(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30 مرداد 1390- شماره 20005

قصور شهرداري ها در نظارت بر ساخت و سازهاي غيرمجاز
جزئيات اعزام به خدمت مشمولان ديپلم و زير ديپلم
5/1ميليون نمازگزار در خانه خدا
پرستاران حق جذب دريافت مي كنند
زمان ثبت نام دوره هاي كارداني ترمي و پودماني علمي كاربردي اعلام شد
وزارت بهداشت خبر داد وجود مشكل نيترات در مناطق خارج از آبفا
تكليف اجراي پزشك خانواده درشهرها مشخص نيست
جاغرق خبر داد اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد آزاد در نيمه دوم شهريور
هواي تهران ناسالم شد
هشدار ستاد ديه درباره مهريه بال مگس و پودر پياز!
نتايج آزمون هاي كارشناسي ارشد و ناپيوسته پيام نور اعلام شد
معاون ستاد ديه كشور خبر داد آزادي 126 زنداني زن جرائم غيرعمد
با موافقت شوراي عالي ترافيك موتورسيكلت هاي برقي وارد مي شوند
ممنوعيت فروش آدامس هاي محرك جنسي در داروخانه ها
ابوالقاسمي:وضعيت بيمارستان و اورژانس ها خجالت آور است
خودروهاي عمومي سرويس مدرسه مي شوند



قصور شهرداري ها در نظارت بر ساخت و سازهاي غيرمجاز

معاون شهرداري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور گفت: قصور شهرداري ها در نظارت و ضعف در قوانين موجود از دلايل بروز ساخت و سازهاي غيرمجاز و تشكيل پرونده در كميسيون ماده 100 است.
حميدرضا صارمي در رابطه با آراي صادره كميسيون ماده100 در اجرا نشدن حكم تخريب بسياري از موارد اظهار داشت: مدت ها است كه موضوع ساخت و سازهاي غيرمجاز در كشور به عنوان يك معضل است و دليل آن نيز اين است كه قوانين جوابگوي جلوگيري از ساخت و سازهاي غيرمجاز نيست.
وي افزود: بايد ديد چرا 300 الي 400 هزار آراي كشوري در رابطه با تخريب ساخت و سازهاي غيرمجاز قابل اجرا نيست در واقع لازم است بدانيم چرا تا اين ميزان ساخت و ساز غيرمجاز رخ مي دهد.
معاون شهرداري هاي سازمان شهرداري ها و دهياري هاي كشور تصريح كرد: چندين بار طرح ها و لوايحي به مجلس شوراي اسلامي ارائه شده تا طي آن ساخت و ساز غيرمجاز جرم تلقي شود ولي در حال حاضر اين امر تخلف محسوب مي شود. بنابراين به دليل اينكه ابزار كارآمدي در اختيار شهرداري براي جلوگيري از ساخت و ساز غيرمجاز وجود ندارد شرايط رخ داد اين امر را تشديد مي كند.

 



جزئيات اعزام به خدمت مشمولان ديپلم و زير ديپلم

سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي در اطلاعيه اي زمان اعزام به خدمت مشمولان ديپلم و زيرديپلم در شهريورماه سال 1390 را اعلام كرد.
سازمان وظيفه عمومي نيروي انتظامي در اطلاعيه اي اعلام كرد: كليه مشمولان ديپلم و زير ديپلم (غايب و غيرغايب) و متولدين سال هاي 1355 تا پايان سال 1371 كه برگ اعزام به خدمت از سازمان وظيفه عمومي ناجا به تاريخ هاي هيجدهم و نوزدهم شهريورماه دريافت كرده اند بايستي براي اعزام به خدمت اقدام كنند.
در تهران (مشمولان ساكن تهران بزرگ) كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب كه زمان اعزام آنها در برگ اعزام به خدمت، صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا شهريورماه سال 1390 قيد شده است مي بايست درساعت 6 صبح روز شنبه 19 شهريور ماه و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غيرغايب در ساعت 6 صبح روز يك شنبه 20 شهريورماه به محل و مراكزي كه توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا در قالب برگ محل مراجعه ابلاغ شده است حاضر تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
در استانها (مشمولان ساكن شهرستانها) نيز كليه مشمولان ديپلم غايب و غيرغايب كه زمان اعزام آنها در برگ هاي اعزام به خدمت صادره از سازمان وظيفه عمومي ناجا شهريورماه سال 1390 قيد شده است در ساعت 7 صبح روز شنبه، 19 شهريور و كليه مشمولان عادي (زير ديپلم) غايب و غيرغايب در ساعت 7 صبح روز يك شنبه، 20 شهريور به معاونت وظيفه عمومي استان محل سكونت مراجعه تا به خدمت دوره ضرورت اعزام شوند.
بر اين اساس، آن دسته از مشمولاني كه به هر ديل تاكنون موفق به دريافت برگ اعلام محل مراجعه نشده اند؛ مي توانند به نزديكترين دفاتر خدمات الكترونيك انتظامي (پليس+10) مراجعه و نسبت به دريافت برگ مذكور اقدام و براساس اطلاعات مندرج در آن رفتار كنند.
كليه مشمولان مي بايست در تاريخ تعيين شده اوراق مربوط به اعزام خود را مانند برگ اعزام به خدمت، برگ واكسيناسيون، برگ اعلام محل مراجعه و ساير مدارك مورد نياز از جمله شناسنامه، كارت ملي در هنگام مراجعه به وظيفه عمومي به همراه داشته باشند.

