(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 شهریور 1390- شماره 20016

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
پژاك درخواست آتش بس كرد سپاه: نمي پذيريم
سي ان ان: آمريكا با قدرت گرفتن ايران ، منطقه را ترك مي كند
وزير كشور: انفجار بمب صوتي سنندج در دست بررسي است
وزير دفاع: ايران كاوشگر 5 را به فضا پرتاب مي كند
ششمين نشست جبهه متحد اصولگرايان برگزار شد
تدابير دولت براي جلوگيري از خشك شدن درياچه اروميه
ارسال محموله هاي نهم و دهم ايران به سومالي
رئيس شوراهاي حل اختلاف كشور: دستگاه قضايي از برخي اتفاقات شهرستان ها بي اطلاع است
رئيس سازمان ثبت احوال كشور: پايگاه جمعيتي كشور امسال راه اندازي مي شود
طلب 950 ميليارد توماني تامين اجتماعي از ادارات
تكذيب دو خبر از سوي وزير اقتصاد
از آذر ماه اجرايي مي شود ممانعت از ورود كالاهاي بي كيفيت چيني به ايران
احمدي نژاد در پيامي به كنگره علمي شهيد باهنر: انديشه هاي شهيد باهنرالگويي درخشان براي جوانان است
دانشمند شيمي كشور: ايران 46 محقق برجسته شيمي در سطح جهان دارد
تشكيل كارگروه سايبري براي مبارزه با جرائم
اخبار ادبي و هنري



پژاك درخواست آتش بس كرد سپاه: نمي پذيريم

به دنبال عمليات مقتدرانه سپاه، گروهك تروريستي پژاك با صدور اطلاعيه اي در سايت رسمي خود، درخواست آتش بس كرد ولي سپاه اين درخواست را رد كرد.
همان گونه كه كارشناسان مسائل منطقه اي پيش بيني مي كردند گروهك تروريستي پژاك يكشنبه شب با صدور اطلاعيه و انتشار آن در رسانه هاي خود، اعلام آتش بس نمود.
گروهك تروريستي پژاك در سايت رسمي خود با انتشار مطلبي با عنوان «به افكار عمومي» از مشي مسلحانه خود انتقاد نموده و با ارائه توضيحاتي از جمله لزوم تحركات دموكراتيك اعلام آتش بس نمود.
اين آتش بس در حالي است كه نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي پس از وقفه يك ماهه ماه مبارك رمضان و آتش بسي كه در منطقه برقرار كرده بود، به پژاك فرصت داد تا بين گزينه هاي نابودي كامل و آتش بس دائم انتخاب نمايد. اما پس از پايان ماه مبارك، اين گروهك مشي تروريستي خود را ادامه داد كه با واكنش قوي و به موقع سپاه پاسداران انقلاب اسلامي مواجه شد و اينك چاره اي جز تسليم نيافته است.
آتش بس با پژاك
هيچ مفهومي ندارد
در عين حال سرهنگ حميد احمدي سخنگوي سپاه در عمليات شمالغرب كشور در مقابله با گروهك تروريستي پژاك، با اشاره به درخواست آتش بس از سوي اين گروهك تروريستي، گفت: بر اثر آتش سنگين سپاه بر روي اين گروهك تروريستي، آنها درخواست آتش بس كرده اند اما تاكنون تصميمي از سوي ايران در اين خصوص گرفته نشده است.
سخنگوي سپاه در عمليات شمالغرب كشور افزود: اعلام آتش بس با گروهك تروريستي پژاك مفهومي ندارد و خواسته ما اين است كه آنها ابتدا مرزهاي ما را ترك كنند تا بعداً اگر صحبتي لازم است، صورت بگيرد.
وي با اشاره به بيانيه منتشر شده از سوي اين گروهك مبني بر درخواست آتش بس اظهار داشت: اين بيانيه به هيچ وجه كامل و واضح نيست البته حكومت اقليم كردستان اعلام كرده است كه آنها امروز طي كنفرانس مطبوعاتي اعلام مي كنند كه نيروهايشان را از ايران خارج خواهند كرد كه در اين صورت شايد پاسخي به آنها داده شود و راه صحبت باز شود اما تاكنون سپاه به هيچ وجه به اين درخواست آنها پاسخ نداده است.
احمدي در خصوص ميزان تلفات گروهك تروريستي پژاك هم به فارس گفت: ميزان تلفات پژاك بسيار سنگين بوده ولي از آنجايي كه توپخانه هاي ما عقبه آنها را هدف قرار داده، اجساد آنها در دست ما نيست كه دقيقاً اين ميزان را اعلام كنيم منتهي براساس گزارشات رسيده، آنها تا ظهر روز گذشته بيش از 40 مجروح و 30 كشته داشته اند اما آنچه كه مسلم است تلفات گروهك تروريستي قطعاً بيشتر از اين تعداد است.
همچنين در اين راستا عبدالله اكريي مدير كل نظارت بر روابط اربيل- تهران هم در گفت وگو با خبرنگاران گفت: علي اكبر صالحي در جريان سفر هيئتي از كردستان عراق به رياست نيچروان بارزاني، رئيس اقليم به ايران تمايلش را براي سفر به اقليم اعلام كرد و براي فراهم كردن مقدمات اين سفر هم با وزارت خارجه عراق تماس گرفته است.
به گزارش روزنامه الحيات چاپ لندن، قرار است صالحي در اين سفر كه به زودي انجام خواهد شد مسئله شورشيان پژاك را مورد بررسي قرار دهد.

 



