(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 27 مرداد 1390- شماره 20003

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
صالحي به سومالي سفر مي كند
پاتروشف : در طرح گام به گام ديدگاه هاي ايران را لحاظ مي كنيم
احمدي نژاد: اگر فرهنگ دچار مشكل شود اثري از انسانيت باقي نمي ماند
جمعيت هلال احمر اعلام كرد 31 مرداد ، روز همبستگي با گرسنگان سومالي
معاون نخست وزير تركيه: ديدگاه هاي منطقه اي ايران براي آنكارا اهميت بسيار دارد
آيت الله آملي لاريجاني: برخورد خشونت آميز پليس انگليس با مردم نقض آشكار حقوق بشر است
رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس: حكومت موظف به برخورد با اخلالگران در عفت عمومي است
جاسوسي موساد از كشورهاي منطقه از طريق تلفن همراه و اينترنت
امير قطر امروز وارد تهران مي شود
امير اسماعيلي خبر داد رونمايي از دستاوردهاي جديد ارتش در حوزه «كشف» و «درگيري»
چشم به راه سپيده
امام جمعه خورموج خبر داد افطاري رهبري به روستاييان دشتي
رئيس سازمان زندان ها خبر داد ايجاد 5 اردوگاه منطقه اي نگهداري معتادان در كشور
كاشت 3 ميليون اصله نهال در حريم راه هاي كشور
با حضور معاون رئيس جمهوري سامانه ملي قبض الكترونيك در قم رونمايي شد
در سال جهاد اقتصادي ايران از واردات سرنگ آماده تزريق بي نياز شد
همزمان با سالروز ورود آزادگان به كشور عمليات ساخت يادمان آزادگان در مرز خسروي آغاز شد
مديركل امور بورس وزارت علوم: شرايط بورسيه خارج از كشور تغيير مي كند
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي كشور: ايران و عراق بر تروريستي بودن پژاك اتفاق نظر دارند
آيت الله مصباح يزدي: وضعيت قحطي زدگان سومالي نگران كننده است
سرپرست كميته امداد امام خميني خبر داد ايجاد 250 هزار شغل براي مددجويان تحت پوشش
اخبار ادبي و هنري



صالحي به سومالي سفر مي كند

وزير امور خارجه كشورمان طي روزهاي آينده عازم موگاديشو پايتخت سومالي خواهد شد.
سفر علي اكبر صالحي وزير امور خارجه كشورمان به موگاديشو در چارچوب همبستگي اسلامي براي انتقال هر چه سريعتر كمك ها به مردم سومالي است.
شايان ذكر است، بخش هاي قابل ملاحظه اي از كمك هاي جمهوري اسلامي ايران همزمان با ورود وزير امور خارجه كشورمان به موگاديشو تسليم مقامات و نهادهاي مسئول سوماليايي خواهد شد.
كمكي از غربي ها
دريافت نكرده ايم
سفير سومالي در دوحه گفت: كشورهاي غربي كه اعلام مي كنند ما كمك هايي به سومالي داشته ايم، در حالي كه اين كمك ها به دست ما نرسيده و معلوم نيست كجا رفته است.
عمر ادريس سفير سومالي در كنفرانس خبري مشترك با سفير كشورمان در دوحه از كمك ها و تلاش هاي ملت و دولت ايران در راستاي كمك به مردم قحطي زده سومالي قدرداني كرد و گفت: كشورهاي مختلف اسلامي كمك كرده اند ولي با توجه به عمق فاجعه نياز به كمك هاي بسياري است و اين كمك ها جوابگو نيست.
وي افزود: متاسفانه بخشي از قول و وعده ها عملي نمي شود و بعضي ديگر با فاصله زماني به دست ما مي رسد كه ديگر فايده اي ندارد.
سفير سومالي در دوحه ادامه داد: «طبق اعلام سازمان ملل متحد تاكنون كمك ها كافي نبوده است. 5/3 ميليون انسان در معرض مرگ هستند. طبق گفته «عبدالوالي محمد» نخست وزير سومالي هر 90 دقيقه 15 نفر تلف شده و هر روز 80 كودك فقط در موگاديشو جان مي دهند و در كل كشور هر روز حداقل 800 تا 1000 نفر مي ميرند. بسياري از كمك هاي اعلام شده هنوز به دست مردم نرسيده و روند كمك ها بسيار كند است و بعضا به دست مردم نمي رسد.
ادريس خاطرنشان كرد: غربي ها اعلام مي كنند يك ميليون دلار كمك مي كنيم، اما در بهترين شرايط 300 هزار دلار به دست ما مي رسد 700 هزار دلار بقيه صرف دست اندركاران و ادارات مي شود و يا هرز مي رود. بعضي گفته اند ما 30 ميليون دلار كمك كرده ايم، اما معلوم نيست كجا رفته است؟ ولي كمك كشورهاي اسلامي سريع و به موقع است.
كمك هاي ايران به سومالي
عبداله سهرابي سفير جمهوري اسلامي ايران در دوحه هم در اين كنفرانس خبري در مورد اقدامات جمهوري اسلامي ايران در حمايت از مردم قحطي زده سومالي اظهار داشت: حضرت آيت الله خامنه اي رهبر معظم انقلاب اسلامي ايران 200 ميليون ريال كمك كرده اند و چهارشنبه گذشته دولت جمهوري اسلامي ايران در جلسه هيئت وزيران مبلغ 25 ميليون دلار تصويب كرد و اعضاي هيئت دولت از رئيس جمهور تا وزير خارجه يك سوم حقوق خود را به اين امر اختصاص داده اند.
سهرابي خاطرنشان كرد: همچنين كاركنان دستگاه هاي دولتي از يك تا چند روز از حقوق خود را هديه كرده و 60 هزار مسجد در سراسر كشور اقدام به جمع آوري كمك كرده اند. نمازهاي جمعه صندوق هاي جمع آوري كمك ها را تعبيه كرده و سازمان هلال احمر كه يكي از فعال ترين سازمان هاي هلال احمر بين كشورهاي اسلامي است، شماره حساب 99999 بانك ملي ايران را براي كمك از سراسر دنيا اختصاص داده است.
وي افزود: مراجع عظام تقليد شيعه رسما فتوا داده و به كساني كه مي خواهند خمس بدهند اجازه داده اند يك سوم سهم امام را به قحطي زدگان سومالي بدهند. چند روز قبل محموله ديگري به موگاديشو ارسال شد. وزارت خارجه هم بسيج شده و همه سفارتخانه ها در اين رابطه تلاش مي كنند. همچنين از سه هفته قبل ستاد ويژه اي در محل سفارت جهوري اسلامي ايران در دوحه تشكيل شده و رايزني فرهنگي سفارت مسئول جمع آوري اين كمك ها شده است.

