(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 مرداد 1390- شماره 20001

پورمحمدي: سازمان بازرسي مسئول سالم سازي دستگاه قضايي نيست
حمله اراذل و اوباش به يك بسيجي
سجادي جاغرق: كنكوري هاي كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد تا 15 شهريور منتظر باشند
رئيس سازمان پزشكي قانوني در پاسخ به سوال خبرنگار كيهان:
براي حمايت از ناجيان مردمي در حوادث سازوكار قانوني نياز است
اعزام تيم پزشكي بسيج به كنيا
زمين لرزه 7 / 4 ريشتري حاجي آباد هرمزگان را لرزاند
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران: سازمان نوسازي سرمايه زيادي را برباد داده است
متلاشي شدن باند وحشت و قتل هاي مسلحانه در مشهد
حوادث كوتاه از كشور
آمار قربانيان شنا و ماهيگيري اليگودرز به 4نفر رسيد
عربده كشي و تخريب اموال عمومي يك محله توسط اراذل و اوباش
واژگوني پرايد در محل ساخت متروي نواب
كشف جسد خون آلود در منزل مخروبه مشهد
جريمه نقدي و حبس زنان بدحجاب در اصفهان
نزاع دسته جمعي در ملاير يك كشته و 7 مجروح برجاي گذاشت
نمايي ديگر از انگليس



پورمحمدي: سازمان بازرسي مسئول سالم سازي دستگاه قضايي نيست

رئيس سازمان بازرسي كل كشور تاكيد كرد: اين سازمان هيچ مسئوليت و وظيفه اي در قبال عملكرد و نظارت بر عملكرد قوه قضائيه و سالم سازي اين دستگاه ندارد.
حجت الاسلام والمسلمين مصطفي پورمحمدي يكشنبه شب در مراسم افطار جمعيت اسلامي وكلاي دادگستري ايران، در پاسخ به درخواست برخي وكلا درخصوص امكان نظارت سازمان بازرسي بر بخش هاي قضايي قوه قضائيه تصريح كرد: اين سازمان مسئول سالم سازي دستگاه قضايي نيست.
وي تاكيد كرد: طبق اصل 174 قانون اساسي وظيفه سازمان بازرسي نظارت بر اجراي صحيح قانون و نظارت حسن جريان امور است. در بخش قضايي به حوزه اداري نظارت داريم و تلاش سازمان بازرسي اين است كه جايگاه نظارت را در تفكر عمومي سامان دهد.
رئيس بازرسي كل كشور در تعريف حق در ادبيات جاري كشور گفت: امروز معتقديم قانون، ترجمان حق در ادبيات ديني است و نظام اسلامي نظامي است كه بايد براساس قوانين مديريت شود.
پورمحمدي با طرح اين سوال كه آيا جامعه را براساس قانون اداره مي كنيم يا خير و اينكه جايگاه قانون در جامعه كجاست، گفت: اگر بخواهيم جايگاه مناسبي را براي مجريان، حافظان، داوران و مدافعان قانون بيابيم بايد جايگاه قانون را مشخص كنيم.
وي يادآور شد: هنگامي كه به سازمان بازرسي آمدم بزرگترين دغدغه ما اين بود كه قانون در عرصه اجتماعي ضعيف است و كارايي لازم را ندارد.
رئيس سازمان بازرسي كل كشور با بيان اينكه جايگاه قانون در كشور مناسب نيست، تصريح كرد: كشور ما در حال آسيب ديدن از اين نقيصه است و مهمترين مسئله ما در سازمان بازرسي بي توجهي و كم توجهي به قانون است.
پورمحمدي افزود: بسياري از مديران ما نمي خواهند قانون را اجرا نكنند بلكه قانون را نمي شناسند. من در جلسه شوراي اداري چندين استان اعلام كردم كه چه كسي برنامه پنجم توسعه كشور را مورد مطالعه قرار داده است كه تعداد اندكي دست بلند كردند.وي گفت: در جامعه نه مردم به قانون احترام مي گذارند و نه ما حقوق دانان كه قسمت اول كمي قابل گذشت است ولي بخش دوم قابل گذشت نيست. ما حقوق دانان و جامعه حقوقي بايد حقوق و قانون را در جامعه زنده كنيم.

