(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


پنجشنبه 17 شهریور 1390- شماره 20018

تجهيز 60 تقاطع شهر تهران به سيستم هاي ثبت تخلف
تا پايان مهر ادامه دارد اعلام آماده باش كامل براي مراقبت در برابر وبا
اراضي ملي وردآورد به تعاوني هاي مسكن شهرداري تهران واگذار شد
پذيرش روزانه 134 متوفي در بهشت زهرا(س)
كشف 2 كيلو شيشه از يك موتورسيكلت
درگيري خانوادگي باعث اسيدپاشي به ماموران انتظامي شد
100 كشته و مفقود در طوفان تالاس
ورود 5 داروي مكمل و 2 داروي ضدسرطاني داخلي به بازار
قتل مرد جوان در مقابل چشمان بازپرس دادسراي اصفهان
كارگاه كيف و كفش خيابان سپهسالار آتش گرفت
فرود اضطراري يك فروند هواپيماي آموزشي در آزادراه قزوين - رشت
چمران: شهرداري هنوز جزئيات هزينه تونل توحيد را ارائه نكرده است
در قزوين روي داد مرگ خونين يك مادر و فرزند در اثر برخورد با قطار
تأخير پرواز تهران- كيش ماهان مسافران را كلافه كرد
رئيس پليس كرمان: اعضاي دستگير شده القاعده قصد خرابكاري داشتند
برخورد مرگبار كاميون با پيكان در زنجان



تا پايان امسال صورت مي گيرد
تجهيز 60 تقاطع شهر تهران به سيستم هاي ثبت تخلف

مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران از تجهيز 60 تقاطع شهر تهران به سيستم هاي ثبت تخلف تا پايان سال جاري خبر داد.
حجت الله بهروز با بيان اين مطلب گفت: در دو تقاطع منطقه 3، سيستم عبور از چراغ قرمز در دست اجرا است كه تا اوايل مهر ماه به بهره برداري مي رسد.
وي افزود: پيش از بهره برداري از اين سيستم ها، اطلاع رساني گسترده صورت مي گيرد و اوايل كار نيز به صورت ارشادي برگه ثبت تخلف براي متخلفان ارسال خواهد شد.
بهروز تصريح كرد: براساس برنامه ريزي هاي صورت گرفته امسال، سيستم ثبت تخلفات بايد در 60 تقاطع شهر اجرا شود كه با توجه به همكاري و تعامل خوبي كه پليس راهور با اين شركت وجود دارد اميدواريم اين مهم محقق شود و كارهاي اجرايي سريع پيش برود.
مديرعامل شركت كنترل ترافيك شهرداري تهران گفت: متاسفانه برخي از رانندگان مرتكب تخلف عبور از چراغ قرمز مي شوند و هنگام زرد بودن چراغ راهنمايي به جاي توقف پشت خط عابر پياده بر سرعت خود مي افزايند تا پشت چراغ قرمز نمانند و درست زماني كه چراغ قرمز است عرض تقاطع را طي مي كنند.
وي ادامه داد: بي توجهي برخي از رانندگان و عبور از چراغ قرمز منجر به بروز تصادف و حوادث ناخوشايندي مي شود كه اميدواريم با اجراي طرح ثبت تخلفات عبور از چراغ قرمز از ميزان اين تخلفات كاسته شود و همه رانندگان خود را موظف بدانند كه به محض زرد شدن چراغ راهنمايي پشت خط عابر پياده توقف كنند تا عابران بتوانند بدون خطر و به راحتي از تقاطع عبور كنند.

