(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 25 مرداد 1390- شماره 20001

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
دعوت دفتر رهبر معظم انقلاب از ملت ايران براي كمك به قحطي زدگان سومالي
 17645 متقاضي مسكن مهر صاحب خانه شدند
يكصد و چهارمين مدرسه اهدايي رهبر معظم انقلاب احداث شد
پاتروشف طرح گام به گام روسيه را رسما به ايران ارائه مي كند
دولت براي اشتغال نخبگان طرح جديد ارائه مي كند
كاردار هند در تهران: مسئله پرداخت پول نفت حل شده است
انتقاد مسئولان كشورمان از سانسور رسانه اي در انگليس
سردار فدوي تاكيد كرد درماندگي دشمن از اشراف اطلاعاتي بالاي سپاه پاسداران
دستگيري عضو پ ك ك در ايران تاييد نشد
فرمانده سازمان بسيج مستضعفين : بيش از 85درصد از گروهك پژاك مليت ايراني ندارند
تقدير نماينده پارلمان عراق از اقدام شجاعانه رئيس جمهور عراق عليه منافقين
لابي منافقين با مقامات آمريكا براي خروج از فهرست تروريستي
كنترل فرآورده هاي غذايي وارداتي مشكوك به راديو اكتيو
توسط سازمان بسيج دانش آموزي 20 هزار واحد آموزشي كشور تابستان امسال بازسازي شد
زادي53 هزار زنداني جرايم غير عمد با مشاركت خيران از زندان
ساخت بزرگترين پل زيرقوسي خاورميانه در ماشين سازي اراك
كسب ديپلم افتخار مسابقه نقاشي بلغارستان توسط كودك هشترودي
حجم آب سدگتوند عليا به 280 ميليون متر مكعب رسيد
اخبار ادبي و هنري



با صدور اطلاعيه اي صورت گرفت
دعوت دفتر رهبر معظم انقلاب از ملت ايران براي كمك به قحطي زدگان سومالي

دفتر مقام معظم رهبري، هموطنان مؤمن و خداجو را براي كمك به مردم قحطي زده سومالي دعوت كرد.
در پي تشديد بحران خشكسالي و بروز قحطي در منطقه شاخ آفريقا خصوصاً كشور سومالي، دفتر مقام معظم رهبري در اطلاعيه اي از همه هموطنان عزيز در اين ماه رحمت و بركت دعوت كرد، به كمك مسلمانان قحطي زده سومالي بشتابند.
متن اطلاعيه به شرح زير است:
بسم الله الرحمن الرحيم
اين روزها منطقه شاخ آفريقا و خصوصاً كشور مصيبت زده سومالي شاهد يكي از دردناك ترين بحران هاي انساني است كه بر اثر خشكسالي و بروز قحطي و در سكوت و بي توجهي نهادهاي بين المللي، جان ميليون ها مسلمان سوماليايي خصوصاً زنان و كودكان در معرض تهديد قرار گرفته است.
به همين منظور و با توجه به عنايت ويژه رهبر معظم انقلاب براي كمك به قحطي زدگان سومالي، از ملت نوعدوست و مسلمان ايران دعوت مي شود تا در اين ماه رحمت و بركت به كمك ملت مسلمان سومالي شتافته و كمك هاي نقدي و غيرنقدي خود را از طريق دستگاه هاي مسئول به دست مردم سومالي برسانند.
دفتر مقام معظم رهبري

 



با حضور رئيس جمهور در لارستان فارس
 17645 متقاضي مسكن مهر صاحب خانه شدند

اوز- خبرنگار كيهان:
رئيس جمهوري در مراسم افتتاح همزمان واحدهاي مسكن مهر در سراسر استان فارس، ايران اسلامي را مستعد الگو شدن براي همه بشريت توصيف كرد.
دكتر محمود احمدي نژاد در مراسم افتتاح تعداد 17 هزار و 645 واحد مسكن مهر در شهرستان هاي استان فارس و افتتاح 608 واحد مسكن ويلايي مهر، به توانايي كشورمان اشاره كرد و خواستار تبديل ايران اسلامي به الگويي براي همه شد.
زيربناي هر يك از اين واحدهاي مسكوني 105 متر مربع است و براي هر واحد مسكوني نيز مبلغ 30 ميليون تومان خرج شده كه در اين ميان، سهم هزينه صورت گرفته براي هر واحد 10 ميليون تومان سرمايه متقاضي و 20 ميليون تومان به صورت تسهيلات پرداخت شده است.
علي نيكزاد وزير راه و شهرسازي نيز كه در اين سفر همراه رئيس جمهور بود، گفت: ظرف دو سال گذشته، احداث پروژه هاي مسكن مهر در كشور موجب تثبيت و ايجاد دست كم 230 هزار فرصت شغلي شده است.
وي افزود: تاكنون 157 هزار واحد مسكوني در مجموع با 16 ميليون متر مربع مساحت در كشور در دست احداث داريم كه از اين تعداد، 98 هزار واحد آن مربوط به شهرهاي جديد و بافت فرسوده شهري و 52 هزار واحد آن متعلق به روستاهاست.
نيكزاد با اشاره به آثار مثبت افتتاح پروژه هاي مسكن مهر افزود: كاهش تورم، كاهش قيمت مسكن، افزايش آمار ازدواج، رشد ميزان اعتقاد مردم به نظام و ايجاد اشتغال، جملگي از مزاياي راه اندازي مسكن مهر است.

