(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 شهریور 1390- شماره 20016

احمدي مقدم خبرداد افزايش 37 درصدي كشف جرايم در سال 90
طي3 روز آينده آسمان كشور باراني است
4 پزشك ايراني در فهرست 100 دانشمند برتر جهان
ايراني ها صاحب شناسنامه هاي رايانه اي سبز و قرمز مي شوند
دادستان عمومي و انقلاب شهرستان خبر داد محكوميت ده ساله يك جاسوس در زاهدان
جوان مينابي جان خود را فداي دوستش كرد
زورگيري در منطقه اي از تهرانپارس
مشمولان غيرغايب فقط مي توانند مجوز خروج بگيرند
موفقيت مراكز معاينه فني در كسب گواهي نامه معتمد محيط زيست
بيمارستان بوعلي آتش گرفت
ساعت 30/1 بامداد ديروز جنون سرعت در خيابان اشرفي اصفهاني حادثه آفريد
ممنوعيت حفاري در معابر تهران از 15 شهريور تا 15 مهر
قتل دلخراش مادر و دختر در خيابان پيروزي
برگزاري نماز عيد فطر در خيابان هاي فرانسه
لحظه وحشتناك وقوع سيل
آتش سوزي در تگزاس



احمدي مقدم خبرداد افزايش 37 درصدي كشف جرايم در سال 90

فرمانده نيروي انتظامي از افزايش قدرت پليس در كشف جرايم خبر داد و گفت: در سال جاري رسيدگي به پرونده ها در جرايم نسبت به مدت مشابه در سال قبل 37 درصد افزايش داشته است.
سردار اسماعيل احمدي مقدم در نشست فصلي فرماندهان ناجا با تاكيد بر اينكه جرايم نگران كننده از قبيل قتل، آدم ربايي، تجاوز به عنف و گروگانگيري از كاهش چشمگيري برخوردار است، افزود: امسال خوشبختانه افزايش كشف جرائم در كشور را داشتيم.
به گفته وي پليس مي تواند با جرائم خشن به نحوي عمل كند كه بازدارندگي ايجاد كند تا ديگران جرأت و جسارت چنين اقداماتي را نداشته باشند.
احمدي مقدم درباره اجراي طرح امنيت اخلاقي گفت: با اجراي اين طرح ما با كاهش جرائم و بهبود وضع اخلاقي در جامعه روبرو هستيم.
فرمانده نيروي انتظامي به اجراي طرح تابستاني پليس و همچنين اقدامات ناجا در ماه مبارك رمضان اشاره و اظهار كرد: اجراي اين طرح ها كاهش ناهنجارهاي هاي اخلاقي بويژه روزه خواري و كاهش تصادفات و به تبع آن كاهش تلفات ناشي از تصادفات از ابتداي سال جاري را بدنبال داشته است.
احمدي مقدم درباره اقدامات كنترلي در مرزها گفت: ماموران مرزباني در سالجاري در جلوگيري از ورود اتباع بيگانه و كشفيات موادمخدر كارنامه خوبي را ارائه دادند.
وي با بيان اينكه قدرت مقابله با ناامني ها در مرز و داخل كشور افزايش خوبي داشته است، خاطرنشان كرد: خوشبختانه با توجه به كاهش كشفيات در داخل كشور، كشفيات در مرزها از افزايش قابل توجهي برخوردار بوده است.
فرمانده نيروي انتظامي قانون جديد راهنمايي و رانندگي و بازدارندگي آن را يادآور شد و گفت: درصدد هستيم تمام راه هاي مواصلاتي كشور را به دوربين هاي كنترل سرعت و ثبت تخلف مجهز كنيم.
به گزارش ايسنا، احمدي مقدم به افزايش قدرت پليس در كشف جرائم اشاره و اظهار كرد: در سالجاري رسيدگي به پرونده هاي جرائم نسبت به مدت مشابه در سال قبل 37 درصد افزايش داشته است.
وي درباره اقدامات پليس فتا خاطرنشان كرد: پليس فضاي تبادل اطلاعات با توجه به عمر كوتاهي كه از ايجاد آن مي گذرد توانسته قدرت رصد فضاي مجازي خود را افزايش دهد.