 



در ديدار با رئيس جمهور كشورمان
 پاتروشف : در طرح گام به گام ديدگاه هاي ايران را لحاظ مي كنيم

دبير شوراي امنيت فدراسيون روسيه تأكيد كرد كه اين كشور در تدوين طرح جديد هسته اي خود، ديدگاه هاي رهبر و رئيس جمهور ايران را در نظر خواهد گرفت.
محمود احمدي نژاد رئيس جمهور كشورمان عصر سه شنبه در ديدار نيكلاي پاتروشف، دبير شوراي امنيت فدراسيون روسيه همراهي و همكاري ايران و روسيه را به نفع ملت هاي منطقه وجهان دانست و گفت: ايران و روسيه با توجه به شرايط جغرافيايي و برخورداري از ظرفيت هاي فرهنگي و تاريخي غني، كشورهايي هستند كه بايد در بسياري از سياست ها و موضوعات منطقه اي و بين المللي در كنار هم باشند.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: لازمه گسترش روزافزون همكاري هاي دو كشور اين است كه در عرصه عمل، اقدامات مثبتي صورت بگيرد كه راه اندازي نيروگاه بوشهر مي تواند گام مثبت و موثري در اين زمينه باشد.
احمدي نژاد در ادامه تحولات بين المللي را مورد اشاره قرار داد و گفت: تحولات موجود ضرورت همكاري هاي تهران- مسكو رامضاعف كرده است.
احمدي نژاد مقابله با سلطه دلار را از جمله زمينه هاي همكاري هاي دو كشور عنوان كرد و اظهار داشت: با توجه به اينكه انتشار دلار در اختيار خزانه داري آمريكا قرار دارد و به واسطه آن كسري بودجه آمريكا از منابع كشورهايي مانند ايران و روسيه تامين مي شود، تهران و مسكو مي توانند همكاري هاي مفيدي در قطع وابستگي به دلار داشته باشند.
احمدي نژاد خاطرنشان كرد: تعميق و تحكيم روابط ايران و روسيه محور قدرتمندي است كه مي تواند در تامين منافع ملت هاي منطقه مؤثر باشد به شرط اينكه از ظرفيت هاي موجود در دو كشور به خوبي استفاده شود.
رئيس جمهور همچنين موضوع هسته اي كشورمان را مورد اشاره قرار داد و گفت: جمهوري اسلامي ايران از ابتكار عمل روسيه در طرح راهكار گام به گام استقبال مي كند و آمادگي دارد در تنظيم پيشنهاداتي براي تعامل و همكاري در اين خصوص مشاركت داشته باشد.
نيكلاي پاتروشف دبير شوراي عالي امنيت ملي روسيه نيز در اين ديدار استفاده از تمامي فرصت ها و ظرفيت هاي موجود در دو كشور را مورد تأكيد قرار داد و گفت: روابط ايران و روسيه پس از ملاقات اخير رؤساي جمهوري دو كشور در قزاقستان جهش يافته و روسيه مايل است در بخش هاي اقتصادي، حمل و نقل، ارتباطات و موضوع هسته اي همكاري هاي موجود را هر چه بيشتر افزايش دهد.
دبير شوراي امنيت ملي روسيه اظهار داشت: روسيه به دنبال فعال كردن تمام ظرفيت هاي موجود براي افزايش همكاري هاي دو جانبه و منطقه اي و برنامه ريزي در اين زمينه است تا براساس اولويت در اين مسير گام بردارد.
وي خاطرنشان كرد: روسيه آمادگي دارد سهم خود را در زمينه ارتقاي سطح روابط دوجانبه و منطقه اي و راه اندازي نيروگاه بوشهر به طور كامل ايفا كند.
دبير شوراي امنيت ملي روسيه با اشاره به موضوع هسته اي جمهوري اسلامي ايران و با تأكيد بر لزوم حل و فصل آن براساس تفاهم و گفت وگو خاطرنشان كرد: در سياست گام به گام كه روسيه مطرح كرده اظهارات اخير جنابعالي و رهبري معظم جمهوري اسلامي ايران بسيار حائز اهميت است و حتماً آنها را هم مدنظر خواهيم گرفت و آن را لازمه دستيابي به راه حل هاي مثبت مي دانيم.
وي ضرورت ايجاد ثبات در روابط دو كشور را خواستار شد و گفت: اين امكان وجود دارد كه روابط دو كشور از روند مثبت و ثابتي برخوردار باشد. دبير شوراي امنيت ملي روسيه از امكان و ظرفيت هاي لازم براي همكاري هاي ايران و روسيه براساس ارزهاي رايج دو كشور خبر داد.

 



احمدي نژاد: اگر فرهنگ دچار مشكل شود اثري از انسانيت باقي نمي ماند

رئيس جمهور گفت: اگر فرهنگ در جامعه دچار مشكل شود، روح از بين مي رود و اگر روح بميرد اثري از انسانيت باقي نمي ماند.
دكتر محمود احمدي نژاد روز سه شنبه در ديدار اصحاب فرهنگ، هنر و قلم هنر را ستون فقرات فرهنگ برشمرد و اظهار داشت: هرگونه زيبايي كه در تاريخ ماندگار شده حاصل ارائه شدن آن در قالب هنر بوده است. وي با اشاره به اينكه هنر بايد موجب آزادي انسان و خيزش روح او شود، تصريح كرد: هنر فقط براي نمايش ضعف ها و اشكالات اجتماعي نيست بلكه حقيقت هنر باز آفريني زيبايي هاي هستي است.
احمدي نژاد افزود: سخن درباره انسان و حقيقت انساني زيبا است و جامعه هنري ما بايد پيشگام آزادسازي انسانها از قيد و بندهاي موجود كه توسط شياطين براي انسانها بوجود آمده باشد.
رئيس جمهور گفت: اگر كسي مي خواهد در فضاي هنري كشور تاثيرگذار بوده و آثارش ماندگار باشد، بايد تلاش كند تا فضاهاي متعالي تري را براي جامعه و انسانها نمايان سازد.
دكتر احمدي نژاد تصريح كرد: هنر جلوه اسماءالهي است كه در آن علم، حكمت، خلاقيت، عشق و رأفت موج مي زند.
رئيس جمهور اظهار داشت: خدايي شدن به معناي عشق ورزيدن به ديگران است چرا كه وقتي عشق و محبت باشد رقابت، كينه ورزي و بدخواهي وجود نخواهد داشت.
دكتر احمدي نژاد هنر را متعلق به انسان هاي پاك و متعالي دانست و با اشاره به فعاليت هاي خوبي كه در عرصه فرهنگ و هنر كشور انجام شده است، گفت: هنر دولت هم پشتيباني از فعاليت هاي فرهنگي و هنرمندان كشور است و در اين راستا از هيچ اقدامي كوتاهي نخواهد كرد.