سي ان ان: آمريكا با قدرت گرفتن ايران ، منطقه را ترك مي كند

شبكه خبري سي ان ان در گزارشي كه به مناسبت گذشت يك دهه از حادثه 11 سپتامبر پخش كرد، ايران را «برنده بزرگ» راهبرد آمريكا پس از 11 سپتامبر خواند.
رضا سياح، در اين گزارش كه روز دوشنبه 14 شهريور 1390 (5 سپتامبر 2011) پخش شد، گفت: «حملات يازده سپتامبر به آن چيزي منجر شد كه دولت جورج بوش آن را جنگ عليه تروريسم ناميد. اين حملات در نهايت به جنگ آمريكا عليه افغانستان و عراق منجر شد. اما اكنون 10 سال بعد از حملات يازده سپتامبر سئوالات زيادي در خصوص دستاوردهاي سياست خارجي آمريكا بعد از آن حملات مطرح است».
وي ادامه داد: «برخي تحليلگران معتقدند راهبرد آمريكا بعد از حملات 11 سپتامبر باعث شد يك كشور بزرگترين برنده تحولات بعد از آن حملات باشد. اين كشور دشمن قديم آمريكا يعني جمهوري اسلامي ايران است».
رضا اصلان كه سي ان ان وي را كارشناس مسائل خاورميانه معرفي كرد به اين شبكه گفت: «من فكر مي كنم هيچ تريدي وجود ندارد كه ايران بيشترين نفع را از آن چه كه جنگ عليه تروريسم ناميده شده است كسب كرده است».
كريم سجادپور، ديگر كارشناس امور خاورميانه هم در مصاحبه با سي ان ان گفت: «اقدامات ما و برخي گام هاي اشتباه ما بعد از حملات يازده سپتامبر در واقع به تقويت موقعيت ايران در جهان منجر شد».
خبرنگار سي ان ان گفت: «كارشناساني مانند رضا اصلان و كريم سجادپور معتقدند جنگ آمريكا عليه افغانستان و عراق به سرنگوني رژيم هاي طالبان و صدام در اين كشورها منجر شد. اين رژيم ها از جمله دشمنان خطرناك ايران بودند».
كريم سجادپور در ادامه گفت: «قبل از حملات يازده سپتامبر دوهزار و يك رژيم هاي طالبان در افغانستان و صدام در عراق حاكم بودند. اين رژيم ها مخالف نفوذ ايران در منطقه بودند و دشمنان حكومت ايران محسوب مي شدند».
رضا اصلان هم گفت: «نه تنها دو دشمن ايران از ميان برداشته شدند بلكه اكنون واقعيت اين است كه ايران در دو كشور عراق و افغانستان نفوذ بسيار گسترده اي دارد. امروز ايران روابط اقتصادي خود را با عراق و افغانستان تقويت مي كند و صدها ميليارد دلار در بخش هاي تجاري و ساختمان سازي اين كشورها هزينه كرده است. در حالي كه واشنگتن برنامه خود را براي كاهش نيرو در افغانستان شروع كرده است تهران روابط سياسي خود را با كابل تقويت مي كند. جمهوري اسلامي ايران پيش از اين حمايت هاي خود را از حكومت تحت رهبري شيعيان در عراق هم شروع كرده است».
كريم سجادپور، گفت: «من فكر مي كنم مقامات آمريكايي پيش بيني نمي كردند كه با سرنگوني صدام در عراق و واگذاري حكومت اين كشور به اكثريت شيعيان، راه را براي نفوذ گسترده ايران بر بخش قابل توجهي از مردم عراق هموار مي كنند».
وي ادامه داد: «10 سال بعد از حملات يازده سپتامبر 2001 ايران به بازيگر مهم اما نه چندان شناخته شده و قابل ارزيابي در ثبات منطقه تبديل شده است. تحليلگران معتقدند واشنگتن ديگر نمي تواند اين بازيگر مهم و تا حدي ناشناخته را براحتي انكار كند».

 



وزير كشور: انفجار بمب صوتي سنندج در دست بررسي است

مصطفي محمدنجار تصريح كرد كه انفجار بمب صوتي در سنندج درحال بررسي است و اطلاعات كامل درباره آن بعد از بررسي نهايي اعلام مي شود.
وزير كشور شامگاه يكشنبه در پايان جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: جزئيات بيشتر درباره علل وقوع اين انفجار، نيازمند بررسي هاي بيشتر است از اين رو بعد از بررسي نهايي، اطلاع رساني خواهد شد.
به گزارش ايرنا، يك بمب صوتي شنبه شب در باجه تلفن عمومي واقع در ميدان لشگر شهر سنندج منفجر شد. به گفته مقام هاي استاني، انفجار اين بمب هيچ گونه خسارتي نداشته است.
رشد قابل توجه در ايجاد حريم امنيتي مرزها
وزير كشور اعلام كرد كه مجموعه اقدامات عمراني، انسدادي، تجهيزاتي و كنترل هاي اطلاعاتي براي ايجاد حريم امنيتي مرزهاي كشور در دوره اخير بيش از 1200 درصد رشد داشته است.
مصطفي محمد نجار در گفت وگو با ايسنا، همچنين درباره اقدامات وزارت كشور در حوزه هماهنگي امور عمراني و توسعه حمل و نقل عمومي در سال جاري گفت: در حوزه هماهنگي امور عمراني كشور، يكي از فعال ترين دوره ها را پشت سر گذاشته ايم. بعنوان مثال در امر توسعه حمل ونقل عمومي در شهرهاي مختلف كشور، رشد 5 برابري واگذاري اتوبوس با واگذاري يارانه اي بيش از 15 هزار دستگاه و توسعه ناوگان ميني بوسراني با اختصاص بيش از 7000 دستگاه و تامين مبلغ 4 ميليارد فاينانس براي توسعه قطار شهري شهرهاي كشور و رشد 5 برابري اعتبارات آن را شاهد بوده ايم. همچنين بيش از 2330 ميليارد ريال بابت بليط مترو و اتوبوس، يارانه پرداخت كرده ايم. علاوه بر اين ها در مجموع در كشور بيش از پنج هزار و پانصد ميليارد ريال به توسعه حمل ونقل عمومي كمك شده است.
وزير كشور گفت: در ساير بخش هاي مرتبط با مسائل مختلف عمراني شهرستان ها، فقط در سال 89 بيش از 22 هزار ميليارد ريال كمك دولت به شهرداري ها بوده است و در سال 90 هم، اين ميزان ان شاءالله رشد قابل توجهي خواهد داشت. فكر مي كنم در هيچ دوره مشابهي اين ميزان سرمايه گذاري را در اين بخش نداشته ايم.

 



