(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30 مرداد 1390- شماره 20005

يادداشت خبرنگار
كمك 1500 ميلياردريالي نيكوكاران بابلي براي آزادي زندانيان
محققان پژوهشكده كشاورزي كرج كيت مولكولي ساختند
چشمه هاي آب عباس آباد نايين خشك شد
كشاورزان فارس 11 ميليارد و 74 ميليون تومان از دولت طلبكارند
تردد خودروهاي خارجي در منطقه آزاد انزلي آزاد شد
راه اندازي خط توليد تراكتور ام اف 240 در اروميه
رونمايي از كتاب پاسياد پسر خاك در قزوين
جاي خالي خط اتوبوس بين شهري در سميرم
مشكل فاضلاب در خوراسگان
كوتاه از ورزش شهرستانها



يادداشت خبرنگار

چشم انداز شهر همدان در مسلخ بي ضابطگي و رانت خواري!
وجود چشم اندازها و مناظر زيباي طبيعي در اطراف برخي شهرها به ويژه شهرهاي شلوغ و بزرگ، خود موهبتي عظيم محسوب مي شود.
مقايسه شهرهاي مناطق كوهستاني با شهرهاي موجود در مناطق كويري، ارزش چنين مواهبي را بيشتر نمايان مي سازد.
«همدان» نيز از جمله شهرهاي بزرگ كشور است كه با داشتن ويژگي هاي خاص اقليمي و جغرافيايي يعني واقع شدن در منطقه غرب و كوهستاني بودن اقليم آن، در دامنه كوه زيباي «الوند» جا خوش كرده و تا حدود زيادي از نعمت چشم اندازهاي زيباي طبيعي برخوردار است.
همين ويژگي سبب شده تا هنگام تردد در اكثر نقاط شهر، علاوه بر آسمان آبي (درصورت آلوده و غبارآلود نبودن هوا) بربالاي سر، چشم انداز زيبايي از كوه و دامنه هاي سرسبز آن در روبرو جلوه گري كند و حتي در فصل سرد زمستان قله پوشيده از برف الوند جلوه زيباتري نيز مي يابد.
همه اينها سبب شده تا همدان در كنار ويژگي هاي تاريخي و فرهنگي منحصر به فرد خود، در گردشگري طبيعي نيز حرف زيادي براي گفتن داشته باشد و يكي از سرآمدهاي كشور محسوب شود.
بدون شك حفظ اين چشم انداز زيباي شهر از وظايف مسئولان به ويژه استانداري، شهرداري و شوراي شهر است كه گاه مورد غفلت قرار مي گيرد.
از جمله مناظر ناموزوني كه اخيرا چشم را مي آزارد، احداث اولين ساختمان 19 طبقه شهر متعلق به تعاوني مسكن استانداري همدان در يكي از نقاط خوب و داراي چشم انداز واقع در بلوار بعثت مجاور ساختمان استانداري است كه علاوه بر به هم زدن سيماي كلي آن منطقه، به چشم انداز آن نيز آسيب مي رساند.
با ابراز تاسف بايد پرسيد كميسيون ماده 5 كه به رياست استاندار وقت و عضويت رئيس شوراي شهر، شهردار، رئيس سازمان مسكن و شهرسازي و برخي از ادارات تشكيل مي شود چگونه به خود اجازه داده كه مجوز احداث چنين ساختمان مرتفعي را در مكان مذكور صادر كند؟
آيا صدور چنين مجوزي شائبه رانت خواري تعاوني مسكن استانداري همدان از كميسيون ماده 5 كه استاندار و برخي از روساي ادارات در آن عضو هستند به ذهن متبادر نمي كند؟!
حفظ چهره شهر و جلوگيري از تعدي به حقوق شهروندان دراين زمينه، يكي از مهم ترين وظايف مسئولان است كه غفلت از آن، آينده شهر را نيز تحت تاثير قرار خواهد داد كه متاسفانه در پايتخت فرهنگي ايران زمين اين خطر از مرحله اي تصور به واقعيت نزديك و درحال نزديك تر شدن است. چرا كه صدور يك فقره مجوز جهت احداث چنين بنايي، بدون شك صدور مجوزهاي بعدي را درپي خواهد داشت و احتمال سرايت آن به ديگر نقاط مشابه شهر نيز دور از انتظار نخواهد بود.
با چنين وضعيتي، بايد اذعان داشت كه تا چند سال ديگر شهر چشم انداز طبيعي خود را از دست مي دهد و به جاي جلوه گيري كوه و دشت و دامنه هاي آن مقابل ديدگانمان، چشمان شهروندان به جمال سنگ و آجر و سيمان و ساختمان هاي بي جان و بي روح روشن خواهد شد.
به علاوه تعدي به حقوق شهروندي در اين پروژه كاملا روشن و واضح بوده و حتي جمعي از ساكنان محله مذكور كه احداث برج 19 طبقه كاملا نقطه ديد و چشم انداز منازل شان را از بين برده، به طرح شكايت در دادگستري نيز پرداخته اند.
هرچند صدور اين مجوز در كميسيون ماده پنج در زمان فعاليت دوره دوم شوراي اسلامي شهر روي داده است اما، به نظر مي رسد عمل به ضرب المثل «جلوي ضرر را از هرجا بگيري منفعت است» در اين خصوص كاملا مصداق داشته باشد و لذا انتظار آن است كه شهرداري در زمينه صدور مجوزهاي ساخت وساز با دقت و وسواس بيشتري عمل كرده و شوراي شهر نيز نظارت كافي را داشته باشند.
به علاوه عدم وجود ضوابط بلند مرتبه سازي در قوانين و مقررات مربوط به شهرسازي در همدان موضوع بسيار مهمي است كه در پس آن تخلفاتي از اين دست با ظاهر قانوني، انجام مي گيرد. حال سرعت عمل شوراي شهر در بررسي و تصويب چنين ضوابطي مي تواند اجازه تخلف را از سوء استفاده كنندگان بگيرد.
همدان- خبرنگار كيهان

