(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 شهریور 1390- شماره 20018

حديث دشت عشق
خستگي؛ سوغات قطري براي ليگ بازي سخت سرخابي ها قبل از دربي
اخبار كوتاه از فوتبال
17بازيكن در اردوي تيم ملي واليبال
صدرنشيني ايران و شكست سنگين عربستان در خانه
مشخص شدن ساختار وزارت ورزش مشكلات را كم مي كند
عباسي : نگران ناداوري ها هستيم
ملي پوشان ووشو هفته آينده مشخص مي شوند
زنگ آغاز سوپر ليگ كاراته ايران با حضور 10تيم
12 بازيكن تيم ملي بسكتبال معرفي شدند
شروع رقابت هاي بين المللي جودو جام فجر در ايلام



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «علي عامري»
ورزش و مطالعه تا طلبگي و شهادت
با عشق و ارادت به اسلام و روحانيت شيعه، پا به حوزه علميه كاشان گذاشت و در سلك روحانيت در آمد و به تحصيل درمعارف اسلامي پرداخت. شهيد عامري ضمن درس و بحث متداول حوزوي، توجه ويژه اي به فعاليت هاي اجتماعي داشت و درپايگاه مسجد صاحب الزمان (عج) و مسجد باب الحوائج(ع)، به عنوان بسيجي شروع به فعاليت نمود و درعمليات والفجر 4دلاورانه دركنار رزمندگان اسلام جنگيد.
سرانجام اين طلبه مجاهد در مهر ماه سال 62 درجبهه غرب به فيض شهادت نائل گشت.
شهيد عامري درخانواده اي روحاني نشو و نما يافته بود. او به تلاوت قرآن، ذكر و دعا اهميت مي داد و تقيد تمامي به انجام واجبات و ترك محرمات داشت. ضمن آنكه در ورزش، مطالعه و امور ديگر نيز كوشا بود.

 



