(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 مرداد 1390- شماره 20001

حديث دشت عشق
آغاز هفته چهارم ليگ برتر فوتبال پيروزي تشنه به سر «چشمه» رسيد
اخبار كوتاه از فوتبال
دوپينگ ملي پوش كشتي فرنگي در مسابقات جهاني دبير فدراسيون: اطلاعي ندارم
تحليل سايت فدراسيون بسكتبال آسيا پس از قهرماني تيم ملي ايران با حدادي كره جنوبي را مغلوب كرد
ال كلاسيكو نخست برنده نداشت
ورزش آلوده از دوپينگ شده است
برزگر: ترجيح مي دهم از كشتي كنار باشم
دستيار ولاسكو فردا در تهران 17 بازيكن در ليست تيم ملي واليبال



حديث دشت عشق

از نوشته پاسدار شهيد «علي جعفري اسدي فرد»
درگريه برحسين(ع) برايم دعا كنيد

اگر تا فتح كربلا زنده بودم چه بهتر و اگر در اين راه شهيد شدم به آرزوي ديرينه ام رسيده ام... من شما را منع از گريه نمي كنم ولي اگر خواستيد گريه كنيد براي امام حسين(ع) گريه كنيد و براي من هم دربين گريه دعا كنيد. شهيد عزادار نمي خواهد بلكه رهرو مي خواهد.
پاسدار شهيد «علي جعفري اسدي فرد» در 24/5/1364 در منطقه چنگوله (عمليات عاشوراي 2) به شهادت رسيد.

 



