(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 7 شهریور 1390- شماره 20011

اردني ها خواستار قطع رابطه با اسرائيل شدند
دادگاه پاكستان اموال مشرف را مصادره كرد
گزارش خبرگزاري ها از كمبود آب و دارو در طرابلس
افشاي نقش مستقيم پسر شاه بحرين در شكنجه مخالفان آل خليفه
انفجار بمب شبه نظاميان طالبان در مسير كاروان ماموران سيا
هراس انگليس از برگزاري يك جشنواره موسيقي 16 هزار نيروي پليس در خيابان هاي لندن مستقر شدند
دولت دمشق طرح اتحاديه عرب را مداخله در امور سوريه دانست
تاكيد گروه هاي مصري براخراج سفير اسرائيل
تجمع هزاران نفري مقابل منزل نتانياهو بي عدالتي كافي است
حزب الدعوه فاش كرد دخالت عربستان در عمليات تروريستي عراق
استقرار سامانه موشكي اس-400 در اطراف مسكو
رايزني علي عبدالله صالح با ملك عبدالله براي حفظ قدرت در يمن
چهارسوي پنج قا ره



اردني ها خواستار قطع رابطه با اسرائيل شدند

صدها اردني و شخصيت هاي سياسي و نمايندگان سابق پارلمان اين كشور خواستار قطع رابطه با اسرائيل شدند.
به گزارش ايسنا، شركت كنندگان در اين تجمع كه در استان جنوبي الكرك برگزار شد خواستار قطع رابطه با اسرائيل، تشكيل دولت نجات ملي، منحل شدن پارلمان و بررسي اصلاحات قانون اساسي شدند. تظاهركنندگان همچنين خواستار بازخواست علني فاسدان و حل مشكلات مردم از جمله فقر و بيكاري شدند. در استان مادبا نيز تظاهرات مشابهي صورت گرفت و تظاهركنندگان خواستار اصلاح نظام و ريشه كن كردن فساد شدند. اين در حالي است كه معروف البخيت نخست وزير اردن در پاسخ به خواسته تظاهركنندگان مبني بر قطع رابطه با رژيم صهيونيستي اعلام كرد كه در حال حاضر امكان قانوني براي قطع رابطه با رژيم صهيونيستي وجود ندارد.

 



دادگاه پاكستان اموال مشرف را مصادره كرد

در پي امتناع رئيس جمهوري سابق پاكستان از حضور در دادگاه براي پاسخگويي به اتهامات عليه خود، اين دادگاه اموال وي را مصادره كرد.
به گزارش خبرگزاري مهر، دادگاه مبارزه با تروريسم پاكستان اعلام كرد كه «پرويز مشرف» متهم به دست داشتن در ترور «بي نظير بوتو»، نخست وزير اسبق در سال 2007 است؛ اما وي درخواست دادگاه براي همكاري در زمينه علت مرگ بوتو را رد كرده است. دادگاه مذكور به همين خاطر، دستور مصادره اموال مشرف را صادر كرد.سخنگوي مشرف در لندن اعلام كرد كه مشرف به پاكستان بازنمي گردد.
بوتو طي يك حمله تروريستي در راولپندي كشته شد. مشرف در سال 1999 طي يك كودتاي بدون خونريزي «نواز شريف» را از نخست وزيري بركنار كرد و خود نيز در سال 2001 رئيس جمهور پاكستان شد و تا سال 2008 در اين پست ماند.


 