 



تا پايان مهر ادامه دارد اعلام آماده باش كامل براي مراقبت در برابر وبا

رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت گفت: هنوز هيچ آماري از بيماري وبا در كشور از سوي مركز مديريت بيماري ها اعلام نشده است.
دكتر محمد مهدي گويا، عدد و ارقام ابتلا به بيماري وبا كه از سوي برخي رسانه ها اعلام شده را مربوط به 3 ماه قبل دانست و اظهار كرد: اين همه گيري هنوز پايان نيافته است و به محض پايان همه گيري آمار صحيح و كامل بيماري اعلام مي شود.
وي افزود: هنوز هيچ آماري از بيماري وبا در كشور از سوي مركز مديريت بيماري ها اعلام نشده و آمار منتشره در اين خصوص در برخي رسانه ها تكذيب مي شود.
گويا در ادامه اظهار داشت: وزارت بهداشت براي كنترل وبا در كشور تا پايان مهر ماه در آماده باش كامل به سر مي برد و تمام تلاش هاي بكار گرفته شده در اين خصوص به بهترين شكل ممكن انجام شده است.
رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت از هموطنان خواست براي پيشگيري از ابتلا به بيماري وبا ميوه جات و سبزيجات را در 4 مرحله، سالم سازي كنند.
وي در تشريح چگونگي مراحل سالم سازي سبزيجات، گفت: در مرحله اول، سبزي خريداري شده را جهت پاك كردن گل و لاي با آب معمولي شستشو دهيد. در مرحله بعدي سبزي شسته شده را در يك ظرف قرار داده و با افزودن چند قطره مايع ظرفشويي معمولي به دقت آن را به هم بزنيد تا مايع ظرفشويي طي 3 تا 4 دقيقه با آب مخلوط و سبزي به طور كامل به مايع ظرفشويي آغشته شود.
وي ادامه داد: در مرحله سوم مجدداً سبزي را آب كشي كرده و در ظرف ديگري بريزيد و يك قاشق چايخوري محلول پركلرين كه همان محلول ضدعفوني كننده سبزيجات است و در همه فروشگاه ها نيز موجود است، بر روي سبزي ريخته و آب به آن اضافه كنيد و مرحله آخر نيز شستشوي مجدد و نهايي سبزيجات با آب است.
رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت در ادامه با بيان اين كه مطالعات انجام شده نشان داده است كه تاكنون هيچ موردي از ابتلا به بيماري وبا در اثر استفاده از آب آشاميدني لوله كشي تحت نظارت سازمان آب و فاضلاب شهري و روستايي كشور مشاهده نشده است، گفت: آب آشاميدني لوله كشي به دقت در مقاطع مختلف توسط اين سازمان و كليه مراكز بهداشتي دانشگاهي در سراسر كشور تحت نظارت و كنترل دقيق قرار دارد و از اين جهت اطمينان كافي وجود دارد.
دكتر گويا به هم وطنان توصيه كرد: در هنگام مسافرت و تفريح، آب آشاميدني خود را از منزل با خود همراه داشته باشند و يا از آب معدني استفاده نمايند.
وي گفت: اگر از سلامت آب آشاميدني اطمينان ندارند، حتماً آن را جوشانده و سپس استفاده كنند.

 



