(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 مرداد 1390- شماره 20001

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
بار آمريكا را برنداريد (يادداشت روز)
محسني اژه اي ضمن حمايت مجدد از اقدام نيروي انتظامي:
برخورد با استفاده غيرمجاز از ماهواره ادامه مي يابد
غلومي (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
ضمن اخطار شديد هيئت نظارت پرونده روزنامه ايران به دادگاه ارجاع شد
شريك دزد كه نمي تواند رفيق قافله باشد! (خبر ويژه)
من نفوذي نيستم اما وزارت اطلاعات نفوذ كرده است! (خبر ويژه)
هاآرتص: تا ترس از ايران هست غرب جرأت براندازي در سوريه را ندارد (خبر ويژه)
وضعيت اقتصادي غرب خطرناك و نااميدكننده است (خبر ويژه)



بار آمريكا را برنداريد (يادداشت روز)

روز يكشنبه پنجمين سالگرد پايان جنگ 33روزه و به عبارت بهتر پنجمين سالگرد پيروزي شگرف و عظيم حزب الله لبنان بر رژيم صهيونيستي بود. روزي كه اسرائيل اين جنگ را آغاز كرد، گمان نمي كرد، شكست خورده از آن بيرون بيايد و روزي كه شكست خورده بيرون آمد، گمان نمي كرد اين شكست آثار بسيار بزرگي در پي داشته باشد. اينك 5 سال پس از آغاز آن جنگ از هم پيمان مصري رژيم غاصب اسرائيل، اثر و خبري نيست، هم پيمان سعودي اش دچار لرزش هاي شديد شده، هم پيمان اردني اش ناچار است دو ماه يك بار كابينه را تغيير دهد، هم پيمان لبناني اش- جريان 14مارس و دولت فواد سينيوره- كاملا مضمحل گرديده است، لندن كه از طريق فرودگاه «هيثرو» بمب هاي 5 تني عاريتي! براي تل آويو ارسال مي كرد، دستخوش آشوب و درگيري است، حزب كاديما و رهبر آن زمان آن- ايهود اولمرت- كاملا منزوي شده اند. حزب كارگر به رهبري باراك از حيز انتفاع افتاده و حزب ليكود به رهبري نتانياهو با اعتراضات متراكم مواجه و فلج گرديده است، آمريكا در بحراني عميق و كم سابقه فرو رفته است. اگرچه همه اينها نتايج مستقيم جنگ 33روزه و پيروزي مقاومت در آن نيست ولي بدون ترديد از آن رخداد بزرگ تاثير فراواني گرفته است.
جنگ 33روزه جنگ دست هاي خالي ملتي بود كه به وعده خدا در پيروزي و لطف باور داشت و جنگ دست هاي پر از سلاحي بود كه به بي كرانه هاي ماديت متصل بود و به همين دليل ترديدي وجود ندارد كه حتي حاشيه نشينان ساكن لندن هم باور كردند كه مي توان ارتش، پليس و MI6 را پشت سر گذاشت و حرف خود را به كرسي نشاند همانطوري كه حزب الله به آن نايل آمد. جنگ 33روزه نشان داد كه «مردم» اگر به خود بيايند بر همه فايق مي آيند. به همين جهت مي توان گفت الگوي مقاومت در برابر قدرت نظامي برتر و سيستم اطلاعاتي پيچيده، اساسا متعلق به حزب الله لبنان- و البته پيش از آن متعلق به انقلاب اسلامي ايران- است كه حالا نمونه هاي آن در هر جا عليه قدرت هاي اطلاعاتي و نظامي مسلط استفاده مي شود.
در جنگ 33روزه، آمريكا مي خواست ريشه مقاومت را بركند و لذا اصرار زيادي داشت كه با همه سختي هايي كه متوجه ارتش اسرائيل بود، جنگ ادامه پيدا كند. در آن زمان كاندوليزا رايس تازه به وزارت امور خارجه آمريكا آمده بود، در نقش «فرمانده اصلي و ميداني اسرائيل» تل آويو و بيروت را ترك نمي كرد. او با استفاده از دولت هاي حاكم بر اين دو پايتخت درگير جنگ مي خواست كار حزب الله- و سپس كار مقاومت در منطقه- را تمام كند. برابر بررسي هايي كه در آن موقع كارشناسان نظامي مطرح كردند، در روز نهم جنگ، فرماندهان اسرائيل و رئيس دستگاه امنيتي اين رژيم با صراحت به نخست وزير- اولمرت- گفتند كه امكان پيروزي بر حزب الله وجود ندارد. در آن جلسه كابالانسكي- فرمانده زميني جبهه شمال در توجيه اين مسئله گفته بود ما با كساني مي جنگيم كه آنها را نمي بينيم. اما در همان جلسه رايس با تحكم خاصي گفته بود: «همه راهها براي عقب نشيني بسته است.» آن موقع يكي از ژنرال هاي اسرائيلي گفته بود: «رايس روي گردن ما نشسته و مي گويد بايد جلو برويد در حاليكه ما مي دانيم روبرويمان باتلاق قرار دارد.» اما هنر رايس در اين جنگ اين بود كه مشكل اسرائيلي ها را بيشتر كند.
در روز دوازده يا سيزده جنگ بود كه بگومگوي ژنرال هاي رژيم صهيونيستي با رايس بالا گرفت و در نهايت رايس گفته بود: «بسيار خوب يك قطعه از جنوب لبنان را بگيريد تا در مذاكرات دست بالايي داشته باشيد» ژنرال ها خيلي تلاش كردند تا به يك قطعه اي براي وجه الضمان متاركه دست پيدا كنند ابتدا از «بنت جبيل» كه آنان عمدا آن را «عاصمه حزب الله»، نام نهادند تا پس از دستيابي به اين شهر كوچك بگويند پايتخت حزب الله را به تصرف درآورده ايم، حرف زدند ولي وقتي نتوانستند، به سمت يك روستاي كوچك- مارون الراس در سه كيلومتري شمال فلسطين- رفتند ولي بر اين روستا و حتي تپه هاي اطراف آن نيز نتوانستند مسلط شوند و دست آخر براي آنكه رايس دست بردارد در روز نوزدهم جنگ به «قانا»- روستايي در نزديكي مركز استان جنوب- حمله كردند و دهها نفر از زنان و كودكان پناه گرفته در يك اقامتگاه را كشتند. آمريكا ناچار شد دست هاي خود را بالا برده و مقدمات تصويب قطعنامه اي در شوراي امنيت را فراهم كند.
كم نبودند تحليل گراني كه مواجهه دستگاه سياسي، امنيتي و انتظامي انگليس با معترضان را با آنچه در كشوري نظير مصر يا يمن با مخالفان انجام مي شود، قابل تطبيق دانستند. وقتي ديويد كامرون نخست وزير انگليس از احتمال استفاده از ارتش براي سركوب مخالفان حرف زد همه فهميدند كه انگليس اقتداري در درون ندارد هر چند، براي آن هزينه هاي زيادي بر مردم تحميل و زندگي را براي شهروندان دشوار كرده است. فرداي شبي كه لندن در برابر توده هاي خشمگين زانو زد رئيس پليس لندن خطاب به مردم خشمگين انگليس گفت: «دوربين هاي ما تصوير همه شما را ثبت كرده و ما همه را دستگير مي كنيم.» واقعاً هم هيچ نقطه اي در لندن نيست كه از ديد دوربين هاي پليس و MI6 مخفي بماند و بر اين اساس پليس به دستگيري گسترده مردم دست زد و مدعي شد با دوربين هاي خود آنان را شناسايي كرده است. رفتار دولت انگليس حتي رفتاري جهان سومي - با پوزش از همه آنها كه با اين عنوان خطاب مي شوند- هم نيست در هيچ جاي جهان سوم با مخالفان اينطور برخورد نمي شود. در واقع اين نحوه مواجهه شديد با مردم نشان داد كه سيستم سياسي و امنيتي انگليس شديداً نگران بزرگ و بزرگتر شدن دايره اعتراضات عليه نظام سياسي انگليس است.
اين نشان مي دهد كه واقعاً انگليس از درون مستعد فروپاشي است. همين احساس هم از تجربه حزب الله به هيأت حاكمه لندن رسيده است تجربه اي كه مي گويد يك گروه شهادت طلب مي تواند هرم قدرت را وارونه كرده و ماهيت يك كشور را دگرگون كند.
تحولات اروپا البته به انگليس محدود نبوده حدود دو سال پيش عين همين صحنه را در پاريس شاهد بوديم ماه پيش نيز مادريد صحنه تظاهرات ميليوني مردم عليه دولت اسپانيا بود. دو هفته پيش نروژ نيز دستخوش سلسله ناآرامي هايي گرديد اين تحولات نشان داد كه -حداقل- كشورهاي حوزه اسكانديناوي در معرض يك انقلاب خاورميانه اي قرار دارند. اين كپي برداري در واقع نشان مي دهد كه شيوه مبارزاتي خاورميانه به غرب منتقل گرديده است. كم نيستند تحليل گراني كه معتقدند دوره تمدن اروپا به پايان رسيده و آشوب هاي لندن تنها نشانه هاي باليني اين پايان يافتگي است.
غرب در همين زمان در حال مباحثه هاي مهم پيرامون ماندن يا نماندن نيروهاي آمريكا و اروپا در افغانستان و عراق است و همه چيز از اين حكايت مي كند كه به احتمال بسيار قوي آمريكا در زمان هاي مقرر خاك اين دو كشور را ترك خواهد كرد. با اين وصف آمريكايي ها مي دانند كه پشت اين رفتن، بازگشتي نخواهد بود.
اما روي ديگر سكه را هم بايد ديد. آمريكا و اروپا در اين شرايط كه توان اثرگذاري بر تحولات منطقه عربي را ندارند، دنبال آن هستند كه با شلوغ كردن فضا مانع بازي درست و به موقع ديگران شوند. اگر نگاهي به رسانه ها و چهره هاي وابسته به غرب بياندازيم درمي يابيم كه «سرگرم سازي» با انواع شيوه ها در همه جا جريان دارد. اين ها دنبال اين هستند كه مسائل فرعي را اصلي نموده و به عبارت ديگر مسائل حاشيه اي را به دغدغه اصلي عناصر فعال تبديل نمايند. اين سياستي است كه بدون آنكه نياز به رمل يا اسطرلاب باشد، همه وابستگان به غرب آن را دريافته اند. از روابط تلخ تركيه و سوريه بگيريد تا تحكم شوراي همكاري خليج فارس به سوريه، طرح موضوع رانندگي زنان در عربستان تا تعداد زيادي از بحث هاي داخلي ايران و... همه از اين فكر خبر مي دهند. مسئله اصلي اين است كه بار آمريكا به زمين افتاده و زمان آن است كه كشورهاي اسلامي اين فرصت تاريخي را دريابند. اين فرصت بيش از همه براي جمهوري اسلامي ايران است كه با تلاش حساب شده مسلمانان را به بازيابي قدرت خود فرا بخواند. اين به انسجام كافي در درون نياز دارد. به موازات آن استراتژيك ترين كار دشمن بهم ريختن دروني كشورهاي اسلامي و بخصوص نظام جمهوري اسلامي است به گونه اي كه قدرت مديريت مسلمانان و نظام در داخل مستهلك گردد. يادمان نرفته است كه در جريان فتنه 88 يكي از سران فتنه كه هنوز هم بر حرف هاي نادرست خود تاكيد دارد گفته بود: كاري مي كنيم كه نظام نتواند اوضاع داخلي را جمع وجور كند و ناچار شود دست هاي خود را بالا ببرد.» در همين فضا يك نفر از فتنه گران انحرافي از يك طرف مي گويد: تحليل نظام در مورد تحولات منطقه نادرست است و هم او اعوان و انصارش را راه مي اندازد تا با چنگ زدن به چهره مقدسات، آرامش داخلي را برهم بزند و خود هم خط بدهد كه: «خاتون، اسم رمز فتنه احتمالي».
در واقع مسئله اصلي اين است كه دوران به حاكميت رسيدن تفكرات «حزب اله»ي در عرصه بين الملل آغاز شده و همه قاعده ها و قوانين قبلي را نيز منسوخ كرده است اين دوره مصداق كامل نفحه اي است كه اميرمومنان-عليه السلام- به درك آن فرا خوانده است. حالا در ميانه همين ميدان كه زمان طلوع اسلام ناب محمدي-ص- در عرصه بين الملل آغاز شده است، يك چهره سياسي اجرايي كه قاعدتاً حق ندارد بنام اسلام و انديشه اسلامي حرف بزند چون اندوخته و فكر آراسته اي ندارد در يك جلسه كاري- نقل به مضمون- مي گويد: «از آنجا كه قرآن بدون دستيابي به «انسان كامل» دردي را دوا نمي كند، بنابراين نمي توانيم از قرآن هم استفاده كنيم.» بعد براي توجيه اين سخن باطل، نابجا به حديث شريف ثقلين استناد مي كند و حال آنكه امروز دست امت اسلامي پر از تعاليم روشن نبي مكرم و ائمه اطهار است. يعني عترت حاضر است نه غائب و فقهاي ما هم بعنوان ميراث داران و پاسداران قرآن و عترت در ميان ما هستند. اين حرف چرا زده مي شود براي آنكه آن مسئله اصلي كه آغاز طلوع اسلام ناب محمدي- ص- است، فراموش شود. به عبارت ديگر در زمانه شكست آمريكا و عوامل منطقه اي و بين المللي اش عده اي به كمك آمريكا شتافته اند تا آن را به هر زحمتي سر پا نگه دارند. اما هيهات كه اين شدني نيست چون نمي توان كسي را كه خدا اراده ذلت او داشته باشد، عزيز كرد.
سعدالله زارعي

