(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 مرداد 1390- شماره 20001

توزيع مطبوعات و ضرورت بازنگري در فعاليت شركت پست
رئيس جهاد دانشگاهي استان خبر داد استفاده عموم از بانك خون بند ناف نوزادان درهمدان
با حضور مسئولان سازمان چاي كشور 191 هزار تن چاي موجود در انبارها به كمپوست تبديل شد
روز خبرنگار
اجراي طرح تلاوت قرآن در 200 مسجد استان اردبيل
راه اندازي انجمن قرآن و نهج البلاغه در شوشتر
احداث 180 واحد صنايع توليدي-تبديلي در خوزستان
راه اندازي خط شبانه اتوبوس در كرج
رونمايي از تمبر دستاوردهاي جهاد دانشگاهي درتبريز
آبرساني نوين باعث كاهش مهاجرت روستاييان مي شود
75 درصد سارقان ورودي به زندان هاي گلستان معتاد هستند
استاندار هرمزگان: هيچ كسي حق استفاده از امكانات دولتي براي تبليغات مجلس را ندارد
آغاز رهاسازي بچه ماهي سفيد در رودخانه چمخاله
ارزيابي عملكرد دستگاههاي اجرايي درطبس
افت ولتاژ برق در 17 روستاي بخش داشلي برون
اعتراض كسبه خيابان طالقاني اهواز به اجراي نابسامان طرح همسان سازي رنگ كركره ها



توزيع مطبوعات و ضرورت بازنگري در فعاليت شركت پست

توزيع مطبوعات و نشريات كشوري و استاني در استان فارس توسط شركت پست انجام مي شود. از ساليان پيش شركت پست ساعت حركت كاميون ها را به گونه اي تنظيم كرده بود كه در زمان حركت ، همه مطبوعات كشوري و استاني واصل شده و در همان روز توزيع مي شد و شهروندان رضايت كافي در اين زمينه داشتند؛ اما اخيراً شركت پست فارس با تغيير ساعت كار كاميون ها از بعدازظهر به صبح، زماني كار مي كنند كه نشريات و روزنامه هاي كشوري به شيراز وارد نشده است و برهمين اساس روزنامه ها و نشريات با تأخير 24ساعته و در بعضي از ايام حتي با 48ساعت تأخير به شهرستان هاي فارس مي رسند كه اين امر علاوه بر اينكه هيچ كاربردي در اطلاع رساني نداشته موجبات ضرر و زيان موزعين را هم فراهم كرده است. زيرا افراد به واسطه سوخته شدن اخبار ديگر رغبتي براي خريد ندارند؛ كه آمار كم توزيع روزنامه ها در سراسر استان و ميزان بالاي برگشتي در اين ايام مؤيد اين موضوع مي باشد و از طرف ديگر شركت پست اخيراً هزينه ارسال نشريات را تا 11 برابر افزايش داده است كه اين موضوع هم مشكل بزرگ تري براي نمايندگي هاي مطبوعات كشوري در استان و موزعين و فعالان مطبوعات در شهرستان ها فراهم كرده است.
لذا از مسئولان محترم استانداري، اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي، خانه مطبوعات و انجمن هاي صنفي مطبوعات استان و فرمانداري ها و ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان ها تقاضامندم در اين زمينه اقدام عاجلي عنايت تا شاهد تغيير اين رويه باشيم.
فيروزآباد- خبرنگاركيهان

 



رئيس جهاد دانشگاهي استان خبر داد استفاده عموم از بانك خون بند ناف نوزادان درهمدان

