(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 شهریور 1390- شماره 20016

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
عضو هفتم گروه 1+5 (يادداشت روز)
افتتاح سد و نيروگاه برق آبي سنگ توده در تاجيكستان
كدوم طرف ؟! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
جوسازي رسانه هاي غربي همزمان با راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر
عذرخواهي از نظام ،گام اول بازگشت فتنه گران پشيمان
آغاز دهمين اجلاس خبرگان رهبري در تهران
شهروند امروز توقيف شد
نهرواني ها شناسنامه خود را منتشر مي كنند ! (خبر ويژه)
تحريم ها به برنامه هسته اي ايران شتاب داده است (خبر ويژه)
احتمال راه اندازي تلويزيون خصوصي در تاجيكستان از سوي حلقه انحرافي (خبر ويژه)
اسامي منابع آمريكا در ايران لو رفت (خبر ويژه)



عضو هفتم گروه 1+5 (يادداشت روز)

اعلام خبر اتصال نيروگاه بوشهر به شبكه سراسري برق كشور به فاصله يك روز از انتشار گزارش آژانس بين المللي انرژي اتمي و در حالي كه يك طرح مبسوط هسته اي از جانب روس ها روي ميز ايران قرار دارد علامتي است از اينكه پرونده هسته اي ايران مجددا پس از يك دوره فترت ناشي از تحولات منطقه در آستانه طرح مجدد در محافل ديپلماتيك است. اين يادداشت تلاش مي كند با تمركز روي مباحث كليدي، چند نكته عرضه كند كه توجه به آنها احتمالا براي تحليل دقيق تر آينده پرونده هسته اي ايران مفيد خواهد بود. سناريوهايي كه در آينده پرونده هسته اي ايران با آنها مواجه خواهيم شد، به احتمال بسيار زياد تركيبي از اين نكات است.
در وهله اول راه اندازي نيروگاه بوشهر و اتصال آن به شبكه برق سراسري تغييري اساسي در نوع نگاه جامعه بين المللي به برنامه ايران ايجاد خواهد كرد. اين نيروگاه يك ضلع منحصرا صلح آميز (بدون كاربرد دوگانه) به برنامه هسته اي ايران اضافه مي كند كه در عين حال خود توجيهي بسيار قدرتمند براي توسعه يك چرخه سوخت بومي در داخل ايران است. هيچ يك از منابع غربي تا امروز ادعا نكرده اندكه نيروگاه بوشهر از حيث مسائل مرتبط با اشاعه يك نگراني است يا احتمال دارد در آينده باشد. حتي در قطعنامه هاي شوراي امنيت نيروگاه بوشهر استثنا شده و تعليق عمليات آن درخواست نشده است. اما همين نيروگاه، سالانه چيزي حدود 30 تن اورانيوم 5/3- 5 درصد غنا مصرف مي كند و در نتيجه نيازي بسيار قابل توجه به عمليات غني سازي ايجاد مي كند كه به هيچ روشي جايگزين پذير نيست. در واقع اگر زماني به ايران گفته مي شد كه چون نيروگاه ندارد، پس لاجرم هدف آن از غني سازي بايد چيزي غير از تامين سوخت راكتورها باشد، امروز اين استدلال به طور كامل از روي ميز حذف شده و روشن است كه ايران نيروگاهي در اختيار دارد كه اگر نطنز با ظرفيت كامل 50 هزار ماشين نوع اول هم به بهره برداري برسد، در طول يك سال فقط قادر به تامين سوخت مصرفي همين يك نيروگاه خواهد بود.
از طرف ديگر اين استدلال كه روسيه تامين سوخت نيروگاه بوشهر را بر عهده گرفته و لذا ايران نمي تواند از توليد سوخت براي بوشهر به عنوان توجيهي براي غني سازي استفاده كند كاملا بي پايه است. روس ها بيش از يك دهه نيروگاه بوشهر را كه ابتدا قرار بود ظرف 5 سال به بهره برداري برسد گروگان گرفتند وتا آنجا كه ممكن بود از آن به عنوان ابزاري براي معامله با امريكا سود بردند. با اين وصف، چه تضميني وجود دارد كه تامين سوخت راكتور بوشهر هم مثل راه اندازي آن تبديل به اهرمي براي چانه زني ميان روسيه و امريكا نشود و روس ها در طول چند دهه -عمر مفيد نيروگاه بوشهر- به طورمستمر و مطمئن سوخت آن را تضمين كنند؟ روسيه نشان داده است كه همواره اهل معامله است به شرط آنكه طرف و ثمني براي معامله وجود داشته باشد. روس ها هيچ وقت هيچ معامله چرب و نرمي با امريكا را به اين دليل كه خواهان عميق كردن روابط با ايران هستند از دست نداده اند. اگر دنبال يك فرمول كلي در روابط روسيه و ايران بگرديم اينطور مي شود گفت كه براي روسيه درباره مسائل مرتبط با ايران اصل بر معامله با آمريكاست اما در مواردي كه معامله امكانپذير نباشد -كه چنين مواردي وجود دارد- در مقابل درخواست هاي امريكا مقاومت مي كند.
