(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 شهریور 1390- شماره 20018

نظارت و آموزش حلقه هاي مفقوده درحفظ ميراث ملي
مانور خودروهاي آنچناني در بلوار ستارخان شيراز امان ساكنان را بريد!
پژواك
دانشگاه مجازي در كاشان راه اندازي مي شود
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران:توجه به طرح سالم سازي دريا يك نياز اساسي است
انتخاب طرح دانش آموزان مازندراني در سيزدهمين جشنواره استاني خوارزمي
اعتبار 8 ميلياردي براي پروژه هاي فرهنگي آمل
آمادگي 16كشور براي حضور در جشنواره تجسمي
سبد كالاي ماه رمضان بهزيستي زنجان از هفتم شهريور توزيع شد
در شب قدر قرآن كريم در تبريز كتابت شد
جشنواره فرهنگي و هنري اقوام ايراني در جزيره كيش
بازگشايي تنها سينماي پارس آباد مغان بعد از 10 سال
تيم درمان بادرود عازم كشور سومالي شد
معرفي طرح هاي مشاغل خانگي جهت تسهيلات به بانك ها در كرمانشاه آغاز شد
كمك 500 ميليون ريالي نيكوكاران گلپايگان براي آزادي زندانيان
كمپ گردشگري سرعين مهرماه به بهره برداري مي رسد



نظارت و آموزش حلقه هاي مفقوده درحفظ ميراث ملي

در اكثر كشورهاي دنيا ابنيه تاريخي و قديمي به لحاظ تشكيل بخشي از هويت فرهنگي يك كشور و نقش موثر در جذب گردشگر با صرف هزينه هاي كلان و به كارگيري نيروي متخصص از گزند حوادث طبيعي و غيرطبيعي مصون مي ماند. دراين بين متأسفانه بخشي از ميراث ماندگار و ارزشمند كشورما در اثر عدم نظارت و كنترل ازسوي متوليان و مسئولان اين حوزه و عدم آموزش مردم و شهروندان به علل مختلف تخريب، نابود و يا آثار ارزشمند آن به سرقت مي رود.
دراين ميان امامزاده هفت تن بابل كه يكي از آثار تاريخي و ملي كشورمان و متعلق به دويست سال قبل است و حتي به ثبت سازمان ميراث فرهنگي كشور نيز رسيده است، توسط عده اي از اعضا هيئت امنا به بهانه بازسازي شبانه درحال تخريب بود كه خوشبختانه توسط ميراث فرهنگي شهرمان از آن جلوگيري به عمل آمد.
آيا بهتر نيست مأموريني دائم يا گشتي موقت براي حفاظت اين آثار درنظر بگيريم تا از اين آثار همواره حفاظت شود. يا آنكه هيئت امنا را آموزش دهند تا اين گونه با آثار باستاني رفتار نكنند و بدانند كه آثار باستاني به عنوان بخشي از سرمايه هاي ملي كشور متعلق به همه است.
عكس از علي كفايي مهر
خبرنگار كيهان در بابل

 



مانور خودروهاي آنچناني در بلوار ستارخان شيراز امان ساكنان را بريد!