 



درجشن گلريزان صورت گرفت
كمك 1500 ميلياردريالي نيكوكاران بابلي براي آزادي زندانيان

بابل -خبرنگاركيهان:
درمراسم گلريزاني كه توسط مردم نيكوكار بابل برپا شد مبلغ 1500 ميليارد ريال براي آزادي زندانيان اين شهرستان جمع آوري شد.
دراين مراسم كه با حضور شماري از نيكوكاران و برخي از مسئولان برگزار شد؛ رئيس دادگستري بابل گفت: مردم بابل از دير باز از پيشقدمان درامر نيكوكاري بوده اند. وي ادامه داد نيكوكاران با عمل نيكوي خود در ماه مبارك رمضان خالصانه به كمك افراد نيازمند در زندان كه داراي جرائم غيرعمد هستند مي شتابند.
همچنين در ادامه اين مراسم رئيس اداره زندان بابل گفت: اين جشن براي دومين بار در بابل برگزار مي شود؛ كه درسال گذشته نيكوكاران اين شهرستان مبلغ يك ميليارد ريال براي آزادي زندانيان غير عمد كمك كردند.
ناصر بابازاده افزود: براي آزادي كل زندانيان غير عمد بابلي كه شامل تصادفات، نفقه، چك مي باشد؛ مبلغ 350 ميليارد ريال اعتبار نياز است. رئيس زندانيان بابل همچنين گفت: علاوه بر كمك هاي مردمي كه در جشن نيكوكاري جمع آوري مي شود دريك سال اخير نيز نيكوكاران بابلي 600 ميليون ريال به انجمن حمايت از زندانيان بابل كمك كرده اند.

 



محققان پژوهشكده كشاورزي كرج كيت مولكولي ساختند

كرج -خبرنگاركيهان:
معاون برنامه ريزي و پشتيباني پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي ايران مستقر در كرج از طراحي و ساخت كيت مولكولي براي تعيين هويت ژنتيكي محصولات باغي كشور توسط محققان اين مركز تحقيقاتي خبر داد.
محسن مردي با اعلام اين خبر گفت: با استفاده از اين كيت ها علاوه بر توليد نهال اصيل و گواهي شده، شناسايي دقيق ارقام مورد نظر در تمام مراحل رشد در مدت كوتاهي امكان پذير است.
معاون برنامه ريزي و پشتيباني پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي ايران افزود: ازكاربردهاي برجسته اين كيت مولكولي امكان شناسايي، جداسازي و ثبت بين المللي گونه هاي گياهي بومي ايران در جهان است.
وي اظهارداشت: با واگذاري اين كيت ها به بخش خصوصي و ايجاد شبكه آزمايشگاهي تشخيص هويت گياهان باغي، امكان ايجاد باغ هاي يكنواخت و مناسب براي مناطق مختلف كشور فراهم خواهد شد.
مردي خاطرنشان كرد: اكنون به دليل وجود زيرساخت مناسب نيروي انساني متخصص و تجهيزات بسيار پيشرفته امكان انگشت نگاري «DNA» ارقام مهم باغي ايران در پژوهشكده بيوتكنولوژي كشاورزي ايران به منظور تهيه كيت هاي مولكولي تشخيص سريع اصالت ژنتيكي ارقام باغي ميسر شده است.