اراضي ملي وردآورد به تعاوني هاي مسكن شهرداري تهران واگذار شد

وردآورد- خبرنگاركيهان:
دهها هكتار از زمين هاي ملي وردآورد به تعاوني هاي مسكن شهرداري تهران واگذار شد.
به گزارش خبرنگار ما، بيش از 20 سال قبل، زمين هاي كوهپايه جنوب البرز در منطقه وردآورد با هدف توسعه فضاي سبز شهر تهران از مالكيت خصوصي به اراضي ملي تغيير مالكيت داده شد، اما شهرداري تهران نزديك به يكصد هكتار از اين اراضي را تغيير كاربري داد و با قطع هزاران اصله درخت آن موافقت كرد تا اين بخش از اراضي ملي در اختيار تعاوني هاي مسكن شهرداري تهران قرار بگيرد.
اكنون پروژه 480 واحدي خادمين «شهرداري مركز» در حال اجراست. البته شركت تعاوني هاي مسكن ادارات زيرمجموعه شهرداري مركز و مناطق 22گانه شهرداري تهران از اين قافله عقب نيستند و به ساخت و ساز در اين اراضي مشغول هستند.
عمليات ساخت و ساز در اراضي ملي و پارك جنگلي وردآورد از نيمه دوم سال 88 در سايه سكوت سازمان ها و دستگاههاي متولي حفظ حقوق مردم شروع شد و به رغم انتشار خبر قطع درختان اين منطقه در برخي رسانه هاي كشور از جمله كيهان، اعضاي شوراي شهر تهران هيچ واكنشي از خود نشان ندادند و اين در حالي است كه به گفته زمين شناسان، اراضي ملي و پارك جنگلي وردآورد بر روي گسل زلزله قرار دارد و در صورت كوچكترين لرزش زمين خسارت و تلفات جاني زيادي به همراه خواهد داشت.
همچنين نوع خاك اين منطقه به گونه اي است كه با حفر چاههاي فاضلاب در آن، آلودگي به منابع آبي پايين دست اراضي ملي و پارك جنگلي وردآورد سرايت مي كند و سلامت ساكنان آن مناطق را در معرض خطر قرار مي دهد.

 



پذيرش روزانه 134 متوفي در بهشت زهرا(س)

سازمان بهشت زهراي تهران اعلام كرد: در ماه گذشته تعداد چهار هزار و 32 متوفي در بهشت زهرا(س) پذيرش شد.
بنابراين گزارش از تعداد كل فوت شدگان شهر تهران در تيرماه تعداد دو هزار و 272 مورد مذكر و يكهزار و 569 مورد مونث و 191 مورد نوزاد است.
كمترين تعداد فوت شدگان از نظر سني مربوط به رده سني 5 تا 9 سال با تعداد 24 مورد و 159/0 درصد كل فوت شدگان و بيشترين تعداد فوت شدگان از نظر سني به رده سني 65 سال به بالا با تعداد دو هزار و 86 مورد و 73/51 درصد تعلق دارد.
همچنين كمترين تعداد در گذشتگان از نظر منطقه مسكوني به منطقه 22 با تعداد 12 مورد و بيشترين آن با تعداد 209 مورد از كل فوت شدگان به منطقه چهار تعلق دارد.

 



كشف 2 كيلو شيشه از يك موتورسيكلت

بسيجيان در ايست و بازرسي حوزه 221 جندالله ناحيه حمزه سيدالشهدا سپاه تهران بزرگ واقع در محور خيابان نهر فيروزآباد موفق به كشف 2 كيلو شيشه از يك دستگاه موتورسيكلت شدند.
تيم هاي عمليات به يك دستگاه موتور سيكلت مشكوك و به وي دستور ايست مي دهند كه راكب اقدام به فرار مي نمايد. پس از تعقيب و گريز راكب كه خود را در محاصره مأموران بسيجيان مي بيند اقدام به درگيري با آنان كرد. در اين درگيري يكي از بسيجيان از ناحيه كتف به شدت مجروح شد.
پس از دستگيري راكب و انتقال وي به ستاد حوزه 221 جندالله و در بازرسي بدني و نيز بازرسي ساك دستي وي مقدار 2 كيلوگرم ماده مخدر از نوع شيشه كشف و ضبط گرديد.