گزارش خبرگزاري ها از كمبود آب و دارو در طرابلس

رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي با اشاره به شرايط بحراني پايتخت و خطر قحطي و هرج و مرج در طرابلس، از نهادهاي امدادرسان و كشورهاي جهان درخواست كمك كرد.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، در حالي كه سه روز از سقوط رژيم «معمر قذافي» مي گذرد، مردم شهر طرابلس همچنان با كمبود غذا، دارو و ساير مايحتاج زندگي روبه رو هستند و گرسنگي ساكنان اين شهر را رنج مي دهد. علاوه بر آن ها، شبكه هاي آب و برق اين شهر قطع هستند. به گفته شاهدان، هرج و مرج و قحطي طرابلس را تهديد مي كند و ممكن است اين شهر هم مثل بغداد پس از سقوط «صدام» در سال 2003، جولانگاه تبهكاران و غارتگران شود.
به رغم برقراري آرامش نسبي، نهادهاي دولتي از جمله بانك ها و موسسات و نيز بناهاي تاريخي از گزند غارتگران در امان نيستند. مردم تسليحات پايگاه هاي نظامي كه تا چندي پيش در دستان مردان قذافي بود به يغما مي برند و اين دقيقا همان كاري است كه عراقي ها كردند و بعدها از آن ها در حملات خود عليه نيروهاي عراقي بهره بردند.
مخالفان قذافي اعتراف مي كنند كه پيروزي آنها سريع بوده و شرايط جاري براي آنها غافلگير كنده است.
برخي از اعضاي شوراي انتقالي اذعان دارند كه قرباني پيروزي خود شده اند.
«علي عبدالسلام ترهوني» وزير سابق نفت ليبي، مي گويد: اعتراف مي كنم برداشتن چنين گامي ظرف مدت كوتاه غيرقابل تصور بود. اعضاي برجسته شوراي انتقالي ابراز اميدواري كردند كه با آزاد شدن ميلياردها دلار از سرمايه هاي ليبي، اين كشور آفريقايي طعم آزادي را بچشد.
اين اعضا ابراز اميدواري كردند كه با تشكيل كميته اي از مقام هاي امنيتي سابق، اقدام به جمع آوري سلاح هاي مردم كرده و نيروهاي پليس را در خيابان ها مستقر كنند.
«مصطفي عبدالجليل»، رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي، با اشاره به شرايط بحراني طرابلس، از كشورهاي جهان خواستار ارسال كمك هاي انسان دوستانه شد. وي خطاب به سازمان هاي امدادگر اعلام كرد: طرابلس به دارو و امكانات پزشكي نياز دارد و شهر فاقد مواد غذايي و نيازهاي اوليه است.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، ديروز نيز صداي تيراندازي از بعضي مناطق طرابلس به گوش مي رسيد، اما شدت درگيري ها به مثل روزهاي گذشته نيست. هنوز مقامات شوراي ملي انتقالي كه در بنغازي مستقر هستند، به طرابلس نيامده اند. محل پنهان شدن قذافي نيز مشخص نيست.
«بان كي مون» دبيركل سازمان ملل، در نيويورك گفت: كمبود مايحتاج اوليه زندگي از جمله كمبود سوخت، مواد غذايي و دارويي در طرابلس، به شدت احساس مي شود. اين وضعيت مي تواند زندگي ساكنان شهر را در خطر قرار دهد. براساس گزارش ها، رها شدن زباله و بوي اجساد بجا مانده از درگيري ها در برخي مناطق نيز تبديل به يك معضل شده است. به گزارش يورو نيوز، جنازه ها بدون شناسايي هويت آنها، به خاك سپرده مي شوند. براساس اعلام صليب سرخ، 200 تن به همين صورت دفن شده اند اين نهاد همچنين اعلام كرد، 200 نفر از مجروحان در طرابلس به دليل كمبود دارو، جان خود را از دست داده اند.
ساير رويدادها
¤ برخي خبرها حاكي است، ديكتاتور ليبي به پايتخت زيمبابوه گريخته است.
¤ در پي شناسايي شوراي عالي انتقالي ليبي از طرف اتحاديه عرب و پذيرفتن نماينده اين شورا در اتحاديه، دولت يمن در اعتراض به اين شناسايي، نماينده اش را از اتحاديه عرب فرا خواند.
¤ به گزارش فارس، موسي ابراهيم، سخنگوي رژيم قذافي ديروز توسط انقلابيون ليبي دستگير شد.
¤ يك دختر ليبيايي اعتراف كرد، تحت فشار نيروهاي قذافي، شخصا 16 تن از انقلابيون را اعدام كرده است.
¤ الجزاير ورود قذافي به اين كشور را رد كرد.
¤ شركت هاي بزرگ انگليسي به منظور حضور مجدد در ليبي تلاش هاي خود را آغاز كرده اند.
¤ دبيركل ناتو: به عملكرد خود در ليبي افتخار مي كنيم.
¤ به گزارش خبرگزاري مهر، 53 اسكلت سوخته در نزديكي طرابلس پيدا شد.
¤ شوراي ملي انتقالي ليبي با حضور پليس بين الملل در اين كشور مخالفت كرد.


