(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 7 شهریور 1390- شماره 20011

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
درس هايي از تجربه ليبي ( يادداشت روز)
توصيه هاي مهم رهبر معظم انقلاب به هيئت دولت ؛رمز موفقيت و محبوبيت دولت ،انقلابي ماندن است
سرلشكر سليماني و وزير اطلاعات سخنرانان ويژه دهمين اجلاس مجلس خبرگان
كيهان و خوانندگان
لج (گفت و شنود)
افتتاح بزرگترين سد قوسي كشور در آذربايجان غربي
فقط 25 دلقك آمدند 4975 نفر بقيه كجا گم و گور شدند؟ ( خبر ويژه )
چرا نمي گويد غلط كردم؟! ( خبر ويژه )
اگر اين احتمال يك درصد صحيح باشد چه كلاهي سر اپوزيسيون رفته ( خبر ويژه )
احتمال انتقال ليدري اصلاح طلبان از شوراي هماهنگي به فراكسيون اقليت ( خبر ويژه )
نگراني فتنه گران ازخبر توبه كروبي ( خبر ويژه )



درس هايي از تجربه ليبي ( يادداشت روز)

پس از حدود 8 ماه منازعه طاقت فرسا و پرشدت، اكنون معمر قذافي ديكتاتور ليبي ساقط شده اما هنوز معلوم نيست جانشين سيستم حكومتي منحصر بفردي كه او ظرف چند دهه بنا كرد كدام فرد يا سيستم خواهد بود. اكنون در ليبي پرسش از آينده مهم ترين سوال است و كمتر كسي در فكر آن است كه رازهاي حكومت عتيقه سرهنگ را نبش كند. دورنماي ليبي هم براي مردم و انقلابيون و هم براي غربي هايي كه به صراحت مي گويند دندان طمع تيز كرده اند مهم ترين مسئله پيش روست. چه چيز ضامن ثبات در ليبي خواهد بود؟ چند نكته زير كمك خواهد كرد كه بتوان پاسخي آزمون پذير براي اين سوال فراهم كرد.
از همان روز اول كه بهار عربي آغاز شد، مسئله ثبات براي آمريكايي ها مهم ترين دغدغه بود. وقتي آمريكايي ها درباره ثبات صحبت مي كنند در واقع هيچ منظوري جز اين ندارند كه روند جاري امور كه طي دهه ها به نحوي شكل داده شده كه تامين كننده حداكثر منافع آمريكا باشد، بايد حتي المقدور دست نخورده باقي بماند. بهار عربي افسانه ثبات را باطل كرد و آمريكايي ها با دگوگوني هايي مواجه شدند كه به هيچ وجه انتظارش را نداشتند. پس از آنكه آمريكايي ها از حفظ وضع موجود در منطقه نااميد شدند و تغيير را اجتناب ناپذير يافتند، شعار ثبات اينگونه ترجمه شد كه حالا اگر قرار است تغييري هم رخ بدهد اين تغيير بايد داراي فرايندي آرام و قابل مديريت باشد. معلوم بود كه آمريكايي ها از سرعت و هيجاني كه در رفتارهاي انقلابي هست مي ترسند و به همين دليل مايل است اوضاع حتي المقدور به نحوي مديريت شود كه بيشترين نقش را در آن داشته باشد. مهم تر از اين، استراتژيست هاي آمريكايي در چند ماه اخير بارها گفته اند كه علاقه اي به تغييرات انقلابي ندارند چرا كه در اينگونه تغييرات عموما صحنه گردان ماجرا، گروه هاي سازمان يافته اي هستند كه در چند دهه گذشته همواره آمريكا با آنها درگير بوده و اغلب اگر نزديك به ايران نباشند دشمن آمريكا و اسراييل حتما هستند. پروژه ليبي بوضوح با اين الگو انطباق ندارد. آمريكا 8 ماه پيش با دو هدف اصلي به ليبي حمله كرد و اكنون كه ديكتاتور گريخته، مانده است كه داستان را چگونه جمع كند. اولين هدف از حمله به ليبي اين بود كه آمريكا مي خواست شرايطي ايجاد كند تا مردم منطقه سابقه حمايت چند دهه اي آمريكا از ديكتاتورها را از ياد ببرند. آمريكايي ها مي خواستند بگويند آنقدر طرفدار آزادي هستند كه حتي حاضرند براي دفاع از دموكراسي در منطقه اي بياباني بدون اينكه نفع مشخصي براي آنها داشته باشد وارد جنگ شوند. هدف دوم كه اصرار داشتند پنهان بماند، كنترل شرايط بعد از سقوط قذافي به گونه اي كه اولا منافع غرب تا حد امكان دست نخورده باقي بماند و ثانيا، اين جابه جايي به عنوان يك الگو به ساير كشورهاي در حال انقلاب نيز منتقل شود.
اكنون چه اتفاقي رخ داده است؟ آنچه رخ داده اين است كه غربي ها وارد جنگي شده اند كه همان اواسط كار معلوم شد نتيجه اي هراس آور براي آنها خواهد داشت اما ديگر توان بيرون كشيدن پاي خود از آن را نداشتند. روزي كه جنگ ليبي آغاز شد آمريكايي ها مي دانستند قذافي خواهد رفت ولي نمي دانستند جايگزين او چه كسي خواهد بود؟ هر چه جنگ بيشتر طول كشيد يقين غرب از اينكه جايگزين قدافي نيروهايي عميقا اسلام گرا و شايد بتوان گفت راديكال خواهند بود بيشتر شد اما ديگر راهي براي بازگشت به عقب نداشتند چرا كه ننگ شكست از قذافي يا معامله پس پرده با او بزرگتر از آن بود كه قابل تحمل باشد. در نتيجه آمريكايي ها به جنگي ادامه دادند كه در واقع هيچ از نتيجه آن خشنود نبودند.
در ليبي چيزي حدود 140 قبيله وجود دارد كه 30 قبيله از ميان آنها داراي سازمان يافتگي قابل توجه و توان سياسي و رزمي گسترده اند. قذافي بر خلاف صدام كه در دوران حكومت خود تمام تشكل هاي ديني و قومي عراق را از هم پاشاند و عملا اجازه هيچ نوعي از سازماندهي را به مخالفان خود نداد اما سازمان يافتگي قبيله اي در ليبي را به عنوان يك امر غير قابل تغيير به رسمت شناخت و در طول دهه هاي گذشته با آن به همزيستي پرداخت. بنابراين زماني كه قبايل ليبي تصميم گرفتند به مخالفت با قذافي برخيزند -و اگر اين كار را نمي كردند از ناتو كاري ساخته نبود- مشكلي به نامه سازماندهي و ايجاد سلسله مراتب صدور و اجراي فرمان وجود نداشت و به سرعت يك ماشين جنگي عظيم عليه قذافي شكل گرفت. مشكلي كه اكنون غرب با آن دست به گريبان است اين است كه اين ماشين جنگي را كه حالا ديگر به راه افتاده چگونه بايد متوقف كند؟ كساني درون ناتو عقيده دارند تنها راه، خلع سلاح مخالفان است. اما مجموعه اي عظيم از رزمندگاني به شدت ماهر و با انگيزه را كه از وقتي تصميم به بيرون كردن قذافي از ليبي گرفتند تا زماني كه اين كار را واقعا انجام دادند تنها چند هفته طول كشيد، چگونه مي توان خلع سلاح كرد؟ آيا ناتو كه اعلام كرده حتي يك سرباز در خاك ليبي پياده نخواهد كرد آمادگي ورود به چنين گرداب هولناكي را دارد؟ بسيار بعيد است كه كسي در سلسله مراتب فرماندهي ناتو حتي فكر چنين كاري را به ذهن خودرا بدهد. چه راهي باقي مي ماند. تنها گزينه اين است كه آمريكايي ها مطالبات و خواسته هاي رزمندگان ليبيايي را كه بار اصلي براندازي قذافي را به دوش كشيدند به رسميت بشناسد؛ مطالباتي كه اطلاعات اندك موجود نشان مي دهد تشكيل حكومت پاي بند به اجراي قوانين شريعت در راس آن است.
پارادوكس آمريكا در خاورميانه بهتر از هر جاي ديگر خود را در ليبي نشان داده است. آمريكايي ها يا بايد خود را از فرايند تغيير در منطقه كنار بكشند و منفعلانه صحنه را نظاره كنند يا اگر تصميم به مشاركت در فرايند تغيير بگيرند لاجرم به روي كار آمدن نيروهايي مدد رسانده اند كه نخستين و بزرگترين دشمن خود را آمريكا مي دانند. اين لازمه و نتيجه هويت ديني نهادينه شده در قلب و جان مردم اين منطقه است كه دهه ها فرايند سكولاريزاسيون از بالا نه تنها آن را كمرنگ نكرده بلكه عمقي بي مانند به آن بخشيده است.
بنابراين، نتيجه عمليات ناتو در ليبي در بدترين حالت (البته براي آمريكا) تشكيل يك حكومت ديني كنار گوش اروپاست كه جغرافياي سياسي و نظامي منطقه را از اساس دگرگون خواهد كرد و در بهترين حالت ليبي در يك بي ثباتي بزرگ ناشي از درگيري غرب و انقلابيون فرو مي رود كه تبعات امنيتي آن براي اروپا كمرشكن خواهد بود.
آنچه احتمالا اين وضع را بدتر مي كند و مشكل را براي غرب صد چندان خواهد كرد، تاثيري است كه پيروزي اسلامگرايان در ليبي بر وضعيت امنيت اسراييل خواهد گذاشت. آن روز اول كه تحولات منطقه تازه آغاز شده بود سعي مي كردند با شوخي هايي از اين قبيل كه گسترش دموكراسي در منطقه به نفع اسراييل است خود را آرام كنند اما هر چه جلوتر آمده ايم بيشتر روشن شده روي ديگر تحولات منطقه چيزي جز اين نيست كه ديكتاتوري هايي كه همواره مانع شنيده شدن فريادهاي مردم منطقه عليه اسراييل بوده اند سقوط كرده اند و از اين به بعد اين فريادها هر روز بلندتر از روز قبل خواهد شد. مصر درست در كنار مرزهاي سرزمين هاي اشغالي در حال تبديل شدن به يك نگراني امنيتي جدي براي اسراييل است. ليبي حتي مي تواند از مصر هم خطرناك تر باشد چرا كه جبهه اي جديد در غرب سرزمين هاي اشغالي باز مي كند و اگر نيروهاي ضد اسراييلي در آنجا كار را به دست بگيرند، احتمال جرياني قدرتمند از پول، اسلحه و نيروي انساني براي كمك به مبارزان فلسطيني شكل خواهد گرفت. تا آنجا كه به اسراييل مربوط است آنچه در حال رخ دادن است اين است كه قذافي به عنوان يكي از ديكتاتورهايي كه مخصوصا طي چند سال اخير به يكي از دوستان واقعي صهيونيست ها در منطقه تبديل شده بود، از كار بركنار شده و جاي او را كساني گرفته اند كه لالايي فرزندانشان سرود آزادي قدس شريف است.
در ليبي براي آمريكايي ها راهي جز اين نيست كه ميان دو گزينه امتياز دهي به رزمندگان يا وارد شدن به درگيري با آنها يكي را انتخاب كنند. هيچ راه حل سياسي اضطراري براي اين پارادوكس وجود ندارد. انتخاب آساني در كار نيست. خاورميانه در حال نشان دادن چهره واقعي خود به غرب است، چهره اي كه مترسك هايي مانند بن علي و مبارك و قذافي همواره مانع ديده شدن آن بودند. مدل ايران بسط يافته است و غرب پس از دهه ها تكيه به ديكتاتوري و سركوب در منطقه اكنون راهي جز پذيرفتن اين نظم جديد ندارد با اين تفاوت كه اين بار نظم جديد منطقه است كه غربي ها را نخواهد پذيرفت.
مهدي محمدي