مشخصا درباره نيروگاه بوشهر، علت هاي اين موضوع كه نيروگاه در اين مقطع راه اندازي مي شود، به اين شكل قابل خلاصه سازي است: 1- ظرفيت كيس نيروگاه بوشهر در فرايند مبادله امتياز با امريكا ديگر به پايان رسيده و به اصطلاح اين گاو بيش از اين قابل دوشيدن نيست. در نتيجه، اين نيروگاه از سبد گزينه هاي در حال چانه زني خارج شده است. 2- ايجاد ترتيبات ايمني و بازرسي بسيار مستحكم در بوشهر هرگونه نگراني در اين باره كه اين نيروگاه ممكن است به محلي براي اشاعه تبديل شود را از بين برده است. 3- روس ها حس كرده اند كه اگر راه اندازي نيروگاه را بيش از اين به تاخير بيندازند اولا ممكن است ايران خود بتواند دانش فني تكميل كار را به دست بياورد و ثانيا قطعا آنها از مشاركت در بسياري پروژه هاي مشابه در داخل و خارج ايران محروم خواهند شد. همين حالا بحث هاي بسيار جدي وجود دارد كه آيا روسيه مي تواند يك پيمانكار در فاز 2 نيروگاه بوشهر باشد؟ و مهم تر از اين، طولاني شدن اجراي اين قرار داد به اندازه اي بيش از اين، ضربه اي مهلك به حضور روسيه در بازار جهاني عرضه فناوري هاي سطح بالا كه فناوري هسته اي فقط يكي از آنهاست وارد مي كرد. روشن است كه در مقايسه با آمريكا و اروپا، روسيه سهم بسيار كوچكتري از بازار نيروگاه هاي هسته اي جهان را در اختيار دارد و اگر در ذهن سفارش دهندگان پروژه ها اين تلقي جايگير شود كه روسيه طرفي است كه يا معامله هاي سياسي از انجام تعهدات خود سر باز مي زند، آن وقت روسيه بدون ترديد فرصت هاي بسيار بيشتري را از دست خواهد داد. به عنوان نمونه، همين حالا روسيه در آستانه امضاي قرارداد احداث يك واحد نيروگاهي دقيقا با مشخصات نيروگاه بوشهر در هند است اما هندي ها نهايي كردن قرارداد را به بهره برداري كامل نيروگاه بوشهر مشروط كرده اند چرا كه هم مي خواهند توانايي فني روسيه را تست كنند و هم نسبت به قابل اعتماد بودن آن از حيث تكميل قراردادها مطمئن شوند.
بنابراين، واضح است كه راه اندازي بوشهر و وصل آن به شبكه برق سراسري اولا ارزيابي ها درباره ماهيت برنامه ايران و كاربردهاي آن را به شدت تغيير مي دهد، ثانيا توجيهي بسيار مستحكم و منطقي براي عمليات غني سازي در ايران ايجاد مي كند و ثالثا از اين به بعد، برنامه ايران را از فاز سياسي- امنيتي دور كرده و به يك فضاي تجاري نزديك مي كند كه مسلما محل رقابت بسياري از كشورهاي ديگر خواهد بود.
سناريوي دوم درباره آينده برنامه هسته اي ايران از دل گزارش اخير آمانو هويدا مي شود. گزارش آمانو در واقع از حيث داده هاي جديد تا حدودي فقير است اما روندهايي درون آن قابل تشخيص است كه بايد نسبت به آنها هشيار بود.
در اصل، اين گزارش دو روند كلي رامعين مي كند. نخست اينكه درون گزارش كاملا واضح است برنامه هسته اي ايران بدون تاثير پذيري از هيچ نوعي از فشار يا عمليات خرابكارانه در حال طي كردن مسير خود بر مبناي يك برنامه از پيش نوشته شده است و غرب در يافتن راهي براي تغيير دادن محاسبات راهبردي ايران در اين حوزه به طور مطلق شكست خورده است. در كنار اين موضوع، اين هم واضح است كه ايران تمامي برنامه خود را بدون هراس در معرض ديد آژانس -كه مسلما چشم هاي آن محرم نيست- قرار داده و از حيث حقوقي هيچ كدام از تاسيسات ايران را نمي توان يافت كه مشكل پادماني داشته باشد. جالب است كه در همين گزارش مكررا اذعان شده در همه آن تاسيساتي كه برغم قطعنامه هاي شوراي امنيت تعليق نشده، ترتيبات پادمان به نحو كامل اجرا مي شود.
روند دوم اما ظريف تر، مهم تر و پيچيده تر است. از چند ماه پيش اراده اي قابل تشخيص درون گزارش هاي آژانس وجود داشت كه تلاش مي كرد كل مباحثات درباره مسئله هسته اي ايران را در يك موضوع به نام «ابعاد احتمالي نظامي» (PMD) خلاصه كند. اين اراده اكنون برجسته تر شده است و آمانو تلاش كرده بي آنكه كوچكترين مستندي در اختيار داشته باشد همه مسائل ديگر درمورد برنامه ايران را نسبت به اين موضوع فرعي جلوه بدهد. سوال اين است: آيا غربي ها واقعا فكر مي كنند ايران در حال ساخت سلاح هسته اي است؟ پاسخ اين سوال قطعا منفي است. در اينجا جاي بحث درباره اين موضوع نيست اما سر جاي خود مي توان به تفصيل استدلال كرد كه جامعه اطلاعاتي آمريكا و اروپا چنين ديدي ندارد. در بدترين حالت، ارزيابي ها اين است كه ايران قصد دارد در چارچوب پادمان به نقطه فرار برسد. اگر اينطور باشد پس تمركز آژانس روي موضوع ابعاد احتمالي نظامي و تلاش براي برجسته سازي بيش از حد آن چه هدفي مي تواندداشته باشد؟
پاسخ دادن به اين سوال مستلزم بحثي طولاني درباره آن چيزي است كه « نگاه امنيتي به برنامه ايران» ناميده مي شود. در يك جمله كوتاه به نظر مي رسد هدف از همه اين بحث ها و بهانه جويي ها نه نگراني واقعي از ساخت سلاح هسته اي در ايران بلكه تلاش براي سوق دادن ايران به سمت مشاركت در پروژه هاي سياسي خاص شبيه آنچه كه روس ها اخيرا پيشنهاد كرده اند باشد. اگر اينطور باشد -كه شواهدي در تاييد آن هست- آژانس را اكنون با اطمينان مي توان عضو هفتم گروه 1+5 ناميد.
مهدي محمدي

