(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 7 شهریور 1390- شماره 20011

ترافيك نيمه سنگين در بزرگراه هاي تهران با بارش باران
نجات 15 نفر از سيلاب در آمل
سرپرست كميته امداد امام خميني:
300 هزار فرصت شغلي امسال براي مددجويان كميته امداد ايجاد مي شود
بهره برداري تمام وقت از ايستگاه شيخ الرئيس در خط چهار مترو
30 شهريور ماه آغاز سال تحصيلي اول راهنمايي ها با جشن جوانه ها آغاز مي شود
پس از 40 سال دستفروش ها ساماندهي مي شوند
تاخير 3ساعته پزشكي قانوني در انتقال يك جسد
آمادگي پليس راه براي تامين امنيت مسافران تابستاني
ايران ميزبان همايش انجمن جراحان قلب دنيا
كشف بيش ازيك تن داروي تقلبي بدنسازي در شهريار
اعلام حكم برائت اعضاي يك خانواده
حوادث كوتاه از كشور
سرقت در پوشش كارگران ساختماني
دور دنيا در يك روز



ترافيك نيمه سنگين در بزرگراه هاي تهران با بارش باران

مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران گفت: با بارش باران ترافيك نيمه سنگيني را در تهران نسبت به روزهاي گذشته شاهد بوديم.
همايون فتاحي با اشاره به بارندگي صبح ديروز تهران گفت: در بزرگراه ها ترافيك نيمه سنگيني را شاهد بوديم ولي آبگرفتگي در بزرگراه ها وجود نداشت.
وي با بيان اين كه با بارش باران معابر لغزنده مي شود، گفت: به همين دليل رانندگان سرعت خود را كم كرده و همين امر باعث بروز ترافيك مي شود.
به گزارش فارس فتاحي در خصوص آبگرفتگي معابر سطح شهر گفت: در كل مشكل خاصي نداريم اما در برخي از نقاط آبگرفتگي وجود دارد.
اين سخنان در حالي است كه با بارش مقدار كمي باران آب گرفتگي در معابر و خيابان هاي اصلي را شاهديم و همين امر تردد شهروندان را دچار مشكل مي كند.
با وجود اين كه شهرداري تهران به صورت پيوسته در حال آسفالت كردن خيابان هاست اما پستي و بلندي هايي كه در معابر وجود دارد و رفع نمي شود باعث جمع شدن آب با كمترين بارندگي مي شود.
صبح ديروز در معابر و خيابان هاي منتهي به مركز شهر شاهد آبگرفتگي بوديم، تا جايي كه عبور و مرور شهروندان پياده دچار مشكل شده و با بپر بپر مردم از عرض خيابان عبور مي كردند.
در ضلع جنوبي ميدان منيريه به قدري آب گرفتگي زياد بود، كه تمام سطح خيابان را آب فرا گرفته و ماشين ها در آب فرو رفته بودند.
پر شدن جوي آب خيابان ولي عصر و پس زدن زباله و برگ هاي درخت از ديگر مشكلات ديروز بود.
مسئولان شهري معتقدند يكي از علل آب گرفتگي و پس زدن زباله اين است كه شهروندان زباله هاي خود را در جوي هاي آب ريخته و همين امر باعث بروز مشكل مي شود. اما ديروز شاهد بوديم كه علاوه بر زباله مقدار زيادي برگ درخت در وسط خيابان خودنمايي مي كرد.

 