 



توصيه هاي مهم رهبر معظم انقلاب به هيئت دولت ؛رمز موفقيت و محبوبيت دولت ،انقلابي ماندن است

رهبر معظم انقلاب اسلامي عصر ديروز در ديدار با رئيس جمهور و اعضاي هيأت دولت با قدرداني صميمانه از حضور پرشور ملت در راهپيمايي روز جهاني قدس، پايبندي دولت به اصول و ارزشها و شعارهاي جذابي همچون عدالتخواهي، استكبار ستيزي و خدمت رساني صادقانه را ضروري و اثرگذار خواندند و تأكيد كردند: جهاد اقتصادي نيازي حياتي و زمينه ساز پيشرفت و شكوفايي اقتصادي كشور است.
حضرت آيت الله خامنه اي با تبريك هفته دولت و گراميداشت ياد و خاطره شهيدان رجايي و باهنر، به حضور پرشكوه مردم در راهپيمايي روز قدس اشاره كردند و افزودند: از مردم عزيز ايران كه در راهپيمايي روز قدس، بار ديگر عظمت خود را نشان دادند، صميمانه قدرداني مي كنم.
ايشان، روز قدس امسال را نمادي از حضور و انگيزه ملت ايران دانستند و خاطرنشان كردند: اين حضور و شكوه و عظمت، اميد را در فضاي منطقه گسترش مي دهد و انگيزه ملتها را براي استقامت دو چندان خواهد كرد.
حضرت آيت الله خامنه اي با قدرداني از خدمات دولت، بر پايبندي به شعارها و جهت گيريهاي اعلام شده تأكيد كردند و افزودند: علت اقبال مردم در انتخابات سال 84 و 88 به رئيس جمهور همين شعارهاي جذاب و ضروري بود چرا كه مردم به ارزشها و آرمانها پايبند و دلبسته اند.
ايشان، عدالتخواهي، استكبارستيزي، ساده زيستي، مقابله با منش اشرافيگري، «مقابله با ويژه خواري و سوءاستفاده از ارتباطات اقتصادي و غيراقتصادي» و خدمت رساني صادقانه را از جمله شعارهاي جذاب دولت خواندند و افزودند: اصول و ارزشهايي كه امام خميني مي فرمود و باعث محبوبيت ايشان در قلب ملتها شد از اساسي ترين شعارهاي دولت است كه بايد كاملاً به آن پايبند بود.
رهبر انقلاب اسلامي، كار براي خدا را رمز برخورداري از توفيق الهي و ايجاد جذابيت در دلهاي مردم برشمردند و تأكيد كردند: اگر به هر علت تقيد به شعارهاي دولت سست شود توفيقات الهي نيز كم خواهد شد بنابراين با همان شور و نشاط و تلاش به خدمت صادقانه و بدون توقع ادامه دهيد.
ايشان گزارشهايي را كه وزراء و معاونان رئيس جمهور در اين ديدار بيان كردند، گزارشهايي خوب، مستند، منطقي و متكي به آمار بويژه آمار مقايسه اي خواندند و افزودند: اين گزارشها را بايد به مجموعه نخبگان و زبدگان كشور نيز ارائه داد و اقدامات انجام گرفته را براي آنان تشريح كرد.
رهبر انقلاب اسلامي يكي از اشكالات دولت را حضور كم رنگ در ميان نخبگان دانشگاهي و حوزوي دانستند و تأكيد كردند: بايد رئيس جمهور و وزراء اقدامات دولت در بخشهاي مختلف بويژه در خصوص مسائل اقتصادي را كه از مسائل اصلي كشور مورد چالش موافقان و مخالفان دولت است، در جمع نخبگان مطرح كنند تا با استفاده از ديدگاهها و همچنين نظرات انتقادي آنان، هم افزايي بوجود آيد.
حضرت آيت الله خامنه اي با تأكيد بر اينكه بايد از انتقادها و اشكالات مجامع نخبگان استقبال كرد، افزودند: نبايد به دليل نحوه بيان برخي از مسائل، از ديدگاههاي سازنده و مفيد اكثريت نخبگان محروم شد.
بيان نقاط ضعف به موازات نقاط قوت از ديگر توصيه هاي رهبر انقلاب به رئيس جمهور و هيأت وزيران بود.
ايشان بيان نقاط ضعف را باعث اثرگذاري بيشتر در دلهاي مردم دانستند و افزودند: همراه با تشريح كارها و بيان نقاط قوت، به صراحت به مردم بگوييد كه اين كارها را نتوانستيم انجام دهيم و مطمئن باشيد مردم، كسي را براي كاري كه تلاش كرده اما نتوانسته انجام دهد، مؤاخذه نمي كنند.
حضرت آيت الله خامنه اي با اشاره به ضرورت برخورد صحيح در قبال انتقادهايي كه از دولت در رسانه ها يا مراكز قانوني مطرح مي شود افزودند: تنها جهت گيري صحيح در قبال انتقادات رويكرد توجيه كننده و تبيين كننده است و رويكرد مخاصمه و حمله متقابل به نتيجه اي نمي رسد.
ايشان در اين زمينه به دولتمردان توصيه كردند با رويكرد تبييني در جلسات عمومي و با مردم صحبت كنيد، به سؤالات و ابهامات پاسخ دهيد تا اين مسائل در رسانه ها نيز پخش و مسائل روشن شود كه در اين صورت غرض ورزي غرض ورزان به جايي نمي رسد.
رهبر انقلاب، توجه دولت به اولويتها را مهم خواندند و افزودند: بايد با كار كارشناسي و دقيق، اولويتها را مشخص و براساس آن حركت و تلاش كرد.
ايشان دادن وعده به مردم را باعث افزايش توقعات خواندند و افزودند: تحقق وعده هاي داده شده دولت به مردم، امري مطلوب و ضروري است و باعث استحكام ايمان و اعتقاد مردم مي شود و برعكس اگر اين وعده ها محقق نشود در ذهن مردم، مشكل ايجاد مي كند.
رهبر انقلاب مقايسه ميان عملكرد دولت با دولتهاي قبلي را كاري خوب برشمردند اما افزودند: خيلي مهم است كه مقايسه اي نيز ميان وعده هاي دولت و كارهاي انجام شده صورت پذيرد.
حضرت آيت الله خامنه اي سخنانشان در جمع اعضاي دولت دهم را با تشريح ضرورت جهاد اقتصادي از 3 منظر ادامه دادند. 1- از منظر رونق اقتصادي و حل مشكلات معيشتي مردم 2- از زاويه ضرورت رسيدن به اهداف چشم انداز و 3- از منظر مقابله با اهداف خصمانه نظام سلطه بر ضد ملت ايران.
ايشان جهاد اقتصادي را يك نياز قطعي و نه صرفاً يك اولويت دانستند و در تشريح بيشتر اين نكات افزودند: معيشت مردم براي نظام اسلامي بسيار مهم است و تنها يك اقتصاد خوب، سالم و قوي مي تواند كشور را به اين هدف برساند و اقتصاد خوب و توانا نيز نياز به مجاهدت اقتصادي دارد.
رهبر انقلاب انگيزه دوم براي جهاد اقتصادي را ضرورت حياتي رسيدن به اهداف چشم انداز برشمردند و افزودند: در اين سند بسيار مهم، تبديل ايران به قدرت اول اقتصادي منطقه پيش بيني شده است و اگر اين هدف محقق نشود و در اين عرصه از رقبا عقب بمانيم ضربات اساسي خواهيم خورد بنابراين چاره ديگري جز جهاد اقتصادي نداريم.
حضرت آيت الله خامنه اي مقابله با دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب را سومين انگيزه نظام، مسئولان و ملت براي جهاد اقتصادي خواندند و افزودند: سلطه گران همه امكانات خود را براي زدن ضربات اساسي به اقتصاد ايران به كار گرفته اند اما هوشمندي، زيركي و تدبير مسئولان و ايستادگي ملت، آنها را ناكام خواهد گذاشت.
رهبر انقلاب خاطرنشان كردند: دشمنان در اوايل امسال از تحريم هاي فلج كننده و هوشمند سخن مي گفتند اما تحريم ها نه تنها فلج كننده نشد بلكه به بركت هوشمندي نظام و مردم در موارد متعدد به تحرك و خودكفايي و كارهاي بزرگ در كشور منجر گشت
حضرت آيت الله خامنه اي، شكست را سرنوشت قطعي امريكا و جبهه استكبار در تحريم ايران خواندند و تأكيد كردند: با توجه به واقعيات جهاني، امكان ادامه طولاني مدت اين تحريم ها وجود ندارد و بايد با جهاد اقتصادي، «توكل و اعتماد به خدا» و حركت هدفمند و هوشمندانه آنها را خنثي كرد.
رهبر انقلاب اسلامي، طرح تحول اقتصادي را يكي از مصاديق جهاد اقتصادي برشمردند و تأكيد كردند: به لطف خداوند اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها بعنوان يكي از محورهاي طرح تحول اقتصادي آغاز شده ولي لازم است بقيه محورهاي ديگر اين طرح در دو سال باقيمانده دولت، به جريان بيفتد.
حضرت آيت الله خامنه اي در خصوص اجراي قانون هدفمند سازي يارانه ها، به ضرورت تقويت بخش توليد اشاره كردند و افزودند: مصوبه قانوني براي كمك به واحدهاي توليدي هنوز تحقق پيدا نكرده و بايد با اجراي اين مصوبه، در كوتاه مدت منابع به واحدهاي توليدي نيازمند تزريق شود.
رهبر انقلاب اسلامي با اظهار نگراني از واردات برخي كالاها و محصولات خاطر نشان كردند: بايد در سياستهاي واردات بازنگري جدي شود و از واردات بويژه محصولات زراعي و باغي و واردات كالاهايي كه در آن مزيت توليد داريم، پرهيز شود.