 



جمعيت هلال احمر اعلام كرد 31 مرداد ، روز همبستگي با گرسنگان سومالي

جمعيت هلال احمر ايران روز دوشنبه 31 مرداد همزمان با سالروز شهادت امام علي(ع) را روز همبستگي با مردم قحطي زده سومالي اعلام كرد.
جمعيت هلال احمر ايران اعلام كرد كه با توجه به بروز خشكسالي و قحطي در كشور سومالي و ايجاد مشكلات متعدد براي مردم مسلمان و خصوصا زنان و كودكان مظلوم سومالي و با عنايت به تاكيدات و منويات رهبر معظم انقلاب براي كمك به مردم نيازمند سومالي روز دوشنبه 31 مرداد ماه همزمان با سالروز شهادت حضرت علي(ع) به عنوان روز همبستگي و كمك به مردم مسلمان و قحطي زده سومالي اعلام مي شود.
بر اين اساس، از ملت ايران اسلامي دعوت مي شود كمك هاي نقدي خود را به شماره حساب 99999 جمعيت هلال احمر نزد بانك ملي شعبه مركزي يا به شماره حساب 0199999999003 سيبا نزد همين بانك واريز كنيد.
در ضمن كميته امداد امام خميني(ره) نيز شماره حساب ريالي 5555 و ارزي 333 بانك ملي ايران قابل واريز در تمامي شعب را آماده دريافت كمك هاي نقدي اعلام نموده است.
در صورت تمايل نيز مي توانيد كمك هاي غيرنقدي خود را به پايگاه هاي داوطلبان صندوق هاي هلال احمر، مساجد منتخب و پايگاه ها و شعب جمعيت هلال احمر اهدا نماييد.

 



معاون نخست وزير تركيه: ديدگاه هاي منطقه اي ايران براي آنكارا اهميت بسيار دارد

معاون نخست وزير تركيه ديدگاههاي ايران و تركيه را به هم نزديك اعلام كرد و گفت: ديدگاه هاي ايران در منطقه بسيار با اهميت بوده و براي آنكارا مهم است.
بهمن حسين پور سفير جمهوري اسلامي ايران در آنكارا در راستاي برنامه ريزي هاي به عمل آمده براي ديدار با مقامات دولت جديد تركيه با بوزداغ معاون جديد فرهنگي، پارلماني و امور ديني نخست وزير تركيه ديدار و گفت وگو كرد.
بوزداغ در اين ديدار روابط دو كشور ايران و تركيه را دوستانه و توسعه يافته خواند و افزود: ما از صميم قلب اعتقاد داريم كه بايد روابط دو كشور در همه زمينه ها رشد و توسعه يابد.
معاون نخست وزير تركيه ايران را كشوري بزرگ و با تمدن و تاريخ كهن خواند و با اشاره به اينكه ايران مراكز ديني زيادي دارد گفت، بايد تلاش كنم هموطنان ترك ما از كشور باستاني ايران ديدن نمايند.
وي ديدگاههاي دو كشور را به هم نزديك اعلام كرد و گفت: ديدگاههاي ايران در منطقه بسيار با اهميت بوده و براي ما مهم است.
بكير بوزداغ بر همكاري هاي پارلماني تركيه با ايران تاكيد كرد و گفت در دوره جديد مجلس تلاش خواهيم كرد همكاري هاي پارلماني بيش از گذشته ادامه داشته باشد و ابراز اميدواري كرد كه سفرهاي متقابل پارلماني نيز در سطوح مختلف ادامه يابد.
سفير جمهوري اسلامي ايران در اين ديدار با ارائه گزارشي از روند همكاري هاي دو كشور در بخش هاي مختلف و گسترش قابل ملاحظه روابط فيمابين، روابط دوستانه و برادرانه بين ايران و تركيه را الگوي روابط بين همسايگان برشمرد و بر لزوم ارج گذاري به اين نوع از روابط تاكيد كرد.

 



آيت الله آملي لاريجاني: برخورد خشونت آميز پليس انگليس با مردم نقض آشكار حقوق بشر است

رئيس قوه قضاييه رفتار خشونت آميز پليس انگليس با مردم اين كشور را نقض آشكار حقوق بشر دانست.
آيت ا صادق آملي لاريجاني وقوع حوادث اخير در انگلستان را نمونه اي آشكار از رفتار تناقض آميز غربي ها در برخورد با مسئله حقوق بشر دانست و گفت: نخست وزير انگليس با اراذل و اوباش خواندن تظاهركنندگان در كنار برخوردهاي به شدت خشونت آميز پليس، به خوبي نگاه دوگانه خود به مسايل حقوق بشري را نشان داد.
وي كه روز چهارشنبه در جلسه مسئولان عالي قضايي سخن مي گفت، افزود: همه جهانيان نحوه برخورد خشونت آميز پليس با تظاهركنندگان، نحوه قضاوت و نيز اظهارنظرهاي مسئولان اين كشور درباره اراذل و اوباش دانستن مردم تظاهركننده انگليس را ديدند؛ واقعا اگر اين نحوه برخوردها در كشور ما رخ مي داد چه انعكاسي در مطبوعات و رسانه هاي غربي پيدا مي كرد.
رئيس قوه قضاييه به فتنه سال 88 اشاره كرد و اظهار داشت: در جريان فتنه 88 همه شما مشاهده كرديد كه غربي ها چطور مسائل را منعكس مي كردند. شخصي در آن آشوب ها كشته شد كه تا به آخر هم معلوم نشد به دست چه كساني كشته شده و حتي احتمال اينكه در جريان آن مسئله دخالت مستقيم آشوبگران و در نهايت دخالت خود غربي ها در كار بوده، وجود دارد. اما ديديد غربي ها عليه جمهوري اسلامي چه جنجالي راه انداختند كه بگويند جمهوري اسلامي ايران با شهروندان خودش اين طور برخورد مي كند، در مقابل در آشوب هاي انگليس در طول دو سه روز شش نفر كشته شدند اما نداي سازمان هاي حقوق بشري بلند نشد.
آيت ا لاريجاني «تعامل با كشورهاي غربي معاند با جمهوري اسلامي ايران و كشورهايي كه حرف و عملشان در مسايل سياسي و حقوق بشري متناقض است» را نيازمند ارزيابي دوباره دانست و گفت: كشورهاي مسلمان و خصوصا كشور عزيز ايران كه 03 سال از انقلابش مي گذرد و راه جديدي را در دنيا باز كرده شايد ضروري باشد كه اكنون نسبت خودش را با كشورهاي غربي از نو مورد ملاحظه قرار بدهد چرا كه به نظر مي رسد اگر بخواهيم تعامل منطقي و معقولي با كشورهاي مغرب زمين داشته باشيم بايد نسبت خودمان را و وضع خودمان را در جغرافياي دنيا و در تعامل با مغرب زمين مورد مداقه قرار بدهيم، تا بدانيم ما در چه جايگاهي هستيم و مغرب زمين چه وضعيتي دارد.
آيت ا لاريجاني تاكيد كرد: نگاه عميق تر به فرهنگ و روش ها و منش هاي غرب و ارزيابي دوباره از جوامع غربي، پوشالي بودن اقتدار ظاهري آنها را نمايان مي كند و به جهانيان آشكار مي كند كه مغرب زمين با وجود ژست هاي مقتدرانه اي كه مي گيرد، در درون گرفتار تضادهايي است كه به فروپاشي خودشان منجر مي شود. شما اقتصاد كشورهاي غربي خصوصا آمريكا را ديديد كه با آن عظمت كه تقريبا قاهر بر كل دنيا بود در ظرف يكي دو سال به چه وضعي افتاد و چه بسا در آينده وضع مشكل تري پيدا بكند.
رئيس قوه قضاييه در بخش ديگري از سخنانش، به مسئله انفجارهاي اخير در عراق اشاره كرد و گفت: وقوع اين انفجارهاي مهيب در اين موقعيت خصوصا بعد از جهت گيري سريع سخنگوي وزارت خارجه آمريكا كه ادعا كرده بود كه اگر از ما درخواست شود مي توانيم بيشتر در عراق بمانيم، اين ظن و گمان را برمي انگيزاند كه آيا خود آنها پشت اين قضايا نيستند و براي بقاي غاصبانه و اشغالگرانه خودشان در عراق آيا طراحي بلندمدتي نكرده اند.
رئيس قوه قضاييه افزود: البته احتمال هم دارد اين انفجارها جريان سازي جديدي بوده تا اذهان را از مشكلات كشورهاي اروپايي دور كند.
به گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، آيت ا لاريجاني با تسليت به دولت و ملت عراق، از دولت اين كشور خواست كه با برخورد صحيح با كشورهاي اشغالگر اجازه ندهند آمريكايي ها منويات خودشان را محقق سازند.
گفتني است؛ در جلسه ديروز مسئولان عالي قضايي محورهاي ديگري از برنامه 5 ساله توسعه قضايي بررسي شد.