 



چشمه هاي آب عباس آباد نايين خشك شد

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مديركل ستاد مديريت بحران استان اصفهان گفت: چشمه هاي آب منطقه حفاظت شده عباس آباد نايين در شرق استان اصفهان به دليل كاهش بارش هاي جوي خشك شده است.
منصور شيشه فروش با بيان اينكه منطقه عباس آباد نايين منطقه حفاظت شده جهاني است، افزود: متاسفانه اين منطقه به دليل نبود بارندگي از نظر پوشش گياهي و علوفه با مشكل مواجه شده است.
وي با اشاره به اينكه در منطقه عباس آباد با وسعت 400 هزار هكتار، حدود 32 گونه جانوري زيست مي كنند، گفت: اين منطقه زيستگاه اصلي گونه كمياب يوز ايراني است.
مديركل ستاد مديريت بحران استان اصفهان افزود: قرار است كه تامين آب براي اين منطقه به صورت سيار انجام و بودجه اي از اعتبارات خشكسالي استان براي آن پيش بيني شود.
وي به تشكيل ستاد پايش خشكسالي براي اين منطقه اشاره كرد و گفت: به دليل كاهش بارندگي، ميزان بارندگي سال زراعي جاري اين شهرستان 61 ميليمتر بوده كه يكي از خشك ترين شهرستان هاي استان محسوب مي شود.
وي اضافه كرد: وضعيت منابع آب هاي زيرزميني نيز در نايين به شدت افت كرده و تا 10 متر كاهش داشته است و باعث شده تا بيشتر چاه ها، قنوات و چشمه ها خشك شوند.

 



كشاورزان فارس 11 ميليارد و 74 ميليون تومان از دولت طلبكارند

شيراز -خبرنگاركيهان:
كشاورزان استان فارس 110ميليارد و 741 ميليون ريال بابت خريد تضميني گندم و كلزا از دولت طلبكارند.
«ابراهيم معتمدي» مديرعامل شركت تعاوني كشاورزي توليدكنندگان دانه هاي روغني فارس با اعلام اين خبر گفت: درسال زراعي جاري تاكنون،كشاورزان استان 885 هزار و 468 تن گندم از طريق خريد تضميني به دولت تحويل داده اند كه از اين ميزان 463 هزار و 468 تن به شركت غله و خدمات بازرگاني و مابقي به اتحاديه تعاون روستايي تحويل داده شده است.
وي اظهار داشت: دولت بابت تحويل اين گندم ها هنوز 105 ميليارد و 741 ميليون ريال به كشاورزان استان بدهكار است و اين بدهي تاكنون به كشاورزان پرداخت نشده است.
وي به خريد تضميني كلزا از سوي دولت اشاره كرد و افزود: دولت تاكنون دو هزار و 220 تن كلزا به ميزان 14ميليارد و 430 ميليون ريال از كشاورزان فارس خريداري كرده كه 65 درصد از اين مبلغ به كشاورزان پرداخت شده است و كشاورزان استان هنوز 5 ميليارد ريال بابت فروش كلزا از دولت طلبكارند.

 



تردد خودروهاي خارجي در منطقه آزاد انزلي آزاد شد

رشت- خبرنگار كيهان:
مجوز تردد خودرو با پلاك منطقه آزاد انزلي كه از مصوبات دور سوم سفرهاي استاني هيئت دولت به گيلان است در مراحل اجرا قرار گرفته است.
مديرروابط عمومي و امور بين الملل سازمان منطقه آزاد انزلي با بيان اين خبر افزود: دراين راستا تاكنون جلسات متعددي با مسئولان استانداري شوراي ترافيك استان، مسئولان گمرك و مركز امور مناطق آزاد برگزار شد و راهكارهاي عملياتي شدن اين مصوبه مورد بحث و بررسي قرار گرفت.
وي با اعلام اينكه مصوبه مذكور درحال حاضر مراحل پاياني اخذ مجوزهاي لازم قانوني را براي اجرايي شدن پشت سر مي گذارد گفت: در آينده نزديك با ايجاد بسترهاي لازم ترخيص خودروهاي خارجي با پلاك منطقه آزاد انزلي آغاز خواهد شد.
وي يادآور شد: در همين ارتباط كار تمام اشخاص حقيقي يا حقوقي كه تحت عناوين مختلف اقدام به ثبت نام نموده يا ادعاي ورود خودروهاي خارجي را داشته و دارند كاملا غيرقانوني و فاقد هرگونه مجوز از سوي سازمان منطقه آزادانزلي بوده و در صورت مشاهده موضوع از طريق مراجع ذي صلاح پيگيري مي شود.
گفتني است مصوبه مجوز تردد خودرو با پلاك منطقه آزاد انزلي از مصوبات مهم دور سوم سفرهاي استاني هيئت دولت است كه براساس آن مجوز تردد خودروهاي خارجي با پلاك اين منطقه تا شعاع 50 كيلومتر از مرزهاي آن صادر مي شود كه در توسعه گردشگري و اقتصادي استان تاثيرگذار است.