 



يكصد و چهارمين مدرسه اهدايي رهبر معظم انقلاب احداث شد

يكصد و چهارمين مدرسه بركت با فرمان مقام معظم رهبري، ازسوي ستاد اجرايي فرمان حضرت امام احداث شد.
اين مدرسه با اعتباري بالغ بر 000/000/920/1 ريال با 275 متر مربع ساختمان آموزشي و 950 متر مربع محوطه سازي توسط موسسه بنياد بركت وابسته به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره) در استان زنجان شهرستان خدابنده روستاي بزينه رود- شهيدآباد احداث شده است.
مدرسه ياد شده داراي استانداردهاي ملي شامل فضاي آموزشي، فضاي پرورشي، سرويس بهداشتي، محوطه سازي، ديواركشي و... مي باشد و توسط مسئولان بنياد بركت، تجهيز و نوسازي مدارس كشور و جمعي از مسئولان استان روز سه شنبه بيست و پنجم مردادماه افتتاح مي شود.
مدارس بركت طبق فرامين ابلاغي مقام معظم رهبري (مدظله العالي) به ستاد اجرايي فرمان حضرت امام(ره)، از مهرماه 1387 در مناطق محروم سطح كشور با اختصاص بيش از 640 ميليارد ريال اعتبار در حال احداث مي باشند.

 



پاتروشف طرح گام به گام روسيه را رسما به ايران ارائه مي كند

شبكه تلويزيوني دولتي روسيه خبر داد كه پاتروشف طرح گام به گام روسيه درباره مسئله هسته اي را رسما به ايران ارائه خواهد كرد.
در حالي كه در اين باره كه نيكلاي پاتروشف دبير شوراي امنيت ملي روسيه حامل طرح گام به گام خواهد بود يا نه ترديدهايي وجود داشت، شبكه دولتي راشاتودي ديروز گزارش داد كه پاتروشف اين طرح را به طور رسمي تقديم مقام هاي ايران خواهد كرد.
پاتروشف غروب ديروز وارد تهران شد.
اين شبكه در گزارش خود گفت: «نيكلاي پاتروشف در سفر به تهران با مقامات ايران در مورد برنامه هسته اي اين كشور گفت وگو خواهد كرد. پاتروشف در اين سفر پيشنهاد روسيه براي حل مرحله اي بحران هسته اي ايران را مطرح مي كند. وي همچنين با مقامات ايراني در مورد روابط دوجانبه و اوضاع منطقه هم گفت وگو خواهد كرد».
مقصود از طرح گام به گام ايده اي است كه نخستين بار سرگئي لاوروف در سفر اخير خود به آمريكا مطرح كرد و به گفته وي مضمون آن اين است كه به ازاي هر يك گام ايران در همكاري با آژانس يك درجه از تحريم ها كم شود.
علي اكبر صالحي، وزير خارجه ايران روز شنبه اول مرداد 1390(23 ژوئيه 2011) گفته بود كه اين طرح هنوز به ايران ارائه نشده است.
منابع خبري مي گويند پاتروشف دو روز در ايران اقامت خواهد داشت و با محمود احمدي نژاد رئيس جمهور و علي اكبر صالحي وزير خارجه هم ديدار مي كند.

 



دولت براي اشتغال نخبگان طرح جديد ارائه مي كند

معاون علمي و فناوري رئيس جمهور از تدوين طرح جديدي براي جذب نخبگان در مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي خبر داد.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهور در اين زمينه گفت: طرح جديدي براي جذب نخبگان در مراكزتحقيقاتي و دانشگاهي در حال تدوين است و در اين زمينه تعامل اين معاونت با وزارت علوم، تحقيقات و فناوري آغاز شده است.
«نسرين سلطانخواه» افزود: انتظار داريم نخبگان علاوه بر اين كه براي خودشان زمينه اشتغال ايجاد مي كنند، براي ديگران هم زمينه اشتغال را فراهم كنند البته درباره جذب نخبگان در مراكز تحقيقاتي و دانشگاهي هم تعامل با وزارت علوم آغاز شده است.
وي با اشاره به بحث اشتغالزايي نخبگان كشور اظهار داشت: يكي از موضوع هاي مهم براي نخبگان اين است كه آنها را به سمت فعاليت هايي هدايت كنيم كه خودشان مولد اشتغال براي ديگران باشند و يكي از راه هاي حصول به اين مقصود، حمايت از شركت هاي دانش بنيان است.
معاون علمي و فناوري رئيس جمهوري افزود: در اين فرآيند، نخبگان در قالب اين شركت ها مجتمع مي شوند و از طريق صندوق نوآوري و شكوفايي مورد حمايت قرار مي گيرند و در مرحله بعد راهكاري براي بازاريابي توليدات آنها انديشيده مي شود.
وي خاطرنشان كرد: مقوله توليد، اشتغال و فارغ التحصيلان يك مقوله به هم پيوسته است كه اگر براي يكي از آنها راه حلي ارايه دهيم، خود به خود مشكلات و موانع ساير بخش ها هم حل مي شود.
سلطانخواه، هدف معاونت علمي و فناوري رئيس جمهوري را جذب نخبگان به سمت خود اشتغالي و ديگر اشتغالي عنوان كرد و گفت: هدف از تشكيل شركت هاي دانش بنيان اين بود كه گرايش عمومي براي فارغ التحصيلان و نخبگان را از اين كه بخواهند در دستگاه هاي دولتي مشغول به كار شوند، اين جذابيت از بين برود و اين جذابيت به سمت و سوي ديگري ايجاد شود.

