتي در اين اوج «بهار عربي»، شديدا سير نزولي دارد. ضعف و تحقير «عمو سام» در چشم مردم و سران عرب، بر اسرائيل نيز اثراتي دارد؛ توان بازدارندگي اسرائيل را ضعيف مي كند و پيمان صلح 32 ساله مصر و اسرائيل را با چالش جدي روبه رو مي نمايد. در چنين وضعيتي سران اسرائيل نيز بيش از گذشته به اين صرافت مي افتند كه در مواقع سرنوشت ساز، ديگر نمي توانند به اوباما و ابرقدرتي آمريكا اعتماد كنند؛ چرا كه آمريكا توان ديالوگ با سران عربي و ايجاد فشار بر حكومت هاي عربي را از دست داده است.
اين رسانه آمريكايي درباره سقوط شديد جايگاه واشنگتن در خاورميانه نوشت: از نظر اسرائيل، اگر جيمي كارتر تنها موجب از دست رفتن هم پيماني آمريكا با ايران شد، در زمان اوباما، قريب به اتفاق حكومت هاي منطقه، اگر توسط مردمشان سقوط نكنند، خود حاكمان آنها با پاي خويش از زير چتر آمريكايي، بيرون مي آيند. در چنين وضعيتي، به گفته پروفسور گيلبواع، بي ترديد بايد گفت كه جايگاه آمريكا در سراسر خاورميانه سقوط كرده است. در اين اوضاع است كه حاكمان جديد مصر، عامدانه سخت گيري و حتي تحقيرهاي بي سابقه اي را در جريان محاكمه حاكمان پيشين، كه بي ترديد ولي نعمت هاي خود آنان بوده اند، نشان مي دهند تا شايد خويشتن را حفظ كرده باشند. مصر انقلابي را هرچند كساني كه فعلا اداره مي كنند كه مبارك و العدلي (وزير كشور سابق) ولي نعمتشان بوده اند اما اين حاكمان نيز ترجيح مي دهند كه خود را از افتادن به ورطه مشابه نجات دهند. حتي گفته شده كه خود ژنرال محمدحسين الطنطاوي، رئيس شوراي عالي نظامي مصر، ابراز آمادگي كرده است كه در نشست هاي آينده دادگاه حضور يابد و عليه مبارك، شهادت دهد.

 



نپرسيد كه مسعود جيم فنگ كجا غيبش زده(خبر ويژه)