 



حمله اراذل و اوباش به يك بسيجي

يكي از اراذل و اوباش منطقه مهرآباد جنوبي با چاقو به بسيجي جوان حمله و او را به شدت مجروح كرد.
به گزارش روابط عمومي، پايگاه امام علي النقي(ع) ناحيه مقاومت بسيج حمزه سيدالشهداء جمعه گذشته محمد سياح كه جهت خريد نان براي افطار از منزل خارج شده بود، در نزديكي نانوايي متوجه فردي به نام فرشاد شد كه بارها به خاطر اعمال غيراخلاقي اش از سوي بسيجيان مورد امر به معروف و نهي از منكر قرار گرفته بود.
نامبرده همراه قمه و با عربده كشي هاي پي درپي مزاحم نواميس و نيز باعث هراس مردم شده بود.
اين بسيجي از باب امر به معروف و نهي از منكر با وي صحبت مي كند كه مورد هجوم ناسزاهاي پي درپي اين فرد مواجه مي شود.
سياح وقتي تلاش خود را بي ثمر مي بيند به راه خود ادامه مي دهد كه ناگهان از پشت سر هدف اصابت چاقو از ناحيه پهلوي سمت چپ قرار مي گيرد كه نزديك قلب وي را مي درد.
پس از زخمي شدن بسيجي جوان و فرار فرد ضارب اورژانس با 25 دقيقه تاخير به محل حادثه مي آيد ولي پليس به هيچ وجه در منطقه حاضر نمي گردد.
پس از انتقال وي به بيمارستان شماره 2 فياض بخش از وي مبلغ 800 هزار تومان درخواست مي شود تا او را مورد عمل جراحي قرار دهند. به گفته همراهان اين بسيجي تا قبل از واريز پول كسي به سراغش نيامده و از زدن آمپول كزاز به وي نيز خودداري كردند.
لازم به ذكر است پس از گذشت چند روز از اين واقعه متاسفانه فرد ضارب هنوز آزاد مي باشد و در منطقه جولان مي دهد!

 



سجادي جاغرق: كنكوري هاي كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد تا 15 شهريور منتظر باشند

رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد گفت: نتايج كنكور كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد تا نيمه دوم شهريورماه اعلام مي شود.
عبدالله سجادي جاغرق، رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد در گفت وگو با فارس با بيان اينكه در كنكور كارشناسي ارشد امسال دانشگاه آزاد حدود 42 هزار نفر پذيرش مي شوند، گفت: ظرفيت اعلام شده اوليه در پذيرش دانشجوي كارشناسي ارشد اين دانشگاه 40 هزار نفر بود اما با توجه به تصويب رشته هاي جديد حدود 2 هزار نفر ديگر بر اين ظرفيت افزوده مي شود.
وي با بيان اينكه در حال حاضر اعلام نتايج كنكور كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد مراحل پاياني خود را طي مي كند، گفت: در حال حاضر در آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد در حال تثبيت ظرفيت ها براي استخراج نتايج هستيم.
رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد گفت: آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد با رقابت 500 هزار داوطلب و به صورت متمركز از 22 تا 24 ارديبهشت ماه برگزار شد.
وي از افزايش 18درصدي ظرفيت پذيرش دانشجو در مقطع كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد خبر داد و گفت: با توجه به اينكه تعداد رشته شهرها در كنكور كارشناسي ارشد امسال 18درصد افزايش يافته است، متناسب با آن نيز ظرفيت پذيرش دانشجويان اين مقطع تحصيلي افزايش خواهد داشت.

 



رئيس سازمان پزشكي قانوني در پاسخ به سوال خبرنگار كيهان:
براي حمايت از ناجيان مردمي در حوادث سازوكار قانوني نياز است