 



كاردار هند در تهران: مسئله پرداخت پول نفت حل شده است

كاردار هند در تهران گفت: پرداخت پول نفت ايران در حال انجام و مساله حل شده است.
«سيبي جورج» روز دوشنبه در پاسخ به اين سوال كه آيا تمامي بدهي نفتي هند به ايران پرداخت شده است، تاكيد كرد: اسناد اعتباري براي پرداخت اين پول باز شده و پرداخت ها نيز در حال انجام است.
اين ديپلمات هندي كه صبح ديروز و در حاشيه مراسم سالروز استقلال اين كشور به ميزباني سفارت اين كشور در تهران سخن مي گفت، در پاسخ به سوال ديگر خبرنگار ايرنا مبني بر موضع اين كشور در قبال حوادث اخير در خاورميانه و شمال آفريقا گفت: هند به عنوان يك كشور دموكراتيك همواره از خواسته هاي مردمي در تمامي دنيا حمايت كرده است.
وي افزود: دهلي نو همواره از آزادي بيان و اقدامات مردمي در جهت داشتن يك كشور دموكراتيك حمايت كرده است.
كاردار هند در تهران خاطرنشان كرد: هند هيچ گاه در امور داخلي ساير كشورها دخالت نكرده و نمي كند.
«جورج» كه با ايرنا گفت وگو كرده در پاسخ به اين سوال كه موضع دولت هند به عنوان عضو غيردايم شوراي امنيت سازمان ملل متحد در برابر قطعنامه اين شورا عليه سوريه بدليل حوادث اخير در اين كشور چه خواهد بود، تاكيد كرد: فكر نمي كنم كه ما هنوز به مرحله اي رسيده باشيم كه بتوانيم در رابطه با آن اظهار نظر كنيم.

 



انتقاد مسئولان كشورمان از سانسور رسانه اي در انگليس

سرويس سياسي-
سانسور شديد رسانه اي در انگليس با واكنش مسئولان و مقام هاي سياسي كشورمان مواجه شده است.
رسول سنايي عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي كشورمان گفت: برخورد دولت و رسانه هاي انگليس با شورش هاي اخير اين كشور نشان دهنده رفتار دوگانه دولتمردان و رسانه ها است چرا كه اتفاقات كوچك ساير نقاط دنيا از سوي انگليس و ساير كشورهاي غربي بسيار بزرگ جلوه داده مي شود ولي اتفاقات بزرگي كه در اين كشورها مي افتد بسيار كم اهميت جلوه مي يابد.
فاطمه آليا عضو كميته روابط خارجي مجلس هم گفت: اتفاقاتي كه در انگليس رخ داده از جنبه هاي مختلفي قابل تحليل است، معترضان شهرونداني هستند كه به لحاظ اقتصادي و حقوق بشري اعتراض دارند و كشوري كه ادعاي حقوق بشر، آزادي بيان و آزادي تجمعات دارد بايد به مردم اجازه دهد كه فرياد زده و نسبت به موضوعات مد نظر به ويژه فقر تحميلي اعتراض كنند.
سردار محمدرضا نقدي رئيس سازمان بسيج مستضعفين در جمع فرماندهان حوزه ها و پايگاه هاي ناحيه اميرالمومنين(ع) هم با اشاره به فضاسازي گسترده رسانه هاي صهيونيستي براي تحت الشعاع قرار دادن بحران عميق كشورهاي استكباري، گفت: نبايد تصور كرد كه از ابعادگسترده نقض حقوق بشر در انگليس با خبر هستيم زيرا به دليل سانسور شديد خبري، بسياري از فجايع انساني صورت گرفته منتشر نمي شود.

 