وزير دفاع: ايران كاوشگر 5 را به فضا پرتاب مي كند

وزير دفاع و پشتباني نيروهاي مسلح از پرتاب كاوشگر 5 درآينده نزديك خبر داد.
سردار احمد وحيدي با بيان اين كه «90 درصد از توليدات وزارت دفاع بومي شده است» افزود: در 3 سال اخير محققان اين وزارتخانه موفق شده اند 400 نوع ماده مورد نياز ساخت تجيهزات دفاعي را در داخل كشور توليد و بومي كنند.
وي گفت: اين نشان دهنده توانمندي جوانان ايراني براي رسيدن به خودكفايي كشور و تضعيف تحريم ها است.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح با اشاره به رونمايي از دستاوردهاي صنعت دفاعي كشور گفت: بزودي دوربين هاي برد بلند اپتيكي كه قادر به پوشش فواصل چند صد كيلومتري هستند رونمايي مي شود.
وحيدي از پرتاب كاوشگر 5 در آينده نزديك خبر داد و افزود: هر سال وزارت دفاع بين 150 تا 200 طرح تحقيقاتي جديد را تكميل و معرفي مي كند.
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح درباره طرح هاي تحقيقاتي ديگر اين وزارت خانه نيز گفت: طرح هايي در حوزه هاي پدافند هوايي، زيردريايي هاي سنگين تر از زيردريايي هاي فعلي، موشك هاي بالستيك و كروز جديد را در دستور كار داريم.
وحيدي افزود: همچنين در حوزه هوايي نيز چند طرح در دستور كار اين وزارت خانه است كه اميدواريم تا پايان امسال يا سال آينده به نتيجه برسد.
وي همچنين گفت: هواپيماهاي گشت دريايي در اين وزارتخانه در حال توليد است و در آينده نزديك رونمايي مي شود.
رونمايي از 4 پروژه در حوزه جغرافيايي و نقشه برداري
با حضور وزير دفاع همچنين 4 پروژه مهم در حوزه جغرافيايي و نقشه برداري مورد بهره برداري قرار گرفت.
سردار وحيدي در مراسم بهره برداري، افتتاح و رونمايي از پروژه هاي مذكور طي سخناني با اشاره به اهميت نقش دانش جغرافيايي و نقشه برداري تأكيد كرد: هيچ مسأله اي جهاني نيست كه با نگاه عميق به موضوع ژئوپوليتيك و جغرافياي سياسي رقم نخورد.
وزير دفاع با بيان اين كه سازمان جغرافيايي وزارت دفاع يك سازمان راهبردي است، تصريح كرد: اين سازمان بايد اين تفكر راهبردي را نه فقط در نيروهاي مسلح، بلكه در همه بخش هاي كشور در حوزه قانونگذاري و اجرايي نهادينه كند.
وحيدي در تشريح پروژه هايي كه امروز مورد بهره برداري قرار گرفت، گفت: نخستين سامانه دريافت تصاوير ماهواره هواشناسي دفاعي امكان دريافت و تجزيه و تحليل كليه اطلاعات عناصر آب و هوايي به صورت ساعتي، روزانه، هفتگي، ماهانه و فصلي را براي نيروهاي مسلح جهت انجام مأموريت هاي محوله فراهم مي كند. بي ترديد اين سامانه در روزآمدسازي اطلاعات نيروهاي مسلح تأثير بسزايي دارد و نياز نيروهاي مسلح را در همه ابعاد اقليمي در حد مطلوب تأمين مي كند.
وزير دفاع همچنين در خصوص مجموعه نرم افزاري تحديد حدود مرزها اظهار داشت: امروزه بسياري از اختلافات و تنش هايي كه ميان يك كشور با كشورهاي همسايه اش رخ مي دهد؛ ناشي از عدم تعيين دقيق خطوط مرزي است، اين مجموعه نرم افزاري با دفت بسيار بالا در تحديد و تعيين خطوط مرزي كارآيي دارد و مي تواند با استفاده از تصاوير هوايي مناطق مرزي، اقدام به طراحي اندكس پروازي نموده و سپس با بهره گيري از شيوه جديد طراحي، نقاط كنترلي و عمليات زميني ژئودزي به روش استاتيك GPS و پردازش نقاط كنترل عكسي و مثلث بندي هوايي مختصات علايم مرزي را به صورت سه بعدي بر روي رايانه مشخص كرده تا عوامل ميداني به راحتي به نقاط و علايم مرزي مورد نظر با دقت سانتي متر دسترسي پيدا كنند.
وزير دفاع؛ بروزرساني و اصلاح مختصات علايم مرزي و جانمايي محل اصلي علايم، سرعت عمل در اجرا، رفع نواقص فني موجود در اسناد و مدارك پروتكل هاي مرزي، فراهم كردن زمينه همكاري دوجانبه با كشورهاي همسايه در زمينه هاي كارشناسي فني و سطوح عالي بدون مباحث اختلافي و اتخاذ روش دقيق و ابتكاري براي ايجاد اعتماد در كشورهاي همسايه را از دستاوردهاي مهم اين مجموعه نرم افزاري برشمرد.
وحيدي در خصوص نخستين مركز آموزشي و توجيه (سينماي) سه بعدي كشور نيز گفت: با توجه به اهميت فضاي ماوراء جو از آن به عنوان بعد چهارم قدرت ياد مي شود و نظر به اينكه كشورهاي داراي اين فناوري به سرعت سعي در حضور فعال در آن را دارند و معتقدند كه حضور در فضاي ماوراء جو، موجب افزايش قدرت كشورشان در بستر جغرافيا خواهد شد به همين دليل نسبت به توسعه علوم فضايي در كشور خويش نهايت كوشش را به عمل مي آورند.
وي افزود: جمهوري اسلامي ايران نيز توانسته است با مرزشكني در بسياري از علوم، حضور مناسبي در فضاي ماوراء جو داشته باشد و با تلاش دانشمندان كشور و با بكارگيري ايستگاههاي پرتاب، ماهواره برها، ماهواره، ايستگاههاي دريافت و كنترل، در حال حاضر يكي از بازيگران موثر در فضاي ماوراء جو باشد.
وحيدي اظهار داشت: در اين زمينه سازمان جغرافيايي وزارت دفاع به منظور بهره برداري هرچه سريعتر از فضا اقدام به فراهم كردن زمينه آموزش فراگير براي دانش آموزان و دانشجويان در امور فضايي كرده است و از آنجا كه مباحث فضايي از پيچيدگي خاصي برخوردار است كه به صورت تئوري و يا در صفحه هاي دو بعدي نمي توان به آموزش آنان پرداخت، آموزش علوم فضايي به صورت سه بعدي را مورد توجه قرار داده است كه با راه اندازي اين مركز آموزشي و توجيهي دانش پژوهان مي توانند به راحتي مباحث آن را درك و فضا را شبيه سازي نمايند.
وي تصريح كرد: فناوري به كار رفته در اين مركز آموزش سه بعدي از پيشرفته ترين فناوري ها در سطح جهان مي باشد.
وزير دفاع در تشريح اطلس جنگل ها نيز گفت: در راستاي شناسايي ظرفيت هاي محيطي و با هدف كمك به طرح هاي توسعه پايدار ملي، آمايش سرزميني و طرح هاي دفاعي با اتكاء و بهره گيري از فنون جديد طراحي نقشه، اطلاعات مكان مرجع، تصاوير ماهواره اي و اسناد توصيفي اطلس جنگل ها در قالب 400 صفحه، 230 صفحه اطلاعات توصيفي و 170صفحه نقشه مصنوعي در مقياس هاي مورد نظر در قطع A3 مشتمل بر 4 بخش و 12فصل تهيه گرديد.