 



با حضور احمدي نژاد صورت گرفت
افتتاح سد و نيروگاه برق آبي سنگ توده در تاجيكستان

نيروگاه برق آبي سنگ توده 2 كه به همت متخصصان ايراني ساخته شده ديروز با حضور رئيس جمهور كشورمان در تاجيكستان مورد بهره برداري قرار گرفت.
دكتر محمود احمدي نژاد با تبريك افتتاح اين پروژه و تقارن آن با بيستمين سالگرد استقلال تاجيكستان اظهار كرد: كشور جوان تاجيكستان امروز در سن بيست سالگي به جواني بالغ و توانمند تبديل شده و در مسير فتح قله هاي پيشرفت و عزت گام برمي دارد.
رئيس جمهور با اشاره به اشتراكات تاريخي و فرهنگي ايران و تاجيكستان خاطرنشان كرد: ايران و تاجيكستان دو برادر و دو شاخه از يك ريشه هستند كه داراي فرهنگ، تاريخ، آداب و رسوم، انديشه ها و دين مشترك مي باشند.
احمدي نژاد با تاكيد بر اين كه ايران و تاجيكستان نمي توانند از هم جدا باشند و بايد همواره با هم و در كنار هم حضور داشته باشند، گفت: ملت ايران هميشه در كنار ملت تاجيكستان خواهد بود و از استقلال و عظمت اين كشور حمايت خواهد كرد.
رئيس جمهور روابط دولت و ملت ايران و تاجيكستان را برادرانه و صميمي دانست و گفت: امروز روابط دو كشور به الگوي روابط سازنده براي همه كشورهاي منطقه تبديل شده است و مصمم هستيم در همه زمينه ها، همكاري هاي خود را افزايش دهيم.
احمدي نژاد با بيان اين كه «پيشرفت ايران و تاجيكستان به نفع كشورهاي منطقه است» اظهار كرد: دو ملت در طول تاريخ همواره پرچمدار صلح، عدالت و مهرباني بوده اند و همكاري هاي آنان به نفع ساير كشورهاي منطقه بوده است.
وي احداث نيروگاه سنگ توده 2 را يكي از نمادهاي همكاري سازنده بين دو كشور دانست و گفت: متخصصان ايران و تاجيكستان دست در دست هم و در تلاش پيگير و با سرعت بالا اين پروژه را آماده بهره برداري كردند و اميدواريم تا قبل از پايان سال جاري همه ظرفيت اين پروژه فعال شده و در اختيار مردم تاجيكستان قرار بگيرد.
احمدي نژاد در ادامه با تاكيد بر اين كه «ايران و تاجيكستان در بسياري از مسائل منطقه اي و بين المللي داراي ديدگاه مشترك هستند» تصريح كرد: دو كشور خواهان استقلال، آزادي و عدالت براي همه ملت ها بوده و از دخالت قدرت هاي بزرگ و بيگانگان در امور داخلي كشورها و در مسائل منطقه و شمال آفريقا نگران هستند و اين گونه دخالت ها را بر ضد عزت و شكوفايي ملت ها مي دانند.
حضور روساي جمهور ايران و تاجيكستان بر مزار علامه
سيد علي همداني
دكتر محمود احمدي نژاد و امامعلي رحمان قبل از ظهر دوشنبه و پس از پايان مراسم افتتاح سد و نيروگاه برق آبي سنگ توده 2 هنگام ورود به شهر كولاب از محل فرودگاه تا آرامگاه سيدعلي همداني مورد استقبال گرم و صميمي مردم قرار گرفت و مردم اين شهر با در دست داشتن پرچم جمهوري اسلامي ايران و خواندن سرود به رئيس جمهوري اسلامي ايران خير مقدم گفتند.
رئيس جمهور همچنين به همراه امامعلي رحمان از موزه احداث شده در كنار آرامگاه سيدعلي همداني بازديد كرد.
سيدعلي همداني در دوشنبه دوازده رجب 714 ه.ق در همدان به دنيا آمد، پدرش امير شهاب الدين حسن بن سيد محمد همداني از بزرگان اين سامان محسوب مي گرديد و خاندانش از سادات حسيني هستند.
همداني كه در برخي مناطق با نام هاي شاه همدان و امير كبير نيز شناخته مي شود در تاجيكستان عهد شوروي چهره اي شناخته شده بود. پس از فروپاشي شوروي بودكه نام سيد علي همداني سر زبان ها افتاد، درباره اش مطالب فراواني منتشر شد و حتي اسكناس ده ساماني تاجيكستان به تصويري خيالي از او منقوش شد.

 



كدوم طرف ؟! (گفت و شنود)

گفت: تازه چه خبر؟!
گفتم: دولت تركيه ميزبان حمد بن عيسي آل خليفه پادشاه جلاد بحرين بوده است.
گفت: به آمريكا هم كه اجازه داده در خاك تركيه سپر موشكي مستقر كند.
گفتم: به مخالفان سوريه كه آشكارا تحت حمايت اسرائيل و آمريكا و اروپا و عربستان سعودي قرار دارند هم كمك مي رساند.
گفت: ولي از سوي ديگر سفير اسرائيل را اخراج كرده است! معلوم نيست تركيه كدام طرفي است؟!
گفتم: دانش آموزي شلوارش را پشت رو پوشيده بود. مادرش گفت؛ بالاخره من نفهميدم كه تو رفتني هستي يا اومدني؟!