 



افشاي نقش مستقيم پسر شاه بحرين در شكنجه مخالفان آل خليفه

سرويس خارجي-
فرزند رهبر مخالفان بحرين از بازجويي و شكنجه انقلابيون زير نظر مستقيم پسر شاه بحرين خبر داد.
«علي المشيمع» فرزند شيخ حسن المشيمع يكي از رهبران مخالف كه هم اكنون در زندان هاي آل خليفه به سر مي برد با تشريح نحوه شكنجه بازداشت شدگان در سلول هاي آل خليفه تأكيد كرد كه اين شكنجه ها زير نظر مستقيم پسر پادشاه بحرين صورت مي گيرد.
وي با اعلام اينكه وضعيت پدرش در زندان هيچ تغييري نكرده و وي در حال سپري كردن محكوميتش به حبس ابد است گفت، زندانبانان با زندانيان رفتار بسيار بدي دارند و ملاحظه سالخوردگي پدرم را نمي كنند.
علي المشيمع تصريح كرد، هنگامي كه معاينه پدرش اورژانسي مي شود وي را با چشمان بسته به بيمارستان مي برند و در تمامي طول درمان چشم بسته مي ماند به نحوي كه از نظر بينايي نيز دچار مشكلاتي شده است.
وي همچنين گفت، رژيم آل خليفه بارها از نيت خود براي حذف فيزيكي رهبران مخالفان سخن گفته و آنها را تهديد به قتل كرده است.
فرزند رهبر مخالفان بحرين گفت، برخي از رهبران زنداني از حضور مستقيم ناصر فرزند شاه بحرين در جريان بازجويي ها و شكنجه ها خبر داده اند. اين در حالي است كه ميزان خشونت و سركوب نظاميان آل خليفه نسبت به مردم بحرين افزايش يافته و با پرتاب گاز اشك آور و گازهاي خفه كننده به سوي معترضان سعي در سركوب تظاهرات مردمي دارند. به گزارش شبكه تلويزيوني العالم، در شماري از شهرها و روستاهاي بحرين درگيري ميان نيروهاي پليس و تظاهركنندگان همچنان ادامه دارد و معترضان نيز با پرتاب سنگ به اقدامات سركوبگرانه پليس واكنش نشان مي دهند.
از سوي ديگر، جمعيت وفاق ملي بحرين اخراج بيش از 400 دانشجوي بحريني به علت شركت در تظاهرات مسالمت آميز ضد رژيم آل خليفه را محكوم كرد. سيد «هادي موسوي» عضو جمعيت وفاق ملي بحرين در اين باره گفت، بيشتر دانشجويان اخراج شده در آستانه فارغ التحصيلي بودند و مجبور به ترك تحصيل شدند.
در همين رابطه جوانان 14 فوريه بحرين نيز از مردم خواستند در تظاهرات اعتراض آميز هفته آينده موسوم به «بازگشت به ميدان شهدا» شركت كنند.
در بيانيه ائتلاف 14 فوريه بر ادامه انتقاضه مردمي تا تحقق اهداف انقلابيون تأكيد شده است.

 



انفجار بمب شبه نظاميان طالبان در مسير كاروان ماموران سيا

انفجار انتحاري در حومه پايتخت افغانستان، 12 كشته داد كه به گفته سخنگوي طالبان، اين افراد از كارمندان سازمان «سيا» بودند.
به گزارش خبرگزاري فارس، «ذبيح الله مجاهد»، سخنگوي طالبان اعلام كرد، يك شبه نظامي وابسته به اين گروه خودرو مملو از مواد منفجره خود را در مسير كاروان كارمندان سازمان سياي آمريكا منفجر كرد. به گفته وي، اين انفجار كه در حومه كابل و در منطقه «ده سبز» رخ داد، به مرگ 12 كارمند سيا و فرد انتحاري انجاميد. اما منابع دولتي كابل اعلام كردند، اين انفجار تلفاتي نداشته است.
در همين حال، وزارت كشور افغانستان اعلام كرد، يك عامل انتحاري 16 ساله قبل از آن كه دست به عمليات بزند، ديروز توسط نيروهاي پليس بازداشت شد. اين فرد قصد داشت وارد يك مسجد شهرستان «بهارك» استان بدخشان شود و در آنجا بمب همراه خود را منفجر كند. هفته گذشته نيز 20 كودك و نوجوان قبل از عمليات انتحاري توسط نيروهاي دولتي كابل دستگير شده بودند.
واحد مركزي خبر نيز گزارش داد، نيروهاي دولتي افغان به همراه نظاميان ناتو طي عمليات مشتركي در استان هاي قندهار، هلمند، قندوز و كابل، 11 شبه نظامي طالبان را كشتند و 16 تن ديگر را نيز دستگير كردند.
اعترافات تكان دهنده
يك نظامي آمريكايي كه اهل نيوجرسي است، اعتراف كرد كه وي فرماندهي 100 نفر از شبه نظاميان طالبان را در افغانستان بر عهده داشته و براي آمريكا فعاليت مي كرده است. اين فرد كه خود يك مسلمان چيني الاصل است و خواست نامش فاش نشود، به خبرگزاري مذكور در كابل گفت، هدف تمام طرح هاي ارتش آمريكا، استحاله فرهنگ و نابودي امنيت افغانستان است. وي گفت كه آمريكايي ها با طالبان افغانستان ارتباط دارند و با آنها مذاكره مي كنند. خبر ديگر اينكه «حامد كرزاي» كه در رياض به سر مي برد، ديروز با مقامات عربستان، از جمله «عبدالله بن عبدالعزيز» شاه اين كشور ديدار و گفت وگو كرد. كرزاي در اين ديدار، بالاترين نشان افغانستان را به ملك عبدالله داد.

