(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 15 شهریور 1390- شماره 20016

واكنش آنكارا به نگراني هاي جهاني در قبال استقرار سيستم رادار ناتو
كابل : شبه نظاميان طالبان مي توانند همراه دولت در مذاكرات شركت كنند
كارشناس سوري از توطئه جديد غرب عليه دولت اسد پرده برداشت
انقلابيون ليبي آماده حمله به آخرين سنگرهاي قذافي شدند
يورش پليس مصر به مخالفان مبارك مقابل دادگاه قاهره
مردم يمن: مذاكره بي فايده است مراكز دولتي را تصرف مي كنيم
اعتصاب بخش حمل و نقل عمومي امروز در سراسر ايتاليا
اعتراض شديد مردم تركيه به اردوغان آل خليفه در آنكارا چه مي كند؟!
درگيري هاي كراچي 5 كشته و 12مجروح برجاي گذاشت
زد و خورد نمازگزاران فلسطيني با صهيونيست ها در مسجد الاقصي
ترور نافرجام امير قطردوحه: صحت ندارد
افشاگري سازمان ملل نظاميان آمريكايي در عمليات تروريستي عراق دست دارند
شكست حزب مركل در انتخابات محلي آلمان
چها رسوي پنج قاره



واكنش آنكارا به نگراني هاي جهاني در قبال استقرار سيستم رادار ناتو

وزير خارجه تركيه گفت: استقرار سيستم رادار ناتو در خاك كشورش به منزله احتمال جنگ موشكي بر فراز تركيه نيست.
به گزارش خبرگزاري ها، «احمد داود اوغلو»، وزير خارجه تركيه در واكنش به اخبار و نگراني هاي اعلام شده درباره موافقت آنكارا با استقرار سيستم رادار هشدار سريع ناتو در خاك اين كشور گفت: اين سيستم نبايد به عنوان احتمال آغاز جنگ موشكي برفراز خاك تركيه تلقي شود.«داود اوغلو» افزود: اين سيستم در حقيقت بخشي از پروژه يكپارچه ناتو بوده و يك پروژه مستقل محسوب نمي شود، از طرفي دولت تركيه در خلال آماده سازي اين پروژه، تمامي نگراني هاي خود را مطرح كرده است.
وي همچنين اظهار داشت: در ليسبون اين تصميم با لحاظ كردن كليه نگراني ها اتخاذ شده و هيچ كشوري به عنوان هدف اين پروژه يكپارچه تعريف نشده است.

 



كابل : شبه نظاميان طالبان مي توانند همراه دولت در مذاكرات شركت كنند

دولت كابل اعلام كرد، طالبان تنها تحت نظارت دولت«حامد كرزاي» مي تواند در «كنفرانس بن دوم» حضور يابد.
به گزارش خبرگزاري فارس، «جانان موسي زي» سخنگوي وزارت خارجه افغانستان، طي كنفرانس خبري در كابل اعلام كرد، طالبان تنها در صورتي مي توانند در كنفرانس «بن دوم» حضور يابد و با طرف هاي غربي مذاكره كند كه در چارچوب هيئت اعزامي دولت كابل به بن قرار گيرد.اين كنفرانس قرار است طي ماه دسامبر آينده (10 آذر تا 10 دي) در شهر بن آلمان برگزار شود. كنفرانس بن اول سال 2001 ميلادي و بعد از سرنگوني طالبان، در همين شهر برگزار شد.موسي زي اظهار داشت: دولت افغانستان خواستار آن است كه طالبان در كنفرانس بن دوم شركت كند اما نه به صورت مستقل. براساس افشاگري دفتر كرزاي، آمريكايي ها تاكنون سه بار با نمايندگان طالبان (بدون اطلاع كابل) مذاكره كرده اند.