 



رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس: حكومت موظف به برخورد با اخلالگران در عفت عمومي است

حجت الاسلام محمدتقي رهبر تاكيد كرد، حكومت موظف است براي رعايت حقوق مردم با يك عده اخلالگر در عفت و تقواي عمومي برخورد كند.
رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس با طرح اين سوال كه آيا حجاب اسلامي همين لباس و پوشش هاي تنگ است، گفت: چرا نظارتي براي توليد و عرضه اين لباس ها نيست، البته اكثريت جامعه پايبند مسائل شرعي و ديني هستند و يك اقليتي حريم ها را شكستند، اما نظام حكومتي ما موظف است براي رعايت حق اين همه متدين و بانوان محترمه ديندار با يك عده اخلال گر در عفت و تقواي عمومي برخورد كند.
وي با بيان اين كه تعجب آور است كساني مي گويند حجاب در كجاي قرآن آمده است، تصريح كرد: حدود 10 آيه در قرآن كريم و روايات بسيار زيادي بر مسئله حجاب و پوشش و خودداري از رفتارها، پوشش ها و نگاه هاي تحريك آميز تاكيد دارند.
رهبر با انتقاد از آن چه به عنوان حجاب اسلامي در جامعه مطرح است، گفت: نمي دانم اين حجاب اسلامي از كجا سر درآورد، حجاب اسلامي سر از جايي درآورد كه اسم آن را بايد كشف حجاب با نام حجاب اسلامي گذاشت.
وي اضافه كرد: متاسفانه همين نگاه ها و اظهارنظرهاي نسنجيده سبب شد، شاهد اين وضع باشيم كه اكنون تصوير زنان با وضع نامناسبي در كنار مردان در مجلات و تبليغات سينمايي مي بينيم كه وضع پوششي خانم ها در برخي ادارات، فروشگاه ها، بيمارستان ها و دانشگاه ها در شأن يك جامعه اسلامي نيست.
رئيس مجمع نمايندگان روحاني مجلس در گفت وگو با ايسنا، با بيان اين كه عمل و تعهد به قانون اسلامي حجاب مهم است، افزود: آيات و روايات زيادي در خصوص نگاه و رفتار يك مومن و مسلمان وجود دارد كه خداوند مي فرمايد «نگاه هايشان را كنترل كنيد، چرا كه نگاه مرد و زن نامحرم به همديگر رخنه فساد است (البته نگاه يك وقت نگاه به صورت عادي و بي آلايشي است). در بخش پوششي نيز قرآن كريم مي فرمايد «اي پيامبر به زنان مومن و همسرانت بگو كه از «جلباب» كه همان پوشش است استفاده كنند.»

 



با اعترافات جاسوس اسرائيل در مصر فاش شد
جاسوسي موساد از كشورهاي منطقه از طريق تلفن همراه و اينترنت

تحقيقات دادستاني امنيت عالي مصر از جاسوس اردني موساد ثابت مي كند كه موساد عليه تمام كشورهاي منطقه خاورميانه از طريق تلفن همراه و اينترنت جاسوسي مي كند.
به گزارش روزنامه الاهرام، يك اردني و يك اسرائيلي به اتهام جاسوسي براي رژيم صهيونيستي دستگير و براي بازجويي به دادستاني جنايي مصر تحويل داده شدند.
تحقيقات دادستاني امنيت عالي مصر از بشار ابراهيم ابوزيد، متهم اردني پرده از حقايق خطرناكي برمي دارد كه ابوزيد طي تحقيقات به آنها اعتراف كرد.
از اعترافات به دست آمده از اين جاسوس اردني اين گونه برمي آيد كه سازمان اطلاعات و جاسوسي رژيم صهيونيستي (موساد) از طريق سيم كارت هاي تلفن همراه اقدام به جاسوسي از تمام مكالمه هاي بين المللي و دستگاه هاي اينترنتي منطقه خاورميانه و بويژه مصر و سوريه و عربستان و يمن و ليبي و الجزاير و ايران و لبنان و عراق مي كند.
متهم اردني در طول تحقيقات كه روند آن را عبدالمجيد محمود، دادستان مصر شخصاً برعهده دارد، اعتراف كرد كه از دو سال پيش از طريق يك افسر سازمان اطلاعات اسرائيلي و پس از آشنايي با وي از طريق اينترنت به خدمت موساد درآمد.
وي در ادامه مي گويد: پس از آن چندين بار با وي در خارج ديدار داشته و يك دوره آموزشي قرار دادن دستگاه هاي شنود بر يكي از بلندترين برج هاي شبكه تلفن همراه را ديده كه مهمترين آن در منطقه الزويعه در شهر رفح شمال سينا بوده است.
بشار ابوزيد مي گويد: مبالغي را از موساد و توسط اووير هراري، افسر موساد دريافت كرده تا دستگاه هاي شنودي را در ماهواره نصب كرده و از اين طريق افسران موساد موفق شدند، تماس هاي مقامات و شهروندان مصري به خارج از كشور را شنود و كنترل كنند و حتي از تمام آنچه در خارج و داخل كشور مي گذرد، با خبر شوند.
اين متهم اردني همچنين اعتراف كرد كه اقدام به گرفتن تصاوير و نگارش گزارش هايي از وضعيت نيروها و دستگاه امنيتي و افسران نيروهاي مسلح مصر و تحركات آنها داخل مصر كرده است.
وي در ادامه گفت كه گزارش هايي نيز از تأسيسات آب و گاز و برق و خدمات و ميزان در معرض تهديد و خطر بودن آنها پس از بروز انفجارهايي در جنوب سينا ارائه داده و گزارش هايي هم براي افسران موساد از حوادث پس از انقلاب 25 ژانويه ارسال كرده است.