شيراز- خبرنگار كيهان:
تعدادي از شهروندان شيرازي با مراجعه به دفتر سرپرستي كيهان در فارس از وجود ناهنجاريهاي اخلاقي در بلوار ستارخان اين شهر به شدت انتقاد كردند.
اين عده از شهروندان در گفت وگو با خبرنگار كيهان اظهار داشتند: هر شب تعدادي جوان دختر و پسر با ظاهري بسيار زننده و بعضاً بدون حجاب با خودروهاي مدل بالا در طول اين بلوار تردد و ضمن زياد كردن صداي ضبط خودرو اقدام به رقص و پايكوبي مي كنند.
اين شهروندان در ادامه افزودند: اين جوانان در طول بلوار ستارخان با يكديگر مسابقه سرعت گذاشته و با خودروهاي آن چناني با سرعت هاي سرسام آوري رانندگي مي كنند و تا ساعت دو بامداد آسايش را از مردم و اهالي محل گرفته اند و اين روند هر شب ادامه دارد و با توجه به اينكه اين منطقه مسكوني است، اين حركات امنيت و آرامش رواني مردم را سلب كرده است.
«محمد -م» يكي از ساكنان منطقه گفت: در اين مسير دو بيمارستان مهم وجود دارد و اگر مشكلي براي بيماري پيش بيايد، خودروي اورژانس بايد حدود يك ساعت در ترافيك ايجاد شده از سوي اين جوانان بايستد و بعد از اين مدت معلوم نيست كه چه بر سر بيمار بيايد.
اين عده از شهروندان ضمن انتقاد از نيروي انتظامي اظهار داشتند: هر شب وضعيت بداخلاقي ها در اين خيابان ها بيشتر مي شود و بارها مشكلات ناهنجاري هاي اين بلوار را به مسئولان نيروي انتظامي شيراز منعكس كرده ايم اما هيچ گوش شنوايي وجود ندارد و جالب اينجاست كه كلانتري 18 ولي عصر(عج) شيراز هم در همين خيابان قرار دارد.

 



پژواك

كتابت يك جزء قرآن توسط هنرمندان خوانساري
خوانسار- خبرنگار كيهان: مسئول كانون بسيج هنرمندان خوانسارگفت: هنرمندان خوشنويس كانون بسيج هنرمندان خوانسار يك جزء قرآن كريم را با خط نستعليق كتابت كردند.
خانم نيكروش گفت: 15 هنرمند خوشنويس از اعضاء گروه مقاومت انجمن خوشنويسان كانون بسيج هنرمندان در سپاه ناحيه خوانسار به مناسبت شبهاي قدر و ايام شهادت حضرت علي(ع) در اين كتابت مشاركت داشتند.
برگزاري همايش تئاتر خياباني در ساوه
اراك- خبرنگار كيهان: نخستين همايش تئاتر خياباني به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي استان مركزي با مشاركت شوراي اسلامي شهر و شهرداري ساوه با هدف پربار كردن اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در اين شهرستان برگزار شد.
درخشش نوجوانان كرجي در جشنواره فني و حرفه اي هنرستان هاي كشور
كرج- خبرنگار كيهان: سه دانش آموز دختر ناحيه 3 آموزش و پرورش كرج، رتبه برتر جشنواره هنري هنرستان هاي فني و حرفه اي كشور را كسب كردند. احمدعلي قنبرهراتي مدير آموزش و پرورش ناحيه 3 كرج با بيان اين خبر گفت: در اين مسابقه ها كه در نيمه دوم مردادماه سال جاري در استان كرمان برگزار شد، 11 دانش آموز از استان البرز شركت كردند.
اجراي نمايش هاي قرآني در كرج
¤ 5 نمايش با موضوع قصص قرآني در ايام رمضان در شهرستان كرج اجرا شد. حسين اميريان معاون فرهنگي، اجتماعي و ورزشي شهردار كرج با تاكيدبر ايجاد زمينه هاي مناسب به منظور توليدات آثار نمايشي با محوريت قصص ديني و قرآني گفت: توليد نمايش هاي قرآني فرصت انس با قرآن را فراهم مي كند. وي افزود: اين نمايش ها با هدف توسعه و حمايت از آثار فرهنگي بويژه در حوزه فعاليت هاي قرآني در حاشيه نمايشگاه بزرگ قرآن و عترت در ماه مبارك رمضان اجرا شد.
برگزاري جشنواره فيلم كوتاه در بندرعباس
بندرعباس- خبرنگار كيهان: مسئول سازمان بسيج هنرمندان هرمزگان از برگزاري اولين جشنواره فيلم كوتاه بسيج با عنوان «سكانس بيداري» در مهرماه جاري در بندرعباس خبر داد. آصف زاميران گفت: اولين جشنواره فيلم بسيج «سكانس بيداري» در محورهاي مختلف «بازخواني ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي و دفاع مقدس»، «بيداري اسلامي»، «جهاد اقتصادي» و «مضامين آييني و اجتماعي» برگزار مي شود.
ارسال 148 اثر به جشنواره شعر بسيج نيشابور
¤ 148 اثر به پنجمين جشنواره شعر بسيج با عنوان تلاطم بيداري در شهرستان نيشابور ارسال شده است.
موسي نوكاريزي مدير كانون بسيج هنرمندان نيشابور و فيروزه با اعلام اين مطلب اظهار داشت: اين جشنواره شعر با هدف تبيين و تبليغ اهداف و آرمان حركت هاي اسلامي و تجليل از مردم بپاخواسته منطقه و با محورهاي موضوعي بازخواني ارزش ها و آرمان هاي انقلاب اسلامي، بيداري اسلامي، جهاد اقتصادي، مضامين آييني، اجتماعي و عاشقانه برگزار شد.
وي افزود: شركت كنندگان در اين جشنواره آثار خويش را در قالب هاي مثنوي، غزل، رباعي، دوبيتي، شعر نو و سپيد به دبيرخانه اين جشنواره مستقر در دفتر كانون بسيج هنرمندان نيشابور واقع در ساختمان امور هنري اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي ارسال كردند.