 



محسني اژه اي ضمن حمايت مجدد از اقدام نيروي انتظامي:
برخورد با استفاده غيرمجاز از ماهواره ادامه مي يابد

سخنگوي دستگاه قضايي تاكيد كرد كه استفاده از تجهيزات ماهواره اي مگر در موارد خاص خلاف قانون بوده و براساس قانون با استفاده كنندگان غيرمجاز برخورد خواهد شد.
به گزارش كيهان، حجت الاسلام والمسلمين غلامحسين محسني اژه اي در هفدهمين نشست خبري خود با خبرنگاران در پاسخ به سؤال يكي از خبرنگاران درباره اين كه به تازگي موج جديدي از برخورد با استفاده كنندگان از تجهيزات ماهواره اي توسط پليس آغاز شده است اما گويا شگرد و شيوه پليس اندكي متفاوت شده و باعث شده شهروندان گلايه مند باشند، گفت: ابتدا بايد اين سؤال را پرسيد كه به نظر شما رعايت قانون درست است يا خير؟
وي گفت: همه معتقدند كه رعايت قانون امري درست و پسنديده است به همين دليل بايد به اين نكته توجه داشت كه بهتر است اساسا شهروندان كار غيرقانوني انجام نداده و از تجهيزات ماهواره اي استفاده نكنند.
اژه اي گفت: براساس قانوني كه در سال 1373 نوشته شده استفاده از تجهيزات ماهواره اي مگر در موارد خاص ممنوع است و با واردكنندگان، توليدكنندگان، نصب كنندگان، استفاده كنندگان و خلاصه كساني كه در اين چرخه فعاليت مي كنند برخورد مي شود و جايي كه اين استفاده به طور مشهود باشد پليس مي تواند به عنوان جرم مشهود ورود پيدا كرده و برخورد كند.
وي با اشاره به اين مطلب كه به شكل هاي خاصي تاكنون از مردم خواسته شده تا از ماهواره استفاده نكنند، گفت: اگر شهروندان دست از استفاده از تجهيزات ماهواره اي برندارند قطعا كار آنها خلاف قانون بوده و براساس مجازاتي كه براي آنها در قانون پيش بيني شده با آنها برخورد خواهد شد.
وي افزود: در مواردي كه حريم خصوصي افراد باشد پليس از دستگاه قضايي براي ورود به آن محل ها اجازه مي گيرد و سپس اقدام به جمع آوري ماهواره خواهد كرد.
نرخ ديه 90 ميليون تومان
محسني اژه اي در پاسخ به سؤالي مبني بر اين كه تعيين نرخ ديه به كجا رسيد گفت: در 15 خرداد امسال، وزير دادگستري طي نامه اي از رئيس قوه قضاييه درخواست مهلتي 2 ماهه كرد تا موضوع بيمه را توسط دولت و بيمه و مسئولين ذي ربط بررسي كنند كه اين مهلت در حال حاضر تمام شده است. وي افزود: قرار بود موضوع از چند جهت بررسي شود كه يكي از نظر فقهي و حقوقي بود مبني بر اينكه آيا غير از 3 موردي كه در حال حاضر از آنها استفاده مي شود (گاو، گوسنفد، شتر) راه ديگري براي تعيين نرخ ديه خواهد بود كه راهي پيدا نشد.
محسني اژه اي يادآور شد: تحقيقات ميداني قوه قضائيه به اين نتيجه رسيده بود كه قيمت شتر 90 ميليون تومان است و از اين كمتر نخواهد شد.
دادستان كل كشور گفت: امسال تغييري از لحاظ قيمت ديه اعمال نمي شود و قيمت ديه 90 ميليون تومان خواهد بود.
محسني اژه اي اضافه كرد: بحث ديگر اين است كه قراردادهاي بيمه براساس نرخ قبلي ديه يعني 45 ميليون تومان بسته شده اند كه براي حل اين مشكل مقرر شد از مهرماه امسال شركت هاي بيمه بر اساس نرخ جديد قرارداد ببندند و ظاهرا قرار شد كه نيمه دوم سال، از مبلغ ديه تا 60 ميليون بيمه ها بپردازند و 30 ميليون بقيه را كسي كه ديه برعهده اوست بپردازد. اگر اولياي دم ديه را بخشيدند كه مشكلي پيش نمي آيد و اگر نبخشيدند و كسي نداشته باشد ديه را پرداخت كند و معسر باشد، او را زنداني نمي كنند و براساس حكم معسر با او برخورد خواهد شد.
پرونده روزنامه ايران
به دادگاه ارسال شده است
در اين جلسه خبرنگار روزنامه ايران با اين ادعا كه تعدادي از سايت هاي خبري و روزنامه ها، اين روزنامه را به دليل يك ويژه نامه كاملا فرهنگي مورد هتاكي قرار داده و دروغ پردازي كرده اند از محسني اژه اي درباره برخورد با اين سايت ها سوال كه سخنگوي دستگاه قضايي تصريح كرد: علي القاعده كار فرهنگي بايد جوري باشد كه در جهت تقويت مسايل فرهنگي باشد و خداي نكرده طوري نباشد كه افكار عمومي را نسبت به آن مسئله برانگيزد.
دادستان كل كشور با تشريح ماده 6 قانون مطبوعات و اينكه روزنامه ها و مطبوعات حق ندارند موارد خلاف عفت عمومي و توهين به موازين اسلامي را منتشر كنند گفت: طبق اصلاحيه سال 79 قانون مطبوعات، مجازاتي كه براي صاحب نشريه متخلف مقرر شده علاوه بر مديرمسئول مشمول نويسنده نيز خواهد بود.
وي يادآور شد: در ماده 4 آيين نامه اجرايي مطبوعات هم گفته شده كه اگر نشريه اي بخواهد ضميمه داشته باشد چه شرايطي را بايد رعايت كند.
وي با بيان اينكه در صورت ارتكاب جرم، هم شاكي خصوصي، هم دادستان و هم هيئت نظارت بر مطبوعات مي توانند اقدام كنند، خاطرنشان كرد: اين موضوع در هيئت نظارت بر مطبوعات مطرح شده و به روزنامه ايران تذكر داده شده است. همچنين روزنامه به دادگاه معرفي شده است يعني از نظر آنها تخلفي صورت گرفته است.
محسني اژه اي همچنين به ورود دادستان تهران در خصوص پرونده روزنامه ايران اشاره كرد.
گفتني است؛ روزنامه ايران روز شنبه ويژه نامه اي موهن تحت عنوان خاتون پيرامون مقوله عفاف و حجاب منتشر كرد كه الگوي حجاب غيراسلامي را ترويج مي كرد!
هشدار اژه اي به مردم درباره افراد شياد و كلاهبردار
در ابتداي اين نشست همچنين سخنگوي دستگاه قضايي به مردم نسبت به پاره اي از كلاهبرداري ها از طريق جعل عنوان قضايي هشدار داد.
وي گفت: طبق گزارشات واصله طي 9 ماهه گذشته، 26 مورد كلاهبرداري از طريق جعل عنوان قضايي صورت گرفته كه در اين خصوص 20 نفر دستگير شده و بقيه متهمان متواري هستند.
وي با تاكيد بر اينكه مردم بايد در اين خصوص توجه زيادي داشته باشند و به سادگي فريب افراد شياد و جاهل را نخورند گفت: طبق برآوردها اين افراد حدود 56 ميليارد ريال در اين زمينه كلاهبرداري كرده اند.
خبرنگار كيهان در اين نشست درباره تدوين آيين نامه جديد نظام جامع اطلاع رساني براي دستگاه قضايي پرسيد كه آيا به تصويب رسيده است يا خير كه اژه اي پاسخ داد: هنوز ابلاغ نشده است و تدوين آيين نامه جديد در جهت پاره اي تغييرات بوده است كه پس از تصويب نهايي بالطبع ابلاغ خواهد شد.
صدور قرار مجرميت
براي 2 متهم معروف به جن گير
سخنگوي دستگاه قضايي در بخش ديگري از سخنان خود در پاسخ به خبرنگاري كه از وي پرسيد در موضوع دستگيري افراد معروف به جن گير آيا پرونده جديدي در دستگاه قضايي وجود دارد و سرنوشت پرونده هاي قبلي به كجا رسيده است گفت: همواره بيان كرده ايم كه دستگاه قضايي با اتهام و جرم برخورد مي كند، نه با عناوين. ممكن است كه يك جن گير هم از باب جن گيري مرتكب جرمي شود و ما از باب جرم با او برخورد مي كنيم. پرونده دو نفر از كساني كه تحت همين عنوان معروف شده بودند در شرف رسيدگي در دادگاه است. قرار مجرميت براي آنها صادر شده و كيفرخواست يا صادر شده يا در آستانه صدور است.
اژه اي در پاسخ به سؤال خبرنگاري ديگر در خصوص وضعيت پرونده ملك زاده خاطرنشان كرد: وي در بازداشت به سر مي برد و پرونده در مرحله انجام تحقيقات است و هنوز به دادگاه ارسال نشده است.
خبرنگار ديگري سؤال كرد كه آيا آقاي ملك زاده يكي از آن دو نفري است كه بيان كرديد پرونده شان به دادگاه رفته است؟ كه محسني اژه اي پاسخ داد: خير، اين دو نفر غير از آقاي ملك زاده هستند.
حكم 2 آمريكايي صادر مي شود
دادستان كل كشور در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر اينكه شنيده شده محاكمه 2 جاسوس آمريكايي به پايان رسيده اما هنوز حكم صادر نشده و از سوي ديگر گفته مي شود اين افراد قرار است در عيد فطر امسال مورد عفو و رحمت قرار بگيرند و آزاد شوند، گفت: جلسه محاكمه اين افراد به پايان رسيده است اما هنوز قاضي پرونده ختم جلسه را اعلام نكرده است ولي عنقريب حكم صادر مي شود.
اژه اي همچنين در پاسخ به سؤالي در رابطه با وضعيت پرونده دستگيري مديران مناطق آزاد و همچنين احتمال دستگيري افراد ديگري از دولت تاكيد كرد: اين شايد تعبير صحيحي نباشد. اگر افرادي در دولت، دستگاه قضايي يا هر جاي ديگر جرمي مرتكب شوند تعقيب مي شوند يا ممكن است فردي از بيرون از يك نماينده مجلس شكايت كند. در قوه مجريه هم همين طور است.
محسني اژه اي افزود: در مورد مساله اي كه گفتيد براي چهار نفر كيفرخواست صادر شده و پرونده به دادگاه رفته است. سه نفر ديگر هم در شرف صدور كيفرخواست هستند و پرونده تعدادي ديگر در حال تحقيقات مقدماتي است. همچنين ما فردي را به عنوان منحرف تعقيب نكرده ايم و نمي كنيم. اگر كسي كار خلافي كرده باشد و جرمي مرتكب شود از طريق شاكي خصوصي يا مدعي العموم تعقيب مي شود.