همدان -خبرنگاركيهان:
رئيس جهاد دانشگاهي واحد استان همدان گفت: استفاده از ذخيره بانك خون بند ناف نوزادان در همدان، عمومي مي شود.
اكبر اسدي درگفتگو با خبرنگاران افزود: بانك ذخيره خون بند ناف نوزادان كه توسط معاونت پژوهشي جهاد دانشگاهي همدان ايجاد شده است درسال هاي گذشته به جمع آوري اين خون ها به نام نوزاد متولد شده وجهت استفاده اختصاصي والدين همان كودك اقدام مي كرد كه امسال با كسب مجوز از موسسه رويان مركز و نيزجلب رضايت والدين، اين ماده دراختيار عموم مردم در صورت نياز قرار مي گيرد.
وي درخصوص فعاليت هاي آموزشي جهاد دانشگاهي همدان، اظهار داشت: 10رشته تحصيلي هم اكنون درمراكز آموزش عالي جهاد دانشگاهي استان تدريس مي شود كه مهر ماه امسال با افزايش آنها به 14رشته، تعداد دانشجويان نيز به يك هزار و 500 نفر خواهد رسيد.

 



با حضور مسئولان سازمان چاي كشور 191 هزار تن چاي موجود در انبارها به كمپوست تبديل شد

رشت-خبرنگار كيهان:
191 هزار و 500 تن چاي سنواتي موجود در انبارهاي سازمان چاي به كمپوست و ساير محصولات صنعتي تبديل مي شود.
استاندار گيلان با اعلام اين خبر گفت: اين تصميم در كارگروه برنج و چاي هيئت دولت اتخاذ و بر اين اساس مقرر شد چاي سال هاي 72 تا 86 موجود در انبارهاي سازمان چاي به كمپوست و ساير محصولات صنعتي تبديل شود.
مهدي سعادتي با اشاره به اينكه بخشي از وجوه حاصله از فروش چاي سنواتي و كمپوست شده به خزانه دولت واريز و مابقي به عنوان پرداخت بدهي كارخانجات چايسازي و تشكلهاي مربوطه به بانكهاي عامل محسوب خواهد شد. از انجام بيمه فراگير باغ هاي چاي در مواجهه با خشكسالي و سوانح طبيعي از ديگر مصوبات اخير كارگروه برنج و چاي هيئت دولت خبر داد.
نماينده ويژه رئيس جمهور در امور چاي ادامه داد: براي اولين بار در تاريخ صنعت چاي كشور، باغ هاي چاي از طريق سامانه الكترونيكي و ثبت رويدادهاي بهزراعي و نيز ارزيابي هاي سالانه كيفيت برگ سبز، داراي شناسنامه مي شوند.
در اين مراسم استاندار گيلان از افزايش ميزان توليد چاي درجه يك خبر داد و گفت: چاي سنواتي موجود در انبارها باعث شده بود كه چاي توليد داخلي به فروش نرود.
سعادتي با اشاره به حمايت دولت از صادرات چاي، از اعزام هيئتي به كشورهاي كنيا و سريلانكا براي فراهم كردن زمينه هاي مساعد صادرات اين محصول كشاورزي خبر داد.
رئيس سازمان چاي كشور نيز وجود چاي سنواتي در انبارها را موجب ضرر كارخانه داران و كشاورزان چايكار دانست و گفت: از فردا انبارهاي چاي موجود در تهران و ساير نقاط كشور پلمب شده و از ورود چاي سنواتي به بازار جلوگيري مي شود.علي محرر افزود: چاي موجود در انبارها به معضلي تبديل شده بود كه با تعيين تكليف آن صنعت چاي كشور بار ديگر حركت رو به جلويي را آغاز كرد.

 