 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
استكبار جهاني به دليل شكست هاي سختي كه در منطقه خورده براي راهيابي عوامل داخلي خود به خانه ملت به انتخابات آينده چشم دوخته و اميد بسته است. اگرچه عوامل فتنه آبرويي نزد مردم ندارند ولي وظيفه مسئولين و دست اندركاران انتخابات است كه اجازه ندهند اين جماعت مجددا ادعاي دروغ تقلب در انتخابات را ساز كنند و فضا را ملتهب نمايند.
1008---0912
¤ سكوت مدعيان حقوق بشر در برابر جنايات آل خليفه و سركوب معترضان انگليسي شرم آور است. كجايند مدعيان حقوق بشري؟ كجاست آن خانم دوره گرد شيرين عبادي و...
1648---0915
¤ استقرار سامانه موشكي ناتو در خاك تركيه و اخراج سفير رژيم اشغالگر قدس از خاك آن كشور به دليل گزارش سازمان ملل در خصوص كشتي آزادي با يكديگر همخواني ندارد خاصه اين كه قبل از آن سياست خارجي تركيه در مورد سوريه نيز همسو با شيطان بزرگ و دست نشاندگان او در خاورميانه بود. بدين لحاظ جمهوري اسلامي بايد دقت بيشتري در تعاملات خود با تركيه داشته باشد.
محمودي
¤ يكي از سياسيون از رسانه ها خواسته است كه مردم را بيدار نمايند. مي خواهم به ايشان بگويم مردم بيدارند بايد مواظب خواص جامعه بود كه از اين خواب عميق غفلت و دنياگرايي بيدار شوند و اينقدر آب به آسياب دشمن نريزند و حرف هايي نزنند كه توي دهان دشمنانمان قند آب شود و خواب زده ها را بيدار كردن بسيار دشوار است.
احمدزاده
¤ برخي نمايندگاني كه متوجه كارنامه مردودي خود هستند به بحث صيانت از آرا روي آورده اند اين نوع اظهارات به اين دليل است كه خوب مي دانند از ملت بصير ايران سيلي محكمي دريافت خواهند كرد.
گل محمد نوراني از مهدي شهر
¤ آيا وزير محترم خارجه كشورمان خبر ندارد عربستان در سوريه چه جنايت هايي مي كند؟ بنويسيد از گفته هاي اخير آقاي صالحي مبني بر يكي دانستن امنيت ايران و عربستان و موضع گيري بر عليه سوريه شوكه شديم.
4909---0913
¤ حضرت آيت الله ناصر مكارم شيرازي از مراجع تقليد در خصوص رسيدگي سريع به پرونده اراذل و اوباش و مزاحمين نواميس مردم موضع گيري خوبي داشتند و فرمودند براي رسيدگي به اين نوع پرونده ها بايد خيلي سريع دادگاه تشكيل و حكم صادر بشود نه اين كه رسيدگي به پرونده چند سال طول بكشد. اميد آن را داشتيم كه مسئولين محترم قوه قضائيه نسبت به موضوع واكنش مثبت نشان دهند. مبادا به راحتي از كنار موضوع عبور كنند.
اسدا... عشقي
¤ از رئيس سازمان بازرسي كل كشور درخواست مي شود نظارتي غيرمحسوس بر ادارات ثبت داشته باشند تا متوجه برخي كم كاري ها وخلف كاري ها از مراجعين باشند.
مهندس سيدعلي اكبر هاديان كارشناس دادگستري
¤ از مسئولين قواي مجريه و مقننه درخواست مي شود علت عدم پرداخت مابه التفاوت خدمات كشوري بازنشستگان را به طور شفاف به اطلاع مردم برسانند.
1517---0915
¤ دولت محترم لازم است به طريقي تمهيداتي براي جبران حذف يارانه شير به عمل آورد متاسفانه در گذشته اغلب كارمندان و كارگران موفق به دريافت شير 350 توماني به علت توزيع در اول صبح نمي شدند و حالا نيز شيرهاي 600 تومان را نمي توانند دريافت كنند و بالاجبار به خريد شيرهايي با ماندگاري زياد كه با مواد نگهدارنده به فروش مي رسد اقدام مي نمايند.
كريميان
¤ قبض هاي برق جديد كه در اسلامشهر توزيع مي شود پس از مدتي كه طرح هدفمندي اجرا شد به صورت قبض هاي گذشته برگشته است و اضافه شدن بهاي فصل، تفاوت نرخ و... همانند قبل از اجراي طرح هدفمندي. لازم است مسئولين شركت برق منطقه اي تهران- اسلامشهر پاسخگو و اطلاع رساني نمايند.
يك شهروند از اسلامشهر
¤ وامي از بانك خصوصي ... براي كار توليد شيرآلات دريافت كردم ولي به خاطر بهره زياد و واردات بيش از حد از چين نتوانستم پول بانك را پس بدهم مجبور شدم منزل مسكوني خود را پس از چهل سال بفروشم؟! تا بدهي خود را پرداخت كنم و متاسفانه كسي نيز از ما حمايت نكرد.
انصاري
¤ با اين كه چند روز است كه مهلت ثبت نام در آگهي استخدام كادر در قوه قضاييه گذشته ولي سايت ثبت نام همچنان مسدود است و غيرقابل دسترسي چرا؟
4323---0938
¤ بابت افشاي خبر پايگاه هاي شبيخون فرهنگي تشكر مي كنيم. كار بسيار بجايي بود.
9693---0935
پاسخ بنياد شهيد و امور ايثارگران
در پاسخ به مطلب مندرج در تاريخ 7/4/90 با عنوان عدم تأمين داروهاي تجويز شده براي جانبازان از سوي بنياد، كه توسط سركار خانم حاجي آقايي همسر محترمه جانباز معزز آقاي علي اكبر لك عنوان شده بود به آگاهي مي رساند: طي بررسي به عمل آمده نامبرده شاغل در سازمان صنايع دفاع و داراي دفترچه بيمه نيروهاي مسلح مي باشند. لذا با استناد به بند (ب) ماده 44 قانون برنامه پنجم توسعه، هزينه هاي دارو و درمان جانبازان شاغل و افراد تحت تكفل آنها به عهده دستگاه مربوطه مي باشد.»
پاسخ شركت آب و فاضلاب استان قم
در پاسخ به مطلب مندرج در كيهان با عنوان «برخي مردم قم از شور بودن آب آشاميدني خود گلايه مندند» در صفحه 2 مورخه 2/5/90 روزنامه به آگاهي مي رساند: علت تغيير كيفي آب شهر قم، افزايش مصرف آب به دليل گرماي شديد و تمايل مجدد به استفاده از كولرهاي آبي (به خاطر افزايش كيفيت آب و اجراي قانون هدفمندي يارانه ها)، بهبود كيفيت آب، تأثير رواني گذر از خشكسالي و... است كه موجب شده تنها 65 درصد آب مصرفي شهر قم از آب انتقالي از سرشاخه هاي دز و مابقي از منابع زيرزميني تأمين شود. لذا شهروندان قمي مي توانند با صرفه جويي بيشتر آب گواراتري را در اختيار داشته باشند. لازم به ذكر است با اجراي كامل پروژه انتقال آب سرشاخه هاي دز به قم و افزايش حجم آب شيرين ورودي به شهر قم اين مشكل حل خواهد شد.»
 