آغاز هفته چهارم ليگ برتر فوتبال پيروزي تشنه به سر «چشمه» رسيد

پيروزي در شرايطي كه براي رسيدن به برتري عطش دارد به كوير مي رود تا از مصاف با مس سرچشمه به سه امتياز برسد و به اين ترتيب تيم استيلي كه روزهاي سخت و بحراني را پشت سر مي گذارد از بحران فعلي خارج شود.
چهارمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر از شامگاه سه شنبه با برگزاري سه ديدار آغاز مي شود و بامداد پنجشنبه با بازي استقلال تهران - فجرسپاسي شيراز به اتمام مي رسد. باز هم يك هفته طولاني و فرسايشي با چندين و چند بازي حساس كه در زير اشاره اي به ديدارهاي آغازين اين هفته خواهيم داشت:
شاهين - ملوان
دو تيم در شرايطي كاملا متفاوت به مصاف هم مي روند. شاهين پس از شروع خوبي كه در ابتداي فصل داشت با شكست مقابل تراكتورسازي در هفته سوم تا رده يازدهم جدول سقوط كرد و اين در حالي بود كه تيم ملوان بندرانزلي پس از دو تساوي مقابل پيروزي و راه آهن با تحميل شكست 4 بر صفر به مس سرچشمه كرمان خود را تا سكوي پنجم جدول بالا كشيد. شاهين كه دروازه بان اصلي خود وحيد طالب لو را به علت محروميت در اختيار نخواهد داشت، يكشنبه شب در خانه از تيم جوان ملوان پذيرايي مي كند. مقاومت در مقابل اين تيم با انگيزه آنهم بدون سنگربان كار آساني نيست.
نفت آبادان - مس
اين مسابقه را مي توان بازي تيم هاي بحران زده دانست. هر دو تيم هفته سوم را با شكست پشت سر گذاشته اند كه باعث سقوط آنها به رده هاي ميانه پايين جدول شده است. ديدار سه شنبه براي هر دو تيم يك بازي حياتي است به ويژه براي صنعت نفت و غلام پيرواني كه صداي اعتراض كر كننده هواداران آباداني را خيلي زود شنيده اند و روي لبه تيغ راه مي روند. نفتي ها براي اينكه از اعتراض هواداران خودي در امان بمانند، نبايد بازي با مس را دست خالي ترك كنند.
از سوي ديگر مس كرمان نيز چشم به امتيازهاي اين بازي دارد. كسب تنها يك امتياز از سه بازي اوضاع را براي اين تيم كرماني بغرنج كرده و شرايط را براي صمد و نارنجي پوشان بحراني. زمانيكه متوجه مي شويم صمد مرفاوي سه بازيكن مس كرمان به نامهاي محسن بياتي نيا، كيوان امرايي و مجيد خدابنده لو را از فهرست اين تيم كنار گذاشته به دشواري كار مسي ها در بازي خارج از خانه با نفت پي مي بريم.
مس سرچشمه - پيروزي
بدون شك پيروزي بدترين شروع خود در تاريخ ليگ را در اين فصل داشته است. تحمل دو شكست برابر شاهين بوشهر و شهرداري تبريز و تساوي خانگي با ملوان باعث شده تا اين تيم تنها با يك امتياز رده نازل هفدهم جدول را در اختيار داشته باشد.
پيروزي به معناي كامل كلمه بحران زده است و در اين شرايط دشوار به كوير و كرمان مي رود تا با تيمي بازي كند كه اتفاقا از جهاتي مشابه سرخپوشان است. مس سرچشمه هم ليگ برتر را خوب آغاز نكرده و در نخستين تجربه حضور در اين مسابقات سه شكست را متحمل شده و رتبه هجدهم را به خود اختصاص داده؛ يعني يك پله پايين تر از پيروزي.
بازي سه شنبه شب براي هر دو تيم حائز اهميت است. ذكر اهميت اين مسابقه براي پيروزي تكرار مكررات است و كمتر كسي است كه ندارند، تيم استيلي اگر باز هم از رسيدن به پيروزي ناكام بماند، چه اتفاقاتي كه انتظار او و تيمش را نمي كشد. براي مربيان مس سرچشمه نيز كه فقط تا هفته پنجم فرصت دارند، اوضاع خود را سروسامان ببخشند، بازي با پيروزي مهم است چرا كه با از دست دادن امتياز در اين بازي يك گام ديگر به جدايي از تيمي كه خود به ليگ برتر آوردند نزديك مي شوند.
البته بازي خارج از خانه براي پيروزي يك حسن هم دارد. حسن بازي در ورزشگاه شهيد باهنر كرمان براي سرخپوشان اين است كه صداي اعتراض تماشاگران خودي را كمتر خواهند شنيد و با آرامش خاطر بازي خواهند كرد. برنامه ديدارهاي هفته چهارم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
سه شنبه: 25/5/90
¤ شاهين بوشهر - ملوان بندرانزلي (ساعت 22)
¤ صنعت نفت آبادان - مس كرمان (ساعت 22)
¤ مس سرچشمه كرمان - پيروزي تهران (ساعت 30:22)
چهارشنبه: 26/5/90
¤ داماش گيلان - تراكتورسازي تبريز (ساعت 22)
¤ ذوب آهن اصفهان - فولاد خوزستان (ساعت 22)
¤ صباي قم - سايپاي البرز (ساعت 22)
¤ نفت تهران - راه آهن شهرري (ساعت 22)
¤ شهرداري تبريز - سپاهان اصفهان (ساعت 22)
¤ استقلال تهران - فجر سپاسي شيراز (ساعت 30:22)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

