(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 13 شهریور 1390- شماره 20014

دغدغه هاي نماينده ولي فقيه را جدي بگيريم
بهشت چهارمحال و بختياري ها را خراب نكنيد
كوتاه از هفته دولت
فرماندار همدان راه آهن تهران - همدان- سنندج سال آينده ريل گذاري مي شود
قديمي ترين وقفنامه كشور متعلق به قزوين است
انتقاد استاندار خوزستان از آموزش و پرورش درساماندهي پوشاك مدارس
دارالقرآن كريم در زيارتگاه هاجر خاتون سنندج احداث مي شود
15 خبرنگار برازجاني بيمه نيستند
پزشكيان: مشكل درياچه اروميه نبايد سياسي شود
كوتاه از ورزش ايران
آزمايشگاه اشعه ايكس دانشگاه تبريز منتقل شد



دغدغه هاي نماينده ولي فقيه را جدي بگيريم

ائمه جمعه و در رأس آنها نماينده ولي فقيه در استان ها از مقام و جايگاه معنوي ويژه الهي برخوردارند و رهنمودها و تذكراتشان در خطبه هاي نماز عبادي سياسي جمعه از هر نظر راهگشا و كارساز بوده است. حضرت آيت الله لطفي اولين نماينده ولي فقيه در استان ايلام و امام جمعه بومي اين شهر است كه با تدبير حكيمانه و با ديدگاه سازنده رهبرمعظم انقلاب طي مدت 10 سال در اين سمت در كنار مردم استان به خدمتگزاري صادقانه مشغول و در غم و شادي مردم شريكند؛ شخصيتي است ارزشمند كه در بين آحاد و اقشار مردم از احترام و جايگاه ويژه اي برخوردار است و هنگامي كه ازسوي رهبر فرزانه انقلاب، حضرت آيت الله العظمي خامنه اي به سمت نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام منصوب شد؛ مردم قدرشناس استان اعم از شهري و روستايي صميمانه كيلومترها به استقبال اين شخصيت شتافتند. نقش برجسته وي در پيگيري هاي مستمر براي پيشرفت استان كاملا مشاهده مي شود به طوري كه همين تلاش ها و مخصوصا اظهارات و سخنان منصفانه باعث شده وي در مسائل و حوزه هاي مختلف استان بيش از گذشته مورد اعتماد مردم و مسئولان قرارگيرد.
امام جمعه ايلام معتقد است كه هركجا كار مثبتي انجام شود مي بايستي مورد تأييد قرار گيرد و هرجا كه امر نامطلوبي صورت گرفت و يا نقصاني در كارها مشاهده شد بايد در اسرع وقت اصلاح و در هردو صورت ، به شكل صريح و قاطعانه حل شود و مردم نيز در جريان امور قرار گيرند. تريبون نمازجمعه ايلام علاوه بر دعوت به تقوا و توجه به اعتقادات ديني مردم به رسانه اي براي حل مشكلات استان تبديل شده است.
از آنجا كه بيشترين مراجعات مردم به بيت نماينده ولي فقيه براي حل مشكلات مي باشد و به دليل بومي بودن امام جمعه ايلام و شناخت عميق و اطلاعات جامع و كاملي كه وي از وضعيت اقصي نقاط استان دارند، پيوسته با رهنمودهاي خود مقامات و مسئولان را به رفع مشكلات و تأمين نيازها و خواسته هاي عميق مردم توجيه مي كند و با اشرافي كه بر اوضاع اجتماعي، فرهنگي، اقتصادي و... اين استان دارند، آني براي تحقق اهداف و آرمانهاي انقلاب اسلامي فروگذار نيست.
بيش از يك سال است كه نماينده ولي فقيه در استان برحسب وظيفه اي كه برعهده دارند هم در جلسات و مذاكرات و هم در تريبون نمازجمعه پيشرفت فيزيكي مصوبات، كمي ها و كاستي ها و پاره اي غفلت ها را صادقانه با مردم در ميان مي گذارند و با رهنمودها و تذكرات به موقع مسئولان را به اجراي مصوبات دولت متذكر مي شود و بعضا از كندشدن روند و عمليات اجرايي به شدت انتقاد كرده و مي كند.