روز خبرنگار

خبرنگاران ديده بانان جامعه
اهواز- خبرنگار كيهان: فرمانده انتظامي خوزستان گفت: خبرنگاران ديده بان هايي هستند كه در مواجهه با موضوعات اجتماعي، مسيرهاي روشن، درست و منتهي به هدف را به جامعه نشان مي دهند.
سرتيپ محمدرضا اسحاقي در مراسم تقدير از خبرنگاران حوزه انتظامي گفت: خبرنگاران سلاح، باتوم، سپر و كلاه ندارند، ولي با قلم شيوا و تاثيرگذار خود مي توانند با اطلاع رساني دقيق، به موقع و به دور از هرگونه فضاسازي غيرمنطقي، احساس امنيت و آرامش رواني را در جامعه ايجاد كنند.
در اين مراسم سرپرست روزنامه كيهان در خوزستان به نمايندگي از اصحاب رسانه گفت: ترديدي نيست كه رسانه ها تاثيرگذاري عميق و سريعي در شكل گيري نگرش ها و باورها نسبت به مسايل داخلي و بين المللي دارند. در هر رسانه اي كه قوي تر است مي تواند در جهت دهي به افكار عمومي مردم موثر عمل كند.
پرهيز از افراط و تفريط
سنندج- خبرنگار كيهان: نماينده ولي فقيه در استان كردستان در جمع مديران رسانه هاي اين استان با اشاره به اهميت انتشار اخبار در جهت تامين نياز مخاطبان تاكيد كرد: خبرنگاران و دست اندركاران رسانه هاي ارتباط جمعي در انعكاس خبر و رويدادها از افراط و تفريط پرهيز كنند و مصلحت جامعه و رضاي خدا را مد نظر داشته باشند.
حجت الاسلام والمسلمين سيدمحمدحسيني شاهرودي افزود: در جامعه اسلامي خبر نبايد بر پايه دروغ، ظن و گمان و يا لغزش باشد و توليدكنندگان آثار رسانه اي ضمن دوري از هرگونه افراط و تفريط، در جهت تقويت محتوي و پيام تلاش كنند.
افزايش روح نشاط
دزفول- خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي شهرستان دزفول در ديدار با خبرنگاران گفت: خبرنگاران به نوعي همكار و هميار نيروي انتظامي هستند.
وي افزود: اخبار و فعاليت ها بايد به گونه اي در رسانه ها منعكس شود كه روح اميد و نشاط را در بين آحاد جامعه افزايش دهد. در پايان اين نشست از سوي فرماندهي انتظامي دزفول از خبرنگاران حاضر با اهداي لوح تقدير و هديه تجليل به عمل آمد.
بي طرفي ويژگي خبرنگار
رشتخوار- خبرنگار كيهان: در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي رشتخوار گفت: از ويژگي هاي برجسته خبرنگار بي طرفي اوست خبرنگار در اين كسوت بايد مواظب باشد چرا كه در تحليل ها مي تواند به يك نگاه درست دست يابد ولي اگر از حريم بي طرفي خارج شود قطع يقين اعتماد مردم را از دست مي دهد.
وي نقش خبرنگاران در عمران، آباداني، پيشرفت و توسعه علمي، اقتصادي و فرهنگي كشور را مهم و سازنده خواند.
خدمت بدون منت
تربت حيدريه- خبرنگار كيهان: در مراسم تجليل از خبرنگاران شهرستان تربت حيدريه معاون سياسي اجتماعي فرمانداري اين شهرستان امانتداري، داشتن فن خبرنگاري، هوشياري، دقت نظر، پرهيز از غرض ورزي، حسن نيت، شناسايي نيازها و ضرورت ها را جزء مهم ترين ويژگي هاي يك خبرنگار دانست كه بايد در اعمال، رفتار و كردار وي متجلي شود و گفت: مسئولان بايد با خبرنگاران مدارا كنند و دست خبرنگاران را باتوجه به مشكلات و محدوديت هاي موجود در شهر بگيرند.
وي افزود: انعكاس مشكلات و مسائل هر منطقه در كنار بيان، عملكرد ادارات و نهادها زمينه مناسبي براي خدمت بدون منت را فراهم كرده است.