 



دانشگاه مجازي در كاشان راه اندازي مي شود

كاشان- خبرنگار كيهان:
سرپرست دانشگاه كاشان از تأسيس دانشگاه مجازي در اين دانشگاه خبرداد.
عباس كتابي در جمع خبرنگاران گفت: يكي از برنامه هاي دانشگاه كاشان گسترش آموزش مجازي و دسترسي آسان براي تحصيل عموم مردم است كه با تأسيس دانشگاه مجازي، اين مهم تقويت مي شود.
وي يكي از ويژگي هاي اين دانشگاه در سال تحصيلي جديد را افزايش دانشجويان تحصيلات تكميلي در دانشگاه كاشان ذكر كرد و افزود: بيش از نيمي از ورودي هاي سال تحصيلي جديد از دانشجويان تحصيلات تكميلي اند.
وي از افتتاح و بهره برداري از دانشكده علوم طبيعي و زمين در شهرستان آران و بيدگل خبرداد و اظهار داشت: دانشكده علوم طبيعي و زمين به مساحت 7هزار مترمربع از طرح هاي ملي در شهرستان آران و بيدگل يكي از دانشكده هاي وابسته به دانشگاه كاشان است كه در مهرماه راه اندازي مي شود.
به گفته وي امسال 50 دانشجوي جديدالورود تحصيلات تكميلي در اين دانشكده پذيرش مي شوند.
وي درباره طرح هاي درست اجراي اين دانشگاه در سال90 گفت: كتابخانه مركزي، آمفي تئاتر مركزي، خوابگاه 250نفري و پژوهشكده نانو بااعتباري بيش از 160 ميليارد ريال از محل اعتبارات ملي در حال ساخت است.

 



مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران:توجه به طرح سالم سازي دريا يك نياز اساسي است