نجات 15 نفر از سيلاب در آمل

سيل در گرگان جان يك نفر را گرفت و در طارم 130 ميليارد ريال به محصول زيتون خسارت وارد كرد.
مديركل ستاد مديريت بحران استان گلستان گفت: بر اثر باران هاي شديد و آبگرفتگي معابر، جداول خيابان ها و طغيان رودخانه ها، شنبه شب گذشته يك نفر در شهرستان گرگان، جان خود را از دست داد.
«رسول حسام» صبح يكشنبه در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: اين فرد هنوز هويتش مشخص نشده و حدود 50 ساله مي باشد كه در شاهكوه محله شهرك «اوزينه» گرگان، بر اثر پر بودن جدول و آبگرفتگي به زمين خورده و به كما رفته كه بعد از انتقال به بيمارستان، تلاش هاي تيم پزشكي براي نجات جان وي متاسفانه بي نتيجه ماند.
وي گفت: بارش هاي اخير در گلستان خساراتي به برخي مناطق استان بويژه در سمت شرق گلستان وارد كرد.
به گفته وي، در اين مدت، طغيان و آبگرفتگي رودخانه، كانال ها و بخش هاي مختلفي در استان باعث وارد شدن خسارت به 30 روستا، 10 شهر و شش شهرستان شده است.
گزارش فارس از ز نجان نيز حاكي است، فرماندار طارم از خسارت 130 ميليارد ريالي تگرگ به محصول زيتون در اين شهرستان خبر داد.
غلامحسين رجبي گفت: بارش تگرگ شديد دو هفته پيش در شهرستان طارم به 11 روستا خسارات زيادي وارد كرد. طوري كه هيچگونه امكان پيشگيري وجود نداشت.
وي با بيان اين كه ميزان خسارت وارد شده فقط براي محصول مهم زيتون در طارم 130 ميليارد ريال برآورد شده است، ادامه داد: 8 هزار تن محصول زيتون شهرستان طارم در اين حادثه دچار خسارت شده است.
نجات 15 نفر از سيلاب
در آمل
بخشدار امامزاده عبدالله(ع) شهرستان آمل گفت: 15 نفر از ساكنان اين منطقه توسط نيروهاي هلال احمر از خطر سيلاب شنبه شب نجات يافتند. يحيي عسكري پور در گفت وگو با فارس در آمل با اشاره به اين كه بارش باران به صورت مقطعي ولي شديد در اين منطقه ادامه دارد، اظهار داشت: اين باران موجب سيلاب در اين بخش شده كه هنوز هم ادامه دارد.
وي با بيان اين كه جاده نشل اندوار از راه پنجاب در روزهاي گذشته مسدود شده بود، عنوان كرد: اين مسير شنبه شب به كمك نيروي محلي بازگشايي شد.
بخشدار امامزاده عبدالله(ع) آمل با تاكيد بر اين كه هنوز بارش باران در اين منطقه شديد است، يادآور شد: دماي هوا تا 15 درجه در اين منطقه كاهش يافته است.
اين مسئول با اشاره به اين كه برف در اين منطقه نباريده، ولي سرماي شديد در بالادست حاكم شده است، بيان داشت: در منطقه نشل اندوار 150 خانوار تابستانه زندگي مي كنند.
عسكري پور با بيان اين كه پاييز زودرس در اين منطقه آغاز شده، افزود: به اهالي منطقه توصيه مي شود كه براي دريافت سوخت تابستانه مراجعه كنند.
وي اذعان داشت: مهلت كوپن هاي سوخت تا پايان شهريور است كه با توجه به سرماي شديد بهتر است دامداران و اهالي براي دريافت سوخت اقدام كنند.
اخطار هواشناسي
به آبگرفتگي معابر
و جاري شدن سيل در استان ها
سازمان هواشناسي كشور درباره آبگرفتگي معابر عمومي و سيلابي شدن مسيل هاي برخي استانها اخطاريه صادر كرد.
عبدالرضا اميدوار شهري گفت: امروز در استانهاي گيلان، گلستان، اردبيل، سمنان، تهران، البرز، قزوين، قم، مركزي، شمال اصفهان، كرمان و شرق فارس با بارش شديد باران، وزش باد و رعد و برق همراه است.وي همچنين روز سه شنبه براي استانهاي كرمان، فارس و شمال هرمزگان بارش شديد همراه با وزش باد و رعد و برق و آبگرفتگي معابر و سيلابي شدن مسيل ها را پيش بيني كرد.

 



سرپرست كميته امداد امام خميني:
300 هزار فرصت شغلي امسال براي مددجويان كميته امداد ايجاد مي شود

سرپرست كميته امداد امام خميني كشور از ايجاد 300 هزار فرصت شغلي براي مددجويان كميته امداد تا پايان سال جاري خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، از اراك حسين انواري شامگاه شنبه با اعلام اين خبر در جمع خبرنگاران گفت: در صورت افزايش ميزان اعتبارات اشتغالزايي كميته امداد امام خميني در سال جاري، امكان افزايش تعداد فرصتهاي شغلي جديد براي مددجويان تحت پوشش كميته امداد تا سقف 500 هزار فرصت شغلي جديد در كشور فراهم است.
وي ادامه داد: تا امسال تنها يك عضو خانواده مي توانست از تسهيلات اشتغالزايي كميته امداد بهره مند شود اين در حاليست كه امسال تمامي اعضاي توانمند خانواده مي توانند با برخورداري از تسهيلات اشتغالزايي در شغل مورد نظر خود مشغول به كار شوند.
انواري توانمندسازي خانواده ها و مددجويان تحت حمايت را از اولويت هاي اساسي اين نهاد در سال جاري عنوان كرد و افزود: توانمندسازي مددجويان به معناي قطع رابطه اين افراد با كميته امداد نيست بلكه اين افراد به لحاظ عاطفي، روحي و رواني، مشاوره، رفع مشكلات حقوقي و قضائي و... همچنان تحت پوشش خدمات كميته امداد خواهند بود.

 



بهره برداري تمام وقت از ايستگاه شيخ الرئيس در خط چهار مترو

ايستگاه شيخ الرئيس در خط 4 مترو تهران از ديروز به صورت تمام وقت از ساعت 30:5 صبح تا 30:22 فعاليت خود را آغاز كرد.
ايستگاه شيخ الرئيس در خيابان پيروزي، چهارصددستگاه «تقاطع خيابان هاي امام علي و پيروزي) واقع بوده و ساكنان خيابان پيروزي، محلات چهارصد دستگاه و مهمات سازي مي توانند از اين ايستگاه استفاده كنند.
در حال حاضر خط چهار متروي تهران با 16 كيلومتر طول و 12 ايستگاه در حال فعاليت است.