از جمله در باره دو طرح بزرگ اين استان پالايشگاه پتروشيمي و پالايشگاه گاز استان كه يا تعطيل و يا نيمه تعطيل هستند تذكرات متعددي داده است و بر مديران استان فرض است كه فرصت را مغتنم شمرده و صادقانه پاسخگوي سؤالات مطرح شده ازسوي نماينده محترم ولي فقيه در استان باشند و با تشريح موانع و علت بروز نقصان در انجام كارها مردم را نيز در جريان بگذارند. به طوري كلي بايد گفت كه محروميت زدايي از استان، كمك رساني، تأمين نيازهاي مردم، ايجاد طرح ها و پروژه هاي اساسي و زيربنايي و مهم تر از همه تلاش براي اجراي به موقع مصوبات سفرهاي هيئت دولت به استان، ايجاد بازار كار و توسعه پايدار استان، ورهايي پالايشگاه بزرگ پتروشيمي ايلام از تعطيلي و فعال كردن پالايشگاه نيمه تعطيل گاز ايلام از دغدغه هاي مردم اين استان است كه نماينده محترم ولي فقيه دراين استان به خوبي آن را حس كرده و طي سال گذشته مدام آن را به مسئولان متذكر شده است و حتي اخيرا بالاجبار در رابطه با پالايشگاه پتروشيمي ايلام خدمت رهبر معظم انقلاب نيز مكاتبه كرده است.
يكي ديگر از نكاتي كه موجب نگراني و ناراحتي و دغدغه مردم اين استان است و آيت الله لطفي آن را بارها عنوان كرده اند نيمه كاره ماندن مصلاي شهر ايلام است. مصلايي كه عمليات اجرايي آن از سالها پيش آغاز شده و متأسفانه همچنان ناتمام باقي مانده است و لذا نماز عبادي سياسي جمعه ايلام كماكان در مسجد جامع ايلام كه تكافوي خيل عظيم نمازگزاران را نمي كند ، اقامه مي شود. ظرفيت اين مسجد به حدي كم است كه با شروع ماه مبارك رمضان مردم با در دست داشتن زيرانداز در خيابان ها و كوچه هاي اطراف مسجد جامع به اقامه نماز مي ايستند. تني چند از مردم روزه دار ايلام با اشاره به خيل عظيم مردم نمازگزار و روزه دار ناتمام ماندن مصلاي شهر ايلام را نشانه بارز بي توجهي مديريت استان به اين مهم توصيف كردند و گفتند مديريت ارشد استان به جاي اجراي «طرح نسيم رحمت و شبهاي آفتابي» كه مورد اعتراض نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه ايلام و جماعت سراسر استان، كارشناسان مذهبي و اقشار مختلف مردم قرارگرفت و مبلغ گزافي را از بيت المال براي آنها هزينه كردند؛ براي مصلاي شهر چاره انديشي مي كردند تا مردم در زير تيغ آفتاب گرم نمازظهرو عصر را اقامه نكنند.
حال بجاست كه مسئولان استان همانند تمامي مردم ساكن در اقصي نقاط استان بيش از پيش قدر اين روحاني انقلابي و آگاه به مسائل روز را بدانند و در جهت خدمت به مردم غيور ايلام منويات وي را كه بحق نماينده شايسته رهبر معظم انقلاب در استان ايلام مي باشد به كار بسته و با كاري مضاعف و همتي مضاعف و همراه با خلوص هم موجبات رضايت خداوند متعال، پيامبر اعظم و ائمه معصومين(ع) را فراهم سازند و هم با خدمتگزاري صادقانه سبب سرافرازي خود و كشور شوند.
عباس خزلي- خبرنگاركيهان در ايلام