حضرت آيت الله خامنه اي در ادامه توصيه هاي خود به مجموعه دولت، لزوم توجه بسيار جدي به موضوع فرهنگ را متذكر شدند و خاطر نشان كردند: در موضوع فرهنگ اعم از كتاب، كارهاي هنري و مؤسسات هنري بايد بدون رودربايستي و با قاطعيت، جهت گيريهاي انقلابي و اسلامي لحاظ شود.
ايشان با اشاره به محدود بودن منابع و لزوم تعيين اولويتها در موضوعات فرهنگي، دولت را به پرهيز از حاشيه سازي توصيه كردند.
رهبر انقلاب با اشاره به نياز فراوان كشور به كار و تلاش و روحيه كاري و خطر پذيري دولت، خاطر نشان كردند: در چنين شرايطي شايسته نيست كه دولت خود را درگير حاشيه ها كند كه البته برخي اوقات، دولت با كم توجهي زمينه ساز اين حاشيه ها مي شود و برخي اوقات هم حاشيه هايي است كه ديگران بوجود مي آورند.
ايشان نكاتي هم درباره علاقه به ايران مطرح كردند.
رهبر انقلاب اسلامي در اين زمينه خاطر نشان كردند: اگر قرار است مسئله علاقه به ايران مطرح شود، يكي از مهمترين راهها، تحكيم و گسترش زبان و ادبيات فارسي است.
حضرت آيت الله خامنه اي افزودند: در مورد علاقه به ايران، به جاي تأكيد بر ايران قبل از اسلام، بر ايران بعد از اسلام تأكيد شود زيرا افتخارات ايران بعد از اسلام در هيچ دوره اي از تاريخ ايران وجود نداشته است. ايشان تأكيد كردند: رشد پيشرفتهاي علمي، هنري، فرهنگي و حتي نظامي در ايران بعد از اسلام بويژه در دوران ديلمي، سلجوقيان و صفويه بهيچ وجه قابل مقايسه با ايران قبل از اسلام نيست.
رهبر انقلاب اسلامي افزودند: اگر مي خواهيد از ايران و ايراني گري حمايت كنيد، ايران بعد از اسلام، مستندتر و آشكارتر است.
ارتباط ميان سه قوه و همكاري قوا نكته ديگري بود كه رهبر انقلاب اسلامي در ديدار هيأت دولت به آن اشاره كردند. حضرت آيت الله خامنه اي خطاب به دولت تأكيد كردند: در مسائل مربوط به قوا، در مواردي كه كوتاه آمدن امكان پذير است، كوتاه بياييد، در مواردي كه با تبيين قابل حل است، تبيين كنيد و در مواردي هم كه با ارتباطات دوستانه حل مي شود، از اين روش استفاده كنيد.
در ابتداي اين ديدار آقاي احمدي نژاد رئيس جمهور مهرورزي، عدالت گستري، خدمتگزاري و همدلي و هم افزايي را از اصول و محورهاي كاري اين دولت ذكر كرد و گفت: همه موفقيتهاي دولت نهم و دهم، حاصل پايبندي به ارزشهاي الهي و آرمانهاي انقلاب است.
وي با اشاره به نظارت نهادهاي رسمي كشور بر فعاليت دستگاههاي دولتي، حمايت از محرومين، مردمي بودن، پاك دستي و همدلي را خط ثابت اين دولت برشمرد.
رئيس جمهور افزود: در اين دولت با جهت گيريهاي روشن، نسل جديدي از مديران و نيروهاي مؤمن، كارآمد و پايبند به ارزشهاي انقلاب پا به عرصه خدمت گذاشتند كه همواره آماده خدمت و كار هستند.
آقاي احمدي نژاد خاطرنشان كرد: دولت نهم و دهم در سخت ترين شرايط كشور و تحت فشار بي سابقه دشمنان با همراهي مردم و حمايتهاي رهبر انقلاب، خدمات گسترده اي براي كشور انجام داده است.
پس از سخنان رئيس جمهور شماري از معاونان وي و تعدادي از وزيران به بيان گزارش عملكرد حوزه هاي خود پرداختند.
آقاي رحيمي معاون اول رئيس جمهور گزارشي از حوزه ستادي و شوراهاي ويژه دولت بيان كرد. معاون اول رئيس جمهور با اشاره به برگزاري بيش از پنج هزار جلسه با حضور وزراء و مديران و كارشناسان در 10 ستاد و كار گروه گفت: در ستاد تدابير ويژه اقتصادي با برگزاري 56 جلسه و تصميمات اتخاذ شده، شديدترين تحريم هاي غرب يا بي نتيجه مانده و يا تأثير آنها به حداقل رسيده است. بررسي مسائل خرد و كلان مربوط به هدفمندسازي يارانه ها در 70 جلسه ستاد هدفمندي يارانه ها، تصميم گيري درخصوص موارد كلان رشوه خواري، زمين خواري، قاچاق و پولشويي و ساماندهي صندوق هاي قرض الحسنه و برخي شركتهاي ليزينگ در 274 جلسه اصلي و فرعي ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادي، فراهم كردن زمينه هاي لازم بمنظور ايجاد 5/2 ميليون شغل در 44 جلسه شورايعالي اشتغال و نظارت بر قيمت اقلام و كالاها و كنترل عرضه و تقاضا و جلوگيري از شوك احتمالي در بازار در پي اجراي هدفمندي يارانه ها در 27 جلسه كارگروه كنترل بازار، بخش ديگري از گزارش معاون اول رئيس جمهور در مورد حوزه ستادي و شوراهاي ويژه دولت بود.
آقاي رحيمي در ادامه گزارش خود به جلسات و تصميمات ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز، كارگروه ويژه رئيس جمهور در امور نفت، كارگروه ترانزيت، شورايعالي صادرات غيرنفتي و شورايعالي اداري نيز اشاره كرد و گفت: رشد 83 درصدي كشفيات قاچاق، افزايش سرمايه گذاري در صنعت نفت تا مرز 54 ميليارد دلار در دولت دهم، افزايش 34 درصدي ترانزيت كالا در سال 89، و برنامه ريزي براي صادرات غيرنفتي تا مرز 45 ميليارد دلار از جمله نتايج تصميمات اتخاذ شده در اين شوراها و كارگروهها بوده است.
وزير امور اقتصادي و دارايي نيز در اين ديدار اعلام كرد دولت با پيگيري مدل اسلامي - ايراني پيشرفت، اجراي سياستهاي كلي اصل 44 را در دستور كار جدي قرار داده بگونه اي كه به موازات واگذاري مسئوليتها، ميزان واگذاري مالكيتها به بخش خصوصي نيز از سال 84 تاكنون به 500 شركت و 85 هزار ميليارد تومان بالغ شده كه دهها برابر گذشته است.
آقاي حسيني افزود: تاكنون 40 ميليون نفر داراي سهام عدالت شده اند كه اين ميزان تا 45 ميليون نفر افزايش خواهد يافت.
وزير اقتصاد قانون هدفمند كردن يارانه را گامي در جهت گسترش عدالت خواند و اعلام كرد: رشد مصرف در انرژي، آب و گندم متوقف شده و ميزان مصرف 5 تا 30 درصد كاهش يافته است.
آقاي حسيني از كاهش نقطه به نقطه تورم از تيرماه سال جاري خبر داد اما تأكيد كرد براي حل مشكل تورم و بيكاري تلاشهاي مضاعفي انجام خواهد شد.
به گفته آقاي حسيني رشد اقتصادي كشور هر سال بيشتر شده است به گونه اي كه مراكز جهاني نيز از بهبود اوضاع اقتصادي ايران در پي هدفمند كردن يارانه و اجراي اصل 44 سخن مي گويند.
افزايش شاخص بورس به 25 هزار و پانصد واحد و افزايش سرمايه گذاري بورس به 118 هزار ميليارد تومان از ديگر نكات گزارش وزير اقتصاد بود.
آقاي حسيني با اشاره به افزايش بودجه عمراني به 24 درصد افزود: سهم ماليات نيز در هزينه هاي دولت به حدود 42 درصد در سال 89 رسيده است كه نشان دهنده تلاش براي رهايي از اتكاي به درآمدهاي نفتي است.
وزير اقتصاد با تأكيد بر ناكامي تحريمهاي غرب افزود: افزايش ترانزيت كالاي 111 كشور خارجي از مسير ايران، رشد 124 درصدي جذب سرمايه هاي خارجي و رشد تجارت خارجي از شاخصهايي است كه نشان مي دهد تحريم هاي غرب با تدابير نظام و دولت و ايستادگي مردم به اهداف خود نرسيده است.
وزير اقتصاد و دارايي، در جمع بندي گزارش خود افزود: شتاب حركت كشور به سمت عدالت براساس سياستها و فعاليتهاي دولت افزايش يافته است كه گسترش بيمه هاي تأمين اجتماعي - افزايش حقوق مستمري بگيران و سهام عدالت از نشانه هاي آن است.
رئيس كل بانك مركزي سومين عضو هيأت دولت بود كه گزارشي از وضع پولي، و بانكي كشور ارائه كرد.
آقاي بهمني در گزارش خود با اشاره به سياست كنترل نرخ تورم و رسيدن آن به 4/12 درصد در پايان سال 89 گفت: در پايان تيرماه سال نود، نرخ تورم به 3/16 درصد افزايش يافت كه علت آن، اجراي قانون هدفمندي يارانه ها بود.
رئيس كل بانك مركزي خاطرنشان كرد: بدون در نظر گرفتن تأثير مستقيم و غيرمستقيم، هدفمندسازي يارانه ها، نرخ تورم قاعدتاً 9/9 درصد مي بود.