در پايان مراسم هدايايي به رسم يادبود از طرف برخي ادارات به خبرنگاران و پيشكسوتان عرصه خبر در اين شهرستان اهدا شد.
مسئوليت خبرنگاران در جنگ نرم
كرمانشاه- خبرنگار كيهان: نماينده ولي فقيه و امام جمعه كرمانشاه در جمع اصحاب رسانه اين استان با اشاره به جنگ نرم دشمنان عليه كشور گفت خبرنگاران در خط مقدم جنگ نرم با دشمنان نظام قرار دارند. خبرنگاران بايد توطئه هاي دشمنان را شناسايي كنند و به اطلاع مردم برسانند. آيت الله مصطفي علما يكي از وظايف رسانه ها را نقد منصفانه دانست و گفت: انتقاد بايد مستند بوده و حالت تذكر داشته باشد، لذا نبايد انتقاد از روي غرض ورزي و نگاه منفي باشد.
صدور شناسنامه براي خبرنگاران
ياسوج- خبرنگار كيهان: در مراسم تجليل از خبرنگاران استان كهگيلويه و بويراحمد مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي اين استان از شناسنامه دار كردن خبرنگاران خبر داد و گفت: تمام كارهاي مقدماتي و مطالعاتي انجام شده است و به زودي كار شناسنامه دار شدن خبرنگاران آغاز مي شود. امين كمالوندي با بيان اينكه آموزش به خبرنگاران از مهم ترين برنامه هاي در دست اجراي اين اداره كل براي خبرنگاران است، اظهار داشت: بعد از افتتاح نمايندگي دانشكده خبر، بلافاصله با اين مركز براي آموزش خبرنگاران قرارداد بستيم كه در پايان ماه مبارك رمضان اين كلاس ها رسما شروع مي شوند.
عدم موضع گيري در برابر انتقاد
چهاردانگه- خبرنگار كيهان: فرماندار شهرستان اسلامشهر، در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار و تجليل از خبرنگاران اين شهرستان اظهار داشت: مسئولان ارگان ها و نهادها در برابر انتقاد سازنده خبرنگاران، موضع گيري نكنند و در جهت رفع معضلات و مشكلات اقدام كنند.
غلامحسين آرام افزود: خبرنگاران به ياري مسئولان بيايند و در كنار انعكاس معضلات و مشكلات و انتقادات خود، نقاط قوت، ظرفيت هاي بالقوه شهرستان را در عرصه هاي مختلف، علمي، اقتصادي، فرهنگي، اجتماعي و... در جهت مطلوب تر كردن فضاي شهرستان، براي ايجاد زندگي و اشتغال بهتر فراهم كنند.
استقبال از انتقاد سازنده
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: مدير آموزش و پرورش گنبدكاووس، در نشست با خبرنگاران و نمايندگان رسانه هاي ارتباط جمعي اين شهرستان، گفت: آموزش و پرورش از انتقادهاي سازنده جامعه خبرنگاري استقبال مي كند زيرا معتقد است اين انتقادها لازمه رفع نواقص احتمالي و رشد و پيشرفت امور است.
نبي الله آخوندي افزود: عملكرد خوب خبرنگاران اين شهرستان، مايه وحدت و همبستگي اقوام ساكن در گنبدكاووس و نيز دلگرمي و قوت قلب مسئولان در انجام بهتر امور هستند.
تقدير از خبرنگاران
درچه- خبرنگار كيهان: در مراسم تجليل از خبرنگاران درچه و خميني شهر پيشنهاد شد يك دفتر نمايندگي صداوسيما در شهرستان درچه داير شود تا اخبار اين شهر توسط صدا و سيماي مركز اصفهان پوشش داده شود. در اين مراسم از خبرنگاران درچه و خميني شهر تجليل به عمل آمد.
اخلاص و شجاعت خبرنگاران
ورامين- خبرنگار كيهان: رئيس دانشگاه علمي كاربردي ورامين در جمع خبرنگاران گفت: خبرنگاران غريب ترين و گمنام ترين قشر جامعه حتي در ميان مسئولان هستند.
مجتبي بني عامر افزود: آنان با اخلاص و شجاعت مشكلات را بر روي كاغذ مي آورند تا مسئولان از عمق ماجرا مطلع شوند.

