(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 30 مرداد 1390- شماره 20005

ماهاتير محمد اتحاد مسلمانان را در برابر مداخلات غربي ها ضروري خواند
روسيه : سوريه ركن خاورميانه است با بركناري بشار اسد مخالفيم
آتش زدن شبانه خودرو در برلين بحران جدي تر شد
آماده باش در اسرائيل به دنبال فراخوان مقاومت فلسطين
مردم اردن اصلاحات پيشنهادي پادشاه را نپذيرفتند
قذافي تنهاتر از ديروز عبدالسلام جلود هم به جبهه انقلابيون پيوست
رهبر كره شمالي با قطار به روسيه رفت
تظاهرات در بحرين پس از افطار مردم سرنگوني آل خليفه را فرياد زدند
فرياد يكپارچه مردم مصر پيمان كمپ ديويد را لغو كنيد
حمله افراد مسلح پاكستان به تانكرهاي سوخت ناتو
روحاني مصري: صهيونيست ها را بكشيد
تصحيح يك خبر
چها رسوي پنج قاره



ماهاتير محمد اتحاد مسلمانان را در برابر مداخلات غربي ها ضروري خواند

ماهاتير محمد نخست وزير پيشين مالزي نسبت به تداوم مداخله قدرت هاي غربي در كشورهاي اسلامي هشدار داد و گفت: اتحاد مسلمانان براي مقابله با مصيبت مداخله قدرت هاي غربي در دنياي اسلام ضرورت دارد.
به گزارش ايرنا از مالزي؛ ماهاتير محمد روز شنبه در گفت وگويي با اشاره به اينكه برخي از كشورهاي اسلامي گرفتار جنگ هستند و تلاش مي كنند تا حاكميت خود را در برابر قدرت هاي خارجي حفظ كنند؛ خاطرنشان كرد: مسلمانان مالزي براي آنكه گرفتار چنين مصيبتي نشوند بايد اتحاد خود را حفظ كنند. وي در ادامه با تأكيد بر اينكه تفرقه به از هم پاشيدگي دنياي اسلام منجر مي شود گفت: اين تفرقه است كه زمينه مداخله خارجي در كشورهاي اسلامي فراهم مي شود. ماهاتير محمد همچنين از اختلافات ميان جامعه مسلمانان مالزي ابراز نگراني كرد.

 



روسيه : سوريه ركن خاورميانه است با بركناري بشار اسد مخالفيم

وزارت خارجه روسيه با انتشار بيانيه اي با درخواست آمريكا و اتحاديه اروپا براي بركناري بشار اسد رئيس جمهور سوريه مخالفت كرد.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، در بيانيه وزارت خارجه روسيه آمده است، روسيه ديدگاه هاي آمريكا و اتحاديه اروپا درباره بشار اسد را نمي پذيرد و به سياست اصولي و پيگير خود در اين زمينه ادامه خواهد داد. در اين بيانيه خاطرنشان شده است، حكومت سوريه به رياست بشار اسد بايد فرصت كافي براي تحقق و اجراي برنامه هاي سياسي و اجتماعي و اصلاحات اقتصادي به دست آورد.وزارت خارجه روسيه تأكيد كرد، گام هاي قابل توجهي در اين جهت در سوريه برداشته شده است كه از آن جمله لغو حالت فوق العاده، انحلال دادگاه عالي امنيت حكومتي، تصويب دستورالعمل درباره اجازه برگزاري تظاهرات مسالمت آميز و آغاز اجراي قانون انتخابات و احزاب است.