 



طي3 روز آينده آسمان كشور باراني است

سازمان هواشناسي از بارش باران و كاهش دما در شمال كشور طي سه روز آينده خبر داد.
نقشه هاي پيش يابي حاكي از نفوذ زبانه پرفشار به نوار شمالي كشور طي سه روز آينده است كه با گذر متناوب اواخر تراز مياني جو همراه است، از اين رو طي اين مدت در سواحل شمالي كشور، استان اردبيل، برخي مناطق استانهاي آذربايجان غربي و شرقي و دامنه هاي شمالي البرز رشد ابر، وزش باد، بارش باران و گاهي رعد و برق پيش بيني مي شود.
بارشها امروز در استانهاي اردبيل، گيلان و مازندران از شدت بيشتري برخوردار است و درياي خزر مواج خواهد بود؛ همچنين فردا دماي هوا در نوار شمالي كشور به ويژه درياي خزر به طور نسبي كاهش مي يابد.
بر اساس اين گزارش، آسمان استان تهران، كمي ابري در ارتفاعات، با افزايش ابر و احتمال رگبار و رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود و بيشينه و كمينه دماي آن به ترتيب 34 و 22 درجه سانتي گراد خواهد بود.

 



4 پزشك ايراني در فهرست 100 دانشمند برتر جهان

چهار پزشك ايراني در فهرست 100 دانشمند برتر جهان در حوزه زيست پزشكي قرار گرفتند.
به گزارش واحد مركزي خبر، دكتر محمد عبدالهي، دكتر محمدرضا زرين دست، دكتر احمدرضا دهپور و دكتر رضا ملك زاده براساس گزارش سپتامبر 2011 نظام رتبه بندي
«Essential Science Indicators» ESI در فهرست صد دانشمند برتر جهان در حوزه زيست پزشكي معرفي شدند.
براساس اين گزارش دكتر محمد عبدالهي با 2449 استناد، رتبه 455 جهاني در شاخه داروشناسي و سم شناسي (Pharmacology Toxicology) رتبه اول كشوري را به دست آورده است.
دكتر محمدرضا زرين دست نيز با كسب 1614 استناد،
رتبه 1798 جهاني در شاخه داروشناسي و سم شناسي
(Pharmacology Toxicology) و نيز رتبه 2354 در شاخه
علوم رفتار و اعصاب
Neuroscience Behavior را كسب كرد و در جايگاه دوم كشوري قرار گرفت.
رتبه سوم كشوري به دكتر رضا ملك زاده استاد بيماري هاي گوارش و كبد با كسب 1915 استناد تعلق گرفته است.
اين نخستين بار در ايران است كه يكي از محققان برتر كشور در موضوع پزشكي باليني
(Clinical Medicine) در فهرست صد دانشمندان برتر جهان قرار گرفته است.
رتبه چهارم كشوري نيز در اختيار دكتر احمدرضا دهپور قرار گرفت كه با اخذ 1014 استناد، موفق به كسب رتبه 5517 جهاني در شاخه داروشناسي و سم شناسي (Pharmacology Toxicology) شده است.مبناي اين رتبه بندي گردآوري، تجزيه و تحليل اطلاعات يك درصد دانشمندان جهان است كه داراي بيشترين ارجاع در شاخه هاي موضوعي مشخص در پايگاهISI Web of Sciences در فاصله ده ساله ژانويه 1002 تا پايان ژوئن 1102 و هر دو ماه يك بار اطلاعات آن روزآمد شده است.

 



ايراني ها صاحب شناسنامه هاي رايانه اي سبز و قرمز مي شوند

سازمان ثبت احوال كشور اعلام كرد: شناسنامه هاي قرمز رنگ ايراني ها پس از چندين دهه با تغييراتي جاي خود را به شناسنامه هاي رايانه اي مي دهند.
بنا برگزارش ايسنا، شناسنامه هاي جديد كه در اندازه و شكل شبيه گذرنامه است، براساس گروه سني زير 15 سال و بالاي 15 سال به دو رنگ سبز و قرمز صادر مي شود.
سازمان ثبت احوال در فاز اول اين طرح براي نوزادان اقدام به صدور شناسنامه هاي رايانه اي كرد اين شناسنامه ها با جلدي به رنگ سبز و بدون فضاي عكس صادر مي شود.
همچنين ثبت احوال در اين مرحله براي آن دسته از متقاضياني كه با رسيدن به سن 15 سالگي براي عكس دار كردن شناسنامه خود مراجعه كنند نيز شناسنامه هايي با جلد قرمز صادر مي كند.
شناسنامه هاي جديد از نظر اطلاعات مندرج تفاوتي با شناسنامه هاي قبلي ندارد و تنها فضايي براي ثبت كد ملي دارد كه پيش از اين در شناسنامه هاي قبلي نبود.
در حال حاضر علاوه بر دو گروه فوق، اولويت اول تعويض شناسنامه براي كساني است كه شناسنامه آن ها دچار تغييرات مشخصات سجلي است و يا از درجه اعتبار ساقط شده است، مانند آب خوردگي، پارگي و يا مواردي كه شناسنامه بايد تعويض شود و مهمتر از همه فقدان شناسنامه است.
ناظمي اردكاني - رئيس سازمان ثبت احوال در اين باره گفت: تعويض شناسنامه ايرانيان به صورت تدريجي و به صورت استان به استان طي مدت زمان پنج سال انجام مي شود.
وي اظهار كرد: امكان جعل شناسنامه هاي جديد به دليل قابليت هاي امنيتي كه دارد، نزديك به صفر است.رئيس سازمان ثبت احوال همچنين از تعيين زمان بندي دقيق تعويض شناسنامه ايرانيان در قالب آيين نامه اي براي ارائه به هيئت دولت خبر داد و افزود: اين آيين نامه كه براساس بند دال ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه تنظيم مي شود، مراحل نهايي خود را پشت سر مي گذارد و بزودي براي تصويب نهايي به هيئت دولت ارسال خواهد شد.

