(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


یکشنبه 13 شهریور 1390- شماره 20014

در قبال دريافت ماهانه 80 هزار تومان تبليغات سقفي تاكسي ها آغاز شد
تمامي ايتام كشور صاحب حامي شدند
وزير بهداشت خبر داد ساخت 15 قلم داروي ضد سرطان
تشكيل دوره هاي دانشگاهي براي بهورزان
دكتر شيباني: عرضه داروي آرژانتيني در داروخانه ها براي انجام مطالعات باليني است
فتاحي: تعداد دوربين هاي كنترل ترافيك تهران به 600 رسيد
دستگيري سارقان 270 ميليون توماني از خودروي حامل پول در كرمانشاه
كودك 2 ساله با خوردن داروهاي پدربزرگ جان باخت
فعاليت كانون هاي هلال احمر در مركز اصلاح و تربيت
مدرك ديپلم ساير دستگاه ها بدون تاييد آموزش و پرورش سنديت ندارد
نحوه انتقال فرهنگيان به مناطق كمتر توسعه يافته
نامگذاري خياباني به نام سرباز فداكار را بررسي مي كند
در مجيديه تهران ته سيگار روشن ساختماني را به آتش كشيد
از سوي مركز امور زنان منابع مالي جديد بيمه زنان خانه دار معرفي شد
در اثر يك بي احتياطي آسانسور مرد ميانسالي را به كام مرگ برد
خدايي اعلام كرد 19 شهريور آغاز سال تحصيلي جديد در دانشگاه ها



در قبال دريافت ماهانه 80 هزار تومان تبليغات سقفي تاكسي ها آغاز شد

مديرعامل تاكسيراني تهران از پرداخت ماهانه 80 هزار تومان به تاكسي ها براي تبليغات و طرح خروج پرايد و پيكان از چرخه تاكسيراني پايتخت خبر داد.
فضل الله اسلامي در گفت وگو با ايسنا با اشاره به اجراي طرح تبليغ بر روي سقف تاكسي ها افزود: با توجه به اينكه سياست شهردار تهران به سمت و سويي است تا مساعدت ها و حمايت از تاكسي دارها يك حمايت كلي باشد و همچنين براي دسترسي همگان از اين حمايت ها، طرح تبليغ در تاكسي ها با هدف هوشمندسازي و نوسازي ناوگان حمل و نقل طراحي شده است.
وي افزود: اين طرح ضمن كمك به نوسازي ناوگان حمل و نقل، رانندگان تاكسي ها را نيز براي هوشمندسازي خودروها تشويق مي كند.
اسلامي تصريح كرد: تبليغ بر روي سقف تاكسي ها از سوي شوراي عالي ترافيك و شوراي اسلامي شهر تهران پيشنهاد و پس از بررسي به تصويب هر دو شورا رسيد و براساس اين مصوبه خودروهاي با عمر كمتر از 10 سال براي اجراي اين طرح انتخاب شدند.
به گفته مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران در مرحله اول اين طرح، خودروهاي سمند و پژو كه عمر آنها كمتر از 10سال است مي توانند روي سقف و در داخل خودرو تبليغات داشته باشند.
وي با بيان اينكه سازمان زيباسازي متولي طرح تبليغات تاكسي ها است، ادامه داد: اين طرح به صورت آزمايشي با يكهزار دستگاه خودرو يك روز قبل از عيد سعيد فطر با تبليغات دعوت از مردم براي شركت در نماز فطر آغاز شد.اسلامي تاكيد كرد: ماهانه 80 هزار تومان به هر راننده تاكسي براي تبليغات سقفي كمك مي شود چرا كه طرح در مراحل اوليه است و تا جذب مشتري بايد اين مساعدت ها صورت گيرد.
مديرعامل سازمان تاكسيراني تهران در عين حال گفت: درصدديم تا خودروهاي پرايد و پيكان را از خطوط تاكسيراني خارج كنيم كه در اين خصوص تمهيداتي انديشيده شده است.