 



درگيري خانوادگي باعث اسيدپاشي به ماموران انتظامي شد

در پي درگيري خانوادگي در قزوين ماموران نيروي انتظامي حاضر در صحنه به وسيله اسيد مصدوم شدند.
به گزارش فارس از قزوين به نقل از روابط عمومي دادگستري كل استان قزوين، معاون دادستان عمومي و انقلاب قزوين بيان كرد: در پي حضور مردي مسن در كلانتري و گزارش مبني بر وقوع يك درگيري خانوادگي، ماموران همراه پيرمرد به منزل وي عزيمت كردند.
منصور مختاري افزود: ماموران پس از حضور متوجه شدند لوازم منزل تخريب شده كه در اين هنگام با وجود دستور ماموران مبني بر توقف درگيري دو نفر از پسران پيرمرد به نام هاي «ص.م» و «م.م» كه هر دو 28 ساله و مجرد و از اراذل و اوباش منطقه بوده و «م.م» داراي سابقه كيفري نيز هست در مقابل ماموران تمرد و با سلاح سرد اقدام به ضرب و شتم كرده و سپس با اسيدي كه به همراه داشتند اقدام به اسيدپاشي به سمت ماموران كردند.
وي افزود: در پي اين اسيدپاشي دو نفر از ماموران و پدر ضاربان مجروح شده كه صدمات وارده به يكي از مامورين شديد بوده به نحوي كه اسيد نواحي پيشاني، پلك فوقاني سمت چپ و لاله گوش سمت چپ و مامور ديگر نيز از ناحيه سينه، گردن ولاله گوش مجروح شد.
مختاري اعلام كرد: پس از اسيدپاشي دو برادر از صحنه جرم فرار كردند كه در اين هنگام ماموران اقدام به شليك تير هوايي كرده و در پي بي توجهي ضاربان با شليك گلوله و اصابت به پاي يكي از آنها، از فرار بازمانده و در نهايت منجر به دستگيري دو مجرم شد.
وي خاطرنشان كرد: پس از بررسي هاي صورت گرفته «ص.م» به اتهام تمرد در مقابل ماموران و قدرت نمايي با چاقو و «م.م» به اتهام اسيدپاشي، قدرت نمايي با قمه، اخلال در نظم عمومي و تخريب خودروي نيروي انتظامي با قراربازداشت روانه زندان شدند.

 



100 كشته و مفقود در طوفان تالاس

مقامات ژاپني اعلام كردند كه 100 نفر در پي وقوع طوفان تالاس كشته و ناپديد شده اند.
به گزارش ايسنا، اين طوفان كه با وزش بادهاي شديد، رانش زمين و بالا آمدن آب رودخانه ها همراه بوده است، منجر به نابودي ساختمان هاي جزيره «شيكوگو» شده است.
به گفته مقامات محلي، كشته شدن 50 تن نيز در 9 استان تأييد شده است. به گزارش سازمان هواشناسي ژاپن، طوفان تالاس كشنده ترين طوفان از سال 1979 بوده است. بارش باران هاي موسمي در مناطق فقيرنشين، بازسازي مناطق آسيب ديده زمين لرزه و سونامي ماه مارس را سخت تر كرده است.

 



ورود 5 داروي مكمل و 2 داروي ضدسرطاني داخلي به بازار

رئيس مركز رشد فناوري فرآورده هاي دارويي دانشگاه علوم پزشكي تهران از رونمايي و ورود پنج داروي مكمل پروبيوتيك و 2 داروي ضدسرطان توليد داخلي تا يك ماه آينده به بازار دارويي كشور خبر داد.
محمدرضا فاضلي در اين رابطه گفت: سايت توليد پنج داروي مكمل پروبيوتيك (مكمل هاي انساني) و 2 داروي ضدسرطان و يك داروي ريه، يك ماه ديگر با حضور معاون علمي رياست جمهوري و وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي رونمايي مي شود.
وي اظهار داشت: اين داروها براي نخستين بار در كشور توليد شده و به لحاظ كيفي با نمونه خارجي هيچ تفاوتي ندارد.
به گزارش مهر رئيس مركز رشد فناوري فرآورده هاي دارويي دانشگاه علوم پزشكي تهران تاكيد كرد پيش بيني مي شود قيمت اين داروها پس از ورود به بازار دارويي 30 تا 40درصد از نمونه خارجي ارزانتر باشد.
فاضلي در ادامه همچنين از ورود داروي زيفرون براي بيماران ام.اس به بازار دارويي كشور در سه هفته گذشته خبر داد و گفت: اين دارو نيز در همين مركز توليد شد و اكنون سه هفته است وارد داروخانه ها شده است.