جوسازي رسانه هاي غربي همزمان با راه اندازي نيروگاه اتمي بوشهر

همزمان با ورود برق نيروگاه بوشهر به شبكه سراسري برق كشور برخي رسانه هاي غربي با استناد به بخشي از گزارش اخير آمانو درباره برنامه هسته اي ايران ادعا كردند كه ممكن است نيروگاه بوشهر مجدداً دچار مشكل فني شده باشد.
«يوكيا آمانو» مدير كل آژانس بين المللي انرژي اتمي در پاراگراف 49 از تازه ترين گزارش خود درباره برنامه هسته اي ايران كه روز جمعه 2 سپتامبر 2011 (11 شهريور 1390) منتشر شد، نوشته است: «آژانس در 18 اوت 2011 ديداري از نيروگاه هسته اي بوشهر به عمل آورد كه در خلال آن ايران توضيح داد كه راكتور به دلايل فني خاموش شده است و اقدامات در دست انجام جهت شروع به كار مجدد راكتور طي روزهاي آتي در جريان است».
چند منبع غربي از جمله خبرگزاري رويترز با استناد به اين پاراگراف از بروز مشكلات فني جديد در بوشهر خبر داده و نتيجه گرفته بودند كه راه اندازي اين نيروگاه باز هم به تأخير خواهد افتاد.
رويترز روز شنبه در گزارشي به قلم «فردريك دال» از وين نوشت: «براساس يك گزارش محرمانه آژانس بين المللي انرژي اتمي كه يك نسخه از آن روز جمعه به دست خبرگزاري رويترز رسيد، اين آژانس در تاريخ 18 ماه اوت از تأسيسات راكتور بوشهر در سواحل خليج فارس ديدار كرده است.» در اين گزارش آمده است «ايران در آن زمان توضيح داد كه اين راكتور به دلايل فني خاموش شده است و مسئولان قصد دارند راكتور مذكور را طي چند ماه آينده دوباره روشن كنند». رويترز ادامه داد: «در اين گزارش به هيچ جزئيات ديگري اشاره نشده است، اما يك ديپلمات آگاه به موضوع در اين باره گفت به عقيده وي ايران بروز يك مشكل كوچك در دالان توربين را علت متوقف كردن فعاليت نخستين نيروگاه اتمي اين كشور اعلام كرده است».
اين در حالي است كه كارشناسان در تهران بروز هرگونه مشكل فني در بخش توربين راكتور را به طور كامل نفي مي كنند.
يك كارشناس مطلع در اين زمينه به «ايران هسته اي» گفت: «ظاهراً ديپلمات مورد نظر رويترز به لحاظ فني كاملاً ناآگاه بوده است و الا براي يافتن علت خاموشي راكتور در 18 اوت مجبور به دروغ گويي نمي شد». وي درباره علت اين اتفاق گفت: «در مرحله حساس فعلي، يكي از تست هاي روتين بوشهر اين است كه توان راكتور را به طور متناوب كم و زياد مي كنند تا كارآيي آن را در وضعيت هاي مختلف و همچنين در انتقال از يك وضعيت به وضعيت ديگر تست كنند. در نتيجه خاموش و روشن شدن راكتور در اين مرحله كاملاً طبيعي است و آژانس هم با اين مورد به عنوان يك نكته عجيب برخورد نكرده است».
دكتر علي اصغر سلطانيه نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي هم بروز هر گونه مشكل را در آغاز به كار نيروگاه بوشهر تكذيب كرده و در اين زمينه به رويترز گفته است: «به عقيده من هيچ مشكلي وجود ندارد و اوضاع در مسير مناسب در حال پيشرفت است».

 



عذرخواهي از نظام ،گام اول بازگشت فتنه گران پشيمان

سرويس سياسي -
آن گونه كه از سوي صاحب نظران عنوان مي شود، اولين گام براي بازگشت فتنه گران پشيمان در انتخابات امسال، عذرخواهي از نظام است.
اين موضعي است كه عبدالرضا مرادي عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هم بر آن تاكيد داشته و مي گويد: اصلاح طلبان بايد با اقرار به اشتباه خود در زدن اتهام تقلب به نظام، رسما عذرخواهي كنند.
وي ادامه داد: افراد موسوم به اصلاح طلب همچنين بايد اعلام كنند كه ديگر چنين اتهامي را عليه نظام وارد نخواهند كرد و به قوانين ملتزم خواهند بود.
اين نماينده اصولگراي مجلس درباره شرط هاي شركت اصلاح طلبان در انتخابات گفت: هر گروه سياسي كه بخواهد در انتخابات شركت كند بايد شرايط حضور در آن را داشته باشد.
مرادي اضافه كرد: گروه هاي سياسي بايد قانون را رعايت كرده و نظر شوراي نگهبان را بپذيرند بنابراين اگر اصلاح طلبان چنين كنند مي توانند در انتخابات شركت كنند.
وي با اشاره به اينكه اصلاح طلبان بايد مواضع خود در برابر فتنه را رسما اعلام كرده و شفاف سازي كنند افزود: برخي اصلاح طلبان تحت عنوان شخص حقيقي يا حقوقي در گروه اپوزيسيون قرار گرفتند و در شرايط فتنه در برابر نظام ايستادند.
اين نماينده اصولگراي مجلس تاكيد كرد: اصلاح طلباني كه مي خواهند در انتخابات شركت كنند بايد از فتنه، ابراز انزجار كرده و عملا ثابت كنند ديگر به دنبال اعمال گذشته نيستند.
آيت الله علم الهدي هم در اين زمينه به فتنه 88 اشاره كرد و اظهار داشت: اصلاح طلبان و كساني كه در فتنه 88 نقش داشته اند ديگر با آن عناوين و آرم ها جايي در انتخابات آينده نخواهند داشت مگر اينكه با ماسك هاي خاص در جامعه ظاهر شوند چرا كه تحت لواي عناوين قبلي مردم آنها را نمي پذيرند.

 



آغاز دهمين اجلاس خبرگان رهبري در تهران

مراسم افتتاحيه دهمين اجلاس رسمي مجلس خبرگان رهبري امروز برگزار مي شود.
در مراسم افتتاحيه اين اجلاس آيت الله مهدوي كني به ايراد سخنراني مي پردازد و سپس اعضاي كميته تهيه بيانيه پاياني اجلاس مشخص خواهد شد.
پيش از تدوين نهايي بيانيه محورهاي آن به تصويب اعضاي اين مجلس خواهد رسيد.
در دهمين اجلاس رسمي خبرگان رهبري حجت الاسلام والمسلمين مصلحي، وزير اطلاعات در مورد مسائل داخلي و قاسم سليماني (فرمانده سپاه قدس) در رابطه با بيداري اسلامي سخنراني خواهند كرد.
اين اجلاس دو روزه در روز چهارشنبه نيز ادامه خواهد يافت.

 



شهروند امروز توقيف شد

نشريه شهروند امروز توقيف شد.
هيأت نظارت برمطبوعات در جلسه ديروز خود نشريه «شهروند امروز» را به دليل انتشار مطالبي خارج از حدود مقرر در ماده شش قانون مطبوعات توقيف و به دادگاه معرفي كرد.