 



تمامي ايتام كشور صاحب حامي شدند

معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد گفت: در ايام ماه مبارك رمضان 65 هزار حامي، سرپرستي بيش از 250هزار يتيم را برعهده گرفتند و هيچ يتيمي بدون حامي در كشور وجود ندارد.
سعيد ستاري به ايتام تحت پوشش امداد اشاره كرد و ادامه داد: قبل از ايام ماه رمضان حدود 400 هزار يتيم بدون حامي در كشور وجود داشت كه حدود 250 هزار نفر از آنها شرايط خاصي داشتند خوشبختانه با همكاري خيرين و نيكوكاران تمامي ايتام تحت پوشش امداد از حمايت حاميان برخوردار شدند.
معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد در خصوص آخرين آمار جمع آوري فطريه روزه داران گفت: به زودي آخرين آمار از طريق استان ها جمع آوري خواهد شد و به اطلاع مردم خواهد رسيد. وي در پايان در خصوص آخرين وضعيت طرح امداد محله نيز گفت: اين طرح همچنان به صورت پايلوت در برخي از استان هاي كشور در حال اجرا است كه به زودي در اكثر استان هاي كشور به صورت كامل اجرا خواهد شد.

 



وزير بهداشت خبر داد ساخت 15 قلم داروي ضد سرطان

15 قلم داروي ضد سرطان آنتي بادي مونو كلونال (ضدسرطان) با فناوري بسيار بالا در حال ساخت است.
دكتر مرضيه وحيد دستجردي با اعلام اين خبر، گفت: اين داروها بسيار گران بوده و به عنوان مثال يك دوره درمان يك بيمار با يكي از اين داروها 53 ميليون تومان مي شود.
وي افزود: با توليد داخلي اين داروها، قيمت آنها 35، 40 و گاهي تا 50درصد كاهش مي يابد و پرداخت هزينه از جيب بيمار كاهش چشمگيري مي يابد.
دكتر دستجردي با اعلام اين كه چند قلم از اين داروها امسال به بازار دارويي كشور وارد خواهد شد، گفت: اين داروها بسيار كيفي هستند و امكان صادرات آنها نيز وجود دارد.
وي توليد اين داروها را موجب صرفه جويي ارزي و ارزآوري به كشور دانست و افزود: توليد داخل اين داروها از خروج 300 ميليارد تومان از كشور جلوگيري كرده و با صادرات آنها حتي مي توان ارزآوري هم داشت.
بنابر اعلام پايگاه اطلاع رساني وزارت بهداشت (وبدا)، وزير بهداشت با اعلام اينكه داروهاي آنتي بادي مونوكلونال در دنيا در انحصار 2 تا3 شركت غربي است، اضافه كرد : امكان اينكه برخي از اين داروها تا 2 ماه ديگر وارد بازار دارويي كشور شوند، وجود دارد.
گفتني است آنتي بادي مونوكلونال، رايج ترين داروهاي درمان سرطان به روش ايمونوتراپي است كه در آن فرآورده هاي دارويي بطور مستقيم و غيرمستقيم با دستگاه ايمني بدن سر و كار دارند. اين آنتي بادي ها در مقياس تجاري و وسيع در آزمايشگاه هاي پيشرفته توليد مي شوند.

 



تشكيل دوره هاي دانشگاهي براي بهورزان

رئيس مركز مديريت توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي از راه اندازي رشته بهورزي در دوره كارداني و علوم سلامت در مقطع كارشناسي ارشد در سال جاري خبر داد.
«محمد شريعتي» كه به مناسبت 12 شهريور روز بهورز انجام شد، افزود: از اين پس بهورزان ديپلمه به جاي جذب در مراكز آموزشي براي گذراندن دوره هاي كارآموزي، از طريق مراكز دانشگاهي جذب خواهند شد.
وي اظهار داشت: با اين اقدام، بهورزان با دريافت مدرك تحصيلي معتبر از مزاياي آن بهره مند مي شوند و سطح توانمندي و كارآمدي آنان نيز افزايش خواهد يافت.
رئيس مركز مديريت توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت خاطرنشان كرد راه اندازي رشته دانشگاهي بهورزي در مقطع كارداني، اكنون در مراحل تصويب نهايي قرار دارد.
شريعتي گفت: همچنين دوره دانشگاهي علوم سلامت در مقطع تحصيلي كارشناسي ارشد براي مربيان مراكز بهداشتي بهورزي، تعريف شده است.
به گفته وي، تاكنون اين مربيان داراي مدرك كارشناسي ارشد در رشته هاي بهداشتي و مرتبط بودند اما در زمينه آموزش سلامت، تحصيلات دانشگاهي نداشتند.