 



آتش زدن شبانه خودرو در برلين بحران جدي تر شد

تداوم آتش زدن خودروها در برلين، مقامات آلمان را به شدت نگران كرده است.
به گزارش خبرگزاري ها، ورود خشونت هاي شبانه برلين به چهارمين روز از يك طرف و سردرگمي پليس آلمان در يافتن انگيزه هاي پشت پرده اين حوادث از طرف ديگر، در كنار هشدارهاي بسياري از تحليلگران و كارشناسان مبني بر احتمال سرايت اين ناآرامي ها به سرتاسر آلمان، مقامات اين كشور اروپايي را به شدت نگران كرده است.
از روز چهارشنبه گذشته تاكنون، گروه هاي ناشناس شبانه اقدام به تخريب و آتش زدن خودروها در شهر برلين مي كنند بدون اينكه ردي از انگيزه هاي خود به جا بگذارند. مهاجمان بيشتر به خودروهاي لوكس و گران قيمت حمله مي كنند. اما سايت راديو «نشنال پابليك» ديروز در اين باره نوشت، اكنون مهاجمان ناشناس فقط به خودروهاي لوكس حمله نمي كنند، بلكه تمام خودروهاي پارك شده در خيابان ها تبديل به اهداف آنها شده است. هنوز معلوم نيست كه آيا اين خشونت ها، همان خشونت هاي تابستانه اي باشد كه هر ساله در شهرها و مناطق فقيرنشين آلمان روي مي دهد؛ اما مسلم است كه بسياري از شهروندان و سياستمداران اين كشور به اين نتيجه رسيده اند كه ارتباطي بين خشونت هاي برلين و لندن وجود دارد.
در بخش ديگري از اين گزارش آمده: آتش زدن خودروهاي لوكس در ايام تابستان، شايد يك سنت قديمي براي آلماني ها شده باشد اما، شدت و نوع اين حوادث به قدري متفاوت است كه به بروز نگراني ها مبني بر گسترش آن به سرتاسر اروپا هم منجر شده است.
روزنامه آمريكايي «وال استريت ژورنال» نيز از تلاش گسترده پليس و مقامات آلماني براي جلوگيري از سرايت اين خشونت ها به ساير شهرهاي اين كشور خبر داد. اين روزنامه نوشت، به نظر مي رسد خشونت هاي جاري در برلين به مراتب از «شورش خياباني كه اخيراً برخي كشورهاي اروپايي را گرفتار كرد» خطرناك تر است.
اين روزنامه در ادامه نوشت: بسياري از كشورهاي اروپايي طي چند ماه گذشته به دليل اعمال رياضت هاي اقتصادي و بحران اقتصادي شاهد تظاهرات، شورش و خشونت هاي گسترده بود. به اعتقاد برخي كارشناسان جنايي آلمان و شهروندان اين كشور، خشونت هاي برلين نيز بي ارتباط با «تنش هاي اقتصادي» نيست.
پليس آلمان نيز با متفاوت خواندن خشونت هاي جاري آلمان با خشونت هاي سال گذشته اظهار داشت: از اول سال جاري ميلادي تاكنون 320 خودرو از سوي «گروه هاي خرابكار» به آتش كشيده شده است كه 143 مورد آن با انگيزه هاي سياسي بوده است.
هشدارها و نگراني ها در خصوص تداوم آتش زدن خودروها به مقامات و كارشناسان آلمان محدود نشد چرا كه روزنامه هاي اين كشور نيز نسبت به ادامه اين روند به شدت هشدار مي دهند.
«خشونت هاي بي سابقه در برلين، تروريسم جديد، حركت به سمت تروريسم و...» از جمله تيترهاي برخي رسانه هاي آلماني است كه موجي از نگراني را براي مقامات اين كشور به همراه داشته است.
آخرين گزارش ها حاكي است، شمار خودروهاي خسارت ديده يا سوخته در اين كشور به 150 دستگاه افزايش يافته و لحظه به لحظه بر تعداد اين خودروها افزوده مي شود.