 



بهشت چهارمحال و بختياري ها را خراب نكنيد

پروژه انتقال آب منطقه «بهشت آباد» چهارمحال و بختياري به استان اصفهان چندماهي است كه به يكي از دغدغه هاي اصلي مردم و مسئولان استان تبديل شده است. پروژه اي كه آثار ناشي از عملياتي نمودن آن بنا به آثار و شواهد كاملاً آشكار و اظهارات كارشناسان و مديران آب استان چهارمحال و بختياري به يك تهديد جدي براي امروز و فرداي مردم منطقه تبديل خواهد شد. در اين باره صاحب نظران و كارشناسان بر اين باورند اين طرح فاقد كار كارشناسي و مطالعاتي مي باشد و شتابزدگي مجريان طرح علاوه بر صرف هزينه هاي كلان از بيت المال باعث تشديد خشكسالي در استان، نابودي منابع آبي، تخريب محيط زيست، نابودي مراتع و زمين هاي كشاورزي و از همه مهم تر تهديدي براي زندگي بخشي از مردم ساكن در اين منطقه به شمار مي رود. اين درحالي است كه متاسفانه وزير نيرو به عنوان متولي ملي آب كشور در اين راستا اقدام جدي و حتي غيرجدي نيز انجام نداده است. در همين رابطه ضمن شنيدن سخنان استاندار، معاون استاندار و دو نفر از كارشناسان استان، در اين گزارش بيشتر با زواياي پيدا و پنهان اين طرح راهبردي و موثر در آينده استان آشناخواهيم شد.
استاندار چهارمحال و بختياري به عنوان مقام عالي استان و نماينده دولت در اين باره معتقد است، از حدود 5 سال قبل تاكنون استان با بحران شديد خشك سالي مواجه است.
علي اصغر عنابستاني در ادامه افزود: در اين مدت به اندازه يك سال كامل زراعي بارندگي در استان صورت نگرفته و اين موضوع به احتمال قوي منابع آبي استان را تهديد مي كند.
وي با اشاره به اينكه بايد تدابير ويژه اي براي بحران خشكسالي در استان چهارمحال و بختياري انديشيد، گفت: وقتي شرايط خاص و ويژه است بايد اقدامات ويژه انجام داد و نمي توان در شرايط بحران خشكسالي مثل شرايط عادي آب مصرف كرد.
استاندار اعلام كرد: هم در استان چهارمحال و بختياري و هم در ساير استانهاي ديگري كه مصرف كننده آب اين استان هستند موضوع خشكسالي جدي است.
استاندار درباره تونل گلاب 2 گفت: طرح مطالعاتي اين تونل هنوز شروع نشده و اجازه نخواهيم داد كه طرح تونل گلاب 2 مطالعه و اجرا شود.
وي افزود: در اين ارتباط از همه ظرفيت هاي استان چهارمحال و بختياري هم استفاده خواهيم كرد و اقداماتي هم انجام شده است.
معاون توسعه و منابع انساني استانداري استان چهارمحال و بختياري نيز با اشاره به اينكه كار كارشناسي براي انتقال آب بهشت آباد به زاينده رود صورت نگرفته است؛ گفت: قرار است براي اجراي اين طرح سد و تونلي به طور 70 كيلومتر در عمق 300 متري زمين احداث شود.
حسن طاهري افزود: با احداث اين پروژه روستاي حدود 6 هزار نفري «كاج» و نيز بهشت آباد و همچنين مزارع كشاورزي منطقه به زير آب مي رود و ارتباط شهر اردل با شهركرد مركز استان چهارمحال و بختياري قطع مي شود.
وي همچنين اضافه كرد: علاوه بر خشك شدن چاه ها، چشمه ها و قنوات منطقه به محيط زيست شهرستان اردل و استان چهارمحال و بختياري آسيب جدي وارد خواهد شد.
طاهري در ادامه گفت: با احداث سد و تونل در بهشت آباد زمينه قطع ارتباط 20 هزار نفر مردم «ديناران» با قنوات و چشمه ها و مزارع كشاورزي آنها فراهم مي شود.
رئيس مركز تحقيقات منابع آب دانشگاه شهركرد هم اعلام كرد: شايسته است وزارت نيرو از هرگونه شتاب زدگي در ارتباط با طرح انتقال آب بهشت آباد به اصفهان خودداري كند.
دكتر حسين صمدي گفت: با احداث سد و تونل در بهشت آباد احتمال وقوع زلزله القائي وجود خواهد داشت و اين منطقه را در ابعاد مختلف تهديد خواهد كرد.
وي جوسازي هاي اخير عليه استان چهارمحال و بختياري در ارتباط با خشك شدن زاينده رود را ناشي از نظريه پردازي برخي افراد غيرمسئول و غيرمتخصص دانست و از عدم پاسخگويي متخصصان استان اصفهان ابراز تاسف كرد.
دكتر صمدي همچنين عامل خشك شدن زاينده رود را ناشي از خشكسالي چندسال اخير و سوءمديريت آب در استان اصفهان دانست و تاكيد كرد: اگر كشت برنج در سطح 18 هزار هكتار متوقف مي شد نه تنها زاينده رود خشك نمي شد بلكه آب به مناطق شرق استان اصفهان هم مي رسيد.
وي كشت برنج در استان اصفهان را به دليل اقليم خشك اين استان و تبخير و تعرق بسيار بالا، غيراقتصادي و يك اشتباه بزرگ خواند.
يك كارشناس اقتصادي در استان چهارمحال و بختياري نيز به خبرنگار كيهان گفت: در منطقه بهشت آباد اردل آب وجود ندارد كه بتوان آن را به اصفهان يا استان ديگري انتقال داد.
غلامسين سقايي دهكردي افزود: احداث سد و تونل در بهشت آباد نياز به ميلياردها تومان پول دارد و اين پروژه كه توجيه فني و اقتصادي ندارد چرا بر احداث آن تاكيد مي شود.
وي افزود: وزارت نيرو نبايد اجازه دهد كه چنين طرح هايي اجرا شوند.
ملك محمد زماني- خبرنگار كيهان در شهركرد