طرح اين سؤال در رسانه ها كه سركرده گروهك منافقين كجا غيبش زده، موجب طعن و تمسخر از سوي جداشدگان اين گروهك شد.
يكي از جداشدگان در مطلبي آميخته به طنز و از قول مزدوران رجوي نوشت: به شما چه كه رجوي كجاست؟ عكس و فيلمش هست ديگر، برويد ببينيد. چرا مي پرسيد كجاست؟! در ثاني، هركس رفت قايم شد لابد دليل دارد. هي كه نمي پرسند كجاست؟!
نويسنده آنگاه مي پرسد: مگر رجوي تا حالا بوده كه مي پرسيد اكنون كجاست؟ اصلا او عادت دارد غيب شود. توي زندان شاه وقتي كه سران مجاهدين اعدام شدند غايب بود. وقتي زن اولش و موسي خياباني توي خانه تيمي بودند و كشته شدند غايب بود. در عمليات هاي سازمان بر عليه سربازان ايراني غايب بود. در ماجراي دستگيري زن سومش در فرانسه غايب بود. حالا هم طبق عادت غايب است و ديگر سؤال ندارد.
يكي ديگر از همين بريده هاي سازمان منافقين در سايت اينترلينك نوشت: بيش از 23 سال مي گذرد كه استراتژي جنگ آزاديبخش سازمان در خاك عراق به گل نشسته است، استراتژي كه انبوهي از جوانان ايران را به مزدوران فارسي زبان ديكتاتورترين مرد عرب (صدام) تبديل كرد؛ استراتژي كه سربازان ايراني را هدف گرفت و مردم ايران زمين را در مرزهاي مجاور خاك عراق به خون كشانيد و خانواده هاي بسياري را داغدار كرد. رجوي در اين استراتژي همه چيز را باخت و خاك عراق تبديل به باتلاقي براي تشكيلات سازمان شد. استراتژي سازمان در رفتن به عراق و مزدوري صدام، طناب داري شد براي پايان يافتن روياهاي رجوي.
عضو سابق سازمان منافقين مي افزايد: سازماني كه با شعار جنگ آزاديبخش نيرو ذخيره و به دام مي انداخت اكنون براي تكه زميني كه فقط بتواند خودش در آنجا نفسي كشيده و بقا داشته باشد شب و روزش به هم دوخته شده است و هراسان دست به دامان نمايندگان آمريكايي و لابي اسرائيلي مي شود. اين همان سازماني است كه مي خواست ايران را با كمك صدام و غرب آزاد كند ولي اكنون شبي نيست كه به آرامش تا صبح سپري كند. راستي مسعود رجوي كجا است كه پاسخ دهد پس چه شد آن سخنراني هاي آتشين و فرمان شليك و دلقك بازي.
اينترلينك با اشاره به بزدلي و بي شخصيتي كم نظير سركرده منافقين يادآور مي شود: او قطعا شجاعت پذيرش شكست و اذعان به آن را نداشت و لذا تصميم به دروغ هاي بيشتر و فريب هاي بزرگتر گرفت تا بدانجا كه پس از 23 سال كه ريش و ريشه اش در خاك عراق سوخته و دود شده، باز هم به دروغ مي گويد نگفتم سياه دانه است!!؟ نگفتم جنگ آزاديبخش جواب دارد!! نگفتم اشرف مركز كانوني نبرد استراتژيك عليه رژيم مذهبي است!! رجوي نه اين كه نداند اينها همه حرف مفت است قطعا همه اينها را خوب مي داند اما شجاعت پذيرش شكست چيزي است كه در وجود رجوي همچون همه ديكتاتورهاي تاريخ يافت نمي شود.
اما بخوانيد از شبكه ضد انقلابي بالاترين كه خطاب به سازمان منافقين تاكيد مي كند: دوستان! آن زمان كه به محضر سيدالرئيس صدام الحسين التكريتي رفتيد و سيد المسعود الرجوي، صدام را در آغوش گرفت بايد مي دانستيد كه نمي شود به آغوش ديكتاتور رفت، آن هم ديكتاتوري كه به ميهنتان حمله ور شده و خون ايراني را به زمين ريخته. حالا اما صدامي در كار نيست و شما مانده ايد و يك كمپ تروريستي كه تنها چند ماه وقت داريد تخليه اش كنيد. متاسفم براي بيچارگان گرفتار در اشرف كه فريب رجوي را خوردند و عمرشان در بيابان هاي عراق تلف شد و حتي همان رجوي و زنش در كنارشان نايستادند و بزدلانه گريختند.

 



خودمون هم مي دونيم، اما نمي تونيم!(خبر ويژه)