 



5/1ميليون نمازگزار در خانه خدا

بيش از 5/1ميليون نمازگزار، روز جمعه نماز پرشكوه خود را در بيت الله الحرام به جاي آوردند.
به نوشته روزنامه «الرياض»، چاپ عربستان، بيش از 5/1ميليون نفر از زائران و مقيمين شهر مكه، نماز پرشكوه جمعه را در خانه خدا ادا كرده و از درگاه الهي، مغفرت و رحمت را خواستار شدند.
در مراسم نمازجمعه بيت الله الحرام كه به صورت منظم و باشكوه برگزار شد، هزاران تن از نيروهاي خدماتي و امنيتي اقدام به فراهم كردن امكانات لازم براي برگزاري هرچه باشكوه تر نماز كردند.
همچنين طرح توسعه مسجدالحرام به مساحت 400هزار كيلومتر و با هزينه اي بالغ بر 40 ميليارد ريال سعودي، توسط پادشاه عربستان در روز جمعه كليد خورد.

 



پرستاران حق جذب دريافت مي كنند

رئيس كل سازمان نظام پرستاري گفت: خوشبختانه با پيگيري هاي سازمان نظام پرستاري رئيس جمهوري قول داد پرستاران و كاركنان غيرهيئت علمي وزارت بهداشت مانند كارمندان وزارت علوم حق جذب دريافت كنند.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني نظام پرستاري، غضنفر ميرزابيگي اظهار داشت: موضوع مربوط به اختصاص حق جذب به اعضاي هيئت علمي وزارت علوم و عدم پرداخت آن به كاركنان همتراز وزارت بهداشت در ضيافت افطاري رياست جمهور و وزراي بهداشت و علوم از سوي نماينده وزارت بهداشت مبني بر ارتقاء دريافتي هاي كاركنان زحمتكش دانشگاه هاي وابسته به وزارت بهداشت و هم سطح شدن آن با حقوق كاركنان وزارت علوم مطرح شد.
وي افزود: طي فرصتي در حاشيه اين مراسم به عنوان نماينده جامعه پرستاري موضوع حق جذب پرستاران و كاركنان غير هيئت علمي وزارت بهداشت را با شخص رئيس جمهوري در ميان گذاشتيم كه بنا شد با نظر موافق رئيس جمهوري موضوع پيگيري شود.رئيس كل سازمان نظام پرستاري خاطرنشان كرد: همچنين به طور مجدد بحث لزوم اجرايي شدن قانون تعرفه گذاري خدمات پرستاري و نياز آن به حمايت و تصويب در شوراي عالي بيمه را در حضور رئيس جمهوري مطرح كرديم كه آقاي دكتر احمدي نژاد نسبت به حل آن نيز قول مساعد داد.

 