 



كوتاه از هفته دولت

افتتاح يادمان شهدا
اردبيل- خبرنگار كيهان: يادمان شهيد گمنام آرامستان محله ميراشرف اردبيل با مسئولان اين شهرستان به بهره برداري رسيد.
يوسف اكبري فرماندار اردبيل در مراسم بهره برداري از يادمان شهيد گمنام گفت: در سال جاري دو ميليارد و 200 ميليون ريال صرف نوسازي و زيباسازي مزار شهداي شهرستان اردبيل شده است.
وي افزود: براي نوسازي يادمان بزرگ شهداي گمنام مجتمع فرهنگي، سياحتي شورابيل اردبيل نيز يك ميليارد و 350 ميليون ريال هزينه خواهد شد.اكبري گفت: تاكنون 6 ميليارد ريال در سطح شهرستان اردبيل در اين زمينه هزينه شده است.
بهره برداري از 280 طرح عمراني
¤ سيدحسين صابري در مراسم افتتاح همزمان 68 پروژه شهرستان اردبيل افزود: در هفته دولت در سطح استان 280 پروژه مورد بهره برداري قرار گرفت كه از اين تعداد 138 پروژه در سطح روستاها و مناطق محروم اجراء شده است. وي با بيان اينكه 38 درصد از كل جمعيت استان را ساكنين روستاها تشكيل مي دهند گفت: براي آماده سازي 280 پروژه ياد شده 1100 ميليون ريال هزينه شده است.
راه اندازي تصفيه خانه
رشت- خبرنگار كيهان: 9 پروژه عمراني در شهرستان لاهيجان افتتاح و به بهره برداري رسيدند.
اين پروژه ها شامل تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي لاهيجان، پروژه بلوار 45 متري دانشگاه آزاد، بازسازي مقبره كاشف السلطنه، فاز اول مجتمع گردشگري پارس و پايانه مسافربري، سالن ورزشي رودبنه و غيره بودند كه با اعتباري افزون بر 102 ميليارد ريال افتتاح و مورد بهره برداري قرار گرفتند.
عملياتي شدن طرح هاي عمراني
فسا- خبرنگار كيهان: در هفته دولت در شهرستان فسا حدود 5 پروژه مختلف عمراني، آموزشي، كشاورزي، ورزشي و... با اعتباري بالغ بر 170 ميليارد ريال به بهره برداري رسد يا كلنگ زني شد.
فرماندار فسا گفت: گازرساني به هفت روستا، احداث سالن ورزشي، خانه بهداشت روستايي، راه اندازي دامداري، سالن چند منظوره كارگران، طرح هاي مخابراتي، سردخانه ميوه از جمله طرح هايي است كه به بهره برداري رسيده اند.
كانال آبرساني به مزارع
اليگودرز- خبرنگار كيهان: در هفته دولت كانال آبرساني به 120 هكتار از اراضي كشاورزي روستاي خمسه سفلي با اعتباري بالغ بر 250 ميليون ريال، در خانه عالم در روستاهاي دره حيدر و موشله با اعتباري بالغ بر 140 ميليون ريال، پاركينگ سرپوشيده اليگودرز با هزينه اي افزون بر 10 ميليارد ريال و 38 واحد مسكوني طرح مسكن مهر به بهره برداري رسيدند.
اجراي طرح هاي عمراني
گنبد كاووس- خبرنگار كيهان: همزمان با چهارمين روز از هفته دولت، تعداد 106 طرح عمراني، توليدي و اشتغالزايي طي مراسمي با حضور استاندار گلستان در شهرستان مينودشت به بهره برداري رسيد.
«جواد قناعت» در مراسم متمركز افتتاح اين پروژه ها گفت: در 5 ماه اخير سال 90 از 6 پروژه ملي در استان 3 پروژه افتتاح و 3 پروژه عمليات اجرايي آن آغاز شد.
وي، افتتاح كارخانه سيمان گلستان، نيروگاه هزار مگاواتي علي آباد و 5060 واحد مسكن مهر را از جمله اين طرح ها دانست و گفت: آغاز عمليات اجرايي سد نرم آب وچهل چاي در مينودشت و بيمارستان 320 تختخوابي آيت الله طاهري در گرگان و راه آهن گرگان اينچه برون از پروژه هاي ملي ديگر در دست اقدام استان است.
