(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 شهریور 1390- شماره 20016

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
محسني اژه اي : دستگاه قضايي در حال برخورد با مفسدان رده بالاست
بولتون : تمام اقدامات خرابكارانه عليه برنامه هسته اي ايران شكست خورده است
حجت الاسلام شاهرخي: قوه قضائيه براي تسهيل در پرداخت ديه به مجلس لايحه مي دهد
صدر: موج بيداري اسلامي در كشورهاي مختلف خارج از مديريت ابرقدرت هاست
با اشاره به همكاري خوب ايران با آژانس سلطانيه : تهران منتظر گام مثبت 1+5 است
مدارك دانشجويان فارغ التحصيل از مالزي سختگيرانه بررسي مي شود
قشقاوي: استقرار سامانه موشكي ناتو در تركيه ناقض امنيت منطقه است
ضرغامي: العالم و پرس تي وي نقش ويژه اي در احياي حركت بيداري اسلامي داشته اند
موسسه علوم و امنيت بين الملل: كارايي تاسيسات غني سازي 20درصد ايران افزايش يافته است
معاون نيروي هوايي ارتش: تعدادي از بمب هاي نوين هوشمند در رزمايش آتي نيروي هوايي آزمايش مي شوند
پيشنهاد دانشجويان براي تغيير نام خيابان مقابل سفارت بحرين
عضو گروه دوستي پارلماني ايران و تركيه :
آنكارا با اجراي سياست هاي غرب به جنبش هاي اسلامي غرب لطمه مي زند
انتشار اسناد جاسوسي مبارك عليه ايران براي آمريكا از سوي ويكي ليكس