سرويس اجتماعي -
رئيس سازمان پزشكي قانوني خواستار تدوين و تصويب مكانيزم و سازوكاري توسط قانون گذاران كشور در حمايت از ناجيان مردمي در حوادث كشور شد.
دكتر احمد شجاعي رئيس سازمان پزشكي قانوني و دكتر برزگر معاون پزشكي و آزمايشگاهي اين سازمان ديروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سوال خبرنگار كيهان در همين رابطه تاكيد كردند: اين مكانيزم مي تواند درصد كساني را كه از ترس تبعات بعد از نجات مصدومان حادثه بي تفاوت از كنار حوادث مي گذرند، كاهش دهد.
دكتر عبدالرزاق برزگر در توضيح بيشتر تاكيد كرد: در حال حاضر قانوني كه وجود دارد مجرم شناخته شدن افرادي است كه در حوادث شاهد صحنه هستند ولي كمك و يا تلاشي در نجات افراد حادثه ديده به عمل نمي آورند لذا طبعا مكانيزمي هم براي حمايت از ناجياني كه از وقت و جان خود براي نجات حادثه ديدگان مايه مي گذارند، ديده شود تا ناجيان مردمي با طيب خاطر به نجات هم نوعان خود بپردازند.
وي تاكيد كرد: وظيفه سازمان پزشكي قانوني صرفا ارائه آمار خام و دقيق است و وقتي اعلام مي كنيم كه 40 درصد مرگ و مير ناشي از حوادث جاده اي ضربه به ناحيه سر است به اين معنا است كه بستن كمربند ايمني مي تواند جلوي اين حوادث را تا درصد بالايي بگيرد.
برزگر افزود: از اين به بعد وظيفه نهادهاي مرتبط اعم از وزارت كشور، وزارت بهداشت و درمان و حتي خودروسازان وغيره است كه با تحليل درست و منطقي از اين گونه آمارها تدابيري در حوزه كاري خود براي كاهش اينگونه حوادث بينديشند كه طبعا آموزش مردم به طرق مختلف نيز بايد در اولويت كارها قرار گيرد.
وي تصريح كرد: در شرايطي كه اين سه ابزار فراهم شد طبعا آمار افراد بي تفاوت در قبال حادثه ديدگاني كه نياز به كمك فوري دارند كاهش خواهد يافت.
دكتر احمد شجاعي رئيس سازمان پزشكي قانوني در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ما در خصوص مفاد قرارداد همكاري مشترك ميان سازمان پزشكي قانوني با صليب سرخ جهاني گفت: قرار بود اين قرارداد امروز (ديروز) نهايي شده و امضا شود اما به خاطر وجود ايراداتي در قرارداد امضاي آن به زمان ديگري موكول شد.
وي در عين همكاري هاي پژوهشي درباره مرگ هاي طبيعي و غيرطبيعي، تهيه آمار مفقودين و كمك گرفتن از صليب سرخ در بخش نرم افزاري و آموزش و پژوهش از جمله مواردي است كه در اين قرارداد گنجانده شده است.
رشد 18 درصدي آمار خودكشي
دكتر شجاعي در پاسخ به سوال يكي از خبرنگاران درباره وضعيت آمار خودكشي در كشور با بيان اينكه در سه ماهه نخست سال گذشته 870 نفر در كشور خودكشي كرده اند گفت: درسه ماهه نخست سال جاري آمار خودكشي 4/9 درصد نسبت به مدت مشابه به سال گذشته افزايش داشته است.
وي افزود: در سال 88 بالغ بر 3122 مورد و در سال 89 حدود 3649 مورد خودكشي صورت گرفته است كه رشدي نزديك به 17 درصد را نشان مي دهد.
رئيس سازمان پزشكي قانوني همچنين با تاكيد بر اينكه پزشكي قانوني تنها سازمان ارائه دهنده آمار واقعي است در مورد آمارهاي ضد و نقيضي كه در طول چند ماه اخير از سوي برخي از سازمان ها ارائه مي شود گفت: بارها مشاهده شده كه نهادهاي منتشر كننده آمارهاي اشتباه با رويت آمارهاي واقعي اين سازمان آمار خود را اصلاح كرده اند و نسبت به آن توضيحات خود را نيز ارائه كرده اند.
وي با بيان اينكه برخي از سازمان ها تنها عملكرد خود را پوشش مي دهند گفت: اين سازمان ها مطمئنا قصد و قرضي در ارائه آمارها ندارند و تنها آمار عملكرد خود را ارائه مي دهند.
مرگ وميرناشي از اعتياد
مقام دوم را در كشور دارد
شجاعي مرگ و مير ناشي از اعتياد به انواع مختلف موادمخدر در سه ماهه نخست سال جاري را 947 نفر اعلام و هشدار داد كه اين مرگ و مير ناشي از اعتياد در كشور بعد از مرگ و مير ناشي از حوادث جاده اي رتبه دوم را در كشور دارد.
وي در عين حال گفت: در سال 88، سه هزار و 798 نفر بر اثر سوءمصرف موادمخدر جان خود را از دست داده اند و اين رقم در حالي است كه در سال 89 با كاهش 7/3 درصدي به رقم 3 هزار و 656 نفر رسيد.
سازمان پزشكي قانوني وظيفه اي در قبال
حمل جسد ندارد
دكتر شجاعي در پاسخ به سوالي درباره وظيفه اين سازمان در خصوص حمل اجساد در حوادث گفت: وظايف ميان سازمان ها كاملا تعريف شده است و اين سازمان در رابطه با حمل اجساد وظيفه اي ندارد.
وي با بيان اينكه حمل اجساد در داخل شهرها برعهده شهرداري است گفت: حمل اجساد متوفيان ناشي از حوادث در جاده ها هم جزو وظايف اورژانس است.
كاهش 18 درصدي مرگ و مير ناشي از سلاح سرد
رئيس سازمان پزشكي قانوني تعداد مرگ و مير ناشي از استفاده از سلاح سرد در سه ماهه نخست سال جاري را 232 نفر ذكر كرد و گفت: اين در حالي است كه مدت مشابه سال قبل اين رقم 284 نفر است كه نشان مي دهد كه اين نوع مرگ و مير نيز نسبت به سال قبل 18 درصد كاهش داشته است.در اين جلسه كه ظاهرا آمادگي كافي براي ارائه آمارهاي مختلف وجود نداشت سوال خبرنگاران در خصوص آمار دقيق تجاوزات به عنف، كودك آزاري، اسيدپاشي و برخي آمارهاي ديگر به تفكيك زن و مرد بدون پاسخ ماند و قرار شد روابط عمومي سازمان در اسرع وقت آمارهاي به دست آمده را در اختيار رسانه ها قرار دهد.