 



نهرواني ها شناسنامه خود را منتشر مي كنند ! (خبر ويژه)

جريان انحرافي كه برپايه اخبار موثق علاوه بر ويژه نامه «خاتون» چند ويژه نامه ديگر را نيز با همان حال و هواي انحرافي و زير سؤال بردن آموزه هاي اسلامي و انقلابي در دست تهيه داشت، اخيرا دومين ويژه نامه از همين دست را با عنوان «نهرواني ها»! براي چاپ و انتشار آماده كرده است.
در كادر مربوط به شناسنامه اين ويژه نامه آمده است؛
صاحب امتياز: خبرگزاري جمهوري اسلامي(ايرنا)
سرپرست: علي اكبر جوانفكر
مشاور و ناظر: غلامحسين اسلامي فرد
سردبير: حسن قاسمي
مدير هنري: محمدملاعلي اكبري
همكاران: كورش علوي، علي ونايي، سعيد يوسفي پور، منير حاجيان، موسي جانمحمدي، جواد سعيدي، سيده سمانه شيخ الاسلامي، كاظم افشين پور، سيده نصيبه حسيني، عبدالرضا سلطاني، سلمان سيدي، سيداحمد ميرهاشمي
ليتوگرافي و چاپ: موسسه فرهنگي مطبوعاتي ايران
گروه مشاوران(به ترتيب حروف الفبا):
فريد اجلالي ،اصغر بالسيني،محمدجعفر بهداد،حنيف حسين ستاريان، بهمن شريف زاده
انتشار ويژه نامه خاتون، با استقبال و ذوق ز دگي فراوان محافل خارجي روبرو شده بود. اين محافل و رسانه هاي وابسته به آنها، نظير راديو فردا، راديو آمريكا، بي بي سي و تلويزيون هاي ماهواره اي فارسي زبان لس آنجلس، آن بخش از ويژه نامه خاتون را كه در آن، حجاب چادر زير سؤال رفته است، مورد توجه و استقبال بيشتري قرار داده بودند.
برخي از اين رسانه ها با استناد به فراگيري حجاب چادر در جامعه اسلامي ايران، تاكيد داشتند مشايي و اطرافيان وي در جايگاهي نيستند كه مردم ايران به ديدگاه ها و نظرات آنها اهميتي بدهند ولي همين اندازه كه روزنامه دولتي ايران، با انتشار اين ويژه نامه فضاي مذهبي را به تنش كشيده، قابل تقدير است!
گفتني است حلقه انحرافي به وضوح مي داند و در جلسات خصوصي خود نيز بر اين نكته تأكيد ورزيده است. اميد و انتظاري ندارد كه اينگونه اقدامات هنجارشكنانه بتواند در تضعيف باورهاي اسلامي- انقلابي مردم ايران كمترين تأثيري داشته باشد، بلكه اهداف خود را از انتشار ويژه نامه هاي مزبور در سه محور زير تعريف كرده است.
1- اعلام حضور و موجوديت؛ اين جريان بر اين باور است كه از خود هيچ ويژگي برجسته اي براي ابراز وجود ندارد و تنها امتياز - بخوانيد امتياز بادآورده- خود را در پيوند با دولت و بهره مندي از رانت سياسي و اقتصادي دولت مي داند از اين روي وقتي مثلاً برخي از آموزه هاي اصيل اسلامي را زير سؤال مي برد، اين هنجارشكني از آنجا كه جريان انحرافي به دولت وابسته است مي تواند اعتراض شديد مردم را در پي داشته و از اين طريق به بلندگويي براي اعلام موجوديت جريان ياد شده تبديل شود.
2- ارسال اين پيام براي دشمنان بيروني كه جريان مورد اشاره با مباني و اصول جمهوري اسلامي فاصله و زاويه دارد. چرا كه جريان انحرافي پايان عمر خويش را در پايان دوره دولت دهم و كوتاه شدن دست هاي آلوده خود از رانت هاي سياسي و اقتصادي مي داند. بنابراين مي كوشد از هم اكنون خود را براي سرمايه گذاري دشمنان بيروني مناسب جلوه دهد! حمله به مراجع، زير سؤال بردن آموزه هاي اصيل اسلامي و انقلابي، سفرهاي مكرر به پايتخت هاي عربي و اروپايي با بهره گيري از جايگاه مثلاً مشاور ويژه و... در همين راستا قابل ارزيابي است.
3- تبديل شدن به يك قطب و محور براي حضور ساير جريانات ضد انقلاب؛ حلقه انحرافي با هزينه كردن مبالغ كلان از بيت المال براي جذب جريانات زاويه دار با نظام اسلامي چراغ سبز نشان مي دهد كه نمونه هاي آشكار فراواني از اين دست قابل آدرس دادن است.
همچنين انتخاب نام «نهرواني»ها يادآور شگرد معروف عمرسعد است كه صبح عاشورا با فرياد «اي سپاهيان خدا»! لشگر خود را به ميدان جنگ با امام حسين(ع) فرستاد!

 



تحريم ها به برنامه هسته اي ايران شتاب داده است (خبر ويژه)