ايجاد اشتغال
¤ تعداد 104 پروژه عمراني، اقتصادي و فرهنگي شهرستان گاليكش با اعتباري بالغ بر 216 ميليارد و 740 ميليون ريال به بهره برداري رسيد.«رحمان صباغيان» فرماندار شهرستان گاليكش در اين مراسم گفت: با بهره برداري از اين پروژه ها براي 175 نفر شغل دائم و براي 100 نفر نيز شغل موقت ايجاد شده است.
برگزاري مسابقه نقاشي
¤ حدود چهل نفر از كودك و نوجوان پسر 7تا 11ساله شهر گنبدكاووس مسابقه نقاشي با موضوع دولت و مردم برگزار كردند.
در پايان اين مسابقه جوايزي به صاحبان آثار برتر اهدا شد.
افتتاح 183 پروژه
¤ 183 پروژه عمراني، اقتصادي و خدماتي گنبدكاووس با حضور استاندار گلستان در مسجد جامع روستاي «باغلي مرامه» اين شهرستان با اعتباري معادل 550ميليارد ريال و اشتغالزايي دو هزار نفر افتتاح و يا آغاز عمليات اجرايي شد.
همچنين 5 خانه بهداشت در روستاهاي شهرستان گاليكش با اعتباري بالغ بر يك ميليارد و 20ميليون ريال به بهره برداري رسيدند به علاوه با حضور استاندار گلستان چهاردهمين جايگاه سوخت اين استان در روستاي بي بي شيروان با اعتباري افزون بر 5ميليارد ريال به بهره برداري رسيد. به گفته مديرعامل گاز استان گلستان 52ميليارد ريال براي بهره برداري و كلنگ زني 32 پروژه گازرساني روستايي و صنعتي در گنبدكاووس هزينه شده است.
واگذاري خانه مددجويي
خرم دره- خبرنگاركيهان: افتتاح نمازخانه شهيد ولي محمدي روستاي سوكهريز با اعتباري بالغ بر 400ميليون ريال با مساحت 80متر زيربنا، واگذاري 4خانه مددجويي با متراژ 216 و با اعتباري بالغ بر 400ميليون ريال از پروژه هايي بود كه در هفته دولت در روستاي سوكهريز به بهره برداري رسيدند.
گازرساني به روستاها
فيروزآباد فارس- خبرنگاركيهان: عمليات گازرساني به روستاي تنگ ريز با اعتباري بالغ بر 250ميليون ريال به بهره برداري رسيد همچنين كلنگ گازرساني به 6روستاي شهرستان فراشبند با اعتباري معادل يك ميليارد و 520ميليون تومان به زمين زده شد.
12پروژه راه و ترابري
گرگان- خبرنگاركيهان: 12پروژه عمراني در بخش راه و ترابري شهرستان هاي كردكوي، راميان و كلاله به بهره برداري رسيد.مديركل راه و ترابري گلستان در مراسم بهره برداري از اين پروژه ها اظهار داشت: عمده ترين پروژه هاي عمراني اين بخش مربوط به راه هاي روستايي بوده كه با هدف محروميت زدايي مناطق روستايي به بهره برداري رسيده است.
آبرساني به روستاها
اسفراين- خبرنگاركيهان: آبرساني به روستاي بانيدر به طول 9/1كيلومتر با اعتباري بالغ بر 340ميليون تومان و آبرساني به روستاهاي قلعه نو با اعتباري بالغ بر 195ميليون تومان و روستاي باباچشمه با اعتبار 250ميليون تومان، فنس كشي حاشيه جاده پارك ملي ساريگل فواصل جاده اسفراين به بام و مشهد با اعتباري بالغ بر 650ميليون ريال از جمله طرح هايي بود كه در هفته دولت در اسفراين به بهره برداري رسيدند.
احداث بازار روز
بادرود- خبرنگاركيهان: با حضور مسئولان محلي كلنگ احداث بازار روز شهرداري بادرود به زمين زده شد. اين بازار روز در زميني به مساحت 1500مترمربع و با اعتباري بالغ بر 300ميليون ريال احداث مي شود. در اين بازار روز 70غرفه براي ساماندهي دست فروشان ساخته مي شود. اين غرفه ها به صورت اسكلت فلزي خواهند بود.