خستگي؛ سوغات قطري براي ليگ بازي سخت سرخابي ها قبل از دربي

ششمين هفته از مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور تحت تأثير بازگشت ملي پوشان خسته از قطر و ديدارهاي دشوار سرخابي هاي تهراني مقابل ذوب آهن اصفهان و تراكتورسازي تبريز در آستانه شهرآورد هفتادو يكم پايتخت برگزار مي شود.
مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور پس از 14 روز تعطيلي از امروز (پنجشنبه) با برگزاري چهار ديدار روز نخست از هفته ششم مجدداً پيگيري خواهد شد، هفته اي كه در آن شاهد برگزاري ديدارهاي حساسي چون ذوب آهن اصفهان- پيروزي و استقلال تهران- تراكتورسازي تبريز خواهيم بود. در ادامه اشاره اي به ديدارهاي مهم هفته ششم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور خواهيم داشت.
ذوب آهن- پيروزي
يكي از ديدارهاي حساس اين هفته همين بازي ذوب آهن اصفهان- پيروزي است. پيروزي كه با پيروزي 3بريك هفته پنجم مقابل صنعت نفت آبادان به ساحل آرامش رسيد، اين هفته در آزموني دشوار به مصاف ذوب آهن مي رود. استيلي كه بازهم طي روزهاي اخير مهره هاي شاخص خود چون علي كريمي، غلامرضا رضايي و مازيار زارع را به علت حضور در اردوي تيم ملي در اختيار نداشته است، روزهاي تعطيلي ليگ برتر را با دغدغه بازي مقابل ذوب آهن و استقلال پشت سر گذاشته است.
او براي بازي با ذوب آهن علي كريمي، غلامرضا رضايي و مازيار زارع را خسته تحويل مي گيرد و اين درحالي است كه هادي نوروزي و مهرداد اولادي نيز به علت مصدوميت در اين مسابقه غايب هستند. پيروزي هشت روز ديگر بايد در شهرآورد هفتادويكم تهران به ميدان برود، علاوه بر اينكه بايد بازي حساس مقابل ذوب آهن را دست پر پشت سر بگذارد، نيم نگاهي هم به بازي هفته آينده خواهد داشت و اينكه بازيكني براي آن مسابقه محروم و مصدوم نشود.
براي ذوب هم بازي مقابل پيروزي يك بازي خاص و ويژه است، خاص از آن جهت كه مي تواند مجالي باشد براي جبران شكست در دو بازي رفت و برگشت فصل گذشته و ويژه از آن بابت كه مسابقه اي است تداركاتي براي ديدار هفته آينده سپيدپوشان مقابل سوون سامسونگ كره جنوبي در دور رفت از مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان آسيا.
استقلال- تراكتورسازي
گل سرسبد ديدارهاي هفته ششم همين مسابقه است كه يكسوي آن مظلومي ايستاده و سوي ديگر قلعه نويي. هرچند اين دو نفر در ظاهر هرگونه رقابت و حساسيت نسبت به هم را تكذيب مي كنند اما كيست كه نداند در پس از «قربان صدقه» ظاهري رقابتي نزديك بين دو طرف وجود دارد. اصلاً اين ديگر يك رسم شده كه تمام مربيان وقت استقلال به نوعي مي خواهند خود را به قلعه نويي نشان دهند، فرقي هم نمي كند، آن مربي مرفاوي باشد يا مظلومي.
با اين پيش زمينه به استقبال ديدار استقلال- تراكتورسازي مي رويم، ديداري حساس كه پيش بازي آبي پوشان از شهرآورد 71 تهران است. استقلال هم مانند پيروزي دغدغه دارد، دغدغه حضور در شهرآورد تهران كه نتيجه اش براي هواداران تعيين كننده است. مظلومي به خوبي اين اصل مهم را درك مي كند.
آبي پوشان در بازي دشوار اين هفته مقابل تراكتورسازي دردي مشترك با تيم هايي چون پيروزي و ذوب آهن دارند. آنها خسرو حيدري، آندرانيك تيموريان، فرهاد مجيدي، سيدمهدي رحمتي و مجتبي جباري را خسته از تيم ملي تحويل مي گيرند. در اين بين آندو تيموريان به علت سه كارته بودن نمي تواند تيم استقلال را در ديدار با تراكتورسازي همراهي كند.
برنامه ديدارهاي هفته ششم مسابقات فوتبال ليگ برتر باشگاه هاي كشور به شرح زير است:
پنج شنبه: 17/6/90
¤ فجر شهيدسپاسي شيراز- سپاهان اصفهان (ساعت 30:17)
¤ شهرداري تبريز- راه آهن شهرري(ساعت 10:19)
¤ مس سرچشمه رفسنجان- شاهين بوشهر (ساعت30:19)
¤ ذوب آهن اصفهان- پيروزي تهران (ساعت20)
جمعه- 18/6/90
¤ نفت تهران- سايپا البرز (ساعت 45:18)
¤ استقلال تهران- تراكتورسازي تبريز(ساعت45:18)
¤ داماش گيلان- مس كرمان (ساعت19)
¤ صباي قم- ملوان بندرانزلي(ساعت20)
¤ صنعت نفت آبادان- فولاد خوزستان (ساعت20)

 