 



دادستان عمومي و انقلاب شهرستان خبر داد محكوميت ده ساله يك جاسوس در زاهدان

دادستان عمومي و انقلاب زاهدان گفت: «محمد اسماعيل ملازهي» به اتهام جاسوسي به قصد اقدام عليه امنيت ملي كشور به 10سال حبس محكوم شد.
«محمد مرزيه» افزود: محمد اسماعيل ملازهي معروف به «ابوجان» فرزند محمد اسلام به اتهام جاسوسي، سوم آبان ماه سال 89 در زاهدان دستگير و پرونده وي با صدور قرار مجرميت و كيفرخواست 25 بهمن ماه 89 به دادگاه انقلاب ارسال شد.
به گزارش ايسنا وي ادامه داد: اتهام اصلي اين مجرم ارتباط با سفارتخانه يكي از كشورها، ارائه اطلاعات مختلف به عناصر اطلاعاتي در آن سفارتخانه و برقراري ارتباط با عناصر اطلاعاتي در «دبي» و استفاده از كلمات رمز براي پيام هاي ارسالي بود.
دادستان عمومي و انقلاب زاهدان گفت: اين فرد همچنين پرونده افراد مجرم آن كشور را كه در ايران دستگير شده بودند، پيگيري و تلاش زيادي براي آزادي آنان مي كرد.
وي افزود: حضور در جلسات متعدد در سفارتخانه كشور مورد نظر و ديدار و گفت وگو با افسران اطلاعاتي آن كشور از ديگر اتهامهاي محمد اسماعيل ملازهي است.
مرزيه ادامه داد: به موجب حكم دادگاه انقلاب زاهدان نامبرده به استناد ماده 501 قانون مجازات اسلامي به 10 سال حبس محكوم شد اما با توجه به اينكه سابقه مجرميت و محكوميت امنيتي نداشت و درخواست عفو و بخشش كرده بود، مورد رافت نظام قرار گرفت و چهار سال از محكوميت وي به مدت پنج سال به حالت تعليق درآمده است.
دادستان انقلاب زاهدان گفت: راي دادگاه انقلاب در شعبه اول دادگاه تجديدنظر به قطعيت رسيده و اين مجرم اكنون در حال گذراندن 6 سال محكوميت باقي مانده از حكم صادره است.

 



جوان مينابي جان خود را فداي دوستش كرد

جوان فداكار ساكن روستاي بندزرك در اقدامي ايثارگرانه هنگام نجات جان دوست نوجوانش كه در حال غرق شدن بود، جان خود را از دست داد.
به گزارش فارس، مسئول ايستگاه آتش نشاني شهرستان ميناب گفت: اين جوان كه به همراه شش نفر از دوستان خود براي گردش با يك قايق موتوري از خوربندزرك به سمت بندر تياب حركت مي كردند، حين برگشت، وسيله آنها در نقطه اي به گل نشست.
موسي خبر افزود: همه سرنشينان براي سبك كردن قايق، از آن پياده شده بودند و براي جلوگيري از غرق شدن، دستان خود را به بدنه قايق گرفته بودند كه ناگهان جواني 14 ساله به نام امين اسدي كه همچنان درون اين شناور باقي مانده بود، به دليل سهل انگاري درون دريا افتاد.
وي تصريح كرد: عليرضا اسماعيلي با مشاهده سرگرداني دوستش درون دريا، با اينكه به فن شنا وارد نبود، تن به آب زد و پس از نجات او، خودش اسير امواج عظيم و بلند شد.
بنابه گفته اين مقام مسئول، سانحه ديده به دليل نفوذ گل و لاي به مجاري تنفسي اش، در مسير انتقال به بيمارستان حضرت ابوالفضل(ع) ميناب جان خود را از دست داد.