 



اجراي طرح تلاوت قرآن در 200 مسجد استان اردبيل

اردبيل: خبرنگار كيهان:
اجراي طرح تلاوت قرآن مجيد در سطح 200 مسجد استان اردبيل آغاز شد.
مدير كل تبليغات اسلامي استان با اعلام مطلب بالا افزود: اين طرح تا پايان ماه مبارك رمضان در سطح مساجد استان اجرا مي شود و استقبال خوب و چشمگير جوانان و نوجوانان به طراوات و نشاط اجراي اين طرح افزوده است.حجت الاسلام والمسلمين مهدي ستوده گفت: در اجراي اين طرح با دعوت از قاريان ممتاز قرار است هر روز يك جزء قرآن تلاوت شود.
وي سعادتمندي، تقويت ايمان و اعتقاد، نورانيت زندگي، غناي ادب و آمرزش و بخشش گناهان و نورانيت دل را از جمله آثار و بركات اجراي اين طرح اعلام كرد.

 



راه اندازي انجمن قرآن و نهج البلاغه در شوشتر

شوشتر -خبرنگاركيهان:
درراستاي نشر معارف مذهبي انجمن قرآن و نهج البلاغه درشهرستان شوشتر راه اندازي شد.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان شوشتر ضمن اعلام مطلب فوق گفت: اين انجمن از نيمه ماه شعبان آغاز به كار كرده است كه در رأس آن دو نفر از قاريان و مربيان شوشتر به نام هاي مهدي مكوندي غلامي و جمال طالب شوشتري زاده معرفي شدند.
علي فديعمي در ادامه افزود: دفتراين انجمن از سوي اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شوشتر و با همكاري اداره اوقاف و امور خيريه اين شهرستان، شوراي اسلامي و فرمانداري شهرستان تشكيل شده است.
وي در ادامه گفت: به مناسبت ماه رمضان درمسجد آل طيب كه درمركز اين شهر قرار دارد بعد از اقامه نماز ظهر و عصر يك جزء قرآن با حضور قاريان برجسته شوشتر و مردم قرائت مي شود و همچنين به قاريان و نونهالان دراين مجلس هدايايي اهدا مي شود.وي همچنين گفت: به مناسبت ولادت امام حسن مجتبي (ع) محفل انس با قرآن در مسجد علامه شيخ شوشتري با حضور قاريان كشوري و بين المللي سيد كريم موسوي و كريم منصوري برگزار مي شود.
رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شوشتر درپايان گفت: نمايشگاه قرآن و عترت برگزاري ايستگاه تصحيح قرائت نماز در مركز شهر با حضور قاريان برجسته شهرستاني و ارسال بلوتوث از ديگر برنامه هاي اين انجمن است.

 



احداث 180 واحد صنايع توليدي-تبديلي در خوزستان

اهواز-خبرنگار كيهان:
در جلسه شوراي برنامه ريزي استان خوزستان، احداث 180 واحد صنايع توليدي و تبديلي كشاورزي به تصويب رسيد.
طبق گفته رئيس جهاد كشاورزي خوزستان در حال حاضر 460 واحد صنايع تبديلي 7/9 ميليون تن از محصولات كشاورزي استان را پوشش مي دهد كه با توجه به توليد سالانه 12 ميليون تن محصولات كشاورزي در خوزستان 180 واحد توليدي-تبديلي كمبود وجود دارد.
رئيس سازمان جهاد كشاورزي خوزستان از تهيه سند مطالعاتي واحدهاي توليدي-تبديلي استان به تفكيك شهرستان ها خبر داد و اضافه كرد: اعتبار لازم براي احداث اين واحدها 188 ميليارد تومان برآورد شده كه 6 هزار شغل در سطح استان توليد خواهد كرد.

 



راه اندازي خط شبانه اتوبوس در كرج

كرج- خبرنگاركيهان:
مديرعامل سازمان اتوبوسراني كرج از راه اندازي خط شبانه اتوبوس در اين شهرستان خبر داد.
مهرداد كياني گفت: اين خط اتوبوسراني از ساعت 21 الي يك بامداد آماده سرويس دهي به مسافران حصارك كرج است.
وي با اشاره به سياست خصوصي سازي در بخش حمل ونقل گفت: درحال حاضر 80 درصد اتوبوس هاي تحت پوشش در بخش خصوصي و تحت نظر اين سازمان مشغول به فعاليت هستند.
كياني ادامه داد: هم اكنون تعداد اتوبوس هاي تحت پوشش در بخش خصوصي از مرز 800 دستگاه و تعداد كل خطوط نيز از مرز 80خط گذشته است.