 



هراس انگليس از برگزاري يك جشنواره موسيقي 16 هزار نيروي پليس در خيابان هاي لندن مستقر شدند

انگليس از ترس تكرار شورش هاي اخير، 16 هزار نيروي پليس را براي اداره كردن يك جشنواره موسيقي به خيابان ها گسيل كرد.
حدود سه هفته پس از شورش هاي كم سابقه در شهرهاي مختلف انگليس و با شروع جشنواره دو روزه موسيقي در منطقه «ناتينگهام هيل» لندن، بيش از 16 هزار پليس در خيابان ها مستقر شده است تا مانع از تكرار اين ناآرامي ها شوند.
ايجاد تغييراتي در زمان شروع و پايان اين جشنواره و استقرار ده ها هزار نيروي پليس در رسانه هاي اين كشور نيز بازتاب داشته است.
روزنامه انگليسي گاردين با «بي سابقه» خواندن حضور اين همه نيروي امنيتي آن را اقدامي «گيج كننده» دانسته و به نقد اين اقدام دولت پرداخته است.
گاردين نوشت: برنامه استقرار اين همه پليس براي اداره كردن يك جشنواره موسيقي كه بيشتر شبيه يك حكومت نظامي است، كاملا گيج كننده است.
روزنامه «ديلي تلگراف» هم در گزارشي نوشت، پليس از چند روز قبل اقدام به نظارت شديد بر فضاي اينترنت كرده تا در صورت وجود هرگونه برنامه ريزي با هدف انجام حركت هاي اعتراضي، با آنها برخورد كند.
اين روزنامه افزود: پليس در دو شب گذشته بسياري از شبكه هاي اجتماعي را تحت كنترل قرار داده و 16 هزار نيروي پليس نيز در خيابان هاي پايتخت مستقر كرده است. ديلي تلگراف همچنين از دستگيري 40 نفر براي جلوگيري از وقوع اختلاف در روند برگزاري اين جشنواره خبر داد.
گفتني است، شورش هاي اخير انگليس كه با كشته شدن يك مرد سياهپوست به دست پليس آغاز شد، چهار روز هفت شهر انگليس را دستخوش ناآرامي هاي كم سابقه كرد. پليس انگليس با كمك دولت و سازمان جاسوسي «ام آي 5» پس از سركوب و دستگيري گسترده معترضان، توانست آرامش نسبي را به اين كشور باز گرداند.
يادآور مي شود اين سركوب ها بدون كوچكترين انتقاد از سوي سازمان هاي بين المللي و كشورهاي غربي صورت گرفت. گفتني است جشنواره موسيقي «ناتينگهام هيل كارناوال» از سال 1966 همه ساله در ماه اوت در اين منطقه برگزار مي شود.