 



ششمين نشست جبهه متحد اصولگرايان برگزار شد

ششمين نشست جبهه متحد اصولگرايان با حضور اكثريت اعضا برگزار شد.
ششمين نشست كميته 7+8 عصر يكشنبه گذشته با حضور اكثريت اعضا برگزار شد.
به گزارش فارس، در اين جلسه اعضاي جبهه متحد اصولگرايان ضمن بررسي موارد آئين نامه اي كميته 7+8، بر وحدت حداكثري اصولگرايان در انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي تاكيد كردند.
در همين حال، آيت الله محمدرضا مهدوي كني در گفت وگويي نسبت به راهبرد دشمن در انتخابات براي ايجاد درگيري ميان مسئولان هشدار داد.
دبيركل جامعه روحانيت مبارز در گفت وگو با «مهر» در خصوص مهم ترين سناريوهاي دشمنان براي انتخابات مجلس نهم گفت: دشمنان و ايادي استكبار به دنبال اين هستند تا در ميان «مسئولان» كشورمان اختلاف و درگيري ايجاد كنند تا بتوانند به نحو احسن از آن سوءاستفاده كنند.
وي افزود: توصيه من به برادران انقلابي و اصولگرا اين است كه ائتلاف با يكديگر را حفظ كنند. من از اين امر به وحدت تعبير نمي كنم بلكه معتقدم اصولگرايان بايد با يكديگر ائتلاف كنند.
رئيس مجلس خبرگان ادامه داد: اگر اين موضوع در عمل اتفاق بيفتد دشمنان راه به جايي نخواهند برد.

 



تدابير دولت براي جلوگيري از خشك شدن درياچه اروميه

به گزارش فارس، محمدرضا رحيمي معاون اول رئيس جمهور ديروز در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالي در خصوص تدابير دولت براي جلوگيري از خشك شدن آب درياچه اروميه، گفت: ما براي برداشت از منابع ديگر و تزريق آن به درياچه اروميه جلسات متعددي را برگزار كرديم.
وي با تشريح اقدامات انجام گرفته در اين زمينه تصريح كرد: اين موضوع همواره در تصميم گيري هاي دولت لحاظ شده بويژه آنكه امسال دو جلسه با استانداران آذربايجان غربي و شرقي كشور با حضور وزير نيرو برگزار شده است.
معاون اول رئيس جمهور افزود: در اين جلسات مطرح شد كه از حق آبي كه از ارس داريم، برداشت كنيم و آن را به دشت هاي كشاورزي آذربايجان غربي و شرقي انتقال دهيم و مازاد آن را حداقل در طول 6 ماه از سال به درياچه اروميه منتقل كنيم.
رحيمي تاكيد كرد كه بايد همه براي جلوگيري از آسيب احتمالي درياچه اروميه همت خود را به كار گيرند.
انتقال آب از رودخانه هاي
زاب و ارس براي رفع مشكل درياچه اروميه
معاون پارلماني رئيس جمهور از اعتبار 25 ميليارد توماني در بودجه سال جاري كشور براي اجراي پروژه انتقال آب به درياچه اروميه خبر داد.
محمدرضا ميرتاج الديني با اشاره به بررسي طرح هاي پيشنهادي نمايندگان مجلس در جلسه اخير هيئت دولت گفت: انتقال آب از سرچشمه هاي رودخانه زاب و رودخانه ارس از جمله مواردي است كه براي رفع مشكل درياچه اروميه در نظر گرفته شده است.
وي كه در پايان جلسه هيئت دولت در جمع خبرنگاران سخن مي گفت افزود كه تلاش مي شود تا طي سه سال آينده طرح انتقال آب از رودخانه هاي زاب و ارس به درياچه اروميه به نتيجه برسد.
به گفته معاون پارلماني رئيس جمهور انتقال آب رودخانه ارس به درياچه اروميه با هدف چند منظوره در نظر گرفته شده است بدين نحو كه در 6 ماه نخست در دشت هاي 2 استان آذربايجان شرقي و غربي از اين آب براي بخش كشاورزي استفاده شود و در 6 ماه ديگر سال نيز به منظور انتقال به درياچه اروميه مورد استفاده قرار گيرد.
ميرتاج الديني به اعتبار 25 ميليارد توماني در بودجه سال جاري براي اجراي پروژه انتقال آب به درياچه اروميه اشاره كرد و گفت: انتقال آب از سرچشمه رودخانه هاي زاب به درياچه اروميه از طريق تونل 40 كيلومتري كه اكنون توسط قرارگاه خاتم الانبياء(ص) در حال اجراست از ديگر برنامه هاي دولت براي رفع مشكل درياچه اروميه است.
معاون پارلماني رئيس جمهور همچنين به اعتبار يك ميليارد دلاري كه در بودجه امسال براي شرايط بحراني از جمله احياي درياچه ها و تالاب ها در سراسر كشور گنجانده شده بود اشاره كرد و گفت: به دليل برداشت اشتباه نمايندگان مجلس از اين كه اعتبار فقط براي احياي درياچه و تالاب هاي خاصي از جمله درياچه اروميه در نظر گرفته شده است تصويب نشد و به كميسيون مربوطه ارجاع شد.
وي افزود: اين بودجه يك ميليارد دلاري قرار است براي احياي كل درياچه ها و تالاب هاي كشور و همچنين شرايط بحراني مورد استفاده قرار گيرد از اين رو نمايندگان به اشتباه خود پي بردند.
وي خاطرنشان كرد كه با تصويب اين بودجه، مبلغ خوبي از اين اعتبار يك ميليارد دلاري براي اجراي درياچه اروميه اختصاص خواهد يافت.
گفتني است، در پي مشكل درياچه اروميه، اپوزيسيون و محافل ضدانقلاب كوشيدند با سياسي كردن موضوع، آن را به نفع خود بهره برداري كنند.
از جمله مريم رجوي همسر سركرده گروهك تروريستي منافقين در اقدامي مضحك، بيانيه اي براي خشك شدن درياچه اروميه منتشر كرد!
از سوي ديگر؛ علي اكبر آقايي نماينده مردم سلماس در مجلس شوراي اسلامي، سياسي كردن موضوع درياچه اروميه را خيانت به مردم آذربايجان دانست.
وي كه با فارس گفت وگو كرده است تاكيد كرد: اين شيوه هميشگي ضدانقلاب و معاندان نظام است كه از مسايل داخلي و ملي كشور به نفع خود بهره برداري كرده و سعي دارند از اين مسايل براي ايجاد بحران و چالش در كشور سوءاستفاده كنند.