 



كارشناس سوري از توطئه جديد غرب عليه دولت اسد پرده برداشت

سرويس خارجي -
يك تحليلگر سوري از توطئه جديد غرب عليه سوريه پرده برداشت.
طالب ابراهيم در گفت وگو با شبكه خبري العالم با اشاره به شكست طرح هاي دشمنان عليه سوريه اظهار داشت، سناريوي اول شبيه سناريوي مصر بود و به شكست انجاميد زيرا ملت سوريه در مقابل آن ايستاد.
وي افزود: سناريوي ديگر كه وارد كردن گروه هاي مسلح براي از بين بردن حاكميت دولت بود نيز به شكست انجاميد و اكنون دشمن درصدد است با حمله به يگان هاي ارتش و تخريب روحي و رواني آنها به اهداف خود برسد.
وي تصريح كرد، اين گروه با شكست خوردن سناريوهاي پيشين اقدامات مسلحانه و اعلام جنگ عليه ارتش و نيروهاي مسلح را در دستور كار خود قرار داده اند، اما بي ترديد اين توطئه نيز با همبستگي ميان ارتش و ملت سوريه شكست خواهد خورد.
اين كارشناس سوري پيش بيني كرد كه دشمنان براي تحقق اهداف خود به ترور افراد روي آوردند.
طالب ابراهيم گفت: دشمنان در پي ايجاد فتنه مذهبي در سوريه هستند كه چنين فتنه هايي در تاريخ سوريه سابقه نداشته است.
وي تاكيد كرد: هيچ كدام از اين توطئه ها تحت هيچ شرايطي به نتيجه نخواهد رسيد.
طالب ابراهيم همچنين گفت، هركس كه عليه نظام سوريه سلاح حمل كند، با وي به همان روش رفتار خواهد شد و نيروهاي امنيتي و ارتش، گروه هاي شبه نظامي و مسلحي را كه شمار آنها محدود و در خارج از شهرهاي بزرگ مستقر هستند، متلاشي خواهند كرد.
در همين رابطه «عبدالحليم خدام» كه يكي از مخالفان جدي دولت سوريه است و با كشورهاي غربي روابط خوبي دارد در پيامي براي مخالفان دولت سوريه اظهار داشت كه از غرب خواسته تا در سوريه دخالت نظامي كند. وي در توجيه ادعاي خود گفت، دخالت نظامي در سوريه به معناي اشغال نيست بلكه فقط براي براندازي نظام بشاراسد است.

 