محسني اژه اي : دستگاه قضايي در حال برخورد با مفسدان رده بالاست

سخنگوي قوه قضاييه درهجدهمين نشست خبري خود با خبرنگاران درباره تازه ترين موضوعات قضايي به سوالات خبرنگاران پاسخ داد.
حجت الاسلام و المسلمين غلامحسين محسني اژه اي در نشست ديروز درپاسخ به سوالي درباره سخنان اخير معاون اول رئيس جمهور مبني بر اينكه هيچ كدام از قوا براي برخورد با مفسدان اقتصادي به همراهي دولت نيامدند ،گفت :اظهار تاسف مي كنم از صحبت هايي كه گفته مي شود كه مجلس يا قوه قضاييه در اين باره همكاري نكرده اند. اكنون يكي از فشارهايي كه روي دستگاه قضايي وجود دارد به خاطر برخورد با مفسدان اقتصادي در رده هاي بالاست. اگر اكنون فشارها زيادتر شده به دليل اين است كه دستگاه قضايي در حال برخورد با مفسدان رده قدرت و رده بالاست
ديه جديد ابلاغ نشده است
سخنگوي قوه قضاييه درپاسخ به سوالي درباره ميزان نرخ ديه در سال جاري گفت: فعلا در حال بررسي هستيم و تا هر زمان كه بررسي ها تمام شود بايد قانون فعلي را رعايت كنيم. طبق قانون مجازات اسلامي كه بايد بر اساس آن 100 شتر يا قيمت آن به عنوان ديه پرداخت شود و طبق بررسي هاي صورت گرفته مبلغ ديه 90 ميليون تومان است اما اين امر هنوز ابلاغ رسمي نشده و ان شاالله با اتمام تحقيقات رسما ابلاغ مي شود.
پرونده اختلاس بانك صادرات
محسني اژه اي در پاسخ به سوالي در رابطه با پرونده اختلاس سه هزار ميليارد توماني از بانك صادرات نيز خاطرنشان كرد: در اين پرونده دو سه نفر دستگير شده اند اما هنوز كيفرخواست صادر نشده است. پرونده ابعاد مختلفي دارد و اميدواريم ضمن بررسي ابعاد حقوقي اين قضيه و احيانا جرمي كه واقع شده، دولت و بانك مركزي آسيب شناسي كنند تا اين گونه مسائل تكرار نشود.
سخنگوي قوه قضاييه با بيان اينكه مشكل عمده ما در اجراست، نه در قانون، تصريح كرد: بايد ديد آيا بانك صادرات خودش در جريان اين امر بوده يا نه. آيا بانك مركزي در جريان بوده يا نه؟ آيا بانك هاي ديگري كه با واسطه اين مبالغ را پرداخت كرده اند برايشان مبلغ سنگين قابل توجه نبوده است؟ مثلا گفته مي شود در يك شعبه اي 100 ميليارد را به 80 ميليارد تنزيل كرده اند و بايد پرسيد چطور ممكن است كه يك شعبه بانك اين مقدار تسهيلات بدهد؟ اين بسيار جاي تامل دارد.
محسني اژه اي افزود: حتي شوراي پول و اعتبار هم كه دادستان كل عضو آن جاست و من اين اشكال را به خودم مي گويم كه آيا شوراي پول و اعتبار وقتي مي خواهد مجوز به يك بانك بدهد نبايد ابعاد قضيه را بررسي كند؟ حال آنكه گزارش خلاف به شوراي پول و اعتبار داده شده است. يعني نيامده اند بگويند چقدر اين فرد تسهيلات گرفته است. بنابراين اولا به خودم اين نهيب را مي زنم كه در شوراي پول و اعتبار بايد بيشتر حواسم جمع باشد و بانك مركزي كه نظارتش را بيشتر كند.
وي ادامه داد: هر بانك خودش بازرس دارد. چرا اين بازرسان نبايد گزارش كنند؟ البته در اين زمينه مديرعامل بانك صادرات به سازمان بازرسي كل كشور گزارش داده است اما بسياري از بانك هاي ديگر نه شكايت كرده و نه گزارش داده اند؛ لذا الان كه به لحاظ كيفري اين پرونده تحت رسيدگي است، جا دارد دولت و بانك مركزي و سيستم بانكي هم براي رفع چنين مشكلي كار كارشناسي كنند.
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي مبني بر اعلام جزئيات پرونده اختلاس در استانداري تهران نيز اظهار كرد: براساس آنچه كه بازرسي كل كشور اعلام كرده بود اختلاس هم در اين دوره و هم در دوره قبل بود. دادستان تهران نيز در توضيحات خود بيان كرده كه پرونده اي از قبل بود كه رسيدگي شده و افرادي محكوم شدند و برخي نيز در حال رسيدگي است. يك مورد هم كه من در جريان هستم پرونده به دادگاه ارسال شده است
سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي در رابطه با وضعيت قانوني برخورد با افرادي كه در پارك آب و آتش و پارك هاي ديگر شهرستان ها آب بازي كرده اند، خاطرنشان كرد: آب بازي جرم نيست و كسي را به خاطر آب بازي تعقيب نمي كنند اما چنان چه كسي تحت عنوان آب بازي مرتكب خلاف شرع، خلاف عفت عمومي و خلاف نظم عمومي شود بديهي است جامعه اسلامي و قانون و شرع ما اجازه نمي دهد كه انسان بيايد در ملاءعام كار خلاف شرع انجام دهد. به خصوص كه مشخص شود اين يك پشتوانه بيروني و يك هدايتگر خارجي هم دارد.
محسني اژه اي افزود: شما ببينيد الان كدام رسانه ها دارند اين قضيه را دنبال مي كنند. اين صرفا يك آب بازي نيست. اين جرياني است كه از بيرون هدايت مي شود. برخي از اين افراد هم كه دستگير شدند گفتند كه ما گول خورديم و بعضي ها هم گفتند كه ما با فراخوان ضدانقلاب آمديم. پس طبيعي است نيروي انتظامي بايد با اين افراد برخورد كند؛ البته در دادستاني كل كشور پرونده اي در اين مورد تشكيل نشده است.
عفو شدگان مراقب باشند
دادستان كل كشوردربخش ديگري از سخنانش تاكيد كرد: كساني كه مشمول عفو قرار گرفته اند اگر خداي نكرده شيطان آنها را وسوسه كند و مجددا مرتكب همان جرم يا جرم ديگر شوند مجازات آنها تشديد مي شود؛ لذا كساني كه چه در عيد فطر امسال يا سال هاي قبل مشمول عفو شده اند بايد مراقب باشند شيطان صفتان سراغ آنها نيايند و در اين زمينه هم خانواده ها بايد مراقب باشند و رسانه ها هم مي توانند موثر باشند.
محسني اژه اي گفت: سال گذشته بر اساس درخواست مردم، قوه قضاييه آيين نامه زندان ها را تغيير داد و در آن جا پيش بيني كرد در مورد افرادي كه مي خواهند مرخصي بگيرند يا مشمول عفو شوند حتما بايد كار كارشناسي صورت گيرد و در زندان مراقبت شوند كه بسته به رفتار اين افراد و تصميماتشان براي آينده، امتيازاتي كسب كنند و كساني كه امتياز لازم را كسب كنند مرخصي بگيرند و مشمول عفو شوند. البته نمي گوييم اين اقدام كاملي است اما بايد بين دوغ و دوشاب فرق بگذاريم.
سخنگوي قوه قضاييه خاطرنشان كرد: افرادي كه امنيت جامعه را به هم مي زنند و اجتماع را ملتهب مي كنند، طبيعي است كه هم از عفو و هم از امكانات اجتماعي محرومند و قوه قضاييه هم به هيچ وجه در برخورد با اين افراد قصد ندارد كوتاه بيايد و همان طور كه مي بينيد الان كساني كه مرتكب جرايم سنگين شده اند پرونده شان ظرف يكي دو ماه رسيدگي مي شود و به هيچ وجه بنا نيست دستگاه قضايي در اين زمينه كوتاه بيايد. از اين طريق ان شاالله جامعه اي عاري از مجرمان خطرناك خواهيم داشت.
خبرنگار ديگري با اشاره به مشكلات زيست محيطي در درياچه اروميه از دادستان كل كشور سوال كرد كه آيا دادستاني اين موضوع را به عنوان مدعي العموم پيگيري كرده يا خير؟
محسني اژه اي پاسخ داد: همه ما دوست داريم كه محيط زيست سالم بماند اما اينكه سدي براي مهار آب ها ايجاد شود يا ايجاد نشود، نيازمند نظر كارشناسي متخصصان است. اكنون دادستاني كل كشور احساس تقصير يا قصوري را از ناحيه فرد يا افرادي نمي بيند و گزارشي نيز در اين رابطه به ما ارسال نشده كه چنين چيزي با تقصير صورت گرفته باشد.
خبرنگار ديگري با اشاره به برخي اخبار مبني بر تجمعاتي در اروميه و دستگيري برخي افراد، جوياي صحت و سقم اين موضوع از سخنگوي دستگاه قضايي شد كه وي پاسخ دادكه اگر بي نظمي صورت گيرد با بي نظمي برخورد مي كنيم و اين ربطي به خشكي درياچه اروميه ندارد.
پرونده روزنامه ايران
خبرنگار ديگري نيز از سخنگوي دستگاه قضايي نتيجه رسيدگي به پرونده روزنامه «ايران» را پرسيد كه محسني اژه اي در پاسخ اظهار كرد: از همان روز كه اين موضوع مطرح شد، مدعي العموم ورود پيدا كرد و از مسئول ذي ربط نيز تحقيقاتي صورت گرفت. پرونده با صدور كيفرخواست به دادگاه ارسال شد. عنوان مجرمانه پرونده را دادسرا تشخيص مي دهد. ما منتظر مي مانيم كه دادگاه برگزار شود و نتيجه رسيدگي به اين پرونده مشخص شود.
سخنگوي دستگاه قضايي همچنين در خصوص اقدامات صورت گرفته براي پيگيري حقوقي ترور شهيد رضايي نژاد تصريح كرد: وزارت امور خارجه و امور بين الملل قوه قضاييه نسبت به اين موضوع و موضوعات مشابه مشغول به فعاليت هستند ولي نظام سلطه به دليل نفوذي كه دارد قطعا موانعي را در اين راه ايجاد خواهد كرد و نمي گذارد كه اين شكايات به نتيجه برسد.
خبرنگار ديگري سوال خود را اين گونه مطرح كرد كه «برخي رسانه ها و جريان ها از هم اكنون سلامت انتخابات را زير سوال مي برند. برخورد قوه قضاييه با اين گونه جريانات و رسانه ها چيست؟»
محسني اژه اي در پاسخ به اين سوال تاكيد كرد: اين گونه كارها براي تشويش اذهان مردم صحيح نيست و اگر احساس شود كه اين اقدامات سازمان يافته است، حتما برخورد مي شود ولي اگر به صورت موردي باشد، تذكر داده خواهد شد. تاكيد مي كنم اگر احساس شود كه اقدامات جرياني در راستاي التهاب آفريني نسبت به اركان نظام باشد مدعي العموم ورود پيدا مي كند. در خصوص انتخابات نيز همه دستگاه ها مراقبت لازم و كافي را دارند و اميدواريم انتخاباتي آزاد و كاملا سالم و مورد قبول مردم انجام شود.
سوال يكي ديگر از خبرنگاران حاضر در نشست اين گونه عنوان شد كه «آيا زندانيان سياسي كه آزاد شدند عفونامه نوشتند يا لطف نظام شامل حال آنها شد؟
سخنگوي دستگاه قضايي پاسخ داد: تا كنون در قانون جرم سياسي تعريف نشده است بنابراين تعبير زنداني سياسي صحيح نيست. كساني كه در فتنه سال 88 دستگير شدند محكوميت هاي متفاوتي پيدا كردند. افرادي كه از گذشته خود پشيمان هستند پيشنهاد عفو مي دهند و يكي از مشخصه هاي آن نيز همين است و پس از ارزيابي، كساني كه احساس شود وجودشان در بيرون مضر نيست از مرخصي، آزادي مشروط و يا عفو استفاده مي كنند و به طور مشخص اين افراد تقاضاي عفو داشتند.
دادستان كل كشور در پاسخ به اين سوال كه «آيا دستگاه قضايي براي حفظ امنيت انتخابات اقداماتي را انجام داده است؟»، گفت: وزارت كشور نقش سنگيني در قبل، حين و پس از انتخابات بر عهده دارد. قطعا وزارت كشور و نيروي انتظامي به وظيفه خود عمل مي كنند و امسال نيز اين كار انجام خواهد شد. شوراي نگهبان نيز وظايفي از جمله حفاظت از آراي مردم را بر عهده دارد و قطعا تميهداتي انديشيده است.
وي اضافه كرد: قوه قضاييه و دادستاني كل كشور نيز به نوبه خود وظايف خود را انجام مي دهند كه يكي از آنها اين است كه براي احراز صلاحيت افراد از دادستاني كل كشور استعلام صورت مي گيرد.