 



اعزام تيم پزشكي بسيج به كنيا

رئيس سازمان بسيج جامعه پزشكي كشور گفت: تيم پزشكي 10 نفره بسيج اواخر مرداد به كنيا اعزام مي شود كه در اين سفر، اين اعضاء با وزير بهداشت كنيا هم ديدار مي كنند.
محمد رئيس زاده اظهار داشت: بسيج جامعه پزشكي يكي از وظايف خود را در سطح بين الملل، خدمت رساني به محرومان جهان مي داند كه در اين زمينه فعاليت هاي متفاوتي هم انجام داده است.
وي افزود: برهمين اساس تيم 10 نفره اي شامل متخصصان مختلف از جمله پزشكان متخصص داخلي، قلب، زنان، عفوني، اطفال و پزشك عمومي پس از هماهنگي هاي لازم با سفارت كنيا اواخر مرداد به اين كشور اعزام مي شود.
رئيس زاده تصريح كرد: سفر يك هفته اي اين تيم 10 نفره هم براي ارزيابي وضعيت بهداشتي درماني كنيا است و هم در آنجا اقدامات درماني لازم در كمپي كه پيش بيني شده به خصوص كمپ بيماران سومالي انجام مي شود.

 



زمين لرزه 7 / 4 ريشتري حاجي آباد هرمزگان را لرزاند

زمين لرزه اي به بزرگي 7 /4 ريشترساعت 15 و 14 دقيقه و 33 ثانيه حوالي حاجي آباد واقع در استان هرمزگان را لرزاند.
به گزارش روز دوشنبه مركز لرزه نگاري كشوري موسسه ژئوفيزيك دانشگاه تهران ، شبكه هاي لرزه نگاري وابسته به اين مركز ديگر مشخصات اين زمين لرزه را كه ديروز در حاجي آباد هرمزگان به وقوع پيوست
10 / 28 درجه عرض شمالي و 88 /55 درجه طول شرقي ثبت كرده اند.
تاكنون از خسارات احتمالي اين زمين لرزه گزارشي دريافت نشده است.