 



راه اندازي خط توليد تراكتور ام اف 240 در اروميه

اروميه- خبرنگار كيهان:
خط توليد تراكتور ام اف 240 شركت تراكتورسازي اروميه راه اندازي شد.
به گفته مديرعامل شركت تراكتورسازي اروميه اين خط به همت مهندسان و كاركنان اين شركت در مدت يك ماه طراحي و راه اندازي شده است و تاكنون 72 دستگاه تراكتور از توليدات آن به كشور سريلانكا و 200 دستگاه هم به افغانستان صادر شده است.
مهندس نوروزي افزود: زمينه صادرات 500 دستگاه از اين نوع تراكتور هم به سوريه فراهم شده است كه از محل صادرات به اين كشور 11 ميليون دلار ارز عايد كشورمان مي شود.
وي با اعلام اينكه اين تراكتور با 47 اسب بخار قدرت داراي كارايي و قدرت مانور بيشتري است گفت: تاكنون تمام توليدات اين نوع تراكتور به خارج از كشور صادر شده است و در آينده نزديك به قيمت 120 تا 150 ميليون ريال در داخل كشور هم عرضه خواهد شد.
وي با اشاره به اينكه ظرفيت توليد در شركت تراكتورسازي اروميه در سال جاري نسبت به سال گذشته 5 برابر مي شود افزود: با توليد سالانه 5 هزار دستگاه انواع تراكتور گروه 900 كمر شكن باغي و 240 زراعي اين واحد توليدي و صنعتي به قطب تراكتورسازي كشور تبديل خواهد شد.
نوروزي ادامه داد: علاوه بر توليد انواع تراكتور با همكاري بخش خصوصي سالانه يك هزار دستگاه انواع ادوات كشاورزي از قبيل گاوآهن- سم پاش و بالابر باغي هم در اين شركت توليد مي شود.

 



رونمايي از كتاب پاسياد پسر خاك در قزوين

قزوين -خبرنگاركيهان:
كتاب زندگي نامه حجت الاسلام والمسلمين سيد علي اكبر ابوترابي با نام «پاسياد پسرخاك» در مراسمي با حضور رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي كشور و امام جمعه قزوين رونمايي شد.
درمراسمي كه با حضور آيت الله باريك بين نماينده ولي فقيه و امام جمعه قزوين، مومني شريف رئيس حوزه هنري سازمان تبليغات اسلامي كشور، حجت الاسلام ابوترابي فرد نماينده مردم قزوين در مجلس شوراي اسلامي و جمعي از مديران دستگاههاي اجرايي و خانواده شهدا در سالن اجتماعات تبليغات اسلامي قزوين برگزار شد ازكتاب پاسياد پسرخاك رونمايي شد.
اين كتاب كه زندگينامه و زمانه حجت الاسلام سيد علي اكبر ابوترابي فرد سيد آزادگان كشور است در شش فصل تنظيم شده و در 456 صفحه به رشته نگارش درآمده است.
كتاب پاسياد پسر خاك توسط محمد قبادي در مدت پنج سال جمع آوري و به نگارش درآمده و در يك هزار و 100نسخه چاپ شده است.
پيش گفتار، مقدمه معرفي و بررسي منابع، دوران پيش از انقلاب شامل وضعيت خانوادگي، تولد، تحصيل و فعاليت سياسي، دوران تحصيل درمشهد مقدس، آشنايي با شهيد اندرزگو، دوران پس از انقلاب و زمان جنگ، دوران اسارت، نمايندگي مجلس و در گذشت، حضور دركميته استقبال حضرت امام، اسارت در زندانهاي عراق و خاطرات زمان آزادي از مهم ترين بخش هاي كتاب پاسياد پسر خاك است.
چاپ اول اين كتاب در دي ماه سال 88 در 2هزار و 500 نسخه وارد بازار شد كه مورد استقبال مردم قرارگرفت.

 



جاي خالي خط اتوبوس بين شهري در سميرم

جمعي از اهالي سميرم با مراجعه به دفتر نمايندگي روزنامه كيهان در اين شهرستان خواستار راه اندازي ناوگان حمل و نقل عمومي در قالب خطوط اتوبوس بين شهري شدند.
اين افراد با امضاي طوماري اظهار داشتند از آنجا كه اعتصاب نابهنگام رانندگان مسافربرهاي شهر، عدم وظيفه شناسي رانندگان اين وسايل و افزايش هزينه رفت و آمد انگيزه استفاده از تاكسي هاي مسافربر را كاهش داده و مشكلاتي را براي شهروندان سميرمي به همراه داشته است، لذا از مسئولان شهري خواستار راه اندازي خطوط اتوبوس بين شهري و فعال سازي اتوبوس ها در نقاط پرتردد شهر شدند. اين در حالي است كه اكنون يك مؤسسه خصوصي در اين شهرستان فعال است كه جوابگو مسافران نمي باشد.
خبرنگار كيهان در سميرم

 



مشكل فاضلاب در خوراسگان

با توجه به بهره برداري از شبكه فاضلاب شهرستان خوراسگان (منطقه غربي) از توابع استان اصفهان طي سال هاي اخير متاسفانه وجود حيوانات موذي همچون سوسك و موش كه از اين فاضلاب ناشي شده مشكلات جدي را براي شهروندان و به ويژه كودكان به لحاظ سلامت و بهداشت ايجاد كرده كه انتظار مي رود مسئولان حوزه شهري در اين رابطه اقدام جدي به عمل آورند.
خوراسگان- خبرنگار كيهان

 