 



حماس به آتش بس 2 ساله پايان داد
آماده باش در اسرائيل به دنبال فراخوان مقاومت فلسطين

سرويس خارجي-
گروه هاي مقاومت فلسطين با تاكيد بر اين كه ديگر آتش بس با رژيم صهيونيستي وجود ندارد هشدار دادند كه به گستاخي صهيونيست ها پاسخ دندان شكني خواهند داد.
مسئولان حماس با انتشار بيانيه اي اعلام كردند كه آتش بس دوساله با رژيم صهيونيستي به پايان رسيد و اين رژيم مسئوليت هرگونه عواقب و پيامدهاي گستاخي هاي خود را بايد بپذيرد.
حماس تاكيد كرد، مقاومت وارد دور جديدي از مبارزه با رژيم صهيونيستي شده است.
تيپ ناصر صلاح الدين شاخه نظامي جنبش مقاومت مردمي با صدور بيانيه اي از همه گروه هاي فلسطيني براي انجام عمليات ضدصهيونيستي دعوت كرد.
اين گروه نظامي تاكيد كرد كه به راه مقاومت تا از بين بردن اشغالگران صهيونيست ادامه خواهد داد.
گردان هاي شهيد ابوعلي مصطفي شاخه نظامي جبهه مردمي براي آزادي فلسطين مسئوليت شليك 12 راكت را به پايگاه ها و شهرك هاي صهيونيست نشين در فلسطين اشغالي به عهده گرفت.
اين گردان ها در بيانيه اي اعلام كردند كه اين حملات در واكنش به جنايات اشغالگران بر ضد ملت و نيروهاي مقاومت فلسطيني صورت گرفته است.
جنبش جهاد اسلامي فلسطين نيز با شليك 17 موشك مواضع رژيم اشغالگر در سرزمين هاي اشغالي را هدف قرار داد.
گفتني است در دور جديد حملات هوايي جنگنده هاي رژيم صهيونيستي به نوار غزه دست كم سه تن ديگر شهيد و تعدادي زخمي شدند. سخنگوي كميته عالي امداد و حوادث غيرمترقبه فلسطين شمار شهداي فلسطيني حملات اخير رژيم صهيونيستي در دو روز گذشته را 16 نفر و زخمي ها را 44 تن اعلام كرد.
جنگنده هاي اسرائيلي به بهانه واكنش به حملات ايلات كه هشت كشته به همراه داشت و هنوز هويت عاملان اين حادثه مشخص نيست بارها به مناطق مختلف غزه حمله و ده ها تن از افراد بي گناه فلسطيني اعم از زن و كودك، سالمند و جوان را به شهادت رسانده يا زخمي كرده است.
از سوي ديگر، همزمان با اوج گيري حملات وحشيانه صهيونيست ها به نوار غزه، پليس رژيم صهيونيستي در سراسر سرزمين هاي اشغالي آماده باش كامل اعلام كرد.
سخنگوي پليس رژيم صهيونيستي گفت، پليس از بيم تكرار حملات مشابه ايلات و حمله موشكي و خمپاره اي گروه هاي مقاومت در سراسر اسرائيل اعلام آماده باش داده است.
وحشت و نگراني سراسر اسرائيل را در بر گرفته و مردم اسرائيل از بيم انتقام گروه هاي مقاومت به نقاط امن رفته اند.
تظاهرات ضداسرائيلي
در لندن
گفتني است عده اي از فلسطيني هاي مقيم لندن و هواداران فلسطين با تجمع مقابل سفارت اسرائيل، تجاوزات جديد رژيم صهيونيستي به نوار غزه و به شهادت رساندن مردم بي گناه اين منطقه را محكوم و از دولت انگليس خواستند روابط خود را با اين رژيم متجاوز و اشغالگر قطع كند.
تظاهركنندگان با سر دادن شعارهاي ضداسرائيلي پلاكاردهايي حمل مي كردند كه روي آنها نوشته شده بود، «اسرائيل را تحريم كنيد» ، «نژادپرستي و اشغالگري كافي است»، «جنايت عليه فلسطينيان را متوقف كنيد.»