 



غلومي (گفت و شنود)

گفت: تيتر اول كيهان يكشنبه كه در آن به نقل از جوانان انگليس آمده بود؛ «تا آخر ايستاده ايم، سلطنت نمي خواهيم» بدجوري گروه هاي ضد انقلاب را عصباني كرده است.
گفتم: نوشته اند كه مخالفت با سلطنت خواست جوانان انگليسي نبوده، بلكه اين مطلب به طنز در بخش عربي CNN آمده بود و كيهان، اين طنز را جدي تلقي كرده!!
گفت: حيوونكي ها بدجوري موتور سوزانده اند، شعار عليه سلطنت و عليه ملكه انگليس به اندازه اي فراگير بود كه سايت بي بي سي مجبور شد در مقاله اي با استناد به اين كه مورچه ها هم شاه و ملكه دارند! وجود سلطنت در انگليس را برگرفته از سنت جاري طبيعت!! معرفي كند.
گفتم: برخي از اين گروه ها كه سلطنت طلب نبودند، پس چرا از شعار ضد سلطنت مردم انگليس، اينطور دستپاچه شده و آب و روغن قاطي كرده اند؟
گفت: اي عوام! گروه هاي اپوزيسيون كاسه ليس و نوكرند. اسم ها و تابلوها براي آن است كه اين نوكرها و كلفت ها قابل شناسايي باشند!
گفتم: اي ول! به يارو گفتند اسمت چيه؟ گفت غلومي! پرسيدند اسم برادرت ،گفت غلومي! پرسيدند چرا دو تا يك اسم داريد؟ يارو گفت ما 9 تا برادريم كه اسم همه ما غلومي است فقط يكي از برادرامون اسمش بهرامه كه به خاطر شغلش، همه غلومي صداش مي كنند.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤كشورهايي مثل كفتار پير يعني انگليس كه در طول 8 سال جنگ تحميلي عليه مردم مظلوم كشورمان پشت صدام را گرفتند و براي او تجهيزات و سلاحهاي مرگ آور فرستادند و يا در فتنه 88 آتش بيار معركه شدند امروز بايد تاوان كارهاي زشت خودشان را بپردازند. خداوند جاي حق نشسته و وعده الهي تغييرناپذير است. دير يا زود همه جنايتكاران نابود خواهند شد امروز كشتي انگليس سوراخ شد. فردا نوبت مجازات بقيه جنايتكاران است.
سينكي
¤ملت ايران اسلامي براي غلبه بر تحريم هاي ايجاد شده ا ز سوي دشمنان اين اراده را دارد كه با تلاش مضاعف و توكل و ايمان به خدا و تمسك به اوليا و انبياي الهي با ساده زيستي، صرفه جويي و دوري از تجمل گرايي در زندگي موجبات خفت و خواري و شكست مفتضحانه نظام سلطه را فراهم كند و براي نسل هاي آينده خود افتخار و سربلندي بيافريند.
5010---0913
¤خطاب به ملت هاي عرب منطقه بايد گفت مدد الهي به آنها روي آورده است. از اين فرصت استفاده كرده و با الهام گرفتن از انقلاب اسلامي عليه حكام عرب و مزدوران نظام سلطه قيام كنند و هرچه زودتر سرزمين هاي اسلامي را از لوث وجود كفار و مشركين پاك نمايند.
يك تماس
¤آل سعود به جاي دخالت در سوريه، بحرين و يمن بهتر است آموزش زندگي در قفس را براي خودش تمرين كنند چرا كه در آينده نزديك سرنوشت حسني نامبارك در ا نتظارشان مي باشد و نسيم آزادي وزيدن خواهد گرفت.
يك پيام
¤برخي مشاورين در اطراف رياست جمهوري مي خواهند وانمود نمايند كه براي جلب آرا بايد هماهنگ با سليقه ها عمل كرد. اگر افتخار خدمت صادقانه و جذب قلوب مومنين و مستضعفين در انقلاب اسلامي نصيب كسي شده به خاطر اخلاص در گفتار و رفتار افراد است نه در بي تعهدي و تز «هدف وسيله را توجيه مي كند.»
گل محمد نوراني از مهديشهر
¤در آستانه ميلاد كريم اهل بيت(ع) انتشار بيست هزارمين شماره روزنامه وزين كيهان را به خانواده بزرگ و زحمتكش كيهان تبريك عرض مي كنم.
ملكيان از دامغان، گل اكبر از دزفول، رجبي و چند تماس مشابه
¤ضمن تشكر از رسانه ملي به خاطر راه اندازي سامانه پخش ديجيتالي و 180 فرستنده در اروميه خواستم به رئيس محترم صدا و سيما بفرماييد آذربايجان غربي فقط اروميه نيست و بايد به تمامي شهرها توجه شود.
بابازاده از نقده
¤آقاي رئيس جمهور اعلام كردند 98% مصوبات دور اول سفرهاي استاني اجرايي شده است و كيهان از قول وزير كشور به اجراي 95% اشاره كرده است اين در حالي است كه بسياري از اين مصوبات هنوز كليد نخورده است مثل پتروشيمي بروجن يا نيمه كاره ماندن پتروشيمي لردگان در استان چهار محال و بختياري و پروژه هاي ديگر
بنايي از بروجن
¤امام راحل(ره) بارها سفارش پابرهنه ها را به مسئولين مي كردند. اين پابرهنه ها فقط در روستاها نيستند بسياري از آنها در شهرهاي كوچك و بزرگ نيز حضور دارند كه خدمتگزاران بايد به كمك آنها بشتابند.
9915---0914
¤وقتي به تعطيلات زياد نمايندگان اعتراض مي شود اعلام مي كنند به حوزه هاي انتخابيه خود سركشي مي كنند تا به مشكلاتشان رسيدگي نمايند از نمايندگان محترم تهران درخواست مي شود به مناطق و نواحي تهران كه تشريف مي برند اعلام كنند تا ما نيز توفيق زيارتشان را داشته باشيم.
2070---0912
¤به رئيس جمهور كشورمان بفرماييد يك كاسب جزء با پنج سر عائله چگونه ماهيانه 90 هزار تومان حق بيمه بپردازد؟
3568---0917
¤به مسئولين محترم نيروي انتظامي عرض مي كنم كار امر به معروف و نهي از منكر آنان وقتي موثر خواهد افتاد كه ضمانت اجرايي داشته باشد . ضمانت اجرايي هم به اين است كه از نيروهاي بسيجي و مردمي نيز براي مقابله با معضلات اخلاقي جامعه استفاده بشود.
5014---0912
¤قرار شده است از اول شهريور قيمت بليت اتوبوس در اصفهان دو برابر (100 تومان) بشود. آيا فكري براي حمايت از قشر ضعيف جامعه شده است.
2523---0913
¤با وجود آغاز احداث كتابخانه مركزي خرم آباد از ده سال قبل تا به حال تنها 30% پيشرفت فيزيكي داشته است و مسئولين به جاي حمايت و پي گيري و سر و سامان دادن آن با تيشه به جان اين پروژه افتاده و مساحت آن را از 4600 متر به 3 هزار متر و از سه طبقه به پيلوت كاهش داد، و عمليات ساخت را متوقف كرده اند. از استاندار محترم لرستان درخواست ياري مي كنيم.
9439---0916
¤همانگونه كه براي افتتاح يك پروژه چندين مسئول حضور پيدا مي كنند و مراسم افتتاح انجام مي شود اي كاش براي چندين پروژه نيمه تمام شهرستان قائن نيز يك مسئول پيدا مي شد و قصور و كوتاهي هاي صورت گرفته را مي پذيرفت.
5255---0915
¤علي رغم دستور مستقيم رياست محترم جمهوري در خصوص قراردادي شدن نيروهاي شركتي در سازمان هاي دولتي مع الوصف هيچ اقدام مثبتي صورت نمي گيرد و حق و حقوق ما همچنان ضايع مي شود.
8132---0936
پاسخ روابط عمومي وزارت آموزش و پرورش
در پاسخ به مطلب مندرج در روزنامه مورخ 11/3/90 با عنوان: «تكليف معلمين حق التدريسي روشن شود» به اطلاع مي رساند: در اجراي ماده 151 قانون استخدام كشوري؛ شرط احتساب سنوات خدمت اشتغال تمام وقت و موظف در قبال دريافت حقوق مي باشد و براساس ماده 105 قانون خدمات كشوري، منظور از سابقه خدمت براي بازنشستگي آن مدت از سوابق خدمت كارمندان مي باشد كه در حالت اشتغال به صورت تمام وقت انجام شده و كسور مربوط را پرداخت نموده يا در طول خدمت پرداخت نمايند. با توجه به مطلب فوق، در حال حاضر احتساب ايام حق التدريس غير تمام وقت مستخدمين، جزو سنوات خدمت دولتي مجوزي ندارد.
¤ سال گذشته كه ازدواج كرديم نام من و همسرم توسط ستاد يارانه ها از افراد تحت تكفل خانواده هايمان جدا شد بعد از آن براي دريافت يارانه به سرپرستي خودم به بخشداري اسلامشهر مراجعه كردم علي رغم اينكه سه ماه گذشته ولي هيچ كاري انجام نداده اند و يارانه اي دريافت نكرده ام. اين مشكل چگونه قابل حل است؟
1646---0919
¤ برخي از مسئولين ذي ربط در استان قزوين با دخالت غيركارشناسانه خود روند ساخت مسكن مهر شهر آبيك را مختل كرده اند. تقاضا داريم با اعزام بازرسين ويژه و بررسي موضوع تعداد 1400 عضو را از نگراني و بلاتكليفي بيرون بياورند.
0661---0919
¤ از شركت واحد اتوبوسراني درخواست مي شود نسبت به اصلاح صندلي هاي كوتاه و آزاردهنده برخي از اتوبوسهاي جديد اقدام نمايند.
5806---0935
¤ از شهرداري ورامين درخواست مي شود كه نسبت به نصب سطل هاي زباله بيشتر در معابر عمومي اقدام نمايد تا چهره شهر پاكيزه تر باقي بماند.
7063---0919
¤ از مسئولين استان بوشهر درخواست مي شود مشكل ثبتي كردن زمين ها و منازل مسكوني شهر آبپخش از توابع شهرستان دشتستان را حل نمايند اين در حالي است كه اغلب روستاهاي اطراف داراي سند ثبتي هستند.
9104---0917
¤ از مسئولين شهرستان ابركوه (يزد) درخواست مي شود نسبت به كاركرد بانكها و صفهاي طولاني آن نظارت بيشتري داشته باشند.
5234---0913
¤محاكمه ديكتاتورها بويژه فرعون مصر، تحقق وعده عذاب سخت الهي است كه براي همه صاحبان قدرتي كه نهايت ظلم ها را مرتكب شده اند. به راستي كه خداوند قهار در كمين ستمگران است.
سليمان بلغار