سردار فدوي تاكيد كرد درماندگي دشمن از اشراف اطلاعاتي بالاي سپاه پاسداران

فرمانده نيروي دريايي سپاه گفت: سطح بالاي تسلط و اشراف اطلاعاتي ما باعث درماندگي و سردرگمي دشمن شده است.
سردار علي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه طي سخناني در اجتماع اساتيد، مسئولان و دانشجويان دانشكده علوم شناوري جوادالائمه(ع)، گفت: سطح بالاي تسلط و اشراف اطلاعاتي ما باعث درماندگي و سردرگمي دشمن شده است.
وي افزود: در سطح تاكتيك توانسته ايم مدل هاي رفتاري دشمن در فرض هاي مختلف را تشخيص داده و سمت و سوي توانايي هاي خود را براي مقابله با اين رفتارها، تنظيم كنيم.
فرمانده نيروي دريايي سپاه در ادامه تصريح كرد: دشمن در حال دستيابي كامل به اين باور است كه در تقابل نظامي با ما كاري از پيش نخواهد برد.
فدوي با اشاره به افزايش قابليت ها و توانمندي هاي نيروي دريايي، اظهار داشت: ما علاوه بر برخورداري از اين ظرفيت ها، تجربيات گرانبهايي از دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنين نبرد دريايي در اختيار داريم. ما با تكيه بر اين توانمندي و تجربه به اين يقين و باور رسيده ايم كه »ما مي توانيم ».
وي با بيان اين كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي با تكيه بر نيروي جوشان مردمي، به منزله يك قدرت و پيكره واحد در صيانت و حراست از انقلاب اسلامي و ارزشهاي آن ايستاده است، گفت: ما درك خوبي از مقياس و ابعاد گوناگون تهديدات دشمن داريم و به همين دليل دامنه تهديدات آنان را منحصر به حوزه تهديدات سخت و نظامي نمي دانيم.
وي افزود: بر همين اساس دامنه رسالت ما در امر پاسداري از انقلاب اسلامي منحصر به حوزه تهديدات سخت و نظامي نخواهد بود.
فدوي در ادامه اظهار داشت: امروز دشمن در حوزه جنگ نرم سرمايه گذاري زيادي صورت داده و جبهه وسيعي را با اين ويژگي تدارك ديده است. امروز مقابله با جنگ نرم دشمن و روشنگري در اين زمينه بخشي از رسالتي است كه سپاه پاسداران انقلاب اسلامي بر دوش خود احساس مي كند.

 



دستگيري عضو پ ك ك در ايران تاييد نشد

وزيرخارجه تركيه دستگيري عضو پ ك ك در ايران را تاييد نكرد.
علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان و احمد داوود اوغلو وزير امور خارجه تركيه در ادامه رايزني هاي مستمر خود در تماس تلفني به مرور روابط دو جانبه و آخرين وضعيت منطقه پرداختند.
وزراي امور خارجه دو كشور در اين رايزني تلفني نسبت به تحولات منطقه به ويژه مسائل داخلي سوريه گفت وگو و تبادل نظر كردند.
در همين حال روزنامه زمان چاپ تركيه به نقل از وزير امور خارجه تركيه نوشت: در اين گفت وگوي دو طرفه مسايل منطقه اي مورد تبادل نظر قرار گرفت.
احمد داوود اوغلو همچنين با اشاره به تكذيب خبر دستگيري نفر دوم گروهك تروريستي پ ك ك گفت: در تماس تلفني با صالحي اين موضوع مورد تبادل نظر قرار گرفت.
وي افزود: آنچه كه در رسانه ها و مطبوعات درباره دستگيري اين فرد منتشر شده است درست نيست.

 



فرمانده سازمان بسيج مستضعفين : بيش از 85درصد از گروهك پژاك مليت ايراني ندارند

فرمانده سازمان بسيج مستضعفين گفت: بيش از 85درصد از افراد گروهك تروريستي پژاك مليت ايراني ندارند.
سردار محمدرضا نقدي با اشاره به اعلام آمادگي آمريكا براي استقرار نيروهاي نظامي اين كشور در مرز عراق با ايران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران خبرنگار گفت: با وجود آمار بالاي جنايت در آمريكا بهتر است كه آنها ابتدا امنيت كشور خودشان را برقرار كنند.
وي تصريح كرد: آمريكايي ها در عراق امنيت ندارند و حتي جرات نمي كنند از پادگان هاي خود نيز خارج شوند.
فرمانده سازمان بسيج مستضعفين در بخش ديگري از سخنان خود به درگيري سپاه پاسداران با گروهك تروريستي پژاك اشاره و تصريح كرد: مردم كردستان، نتايج همگرايي با انقلاب اسلامي را به خوبي درك كرده اند و به هيچ عنوان به عناصر ضد انقلاب، ميدان نخواهند داد.
وي با بيان اينكه بيش از هشتاد و پنج درصد از افراد گروهك تروريستي پژاك مليت ايراني ندارند اظهار داشت: آمريكايي ها براي ايجاد ناامني در ايران دست به هر كاري مي زنند و اكنون نيز حمايت هاي خود را از تروريست هاي پژاك دريغ نمي كنند.
نقدي تاكيد كرد: پژاك هيچ گونه پايگاه مردمي در كشور ما ندارد و تنها به كمك ها و حمايت هاي آمريكايي ها اميد بسته است اما اين گروهك تروريستي راه به جايي نخواهد برد و سرانجامي جز شكست و نابودي نخواهد داشت.