 



ارسال محموله هاي نهم و دهم ايران به سومالي

محموله هاي بشردوستانه نهم و دهم جمعيت هلال احمر كشورمان براي مردم قحطي زده سومالي ارسال مي شود.
اين محموله ها كه شامل شيرخشك، حبوبات، پتو، موكت و دارو (آنتي بيوتيك و مولتي ويتامين) است طي دو روز آينده به سومالي ارسال خواهد شد.
آمادگي دومين تيم درماني هلال احمر
براي اعزام
معاون بهداشت، درمان و توانبخشي جمعيت هلال احمر گفت: دومين تيم بهداشتي و درماني جمعيت هلال احمر ايران براي اعزام به سومالي آماده شده است.
به گفته غلامرضا شاهرضايي نخستين تيم درماني جمعيت هلال احمر چندي قبل به عنوان تيم راه انداز قسمت هاي بهداشتي و درماني به موگاديشو اعزام شدند و در اين راستا تيم دوم بهداشتي و درماني جمعيت براي اعزام به موگاديشو نيز آماده شده است.
گفتني است در صورت مهيا شدن شرايط پروازي به موگاديشو تيم دوم بهداشتي و درماني هلال احمر متشكل از 6 پزشك و پرستار براي ارائه خدمات درماني اعزام مي شوند.

 



رئيس شوراهاي حل اختلاف كشور: دستگاه قضايي از برخي اتفاقات شهرستان ها بي اطلاع است

كرمانشاه- خبرنگاركيهان:
از بدو تاسيس شوراهاي حل اختلاف كشور تاكنون چهار ميليون و400 هزار پرونده در شوراهاي كشور مختومه شده است.
رئيس شوراهاي حل اختلاف كشور در كرمانشاه اظهار داشت: از اين تعداد 180هزار پرونده مورد اعتراض و مابقي به سازش منجر شده است.
حجت الاسلام احمدي ميانجي گفت: طبق بررسي به عمل آمده، حدود 60درصد از پرونده هاي دادگاه هاي بدوي مورد اعتراض طرفين دعوي قرار گرفته و اين در حالي است كه در شوراهاي حل اختلاف، پرونده هاي مورد اعتراض پنج يا شش درصد بوده كه اين نشان از موفقيت شوراهاي حل اختلاف كشور را دارد.
وي در بخشي از سخنانش تعداد اعضاي شوراهاي حل اختلاف كشور را 52 هزار نفر اعلام كرد و گفت: برنامه اي در دستور كار داريم كه علاوه بر افزايش پاداش اعضاي شوراهاي حل اختلاف، 25 هزار نفر از اعضايي كه از خدمات درماني محروم هستند را تحت پوشش بيمه تامين اجتماعي قرار دهيم.
رئيس شوراهاي حل اختلاف كشور در ادامه به نقش و جايگاه شوراهاي حل اختلاف در دستگاه قضا پرداخت و گفت: عملكرد اعضاي شوراهاي حل اختلاف مورد توجه رئيس قوه قضاييه قرار گرفته است.
وي تصريح كرد: دستگاه قضايي از يك سري وقايعي كه در استان ها رخ مي دهد بي اطلاع است لذا شوراهاي حل اختلاف مي توانند بهترين منبع معتبر اطلاعاتي دستگاه قضايي باشند تا به محض اتفاق خاص در فضاي استان ها دستگاه قضايي را از اين امر مطلع كنند.

 



رئيس سازمان ثبت احوال كشور: پايگاه جمعيتي كشور امسال راه اندازي مي شود

معاون وزير كشور گفت: پايگاه جمعيتي كشور تا پايان سال جاري براي ثبت اطلاعات خانوار راه اندازي مي شود.
مهندس «محمد ناظمي اردكاني» يكشنبه در جلسه شوراي هماهنگي ثبت وقايع حياتي استان همدان افزود: هدف كلان سازمان ثبت احوال كشور ايجاد پايگاه شناسايي ايرانيان است كه مقدمات اين كار انجام شده است.
به گزارش ايرنا، وي اظهار داشت: با توجه به توسعه فناوري در ثبت احوال مي توان اطلاعات نسبي و سببي خانوار را تا دو نسل داشته باشيم و اين كار براي اولين بار در كشور انجام مي شود.

 



مديرعامل سازمان تامين اجتماعي خبر داد
طلب 950 ميليارد توماني تامين اجتماعي از ادارات

مديرعامل تامين اجتماعي كشور گفت: در حال حاضر سازمان تامين اجتماعي بين 950 تا 970 ميليارد تومان از كارفرمايان، ادارات و نهادهاي مختلف طلب دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از خرم آباد، رحمت الله حافظي عصر ديروز در سفر دو روزه خود به خرم آباد در ديدار با نماينده ولي فقيه در لرستان با بيان اينكه پيش بيني مي شود، تا پايان سال91 هيچ گونه بدهي نداشته باشيم، گفت: تلاش ما بر اين است، كه تا سه ماهه نخست سال 91 به مقطعي برسيم كه نه تنها سازمان بدهي نداشته باشد بلكه 25 درصد پيش پرداخت نيز به طرف هاي قرارداد پرداخت كند.
وي افزود: در حال حاضر 35 ميليون نفر از مردم ايران زيرپوشش خدمات تامين اجتماعي هستند و اين سازمان نيز خدمات مطلوبي به بيمه شدگان ارايه مي دهد.
مديرعامل تامين اجتماعي كشور گفت: در حال حاضر 400 شعبه تامين اجتماعي و 270 مركز درماني در كشور فعال است كه در بخش اقتصادي سازمان به عنوان بزرگ ترين مجموعه 35 ميليون نفر از مردم كشور را زيرپوشش دارد.
حافظي تصريح كرد: 47 هزار طرف قرارداد شامل بيمارستان ها، داروخانه ها، پزشكان، دندانپزشكان، كلينيك هاي راديو لوژي و .... در كشور با اين سازمان در ارتباط هستند، كه از اين سازمان 9 ماه مطالبه معوقه داشته اند، اما با تلاش هاي صورت گرفته اين مطالبات به حدود چهار ماه تقليل يافته است.
وي گفت: بيش از يك ميليون و 150 هزار كارفرما و بيش از يك ميليون و 550 هزار بازنشسته زيرپوشش سازمان تامين اجتماعي هستند.
مديرعامل تامين اجتماعي كشور گفت: اين تعداد بازنشسته 11 هزار ميليارد ريال حقوق دريافت مي كنند.
وي مطالبات 800 بيمارستان، وزارت بهداشت ،درمان وآموزش پزشكي كشور از سازمان را 176 ميليارد تومان اعلام كرد و ياداورشد: با احتساب 191 ميليارد تومان مطالبه شركت هاي داروسازي سازمان تامين اجتماعي از بيمارستان هاي تحت نظارت وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشكي و 11ميليارد تومان مطالبات معوقه در مان رايگان مصدومان حوادث ترافيكي طي دو سال گذشته اين سازمان 26 ميليارد تومان از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي طلب دارد.
مديرعامل تامين اجتماعي كشور در خصوص وضعيت تامين اجتماعي لرستان نيز گفت: استان لرستان با جمعيت يك ميليون و 751 هزار نفري حدود 600 هزار نفر معادل 35 درصد جمعيت استان را زيرپوشش تامين اجتماعي دارد كه متاسفانه پايين تر از نرم كشوري است.
وي يادآور شد: استفاده
2 هزار و 700 نفر در استان از بيمه بيكاري و 25 هزار نفر در قالب حقوق بازنشستگي از ديگر خدمات تامين اجتماعي استان به بيمه شدگان استان لرستان است.