¤چرا بوق زدن در حريم بيمارستانها آلودگي صوتي و جرم است ولي بد حجابي در حريم دانشگاه ها و خيابانها كه موجب آلودگي چشم و دل همه است آلودگي و جرم محسوب نمي شود؟
9005---0913
¤شهرك ظفر كرمانشاه در حالي كه دماي هوا نزديك به 50 درجه را تجربه كرد به مدت پنج روز گرفتار قطع آب مي باشد. چه كسي بايدبه داد ما برسد؟
4456---0918
¤خورشيد حرم اهل بيت است حسن
مجموع شميم اهل بيت است حسن
امروز از او هر آنچه خواهي بطلب
زيرا كه كريم اهل بيت است حسن
التماس دعا
4152---0912
¤پيشنهاد تعطيلي پنج شنبه ها در صورت تصويب مجلس شوراي اسلامي علاوه بر اينكه در مغايرت با سخت كوشي و همت و كار و تلاش جماعت ايراني خواهد بود، تضعيف شديد توليد و متعاقبا ضعف در اشتغالزايي را به همراه خواهد داشت. از نمايندگان مي خواهيم كه در بررسي آن دقت لازم را به عمل آورند.
مهدي گودرزي-اصفهان
¤چند سوال از مجريان و مسئولين برگزاري انتخابات دارم كه انتظار مي رود پاسخ روشن به اين پيشنهاد بدهند:
1-اگر فتنه گران بگويند باز هم ادعاي دروغين و فتنه انگيز تقلب نكردن در انتخابات را پيشاپيش مطرح كنند چه پاسخي داريد؟
2-اگر بعد از انتخابات با همين داعيه جنجال بپا كردند چه مي كنيد؟
3-آيا كسي كه داور را قبول ندارد مي تواند وارد مسابقه شود يا خير؟
ايراني
¤از آنجا كه استفاده مجدد از كيسه هاي پلاستيكي و يا پارچه اي موجود در مساجد براي حمل كفش به داخل شبستان مساجد براي نمازگزاران ممكن است باعث شيوع و انتقال انواع بيماري هاي پوستي و خطرناك جلدي و داخلي شود، ضروري است در صورت نياز هر كس يك عدد كيسه براي استفاده شخصي با خود به همراه داشته باشد و به منظور حفظ سلامتي از استفاده مشترك و متعدد آن خودداري شود.
محمود از اصفهان
¤در حالي كه در اول كار احداث مصلاي قم، آقاي احمدي نژاد در سفر به اين استان براي احداث آن 3 ميليارد تومان كمك كرد ولي هنوز هيچ كاري در اين رابطه صورت نگرفته است. اميدوارم كه بعد از مدتي مسئولين قم هم نگويند كه دولت هيچ كمكي به احداث اين بنا نكرده و كم كاري خود را بر گردن دولت بيندازند.
يك شهروند از قم
¤مدرسه شهيد جاوه اي واقع در منطقه 19 با 800 نفر دانش آموز توسط بنياد شهيد پلمب شده و اكنون دانش آموزان بلاتكليف هستند. لطفا اين پيام را چاپ كنيد تا شايد مسئولان فكري به اين مسئله بكنند.
شفيعي و چند تماس مشابه ديگر
¤بنده در سفري كه از نقده به پايتخت داشتم برخي ناهنجاري هايي را در ماه خدا ديدم كه باورم نمي شد از جمله در ترمينال مسافربري غرب (آزادي) اجحاف به مسافران غريبه در كرايه هاي داخل شهر، ايجاد مزاحمت براي نواميس مردم عدم حضور پليس و نيروي انتظامي و اين وضعيت شايسته تهران ام القراي جهان اسلام نيست.
بابازاده از نقده
¤در حالي كه پاسداران با خون خود در شمالغرب كشور در حال جانفشاني هستند يكي از نمايندگان با نطق دشمن شاد كن عليه سپاه، ظلم بزرگي كرد.
حبيبي از اسلامشهر
¤خبرنگاران رسانه هاي گروهي مانند مطبوعات و صدا و سيما افراد پرتلاش و زحمت كش هستند. جا دارد دولت خدمتگزار اين قشر فعال جامعه را تحت پوشش بيمه اجتماعي با عنوان بيمه هنرمندان قرار بدهد بلكه قسمتي از زحمت هاي كشيده شده اين عزيزان قدرداني شده باشد.
محمود بليغيان
¤در منطقه مسكوني كيان مهر واقع در مهر شهر كرج حيوانات موذي مثل عقرب به داخل اتاق هاي خواب واحدهاي مسكوني راه پيدا كرده اند. دليل آن هم اين است كه اطراف شهرك هيچ فضاي سبزي وجود ندارد. هيچ نهادي هم پاسخگو نيست. باور كنيد آرامش زندگي از ساكنين گرفته شده است.
هاشمي
¤ماه رمضان فرصت مغتنمي است كه خداوند سفره آن را گسترده و با دعوت مردم اين امكان را فراهم كرده كه به خود آيند تا به خدا نزديك تر شوند. از اين امتياز آنهايي بهره مي برند كه با درك موضوع به مقابله با شيطان رفته و او را از زمين خود دور سازند پناه به حجاب و عفاف عمومي در جامعه و بستن ديوار در برابر تهاجم فرهنگي شيطان بزرگ و بيرون راندن آن از شهر و كشورمان كار مهمي است كه بايد به آن همت گمارد و استعانت از حق تعالي در اين ماه بدون شك ما را پيروز ميدان مي كند.
محمودي
¤ ما اهالي ساكن محله مخابرات شادقلي خان شهر قم از بس كه افطار و سحر برق منازلمان قطع مي شود به ستوه آمده ايم. البته چند سال است كه همين وضعيت را داريم و مسئولين نيز اقدامي نمي كنند. از استانداري و فرمانداري محترم قم درخواست رسيدگي داريم.
جمعي از اهالي محل
¤ ازدحام جمعيت در نمايشگاه عرضه كالاي اصفهان و صفوف طولاني براي چند كيلو قند و شكر ارزان تر به ايجاد ناراحتي براي مردم تبديل شده است. شايسته بود يك كوپن اعلام مي شد تا چنين مسائلي پيش نيايد.
1635---0913
¤ دستگيري و استرداد افرادي مثل مهدي هاشمي كار دشواري نخواهد بود. از اين رو با يك اقدام ضربتي مردم رنج كشيده از فتنه را دلشاد كنيد.
بوالحسني از تهران
¤ از رئيس جمهور محترم درخواست مي كنم به رئيس بنياد شهيد و ايثارگران دستور دهند مشكل مسكن بنده جانباز 07% و مادرم كه مادر شهيد است و در عسر و حرج شديد به سر مي برد و نيز تامين خودروي تمام اتوماتيك براي جانبازان را مرتفع نمايند.
ابراهيم موحد جانباز 07%
¤ در سالگرد ورود آزادگان موضوع اجراي ماده 31 قانون حمايت از آزادگان را بررسي كنيد، رسم قدرداني از ما فقط شعار دادن نيست با ورود به موقع اجازه سوءاستفاده مغرضين و جفا به نظام و آزادگان را ندهيد.
1975---0912
¤ از وزير محترم آموزش و پرورش بخواهيد كه پاداش پايان خدمت 98 معلمان بازنشسته را پرداخت كند مگر در معارف ما نيست كه مزد كارگر را قبل از اينكه عرقش خشك شود بايد پرداخت پس چرا اين قدر تعلل مي شود؟
4935---0913
¤ چطور خط يك مترو تا ساعت 21شب كار مي كند ولي خط 2 تعطيل است. مگر ما كه شبكاريم با شهروندان ديگر فرق داريم. از مسئولين مترو درخواست مي شود نسبت به حل اين مشكل اقدام نمايند.
8060---0919
¤ از تاريخ 91/5/88 دو سال مي گذرد كه بنده از يكي از اعضاي هيئت رئيسه مجلس (حجت الاسلام سبحاني نيا) نامه اي به آقاي زريبافان رئيس محترم بنياد شهيد و امور ايثارگران دارم. اما طي اين مدت موفق به ملاقات با وي نشده ام. دفتر ايشان اظهار مي دارند كه ايشان با كسي ملاقات نمي كنند؟! آيا جناب آقاي زريبافان خبر دارد؟
جانباز فخرالساعه
¤ پرايد جديدي كه در شهرستان نيشابور تحويل گرفتم از روز اول بازوي صندلي آن خراب بود. هر هفته براي تعمير آن به نمايندگي شركت مراجعه كرده ام. ولي متأسفانه جواب مي دهند، براي پرايدهاي جديد قطعات يدكي تعريف نشده است. آيا اين جواب منطقي است؟
6458---0915
در مراسم افطاري كه براي فرهنگيان در اهواز برگزار شد به خانواده هاي بالاي 4 نفر نيز فقط تعداد 4 ژتون غذا داده بودند كه بايد گفت اين رفتار آنان توهين به مقام معلم بود.
7392---0916
¤ به كانديداي انتخابات رياست جمهوري آتي آمريكا پيشنهاد مي كنم براي كسب هرچه بيشتر آراء محاكمه بوش پسر به خاطر فريب مردم آمريكا، دهن كجي به سازمان ملل، جنگ افروزي و نابود كردن اقتصاد آمريكا را در دستور فعاليت هاي انتخاباتي خود قرار بدهد. در اين صورت به طور قطع نظر ملت به ستوه آمده آمريكا را به سوي خود جلب خواهد كرد.
0767---0912
¤در روستاي هليوه از بخش كلات در استان ايلام نزديك به 02 نفر معلول وجود دارد كه ده نفر از آنان بيماري ام اس دارند و در منزل زمين گير شده اند. به اطلاع مسئولين بالاتر برسانيد كه مسئولين بهزيستي استان تاكنون يك بار به اين افراد معلول و زمين گير شده سر نزده اند.
2081---0918
¤ در روستاي قوچ حصار از توابع شهرري ناامني در حدي است كه روستائيان شب ها جرات نمي كنند بيرون بيايند، بهداشت روستا نيز وضعيت خوبي ندارد.
4445---0935
¤ چندين سال است كه مجلس ماده 31 را در مورد حقوق جديد آزادگان به تصويب رسانده و شوراي محترم نگهبان نيز آن را تاييد كرده است ولي متأسفانه دولت اين قانون را به اجرا نمي گذارد و حقوق جانبازان طبق قانون جديد و ماده 31 پرداخت نمي شود. در ضمن براي حق و حقوق سربازان سپاه كه سابقه اسارت دارند كاري صورت نگرفته است. در حالي كه ارتش به سربازان داراي سابقه اسارت حقوق مي پردازد. چرا بايد چنين تبعيضي وجود داشته باشد.
اكبر نوري
¤ تغيير رئيس دانشگاه آزاد از خواسته هاي جدي اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه مي باشد رسانه هاي گروهي از جمله مطبوعات وظيفه دارند با پرداختن به موضوع نگذارند به تاخير بيفتد.