ساري- خبرنگار كيهان:
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران گفت: توجه به طرح سالم سازي دريا يك نياز اساسي است.
حجت الاسلام والمسلمين عباسعلي ابراهيمي به كيهان گفت: ارائه خدمات فرهنگي و هنري به مسافرين تابستاني كه در سواحل درياي مازندران حضور دارند، بايد به گونه اي باشد كه آنان را به سمت فرهنگ و هنر اين منطقه جذب كرده و در عين حال از نشاط سالم برخوردار شوند.
وي بر استمرار فعاليت اعضاي كميته فرهنگي اين طرح، بر لزوم آسيب شناسي هاي اين فعاليت ها تاكيد كرد و افزود: خوشبختانه طبق آمار تاكنون طرح هاي سالم سازي موجب پايين آمدن آمار تلفات جاني و مالي شهروندان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته شده كه نشان دهنده تاثير مثبت عملكرد دستگاه ها است.
مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران افزود: تبليغات محيطي در سواحل درياي استان بايد حاوي مضامين فاخر ارزشي باشد و نيروهايي كه در اين طرح ها به مردم خدماتي ارايه مي دهند بايد به گونه اي رفتار كنند تا حقوق شهروندي مسافران رعايت شود و از تفريحي سالم و اسلامي بهره مند شوند.
حجت الاسلام عباسعلي ابراهيمي با اشاره به فريضه نماز اول وقت، تجهيز نمازخانه هاي طرح سالم سازي دريا را حايز اهميت دانست و بر نظارت دقيق بر آنها تاكيد كرد.

 



انتخاب طرح دانش آموزان مازندراني در سيزدهمين جشنواره استاني خوارزمي

ساري- خبرنگاركيهان:
معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش مازندران گفت: طرح دانش آموزان مازندراني جهت دفاع حضوري به سيزدهمين جشنواره خوارزمي راه يافت.
مصطفي عابدي برنجستانكي، به خبرنگاركيهان گفت: از 26 طرح منتخب استاني سيزدهمين جشنواره خوارزمي دانش آموزي، 16 طرح از دانش آموزان مازندراني به عنوان طرح منتخب كشوري براي دفاع حضوري انتخاب شدند.
عابدي افزود: در مرحله شهرستاني اين جشنواره 2 هزار و152 طرح از 2 هزار و587 دانش آموز ارسال شد كه از اين تعداد 145طرح به مرحله دفاع حضوري راه يافت و در نهايت 26طرح براي دفاع حضوري مرحله كشوري به تهران اعزام شدند.
وي گفت: هدف از اجراي اين جشنواره شناسايي دانش آموزان نخبه در كشور است كه در پايان دانش آموزان نخبه اين جشنواره عضو سازمان نخبگان كشور خواهند شد.
گفتني است؛ اين جشنواره در رشته هاي ادبيات، شيمي، رياضي، فيزيك، برق، الكترونيك، شعر و... در 2 قسمت دانش آموزي و دانشجويي برگزار شد.

 



فرماندار خبر داد
اعتبار 8 ميلياردي براي پروژه هاي فرهنگي آمل

آمل - خبرنگاركيهان:
فرماندار آمل از اختصاص 8 ميليارد ريال اعتبار براي پروژه هاي فرهنگي اين شهرستان درسال جاري خبر داد.
يد الله اكبر زاده در گفت و گو با خبرنگار كيهان با بيان اينكه امروز تنها سنگر مقابله با هجمه هاي دشمن جبهه فرهنگي است؛ يادآور شد: بيش از 90 درصد ماموريت هاي نظام در بخش فرهنگي است و پايگاه هاي بسيج مقاومت به خوبي مي توانند از عهده اين مهم برآيند.
وي با بيان اينكه 29 پروژه فرهنگي براي سال جاري درشهرستان آمل تعريف شده است؛ اظهارداشت:براي اجراي اين پروژه ها 7 ميليارد و 855 ميليون ريال اعتبار درنظرگرفته شده است.
فرماندار آمل با بيان اينكه براي بودجه سال جاري ساخت 23 پايگاه مقاومت بسيج تعريف شده است. افزود: اين پايگاه ها تا پايان سال مالي جاري به بهره برداري مي رسد.
اكبرزاده با تاكيد بر اينكه درسال گذشته يك ميليارد و 800 ميليون ريال پروژه در بخش آمادگي دفاعي مردم تعريف شده بود، افزايش حدود 2 برابري اين اعتبارات درسال جاري خبر داد و گفت: اين اعتبار درسال 90 به 2 ميليارد و 200ميليون ريال افزايش يافته است.