 



30 شهريور ماه آغاز سال تحصيلي اول راهنمايي ها با جشن جوانه ها آغاز مي شود

سال تحصيلي بيش از يك ميليون دانش آموز پايه اول مقطع راهنمايي، 30 شهريور با برگزاري «جشن جوانه ها» آغاز مي شود.
منوچهر فضلي خاني مديركل دفتر آموزش راهنمايي وزارت آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس با اشاره به برنامه هاي امسال حوزه آموزش راهنمايي گفت: با توجه به تقارن اول مهر ماه با روز جمعه و نيز با توجه به احتمال تعطيلي برخي مدارس در روز پنجشنبه 31 شهريور ماه، سال تحصيلي جديد در دوره راهنمايي نيز همزمان با برگزاري جشن شكوفه ها در مقطع ابتدايي با برگزاري «جشن جوانه ها» در تاريخ 30 شهريور ماه آغاز مي شود.
وي افزود: اين مراسم كه ويژه دانش آموزان سال اول راهنمايي است، با اين هدف برگزار مي شود كه دانش آموزان در بدو ورود به دوره راهنمايي بتوانند با محيط جديد آشنا شوند و مدير و كادر مدرسه نيز آنها را توجيه كرده و اهداف، فلسفه، مواد درسي و ويژگي هاي خاص دوره راهنمايي تحصيلي را براي آنها تبيين كنند.
مديركل دفتر آموزش راهنمايي وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان كرد: دانش آموزان پايه هاي دوم و سوم راهنمايي، سال تحصيلي خود را از روز شنبه دوم مهر ماه آغاز خواهند كرد.
فضلي خاني آمار دانش آموزان دوره راهنمايي در سال تحصيلي جديد را بالغ بر 3 ميليون و 100 هزار نفر دانست و گفت: حدود يك ميليون و 30 هزار نفر آنها اول راهنمايي خواهند بود. وي با اشاره به اجراي آزمايشي طرح «همگام با قرآن» در برخي از مدارس راهنمايي در سال تحصيلي 90-80 تاكيد كرد: امسال اين طرح به طور سراسري در تمام مدارس دوره راهنمايي اجرا خواهد شد كه براساس آن، تمام دانش آموزان راهنمايي در تمام زنگ هاي آموزشي خود اين طرح را اجرا كرده و كلاس خود را با تلاوت آياتي از قرآن كريم آغاز مي كنند.

 



پس از 40 سال دستفروش ها ساماندهي مي شوند

آرزوي 40 ساله وزارت بهداشت براي ساماندهي دستفروش ها به زودي عملي مي شود.
سيدرضا غلامي، رئيس اداره بهداشت موادغذايي و بهسازي اماكن عمومي وزارت بهداشت در خصوص جمع آوري و نظارت بر دستفروش هاي موادغذايي گفت: مسئول نظارت بر آنها ما نيستيم و قانون، وزارت بهداشت را در اين زمينه مكلف نكرده است.وي تصريح كرد؛ پس از 40 سال خوشبختانه سال گذشته در شوراي عالي سلامت طرحي تحت عنوان ساماندهي دستفروشان موادغذايي خطرناك مصوب شد.غلامي گفت: مسئول پيگيري آن وزارت بهداشت اما مسئول اجراي آن سازمان شهرداري ها و دهياري هاي وزارت كشور است.غلامي يادآور شد؛ حدود 3 جلسه براي هماهنگي اجراي اين طرح تشكيل شده است و در جلسه بعدي كه نيمه اول شهريور بعد از پايان ماه رمضان برگزار مي شود پس از كارشناسي نهايي، آيين نامه ها و دستورالعمل هاي مربوطه تدوين مي شوند كه پس از ابلاغ آن اميدواريم بتوانيم بعد از 40 سال به آرزوي ساماندهي دستفروشان موادغذايي خطرناك برسيم.

 



تاخير 3ساعته پزشكي قانوني در انتقال يك جسد

همزمان با مرگ موتورسوار 60 ساله به دليل جاري شدن آب فضاي سبز در اتوبان شهيد صياد شيرازي، پزشكي قانوني پس از گذشت 190 دقيقه اقدام به انتقال جسد از محل حادثه كرد.
ماموران پليس ساعت 20/15 دقيقه روز شنبه در جريان تصادف مرگبار راكب يك دستگاه موتورسيكلت در مسير جنوب به شمال اتوبان صياد شيرازي قرار گرفتند.
پس از حضور ماموران در محل مشخص شد پيرمرد 60 ساله در حالي كه در لاين كندرو در تردد بود كنترل وسيله نقليه خود را به علت لغزندگي سطح بزرگراه از دست داده و پس از برخورد با زمين به علت شدت جراحات وارده فوت مي كند.
در بررسي هاي كارشناسي مشخص شد اين حادثه به علت نفوذ آب فضاي سبز به بزرگراه و عدم كنترل وسيله نقليه توسط راكب رخ داده است اين در حالي است كه مرد متوفي فاقد كلاه ايمني بوده است.
يكي از حاضران در صحنه تصادف در اين باره گفت: پس از اين كه اورژانس مرگ پيرمرد 60 ساله را تاييد كرد آمبولانس پزشكي قانوني پس از گذشت 190 دقيقه اقدام به انتقال جسد كرد كه همين امر باعث حضور خانواده متوفي و افزايش ترافيك در بزرگراه و خيابان هاي اطراف شد، اين در حالي است كه مردم روزه داري كه از محل تردد مي كردند به علت وجود جنازه منقلب مي شدند.
به گزارش مهر اين شاهد حادثه ادامه داد: ماموران پزشكي قانوني هيچگونه پاسخي نسبت به تاخير خود ندادند و همين امر موجب ناراحتي شهروندان شد.

