(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 13 شهریور 1390- شماره 20014

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
ليبي اسير نمي شود (يادداشت روز)
كيهان و خوانندگان
تواضع ! (گفت و شنود)
اعتراف آمانو به پيشرفت هاي جديد ايران در تازه ترين گزارش آژانس
زارعي: شبهه افكني در سلامت انتخابات از تاكتيك هاي دشمن براي ايجاد چالش امنيتي است
مشاور سابق رئيس جمهور با اشاره به تذكرات رهبر انقلاب به هيئت دولت :
دولت به شعارهاي ارزشي خود بازگردد
دهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري از سه شنبه آغاز به كار مي كند
آغاز توزيع كارت آزمون كارشناسي دانشگاه آزاد از 15 شهريور
اگر مي خواستيد دنده عقب بگيريد چرا ما را دربه در كرديد؟! (خبر ويژه)
اصلاح طلبان بهتر از رجوي و پهلوي ها هستند اما با پايگاه اجتماعي رژيم چه كنيم؟ (خبر ويژه)
آمريكا: چين يك «تهديد بزرگ» است (خبر ويژه)
توضيح
خطرهاي تازه در كمين اقتصاد اروپا و آمريكاست (خبر ويژه)
حاكميت چرا بايد با اپوزيسيون ضعيفي مثل ما كنار بيايد؟! (خبر ويژه)
ادبيات چارواداري در سربالايي «بالاترين» (خبر ويژه)



ليبي اسير نمي شود (يادداشت روز)