 



بولتون : تمام اقدامات خرابكارانه عليه برنامه هسته اي ايران شكست خورده است

سفير اسبق آمريكا در سازمان ملل اذعان كرد كه تمامي عمليات هاي خرابكارانه، مخفي و ويروس هاي رايانه اي عليه برنامه هسته اي ايران با شكست مواجه شده است.
«جان بولتون» در مصاحبه اي اختصاصي با شبكه تلويزيوني بي بي سي در پاسخ به اين سوال كه در حال حاضر اقتصاد آمريكا با مشكلات جدي روبرو است، ارتش اين كشور در نقاط مختلف جهان در مناطق جنگي متعدد پراكنده شده، و چالش هاي جهاني براي آمريكا مضاعف شده است، آيا زمان آن فرا نرسيده كه اذعان كنيم، دوران استيلاي جهاني آمريكا به پايان رسيده است؟ ده سال پس از واقعه يازدهم سپتامبر، و با توجه به وضعيت بد اقتصادي آمريكا، آيا شما مي پذيريد كه آمريكا به سادگي ديگر، استطاعت مالي براي بازي كردن نقش پليس در سراسر جهان را ندارد؟ بولتون پاسخ داد، به نظر من ما هرگز نمي بايست نقش پليس جهاني را بازي مي كرديم، اما حقيقت اين است كه آمريكا، دوستان و متحدانش، منافعي در سراسر جهان دارند كه بايد مورد حفاظت قرار گيرد. به نظر من، آمريكا هنوز قابليت انجام اين كار را دارد، و به عقيده من اين مسئله حياتي است كه آمريكا به حفاظت از منافع خود و متحدانش در سراسر جهان ادامه دهد.
بولتون در ادامه اعتراف كرد كه پول هاي زيادي را آمريكا در عراق و افغانستان به هدر داده است.
وي در عين حال گفت: من با هرگونه تعيين جدول زمانبندي مشخص براي خروج نيروهاي آمريكايي از افغانستان و عراق كاملا مخالفم، زيرا تصميم گيري در رابطه با خروج يا اعزام نيروهاي نظامي به مناطق جنگي، بايد صرفا براساس واقعيت هاي موجود در خاك آن مناطق انجام شود، نه اين كه به صورت دلبخواه زماني مشخص در تقويم براي اين كار تعيين شود. از همين رو به نظر من، رئيس جمهور (اوباما) در رابطه با اعلام تاريخ خروج نيروهاي آمريكايي از عراق و افغانستان، در حال ارتكاب اشتباهي بزرگ است.
بولتون در ادامه به سياست متناقض دولتمردان آمريكا در قبال تحولات ليبي اشاره كرد و گفت: همگان در حزب جمهوريخواه آمريكا نظرات يكپارچه ندارند، و مخالفت اعضاي اين حزب با تصميم اوباما در رابطه با پيوستن آمريكا به عمليات ناتو در ليبي، متاسفانه واكنشي جناحي بود كه صرفا مي خواستند اوباما را تحت فشار بگذارند، وگرنه، تصميم آمريكا براي كمك به نيروهاي ناتو در حملات هوايي عليه ليبي، به خودي خود، تصميم اشتباهي نبود.
بولتون افزود: البته اوباما اشتباهي كه در اين رابطه كرد اين بود كه مانند سياستمداران اروپايي علت حملات هوايي به ليبي را به درستي بيان نكرد، و گفت عمليات ناتو براي حفاظت از جان شهروندان غيرنظامي ليبي بوده است، در حالي كه چنين نبود و هدف اصلي از اين عمليات نظامي، سرنگوني رژيم معمر قذافي بوده است. بولتون تاكيد كرد، حتي تا امرروز كه قذافي سرنگون شده، اوباما هرگز اذعان نكرده كه علت اين عمليات، حذف رژيم قذافي بوده است.
وي سپس به ناتواني ناتو در صحنه ليبي اشاره كرد و افزود: عمليات سازمان ناتو در ليبي باعث شرمساري اين سازمان بود، زيرا چندين كشور قدرتمند اروپايي، بيش از شش ماه تلاش كردند تا يك حكومت ديكتاتوري ضعيف را سرنگون كنند. و حتي هنوز هم كارشان تمام نشده است. بولتون كه در زمان رياست جمهوري بوش يكي از طرفداران حمله نظامي به ايران بود در اين مصاحبه نيز مدعي شد: من بر اين عقيده ام كه ما بايد به صورت فعالانه از تغيير رژيم در ايران و سوريه حمايت كنيم.
وي افزود: در حال حاضر مناسب ترين گزينه در مقابل ايران حمله نظامي به تاسيسات هسته اي اين كشور است. من اين سخن را پس از مشاهده و درگير بودن در ده سال تلاش براي متوقف كردن برنامه هسته اي ايران، مي گويم. اكنون احتمال بسيار زياد وجود دارد كه ايران به جنگ افزار هسته اي، به مراتب زودتر، نه ديرتر، دست يابد، و هنگامي كه اين اتفاق بيفتد دنيا به صورت غيرقابل بازگشتي، تغيير خواهد كرد.
در ادامه اين مصاحبه مجري از بولتون پرسيد آيا اين موضوع نظر شما را عوض نخواهد كرد، كه «ميرداگان» رئيس سابق سازمان موساد كه اكنون بازنشسته شده، گفته است، بمباران ايران، به خصوص براي اسرائيل، كاري احمقانه است، زيرا منجر به جنگ منطقه اي خواهد شد. «ميرداگان» همچنين افزود، ايران دست كم تا سال 2015 ميلادي قادر نخواهد بود بمب هسته اي توليد كند، زيرا تلاش هاي خرابكارانه، و عمليات مخفي عليه برنامه (هسته اي) ايران، موثر بوده است. بولتون تصريح كرد: به نظر من وي (ميرداگان) سخت در اشتباه است. و نمي دانم چرا چنين اظهاراتي كرده است. ساكور پاسخ داد زيرا وي به مدت هشت سال در سازمان (جاسوسي) موساد كار مي كرده و دقيقا مي داند چه خبر است. مجري خطاب به بولتون افزود: با تمام احترامي كه براي شما قائلم، به احتمال زياد وي (ميرداگان) بيشتر از شما در مورد تلاش هاي سري كه براي متوقف كردن ايرانيان (برنامه هسته اي ايران) در جريان است، اطلاع دارد. بولتون پاسخ داد: آنچه ما مي توانيم با توجه به اطلاعاتي كه از طريق آژانس بين المللي انرژي اتمي در اختيار همگان قرار داده شده، بگوييم اين است كه به رغم ويروس (رايانه اي) استاكسنت، و ساير تلاش هاي مخفيانه، ميزان توليد اورانيوم غني سازي شده در ايران در سال 2010 ميلادي، افزايش يافت. تلاش هاي ايران براي راه اندازي تاسيسات جديد (هسته اي) نيز مضاعف شد. همچنين قابليت ايران براي توليد مقادير كافي اورانيوم با غناي بالا، به منظور سلاح هاي هسته اي به حدي رسيده كه احتمالا ايران مي تواند اين مقادير اورانيوم با خلوص زياد را در مدت حدود دو ماه توليد كند. از همين رو، اين اقدامات مخفيانه و سري، هرچه بوده، شكست خورده است.