اخبار كوتاه از فوتبال

حدادي فر در تراكتورسازي ؟
قاسم حدادي فر، بازيكن تيم ملي و ذوب آهن به عنوان بازيكن سرباز به احتمال زياد به تراكتورسازي مي پيوندد. حدادي فر بايد دوران خدمت سربازي خود را طي كند و به همين دليل مقدمات حضورش در يك تيم نظامي فراهم شده است. اين بازيكن در صورتي كه باشگاه تراكتورسازي نام مهدي كياني را از فهرست خود خارج كند به اين تيم تبريزي مي رود. صحبت هاي مقدماتي در اين خصوص صورت گرفته است.امير قلعه نويي از باشگاه خواسته تا مهدي كياني را به دليل درگيري لفظي با او از ليست خارج كند.
كي روش به موزامبيك رفت
با مرخصي رفتن كي روش، 2 دستيار سرمربي تيم ملي همراه تيم ملي به ايران بازگشتند. پس از پايان بازي تيم ملي با قطر و با توجه به اينكه ادامه مسابقات مقدماتي جام جهاني 2014در مهرماه سال جاري برگزار مي شود، كارلوس كي روش سرمربي تيم ملي همراه تيم ملي به ايران بازنگشت و براي استراحتي يك هفته اي به موزامبيك رفت.با وجود رفتن كي روش به كشورش، گاسپار و سيموئز، 2 دستيار سرمربي تيم ملي براي تماشاي بازي هاي ليگ همراه كاروان تيم ملي به ايران بازگشتند. تيم ملي ديروز ساعت 5:30 صبح وارد تهران شد.
سرمربي تيم امارات اخراج شد
مسئولان فدراسيون فوتبال امارات پس از متحمل شدن دومين شكست در گروه دوم رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 اقدام به بركناري سرمربي خود كردند. كاتانچ اسلوونيايي در ژوئن سال 2009 پس از اينكه از مربيگري مقدونيه كناره گيري كرد، هدايت تيم فوتبال امارات را بر عهده گرفت با اين حال نتوانست با اين تيم به موفقيتي دست پيدا كند.مسئولان فوتبال امارات هنوز نام مربي جايگزين را اعلام نكرده اند.
مرفاوي مشاور شدتا بلاژويچ روي نيمكت بنشيند
پس از كش و قوس هاي فراوان مشكلات پيش روي ميرسلاو بلاژويچ براي نشستن روي نيمكت مس كرمان رفع شد تا چيرو در بازي با داماش براي نخستين بار در ليگ تيمش را مستقيما هدايت كند.
رئيس هيئت مديره باشگاه مس كرمان در جلسه اي كه با حضور وي، اعضاي هيئت مديره و صمد مرفاوي برگزار شد پس از انجام توافقات مالي و تسويه حساب با سرمربي سابق، با حكمي صمد مرفاوي را به عنوان مشاور ارشد فني خود انتخاب كرد.سازمان ليگ برتر ثبت قرارداد با چيرو را منوط به تسويه حساب با سرمربي سابق اين تيم كرده بود كه اين توافق انجام شد.
رضائيان از باشگاه فولاد رفت
هيئت مديره باشگاه فولادخوزستان رضايي را به عنوان معاون جديد ورزشي باشگاه و جانشين مسعود رضائيان منصوب كرد. نشست هيئت مديره باشگاه فولادخوزستان سه شنبه شب برگزار شد و طي آن عباس بابازاده به عنوان عضو جديد جايگزين مسعود رضاييان شد.همچنين حبيب الله رضايي ديگر عضو هيئت مديره باشگاه فولادخوزستان نيز با حفظ سمت، به عنوان معاون ورزشي باشگاه، جانشين مسعود رضائيان شد.

 



17بازيكن در اردوي تيم ملي واليبال

خوليو ولاسكو، سرمربي تيم ملي واليبال هفده بازيكن را به مرحله جديد تمرينات آماده سازي اين تيم براي شركت در رقابت هاي قهرماني آسيا فراخواند.
علاوه بر عليرضا نادي، محمد موسوي، حسام بخششي، جواد محمدي نژاد، اميرحسيني، مهدي مهدوي، مهدي بازارگرد، اميرغفور، فرهاد نظري افشار، حمزه زريني، فرهاد قائمي، آرش كشاورزي، آرش كمالوند و فرهاد ظريف كه همراه با تيم ملي در تورنمنت بين المللي اسلووني و اسلواكي شركت كرده بودند علي حسين، ساسان دژآرا و ولي نورمحمدي نيز در اين مرحله از تمرينات حضور دارند.
بازيكنان دعوت شده به اردوي تيم ملي واليبال تمرينات خود را به صورت شبانه روزي و به مدت 10روز در سالن 12هزارنفري آزادي ادامه خواهند داد.مسابقات واليبال قهرماني مردان آسيا 30شهريورماه تا 8مهرماه در تهران برگزار خواهد شد.

 