 



آمادگي پليس راه براي تامين امنيت مسافران تابستاني

سرويس اجتماعي-
رئيس پليس راهور ناجا با اشاره به آغاز مرحله دوم طرح تابستاني پليس راه كشور از روز سه شنبه تاكيد كرد: 30 فروند بالگرد در اين مرحله به روانسازي ترافيك كمك مي كنند.
به گزارش كيهان سردار اسكندر مومني در حاشيه مرحله دوم رزمايش تعطيلات تابستان سال 90 افزود: براساس پيش بيني هاي صورت گرفته پس از ماه مبارك رمضان با حجم وسيعي از سفرهاي تابستانه مردم روبرو هستيم به گونه اي كه بايد تمهيدات ويژه اي براي پوشش اين سفرها در نظر گرفت.
وي با بيان اينكه مرحله دوم طرح تابستانه سال 90 از سه شنبه 8 شهريورماه آغاز مي شود و تا سوم مهرماه ادامه خواهد داشت، گفت: در جلسه صبح يكشنبه كه با حضور تمامي عوامل امدادي و انتظامي درگير در جاده ها برگزار شد، مقرر شد در اين ايام (8 شهريور تا 3 مهرماه) تمامي دستگاه ها به صورت ويژه از تمامي توان خود براي پوشش امدادي و انتظامي مرحله دوم طرح تابستانه استفاده كنند.
مومني با بيان اينكه 30 دستگاه خودرو سواري مگان براي پوشش انتظامي مرحله دوم طرح تابستانه وارد چرخه پليس راهور شده اند گفت: 30 فروند بالگرد نيز در اين طرح شركت خواهند كرد.
ضبط گواهينامه زنان بدحجاب صحت ندارد
جانشين فرمانده ناجا با تكذيب ضبط گواهينامه رانندگان زن بدحجاب گفت: اين مسئله در مقررات راهنمايي و رانندگي منظور نشده است و اين شايعات صحت ندارد. به گزارش كيهان سردار احمدرضا رادان در حاشيه رزمايش طرح دوم تعطيلات تابستانه 90 افزود: وضعيت ظاهري زنان راننده بايستي با عكس گواهينامه منطبق باشد.وي با اشاره به كاهش يك هزار نفري ميزان متوفيات تصادفات در جاده ها گفت: ميزان مصدومان نيز 7 هزار نفر كاهش يافته است كه اين آمار بي نظير است.
وي با اشاره به اجرايي شدن طرح كنترل الكترونيك جاده هاي كشور آن را اثرگذار عنوان كرد وگفت: تلاش پليس براي استفاده از وسايل الكترونيكي در جاده ها بي اثر نبوده و در حال حاضر مسير تهران-مشهد، تهران-اصفهان تحت كامل پوشش هاي دوربين هاي الكترونيكي است.به گفته وي ماموران پليس در تلاشند كه مسيرهاي شمالي كشور از جمله جاده تهران-مازندران و تهران-گيلان را تحت پوشش كامل دوربين قرار دهند.رادان با اشاره به تشكيل پليس راه روستايي افزود: حدود هزار نفر نيرو وارد پليس راه شده اند تا از اين پس پليس در جاده هاي روستايي پرتردد حضور داشته باشد.
جانشين فرمانده ناجا با اشاره به اجرايي شدن بيمه 90 ميليوني گفت: راننده بايستي بداند كه هزينه تخلفات بسيار سنگين است و از انجام تخلف خودداري كند.جانشين فرمانده ناجا در مورد فعاليت مجدد شركت اوريف ليم گفت: ممكن است شركت هاي هرمي در بازه اي از زمان نسبت به تغيير نام خود اقدام كنند كه اگر فعاليت اين شركت ها با قوانين ايران مغايرت داشته باشد پليس با آنان برخورد خواهد كرد.
تمهيدات ترافيكي پايان هفته
رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا نيز در حاشيه آغاز رزمايش مرحله دوم سفرهاي تابستاني گفت: با توجه به پايان يافتن ماه مبارك رمضان پيش بيني مي شود چهارشنبه و پنج شنبه پيش روي با حجم بالايي از ترافيك روبرو باشيم كه در اين زمينه تمهيدات لازم با هماهنگي دستگاه هاي مرتبط در نظر گرفته شده است.
سردار اسكند رمومني با اشاره به اين مطلب كه در اواخر سال گذشته قراردادي با راهداري امضا كرديم تا برخي از جاده ها به صورت هوشمند تحت كنترل قرار گيرند، گفت: از جمله آنها مي توان به جاده هاي شمالي كشور، جاده سيرجان بندرعباس و جاده سلفچگان خرم آباد اشاره كرد.
شماره گذاري روآ تا پايان شهريور
مومني همچنين با اشاره به خودروهاي روآ گفت: شماره گذاري خودروي روآ تنها تا پايان شهريور صورت مي گيرد و از ابتداي مهر اين خودرو شماره گذاري نخواهد شد.
وي افزود: اين زمان به هيچ عنوان تمديد نخواهد شد.
سخنان رئيس پليس راهور ناجا در حالي است كه امير وحدتي مدير كل دفتر بررسي آلودگي هواي سازمان حفاظت محيط زيست درخصوص اينكه مجوز شماره گذاري به پرايد و روآ داده مي شود گفت: با توجه به اينكه خودروهاي پرايد و روآ تا به حال توانسته اند استانداردهاي آلايندگي را رعايت كنند مشكلي براي شماره گذاري اين خودروها وجود ندارد .
استقرار 1180 اكيپ اورژانس
در جاده هاي كشور
رئيس اورژانس كشور نيز در مراسم آغاز رزمايش ترافيكي تعطيلات تابستاني 90 گفت: در مرحله دوم سفرهاي تابستاني امسال هزار و 180 اكيپ جاده اي در سطح جاده ها اقدام به خدمات رساني به مردم خواهند كرد. غلامرضا معصومي افزود: براي اين منظور اولين لجستيك اورژانس فعال كشور با 100 دستگاه اتوبوس و آمبولانس وارد شبكه خواهد شد.