 



حجت الاسلام شاهرخي: قوه قضائيه براي تسهيل در پرداخت ديه به مجلس لايحه مي دهد

رئيس كميسيون قضايي مجلس اظهار داشت كه قرار است دستگاه قضايي براي حل مشكل تسهيل در پرداخت ديه از طريق بيمه به مجلس لايحه بدهد.
حجت الاسلام علي شاهرخي با اشاره به موضوع اعلام نرخ جديد ديه در سال جاري گفت: در رابطه با نرخ ديه، اخيرا كميسيون جلسه اي با حضور كارشناسان مربوطه، نمايندگاني از بيمه، نماينده قوه قضائيه و دادگستري برگزار و موضوع را بررسي كرد.
وي در اين باره افزود: در آن جلسه بر اين امر تاكيد شد كه افراد مستحق دريافت ديه بايد حق واقعي خود را بگيرند، از طرفي هم نرخ ديه بايد به نحوي باشد كه پرداخت كنندگان آن مشكلي در پرداخت نداشته باشند.
رئيس كميسيون قضايي مجلس در گفت وگو با فارس، تصريح كرد: بر همين اساس كميسيون مقرر كرد كه قوه قضائيه با همكاري بيمه، لايحه و پيشنهاداتي را براي حل مشكل تسهيل در پرداخت ديه از طريق بيمه به مجلس ارائه دهد.
شاهرخي با بيان اينكه ظاهرا قوه قضائيه ديه درسال جاري را 90 ميليون تومان مي داند، ادامه داد: اين مسئله هنوز ابلاغ نشده اما بايد براي پرداخت اين مبلغ از طريق بيمه هم چاره انديشي شود.
وي خاطرنشان كرد: با ارائه اين لايحه از سوي قوه قضائيه و حل مشكل پرداخت ديه 90 ميليون توماني از طريق بيمه، حقوق افراد در دريافت ديه رعايت شده و پرداخت كنندگان ديه نيز مشكلي در پرداخت نخواهند داشت.
رئيس كميسيون قضايي مجلس همچنين اظهار داشت؛ قبل از اعلام نرخ ديه امسال، بيمه در ماه هاي عادي 45 ميليون تومان و در ماه هاي حرام 60 ميليون تومان ديه پرداخت مي كرد، ولي قطعا اين ارقام با توجه به افزايش نرخ بيمه بايد افزايش يابد.

 