 



زورگيري در منطقه اي از تهرانپارس

2 جوان ناشناس در محله تهرانپارس با حمله به نوجواني كه قصد اخاذي از او را داشتند، وي را به شدت مصدوم كردند.
به گفته يكي از ساكنين محله تهرانپارس شب هنگام در حالي سكوت همه جاي كوچه 104 در خيابان 103 اين محله را دربرگرفته بود، زن همسايه با حضور كنار پنجره با صحنه اي مواجه شد كه از مشاهده آن تا ساعت ها در حالت شوك به سر مي برد.
خانم جعفري درخصوص اين ماجرا به ايرنا گفت: با شنيدن صداهاي نامفهومي به كنار پنجره رفتم و ناگهان متوجه شدم كه در حالي كه دو نفر با دستگاه شوكر در حال آسيب زدن به فردي نوجوان هستند، او در حال دست و پا زدن و جان دادن است.وي گفت: با صداي بلند و جيغ همسرم را صدا زدم و او نيز به سرعت براي نجات آن جوان از منزل خارج شد اما وي نيز با تهديد سارقان رو به رو شد.
بنابراين گزارش، جعفري براي نجات نوجوان مجبور به شكستن شيشه درب منزل خود و استفاده از تكه شيشه شكسته براي دفاع از خود در برابر مهاجمين برمي آيد، به طوري كه زورگيران با ديدن وضعيت و همزمان بيرون آمدن عده بيشتري از همسايه ها ناچار به فرار شدند.
به گفته اهالي، اين سومين باري است كه در كوچه مذكور كه بن بست نيز است، اين نوع حادثه تكرار مي شود و نكته قابل تامل اين است كه اهالي هيچ يك از موارد قبلي و اين بار را به پليس اطلاع نداده اند.
آنها مي گويند «بيم داريم كه به پليس اطلاع بدهيم، زورگيران وضع را براي ما بدتر كنند.»
در دو مورد مشابه گذشته، سارقان براي دستيابي به گوشي تلفن همراه يك جوان به وي حمله كردند كه آن جوان با پرتاب گوشي خود بر روي زمين، توانست از دست سارقان بگريزد.
فرد ديگري نيز كه در خرداد ماه گذشته در اين كوچه مورد حمله زورگيران قرار گرفت به خبرنگار ايرنا گفت: ساعت 8 و 30 شب وقتي ازمدرسه بازمي گشتم، دو نفر قصد حمله به من كردند كه به محض اينكه به من نزديك شدند، شروع به دويدن كردم و از خوش شانسي كه آوردم يكي از همسايه ها براي ورود به آپارتمان درب را باز كرده بود كه به سرعت به داخل پريدم.
همچنين به گزارش فارس سرهنگ ابوالقاسم باقري شاد رئيس كلانتري 119 مهرآباد جنوبي از دستگيري 5 نفر از زورگيران سابقه دار در منطقه مهرآباد خبر داد.
در بازرسي از مخفيگاه متهمان تعدادي اموال مسروقه كشف شد كه ماموران بعد از تكميل پرونده متهمان را براي سير مراحل قضايي به دادسرا انتقال دادند.

 



مشمولان غيرغايب فقط مي توانند مجوز خروج بگيرند

سازمان وظيفه عمومي ناجا اعلام كرد: مشمولان غيرغائب مي توانند براي سفرهاي علمي، نيمه علمي، غيرعلمي و مطالعاتي مجوز خروج از كشور اخذ كنند.
طبق اعلام سازمان وظيفه عمومي ناجا، تمامي مشمولان غيرغايب اعم از دانشجو، دانش آموز و فارغ التحصيلان دانشگاه ها و آن دسته از مشمولاني كه برگه اعزام بدون غيبت را دريافت كرده اند، مي توانند براي سفرهاي زيارتي، علمي، نيمه علمي از حوزه هاي وظيفه عمومي محل سكونت خود مجوز خروج موقت گيرند.
براساس اين اطلاعيه، صدور مجوز خروج از كشور براي سايران مانند متعهدان خدمت در سازمان هاي دولتي (به استثناي آموزش و پرورش و قوه قضائيه) ورزشكاران، فرزندان نمايندگان مجلس، سفرهاي مطالعاتي، نخبگان، فرهيختگان، فرزندان ماموران ثابت دولت در خارج از كشور با ارائه مدارك مورد نياز توسط سازمان وظيفه عمومي ناجا صورت مي گيرد.
مشمولان با ارائه گواهي معتبر مانند موافقت نامه دانشگاه محل تحصيل (با درج محدوده زماني سفر و كشور مقصد) يا گواهي فراغت از تحصيل يا برگه اعزام بدون غيبت به واحد وظيفه عمومي محل سكونت خود مي توانند مجوز لازم را اخذ كنند.