 



فرماندار همدان راه آهن تهران - همدان- سنندج سال آينده ريل گذاري مي شود

همدان -خبرنگاركيهان:
فرماندار همدان از ريل گذاري راه آهن تهران - همدان -سنندج در سال آينده خبر داد.
حسن قهرماني مطلق درجمع خبرنگاران گفت: زير سازي راه آهن تهران همدان - سنندج درسال 90 به پايان خواهد رسيد و از سال 91 شاهد ريل گذاري اين پروژه هستيم و اميدواريم درسال 93 اين پروژه افتتاح شود.
وي همچنين از تكميل فرودگاه همدان خبر داد و گفت: درهفته دولت امسال 3پروژه مهم در فرودگاه همدان با توافق مسئولان هواپيمايي كلنگ زني شدند.
قهرماني مطلق افزود: برج مراقبت، ترمينال پروازهاي زيارتي و محوطه سازي آن و آماده سازي باند و سطوح پرواز فرودگاه همدان با اعتباري حدود
4 ميلياردو 500 ميليون تومان در مدت 3 سال ساخته خواهد شد.
فرماندار همدان افزود: درسال 92 شاهد برقراري پروازهاي ويژه حج تمتع از فرودگاه همدان خواهيم بود.
وي با اشاره به موضوع اشتغالزايي گفت: سال گذشته تعداد 9هزار و 811 نفر تعهد ايجاد اشتغال داشتيم كه 18هزار شغل درسايت اداره كل كار و امور اجتماعي ثبت شد و امسال شهرستان همدان تعداد 15هزار و 435 نفر تعهد اشتغال دارد و تاكنون حدود 7 هزار شغل ايجاد شده است.

 



قديمي ترين وقفنامه كشور متعلق به قزوين است

قزوين- خبرنگاركيهان:
مديركل اوقاف و امور خيريه استان قزوين، قديمي ترين وقفنامه موجود در سازمان اوقاف كشور را باسابقه 970سال مربوط به اين استان اعلام كرد.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان قزوين در مراسم طرح مودت آستان مقدس امامزاده سليمان(ع) شهر بيدستان قزوين، گفت: مردم شريفيه و بيدستان مردمي مؤمن، متدين و معتقد و باتقوا هستند و به واسطه همين تقوا اكنون ما در جمع يكي از نمونه هاي بارز اين مردمان نيك انديش قرار داريم.
حجت الاسلام مسعود انصاري افزود: در كار خير، آن عملي كه بيشتر از ثروت و تمكن مالي ارزش دارد نفس عمل خير انجام دادن و آن توفيقي است كه خداوند به فرد خير عنايت مي كند و براي هر يك قدمي كه فرد خير در راه خدا برمي دارد طبق روايات خداوند 10قدم براي وي برمي دارد.
مديركل اوقاف و امور خيريه استان قزوين افزود: باعث بسي فخر و مباهات است كه امامزاده سليمان(ع) يكي از امامزادگان داراي شجره نامه ماست كه با چند واسطه به امام سجاد(ع) مي رسد.
حجت الاسلام انصاري گفت: سنت حسنه وقف يكي از اعمالي است كه حسنه و ثواب آن حتي بعد از مرگ شخص خير پابرجاست، وقف ميراث جاودان و چشمه هميشه جاري گذشتگان و نيكان است كه طبق اطلاعات و آمار موجود قديمي ترين وقفنامه كشور متعلق به حدود 970سال پيش از استان قزوين است.
وي توضيح داد: اين امر بيانگر عمق والاي اعتقادات مذهبي و اسلامي در بين مردمان اين استان است؛ البته قطع يقين شخص واقف اين موقوفات بعد از 970سال هنوز از اثرات حسنات و ثواب و خيرات عمل وقفي كه در 970سال اندي پيش انجام داده است، بهره مند مي شود.

 



انتقاد استاندار خوزستان از آموزش و پرورش درساماندهي پوشاك مدارس

اهواز - خبرنگاركيهان:
استاندار خوزستان درجلسه شوراي فرهنگي از آموزش و پرورش اين استان درساماندهي پوشاك مدارس انتقاد كرد.
جعفر حجازي گفت: دراجراي طرح حجاب و عفاف و ساماندهي پوشاك مدارس، آموزش وپرورش خوزستان فاقد وحدت رويه است و بر واحدهاي توليدي نظارت ندارد.
استاندار خوزستان با بيان اينكه به دليل نبود دقت نظام مندي بر توليدات خارج از استان، پوشاك مدارس از كيفيت پاييني برخوردارند كه در طول سال تحصيلي خانواده ها را با مشكل مواجه مي كند.
وي تصريح كرد: آموزش و پرورش بايد با بهره گيري ازطراحان، الگوي مشخصي را براساس رنگ، كيفيت و حجاب متناسب با سن دانش آموزان تعريف كند و به كارگاه هاي استان براي توليد اشتغال و رونق اقتصادي سفارش دهد.
حجازي با تأكيد بر ساماندهي پوشاك مدارس دستور داد: آموزش و پرورش با طرح الگوي مناسب و تعيين حجم كار و ايجاد هماهنگي بين مدارس استان با دعوت از كارگاه هاي صنعتي و مدرن براي سري دوزي به پوشاك مدارس تا قبل از شروع سال تحصيلي سامان دهد.