صدر: موج بيداري اسلامي در كشورهاي مختلف خارج از مديريت ابرقدرت هاست

رئيس فراكسيون بيداري اسلامي مجلس گفت: موج بيداري اسلامي در كشورهاي مختلف دنيا، خارج از اراده و مديريت ابرقدرت هاست.
سيدشهاب الدين صدر در آئين گشايش بزرگ ترين ساختمان نظام پزشكي كشور در شهرستان لنگرود، شرايط فعلي كشور را بسيار حساس توصيف كرد و اظهار داشت: پس از گذشت 32 سال از پيروزي انقلاب اسلامي شاهد به وجود آمدن موج بيداري اسلامي در كشورهاي مختلف دنيا هستيم.
وي هدف از قيام هاي مردمي در كشورهاي مختلف را «آزادي و عدالت خواهي براي اقتدار، عزت و سربلندي ملت ها در اين كشورها» عنوان كرد و با ابراز خرسندي از هوشياري و بصيرت ملت ها نسبت به سرنوشت خود، افزود: هدف استعمار از روي كار آوردن حكومت هاي ضعيف، كوچك، دست نشانده و مستبد اين است كه اقتصاد آنان مصرفي و از لحاظ فرهنگي از اعتقادات و ارزش هاي ديني چيزي به غير از يك اسم باقي نماند.
نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي، پيروزي انقلاب اسلامي به رهبري امام راحل(ره) را سبب درهم شكسته شدن نظم، چارچوب و محاسبات نظام سلطه ارزيابي كرد و گفت: با پيروزي انقلاب، كشور ايران براي آمريكا و ابرقدرت ها ناامن و منافع آنان تهديد شد.
صدر تصريح كرد: قبل از انقلاب، ژاندارم منطقه براي كمك به اسرائيل و برخي حكومت هاي ظالم دنيا لشگر اعزام مي كرد كه به بركت پيروزي انقلاب، مردم روي كار آمدند و يك نظام با شعارها و ارزش هاي اسلامي مطرح كردند و در رأس آن يك رهبر الهي همچون خميني كبير قرار گرفت كه بساط و اقتدار پوشالي آنان را به هم زد و ابهت پوشالين آنها را درهم شكست.
وي با بيان اينكه آمريكا و ابرقدرت ها از وجود نظام جمهوري اسلامي ايران همواره احساس خطر كرده و سعي مي كنند تا نظير اين انقلاب در ديگر كشورهاي دنيا تكرار نشود، خاطر نشان كرد: در طول 32 سال گذشته دست به هر كاري زدند تا اين نظام ساقط شده و به جايگاه اول خود بازگردد كه با عنايت خدا و رهبري حكيمانه امام خميني و حضرت آيت الله خامنه اي و حضور مردم در همه صحنه ها، تلاش هاي مذبوحانه آنها نتيجه نداد.
نماينده اصولگراي تهران در مجلس هشتم، به وجود آمدن بيداري اسلامي در كشورهاي مختلف دنيا را برگرفته از آرمان هاي انقلاب و امام دانست و اظهار داشت: روز به روز پيام انقلاب اسلامي در دنيا بيش از پيش در حال انتشار و تشعشعات انفجار نور به تدريج در حال فراگير شدن است.
صدر، موج بيداري در كشورهاي مختلف جهان را دنباله انقلاب شكوهمند ملت ايران و مايه عزت، سربلندي، افتخار و خير و بركت براي جمهوري اسلامي ارزيابي كرد و افزود: اتفاقات يك سال گذشته در منطقه به هيچ وجه براي ابرقدرت ها قابل پيش بيني نبود و هيچ كس تصور نمي كرد كه در مدتي كوتاه، عمر حكومت هاي ديكتاتور و وابسته منطقه به سر آيد.
وي خاطر نشان كرد كه همين غافلگيري و ابتكار عمل مردمي در كشورهايي كه قيام هاي مردمي در آنها رخ داده، اجازه مديريت كردن حركت هاي انقلابي را از كشورهاي استعمارگر غربي گرفته است.
رئيس فراكسيون بيداري اسلامي در پايان تاكيد كرد: همانطور كه رهبرمعظم انقلاب فرمودند، موج بيداري و حركت هايي كه در برخي كشورها صورت گرفته، قطعا اسلامي، مردمي، خودجوش و خارج از اراده و مديريت ابرقدرت ها رخ داده است.

 



با اشاره به همكاري خوب ايران با آژانس سلطانيه : تهران منتظر گام مثبت 1+5 است

نماينده كشورمان در آژانس با اشاره به گزارش اخير آمانو اعلام كرد كه براساس اين گزارش ايران همكاري خوبي با آژانس داشته و اكنون نوبت 1+5 است كه گام بعدي را بردارد.
«علي اصغر سلطانيه» در گفت وگو با العالم به همكاري با آژانس و شفافيت كامل جمهوري اسلامي ايران در زمينه فعاليت هاي هسته اي اشاره كرد و افزود: بازديد معاون مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي از ايران كه در گزارش اخير آمانو منعكس شده است، نشان مي دهد كه جمهوري اسلامي ايران با آژانس كاملاً همكاري كرده است.
سلطانيه گفت: اجازه بازديد از فعاليت در زمينه تحقيقات و توسعه درباره سانتريفيوژها بسيار مهم است و بنده به صراحت اعلام مي كنم كه هيچ كشوري اجازه نداده است كه بازرسان آژانس بين المللي انرژي اتمي از تأسيسات مربوط به سانتريفيوژها يا سانتريفيوژهاي جديد و تحقيقات آنها در اين زمينه بازديد كنند.
وي افزود: اين اقدام جمهوري اسلامي ايران حركتي در راستاي شفاف سازي صددرصدي است و صلح آميز بودن فعاليت هاي هسته اي و نهايت همكاري ما با آژانس بين المللي انرژي اتمي و جامعه جهاني را نشان مي دهد.
سلطانيه گفت: به دنبال اقدام جمهوري اسلامي ايران اين انتظار وجود دارد كه اندك كشورهايي كه با اهداف سياسي فضاي آژانس را مخدوش مي كردند به اين رويكردشان خاتمه دهند و در واقع ما شاهد يك تعامل و تحول اساسي باشيم و در آژانس بين المللي انرژي اتمي هم هرچه زودتر بحث سياسي درباره ايران خاتمه پيدا كند و ما بتوانيم به تعاملات مان ادامه بدهيم.
وي افزود: از كشورهاي ديگر نيز انتظار داريم كه از اين اقدام ايران استقبال كنند. بي ترديد ادامه اين نوع همكاري ها و گام هاي ديگر در جهت همكاري و شفافيت بيشتر منوط به عكس العمل مناسب آنهاست.
سلطانيه اظهار داشت: ما با دقت رفتار طرف هاي مقابل را بررسي خواهيم كرد و اميدواريم در طول جلسه شوراي حكام كه از 21 شهريور (12سپتامبر) شروع خواهد شد شاهد موضع گيري هاي سازنده و مثبت باشيم و ما را به برداشتن گام هاي بيشتر در جهت همكاري با آژانس ترغيب كند.
وي افزود: همان طور كه شاهد هستيد و در گزارش اخير آژانس نيز مشخص است همكاري ايران و گام هاي صورت گرفته گاهي فراتر از تعهدات ما براساس «ان پي تي» بوده و اين نشان دهنده حسن نيت ما است.
نماينده ايران در آژانس بين المللي انرژي اتمي گفت: ما در واقع گام هاي خودمان را برداشته ايم و اينك منتظريم كه طرف مقابل يعني كشورهاي ديگر و 1+5 چه گامي در مقابل اين حركت ما برخواهند داشت.

 