 



امير قطر امروز وارد تهران مي شود

امير قطر امروز در سفري چند ساعته به جمهوري اسلامي ايران سفر خواهد كرد و با رئيس جمهور ديدار مي كند.
شيخ حمد بن خليفه آل ثاني امير قطر در پاسخ به سفر محمود احمدي نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران به دوحه در رمضان سال گذشته فردا عازم تهران مي شود.
امير قطر در اين سفر علاوه بر ديدار با احمدي نژاد با مقامات ارشد و بلندپايه ايران ديدار و رايزني خواهد كرد.
هيئتي بلندپايه امير قطر را در سفر به تهران همراهي مي كنند.
محمود احمدي نژاد نيمه شهريور سال گذشته در سفري چند ساعته به قطر كه در چارچوب ديپلماسي رمضاني صورت گرفت با امير و برخي مقامات قطر ديدار و گفتگو كرده بود.

 



امير اسماعيلي خبر داد رونمايي از دستاوردهاي جديد ارتش در حوزه «كشف» و «درگيري»

فرمانده قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء از رونمايي دو دستاورد مهم در حوزه كشف و درگيري در روز پدافند هوايي خبر داد.
امير فرزاد اسماعيلي با اشاره به نامگذاري روز 10 شهريورماه به نام روز پدافند هوايي، علت اين نامگذاري را تفكيك بخش پدافند هوايي و آفند در نيروي هوايي ارتش در دو سال اخير دانست و گفت: در اين روز دو دستاورد مهم در حوزه كشف و درگيري در قرارگاه پدافند هوايي خاتم الانبياء(ص) رونمايي و اعلام خواهد شد.
اسماعيلي در گفت وگو با فارس، اين دو دستاورد را بسيار مهم ارزيابي كرده و افزود: با اعلام اين دو خبر ملت عزيز ايران هرچه بيشتر با دستاوردهاي فرزندان خود در حوزه پدافند هوايي آشنا شده و احساس شادماني خواهند كرد.
كشف و درگيري دو مرحله از اقدامات پدافند هوايي است كه طي آن ابتدا پرنده هاي متخاصم دشمن از سوي سامانه هاي راداري كشف و شناسايي شده و سپس توسط سامانه هاي رزم هوايي مانند توپخانه و موشكي مورد هدف قرار مي گيرند.

 



چشم به راه سپيده

تو را غايب ناميده اند، چون «ظاهر» نيستي، نه اينكه «حاضر» نباشي.
«غيبت» به معناي «حاضرنبودن»، تهمت ناروائي است كه به تو زده اند و آنان كه بر اين پندارند، فرق ميان «ظهور» و «حضور» را نمي دانند، آمدنت كه در انتظار آنيم به معناي «ظهور» است، نه «حضور» و دلشدگانت كه هر صبح و شام تو را مي خوانند، ظهورت را از خدا مي طلبند نه حضورت را. وقتي ظاهر مي شوي، همه انگشت حيرت به دندان مي گزند با تعجب مي گويند كه تو را پيش از اين هم ديده اند. و راست مي گويند، چرا كه تو در ميان مائي، زيرا امام مائي. جمعه كه از راه مي رسد، صاحبدلان «دل» از دست مي دهند و قرار از كف مي نهند و قافله دل هاي بي قرار روي به قبله مي كنند و آمدنت را به انتظار مي نشينند...
و اينك اي قبله هر قافله و اي «شبروان را مشعله» در آستانه آدينه اي ديگر با دلدادگان ديگري از خيل منتظرانت به خواندن پيامك هايي كه جمعه ها به ياد تو رد و بدل مي كنند مي نشينيم و همصدا با آنان سرود انتظار را زمزمه مي كنيم.

چشم تماشا
عمري در آرزوي وصال تو سوختيم
با ياد آفتاب جمال تو سوختيم
ما را اگر چه چشم تماشا نداده اند
اي غايب از نظر به خيال تو سوختيم
اي شام هجر كي سپري ميشوي كه ما
در آرزوي صبح زوال تو سوختيم
چندي به گفتگوي فراق تو ساختيم
عمري در آرزوي وصال تو سوختيم
¤¤¤
آخرين ستاره
اين آخرين ستاره بخت است در زمين
آقاي سبزپوش بهاري بيا ببين
مرهم نمانده است و مدارا نمي شود
احساس هاي زخمي دلهاي آهنين
¤¤¤
پس كي؟!
چشمي كه داشت تازگي از شبنم نگاه
در انتظار با گذر لحظه شد عجين
پر شد تمام ظرف زمان بي حضور تو
پس كي ظهور مي كني اي منجي زمين؟
¤¤¤
سه شنبه
تقصير من است، اينكه كم مي آيي
هرگاه شوم اسير غم مي آيي
اين جمعه و جمعه هاي ديگر، حرف است
آدم بشوم، سه شنبه هم مي آيي
¤¤¤
ساكن جمعه ها
ما ساكن عصر جمعه هاييم
تو منتظري كه ما بياييم؟
غربت چه حكايت غريبي است
آقا، تو كجا و ما كجاييم؟
¤¤¤
جمعه ديگر
باز هم يك جمعه ديگر گذشت
روز موعود دل و دلبر گذشت
بازهم چشمم به راهت شد سپيد
باز بيچاره دلم در خون تپيد
¤¤¤
صلوات
خواهي كه در پناه كرامات سرمدي
ايمن شوي ز فتنه و ايمن ز هر بدي
لبريز كن ز عطر گل نور سينه را
با ذكر سبز يك صلوات محمدي(ص)

 



امام جمعه خورموج خبر داد افطاري رهبري به روستاييان دشتي

امام جمعه خورموج گفت: توسط بيت رهبر معظم انقلاب و دفتر امام جمعه شهر خورموج به پنج هزار نفر در شهرستان دشتي افطاري داده مي شود.
به گزارش خبرگزاري فارس از دشتي، حجت الاسلام والمسلمين عبدالحسين مصلح صبح ديروز در جمع مردم روستاي گلستان ساحلي دشتي اظهار داشت: بيت رهبر معظم انقلاب هر ساله كمك هاي مختلف نقدي و غير نقدي خود را به مناطق محروم استان هاي مختلف ارسال مي كند كه اقدامي بسيار شايسته است.
مصلح يادآور شد: سه شنبه شب گذشته در 13 روستاي ساحلي دشتي و تنگستان توسط منطقه دوم دريايي سپاه از طرف رهبر معظم انقلاب ضيافت افطاري برگزار شد.
وي ادامه داد: مواد غذايي نيز بين يكهزار خانواده در شهرستان دشتي كه از طرف بيت حضرت آقا در نظر گرفته شده توزيع مي شود.

 



رئيس سازمان زندان ها خبر داد ايجاد 5 اردوگاه منطقه اي نگهداري معتادان در كشور

رئيس سازمان زندانها و اقدامات تأميني و تربيتي گفت: پنج اردوگاه منطقه اي نگهداري معتادان مواد مخدر طي امسال در سطح كشور ايجاد مي شود.
به گزارش ايرنا، «غلامحسين اسماعيلي» طي گفت وگو با خبرنگاران در مشهد افزود: اين اردوگاهها تا پايان امسال در استانهاي خراسان رضوي، تهران، سيستان و بلوچستان، كرمان و اصفهان برپا مي شود.
وي گفت: با توجه به آنكه بخش زيادي از زندانيان كل كشور را محكومان مواد مخدر تشكيل مي دهند، بهره برداري از اردوگاههاي منطقه اي نگهداري معتادان مواد مخدر در اين مناطق علاوه بر آنكه موجب مناسبتر شدن فضاي زندانها مي شود در تفكيك و جداسازي محكومان نيز اقدامات شايسته اي انجام مي شود.
رئيس سازمان زندانها و اقدامات تأميني و تربيتي افزود: در كنار انتقال معتادان مواد مخدر به اردوگاههاي منطقه اي، فعاليتهاي مناسبي براي بازپروري آنها انجام مي شود.
اسماعيلي گفت: امسال به عنوان سال ارتقاء نظم و امنيت در زندانهاي كل كشور نامگذاري شده لذا فعاليتهاي جدي به همين منظور در اين مكانها در دست انجام داريم.