 



آمادگي 16كشور براي حضور در جشنواره تجسمي

گرگان- خبرنگاركيهان:
16 كشور براي حضور در جشنواره بين المللي هنر هاي تجسمي جوانان در گلستان اعلام آمادگي كردند.
مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي گلستان با اعلام اين خبر افزود: اين جشنواره از 19 تا 23شهريور در شهرهاي گرگان، كردكوي، علي آباد، بندر تركمن و آق قلا برگزار مي شود.
منتظري گفت: در اين جشنواره علاوه بر هنرمندان خارجي 270 هنرمند از استان هاي مختلف كشورمان نيز حضور دارند.
وي افزود: هنرمندان در اين جشنواره در رشته هاي عكاسي، خوشنويسي، طراحي، ارتباط تصويري، حجم، نقاشي و كاريكاتور آثار خود را به نمايش مي گذارند.
هفدهمين جشنواره هنرهاي تجسمي جوانان نيز پارسال با شركت 17كشور در استان گلستان برگزار شد.

 



سبد كالاي ماه رمضان بهزيستي زنجان از هفتم شهريور توزيع شد

زنجان- خبرنگار كيهان:
مدير كل بهزيستي استان زنجان از توزيع سبد كالاي مددجويان تحت پوشش بهزيستي از هفتم شهريور سال جاري خبر داد.
مدير كل بهزيستي استان زنجان گفت: با نظر موافق و توجه ويژه استاندار زنجان به معلولين و اقشار آسيب پذير و حمايت معاونت برنامه ريزي استانداري زنجان و پيگيري هاي بهزيستي با اعتباري با لغ بر 3 ميليارد ريال سبد كالاي مددجويان بهزيستي در استان زنجان از 7 شهريور ماه توزيع مي شود.
عباسعلي خلدي افزود: مددجويان بايد براي دريافت سبد كالاي خود ابتدا از مددكاران و مراكزي كه پرونده آنها در آنجا ثبت گرديده كالابرگ خود را دريافت كنند و سپس در شهر زنجان به مجتمع شهيد فياض بخش و در كليه شهرستانها به ادارات بهزيستي جهت دريافت سبد كالاي خود مراجعه كنند.
وي با اشاره به توزيع اين سبد كالا در كليه شهرستانها ابراز داشت: مقدار توزيع برحسب بعد خانوار است و سبد كالا تشكيل شده از برنج، روغن، شكر و تن ماهي است كه از 4 كيلو براي يك نفر تا 20 كيلو براي 5 نفر متغير است.
خلدي خاطر نشان كرد: كليه مددجوياني كه نام و مشخصات آنها در بانك اطلاعاتي بهزيستي ثبت شده واجد شرايط دريافت سبد كالا هستند و بيش از 30 هزار مددجو و خانواده تحت پوشش آنها مي توانند از امروز تا 10 روز آينده كالاي خود را دريافت كنند.

 



در شب قدر قرآن كريم در تبريز كتابت شد

تبريز- خبرنگار كيهان:
قرآن كريم، همزمان با شب قدر، توسط اعضا و اساتيد انجمن خوشنويسان در تبريز، كتابت شد.
رئيس انجمن خوشنويسان آذربايجان شرقي با اعلام اين خبر گفت: در اين مراسم، خوشنويسان با شيوه هاي نستعليق، شكسته نستعليق، ثلث و نسخ، آيات قرآن را كتابت كردند.
«ميرحسين زنوزي» افزود: خوشنويسي، هنري متعالي و مبتني بر ارزش هاي معنوي و ديني است. گفتني است اين كتابت قرآن، توسط انجمن خوشنويسان آذربايجان شرقي در تالار خاقاني تبريز ترتيب يافت و در آن از 5 هنرمند خوشنويس، تجليل شد.