 



ايران ميزبان همايش انجمن جراحان قلب دنيا

ايران براي نخستين بار ميزبان همايش سالانه انجمن جراحان قلب دنيا خواهد بود.
به گزارش واحد مركزي خبر، رئيس بيمارستان فوق تخصصي رضوي با بيان اينكه اين همايش از 23 تا 25شهريور در بيمارستان رضوي مشهد برگزار مي شود، گفت: 200 نفر از اعضاي انجمن جهاني جراحي قلب و عروق براي حضور در اين همايش ثبت نام كرده اند و 350 مقاله از متخصصان برتر دنيا و ايران به دبيرخانه چهارمين همايش بين المللي جراحي قلب و عروق رسيده است.
دكتر سعيد عبدالحسيني افزود: پيش از اين، همايش جهاني جراحي قلب دنيا هر سال در كشور يونان برگزار مي شد. رئيس بيمارستان رضوي گفت: همزمان با اين نشست چهارمين همايش بين المللي جراحي قلب و عروق هم در اين بيمارستان برگزار مي شود.

 



كشف بيش ازيك تن داروي تقلبي بدنسازي در شهريار

بيش از يك تن و 685 كيلوگرم انواع داروهاي تقلبي بدنسازي به ارزش بالغ بر 890 ميليون ريال در شهريار كشف شد.
فرمانده انتظامي استان تهران و البرز با اعلام اين خبر به خبرنگاران گفت: ماموران انتظامي در پي گزارش هاي مردمي مبني بر دپوي انواع داروهاي تقلبي بدنسازي در انبار يك واحد صنفي در شهريار، پس از هماهنگي با مراجع قضايي انبار مورد نظر را مورد بازرسي قرار دادند.
سرتيپ عليرضااكبر شاهي افزود: ماموران موفق به كشف يك تن و 685 كيلوگرم انواع پودر نيروزا و 319 هزار و 200 عدد انواع دارو به شكل قرص و كپسول و همچنين 375 عدد انواع آمپولهاي هورموني شدند.
وي ارزش تقريبي اين داروها را حدود 890 ميليون ريال اعلام كرد و گفت: كارشناسان شبكه بهداشت اظهار كردند كه همه اين اقلام مكشوفه غيرمجاز و فاقد مجوز لازم است.
وي از كشف نزديك به 3 تن و 500 كيلوگرم انواع موادمخدر به همراه دو قبضه سلاح گرم و همچنين 12 دستگاه خودرو سبك و سنگين از ابتداي سال جاري تاكنون خبر داد و گفت: در اين رابطه 15 باند بزرگ قاچاق موادمخدر منهدم و يك هزار و 300 نفر قاچاقچي دستگير شدند.
اكبرشاهي گفت: طي 6 عمليات جداگانه در 2 ماه اخير پنج باند بزرگ قاچاق موادمخدر منهدم شدند و از آنها يك تن انواع موادمخدر كشف شد.
وي افزود: در آخرين عمليات قاچاقچيان قصد داشتند 280 كيلوگرم كراك و هروئين را در پوشش كالاي تجاري به استان تهران وارد كنند كه قبل از توزيع مواد دستگير شدند.