انقلابيون ليبي آماده حمله به آخرين سنگرهاي قذافي شدند

در پي شكست مذاكرات ميان انقلابيون و نظاميان وفادار به ديكتاتور ليبي و سران قبايل شهر «بني وليد»، نيروهاي انقلابي خود را براي حمله و تصرف اين شهر آماده مي كنند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «محمد الفاسي» يك فرمانده نيروهاي انقلابي ليبي اعلام كرد، مذاكرات با هدف تضمين تسليم مسالمت آميز نيروهاي «معمر قذافي» در «بني وليد» متوقف شده و حمله (انقلابيون) به اين شهر، قريب الوقوع است. هم اكنون سه شهر «سرت» «سبها» و «بني وليد» در اختيار نيروهاي وابسته به قذافي است. الفاسي افزود: مذاكرات بين افراد قذافي و نيروهاي ما به پايان رسيده است. آنها جدي نيستند؛ دوبار قول دادند كه تسليم شوند، اما زير قولشان زدند.
همچنين «محمود عبدالعزيز» سخنگوي محلي شوراي ملي انتقالي ليبي گفت: خط مقدم در 15 تا 20 كيلومتري شمال شهر بني وليد قرار گرفته است و نيروها آماده پيشروي هستند. وي افزود: ما منتظر صدور فرمان ورود به اين شهر هستيم. وي ادامه داد: نيروهاي قذافي شب گذشته كوشيدند از شهر خارج شوند؛ اما رزمندگان ما به اين اقدام واكنش نشان دادند و براي چند دقيقه درگيري هايي رخ داد. «احمد ضراط» وزير كشور دولت جديد ليبي نيز به خبرگزاري فرانسه گفت، مطمئن است كه شهر بني وليد به زودي به دست نيروهاي انقلابي مي افتد.
«عبدالرزاق ناضوري» يكي از مسئولان برجسته شوراي ملي انتقالي نيز گفت كه دور آخر مذاكرات با رهبران قبايلي به منظور تضمين ورود مسالمت آميز نيروهاي دولت جديد به اين شهر انجام مي شود. وي افزود: همه چيز بستگي به اين مذاكرات دارد؛ اگر آنها تسليم نشوند، ما پيشروي مي كنيم و چنانچه مذاكرات به خوبي انجام شود، وارد شهر مي شويم و پرچم ليبي را بدون جنگ بالا مي بريم. اين آخرين فرصت است و ما نمي توانيم اولتيماتوم تعيين شده مان را بار ديگر تمديد كنيم.
قذافي كجاست؟
به گزارش خبرگزاري مهر، «موسي كوسا»، وزير خارجه و رئيس دستگاه اطلاعاتي رژيم واژگون شده قذافي، طي تماسي با انقلابيون گفت كه ديكتاتور ليبي هم اكنون با شش ميليارد دلار وجه نقد در منطقه دور دست و صحرايي «تاگرن» به سر مي برد. تاگرن در مناطق مرزي ليبي و نيجر واقع است.منابع وابسته به انقلابيون نيز مي گويند كه ديكتاتور فراري هم اكنون در منطقه تاگرن مخفي شده است. به گفته انقلابيون، اطلاعات موثق نشان مي دهد كه قذافي در شهر ساحلي سرت و يا شهر بني وليد حضور ندارد، اما احتمالا «سعدي» پسر قذافي به همراه چند چهره سرشناس و نزديك به ديكتاتور سرنگون شده، در شهر بني وليد به سر مي برند.در همين حال، سرهنگ «احمد الباني»، سخنگوي نيروهاي انقلابي تاكيد كرد كه «خميس» پسر قذافي و «محمد» پسر «عبدالله السنوسي»، رئيس پيشين سازمان اطلاعات رژيم قذافي، طي درگيري با انقلابيون كشته شده اند.
ساير رويدادها
¤پايگاه اطلاع رساني صداي روسيه اعلام كرد، ليبي براي ناتو در حكم افغانستاني جديد است.
¤اينديپندنت فاش كرد، سرويس هاي امنيتي انگليس مسئوليت حفاظت از جان «سيف الاسلام» فرزند قذافي را برعهده داشتند.
¤روزنامه فرانسوي لوموند نوشت، جنگ ساركوزي در ليبي، براي مردم ليبي دموكراسي به ارمغان نمي آورد.
¤منابع امنيتي الجزاير اعلام كردند، بخشي ا ز مهمات پادگان هاي جنوب ليبي به كشورهاي جنوب صحرا (چاد، نيجر، ) سرازير شده است.
¤يك پزشك ساكن طرابلس اعلام كرد كه 30 هزار نفر در ليبي كماكان مفقود هستند.
¤روزنامه انگليسي «ديلي استارساندي» نوشت: نيروهاي انگليسي به شدت مرزهاي مشترك ميان ليبي و الجزاير را براي ممانعت از فرار قذافي از كشور و پيوستن به خانواده اش در الجزاير زير نظر دارند.
¤سرگئي لاوروف، وزير خارجه روسيه، اعلام كرد، پاياني براي خشونت ها در ليبي ديده نمي شود.
¤سعدي قذافي برادرش سيف الاسلام را مسئول شكست مذاكرات خود با انقلابيون دانست.
¤فرانكو فراتيني، وزير خارجه ايتاليا هشدار داد كه در ليبي نيز نبايد مثل عراق، ارتش منحل شود، چرا كه فاجعه عراق در ليبي نيز تكرار مي شود.



 