 



مردم اردن اصلاحات پيشنهادي پادشاه را نپذيرفتند

هزاران تظاهركننده اردني با برگزاري تظاهراتي تحت عنوان جمعه وحدت با ناكافي خواندن اصلاحات پيشنهاد شده از سوي پادشاه اين كشور اعلام كردند كه اين اصلاحات انتظارات ملت اردن را برآورده نمي كند.
به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران به نقل از روزنامه عربستاني الرياض، هزاران اردني در استان هاي الكرك و الطفيله درجنوب اردن در تظاهراتي اصلاحات سياسي و اقتصادي پيشنهاد شده از سوي ملك عبدالله دوم، پادشاه اين كشور را رد كردند.
دراين تظاهرات مردم اردن خواستار انحلال پارلمان و كابينه و مبارزه با فساد شدند.
تظاهركنندگان پارلمان اردن را متهم كردند كه درمقابل خواسته ها و مواضع ملت سكوت كرده است و به شمشيري عليه ملت تبديل شده است.
تظاهركنندگان اردني با محكوم كردن نقش سازمان هاي امنيتي اين كشور درسركوب تظاهرات مردمي اعلام كردند كه نيروهاي امنيتي از اراذل و اوباش براي متفرق كردن تظاهرات مردم كه خواستار آزادي هاي سياسي و اجتماعي و مبارزه با فساد هستند،استفاده مي كنند.
همچنين جنبش هاي مردمي اردن با انتشار بيانيه اي خواستار وحدت گروه هاي مختلف اين كشور شدند.
دراين بيانيه همچنين نسبت به ادامه مخالفت با آزادي فكر و بيان و ريختن خون مردم و نيز به خيابان كشاندن اراذل و اوباش هشدار داده شده است.جنبش هاي مردمي در اين بيانيه با تاكيد بر اينكه ريختن خون ملت اردن بر اردني ها حرام است، خواستار توقف قلع و قمع تظاهر كنندگان و وحدت گروه هاي اين كشور شدند.

 



حلقه محاصره طرابلس تنگ تر شد
قذافي تنهاتر از ديروز عبدالسلام جلود هم به جبهه انقلابيون پيوست