 



دكتر شيباني: عرضه داروي آرژانتيني در داروخانه ها براي انجام مطالعات باليني است

رئيس سازمان غذا و دارو گفت: كارشناسان معاونت غذا و دارو اجازه داده اند داروي آرژانتيني ام اس به منظور مطالعات باليني در داروخانه ها عرضه شود.
دكتر احمد شيباني ديروز در حاشيه دهمين همايش داروسازان ايران در سالن همايش هاي رازي به تشريح آخرين وضعيت توزيع داروي آرژانتيني ام اس و تغيير قيمت برخي اقلام دارويي با توجه به افزايش نرخ ارز پرداخت و گفت: مسيرهاي قانوني و مستندات داروي آرژانتيني طي شده است و بر همين اساس كارشناسان معاونت غذا و دارو اجازه عرضه آن در داروخانه ها براي انجام مطالعات باليني را صادر كردند.
شيباني در ارتباط با تاريخ انقضاي داروي آرژانتيني ام اس كه گفته مي شود تا چند ماه آينده به پايان مي رسد، افزود: چنين چيزي نيست و دوستان ما در سازمان غذا و دارو وظيفه دارند به اين موضوع رسيدگي كنند.
وي در خصوص قيمت داروي آرژانتيني كه گفته مي شود 5 هزار تومان گرانتر از مشابه ايراني است، اظهار داشت: آنطوري كه بنده اطلاع دارم قيمت آن ارزانتر از مشابه ايراني است.
رئيس سازمان غذا و دارو با عنوان اين مطلب كه داروهاي اينترفرون عارضه ساز نيستند، گفت: اين دارو هم اكنون براي سير مطالعات باليني در تعداد محدودي از داروخانه ها مجوز توزيع گرفته و تحت نظارت مركز مربوطه در اختيار بيماران قرار مي گيرد.
شيباني، از آغاز زمان توزيع سراسري دارو آرژانتيني ام اس در داخل كشور اظهار بي اطلاعي كرد.
وي همچنين در ارتباط با ورود داروي اروگوئه اي براي بيماران كليوي كه باعث شده داروي ايراني «سلسپت» تا سقف36 هزار تومان گرانتر شود، گفت: اين موضوع را بررسي مي كنيم.
معاون وزير بهداشت با اشاره به توليد داروي سلسپت در سه شركت دارو داخلي، افزود: داروي اروگوئه اي به عنوان نمونه وارد كشور شده و قرار است در داخل توليد شود.
شيباني ادامه داد: ممكن است بعضي از داروها كه شامل يارانه بوده اند تغييراتي در قيمت داشته باشند. البته وزارت بهداشت در جهت حمايت از توليد داخل، يارانه اي كه به داروهاي وارداتي و توليد داخل مي دهد يكسان است. برهمين قيمت داروهاي وارداتي بالاتر از قيمت توليد داخل است.

 



فتاحي: تعداد دوربين هاي كنترل ترافيك تهران به 600 رسيد

مدير مركز كنترل ترافيك شهرداري تهران اعلام كرد: تهران تا 6 سال پيش تنها 120 دوربين كنترل ترافيك داشت اما اين تعداد طي اين مدت 5 برابر شده و در حال حاضر ترافيك پايتخت با 600 دوربين كنترل مي شود.
مهندس همايون فتاحي گفت: در چند سال اخير سيستم دوربين هاي نظارت تصويري از «آنالوگ» به «ديجيتال» تغيير كرده، كه در بهبود عملكرد دوربين ها تاثير قابل توجهي داشته است.
وي با تأكيد بر اين كه در كلان شهري به وسعت تهران اگر دوربين هاي نظارت تصويري وجود نداشت عملاً كنترل ترافيك امكان پذير نبود، گفت: در آن صورت كوچك ترين حادثه اي مي توانست تا ساعت ها ترافيك را بسيار سنگين و پيچيده كند.
وي با اشاره به اين كه با كمك دوربين هاي نظارت تصويري امكان اعزام سريع گروه هاي امدادي هنگام وقوع تصادف و جلوگيري از انسداد معابر فراهم مي شود، اضافه كرد: اين دوربين ها اعلام گزارش لحظه به لحظه وضعيت ترافيك و حوادث ديگر شهري را امكان پذير كرده است.
وي تأكيد كرد: تصاوير اين دوربين ها علاوه بر مركز اصلي كنترل ترافيك در 4 مركز كنترل ترافيك محلي نيز قابل مشاهده است.
مدير مركز كنترل ترافيك شهري تهران در پايان خاطرنشان كرد: مسئولان حمل و نقل شهري با مشاهده و ثبت وقايع ترافيكي از طريق مركز كنترل ترافيك مي توانند از اوضاع شهر و معابر شهري مطلع شده و بر اساس اطلاعاتي كه به دست مي آورند و متناسب با شرايط موجود، برنامه ريزي و اقدام نمايند.