 



رونمايي از تمبر دستاوردهاي جهاد دانشگاهي درتبريز

تبريز -خبرنگاركيهان:
همزمان با سي و يكمين سال روز تاسيس جهاد دانشگاهي، از تمبر اختصاصي اولين نمايشگاه دستاوردها و توانمندي هاي جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي، رونمايي شد.
دراين مراسم پس از سخنان دكتر احمد فرشبافيان، رئيس جهاد دانشگاهي استان و ارائه گزارشي از عملكرد يك ساله اين نهاد و تشريح اولويت هاي كاري جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي، از تمبر مزبور رونمايي شد.
از نمايشگاه فوق كه 9 روز برپا بود بيش از 20هزار نفر بازديد كردند.
به گزارش روابط عمومي جهاد دانشگاهي آذربايجان شرقي در مدت برپايي اين نمايشگاه كارگاه هاي مختلفي در زمينه امنيت كودكان و خانواده ها در فضاي سايبري، كارگاه مراقبت هاي چشمي، همايش ديابت و تغذيه، كارگاه مشاوره ژنتيك و كارگاه مشاوره راه هاي درمان ناباروري برگزار شد و ثبت نام در تمام دوره هاي آموزشي با 30 درصد تخفيف و ارائه نرم افزارهاي مختلف همراه بود.

 



آبرساني نوين باعث كاهش مهاجرت روستاييان مي شود

يزد-خبرنگاركيهان:
رئيس طرح و برنامه آب و فاضلاب روستايي يزد گفت: طرح آبرساني نوين به روستاهاي استان مهاجرت بي رويه ساكنان اين مناطق به شهرها را كاهش مي دهد.
باقر محمدي افزود: اين طرح براي نخستين بار درحوزه آب و فاضلاب استان و در روستاي مزرعه آقا از توابع بخش خرانق شهرستان اردكان با 120نفرجمعيت ثابت اجرا مي شود.
وي در مراسم اجراي طرح پيشگيري از تاثيرات نامطلوب خشكسالي با عنوان طرح آبرساني نوين به روش آب بسته بندي كه براي نخستين بار دراستان در روستاي « مزرعه آقا» اجرا شد، اظهار داشت: مجموع هزينه اين پروژه 3ميليارد ريال است كه يك ميليارد از اين اعتبار صرف خريد تاسيسات متانيكال و 2ميليارد صرف ابنيه تاسيسات شده است، به طوري كه اين تاسيسات امكان بهره برداري 70 هزار نفر از روستاييان را ايجاد مي كند.
وي همچنين خشكسالي آب در روستاها را يكي از عوامل مهم مهاجرت روستاييان دانست و افزود: با اجراي اين طرح و آبرساني گوارا و 100درصد سالم به روستاييان شاهد كاهش مهاجرت آنان به شهرها و تثبيت جمعيت روستاها خواهيم بود.
رئيس اداره طرح و برنامه شركت آبفاي استان آب شرب سالم و گوارا را حق مسلم روستائيان سخت كوش دانست وخاطر نشان كرد: زندگي در مناطق كويري مهارت، توان و قناعت فوق العاده اي مي طلبد و خوشحاليم كه زمينه تامين آب شرب بهداشتي اين روستاييان فراهم شده و از اين پس از معرض بيماريها و امراض ناشي از مصرف آب آلوده و غيربهداشتي در امان خواهند ماند.
محمدي بيان داشت: در اجراي اين طرح فرمانداري اردكان و بخشداري خرانق نقش مهمي ايفا كرده اند و هزينه تهيه ظروف مخصوص نگهداري آب را بخشداري تامين كرده است.