تحولات ليبي كه با رفتن «معمر قذافي» از صحنه قدرت وارد مرحله شتاباني گرديد در عين حال واجد انذار و اندرزها و فرصت و تهديدهايي بود كه آن را به كانون توجهات تبديل كرد. پيش از اين ليبي در رديف پنجم تحولات منطقه عربي قرار داشت و تحولات آن به خصوص تحت الشعاع تحولات مصر بود. چرايي اين نقل و انتقالات را بايد با نگاه به صحنه تحولات ليبي جست وجو نمود.
ليبي كشوري با مساحت 8/1 ميليون كيلومتر مربع و جمعيتي نزديك به 6 ميليون نفر يكي از نزديكترين كشورهاي آفريقايي به قاره اروپا مي باشد و در همان حال قرار داشتن در حدفاصل سه كشور تونس، مصر و سودان- به عنوان سه كشوري كه وضعيتي ناساز با غرب پيدا كرده اند- موقعيت ويژه اي را به ليبي داده است. وجود بيشترين ذخاير انرژي آفريقا در ليبي هم وجه ديگري از اين اهميت مي باشد. پيشينه تاريخي ليبي و وجود جنبش هاي اسلام گرا در طول 100 سال گذشته - شامل جنبش اسلامي و استقلال طلبانه قبايل ليبي عليه اشغالگران ايتاليايي در سال هاي1920 تا 1931- و نهضت سنوسي ها به رهبري شيخ عبدالقادر عليه انگليس و فرانسه در اواخر قرن 19 ميلادي هم مي گويد ليبي مي تواند يك كانون مهم اسلامگرايي باشد و شرق و غرب مناطق مسلمان نشين آفريقا را تحت تاثير خود قرار دهد. در عين حال علاقه شديد مردم ليبي به اهل بيت پيامبر(ص) و بخصوص علاقه وافري كه به حضرت زهرا-سلام الله عليها- دارند يعني مردم را به شيعيان و كانون مركزي شيعه - ايران- پيوند مي زند و مي تواند معناي ويژه اي به «انقلاب مردمي ليبي» بدهد. اين ها مهمترين دلايل توجه غرب به ليبي به حساب مي آيند. در عين حال در مورد تحولات اين كشور نكات مهم ديگري هم وجود دارند:
1- غرب بلافاصله پس از سقوط معمر قذافي و تسخير طرابلس توسط نيروهاي انقلاب كنفرانس بزرگي را به راه انداخت تا از يك سو همه توانايي هاي خود را براي مهار ليبي پاي كار بياورد و از سوي ديگر وانمود كند كه اوضاع ليبي تحت كنترل اروپا قرار دارد و حال آن كه ميان ادعا و حقيقت فاصله اي بس ژرف وجود دارد. ناتو علي رغم آن كه از اجازه نيم بند شوراي امنيت براي حمله به ليبي برخوردار گرديد و بيش از 4 ماه سرگرم عمليات نظامي در ليبي شد و هزينه هاي زيادي را به مردم ليبي تحميل كرد- و از جمله بارها به نيروهاي انقلاب حمله كرد- نتوانست نقش تعيين كننده اي در سقوط معمر قذافي ايفا نمايد و در نهايت اين مردم بودند كه بالاخره توانستند با حضور مداوم در صحنه، نيروهاي وفادار به قذافي را خسته و نااميد كرده و بر پايتخت مسلط شوند روزي كه مردم وارد منطقه حكمراني قذافي شدند از نيروهاي ناتو و عمليات آن ها هيچ خبري نبود. اين كه اروپايي ها علي رغم ساقط شدن قذافي اعلام كرده اند كه به عمليات نظامي در ليبي ادامه مي دهند خود دليل جداگانه اي است كه نشان مي دهد آنان براي اسقاط قذافي و نظام او به ليبي نيامده بودند و گرنه چه نيازي به عمليات ناتو بعد از سقوط حاكم ليبي وجود دارد؟! نكته مهم ديگر اين است كه اروپا صدها نيروي اطلاعاتي و ده ها دستگاه جاسوسي را در ليبي و از جمله در طرابلس مستقر كرده بود. حال چگونه با اين همه امكانات متوجه جابجايي قذافي و خاندان و نيروهاي وفادار به او و انتقال به شهر سرت و كشور الجزاير نشدند؟! خود اين موضوعات به خوبي نشان مي دهند كه هدف ناتو از آغاز تا آخر قذافي و حكومت او نبوده است. با اين وصف طبعا مردم ليبي مي پرسند آنان چه حقي دارند كه كنفرانس برگزار مي كنند و درباره آينده ليبي حرف مي زنند؟
2- ليبي فاقد زيرساخت هاي صنعتي، كشاورزي و راه هاي مواصلاتي است. مردم ليبي با وجود آن كه ده ها سال است يكي از صادركنندگان مهم اوپك مي باشند، سهمي از اين درآمد ملي نداشته اند. از اين روست كه مي شنويم اروپا 120 ميليارد دلار از دارايي هاي ليبي را بلوكه كرده و در برابر درخواست شوراي انتقالي ليبي حاضر به بازپس دادن حتي 5 ميليارد دلار آن نشده و آن را به شرايط آينده موكول كرده است! يعني در حالي كه رسانه هاي خود اروپا همين روزها بارها گفته اند ليبي به سمت يك فاجعه انساني در حركت است، آنان حاضر نيستند حتي درصدي از درآمدهاي مردمي كه سال ها رونق بخش بازارهاي اقتصادي غرب بوده اند را به آنان پس بدهند و آن را به شرايطي موكول كرده اند كه حتما شرط اول آن روي كار آمدن يك رژيم وابسته به غرب و مخالف اسلام در ليبي است. غرب البته مردم ليبي را نمي شناسد وگرنه مال اين مردم را گرو نمي گرفت آنان نمي دانند كه همين مردم در زماني نه چندان دور- حدود 80 سال پيش- چه به روزگار اشغالگران ايتاليايي درآورده اند. مسلما مردم ليبي امروز از درجه آگاهي بسيار بالاتري برخوردارند و جهان اسلام نيز مانند دهه 1920 و 1930 بي صاحب نيست و هر قطعه آن زير چكمه يك دولت اروپايي قرار ندارد. بنابراين ترديدي نيست كه غرب دارد با آتش بازي مي كند.
3- همين روزها خبرها از همكاري ناتو و اتحاديه عرب و بخصوص همكاري عربستان و ناتو براي ارسال سلاح هاي مخرب به ليبي حكايت داشت. پيش از اين عربستان با آغاز خيزش مردمي در ليبي به تجهيز و تشويق يك گروه سلفي وابسته به خود- گروه موسوم به المقاتله الاسلامي يعني جنگجويان مسلمان- پرداخت و سبب وارد شدن هزينه هنگفت انساني و اقتصادي به مردم ليبي و نيز باعث طولاني شدن دوره انقلاب در اين كشور شد. عربستان به خوبي مي داند كه گروه هاي سلفي- به دليل وجود علاقه شديد مردم شمال آفريقا به اهل البيت- جايگاهي در ميان مردم ندارند و از اين رو روند تحولات در كشوري مانند ليبي، مصر يا تونس به هيچ وجه در چارچوب نگرش و ساختاربندي عربستان قرار نمي گيرد. بر اين اساس عربستان كه مي داند به زودي يك نظام مردمي مخالف غرب و عربستان در ليبي شكل مي گيرد، امكانات تخريبي خود را از طريق مديترانه و با همكاري ناوهاي ناتو به بن غازي و... گسيل كرده است. با توجه به اين كه ناتو هم مي گويد تا مدت ها در شرايط عملياتي باقي مي ماند به نظر مي آيد عليرغم سقوط قذافي مردم ليبي كماكان با موجي از درگيري هاي پرتلفات مواجه باشند كه هوشياري اين مردم و كشورهاي اسلامي را طلب مي كند.
4- غرب و اتحاديه عرب نمي خواهند كار دست شوراي انتقالي ليبي باشد. آنان مي خواهند از بالاي سر اين شورا مسائل ليبي را آنگونه كه خود مي پسندند مديريت نمايند. برگزاري اجلاس اروپا كه با چراغ سبز اتحاديه عرب و همراهي آن توأم بود و گروگان گرفتن پول مردم ليبي و اعلام ادامه عمليات نظامي به خوبي اين مسئله را برملا مي كند كه از نظر غرب شوراي انتقالي هيچكاره است. اما اين موضوعي نيست كه در اختيار غرب يا كشورهاي عضو اتحاديه عرب باشد بلكه اين مردم ليبي هستند كه مي گويند چه دستگاهي انقلاب آن ها را اداره كند. اين يك نكته كليدي در تحليل تحولات ليبي است، اما لازمه آن برخورد فعال كشورهايي است كه نمي خواهند سيطره غرب به ليبي و شمال آفريقا بازگردد. در اين ميان ايران تنها نيست، كشورهاي عضو اتحاديه آفريقا، بعضي از كشورهاي عضو اتحاديه عرب و بعضي از كشورهاي عضو سازمان كنفرانس اسلامي و اكثر همسايگان ليبي مخالف استيلاي غرب بر ليبي هستند. از اين رو ما مي توانيم با يك ديپلماسي فعال از انقلاب مردم ليبي حراست كنيم و پيغامهاي لازم را به موقع به آنان برسانيم. خوشبختانه امروز انحصار رسانه اي هم درهم شكسته است و رسانه هاي منطقه اي نظير العالم و الكوثر، المنار، القدس و ... مي توانند نقش هاي مهمي در تحولات منطقه اي ايفا نمايند.
5- نكته آخر اينكه برخلاف آنچه تبليغ مي شود غرب فعلاً سيطره اي بر انقلاب ليبي ندارد و تلاش هاي فراوان آن در حوزه هاي مختلف نتوانسته كارگر شود. غرب در جهان اسلام نمي تواند خود را يك طرف «خيرخواه» يا «بيطرف» و يا حتي «منطقي» و قابل مذاكره جا بزند، چرا كه اين حرف ها و ادعاها با عملكرد آنان همخواني ندارد. غرب از نظر مردم منطقه اشغالگر، ويرانگر، شكنجه گر، كودك كش، اسرائيل محور و... است. با اين وصف اگر چندين كنفرانس بين المللي را هم برگزار كند و با دهها پادشاه نظير ملك عبدالله سعودي هم قسم شود، باز هم نمي تواند اثري بر جاي بگذارد. اما اين همه يك شرط دارد و آن بيدار ماندن مردم و پاسداري از اين بيداري است.
سعدالله زارعي