كوتاه از ورزش شهرستانها

پايان مسابقات اسكواش
زنجان- خبرنگار كيهان: مسابقات اسكواش جام رمضان كه با حضور 26 ورزشكار در دو رده سني زير 13 و 15 سال و زير 17 و 19 سال در خانه اسكواش زنجان برگزار شد. در پايان اين مسابقات در رده سني زير 19 و 17 سال هيراد صفري، مهدي مهديخاني و سعيد رضايي به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب كردند. همچنين در رده سني زير 15و 13 سال، محمد جواد بيات، سينا افشاري و مسعود جوادي به ترتيب عنوان هاي اول تا سوم را از آن خود كردند.
حضور ووشوكاران زنجاني در تيم ملي
¤ تيم ملي جوانان ووشو ايران به سرمربيگري رامين موحدنيا از زنجان و با حضور دو ووشوكار برجسته زنجاني عازم مسابقات آسيايي شانگهاي چين شد.
اين رقابت ها با حضور ووشوكاران ساير كشورهاي آسيايي در شانگهاي چين برگزار مي شود كه در تركيب تيم ملي ايران دو تن از ورزشكاران نام آور استان زنجان به همراه سرمربي زنجاني عازم اين رقابتها مي شوند كه رضا سبحاني در رده سني جوانان در وزن 52- كيلوگرم در بخش ساندا و اميرحسين سلطاني در رده سني نونهالان در بخش تالو، فرم «چانگ چوان و دائوشو» به مصاف حريفان خود مي روند.
بناب ميزبان واليبال ساحلي كشور
بناب- خبرنگار كيهان: رئيس هيئت واليبال بناب از آمادگي كامل اين شهرستان براي ميزباني هشتمين دوره مسابقات واليبال ساحلي قهرماني كشور خبر داد.
رسول پور عبدالصمد افزود:اين رقابتها تحت عنوان «گراميداشت يادواره سرداران شهيد آذربايجان» از 16 الي 18 شهريور ماه جاري به مدت 3 روز در زمين هاي ساحلي بناب برگزار خواهد شد.
وي از ثبت ميزباني شهرستان بناب براي رقابتهاي ساحلي واليبال در تقويم ورزشي فدراسيون واليبال كشور خبر داد و اضافه كرد: در اين رقابتها 25 تيم از استانهاي مختلف كشور به علاوه سه تيم از شهرستان بناب حضور خواهند يافت.
وي خاطرنشان كرد: در هشتمين دوره مسابقات واليبال ساحلي قهرماني كشور براي تيم هاي برتر 80 ميليون ريال جايزه نقدي در نظر گرفته شده است.
رايگان شدن صدور عوارض احداث سالن ورزشي
بابل- خبرنگار كيهان: رئيس شوراي اسلامي شهر بابل از رايگان شدن صدور عوارض احداث سالن هاي ورزشي در اين شهر خبر داد.
حسن فلاح افزود: شواي اسلامي شهر بابل در حال تدوين آيين نامه اي براي حمايت و تشويق ورزشكاران و نخبگان علمي بابل است كه تمامي نام آوران بابلي مورد تجليل و تكريم و حمايت قرار خواهند گرفت.
وي گفت: حق ورزش بابل از سوي اداره كل تربيت بدني استان و كشور ضايع شده است و واقعا آن حمايتي كه حق ورزشكاران بابل است در حق آنان بعمل نيامده است.
رئيس شوراي اسلامي شهر بابل گفت: در امر ورزش بجاي اينكه همه انتقاد را متوجه متوليان اصلي ورزش بكنند متاسفانه متوجه نهادي مي كنند كه متولي اصلي ورزش نمي باشد.
وي از تلاش هاي رئيس هيئت فوتبال شهرستان بابل كه داراي عملكرد موفق بوده است تقدير كرد.
برپايي مسابقات فوتبال بين عشاير
مهديشهر- خبرنگار كيهان: عباس صباغيان مسئول تربيت بدني شجره طيبه صالحين حوزه بسيج عشاير مهديشهر از برگزاري مسابقات فوتبال حلقه هاي معرفتي بسيج عشايري در اين شهر خبر داد.
وي افزود: اين مسابقات با حضور شش تيم در سطح نوجوانان و در طول سه هفته در زمين چمن اداره آموزش و پرورش شهرستان مهديشهر برگزار شد.
مسئول تربيت بدني شجره طيبه صالحين افزود: در پايان اين مسابقات تيم هاي سيام، مرصاد 2، مرصاد 1 به ترتيب مقام هاي اول تا سوم را كسب و سيدحسن حسيني از تيم مرصاد 1 به عنوان بازيكن اخلاق معرفي شد.
وي تصريح كرد: اين مسابقات با همكاري بسيج عشايري و دارالقرآن مهديشهر برگزار و در پايان به تيم هاي منتخب هدايايي اهدا شد.
خوراسگان قهرمان كشتي استان اصفهان