5609---0912
¤ در نزديكي ميدان هروي در يك قطعه زمين حدود 42 متر گودبرداري صورت گرفته و مدت 8 ماه مي شود كه كار رها شده است. در كنار اين زمين گودبرداري شده يك مجتمع مسكوني 02 واحدي واقع شده كه هر لحظه امكان وقوع حادثه براي ساكنين آن وجود دارد. با اينكه بارها به شهرداري منطقه و صاحب زمين در حال احداث تذكرهاي لازم را داده ايم ولي متأسفانه هيچ توجهي به موضوع نمي كنند. راه چاره را در اين ديديم كه مشكل را در مطبوعات منعكس كنيم شايد ترتيب اثر بدهند.
شيرصفي
¤ همه ترديدها به دنيا محدود مي شود. انسان كه از دنيا رفت به خيلي از حقايق آگاهي پيدا مي كند. چگونه است كه در سريال تلويزيوني 5 كيلومتر تا بهشت كه شب هاي رمضان از شبكه سوم سيما پخش مي شود روح سرگردان فردي كه 02 سال است به كما رفته هنوز به بودن بهشت و جهنم شك و ترديد دارد. به نظر مي رسد اين سريال به مشاوره كارشناس اسلامي قوي نيازمند بوده است.
8858---0919
¤ صدراعظم آلمان بلافاصله حادثه به هلاكت رسيدن 13 تفنگدار آمريكايي در افغانستان را به اوباما رئيس جمهور آمريكا تسليت گفته است. لطفاً بنويسيد دوره فريبكاري آنان طي شده اگر راست مي گويند چرا جنايت آمريكا در به شهادت رساندن 929 مسافر هواپيماي مسافربري ايران در سال 76 را محكوم نكردند و چرا صدام را به انواع بمب هاي شيميايي تجهيز كردند.
عليمرداني
¤ چو آيي دل را فرش سرايت كنم
باران اشك ريزم شستشوي راهت كنم
ديده گشايم و پلك سايبانت كنم
خورشيد من برآي هرچه هست فدايت كنم
مرسل از شاهين شهر اصفهان
¤ از شهردار محترم تبريز درخواست مي شود نسبت به راه اندازي دستشويي و سرويس بهداشتي ويژه بانوان در روبه روي پارك بانوان بهار اقدام نمايند.
8496---0937
¤ در بهمن 98 طي نامه اي از وزير محترم آموزش و پرورش درخواست تاسيس يك مركز آموزش از راه دور در اصفهان را نمودم كه نامه ام با شماره 110/73677 نيز ثبت شده است ولي از پاسخ وزير محترم خبري نيست. درخواست مي شود وزير محترم مساعدت نمايند پاسخ نامه را بدهند.
غلامعلي كلانتري
¤ باخبر باش كه مهدي(عج) از سفر مي آيد
عاقبت، اين غم جانسوز به سر مي آيد
گرچه اين هفته گذشت و خبري باز نشد
به خدا بعد شب تار، سحر مي آيد
9023---0917
¤ ضمن طلب قبولي طاعات و عبادات مردم مؤمن ايران اسلامي پيشنهاد مي كنم از هر نفر واجد دريافت يارانه مبلغ هزار تومان كسر و به حساب مردم سومالي واريز شود.
حداد از اهواز
¤ با توجه به اينكه از سالهاي قبل به برخي مواضع و عملكرد آقاي لاريجاني انتقاد داشته و دارم اما دفاع جانانه ايشان در جلسه راي اعتماد از وزير محترم نفت از پاسداران رشيد اسلام و انقلاب در سپاه را ارزشمند و در خور تقدير و تشكر فراوان مي دانم.
8220---0912
¤ فرزندم در دانشگاه آزاد اهواز اين ترم درس آشنايي با دفاع مقدس را داشته كه واقعا خيلي روي او تاثير مثبت گذاشته است. وظيفه خود مي دانم از مسئولين مربوطه بويژه ستاد كل نيروهاي مسلح كه چنين كار ارزشمندي و باقيات الصالحات از خود گذاشته اند تشكر صميمانه كرده و دعاگوي آنها باشم.
5556---0939
¤ بزرگ كردن نقاط منفي كشور و دادن خوراك به تيتر روزنامه هاي زنجيره اي توسط هركسي ولو منتسبين به خانواده شخصيت هاي مقدس انقلاب نشان دهنده عدم بلوغ سياسي و زمينه سازي براي سوءاستفاده مغرضان از آنهاست.
2825---0912
¤ با توجه به اينكه تاسيسات اتمي ايران تحت نظارت كامل آژانس مي باشد مذاكره با كشورهاي ورشكسته غربي اشتباه فاحشي است كه صورت مي گيرد.
عابديني
¤ سرانه فضاي سبز در شهر سمنان بسيار اندك است. از مسئولين شهرداري و شوراي شهر درخواست مي شود نسبت به توسعه فضاي سبز و رسيدگي به پاركهاي موجود همت گمارند.
جعفري از سمنان
¤ با توجه به تعطيلي گسترده در كشور هيچ ضرورتي به تعطيلي بعد از عيد فطر نيست. خواهش مي كنم دولت و مجلس اين كار را نكنند.
اردكاني
¤ به عنوان يك فرهنگي باتجربه و دلسوز اعلام مي دارم اكثر والدين دانش آموزان با تعطيلي پنجشنبه موافق نيستند. از نمايندگان محترم مجلس و مسئولين وزارت آموزش و پرورش درخواست مي شود پس از اخذ نظرات والدين به اين امر اقدام نمايند.
5596---0915
¤ دانشگاه آزاد دزفول ساعات كار اعلام شده از سوي استانداري خوزستان در ماه مبارك رمضان را اجرا نمي كند. همچنين بخشنامه افزايش حقوق كاركنان دانشگاه را فقط براي اساتيد اجرا كرده و از اجراي آن براي كاركنان امتناع مي ورزد. از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
يك شهروند دزفولي
¤ متاسفانه در ايام ماه مبارك رمضان شاهديم كه برخي ازساندويچي ها اقدام به فروش اغذيه مي كنند و برخي افراد غافل نيز بدون توجه به ماه مبارك و حرمت آن اقدام به خوردن و آشاميدن در ملأ عام مي نمايند و برخوردي نيز صورت نمي گيرد.
رسول يوسفي- پاكدشت
¤ با توجه به تبديل وضعيت بسياري از افراد از قراردادي به پيماني متاسفانه جمعي از كاركنان اداره كل آموزش و پرورش همچنان به صورت قراردادي به خدمت ادامه مي دهند و از تبديل وضعيتشان خبري نيست. از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
9563---0914
¤ فرض كن حضرت مهدي(عج) به تو ظاهر گردد
ظاهرت هست چناني كه خجالت نكشي؟
باطنت هست پسنديده ي صاحب نظري؟
خانه ات لايق او هست كه مهمان گردد؟
لقمه ات درخور او هست كه نزدش ببري؟
پول بي شبهه و سالم زهمه دارايي ست
داري آن قدر كه يك هديه برايش بخري؟
حاضري گوشي همراه تو را چك بكند؟
با چنين شرط كه در حافظه دستي نبري؟
واقفي بر عمل خويش تو بيش از دگران؟
مي توان گفت تو را شيعه ي اثني عشري
1126---0912
¤ باتوجه به روند به كارگيري افراد بازنشسته به عنوان مشاور و... (براي استخدام 03 سال دوم زندگي) نوبت به جذب جوانان جوياي كار نمي رسد و منتظر نباشند چراكه مسئولين پاسخگو نيستند.
4229-5091
¤ يكي از سرداران درمورد حماسه هاي جنگ تحميلي گفته است ما در اين مورد احتياج به داستان هاي تخيلي و دروغ نداريم. با تأييد حرف ايشان مي گويم كه چون منافع باندهاي قدرت و ثروت با منافع اكثريت مردم در تضاد است روبه فيلم هاي دروغ مي آورند.
ايراني
¤ از شهرداري اسلامشهر درخواست مي شود نسبت به آسفالت كردن خيابان هاي شهرك قائميه اسلامشهر اقدام كند چراكه به علت خاكي بودن مشكلات زيادي را براي خانه هاي مسكوني شهروندان ايجاد كرده است.
7745-5093
¤ براي دريافت سود سهام عدالت به خيابان وصال شيرازي كوچه ماهان رفتم و در قبال پرداخت چهل هزار تومان سود سهام عدالت مبلغ دو هزار تومان بابت يك عدد پاكت كه سود را در آن جاي داده اند دريافت كردم. شما حساب كنيد اگر فقط يك ميليون نفر بخواهند سود سهام خود را دريافت نمايند چه مبلغ كلاني نصيب آنها بابت دو هزار تومان بابت هر نفر كه دريافت مي كنند مي شود؟ آيا براي يك پاكت حداكثر 010توماني بايد دو هزار تومان دريافت كنند آيا اين مبلغ صورت شرعي و اخلاقي و قانوني دارد؟
عابدي
¤ روستائيان روستاي پشت سرا از توابع شهرستان شفت گيلان از زمين كشاورزي خود نيز براي احداث جاده گذشت كردند. ولي مسئولين ذي ربط به قول خود مبني بر آسفالت اين جاده يك كيلومتري عمل نمي كنند. چرا؟
7208-1091
¤ از آقاي هاشمي رفسنجاني انتظار مي رود سخنان و موضع گيري هايي كه مي كند در جهت بيانات دلسوزانه رهبرمعظم انقلاب يعني مبتني بر واقع گرايي باشد و اميد و نشاط ايجاد كند. نه اينكه برعكس حالت سياه نمايي و نااميدكننده باشد.
3626-8093
¤ در تبليغات و پيام هاي بازرگاني كه از سيما پخش مي شود غير از يك مورد (تبليغات بانك انصار) خانم چادري ديده نمي شود. قصدم اين است كه بدانيد ناتوي فرهنگي تا كجا نفوذ كرده كه حجاب برتر در رسانه ملي كشور هم مظلوم واقع شده است.
5139-7091
¤ در خيابان شهيد مخبر جنوبي منشعب از خاوران يكي از تيرهاي برق فاقد چراغ روشنايي است. از اداره برق منطقه افسريه درخواست رسيدگي داريم.
از ساكنين محل
¤ آيا چون ازدواج كرده ايم بايد سه ماه يارانه ما زوجين را نپردازند و نقره داغ بشويم. از طريق بخشداري اسلام شهر پيگير موضوع هستم. ولي هيچ نتيجه اي نداده است. ستاد هدفمندي يارانه ها پاسخ بدهد دليل آن چيست؟
7745-5093
¤ آقاي هاشمي، اگر تضعيف نيروهاي انقلاب تضعيف نظام است بفرماييد تضعيف نظام و انقلاب تضعيف چيست؟ حتماً تضعيف سران فتنه را هم شامل مي شود!
تجليلي از تهران
 