با تنگ تر شدن حلقه محاصره طرابلس، قذافي از كشورهاي آفريقايي خواست به خانواده اش پناهندگي بدهند.
به گزارش پايگاه اينترنتي «الراكوبه»، با تنگ تر شدن حلقه محاصره و احتمال سقوط طرابلس در روزهاي آينده، معمر قذافي ديكتاتور ليبي، اقدام به ارسال پيام هايي براي رهبران آفريقايي و عرب براي پذيرش خانواده اش كرده است.
اين پايگاه اينترنتي سوداني به نقل از يك منبع بلندپايه آفريقايي اعلام كرد: معمر قذافي در حال برنامه ريزي براي خارج كردن خانواده خود از طرابلس در صورت سقوط آن به دست انقلابيون است.
به گفته اين منبع، قذافي پيش از اين، مقادير متنابهي از دارايي هاي خود را از پايتخت ليبي خارج كرده است تا در صورت فرار خود و خانواده اش، از لحاظ مالي دچار كمبود نشود.
برپايه اين گزارش، قذافي و خانواده اش كه تاكنون در زيرزمين هاي امن كاخ «العزيزيه» سكونت داشته اند با ادامه بمباران هاي سنگين و احتمال تصرف شهر طرابلس توسط انقلابيون، برنامه ريزي خود را براي خروج از پايتخت آغاز كرده اند.
معمر قذافي در نامه هاي جداگانه اي به السبيسي و عصام شرف نخست وزيران تونس و مصر از آنها خواسته بود كه به خانواده اش پناه دهند، اما مسئولان اين دو كشور از پذيرش اين درخواست خودداري كرده اند.
در همين حال منابع خبري از فرار «عبدالسلام جلود» مرد شماره 2 ليبي و خانواده اش از طرابلس و پيوستن آنها به انقلابيون خبر دادند.
«احمد عمربني» سخنگوي انقلابيون گفت: جلود طرابلس را ترك و به انقلابيون پيوسته است، اما به دلايل امنيتي، امكان افشاي محل سكونت وي ميسر نيست و پس از فراهم شدن امكانات، نخست وزير سابق ليبي در يك كنفرانس خبري شركت خواهد كرد.
عبدالسلام جلود كه از نزديك ترين افراد به قذافي به شمار مي رود، علاوه بر پست نخست وزيري، داراي سمت هاي كليدي مهمي در ليبي بوده است و از وي به عنوان مرد شماره 2 اين كشور نام برده مي شود. اما به دليل اوضاع بحراني معمر قذافي و عزم انقلابيون براي تصرف طرابلس تا پيش از آغاز چهل و سومين سال به قدرت رسيدن ديكتاتور، فرار را برقرار ترجيح داد.
يك مسئول بلندپايه در شوراي انتقالي ليبي نيز به روزنامه «شرق الاوسط» گفت: ما به دنبال دستگيري قذافي هستيم تا با محاكمه او به جهانيان نشان دهيم كه به دنبال خونريزي نيستيم، اما در صورتي كه موفق به اين كار نشويم، مرگ ديكتاتور ليبي را بر زنده دستگير كردن وي ترجيح مي دهيم.
اين در حالي است كه قصر قذافي در باب العزيزيه در چند روز گذشته شاهد شديدترين بمباران ها بوده است و طي اين حملات منزل السنوسي داماد قذافي و رئيس سازمان امنيت ليبي به طور كامل تخريب شده، اما از سرنوشت وي اطلاعي در دست نيست.
طرابلس در التهاب و نگراني
خبرهاي دريافتي از پايتخت ليبي از التهاب و بروز ناآرامي هايي در اين شهر محاصره شده حكايت مي كند.
به گفته منابع وابسته به انقلابيون به روزنامه شرق الاوسط، با تنگ تر شدن حلقه محاصره، طرابلس طي روزهاي آينده شاهد، انتفاضه مردمي بر ضد قذافي خواهد بود.
براساس اين گزارش ها، مناطق «قشلوم»، «سوق الجهه» و «تاجوراء» با افزايش شايعات نزديك شدن انقلابيون به طرابلس، دچار ناآرامي هايي شده است.
همچنين به گفته شاهدان عيني، نيروهاي مزدور قذافي، از ترس تصرف طرابلس توسط انقلابيون، اقدام به تخريب يك پل در نزديكي پايتخت و انتقال مقادير زيادي شن و ماسه براي ايجاد سنگرهايي در خيابان هاي آن كردند.
در همين حال، با ادامه بمباران هاي ناتو، بسياري از نيروهاي نظامي قذافي زمينگير شده و شمارش معكوس براي سقوط پايتخت ليبي آغاز شده است.
سقوط شهرهاي ليبي
به دست انقلابيون
منابع خبري از تصرف شهرهاي البريقه، الزنتان، زاويه و صرمان به دست انقلابيون در 24 ساعت گذشته خبر دادند.
در اين راستا، با استمرار پيشروي انقلابيون به سمت طرابلس، و تصرف شهر «صرمان» در غرب پايتخت، دستيابي آنها به بزرگراه صرمان- طرابلس در نزديكي مرز تونس فراهم شد.
در شرق طرابلس نيز با تصرف شهر «الزليتن»، در 150كيلومتري پايتخت، بيش از 1230 تن از انقلابيون حركت خود را به سوي مركز اين كشور آغاز كردند.