محروميت براي دو بازيكن دوپينگي دسته اول
رئيس كميته دوپينگ از محروميت قطعي دو بازيكن ليگ دسته اول فوتبال خبر داد. طبق گفته احمد هاشميان، ميلاد جهاني بازيكن تيم فوتبال صنعت ساري كه در راي قبلي به دليل استفاده از مواد نيروزا با دو سال محروميت روبه رو شده بود، پس از صدور راي قطعي يك سال از محروميتش كاسته شد. همچنين جاسم صادقي بازيكن تيم دسته اولي استقلال اهواز در كميسيون قبلي كميته ضد دوپينگ دو سال محروم شده بود.
تداوم برگزاري مسابقات فوتبال ليگ برتر در ساعات اوليه شب
رئيس سازمان ليگ برتر از ادامه روند برگزاري رقابتهاي ليگ در ساعات اوليه شب بعد از ماه مبارك رمضان خبر داد. عزيز محمدي در خصوص نحوه برگزاري رقابتهاي ليگ برتر بعد از ماه مبارك رمضان گفت: به دليل گرماي هوا و همچنين استقبال خوب تماشاگران از برگزاري رقابتهاي ليگ در ساعات شب، روند برگزاري اين رقابتها در ساعات اوليه شب بعد از ماه مبارك رمضان نيز ادامه خواهد داشت.رئيس سازمان ليگ برتر افزود: البته برگزاري بازي ها برخلاف ماه مبارك رمضان كه ساعت 22 برگزار مي شود، بعد از اين ماه در ساعات اوليه شب يعني 7 و 8 شب برگزار مي شود.
پرونده انتقال فابرگاس به بارسلونا بسته شد
پيوستن فابرگاس به تيم فوتبال بارسلونا در بين دو نيمه ديدار ال كلاسيكو قطعي شد و كاپيتان آرسنال با انعقاد قراردادي به ارزش 36 تا 40 ميليون يورو به باشگاه بارسا پيوست.فابرگاس سال 2003 در حالي كه تنها 16 سال سن داشت از بارسلونا به آرسنال پيوست اما همواره عنوان كرده بود كه علاقمند است به تيم دوران كودكي خود بازگردد.
4 بازيكن از ليست پيروزي خط خوردند
چهار بازيكن از فهرست تيم فوتبال پيروزي براي سفر به كرمان خط خوردند. پيروزي در چارچوب هفته چهارم ليگ برتر امشب در كرمان ميهمان مس سرچشمه است. از همين رو كادر فني پيروزي نام هادي نوروزي، وحيد هاشميان، مازيار زارع و مجتبي شيري را از ليست 18 نفره خود براي بازي امشب خط زد.
تيم نكونام جام«رينو دو ناوارا» را برد
تيم فوتبال اوساسونا با برتري مقابل رئال راسينگ به عنوان قهرماني ششمين دوره رقابت هاي «رينو دو ناوارا» دست پيدا كرد. در اين ديدار كه به ميزباني اوساسونا در پامپلونا برگزار شد، اوساسونا با نتيجه 3 بر صفر حريف خود را از پيش رو برداشت. براي اوساسونا در اين ديدار لكا (10)، سخودو (55) و آنونزياتا (65) گلزني كردند.
جواد نكونام، در اين ديدار به طور كامل در زمين حضور داشت اما مسعود شجاعي ديگر بازيكن ايراني اوساسونا به دليلي آسيب ديدگي از ناحيه انگشت پا، غايب بود.«رينو دو ناوارا» تورنمنتي دوستانه است كه هرساله اواخر ماه آگوست به ميزباني باشگاه اوساسونا برگزار مي شود.
پيروزي منچستر، تساوي چلسي
تيم فوتبال منچستريونايتد فصل جديد رقابت هاي ليگ برتر انگلستان را با پيروزي آغاز كرد. منچستريونايتد يكشنبه شب در زمين وست برومويچ با حساب 2 بر يك مقابل اين تيم پيروز شد. تك گل تيم ميزبان در اين ديدار را شين لانگ در دقيقه 37 وارد دروازه منچستر كرد و وين روني (13) و اشلي يانگ (81) گل هاي منچستر را به ثمر رساندند.تيم چلسي در ديگر ديدار برگزار شده يكشنبه شب در زمين استوك سيتي با نتيجه تساوي بدون گل به كار خود پايان داد.
برگزاري نشست هيات رئيسه فدراسيون فوتبال
نشست هيات رئيسه فدراسيون فوتبال با حضور اعضاي آن روز گذشته برگزار شد. اين نشست همانند ديگر نشست هاي هيات رئيسه كه هر دو ماه يك بار برگزار مي شد، به انجام رسيد و درباره فعاليت هاي كه در اين مدت انجام گرفته و پيشنهاد هايي كه بايد براي مجمع فدراسيون آماده شوند، بحث و بررسي شد.
توقف كايزرسلاترن و شكست وردربرمن
هفته دوم بوندسليگا روز يكشنبه با انجام دو ديداربه پايان رسيد. در ديدار نخست كايزرسلاترن كه در مقابل تماشاگران خودي بازي مي كرد، در برابر تيم تازه صعود كرده اوگسبورك با تساوي يك - يك متوقف شد. در ديگر ديدار باير لوركوزن كه به مصاف وردربرمن يكي از تيم هاي مدعي رفته بود، موفق شد با تك گل دقايق پاياني كادليچ پيروز از ميدان خارج شود.