 



رادان خبر داد جزئيات
دستگيري سارقان 270 ميليون توماني از خودروي حامل پول در كرمانشاه

جانشين فرماندهي ناجا از كشته شدن سارقي كه 20 روز قبل بعد از سرقت 270 ميليون تومان از خودروي حامل پول در كرمانشاه 4 مامور را به شهادت رسانده بود، خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، احمد رضا رادان در شرح عمليات دستگيري سارقان مسلح از خودروي حمل پول در كرمانشاه گفت: با انجام عمليات اطلاعاتي مشترك كه توسط آگاهي ناجا و سربازان گمنام امام زمان (عج) صورت گرفت، موفق به شناسايي فرد سارق و تيم همراهش شديم.
وي افزود: از آنجا كه خشونت خاصي در اين سرقت صورت گرفته بود ما به سمت صلاح الدين جعفري هدايت شديم، فردي كه قبلا د رسال 86 بدليل انجام 12 سرقت مسلحانه از انواع مختلف به اعدام محكوم شده بود.
رادان ا دامه داد: اين فرد در سال 86 زماني كه در صف اجراي حكم قرار گرفته بود با تمارض به بيماري توانست توسط همكارانش در هنگام انتقال به بيمارستان با خلع سلاح مامور همراه متواري شود.
جانشين فرماندهي نيروي انتظامي در مورد جزئيات درگيري مسلحانه سركرده باند با ماموران كلانتري كيان مهر تصريح كرد: چندي پيش ماموران در جريان فعاليت يك خانه فساد در كيان مهر كرج قرار گرفتند. دو مامور كلانتري هنگامي كه براي بررسي موضوع به محل مراجعه كردند ناگاه زير رگبار صلاح الدين قرار گرفتند. در اين حادثه كه دو مامور مجروح شده بودند وي به همراه يك نفر از همدستانش و يك زن در محل متواري شده و حين فرار در تاكستان قزوين با برجاي گذاشتن خودروي خود از دست ماموران متواري شد.
رادان با بيان شناسايي محل اختفاي صلاح الدين از سرقت مسلحانه تاكيد كرد: ماموران در يك عمليات اطلاعاتي مشترك كه با سربازان گمنام امام زمان انجام شد موفق شدند رد متهمان را شناسايي كنند.
وي افزود: پس از شناسايي متهمان با توجه به اينكه آنها خطرناك و حرفه اي بودند مجبور شديم عمليات را براي دستگيري تمام اعضاي باند به تاخير بيندازيم چرا كه بايد يك عمليات همزمان از سوي ماموران صورت مي گرفت.
وي از انجام عمليات مشترك ماموران در 3 استان كرمانشاه، كردستان و تهران براي دستگيري متهمان خبر داد و افزود: ماموران پليس صبح ديروز در يك عمليات مشترك در اين 3 استان توانستند اعضاي اين باند را شناسايي كنند. البته ماموران پليس كرمانشاه وقتي توانستند رد صلاح الدين -سركرده باند - در خيابان 22 بهمن به دست بياورند در يك درگيري مسلحانه كه تا ساعت 30:9 صبح ديروز به طول انجاميد وي را به هلاكت رساندند. همچنين 2 همدست وي نيز مجروح شدند. پس از هلاكت و دستگيري متهمان در پاكسازي محل تعدادي نارنجك دستي، 2 قبضه سلاح كلاشينكف، يك قبضه سلاح ام پي فايو و ساك حامل پول را كشف و ضبط كنند. اين در حاليست كه در يك عمليات همزمان در شهر سنندج يكي از همدستان متهم به نام يوسف نيز دستگير شد.
رادان همچنين با اشاره به دستگيري 12 نفر از اعضاي اين باند گفت: همسر صلاح الدين كه در فرار وي از زندان و تهيه خودرو با اين باند همكاري مي كرد در تهران شناسايي و دستگير شد.