زمان ثبت نام دوره هاي كارداني ترمي و پودماني علمي كاربردي اعلام شد

معاون سنجش و خدمات آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي، زمان ثبت نام دوره هاي كارداني ترمي اين دانشگاه را از روز يكشنبه، 6 شهريور تا 13 شهريور اعلام كرد.
براساس اعلام روز شنبه دانشگاه جامع علمي كاربردي، «علي صدر» افزود: ثبت نام دوره هاي كارداني ترمي دانشگاه جامع علمي كاربردي در 272 رشته، سه هزار و 416 كد رشته محل و در 727 مركز آموزشي استان هاي سراسر كشور با ظرفيت پذيرش 135 هزار نفر انجام مي شود.
وي يادآور شد: آزمون دوره كارداني ترمي علمي كاربردي روز جمعه، هشتم مهرماه 90 توسط سازمان سنجش به طور همزمان در سراسر كشور برگزار مي شود.
صدر با بيان اين كه ثبت نام دوره هاي كارداني پودماني دانشگاه علمي كاربردي هم از روز يكشنبه 20 شهريورماه و تا 27 شهريور ادامه خواهد داشت، گفت: ثبت نام اين دوره ها نيز در 163 رشته، سه هزار و 173 كد رشته محل در 575 مركز آموزشي استان هاي سراسر كشور با ظرفيت پذيرش 114 هزار نفر انجام مي شود.
معاون سنجش و خدمات آموزشي دانشگاه جامع علمي كاربردي تصريح كرد: داوطلبان مي توانند در مهلت مقرر دفترچه و كارت اعتباري ثبت نام را از دفاتر پستي و يا به صورت اينترنتي تهيه كرده و براي ثبت نام از طريق پايگاه الكترونيكي سازمان سنجش آموزش كشور به نشاني wwwsanjeshorg اقدام كنند.

 



وزارت بهداشت خبر داد وجود مشكل نيترات در مناطق خارج از آبفا

رئيس اداره بهداشت آب و فاضلاب مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت، آخرين وضعيت نيترات موجود در چاههاي آب برخي از مناطق تهران را تشريح كرد.
مهندس غلامرضا شقاقي اظهار داشت: وضعيت چاههاي آب در آن مناطقي كه سال گذشته دچار مشكل بودند هم اكنون بهتر شده و مي توان گفت كه مشكلات تقريباً مرتفع شده است.
وي با بيان اينكه درصد نيترات موجود در آب مناطقي از جنوب تهران به مرز استاندارد رسيده است، افزود: در حال حاضر با پيگيريهايي كه از سال گذشته در اين زمينه انجام شد، مشكلي در مناطق تحت پوشش آبفا وجود ندارد.
شقاقي با اشاره به اينكه هم اكنون مشكل نيترات بالا فقط در مناطقي وجود دارد كه تحت پوشش شبكه آبفا قرار ندارند، ادامه داد: برخي از مناطق تهران همچنان تحت پوشش شركت آب و فاضلاب نيستند و توسط بخش خصوصي آبرساني مي شود.
رئيس اداره بهداشت آب و فاضلاب مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت به مهر گفت: اين مناطق از مدار خارج سيستم آبفا براي تصفيه آب استفاده مي كنند كه ما تلاش مي كنيم اين مناطق هم تحت پوشش شبكه آبفا قرار بگيرند.

 



تكليف اجراي پزشك خانواده درشهرها مشخص نيست

قائم مقام معاون بهداشتي وزير بهداشت با اعلام كسري 15درصدي تعداد پزشكان خانواده در روستا ها كه با نزديك شدن به مهر افزايش هم مي يابد، گفت: هنوز برنامه اجراي پزشك خانواده درشهرها با بيمه نهايي نشده است.
محمد شريعتي درباره نحوه اجراي طرح پزشك خانواده درشهرها طي سال جاري گفت: فعلاً نمي توانم خبري اعلام كنم چون درحال بررسي نحوه اجراي اين طرح با بيمه ها هستيم، كميسيون بهداشت هم جداگانه دارد بررسي مي كند و شايد دو هفته آينده اين قضيه تعيين تكليف شود.
وي ادامه داد: تفاهمنامه ما با وزارت رفاه به قوت خودش وجود دارد و اينكه نام وزارتخانه عوض شود موجب نمي شود تعهداتش از بين برود به همين علت دركارگروهي مشترك با مسئولان بيمه درحال بررسي مشكلات هستيم و اميدوارم تا 2 هفته آينده به توافق برسيم.
شريعتي گفت:درحال بررسي هستيم كه تغييراتي درمتن قراردادهاي پزشكان خانواده بدهيم تا كار آسان شود و نظرات بيمه ها را هم تأمين كنيم درعين حال متن قراردادها با قوانين هم سازگار باشد.
وي درباره وضعيت اجراي طرح پزشك خانواده درروستاها نيز گفت: نحوه اجراي طرح پزشك خانواده در روستاها كلاً با شهرها فرق مي كند در روستاها ديگر پزشكان خانواده با بيمه ها قرار داد نمي بندند، بلكه وزارت بهداشت با بيمه ها قرار داد مي بندند و بعد دانشگاهها براساس آن با پزشكان خانواده قرارداد مي بندند و در صورتي كه در مواقعي بيمه ها درپرداخت حقوق پزشكان خانواده تأخير داشته باشند، دانشگاههاي علوم پزشكي براي جلوگيري از بروز مشكل براي آنان سعي مي كنند اين تأخير را از منابع خودشان كم كنند.
قائم مقام معاون بهداشتي وزير بهداشت اضافه كرد: در روستاهاي كشور به طور كلي بايد حدود 6 هزار نفر پزشك خانواده فعال داشته باشيم اما در مواقع مختلف سال اين تعداد متفاوت است به عنوان مثال الان در برخي جاها به جاي اينكه 3 پزشك خانواده داشته باشيم 2پزشك خانواده داريم اما آن 2پزشك جور يك نفر ديگر را هم مي كشند و ما حقوق آن فرد سوم را به اين دو پزشك پرداخت مي كنيم تا خدمت رساني به مردم آسيب نبيند.
شريعتي گفت: با اين حال هم اكنون حدود 51 درصد از 6 هزار پزشك خانواده مورد نياز در روستاها كسري داريم و اين كسري با نزديك شدن به مهر و ورود پزشكان قبول شده به آزمون دستياري در دانشگاهها بيشترمي شود.
وي افزود: در زمان حاضر 23 استان براي اجراي طرح پزشك خانواده درشهرها داوطلب شده اند و اميدواريم با اصلاح قراردادها و آسان شدن كار تعداد بيشتري از استان ها امسال بتوانند اين طرح را درشهرها اجرا كنند.