 



تقدير نماينده پارلمان عراق از اقدام شجاعانه رئيس جمهور عراق عليه منافقين

يك نماينده پارلمان عراق گفت: مواضع رئيس جمهور در مورد اخراج منافقين به دليل دفاع از قانون اساسي شجاعانه و كاملا قانوني است.
عباس البياتي نماينده ائتلاف ملي در مجلس عراق اظهار داشت: موضع رئيس جمهور طالباني با قوانين بين المللي هماهنگ بوده و سازگاري دارد و از جمله اين قوانين قانون پناهندگي و پناهندگان مي باشد كه پناهندگان هر كشوري بايد تابع قوانين داخلي آن كشور باشند.
بياتي تاكيد كرد؛ سه گزينه از سوي دولت عراق براي برخورد با پرونده پادگان اشرف وجود دارد كه در اولين گزينه ساكنين اين پادگان مي توانند با تمايل خود به كشورشان بازگردند، يا اينكه كشور سومي ميزباني آنها را به عهده بگيرد، يا به اماكني كه دولت عراق تعيين مي كند نقل مكان كنند.
بياتي در پايان گفت: كشورهايي كه از منافقين حمايت مي كنند برخلاف حمايت ظاهري شان تا به امروز هيچ گونه درخواستي مبني بر اعلام آمادگي جهت استقبال از آنها در خاك كشورشان دريافت و مطرح نكرده اند.

 



لابي منافقين با مقامات آمريكا براي خروج از فهرست تروريستي

گروهك تروريستي منافقين با پرداخت مبالغ هنگفتي به مقامات آمريكايي و جلب حمايت آنها تلاش مي كند از ليست گروه هاي تروريستي خارج شود.
به گزارش سايت «آنتي وار» منافقين از سياستمداران آمريكا خواسته اند در سخنراني هاي خود به صورت مستقيم يا غير مستقيم تلاش هايي را براي حذف نام خود از ليست تشكل ها و گروه هاي تروريستي مورد تاييد و تحسين قرار دهند.
به نوشته آنتي وار بسيار از نومحافظه كاران و مقامات ارشد آمريكا مايل هستند تا وجهه اين گروه را مجددا معتبر جلوه دهند و آن را به حالت نخست برگردانند و از مجاهدين خلق (منافقين) به عنوان سلاحي عليه تهران استفاده كنند.
در اين مقاله در ادامه، اسامي برخي از برجسته ترين افرادي كه از منافقين پول دريافت مي كنند در هر دو حزب دموكرات و جمهوري خواه منتشر شده است كه عبارتند از: از طرف حزب دموكراتيك، «هاوارد دين» كانديداي سابق رياست جمهوري و فرماندار ايالت «ورمونت»، «بيل ريچاردسون» فرماندار سابق ايالت «نيومكزيكو» و «ايوان باي» سناتور سابق حزب دموكرات، كساني هستند كه سخنراني هاي كوتاهي در حمايت از اين گروه انجام داده اند كه البته بدون پاداش نبوده اند. از طرفي حزب جمهوري خواه، «تام ريدج» رئيس سابق امنيت كشور و فرماندار ايالت «پنسيلوانيا»، «رودي گيولاني» كانديداي سابق رياست جمهوري و شهردار «نيويورك»، «اندرو كارد» رئيس دفتر اسبق دولت بوش و «جان بولتون» معاون سابق وزير امور خارجه و يكي از مخالفان سرسخت ايران نيز همين سخنراني ها را انجام داده اند. در ضمن نبايد گروه مسئولين رده هاي مختلف حوزه امنيت ملي آمريكا- كه به طور غيرمستقيم بر اهداف اين گروه تروريستي صحه گذاشتند- را از قلم بيندازيم: «پورتر گاس» و «جيمز وولسي» رئيس هاي سابق سازمان جاسوسي آمريكا (سيا)، «جيمز جونز»، «وسلي كلارك»، «آنتوني زيني»، «هيو شلتون» و «جيمز تي. كانوي» ژنرال هاي 4- ستاره ارتش آمريكا و مشاوران اسبق امنيت ملي.

 



وزارت بهداشت خبر داد
كنترل فرآورده هاي غذايي وارداتي مشكوك به راديو اكتيو

معاون غذاي سازمان غذا و دارو از كنترل فرآورده هاي غذايي وارداتي مشكوك به مواد راديواكتيو توسط سازمان انرژي اتمي و گمرك كشور خبر داد.
دكتر بهروز جنت اظهار داشت: موضوع واردات فرآورده اي كه در تهيه و توليد چاي سبز مورد استفاده قرار مي گيرد به طور دقيق تحت كنترل و نظارت وزارت بهداشت بوده و جاي هيچگونه نگراني نيست.
وي با اشاره به وجود كارخانه توليد چاي سبز در شمال كشور، افزود: در اين كارخانه مدلي از چاي توليد مي شود كه ماده اوليه و فرآينده شده آن از كشور ژاپن وارد مي شود.
مديركل نظارت بر موادغذايي، آشاميدني، آرايشي و بهداشتي وزارت بهداشت با تاكيد بر اينكه هر فرآورده و محصولي كه از مبادي رسمي وارد كشور مي شود مورد كنترل قرار مي گيرد، ادامه داد: هر محصولي كه از مناطق مشكوك به مواد راديواكتيو وارد كشور شود، توسط سازمان انرژي اتمي كنترل مي شود.
جنت به مهر گفت: با توجه به اينكه گفته مي شود چاي سبز وارداتي از ژاپن از منطقه آلوده به مواد راديواكتيو وارد كشورمان مي شود، واردات اين محصول توسط سازمان انرژي اتمي و گمرك كشور به شدت كنترل و نظارت مي شود.