مهار بي رويه رشد نقدينگي، شفاف سازي مطالبات معوق و مهار رشد آن، رشد 140 درصدي فروش اوراق مشاركت به ميزان 157 هزار ميليارد ريال، افزايش منابع قرض الحسنه، ساماندهي مؤسسات مالي غيرپولي، گسترش سيستم هاي الكترونيك و افزايش تراكنش هاي الكترونيكي، مديريت بازار ارز، تعيين ابزارها و عقود جديد در بانكداري اسلامي، برنامه ريزي براي حذف صفرهاي پول ملي و اختصاص 17 ميليارد دلار از منابع بانكي براي سرمايه گذاري در طرحهاي نفت، گاز و پتروشيمي، محورهاي ديگر گزارش رئيس كل بانك مركزي بود.
وزير صنعت، معدن و تجارت نيز در اين ديدار در گزارشي با مقايسه ميان سالهاي 78 تا 83 و 84 تا 89 گفت: سرمايه گذاري صنعتي و معدني در اين مدت از 14 هزار ميليارد تومان به بيش از 90 هزار ميليارد تومان رسيده است.
آقاي غضنفري گفت: در سال 83، سه هزار و هفتصد معدن در كشور فعال بوده اند كه در سال 89 به 5700 معدن و استخراج مواد معدني نيز از 155 ميليون تن به 285 ميليون رسيده است.
افزايش دو برابري ظرفيت توليد خودرو، افزايش توليد سيمان از 32 ميليون تن به 74 ميليون تن، افزايش ظرفيت ذخيره سازي سيلوها به 9 ميليون تن از ديگر نكات گزارش آقاي غضنفري بود.
وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به افزايش محصولات كشاورزي و صادرات خدمات فني مهندسي گفت: با مديريت واردات كشور متوسط نسبت واردات به صادرات از 5/4 برابر به 3/2 برابر كاهش يافته است كه نشان مي دهد واردات و صادرات در روند متعادل شدن قرار دارد.
وزير صنعت، معدن و تجارت در پايان گزارش خود اعلام كرد اميدواريم با سرمايه گذاري 70 هزار ميليارد توماني در سالجاري و سال آينده، بيش از 1800 پروژه نيمه تمام معدني و صنعتي را به مرحله بهره برداري برسانيم.
آقاي خليليان وزير جهاد كشاورزي در اين ديدار در گزارشي به توليد 107 ميليون تن محصولات كشاورزي در سال 89 و رشد پانزده درصدي آن نسبت به سال 88 ، رسيدن به مرحله توليد پايدار در توليد گندم و برنامه ريزي براي صادرات 2 ميليون تن گندم در سال جاري، افزايش توليد برنج به دو ميليون و دويست و سي هزار تن در سال 89 ، و برنامه ريزي براي خودكفائي در توليد برنج در 2 سال آينده، افزايش كيفيت برگ سبز چاي كشور و توليد 31 درصدي چاي درجه يك در سال 90 ، و افزايش چهل درصدي توليد ابريشم در كشور، اشاره كرد.
آقاي خليليان به توسعه زيرساختهاي آب و خاك در بخش كشاورزي و افزايش اراضي تحت پوشش آبياري تحت فشار و سامانه آبياري مدرن نيز اشاره كرد و در خصوص صادرات و واردات محصولات كشاورزي گفت: صادرات محصولات كشاورزي در برنامه سوم 6 ميليارد دلار بود كه در شش سال اخير به بيش از 21 ميليارد دلار رسيده است. وزير جهاد كشاورزي همچنين با اشاره به افزايش ظرفيت صنايع فرآوري محصولات كشاورزي، توسعه جنگل ها، مرتع داري و آبخيزداري، كاهش مصرف سموم و كودهاي شيميائي گفت: ميزان واردات محصولات كشاورزي تا پايان تير ماه امسال، 27 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل كاهش داشته است.
آقاي نيكزاد نيز در اين ديدار در گزارشي مقايسه اي ميان 8 سال قبل از دولت آقاي احمدي نژاد با 6 سال دولت نهم و دهم گفت: احداث راه، بزرگراه و راه اصلي از 59 هزار كيلومتر به 72 هزار كيلومتر رسيده است و راه روستايي نيز از 43 هزار به 57 هزار كيلومتر بالغ شده است.
وزير راه و شهرسازي، توسعه 10 برابري ناوگان هوايي و افزايش حجم ترانزيت كالاها را از ديگر نتايج فعاليتهاي دولتمردان در 6 سال اخير برشمرد و گفت: از سال 76 تا 83 حدود 3 ميليون واحد مسكوني احداث شده بود كه در 6 سال اخير به 4850 ميليون واحد رسيده است.
افزايش ساخت بيمارستانها، صنعتي سازي ساختمان، نوسازي مدارس، واگذاري بخش هاي مهمي از صنايع ارتباطات، موبايل و اينترنت به بخش خصوصي، افزايش ضريب نفوذ اينترنت، افزايش هزار درصدي روستاهاي برخوردار از خدمات الكترونيك و افزايش حجم مخازن سدها از 32 ميليارد به 43 ميليارد متر مكعب از ديگر مسائلي بود كه مهندس نيكزاد در گزارش خود به آنها اشاره كرد.
وي همچنين آثار مثبت مسكن مهر را تشريح كرد.
آقاي قاسمي وزير نفت نيز گزارشي از حوزه هاي گاز، بنزين، پتروشيمي، صنعت نفت و بهره برداري از ميادين مشترك ارائه كرد. وزير نفت در خصوص دسترسي به گاز در شهرها و روستاها گفت: در سال 84 تعداد مشتركان گاز، 5/7 ميليون مشترك بود كه اين ميزان در 6 سال اخير به بيش از سيزده ميليون مشترك رسيده است.
كاهش مصرف بنزين به 58 ميليون ليتر در روز با وجود افزايش توليد خودرو، در 6 سال گذشته، افزايش تعداد جايگاههاي سي ان جي از 75 جايگاه در سال 84 به 1700 جايگاه در سالجاري، و افزايش توليد پتروشيمي از 18 ميليون تن در سال 84 به 52 ميليون تن در سالجاري عدد و رقم هاي ديگري بود كه وزير نفت در گزارش خود به آنها اشاره كرد.
وزير نفت به اشاره به بومي سازي طراحي و اجراي طرحهاي وزارت نفت و 52 ميليارد دلار سرمايه گذاري داخلي در فازهاي قديم و فازهاي باقيمانده پارس جنوبي تأكيد كرد: اهتمام براي افزايش استخراج از ميادين مشترك با كشورهاي همسايه از جمله برنامه هاي اصلي وزارت نفت است.
وزير بعدي كه در اين ديدار گزارش داد آقاي شيخ الاسلامي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي بود. آقاي شيخ الاسلامي در حوزه تعاون از افزايش 2 برابري تعداد تعاوني ها در برنامه چهارم خبر داد و گفت: تعداد اعضاي تعاوني ها نيز به بيش از 5 ميليون نفر رسيده است و در مجموع سهم ارزش افزوده بخش تعاون از 5 درصد در سال 83 به 5/8 درصد رسيده است.
وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي افزود: براي سال گذشته ايجاد يك ميليون و يك صد هزار شغل پيش بيني شده بود كه با همت و تدبير دولت و فعالان بخش هاي مربوط، اين ميزان به يك ميليون و 600 هزار شغل رسيد و براي سال جاري نيز ايجاد 5/2 ميليون شغل پيش بيني شده است.
كاهش فاصله طبقاتي به عنوان مهمترين سياست دولت در حوزه رفاه، افزايش 38 درصدي شمار افراد بيمه شده و افزايش متوسط حقوق افراد تحت پوشش صندوق تأمين اجتماعي از 140 هزار تومان به 550 هزار تومان در سال 89 ديگر مسئله اي بود كه وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي به آن اشاره كرد.
آقاي بقايي معاون اجرايي رئيس جمهور هم با اشاره به نود سفر استاني دولت با بيش از بيست هزار مصوبه، گزارشي از اين سفرها ارائه كرد.
معاون اجرايي رئيس جمهور گفت: هشتاد درصد مصوبات دور اول سفرهاي استاني، 52 درصد مصوبات دور دوم سفرها، و 26 درصد مصوبات دور سوم سفرها كاملاً محقق شده و 18 درصد از مصوبات دور اول، 25 درصد از مصوبات دور دوم و 23 درصد از مصوبات دور سوم سفرها در دست اجرا است. آقاي بقايي با اشاره به بيش از چهارده هزار ملاقات مردمي رئيس جمهور و 32 هزار ملاقات مردمي وزراء در 3 دور سفرهاي استاني گفت: حل مشكلات مردم، مهمترين هدف سفرهاي استاني است.
آقاي ميرتاج الديني معاون پارلماني رئيس جمهور نيز در اين ديدار با اشاره به همكاري دولت و مجلس، فضاي كلي روابط قواي مقننه و مجريه را خوب خواند و نكاتي را براي بهبود روند اين روابط بيان كرد.
خانم بداغي معاون حقوقي رئيس جمهور نيز در گزارش خود به كارشناسي هاي حقوقي گسترده در دولت و كميسيونهاي تخصصي براي رعايت موازين قانوني و حقوقي در مصوبات اشاره كرد و گفت: رعايت قانون، اصل اساسي در سياستها و اقدامات دولت به شمار مي رود.
وزير امور خارجه آخرين عضو هيأت دولت بود كه در اين ديدار 3 ساعته گزارش داد. آقاي صالحي اعلام كرد: با وجود همه تلاشهاي دشمنان، جمهوري اسلامي به ياري خداوند و با تدبير مسئولان و ايستادگي ملت از موقعيت روزافزوني برخوردار است.

