(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 مرداد 1390- شماره 20001

1200كارمند مخالف آل خليفه از كار اخراج شدند
معلمان محجبه جمهوري آذربايجان از حضور در مدارس منع شدند
موافقت پادشاه مغرب با برگزاري انتخابات زودهنگام
دوشنبه خونين عراق 66 شهيد و 238 مجروح
تعداد دستگيري ها در انگليس به 3 هزار نفر رسيد
درگيري مسلحانه در يمن ميان نظاميان مخالف و موافق عبدالله صالح
100 هزار دانشجو در سوريه طومار حمايت از بشاراسد تهيه كردند
13 نماينده پارلمان اردن خواستار اخراج سفير اسرائيل شدند
دومين جلسه محاكمه ديكتاتور مصر در دادگاه قاهره
نخست وزير قرقيزستان: پايگاه نظامي آمريكا برچيده مي شود
درگيري خونين انقلابيون با نيروهاي قذافي در 45 كيلومتري طرابلس
تهديد اتحاديه هاي كارگري ايتاليا به برگزاري اعتصاب سراسري عليه برلوسكني
چها رسوي پنج قا ره
بلر، متهم اول اشغال عراق



1200كارمند مخالف آل خليفه از كار اخراج شدند

1200كارمند بخش خصوصي بحرين به اتهام شركت در تظاهرات و اعتراضات مردمي از كار اخراج شدند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از روزنامه الوسط چاپ بحرين، پس از اخراج صدها معلم و پزشك دربحرين به دليل شركت در تظاهرات، 1200 كارمند بخش خصوصي نيز به همين اتهام از كار اخراج شدند.
مركز حقوق بشر بحرين پيش از اين با انتشار بيانيه اي اعلام كرد كه 1890 نفر از كارمندان و كاركنان بخش مختلف دولتي وغير دولتي از زمان شروع انقلاب مردمي در بحرين ازكار بيكار شده اند.
مقامات بحرين تاكنون صدها، كارگر، كارمند، دانشجو، استاد، پزشك، معلم و كارمند را به دليل اعلام حمايت از انقلابيون از كار اخراج كرده اند.
اين درحالي است كه معترضان بحرين تاكيد كرده اند همچنان به تظاهرات خود ادامه خواهند داد و با تمام توان و قدرت درمقابل ظلم وجور خاندان آل خليفه ايستادگي خواهند كرد.
مردم بحرين همچنين اعلام كردند در تحقق خواسته هايشان جدي و مصمم هستند و تسليم نخواهند شد.

 



معلمان محجبه جمهوري آذربايجان از حضور در مدارس منع شدند

معلمان محجبه در جمهوري آذربايجان به دستور مقامات شوراي آموزش و پرورش از حضور در مدارس منع شدند.
به گزارش خبرگزاري ها، رئيس شوراي آموزش و پرورش جمهوري آذربايجان گفته كه اين دستور از اول سال تحصيلي جديد اجرا مي شود.ولي دليل اتخاذ اين تصميم را الگوبرداري دانش آموزان از معلمان محجبه عنوان كرده است.
خبر ديگر اينكه به گزارش واحد مركزي خبر، 130 هزار نفر از مردم جمهوري آذربايجان اخيرا با امضاي توماري خطاب به الهام علي اف رئيس جمهوري اين كشور، لغو ممنوعيت حجاب را در مدارس اين كشور خواستار شدند.
حزب اسلامي جمهوري آذربايجان ضمن اعتراض به سياست هاي ضد ديني رژيم حاكم خواستار آزادي كليه زندانيان مسلمان شده است.

 