ضمن اخطار شديد هيئت نظارت پرونده روزنامه ايران به دادگاه ارجاع شد

پرونده روزنامه ايران به خاطر انتشار ويژه نامه خاتون، ضمن دريافت تذكر از سوي هيئت نظارت بر مطبوعات، به دادگاه ارجاع شد.
در پي انتشار ويژه نامه «خاتون» به عنوان ضميمه رايگان روزنامه ايران در 260 صفحه و درج مطالب موهن و سؤال برانگيز در خصوص نوع پوشش زنان ايراني و چادر، هيئت نظارت بر مطبوعات در جلسه روز گذشته خود بررسي اين موضوع را در دستور كار خود قرار داد.
هيئت نظارت بر مطبوعات پس از بررسي مطالب ويژه نامه خاتون روزنامه ايران، ضمن تذكر به اين روزنامه، پرونده روزنامه ايران را به دادگاه ارجاع داد.
همچنين هيئت نظارت بر مطبوعات، مدير مسئول روزنامه ايران (سرپرست موسسه ايران) را موظف به عذرخواهي كرد.
در همين حال دبير كميته حقوق بشر مجلس نيز با اشاره به اهانت روزنامه ايران به حجاب و چادر گفت: وزير ارشاد بايد به سؤال 21نماينده مجلس در خصوص مطالب توهين آميز ويژه نامه خاتون روزنامه ايران پاسخگو باشد.
زهره الهيان نماينده تهران در مجلس با بيان اينكه نمايندگان مجلس در اين سؤال از سيدمحمد حسيني وزير ارشاد دلايل اهانت به چادر در ويژه نامه خاتون1 روزنامه ايران را جويا شده اند، افزود: نمايندگان سؤال كننده از چادر به عنوان مشخصه زن ايراني ياد كرده اند و از اينكه ويژه نامه خاتون اين نوع حجاب را ميراث مجالس عياشي ناصرالدين شاه در بلاد فرنگ مي داند به شدت انتقاد كرده اند.
وي افزود: در متن اين سؤال همچنين از اينكه در ويژه نامه مذكور برخي زنان معلوم الحال و با سوابق نه چندان شايسته به عنوان الگوي زنان ايراني و نقش آفرين معرفي شده اند ابراز تعجب، و خواستار پاسخگويي از مقام مسئول مربوطه شدند. همچنين آمده است كه آيا جذب آراي جوانان و زنان جهت انتخابات آتي و انتخابات آينده آن قدر براي جريان انحرافي مهم مي نمايد كه حاضر است ارزش حجاب برتر را ذبح نموده و از حجاب استفاده ابزاري براي كسب آرا در انتخابات آتي نمايد.
تداوم موضع گيري ها عليه ويژه نامه موهن روزنامه ايران
مريم مجتهدزاده لاريجاني مشاور رئيس جمهور و رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري در خصوص ويژه نامه «خاتون» روزنامه ايران كه شنبه گذشته با موضوع «حجاب و عفاف» منتشر شد و واكنش هايي را برانگيخت، به فارس گفت: همانطور كه حضرت آقا فرمودند، «حجاب برتر، چادر است» و بقيه حرف ها ديگر حرف هاي حاشيه اي است.
وي افزود: خانم هاي دولت همه چادري هستند و همين امر نشان مي دهد كه اعضاي دولت معتقد به نظر حضرت آقا هستند.
مشاور رئيس جمهور و رئيس مركز امور زنان و خانواده رياست جمهوري آنچه به نقل از مهدي كلهر مشاور سابق احمدي نژاد درباره حجاب و روانشناسي رنگ البسه زنان در ويژه نامه «خاتون» منتشر شده را نظرات شخصي وي دانست.
حجت الاسلام عليرضا سليمي نماينده مردم دليجان و محلات نيز با اشاره به چاپ ويژه نامه خاتون گفت: عقبه فكري جريان انحرافي به وسيله اين ويژه نامه براي مردم ايران مشخص شد.
حجت الاسلام ابراهيمي نايب رئيس كميسيون امنيت مجلس هم در اين خصوص گفت: جريان خزنده اي عليه اسلام و قرآن فعاليت مي كند كه همه مردم و مسئولان بايد در اين زمينه بيدار باشند.
در همين حال مهدي فضائلي نيز به برخي مطالب موهن اين ويژه نامه اشاره كرد و گفت: معتقد هستم كه در كنار اعتراضات صورت گرفته به برخي مطالب اين ويژه نامه و تبييني كه از انگيزه منتشركنندگان آن صورت مي گيرد، جاي مقوله اي به نام روشنگري در مورد اين مطالب خالي است.