 



سرلشكر سليماني و وزير اطلاعات سخنرانان ويژه دهمين اجلاس مجلس خبرگان

عضو هيات رئيسه مجلس خبرگان رهبري گفت: حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات و سردار سرلشكر قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس، سخنرانان ويژه دهمين دوره اجلاس خبرگان رهبري هستند.
دهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري سه شنبه و چهارشنبه، پانزدهم و شانزدهم شهريور در محل سابق مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود.
به گزارش فارس، آيت الله سيد احمد خاتمي عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري در گفت وگو با خبرنگار فارس با اعلام اين خبر اظهار داشت: در اين اجلاس 4 طرح كميسيون آئين نامه مجلس خبرگان مطرح مي شود و 2 ميهمان ويژه نيز در اين نشست سخنراني خواهند كرد.
وي ادامه داد: حجت الاسلام والمسلمين حيدر مصلحي وزير اطلاعات و سردار سرلشكر قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس، سخنرانان ويژه اين نشست هستند كه شرايط داخلي و بين المللي و بخصوص تحولات منطقه را براي اعضاي خبرگان تشريح خواهند كرد.
اين عضو هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با بيان اينكه اداره جلسه طبق روال گذشته خواهد بود، گفت: پس از آغاز دهمين دوره نشست خبرگان رهبري، آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان به ايراد سخنراني افتتاحيه خواهند پرداخت و بعد از آن كميته 5 نفره تدوين بيانيه پاياني خبرگان انتخاب خواهند شد و با آماده كردن محورهاي بيانيه پاياني، آن را براي تصويب اعضا مطرح مي كنند.
آيت الله خاتمي همچنين خبر داد: اعضاي مجلس خبرگان رهبري روز پنج شنبه 17 شهريور پس از زيارت مرقد مطهر امام خميني(ره) به محضر رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله العظمي خامنه اي رسيده و از رهنمودهاي ايشان بهره مند خواهند شد.
وي در خاتمه با تأكيد بر اينكه جلسات هيئت رئيسه مجلس خبرگان رهبري با مديريت خوب آيت الله مهدوي كني به طور منظم تشكيل و اداره مي شود، گفت: اميدواريم در ادامه شاهد بركات اين نشست مجلس خبرگان رهبري باشيم.