مدارك دانشجويان فارغ التحصيل از مالزي سختگيرانه بررسي مي شود

دانشگاه هاي مالزي به دليل تبليغات برخي سايت ها و رسانه ها همچون سرابي براي دانشجويان ايراني شده چرا كه اين دانشگاه ها از نظر رتبه بندي جهاني در زمينه هاي علمي حتي پايين تر از دانشگاه هاي غير انتفاعي و غير دولتي ايراني هستند و اين دانشجويان هنگام ارزشيابي مدارك وزارت علوم با مشكل روبرو مي كنند.
تبليغات زيادي براي تحصيل در دانشگاه هاي مالزي در سايت ها و رسانه هاي مختلف وجود دارد تا دانشجويان ايراني را براي ادامه تحصيل به كشور مالزي جذب كنند اين در حالي است كه وزارت علوم تحقيقات وفناوي مدارك بيشتر دانشگاه هاي اين كشور را غير معتبر اعلام كرده است.
مجلس آرا مدير كل امور دانش آموختگان وزارت علوم تحقيقات و فناوري در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: در مورد تحصيل دانشجويان ايراني در دانشگاه هاي مالزي كه معيارهاي علمي دانشگاه هاي ايراني را لحاظ نكرده و با پايان نامه هاي ضعيف با موضوعات تكراري به كشور بر مي گردند با مشكلات عديده اي روبرو هستيم.
وي ادامه داد: در حال حاضر سيزده هزار دانشجوي ايراني در دانشگاه هاي مالزي مشغول تحصيل بوده و اين در حالي است كه بيشتر دانشجويان خارجي در دانشگاه هاي ايران در رشته هاي پزشكي، فني و مهندسي و نانو فناوري در حال تحصيل هستند.
در ادامه مجلس آرا يادآور شد: دانشگاه هاي مالزي همچون سراب براي دانشجويان ايراني بوده و با وجودي كه تبليغات بسيار خوبي دارند ولي به دليل پتانسيل بالاي دانشجويان ايراني مطالب علمي قابل قبولي را به آنها ارايه نمي هند چرا كه در اين دانشگاه ها براي پايان نامه 26 نفر از دانشجويان ايراني يك استاد راهنما وجود دارد.
در ادامه وي تصريح كرد: از نظر رتبه بندي جهاني دانشگاه هاي غير انتفاعي و غير دولتي كشورمان نيز از دانشگاه هاي مالزي بالاتر هستند و در صورتي كه دانشجويان ايراني با مدرك دانشگاه هاي مالزي به ايران بر گردند ناچار هستيم كه براي بهره وري مناسب از اين مدارك آنها را براي تجديد نظر بر روي پايان نامه ها و گذراندن برخي واحدها به دانشگاه هاي كشورمان هدايت كنيم.
همچنين با اينكه فقط مدارك 10 دانشگاه مالزي در كشور غير معتبر هستند ولي بزودي مدارك ديگر دانشگاه هاي اين كشور نيز در وزارت علوم تحقيقات وفناوري مجدد اررشيابي خواهد شد.
مجلس آرا با اشاره به مهمترين وظيفه وزارت علوم درصيانت از مرزهاي علمي كشور افزود: دانشجويان ايراني براي جلوگيري از ايجاد مشكلات احتمالي براي تحصيل در مقاطع دكترا و كارشناسي ارشد دانشگاه هاي خارجي را هوشمند انتخاب كرده از تحصيل در دانشگاه هاي مالزي به ويژه در مقطع كارشناسي خود داري كنند.

 



قشقاوي: استقرار سامانه موشكي ناتو در تركيه ناقض امنيت منطقه است

معاون وزير خارجه كشورمان از نارضايتي جمهوري اسلامي ايران با استقرار سامانه موشكي ناتو در تركيه خبر داد .
حسن قشقاوي در اين باره گفت: ما اعتقاد داريم كه هرگونه حضور كشورهاي بيرون منطقه در جوار مرزهاي كشور ما نه تنها موجب افزايش ضريب امنيت منطقه نمي شود بلكه عملا منجر به نقض غرض خواهد شد. ايران و تركيه دو كشور دوست و همسايه هستند، هر دو صاحب تمدن و تاريخ بزرگ بوده و ظرفيت كامل حفظ امنيت خود بدون هرگونه مداخله اجنبي را دارا هستند، ضمن اينكه عملكرد ناتو در افغانستان و ساير كشورها و كشتار گسترده بيگناهان نشان از عدم موفقيت آنها در استقرار امنيت دارد، چه دليلي دارد كه اين تجربه شكست خورده در منطقه حساس آسياي صغير و خليج فارس تكرار شود؟
معاون كنسولي، امور مجلس و ايرانيان خارج از كشور وزارت خارجه كه يكشنبه شب با حضور در برنامه زنده كنكاش در شبكه جام جم به سؤالات مطرح شده پاسخ داد. در پاسخ به سؤالي درباره تحولات سوريه نيز ، گفت: جمهوري اسلامي ايران از اصلاحاتي كه بشار اسد و ملت شجاع سوريه انجام مي دهند استقبال كرده و اطمينان دارد دولت و ملت سوريه ظرفيت و توان دستيابي به توسعه ملي را از طريق گفت و گوهاي مؤثر و نفي هرگونه خشونت دارند. در عين اينكه ما هرگونه مداخله و تحريكات خارجي به ويژه طراحي صهيونيستي وآمريكايي اخير كه آشكارا هدفي جز تضعيف خط مقاومت را ندارد، محكوم مي كنيم.
معاون وزير خارجه در پاسخ به سؤال ديگري در خصوص آخرين تحولات ليبي، اظهار داشت: از آغاز بيداري و قيام مردم انقلابي و مسلمان ليبي، با بازگشت سفير جمهوري اسلامي ايران از طرابلس به تهران و گسيل كمك هاي انساني از طريق هلال احمر در روزهاي سخت بنغازي ضمن حمايت از حركت مردمي، همواره از رژيم حاكم مي خواستيم كه با احترام به خواست و مطالبات مردم، زمينه تهاجم و سوء استفاده ناتو را از بين ببرد. اما متأسفانه چنين نشد.

 



ضرغامي: العالم و پرس تي وي نقش ويژه اي در احياي حركت بيداري اسلامي داشته اند

رئيس سازمان صدا و سيما نقش شبكه العالم و پرس تي وي را در احياي حركت بيداري اسلامي ويژه و ممتاز دانست.
عزت الله ضرغامي افزود: خيلي از اتفاقات خوبي كه در دنيا انجام مي گيرد ناشي از عملكرد فعاليت برنامه اي برون مرزي و رسانه ملي است كه توانست در آگاهي بخشي و روشن كردن افكار عمومي در سطح جهان نقش بسزايي را ايفا كند.
رئيس سازمان صدا و سيما با اشاره به نقش ويژه شبكه العالم و پرس تي وي در احياي حركت بيداري اسلامي تصريح كرد: شبكه العالم و پرس تي وي در كنار ساير شبكه ها توانست در بدو حركت بيداري اسلامي نقش بي بديل و بي نظيري را در بين رسانه هاي جهان به معرض نمايش بگذارد چرا كه نگاه استكباري كه امروزه در جريان امپراتوري رسانه حاكم است توانست مسائل را به گونه اي به روايت و تصوير درآورد تا آنچه كه راويان استكباري از آن سواستفاده مي كنند را نزد افكار جهاني روشن سازند.
وي كه با باشگاه خبرنگاران گفت وگو كرده، خاطرنشان كرد: خوشبختانه تا به امروز اين شبكه هاي برون مرزي مورد اعتماد مردم بوده و به خصوص در سطح منطقه در بين شبكه هاي عرب زبان توانسته جايگاه ويژه اي پيدا كند لذا رسانه ملي هم به نوبه خود با توجه به شرايط خاص دنياي امروز كه تحولاتي را در منطقه شاهد هستيم حركت در رسالت خود را ادامه خواهد داد.