 



رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران: سازمان نوسازي سرمايه زيادي را برباد داده است

رئيس كميسيون توسعه و عمران شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه كم كاري سازمان نوسازي در بافت فرسوده مشخص است گفت: تصميم گيري نهايي درباره ادامه فعاليت سازمان نوسازي زمان بر است.
حمزه شكيب با بيان اينكه بخش قابل توجهي از تحقيق و تفحص از سازمان نوسازي شهر تهران به سرانجام رسيده است گفت: مهلت دو ماهه اي كه كميته تحقيق و تفحص درخواست كرده به اين خاطر است كه شورا زمان كافي براي تصميم گيري نهايي درباره ادامه فعاليت سازمان نوسازي داشته باشد.
وي درباره طولاني شدن زمان انجام تحقيق و تفحص، عنوان كرد: در ابتداي ابلاغ طرح تحقيق و تفحص از سازمان نوسازي به شهرداري تهران، شهرداري مدتي به دنبال اعتراض به اين مصوبه در فرمانداري بود كه خوشبختانه موفق نشدند.
شكيب با بيان اينكه پس از اتمام مهلت اعتراض به تحقيق و تفحص از سازمان نوسازي توسط فرمانداري تهران، تحقيق و تفحص رسماً آغاز شد، افزود: در اين مقطع زماني نيز مجموعه سازمان نوسازي نسبت به ارائه اطلاعات مقاومت مي كرد و به همين دليل جمع آوري اطلاعات لازم طولاني شد.
رئيس كميسيون عمران شوراي شهر تهران با انتقاد از نحوه فعاليت سازمان نوسازي شهر تهران اظهار كرد: برابر نتيجه اي كه تاكنون از تحقيق و تفحص حاصل شده، موارد كم كاري سازمان نوسازي بسيار زياد است و پول و سرمايه زيادي بر باد رفته است.
به گزارش ايسنا وي با تأكيد بر اينكه كم كاري در زمينه نوسازي بافت هاي فرسوده كاملاً مشخص است و هركس كه از نزديك از بافت فرسوده بازديد كند متوجه اين موضوع مي شود، تصريح كرد: تهيه و ارائه يك پاورپوينت زيبا نمي تواند موجب چشم پوشي از كم كاري هاي سازمان نوسازي شود.

 



فرمانده انتظامي خراسان رضوي خبر داد
متلاشي شدن باند وحشت و قتل هاي مسلحانه در مشهد

فرمانده انتظامي خراسان رضوي از متلاشي شدن يك باند شرارت و قتل هاي مسلحانه موسوم به باند وحشت در مشهد خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، بهمن اميري مقدم ديروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به حساسيت و اهميت موضوع، چند تيم عملياتي به طور ويژه شناسايي و دستگيري سركرده و عاملان اين باند را در دستور كار خود قرار دادند.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي ادامه داد: تيم هاي مركز عمليات ويژه پليس مشهد در تحقيقات وسيع اطلاعاتي و با اقدامي غافلگيرانه در قالب چند گروه نامحسوس به تعقيب متهمان پرداخته و سركرده باند شناسايي شد.
وي با بيان اينكه سركرده باند كه متوجه حضور ماموران شده بود به همراه يكي از همدستان خود قصد فرار داشت كه ماموران انتظامي با اقدامي هماهنگ و منظم آنان را دستگير كردند، اظهار داشت: در بازرسي از خودرو دستگيرشدگان، دو قبضه سلاح جنگي، چهار تيغه خشاب و 55 تير فشنگ جنگي، دو عدد افشانه فلفلي و شوكر برقي كشف شد.
وي ادامه داد: اين باند موسوم به باند وحشت طي 10 سال گذشته مبادرت به نزاع و قتل هاي مسلحانه، شرارت و گوش بري مي كردند.
فرمانده انتظامي خراسان رضوي بيان داشت: علي شاهي سركرده باند و دو نفر از اعضاي اصلي آن از سال 1380 تاكنون با اقدامات مجرمانه از قبيل قتل، نزاع دسته جمعي، بر هم زدن نظم و امنيت عمومي، گوش بري و كور كردن يك نفر، موجبات ترس و وحشت شهروندان را فراهم كرده بودند.