موافقت پادشاه مغرب با برگزاري انتخابات زودهنگام

پادشاه مغرب از ترس گسترش اعتراض هاي ضد دولتي با برگزاري انتخابات زودهنگام و اصلاحات قانون اساسي موافقت كرد.
به گزارش ايلنا، انتخابات پارلماني به جاي سپتامبر 2012، ماه نوامبر (آبان ماه) امسال برگزار مي شود.
«خالد الناصري» وزير ارتباطات و سخنگوي رسمي دولت مغرب در اين مورد گفت: «وزارت كشور به احزاب سياسي پيشنهاد كرد تا 11 نوامبر زمان برگزاري انتخابات زودهنگام پارلماني شود.»
براساس اصلاحات در قانون اساسي كه ماه گذشته به همه پرسي گذاشته شد، پادشاه، رهبري كشور و ارتش را حفظ مي كند ولي نخست وزير توسط بزرگترين حزب منتخب پارلمان انتخاب مي شود و هدايت دولت را به عهده مي گيرد.در تغييراتي ديگر، پادشاه اختيارات بيشتري به پارلمان داد و نيز دادگاه ها استقلال نسبي پيدا كردند و همچنين ضمانت هاي جديدي براي آزادي هاي مدني داده شد.منتقدان، اين اصلاحات را صوري مي دانند و خواستار اعمال محدوديت هاي بيشتر بر پادشاه و اطرافيانش شدند.«جنبش 20 فوريه» كه گروه اصلي برگزار كننده تظاهرات در مغرب است اعلام كرده است كه تظاهرات منظم خود را براي اصلاحات بيشتر ادامه مي دهد.

 



در جنايت مشترك اشغالگران و سلفي ها اتفاق افتاد
دوشنبه خونين عراق 66 شهيد و 238 مجروح