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان

¤ در آخرين جمعه ماه مبارك ، ملائك بر مرد و زن ايران اسلامي كه در دفاع از فلسطين و فلسطيني هاي مظلوم با زبان روزه به خيابان ها ريختند و صحنه هاي باشكوهي را آفريدند مباهات كردند. با اين وحشتي كه بر رژيم غاصب اسرائيل مستولي شده زوال و نابودي آن بسيار نزديك است.
2177---0912
¤ از طريق اين ستون از يكايك ملت رشيد و ولايت مدار كشورمان كه مراسم روز قدس امسال را در دفاع از آرمان هاي انقلاب و حمايت از مردم مظلوم فلسطين باشكوه تر از سالهاي گذشته برگزار كردند به طور ويژه تشكر مي كنم.
علي نژاد
¤ افراد و جريان هايي كه هنوز در فكر برقراري رابطه با آمريكا و رژيم صهيونيستي هستند از سرنوشت ديكتاتورهاي منطقه كه عمري نوكري اربابان آمريكايي خود را كرده اند و امروز به اين خواري و ذلت افتاده اند درس عبرت بگيرند و خود را به حماقت نزنند.
1709---0918
¤ نگاه تيزبين مردم خيلي خوب متوجه حركت هاي موذيانه افراد متصدي و كارگردان جريان فتنه است كه به قصد نفوذ در بدنه اصولگرايان و چند دسته كردن آنان فعال شده اند. صف متحد و متشكل اصولگرايان، حفظ هويت آن و حمايت كامل از ولايت فقيه براي مردم روشن است. بر اين اساس پيروز ميدان انتخابات خواهند بود. فتنه گران سيلي خورده از حركت ملت در 9 دي ماه 88 به فكر احياي جنازه متعفن فتنه افتاده اند به خواست خداوند بار ديگر از سوي مردم طرد خواهند شد.
محمودي
¤ خطاب به مسئولين مربوطه عرض مي كنم سران فتنه را كه محاكمه نكرديد و به سزاي خيانت شان نرسانديد. حداقل امروز نگذاريد اين وطن فروشان با هزينه هاي ميلياردي در گران ترين هتل هاي بالاي پايتخت ميتينگ انتخاباتي برگزار بكنند و به ريش مردم بخندند.
8516---0919
¤ از وزارت امور خارجه به جد درخواست مي شود از تلاش شبانه روزي براي روشن شدن وضعيت امام موسي صدر غفلت نورزند.
0809---0935
¤ تا كي رسانه ها و مطبوعات بايد قبه الصخره را به جاي مسجدالاقصي به مردم نشان دهند. شبكه اول رسانه ملي روز پنجشنبه 3/6/90 تصوير همين مسجد را نصب و مجري مشغول اجراي برنامه بود.از صدا و سيما و رسانه ها مي خواهيم به جاي نشان دادن تصوير گنبد طلايي قبه الصخره تصوير واقعي مسجدالاقصي را رسانه اي كنند.
5590----0935و 2846---0935 و 7250---0919و...
¤ انتظار داشتيم مسئولين شركت واحد در روز قدس به گونه اي برنامه ريزي مي كردند كه پيرمردان و پير زنان و همچنين كودكان شركت كننده در راهپيمايي روز قدس و نماز جمعه مجبور نشوند در هواي گرم از دانشگاه تهران تا خيابان كريم خان را براي سوار شدن به اتوبوس ها پياده طي كنند و اذيت بشوند.
0046---0912
¤ گروه سياسي روزنامه ايران رويه خيلي زشت و دور از اخلاق را در پيش گرفته به اين معنا كه رئيس جمهور پرتلاش ما را سپر خطاها و اقدامات مغرضانه خود قرار داده اند. تا جايي كه اشتباه يك مداح در نقد رئيس دفتر رئيس جمهور را وسيله اي براي تحريك يكي از اقليت هاي ديني كشورمان كرده است.
گل محمدنورايي از مهدي شهر سمنان
¤ كمك هاي مردم كشورمان به قحطي زدگان سومالي اقدام پسنديده اي است كه قطعاً رضايت و خشنودي خداوند را به دنبال دارد. راهكار بهتر اين است كه به كمك دولت و وزارت جهادكشاورزي ايران و ديگر كشورها زمين هاي زراعتي اين كشور عقب افتاده و محروم زيركشت برود و به صورت ريشه اي مشكل آنان حل بشود.
خسروي
¤ به عنوان يك فرهنگي عرض مي كنم چطور با حقوق پانصد هزار توماني مي توان بدون دغدغه زندگي و تورم به تدريس مشغول شد؟ از مسئولين امر درخواست مي شود تدبيري بينديشند و ما را از اين فقر برهانند.
5092---0916
¤ با توجه به ازدحام جمعيت در بانكها و نداشتن فرصت خيلي از افراد براي حضور در بانكها از مسئولين كميته امداد امام خميني و هلال احمر مي خواهم شماره اي اعلام نمايند تا بتوان با كارت عابر به راحتي و در طول شبانه روزي براي كمك به مردم سومالي به حساب آنها پول واريز كرد.
4686---0915
¤ در مجتمع 360 واحدي واقع در خيابان شريعتي خ معلم خيابان مرودشت ساكن هستيم كه اكثر آنها فاقد تلفن ثابت مي باشند وقتي منزلي را در اينجا اجاره كردم گفتند 15-10 روز تلفن وصل مي شود ولي با گذشت 6 ماه هنوز خبري از وصل شدن خطوط نيست وقتي پيگيري مي شود مخابرات تقصير را به گردن هيئت مديره مي اندازد. و هيئت مديره به گردن مخابرات و در اين ميان ما درمانده ايم از مسئولين امر درخواست رسيدگي داريم.
جمعي از ساكنين مجتمع 360 نفره خيابان مرودشت
¤ در كجاي معارف ديني ما آمده است كه 3 بچه كافي است؟ بنده 4 فرزند دارم كه بيمه چهارمي را آزاد محاسبه مي كنند. آيا اين كار صورت شرعي دارد؟ از مجلس شوراي اسلامي درخواست مي شود اين مشكل بسياري از هموطنان را مرتفع نمايند.
4872---0913
¤ پروژه احداث پاركينگ در تقاطع جيحون و بهنود در منطقه 10 شهرداري تهران بيش از 2 سال است كه به تأخير افتاده است از مسئولين درخواست اتمام اين پروژه را دارم.
4370---0912

 



لج (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: سايت هاي ضد انقلاب از جمله «گويانيوز- متعلق به سيا»، «سحام نيوز- وابسته به MI6 انگليس»، «زمانه- متعلق به دولت هلند» و... خبر داده اند كه كروبي براي اعترافات تلويزيوني آماده شده است.
گفت: پس بگو چرا سايت جرس- حلقه ماسوني لندن- كه تاكنون به شدت از كروبي حمايت مي كرد، اخيراً او را به باد فحش و بد و بيراه گرفته است.
گفتم: اين سايت ها اعلام كرده اند كه كروبي را تحت فشار، وادار به اعتراف كرده اند!
گفت: يكي از اين سايت ها نوشته است اعتراف كروبي به خاطر لجبازي با خاتمي و موسوي خوئيني ها و بقيه دست اندركاران جنبش سبز(!) است كه اين روزها دنده عقب گرفته و ابراز پشيماني مي كنند!
گفتم: دو نفر كه خيلي با هم لج بودند محكوم به اعدام شده بودند. پاي چوبه دار، از اولي پرسيدند آخرين آرزويت چيست؟ بگو تا برآورده كنيم، گفت؛ اجازه بدهيد پدرم را ببينم. به دومي گفتند آرزوي تو چيست؟ گفت؛ اجازه ندهيد پدرش را ببيند!

 



امروز با حضور رئيس جمهور انجام مي شود
افتتاح بزرگترين سد قوسي كشور در آذربايجان غربي

اروميه- خبرنگار كيهان:
معاون عمراني استاندار آذربايجان غربي از افتتاح 2 طرح ملي در استان توسط رئيس جمهور خبر داد.
سيدجواد محمودي در گفت وگو با خبرنگاران گفت: امروز با حضور رئيس جمهوري و مسئولان ارشد كشوري و استاني سد آغ چاي بزرگترين سد قوسي خاكي كشور به ظرفيت مخزن 180 ميليون متر مكعب با اعتباري بالغ بر 1500 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: همچنين با حضور دكتر محمود احمدي نژاد بهره برداري از فاز دوم و طرح توسعه كارخانه سيمان اروميه نيز با سرمايه گذاري بالغ بر 160 ميليارد ريال با ظرفيت توليد يك ميليون تن آغاز مي شود.
معاون عمراني استاندار آذربايجان غربي ادامه داد: با بهره برداري از فاز دوم كارخانه سيمان اروميه ظرفيت توليد اين كارخانه به 2 ميليون تن و ظرفيت كلي توليد سيمان در استان به 3 ميليون تن افزايش خواهد يافت.