 



تكذيب دو خبر از سوي وزير اقتصاد

وزير امور اقتصادي و دارايي توافق وزارت اقتصاد و نيرو براي افزايش 14درصدي متوسط قيمت آب را تكذيب كرد.
سيدشمس الدين حسيني در گفت وگو با خبرگزاري فارس در پاسخ به اين سؤال كه در خبرها آمده است، وزارت اقتصاد و نيرو بر افزايش 14درصدي متوسط قيمت آب در سال جاري توافق كردند، تائيد مي كنيد يا خير؟ گفت: هيچ بحثي درباره افزايش قيمت آب مطرح نشده است و چنين توافقي نداشتيم.
اين در حالي است كه مجيد نامجو وزير نيرو در گفت وگو با فارس از پيشنهاد افزايش 20درصدي قيمت آب خبر داد و گفت كه اين رقم به ستاد هدفمندي يارانه ها پيشنهاد شد و اين ستاد تصميم گير نهايي است.
پيش از اين عطارزاده معاون وزير نيرو نيز از پيشنهاد افزايش 20درصدي قيمت آب در سال جاري خبر داده بود. همچنين وزير امور اقتصادي و دارايي گفت: تاكنون مصوبه اي در دولت براي افزايش يارانه نقدي به 60 هزار تومان نداريم و در صورت مصوبه جديد براي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها مكانيسم اجرايي آن نيز تعيين خواهد شد.
حسيني در پاسخ به اين سؤال كه شنيده شد، فاز دوم هدفمندي يارانه ها در نيمه دوم سال اجرا خواهد شد و يارانه نقدي نيز به 60 هزار تومان افزايش خواهد يافت، گفت: مصوبه اي در دولت براي اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها و افزايش يارانه نقدي به 60 هزار تومان نداشتيم.
وي گفت: در صورت تصويب اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها در سال جاري مكانيسم اجرايي آن نيز تعيين و اعلام خواهد شد.
اين گزارش حاكي است: يكي از مقامات ارشد دولت به تازگي از اجراي فاز دوم هدفمندي يارانه ها در نيمه دوم امسال و افزايش ميزان يارانه نقدي به 60 هزار تومان براي هر نفر خبر داده بود.
پيگيري خبرنگار فارس از مسئولين مرتبط با اين موضوع در دولت از جمله فرزين دبير ستاد هدفمندي يارانه ها و مرادي مديرعامل سازمان هدفمندي يارانه ها به نتيجه نرسيد و تماس هاي تلفني فارس به اين دو مقام مسئول بي پاسخ ماند.
در اين رابطه محمود بهمني رئيس كل بانك مركزي در گفت وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري فارس در پاسخ به اين سؤال كه:«آيا اين مسئله را تأييد مي كنيد يا خير؟»، گفت: افزايش يارانه به 60 هزار تومان در دولت مطرح نشده است و من هم چيزي نشنيده ام.

 



از آذر ماه اجرايي مي شود ممانعت از ورود كالاهاي بي كيفيت چيني به ايران

مديركل دفتر بازرگاني آسيا و اقيانوسيه سازمان توسعه تجارت ايران گفت: با امضاي تفاهم نامه بين ايران و چين از آذر ماه سال جاري از ورود كالاهاي بي كيفيت چيني به كشور جلوگيري مي شود.
به گزارش ايرنا، «امير طالبي» روز يكشنبه در نشست معرفي و شناخت بازار چين در تبريز با اشاره به اينكه چين تنها بازار صادراتي نيست، گفت: بازار اين كشور با توجه به رشد مصرف گرايي نياز به واردات دارد.
وي از 9 برابر شدن صادرات غيرنفتي ايران به چين در فاصله سالهاي 1384 تا 1389 خبر داد و اعلام كرد: ارزش صادرات ايران به چين از 529 ميليون دلار در سال 84 به 4ميليارد و 572 ميليون دلار در سال 89 رسيد.
طالبي مجموع مبادلات تجاري نفتي و غيرنفتي ايران و چين را در حدود 30ميليارد دلار اعلام كرد و گفت: 92 درصد اقلام صادراتي ايران به چين مواد اوليه است.
وي با بيان اينكه قشر مرفهي در كشور چين در حال شكل گيري است و نگاه به كالاهاي با كيفيت دارند، افزود: برندهاي معروف دنيا در چند سال اخير در كشور چين شعبه داير كرده اند و هر سال 20 تا 30درصد افزايش فروش دارند.
وي خام فروشي، ضعف بنگاه هاي تجاري و عدم بهره گيري از موقعيت استراتژيك دو كشور را نقاط ضعف و افزايش مصرف گرايي، اراده قوي مقامات و سياست چين در خصوص افزايش واردات را هم فرصتي مناسب براي توسعه روابط تجاري دو كشور ايران و چين دانست.
طالبي تأسيس بانك مشترك، ايجاد صندوق حمايت از سرمايه گذاري مشترك، استفاده از ارزهاي رايج دو كشور براي تسويه مبادلات بازرگاني را به عنوان راهبرد توسعه روابط اقتصادي مطرح كرد.

 



احمدي نژاد در پيامي به كنگره علمي شهيد باهنر: انديشه هاي شهيد باهنرالگويي درخشان براي جوانان است