 



اعلام حكم برائت اعضاي يك خانواده

به دنبال چاپ خبري تحت عنوان «اعضاي يك خانواده كلاهبردار به زندان و جريمه نقدي محكوم شدند» در تاريخ 22 آذر سال 1378 حكم برائت آنان ازسوي دادگاه صادر شد.
براساس خبر چاپ شده اين خانواده درسال 78 به اتهام خريد و فروش مال غير بطور غيابي محاكمه و به تحمل حبس و پرداخت جريمه نقدي محكوم شده بودند كه بنابر احكام صادره از سوي دادگاه درسال 89 از آنان رفع اتهام گرديد.
در حكم دادگاه آمده است: بدين وسيله صدور حكم برائت آقايان عباس خاني جوي آباد فرزند عباس، عليرضا خاني جوي آباد فرزند عباس و خانم ها فاطمه خاني جوي آباد فرزند عباس و منصور عبدي فرزند ولي از اتهامات انتسابي دادنامه شماره 481 مورخه 23/8/78 كلاسه پرونده
78/1406/78 شعبه 1406 دادگاه عمومي سابق مبني بر كلاهبرداري و فروش مال غير و خريد و قبول مال غير جهت اعاده حيثيت نامبردگان و اطلاع عموم اعلام مي گردد.

 



حوادث كوتاه از كشور

كشف 6 كيلو شيشه
سمنان - خبرنگار كيهان: فرمانده نيروي انتظامي استان سمنان گفت: ماموران نيروي انتظامي شهرستان سمنان يك خودروي حامل موادمخدر را شناسايي و در يك عمليات تعقيب و گريز موفق شدند خودرو مزبور را متوقف سازند. سرتيپ قاسم نصري افزود: ماموران در بازرسي از اين خودرو 6كيلو و 700 گرم هروئين فشرده از نوع شيشه كشف و دو قاچاقچي را در اين رابطه دستگير كردند.
دستگيري سارقان مامورنما
اصفهان - خبرنگار كيهان: رئيس پليس آگاهي استان اصفهان اظهار داشت: در پي وقوع چند فقره سرقت تحت پوشش مامور در سطح شهر اصفهان، تيم مجربي از كارآگاهان اداره مبارزه با سرقت هاي به عنف مامور رسيدگي به اين پرونده شدند و با انجام تحقيقات پليسي مشخص شد تمام اين سرقت ها توسط اعضاي يك باند صورت گرفته است.«سرهنگ حسين حسين زاده» افزود: ماموران با شناسايي پاتوق اعضاي اين باند در يك عمليات ويژه 6 نفر از اعضاي اين باند را دستگير كردند و متهمان را تحويل مراجع قضايي دادند.
انهدام باند توزيع شيشه
رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان اصفهان اظهار داشت: در پي كسب خبري مبني بر تهيه و توزيع موادمخدر صنعتي به صورت گسترده در سطح شهر اصفهان، ماموران نيروي انتظامي موفق شدند دو باند تهيه و توزيع اين مواد را شناسايي كنند.وي افزود: ماموران طي چند عمليات موفق شدند 6 تن از قاچاقچيان موادمخدر را در سطح استان دستگير و مقاديري شيشه از آنها كشف كنند.
جمع آوري 11 هزار ديش
تبريز - خبرنگار كيهان: رئيس پليس امنيت اخلاقي آذربايجان شرقي گفت 11 هزار ديش ماهواره اي توسط نيروي انتظامي در سطح اين استان جمع آوري شد: محمد اسلاميان افزود: ماموران پليس موفق شدند 966 دستگاه گيرنده ماهواره همراه تجهيزات مربوطه را جمع آوري كنند.
بارش خسارت زد
گنبد كاووس - خبرنگار كيهان: بارندگي هاي اخير شرق گلستان به اماكن تجاري، مسكوني و اراضي كشاورزي شهرستان گاليكش خسارت وارد كرده است.«رحمان صباغيان» فرماندار شهرستان گاليكش گفت: پس از بازديدهاي ميداني علاوه بر آب گرفتگي چند مغازه در سطح شهر گاليكش، خسارات زيادي به ساكنان روستاهاي «صادق آباد، بش اويلي، ترجنلي، تنگراه، يورت كاظم، يورت زينلي و آق قميش» وارد شده است.
هنوز از ميزان دقيق خسارت وارد شده گزارشي مخابره نشده است.
معدوم كردن موادغذايي فاسد
گلپايگان - فارس: با حضور نماينده دادستاني و مسئولان شهرستان گلپايگان مقدار 2 هزار و 200 كيلوگرم موادغذايي تاريخ مصرف گذشته و غيرمجاز معدوم شد.اين موادغذايي توسط بازرسان بهداشت محيط شبكه بهداشت و درمان شهرستان گلپايگان از سطح واحدهاي صنفي و مراكز عرضه كالا در شهرستان جمع آوري و ضبط شده بود.مواد معدوم شده شامل انواع پفك، چيپس، بيسكويت، كلوچه، نوشابه، خرما، آبليمو و كنسرو بودند.
پلمب 100 واحد صنفي
تبريز - فارس: رئيس پليس امنيت عمومي آذربايجان شرقي گفت: با توجه به هشدارهايي كه به مردم و اصناف درباره رعايت كردن موازين شرعي درماه مبارك رمضان داده شده بود، پليس امنيت عمومي اين استان در 20 روز اول ماه مبارك رمضان نزديك به 3 هزار صفوف را مورد بازديد قرار داد. محمود رزم گير افزود: در جريان اين بازديدها به يك هزار و 600 واحد صنوف تذكر داده شد و 100 واحد صنفي متخلف نيز پلمب شد.