 



قتل مرد جوان در مقابل چشمان بازپرس دادسراي اصفهان

اصفهان- خبرنگار كيهان:
مرد جوان در مقابل چشمان بازپرس و ماموران انتظامي اصفهان مرد دستگير شده با خواهرش را به قتل رساند.
دادستان عمومي و انقلاب اصفهان درباره چگونگي قتل انجام شده در دادسراي اصفهان اظهار داشت: شامگاه جمعه گذشته ماموران گشت پليس اصفهان در يكي از خيابان هاي شهر به زن و مرد جواني مشكوك و هر دوي آنها را دستگير كردند و به كلانتري انتقال دادند.
محمدرضا حبيبي افزود: صبح شنبه زن و مرد جوان به دادسرا منتقل شدند اين در حالي بود كه خانواده زن جوان نيز راهي دادسرا شدند تا از دليل دستگيري دخترشان باخبر شوند.
وي اظهار داشت: زن و مرد دستگير شده پيش از ارائه توضيحات از شعبه خارج شدند تا نتايج رسيدگي اعلام شود اما برادر«زن دستگير شده» كه تا آن لحظه پشت در اتاق قاضي ايستاده بود، بعد از ديدن مردي كه همراه خواهرش دستگير شده بود به طرف وي حمله كرد و با چاقويي كه در دست داشت در مقابل چشمان يكي از بازپرسان چند ضربه به بدن وي وارد كرد. به دنبال اين ماجرا قاضي پرونده و ماموران حاضر در دادسرا پسر جوان را دستگير و مرد مجروح را به بيمارستان انتقال دادند اما شدت خونريزي به حدي بود كه اين مرد جان خودش را از دست داد.
وي افزود: با مرگ مرد جوان، عامل جنايت به اداره آگاهي انتقال يافت و در بازجويي ها گفت: جمعه شب وقتي از كلانتري خبر دادند كه خواهرم را به همراه مردي غريبه دستگير كرده اند، خيلي عصباني شدم. خواهرم مدتي بود كه با شوهرش قهر بود و به همين دليل خانه اش را ترك كرده و به خانه ما آمده بود. براي همين صبح روز بعد چاقويي زير لباس هايم جاسازي كردم و همراه خانواده ام، براي پيگيري ماجرا به كلانتري رفتيم. در آنجا به خاطر اين كه ماموران زيادي حضور داشتند، نتوانستم نقشه ام را عملي كنم و به همين دليل منتظر ماندم تا خواهرم و آن مرد را به دادسرا ببرند. در داخل دادسرا بود كه از فرصت استفاده كردم و با حمله به مردي كه همراه خواهرم دستگير شده بود، او را به قتل رساندم.
دادستان عمومي و انقلاب اصفهان يادآور شد: بعد از اظهارات پسر جوان، بازپرس پرونده براي او قرار بازداشت صادر كرد.

 