رئيس جمهور در پيامي به كنگره علمي شهيد باهنر گفت: مطالعه و شناخت انديشه ها، اهداف، منش شهيد باهنر، از او براي جوانان عزيزي كه به دنبال حقيقت و كمال هستند، الگويي درخشان را ترسيم مي كند
به گزارش خبرگزاري فارس از كرمان، سيدمجتبي ثمره هاشمي مشاور عالي رئيس جمهور بعد از ظهر ديروز پيام محمود احمدي نژاد به كنگره علمي شهيد باهنر را در آيين برگزاري اين كنگره قرائت كرد.
رئيس جمهور در پيام خود آورده است: شهيد باهنر فردي خودساخته، با ذكاوت و عالمي عامل و وارسته بود كه تمام هم و غم خود را مصروف تعليم و تربيت، ساختن فضا و جامعه اي كرد كه انسان ها در آن كمال و تعالي يابد. او معلمي را برگزيد، شغلي كه رسالت انبياء الهي است، قبل از آن خود را به لوازم آن تجهيز كرد، يعني با مجاهدت و تلاش خستگي ناپذير و براي خدا عالم شد، نفس خود را تهذيب كرد و آنگاه وارد اين عرصه خطير شد.
احمدي نژاد در اين پيام اظهار داشت: ايشان در نهضت اسلامي امام (ره) وارد ميدان مبارزه شد، بالاترين مبارزه را در تربيت نسل جوان و نوجوان تشخيص داد و با وجود مزاحمت ها و ممانعت هاي رژيم طاغوت در كسوت يك كارشناس بي ادعا با تاليف كتاب هاي درسي دل و ذهن فرزندان اين كشور را با روح و حقيقت آموزه ها و تعليمات ديني آشنا كرد.بعدها همين نوجوانان و جوانان، نسل حماسه ساز، انقلابي و شجاع دوران انقلاب و دوران جنگ تحميلي بودند.
وي تصريح كرد: شهيد بزرگوار در دوران انقلاب و بعد از آن در شكل گيري و تثبيت نظام اسلامي چه آنگاه كه عضو شوراي انقلاب بود و يا در سمت نماينده مجلس و نماينده مجلس خبرگان قانون اساسي و يا وزير آموزش و پرورش و يا عضويت در ستاد انقلاب فرهنگي و يا نخست وزيري دولت شهيد گرانقدر رجايي به عنوان بازوي كارآمد امام (ره) و انقلاب نقش آفريني كرد و در همه اين مواقف به خوبي درخشيد.
احمدي نژاد در بخش ديگري از پيام خود تاكيد كرد: شهيد باهنر به صفاتي چون نجابت، شجاعت، كياست، ظلم ستيزي، صبر و حلم، مدارا، عشق به امام راحل و مردم، اخلاص و پاكي، جوان گرايي و خدمت بي ادعا و از همه مهم تر به عنوان معلمي موفق شناخته مي شود.
رئيس جمهور تصريح كرد: مطالعه و شناخت انديشه ها، اهداف، منش، رفتار و ابعاد گوناگون شخصيت شهيد باهنر، از او براي جوانان عزيزي كه به دنبال حقيقت و كمال هستند، الگويي درخشان را ترسيم مي كند.او همچنين سرمايه كم نظيري براي دست اندركاران تعليم و تربيت كشور و چراغ راهنمايي براي همه كساني بود كه به دنبال نور و هدايت و تعالي انسان هستند.
احمدي نژاد اظهار داشت: شهيد گرانقدر باهنر عزيز، الگوي شهادت مظلومانه نيز هست، او و همرزمش شهيد رجايي عزيز در آتش كينه و حسد ستمگران و مستكبران و منافقان سوختند، اما انديشه و راه و نام آنان جاودانه تاريخ شد.
رئيس جمهور در پايان اين پيام از تمام دست اندركاران برپايي كنگره علمي شهيد باهنر تشكر كرد.

 



دانشمند شيمي كشور: ايران 46 محقق برجسته شيمي در سطح جهان دارد

دانشمند شيمي كشور گفت: براساس آخرين آمار اعلام شده توسط سازمان ISI از 52 محقق برجسته بين المللي در رشته شيمي 46 نفر دانشمند ايراني هستند.
دكتر «محمدرضا شمسي پور» روز دوشنبه در حاشيه پانزدهمين كنگره شيمي ايران در همدان در گفت وگو با خبرنگار ايرنا افزود: براساس همين آمار ارايه شده علم شيمي در ايران حرف اول را مي زند.
وي اظهار داشت: اين 46 محقق ايراني از نظر تعداد مقالات و ميزان ارجاع به مقالات، بيشترين آمار را در جهان به خود اختصاص داده اند.
عضو هيات علمي دانشگاه اصفهان افزود: بيش از 250 مركز دانشگاهي كشور در رشته شيمي و در مقاطع مختلف كارداني تا دكترا هر ساله اقدام به پذيرش دانشجو مي كنند.
وي اضافه كرد: در سال تحصيلي 90-91 نزديك به 14 هزار دانشجو در رشته كارشناسي، 6 هزار دانشجو در رشته كارشناسي ارشد و نزديك به 1500 دانشجو در مقطع دكترا در دانشگاه هاي كشور در رشته شيمي پذيرفته خواهند شد.

 



رئيس سازمان بسيج حقوقدانان كشور خبر داد
تشكيل كارگروه سايبري براي مبارزه با جرائم

رئيس سازمان بسيج حقوقدانان كشور گفت: كارگروه سايبري براي مبارزه با جرائم تشكيل شده است.
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد، مسعود اخوان فر ظهر ديروز در دومين همايش سازمان بسيج حقوقدانان كه در سالگرد شهادت شهيد قدوسي برگزار شد، اظهار داشت: هدف سازمان بسيج دفاع همه جانبه از انقلاب اسلامي در عرصه هاي داخلي و بين المللي است كه در اين راستا با تمام قوا در عرصه حقوقي كشور تلاش مي كند.
وي با اشاره به ماموريت هاي سازمان بسيج حقوقدانان گفت: در عرصه قوانين، ساختارها و نيروي انساني تلاش مي كنيم و اعلام مي كنيم كه در هيچ عرصه اي صرفا اجرايي نبوديم و نخواهيم بود.
وي در ادامه افزود: ماموريت ديگر سازمان بسيج حقوقدانان كشور شناسايي نيروهاي معتقد به اين مسير و ايجاد گفتمان عمومي و تخصصي در مباني علم حقوق است كه در اين زمينه برنامه اي پنج ساله تصويب كرديم و به طور خاص در سه عرصه آموزش و پژوهش و مشاهده برنامه خودمان را پياده سازي كرديم.
اخوان فر گفت : با ظرفيت عظيم كه حدود 5 هزار نيرو است، تلاش مي كنيم به تمام آنچه براي آن برنامه ريزي كرده ايم دست يابيم و سعي مي كنيم در اين راستا نيروهاي خود را به 20 هزار نفر افزايش دهيم.
وي با اعلام اين خبر كه در سال 90 براي سازماندهي نيروهاي جديد و آموزش و ارتقاي نيروها، برنامه هاي تخصصي را خواهيم داشت، تصريح كرد: در سال گذشته نيز تدوين دوره تحصيلات تكميلي حقوق هسته اي را كه به زودي اعلام مي شود داشتيم و همچنين كارگروه سايبري براي مبارزه با جرائم تشكيل شده است.
رئيس سازمان بسيج حقوقدانان با اشاره به طرح شجره صالحين اظهار داشت: اين طرح از تدابير رهبري است كه شامل مباحث تخصصي، بصيري و اخلاقي و معنوي است كه همه به آن نياز داريم.
رئيس سازمان بسيج حقوقدانان كشور افزود: نگاه به بيرون و توجه به آن كه مقام معظم رهبري فرمودند در سازمان همان مقوله امر به معروف و نهي از منكر است و حداقل حركت ما در اين زمينه حمايت از شهداي قوه قضائيه است و حفظ راه و اعتقاد آنهاست.
اخوان فر تاكيد كرد: 15 كار گروه تخصصي در سازمان بسيج حقوقدانان كشور سازمان دهي شده است كه هم اكنون در تهران اجرايي شده و ان شاء الله امسال شاهد تاسيس همين كارگروه ها در شهرستان ها نيز باشيم.