انفجارهاي پي درپي و حملات مسلحانه در 12 شهر عراق، 66 شهيد و بيش از 238 مجروح بر جاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، شهرهاي عراق ديروز بر اثر حملات متعدد تروريست ها، روز خونيني را پشت سر گذاشتند. در اين حملات و انفجارها، مردم شهرهاي «كوت»، «كربلا»، «بغداد»، «تكريت»، «كركوك»، التاجي»، «الرمادي»، «بلد»، «بعقوبه»، «خان بني سعد»، «نجف»، و يك شهر ديگر در استان ديالي هدف قرار گرفتند. در شهر كوت، واقع در 160 كيلومتري جنوب شرق بغداد، تروريست ها با انفجار يك بمب و يك خودرو بمب گذاري شده در ميدان پرازدحام «كارگر» اين شهر، 34 نفر را به كام مرگ فرستادند و 64 تن ديگر را نيز زخمي كردند.
در تكريت يك انتحاري ساختمان اداره مبارزه با تروريسم را هدف قرار داد و با انفجار كمربند انفجاري خود، سه پليس عراقي را به كام مرگ فرستاد و هفت تن ديگر را زخمي كرد.
در مركز شهر «بعقوبه» 60 كيلومتري شمال بغداد، افراد مسلح با كلت هاي مجهز به صداخفه كن، چهار نظامي عراقي را به شهادت رساندند. انفجار يك خودروي بمب گذاري شده در پنج نقطه ديگر اين شهر، انفجار بمب و خودرو بمب گذاري شده، به جراحت 15 نفر و شهادت يك نفر انجاميد. انفجار در منطقه «خان بني سعد» 50 كيلومتري شمال شرق بغداد، نيز 17 مجروح بر جاي گذاشت. در شهر نجف اشرف هم يك خودرو بمب گذاري شده منفجر شد و حداقل چهار شهيد و 58 مجروح بر جاي گذاشت.
دو نقطه در شهر كركوك نيز با انفجار بمب هدف قرار گرفت كه يك كشته و 14 مجروح بر جاي گذاشت. در حملات و ناآرامي ها در جنوب و غرب بغداد نيز يك تن شهيد شد و 13 نفر ديگر مجروح شدند. تروريست ها در منطقه «التاجي» واقع در 25 كيلومتري شمال بغداد هم يك واحد گشتي نيروهاي عراقي را هدف قرار دادند و يك نفر را به شهادت رساندند و 14 نفر ديگر را مجروح كردند. در «الرمادي» واقع در 100 كيلومتري غرب بغداد، منزل يك افسر عراقي هدف انفجار بمب قرار گرفت. در اين حمله نيز يك تن جان خود را از دست داد و هفت نفر ديگر مجروح شدند. انفجار بمب در شهر «بلد» 70 كيلومتري شمال بغداد هم پنج مجروح در پي داشت.
خبرگزاري فارس نيز از انفجار خودروي بمب گذاري شده در شهر كربلا خبر داد، اين انفجار هم شش شهيد و 17 زخمي بر جاي گذاشت. احتمال مي رود شمار قربانيان و زخمي هاي اين حادثه افزايش يابد.
در پي رقم خوردن دوشنبه خونين براي عراقي ها، رسانه هاي آمريكايي و اروپايي سعي كردند اين مسئله را به افكار عمومي القا كنند كه انفجارهاي مذكور نشان مي دهد نيروهاي عراقي نمي توانند امنيت را در اين كشور برقرار كنند و حضور نيروهاي آمريكايي در عراق بايد ادامه يابد. طبق قرارداد امنيتي بغداد- واشنگتن آمريكا بايد همه نظاميان خود را تا 11 دي آينده از عراق خارج كند. هم اكنون 47 هزار نظامي آمريكايي در عراق مستقر هستند.
در اين حال به گزارش ايسنا، شمار تلفات و زخمي هاي حملات ديروز افزايش يافت. طبق اين گزارش، در منطقه «الفيصليه» واقع در شرق موصل نيز ديروز يك بمب منفجر شد و به شهادت يك غيرنظامي و جراحت دو تن ديگر انجاميد. عصر ديروز شمار كل شهدا 66 تن و آمار مجروحان نيز 238 نفر اعلام شد.
به اعتقاد كارشناسان، هر زمان كه مسئله خروج نظاميان آمريكايي به طور جدي در ميان شخصيت ها وگروه هاي سياسي عراق مطرح مي شود، اين انفجارهاي خونين سريالي نيز رخ مي دهد. به همين خاطر، انگشت اتهام خيلي ها به سمت سازمان هاي جاسوسي آمريكا و عربستان نشانه مي رود؛ سعودي ها از تروريست هاي سلفي فعال در عراق شديدا حمايت مي كنند و سازمان هاي سيا و موساد نيز شبكه هاي تروريستي گسترده اي را در عراق تحت مديريت خود دارند و تاكنون شمار زيادي از مردم و دانشمندان عراقي، توسط اين شبكه هاي جاسوسي-تروريستي به قتل رسيده اند.
همچنين، در پي انفجارهاي ديروز «طارق الهاشمي»، معاون رئيس جمهور عراق، گفت تا زماني كه آمريكايي ها عراق را ترك نكنند، مشكل امنيتي در عراق همچنان به قوت خودش باقي خواهد ماند.
نخست وزير عراق نيز پيش از انفجارهاي دوشنبه خونين نسبت به فعاليت تروريست ها هشدار داده بود.
نخست وزير عراق با اشاره به دستاوردهاي نيروهاي امنيتي در كشور تاكيد كرد كه اين كشور همچنان در محدوده خطر قرار دارد و همگان بايد هشيار باشند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، نوري مالكي، نخست وزير عراق در گفت وگو با شبكه سومريه نيوز، عنوان داشت: كشور عراق در حال حاضر همچنان در مرحله خطر به سر مي برد.
وي در ادامه عنوان داشت: عراق به مثابه بيماري است كه از اتاق جراحي خارج شده و نياز به مراقبت هاي ويژه دارد. در اين شرايط ممكن است عراق در معرض عمليات مختلفي قرار گيرد. از تمام سياستمداران در كشور مي خواهيم با يك پارچه كردن ديدگاه ها و سخنان خود با زباني واحد درباره عراق سخن بگويند.
وي در ادامه افزود: ما همچنان براي مبارزه و رويارويي با بقاياي تشكيلات القاعده و گروه هاي تروريستي در عراق و همچنين كساني كه قانون را زير پا مي گذارند، تلاش مي كنيم.
مالكي همچنين عنوان داشت: برخي از اين افراد با سوءاستفاده از شرايط كشور سعي مي كنند جنايت ها و جرايم بيشتري مرتكب شوند. خطرناك ترين جرم جرمي است كه داراي جهت و گرايش خاصي باشد و همچنين داراي رنگ و بوي سياسي باشد.
وي همچنين به چالش هاي سياست داخلي و خارجي در عراق اشاره كرده و عنوان داشت: من فقط مسئوليت امنيتي را متوجه نيروهاي امنيتي نمي دانم بلكه برخي گروه ها و افراد در اين جرم ها مشاركت دارند.
ساير رويدادها
¤ نيروهاي آمريكايي يك سامانه موشكي پيشرفته در استان صلاح الدين، واقع در شمال عراق مستقر كردند.
¤ ساخت يك بندر توسط دولت كويت در آب هاي ساحلي و مرزي اين كشور و عراق، روابط بغداد و كويت را متشنج كرد.