 



سرقت در پوشش كارگران ساختماني

مأموران، سارقي را كه با پوشيدن لباس مخصوص كارگران ساختمان از كارگران سرقت مي كرد دستگيركردند.
با حضور تعدادي از كارگران ساختماني در دادسرا پرونده اي تحت عنوان سرقت پيش روي قاضي گشوده شد و قاضي نيز پرونده را براي تحقيقات بيشتر به مأموران تجسس پليس كلانتري گاندي ارجاع داد تا تحقيقات آنان گره از راز سرقت از كارگران ساختماني بگشايد.
مالباختگان با حضور در كلانتري مدعي شدند كه اموال باارزش آنان از جمله وجوه نقد و تلفن هاي همراه آنان توسط ناشناسي به سرقت رفته است.
با ثبت اين شكايت، مأموران تجسس كلانتري 103 رسيدگي به اين پرونده را در دستور كار خود قرار دادند و آنان با اجراي طرح كمين در اطراف ساختمان هاي نيمه كاره فرد مشكوكي را شناسايي كردند.
مأموران در بررسي هاي اوليه دريافتند اين فرد در ميانه روز و هنگامي كه كارگران سرگرم كار هستند با لباس مخصوص كارگران وارد ساختماني نيمه كاره شده و به جاي آن كه مشغول به كار شود وارد اتاقك كارگران شده و اقدام به ربودن اموال باارزش كارگران مي كند كه مأموران با ديدن اين صحنه، اين سارق را در حين خروج به همراه اموال مسروقه دستگير كردند.
مأموران با انتقال متهم به كلانتري و در تحقيقات بيشتر دريافتند اين فرد 26 ساله به نام «حسن» ضمن شناسايي ساختمان هاي نيمه كاره و در حال ساخت با پوشيدن لباس مخصوص كارگران وارد اين گونه ساختمان ها شده و در فرصتي مناسب وارد اتاق كارگران در حال فعاليت شده و اموال آنان را به سرقت مي برد.
به گزارش ايسنا، متهم به همراه پرونده متشكله به پايگاه سوم پليس آگاهي پايتخت ارجاع شد.

 