 



جاغرق خبر داد اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد آزاد در نيمه دوم شهريور

رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد از اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد در هفته سوم شهريور ماه خبر داد.
سجادي جاغرق با اشاره به اعلام نتايج آزمون كارشناسي ارشد دانشگاه آزاد در هفته سوم شهريورماه، گفت: در اين آزمون حدود 40 تا 45 هزار داوطلب پذيرفته مي شوند.
وي در ادامه با اشاره به اعلام نتايج آزمون سراسري دانشگاه آزاد در هفته آخر شهريورماه، در خصوص ظرفيت پذيرش در آزمون سراسري دانشگاه آزاد، اظهار كرد: حدود 350 تا 400 هزار داوطلب در آزمون سراسري دانشگاه آزاد پذيرفته خواهند شد.

 



هواي تهران ناسالم شد

معاون عمراني استاندار تهران از ورود هواي تهران به شرايط ناسالم خبر داد.
مهندس محمدرضا محمودي با اعلام اين خبر افزود: در حال حاضر شرايط هواي تهران در وضعيت ناسالم است و ميزان ريزگردها نسبت به روزهاي گذشته افزايش پيدا كرده، اما شرايط هواي تهران در وضعيت ناسالم است و ميزان ريزگردها نسبت به روزهاي گذشته افزايش پيدا كرده، اما شرايط به گونه اي نيست كه نيازمند تشكيل جلسات اضطراري باشيم.
وي به شهروندان توصيه كرد از تردد غيرضروري در مراكز شهر خودداري كنند.

 



هشدار ستاد ديه درباره مهريه بال مگس و پودر پياز!

ستاد ديه نسبت به رواج برخي مهريه هاي غيرعقلاني در كشور از قبيل بال مگس و پودر پياز هشدار داد.
ساري معاون مديرعامل ستاد ديه كشور با بيان اينكه از لحاظ قانوني نمي توان براي جلوگيري از افزايش شمار زندانيان مهريه اقدامي كرد افزود: تعداد زندانيان مهريه پارسال 2 هزار نفر بود و حال آنكه اين تعداد امسال تاكنون به 3 هزار و 117 نفر رسيده است.
وي تاكيد كرد: بيشتر زندانيان مهريه به علت مهريه هاي نامعقول نظير مهريه به ميزان سن زوجه يا مهريه هاي كه زمينه عقلاني ندارد، مانند يك تن پودر پياز، 15 كيلو بال مگس، 20 آهوي وحشي و دندان مرد در زندان تحمل حبس مي كنند.
ساري با اشاره به شمار بالاي دامادهاي زنداني گفت: تعداد كساني كه به دليل ناتواني در پرداخت مهريه در زندان هاي كشور محبوس هستند 55 درصد افزايش يافته است.