 



حوادث كوتاه از كشور

توقيف محموله پوشاك
اصفهان- خبرنگاركيهان: فرمانده انتظامي شهرستان شهرضاي اصفهان اظهار داشت: ماموران انتظامي مستقر در ايست و بازرسي شهيد امامي اين فرماندهي حين كنترل خودروهاي عبوري به يك دستگاه ميني بوس مشكوك و آن را متوقف كردند.
«سرهنگ خسرواحمدي» افزود: در بازرسي از ميني بوس ياد شده بيش از 5 هزار و500 دست انواع پوشاك خارجي قاچاق كه بدون مجوز گمرك وارد كشور شده بود كشف و ضبط شد.
وي ارزش ريالي اين محموله را طبق نظر كارشناسان گمرك بالغ بر 825 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: در اين رابطه هفت تن از سرنشينان اين ميني بوس دستگير شدند.
دستگيري سارقان
¤ فرمانده نيروي انتظامي شاهين شهر و ميمه گفت: ماموران پليس موفق شدند دو سارق درهاي چدني چاههاي فاضلاب را در شاهين شهر حين ارتكاب جرم دستگير كنند.
وي افزود: در بازرسي از خودروي وانت سارقان تعداد زيادي درهاي چدني و تابلوهاي راهنمايي و رانندگي كشف و ضبط شد.
بازداشت اخلالگران نظم اجتماعي
مشهد- فارس: پايگاه اطلاع رساني پليس خراسان رضوي اعلام كرد: ماموران يگان ويژه با اجراي طرح ارتقاي امنيت اجتماعي در مشهد 12متهم را به جرم حمل و توزيع مواد مخدر، 12نفر را به جرم ايجاد مزاحمت هاي خياباني، دو مظنون به سرقت و يك زورگير را دستگير كردند.
همچنين توقيف 17دستگاه خودرو و موتورسيكلت متخلف از جمله نتايج ديگر اين طرح توسط ماموران يگان ويژه بوده است.
قتل با سلاح گرم
بروجرد- خبرنگاركيهان: يكي از اهالي روستاي چهاربره بروجرد در حال عزيمت به روستا با سلاح گرم از ناحيه شكم مورد اصابت گلوله قرار گرفت و به قتل رسيد. تحقيقات نيروي انتظامي بروجرد جهت شناسايي و دستگيري قاتل در حال انجام است.
انهدام باند قاچاق سلاح
اروميه- خبرنگاركيهان: فرمانده سپاه ناحيه مياندوآب از انهدام يك باند سلاح غيرمجاز خبر داد و گفت: اعضاي اين باند سلاح ها را به صورت قاچاق از طريق مرز كشورهاي تركيه و عراق وارد كشور كرده بودند و ضمن جاسازي در يك دستگاه خودروي سمند قصد داشتند آنها را به شهرهاي بزرگ منتقل كنند.سرهنگ سيدتاج الديني افزود: دو نفر از اعضاي باند دستگير و تحويل مقامات قضايي شدند.
كشف 300 گيرنده ماهواره اي
¤ فرمانده انتظامي شهرستان بوكان گفت: با هوشياري ماموران انتظامي از منزل فردي كه اقدام به فروش و نصب دستگاههاي گيرنده تصاوير ماهواره مي كرد 315 دستگاه گيرنده ماهواره اي و متعلقات آن كشف و ضبط شد.
سرهنگ جهانپور افزود: از اين فرد مقادير زيادي داروهاي غيرمجاز و يك قبضه اسلحه شكاري غيرمجاز هم به دست آمد.

 



آمار قربانيان شنا و ماهيگيري اليگودرز به 4نفر رسيد

اليگودرز- خبرنگار كيهان:
آمار قربانيان شنا و ماهيگيري تابستان امسال اليگودرز به چهار نفر رسيد.
در آخرين حادثه كه جمعه
21/5/90 رخ داد جواني 19 ساله اهل ازنا به قصد شنا در سد خان آباد به آب مي زند كه به علت عدم مهارت در فن شنا غرق مي شود. با تلاش نيروهاي امدادي هلال احمر، آتش نشاني اليگودرز و همكاري گروه امداد و نجات استان مركزي، جسد اين جوان پيدا شد. همچنين در حادثه اي ديگر شخصي به نام م- الف كه براي ماهيگيري به منطقه بيشه دورك رفته بود بر اثر برق گرفتگي دچار حادثه شد و فوت كرد. بنابراين گزارش، هفته گذشته نيز دو برادر كه به همراه دوستانشان براي ماهيگيري به روستاي دره تخت رفته بودند گرفتار مرداب شدند و جان باختند.
حادثه از آنجا شروع شد كه يكي از اين دو برادر ناخودآگاه به سمت گردابي رفته و در حال غرق شدن بود كه برادر ديگر با شجاعت و فداكاري به قصد كمك به وي وارد گودال شد و متاسفانه هر دو برادر جان دادند.