 



موفقيت مراكز معاينه فني در كسب گواهي نامه معتمد محيط زيست

مدير عامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران از موفقيت تمامي مراكز معاينه فني در كسب گواهي نامه معتمد محيط زيست خبر داد.
عليپور در مراسم رونمايي از گواهي نامه آزمايشگاه معتمد محيط زيست و آغاز معاينه فني سرويس مدارس افزود: ايمن نبودن خودروهاي سرويس مدرسه تبعات بسيار زيادي دارد به همين دليل دريافت معاينه فني براي تمامي سرويس مدارس الزامي شده است.
وي با بيان اينكه تمامي مراكز معاينه فني موفق به كسب گواهي نامه معتمد محيط زيست شده اند افزود: معاينه فني بي كيفيت و خارج از استاندارد در شهرهاي اقماري مشكلات زيادي را به دنبال داشته كه از مسئولان محيط زيست درخواست داريم، اكنون كه ابزار مهيا است بر فعاليت مراكز معاينه فني اي كه خارج از استاندارد فعاليت دارند، نظارت صورت گيرد و از ادامه فعاليت آنها جلوگيري شود.
مدير عامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران و حومه همچنين در مورد معافيت 5 ساله خودروها از معاينه فني گفت: در تهران 4 ميليون خودرو در حال تردد است كه براساس قانون جديد و معافيت 5 ساله خودروها، اكنون حدود 3/1 ميليون خودرو ديگر اجباري براي مراجعه به مراكز معاينه فني ندارند.
وي ادامه داد: عامل 9 درصد از رد شدن خودروها در معاينه فني تست ترمزها است كه براساس اين قانون 120 هزار خودرو كه دچار نقص ترمز هستند ديگر مورد معاينه فني قرار نمي گيرند.
عليپور تصريح كرد: با توجه به اينكه 11 درصد از ردي خودروها در مراكز معاينه فني به دليل تنظيم نبودن موتور است با معافيت 5 ساله خودروها از معاينه فني، 140 هزار خودرو كه نياز به تنظيم موتور دارند بدون معاينه فني در شهر تردد و هوا را آلوده و آلوده تر مي كنند.
مدير عامل ستاد مركزي معاينه فني خودروهاي تهران اظهار كرد: در اروپا 8 درصد عامل تصادفات نقص فني خودروها است آن هم با آن استاندارد بالا و مناسب خودروهايشان، حال اگر ما 10 درصد از عامل تصادفات خود را در كشور نقص فني خودروها تلقي كنيم، 4 هزار كشته از مجموع جان باختگان در سوانح رانندگي مي تواند مربوط به نقص فني خودروها باشد.
وي تأكيد كرد: اتحاديه اروپا با 500 ميليون جمعيت ميزان كشته شدگانش، نصف ميزان كشته هاي ما در ايران است كه اين مساله نشان از آن دارد كه ما حساسيت نسبت به خسارات و تلفات رانندگي در كشور نداريم.
عليپور خاطرنشان كرد: متأسفانه تنها در 3 روز تعطيلات عيد فطر 90 كشته و 600 مصدوم در سوانح رانندگي در كشور داشتيم كه اين آمار تكان دهنده هشدار جدي به همه مسئولان در كشور است كه واقعاً به خود بيايند و فكري براي حل اين معضل بكنند.

 



بيمارستان بوعلي آتش گرفت

ضايعات موجود در ساختمان در حال ساخت روز گذشته سبب ايجاد حريق در بيمارستان بوعلي شد.
به گزارش روابط عمومي سازمان آتش نشاني، ساعت
10/11 صبح دوشنبه ضايعات موجود در ساختمان در حال ساخت در كنار منبع 6 هزار ليتري گازوئيل باعث بروز آتش سوزي شد. اين حريق توسط آتش نشانان ايستگاه 2 و 31 آتش نشاني بطور كامل مهار شد.

 



ساعت 30/1 بامداد ديروز جنون سرعت در خيابان اشرفي اصفهاني حادثه آفريد

جنون سرعت و كورس گذاشتن ميان دو دستگاه خودرو در خيابان اشرفي اصفهاني حادثه آفريد.
سرعت بيش از اندازه دو خودرو در تقاطع خيابان اشرفي اصفهاني و شهيد ناطق نوري، باعث انحراف يك دستگاه از اين خودروها و برخورد شديد با خودروي پرايد عبوري از اين تقاطع شد.
در اين حادثه نيروهاي امداد آتش نشاني با حضور در محل حادثه، مصدوم خودروي پرايد را پس از باز كردن درب خودرو توسط اره و جك مخصوص، از داخل خودرو بيرون كشيدند و اورژانس نيز مصدوم حادثه را كه يك زن بود به اولين بيمارستان منطقه انتقال داد.
بنا به اعلام كارشناس راهنمايي و رانندگي اعزامي به محل حادثه، سرعت بيش از حد مجاز، عدم توانايي در كنترل خودرو و عدم رعايت حق تقدم در چراغ راهنمايي اين تقاطع، باعث بروز اين حادثه شده است.
گفتني است عوامل نيروي انتظامي و راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ با حضور در محل حادثه از تصادف ديگر خودروها جلوگيري كرده و باعث شدند نيروهاي امدادي سريع و به نحو مطلوب انجام وظيفه كنند.