 



تعداد دستگيري ها در انگليس به 3 هزار نفر رسيد

منابع خبري از افزايش شمار بازداشت شدگان حوادث انگليس به 3000 نفر خبر مي دهند.
به گزارش خبرگزاري ها، با ادامه جست وجوهاي خانه به خانه در شهرهاي مختلف انگليس، شمار ديگري از جوانان انگليسي دستگير شدند و اين روند همچنان ادامه دارد.«يورونيوز» با اعلام اين خبر نوشت، حدود نيمي از اين افراد در شهر لندن دستگير شده اند.
به دنبال گسترش ناآرامي هاي «تاتنهام» به شهرهاي مختلف انگليس و دستور «ديويد كامرون»، نخست وزير اين كشور به برخورد خشن با معترضان، مدتي است پليس با كمك سگ هاي آموزش ديده به خانه هاي مظنونين به شركت در شورش ها حمله و اقدام به دستگيري آنها مي كند. دادگاه هاي انگليس نيز چند روزي است به طور شبانه روزي دسته دسته از جوانان غالباً سياهپوست را محاكمه و به جزاي نقدي يا زندان محكوم مي كند.
به رغم بازگشت آرامش به شهرها، پليس انگليس از ترس بازگشت ناآرامي ها همچنان به طور شبانه روزي در خيابان ها حضور دارد.
يادآور مي شود، كشته شدن يك مرد سياهپوست به ضرب گلوله پليس، سرمنشأ آغاز اين شورش ها بود كه بسياري از شخصيت هاي سياسي و رسانه ها از احتمال گسترش آن به كل اروپا خبر داده اند.در ناآرامي هاي چند روز گذشته انگليس دستكم پنج نفر كشته شدند. در حالي كه تبعيض نژادي و فقر به عنوان عامل اصلي وقوع شورش هاي كم سابقه انگليس عنوان مي شود، دولتمردان اين كشور هنوز به «دزد و اراذل» معرفي كردن معترضان اصرار مي كنند.خبر آخر اينكه، ديويد كامرون، نخست وزير انگليس با اشاره به حوادث و ناآرامي هاي اخير اين كشور اعلام كرد، جامعه انگليس از نظر اخلاقي در حال فروپاشي است. سايت «وال استريت ژورنال» با اعلام اين خبر نوشت، كامرون وعده داد تمام سياست هاي دولت براي مقابله با «فروپاشي اخلاقي» جامعه را كه به باور او عامل اصلي خشونت هاي هفته گذشته انگليس است، بررسي و بازبيني كند.


 



درگيري مسلحانه در يمن ميان نظاميان مخالف و موافق عبدالله صالح

براثر درگيري مسلحانه ميان نظاميان جدا شده از ارتش و گارد رياست جمهوري يمن يك تن كشته شد و چند تن ديگر نيز زخمي شدند.
به گزارش ايسنا، در اين درگيري كه اولين مبارزه مسلحانه ميان نيروهاي نظامي وابسته به انقلابيون يمن و نيروهاي گارد رياست جمهوري وابسته به علي عبدالله صالح رئيس جمهور يمن در شمال غرب پايتخت است يك تن كشته شد و چند تن ديگر نيز زخمي شدند.
نيروهاي زرهي وابسته به انقلابيون به رهبري علي محسن الاحمر، كه در ماه مارس به انقلابيون يمن پيوست، هدايت مي شوند.
رهبر الحوثي هاي شمال يمن نيز با صدور بيانيه اي اعلام كرد كه به دنبال انفجار يك خودرو بمب گذاري شده در استان الجوف، چند تن كشته و زخمي شدند.
در اين بيانيه آمده است: حادثه صورت گرفته در راستاي سلسله اقدامات جنايتكارانه وابسته به سرويس اطلاعاتي آمريكا عليه ملت هاي اسلامي و بدون درنظر گرفتن ماه مبارك رمضان انجام شده است.
در بيانيه الحوثي هاي يمن، تأكيد شده است: اين اقدامات آمريكايي با هدف ايجاد آشوب و درگيري هاي طايفه اي در يمن انجام مي شود تا بدين ترتيب منافع آمريكا در اين كشور تأمين شود.
اين انفجار كه در ساختمان اداري متعلق به الحوثي ها در شمال يمن به وقوع پيوست تنها دو روز بعد از امضاي آتش بس ميان الحوثي ها و حزب اسلام گراي الاصلاح، در استان الجوف واقع در مرزهاي مشترك عربستان صورت گرفت.
از سوي ديگر حميدالاحمر، يكي از شيوخ بانفوذ يمن و از برجسته ترين مخالفان علي عبدالله صالح، از كشورهاي غربي خواست تا اموال رئيس جمهور يمن و خانواده اش را بلوكه كنند.
وي افزود: اين كشورها بايد اقدامات لازم را در اين زمينه انجام دهند، چراكه اموال در دست علي عبدالله صالح و خانواده اش متعلق به ملت يمن است و مي توان از آنها براي پرداخت بدهي هاي كشور استفاده كرد.