يورش پليس مصر به مخالفان مبارك مقابل دادگاه قاهره

همزمان با آغاز محاكمه ديكتاتور مصر، هزاران تن از خانواده قربانيان مصري با تجمع در مقابل دادگاه جنايي قاهره خواستار محاكمه سريع و مجازات اعدام براي حسني مبارك شدند.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، تلويزيون مصر روز دوشنبه، تصاويري از مبارك كه بر روي تخت بيمارستان در دادگاه جنايي قاهره در آكادمي پليس حاضر شده بود، پخش كرد.
خبرنگار خبرگزاري فرانسه با اشاره به قرار گرفتن مبارك، فرزندانش و وزير كشور و شش معاون وي در قفس هاي آهني در دادگاه گزارش داد: در بيرون دادگاه درگيري هايي بين خانواده قربانيان و طرفداران مبارك روي داد كه به زخمي شدن چندين نفر و دخالت پليس و نيروهاي امنيتي مصر منجر شد.
اين گزارش حاكي است، خانواده قربانيان كه از طولاني شدن روند دادگاه و صادر نشدن حكم اعدام مبارك خشمگين شده اند، روز دوشنبه قصد داشتند به زور وارد صحن دادگاه شوند تا اعتراض خود را نشان دهند، اما نيروهاي ضدشورش با پرتاب گاز اشك آور و ضربات باتوم از نزديك شدن آنها به درب ورودي آكادمي پليس در قاهره جديد جلوگيري كردند.
خانواده قربانيان فرياد قصاص، قصاص و مبارك بايد اعلام شود را سر دادند و با به آتش كشيدن تصاوير مبارك و خانواده اش از رئيس دادگاه جنايي قاهره درخواست اعدام ديكتاتور سابق مصر را خواستار شدند.
به گزارش پايگاه اينترنتي روزنامه كويتي «الوطن» نيروهاي پليس از نخستين ساعات روز دوشنبه با حضور گسترده خود و قرار دادن موانع فلزي در مقابل درب ورودي دادگاه جنايي قاهره، طرفداران و مخالفان مبارك را وادار به فاصله گرفتن از آن كردند.
گزارش اين روزنامه كويتي حكايت از اين دارد كه خانواده هاي قربانيان كه تعداد آنها چندين هزار نفر برآورد شده است، با حضور گسترده خود، پارچه نوشته هايي با مضمون (الشعب يريد اعدام السفاح» (مردم خواهان اعدام سفاح هستند)حمل كردند.
گزارش هاي دريافتي حاكي است طرفداران مبارك نيز كه به وسيله اتوبوس هايي خود را به مقابل محل برگزاري دادگاه رسانده بودند، شعار، «مبارك ما تو را تنها نخواهيم گذاشت» را سر داده و به سوي خبرنگاران حمله كردند تا مانع از پوشش خبري محاكمه وي شوند.
سومين جلسه محاكمه مبارك كه «محاكمه قرن» لقب گرفته است، بعد ازظهر روز دوشنبه تحت تدابير شديد امنيتي برگزار شد و جريان آن از تلويزيون هاي مصر پخش نشد.
در اين جلسه از دادگاه، براي نخستين بار از چهار تن از شاهدان عيني، تيراندازي هاي تك تيراندازان وابسته به رژيم گذشته در سركوب تظاهرات 25 ژانويه، براي اداي شهادت در دادگاه دعوت به عمل آمد.
نخستين جلسه دادگاه حسني مبارك به اتهام قتل مخالفان و چپاول ثروت ملي مردم مصر در روز سوم اوت و دومين جلسه آن در روز 15 اوت برگزار شد و ديكتاتور مخلوع در داخل قفس آهني و بر روي تخت بيمارستان به دفاع از اتهامات خود پرداخت.

 



مردم يمن: مذاكره بي فايده است مراكز دولتي را تصرف مي كنيم

سرويس خارجي-
مردم يمن با برگزاري تظاهرات گسترده در شهرهاي مختلف بر ضرورت يكسره كردن رژيم علي عبدالله صالح تاكيد كردند و هشدار دادند مراكز دولتي را تصرف خواهند كرد.
صدها هزار يمني در شهرهاي مختلف اين كشور خواستار پايان رژيم ديكتاتور يمن شدند و به سوي مراكز دولتي حركت كردند.
تظاهركنندگان با سر دادن شعارهايي عليه حكومت علي عبدالله صالح انزجار خود را از باقي ماندن ديكتاتور يمن پس از گذشت هفت ماه از آغاز قيام مردمي اين كشور اعلام كردند.
انقلابيون يمن همچنين خواستار محاكمه علي عبدالله صالح و اركان اين رژيم به سبب سركوب تظاهركنندگان شدند.
رهبران مخالف يمن تاكيد كردند كه اعتراضات ضد حكومتي طي روزهاي آينده نيز ادامه خواهد داشت و معترضان تا زمان تحقق خواسته هايشان دست از تظاهرات برنمي دارند.انقلابيون يمن همچنين اظهار داشتند طرح شوراي همكاري خليج فارس براي حل بحران يمن تا زماني كه علي عبدالله صالح از قدرت كناره گيري نكند موفقيت آميز نخواهد بود.
اين تظاهرات در حالي صورت گرفت كه نيروهاي امنيتي تحت رهبري احمد علي صالح فرزند رئيس جمهور يمن تدابير شديد امنيتي اتخاذ كردند و به سوي مردمي كه به طرف مراكز دولتي در حركت بودند يورش بردند.
در اين درگيري ها چندين نفر زخمي شدند و تعدادي هم از سوي نيروهاي حكومتي دستگير شدند.
نيروهاي امنيتي براي متفرق كردن معترضان از گاز اشك آور و تيراندازي استفاده كردند.
تعدادي از اراذل و اوباش طرفدار صالح نيز با انواع سلاح ها به سوي معترضان حمله بردند و تعدادي را زخمي كردند.
مردم يمن از اواخر ژانويه امسال، انقلاب خود ضد حكومت 33 ساله صالح را آغاز كرده اند و كناره گيري بدون قيد و شرط وي را خواستارند، اما دخالت هاي عربستان و آمريكا موجب كند شدن روند پيروزي مردم اين كشور شده است.