 



دولت دمشق طرح اتحاديه عرب را مداخله در امور سوريه دانست

سرويس خارجي-
دمشق طرح اتحاديه عرب براي حل بحران سوريه را دخالت در امور داخلي اين كشور اعلام و با آن مخالفت كرد.
قرار بود طبق اين طرح دبير كل اتحاديه عرب به همراه وزيران خارجه مصر، اردن، تونس، قطر و عمان عازم دمشق شوند كه مخالفت سوريه مانع از انجام اين سفر شد.
«يوسف الاحمد» نماينده سوريه در اتحاديه عرب با مشاركت نكردن در نشست اضطراري اتحاديه عرب توطئه اين اتحاديه را ناكام گذاشت و آن را دخالت در امور داخلي سوريه قلمداد كرد.
سران اتحاديه عرب همسو با كشورهاي غربي در نظر داشتند كه فشار عليه سوريه را افزايش دهند كه با مخالفت دولت دمشق رو به رو شدند و اين طرح نيز همانند طرح هاي ديگر با شكست مواجه شد.
در همين رابطه «خلف المفتاح» سياستمدار سوري گفت، رفتارهاي غرب در قبال سوريه ناكام خواهد ماند.
وي افزود، آمريكا پس از ناكامي در ضربه زدن به دولت و ملت سوريه از طريق گروه هاي مسلح، هم اكنون تلاش مي كند از طريق شوراي امنيت سوريه را تحت فشار بگذارد و جنگ ديگري را عليه دمشق آغاز كند.
اين سياستمدار سوري تصريح كرد، ناكامي غرب در تحريك شوراي امنيت عليه سوريه نتيجه پايداري دولت و ملت سوريه بود.
وي گفت، دولت سوريه نمي خواهد مسائل داخلي اش توسط ديگران در سطح بين المللي حل و فصل شود.
در همين رابطه خبرگزاري ايتارتاس روسيه طي گزارشي اعلام كرد كه سوريه از تمامي بحران ها و توطئه ها مقتدرتر از قبل سربلند بيرون خواهد آمد و نقشه هاي كشورهاي غربي و برخي كشورهاي عربي و تركيه را كه به دنبال فتنه و آشوب در اين كشور هستند با شكست مواجه خواهد كرد. رسانه هاي سوري نيز تأكيد كردند كه به دنبال كشف حقيقت معترضان سوري و گروهك هاي تروريستي، تظاهرات مردمي در سوريه 87 درصد كاهش يافته است.
از ديگر اخبار سوريه اينكه صدها نفر از مردم روسيه با تجمع در برابر سفارت سوريه در مسكو حمايت خود را از حكومت اين كشور در برابر توطئه هاي غرب و رژيم صهيونيستي اعلام كردند.
در اين تجمع علاوه بر شهروندان روسيه اعضاي گروه هاي سياسي مختلف اين كشور هم شركت داشتند.
شركت كنندگان در اين تجمع، شعارهايي همچون «درود بر ملت سوريه»، «اسد با تروريست ها مبارزه كن»، «عوامل ناآرامي هاي سوريه بايد نابود شوند» سر دادند.
شركت كنندگان در اين تجمع همچنين پلاكاردهايي با مضامين حمايت از تلاش ها براي برقراري آرامش در سوريه و محكوميت مداخله غرب در اين كشور در دست داشتند.
شركت كنندگان در اين تجمع همچنين اعلام كردند: حكومت قانوني سوريه به رياست بشار اسد با گروهك هاي تروريستي كه تلاش دارند يك انقلاب رنگي در سوريه برپا كنند و حكومت ميهن پرست اسد را سرنگون كنند، مبارزه مي كند.
اعضاي جنبش اوراسيا در اين تجمع درباره تشنج اوضاع در سوريه هشدار دادند و اظهار داشتند كه تشديد مناقشه در سوريه ممكن است به جنگ بزرگي در منطقه منجر شود كه پاي كشورهاي ديگر به آن كشانده شود.



 



تاكيد گروه هاي مصري براخراج سفير اسرائيل

گروه هاي سياسي مصري شركت كننده در كنفرانس حمايت از قدس در قاهره ، با فراخواندن مسلمانان به تلاش براي آزادسازي قدس بر اخراج سفير رژيم صهيونيستي از قاهره و قطع صدور گاز به اين رژيم تاكيد كردند.
به گزارش شبكه خبري العالم دراين كنفرانس كه شنبه شب به دعوت ائتلاف جوانان انقلاب مصر برگزار شد ، جريان هاي مختلف و فعالان سياسي شركت داشتند.
شركت كنندگان همچنين تجاوز اخير رژيم صهيونيستي به شبه جزيره سينا و باريكه غزه را محكوم كردند و مسلمانان را به آزادسازي قدس فراخواندند .
« صلاح سلطان» رييس كميته قدس در اتحاديه علماي مسلمانان درگفت وگو با شبكه خبري العالم ، طرح آزادسازي قدس و فلسطين را طرحي اسلامي ، عربي و انساني دانست و گفت: نمي توان پذيرفت كه يك اشغالگر وارد سرزميني شود و ميليون ها تن از ساكنان آن را اخراج كند و بيش از 10 هزار نفر از آنان را به اسارت بگيرد و هر روز شماري از مردم را نيز بكشد و در اراضي آن ها شهرك سازي و هويت عربي و اسلامي مسجد الاقصي را نيز خدشه دار كند.