 



فقط 25 دلقك آمدند 4975 نفر بقيه كجا گم و گور شدند؟ ( خبر ويژه )

گروهك منافقين براي حاشيه سازي در روز قدس وعده تطميع و انتقال پنج هزار نفر به واشنگتن را داده بود اما در عمل چند ده نفر بيشتر در نمايش اين گروه حاضر نشدند.
گزارش ها حاكي از آن است كه سازمان تروريستي منافقين پس از نااميدي از مقامات آمريكايي در زمينه حذف نام خود از فهرست گروههاي تروريستي، به سراغ لابي صهيونيستي در ايالات متحده رفت تا شايد از اين طريق بتواند از بن بست فعلي خارج شود. صهيونيست ها نيز قبل از هر چيز از سران اين گروهك خواستند ضمن ترتيب دادن نمايشي در واشنگتن، به حاشيه سازي و انحراف اذهان نسبت به روز جهاني قدس بپردازند. منافقين ضمن دريافت مبلغي هنگفت به صهيونيست ها قول دادند يك تجمع باشكوه را از طريق جمع آوري نيرو در واشنگتن برگزار كنند اما در عمل توانستند هزار نفر را با تطميع پرداخت هزينه سفر از نقاط مختلف به واشنگتن بكشانند كه از اين تعداد هم صرفا در حد 25-20 نفر در روز موعود و در محل اعلام شده حاضر شدند و مابقي ترجيح دادند با مواجب دريافتي به خوشگذراني بپردازند.
در همين زمينه سايت اينترلينك (وابسته به جداشدگان گروهك منافقين) گزارش داد: منابعي از داخل شوراي ملي مقاومت (كه به عنوان نام ديگري براي سازمان مجاهدين خلق در ليست تروريستي آمريكا قرار دارد) مي گويند لابي اسرائيل در واشنگتن مزدوران سازمان تروريستي مجاهدين خلق را اجير كرده بود تا براي مقابله با تظاهرات بين المللي حمايت از فلسطينيان در روز جمعه بيست و ششم اوت افرادي را كرايه و با خود به واشنگتن بياورند. سران سازمان بودجه اي را دريافت كرده بودند تا بيش از پنج هزار مزدور كرايه اي را براي مقابله با اين تظاهرات به واشنگتن منتقل سازند. البته آنها نتوانستند بيش از هزار نفر را براي اين كار بخرند. به اين افراد بليط و پول هتل ارائه گرديد و وعده داده شده بود كه در ازاي دو ساعت شركت در تجمع ضدفلسطيني مخارج كامل دو هفته تعطيلات در آمريكا را به همراه پول تو جيبي و خرج خريد دريافت خواهند كرد. همچنين به آژانس هاي دست اندركار و برگزاركنندگان مبالغ بسيار چشمگيرتري به عنوان پاداش و دستمزد وعده داده شده بود.
واسطه هاي سازمان به شركت كنندگان در اين كارناوال قول مي دهند كه تحت هيچ شرايطي و به هيچ دليلي برخوردي با نيروهاي انتظامي آمريكايي نخواهند داشت و تاكيد مي كنند كه از هم اكنون گارانتي كتبي گرفته اند كه با حضور رسمي در زير پرچم سازمان و تظاهرات به نفع گروهي كه در ليست تروريستي آمريكا است تحت پيگرد قانوني قرار نخواهند گرفت.
با وجود همه اين تداركات، تصاوير منتشره از نمايش جديد منافقين بار ديگر نشان داد كه گروهك ياد شده كمترين پايگاهي حتي در ميان گروههاي مخالف جمهوري اسلامي و آرمان فلسطين ندارد. به همين دليل به نظر مي رسد شرايط سازمان تروريستي مذكور نزد مقامات آمريكايي و صهيونيستي به مراتب بدتر از ماجراي اخير شود ضمن اينكه آنها بايد توضيح دهند غير از آن 25 نفر دلقك كه سر نمايش آورده اند، 4975 مزدور وعده شده ديگر كجا گم و گور شده اند يا لااقل پول هنگفتي كه به بهانه اين تعداد دريافت شده كجا لفت و ليس شده است؟!

 



چرا نمي گويد غلط كردم؟! ( خبر ويژه )

دختر خارج نشين و فراري يك بازيگر سينما دنبال بهانه اي براي بازگشت است.
به گزارش جهان، اخيراً آقاي «ب-ف» پدر «گ-ف» ضمن يادداشتي كه در يكي از نشريات زنجيره اي چاپ شده، نوشته است: اين روزها بيش از هر چيز به ياد بچه هايي هستم كه ايران نيستند و در خارج از كشور فعاليت مي كنند، نقاشان، موسيقي دان ها، بازيگران، كارگردانان و... همه هنرمنداني كه ايران را ترك كرده اند و دور از اينجا مشغول كارهاي هنري شده اند، دليل آنها براي ترك ايران هر چه باشد، ما بايد به اين فكر كنيم كه چه راهي براي آنها وجود دارد. ما غربت را نمي شناسيم اما وقتي در آن قرار مي گيريم، مي فهميم خيلي سخت تر از آن چيزي است كه تصور مي كرده ايم. من وقتي كه در پاريس سكته كردم و چند روزي خوابيدم. ايراني هاي مقيم آنجا به ديدنم آمدند و بسيار به من لطف كردند. وقتي به اين اتفاقها نگاه مي كنم، مي بينم جواناني كه ساكن خارج از ايران هستند، عاطفه شرقي شريف خود را دارند، اما غصه ناهنجار غربت هم در دلشان هست و آنها را رنج مي دهد. وقتي از دور به آنها نگاه مي كنيم، مي بينيم دارند زندگي مي كنند، كار مي كنند و... اما غصه هايشان را نمي بينيم، چرا بايد آنها ترجيح دهند جاي ديگري زندگي كنند؟ اين موقعيت بايد سامان داده شود. دولت بايد با كساني كه از اينجا رفته اند، برخورد موجهي داشته باشد، چون انسان هاي شريفي هستند. هم دولت و هم ما بايد شرايطي را فراهم كنيم كه آنها براي بازگشت احساس امنيت كنند و به فكر برگشتن باشند. اما اين اتفاق نمي افتد و اين تلخ است.
حاشيه پردازي اين بازيگر سينما در حالي است كه دختر وي بي هيچ علتي و صرفاً به خاطر شهرت طلبي و چراغ سبزي كه از سوي سازمان ناتوي فرهنگي- شاخه هاليوود - دريافت كرد از كشور خارج شد و در اوج فتنه سبز اقدام به كشف حجاب و مصاحبه عليه جمهوري اسلامي كرد اما به سرعت در عرض چندماه، تمام شد و از سر فصل رسانه ها حذف شد. بنابراين آقاي «ب-ف» بايد صورت مسئله را درست طرح كند كه چرا فرزند وي با دشمنان ملت ايران هم پياله شد و حاضر گرديد سياهي لشگر آنها در جنگ رواني و فرهنگي عليه ملت ايران باشد و معلوم نيست چرا به جاي «غلط كردم»، آسمان و ريسمان را به هم مي بافند و رطب و يابس مي گويند و البته كه معلوم است عناصر فراري فريب خورده در كمتر از 6 ماه تمام مي شوند و به حاشيه پرتاب مي گردند و تازه نوستالژي وطن و غم غربت و آوارگي و احساس بازي خوردگي سراغشان مي آيد.

 



اگر اين احتمال يك درصد صحيح باشد چه كلاهي سر اپوزيسيون رفته ( خبر ويژه )