خوراسگان- خبرنگار كيهان: يك دوره مسابقه كشتي يادواره شهداي خوراسگان با حضور تيم هاي دستگرد، خوراسگان، خميني شهر، جمگردان و زرين شهر در اين شهر برگزار شد. در اين مسابقات كه با حضور 150 كشتي گير برگزار شد تيم خوراسگان مقام اول را كسب كرد و تيم هاي خميني شهر و دستگرد به ترتيب دوم و سوم شدند.
بهره برداري از زمين چمن مصنوعي
كاشان- خبرنگار كيهان: همزمان با ساخت زمين چمن طبيعي باشگاه ورزشي اميركبير نوش آباد، نخستين زمين چمن مصنوعي فوتبال اين شهر از توابع شهرستان آران و بيدگل با مشاركت بخش خصوصي افتتاح شد.
اين زمين چمن مصنوعي از سوي شهرداري نوش آباد و با سرمايه گذاري يك ميليارد و 200 ميليون ريالي بخش خصوصي به بهره برداري رسيد.
اميركبير، قهرمان كشتي باشگاه هاي كاشان
كاشان- خبرنگار كيهان: تيم كشتي اميركبير قهرمان رقابت هاي كشتي قهرماني باشگاه هاي كاشان انتخابي مسابقات استان اصفهان شد. در اين رقابت ها 160 كشتي گير از 5 باشگاه در 4 رده سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سالن ورزشي جهان پهلوان تختي كاشان شركت داشتند.
در پايان اين مسابقات و در مجموع امتيازات تيمي، تيم اميركبير كاشان با 314 امتياز به مقام قهرماني رسيد، و تيم هاي «حربن رياحي» و جهان پهلوان تختي با 4/2 و 102 امتياز مقام هاي دوم و سوم را كسب كردند.
صعود به قله آرارات
بناب- خبرنگار كيهان: با همكاري هيئت كوهنوردي بناب تعداد 15 نفر از كوهنوردان اين شهرستان به قله 5140 متري آرارات در كشور تركيه صعود كردند و پرچم جمهوري اسلامي ايران را در آن قله به اهتزاز درآوردند.
در اين صعود رقيه پورفتاح، عظيمه محمددوست، فاطمه وحداني و رسول شكوريان، حميد آذر، رحمان خداوردي زاده، فريدون وحداني، بهرام قم آبادي، يونس مظلوم، محمد سعيدي، رحمان بدلي، احد منفردفام، احمد طاهري، داريوش سلطاني به سرپرستي عليرضا كشاورزي شركت داشتند.
درخشش كاراته كاران درچه
درچه- خبرنگار كيهان: دوازدهمين دوره مسابقات قهرماني كاراته كا كشور يادواره مرحوم علي شاطرزاده به ميزباني استان مازندران طي دو روز برگزار شد.
در اين مسابقات تعداد 9 نفر از كاراته كاران باشگاه كاراته ذوالفقار درچه در اين مسابقات شركت كردند كه در مجموع موفق به كسب 6 مدال شدند.
فتح قله علم كوه
اسفراين- خبرنگار كيهان: گروه كوهنوردي مجتمع صنعتي اسفراين در روزهاي چهارم و پنجم مرداد ماه جاري در قالب يك تيم 11 نفره موفق شد قله علم كوه را فتح و پرچم مجتمع صنعتي اسفراين را بر فراز قله به اهتزاز درآوردند.
حسن رحيمي مقدم، عليرضا قلعه نوي، مهدي ساعدي، احمد شاكري، يوسف كهنسال، حسن محمودي، حسن شافعي، حميد شريفي، مهدي قيصر كوشكي، محمد رضايي و عنايت الله عطايي اين گروه را همراهي مي كردند.
آغاز واليبال جام رمضان
فيروزآباد فارس- خبرنگار كيهان: مسابقات واليبال جام رمضان با شركت 7 تيم توسط حوزه اداري بسيج و اصناف سپاه ناحيه فيروزآباد و با همكاري اداره تربيت بدني و هيئت واليبال اين شهر آغاز شد. اين مسابقات هر شب در سالن ورزشي قاسم بن الحسن(ع) اين شهر به صورت دوره اي ادامه دارد.
آغاز مسابقات فوتسال در فيروزآباد
¤ مسابقات فوتسال جام رمضان فيروزآباد فارس با شركت 47 تيم در رده هاي مختلف شامل 20 تيم بزرگسالان، 8 تيم جوانان، 7 تيم نوجوانان و 12 تيم نونهالان در سالن ورزشي مجموعه انقلاب اين شهر به جريان درآمد. اين مسابقات با استقبال فراوان علاقه مندان به ورزش فوتسال روبه رو شد.
درخشش دونده آران وبيدگل
كاشان- خبرنگار كيهان: دونده آران و بيدگلي در رشته پرتاب ديسك نايب قهرمان دانش آموزان جهان در كشور لهستان شد.
دراين رقابت ها حميدرضا حجتي مقدم در رشته پرتاب ديسك 5/1كيلوگرمي بين مدرسه اي با كسب 76 امتياز مقام دوم را بدست آورد.
دوچرخه سواري در كوههاي كركس
¤ دوچرخه سوار آران و بيدگلي در ارتفاع 3هزار و 895 متري رشته كوه هاي كركس كاشان ركاب زد. علي محمد خاكدوست با دوچرخه سواري در مسير 15 كيلومتري شهرستان آران و بيدگل تا دامنه جنوبي كوه هاي كركس را پيمود و با حمل دوچرخه به ارتفاع 3895متري اقدام به دوچرخه سواري در منطقه مسطح كوهستان نمود.