يك نشريه آمريكايي تاكيد كرد تحريم اقتصادي عليه ايران شكست خورده و واشنگتن بدون تعامل با ايران با شكست هاي گسترده تري روبرو خواهد شد.
روزنامه هافينگتون پست با اشاره به فزوني گرفتن سرعت غني سازي اورانيوم در ايران نوشت: برنامه هسته اي ايران به دردسري براي آمريكا تبديل شده است. در حالي كه غني سازي در خاورميانه به درستي مايه نگراني است، آمريكا بايد اقدامات ديپلماتيك خود را متوقف ساخته و با اين حقيقت روبه رو شود كه ايران به سوي توانايي هسته اي گام برمي دارد. واشنگتن بايد اكنون با سران ايران به تعامل برسد. پرهيز از گفت وگو، تماشاي غني سازي فعاليت هاي اورانيوم ايران و تاسف خوردن به دليل شكست فشارهاي اقتصادي نمي تواند آن را متوقف سازد.
اين روزنامه معتقد است: توانايي هسته اي به معناي در اختيار داشتن سلاح هسته اي نيست. يك كشور توانمند از نظر هسته اي متخصصان فني و مواد لازم را براي ساخت تسليحات هسته اي در اختيار دارد كه اكنون 40 كشور در جهان به اين سطح از توانمندي ها رسيده اند.
در ادامه اين تحليل آمده است: تمام طيف هاي سياسي در ايران از برنامه هسته اي اين كشور حمايت كرده و به طور متناوب در سخنراني هاي خود از آن ياد مي كنند. ايران مي خواهد بازيگري مهم در صحنه منطقه باشد و از يك حمله نظامي دوري كند كه داشتن توانايي هسته اي اين امر را تضمين خواهد كرد. متاسفانه راهبردهايي كه دولت باراك اوباما، رئيس جمهوري آمريكا، مي خواهد با آنها ايران را تحت فشار قرار دهد، به اندازه كافي مفيد نبوده اند.
هافينگتون پست تصريح مي كند: در شرايطي كه چين و ژاپن همچنان به خريد نفت ايران و توسعه فعاليت هاي بازرگاني خود در آمريكاي لاتين علاقمند ند، اين كشور با فشارهاي اقتصادي آمريكا به گوشه اي رانده نمي شود. بانك جهاني در سال 2010 اقتصاد ايران را در رتبه هجدهمين اقتصاد جهان به لحاظ رشد و قدرت خريد قرار داد. در عين حال كه كنگره آمريكا براي اعمال تحريم هاي جديد عليه بانك مركزي ايران را بررسي مي كند، بزرگترين مشتريان نفت ايران بايد خود را ملزم به اين تحريم ها بدانند، تا اين دور از تحريم ها موثر افتد و تاثير واقعي خود را نشان دهد، اما اين امر هزينه هايي را براي اقتصاد آنها در بر خواهد داشت. تحريم هاي ضدايراني دولت باراك اوباما عليه ايران، تلاش براي پيشبرد پديده برنامه هسته اي را بيشتر كرده است.
روزنامه آمريكايي يادآور شد: دولت اوباما بايد به كارآمدي ناچيز تحريم ها پي ببرد و هدف خيالي توقف غني سازي از سوي ايران را بار ديگر مورد بازبيني قرار دهد. واشنگتن همچنين بايد راهبردهاي تشويقي بيشتري در مورد ايران به كار گيرد. گفت وگوهاي واقعي به معناي مهر تاييد بر همه فعاليت هاي ايران نيست. وقتي آخرين دور مذاكرات با ايران بدون نتيجه پايان يافت، دولت اوباما از خود انعطاف پذيري نشان نداد و رويكرد همه يا هيچ را برگزيد. اين روند كوته فكرانه و مخرب خواهد بود.

 



احتمال راه اندازي تلويزيون خصوصي در تاجيكستان از سوي حلقه انحرافي (خبر ويژه)

برخي منابع احتمال مي دهند يكي از دستور كارهاي مذاكرات مشايي در تاجيكستان راه اندازي يك شبكه خصوصي با نام «نوروز» باشد كه قرار است از مبدائي غير از ايران سياست هاي رسانه اي جريان انحرافي را پي گيري كند.
روساي جمهوري ايران، تاجيكستان و افغانستان در سال 2006 درباره تاسيس شبكه تلويزيوني فارسي زبانان موسوم به نوروز در شهر دوشنبه، توافق كردند ولي تاكنون به دلايل مختلف اين شبكه راه اندازي نشده اما احتمال مي رود كه به زودي اين اتفاق بيفتد.
شايد يكي از مهمترين دلايل عدم راه اندازي اين شبكه، نحوه عجيب تاسيس آن باشد كه بدون حضور رسمي رسانه ملي جمهوري اسلامي ايران و با حضور نمايندگان قوه مجريه در حال انجام است.
علي اصغر شعردوست سفير جمهوري اسلامي ايران در تاجيكستان و از دوستان نزديك اسفنديار رحيم مشايي، از جمله بانيان راه اندازي اين شبكه است كه سال گذشته نيز با انجام هماهنگي هاي مختلف، رييس دفتر رييس جمهور را براي رايزني درباره تاسيس اين شبكه به دوشنبه دعوت كرد.
مشايي در آن سفر اعلام كرد كه:«تمامي تجهيزات فني تلويزيون مشترك كشورهاي فارسي زبان در ايران آماده شده است و بزودي به تاجيكستان ارسال مي شود تا در زماني نزديك به راه افتد».
البته چند ماه بعد، شعردوست در يك نشست مطبوعاتي با خبرنگاران در شهر دوشنبه اعلام كرد تجهيزات لازم براي راه اندازي اين شبكه و نصب آنها در ساختمان تلويزيون شهر دوشنبه از آلمان خريداري شده است!
با بررسي اسناد راه اندازي اين تلويزيون نيز مشخص مي شود كه رياست طرف ايراني در اين تلويزيون برعهده شعردوست است و حتي چنانچه مدت ماموريت وي به عنوان سفير در تاجيكستان به پايان برسد، همچنان به عنوان مدير بخش خصوصي ايران، سمت مديريت طرف كشورمان را در اين تلويزيون خصوصي برعهده خواهد داشت.
با اين حال به نظر مي رسد علاقه ويژه برخي مسئولان دولتي به راه اندازي يك شبكه فارسي زبان بدون نظارت هاي موجود در داخل كشور، از جمله موضوعاتي است كه هنوز هم به طور جدي پيگيري مي شود و شايد اين موضوع را بتوان از مهمترين دلايل سفر مشايي به تاجيكستان دانست.
او مي دانست كه حضورش در اين سفر، پس از ماهها غيبت رسانه اي حتما مورد توجه ويژه قرار خواهد گرفت اما ترجيح داد برنامه هاي گذشته خود در اين حوزه را همچنان فعالانه پيگيري كند.
شايد بتوان مجوزهاي اخير وزارت ارشاد به چند شبكه ماهواره اي فارسي زبان را نيز مقدمه اي براي حضور فعال تر شبكه هاي اينچنيني در داخل كشور دانست كه «نوروز» هم از آن جمله خواهد بود.