 



كودك 2 ساله با خوردن داروهاي پدربزرگ جان باخت

خوراسگان- خبرنگار كيهان:
پسر بچه 2 ساله در خوراسگان با خوردن داروهاي پدر بزرگ جان خود را از دست داد.
حادثه زماني روي داد كه پدربزرگ براي ديدن نوه هاي خود به خانه آنها وارد و داروهاي خود را در گوشه اتاق قرار داد.
2 نوه وي كه 2 ساله و 4 ساله و هر دو پسر هستند به دنبال حس كنجكاوي داروهاي پدربزرگ را مصرف كردند.
براثر مصرف داروها نوه 2 ساله در دم جان خود را از دست داد و ديگر نوه 4 ساله پدربزرگ به بيمارستان منتقل شد و پس از چند روز بستري از مرگ نجات يافت.

 



فعاليت كانون هاي هلال احمر در مركز اصلاح و تربيت

رئيس سازمان جوانان جمعيت هلال احمر از آغاز به كار 100 كانون بشردوستانه در كانون اصلاح و تربيت نوجوانان خبر داد.
محمدجواد جعفريان افزود: براساس تفاهم نامه اي كه ميان سازمان جوانان و سازمان زندان ها منعقد شده است، بيش از 100 كانون بشردوستانه در كانون اصلاح و تربيت نوجوانان ايجاد مي شود.
وي با بيان اينكه براساس اين تفاهم نامه جامع سازمان جوانان آموزش هاي امدادي، فرهنگي و بشردوستانه به مددجويان نوجوان ارائه مي دهد، اظهار كرد: اين كانون به صورت نمادين در تهران افتتاح شده و تا پايان سال در تمامي مراكز اصلاح و تربيت نوجوانان ايجاد خواهد شد.

 



مدرك ديپلم ساير دستگاه ها بدون تاييد آموزش و پرورش سنديت ندارد

مدارك ديپلم صادره از سوي دستگاه هايي كه تحت نظارت آموزش و پرورش نباشند هيچگونه سنديتي ندارند.
ابراهيم سحرخيز، معاون آموزش متوسطه وزير آموزش و پرورش در گفت وگو با فارس با اشاره به انتشار «دفترچه راهنماي سيزدهمين دوره آزمون ادواري استانداردهاي مهارتي كاردانش» از سوي وزارت ارشاد و مورد مشابه آن از سوي وزارت جهاد كشاورزي، گفت: تاكيد ما اين است كه تمام ديپلم هاي مهارتي بايد تاييديه دفتر آموزش متوسطه فني و حرفه اي و كاردانش وزارت آموزش و پرورش را داشته باشد.
وي افزود: ديپلم هاي مهارتي كه از سوي ديگر دستگاه ها صادر مي شود، مشروط بر اين كه استانداردهاي تعريف شده توسط سازمان آموزش و فني و حرفه اي وزارت كار و نيز وزارت آموزش و پرورش را داشته باشد و آموزش و پرورش از آن مطلع باشد، مورد قبول است.
سحرخيز تاكيد كرد: به طور كلي تنها مرجع رسمي صدور «ديپلم» در رشته هاي فني و حرفه اي و كاردانش، آموزش و پرورش است چرا كه در رابطه با اين رشته ها تنها بحث «مهارت آموزي» مطرح نيست.
وي تصريح كرد: مدارك ديپلم صادره از سوي ديگر دستگاه ها تا زماني كه تحت نظارت آموزش و پرورش نباشد و اعتبار آنها براي اين وزارتخانه مسجل نشود، هيچگونه سنديتي ندارد و در رابطه با دفترچه هايي كه اخيرا از سوي وزارتخانه هاي ارشاد و جهاد كشاورزي منتشر شده است نيز، آموزش و پرورش با مفاد آنها موافقت ندارد.

 