 



عربده كشي و تخريب اموال عمومي يك محله توسط اراذل و اوباش

بامداد ديروز چهار نفر از اراذل و اوباش در يكي از محلات تهران اقدام به عربده كشي و تخريب اموال عمومي كردند و پيش از حضور پليس از محل متواري شدند.
اهالي كوچه مقدم فر در خيابان ديالمه حوالي بهارستان، ساعت 3 بامداد ديروز در پي عربده كشي تعدادي از اراذل و اوباش سراسيمه از خانه هاي خود خارج و متوجه تخريب خودروهاي خود از سوي تعدادي فرد ناشناس شدند.
به گزارش مهر يكي از اهالي در اين باره گفت: چهار مرد نقاب دار ابتدا اقدام به عربده كشي و حريف طلبي كرده و سپس با قداره، قمه و شمشير 12 خودروي پارك شده را تخريب كردند. وقتي براي دستگيري اين افراد وارد عمل شديم آنها به وسيله دو موتورسيكلت فرار كردند.
اين شاهد عيني ادامه داد: پس از تخريب خودروها مأموران كلانتري بهارستان وارد عمل شده و يك زن مسئله دار را در اين زمينه شناسايي و دستگير كردند.
همچنين پسر جواني كه در پشت بام خانه اين زن مخفي شده بود شناسايي و دستگير شد، اين فرد مدعي بود حادثه ديروز توسط اسي شلنگ از اراذل و اوباش نامدار محله خزانه رخ داده است.
چرا پليس پاسخگو نيست؟
گفتني است تعدادي از شهروندان طي تماس هاي متعدد با روزنامه كيهان اعلام كردند بعد از هجوم اراذل و اوباش و يكه تازي آنان در اين محل با نيروي انتظامي تماس گرفته اند ولي تماس هاي مكرر منجر به پاسخي از سوي پليس نشده است.
يكي از شهروندان به كيهان گفت: بعد از اين كه اراذل، باخيال راحت اقدام به اعمال شرورانه و خشونت بار كرده و محل را ترك كردند پليس در محل حادثه حاضر شد.
گزارش هاي رسيده حاكي است اراذل و اوباش در خيابان شهيد ديالمه با ايجاد رعب و وحشت خودروهاي عبوري را غارت كرده و به اموال مردم خسارت وارد كردند.گفتني است يكي از شهروندان ساعت 3 بامداد يعني همان زماني كه اراذل خيابان شهيد ديالمه را قرق كرده و مشغول غارت خودروهاي عبوري بودند با دفتر روزنامه تماس گرفته و از پاسخگو نبودن پليس گلايه كرد. اخيراً اخبار مربوط به ناامني هاي اجتماعي باعث ايجاد جو ملتهب رواني در ميان برخي از اقشار جامعه شده و در اين ميان حاضر نشدن نيروي انتظامي و يا عمل نكردن نيروهاي حاضر در محل به وظايف محوله سؤالات زيادي را در اذهان به وجود آورده است.

 



واژگوني پرايد در محل ساخت متروي نواب

نيمه شب يكشنبه تصادف خودروي پرايد در محل ساخت ايستگاه متروي نواب باعث ازدحام مردم در اين محل شد.
گزارش هاي رسيده حاكي است كمبود علائم هشدار دهنده در محل ساخت ايستگاه متروي نواب باعث بروز سانحه تصادف خودروي پرايد در نيمه شب يكشنبه شد.
مصدومان حادثه با كمك مردم و اورژانس به بيمارستان انتقال پيداكردند.

 