 



شريك دزد كه نمي تواند رفيق قافله باشد! (خبر ويژه)

مواجهه و مخالفت جدي اصولگرايان با شرط گذاري هاي خاتمي در زمينه حضور در انتخابات، عرصه را بر طيف حامي وي دشوار كرده است.
محمدجواد حق شناس عضو حزب اعتماد ملي در مصاحبه اي در اين زمينه اظهار داشت: حداقل انتظار اصلاح طلبان اين بود كه سخنان خاتمي پيرامون انتخابات با پاسخي مناسب مواجه شود. با اين حال نه تنها پاسخ مناسبي به آن سخنان كه به نوعي كف خواسته هاي اصلاح طلبان بود شنيده نشد بلكه اين دغدغه و انتظار اصلاح طلبان براي فراهم كردن زمينه بازگشت دوباره به عرصه سياسي و اجتماعي با نفي و نهي شديد روبرو شد. اين امر خلاف انتظار اصلاح طلبان بود و همين موضوع تصميم گيري ها را تا حدودي سخت تر كرده است.
وي در گفت وگو با فرارو درباره شايعه احتمال تحريم انتخابات گفت: اصلاح طلبان هنوز به تصميمي درباره انتخابات مجلس شوراي اسلامي نه براي شركت فعال نه براي شركت غير فعال و نه براي تحريم نرسيده اند.
وي با بيان اينكه تاكنون حتي جلسه رسمي هم براي تصميم گيري درباره نوع مواجهه با انتخابات پيش رو نيز گرفته نشده است گفت: مجموعه شوراي هماهنگي جبهه اصلاحات متشكل از گروه هاي 18 گانه اصلاح طلب به دنبال برگزاري جلسه اي براي تصميم گيري درباره انتخابات بودند كه تاكنون نيز آن جلسه برگزار نشده است.
در همين حال رسول منتجب نيا ديگر عضو حزب اعتماد ملي در مصاحبه با ايلنا گفته است: نفي اصلاحات انكار بديهيات است و اصلاح طلبي يك خواست عمومي مي باشد.
منتجب نيا خاطرنشان كرد: هر ملتي كه به وضع موجود قانع شود و در صدد اصلاح نباشد درجا زده است و نمي توان به او نمره قابل قبولي در جامعه داد، چرا كه تفكر و انديشه اصلاح طلبي ريشه در اسلام و فرهنگ ديني ما دارد و در آيات و روايات بسياري كه به ما رسيده، هدف هاي اصلي پيامبران اصلاح امور جامعه تعريف شده است.
دشوار شدن عرصه بر طيف حامي خاتمي در جبهه اصلاحات از آن جهت است كه اولاً خاتمي جزء عناصر فعال در فتنه سال 88 محسوب مي شود و از نگاه حاكميت و مردم، نه تنها حق شرط گذاري ندارد بلكه مجرمي تلقي مي شود كه به خاطر خيانت هايش بايد محاكمه شود. ثانياً برخورد يكپارچه اصولگرايان با شرط گذاري هاي تبليغاتي خاتمي، پروژه فتنه گران را ضدكاركردي كرد به اين معنا كه طيف متبوع خاتمي اكنون با وجود تصميم جدي براي حضور در انتخابات مجبورند يا پاي شرط هاي خود بايستند و بنابراين خود را به طور اتوماتيك حذف كنند و يا اينكه بدون سر و صدا از شروط مدعايي چشم بپوشند و به آنها بي اعتنايي كنند كه در آن صورت اعتبار سياسي شان به طور مضاعف زير سؤال خواهد رفت. ثالثاً ادعاي اينكه ما هنوز درباره انتخابات تصميم گيري نكرده ايم، ادعايي خلاف واقع است و اين سناريوي تبليغاتي پس از آن در پيش گرفته شد كه برخي عناصر اپوزيسيون به اصلاح طلبان هشدار دادند اعلام پيش شرط و اعلام يكي از دو شرط شركت يا عدم شركت در انتخابات، بازي دو سر باخت براي اصلاح طلبان است. به همين دليل هم هست كه مدعيان اصلاح طلبي طي دو سه هفته اخير با وجود اتحاد مدعي اند هيچ نشستي براي هماهنگي نداشته اند اما به طور هماهنگ! مسئله تحريم انتخابات يا مشاركت قطعي در انتخابات را تكذيب مي كنند، تا به زعم خود، موضع اين جريان را در هاله اي از ابهام (؟!) نگه دارند.
اما نكته چهارم درباره مغالطه كساني چون منتجب نياست كه اصلاحات حقيقي و ضروري براي هر جامعه اي را كه جزو بديهيات است با عملكرد فسادانگيز و ضداصلاحي مدعيان اصلاح طلبي جمع مي زنند و آنگاه به اعتبار ضرورت اصلاحات و اصلاح طلبي، به انكارناپذيري فعاليت سياسي فتنه گران داراي نقاب اصلاح طلبي مي رسند! اگر اين استدلال فاسد آقاي منتجب نيا را بپذيريم بنابراين نه خداوند بايد دستور مي داد مسجد ضرار را تخريب كنند و نه پيامبر چنين اقدامي مي كرد.
و سرانجام اينكه جريان به هزيمت رسيده و رسوا شده در فتنه سال 88 خود بهتر از هر كس مي داند كه به هيچ وجه در موقعيت شرط گذاري و ناز و عشوه براي شركت در انتخابات نيست بلكه از نگاه نظام متهم و مجرم است و صرف نظر از نحوه مجازات مجرمان، دادن مجال سياسي دوباره براي تجديد فتنه و خيانت منتفي است. اما اگر كساني مي خواهند هزينه سازمان اصلي فتنه گران به پاي آنها نوشته نشود و در آن خيانت ها شريك نبوده اند، مجازند ضمن اعلام برائت علني و عملي از فتنه گران و جدا كردن حساب خود از آنان به فعاليت سياسي و انتخاباتي بپردازند.

 



من نفوذي نيستم اما وزارت اطلاعات نفوذ كرده است! (خبر ويژه)

همكار مهاجراني در تبليغ سناريوي اسب تروا مي گويد: رفتن ما به خيابان، حكومت را متحد مي كند و بنابراين صلاح نيست.
ابراهيم نبوي پس از پيشنهاد سناريوي اسب تروا در 22 بهمن سال 88، مورد بدگماني جريان هاي اپوزيسيون واقع شد كه معتقد بودند مهاجراني و نبوي براي خوش خدمتي به جمهوري اسلامي اين سناريوي ضد كاركردي را مطرح كرده و عملا توان اپوزيسيون را به تحليل برده اند. بعدها ماجراي اسب تروا به درازگوش تروا معروف شد و نبوي به غلط متهم گرديد كه عامل جمهوري اسلامي است. وي به تازگي درباره علت مخالفتش با حركت خياباني گفته است: جنبش سبز پس از 6 ماه درگيري خياباني حالا دست از رفتن به خيابان برداشته است چرا كه رفتن ما به خيابان، نيروهاي حكومتي را متحد مي كند.
اظهارات نبوي كه در روزنت منتشر شده، به واقعيت نزديك است چرا كه جريان نفاق سبز باطن ضد دين و ضد انقلابي خود را در همين اغتشاش خياباني نشان داد و باعث انسجام بي سابقه در حاكميت شد تا آن جا كه پس از رسوايي 25 بهمن سال 89، حتي كساني چون هاشمي رفسنجاني، حسن روحاني، ناطق نوري و حتي برخي اعضاي اقليت مجلس مواضع تندي را عليه فتنه گران اتخاذ كردند.
جالب اينجاست كه نبوي خود از جمله حاميان خودنمايي خياباني در ماجراي 25 بهمن بود. اين جريان در واقع بيشترين تلاش را به كار بست تا با راديكاليسم مخالفان، اسباب انسجام بيشتر در ميان نيروهاي انقلاب فراهم شود.
طنزنويس نشريات زنجيره اي كه اكنون در بلژيك زندگي مي كند، همچنين از نفوذ وزارت اطلاعات در اينترنت خبر داد و نوشت: خطر و مشكل بزرگ ما در اينترنت ورود عوامل نفوذي اطلاعات براي دستيابي به داده هاي ما و مطلع شدن از برنامه هاي ماست. اين امر در مورد شبكه هاي اجتماعي راحت تر است.
وي درباره سايت بالاترين كه پيش از اين از نبوي به عنوان نفوذي اطلاعات ياد كرده، نوشت: اين سايت مورد حمله ارتش سايبري حكومت قرار گرفته و از طريق انتشار مطالب ضد مذهبي، نوشته هاي تند حامي گروه هاي تروريست و تبديل شدن به محل فحاشي، عملا ديگر مورد استفاده مردم نيست اما سايت هاي روز آنلاين و كلمه و جرس، سايت هاي خبررسان هستند.
همكار مهاجراني در پروژه اسب تروا مطلب ديگري هم براي روزنت نوشته است. در حالي كه ايرج مصداقي از اعضاي متواري گروهك منافقين به تازگي، سردبير روزنت(هوشنگ اسدي) را نفوذي نيروهاي امنيتي ايران معرفي كرد، ابراهيم نبوي به موضوع نفوذ پرداخته و مي نويسد: وقتي كيهان مي نويسد فلاني عامل ماست يعني چي؟ يعني عامل خودش را ول مي كند زير دست و پاي دشمن؟[خلافش نيز هست؛ وقتي كيهان عليه يكي مي نويسد آن فرد ناخودآگاه محل وثوق و اعتماد ضد انقلاب واقع مي شود!]