 



به مناسبت بازگشايي مدارس صورت مي گيرد
ممنوعيت حفاري در معابر تهران از 15 شهريور تا 15 مهر

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ براي جلوگيري از تشديد ترافيك با آغاز بازگشايي مدارس هرگونه حفاري در معابر تهران را از 15 شهريور تا 15 مهرماه ممنوع اعلام كرد.
سردار حسين رحيمي در نخستين جلسه ستاد مهر 90 همچنين از آموزش رانندگان سرويس هاي مدارس خبر داد و افزود: بر اين اساس تمام رانندگان سرويس مدارس پيش از آغاز سال تحصيلي جديد آموزش ديده و گواهينامه مربوطه را دريافت مي كنند.
وي افزود: بيمه خودرو و سرنشينان، ايمني خودرو و داشتن معاينه فني معتبر در كنار آموزش و رعايت ظرفيت سرويس هاي مدارس از جمله مواردي است كه پليس در سال تحصيلي جديد به شدت در مورد آن حساس است.
سردار رحيمي مهمترين بحث مهرماه را ترافيك عنوان كرد و افزود: هر ساله ترافيك با آغاز سال تحصيلي جديد 20 تا 30درصد افزايش مي يابد به ويژه در هفته نخست مهرماه كه والدين ترجيح مي دهند فرزندانشان را خود به مدرسه برسانند.
مدارس سوم مهر باز مي شوند
نايبي، فرماندار تهران نيز با اشاره به اين كه آغاز فعاليت مدارس تهران از روز يكشنبه سوم مهرماه و جشن شكوفه ها روز پنجشنبه 31 شهريور ماه است اظهار اميدواري كرد كه تعطيلات چند روز اول مهر بتواند فرصت مناسبي براي آماده سازي پايتخت براي استقبال از مهر باشد.
ورود 200 اتوبوس 2 كابين
به تهران
سنندجي، مديرعامل شركت واحد اتوبوسراني تهران نيز با اشاره به اين كه پيش بيني مي شود با بازگشايي مدارس حدود 25 درصد به مسافران اتوبوس افزوده شود، گفت: در تلاش هستيم تا كل ناوگان اتوبوسراني را تا پيش از مهرماه آماده كنيم.
وي اظهار اميدواري كرد كه هرچه سريعتر اعتبارات لازم و مصوب از سوي سازمان شهرداري هاي كشور به اتوبوسراني تهران اختصاص يابد تا تمام اتوبوس هاي داراي نقص فني براي مهرماه فعال شوند.
وي با اشاره به ورود 200 دستگاه اتوبوس دوكابين به پايتخت همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد تصريح كرد: بدين ترتيب خطوط 10، 2، 7 و يك اتوبوس هاي تندرو تقويت مي شوند.
سنندجي تصريح كرد: شركت واحد تهران آمادگي دارد در بحث سرويس مدارس اتوبوس و ميني بوس مورد نياز را در اختيار آموزش و پرورش قرار دهد.
تجهيز سرويس هاي مدارس
به چراغ گردان زرد
اسلامي، مديرعامل سازمان تاكسيراني شهر تهران نيز در اين جلسه با اشاره به اين كه افزايش نرخ سرويس هاي مدارس در سال تحصيلي جديد حدود 5/8درصد پيش بيني شده است افزود: در عين حال 3 بر چسب براي شيشه جلو، عقب و يكي از طرفين سرويس هاي مدارس پيش بيني شده است كه تمامي سرويس هاي مدارس مكلف به نصب اين برچسب ها هستند. همچنين مقرر شده است كه چراغ زرد گردان نيز براي سرويس هاي مدارس امسال در نظر گرفته شود تا در زمان پياده و سوار كردن دانش آموزان از آن استفاده شود.
وي با بيان اين كه نرم افزاري تدوين شده است كه اطلاعات خودروهاي شخصي كه در سرويس مدارس فعاليت مي كنند به صورت دقيق تري ثبت شود اظهار اميدواري كرد كه افزايش نرخ پيش بيني شده براي سرويس هاي مدارس هرچه سريع تر به تاييد فرمانداري نيز برسد.
بليت هاي تخفيف دار حمل و نقل عمومي براي كارمندان و محصلان