 



اسامي منابع آمريكا در ايران لو رفت (خبر ويژه)

در اسناد جديدي كه بر اثر لو رفتن پسورد ويكي ليكس منتشر شده، اسامي منابعي كه ديپلمات هاي آمريكايي مدعي اند از آنها در ايران اطلاعات دريافت مي كردند لو رفته است.
پس از لو رفتن پسورد -Password- فايل رمز شده ويكي ليكس و انتشار يكباره تمامي 250000 سند، علاوه بر مشخص شدن نام هاي منابع اطلاعات معمولي مراجع ديپلماتيك آمريكا، نام هاي حساسي كه بعد از ذكر نام آنها عبارت Protect يا Strictly Protect آمده و ارسال كننده سند در مقر ديپلماتيك آمريكا خواستار اعمال تدابير حفاظتي بيشتر در حفظ اين نام ها شده، نيز لو رفت.
بنابراين گزارش كه پايگاه اينترنتي «الف»، آن را منتشر كرده، بررسي چند صد سند از ده ها هزار سند ويكي ليكس تاكنون نشان مي دهد، افراد زير در فهرست نام هاي Protect و Strictly Protect قرار دارند. تاريخ بسياري از اين اسناد مربوط به 2008 و قبل از آن مي باشد كه نشان مي دهد بسياري از افرادي كه هم اكنون در غرب عليه ايران فعاليت مي كنند از مدت ها قبل مورد توجه آمريكايي ها بوده اند. برخي از اين افراد منبع بوده و برخي ديگر اطلاعات خود را هنگام خروج از ايران به مامورين ديپلماتيك آمريكا منتقل كرده اند. برخي از اسامي عبارتند از:
¤ هاشم آغاجري ¤ عبدالله مومني ¤ م...م...ل..
¤ عليرضا رجايي ¤ شيرين عبادي ¤ امير ب../ دفتر سازمان ملل
¤ محمد موسوي خوئيني ¤ محسن سازگارا ¤ روبرتو آربيتريو (مقيم تهران)
¤ ابراهيم يزدي ¤ علي ن..
¤ يكي از اساتيد اقتصاد دانشگاه آمريكايي شارجه كه فارغ التحصيل يكي از 8 دانشگاه آي - وي ليگ آمريكاست. ¤ هادي ...
و بسياري اسامي ديگربررسي اسناد، حاوي نكات جالب ديگري است:
- اظهارات يكي از مديران سابق سازمان ف....به عنوان منبع دروني در مورد اختلافات به وجود آمده بر سر مشايي در اين اسناد ديده مي شود.
- ديپلمات هاي آمريكايي هنوز نمي دانند كه مسعود رجوي مرده است يا در مخفيگاه زندگي مي كند.
- تنفر عمومي مردم ايران از گروهك منافقين براي ديپلمات هاي آمريكايي محرز بوده و در بسياري از اسناد اين مسئله ديده مي شود.
- تمامي افرادي كه مدعي تقلب در انتخابات شده اند و اين مسئله را به آمريكايي ها انتقال داده اند از منابع (روزنامه نگار، فعال سياسي، نماينده مجلس و ...) نزديك به اشخاص يا ستادهاي احزاب درگير در اعتراضات و مدعي تقلب بوده اند.
- منبعي كه مدعي درگيري بين فرمانده سپاه و رئيس جمهور شده بود، از فعالين حزب توده و ماركسيست ذكر شده است. از آنجايي كه اولين بار سايت نزديك به حزب منحله توده اين شايعه را تقريباً مقارن تاريخي كه سند ارسال شده است، منتشر كرده بود، مي توان حدس زد كه منبع هر دو شايعه يك نفر است.
- فردي به اسم دكتر فرشيد توف...كه از مديران سابق هلال احمر بوده است (وي از ايران خارج شده است ) در گفت وگو با ماموران آمريكايي مدعي شده كه از آمبولانس هاي هلال احمر در لبنان و .... استفاده نظامي مي شود.
- يكي از اعضاي ف.ع.پ مدعي برخي اطلاعات بيمارستاني شده است.
- هاشم آغاجري، عبدالله مومني و .... طي سفري كه به آمريكا داشته اند (2006) با مسئول آمريكايي در دوبي صحبت كرده اند. آغاجري فشار غرب را از عوامل لغو حكم اعدام وي دانسته است.
- يكي از اقتصاددانان بانك مركزي كه در دوران خاتمي از مديران آن سازمان بوده و به گفته خودش استاد خرد پيشرفته وي ... بوده، اظهار داشته:1- پنج مرد برتر بيزنس در ايران عبارتند از: رف...، رف...، رف...، رف...، رف...، 2- نصف هفته با اينترنت پرسرعت به جاي كار مشغول گيم بوده اند 3- مشاوران ... نادان هستند و ...- يكي از اساتيد دانشگاه كه نماينده مجلس بوده است، به ماموران آمريكايي گفته كه تنها راه تغيير در ايران حمله نظامي است و اين تصور كه گفته مي شود حمله نظامي ايران را متحد مي كند و مردم واكنش نشان خواهند داد غلط است.
- عليرضا نوري زاده به طور مكرر و در موارد متعدد با مركز جاسوسي آمريكا در لندن در ارتباط بوده است.
- يكي از مرتبطين دفتر مطالعات سياسي و بين الملل وزارت خارجه كه به دستور م م قرار بوده كنفرانس هولوكاست برگزار كند، به مامورين آمريكايي گفته كه رامين جهانبگلو براي اينكه خودش از زندان بيرون برود به خيلي افراد از جمله وي دروغ بسته است. وي در گفت وگو با آمريكايي ها اظهار داشته كه توجه ايران به مركز جمع آوري اطلاعات دوبي نشانه موفقيت اين مركز است!
- به گفته يك فعال تجاري در دوبي، ...اخيرا - 2007 - ساختمان و ملك به ارزش ...از طريق ...خريداري كرده است. مكان ساختمان ها نزديك فستيوال سيتي دوبي در يك مركز خريد و تفريح است.- يكي از محققان ...آمار ايدز و مسايل و دلايل آن را به آمريكايي ها منتقل مي كرده است.
¤ يكي از نماينده هاي اصلاح طلب به آمريكايي ها گفته كه اگر يك قطعنامه ديگر تصويب شود ما وزير خارجه را استيضاح خواهيم كرد. اين نماينده همچنين گفته كه تلويزيون صداي آمريكا خوب عمل نمي كند و بايد حرفه اي تر عمل كند.
¤ روبرتو آربيتريو، مدير اداره مبارزه با مواد مخدر و جرايم سازمان ملل در تهران، اطلاعات خود را به آمريكايي ها منتقل مي كرده است، از جمله مثلا مدعي شده كه كنار رفتن فداحسين مالكي (دبير سابق ستاد مبارزه با مواد مخدر) نشان مي دهد كه احمدي نژاد بر مجمع تشخيص غلبه كرده است!
در بررسي اسناد ويكي ليكس بايد توجه داشت كه اين اسناد ملغمه اي از اخبار و شايعات درست و نادرست است كه توسط مخالفان و معاندان ايران به آمريكايي ها منتقل مي شده است.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14