 



توسط سازمان بسيج دانش آموزي 20 هزار واحد آموزشي كشور تابستان امسال بازسازي شد

تابستان امسال بيش از 20 هزار واحد آموزشي و فضاي پرورشي در سطح كشور در قالب طرح هجرت سه بازسازي و مرمت شد.
به گزارش ايرنا از يزد، فرمانده بسيج دانش آموزي و فرهنگيان كشور روز يك شنبه با اعلام خبر فوق گفت: امسال 750 گروه از فرهنگيان و دانش آموزان به مناطق محروم كشور اعزام شدند و وظايف محوله را بخوبي انجام دادند.
به گفته سرتيپ محمدصالح حركار تابستان امسال سه هزار دانش آموز يزدي در قالب طرح هجرت سه در زيباسازي و بازسازي 350 واحد آموزشي مشاركت داشتند.
وي تأكيد كرد: تابستان امسال در كنار فعاليت هاي عمراني، جوانان در برنامه هاي فرهنگي، پرورشي، ورزشي و برنامه هاي اردويي و مسابقات هم شركت داشتند.

 



مدير عامل ستاد ديه كشورخبر داد
آزادي53 هزار زنداني جرايم غير عمد با مشاركت خيران از زندان

مدير عامل ستاد ديه كشور گفت: با آغاز فعاليت اين ستاد در 21 سال اخير بيش از 53 هزار زنداني جرايم غير عمد با مشاركت خيرين و حمايت نظام رهايي يافته اند.
به گزارش ايرنا اسد الله جولايي ديروز در مراسم جشن گلريزان در سنندج تشكيل ستاد ديه را ارزنده ترين اقدام در حفظ كرامت انساني در جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد و افزود:اجباري شدن بيمه شخص ثالث مهم ترين گام در كاهش آمار زندانيان كشور است.
وي افزود: خوشبختانه ستاد ديه با اجباري كردن بيمه شخص ثالث كه با همكاري نمايندگان به تصويب رسيد توانست از ورود روزانه حدود 150 زنداني غيرعمد به زندان ها جلوگيري كند.
جولايي اظهار داشت: در حال حاضر زندانيان جرايم غيرعمد در سطح كشور حدود 9 هزار و 500 نفر هستند اما اگر بيمه شخص ثالث اجباري نمي شد اين آمار به بيش از 50 هزار نفر مي رسيد.
وي اعلام كرد: آمارها نشان مي دهد 50 درصد افرادي كه سوانح رانندگي را موجب مي شوند گواهينامه ندارند و 50 درصد هم بيمه نامه ندارند و با يك تصادف دچار زندان و بدهي و مشكلات فراوان مي شوند.
جولايي با اشاره به ضرورت نهادينه كردن فرهنگ صحيح رانندگي در جامعه و تاثير آن در كاهش آمار تصادفات و زندانيان كشور افزود: آموزش قوانين و مقررات مربوط به رانندگي بايد از مقطع پيش دبستاني و پيش دانشگاهي شروع شود كه با تهيه و تدوين طرح جامع عبور و مرور در كميته آموزش و نيروي ستاد ديه و ارائه آن به مجلس در صورت قانون شدن قطعا بسياري از مشكلات حل خواهد شد.
وي گفت: در طول 32 سال گذشته تاكنون بيش از 800 هزار كشته ، 9 ميليون نفر مصدوم و 436 هزار زنداني به دليل حوادث رانندگي در كشور ثبت شده است.

 



ساخت بزرگترين پل زيرقوسي خاورميانه در ماشين سازي اراك

مدير عامل گروه پل و سازه هاي فلزي ماشين سازي اراك گفت: بزرگترين پل زيرقوسي خاورميانه براي نصب بر روي درياچه سد كارون 4توسط متخصصان اين شركت طراحي و ساخته شد.
مهندس حسن صالح فرد ديروز در گفت و گو با ايرنا افزود: پيش مونتاژ اين پل در ماشين سازي اراك مراحل پاياني را طي مي كند و قطعات آن پس از حمل به محل، نصب مي شود.
وي اظهار داشت: قرارداد طراحي و ساخت اين پل در تيرماه پارسال به سفارش شركت توسعه منابع آب و نيروي ايران به ارزش 300ميليارد ريال نهايي شد و تمامي مراحل طراحي و اجراي زيرسازه و روسازه و نصب آن به دست متخصصان ماشين سازي اراك انجام مي شود.
وي گفت: دهنه اصلي اين پل زيرقوسي 300متر و طول عرشه آن 380متر و عرض آن 11/8
( يازده و هشت دهم ) متر است و داراي دو باند عبور و دو پياده رو در طرفين مي باشد.
وي افزود: ارتفاع اين پل عظيم الجثه از كف دره 250 متر و ارتفاع آن از سطح آب درياچه در بالاترين حد آبگيري 72متر است.
وي توضيح داد: براي ساخت اين پل 3هزار و 750تن سازه فلزي به كار رفته است و عرشه آن تمام فلزي است.
مهندس صالح فرد گفت: قوس اين پل حدود 60 متر است و با توجه به زيرآب رفتن شريان ترددي محور ايذه - شهركرد ساخت اين پل به عنوان مسير ارتباطي جايگزين در دست انجام است.
وي يادآورشد: در دو سر عرشه اين پل زيرقوسي دو تونل صكتولا و صكرستان قرار دارد و بر اساس قرارداد بايد ظرف 20ماه كار طراحي ، ساخت و نصب آن كامل شود.
وي گفت: 200نفر در مراحل سيويل( ساختمان ) ، ساخت و نصب اين پل در ماشين سازي اراك مشاركت دارند و تاكنون در بخش مهندسي و طراحي پيشرفت صددرصدي، كل پروژه پيشرفت 60درصدي و ساخت سازه هاي فلزي پل پيشرفت 95درصدي حاصل شده و طبق برنامه زمانبندي نصب آن به زودي آغاز مي شود.
صالح فرد اضافه كرد: با ساخت اين پل در ماشين سازي اراك از خروج مقدار زيادي ارز
( چهار برابر مبلغ قرارداد ) از كشور جلوگيري شده است.
وي ، بهره گيري از عرشه تمام فلزي، افزايش دهانه قوسي پل تا 50متر و بارگذاري و تحليل ديناميكي دقيق اين پل در برابر زلزله را از ويژگي هاي خاص اين پل نسبت به پل كارون 3عنوان كرد.