 



دوپينگ ملي پوش كشتي فرنگي در مسابقات جهاني دبير فدراسيون: اطلاعي ندارم

با وجود اعلام خبر دوپينگ يكي از مدال آوران تيم ملي كشتي فرنگي جوانان در مسابقات جهاني روماني، مسئولان فدراسيون كشتي از اين موضوع اظهار بي اطلاعي كردند.
تيم ملي كشتي فرنگي جوانان در مسابقات جهاني روماني با دو نقره و يك برنز در رده چهارم جهان قرار گرفت، اما در بين اهالي كشتي شايعه شده كه دوپينگ يكي از كشتي گيران مدال آور مثبت اعلام شده است.
عارف ربطي دبير فدراسيون كشتي در اين رابطه گفت: اطلاعي از اين موضوع ندارم و هنوز من يا حتي يزداني خرم هم اطلاعي نداريم.
دكتر طاهري رئيس كميته پزشكي و ضد دوپينگ فدراسيون كشتي نيز گفت: من اين موضوع را نه تأييد مي كنم و نه تكذيب.به نظر مي رسد با اين اظهارنظر و تكذيب نشدن مسأله از سوي كميته ضد دوپينگ فدراسيون كشتي، احتمال دارد خبرهاي ناخوش بي پايه و اساس نباشند. اگر اين مسأله حقيقت داشته باشد و فيلا كشتي گير مدال آور ايران را محروم كند، ضمن پس گرفته شدن مدال، تيم ملي كشتي فرنگي جوانان نيز از رده چهارمي به مكان هفتم جهان سقوط خواهد كرد.
مربي تيم ملي: همه چيز زير نظر پزشكان فدراسيون بوده
مربي تيم ملي كشتي فرنگي جوانان گفت: شاگردم اهل دوپينگ و اين حرف ها نيست و مانده ام چه جرياني براي او پيش آمده است.
نادر مشروطه با اعلام خبر دوپينگ شاگردش در مسابقات جهاني روماني اظهار كرد: از ديروز كه اين خبر را شنيدم ناراحتم، چون او به هيچ وجه اهل اين چيزها نيست. روز يكشنبه سرپرست تيم با من تماس گرفت و اين موضوع را مطرح كرد. من هم او را به تهران فرستادم تا برود توضيح دهد. چند سال اين كشتي گير با من تمرين مي كند كه در اين مدت هيچ چيزي از او نديده ام و اصلا اهل اين حرف ها نيست. مشروطه در رابطه با مصدوميت اين كشتي گير و احتمال مصرف داروهاي درماني اظهار كرد: همه از مصدوميت او اطلاع دارند و پزشكان فدراسيون تلاش زيادي كردند تا او را به مسابقات جهاني برسانند، حالا نمي دانم اين مشكل به خاطر داروهاي مصرفي بوده است. البته او داروهايي را مصرف كرده كه پزشكان فدراسيون تجويز كرده اند.