 



كاشت 3 ميليون اصله نهال در حريم راه هاي كشور

مدير پروژه درختكاري حريم راه هاي شرياني كشور گفت:
2 ميليون و 860 هزار اصله نهال در حريم راه هاي كشور كاشته شده است.
مهندس «محمد تقي جوان شورابي» به ايرنا اظهار داشت: اين درختان در سه هزار و 337 كيلومتر از حريم راه هاي كشور كشت شده اند.
وي اضافه كرد: از سال جاري و براساس ابلاغ سازمان راهداري و حمل و نقل جاده اي كشور مقرر شده سالانه حداقل 10 كيلومتر از حريم راه هاي استانهاي سراسر كشور درختكاري شود.
مدير كل راه و ترابري استان گلستان همچنين گفت: براي مطالعات درختكاري در هر استان، مبلغ 150 ميليارد ريال با اولويت درختكاري در ورودي هاي مراكز استان ها و شهرهاي مهم تعلق گرفته است.
شورابي ادامه داد: پيش بيني شده در چهار رديف از كنارگذر جديد شهرستان علي آباد واقع در استان گلستان نيز به طول 5/13 كيلومتر، درخت كشت شود.
وي افزود: براي درختكاري اين محور، هفت ميليارد ريال اعتبار در نظر گرفته شده و بناست انواع درختان پهن برگ نظير چنار، سرو نقره اي، صنوبر و ساير گونه هايي كه با شرايط اكولوژيكي هر منطقه مطابقت دارند، در قالب اين طرح كاشته شود.

 



با حضور معاون رئيس جمهوري سامانه ملي قبض الكترونيك در قم رونمايي شد

«سامانه ملي قبوض الكترونيك (قبض ايران)» در مراسمي با حضور معاون توسعه مديريت رئيس جمهور، معاون وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در قم رونمايي شد.
به گزارش ايرنا، دراين مراسم لطف الله فروزنده معاون توسعه مديريت و منابع انساني رئيس جمهور گفت: الكترونيكي كردن خدمات دولتي، خروج از فعاليت هاي كاغذي ادارات و ارائه خدمات سريع به مردم، مسير كلي نظام و از اولويتهاي دولت است.
وي تاكيد كرد: همه مديران ارشد دولتي بايد بدنبال خارج كردن ادارات از فعاليت كاغذي و برقراري تعامل الكترونيكي و ارايه خدمات الكترونيكي به مردم باشند.
فروزنده، نقطه هدف تحقق دولت الكترونيك را «تراكنش» بيان كرد و ادامه داد: بايد به نقطه اي برسيم كه مردم ديگر به ادارات مراجعه نكرده و مراجعات فقط سيستمي باشد.
وي، كم شدن مراجعات مردمي و در نتيجه صرفه جويي در انرژي، هزينه ها و كم شدن فساد را از ثمرات اين خدمت دانست.
فروزنده، توجيه كاركنان دستگاههاي دولتي و مردم را از مولفه هاي مهم الكترونيك نمودن خدمات دولتي ذكر و افزود: مردم ايران فرهنگ پذيرند و اگر خدمت جديدي به مردم ارائه شد و در راستاي آن فرهنگ سازي نيز شود آنگاه در افزايش بهره وري از آن موثر است.
گفتني است؛ سامانه ملي قبوض الكترونيك كه روز سه شنبه در قم رونمايي شد با هدف كاهش هزينه هاي چاپ قبوض و توزيع آن، افزايش درصد پرداخت غيرحضوري شهروندان، توسعه فرهنگ استفاده از فناوري، اطلاعات، كاهش مراجعات حضوري به بانك ها، كمك به تعديل ترافيك شهري و كاهش آسيب هاي اجتماعي و امنيتي طراحي شده است.
همچنين امكان پرداخت تجمعي قبوض توسط سامانه، امكان مديريت هزينه هاي انرژي توسط شهروندان، وجود آرشيو الكترونيكي سوابق قبوض براي مردم و امكان رصد وضعيت وصولي قبوض از ويژگي هاي اين سامانه است.

 



در سال جهاد اقتصادي ايران از واردات سرنگ آماده تزريق بي نياز شد

با بهره برداري از اولين واحد توليد سرنگ هاي آماده تزريق (آمپول پريفيلد) در شركت البرز داروي قزوين، ايران در معدود كشورهاي صاحب اين فن آوري قرار گرفت.
به گزارش ايرنا از قزوين، با حضور معاون وزير بهداشت، رئيس ستاد اجرايي فرمان امام(ره) و تعدادي از مسئولان استان و شهرستان هاي البرز بهره برداري از محصولات تزريقي شركت البرز دارو آغاز و خط توليد محصولات تزريقي شركت البرز دارو مورد بهره برداري قرار گرفت كه به اين ترتيب ايران از اتكا به وابستگي به واردات اين محصولات تزريقي بي نياز شد.
بنابراين آمپول پريفيلد كه از جمله محصولات دارويي كمياب و گران در دنيا به شمار مي رود، با ظرفيت توليد سالانه 8 ميليون عدد طي يك شيفت كاري در اين شركت، توليد خواهد شد.
همچنين همزمان با راه اندازي توليد سرنگ هاي آماده تزريق، خط توليد ويال هاي آنتي بيوتيك با ظرفيت بيست ميليون عدد و پوكه هاي تزريقي با ظرفيت 40 ميليون عدد نيز در اين شركت راه اندازي شد.
براي به بهره برداري رساندن اين محصول كه براي 100 نفر به طور مستقيم اشتغال ايجاد شد، 121ميليارد ريال سرمايه گذاري ارزي و ريالي شده كه حدود 5 ميليون يورو از آن شامل سرمايه گذاري ارزي مي شود.
اين گزارش حاكي است با بهره برداري از توليد سرنگ هاي آماده تزريق براي اولين بار در كشور، ضمن جلوگيري از خروج ارز براي خريد محصول خارجي، مصرف كنندگان داخلي مي توانند قيمتي حدود 40 درصد پايين تر از محصول خارجي مشابه آن را تهيه و مصرف كنند.
در اين مراسم رئيس سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت در ادامه از توليد 9 قلم محصولات دارويي بايتك در كشور خبر داد و اظهار داشت: در زمان حاضر از 140محصول دارويي بايتك كه 100 نوع آن در آمريكا توليد مي شود؛ 9 قلم با تلاش كارشناسان و متخصصان ايراني در كشور توليد مي شود كه رقم آن تا پايان امسال به 12قلم مي رسد و اميدواريم تا پايان برنامه پنجم به 25 قلم نيز افزايش پيدا كند.
دكتر احمد شيباني با اشاره به توليد 96 درصد محصولات دارويي كشور توسط شركت هاي داخلي گفت: اين ميزان توليد از نظر ارزشي، نياز 65درصد از مردم كشور به دارو را تامين مي كند. همچنين در رونمايي از اين پروژه دارويي دكتر محمد مخبر رئيس ستاد اجرايي فرمان امام خميني از رويكردهاي مهم اين ستاد در توليد داروهاي كمياب و خارجي وارداتي خبر داد و افزود: ستاد اجرايي فرمان امام خميني 15هزار ميليارد ريال در بخش دارو سرمايه گذاري مي كند.