 



نتايج آزمون هاي كارشناسي ارشد و ناپيوسته پيام نور اعلام شد

نتايج آزمون دوره هاي فراگير دانشگاه پيام نور در دو مقطع كارشناسي ارشد و كارشناسي ناپيوسته(كارداني به كارشناسي) بر روي پايگاه اطلاع رساني سازمان سنجش قرار گرفت.
سيدجلال طباطبايي معاون اجرايي سازمان سنجش آموزش كشور ديروز در گفت وگو با ايرنا افزود: تعداد 11هزار و 459 نفر در مقطع كارشناسي ارشد و پنج هزار و 200 نفر نيز در مقطع كارشناسي ناپيوسته دوره هاي فراگير پيام نور پذيرفته شده اند.
معاون سازمان سنجش با بيان اين كه نزديك به 90 هزار ظرفيت پذيرش دانشجو در دوره هاي فراگير پيام نور امسال ايجاد شده است گفت: بيشترين اين ظرفيت به دوره هاي كارشناسي با پذيرش 78 هزار و 19 نفر اختصاص يافته است.
به گفته وي، نتايج داوطلبان دوره هاي فراگير پيام نور در مقطع كارشناسي نيز ساعت 15 ديروز بر روي پايگاه اينترنتي سازمان سنجش قرار گرفت.
معاون سازمان سنجش، زمان ثبت نام پذيرفته شدگان دوره هاي فراگير پيام نور را از 27 تا 31 شهريور ماه عنوان كرد و به داوطلبان توصيه كرد بعد از تاريخ 23 شهريورماه با مراجعه به پايگاه اينترنتي دانشگاه پيام نور به نشاني wwwpnuacir از چگونگي ثبت نام به صورت حضوري يا تحت وب اطلاع پيدا كنند.

 



معاون ستاد ديه كشور خبر داد آزادي 126 زنداني زن جرائم غيرعمد

همدان- خبرنگار كيهان:
معاون ستاد ديه كشور گفت: آزادي 126 زنداني زن جرايم غيرعمد در اولويت كار ستاد ديه قرار دارد.
محمد علي ستاري در مراسم جشن گلريزان ستاد ديه استان همدان، افزود: تعداد كل زندانيان جرايم غيرعمد در كشور 10 هزار و 958 نفر است كه 126 نفر آنها زن هستند و در اولويت ستاد ديه جهت فراهم آوردن زمينه آزادي قرار دارند.
وي ادامه داد: براي آزادي همه زندانيان غيرعمد، مبلغ 2 هزار و 500 ميليارد ريال مورد نياز است كه در صورت فراهم شدن نيمي از اين مبلغ، ستاد ديه قادر است با جلب رضايت شاكيان، زمينه آزادي تمامي آنها را مهيا سازد.
ستاري با اعلام اين كه 4 هزار نفر به علت صدور چك بلامحل در حبس هستند، گفت: 3 هزار و 117 نفر به علت عدم پرداخت مهريه يك هزار و 144 نفر به دليل نپرداختن نفقه يك هزار و 248 نفر به علت عدم پرداخت ديه حوادث منجر به فوت و جرح در زندان هاي كشور به سر مي برند.
معاون ستاد ديه كشور خاطرنشان ساخت: شمار زندانيان مهريه 55 درصد افزايش يافته كه بايد با انجام كار فرهنگي از افزايش آنها جلوگيري كرد.

 



با موافقت شوراي عالي ترافيك موتورسيكلت هاي برقي وارد مي شوند

دبير شوراي عالي ترافيك گفت: استانداري تهران طرحي براي ورود موتورسيكلت ها و دوچرخه هاي برقي به شوراي عالي ترافيك هنوز ارسال نكرده است ولي موافق اضافه شدن موتورسيكلت ها و دوچرخه هاي برقي به ناوگان حمل و نقل عمومي هستيم.
سيدمجتبي شفيعي درباره ورود موتورسيكلت ها و دوچرخه هاي برقي به ناوگان حمل و نقل عمومي اظهار داشت: اين طرح براي نخستين بار در شوراي عالي ترافيك مطرح شد.
وي ادامه داد: ايمني، حفاظت از محيط زيست و افزايش امنيت اجتماعي از مزيت هاي ورود موتورسيكلت ها و دوچرخه هاي برقي به ناوگان حمل و نقل عمومي است.
دبير شوراي عالي ترافيك درباره جايگاه هاي شارژ موتورسيكلت هاي برقي بيان داشت: قرار است با اجراي اين طرح در جايگاه هاي سوخت قسمتي را براي شارژ موتورسيكلت ها اختصاص دهند.
شفيعي افزود: سهم موتورسيكلت ها در آلودگي هواي شهر تهران بسيار زياد است و اگر به سمت برقي شدن موتورسيكلت ها برويم بخشي از معضل آلودگي هواي شهر تهران از بين خواهد رفت.