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
دستيابي دانشمندان كشورمان به فناوري توليد الياف كربن را به ملت عزيز ايران تبريك مي گويم. اين فناوري در مطبوعات علمي غرب به عنوان انقلاب صرفه جويي در سوخت معرفي شد چرا كه اين الياف به خاطر سبك بودن در ساخت بدنه هواپيماهاي مسافربري به كار گرفته مي شود.
يك هموطن
¤ آقاي محمد خاتمي اخيرا اظهارنظر كرده كه ديكتاتورهاي منطقه بايد بروند. مي خواستم به ايشان يادآور باشم كه همين برخي از ديكتاتورهاي منطقه مثل بن علي در جريان فتنه 88 از شما حمايت كردند حال چه شده كه بايد بروند؟! عوام فريبي تا كي.
علي احمدي
¤ 3 ماه پيش رفته بوديم آستارا و سري هم به بندر ساحلي زديم و خريد زيادي از كالاهايي كه با مارك هاي خوب و با قيمت مناسب در آنجا بود، كرديم اما وقتي به تهران بازگشتيم متوجه شديم كه همه اجناسي كه خريداري كرده ايم تقلبي و با مارك هاي ساختگي است. از مسئولان نظارت بر بازارچه هاي مرزي خواهش مي كنم كه نظارت بر اين نوع بازارچه ها را جدي بگيرند.
جلالي- تهران
¤ دولت و نمايندگان مجلس به دنبال افزايش تعطيلي ها هستند. آيا متوجه هستند كه اين مسئله براي كارگران روزمزد كه در قبال هر روز كار يا هر ساعت كار دستمزد دريافت مي كنند، بسيار مشكل آفرين است.
رضا قاضي اصفهاني و چندين تماس مشابه ديگر
¤ راهنمايي و رانندگي همان طور كه در ابتداي صدور گواهينامه براي خانم ها از آن ها عكس محجبه مطالبه مي كند در موقع رانندگي هم بايد با خانم هايي كه بدون رعايت حجاب اسلامي رانندگي مي كنند برخورد كند. مگر نه اين است كه طبق قانون راهنمايي و رانندگي، با كساني كه عينكي هستند و كارت گواهينامه با عينك همراه دارند اگر موقع رانندگي عينك نزده باشند برخورد مي شود.
يك هموطن
¤ از گزارش آن روزنامه تحت عنوان «رنج هاي آزادگان» مورخ 6/6/90 تشكر مي كنم و از دولت خدمتگزار مي خواهم كه به مشكلات قشر آزاده رسيدگي كنند. كساني كه داعيه عدالت و مهرورزي دارند تا خود آن را اجرا نكنند انتظاري از ديگران نبايد داشته باشيم.
اسداللهي- كاشان
¤ 8 سال است كه دولت خدمتگزار سدي را در منطقه ديلمان پيش بيني كرده و طرح مطالعاتي آن هم چند سالي است كه به اتمام رسيده است ولي هنوز هيچ اقدامي در جهت اجرايي كردن آن صورت نگرفته است.
خشنود-گيلان
¤ چرا مسئولان، عمليات احداث مترو تهران- پيشوا را نيمه كاره متوقف كرده اند.
عزيز خامسي
¤ دستورالعمل جديد آموزش و پرورش به مدارس شهرستان اقليد فارس مبني بر اين كه مدارس داراي كمتر از 70 دانش آموز نيازي به معلم پرورشي ندارد عملا امور پرورشي را از 76 مدرسه اين شهرستان حذف كرده است. با توجه به وجود هجمه فرهنگي كه مسئولان نيز اطلاع كافي از آن دارند چرا بايد چنين شود.
علي محمدي- اقليد فارس
¤ هدفمند كردن يارانه ها كه در حال اجرا مي باشد، اگر بخش نظارتي آن با دقت اجرايي نشود چه بسا در آينده نه چندان دور گرفتار يك سلسله مشكلات اقتصادي از جمله تورم غيرقابل كنترل شويم. لذا از رئيس جمهور محترم تقاضا مي كنم كه بخش نظارتي اين طرح را هر چه بيشتر تقويت كنند.
يك شهروند
¤ مديرعامل صندوق بازنشستگي كشوري سال گذشته وعده داده بود كه مطالبات بازنشستگان مربوط به مهرماه 86 تا مهرماه 87 را تا پايان سال 89 پرداخت خواهد كرد، اما اكنون كه 5 ماه از سال 90 مي گذرد هنوز اين وعده تحقق نيافته است. چرا.
حاجيان- اصفهان
¤ از خبر ويژه كيهان درباره مشكلاتي كه ايراني ها در مالزي پيدا مي كنند تشكر مي كنيم. واقعاً مالزي آن جايي نيست كه در تبليغات گفته مي شود. در آنجا تنها چيزي كه نيست دين است و دانشگاه هايشان هم اعتباري ندارند. منتها نمي دانيم چرا صدا و سيما اين كشور را اينقدر تبليغ مي كند.
چند تماس تلفني از تهران و شهرستانها
¤ چرا برخلاف وعده هاي داده شده وزارت بهداشت، كارت خريد اعتباري به كارمندان زيرمجموعه تحويل نمي شود؟ 14 ماه قبل فرم دريافت خريد اعتباري را تكميل كرده ام.
6650---0919
¤ فرزند 20 روزه ام در شهرستان گچساران كه يك شهر نفت خيز است در حال پرپر شدن است ولي متاسفانه اين شهر يك بيمارستان مجهز ندارد. درخواست آمبولانس با هزينه شخصي براي اعزام به بيمارستان نمازي شيراز را كردم، گفتند چون بيمارستان نمازي پذيرش ندارد از دادن آمبولانس معذوريم. يعني پدر و مادرها بايد جان دادن فرزندشان در جلوي چشمشان در يك شهر نفت خيز بدون بيمارستان مجهز را نظاره كنند؟ از وزير بهداشت تقاضاي رسيدگي داريم.
4874---0917
¤ شهرداري منطقه 2 ناحيه 9 اقدام به نصب تابلوهاي كوچه هاي محله فرحزاد نموده است ولي از نصب تابلوي كوچه سه شهيد (شهدا عباس لالي، قاسم فرحزادي و حسين فرحزادي) امتناع نموده است. از شهردار محترم منطقه 2 درخواست مي شود اقدام لازم را به عمل آورند.
2037---0912
¤ قريب به 4 سال است كه در جلوي يكي از شهرداري ها به نگهباني مشغولم كه در ابتدا قول استخدام بنده را داده بودند. اخيراً متوجه جذب 5 نفر شدم كه وقتي بررسي اجمالي صورت گرفت مشخص شد از بند «پ» استفاده كرده اند در صورتي كه قبلاً گفته بودند شما در اولويت هستيد و خانواده ايثارگران ولي اين پنج نفرهيچ سنخيتي و رابطه اي با خانواده ايثارگران ندارند. چرا برخي مسئولين صداقت را فداي دورويي مي كنند.
مجيدي
¤ از چاپ مطلب فرياد عدالت در صفحه 9 كيهان 6/6/90 تقدير و تشكر مي شود. قبلاً اين پيام تشكر را داده بوديم چرا درج نكرديد؟
جانباز و آزاده حسين الله قلي و آزاده نوري

 



تواضع ! (گفت و شنود)

گفت: يكي از اعضاي حلقه انحرافي در وبلاگ شخصي خود به گونه اي طنزآميز مناجات نامه اي نوشته و كوشيده است تمامي اقدامات اين جريان را، در مسير اسلام و انقلاب و نظام معرفي كند!
گفتم: كي باور ميكنه؟... حالا چي نوشته؟
گفت: مثلا نوشته «خدايا! ما مدعي جريان انحرافي نيستيم، اما آن را از جميع بليات محفوظ بدار»!
گفتم: خب! ديگه چي؟
گفت: نوشته است «خدايا ملت ايران را از بركات وجودي جريان انحرافي برخوردار كن»! و نمونه هايي از اين دست.
گفتم: يارو مي گفت؛ خدايا مرا نيامرز! خدايا مرا عذاب كن! خدايا عاقبت مرا ختم به شر كن! و... يكي پرسيد اين چه جور مناجات كردن است؟ و يارو در پاسخ گفت؛ دارم پيش خدا شكسته نفسي مي كنم!