 



كسب ديپلم افتخار مسابقه نقاشي بلغارستان توسط كودك هشترودي

فاطمه محمدي كودك 10 ساله هشترودي ديپلم افتخار مسابقه بين المللي نقاشي نوازاگوراي بلغارستان را از آن خود كرد.
به گزارش ايرنا، مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان آذربايجان شرقي با اعلام خبر فوق گفت: بيش از 2 هزار اثر از 25 كشور جهان به مسابقه بين المللي «نوازاگورا» بلغارستان 2011 ارسال شده بود.
وي افزود: از ميان آثار ارسالي 15 اثر به كودكان و نوجوانان ايراني تعلق داشت.
حجت الاسلام والمسلمين ابراهيمي بيان داشت: آثار هنري كودكان و نوجوانان استان آذربايجان شرقي همه ساله در جشنواره هاي متعدد بين المللي صاحب موفقيت هاي مختلفي مي شوند و پيش از اين نيز در سال جاري «مهديه رحيمي» كودك تبريزي نشان نقره مسابقه بين المللي نقاشي «هيكاري» ژاپن را كسب كرده بود.

 



حجم آب سدگتوند عليا به 280 ميليون متر مكعب رسيد

مدير عامل شركت توسعه منابع آب و نيروي كشور گفت: حجم ذخيره سازي مرحله نخست آبگيري سد گتوند عليا به280 ميليون متر مكعب رسيده است.
به گزارش ايرنا سيد محمدرضا رضازاده ديروز در اين زمينه ياد آور شد: هم اكنون 280 ميليون متر مكعب آب پشت اين سد جمع آوري شده كه بر اساس پيش بيني ها ظرف دو سه ماه آينده، مرحله دوم آبگيري آغاز خواهد شد.
وي افزود: درحال حاضر كيفيت آب پايين دست و رفتار سازند در وضعيت بسيار مناسبي قرار دارند و هيچ چيز خارج از انتظار نبوده است.
رضازاده گفت: پوشش سازند تاكنون بر اساس انتظار ما عمل كرده است و اندازه گيري ها نشان مي دهد كه سازند كار خود را به خوبي انجام داده است.
وي همچنين با اشاره به اينكه دبي آب بالا دست بيش از حد معمول است بر لزوم همكاري مديران بخش آب و برق در اين زمينه تاكيد كرد.
مديرعامل شركت توسعه منابع آب و نيروي كشور ابراز اميدواري كرد: با مديريتي كه در آبگيري اين سد اعمال شده و تمهيداتي كه در خود سازه ايجاد شده است، نگراني ها به كلي مرتفع شود .
آبگيري سد و نيروگاه سد گتوند عليا ششم مرداد ماه امسال با حضور رييس جمهوري آغاز شد.
اين سد با ظرفيت نهايي ذخيره سازي 2/5 ميليارد متر مكعب و ظرفيت نيروگاهي 2هزار مگاوات بزرگترين سد خاكي كشور محسوب مي شود.

 