تهران، قهرمان تورنمنت آران و بيدگل
¤ مسابقات فوتسال تورنمنت 4 جانبه سردار شهيد قاسم عربيان آران و بيدگل با قهرماني تيم فوتسال تهران به پايان رسيد.
در ديدار پاياني اين رقابت ها كه در آن 4 تيم منتخب تهران، كاشان، نوش آباد و آران و بيدگل حضور داشتند، تيم منتخب تهران با نتيجه 6 بر 3 بر تيم منتخب آران و بيدگل غلبه كرد و به مقام قهرماني رسيد، تيم كاشان دراين مسابقات سوم شد.
برتري تكواندوكاران بسيجي
¤ تيم تكواندو پايگاه بسيج حضرت محمد رسول الله(ص) مشكات از توابع شهرستان كاشان در رقابت هاي تكواندو بسيجيان اين شهرستان 6 طلا، 1 نقره و 8 برنز را از آن خود كرد.
اين مسابقات با حضور 140تكواندوكار بسيجي در قالب 14 تيم در رده هاي سني بزرگسالان، جوانان، نونهالان وخردسالان در سالن شهداي بسيج كاشان برگزار شد.
برگزاري مسابقات ورزشي
¤ مسابقات ورزشي كاركنان دانشگاه هاي فني و حرفه اي كشور 12 تا 18 شهريور در دانشگاه فني و حرفه اي مشهد و در 4 رشته فوتسال، واليبال، شطرنج و تنيس روي ميز برگزار مي شود.
تيم فوتسال كاركنان دانشگاه فني و حرفه اي كاشان (شهيد رجايي) به نمايندگي از استان اصفهان به همراه تيم هاي واليبال و تنيس روي ميز دراين مسابقات شركت خواهند داشت.
معرفي بانوان بدمينتون باز
اراك- خبرنگار كيهان: مسابقات بدمينتون انتخابي نونهالان و نوجوانان بانوان استان مركزي با هدف شناخت نفرات برتر در شهرستان خمين برگزار شد.
دراين دوره از مسابقات، فاطمه صليب از ساوه، فائزه فرحي از ساوه و حنانه محمد زماني از آشتيان به ترتيب عناوين اول تا سوم را بدست آوردند.
معرفي تنيس بازان برتر استان مركزي
اراك خبرنگار كيهان : مسابقات تنيس روي ميز انتخابي نونهالان استان مركزي، با شركت 29 ورزشكار در اراك برگزار شد.
در اين دوره از مسابقات عليرضا آبايي از اراك مقام نخست را كسب كرد، اميرحسين ساداتي از خمين در جايگاه دوم قرار گرفت و عليرضا عباسي از تفرش هم سوم شد.
خندابي ها قهرمان كونگ فو
¤ مسابقات كونگ فو انتخابي استان مركزي با شركت 250 ورزشكار در چهار رده سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در سالن شهداي خنداب برگزار شد. در اين دوره از مسابقات در هر چهار رده سني تيم شهرداري خنداب قهرمان شد و تيمهاي شازند و اراك دوم و سوم شدند.
رقابت بانوان كاراته كار استان مركزي
¤ مسابقات كاراته كنترل و غيركنترل انتخابي بانوان استان مركزي با شركت 150 كاراته كار در چهار رده سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در اراك برگزار شد.
در كاتا نونهال، ياسمن احدي از رفاه كارگران، در كاتا نوجوانان بالاي قهوه اي فاطمه احمدي از شازند، كاتا جوانان زيرقهوه اي، فاطمه عليخاني از محلات، كاتا جوانان بالاي قهوه اي، فاطمه غريب از پاس، در كاتا بزرگسالان زيرقهوه اي، زهرا زارعي از زرنديه و در كاتا بزرگسالان بالاي قهوه اي، وحيد اكبري از رفاه كارگران عناوين نخست را كسب كردند.
معرفي دو مسئول ورزشي استان مركزي
¤ طي حكمي از سوي رئيس هيئت ورزشهاي روستايي و عشايري استان مركزي، هادي خالقي به عنوان رئيس هيئت ورزشهاي روستايي و عشايري شهرستان ساوه منصوب و مشغول به كار شد. همچنين طي حكمي از سوي رئيس هيئت ورزش هاي ناشنوايان استان مركزي، جواد معصومي به عنوان رئيس هيئت ورزش هاي ناشنوايان اراك منصوب و مشغول به كار شد.
برگزاري همايش پياده روي
وزوان- خبرنگار كيهان: اولين همايش پياده روي خانوادگي در شهر وزوان به همت شهرداري و همكاري شوراي اسلامي اين شهر برگزار شد. در اين برنامه گروه سني مختلف از خردسال تا كهنسال حضور پرشوري داشتند و در پايان مراسم نيز به قيد قرعه به تعدادي از شركت كنندگان جوايز نفيسي اهدا شد.