سيدجعفر تشكري هاشمي نيز در اين جلسه گفت: بزودي افراد تحت پوشش كميته امداد، بهزيستي، كارمندان دولت، دانش آموزان و دانشجويان از كارت بليت هاي تخفيف دار جهت استفاه از حمل و نقل عمومي بهره مند خواهند شد.
بيشترين بارسرويس مدارس
در مناطق 1 تا 8
ايماني، نماينده انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش شهر تهران با بيان اين كه همكاري و هماهنگي خوبي براي خدمات رساني هر چه بهتر سرويس مدارس بين آموزش و پرورش و مديريت شهري و راهنمايي و رانندگي صورت گرفته است گفت: هم اكنون بانك اطلاعات رانندگان سرويس مدارس با 14 هزار و 200 نفر آماده شده است.
وي با اشاره به اين كه مناطق 1 تا 8 و منطقه 12 بيشترين بار سرويس مدارس را دارند گفت: بيش از 12 هزار سرويس در اين مناطق خدمات رساني مي كنند و در ساير مناطق حدود 2 هزار سرويس مدرسه فعال است كه مي طلبد مسئولان به اين مناطق توجه ويژه تري داشته باشند.
ايماني با اشاره به امضاي توافق نامه اي بين سازمان تاكسيراني و آموزش و پرورش گفت: در تلاشيم تا نظارت دقيقي بر عملكرد سرويس مدارس صورت گيرد و به ويژه در موضوع تعداد سرنشينان قوانين رعايت شود.
ايمن سازي مدارس پرخطر
تا اول مهر
جباري زادگان، معاون آموزش سازمان حمل و نقل ترافيك شهرداري تهران هم در اين جلسه از جمع آوري اطلاعات مدارس پرخطر پايتخت خبر داد و گفت: با اتمام اين طرح، ايمن سازي مدارس مذكور تا پيش از مهر ماه به انجام مي رسد.
وي با اشاره به ورود 93 هزار دانش آموز كلاس اولي در سال تحصيلي جديد افزود: به مناسبت آغاز سال تحصيلي جديد تهيه و توزيع 100 هزار جلد كتاب الفباي ترافيكي براي دانش آموزان كلاس اولي، 100 هزار لوح فشرده و انيميشن قندعسل با 10 عنوان اصلي، تهيه 4 هزار دست لباس و پرچم پليس مدرسه، توزيع 20 هزار چراغ چشمك زن عبور خيابان براي دانش آموزان شيفت عصر مدارس راهنمايي و پخش تيزرهاي آموزشي در سينماها از هفته آينده از جمله اقداماتي است كه در سال تحصيلي جديد از سوي معاونت آموزش ترافيك صورت مي گيرد.
توزيع 2 هزار گل و گلدان
در مدارس پايتخت
مختاري، مديرعامل سازمان پارك ها و فضاي سبز شهرداري تهران نيز با بيان اين كه ايجاد فضاي سبز در مدارس در 123 ناحيه شهر تهران در دستور كار است گفت: بازسازي و توسعه فضاهاي سبز اطراف مدارس و توزيع 2 هزار گل و گلدان بين نوآموزان و كلاس اولي ها از جمله اقداماتي است كه در مهرماه صورت مي گيرد.
استفاده رايگان از مترو
در هفته اول مهر
محمد قلي ها، مديرعامل شركت بهره برداري مترو تهران هم خاطرنشان كرد: سرويس دهي رايگان در هفته اول بازگشايي مدارس به دانش آموزان و دانشجويان و خدمات رساني مترو با تمام ناوگان از جمله اقداماتي است كه همزمان با آغاز سال تحصيلي جديد در مجموعه مترو صورت مي گيرد.
وي افزود: بر اين اساس دانش آموزان و دانشجويان مي توانند با ارايه كارت شناسايي از اين خدمات رايگان بهره بگيرند.
استقرار آمبولانس ها
در ميادين و نقاط ويژه
صمدپور، نماينده مركز اورژانس تهران نيز با بيان اين كه اورژانس تهران در مهر ماه در آمادگي كامل به سر مي برد گفت:اعزام نيروهاي عملياتي در نقاط مختلف شهر و همچنين استقرار آمبولانس ها در ميادين، بزرگراه ها و... از جمله اقداماتي است كه همزمان با آغاز مهر ماه صورت مي گيرد.
وي ادامه داد: خدمات رساني موتور آمبولانس و اعزام نيروهاي مدارس براي آموزش از ديگر اقدامات در دستور كار است.