اخبار ادبي و هنري

نارضايتي مسئولان سيما از سريال مناسبتي شبكه سوم
شنيده ها حاكي است مسئولان ارشد سيما از سريال مناسبتي شبكه سوم، رضايت ندارند. به گزارش خبرنگار كيهان، روز يكشنبه برخي از مسئولان ارشد سيما در جلسه اي ساخت و پخش سريال «پنج كيلومتر تا بهشت» را بررسي كردند. برخي اشكالات ديني و فقهي، سبب نارضايتي مسئولان رسانه ملي شده است.
حضور تعدادي از سينماگران در تجمع اعتراض آميز مقابل سفارت انگليس
گروه توليد فيلم «قلاده هاي طلا» در تجمع اعتراض آميز دانشجويان در مقابل سفارت انگليس حضور يافتند. براساس گزارش فارس، طالبي و گروه ساخت «قلاده هاي طلا» در اين تجمع چند پلان مربوط به تجمع دانشجويان را با حضور تعدادي از بازيگران فيلمبرداري كردند.
«قلاده هاي طلا» به كارگرداني ابوالقاسم طالبي، فيلمي است كه با نگاه متفاوت و از يك زاويه جديد به مسائل انتخابات 88 مي پردازد.
نهمين هم انديشي نمايندگان فرهنگي ايران
در خارج از كشور برگزار مي شود
معاون بين الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي از برگزاري نهمين هم انديشي نمايندگان فرهنگي جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور با شعار «بيداري اسلامي، تمدن نوين اسلامي» از 13 تا 17 شهريور خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين ايماني پور معاون بين الملل سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي و دبير نهمين هم انديشي نمايندگان فرهنگي جمهوري اسلامي در خارج از كشور با اعلام اين خبر گفت: در اين هم انديشي ضمن مرور و تحليل پديده بيداري اسلامي و بررسي سناريوهاي پيش رو و همچنين تدوين نقشه راه بيداري اسلامي، آخرين مواضع و اقدامات ضروري در اين حوزه طراحي و هماهنگ خواهد شد.
در حاشيه هاي نهمين هم انديشي، نمايشگاهي از محصولات فرهنگي نمايندگان فرهنگي ايران، فناوريهاي جديد و بيداري اسلامي برپا خواهد شد.
افزايش استفاده ابزاري از زنان در رسانه هاي غربي
تعداد تصاوير مستهجن استفاده شده از زنان در رسانه هاي غربي طي سال هاي گذشته افزايش درخور توجهي را نشان مي دهد.
به گزارش جهان به نقل از روزنامه انگليسي ديلي ميل، براساس نتايج يك پژوهش، پس از مطالعه روي هزار تصوير مختلف در مجلات منتشر شده از 43 سال قبل تاكنون، هر چند افزايش ابتذال در تصاوير زنان و مردان، هر دو به چشم مي خورد اما اين ابتذال با شدت بسيار بيشتري در تصاوير منتشر شده از زنان رخ داده است. بنابراين گزارش، افزايش اين ابتذال در تصاوير زنان در حدود 89 درصد بوده است. در حالي كه ابتذال شديد در تصاوير منتشر شده از مردان افزايشي دو درصدي را نشان مي دهد. اين افزايش نشانگر رويكرد كلان رسانه هاي غربي به جنسيت زن است. بنابر نتايج اين پژوهش، زنان هنرپيشه و آهنگساز در مجلات موسوم به «رولينگ استون» به شكل زناني به نمايش درمي آيند كه آماده خودفروشي هستند. اين امر هم براي زنان و هم براي مردان نتايج ناخوشايندي را در بر داشته است.
سريال 100 قسمتي درباره پيامبر اكرم(ص) ساخته مي شود
منابعي در مصر فاش كردند كه در صورت موافقت الازهر سريالي 100 قسمتي درباره پيامبر اسلام حضرت محمد(ص) ساخته مي شود.
به گزارش فارس، منابعي در الازهر فاش كردند گروهي از سازندگان سريال هاي تلويزيوني خلاصه طرحي 100 ساعته را براي ساخت يك سريال بزرگ درباره حضرت محمد(ص) به مسئولان اين امر در اين دانشگاه بزرگ اسلامي ارائه كرده اند. به گزارش پايگاه خبري الانباء، سازندگان اين سريال كه گفته مي شود 100 قسمت خواهد بود قصد دارند براي اولين بار و در كاري بزرگ زندگاني حضرت محمد(ص) را با به تصوير كشيدن آن حضرت ارائه دهند. اين منابع در الازهر عنوان كرده اند كه طرح اين سريال كه زندگاني حضرت محمد(ص) و مراحل دعوت مردم به اسلام را ارائه خواهد كرد به الازهر ارائه شده تا از لحاظ شرعي هدف تأييد قرار گيرد. گفته شده است كه سازندگان اين سريال قصد دارند مراحل مختلف دعوت حضرت رسول(ص) را به صورت كاملاً واضح و عميق ارائه دهند تا با شكوه ترين و صادق ترين چهره از اسلام و نبي مكرم آن به امت اسلامي و حتي به همه دنيا ارائه شود.
جشنواره فرهنگي- هنري امام رضا(ع) در 54 كشور جهان
دبير نهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) گفت: 112 عنوان برنامه براي اين جشنواره پيش بيني شده كه در 31 استان كشور و 54 نقطه از جهان به اجرا در مي آيد.
سيدجواد جعفري اظهار داشت: فعاليت هاي جشنواره اكنون در حوزه هاي فرهنگي، مطبوعاتي و تبليغاتي، هنري، سينمايي و فضاي مجازي به صورت گسترده و متنوع در سراسر كشور در حال انجام است كه خروجي اين اقدامات در اختيار علاقه مندان قرار مي گيرد.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي خراسان رضوي، بخش هاي دانشگاهي، كودكان و نوجوانان، امدادرساني و رسيدگي به محرومان، امر به معروف و نهي از منكر را از بخش هاي جديد نهمين جشنواره بين المللي امام رضا(ع) معرفي كرد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14