 



جشنواره فرهنگي و هنري اقوام ايراني در جزيره كيش

كيش- خبرنگار كيهان:
طي مراسمي جشنواره فرهنگي و هنري اقوام ايراني با هدف شناخت هرچه بيشتر آداب و رسوم و آيين هاي سنتي به مدت پنج روز در جزيره كيش برگزار شد.
بنابراين گزارش، اين جشنواره از تاريخ چهاردهم لغايت هيجدهم شهريور ماه به مدت پنج شب در تالار بزرگ شهر باشكوه خاصي برگزار شد.
آداب و رسوم- زبان،فرهنگ، پوشاك- موسيقي و آئين هاي سنتي اقوام مختلف ايراني در قالب برگزاري يك نمايشگاه صنايع دستي و خانه اقوام همراه با موسيقي هاي محلي و سنتي- آواز محلي- شاهنامه خواني- حركات آئيني- نمايش مشاهير و اساطير و نقالي براي عموم به اجرا درآمد.
گفتني است استان هاي خوزستان، گرگان، كردستان، خراسان، تربت جام، مازندران، گيلان، بوشهر، تركمن صحرا، آذربايجان، كهگيلويه و بويراحمد، تهران و لرستان در اين جشنواره شركت فعال دارند و در حاشيه برگزاري جشنواره يك ايستگاه شادماني شامل نقاشي و عكس براي كودكان برپاست.

 



بازگشايي تنها سينماي پارس آباد مغان بعد از 10 سال

پارس آباد مغان- خبرنگار كيهان:
تنها سينماي شهر مرزي پارس آباد مغان بعد از تعطيلي 10 ساله بازگشايي مي شود.
رئيس شوراي اسلامي پارس آباد مغان با اعلام مطلب بالا افزود: از سرگيري فعاليت اين سينما كه تنها سينماي اين شهرستان مرزي است پس از تعمير و مرمت اساسي ساختمان و نصب امكانات و تجهيزات مورد نياز ممكن خواهد بود.
نادر تيمورپور با قدرداني از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: براساس توافقات به عمل آمده، يك سوم از مجموع هزينه هاي مرمت و تجهيز اين سينما را شوراي اسلامي شهر مي پردازد.
وي با اشاره به نقش و اهميت سينما و مراكز فرهنگي در مقابله با تهاجم فرهنگي بيگانگان افزود: در اين شهرستان كه نزديك به يكصد كيلومتر مرز مشترك آبي و خاكي با جمهوري آذربايجان دارد ده ها شبكه تلويزيوني كشورهاي منطقه با آنتن معمولي قابل رؤيت است از اين جهت سرمايه گذاري در زمينه هاي فرهنگي، ورزشي و ديني بايد در دستور كار مسئولان منطقه و استان قرار گيرد.

 



تيم درمان بادرود عازم كشور سومالي شد

بادرود- خبرنگار كيهان:
نخستين گروه تيم درماني جمعيت هلال احمر استان اصفهان براي ارائه خدمات رساني به مردم قحطي زده سومالي از شهر بادرود عازم اين كشور آفريقايي شدند.
دكتر فقيهي معاون توانبخشي جمعيت هلال احمر استان كه سرپرستي اين گروه را بر عهده دارد؛ در اين زمينه به خبرنگار كيهان در بادرود گفت: پيرو فرمايشات رهبر معظم انقلاب مبني بر كمك به مردم مسلمان سومالي؛ اكيپي متشكل از يك پزشك؛ يك نيروي پرستار و يك نيروي فني؛ پشتيباني از استان اصفهان به مدت 10 الي 15 روز عازم كشور سومالي مي شوند تا يك ارزيابي جامع و كاملي از وضعيت درماني مردم قحطي زده به دست آيد.