 



رهبر كره شمالي با قطار به روسيه رفت

رهبر كره شمالي براي تحكيم روابط پيونگ يانگ-مسكو، با قطار مخصوص وارد روسيه شد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس» «كيم جونگ ايل»، رهبر كره شمالي ديروز طي سفري اعلام نشده با قطار مخصوص وارد روسيه شد تا با رئيس جمهور و ديگر مقامات روسي ديدار و گفت وگو كند.
«بررسي راهكارهاي از سرگيري مذاكرات شش جانبه در مورد برنامه هسته اي كره شمالي، تحكيم روابط بين دو كشور و ديدار از مناطق شرق دور و سيبري» از ديگر برنامه هاي سفر رهبر كره شمالي به روسيه عنوان شده است.
اين اولين سفر «كيم جونگ ايل» به روسيه از سال 2002 محسوب مي شود. گفتني است، منابع رسمي در كره شمالي تاكنون انجام اين سفر را تأييد يا رد نكرده اند. كره شمالي چندي پيش اعلام كرد، «ديميتري مدودف»، رئيس جمهور روسيه با ارسال نامه اي به پيونگ يانگ خواستار همكاري هاي گسترده ميان دو كشور در حوزه انرژي شده كه اين موضوع باعث گسترش امنيت منطقه مي شود.
يك مقام وزارت خارجه كره جنوبي نيز با تأييد اين خبر نوشت، رهبر كره شمالي اكنون در شهر «كازان» است.

 



تظاهرات در بحرين پس از افطار مردم سرنگوني آل خليفه را فرياد زدند

سرويس خارجي-
انقلابيون بحرين با برگزاري تظاهرات گسترده تحت عنوان «تعيين سرنوشت8» بر تحقق خواسته هاي انقلابي خود اصرار ورزيدند و درعين حال خواستار سرنگوني نظام آل خليفه شدند.
تظاهركنندگان بحريني پس از مراسم افطار به خيابان ها ريختند و با سر دادن شعارهايي خواستار بركناري آل خليفه و اجراي اصلاحات واقعي شدند.
معترضان همچنين خواستار آزادي زندانيان سياسي شدند و پارچه نوشته هايي نيز با خود حمل مي كردند كه بر لزوم اصلاح قانون اساسي، تشكيل دولت منتخب و پارلمان داراي اختيارات كامل تأكيد شده بود.
تظاهرات در شرايطي صورت گرفت كه نيروهاي آل خليفه با حمايت نظاميان آل سعود به تظاهركنندگان حمله كردند و با پرتاب گاز اشك آور تظاهركنندگان را متفرق كردند.
شاهدان عيني تأكيد كردند كه نيروهاي امنيتي از گازهاي خفه كننده نيز استفاده كردند به نحوي كه برخي از تظاهركنندگان دچار خفگي شدند. ازسوي ديگر، جمعي از معترضان بحريني در منطقه «بوري» واقع در غرب منامه پايتخت بحرين تظاهرات كردند و دليل اين تجمع اعتراض آميز حضور «سلمان بن حمد آل خليفه» وليعهد بحرين در يك مراسم افطاري دراين منطقه بود.
تظاهركنندگان شعارهايي عليه وليعهد بحرين و نظام آل خليفه سردادند و خواستار بركناري اين خاندان از حكومت شدند.
نيروهاي امنيتي بلافاصله در محل حاضر شدند و معترضان را متفرق كردند.
يك فعال سياسي بحرين دراين باره گفت، مردم بحرين از حكومت آل خليفه خسته شده اند و نمي خواهند اين خاندان بر سر قدرت باشد.
وي افزود، تا زماني كه حكومت آل خليفه در رأس قدرت باشد، اعتراضات مردمي ادامه خواهدداشت.