 



دارالقرآن كريم در زيارتگاه هاجر خاتون سنندج احداث مي شود

سنندج- خبرنگار كيهان:
مديركل اداره اوقاف و امور خيريه استان كردستان گفت: در ماه مبارك رمضان و همزمان با ولادت امام حسن مجتبي(ع) عمليات ساخت دارالقرآن كريم در مرقد امامزاده هاجر خاتون سنندج آغاز شد.
به گزارش خبرنگار ما هاجر خاتون خواهر امام رضا(ع) و از فرزندان امام موسي كاظم(ع) است كه مرقد آن در مركز شهر سنندج واقع شده و روزانه پذيراي خيل زيادي از مشتاقان است.
اسماعيل رستمي در گفت وگو با خبرنگار ما افزود: احداث اين دارالقرآن از مصوبات سفر رهبري به كردستان است كه در زميني به مساحت هزار و 610 متر احداث خواهد شد.

 



15 خبرنگار برازجاني بيمه نيستند

برازجان- خبرنگار كيهان:
فرماندار برازجان گفت: بيش از 15خبرنگار اين شهرستان نمي توانند حق بيمه خود را پرداخت كنند.
غلامحسين خسروي در نشست شوراي اداري شهرستان دشتستان برازجان با بيان اين مطلب افزود: اداره فرهنگ و ارشاد برازجان بايد آگهي هاي دولتي را در ميان تمام مطبوعات به ويژه نشريات محلي توزيع كند تا آنها بتوانند حق بيمه خبرنگاران خود را پرداخت كنند. وي افزود: بالغ بر 60 ميليارد تومان اعتبارات به منطقه دشتستان و برازجان اختصاص يافت كه بيشتر اين بودجه مربوط به طرح هاي عمراني فرهنگي، ديني، ورزشي و كشاورزي مي شود. فرماندار برازجان تصريح كرد سال گذشته 3 ميليارد تومان اعتبارات فرهنگي به اين شهرستان اختصاص يافته بود. ولي امسال بيش از 8 ميليارد تومان بودجه فرهنگي به برازجان اختصاص يافته است.

 



پزشكيان: مشكل درياچه اروميه نبايد سياسي شود

تبريز- خبرنگار كيهان:
مشكل درياچه اروميه راه كار سياسي ندارد و بايد براي نجات آن، كار كارشناسي بيشتري صورت گيرد.
نماينده تبريز در مجلس شوراي اسلامي در جمع خبرنگاران در تبريز گفت: نبايد مشكل اين درياچه را سياسي كرد و راي نياوردن دوفوريت طرح نجات درياچه اروميه، به معناي عملي نشدن طرح نيست.
مسعود پزشكيان افزود: حل مشكل درياچه در برنامه چهارم وجود داشت ولي تاكنون اقدام موثري در اين رابطه صورت نگرفته است. پزشكيان گفت: آبياري هاي غيراصولي و حفر چاه هاي غيرمجاز به خصوص در آذربايجان غربي، موجب مكش آب درياچه و انتقال آن به اين چاه ها گرديده كه به تسريع خشك شدن درياچه اروميه نيز منجر مي شود و بايد توجه داشت كه اين آبياري هاي غيراصولي در مناطق اطراف درياچه 40درصد آب هاي ورودي به آن را به هدر مي دهد.
وي ابراز اطمينان كرد كه با هزينه اندك و اجراي طرح آبياري تحت فشار مي توان تا 40درصد از مشكل اين درياچه را حل كرد.

 



كوتاه از ورزش ايران

برگزاري كلاس داوري واليبال
سمنان- خبرنگار كيهان: دبير هيئت واليبال استان سمنان گفت: كلاس داوري ملي واليبال براي اولين بار اواخر ماه جاري در استان سمنان برگزار مي شود.
محمدرضا خالصي افزود: در اين كلاس داوراني از استان هاي خراسان، گلستان، گيلان، مازندران، اصفهان و سمنان به مدت 5 روز حضور خواهند داشت.
اين كلاس ها زير نظر رئيس كميته داوران فدراسيون واليبال برگزار مي شود.