 



اعتصاب بخش حمل و نقل عمومي امروز در سراسر ايتاليا

كاركنان بخش حمل و نقل عمومي ايتاليا امروز در اعتراض به اوضاع بد اقتصادي اعتصاب مي كنند.
به گزارش ايرنا، تمامي كاركنان حمل و نقل عمومي ايتاليا امروز در اعتراض به برنامه هاي رياضت اقتصادي دولت «برلوسكني» به سر كار خود نمي روند.
در اين اعتصاب سراسري كه به دعوت بزرگترين اتحاديه كارگري ايتاليا برگزار مي شود، كاركنان بخش هاي اتوبوسراني، تراموا، مترو، راه آهن، بخش هوايي و حتي كاركنان اداري اين بخش ها در فرودگاهها و كشتي راني ها به نشانه اعتراض به عملكرد ضعيف دولت در بخش اقتصاد و تحميل رياضت هاي سنگين اقتصادي، سر كار خود حاضر نمي شوند.
روز جمعه گذشته نيز شهرداران شهرهاي مختلف اين كشور با تجمع مقابل ساختمان پارلمان در شهر رم، عليه برنامه هاي رياضت اقتصادي و طرح حذف شهرداري هاي كوچك تجمع كردند.
ايتاليا، همچون ساير كشورهاي بحران زده اروپا به خصوص يونان و اسپانيا، براي جبران كسري بودجه، بيكاري و بدهي، مجبور به اجراي طرح هاي سنگين رياضت اقتصادي شده است كه نتيجه اي جز خشم مردم را به دنبال نداشته است.

 



با به آتش كشيدن تصاوير حاكم جنايتكار بحرين صورت گرفت
اعتراض شديد مردم تركيه به اردوغان آل خليفه در آنكارا چه مي كند؟!

سرويس خارجي-
هزاران تن از مردم تركيه با تجمع در مقابل سفارت بحرين در اين كشور و به آتش كشيدن عكس هاي آل خليفه از مقامات تركيه خواستند روابط خود را با اين كشور قطع كنند.
تظاهركنندگان در حالي كه عكس هايي از حمدبن عيسي آل خليفه امير بحرين و ملك عبدالله پادشاه عربستان در دست داشتند در آنكارا مقابل سفارت بحرين شعار مي دادند: «مردم بحرين تنها نيستند»، «شاه قاتل در آنكارا چه مي كند؟»، «پادشاه جنايتكار در تركيه جايي ندارد»، «مرگ بر آل خليفه و مرگ بر آل سعود» تظاهركنندگان همچنين در اعتراض به جنايات آل سعود در بحرين عكسي از ملك عبدالله پادشاه عربستان در دست داشتند كه زير آن نوشته شده بود، «بريده باد دست ابوجهل زمان»!
به گزارش ايرنا معترضان با انتشار بيانيه اي در محكوميت جنايات آل خليفه و آل سعود در بحرين عكس هاي شاه بحرين و پادشاه عربستان را به آتش كشيدند.
تظاهركنندگان در اين بيانيه همچنين اعلام كردند كه مردم بحرين با دستان خالي در مقابل خاندان آل خليفه و آل سعود ايستادگي مي كنند و صدها كشته و زخمي داده اند پس چرا مقامات تركيه به اين جنايات توجه نمي كنند و پادشاه بحرين را پذيرفته اند.در اين بيانيه با مترسك خواندن شاه بحرين تاكيد شده است، دولت تركيه چرا در قيام هاي يمن و بحرين در كنار مردم اين كشورها قرار نگرفته است و با كشورهاي غربي همسويي مي كند. تظاهركنندگان همچنين اعلام كردند كه حمايت تركيه از دولت جنايتكار آل خليفه مايه تاسف است.
در اين بيانيه همچنين آمده است، آيا تركيه براي حفظ منافع آمريكا از شاه ظالم بحرين پذيرايي مي كند و در جريان بيداري اسلامي در منطقه در كنار ظالمان قرار گرفته است؟
در اين بيانيه با اشاره به اشغال خاك بحرين بعد از شروع حركت مردمي در آن كشور از سوي عربستان آمده است، كشورهاي امپرياليست پس از شروع حركت هاي مردمي در منطقه به شيوه هاي مختلف سعي در قرار گرفتن در كنار مردم آن كشورها كردند ولي در مورد بحرين در صف مخالفت با مردم و سركوب آن قرار گرفته اند. اينك اين سؤال مطرح است كه چرا تركيه در كنار كشورهاي غربي قرار گرفته است؟ گفتني است پادشاه بحرين در سفري سه روزه وارد تركيه شد و مورد استقبال مقامات تركيه قرار گرفت.
در اين باره ناظران سياسي منطقه مي گويند مردم تركيه همچنين درباره استقرار سيستم رادار ناتو در خاك اين كشور نيز ابراز نگراني كرده اند. نگراني به حدي است كه مقامات تركيه را وادار به واكنش كرده است.
به گفته اين ناظران، مردم تركيه سياست خارجي اردوغان در قبال تحولات منطقه را زير سؤال برده اند.
همزمان با آنكارا، مردم اردن نيز با تحصن در مقابل سفارت بحرين در امان اعتراض خود را به حضور نيروهاي اردني در بحرين كه با هدف سركوب تظاهرات مردمي صورت مي گيرد ابراز كردند.
تحصن كنندگان اردني تلاش كردند وارد سفارت بحرين شوند اما نيروهاي امنيتي مستقر در اطراف سفارتخانه مانع ورود اين افراد به درون سفارت بحرين شدند.
از سوي ديگر مقتدي صدر رهبر جريان صدر در عراق نيز اعلام كرد كه عربستان بايد نيروهاي خود را از بحرين خارج كند.وي اظهار داشت، از عربستان مي خواهيم نيروهاي خود را از بحرين خارج كند و اجازه دهد ملت اين كشور خود سرنوشتشان را تعيين كنند. رهبر جريان صدر گفت، تهديدهاي اخير صورت گرفته عليه شيخ عيسي قاسم يكي از مراجع بزرگ بحرين وقيحانه و گستاخانه است.
انقلابيون بحرين با اعلام فراخوان از مردم اين كشور دعوت كردند براي برگزاري تظاهرات در روزهاي پنجشنبه و جمعه مشاركت كنند.