 



موسسه علوم و امنيت بين الملل: كارايي تاسيسات غني سازي 20درصد ايران افزايش يافته است

موسسه علوم و امنيت بين الملل (ISIS) با اشاره به گزارش اخير مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي درباره برنامه هسته اي ايران اذعان كرد كه كارايي تاسيسات غني سازي 20درصد ايران افزايش يافته است.
اين موسسه كه يكي از بازوهاي پژوهشي سازمان سيا در امور مربوط به تكنولوژي هاي نو بويژه برنامه هسته اي است، در ارزيابي خود از گزارش 2 سپتامبر 2011 يوكيا آمانو كه همان روز منتشر شده نوشت: «آژانس به انتشار حداقل مقدار اطلاعات درباره نطنز ادامه مي دهد كه اين امر ارزيابي كارايي اين تاسيسات را دشوار مي كند. آژانس بايد مجددا يك بسته كامل اطلاعات دراين باره منتشر كند».
اين نخستين بار است كه اين موسسه آمريكايي كه روابط نزديكي با بخش هايي از دبيرخانه آژانس دارد و اغلب گزارش هاي آمانو را قبل از همه منابع ديگر منتشر مي كند، از رويه آژانس در انتشار اطلاعات برنامه هسته اي ايران انتقاد مي كند.
ايران در سال هاي گذشته بارها نسبت به انتشار اطلاعات غيرضروري توسط آژانس يا درز اطلاعات محرمانه اي كه در اختيار بازرسان گذاشته اعتراض كرده و به نظر مي رسد اخيرا توانسته تا حدودي رفتار آژانس را دراين باره كنترل كند.
موسسه علوم و امنيت بين المللي در اين گزارش كه 4 نفر از كارشناسان آن از جمله ديويد آلبرايت رئيس اين موسسه جزو نويسندگان آن هستند، ارزيابي هاي زيرا را ارائه كرده است:
1- اين موسسه تاييد كرده است كه ايران با موفقيت بهره برداري از نسل جديد سانتريفيوژها از جمله نسل دوم (IR-2m) را آغاز كرده است.
2- اين موسسه در ارزيابي خود تاييد مي كند كه ايران نخستين زنجيره از ماشين هاي سانتريفيوژ نوع اول را در فردو نصب كرده است. ISIS تاكيد مي كند اين نكته مهم است كه ايران از ماشين هاي نسل اول در فردو استفاده كرده در حالي كه قبلا تصور مي شد نسل هاي دوم و سوم را در اين تاسيسات نصب خواهد كرد. منتها اين نكته را اضافه مي كند كه بر اساس اطلاعات اختصاصي موجود در اين موسسه ماشين هاي1- IR نصب شده در نطنز با ماشين هاي 1- IR موجود در فردو متفاوت است و نسل نصب شده در فردو اصلاح شده و داراي كارايي بالاتري است.
3- موسسه علوم و امنيت بين المللي ادعا مي كند ذخيره بيش از 4000 كيلوگرمي اورانيوم كم غني شده در ايران (LEU) براي ساخت 4 سلاح هسته اي كافي است منتها به اين شرط كه ايران تصميم بگيرد آن را تا درصد لازم براي ساخت سلاح غني كند.
4- اين ارزيابي مي گويد متوسط توليد ماهانه اورانيوم 5/3-5درصد در ايران در اين گزارش نسبت به گزارش قبل كمتر شده است اما اين موضوع را چندان مهم نمي داند. بر مبناي ارزيابي ISIS متوسط توليد ماهانه در اين دوره 148 كيلوگرم است در حالي كه در دوره قبل 156 كيلو بوده است.
5- ارزيابي موسسه اين موضوع را مهم مي داند كه از گزارش قبل تا اين گزارش ماشين سانتريفيوژ جديدي در بخش صنعتي نطنز نصب نشده است.
6- از حيث توان تفكيك كه با واحد SWU محاسبه مي شود، گزارش مي گويد كه به طور متوسط ايران
11/8kg/swu در روز غني سازي مي كند. اين عدد در سال 4320kg/swu است.
7- اين ارزيابي تاكيد مي كند سرعت ماهانه توليد اورانيوم 20 درصد در تاسيسات ايران بيشتر شده و كارايي دو زنجيره اي كه در نطنز اين غني سازي را انجام مي دهند افزايش يافته است.
موسسه ISIS محاسبه كرده است كه ايران با سرعت 4/80kg/month غني سازي 20 درصد را جلو مي برد.
8- اين گزارش فعال بودن معدن گچين در بندرعباس را موضوعي مهم از حيث تامين مواد اوليه مورد نياز ايران مي داند ولي از كمبود اطلاعات عرضه شده توسط آژانس درباره آن گله مي كند.
9-گزارش ارزيابي مي كند كه ايران برنامه توليد سوخت براي راكتور تهران را جلو مي برد اما رفتار ايران نشان مي دهد توليد اين سوخت براي آن فوري نيست.

 



معاون نيروي هوايي ارتش: تعدادي از بمب هاي نوين هوشمند در رزمايش آتي نيروي هوايي آزمايش مي شوند

معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش از تست برخي بمب هاي هوشمند در رزمايش آتي اين نيرو خبر داد.
امير سرتيپ عزيز نصيرزاده، معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش با تاكيد بر توانمندي بالاي صنايع دفاعي كشور در توليد مهمات موردنياز نيروهاي مسلح، گفت: در رزمايش آتي نيروي هوايي ارتش برخي بمب هاي هوشمند توليدي در كشور آزمايش مي شوند.
وي افزود: در صورت شرايط مناسب، رزمايش «فدائيان حريم ولايت» نيمه دوم شهريورماه با اقتدار برگزار مي شود.
وي اظهار داشت: در اين رزمايش برخي مهمات توليد شده توسط صنايع دفاعي كشور در ابعاد جنگ الكترونيك و ضدرادار به كار گرفته مي شود.
معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش خاطرنشان كرد: نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران از جمله نيروي هوايي ارتش با گذشت بيش از سه دهه از انقلاب شكوهمند اسلامي و محدوديت ها و تحريم هاي اعمال شده از سوي غرب بالاخص در بخش هاي دفاعي امروز توانمندتر از گذشته براي تامين نيازهاي دفاعي خود از جمله مهمات موردنياز اين نيرو به واردات مهمات از هيچ كشوري نياز ندارد.
امير سرتيپ نصيرزاده گفت: در صورتي كه نيروي هوايي به مهمات و تجهيزات خارجي وابسته بود، به طور يقين اين نيرو تاكنون زمين گير شده بود اما هم اينك شاهديم نيروي هوايي ارتش در كمال اقتدار و آمادگي دفاعي به سر مي برد و حافظ حريم هوايي كشور است.
معاون هماهنگ كننده نيروي هوايي ارتش با تاكيد بر اين كه هم اكنون تمامي مهمات موردنياز نيروهاي مسلح و به ويژه نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در صنايع دفاعي داخل كشور توليد و تامين مي شود. اظهار داشت: نيروي هوايي ارتش همچنين در جهت هوشمندسازي مهمات موردنياز اين نيرو اقدامات موثري را انجام داده است.
اميرسرتيپ نصيرزاده يادآور شد: بمب قاصد به عنوان نوعي بمب هوشمند و نقطه زن در اين راستا توليد شده است و به طور مرتب نيز تحقيقات و پژوهش ها در حال انجام است كه اميدواريم در زمينه مهمات هوشمند به طور كامل به خودكفايي برسيم.
وي در گفت وگو با فارس خاطرنشان كرد: هم اينك از گلوله سلاح هاي انفرادي گرفته تا موشك هاي پيشرفته هوا به هوا و بمب هاي هوشمند در داخل كشور و توسط متخصصان متعهد ايراني در صنايع دفاعي كشور توليد مي شود.