برگزاري مسابقه شطرنج
اراك- خبرنگار كيهان: نخستين دوره مسابقات شطرنج اوپن (آزاد) كشور در خمين برگزار مي شود. اين مسابقات به مناسبت سالگرد فتواي تاريخي امام خميني مبني بر حلال بودن بازي شطرنج در تاريخ 19 شهريورماه سال 67 با همكاري فدراسيون شطرنج و هيئت شطرنج استان مركزي و خمين برگزار مي شود.
شركت در اين مسابقات براي همگان آزاد است و 200 نفر شطرنج باز از 18 تا 23 شهريورماه سال جاري در اين مسابقه شركت خواهند كرد.

شاهرود قهرمان مسابقات كيك بوكسينگ بانوان استان سمنان شد
شاهرود- خبرنگار كيهان:
اولين دوره مسابقات كيك بوكسينگ بانوان استان سمنان و انتخابي تيم استان برگزار شد.
اين مسابقات با حضور تيمهايي از بسطام، بكران و دو تيم از شاهرود و دو تيم از گرمسار در رده سني نونهالان، نوجوانان، جوانان و بزرگسالان در شهرستان شاهرود برگزار شد. تيمهاي شهرستان شاهرود به مربيگري معصومه عرب اسدي و سرپرستي فتانه مظفري با 13 مدال طلا اول و گرمسار با 7 مدال دوم شد. زهرا رفعتي، فاطمه رفعتي، زهرا حاج محمدي از رده سني نونهالان و سميه خنجري، نفيسه غلامي، فاطمه رستمي، فاطمه گندمي از رده سني نوجوانان و زينب رسولي، مريم عرب اسدي، فاطمه رجبي، پرستو روشن زاده از رده سني جوانان و مهديه احمدي، سكينه ميرزايي، از رده سني بزرگسالان به عنوان نفرات برگزيده اين استان براي شركت در مسابقات كشوري انتخاب شدند. در ضمن فاطمه رفعتي از تيم نونهالان شاهرود
به عنوان خوش تكنيك ترين و بهترين فايتر اين دوره از مسابقات انتخاب شد.

آذرماه سال جاري
رقابت هاي بين المللي آليش در گنبدكاووس برگزار مي شود

گنبدكاووس- خبرنگار كيهان:
رقابت هاي بين المللي آليش همزمان با هفته بسيج آذرماه سال جاري با حضور 8 تيم داخلي و خارجي برگزار مي شود.
به پيشنهاد ناحيه مقاومت بسيج شهرستان اولين دوره رقابت هاي آليش بين المللي «جام مختومقلي فراغي» در آذرماه سال جاري به مناسبت گراميداشت هفته بسيج با حضور 8 تيم خارجي و دو تيم داخلي به ميزباني گنبدكاووس برگزار خواهد شد.
فرماندار گنبدكاووس و رئيس ستاد برگزاري تورنمنت بين المللي آليش «جام مختومقلي» به مناسبت بزرگداشت هفته بسيج در اولين جلسه رسمي ستاد برگزاري اين رقابتها از مسئولين خواست براي هرچه بهتر برگزار شدن اين مسابقات از تمام ظرفيت هاي شهرستان استفاده كنند.
حيدرعلي احمدي در اولين جلسه رسمي ستاد برگزاري اين رقابت ها ضمن تمجيد از توجه و رويكرد ويژه سپاه به مسائل فرهنگي گفت: براي استفاده از موقعيت ويژه اي كه نصيب شهرستان شده است بايد همه مسئولان شهرستان براي برگزاري هرچه بهتر اين رقابت ها استفاده كنند.
فرماندار گنبد افزود: بهترين راه مقابله با جنگ نرم دشمنان اسلام و ايران روي آوردن به مسائل فرهنگي و ورزشي و تقويت بنيه فرهنگي جوانان است و خوشبختانه سپاه و بسيج همچون هميشه در اين راه نيز پيشگام شده اند.
وي اظهار داشت: شاعر نامدار «مختومقلي فراغي» با وجود اينكه تركمن بوده است ولي به هيچ وجه به يك قوميت تعلق ندارد و نماد وحدت قوميت هاي مختلف در استان گلستان است.
فرماندار گنبد گفت: برگزاري اين تورنمنت در ايام مبارك هفته بسيج و به نام جام «مختومقلي فراغي» بهترين فرصت براي شهرستان گنبدكاووس است تا در كنار معرفي قابليت هاي مختلف شهرستان از نظر فرهنگي و گردشگري بتوانيم توانائي هاي شهرمان را در برگزاري اين گونه رويدادها نشان دهيم.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14