 



75 درصد سارقان ورودي به زندان هاي گلستان معتاد هستند

گرگان- خبرنگار كيهان:
معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري گلستان گفت: 75 درصد سارقاني كه وارد زندان هاي استان مي شوند معتاد هستند.
حسين شعباني در دومين جلسه كارگروه رسانه و پيشگيري از جرم گفت: افزايش اعتياد خصوصاً مصرف مواد مخدر صنعتي مهمترين علت جرم در استان است.
وي افزود: عمده اختلافات خانوادگي مربوط به بحث اعتياد است و برابر بررسي هاي بعمل آمده 75 درصد سارقاني كه وارد زندان مي شوند معتاد هستند.
شعباني با اشاره به اولويت جرايم در استان بيان داشت: پنج جرم با توجه به تشكيل پرونده و ميزان زندانيان، آمارهاي پزشكي قانوني و نيروي انتظامي و بهزيستي در اولويت جرايم استان هستند كه شامل مواد مخدر، سرقت، ايجاد ضرب و جرح، طلاق و اعتياد است.
معاون پيشگيري از وقوع جرم دادگستري گلستان با بيان اينكه در بخش پيشگيري اجتماعي و فرهنگي ضعيف هستيم با اشاره به افزايش پرونده در دادگاهها طي سال گذشته بيان داشت: اين افزايش غيرمنطقي نشان دهنده اين است كه سمت و سوي جامعه در پيشگيري از وقوع جرم درست و صحيح نيست.

 



استاندار هرمزگان: هيچ كسي حق استفاده از امكانات دولتي براي تبليغات مجلس را ندارد

بندرعباس -خبرنگاركيهان:
استاندار هرمزگان گفت: هيچ كسي حق ندارد از امكانات دولتي در جهت تبليغ كانديداهاي مجلس استفاده نمايد و در صورت اتفاق با خاطيان برخورد قاطع مي شود.
حسين هاشمي در سومين نشست شوراي اداري استان درسال جاري افزود: وظيفه اصلي ما، صيانت از آراي مردم و برگزاري انتخابات دركمال آرامش و امنيت وجلوگيري از بروز تقلب در انتخابات است.
رئيس شوراي اداري استان اضافه كرد: هر قدر كه شرايط حضور و مشاركت حداكثري مردم بيشتر فراهم شود، مشروعيت نظام نيز تقويت خواهد شد.
وي تأكيد كرد: لازمه برگزاري يك انتخابات سالم با حضور حداكثري مردم اطلاع رساني مناسب و مهم تر مستقل بودن مديران بخش هاي مختلف است.
وي گفت: اجازه هيچ گونه خدشه و تقلبي را در انتخابات مجلس دراستان هرمزگان نمي دهم و با خاطيان برخورد قاطع مي شود.

 



آغاز رهاسازي بچه ماهي سفيد در رودخانه چمخاله

لنگرود- خبرنگاركيهان:
رهاسازي بيش از 15ميليون قطعه بچه ماهي سفيد در رودخانه چمخاله لنگرود آغاز شد.
بنابراظهار رئيس اداره شيلات لنگرود رهاسازي اين تعداد بچه ماهي در جهت اجراي برنامه هاي حفظ و بازسازي ذخاير دريايي توسط شيلات صورت مي گيرد كه طي آن بيش از 15ميليون قطعه بچه ماهي سفيد بمدت 2هفته در رودخانه چمخاله رهاسازي مي شود.
علي اكبر قربان نيا افزود: مجموع رهاسازي فازهاي اول و دوم بالغ بر 19ميليون قطعه بچه ماهي سفيد است كه از مركز تكثير و بازسازي ذخاير ماهيان دريايي شادروان شهيد يوسف پورسياهكل به لنگرود انتقال يافته است.رئيس شيلات لنگرود در ادامه يادآور شد: به دنبال بارندگي هاي اخير در منطقه پس از رودخانه سفيدرود، رودخانه چمخاله بيشترين و بالاترين حجم رهاسازي بچه ماهي سفيد را در سال جاري بخود اختصاص داده است.