كشف جسد خون آلود در منزل مخروبه مشهد

سرويس شهرستان ها-
در پي كشف جسد آلوده به خون در منزل مخروبه اي واقع در منطقه پنج تن مشهد، كارآگاهان اداره مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي بلافاصله با اطلاع از موضوع به محل عزيمت كردند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس خراسان رضوي، جسد كشف شده متعلق به مرد جوان 26 ساله اي بود كه بر اثر ضربات متعدد چاقو در محل به قتل رسيده است.
در ادامه با توجه به اينكه محلي كه در آن قتل به وقوع پيوسته، منزل مخروبه و مكاني براي تجمع معتادان بود، شناسايي و تحت كنترل قرار دادن تمام افرادي كه به اين خانه رفت و آمد داشته اند، در دستور كار ماموران قرار گرفت.
با تلاش افسران تحقيق پرونده و در نتيجه اقدامات اطلاعاتي و پليسي ماموران، سرانجام هويت متهم به قتل مورد شناسايي پليس آگاهي قرار گرفت.
ماموران عملياتي پليس آگاهي بلافاصله بعد از شناسايي متهم اصلي پرونده، محل اختفاي وي را نيز در يكي از روستاهاي اطراف مشهد مورد شناسايي قرار داده و قبل از اينكه اين متهم فرصت فرار پيدا كند، در اقدامي غافلگيرانه وي را دستگير كردند.
اين گزارش حاكيست متهم 25 ساله دستگير شده در بازجويي هاي فني و تخصصي كارآگاهان پليس، ضمن اعتراف به قتل در مورد شيوه اغفالگري خود به پليس اين گونه اظهار داشت: با همدستي زن جواني كه هر دو اعتياد به مواد مخدر داشته و پولي در بساط براي تامين مواد مورد نيازمان نداشتيم، مردان را با اغفال به منزل مذكور مي كشانده و با تهديد و زورگيري از آنان اخاذي و سرقت مي كرديم.
مقتول با همين شيوه اغفال شده است اما وقتي در مقابل خواسته اين مرد و زن مجرم قصد مقاومت داشته، با ضربات متعدد چاقو توسط متهم به قتل رسيده است.

 



جريمه نقدي و حبس زنان بدحجاب در اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
دادستان عمومي و انقلاب اصفهان گفت: از اين پس زنان بدحجاب در معابر و انظار عمومي اين شهر به 10 روز تا 2 ماه حبس و 50 تا 500 هزار ريال جريمه نقدي محكوم مي شوند.
محمدرضا حبيبي در جمع خبرنگاران افزود: درحال حاضر بدحجابي و همچنين ترويج استفاده از ماهواره در جامعه از بارزترين معضلات اجتماعي هستند و در همين راستا دستگاه قضايي وارد عمل شده است.
وي گفت: امروز به خواست مردم و مسئولان حجت به بدحجاب ها تمام شده و اكنون اين مسئله به مرحله برخورد قانوني رسيده است.
وي افزود: از سازمان هاي اتوبوسراني و تاكسيراني و اصناف خواسته شده است كه از ارائه خدمات به افراد بدحجاب خودداري كنند و ادارات نيز بايد به كاركنان بدحجاب خود اخطار داده و از سرويس دهي به افراد بدحجاب خودداري كنند.

 



نزاع دسته جمعي در ملاير يك كشته و 7 مجروح برجاي گذاشت

همدان- خبرنگار كيهان:
براثر وقوع نزاع دسته جمعي در يك روستا از توابع شهرستان ملاير، يك نفر كشته و 7 نفر زخمي شدند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني پليس، سرهنگ مرادي فرمانده انتظامي ملاير در اين خصوص گفت: اين نزاع در روستاي «چشمه پهن» جوكار ملاير با انگيزه اختلاف بر سر محل چراي احشام و بين افراد يك طايفه روي داده است.
وي افزود: در اين درگيري فردي به نام هوشنگ با شليك سلاح شكاري به قتل رسيده و 7 نفر مجروح شدند.
سرهنگ مرادي اعلام كرد: در اين رابطه دو نفر از عاملان نزاع به نام هاي علي محمد و فضل الله حين فرار دستگير شدند و تلاش مأموران كلانتري 15 جوكار براي دستگيري عوامل ديگر ادامه دارد و نيز امنيت كامل بر روستا حاكم شده است.

 



نمايي ديگر از انگليس

پليس لندن از كشته شدن 6 نفر در يك نزاع خانوادگي خبر داد.
به گزارش فاكس نيوز پليس جزيره جرسي در لندن مرد 30 ساله اي را كه با ضرب چاقو 6 نفر از جمله سه كودك را كشته بود، دستگير كرد.
تمام قربانيان از اعضاي يك خانواده شامل يك مرد، دو زن و سه كودك بودند. اين ضارب كه هويتش فاش نشده جراحت هايي ديده كه كشنده نبوده است.
به گزارش پليس، چند تن از اين قربانيان داخل منزل و چند تن ديگر بيرون منزل مضروب شدند.
به گزارش ايسنا، اينگونه جرايم در اين منطقه نادر است، چون جزيره جرسي يكي از امن ترين مناطق در جهان غرب است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14