دور دنيا در يك روز

تعطيلات 9 روزه عيد فطر در تركيه
سخنگوي دولت تركيه اعلام كرد كه امسال تعطيلات عيد فطر 9 روز خواهد بود.
به گزارش فارس به نقل از كانال تي آر تي تركيه «بلنت آرينچ» معاون نخست وزير و سخنگوي دولت تركيه گفت: با تعطيلي روز دوشنبه 29 اوت و روز جمعه دوم سپتامبر و احتساب سه روز تعطيلي رسمي اين عيد تعطيلات عيد فطر امسال به 9 روز افزايش مي يابد. آرينچ در ادامه خاطرنشان كرد كه در طول ايام تعطيلات عيد فطر كليه بزرگراه ها و پل هاي معلق بر روي تنگه بسفر در استانبول بدون پرداخت عوارض و به طور رايگان قابل تردد خواهد بود. وي افزود: همچنين به منظور رفاه حال كاركنان دولت و خانواده هاي آنان حقوق ماه اوت اين اقشار زودتر از موعد پرداخت مي شود.
فرار گرسنگان سومالي به يمن
ادامه قحطي و گرسنگي و افزايش سرسام آور قيمت مواد خوراكي در سومالي سبب شده است تا بسياري از مردم اين كشور به يمن بگريزند.
به گزارش واحد مركزي خبر، روزنامه عرب نيوز چاپ عربستان سعودي نوشت: كميسارياي عالي آوارگان سازمان ملل متحد ضمن ابراز نگراني شديد از وضعيت موجود در سومالي اعلام كرده است كه با وخيم تر شدن وضعيت غذايي و قحطي در سومالي بيش از 3 ميليون و 700 هزار نفر از مردم اين كشور در شرايط بسيار خطرناكي قرار گرفته اند.اكثر اين افراد از مناطق جنوبي سومالي هستند كه تحت كنترل شورشيان قرار دارند. هم اكنون كنيا با پذيرش بيش از 500 هزار نفر از آوارگان و قحطي زدگان سومالي كشور همسايه اي است كه بيشترين آوارگان را پذيرفته است.
مقامات كميسارياي عالي آوارگان سازمان ملل متحد اظهار مي دارند كه روزانه بيش از 1500 نفر از مردم سومالي اين كشور را به طرف كنيا ترك مي كنند اما اردوگاه هاي آوارگان ديگر جوابگوي خيل عظيم آوارگان نيست.يمن دومين كشوري است كه بيش از 192 هزار آواره از سومالي را پذيرفته است و گفته مي شود روزانه بيش از 1200 نفر از طريق آبهاي خليج عدن وارد يمن مي شوند.
افطار سربازان آمريكايي بر سر سفره ايراني
بسياري از مسلمانان كره اي و غير كره اي مقيم 80 كشور جهان در روز جهاني قدس افطار را مهمان سفارت كشورمان در سئول بودند.
به گزارش مهر، سفارت جمهوري اسلامي ايران در آخرين جمعه ماه مبارك رمضان مطابق با روز جهاني قدس در مسجد مركزي سئول مراسم ويژه افطار را با حضور مسئولان فدراسيون مسلمانان كره و جمع كثيري از مسلمانان كره اي و غير كره اي مقيم 80 كشور جهان برگزار كرد.
در اين مراسم كه سربازان مسلمان ارتش آمريكا مستقر در كره جنوبي نيز حضور داشتند، خطيب مسجد سئول از درگاه خداوند براي آزادي قدس و رهايي مردم مظلوم فلسطين از چنگ دژخيمان صهيونيستي دعا كرد.
در حاشيه اين مراسم نيز احمد معصومي فر، سفير كشورمان در سئول با روساي فدراسيون اسلامي كره و اعضاي هيئت امناي مسجد سئول در مورد راه هاي گسترش همكاري هاي مسلمانان كره اي و غير كره اي مقيم كره جنوبي به بحث و تبادل نظر پرداخت.سپس از مهمان ها با غذاهاي مطبوع ايراني به ويژه غذاهاي مخصوص ماه مبارك رمضان پذيرايي شد كه مورد استقبال فراوان مسلمانان روزه دار قرار گرفت.
وحشت در نيويورك
طوفان آيرين با سرعت 130 كيلومتر در ساعت، در نخستين ساعت اوليه بامداد روز يكشنبه به وقت محلي به نيويورك رسيد و وزش باد شديد همزمان با بارش سنگين باران، موجب وحشت و اضطراب مردم اين شهر شد.
بسياري از درختان در اين شهر قطع شده، سيل در خيابان ها سرازير و برق بيشتر مناطق قطع شده است.براساس اعلام هواشناسي آمريكا انتظار مي رود طي ساعات آينده بر شدت طوفان و بارش باران افزوده شود.در زمان حاضر در خيابان هاي نيويورك تنها صداي آژير ماشين هاي آمبولانس كه در حال رفت وآمد هستند، شنيده مي شود.
رودخانه هادسون به طول 500 كيلومتر از ايالت هاي نيويورك و نيوجرسي مي گذرد و با طغيان احتمالي اين رودخانه، ساكنان مجاور آن با خطرات بسيار جدي روبرو هستند. گزارشهاي رسيده حاكي است سيستم حمل و نقل نيويورك نيز به طور كامل تعطيل و متروي اين شهر به عنوان بزرگترين متروي آمريكا تا اطلاع ثانوي بر روي مردم بسته شده است.
بخشي از مردم اين شهر طي دو روز گذشته از اين شهر رفته اند اما افراد زيادي كه امكانات يا توان جسمي نداشته اند در اين شهر مانده و با خطراتي روبرو هستند كه كمترين امكانات و پيش بيني هاي لازم براي آن صورت نگرفته است.برخي كارشناسان مي گويند با توجه به اينكه مسئولان آمريكا براي چنين روزهايي آماده نبوده و پيش بيني هاي لازم انجام نشده است، عمق فاجعه و خسارت ها، بيشتر از حد تصور خواهد بود.
براساس اعلام رسمي تاكنون 9 نفر كشته شدند، اما با توجه به شدت طوفان و قطع سيستم هاي ارتباطي بدون شك آمار واقعي كشته شدگان بيشتر از رقم كنوني است.طي ساعات آينده با توجه به افزايش شدت طوفان در نيويورك ميزان خرابي ها و خسارت بر مردم اين شهر بيشتر خواهد شد.
حمله مردان مسلح به مهماني خانوادگي
پليس جامائيكا از تيراندازي چند فرد مسلح در مهماني خانوادگي خبر داد كه در آن 11 نفر راهي بيمارستان شدند.
به گزارش ايسنا، به نقل از شبكه خبري فاكس نيوز، 11 نفر در اين مهماني خانوادگي مورد اصابت گلوله قرار گرفتند كه در اين ميان دختر جواني از ناحيه كمر فلج شد.در اين مهماني كه در حياط خانه اي در جنوب جامائيكا برگزار شد، 6 مرد و 5 زن شركت داشتند.بيشتر مهمانان آسيب جدي نديدند اما گلوله اي به كمر دختر 15 ساله اي اصابت كرد و باعث فلج شدن وي شد.
اين مهماني به مناسبت بدرقه دختر اين خانواده كه قرار بود براي ادامه تحصيل به ايالت مريلند برود ترتيب داده شده بود.به گفته مادر اين خانواده چند نفر مسلح وارد حياط شدند و شروع به تيراندازي كردند.به گزارش ايسنا، هنوز فردي در اين رابطه دستگير نشده است.


 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14