 



100 هزار دانشجو در سوريه طومار حمايت از بشاراسد تهيه كردند

هزاران دانشجوي دانشگاه دمشق با برافراشتن پرچمي به مساحت سه هزار متر مربع حمايت خود را از بشاراسد اعلام كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از رسانه هاي سوري، دانشجويان دانشگاه دمشق با برافراشتن پرچمي كه 100 هزار امضا را برخود داشت حمايت خود را از رئيس جمهور سوريه و اصلاحات وي اعلام و دخالت هاي بيگانگان در اين كشور را به شدت محكوم كردند.بر روي اين پرچم دانشجويان عباراتي در حمايت از نظام سوريه نوشتند. همچنين شعارهايي در اعتراض به دخالت بيگانگان بر روي اين پرچم به چشم مي خورد.جوانان سوريه ماه گذشته نيز پرچم هاي بزرگي در حمايت از كشور خود و عليه دخالت هاي خارجي در مسير شهر لاذقيه برافراشته بودند.اين در حالي است كه طي روزهاي اخير به موازات اعمال فشار كشورهاي بيگانه عليه نظام سوريه رسانه هاي غربي و برخي كشورهاي عربي نيز حملات خود را عليه دولت سوريه آغاز كرده اند و مخالفان را وادار به تحريك عليه نظام اين كشور مي كنند.

 



13 نماينده پارلمان اردن خواستار اخراج سفير اسرائيل شدند

13 نماينده پارلمان اردن طي نامه اي به رئيس پارلمان اين كشور خواستار اخراج سفير رژيم صهيونيستي از كشورشان شدند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، اين نمايندگان از پارلمان خواستند تا در بيانيه اي اقدامات رژيم صهيونيستي را محكوم كند و از دولت بخواهد اقدامات لازم را براي اخراج سفير اين رژيم از امان پايتخت اردن انجام دهد.
اين در حالي است كه پارلمان اردن در اعتراض به اقدامات خصمانه رژيم صهيونيستي عليه فلسطيني ها در دوره هاي قبل نيز بارها خواستار اخراج سفير اين رژيم از كشور شده بودند.
اردن از سال 1994 با رژيم صهيونيستي توافقنامه صلح امضا كرده است ولي مردم اردن همواره با اين توافقنامه مخالف و با برگزاري تظاهرات و تجمعات اعتراض آميز خواستار لغو اين توافقنامه شدند.
از سوي ديگر، تظاهركنندگان اردني در واكنش به اعلام اصلاح قانون اساسي از سوي پادشاه اردن اعلام كردند كه اين وعده ها كافي نيست و ملك عبدالله بايد تغييرات ريشه اي و بنيادين در كشور ايجاد كند.
مردم اردن بيش از هفت ماه است كه با تظاهرات خياباني خواستار اعطاي اختيارات بيشتر به مجلس، كاهش قيمت موادغذايي، مبارزه با فساد و آزادي بيان و روي كار آمدن يك نخست وزير منتخب هستند.