صدرنشيني ايران و شكست سنگين عربستان در خانه

روز دوم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا با توقف تيم هاي مدعي ژاپن، كره جنوبي و ايران و تداوم پيروزي استراليا و اردن پيگيري شد.
روز دوم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا سه شنبه شب با برگزاري 10 بازي در گروه هاي پنجگانه پيگيري شد كه طي آن تيم هاي عراق، اردن، لبنان، كره شمالي، تايلند، استراليا و بحرين مقابل حريفان خود به برتري رسيدند و سه بازي نيز با نتيجه تساوي به اتمام رسيد.
در روزي كه تيم هاي مدعي ايران، كره جنوبي و ژاپن به ترتيب مقابل قطر، كويت و ازبكستان با نتيجه تساوي يك بريك متوقف شدند، تيم هاي اردن و استراليا دومين پيروزي خود را كسب كردند و جايگاه شان در صدر جدول گروه هاي A و D استحكام پيدا كرد.
تيم ملي فوتبال كشورمان كه پس از پيروزي 3 بر صفر برابر اندونزي،به مصاف تيم ملي قطر رفته بود در ورزشگاه السد دوحه با نتيجه يك بر يك برابر تيم ميزبان به تساوي رسيد.
هادي عقيلي در دقيقه 46 و محمد سيد 10 دقيقه بعد گل هاي اين بازي را به ثمر رساندند. اگرچه در نيمه نخست دو تيم بازي بي كيفيتي ارائه دادند و توپي از خط دروازه ها عبور نكرد؛ اما با شروع نيمه دوم اوضاع متفاوت شد.
در دقيقه 46 خسرو حيدري از روي نقطه كرنر سانتري را به روي دروازه قطر ارسال كرد و عقيلي گل نخست بازي را به ثمر رساند. پس از اين گل تيم ملي كشورمان صاحب سه موقعيت گلزني مسلم شد كه انصاري فرد يكي پس از ديگري اين فرصت ها را از دست داد.در دقيقه 56 و پس از اشتباه ه عقيلي و رحمتي قطري ها گل مساوي را وارد دروازه كشورمان كردند و در ادامه هم تعويض هاي كي روش و حملات ايران مثمر ثمر واقع نشدتا سهم هر تيم از اين ديدار تنها يك امتياز باشد.
با اين يك امتياز تيم ايران با 4 امتياز در صدر گروه پنجم ماند و بحرين نيزكه اندونزي را شكست داده بود با 4 امتياز اما تفاضل گل كمتر در رده دوم ايستاد.
تيم هاي اردن، كره جنوبي، ژاپن، استراليا و ايران صدرنشين گروه هاي پنجگانه در پايان ديدارهاي روز دوم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا هستند.
نتايج ديدارهاي روز دوم از مرحله سوم مسابقات فوتبال انتخابي جام جهاني 2014 در قاره آسيا به شرح زير است:
گروه A :
¤ سنگاپور صفر - عراق 2
¤ اردن 2 - چين 1
گروه B :
¤ لبنان 3 - امارات 1
¤ كويت 1 - كره جنوبي1
گروه C :
¤ كره شمالي 1 - تاجيكستان صفر
¤ ازبكستان يك - ژاپن يك
گروه D :
¤ تايلند 3 - عمان صفر
¤ عربستان 1- استراليا 3
گروه E :
¤ اندونزي صفر - بحرين 2
¤ قطر 1- ايران 1

 



مشخص شدن ساختار وزارت ورزش مشكلات را كم مي كند
عباسي : نگران ناداوري ها هستيم

وزير ورزش و امور جوانان گفت: درحال مشخص كردن ساختار و تشكيلات وزارتخانه هستيم و پس از اين موضوع مشكلات برطرف مي شود.
محمدعباسي وزير ورزش و جوانان با بيان اين مطلب افزود: اساس برنامه هاي ما در حال حاضر براي مشخص شدن دقيق ساختار و تشكيلات در بخشهاي مختلف اين وزارتخانه است.
وي ادامه داد: مسلما پس از روشن شدن اين موضوع به دقت مشكلات مختلف ورزشكاران و فدراسيون ها از جمله موارد مطرح شده در نشست با كشتي گيران در مورد حقوق، مزايا و شغل پيگيري و براي رفع آن اقدام مي شود.
عباسي تصريح كرد: البته درسال المپيك ما توجه ويژه اي به رشته هاي مدال آور مانند كشتي داريم و در اين زمينه جلساتي نيز با مسئولان امر مانند كميته ملي المپيك برگزار شده است.
وي در مورد اينكه وعده اش در مورد اختصاص جايزه به مدال آوران رقابتهاي جهاني كشتي با توجه به مشخص شدن ميزان پاداش توسط سرمربيان تيم هاي ملي تحقق مي يابد اظهارداشت: كشتي گيران مطمئن باشند كه اين امر انجام مي شود.
عباسي در پايان خاطرنشان كرد: در رقابتهاي جهاني كشتي تنها نگران برخي مسائل مانند ناداوري ها هستيم اما به قدرت جوانان واقفيم و اميدوارم دراين مسابقات نتيجه خوبي كسب كنند.

 



ملي پوشان ووشو هفته آينده مشخص مي شوند

فدراسيون ووشو اسامي نفرات اصلي تيم ملي را كه براي حضور در رقابتهاي جهاني انتخاب كرده دو هفته ديگر اعلام مي كند.
در پايان ديدار دوستانه تيم ملي مقابل تركيه، تركيب نهايي نفرات اعزامي به مسابقات قهرماني جهان انتخاب شده و روز سه شنبه به فدراسيون جهاني ارسال شد. بر همين اساس تيم ملي ووشو با 19 وروشوكار در بخش تالو و سانداي آقايان و بانوان در يازدهمين دوره مسابقات قهرماني جهان شركت خواهد كرد. تيم بانوان با چهار سانداكار و 3تالوكار و تيم مردان با 6نفر در بخش ساندا و 6نفر در بخش تالو در اين دوره از رقابتهاي جهاني حضور پيدا خواهند كرد. فدراسيون ووشو اسامي اين نفرات را اواخر هفته آينده در اختيار رسانه ها قرار خواهد داد. اين تصميم براي حفظ انگيزه در بين اردونشينان اتخاذ شده است. يازدهمين دوره رقابتهاي ووشو قهرماني جهان مهرماه سالجاري به ميزباني تركيه در شهر آنكارا برگزار خواهد شد.