 



قتل دلخراش مادر و دختر در خيابان پيروزي

مادر و دختري بامداد يكشنبه با ضربات چاقو در منزلشان در خيابان پيروزي به قتل رسيدند.
ماموران كلانتري 110 شهدا در ساعت 3 بامداد صبح يكشنبه از طريق مركز فوريت هاي پليسي 110 در جريان خبر كشف جسد دو نفر در يك واحد مسكوني در خيابان پيروزي قرار گرفتند.
با حضور ماموران و انجام بررسي هاي مقدماتي مشخص شد كه اجساد متعلق به يك مادر و دختري است كه با يكديگر در اين منزل زندگي مي كردند.
با تاييد خبر قتل اين مادر و دختر، موضوع به ماموران پليس آگاهي تهران و قاضي كشيك ويژه قتل دادسراي امور جنايي تهران اعلام شد كه باحضور آنان در محل تحقيقات تخصصي در مورد شناسايي متهم يا متهمان به قتل احتمالي آغاز و به دستور شاهنگيان پرونده براي رسيدگي تخصصي در اختيار كارآگاهان اداره دهم پليس آگاهي تهران بزرگ قرار گرفت.
با بررسي صحنه وقوع جنايت و بررسي اجساد مادر و دختر به اسامي «مينو» 52 ساله و «مينا» 22 ساله آثار ضربات متعدد ناشي از اصابت جسم تيز شبيه چاقو بر روي اجساد مشاهده و با حضور عوامل پزشكي قانوني و تشخيص هويت در محل، علت مرگ نيز «شدت جراحات وارده ناشي از اصابت جسم تيز» اعلام شد.
سرهنگ كارآگاه آريا حاجي زاده، معاون مبارزه با جرايم جنايي پليس آگاهي تهران بزرگ با اعلام اين خبر گفت: در حال حاضر تحقيقات در مرحله مقدماتي قرار دارد و كارآگاهان با شناسايي ديگر اعضاي خانواده، بستگان و همسايگان نزديك به قربانيان جنايت، تحقيقات خود را براي شناسايي علت و انگيزه قتل و دستگيري متهم يا متهمان به قتل آغاز كرده اند.

 



برگزاري نماز عيد فطر در خيابان هاي فرانسه

هفته گذشته هزاران نفر از مسلمانان فرانسه به علت كمبود مسجد در اين كشور نماز عيد فطر را در خيابان ها برگزار كردند.
به رغم افزايش تعداد مساجد و نمازخانه ها طي 20 سال اخير و وجود 2هزار باب مسجد و نمازخانه در فرانسه فضاي اقامه نماز و انجام مراسم ديني همچنان براي مسلمانان اين كشور كافي نيست.
به نوشته روزنامه فيگارو، مسلمانان فرانسوي پس از كاتوليك ها با 45هزار كليسا و پروتستان ها با 3هزار كليسا از لحاظ برخورداري اماكن مذهبي در جايگاه سوم قرار دارند. گفتني است فرانسه، با 5 ميليون مسلمان بيشترين جمعيت مسلمانان را در اروپا دارد.

 



لحظه وحشتناك وقوع سيل

مردم چين در شهرهاي مختلف اين كشور در هفته هاي جاري شاهد وقوع سيل و بارندگي هاي شديد بودند.بارانهاي سيل آسا بيشترين خسارات را در شهر سين كيانگ بر جا گذاشت. تصوير مقابل مربوط به طغيان دوباره رودخانه سين كيانگ است.

 



آتش سوزي در تگزاس

آتش سوزي گسترده در مناطق مركزي تگزاس آمريكا بيش از 300 منزل مسكوني را ويران كرد و باعث شد مقامات مربوطه دستور تخليه اجباري برخي مناطق ديگر را كه در مسير اين آتش سوزي قرار دارند، صادر كنند.
به گزارش ايرنا، خبرگزاري «فرانسه» به نقل از نشريه «آستين امريكن استيسمن» اعلام كرد: آتش سوزي وسيعي كه بادهاي خشك به آن دامن زده اند دست كم 300 خانه را در مركز تگزاس ويران كرد.براساس اين گزارش ماموران آتش نشاني در سرتاسر اين منطقه تلاش مي كند با اين آتش سوزي ها كه حدود 80 هكتار از «فلاگرويل» و بخش هايي از منطقه «بستروپ» را سوزانده است مبارزه كنند، با اين حال 10خانه ديگر نيز در حال حاضر در مسير شعله هاي آتش قرار دارند.سخنگوي منطقه فلاگرويل گفت: «هيچ نشانه اي مبني بر آتش سوزي عمدي وجود ندارد و منشا اين آتش سوزي نيز هنوز ناشناخته است.»
براساس گزارش اين روزنامه، دستور تخليه اجباري در بخش عظيمي از اين منطقه صادر شده است. بخش هاي مركزي تگزاس تابستان امسال با خشكسالي سختي دست به گريبان بوده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14