برپايي المپياد ورزشي
اصفهان- خبرنگار كيهان: هوشنگ عشايري مديركل راه و ترابري استان اصفهان از برگزاري المپياد ورزشي مجموعه وزارت راه و شهرسازي استان اصفهان براي اولين بار در كشور در دهه مبارك فجر خبر داد و افزود: در اين المپياد ورزشي كه با حضور 13 دستگاه زيرمجموعه اعم از مسكن و شهرسازي، بنياد مسكن و تمامي دستگاه هاي عضو شوراي حمل و نقل استان اصفهان برگزار مي شود، شركت كنندگان در 10 رشته فوتسال، واليبال، شنا، تيراندازي، تنيس روي ميز، بسكتبال، شطرنج، آمادگي جسماني، فوتبال، طناب كشي، در دو گروه آقايان و بانوان به رقابت خواهند پرداخت.

تعمير بزرگ ترين استخر سرپوشيده
شهرضا- خبرنگار كيهان: رئيس اداره تربيت بدني شهرضا گفت: استخر سرپوشيده يا يكي از بزرگ ترين استخرهاي استان اصفهان است كه حدود 9 سال تعميراتي در آن انجام نشده است. حميد طاهري افزود: اين استخر سال گذشته به دليل پوسيدگي شديد سازه ها و نقص در سيستم تصفيه آب و به دنبال اعتراضات مردم در غير بهداشتي بودن تعطيل و از بهمن ماه سال گذشته تعميرات و اصلاح آن آغاز شد. وي از راه اندازي زمين چمن مصنوعي ورزشگاه قدس شهرضا در آينده اي نزديك خبر داد. اين چمن از برزيل خريداري شده است. وي افزود: تمام روستاهاي بالاي هزار نفر جمعيت شهرضا صاحب ورزشگاه مي شوند. طاهري سرانه ورزشي شهرضا را در حال حاضر 22 صدم مترمربع اعلام كرد.

استقبال جوانان از ورزش تيراندازي
اراك- خبرنگار كيهان: رئيس هيئت تيراندازي استان مركزي از استقبال خوب نوجوانان و جوانان اين استان از ورزش تيراندازي در سال جاري خبر داد.
غلامرضا كريمي افزود: تاكنون بيش از 750 نفر از علاقه مندان به اين رشته ساماندهي شده و زير پوشش بيمه ورزشي قرار گرفته اند. وي گفت: اين هيئت با مشاركت سپاه پاسداران اقدام به راه اندازي پايگاه استعداديابي تيراندازي در شناسايي ورزشكاران مستعد و افزايش علاقه مندان به اين رشته كرده است.

نامگذاري مجموعه ورزشي به نام بابك معصومي
كرج- خبرنگار كيهان: يك مجموعه ورزشي در منطقه سه كرج به نام مرحوم بابك معصومي بازيكن و كاپيتان اسبق تيم ملي فوتسال نامگذاري شد. زمين چمن مصنوعي فوتبال در پارك تندرستي فرديس كرج به نام مرحوم معصومي از قهرمانان ملي استان البرز نامگذاري شد.

 



آزمايشگاه اشعه ايكس دانشگاه تبريز منتقل شد

تبريز- خبرنگاركيهان:
آزمايشگاه تخصصي و بسيار حساس اشعه ايكس، بلورشناسي و شناخت مواد دانشكده فيزيك دانشگاه تبريز به محل جديد خود منتقل شد.
اين جابه جايي با استفاده از ابتكار محمد بهرامي كارشناس اين آزمايشگاه صورت گرفت كه طي آن «مدارهاي سيستم ها منفك و سپس با استفاده از پايه هاي مخصوص طراحي شده توسط وي و نيز داربست و جرثقيل دستي، دستگاه ها به قطعات 300 و 500 و 600كيلوگرمي جداسازي شد و قطعات تفكيك شده كه فوق العاده حساس و آسيب پذير مي باشند، درون جعبه هاي از پيش ساخته شده قرار داده شدند.
گزارش دانشگاه تبريز حاكي است: كوچك ترين اشتباه مي توانست منجر به از كار افتادگي و اسقاط سيستم هاي اشعه ايكس گردد.
پيش بيني مي شد براي انجام اين جابه جايي، شركت هاي سازنده حداقل بيش از 100ميليون ريال هزينه مطالبه كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14