 



تحليل سايت فدراسيون بسكتبال آسيا پس از قهرماني تيم ملي ايران با حدادي كره جنوبي را مغلوب كرد

سايت رسمي فدراسيون بسكتبال آسيا با تمجيد از عملكرد حامد حدادي در فينال جام ويليام جونز، كار تيم ملي ايران را در اين رقابت ها ارزيابي كرده است.
سايت رسمي فدراسيون بسكتبال آسيا پس از قهرماني ايران در جام ويليام جونز در گزارشي به تمجيد ايران پرداخته است. در اين گزارش آمده است: حامد حدادي بازيكن بلند قامت تيم ملي بسكتبال ايران كه در دو ديدار پاياني بيش از 70 امتياز براي ايران به دست آورد درفينال اين رقابت ها با حضور 40 دقيقه اي در زمين توانست 36 امتياز، 18 ريباند و 7 بلاك شات داشته باشد و نقش بزرگي در قهرماني ايران ايفا كند. تيم ملي ايران در سومين ديدار از مرحله مقدماتي جام ويليام جونز با نتيجه 77 بر 59 برابر كره تن به شكست داد، اما توانست در ديدار پاياني با نتيجه 66 بر 59 به پيروزي برسد و قهرمان شود.
بسكتبال ايران جام ويليام جونز را با عملكردي نامناسب آغاز كرد و در سه ديدار نخست دو شكست سنگين برابر فيليپين و كره جنوبي را قبول كرد، اما در ادامه راه با هماهنگ تر شدن توانست پاياني قدرتمند داشته باشد.
ملي پوشان بسكتبال ايران درحالي كه كاپيتان نيكخواه بهرامي را در اختيار نداشتند و مهدي كامراني نيز در دو ديدار آخر استراحت مي كرد، توانستند عملكرد خوبي داشته باشند و سرمربي خود را بيش از بيش راضي كنند. «وسلين ماتيچ» كه هم اكنون بازيكنانش را براي دفاع از عنوان قهرماني آسيا و كسب سهميه المپيك اند آماده مي كند اميدوار است تا بازيكنانش هماهنگ و هماهنگ تر شوند.
تيم ملي بسكتبال ايران در بيست و ششمين دوره از جام ويليام جونز به عنوان مدافع عنوان قهرماني در گروهB با تيم هاي قطر، تايوان و ازبكستان همگروه است. بيست و ششمين دوره از جام ملت هاي آسيا از بيست و چهارم شهريور به مدت 10 روز در ووهان چين برگزار خواهد شد.

 



ال كلاسيكو نخست برنده نداشت

تيم هاي فوتبال رئال مادريد و بارسلونا ديدار رفت سوپرجام فوتبال اسپانيا را با تساوي پشت سر گذاشتند.
تيم فوتبال رئال مادريد بامداد ديروز در ديدار رفت سوپرجام فوتبال اسپانيا با نتيجه مساوي 2-2 مقابل بارسلونا متوقف شد و ديدار برگشت دو تيم كه بامداد پنج شنبه در نيوكمپ برگزار خواهد شد تكليف قهرمان را مشخص خواهد كرد.
رئالي ها در اين ديدار در دقيقه 13 توسط مسوت اوزيل به گل رسيدند اما اين داويد ويا بود كه با ضربه اي مهارناپذير در دقيقه 36، بازي را به تساوي كشيد. ليونل مسي كه نقش پررنگي در به ثمر رسيدن گل نخست بارسا داشت در دقيقه 45 با پشت سر گذاشتن چند بازيكن، گل دوم بارسلونا را به ثمر رساند.
نيمه دوم با هجوم همه جانبه رئالي ها آغاز شد و اين بار نوبت ويكتور والدس بود كه با چند حركت خوب، مانع از فروپاشي دروازه بارسا شود اما تيم ميزبان در نهايت در دقيقه 54 توسط ژابي آلونسو به گل تساوي رسيد. اين ديدار در ادامه با برتري رئالي ها همراه بود اما آنها هرگز موفق به پيروزي نشدند.ديدار برگشت اين دو تيم ساعت 1 و 30 دقيقه بامداد پنج شنبه به ميزباني بارسلونا در ورزشگاه نيوكمپ برگزار خواهد شد.