 



اعتراف آمانو به پيشرفت هاي جديد ايران در تازه ترين گزارش آژانس

لابلاي گزارش 9 صفحه اي آژانس بين المللي انرژي اتمي، درباره برنامه هسته اي ايران 7 خبر فني مهم وجود دارد.
1- نخستين خبر در پاراگراف 18 آمده و نشان دهنده آن است كه عمليات نصب و گازدهي ماشين هاي نوع دوم و سوم، وارد فاز اجرايي شده است. در اين پاراگراف آمده است: «ايران در تاريخ 28 اوت 2011، 136 سانتريفيوژIR-m2 را در آبشار پنجم نصب كرد. همان گونه كه ايران طي نامه مورخ 22 ژوئن 2011 آژانس را مطلع ساخته بود، ايران تزريق هگزافلورايد اورانيوم طبيعي به 54 سانتريفيوژIR-m2 را آغاز نمود.» اين خبر نشان مي دهد ايران به زمان بندي اعلام شده در گزارش قبلي (24 مه) پاي بند بوده و در حال توسعه استفاده از ماشين هاي نسل 2 و 3 در بخش آزمايشگاهي نطنز است. اين ماشين ها باعث خواهد شد ايران بتواند در مكان كوچكتر با سرعت و حجم بيشتر عمليات غني سازي انجام بدهد.
2- خبر دوم هم در همان پاراگراف قرار دارد. آژانس مي گويد: «در 28 اوت، 27 سانتريفيوژ IR-40 را هم نصب كرد ولي گازي به آنها تزريق نشد». اين خبر نشان دهنده آن است كه روند توسعه ماشين هاي نسل 2 و 3 همزمان پي گيري مي شود.
3- خبر بعدي در پاراگراف 23 آمده و نشان مي دهد اولين زنجيره ماشين هاي سانتريفيوژ در فردو نصب شده است. آمانو مي گويد اين عمليات در 20 اوت 2011 (29مرداد 1390) انجام شده و هدف از آن توليد اورانيوم 20درصد است. فريدون عباسي دواني رئيس سازمان انرژي اتمي ايران در روز يكشنبه 29مرداد 1390 (20 اوت 2011) اعلام كرده بود انتقال ماشين هاي سانتريفيوژ به فردو آغاز شده است اما اين نخستين بار است كه خبر نصب يك زنجيره كامل در فردو اعلام مي شود. در اين پاراگراف مطلبي در مورد آغاز گازدهي به اين زنجيره نيامده است. يك نكته مهم كه در همين پاراگراف به آن اشاره شده اين است كه زنجيره هاي نصب شده در فردو 174 تايي است.
4- پاراگراف 32 اطلاعات جديدي در مورد راكتور آب سنگين اراك (IR-40) اعلام مي كند كه تاكنون علني نشده بود. اين اطلاعات محصول سفر هرمن ناكارتس به ايران از 14 تا 19 اوت است. در اين پاراگراف آمده است: «در 9 اوت 2011، آژانس يك راستي آزمايي اطلاعات طراحي در راكتور IR-40 انجام داد و مشاهده كرد كه ساخت تاسيسات در جريان است و كندكننده مبدل هاي حرارتي نصب شده وخنك كننده هاي مبدل هاي حرارتي به سايت تحويل شده است. مطابق اظهار ايران، بهره برداري از راكتورIR-40 تا پايان سال2013 آغاز مي شود». اين پاراگراف نشان دهنده آن است كه احتمالاً ايران قادر خواهد بود در زمان بندي اعلام شده يعني 2013از اين راكتور بهره برداري و آن را جايگزين راكتور تحقيقاتي تهران كند.
5- خبر بعدي در مورد زمان آغاز عمليات توليد سوخت راكتور تهران است كه در پاراگراف 36 آمده است. آژانس مي گويد ايران اعلام كرده در 6 سپتامبر (15 شهريور) عمليات تبديل UF6 غني شده تا 20درصد U-235بهU308 انجام مي شود.
6- در پاراگراف 39 ميزان دي اكسيد اورانيوم توليد شده توسط ايران 96كيلو اعلام شده است. UO2 سوخت راكتور اراك خواهد بود كه عباسي 20 فروردين 1390 اعلام كرد ايران موفق به توليد آن شده است.
7- و آخرين خبر در پاراگراف 40 اعلام شده است. در اين پاراگراف آمده است: «ايران در تاريخ 31 مه 2011 در پرسش نامه اطلاعات طراحي براي كارخانه توليد سوخت به آژانس اطلاع داد كه يك ميله سوخت UO2 طبيعي كه در كارخانه توليد سوخت ساخته شده براي آناليز پرتوافكني و مابعد پرتوافكني به راكتور تحقيقاتي تهران حمل مي شود.» اين خبر نشان دهنده آن است كه ايران موفق شده اولين ميله سوخت حاوي اورانيوم كم غني شده را توليد نمايد (اين سوخت، با سوخت راكتور تهران متفاوت است).
 



زارعي: شبهه افكني در سلامت انتخابات از تاكتيك هاي دشمن براي ايجاد چالش امنيتي است

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي، شبهه افكني در سلامت انتخابات را از راه هاي دشمن براي ايجاد چالش امنيتي دانست.
علي اصغر زارعي در گفت وگو با فارس با اشاره به فرمايشات اخير مقام معظم رهبري در خطبه هاي نماز عيد سعيد فطر كه فرمودند: «نبايد انتخابات به چالشي امنيتي براي كشور تبديل شود.» اظهار داشت: بيانات حضرت آقا از چند جنبه قابل بررسي است.
وي افزود: يك جنبه از سخنان رهبر معظم انقلاب اين است كه كساني كه در انتخابات شركت مي كنند يا تشكل ها و گروه هاي سياسي كه مي خواهند در انتخابات مجلس نهم حضور يابند، بايد در چارچوب قوانين و ضوابط نظام عمل كنند و مانند انتخابات 88 نشود كه شائبه تقلب در انتخابات فضاي چالشي را در كشور به وجود آورند و سپس بهانه اي به دست دشمنان نظام بيفتد.
نماينده مردم تهران در مجلس هشتم گفت: يك جنبه از مباحث امنيتي انتخابات مجلس نهم نيز مي تواند اين باشد كه افرادي كه در مجلس نهم انتخاب مي شوند و وارد مجلس مي شوند، خود آن تركيب، مشكلات امنيتي را براي نظام ايجاد نكنند و اين موضوع فكر مي كنم به افرادي برمي گردد كه انتخاب مي شوند و بايد افرادي كه سابقه اي ندارند و يا هيچ حضوري در محافل مختلف سياسي نداشتند، وارد مجلس نشوند.
وي اضافه كرد: يك جنبه از موضوعات امنيتي مدنظر حضرت آقا نيز مي تواند به ناآرام كردن فضاي عمومي كشور بازگردد، به طوري كه در شرايط انتخابات كه فشار روي كارهاي اقتصادي زياد است، دشمنان بخواهند با چالش هايي كه در منطقه گرفتار آن شده اند، براي جبران اين شرايط، روي جمهوري اسلامي ايران فشار بياورند تا فضايي در كشور به وجود آيد كه يا مردم در انتخابات با حضور كم شركت كنند و يا شرايط كشور ناآرام شود.
زارعي بر همين اساس تصريح كرد: در مجموع اميدوارم از همه جنبه ها، بتوانيم براي مقابله با توطئه هاي خارجي در كشور راه مقابله با حضور گسترده مردم داشته باشيم و انشاءالله انتخابات مجلس نهم فرصت مناسبي براي موفقيت مجدد نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران خواهد بود.