 



درگيري هاي كراچي 5 كشته و 12مجروح برجاي گذاشت

درگيري ميان دو گروه افراطي در كراچي پاكستان، پنج كشته و 12زخمي برجاي گذاشت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، پليس شهر بندري كراچي اعلام كرد، دو گروه افراطي «سپاه صحابه» و «تحريك سني» در اين شهر با هم درگير شدند و پنج نفر بر اثر آن، جان خود را از دست دادند و 12تن نيز زخمي شدند. پس از اين حادثه، نيروهاي پليس نيز دهها نفر از فعالان هر دو گروه را دستگير كردند. تمامي افراد كشته شده متعلق به گروه تحريك بودند.
به گفته پليس كراچي ، درگيري هاي يك ماهه اين شهر، مرگ حداقل 306 نفر را در پي داشت. ديروز در مجاورت دادگاه شهر كراچي نيز انفجاري رخ داد كه از شمار احتمالي كشته هاي آن گزارشي نرسيده است.
شكاف طبقاتي، حضور قوميت هاي مختلف و علاوه بر آن، فعاليت گروههاي افراطي سپاه صحابه، «جهنگوي» و «طالبان» در كراچي ، اين شهر را تبديل به يكي از ناآرام ترين مناطق پاكستان كرده است. مقامات پليس اخيرا نسبت به وضعيت امنيتي ويژه كراچي ابراز نگراني كرده اند و به نظر مي رسد كه مقامات اسلام آباد نيز هيچ راه حلي براي پايان درگيري ها و ترورهاي كراچي ندارند.