 



مبارزات ضد اسرائيلي در قاهره وارد مرحله تازه اي شد
فرياد يكپارچه مردم مصر پيمان كمپ ديويد را لغو كنيد

سرويس خارجي-
مردم مصر در پي حمله هوايي نيروهاي رژيم صهيونيستي به خاك كشورشان و به شهادت رسيدن پنج نظامي خواستار قطع روابط با اين رژيم، اخراج سفير اسرائيل، لغو معاهده كمپ ديويد و قطع صدور گاز به رژيم صهيونيستي شدند.
هزاران نفر از مردم قاهره با برگزاري تظاهرات در برابر سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره خواستار قطع روابط با رژيم صهيونيستي و اخراج سفير از كشورشان شدند.
تظاهركنندگان خشمگين با پرتاب بمب هاي دودزا و دستي و كفش و سنگ به سوي ساختمان سفارت قصد تصرف آن را داشتند كه با مقاومت نيروهاي امنيتي روبه رو شدند.
مردم مصر فرياد مي زدند: «دولت اسرائيل اشغالگر است»، «ما اين رژيم را به رسميت نمي شناسيم»، چرا بايد رژيم صهيونيستي در كشور ما سفارت داشته باشد؟»، «اين سفارتخانه بايد متعلق به فلسطين باشد»
تظاهركنندگان همچنين خواستار لغو معاهده كمپ ديويد و لغو صدور گاز به اين رژيم شدند.
آنان تأكيد داشتند كه اين معاهده فقط براي ملت مصر ذلت و خواري به دنبال دارد و بايد لغو شود.
تظاهركنندگان از شوراي عالي نظامي خواستند كه انتقام خون شهدا را از صهيونيست ها بگيرند و به تجاوزات آنها پاسخ قاطعانه بدهند.
اين در حالي است كه در پي كشته شدن پنج نظامي مصر به دست نظاميان صهيونيست دولت مصر سفير خود را از رژيم صهيونيستي فراخواند و خواستار عذرخواهي رسمي تل آويو شد.
دولت مصر همچنين سفير اسرائيل را به نشانه اعتراض فراخواند و نسبت به تجاوزات جديد رژيم صهيونيستي اعتراض كرد.
از سوي ديگر، يك تحليلگر آمريكايي تصريح كرد كه اكثر مردم مصر مخالف پيمان صلح كشورشان با رژيم صهيونيستي هستند.
اين تحليلگر افزود، اسرائيل از همه جهات بازنده اين بازي است و حمله به صحراي سينا باعث افزايش احساسات ضد اسرائيلي در مصر شده است.

 



حمله افراد مسلح پاكستان به تانكرهاي سوخت ناتو

افراد مسلح دست كم پنج تانكر حمل سوخت نظاميان سازمان پيمان آتلانتيك شمالي(ناتو) را در جنوب غربي پاكستان منهدم كردند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، عبدالسلام افسر پليس پاكستان گفت: افراد مسلح ناشناس جمعه شب به پنج تانكر حمل سوخت كه در كنار جاده توقف كرده بودند تيراندازي و آنها را منهدم كردند.
اين تانكرها منتظر محافظان پليس براي ادامه مسير به افغانستان و عبور از مرز چامان بودند.
هيچ فرد يا گروهي تاكنون مسئوليت اين حمله را بر عهده نگرفته است اما اخيراً شورشيان طالبان دست به حملات مشابهي زده اند.
در همين رابطه سخنگوي دولت پاكستان اعلام كرد كه آصف علي زرداري رئيس جمهور با تشكيل نشست فوري امنيتي از نيروهاي اطلاعاتي و امنيتي پاكستان خواست براي كنترل اوضاع بحراني شهر كراچي فعاليت هاي خود را افزايش دهند.
ادامه درگيري ها و خشونت هاي روز جمعه در شهر كراچي باعث شد تا 22 نفر ديگر جان خود را از دست بدهند.