 



مشاور سابق رئيس جمهور با اشاره به تذكرات رهبر انقلاب به هيئت دولت :
دولت به شعارهاي ارزشي خود بازگردد

مشاور سابق رئيس جمهور گفت: در برخي شعارهاي دولت انحرافاتي ايجاد شده است كه راه جلوگيري از اين انحرافات و بازگشت به مسير صحيح از سوي مقام معظم رهبري مطرح شد و دولت بايد به شعارهاي ارزشي و اسلامي خود بازگردد.
حجت الاسلام علي ثمري دبير سابق هيئت عالي گزينش كل كشور و عضو قرارگاه عمار در گفت وگو با خبرگزاري فارس با اشاره به ديدار مقام معظم رهبري با هيئت دولت و توصيه هاي ايشان به دولت اظهار داشت: با عنايت و منت خداوند بر ما، خلف صالح حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبري كشتي انقلاب را به شايسته ترين وجه هدايت مي كنند؛ از اين رو فرمايشات ايشان در جمع هيئت دولت از همين سياق بود و ايشان نسبت به چالش ها و شعارهاي دولت و ايجاد فاصله در برخي شعارها كه در حال شكل گيري است، تاكيد داشتند.
حجت الاسلام علي ثمري حفظ نظام جمهوري اسلامي را طبق فرموده امام راحل از اوجب واجبات دانست كه مردم بر همين اساس به استقرار اين نظام رأي دادند و بيان داشت: برخي شعارها كه از سوي برخي عناصر معلوم الحال در بدنه و حاشيه دولت مطرح شد و برخي نظريه پردازي آنها، به شكل بسيار عالمانه و مدبرانه مورد اشاره رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.
عضو قرارگاه عمار تاكيد كرد: بيانات و رهنمودهاي رهبري در آن ديدار هشدار به دولت نبود بلكه اتمام حجت مقام معظم رهبري با آنها محسوب مي شد.
وي بيان داشت: در برخي شعارهاي دولت، انحرافاتي ايجاد شده كه راه جلوگيري از اين انحرافات و بازگشت به مسير صحيح از سوي مقام معظم رهبري مطرح شد از اين رو با توجه بيشتر مي توان مصاديق اين شعارها را مدنظر قرار داد.
مشاور سابق رئيس جمهور با اشاره به اين مصاديق، اظهار داشت: رهبري به صورت موكد به وعده هايي كه دولت داده و هنوز عملي نكرده، شعارهاي ارزشي و به ويژه شعار عدالت، ساماندهي و عزت آفريني براي نظام جمهوري اسلامي، توليد و فرهنگ اشاره كردند و نسبت به آنها با ديد وسيع و دقيق خود تذكر دادند.
حجت الاسلام ثمري، «فرهنگ» را حوزه اي دانست كه مورد گلايه رهبري است، تصريح كرد: ايشان در زمينه فرهنگ به همه مسئولان و اهالي فرهنگ هشدار دادند.
وي افزود: تاكيدي كه در اظهارات اخير رهبري وجود داشت، توجه به معاني، تخصص و تعهد نسبت به اسلام بود لذا تمام شعارها بايد در دايره اسلام باشد چرا كه مقام معظم رهبري نيز به معناي «اسلام» بسيار تاكيد دارند.
مشاور سابق رئيس جمهور به «ايران اسلامي» و مطرح شدن آن از سوي رهبر انقلاب در جمع هيئت دولت اشاره و عنوان كرد: تاكيد معظم له بر روي ايران بعد از اسلام حاكي از اين است كه رويكرد به نوروز، مكتب ايراني، آثار باقي مانده در تخت جمشيد و پافشاري بيش از حد بر روي اين موارد و حركت در قالب هاي ديگر اشتباه بوده است.
وي با بيان اينكه مقام معظم رهبري وظيفه آرماني ولايت فقيه را به نحو احسن انجام مي دهند، تصريح كرد: اميدوار هستيم دولتمردان اين اظهارات را نصب العين خود قرار دهند و به آن عمل كنند.

 



دهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري از سه شنبه آغاز به كار مي كند

دهمين اجلاس مجلس خبرگان رهبري از سه شنبه هفته جاري در محل سابق مجلس شوراي اسلامي برگزار مي شود.
اين اجلاس به مدت 2 روز و به رياست آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري برگزار خواهد شد.
گفتني است؛ حجت الاسلام حيدر مصلحي وزير اطلاعات و سرلشكر قاسم سليماني فرمانده سپاه قدس، سخنرانان ويژه دهمين دوره اجلاس خبرگان رهبري هستند.

 



آغاز توزيع كارت آزمون كارشناسي دانشگاه آزاد از 15 شهريور

آزمون كارشناسي ناپيوسته دانشگاه آزاد روز جمعه آينده برگزار مي شود.
سيدعبدالله سجادي جاغرق رئيس مركز آزمون دانشگاه آزاد اسلامي با اشاره به برگزاري اين آزمون در 18 شهريورماه از توزيع كارت ورود به جلسه آزمون از 11 صبح پس فردا سه شنبه خبر داد و گفت: داوطلبان مي توانند از طريق سايت مركز آزمون كارت ورود به جلسه را دريافت كنند.
وي با بيان اينكه توزيع كارت آزمون تا يك ساعت قبل از شروع آزمون ادامه خواهد داشت در خصوص نحوه رفع نقص كارت، اظهار كرد: چنانچه داوطلبان مغايرتي در اطلاعات كارت ورود به جلسه چون مشخصات فردي، دين، زبان خارجه و يا عكس خود ملاحظه كنند بايد طي روزهاي چهارشنبه و پنجشنبه به باجه هاي رفع نقص مراجعه كنند.
سجادي با اشاره شركت 170 هزار داوطلب در آزمون كارشناسي ناپيوسته دانشگاه آزاد در 109 رشته و دو هزار و 679 رشته محل، از اعلام نتايج نهايي اين آزمون در اول مهرماه خبر داد.