نحوه انتقال فرهنگيان به مناطق كمتر توسعه يافته

انتقال فرهنگيان از مناطق برخوردار به مناطق كمتر توسعه يافته كشور با هر ميزان سابقه خدمتي بلامانع اعلام شد.
در بخشنامه معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش آمده است: در صورت موافقت در زمينه انتقال (موقت يا دائم با تشخيص اداره كل)، انتقال همكاران فرهنگي كه در نقل و انتقالات اينترنتي شركت كرده و با انتقال آنان موافقت نشده است، همچنين متقاضيان انتقال به ديگر استان ها كه داراي شرايط بسيار حاد بوده و مشكل آنان مورد تاييد ادارات كل است، بايد با هماهنگي ادارات كل آموزش و پرورش استان ها جهت اشتغال در مناطق نيازمند (غير از مركز استان) صورت گيرد.
اين بخشنامه مي افزايد: در زمينه انتقال قطعي آن دسته از همكاران فرهنگي كه همسر آنان جزء نيروهاي نظامي، انتظامي و كارمند دولت بوده و از اول فروردين ماه سال 90 به استان ديگر منتقل شده اند، بايد با ارائه حكم و يا امريه به انتقال همسر اقدام شود.
در بخشنامه معاونت توسعه مديريت و پشتيباني وزارت آموزش و پرورش تاكيد شده است: انتقال موقت متقاضياني كه در سال تحصيلي 91-90 در منطقه اي غير از مبدا خدمتي خود در دوره هاي تحصيلي بالاتر مشغول تحصيل مي شوند، با شرط عدم نياز مبدا و نياز مقصد بلامانع است.
انتقال از مناطق برخوردار يك استان به مناطق كمتر توسعه يافته استان ديگر با رعايت شرايط عدم نياز مبدا و نياز مقصد و رعايت مفاد بخشنامه معاونت توسعه مديريت و سرمايه انساني رئيس جمهور، با هر ميزان سابقه خدمت بلامانع است.

 



در صورت درخواست فرد يا نهادها شوراي شهر
نامگذاري خياباني به نام سرباز فداكار را بررسي مي كند

رئيس كميته نامگذاري شوراي اسلامي شهر تهران از بررسي نامگذاري يكي از خيابان ها به نام سرباز فداكار در صورت درخواست فرد يا نهادي خبر داد.
معصومه آباد درباره احتمال نامگذاري خيابان يا معبري به نام سرباز فدكار نيروي زميني ارتش جمهوري اسلامي گفت: امكان چنين امري وجود دارد و كميسيون نامگذاري شوراي شهر تهران مي تواند چنين نامگذاري را انجام دهد.
وي ادامه داد: چنانچه پيشنهادي براي نامگذاري خيابان يا معبري به نام اين سرباز فداكار به صورت كتبي به شوراي شهر ارائه شود آن را در دستور كار قرار مي دهيم و براي راي گيري به صحن شورا ارائه مي دهيم.
به گزارش فارس وحيد جمشيدي، سرباز نيروي زميني ارتش در 26 تير ماه سال جاري در مسير بازگشت از مسجد مقدس جمكران با يك خودروي واژگون شده مواجه شده و با از خودگذشتگي و ايثار به كمك سانحه ديدگان مي شتابد كه پس از نجات جان سرنشينان آن سانحه، خود با يك خودروي سواري برخورد كرده و به شدت مصدوم مي شود.
اين سرباز وظيفه شناس پس از يك ماه بستري در بيمارستان و به رغم تلاش تيم پزشكي بر اثر شدت جراحات وارده دار فاني را وداع گفت.

 



در مجيديه تهران ته سيگار روشن ساختماني را به آتش كشيد

شعله هاي آتش ناشي از ته سيگار، يك منزل مسكوني در مجيديه شمالي را به آتش كشيد.
مهدي يادگاري فرمانده آتش نشانان اعزامي از ايستگاه 32 به محل حادثه در تشريح جزئيات اين حادثه گفت: آتش نشانان به دليل نبودن ساكنان و بسته بودن در ورودي، عمليات آبرساني را از بالكن رو به خيابان انجام دادند و شعله هاي آتش را خاموش كردند.
فرمانده آتش نشانان اعزامي به محل حادثه با بيان اينكه دود زيادي كه از طبقه دوم ساختمان مسكوني بيرون مي آمد از مسافت دور نيز قابل رويت بود گفت: آتش نشانان به دليل نبودن ساكنان و بسته بودن در ورودي، عمليات آبرساني را از بالكن رو به خيابان انجام دادند و شعله هاي آتش را خاموش كردند.
وي افزود: آتش نشانان با خاموش شدند كامل آتش سوزي دود ناشي از آن را هم از ساختمان تخليه كردند و در جستجوي طبقات يكي از ساكنان را كه در طبقه سوم ساختمان به علت دود زياد گرفتار شده و نمي توانست از واحد مسكوني خود خارج شود را نجات داده وي را به فضاي باز منتقل كردند.يادگاري تصريح كرد: در بررسي ها مشخص شد علت بروز اين آتش سوزي افتادن ته سيگار روشن روي تشك و شروع كند سوزي بوده كه شعله وري را در پي داشته است.