 



در ميان تدابير شديد امنيتي برگزار شد
دومين جلسه محاكمه ديكتاتور مصر در دادگاه قاهره

سرويس خارجي -
دومين جلسه دادگاه محاكمه رئيس جمهور مخلوع مصر در حالي كه همچون جلسه قبل روي تخت خوابيده بود در محل دانشكده پليس قاهره با ورود وي به داخل قفس آغاز شد.
«احمد رفعت» رئيس دادگاه در ابتداي جلسه دوم محاكمه، از حضور سه متهم يعني حسني مبارك و پسرانش علا و جمال اطمينان پيدا كرد سپس دادگاه به هيئت وكلاي مدافع شاكيان پرونده اجازه داد درخواست هاي خود از دادگاه را بيان كنند.
رئيس دادگاه اعلام كرد فهرستي از حداقل 100 وكيل در اختيار دارد كه اگر قرار باشد همه صحبت كنند روند طبيعي كار دادگاه مختل مي شود لذا پيشنهاد كرد خواسته همه وكلا مكتوب و از بيان خواست هاي تكراري جلوگيري شود.
وي همچنين اعلام كرد كه دادگاه مايل است جلسات دادگاه پشت سر هم و بدون وقفه برگزار شود اما تعداد زياد وكلا و بي نظمي مانع از اين روند طبيعي مي شود.
رئيس دادگاه سپس بر صحت شواهد و قرايني كه از سوي دادستاني به دادگاه ارائه شده، تاييد كرد.
تعدادي از شبكه هاي تلويزيوني جلسه دادگاه را به طور مستقيم پخش كردند.
حسني مبارك 83 ساله ديكتاتور سابق مصر كه در بيمارستان قاهره به سر مي برد پيش از آغاز محاكمه با يك هلي كوپتر نظامي وارد محوطه دانشكده پليس قاهره شد و سپس با يك آمبولانس به محل دادگاه انتقال داده شد.
وي متهم است كه علاوه بر سوءاستفاده مالي خود و خانواده اش در زمان تصدي امور مصر، در كشته شدن بيش از 800 شهروند بي گناه در طول 18 روز دست داشته است.
قيام مردم مصر در نخستين ماه هاي امسال 850 كشته و بيش از 6000 زخمي برجاي گذاشت.
دومين جلسه دادگاه محاكمه ديكتاتور سابق مصر در ميان تدابير شديد امنيتي برگزار شد و بيش از 5000 پليس و نيروهاي امنيتي با استفاده از ده ها خودروي زرهي و آب پاش در اطراف دانشكده پليس و مناطق اطراف آن مستقر بودند.
اين در حالي است كه درگيري شديدي ميان تعدادي از مخالفان و موافقان حسني مبارك در بيرون از محوطه دادگاه صورت گرفت و تعدادي از آنها نيز زخمي شدند.
مخالفان رئيس جمهور ديكتاتور مصر فرياد مي زدند: «مبارك بايد اعدام شود».
صدها تن از خانواده هاي شهداي انقلاب و مجروحين در مقابل دانشكده پليس تجمع كرده بودند.
نتايج يك نظرسنجي جديد در مصر نشان مي دهد كه 67 درصد مردم مصر خواهان اعدام رئيس جمهور مخلوع اين كشور هستند.
بسياري از مردم مصر از آن بيم دارند كه محاكمه مبارك به كندي صورت گيرد.
مبارك و پسرانش در جلسه اول محاكمه كه 12 مرداد در قاهره برگزار شد كليه اتهامات وارده را انكار كردند.
در جلسه دوم محاكمه نيز حسني مبارك براي فرار از اعدام به اتهام زني عليه برخي مسئولان مصري پرداخت و آنها را مقصر اصلي كشتار مردم معرفي كرد.
وي ضمن رد مجدد اتهامات عليه وي و خانواده اش اظهار داشت كه وي به حبيب العالي وزير كشورش دستور نداده كه در مقابل معترضان از سلاح گرم استفاده كند و وزير كشور مستقلا اين تصميم را گرفته است.
گفتني است جلسه محاكمه حبيب العادلي و معاونانش به اواسط شهريور موكول شده است.
از سوي ديگر، برخي از مبلغان و چهره ديني مصر در تلاشند كه ديكتاتور سابق مصر را به توبه كردن پيش از مرگ متقاعد كنند.
يكي از فعالان سياسي مصر در اين باره گفت، ما تلاش مي كنيم كه مبارك و دو فرزندش را متقاعد كنيم اعتراف كنند زيرا اعتراف اولين مرحله توبه نزد خداوند است.
دادگاه حسني مبارك نيز به اواسط شهريور موكول شد.