 



اگر مي خواستيد دنده عقب بگيريد چرا ما را دربه در كرديد؟! (خبر ويژه)

دنده عقب منافقين جديد براي بازگشت به صحنه سياسي كشور باعث حيرت و اعتراض شماري از عناصر فراري وابسته به اين جريان شده است.
گفته مي شود فراريان مذكور كه همكاري گسترده اي با محافل مدعي اصلاحات داشته اند، با اين وعده اغواكننده به خارج فرستاده شده بودند كه به زودي كار نظام تمام مي شود و آنها با بوق و كرنا به كشور بازمي گردند اما هم اكنون در حالي كه فراريان درجه دو و سوم ياد شده در وضعيتي بدتر از دريوزگي در اروپا و آمريكا به سرمي برند، عناصر تحريك كننده خود در مقابل نظام دنده عقب گرفته و رفتاري از سر سازش و تسليم بروز مي دهند. همين امر باعث اعتراض گسترده فراريان ساده دل شده است.
محمدرضا يزدان پناه همكار سالهاي اخير نشريات زنجيره اي وابسته به اصلاح طلبان با اشاره به برخي تحركات اخير شبه اصلاح طلبان نظير موسوي خوئيني ها، ابطحي، خاتمي و... در «روزنت» پرسيده كه «مگر رأيمان را پس گرفته ايم»؟ اشاره او به ادعاي تحريك كنندگان آشوب سال 88 است كه مدعي بودند دنبال پس گرفتن آرا هستند و تا اين خواسته عملي نشود، به هيچ وجه از سر سازش با نظام برنخواهند آمد.
وي مي افزايد: سخنان آشتي جويان تعدادي از اصلاح طلبان در ماه هاي گذشته، حاكي از مرزبندي ميان آنها با جنبش سبز بود. اين در حالي است كه در جنبش سبز دليلي براي خوش بيني نسبت به انتخابات وجود ندارد. جنبش سبز خط پاياني بر قواعد دوران اصلاحات كشيد.
بابك داد كاتب متواري خاتمي در دوران رياست جمهوري (و همكار روزنامه زنجيره اي سلام) نيز طي مطلب مشابهي در گويانيوز، تمايل اصلاح طلبان براي حضور در انتخابات را «حضور گوسفندوار» توصيف و ضمنا طيف ياد شده را به «بي شرفي» متهم كرد و خواستار تحريم انتخابات مجلس شد.
«داد» توضيح نداده رفتار اصلاح طلبان مذبذب، گوسفندانه تر است يا رفتار آنها كه با هي كردن همين عناصر فرصت طلب، گله وار به خارج رفتند و كمترين عقلانيتي به خرج ندادند؟!
گويانيوز در عين حال در تحليل ديگري خاطر نشان كرد: موضع ما به عنوان اپوزيسيون دموكرات و لائيك درباره انتخابات مجلس، يك چيز است و رفتار مردم در شهرها و شهرستان ها چيز ديگري است. ما نمي توانيم در انتخاباتي كه تحت قانون اساسي اسلامي انجام مي شود، شركت كنيم. موضع ما بايكوت انتخابات است اما مردم ممكن است تصميم ديگري بگيرند و در انتخابات شركت كنند.
در همين حال اسماعيل گرامي مقدم از عناصر نزديك به كروبي كه مدت هاست به هند رفته، در گفت وگو با راديو فردا هر چند كه مدعي شد «حداقل شرايط شركت در انتخابات فراهم نيست» اما گفت «60 درصد مردم در انتخابات شركت مي كنند و به نظر من شاهد اين نخواهيم بود كه آرا به صورت معناداري كاهش پيدا كند چون انتخابات مجلس، محلي است و در اكثر شهرستان ها، مردم حداكثري شركت مي كنند.»

 



اصلاح طلبان بهتر از رجوي و پهلوي ها هستند اما با پايگاه اجتماعي رژيم چه كنيم؟ (خبر ويژه)

يك شبكه ضدانقلابي پس از 21 ماه نقش آفريني در عمليات رواني جبهه استكبار اعلام كرد: حكومت ايران پايگاه اجتماعي دارد و توازن قوايي ميان جمهوري اسلامي و اپوزيسيون ايجاد نشده است.
بالاترين در تحليلي نوشت: اعضاي عزيز بالاترين! نبايد جو زده شويم. ما مخالفان حافظه ضعيفي داريم و بني صدر و منتظري و موسوي و كروبي را تنها گذاشتيم زماني كه به ما نياز داشتند، در حالي كه به اين افراد نياز داشتيم و از آنها استفاده كرديم. از اعضاي عزيز بالاتريني خواهش مي كنم جو زده نشويد. حكومت پايگاه اجتماعي دارد و توازن قوا ميان جمهوري اسلامي و اپوزيسيون ايجاد نشده است. اينكه با مرگ هدي صابر و سحابي هيچ صدايي در جامعه ايجاد نشد، دليلش اين است كه رژيم مشروعيت دارد.
نويسنده اين تحليل مي افزايد: در تحليل سياسي همواره اين امر رو به ياد داشته باشيم كه سياست مغازه بقالي نيست كه با ديدن ظاهر قضايا به باطن قضايا پي ببريم سياست هندونه توي حوضه كه قسمت كمش بيرونه و باقيش تو آب پنهان شده. زماني ما ميتونيم به درستي تحليل كنيم كه ساخت قدرت رو بشناسيم روابط درون قدرت رو بفهميم. ما به سادگي موسوي و اصلاح طلبان رو عامل حكومت معرفي مي كنيم اما امثال رجوي و سلطنت طلب ها و امثال پهلوي و همايون و مشيري رو مبارزان راه آزادي ميدونيم در صورتي كه اگه مقايسه كنيم مي بينيم رفتار دسته دوم به حكومت بيشتر خدمت كرده و ما نسبت به موسوي و اصلاح طلبان بي لطفي مي كنيم.
يادآور مي شود مهدي يحيي نژاد از گردانندگان شبكه بالاترين با برخي طيف هاي افراطي مدعي اصلاح طلبي در ارتباط است.
ادبيات چارواداري در سربالايي «بالاترين»
كاريكاتوريست خارج نشين نشريات زنجيره اي مي گويد شبكه «بالاترين» روزگاري باحال ترين بود اما اكنون به محل اهانت و توهين و ايجاد تنفر تبديل شده است.
«نيك آهنگ-كاف» در اين باره نوشت: يكي از تفريحات روزانه من بررسي نوع و ميزان فحش هايي است كه در بالاترين به من مي دهند. اوايل حال جواب دادن داشتم يا بحث كردن، اما اين روزها كمتر بحث مي كنم. برخي از بحث ها از حالت منطقي به «رو كم كني» متمايل مي شود.
وي با اشاره به اين كه طيفي از همكاران بالاترين نگاه ناموسي به موضوعات دارند و مي خواهند كله طرف مقابل را بيخ تا بيخ ببرند، مي افزايد: بالاترين، امكان اهانت و تهمت و ايجاد تنفر را به طور مجاني به گروهي از كاربران «مجازي» داده است. كساني كه نام و هويت واقعي ندارند و پشت اسم مستعار پنهان مي شوند. حذف موضوع هاي داغ بنا به منافع مشترك ساختار مديريت بالاترين هم چند بار مشاهده شده است. مثلا نويسنده اي كه عضو رسانه اي است كه مدير بالاترين هم مشاور آن رسانه است. اگر مطلبي از آن فرد باعث شود كه تبديل به موضوع داغ شود و همه عليه اش موضع بگيرند و به خاطر تعدد لينك ها تبديل به موضوعي داغ شود، حذف آن سؤال برانگيز است. يعني بوي تداخل واقعي منافع از آن استشمام مي شود. حذف بسياري از كاربراني كه سرمايه هاي بالاترين بوده اند به خاطر اعتراض هاي پاييز گذشته به عملكرد مديريت بالاترين پديده مباركي نبود.
آقاي كاريكاتوريست فراموش كرده به اين واقعيت اشاره كند كه بسياري از اتفاقات يك سال اخير در بالاترين و ناموسي شدن دعواها و فحاشي هاي چارواداري كاربران اين شبكه نسبت به هم، پس از شكست فتنه سبز پديد آمد و به تعبير رايج محافل ضدانقلاب، آنها مانند گرفتاري اسب هاي درشكه در سربالايي، مجبور شدند همديگر را گاز بگيرند و به يكديگر لگد حواله كنند.