 



اخبار ادبي و هنري

كتاب فرهنگ در منظر مقام معظم رهبري منتشر شد
كتاب فرهنگ در منظر مقام معظم رهبري انتشار يافت.
تهيه و تدوين علمي اين كتاب در مركز پژوهش هاي فرهنگي اجتماعي صدرا انجام و با شمارگان دو هزار نسخه از سوي موسسه نشر شهر وابسته به سازمان فرهنگي هنري شهرداري تهران منتشر شد. اين كتاب به همه مباحث فرهنگي مورد نظر مقام معظم رهبري پرداخته و از اين جهت متمايز از آثار مشابه منتشر شده درگذشته است. همچنين در اين اثر براي نخستين بار تلاش شده تا چارچوب جامعي بر پايه نظريات علمي تدوين و با چارچوب مورد نظر رهبري تلفيق شود. در اين مجموعه دو جلدي كه به اهتمام امير سياهپوش و علي آقا پور تاليف شده، مفاهيم كليدي و نظريات راهبردي مقام معظم رهبري در زمينه فرهنگ گردآوري و در چارچوبي علمي و دانشنامه اي تدوين شده است.
دروغ پردازي روزنامه زنجيره اي
درباره سانسور ادبيات كلاسيك فارسي!
با وجود تكذيب چندباره سانسور آثار ادبي كلاسيك از سوي مسئولان امور كتاب وزارت ارشاد، يك روزنامه زنجيره اي باز هم مطلبي را براي شيوع بيشتر اين دروغ منتشر كرد.
روزنامه غربگراي موسوم به «شرق» روز گذشته در صفحه ادب!! و هنر!! خود با ژست دفاع از هنر و ادبيات ايراني به انتقاد از دست بردن در آثار كلاسيك فارسي و تحريف آن ها پرداخت. در اين مطلب كه صرفا با اهداف سياسي (و در اصل اقتصادي) منتشر شده هيچ توضيح داده نشده كه چه كساني مشغول تحريف و تخريب فرهنگ و ادبيات ايراني هستند.
اين روزنامه كه در قالب مطالب فرهنگي و هنري، اهداف سياسي و اقتصادي ليبرال-سرمايه داري داخلي و خارجي را تبليغ مي كند، همچنين در يادداشتي ديگر «انجمن قلم» ايران را يك تشكل سياسي و غيرفرهنگي معرفي كرد!
بهانه اين يادداشت پيش پا افتاده و غيرمستدل، پيشنهاد انجمن قلم براي همكاري با جبهه پايداري در انتخابات آينده مجلس شوراي اسلامي است. اين انجمن، با حضور گروهي از نويسندگان متعهد و انقلابي تشكيل شده است.
روزنامه زنجيره اي شرق در حالي چنين ادعايي را منعكس كرده كه همواره به استفاده ابزاري از هنرمندان و اهالي فرهنگ در بزنگاه هاي سياسي و از جمله در حمايت از فتنه ماسوني 88 پرداخته است.
اين روزنامه در صفحه اول شماره روز شنبه خود عكس بزرگي از سه كارگردان كه داراي مواضع خصمانه عليه نظام جمهوري اسلامي اند به چاپ رسانده بود.
تهيه كننده يك فيلم ضد ايراني توقيف را به رسميت نشناخت!
تهيه كننده فيلم ضد انقلابي «صد سال به اين سالها» در اظهارنظري عجيب، توقيف آثار ضد ارزشي را به رسميت نشناخت و مدعي شد، از نظر اتحاديه تهيه كنندگان سينماي ايران، فيلم توقيفي وجود ندارد.
مرتضي شايسته فيلم هاي مبتذل صد سال به اين سالها و مكس را تهيه كرده است و تلاش مي كند به هر صورت ممكن، فيلم «صد سال...» را از محاق توقيف بيرون آورد. گفتني است، فيلم «صد سال به اين سال ها» روايت زني به نام ايران است كه در دوران ستمشاهي زندگي خوب و راحتي را مي گذرانده اما با پيروزي انقلاب اسلامي دچار معضلات و گرفتاري هاي فراواني شده و حتي اعضاي خانواده اش يك به يك از دست مي روند!
رپرتوآر تئاتر مقاومت برگزار مي شود
رپرتوآر تئاتر مقاومت از 31 شهريور جاري همزمان با هفته دفاع مقدس درتهران و استان هاي مختلف كشور آغاز مي شود.
استان هاي خوزستان، تهران، خراسان رضوي، گلستان، اصفهان و خراسان شمالي به عنوان استان هاي قطعي ميزباني رپرتوآر تئاتر مقاومت نام برده شده است. نيما دهقان، علي جولايي، حسين مسافر آستانه، سيد صادق فاضلي، كوروش زارعي، سعيد تشكري، عليرضا حنيفي، يعقوب صديق جمالي و... از جمله كارگردانان نمايش هاي پيش بيني شده براي رپرتوآر تئاتر مقاومت هستند. برپايه اين خبر هيأت بازبيني نمايش هاي متقاضي براي حضور در اين رپرتوآر از امروز كار خود را آغاز مي كند و بازبيني آثار به مدت هشت روز در شهرهاي مشهد، تربت حيدريه، اسفراين، اردبيل، رشت، اصفهان، كرمانشاه، خرم آباد، آمل و شهركرد ادامه مي يابد. سيزدهمين جشنواره سراسري تئاتر مقاومت، انقلاب و دفاع مقدس در قالب بخش هاي مسابقه صحنه اي، بين الملل، مسابقه آثار عروسكي و كودك و نوجوان، ويژه خياباني، تلويزيوني و توليد نمايشنامه و نمايشنامه خواني به همت بنياد فرهنگي روايت و معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از 28 آبان تا سوم آذر همزمان با هفته بسيج برگزار مي شود.
14 آبان برترين كتاب سال دفاع مقدس معرفي خواهد شد
مراسم اختتاميه پانزدهمين جشنواره كتاب سال دفاع مقدس 14 آبان سال جاري در تالار وحدت برگزار مي شود.
در اين دوره از جشنواره دكتر اكرامي فر دبير علمي جشنواره است. بعد از پايان داوري آثار رسيده به دبيرخانه توسط گروه هاي داوري جشنواره مراسم پاياني و معرفي برگزيدگان 14 آبان در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14