 



هاآرتص: تا ترس از ايران هست غرب جرأت براندازي در سوريه را ندارد (خبر ويژه)

يك روزنامه صهيونيستي فاش كرد به رغم نمايش برخي قدرت هاي غربي و اسرائيل براي فشار جدي تر عليه سوريه، اين كشورها نگران خطراتي هستند كه جمهوري اسلامي ايران مي تواند متوجه آنها كند.
روزنامه هاآرتص با طرح اين پرسش كه چرا جبهه متحد عليه سوريه شكل نمي گيرد مي نويسد: برخي مسائل مانع از شكل گيري يك جبهه عليه بشاراسد شده است. موضع گيري ها و خطراتي كه جمهوري اسلامي ايران مي تواند ايجاد كند، يكي از موانع اصلي در شكل گيري جبهه جهاني و منطقه اي براي اقدام عليه حكومت سوريه است. جمهوري اسلامي با بي اعتنايي كامل اكنون به گونه اي روشن تر هشدار مي دهد كه اگر كسي به سوريه حمله كند، چنين جنگي نه تنها ممكن است كه كانون جنگ منطقه اي، كه حتي سرآغاز يك جنگ در عرصه بين المللي باشد. در اين زمينه، در روزهاي اخير علاءالدين بروجردي، رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس ايران در يك كنفرانس خبري در قاهره، خواهان كمك به سوريه شد و گفت نبايد گذاشت كه آمريكا، چونان گرگ درنده، سوريه را ببلعد، و به تركيه توصيه كرد كه از اقدامات و گفتارهاي هيجاني خودداري كند.
هاآرتص افزود: سوريه در عرصه نفت و گاز و منابع طبيعي اهميت استراتژيك براي جهان ندارد اما اين هم پيماني خطرناكش با ايران و نيز توان روي آوردن به تحركات تلافي جويانه است كه به بزرگترين سرمايه راهبردي براي سوريه تبديل شده و توانسته است از شكل گيري يك جبهه جنگي عليه خود جلوگيري كند.
هاآرتص مي نويسد: جامعه جهاني در چشم برهم زدني، در مورد حمله نظامي به ليبي به توافق رسيد، اما به نظر نمي رسد شوراي امنيت به اين سهولت در مورد سوريه تصميم مشابهي اتخاذ كند. در ليبي اپوزيسيون سريعا توانست آرايش نظامي خود را ارائه كند و به دنيا بگويد كه وقتي قذافي نباشد، ما هستيم و دنيا نيز حامي و ياور جدي اين اپوزيسيون سياسي و نظامي شد اما در قبال سوريه وضع چنين نيست.
اين روزنامه تصريح كرد:سلسله پرسش هايي سران منطقه و غرب را در قبال سوريه به خود مشغول داشته و موجب اين دست و آن دست كردن آنها در آغاز حمله به سوريه شده است. نبود پاسخ هاي شفاف درباره ترديدها و سوال ها موجب شده كه غرب صريحا پايين آمدن اسد از اريكه قدرت را درخواست نكند، و از اين روي است كه افتادن به دامن اين باور كه گويا روزهاي حكومت اسد به شماره افتاده اشتباه است بويژه كه سوريه به توان بازدارندگي ايران كه مي تواند در صورت حمله به سوريه خليج فارس را به آتش بكشد، چنان اعتمادي دارد كه حتي اسد خود گفته فشارها را تحمل مي كند.
هاآرتص با بيان اينكه «بايد هشدار ايران را جدي گرفت و اگر جنگ عليه سوريه واقع شود كل منطقه غرق در آتش تمام عيار خواهد بود»، مي افزايد: نبايد اين نكته را نيز از نظر دور داشت كه در حال حاضر عراق نيز به رغم اين كه نيروهاي آمريكايي در خاكش حضور دارند، در كنار نظام سوريه ايستاده و از آن حمايت قاطع مي كند. اين بدان معنا است كه گستردگي جغرافيايي حمايت از سوريه با احتساب لبنان فراتر از مرزهاي آن كشور است. از اين رو بايد اذعان داشت كه هرگونه تحرك نظامي خارجي عليه سوريه فورا قضيه اين كشور را از بعد داخلي اش خارج خواهد كرد و به آن ابعاد منطقه اي و بين المللي خواهد داد.
روزنامه صهيونيستي يادآور شد: سوريه، ليبي نيست. اگر براي ليبي مدتي طول كشيد تا يك هم پيماني بين المللي به وجود بيايد و قذافي نيز بدون يار و ياور تك و تنها در برابر غرب و انقلابيون ايستاد، براي سوريه از هم اكنون هم پيماني منطقه اي عليه غرب و دشمنان خارجي اش شكل گرفته است. مضافا بر آن كه ليبي از لحاظ زيرساخت نظامي توانايي چنداني نداشت در حالي كه سوريه از تجهيزات نظامي گسترده و ارتشي منسجم، برخوردار است.

 



وضعيت اقتصادي غرب خطرناك و نااميدكننده است (خبر ويژه)

وقتي يك موسسه اعتبارسنجي بين المللي آن هم از نوع آمريكايي «اعتبار مالي دولت ايالات را كاهش مي دهد معلوم است كه وضعيت سلطان اقتصاد جهان بحراني است.»
هفته نامه فرانسوي اكسپرس با درج اين تحليل يادآور شد: از سال 1941 تاكنون، به عبارتي از زمان تاسيس سازمان آمريكايي استاندارد اند پورز، اين نخستين بار است كه رتبه اعتبار مالي آمريكا كاهش پيدا كرده است. انتشار خبر كاهش اعتبار مالي بزرگترين قدرت مالي جهان، به ويژه پس از روزهاي نه چندان خوشي كه يورو در بازارهاي بورس جهاني داشته، موجب شد تا بار ديگر بازارهاي بورس با بحران دست به گريبان شوند. از ياد نبريم كه از سال 2008 تاكنون چنين رويدادهايي به دفعات تكرار شده است؛ از نيويورك تا فرانكفورت و البته تا توكيو و همه از خود مي پرسيدند چگونه مي توان از بدتر شدن اوضاع جلوگيري كرد؟
اكسپرس اضافه مي كند: رسانه ها هفته گذشته خبري را دريافت كردند با اين مضمون كه خبر بهبود اقتصاد جهاني تا حد زيادي اغراق آميز شده است. كساني كه در طي ماههاي گذشته بازارهاي بورس جهاني را دنبال كرده اند به اين نكته پي برده اند كه اوضاع اقتصادي تا حد زيادي نااميدكننده است و اين وضعيت در دو سوي اقيانوس اطلس تا حد زيادي روند مشابهي دارد. در اروپا، نه تنها بار ديگر يونان درخواست كمك كرده، كمك هاي پيشين به اين كشور در سالهاي 2009 و 2010 و آخرين بار در 21ژوئيه همين سال نيز، دولت يونان را به درجه اي از توانايي نرسانده تا بتواند بر مشكلات مالي و افزايش نرخ بيكاري فائق آيد، بلكه اسپانيا و ايتاليا نيز شرايط اقتصادي چندان خوبي ندارند.
همزمان نشريه لوپوئن فرانسه نيز در گزارشي تاكيد كرد: اكنون چيني ها مي خواهند به آمريكا نحوه حسابرسي صحيح مالي را بياموزند. آنها مي دانند دوران گذران امور از طريق استقراض و بدهكاري مضاعف گذشته است. اين تحقير بزرگ براي آمريكاست همچنان كه گزارش موسسه استاندارد اند پورز نشان مي دهد خطر در كمين دولت آمريكاست.
مقارن با انتشار تحليل هاي منفي درباره اقتصاد آمريكا، رئيس بانك جهاني هشدار داد در هفته هاي اخير اعتماد سرمايه گذاران در چند كشور مهم نسبت به آينده اقتصادي بازارهاي جهاني سلب شده و اين امر اقتصاد جهاني را به يك محدوده خطر جديد وارد كرده است. رابرت زوليك افزود؛ رويدادهاي اقتصادي تازه در آمريكا و اروپا باعث افزايش نگراني سرمايه گذاران در كشورهاي مختلف شده است؛ سرمايه گذاراني كه خود از مدتها قبل با مسائلي مانند بدهي هاي دولتي و بيكاري روبه رو هستند. به نظر من اين رويدادها توام با چند وضعيت شكننده ديگر، ما را وارد يك محدوده خطر جديد كرده است.
رئيس بانك جهاني افزود: «مشكل جدي تر متوجه حوزه يورو است زيرا در آن منطقه جريان رسيدگي به بدهي هاي دولتي و رسيدگي به شماري از اشكالات در رقابت پذيري اقتصادي با تعويق روبه رو است.»
رابرت زوليك كه پيش از اين نماينده تجاري ايالات متحده در دولت جرج بوش بود از كشورها خواست تا به جاي وصله پينه كردن مشكلات، راهي براي مسلط شدن بر مسئله بدهي هاي خود پيدا كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14