كارگاه كيف و كفش خيابان سپهسالار آتش گرفت

سهل انگاري كارگران و رعايت نكردن اصول ايمني منجر به آتش سوزي مهيبي در يك كارگاه توليد كفش و كيف در خيابان صف (سپهسالار) شد.
سهل انگاري كارگران و رعايت نكردن اصول ايمني منجر به آتش سوزي مهيبي در يك كارگاه توليد كفش و كيف در خيابان صف (سپهسالار) شد كه براي مقابله با اين آتش سوزي، آتش نشانان 6 ايستگاه وارد عمليات شدند و مانع از گسترش آتش سوزي به اماكن مجاور شدند.
براساس اين گزارش، وقوع اين آتش سوزي ساعت 53/21 دقيقه سه شنبه شب به سامانه 125 اطلاع رساني شد و ستاد فرماندهي آتش نشاني تهران بلافاصله آتش نشانان ايستگاه هاي 2، 1، 46 و 18 را به محل حادثه در خيابان جمهوري، خيابان صف (باغ سپهسالار) اعزام كرد.
مرتضي اصفهاني معاون منطقه يك عمليات آتش نشاني تهران در اين رابطه گفت: آتش سوزي در طبقه دوم يك مجتمع كارگاهي چهار طبقه توليد كيف و كفش رخ داده بود و شعله هاي آتش در حال گسترش به طبقات بالايي بود.
به گفته اصفهاني، آتش نشانان ايستگاه هاي 3 و 40 و گروه نجات 14 همچنين 10 نفر از كارگران را كه به طبقات بالا پناه برده بودند با رعايت اصول ايمني به پايين و خارج ساختمان انتقال دادند. اما با اين حال 2 نفر از كارگران دچار برق گرفتگي شدند.
اصفهاني با اعلام اين كه علت اصلي آتش سوزي را كارشناسان بررسي علل آتش سوزي سازمان آتش نشاني اعلام خواهند كرد، افزود: در هنگام وقوع حادثه كارگران در حال كار با چسب و تينر در مجاورت گاز پيك نيكي روشن بودند و محيط مملو از گازهاي قابل اشتعال بود كه به گفته تعدادي از كارگران، ابتدا انفجاري خفيف روي داد و بلافاصله تمام ظرف هاي چسب و تينر موجود شعله ور شد و سپس آتش فضاي 300 متري كارگاه را فرا گرفت. وي تصريح كرد: آتش نشانان پس از 15 دقيقه شعله هاي آتش را خاموش كردند و با حضور عوامل شركت برق منطقه و قطع كامل برق عمليات لكه گيري و ايمن سازي آغاز و تا پاسي از شب ادامه داشت.

 



فرود اضطراري يك فروند هواپيماي آموزشي در آزادراه قزوين - رشت

مديركل راه و ترابري استان قزوين از فرود اضطراري يك فروند هواپيماي آموزشي در آزادراه قزوين - رشت خبر داد.
«محمد امين نصراللهي زاده» در گفت وگو با ايرنا افزود: در اين حادثه كه ظهر ديروز در كيلومتر 25 آزادراه قزوين - رشت در حوالي روستاي دو دهه رخ داد، عوامل گشت راهداري اداره راه و ترابري كوهين متوجه بروز نقص فني و عدم تعادل در يك فروند هواپيماي آموزشي شده و بلافاصله اقدام به انسداد آزادراه و آماده سازي مسير براي فرود هواپيما كردند.
وي اظهار داشت: خلبان هواپيما پس از مهيا ديدن آزادراه به صورت اضطراري فرود آمده و پس از طي مسافتي بدون آسيب ديدگي جدي متوقف شده است.
مديركل راه و ترابري استان قزوين افزود: خوشبختانه خلبان 28 ساله اين هواپيما از معركه جان سالم به در برده است.
نصراللهي زاده ادامه داد: بلافاصله پس از بروز اين حادثه گروه هاي امدادي به محل اعزام شدند و عوامل راهداري، هواپيما را كه به دليل برخورد با گاردريل آسيب ديده بود به پاركينگ منتقل كردند.

 



چمران: شهرداري هنوز جزئيات هزينه تونل توحيد را ارائه نكرده است

شهرداري تهران هنوز جزئيات هزينه تونل توحيد را به رغم درخواست شوراي شهر ارائه نكرده است.
مهندس مهدي چمران در گفت وگو با فارس درباره هزينه تمام شده پروژه تونل توحيد كه برخي از اعضاي شوراي شهر از شهرداري درخواست كرده بودند، گفت: آنچه شهرداري تهران ارائه كرده كليات هزينه تونل توحيد بوده است. وي ادامه داد: كميسيون توسعه و عمران شوراي شهر خواستار ارائه جزئيات هزينه هاي مربوط به تونل توحيد شده بود كه هنوز اين امر محقق نشده است.
چمران در پاسخ به اين پرسش كه هزينه هاي صورت گرفته براي اين پروژه طبق گزارش كلي شهرداري چه ميزان است و اين گزارش به كميسيون عمران ارائه شده يا شخص شما؟ گفت: رقم هزينه ها را به خاطر ندارم و ديگر درباره اين موضوع حرفي نمي زنم.