علت بي اعتنايي مطلق به فراخوان تازه گروه موسوم به شوراي هماهنگي سبز، توسط دويچه وله مورد بررسي قرار گرفت.
دويچه وله آلمان با تاكيد بر اينكه « فراخوان تكبير در شب روز قدس با عدم استقبال مواجه شد» از قول «مسيح-ع» روزنامه نگار زنجيره اي متواري نوشت: همان طور كه از اسم شوراي هماهنگي پيداست، بايد هماهنگ كننده همه گروههاي سبز باشد. ولي واقعيت اين است كه چنين نكرده و اتفاقا بيشتر گروههاي معترض را ناهماهنگ كرده است. دليل اصلي اين است كه در تمام اين مدت، از اين شورا هيچ حركتي كه در راستاي هماهنگ سازي گروههاي معترض باشد ديده نشد. در تمام اين مدت شوراي هماهنگي كه مي توانست هماهنگ كننده باشد، حتي گروه هايي كه همفكر و هم انديش تر به اين مجموعه بودند را متفرق و ناهماهنگ كرده است.
اين روزنامه نگار خارج نشين همچنين درباره شعار الله اكبر گفت: تاكيد مي كنم من الزاما با اين شعار موافق نبودم اما حتي كساني كه اعتقاد به شعار مذهبي ندارند، ثابت كرده اند كه همپاي موسوي و كروبي شعار مذهبي دادند اما شورا نتوانست حتي كروبي و موسوي را نمايندگي كند.
«رسول- ن» از مخالفان مقيم آلمان در گفت وگو با دويچه وله اظهار داشت: گفتن الله اكبر معنايي نداشت چون راهي كهنه بود اما اين موضوع نشان داد كه شوراي هماهنگي با بدنه بي ارتباط است.
در اين ميان «روح الله- ش» در دفاع از شورا به دويچه وله گفت: ممكن است راهكارهاي شورا خوب يا بد بوده باشد اما رخداد اخير نمي تواند آزموني براي موفق نبودن شورا باشد. اتفاقا حوادث بعد از 25 بهمن و راهپيمايي سكوت از آن راهكارهاي خلاقانه است[؟!] كه بايد به سمت آن حركت كنيم و مدام كارهايي را كه قبلا انجام مي داديم، تكرار نكنيم.
وي مي گويد: به دلايل مختلف در حال حاضر، فضاي عمومي جامعه ايران كشش و پتانسيل چنين حركت هايي را ندارد. البته انداختن همه اين طراحي ها به گردن شوراي هماهنگي، فكر نمي كنم كار درستي باشد. من هم چنين نقشي براي شوراي هماهنگي متصور نيستم. فكر مي كنم اتفاقا گروه هاي خيلي كوچكتر بايد بنشينند، برنامه ريزي و طراحي كنند.
از سوي ديگر يك همكار شبكه بالاترين، با بيان اينكه « شوراي هماهنگي مقبوليتي ندارد و بهتر است ضمن ارائه گزارشي منحل شود»، نوشت: اعضاي شورا بايد با اين مسئله به طور جدي برخورد كنند كه عدم مقبوليت آنها مي تواند نتايج وحشتناكي درپي داشته باشد.
همكار ديگر اين شبكه ضدانقلابي معتقد است: شوراي هماهنگي سبز كه قرار بود نقش رهبري اعتراضات رو در غياب موسوي و كروبي ايفا كنه، به دلايل نامشخص سكوت كرده و كوچكترين گامي برنمي داره. براي يك لحظه به اين فكر كنيم كه اين شورا، ساخته و پرداخته خود حكومت باشه براي انحراف جنبش و فراموشي رهبران جنبش و اهداف اون... فقط يك لحظه... اگر يك درصد هم اين احتمال صحيح باشه، بعد از چند ماه مي بينيم كه چه كلاه بزرگي بر سر جنبش گذاشته شده.
در همين حال وبلاگ يار قديمي از جمله همكاران شبكه بالاترين به دفاع از شوراي هماهنگي پرداخته و نوشت: اپوزيسيون برنامه اي ندارد و فقط شعار مي دهد. اين روزها مطالب زيادي در نقد حركت اخير و گفتن شعارهاي ديگر به جاي الله اكبر بالا گرفته است. اگرچه فراخوان اپوزيسيون براي سوت زدن كاري ارزشمند بود اما چرا اجازه ندهيم كه كساني با گفتن الله اكبر (كه الزاما به معني مذهبي بودن شعاردهنده نيست) و اگر هم باشد اشكالي ندارد چون به هرحال مخالفت با نظام تلقي مي شود، مخالفت خود را با نظام نشان دهند؟
وبلاگ ايران گرين نيز در همين زمينه نوشت: تنها لينك هايي كه در بالاترين راي نمي آورند لينك هاي فراخوان اعتراضي است، جهان دارد از ما نااميد مي شود! مدتي است حتي لينك هاي فراخوان شعار شبانه هم راي نميارند جالبه كه عده اي گير مي دهند كه الله اكبر شعار مذهبي است. جالبتر اينكه اين كاربران معترض وقتي به لينك هاي فراخوان اعتراض شبانه گير مي دهند بعد از آنكه لينك را فلج كردند هيچ جايگزيني ارائه نمي كنند و به زندگي روزمره در بالاترين ادامه مي دهند. جهان هم دارد از ما نااميد مي شود. بي بي سي برنامه تلويزيوني در اين ارتباط داشت كه چرا اپوزيسيون در رخوت و سكوت پناه برده اند!

 



احتمال انتقال ليدري اصلاح طلبان از شوراي هماهنگي به فراكسيون اقليت ( خبر ويژه )

يك عضو مركزيت حزب اعتماد ملي با تاكيد بر حضور در انتخابات مجلس گفت، فراكسيون اقليت مجلس اين ظرفيت و توانايي را دارد تا در انتخابات آينده ليدري اصلاح طلبان را برعهده بگيرد.
محمد رئوف قادري كه عضو مجمع نمايندگان ادوار مجلس است، در گفت وگو با مهر افزود: شوراي هماهنگي اصلاحات فعال نيست و فعلا تمايلي براي فعاليت تشكيلاتي ندارد. البته اصلاح طلبان خود به دو گروه تقسيم مي شوند، گروه اول در چهارچوب اين شورا فعاليت مي كنند و خود را مقيد به فعاليت تشكيلاتي مي دانند و به احتمال زياد در انتخابات آينده شركت نمي كنند. در گروه دوم، اصلاح طلباني قرار دارند كه هماهنگ با شوراي هماهنگي نيستند و در اصل از شخصيت حقيقي برخوردارند كه افرادي كه در اين گروه بازتعريف مي شوند در انتخابات مجلس نهم شركت خواهند كرد.
وي پيش از اين هم گفته بود اصلاح طلبان براي مصون ماندن از خدشه دار شدن وجهه شان خود را محدود به ليدرهاي شكست خورده اين جريان نخواهند كرد لذا مستقل از وابستگي هاي جناحي و حزبي در عرصه رقابت هاي انتخاباتي ورود پيدا مي كنند.
خاطرنشان مي شود برخي گروه هاي اصلاح طلب، شوراي هماهنگي و نقش غالب حزب مشاركت و سازمان مجاهدين در اين شورا را عامل اصلي بن بست فعلي جبهه اصلاحات و قرار گرفتن در موضع ساختارشكني و تقابل با نظام تلقي مي كنند.

 



نگراني فتنه گران ازخبر توبه كروبي ( خبر ويژه )

رسانه هاي ضدانقلاب از قول يك گروهك كه خود را «كمپين بين المللي حقوق بشر»! مي خواند اعلام كردند مهدي كروبي در حال آماده شدن براي اعترافات تلويزيوني است.
رسانه هايي چون گويانيوز، سحام نيوز، راديو زمانه، راديو فردا و... مطلب گروهك ياد شده را مشتركا بازتاب داده اند كه مدعي است چند روانشناس در حال آماده كردن كروبي براي حضور در تلويزيون و ارائه برخي اعترافات هستند.
اين خبر مي افزايد: افراد موسوم به «روانشناس»- كه در ادبيات اعترافات اجباري يك واژه آشنا و به معناي كارشناسان ورزيده نيروهاي امنيتي در شكنجه رواني متهمان و رساندن آنها به مرحله از هم گسيختگي فكري و رواني براي قبول درخواست مصاحبه اجباري تلويزيوني است- هم اكنون با استفاده از حداكثر فشار رواني تلاش مي كنند ذهن و روان مهدي كروبي را تخريب و او را براي مصاحبه تلويزيوني آماده سازند.
انتشار اين خبر توأم با نگراني در حقيقت توهيني مجدد به كروبي است چه آن كه وي تا چندي پيش به عنوان يكي از رهبران اصلي به اصطلاح جنبش سبز! و حتي شجاع تر از موسوي معرفي مي شد. اين طيف نگرانند كه در صورت زاويه گرفتن كروبي از برخي عناصر فتنه گر و ساختارشكن، ته مانده روحيه فتنه گران نيز بر باد برود و از آن سو، موسوي در بن بستي مهيب تر تنها بماند.
خبر اخير از جنبه ديگري نيز اهميت پيدا مي كند و آن اينكه پريروز سايت جرس (وابسته به حلقه لندن) گويا كه از تحولات تازه در كروبي با خبر باشد، به وي حمله كرد و به بهانه اظهارات اخير محمدعلي ابطحي مبني بر ضربه زدن جنبش سبز به اصلاح طلبان تصريح كرد: ستاد كروبي بيشترين ضربه را به جنبش سبز زد. اين نوع حملات آن هم از طرف فعالان فتنه سبز كم سابقه بوده و توهين به اعضاي ستاد كروبي نيز هست. البته حمله به كروبي طي سال هاي اخير از سوي محافل ضدانقلاب بارها اتفاق افتاده و اين محافل از وي به عنوان كسي كه به دروازه خودي (اپوزيسيون) گل مي زند و قابل اعتماد نيست يا به عنوان فردي جاه طلب و شهرت طلب ياد كرده اند.
خاطر نشان مي شود روز گذشته، سايت روزنت كاريكاتوري را منتشر كرد كه در آن كروبي به اصلاح طلباني كه دنده عقب گرفته و ابراز وفاداري به نظام مي كنند، مي گويد: آدم توي حبس باشه بهتره تا كنار شماها باشه.
عوامل رسانه اي تحريك كننده فتنه، براي تشجيع موسوي و كروبي چنين ادعا مي كردند كه اگر كروبي (يا موسوي) دستگير بشه، ايران قيامت ميشه. اما پس از اعمال برخي محدوديت هاي ارتباطي براي اين دو نفر، هيچ تحركي از سوي محافل مذكور مشاهده نشد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14