 



از سوي مركز امور زنان منابع مالي جديد بيمه زنان خانه دار معرفي شد

رئيس مركز امور زنان با بيان اينكه منابعي را براي تامين اعتبار بيمه زنان خانه دار پيش بيني كرده ايم، گفت: هم اكنون در حال پيشنهاد اين منابع به هيئت دولت هستيم و رايزني هايي را با وزارت اقتصاد براي تامين منابع مالي انجام داده ايم.
مريم مجتهدزاده در خصوص اقدامات اين مركز در زمينه بيمه زنان خانه دار اظهار داشت: براي بيمه زنان خانه دار در حال انجام پيگيري هاي لازم هستيم و به لحاظ ارائه لوايح لازم به دولت هيچ مشكلي نداريم.
وي افزود: مشكل اصلي در زمينه بيمه زنان خانه دار تامين اعتبار است يعني منابع مالي لازم بايد در نظر گرفته شود تا دولت آن را به سازمان هاي بيمه گر بپردازد اما هم اكنون براي تامين اين منابع مالي با مشكل مواجه هستيم.
رئيس مركز امور زنان با بيان اينكه منابعي را براي تامين اعتبار بيمه زنان خانه دار پيش بيني كرده ايم به فارس گفت: هم اكنون در حال پيشنهاد اين منابع به هيئت دولت هستيم و رايزني هايي را با وزارت اقتصاد براي تأمين منابع مالي انجام داده ايم.
مجتهدزاده ادامه داد: طرح بيمه زنان خانه دار با توجه به برنامه هاي مركز امور زنان به شكلي متفاوت در حال پيگيري است و تلاش مي كنيم تا مخاطبان آن را نخست با اولويت زنان بي سرپرست قرار داده و سپس به عموم جامعه زنان گسترش دهيم.

 



در اثر يك بي احتياطي آسانسور مرد ميانسالي را به كام مرگ برد

بروز نقص فني در سيستم كنترل آسانسور در ساختمان مسكوني پنج طبقه و بي احتياطي مرد 38 ساله اي وي را به كام مرگ برد.
بروز نقص فني در سيستم كنترل آسانسور در ساختمان پنج طبقه مسكوني در محله فلاح تهران موجب شد تا مردي 38 ساله به دليل بي احتياطي جان خود را از دست بدهد.
براساس اين گزارش اين حادثه هنگامي رخ داد كه اتاقك آسانسور به علت نقص فني بين طبقات چهارم و پنجم ساختمان از حركت ايستاد و يكي از ساكنان براي برطرف كردن نقص و راه اندازي اتاقك روي سقف آن رفته بود كه بي احتياطي اين فرد و قطع نكردن جريان برق موجب بروز اتصالي در سيستم برق و به حركت درآمدن اتاقك آسانسور به سمت بالا شد، اتاقك آسانسور كه بدون كنترل به حركت درآمده بود به سقف طبقه آخر برخورد كرد و باعث شد اين فرد ميان اتاقك آسانسور و سقف طبقه آخر ساختمان گرفتار شود و جانش را از دست بدهد.
ناصر حاجي گل افسر آماده منطقه پنج عمليات آتش نشاني تهران گفت: نجاتگران آتش نشاني بلافاصله با قطع كردن جريان برق آسانسور و پايين آوردن اتاقك آن فرد حادثه ديده را نيز از روي اتاقك به طبقه پايين منتقل كردند و در اختيار امدادگران اورژانس قرار دادند كه آنها نيز پس از انجام معاينات لازم، مرگ وي را تأييد و اعلام كردند.

 



خدايي اعلام كرد 19 شهريور آغاز سال تحصيلي جديد در دانشگاه ها

قائم مقام سازمان سنجش آموزش كشور 19 شهريور را روز بازگشايي و آغاز سال تحصيلي دانشگاه ها اعلام كرد.
ابراهيم خدايي در گفت وگو با فارس با اعلام اين مطلب تاكيد كرد: آغاز زودهنگام سال تحصيلي دانشگاه ها شامل دانشجويان ورودي جديد نمي شود. آغاز سال تحصيلي دانشگاه ها در حالي در 19 شهريور صورت مي گيرد كه نتايج كنكور سراسري قرار است در نيمه دوم همين ماه اعلام شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14