 



ممنوعيت فروش آدامس هاي محرك جنسي در داروخانه ها

معاون داروي سامان غذا و دارو وزارت بهداشت از مردم خواست اقدام غيرقانوني فروش آدامس هاي محرك جنسي در داروخانه ها را به مراجع مربوطه گزارش كنند.
دكتر محمدرضا شانه ساز گفت: هيچ داروخانه اي حق فروش آدامس هاي محرك جنسي را ندارد. لازم است مردم چنين مواردي را به دانشگاه هاي علوم پزشكي سراسر كشور گزارش كنند تا برخوردهاي قانوني لازم صورت گيرد.
وي افزود: بازرسان سازمان غذا و دارو با چنين مواردي برخورد قانوني مي كنند و اكنون هم براي پيگيري گزارشات مردمي در اين خصوص آمادگي دارند.
بنابر اعلام پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت دكتر شانه ساز، فروش اين آدامس ها در عطاري ها، سوپرماركت ها و مغاز هاي ديگر را نيز ممنوع اعلام كرد و گفت: البته بايد ميان آدامس هاي مختلف تفكيك قايل شد؛ چرا كه در حال حاضر در دنيا آدامس هاي درماني هم ساخته مي شود و يكي از انواع داروهاي جديد در دنيا به شكل آدامس و پاستيل ساخته و عرضه مي شود كه عرضه اين داروها در داروخانه ها با مجوز سازمان غذا و دارو مشكلي ندارد.

 



ابوالقاسمي:وضعيت بيمارستان و اورژانس ها خجالت آور است

سرپرست جديد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با گلايه از وضعيت كنوني بيمارستان ها و اورژانس ها گفت: ظرفيت بيمارستان و اورژانس هايمان در پاسخگويي به نياز مردم بسيار خجالت آور است.
دكتر حسين ابوالقاسمي ديروز در مراسم معارفه روساي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي افزود: اگر ما به بخش سلامت توجه نكنيم بايد در آينده تمام منابع را در حوزه درمان هزينه كنيم.
سرپرست جديد دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با گلايه از وضعيت كنوني اورژانس ها كه راضي كننده نيست گفت: آدم خجالت مي كشد هر وقت داخل اورژانس مي رود چنين وضعيتي را مشاهده مي كند.
وي افزود: توجه به اورژانس ها دير صورت پذيرفت و انتظارات مردم ديگر انتظارات 20 سال گذشته نيست زيرا مردم به خارج از كشور سفر مي كنند و اورژانس هاي آنجا را مشاهده مي كنند و حال ما بايد كاري بكنيم تا در سرويس هاي درماني همه بيماران از خدمات درماني يكساني برخوردار شوند. زيرا نگاه دوگانه به بيمار خصوصي و دولتي نوعي گناه كبيره است.
ابوالقاسمي ادامه داد: در برخي مشاهداتم مي بينم كه در برخي اتاق ها 6 تا 7 تخت قرار گرفته و ديوارهاي بيمارستانها نيز رنگ پريده هستند حال چگونه مي شود با اين وضعيت به مردم خدمات درماني داد؟

 



خودروهاي عمومي سرويس مدرسه مي شوند

رئيس پليس ترافيك شهري با اشاره به آئين نامه حمل و نقل دانش آموزان گفت: براساس قانون تنها تاكسي و وسائل حمل و نقل عمومي مي توانند به عنوان سرويس مدرسه دانش آموزان را جابه جا كنند.
سرهنگ محسن مهرآيي اظهار داشت: امسال نيز همانند سالهاي گذشته تنها خودروهاي عمومي مثل ون، تاكسي و ميني بوس مي توانند به عنوان سرويس مدرسه فعال كرده و اقدام به جابه جايي دانش آموزان كنند.وي ادامه داد: البته در مناطقي كه امكان استفاده از خودروي عمومي وجود ندارد براساس آئين نامه حمل و نقل دانش آموزان مي توانند از ساير خودروها استفاده كنند. البته اين امر تنها با توافق مسئولان مربوطه امكانپذير است.
به گزارش مهر رئيس پليس ترافيك شهري تصريح كرد: در سال تحصيلي جديد با تخلفات سرويس ها از جمله سوار كردن بيش از ظرفيت خودرو، برخورد مي شود. اين در حالي است كه اين خودروها از نظر معاينه فني نيز زير ذره بين پليس قرار دارند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14