 



ارزيابي عملكرد دستگاههاي اجرايي درطبس

طبس -خبرنگاركيهان:
معاون فرمانداري طبس از ارزيابي دقيق عملكرد دستگاه هاي اجرايي شهرستان با هدف كيفيت بخشي درخدمت و توانمندسازي آنان خبرداد.
وهابي درسومين جلسه شوراي اداري شهرستان درسال جهاد كه با هدف تشريح برنامه ها و عملكردها درسال جاري و اقتصادي تشكيل شد؛ اظهارداشت: به زودي عملكرد دستگاه هاي اجرايي شهرستان با هدف توانمندسازي آنان و كيفيت بخشي در خدمت به شهروندان درسطح شهرستان آغاز خواهد شد.
وي با بيان اينكه نظام ارزشيابي به عنوان يك ضرورت متاسفانه درمواردي مغفول مانده است؛ افزود: رعايت شئونات اسلامي و اداري، تعامل و هماهنگي با نيروهاي سطح استان، آگاهي از معضلات و چالش هاي پيش رو در دستگاه مربوطه و اشراف، آگاهي از اهداف و سياست هاي نظام درحوزه وظايف مورد اشاره، توجه به ويژگي هاي اخلاقي و تكريم ارباب رجوع بخشي از مواردي است كه دراين ارزشيابي به آن توجه خواهد شد.
معاون فرماندار طبس درپايان با انتقاد از بي توجهي برخي ادارات در استفاده از امكانات بيت المال به ويژه درحوزه وسايل حمل و نقل از نيروي انتظامي خواست با مشاهده مواردي از اين دست با آنان برخورد كند.

 



افت ولتاژ برق در 17 روستاي بخش داشلي برون

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
سرپرست بخشداري داشلي برون گفت: 17 روستاي بخش داشلي برون با افت ولتاژ دست به گريبانند.
فرهاد شيبك در جلسه بررسي مسائل برق شهرستان گنبدكاووس اظهار داشت: بخش داشلي برون شهرستان گنبدكاووس داراي 30 روستا است كه دو روستا از 17 روستاي داراي مشكل برق از ضعف شديد ولتاژ برق رنج مي برند.
وي در عين حال تاكيدكرد: در حال حاضر هشت روستا مشكل برق ندارند.
سرپرست بخشداري داشلي برون با اشاره به ويژگي هاي بخش داشلي برون از جمله جمعيت 23 هزار نفري اين بخش گفت: بخش داشلي برون با برخورداري از 3 هزار و 800كيلومتر وسعت، يك ششم وسعت استان گلستان را شامل مي شود و وجود همين وسعت زياد منطقه و پراكندگي روستاها است كه خدمات رساني شركت برق را با مشكل روبه رو كرده است.
وي با اشاره به تلاش هاي شركت برق در راه اندازي پست اترك افزود: البته اين پست بخش عمده اي از مشكلات برق اين منطقه را رفع كرده است.شيبك همچنين يادآور شد: قبل از راه اندازي اين پست 63 كيلوولت، مشكلات برق در 30 روستاي بخش داشلي برون بسيار حاد بود اما با تدابيري كه از سوي مسئولان انديشيده شد اين پست براي منطقه كمتر توسعه يافته داشلي برون احداث شد.

 



اعتراض كسبه خيابان طالقاني اهواز به اجراي نابسامان طرح همسان سازي رنگ كركره ها

اهواز- خبرنگار كيهان:
جمعي از كسبه و مغازه داران خيابان طالقاني اهواز، با مراجعه به دفتر سرپرستي كيهان در خوزستان اعتراض خود را نسبت به اجراي نابسامان طرح همسان سازي رنگ كركره ها در اين خيابان اعلام كردند.
يكي از مغازه داران در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشت: اجراي طرح همسان سازي رنگ كركره مغازه ها كه به گفته مسئولان با هدف زيباسازي يكي از خيابان هاي اصلي شهر انجام شده است، نه تنها هدف عنوان شده را محقق نكرده بلكه به دليل غير تخصصي بودن كار و ريخته شدن رنگ بر كف خيابان و جلوي درب مغازه ها چهره نامناسبي را به وجود آورده است.
وي افزود: متاسفانه شهرداري اهواز هيچ گونه نظارتي بر اجراي اين طرح نداشته و تنها تلاش كرده با بدترين كيفيت در كمترين زمان ممكن اين طرح را به پايان برساند.


 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14