شدت دروغ بافي و سياه نمايي در رسانه هاي وابسته به فتنه سبز، موجب اعتراض يك شبكه ضدانقلابي شد.
سايت بالاترين با اشاره به عملكرد مطلقاً منفي بافانه سايت هاي كلمه و جرس و تلويزيون رسا نوشت: نگاهي كلي به وضعيت خبررساني و تحليلهاي اين سايتها و منابع خبري نشان مي دهد كه بخش غالب اخبار منعكس شده از سوي آنها اخباري با بار منفي هستند. يعني نوع نگاه و جهت گيري دست اندركاران اين رسانه هاي خبري باعث مي شود كه اين سايتها اخباري را گزينش كنند و در صدر رويكرد اطلاع رساني شان بنشانند كه مربوط به اخبار غالبا منفي باشد. كاربر بالاترين پرسيده است: آيا در جامعه اتفاقات خوب و مثبت (هرچند از سوي نيروهاي حكومتي يا نيروها و افراد مستقل) به وقوع نمي پيوندد؟ آيا به راستي جامعه از وقايع خوب و اميدبخش خالي است؟ تا چه حد تصويري كلي كه در آينه اين رسانه ها از جامعه بر ساخته مي شود، با واقعيت جامعه انطباق دارد؟ شايد علاوه بر اينكه لازم باشد راست بگوييم، لازم هم باشد كه تمام راست ها را بگوييم.
آنچه در اين تحليل مغفول مانده اين است كه گردانندگان سايت هايي نظير جرس و كلمه، قصد انتشار خبر درست و اطلاع رساني صادقانه را ندارند بلكه اساساً ماموريت يافته اند در ازاي جيره و مواجبي كه مي گيرند عامداً و به شكل سازمان يافته به منفي بافي و سياه نمايي عليه جامعه ايراني بپردازند تا شايد گرهي از كار فرو بسته ديكتاتورهاي بين المللي گشوده شود. از قديم گفته اند؛ المأمور معذور.
يادآور مي شود جرس و كلمه از لندن و پاريس مديريت مي شوند و به گردانندگان فرصت طلب آنها پول هاي كلاني در اين زمينه از طرف سرويس هاي اطلاعاتي غربي-جهت انجام عمليات رواني به زبان فارسي- پرداخت مي شود.

 



گويانيوز: دلخوشي به اصلاح طلبان شرط بندي روي اسب مرده است(خبر ويژه)

«جريان اصلاح طلب خاتمي محور به هيچ وجه اجازه شركت در انتخابات را نخواهند يافت».
گويانيوز با انتشار مطلب فوق نوشت: جريان اصلاح طلب خاتمي محور به يك دليل مشخص آن هم مواضع تقريباً يكدست نيروهاي اصلي مسلط در حاكميت كه خاتمي را علناً در قامت افرادي نظير بني صدر و جريان هاي حامي اش را اغلب خيلي تندتر هدف قرار مي دهند به هيچ وجه اجازه شركت در انتخابات را نخواهند يافت.
اين رسانه وابسته به اپوزيسيون با اشاره به سلب اعتماد نظام از فتنه گران نوشت: در دوره قبل اصلاح طلباني متشكل از ميرحسين موسوي، مهدي كروبي، سيدمحمد خاتمي، موسوي خوئيني ها و... در آن هنوز از ساخت قدرت اخراج نشده بودند و ارتباطات، ظرفيت ها، نهادها و وضعيت هايي داشتند كه با امروز قابل مقايسه نبود. نظام نيز اگرچه در آن دوره نيز حسب تجربيات پيشين خود به آنان اعتمادي نداشت اما غلظت اين بي اعتمادي آنچنان نبود كه آنها را مانند امروز رسماً، علناً و عملاً از دايره اخراج كند. بي اعتمادي ديروز اصولگرايان به تنفر رسيده است. حتي خوش بين ترين افراد نيز اميدي به پذيرش دوباره خاتمي در حاكميت ندارند.
گويانيوز مي افزايد: اصلاح طلبان اكنون نه توان سازماندهي دارند، نه توان تصميم گيري و نه توان برنامه ريزي. يك نيروي سياسي كاملاً عقيم هستند. دعوا با آنها شرط بندي بر سر اسب مرده است، مجادله با آنها دردي را دوا نمي كند، نيازي را پاسخ نمي دهد. اختلافات در درونشان آنقدر رو به تزايد و بي سابقه ادامه دارد، كه بعيد نيست موجب ريزش ها و رخداد پيامدهاي خاصي در صفوفشان شود كه حاميانشان نيز مصون اين عواقب نخواهند ماند.
در همين حال سايت گروهك ملي مذهبي در خبري نوشت: «محمد خاتمي در ديدار با جمعي گفته است احتمالاً در انتخابات شركت نمي كند، مگر آنكه شرايط تغيير كند. وي افزوده است بعيد مي دانم شرايط عوض شود. اما نبايد حرف آخر را اول زد. وي در اين ديدار همچنين گفته است شايد موسوي و كروبي سرنوشت منتظري را پيدا كنند. ولي من از حمايت از آنها دست نخواهم كشيد. وي احتمال تكرار تجمعات خياباني را بعيد تلقي كرده است.»

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14