 



تجمع هزاران نفري مقابل منزل نتانياهو بي عدالتي كافي است

دهها هزار نفر از اهالي تل آويو و ديگر شهرهاي فلسطين اشغالي در اعتراض به سياست هاي سران تل آويو و بحران اجتماعي و اقتصادي اين رژيم براي چهارمين هفته متوالي تظاهرات كردند.
هزاران نفر از اهالي تل آويو با تجمع مقابل منزل بنيامين نتانياهو نخست وزير رژيم صهيونيستي عليه وي شعار دادند و خواستار حل بحران مسكن، كاهش قيمت هاي معيشتي و برقراري عدالت اجتماعي شدند.
تظاهركنندگان پلاكاردهايي در دست داشتند كه روي آنها نوشته شده بود: «بي عدالتي كافي است»، «فاصله طبقاتي تا به كي؟»، «نتانياهو بايد برود»، «نتانياهو عامل بدبختي اسرائيلي هاست.»
معترضان اسرائيلي با برپايي چادرهاي اعتراض در ميادين شهرها اعلام كردند كه تا تحقق خواسته هايشان به تظاهرات ادامه خواهند داد.
پليس تل آويو براي مقابله با سيل تظاهركنندگان و كنترل آنها مجبور شد برخي خيابان هاي اصلي را در مركز تل آويو مسدود كند.ناآرامي و تظاهرات در شهرهاي مختلف فلسطين اشغالي از بيش از يك ماه گذشته آغاز شده است. ناظران سياسي سقوط دولت نتانياهو را قطعي مي دانند.

 



حزب الدعوه فاش كرد دخالت عربستان در عمليات تروريستي عراق

حزب الدعوه عراق رسما اعلام كرد، عربستان سعودي مسئول بسياري از حملات تروريستي و قتل عام مردم بي گناه و غيرنظامي عراقي است.
به گزارش واحد مركزي خبر، «علي الاديب» عضو ارشد «حزب الدعوه الاسلاميه» عراق ضمن اعتراض به فعاليت گروههاي وهابي در بيشتر مناطق عراق گفت؛ عربستان سعودي از اين گروهها حمايت مي كند. به گفته وي، پشتوانه حملات اين گروهها، فتواهاي تكفيري از عربستان است. به گفته الاديب، گروههاي وهابي و سلفي در مراكز فرهنگي و دانشگاههاي عراق فعاليت دارند و حتي در برخي دانشگاهها تفكرات افراطي آنها تدريس مي شود.
در ادامه حملات تروريستي در عراق، ديروز نيز دو بمب در مسير گشتي ماموران پليس عراق در شرق بغداد منفجر شد. اين انفجار، شهادت سه مامور پليس و جراحت شش تن ديگر را در پي داشت. در پي وقوع انفجار نخست، شماري از ماموران پليس وارد محل شدند كه ناگهان بمب دوم در آن محل منفجر شد.
خبر ديگر اينكه، در اعتراض به بمباران مناطق مرزي عراق توسط ارتش تركيه، «مسعود بارزاني»، رئيس منطقه كردستان عراق اعلام كرد، اگر اين حملات ادامه پيدا كند، وي نيز در مناطق مرزي دست به تحصن مي زند.

 



استقرار سامانه موشكي اس-400 در اطراف مسكو

سرويس خارجي-
روسيه سامانه موشكي اس-400 خود را در اطراف مسكو مستقر كرد.
روسيه پس از آنكه نتوانست با آمريكا و ناتو بر سر سامانه دفاع موشكي مشترك در اروپا به توافق برسد، اين سامانه را مستقر كرد.
«ديميتري روگوزين» سفير روسيه در ناتو پيش از اين درباره استقرار سامانه موشكي آمريكا در اروپا به ناتو هشدار داده بود.
وي اعلام كرده بود كه اين سامانه موشكي باعث تضعيف بازدارندگي هسته اي مسكو خواهد شد و دادن تضمين از سوي آمريكا يا ناتو باعث موافقت روسيه نخواهد بود.
روگوزين تاكيد كرده بود كه روسيه خواستار مشاركت واقعي در سامانه موشكي اروپاست و نمي خواهد نقش يك ناظر منفعل را در اين روند ايفا كند و نظاره گر عملكرد آمريكا باشد.
اين در حالي است كه آمريكا سامانه موشكي بسيار پيشرفته اي را در بعقوبه عراق مستقر كرد و همين مسئله باعث نگراني مسكو و تيرگي روابط دو كشور شده است.