 



زد و خورد نمازگزاران فلسطيني با صهيونيست ها در مسجد الاقصي

گروهي از صهيونيست هاي افراطي با حمايت نظاميان رژيم صهيونيستي به مسجد الاقصي حمله كردند و ضمن هتك حرمت به اين مكان مقدس با نمازگزاران فلسطيني درگير شدند.
به گزارش خبرگزاري قدس، گروهي از شهرك نشينان افراطي با پشتيباني ده ها نيروي امنيتي و نظاميان رژيم صهيونيستي از دروازه المغربي وارد صحن مسجد الاقصي شدند و با نمازگزاران فلسطيني به زد و خورد پرداختند.
پليس رژيم صهيونيستي نيز ضمن محاصره صحن مسجد هشدار داد هر كس مانع حضور شهرك نشينان به داخل مسجد الاقصي شود او را بازداشت مي كنند.
نمازگزاران با مشاهده رفتار ضدانساني صهيونيست هاي افراطي با شعار الله اكبر خواستار اخراج آنها از اين مكان مقدس شدند.
اين در حالي است كه ارتش اسرائيل از ترس تظاهرات فلسطينيان در سرزمين هاي اشغالي در سراسر اين منطقه آماده باش كامل اعلام كرد.
روزنامه اينديپندنت نيز خبر داد كه اسرائيل از چندي پيش آموزش شهرك نشينان را براي مقابله با فلسطينيان آغاز كرده و آنها را به گاز اشك آور و نارنجك هاي صوتي مجهز كرده است.
در همين رابطه رژيم صهيونيستي نام نويسي از شهرك نشيناني كه آماده مقابله با فلسطينيان هستند را آغاز كرده است.
از سوي ديگر، وضعيت دروني اسرائيل نيز همچنان بحراني است و روز گذشته 700 نفر از كاركنان مراكز پزشكي و بيمارستان هاي اسرائيل در اعتراض به مشكلات اقتصادي و اجتماعي رژيم صهيونيستي به طور دسته جمعي استعفا كردند.
منابع خبري اعلام كردند كه تا پايان روز چهارشنبه 1067 پزشك و كادر پزشكي بيمارستان استعفانامه خود را امضا خواهند كرد.
اين اعتصاب پزشكان عمومي، پزشكان مراكز توانبخشي و روانپزشكي از ماه فروردين و با هدف بهبود شرايط كاري در نظام بهداشتي اسرائيل انجام شده است. اعتصاب پزشكان در حالي است كه جامعه صهيونيستي از شش هفته قبل نيز با تظاهرات بزرگتري مواجه شده است كه در آن تظاهركنندگان در اعتراض به افزايش هزينه هاي زندگي و قيمت مسكن دست به اعتصاب هاي گسترده و بي سابقه زده اند.
گفته مي شود كه رژيم نتانياهو در مقابل اين اعتراض ها عقب نشيني كرده و وعده اصلاحات و تامين خواسته معترضان را داده است.

 



ترور نافرجام امير قطردوحه: صحت ندارد

منابع خبري از سوء قصد به جان حاكم قطر در روز دوشنبه خبر دادند.
به گزارش خبرگزاري ها، «شاهزاده حمد بن خليفه» حاكم قطر از سوي دو مرد ناشناس موتورسيكلت سوار در دوحه مورد سوء قصد قرار گرفت اما جان سالم به در برد.
گزارش شبكه خبري پرس تي وي به نقل از پايگاه اينترنتي «الفجر مصر» حاكي است، دو موتورسوار روز دوشنبه به سوي خودرو حامل امير قطر كه عازم محل ملاقات با هيئت روسي در كاخ خود در دوحه بود، آتش گشودند كه با واكنش متقابل محافظان شاهزاده حمد روبرو شدند.
گفته مي شود در اين حادثه سوء قصد، جراحاتي به امير قطر و هشت تن از همراهان وي وارد و آنها براي مداوا به بيمارستان منتقل شدند، اما آسيبي به وي نرسيده است.
در همين حال، منابع نزديك به خانواده امير قطر ضمن تكذيب شايعه سوء قصد به جان حمد بن خليفه، اعلام كردند كه حال وي خوب است و خطري متوجه وي نيست. برخي منابع از كشته شدن 8 محافظ امير قطر خبر مي دهند.

 