 



زنگ آغاز سوپر ليگ كاراته ايران با حضور 10تيم

فصل جديد رقابتهاي سوپر ليگ كاراته باشگاههاي ايران از امروز با حضور 10تيم آغاز مي شود.
اين دوره از رقابتها درحالي آغاز خواهد شد كه مشكل سالن همانند چند سال گذشته مشكل اساسي مسئولان برگزاري است. فدراسيون كاراته سالن شهيد چمران را براي اين رقابتها مهيا كرده بودند كه گويا به دليل پخش مستقيم مسابقات و نبودن نور كافي درسالن، مجبور به تغيير سالن شدند و تاكنون سالني براي هفته اول رقابتها اعلام نشده است.
اما در هفته نخست مهمترين ديدار را دو تيم صنعت برق هرمزگان و دانشگاه آزاد اسلامي برگزارمي كنند. هروي مربي تيم ملي، هدايت دانشگاه آزاد را بر عهده دارد و با تركيبي ازجواني و تجربه به مصاف يك تيم خوب شهرستاني خواهد رفت.
برقي ها يك بازي سخت ديگر خواهند داشت. اين تيم بعد از ديدار نخست خود بايد به مصاف مقاومت بسيج برود. تيمي كه غلامرضا دباغيان را روي صندلي مربيگري دارد و با جوانان با آتيه چند سالي است كه خوب نتيجه مي گيرد.اما نفت اهواز كه فصل قبل از مربيگري كتيرايي نايب قهرمان شد، فصل جديد هدايت تيم خود را به نصرالهي سپرده اند تا بعد از چند سال بتوانند از سكوي قهرماني بالا بروند. بايد ديد آيا اين مربي تجربه و تبحر كتيرايي را در استفاده از نفرات ملي پوش دارد يا خير. اين تيم در اولين ديدار با شهرداري بندرعباس كه محمد بهرامي سرمربي تيم ملي را روي صندلي مربيگري دارد پيكار مي كند.

 



12 بازيكن تيم ملي بسكتبال معرفي شدند

سازمان تيمهاي ملي بسكتبال تركيب 12 نفره تيم ملي را براي حضور در رقابتهاي قهرماني مردان آسيا معرفي كرد.
تركيب 12 نفره اعلام شده از سوي سازمان تيم هاي ملي بسكتبال عبارت است از: مهدي كامراني، آرن داودي، جواد داوري، صمد نيكخواه بهرامي، حامدآفاق، مهرداد آتشي، اوشين ساهاكيان، ارسلان كاظمي، حامد حدادي، حامد سهراب نژاد، اصغر كاردوست و سعيد داورپناه.
مسابقات بسكتبال قهرماني مردان آسيا 24 شهريورماه تا 4 مهرماه در ووهان چين برگزار مي شود. تيم ملي ايران براي حضور دراين رقابتها ساعت 30:20 جمعه راهي ووهان مي شود. تيم نخست رقابتهاي بسكتبال قهرماني مردان آسيا به طور مستقيم راهي بازي هاي المپيك 2012 لندن مي شود.ايران مدافع عنوان قهرماني است.

 



شروع رقابت هاي بين المللي جودو جام فجر در ايلام

نوزدهمين دوره رقابتهاي بين المللي جودو جام فجر از صبح ديروز با حضور 12تيم داخلي و خارجي در شهرستان ايلام آغاز شد.
جام فجر جودو پس از چند سال تعطيلي، دوباره از سوي فدراسيون جدي گرفته شده و قرار است به مدت دو روز تحت عنوان گراميداشت شهيدان و سرداران شهيد استان ايلام در سالن ورزشي قلاويزان شهر ايران برگزار شود.
براساس اعلام فدراسيون جودو رئيس كميته ملي المپيك و وزير ورزش ميهمان ويژه نوزدهمين دوره جام فجر در ايلام هستند.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14