 



نخست وزير قرقيزستان: پايگاه نظامي آمريكا برچيده مي شود

نخست وزير قرقيزستان اعلام كرد با اتمام مهلت قرارداد پايگاه ترانزيتي آمريكا، نظاميان آمريكايي بايد از خاك اين جمهوري خارج شوند.
به گزارش خبرگزاري فارس در بيشكك، «الماس بيك آتامبايف» نخست وزير قرقيزستان در جمع خبرنگاران افزود: پس از پايان اتمام قرارداد حضور آمريكا در فرودگاه ماناس، نظاميان آمريكايي از اين كشور خارج خواهند شد.
آتامبايف با بيان اينكه حكومت قبلي قرقيزستان، با اتخاذ مواضع ضعيف، موقعيت و جايگاه كشور را در منطقه تضعيف كرده است، تصريح كرد: براي احيا و ارتقاي جايگاه كشور در سطح منطقه و جهان، بايد با جديت بيشتري به تعهدات خود عمل كنيم.
نخست وزير قرقيزستان با اشاره به اين كه مهلت قرارداد پايگاه ترانزيتي آمريكا در سال 2014 ميلادي به اتمام خواهد رسيد، گفت: در همين راستا، شش ماه قبل از اتمام مهلت حضور نيروهاي آمريكايي در قرقيزستان، موضوع لزوم خروج ارتش آمريكا از ماناس، به مقامات واشنگتن ابلاغ خواهد شد.وي افزود: پس از خروج نظاميان آمريكايي در سال 2014 ميلادي از فرودگاه ماناس، اين فرودگاه، به مركز بين المللي حمل ونقل غيرنظامي تبديل خواهد شد كه روس ها و آمريكايي ها مي توانند به طور مشترك در آن سهيم شوند.

 



درگيري خونين انقلابيون با نيروهاي قذافي در 45 كيلومتري طرابلس

مخالفان ديكتاتور ليبي با تصرف دو شهر در شمال غرب اين كشور، پيشروي به سوي طرابلس را آغاز كردند.
به گزارش خبرگزاري فارس، انقلابيون ليبيايي دو شهر «ام صرمان» و «الغريان» را در شمال غرب ليبي تصرف كردند و با توجه به درگيري هاي شديدي كه ديروز در شهرهاي «الزاويه» و «ترهونه» جريان داشت، اين شهرها نيز به احتمال زياد امروز به تصرف انقلابيون در خواهد آمد. برخي خبرها حاكي است بخش هايي از شهر الزاويه به تصرف انقلابيون درآمده است. اين شهر فقط 45 كيلومتر با طرابلس فاصله دارد. خبرها حاكي است هم اكنون پايتخت تقريبا از همه طرف محاصره و ارتباط از اين شهر با جهان خارج، تقريبا قطع شده است.
منبع مذكور همچنين، از مناطق مرزي ليبي و تونس خبر داد كه درگيري در گذرگاه «راس الجدير» به شدت ادامه دارد و مخالفان قصد دارند كنترل اين گذرگاه را از دست نيروهاي «معمر قذافي» خارج كنند.
پيشروي انقلابيون در جبهه هاي نبرد به گونه اي است كه سفير شوراي ملي انقلابي ليبي در لندن پيش بيني كرد، رژيم قذافي حداكثر تا سه الي چهار هفته ديگر سرنگون مي شود.
اظهارات قذافي
ديكتاتور ليبي در تازه ترين پيام صوتي خود، از مردم اين كشور خواست تا از سرزمين شان دفاع كنند.
وي در اين پيام، تلاش كرد به هواداران خود اميدواري بدهد.
وي گفت: من از طريق اين پيام، با شما حرف مي زنم، تا به شما بگويم كه اين را يقين بدانيد بالاخره همه اين جنگ ها و خونريزي ها به پايان مي رسد؛ همه درگيري هايي كه ناتو در ليبي ايجادكرده است و سران كشورهاي عرب از آن دفاع كرده اند به پايان مي رسد و در نهايت، اين مردم ليبي هستند كه باقي مي مانند.
وي در اين پيام، مردم را به جنگ ترغيب كرد و گفت: به خط مقدم برويد و بجنگيد و با ناتو درگير شويد تا كشور خود را دوباره بازيابيد.