افشاگري سازمان ملل نظاميان آمريكايي در عمليات تروريستي عراق دست دارند

سازمان ملل براي نخستين بار از عمليات تروريستي شبانه نظاميان آمريكايي در عراق پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، «فيليپ الستون»، گزارشگر ويژه سازمان ملل طي گزارشي در مورد قتل هاي غير قانوني در عراق، رسماً اعلام كرد، حادثه شب 15 مارس سال 2006 (24 اسفند 1384) به دست نظاميان آمريكايي صورت گرفته است. الستون در توضيح اين حادثه ناجوانمردانه، تصريح كرد؛ نظاميان آمريكايي شبانه وارد خانه اي در منطقه شيعه نشين «اسحاقيه» بغداد شدند. سپس به 10 نفر از ساكنان اين خانه، شامل يك مرد، چهار زن و پنج كودك خردسال دستبند زدند. گزارشگر ويژه سازمان ملل مي افزايد؛ آمريكايي ها سپس اين افراد بي گناه را به ضرب گلوله كشته اند. پزشكان عراقي كه در تهيه اين گزارش با الستون همكاري داشته اند، اعلام كردند؛ مرگ اعضاي اين خانواده غيرنظامي براثر گلوله هايي رخ داده كه از نزديك و با اسلحه «ام-16» به آنها شليك شده بود.
به گفته همسايگان اين خانواده، پس از آنكه نظاميان آمريكايي دست به اين جنايت كور زده بودند، يك هلي كوپتر نظامي آمريكايي نيز از راه رسيد و خانه فوق را با شليك موشك، با خاك يكسان كرد.
اين نخستين بار است كه سازمان ملل اشغالگران را مسئول عمليات تروريستي در عراق معرفي مي كند.
سازمان ملل و ساير نهادهاي حقوق بشري غرب هنوز در ارتباط با ترور دانشمندان عراقي توسط «موساد» و كشتار غيرنظاميان عراقي توسط عوامل «سيا» و عربستان، گزارشي را منتشر نكرده است.
كارشناسان مي گويند، در آينده بخش هايي از ابعاد جنايات سيا، موساد و عوامل اطلاعاتي عربستان در خاك عراق افشا خواهد شد. افشاگري هايي كه باعث سرافكندگي نهادهاي به اصطلاح حقوق بشري غرب خواهد شد.

 



شكست حزب مركل در انتخابات محلي آلمان

حزب ائتلاف حاكم آلمان بار ديگر در انتخابات محلي به سختي شكست خورد.
به گزارش خبرگزاري «آسوشيتدپرس»، نتايج اوليه انتخابات محلي در ايالت «مكلنبورگ- فورپومرن»، واقع در شمال شرقي آلمان حاكي از شكست سنگين حزب «دموكرات مسيحي»، متعلق به «آنگلا مركل» صدر اعظم آلمان است. حزب «دموكرات هاي آزاد»، ديگر شريك ائتلافي «مركل» است كه پس از شمارش آراي محلي، متحمل شكست سختي از حزب مخالف اين كشور شد. گزارش هاي دريافتي حاكي است، احزاب پيروز در حال جشن و پايكوبي به خاطر كسب موفقيت هاي پي درپي هستند.
گفتني است انتخابات سراسري آلمان دو سال ديگر برگزار مي شود و با توجه به شكست حزب «مركل» در شش انتخابات محلي، در سال جاري، احتمال شكست حزب حاكم در انتخابات سراسري قوت گرفته است.
نارضايتي از عملكرد دولت در مواجهه با بحران مالي اروپا عمده دليل شكست هاي مكرر احزاب ائتلافي حزب حاكم اين كشور عنوان شده است.

 



چها رسوي پنج قاره

تخريب تونل هاي غزه
ارتش مصر عملياتي را براي تخريب تونل هاي غزه آغاز كرد. از اين تونل ها به عنوان مسيري براي دستيابي به اقلام اساسي مورد نياز براي زندگي و سوخت استفاده مي شد.
دولت قاهره مدعي شد كه اين اقدام بخشي از تلاش هاي دولت مصر براي بازگرداندن ثبات در صحراي سينا است.
تجزيه سوريه و لبنان
يك افسر سابق موساد به تلاش اين سازمان براي تجزيه سوريه و لبنان و تبديل آنها به دولت هاي كوچك متخاصم اذعان كرد.روزنامه هاآرتص نوشت، اين افسر اطلاعاتي اسرائيل جزئياتي از فعاليت موساد دردهه 50 و 60 قرن بيستم براي تجزيه سوريه و لبنان را تشريح كرده است.
هزينه هاي جنگ عراق و افغانستان
روزنامه انگليسي زبان پاكستان آبزرور نوشت، ايالات متحده آمريكا بيش از يك تريليون دلار در جنگ افغانستان و عراق هزينه كرده است. اين روزنامه افزود، به خاطر ماجراجويي آمريكا در عراق و افغانستان كه ميراثي از راهنمايي هاي جرج بوش به حساب مي آيد اقتصاد آمريكا دچار شديدترين ركود اقتصادي شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14