 



در واكنش به حمله هوايي رژيم صهيونيستي به صحراي سينا
روحاني مصري: صهيونيست ها را بكشيد

يك روحاني مصري در واكنش به كشته شدن سربازان كشورش در بمباران هاي اخير رژيم صهيونيستي، فتواي قتل اسرائيلي ها را صادر كرد.
به نوشته روزنامه «الشروق»، دكتر صلاح سلطان استاد علم شريعت دانشگاه قاهره و رئيس كميته قدس در اتحاديه بين المللي علماي مسلمان اظهار داشت: اين حق هر مصري است كه به محض اينكه يك صهيونيست را در خاك مصر بيابد، او را به قتل برساند.
فتواي قتل صهيونيست ها از سوي اين روحاني مصري كه روز جمعه به همراه هزاران شهروند در مقابل سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره تجمع كرده بودند، در واكنش به كشته شدن 5 تن از نظاميان مصر در صحراي سينا بر اثر حمله هوايي جنگنده هاي اسرائيل صادر شده است.
صلاح سلطان روحاني مصري به روزنامه الشروق گفت: رژيم صهيونيستي با اين اقدام، پيمان كمپ ديويد را ملغي و زير پا گذاشت و اين حق هر شهروند مصري است كه از خون برادران خود در مقابل صهيونيست ها دفاع كند.
از سوي ديگر، «مجدي حسين» از مسئولان جنبش مصري پايان محاصره غزه تاكيد كرد كه اسرائيل با اين كار خود اين پيام را به ما رساند كه خون مصري و فلسطيني، خوني عربي است و دشمن هر دوي آنهاست.

 



تصحيح يك خبر

در پي درج خبري در كيهان دوشنبه 24/5/90 و با عنوان «رژيم صهيونيستي هواپيماهاي بدون سرنشين در كردستان عراق مستقر مي كند» آقاي ناظم دباغ، نماينده محترم اقليم كردستان عراق در جمهوري اسلامي ايران، با ارسال جوابيه اي به كيهان، خبر مزبور را «كذب محض» دانسته و توضيح داده است كه «پايگاه خالديه واقع در جنوب غربي كركوك، خارج از حوزه كنترل دولت اقليم كردستان عراق بوده و هم اكنون در اختيار نيروهاي دولت فدرال عراق و نيروهاي آمريكا مي باشد.»
گفتني است خبر كيهان از سايت خبري شبكه «پرس تي وي» نقل شده بود كه ضمن پوزش، بدينوسيله تصحيح مي شود.

 



چها رسوي پنج قاره

اظهارات دروغ وزير دفاع آمريكا
سخنگوي دولت عراق ادعاي وزير دفاع آمريكا مبني بر موافقت بغداد با ادامه حضور نيروهاي آمريكايي در عراق را تكذيب كرد.
وي افزود، دولت عراق تا اين لحظه با طرف آمريكايي هيچگونه مذاكرات رسمي براي تصميم گيري درباره نوع، مدت ماموريت و شمار نيروهاي آمريكايي نداشته است.
حبس انفرادي قاتل نروژي
دادگاه اسلو با تمديد حبس قاتل نروژي در زندان انفرادي موافقت كرد.
دادگاه اسلو پس از شنيدن اظهارات آندرس برويك 32 ساله متهم به كشتار 69 نفر در اردوي جوانان، حكم زندان انفرادي وي را تا چهار هفته ديگر تمديد كرد.
كناره گيري از قدرت
رئيس جمهور قرقيزستان اعلام كرد كه وي پس از پايان انتخابات رياست جمهوري پيش رو از سمت خود كناره گيري خواهد كرد.
به گزارش خبرگزاري شين هوا، وي افزود: به محض اينكه انتخابات رياست جمهوري خاتمه يابد، من قدرت را به طور مسالمت آميز واگذار خواهم كرد. من فردي نيستم كه همانند ديگران تمايل داشته باشم قدرت را به زور در اختيارم بگيرم.
درگيري ميان جمهوري آذربايجان و ارمنستان
جمهوري آذربايجان مدعي شد كه نيروهاي ارمنستان به سمت مرزبانان اين جمهوري تيراندازي كردند.
نقض آتش بس از سوي ارمنستان با تيراندازي متقابل نيروهاي جمهوري آذربايجان پاسخ داده شد اما اين درگيري تلفاتي در پي نداشت.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14