 



رايزني علي عبدالله صالح با ملك عبدالله براي حفظ قدرت در يمن

سرويس خارجي-
منابع خبري يمن از رايزني پادشاه عربستان با علي عبدالله صالح براي حل و فصل بحران بدون بركناري ديكتاتور يمن از قدرت يا رفتن وي از كشورش خبر دادند.
اين منابع خبري به نقل از مشاور رسانه اي علي عبدالله صالح اظهار داشتند اين طرح دربرگيرنده راهكاري براي راضي كردن جوانان انقلابي بدون بركناري علي عبدالله صالح از قدرت است.
برخي منابع نزديك به حزب حاكم يمن اعلام كردند كه اين طرح طي روزهاي آينده اعلام خواهد شد و با طرح شوراي همكاري خليج فارس هماهنگي دارد.
اين در حالي است كه انقلابيون يمن هرگونه طرح ارائه شده از سوي عربستان يا كشورهاي ديگر را دخالت در امور داخلي كشور دانسته و به شدت با آن مخالفت كردند.
انقلابيون يمن با برپايي تظاهرات گسترده در شهرهاي مختلف يمن خواستار كوتاه شدن دست بيگانگان از كشورشان به ويژه آمريكا و عربستان سعودي شدند.
مردم يمن در شهرهاي تعز، صنعا، البيضاء، الحديده و چند شهر ديگر تظاهرات كردند و خواستار بركناري علي عبدالله صالح شدند.
در همين رابطه شوراي ملي مخالفان يمن با صدور بيانيه اي رسمي از كشورهاي عضو شوراي همكاري خليج فارس و جامعه جهاني خواست از نظام علي عبدالله صالح حمايت نكنند.
در اين بيانيه آمده است: ما از برادرانمان در كشورهاي حوزه خليج فارس و ساير كشورهاي جهان مي خواهيم ضمن حمايت از انتخاب مردم يمن و خواسته هاي آنها درباره آزادي و بازسازي دولت مردمي و جديد، از علي عبدالله صالح حمايت نكنند.
اين شورا همچنين از نيروهاي نظامي طرفدار انقلاب نيز خواست كه با انجام وظايف شان در راستاي حمايت از تظاهرات مردم يمن و وفاداري نسبت به عرصه هاي آزادي و شرافت، با هر آنچه كه موجب آزار معترضان مي شود، مبارزه كنند.

 



چهارسوي پنج قا ره

سير نزولي محبوبيت اوباما
باراك اوباما رئيس جمهور آمريكا به دليل اتخاذ سياست هاي اشتباه در عرصه داخلي و بين المللي و عمل نكردن به وعده هاي انتخاباتي خود، محبوبيتش را در افكار عمومي داخلي از دست داده است.
يك كارشناس آمريكايي با اعلام اين مطلب افزود، افرادي كه پيشتر از سياست هاي اوباما حمايت مي كردند اكنون بسيار نااميد هستند.
رسانه هاي بزرگ در دست صهيونيست ها
يك پايگاه خبري آمريكايي نوشت، رسانه هاي بزرگ دنيا در اختيار 6 شركت صهيونيستي است.
به گزارش اين پايگاه خبري، 6 شركت صهيونيستي حدود 96 درصد كل رسانه هاي دنيا را در اختيار دارند و از ورود غير يهوديان به اين محدوده به شدت جلوگيري مي كنند.
منع آزمايش هسته اي در جهان
دبير كل سازمان ملل متحد در پيامي از تمام كشورهاي جهان خواست براي دنيايي عاري از آزمايش ها و سلاح هاي اتمي گام هاي سريعي بردارند.
وي از تمام كشورهايي كه پيمان فراگير منع آزمايش هاي اتمي را امضا نكرده اند خواست تا آن را به عنوان اولويت هر چه سريع تر تصويب كند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14