 



همزمان با سالروز ورود آزادگان به كشور عمليات ساخت يادمان آزادگان در مرز خسروي آغاز شد

همزمان با سالروز ورود آزادگان به كشور، با حضور مسئولان كرمانشاه و جمعي از آزادگان عمليات ساخت يادمان آزادگان در مرز خسروي آغاز شد.
به گزارش ايرنا، معاون سياسي امنيتي استاندار كرمانشاه در اين مراسم احداث يادمان آزادگان را در نقطه صفر مرزي با توجه به بازگشت اولين گروه از آزادگان از مرز بين المللي خسروي تجليل از مقام شامخ آزادگان و سيد آزادگان مرحوم ابوترابي و شهيد حمدالله دكامي زاده عنوان كرد.
جلال منكرسي گفت: اين يادمان در زميني به مساحت 2 هكتار احداث مي شود كه فاز اول آن شامل 300 مترمربع زيربنا، 250 مترمربع فضاهاي خدماتي با 3 ميليارد و500 ميليون ريال اعتبار اوليه از محل اعتبارات استاني مي باشد كه قرار است تا پايان امسال عمليات اجرايي آن به اتمام برسد.
وي افزود: اين يادمان براي برگزاري دعاي عرفه و مكاني براي برگزاري ترويج فرهنگ ايثار و مقاومت مي باشد كه فاز دوم آن توسعه بيشتري خواهد يافت.

 



مديركل امور بورس وزارت علوم: شرايط بورسيه خارج از كشور تغيير مي كند

مديركل امور بورس وزارت علوم از انتشار بخشنامه و شرايط جديد بورس خارج از كشور در آينده نزديك خبر داد.
حسن مسلمي نائيني با بيان اينكه بخشنامه بورس خارج از كشور مهر ماه منتشر مي شود، از تغيير شرايط بورسيه خارج از كشور در سال 91 نسبت به سال 90 خبر داد.
وي در گفت وگو با فارس با بيان اينكه بخشنامه بورس خارج از كشور در مهر ماه بر روي سايت سازمان سنجش آموزش كشور قرار مي گيرد، گفت: سالانه داوطلبان براي ارسال بورس خارج از كشور مي توانند در ماه هاي آبان و آذر نسبت به ثبت نام اينترنتي اقدام كنند.
نائيني با اشاره به مهلت يك ماه و نيمه داوطلبان بورسيه خارج از كشور براي ثبت نام، افزود: داوطلباني مي توانند براي بورسيه خارج از كشور اقدام كنند كه تا 31 شهريور ماه مدرك كارشناسي ارشد خود را دريافت كرده باشند.
مديركل بورس وزارت علوم با بيان اينكه در بورس 90 حدود 6 هزار نفر ثبت نام كردند، گفت: حدود هزار و 200 داوطلب از سوي دانشگاه ها براي بورسيه خارج از كشور به وزارت علوم معرفي شده اند.
وي با بيان اينكه شرايط بورسيه دانشجويان خارج از كشور 91 متفاوت از شرايط بورسيه داوطلبان 90 است، گفت: در شوراي مركزي بورس شرايط و اولويت هاي بورسيه خارج مورد بررسي قرار مي گيرد.
مسلمي نائيني درباره كشورهايي كه امكان اعزام دانشجوي بورسيه خارجي به آنها وجود دارد، گفت: اعزام دانشجوي بورسيه به تمام كشورهاي دنيا مقدور است و هيچ محدوديتي در اين زمينه وجود ندارد.

 



فرمانده مرزباني نيروي انتظامي كشور: ايران و عراق بر تروريستي بودن پژاك اتفاق نظر دارند

سنندج-خبرنگار كيهان:
ايران هيچ ورودي به داخل خاك عراق نداشته است و اين رسانه هاي شمال عراق بوده اند كه به اين موضوع دامن زده اند.
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران كه به كردستان سفر كرده بود با بيان اين مطلب در جمع خبرنگاران در سنندج گفت: دولت هاي ايران و عراق بر غيرقانوني و تروريستي بودن گروهك پژاك اتفاق نظر دارند و ما از دولت مركزي عراق انتظار داريم تا با سرمايه گذاري بيشتر از فعاليت تروريستي اين گروهك جلوگيري كند.
سرتيپ «حسين ذوالفقاري» افزود: با توجه به عقبه گروهك پژاك دركشورهاي همجوار در ديدار رسمي با مسئولين عراقي از آنها خواستيم براي امنيت مرزهاي شمال عراق تلاش بيشتري از خود نشان دهند زيرا نيروهاي محلي اقليم كردستان توان لازم براي برقراري امنيت در اين منطقه را ندارند.
وي اضافه كرد: هم اكنون ارتباطات خوبي در بين نيروهاي مرزباني ايران و عراق برقرار است.
سرتيپ ذوالفقاري تصريح كرد: وضعيت امنيت استان كردستان در حوزه مرزي تا سال آينده نهايي خواهد شد و يكي از كارهايي كه مرزباني بايد انجام دهد جلوگيري از تعرضات مرزي است.
فرمانده مرزباني نيروي انتظامي جمهوري اسلامي ايران درخصوص انسداد مرزهاي كشور گفت: براي انسداد حدود 9 هزار كيلومتر نوار مرزي نياز به اعتبارات خاصي است و بايد دولت و مجلس شوراي اسلامي همچون سال هاي گذشته يك نگاه ويژه اي به مرزها داشته باشند و با تخصيص اعتبارات خاص اين فرماندهي را در جهت انسداد مرزها ياري كنند.

 



آيت الله مصباح يزدي: وضعيت قحطي زدگان سومالي نگران كننده است

عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به وضعيت مردم قحطي زده سومالي گفت: هر انساني كه قساوت قلب نداشته باشد از وضعيت مردم قحطي زده سومالي نگران مي شود.
به گزارش ايرنا، آيت الله «محمد تقي مصباح يزدي» سه شنبه شب در سلسله مباحث اخلاقي «وصاياي امام باقر(ع) به جابر» در دفتر رهبر معظم انقلاب در قم خاطرنشان كرد: هر انساني از وضعيت كودكان و مردم در كشور سومالي متاثر مي شود و مومن بايد در چنين شرايطي رقت قلب داشته باشد.