 



ورزش آلوده از دوپينگ شده است
برزگر: ترجيح مي دهم از كشتي كنار باشم

سرمربي سابق تيم ملي كشتي آزاد گفت: اگر خوب برنامه ريزي كرده باشيم، تيم ملي كشتي آزاد در مسابقات جهاني استانبول نتيجه خوبي خواهد گرفت.
منصور برزگر اظهار كرد: در ايران كشتي گير داريم. هر وقت آن ها را خوب بسازيم، نتايج درخشاني مي گيريم.
الان هم چهار مدال دار جهان در تيم داريم و اگر برنامه ريزي درستي انجام گرفته باشد، در استانبول نتايج قابل توجهي خواهيم گرفت.
برزگر ادامه داد: به جز چهار قهرمان صاحب نام جهاني كه داريم، در 84 كيلوگرم نفر خوبي پيدا كرده ايم. اگر اين ها حتي امتياز هم بياورند، تيم روي سكو مي رود.
برزگر در ادامه به دوپينگ هاي متعدد در رشته هاي كشتي، دووميداني، وزنه برداري و دوچرخه سواري اشاره كرد و افزود: متاسفانه ورزش ما آلوده شده است. كاري كه روس ها و آلماني ها در دهه 70 مي كردند، الان ما مي خواهيم انجام دهيم اما اين شيوه ها در دنيا پوسيده است. در زمان ما دوپينگ و آزمايش دوپينگ بسيار كم بود. برخي حريفان دوپينگ مي كردند و ما نهايت كارمان اين بود كه براي سردرد قرص آسپرين مي خورديم. اگر من سالم نبودم، با اتفاقاتي كه سال قبل برايم افتاد تا الان هفت كفن پوسانده بودم.
استاد كشتي ايران در پايان در مورد فعاليت خود نيز گفت: تا چندي پيش در باشگاه الغدير تمرين مي دادم اما الان ترجيح مي دهم فعاليتي نداشته باشم و از كشتي كنار باشم. اين طوري خيلي بهتر است.

 



دستيار ولاسكو فردا در تهران 17 بازيكن در ليست تيم ملي واليبال

«سي چلو»، دستيار جديد ولاسكو چهارشنبه به تهران مي آيد تا تيم ملي واليبال را در بازي هاي دوستانه اسلووني همراهي كند و سرانجام تركيب نهايي اين تيم از بين 17 بازيكن براي حضور در جام ملت هاي آسيا مشخص شود.
تيم ملي واليبال به منظور آمادگي بيشتر پيش از رقابت هاي جام ملت هاي آسيا در كشور اسلووني به مصاف تيم هاي فنلاند، اسلواكي و همچنين كشور ميزبان مي رود. در اين اردو سي چلو سرمربي سابق تيم ملي جوانان آرژانتين و دستيار ولاسكو نيز كادر فني را همراهي مي كند. در همين راستا كادر فني تيم ملي 17 بازيكنان را براي شركت در اين اردو دعوت كرده است. درحالي كه امير خوشخبر سرپرست تيم ملي با اعلام اين خبر اعلام كرد كه تركيب نهايي تيم ملي براي شركت در جام ملت هاي آسيا از بين همين 17 بازيكن مشخص مي شود، اما همچنان احتمال پيوستن برخي ديگر از بازيكنان كه هم اكنون در تيم دانشجويان و نوجوانان حضور دارند نيز براي حضور در تركيب اصلي وجود دارد.
اسامي 17 بازيكن دعوت شده به اردوي اسلووني به شرح زير است: امير حسيني، مهدي مهدوي، عليرضا بهبودي، محسن عندليب، مهدي بازارگرد، فرهاد قائمي، فرهاد نظري افشار، آرش كمالوند، آرش كشاورزي، حمزه زريني، عليرضا نادي، محمدموسوي، حسام بخششي، جواد محمدنژاد، فرهاد ظريف، علي حسيني و امير غفور.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14