 



پيشنهاد دانشجويان براي تغيير نام خيابان مقابل سفارت بحرين

در پي شهادت مظلومانه نوجوان بحريني دانشجويان ايراني با طراحي يك پوستر خواستار نامگذاري خيابان مقابل سفارت بحرين به نام شهيد «علي جواد الشيخ» شدند.
خبرنامه دانشجويان ايران نوشت: نيروهاي امنيتي رژيم آل خليفه با حمله اي وحشيانه به تظاهرات مردم اين كشور در روز عيد فطر يك نوجوان 14 ساله را به شهادت رساندند.
ماموران آل خليفه گاز اشك آوري را از فاصله پنج متري و به طور مستقيم به سر شهيد «علي جواد احمد» شليك كردند كه باعث شهادت اين نوجوان شد.
همراهان اين شهيد 14 ساله بحريني گفتند: پس از انتقال پيكر نيمه جان علي به بيمارستان ستره، به دليل فشار نيروهاي امنيتي بر پزشكان، هيچ پزشكي حاضر به معاينه وي نشد.
«رينا عبدالعزيز» از شاهدان عيني با اعلام اينكه نظاميان آل خليفه به قصد كشت و به عمد شهيد «علي جواد احمد» را هدف قرار دادند، گفت: علي جواد پس از انتقال به بيمارستان به دليل شدت جراحات وارده به شهادت رسيد و پس از آن نيروهاي امنيتي به قصد ربودن جسد وي و پنهان كردن اين جنايت به بيمارستان آمدند كه با مقاومت اعضاي خانواده علي جواد مواجه شدند.
نيروهاي امنيتي سپس از حراست بيمارستان خواستند تا نام كسي راكه جسد علي جواد را به بيمارستان آورده افشا كنند، اما پس از امتناع حراست، پليس دو نفر از آنها را دستگير كرد كه هم اكنون احتمال شكنجه اين دو عضو حراست بيمارستان توسط نيروهاي امنيتي وجود دارد. «علي الشيخ»، پيش از شهادت در روز عيد فطر، شعار «اگر خون، بهاي آزادي است، آن را پرداخت مي كنيم» را در صفحه «بلك بري» خود به نمايش گذاشته بود.

 



عضو گروه دوستي پارلماني ايران و تركيه :
آنكارا با اجراي سياست هاي غرب به جنبش هاي اسلامي غرب لطمه مي زند

عضو گروه دوستي پارلماني ايران و تركيه با بيان اينكه آنكارا با اجراي سياست هاي غرب به جنبش هاي اسلام خواهانه منطقه لطمه مي زند، تاكيد كرد: تركيه اگر مي خواهد به ارزش هاي ديني و اسلامي پايبند باشد، نبايد در زمين سياست هاي استعماري آمريكا نقش آفريني كند.
«فرهاد بشيري» در گفت وگو با فارس، با اشاره به مواضع اخير مقامات آنكار در قبال بيداري اسلامي گفت: مواضع تركيه را بايد با دقت و ظرافت مورد توجه قرار داد. رويكردي كه در سال هاي اخير در تركيه ايجاد شده، كمي گرايش به مباني ديني و اسلامي را نشان مي دهد اما به نظر مي رسد كه اين گرايش ها ريشه عميق اسلامي و مذهبي ندارد.
وي افزود: مسلما ترك ها به دنبال احياي امپراطوري عثماني هستند لذا از فضاهاي موجود استفاده كرده و در مورد مسائل مختلف جهان اسلام موضع گيري مي كنند تا از اين طريق اهداف خود را پيگيري كنند. عضو گروه دوستي پارلماني ايران و تركيه تصريح كرد: اگرچه دولت تركيه اقداماتي نمادين در مورد كشورهاي اسلامي انجام مي دهد، اما در مواضع دولتمردان اين كشور آموزه هاي ديني ديده نمي شود و نمي توان ايده ها و سياست هاي آنها را داراي خاستگاهي اسلامي دانست. بشيري اضافه كرد: تركيه امروز سياست هاي ناتو و غرب را در منطقه اعمال مي كند و سعي دارد كه با بهره گيري از شرايط موجود به اهداف خود يعني احياي امپراطوري عثماني نزديك شود.

 



انتشار اسناد جاسوسي مبارك عليه ايران براي آمريكا از سوي ويكي ليكس

بر اساس اسناد جديد منتشر شده از سوي سايت ويكي ليكس، حسني مبارك ديكتاتور مخلوع مصر به نفع آمريكا، عليه ايران جاسوسي مي كرده است.
به گزارش شبكه خبري العالم، اين سايت بر روي صفحه اصلي خود اسناد رسمي وابسته به وزارت امور خارجه آمريكا به تاريخ 24 ژانويه 2007 را منتشر كرد كه نشان مي دهد اين وزارتخانه از حسني مبارك، رئيس جمهور مخلوع مصر خواست تا به آمريكا در جمع آوري اطلاعات مهم از نيروگاه هاي ايران كه در آن زمان از سوي دكتر حسام علي، مدير پروژه خلع سلاح وزارت خارجه مصر مورد بازديد قرار گرفته بود، كمك كند.
در ادامه اين گزارش آمده است: بر اساس اين اسناد وزارت خارجه آمريكا با دكتر حسام علي ملاقات كرد و طي آن بر سر روند اداره عمليات بازديد از نيروگاه هاي ايران و ارائه كليه اطلاعات (به آمريكا) توافق شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14