 



آمريكا: چين يك «تهديد بزرگ» است (خبر ويژه)

آمريكا چين را متهم كرد كه معلوم نيست مي خواهد توانايي نظامي خود را چگونه مصرف كند.
وزارت دفاع آمريكا در گزارش سالانه خود درباره توان نظامي چين كه به تازگي منتشر شده، توان نظامي رشد يابنده چين را عامل ايجاد بي ثباتي در منطقه آسيا-اقيانوسيه معرفي كرد.
اين گزارش 94 صفحه اي روز چهارشنبه 2 شهريور 1390 (24 اوت 2011) به كنگره تسليم شده است.
مايكل شيفر، معاون وزير امورخارجه آمريكا در امور خاور دور، درباره اين سند گفته است: «واشنگتن نمي داند چين مي خواهد از توان نظامي فزاينده خود چگونه استفاده كند. سرمايه گذاري هاي نظامي چين سبب شده است امكان ايجاد توانمندي هايي براي چين بوجود بيايد كه به صورت بالقوه سبب برهم خوردن توازن نظامي در منطقه مي شود، خطر بروز سوء تفاهم ها و محاسبات اشتباه را افزايش مي دهد و سبب تشديد نگراني ها و تنش هاي منطقه اي مي شود.»
بنابرگزارش ديويد كيتون، براي شبكه تلويزيوني سي سي تي وي چين در روز 5 شهريور، در گزارش وزارت دفاع آمريكا پيش بيني شده است تا سال 2020، ارتش آزاديبخش خلق چين به قدرت نظامي پيشرفته تبديل خواهد شد و چين خواهان افزايش قدرت نظامي اش در تايوان است.
آمريكا داراي پيمان نظامي با تايوان است. چين در ژانويه 2010 همكاري هاي نظامي با امريكا را به دليل كمك نظامي اين كشور به تايوان به حال تعليق درآورد.
همچنين در اين گزارش چين به انجام حملات سايبري عليه امريكا متهم شده است. در بخشي از اين گزارش آمده است: «حملات سايبري از جمله حملاتي كه در سال 2010 به رايانه هاي دولتي در آمريكا صورت پذيرفت، از چين نشات گرفته است.»
مقام هاي دولت چين واكنش هاي خشمگينانه اي به اين گزارش نشان داده اند.
ليانگ گوانگلي، وزير دفاع چين در پاسخ به اين گزارش تاكيد كرده است كه ارزيابي هاي سالانه آمريكا از وضع نيروهاي مسلح چين مملو از اغراق و ترديدهاي بي پايه و اساس است.
انتشار اين گزارش از سوي پنتاگون به فاصله كمي از سفر چن بينگدي رييس ستاد كل ارتش چين به واشينگتن كه از 9تا 13 جولاي 2011 (18-22 تير 1390) انجام شد، نشان دهنده اين است كه مسافرت هاي تشريفاتي قادر به كاهش تنش هاي واقعي نظامي بين دو كشور نيست.

 



توضيح

در بخشي از خبر ويژه روز شنبه با عنوان «دامي به نام مالزي»، جمله «مراكز و خانه هاي فساد در اين كشور(مالزي) چندين برابر مساجد و مدرسه هاست»، به اشتباه و در اثر غلط تايپي «... خانه هاي فساد در ايران كشور» چاپ شده است. روز گذشته بسياري از خوانندگان در تماس با كيهان اين اشكال را تذكر دادند كه ضمن تشكر از آنها مطلب بدينوسيله اصلاح مي شود.

 



خطرهاي تازه در كمين اقتصاد اروپا و آمريكاست (خبر ويژه)

رئيس بانك جهاني دورنماي تيره اي از وضعيت اقتصادي اروپا و آمريكا ارائه كرد.
رابرت زوليك طي سخناني در پكن اظهار داشت: بحران مالي در اروپا، به بحراني براي بدهي هاي دولت هاي ملي تبديل شده است كه تاثيرات سنگيني بر واحد پولي مشترك، بانك ها و توانايي رقابت كشورها مي گذارد. از سوي ديگر، آمريكا درگير مسائل ديگري مانند موضوع بدهي ها و هزينه ها شده است. بر همه اين مشكلات بايد در ساختاري غلبه كرد كه در آن آهنگ رشد كند شده و اعتماد تضعيف گرديده است.
زوليك معتقد است خطرهاي اقتصادي تازه اي در كمين است.
دويچه وله آلمان ضمن انتشار اظهارات زوليك نوشت: به نظر مي رسد آمريكا تا اطلاع ثانوي نقش خود را به عنوان لكوموتيو اقتصاد جهاني از دست مي دهد. دولت آمريكا در پيش بيني هاي خود براي ميزان رشد اقتصادي اين كشور، هم براي سال جاري و هم براي سال آينده تجديدنظر كرد و آن را كاهش داد. دولت آمريكا همچنين پيش بيني مي كند كه نرخ بالاي بيكاري در اين كشور كماكان كاهش نيابد. به رغم چشم اندازهاي تيره اقتصادي، باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا، قصد دارد كسري بودجه عظيم كشور را آشكارا كاهش دهد. قرار است در سال 2012 كسري بودجه از 8/8 درصد به 1/6 درصد كاهش يابد. كارشناسان ترديد دارند كه با توجه به اوضاع اقتصادي، اين كاهش كسري بتواند عملي گردد.
دفتر رياست جمهوري در واشنگتن اعلام كرد كه درآمد ناخالص داخلي آمريكا، امسال فقط 7/1 و سال آينده 7/2 درصد رشد خواهد داشت. تاكنون رشدي 6/2 و 6/3 درصدي پيش بيني مي شد. يكي از موانع بزرگ رشد اقتصادي در آمريكا، درصد بالاي بيكاري است. نرخ بيكاري در آمريكا براي امسال 1/9 درصد پيش بيني مي شود و براي سال 2012 فقط اندكي كاهش مي يابد و به 9 درصد مي رسد. اين امر، ميل آمريكاييان را براي خريد كاهش مي دهد. بايد توجه داشت كه در آمريكا هزينه مصرف، دو سوم بازده اقتصادي را شامل مي شود.
رسانه دولتي آلمان مي افزايد: ذكر يك نمونه مي تواند اوضاع بد بازار اشتغال در آمريكا را نشان دهد. به گفته كارشناسان، در ماه اوت امسال، فقط 75 هزار فرصت شغلي ايجاد شده است.