 



تهديد اتحاديه هاي كارگري ايتاليا به برگزاري اعتصاب سراسري عليه برلوسكني

نماينده بزرگترين اتحاديه هاي صنفي و كارگري ايتاليا تهديد كرد كه در اعتراض به برنامه اقتصادي جديد اين كشور اعتصاب سراسري به راه مي اندازد.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، رئيس بزرگترين اتحاديه ايتاليا با اشاره به برنامه جديد رياضت اقتصادي ايتاليا كه توسط كابينه اين كشور تصويب شده از احتمال برگزاري اعتصاب سراسري براي اعمال تغييرات در اين برنامه خبر داد.
رئيس اين اتحاديه ايتاليايي گفت كه اعتصاب تنها راهي است كه مي توان با بي عدالتي اين طرح اقتصادي مبارزه كرد و آن را تغيير داد.
نمايندگان اتحاديه هاي مختلف ايتاليا قرار است 23 اوت گرد هم بيايند تا در باره تاريخ اعتصاب سراسري خود با يكديگر گفت وگو داشته باشند.
اين در حالي است كه حتي در ائتلاف نخست وزير نيز مقاومت هايي عليه اقدامات اقتصادي فوق العاده برلوسكني وجود دارد.
اين در حالي است كه هم صدراعظم آلمان و هم رئيس بانك مركزي اروپا از طرح رياضت اقتصادي ايتاليا استقبال كرده اند.
مقامات ايتاليا نگران آن هستند اجراي طرح رياضت اقتصادي با اعتراض هاي گسترده مردم مواجه شود.

 



چها رسوي پنج قا ره

1600 سال حبس براي يك زن فلسطيني
احلام التميمي زن اسير فلسطيني به 1600 سال زندان محكوم شده است.
احلام به اتهام قتل 16نظامي صهيونيست در يك عمليات شهادت طلبانه در زندان رژيم صهيونيستي اسير است.
براساس قانون صهيونيست ها هر فرد فلسطيني كه يك صهيونيست را به قتل برساند به 100سال زندان محكوم خواهد شد.
4 بار ديدار با شيمون پرز
رئيس تشكيلات خودگردان فلسطين فاش كرد كه در راستاي تلاش براي احياي روند سازش بين دو طرف فلسطيني و اسرائيلي چهار بار با رئيس رژيم صهيونيستي ديدار و گفت وگو كرده است.
محمود عباس گفت، بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي اين تلاش ها را ناكام گذاشته است.
سفر رئيس ستاد مشترك ارتش چين به تل آويو
رئيس ستاد مشترك ارتش چين به دعوت همتاي صهيونيستي خود به فلسطين اشغالي سفر مي كند.
هدف از اين سفر چهارروزه تقويت مناسبات نظامي تل آويو و پكن عنوان شده است.
رشوه ايتاليا به طالبان
دولت ايتاليا براي حفاظت از نظاميان خود در افغانستان به طالبان رشوه مي داده است.
براساس اسناد منتشر شده از ويكي ليكس دولت ايتاليا سالها به طالبان پول پرداخت مي كرده تا از جان نظاميان ايتاليايي محافظت كند.
اين مسئله باعث آبروريزي نيروهاي ناتو در افغانستان شده است.

 



بلر، متهم اول اشغال عراق

كميته حقيقت ياب انگليس براي جنگ عراق توني بلر نخست وزير اسبق اين كشور را به خاطر اقدامات نادرست در جنگ عراق مجرم شناخت و به شدت از وي انتقاد كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا به نقل از روزنامه «ديلي ميل»، اين كميته توني بلر را به خاطر تبليغ ادعاهاي كذب مبني بر اينكه صدام رئيس جمهور سابق عراق تسليحات كشتار جمعي در اختيار دارد و همكاري نظامي با جرج بوش رئيس جمهور سابق آمريكا مجرم شناخت.
كميته حقيقت ياب انگليس در مورد جنگ عراق همچنين توني بلر را به دليل ندادن اطلاعات شفاف و درست به مردم در مورد جنگ عراق و همچنين به كابينه و اتخاذ تصميمات مهم از سوي نزديكانش به شدت مورد انتقاد قرار داد. اين كميته توني بلر را مسئول هرگونه هرج و مرج و ناآرامي پس از جنگ در عراق معرفي كرد و خواستار محاكمه وي شد.
قرار است طي هفته هاي آينده اين كميته مقامات سابق انگليس از جمله توني بلر، جك استراو وزير خارجه وقت و كمپل مشاور بلر را به عنوان مسئول جنگ عراق احضار كند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14