 



سرپرست كميته امداد امام خميني خبر داد ايجاد 250 هزار شغل براي مددجويان تحت پوشش

سرپرست كميته امداد امام خميني از ايجاد 250 هزار شغل براي مددجويان تحت پوشش اين نهاد خبر داد.
به گزارش ايرنا، «حسين انواري» در جشن اشتغال و خودكفايي دو هزار خانواده تحت پوشش كميته امداد استان قزوين با اشاره به برنامه هاي توانمندسازي و خودكفايي مددجويان اين نهاد اظهار داشت: تا پايان سال تعداد زيادي از خانواده هاي تحت پوشش كميته امداد خودكفا خواهند شد.
وي متذكر شد: افزايش 20درصدي ميزان مستمري افراد تحت پوشش اين نهاد بايد از ابتداي سال جاري اعمال مي شد، كه به دلايل مختلف هنوز پرداخت نشده اما با تامين اعتبارات لازم، مددجويان ميزان افزايش سه ماهه نخست سال جاري را دريافت خواهند كرد.
انواري از ايجاد 100 هزار واحد مسكن براي مددجويان كميته امداد خبر داد و افزود: عمليات اجرايي اين واحدهاي مسكوني هم اكنون در سراسر كشور پيگيري مي شود كه با اتمام آن به مددجويان واگذار خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه يك ميليون زن سرپرست خانوار تحت پوشش كميته امداد امام خميني هستند، افزود: امسال پيش بيني مي شود كه 75 هزار خانواده مددجو از حمايت كميته امداد خارج شده و خودكفا شوند.
اين مسئول، از افزايش 20درصدي مستمري مددجويان اين نهاد خبر داد و گفت: با توجه به افزايش صورت گرفته و تعداد خانواده ها، مبلغ مستمري مددجويان از 40 تا 70 هزار تومان در نوسان خواهد بود.
وي در خصوص يارانه هاي خانواده هاي بي سرپرست و بي كفايت گفت: بدليل اينكه يارانه ها به حساب سرپرست خانوارها واريز مي شود بايد اين خانواده ها معرفي و شناسايي شوند.

 



اخبار ادبي و هنري

الماسي: هيچ گونه دخالتي در داوري جشنواره فيلم فجر نشد
يكي از اعضاي هيئت داوري بيست و نهمين جشنواره فيلم فجر گفت: در دوره اخير جشنواره فيلم فجر دخالتي صورت نگرفت. اين گونه حرف ها و برخوردها، استقلال فكري داوران را زير سوال مي برد كه از دبير جشن سينما انتظار نمي رفت.
جهانگير الماسي يكي از داوران بخش مسابقه سينماي ايران، جشنواره فيلم فجر درباره داوري جشنواره فيلم فجر و طرح شائبه دخالت مسئولان فرهنگي در آراي هيئت داوران جشنواره فيلم فجر در سال هاي اخير كه از سوي دبير پانزدهمين جشن سينما به آن اشاره شده بود، گفت: سوگند مي خورم كه در دوره اي كه در خدمت جشنواره فيلم فجر بودم، آقاي شمقدري هيچ گونه دخالتي در آراء و نظرات ما نداشتند و هيچ تحليلي از سوي ايشان به بنده ابلاغ نشد. ايشان احترام تمام نسبت به نظرات هيئت داوران داشتند و آرا با استقلال فكري هيات داوران اخذ و برندگان اعلام شدند.
الماسي در ادامه به فارس گفت: متاسفانه اين گونه تحليل ها در اذهان عمومي باعث بروز اين شائبه مي شود كه معاونت سينمايي به اعضاء هيئت داوري اعلام مي كند كه به يك نفر جايزه بدهيد يا ندهيد و داوران هم تحت امر ايشان هستند و امضاء مي كنند! نه اين طور نيست، داوران استقلال فكري دارند و با استفاده از استقلال راي و آزادانه، درباره آثار نظر مي دهند.
آغاز مبارزه با سرقت سينمايي شبكه هاي ماهواره اي
كميته بين الملل شوراي عالي تهيه كنندگان ماموريت يافت تا اقدامات قانوني براي اعلام جرم عليه شبكه هاي سخيف ماهواره اي سارق فيلم هاي ايراني انجام دهد.
در آخرين نشست شوراي عالي كه با حضور نمايندگان كانون تهيه كنندگان، مجمع فيلمسازان و انجمن تهيه كنندگان مستقل تشكيل شد، كميته صيانت شورا گزارش داد كه متاسفانه اخيرا مطلع شده ايم كه برخي از اين شبكه ها، مدعي هستند كه در تهران دفتر دارند و حتي برخي خود را نماينده اين شبكه معرفي مي كنند. بعضي نيز ادعا مي كنند كه از وزارت ارشاد مجوز دريافت داشته اند.
اعضاي شوراي عالي اعتقاد داشتند كه با اين پديده زشت و غيرقانوني بايد به شدت مبارزه كرد و اين وظيفه شوراي عالي (در شرايطي كه مسئولان دولتي عملا كاري انجام نمي دهند) است. شورا بايد با ا قدامات عملي و قانوني شبكه ها را به دادگاه بكشاند. چرا كه اين شبكه ها نه تنها به سينماي ايران لطمات غير قابل جبراني وارد مي سازند، بلكه شبكه ويدئو خانگي كشور را نيز هدف گرفته اند.
شورا اقدام اين شبكه هاي فارسي زبان خارج از كشور را مصداق بارز دزدي و سرقت دانست.
فيلم ضد صهيونيستي در هفته دفاع مقدس اكران مي شود
تهيه كننده فيلم سينمايي ضدصهيونيستي «شكارچي شنبه» با بيان اين كه پروانه نمايش فيلم صادر شده است، گفت: در نظر داريم اين فيلم را در هفته «دفاع مقدس» اكران كنيم.
محمد قهرماني مديرعامل موسسه شهيد آويني كه تهيه كنندگي فيلم سينمايي «شكارچي شنبه» را برعهده دارد در گفت وگو با توانا درخصوص آخرين وضعيت اكران اين فيلم، اظهار داشت: از آنجايي كه اين فيلم خواسته مسلمانان و جهان اسلام است، انتظار مي رود مسئولان و دست اندركاران به ويژه افرادي كه مي توانند در زمينه اكران، به ما كمك كنند تا اين فيلم ضدصهيونيستي اكران خوبي داشته باشد.
پيدا شدن نسخه كامل ديوان مفقود صائب تبريزي
عليرضا قزوه گفت: صائب تبريزي وقتي به هند مي رود كل ديوان خود را به نام ظفرخان مي كند كه متاسفانه آن نسخه گم شده بود و هيچ كدام از صائب شناسان ايران و هند از آن خبري نداشتند و من به صورت اتفاقي در هند موفق شدم آن نسخه را پيدا كنم.
به گزارش فارس، قزوه در شب تخصصي شعر كه در نوزدهمين نمايشگاه بين المللي قرآن كريم برگزار شد، اظهار داشت: خدا انگليسي ها را لعنت كند كه فاتحه زبان فارسي را در هند خواندند در غير اين صورت حدود يك ميليارد و 200 ميليون نفر در هند به زبان فارسي آشنا بودند. در حال حاضر زبان فارسي در عسرت و رنج به سر مي برد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14