 



حاكميت چرا بايد با اپوزيسيون ضعيفي مثل ما كنار بيايد؟! (خبر ويژه)

تحرك خاتمي و طيف متبوع وي براي چانه زني و آشتي با نظام پس از فتنه سال 88، با علامت سؤال جدي از سوي جريان هاي گروهكي حامي اين طيف مواجه شده است.
پايگاه اينترنتي ميهن وابسته به علي كشتگر (از سران گروهك منحله فدائيان خلق) درباره اين موضوع نوشت: مهم ترين شرط مصالحه اين است كه طرفين عليرغم وجود اختلافات يكديگر را «به رسميت» بشناسند. آيا حكومت؛ جنبش سبز را به رسميت مي شناسد تا با يكي از رهبران آن به گفت وگو بنشيند؟ گفتگو زماني اتفاق مي افتد كه هر دو طرف يكديگر را به عنوان «واقعيت سياسي» قبول كنند. وقتي حكومت، جنبش سبز را مرده و حتي عامل آمريكا و اسرائيل مي داند؛ راه را براي گفتگو و مصالحه بسته است.ويژگي ديگر مصالحه شرايط مساوي است وقتي حاكميت؛ خود را قدرت بلامنازع و اپوزيسيون را در ضعف مطلق مي بيند، چگونه تن به مصالحه مي دهد.
اين رسانه اينترنتي مي افزايد: حكومت زماني به مصالحه تن مي دهد كه در تهديد خارجي و داخلي باشد. چه عواملي نظام را تهديد مي كند؟ غرب درگير تحولات خاورميانه است. تهديد داخلي را هم مهار كرده اند و اختلافات داخلي هم حل خواهد شد لذا جمهوري اسلامي حتي اين تهديدها را بالقوه هم نمي بيند؛ پس هيچ شرط داخلي و خارجي هموار نيست «ميهن» تلويحاً مدعي شد خاتمي، موسوي و كروبي را دور زده و در عين حال نوشت: وقتي حاميان حكومت، شرط حضور اصلاح طلبان در انتخابات را «توبه» مي دانند، يعني اول «تحقير»، بعد شركت در انتخابات، چگونه مي توان با آنان مصالحه كرد؟ آنان «بازيگرتواب» مي خواهند نه «كنشگر» تاثيرگذار. اگر مصالحه گرايي خاتمي در شرايط پيچيده با استراتژي مشخص و همراه با هوشمندي و زيركي نباشد مي تواند ضربه سنگيني بر پيكر جنبش وارد سازد و فرصتي براي حكومت براي ايجاد شكاف بيشتر و نزاع ميان نيروها ايجاد خواهد كرد. لذا هرگونه مصالحه گرايي براي عبور از انفعال سياسي، ممكن است در اين شرايط تهديدآميز آميخته با شك و ترديد، سازش و خيانت تلقي گردد؛ لذا در اين شرايط حساس بايد توجه كرد تا همانند انتخابات مجلس هفتم دچار اشتباه نشويم. تكرار اشتباه ديگر منجر به اختلافات عميقي در جنبش مي گردد.




ادبيات چارواداري در سربالايي «بالاترين» (خبر ويژه)

كاريكاتوريست خارج نشين نشريات زنجيره اي مي گويد شبكه «بالاترين» روزگاري باحال ترين بود اما اكنون به محل اهانت و توهين و ايجاد تنفر تبديل شده است.
«نيك آهنگ-كاف» در اين باره نوشت: يكي از تفريحات روزانه من بررسي نوع و ميزان فحش هايي است كه در بالاترين به من مي دهند. اوايل حال جواب دادن داشتم يا بحث كردن، اما اين روزها كمتر بحث مي كنم. برخي از بحث ها از حالت منطقي به «رو كم كني» متمايل مي شود.
وي با اشاره به اين كه طيفي از همكاران بالاترين نگاه ناموسي به موضوعات دارند و مي خواهند كله طرف مقابل را بيخ تا بيخ ببرند، مي افزايد: بالاترين، امكان اهانت و تهمت و ايجاد تنفر را به طور مجاني به گروهي از كاربران «مجازي» داده است. كساني كه نام و هويت واقعي ندارند و پشت اسم مستعار پنهان مي شوند. حذف موضوع هاي داغ بنا به منافع مشترك ساختار مديريت بالاترين هم چند بار مشاهده شده است. مثلا نويسنده اي كه عضو رسانه اي است كه مدير بالاترين هم مشاور آن رسانه است. اگر مطلبي از آن فرد باعث شود كه تبديل به موضوع داغ شود و همه عليه اش موضع بگيرند و به خاطر تعدد لينك ها تبديل به موضوعي داغ شود، حذف آن سؤال برانگيز است. يعني بوي تداخل واقعي منافع از آن استشمام مي شود. حذف بسياري از كاربراني كه سرمايه هاي بالاترين بوده اند به خاطر اعتراض هاي پاييز گذشته به عملكرد مديريت بالاترين پديده مباركي نبود.
آقاي كاريكاتوريست فراموش كرده به اين واقعيت اشاره كند كه بسياري از اتفاقات يك سال اخير در بالاترين و ناموسي شدن دعواها و فحاشي هاي چارواداري كاربران اين شبكه نسبت به هم، پس از شكست فتنه سبز پديد آمد و به تعبير رايج محافل ضدانقلاب، آنها مانند گرفتاري اسب هاي درشكه در سربالايي، مجبور شدند همديگر را گاز بگيرند و به يكديگر لگد حواله كنند.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14