 



معرفي طرح هاي مشاغل خانگي جهت تسهيلات به بانك ها در كرمانشاه آغاز شد

كرمانشاه- خبرنگار كيهان:
استان كرمانشاه معرفي طرحهاي مشاغل خانگي جهت دريافت تسهيلات به بانكها را آغاز كرد.
مديركل كار و امور اجتماعي استان كرمانشاه در پانزدهمين نشست اين كارگروه گفت: تاكنون 282 طرح با اعتبار 913 ميليون تومان جهت دريافت تسهيلات مشاغل خانگي به بانك ها معرفي شده است.
سهراب برانديشه اظهار داشت: كار ثبت نام از متقاضيان مشاغل خانگي توسط دستگاه هاي اجرايي در حال انجام است و افراد مي توانند با مراجعه به ادارات صادركننده مجوز مشاغل خانگي از جمله بازرگاني، جهاد كشاورزي، فني و حرفه اي، ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري و يا ادارات حمايتي از تسهيلات موجود بهره لازم را ببرند.

 



كمك 500 ميليون ريالي نيكوكاران گلپايگان براي آزادي زندانيان

خوانسار- خبرنگاركيهان:
مردم نيكوكار شهرستان گلپايگان در جشن گلريزان مبلغ 500 ميليون ريال براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد و مالي كمك كردند.
رئيس زندان گلپايگان در گفت وگو با خبرنگار كيهان گفت: در فاصله جشن گلريزان سال گذشته تاكنون 49 نفر با رقمي بالغ بر 268 ميليون ريال كمك بلاعوض و 29 ميليون تومان وام بلندمدت با كمك ستاد ديه از زندان گلپايگان آزاد شده اند.
ابراهيم شيرواني افزود: درحال حاضر 46 محكوم مالي در زندان گلپايگان به سر مي برند كه براي آزادي اين افراد نياز به كمك 445ميليون توماني است.
وي بيان داشت: با رايزني نماينده مردم اين شهرستان در مجلس و مساعدت بانك ملي ايران، مبلغ 200 ميليون تومان وام قرض الحسنه به زندانيان جرايم غيرعمد اختصاص يافت كه هم اكنون اين مبلغ در قالب تسهيلات به زندانيان پرداخت مي شود.
همچنين جشن گلريزان زندانيان نيازمند با حضور نيكوكاران و مسئولان اجرايي خوانسار در ورزشگاه پورياي ولي اين شهرستان برگزارشد.
نيكوكاران خوانساري دراين جشن مبلغ 110 ميليون ريال براي آزادي زندانيان جرائم غيرعمد كمك كردند.
سيدرضا موسوي سرپرست بازداشتگاه خوانسار دراين مراسم گفت: درسال گذشته با همت خيرين خوانساري مقيم مركز و شهرستان 8 نفر از زندانيان محكوم مالي آزاد شدند.
وي مبلغ مورد نياز آزادي محكومين مالي جرائم غيرعمد بيش از 65 نفر زنداني خوانساري در زندانهاي استان را 470 ميليون تومان عنوان كرد.

 



كمپ گردشگري سرعين مهرماه به بهره برداري مي رسد

اردبيل - خبرنگار كيهان:
كمپ گردشگري سرعين به مساحت 5 هكتار تا پايان مهرماه به بهره برداري مي رسد.
شهردار سرعين در جلسه كارگروه گردشگري استان اردبيل با اعلام مطلب بالا افزود: با آماده شدن اين كمپ امكان هرگونه چادرزني در محوطه شهر و پياده روهاي سرعين فراهم نخواهد شد و گردشگراني كه قصد چادرزني در شهر را داشته باشند به محل كمپ جديد هدايت خواهند شد.
مهدي هدايتي گفت: با محقق شدن اين امر بسياري از مشكلات اين شهر مرتفع شده و بدون شك رضايت گردشگران منطقه تامين مي شود.
وي افزود: با مساعدت فرمانداري سرعين جارچيان و عوامل اماكن اقامتي از سطح شهر جمع آوري شده است و گردشگران مي توانند با مراجعه به سايت اطلاع رساني از وضعيت هتل ها و اماكن اقامتي و ظرفيت خالي آنها اطلاع حاصل كنند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14