 



در قزوين روي داد مرگ خونين يك مادر و فرزند در اثر برخورد با قطار

قزوين-خبرنگار كيهان:
بي احتياطي و برخورد يك مادر و دختر با قطار عبوري در مسير شهر شريفيه قزوين دو كشته برجاي گذاشت.
به نقل از شاهدان عيني يك مادر 29 ساله به همراه فرزند چهار ساله اش كه عصر ديروز قصد عبور از ريل قطار را در محدوده شهر شريفيه قزوين را داشت با گير كردن پاي مادر در بين تراورس هاي ريل راه آهن قطار عبوري در اين مسير با آنها برخورد كرد و هر دو جان باختند.
از سال 88 تاكنون هشت نفر از اهالي شهرهاي اطراف ريل راه آهن در استان قزوين در اثر برخورد با قطار كشته شده اند.

 



تأخير پرواز تهران- كيش ماهان مسافران را كلافه كرد

جزيره كيش- خبرنگار كيهان:
پرواز روز دوشنبه هواپيمايي ايرباس ماهان به شماره 091 ساعت 30/18 تهران- كيش به علت قطع برق، تأخير، نقص فني درب ها و هواي گرم داخل هواپيما مسافران اين پرواز را كلافه كرد.
براساس اين گزارش پرواز 091 هواپيمايي ماهان كه قرار بود در ساعت 30/18 دقيقه فرودگاه مهرآباد را به مقصد جزيره كيش ترك كند پس از حدود دوساعت و 30 دقيقه، اين پرواز فرودگاه مهرآباد را به مقصد كيش ترك كرد.

 



رئيس پليس كرمان: اعضاي دستگير شده القاعده قصد خرابكاري داشتند

رئيس پليس كرمان از دستگيري پنج عضو القاعده در كرمان خبر داد و گفت: اسنادي در خصوص قصد انجام عمليات خرابكارانه از اين گروه به دست آمده است.
به گزارش خبرنگار مهر، سرتيپ حسين چناريان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: اين گروه قصد ورود مقدار زيادي سلاح و مهمات به داخل كشور را داشتند كه خوشبختانه در كرمان دستگير شدند.
وي با بيان اينكه قصد اين گروه پنج نفره انجام اقدامات خرابكارانه در كشور بوده اظهار كرد: با توجه به اهميت اين پرونده، اين مورد به طور كامل به اداره اطلاعات منتقل شد كه متعاقب پيگيري مقداري زيادي سلاح و مهمات هم در سيستان و بلوچستان كشف شد.
وي مليت اين افراد را مربوط به كشورهاي همسايه غربي اعلام كرد و گفت: هم اكنون تحقيقات بيشتر در اين خصوص ادامه دارد.
چناريان همچنين از افزايش 35 درصدي امنيت در جنوب استان در پنج ماه ابتداي امسال نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: در اين منطقه چندين عامل ناامني داشتيم كه به هلاكت رسانده شدند.
فرمانده انتظامي استان كرمان گفت: در بخش مركزي جنوب استان گروهي از اشرار كه سوابق زيادي در سرقت مسلحانه، قتل مسلحانه، آدم ربايي و تيراندازي و شهادت چهار نفر از همكاران ما در نيروي انتظامي را داشتند دستگير و به هلاكت رسانده شدند.
وي همچنين از دستگيري دو تن ديگر از اشرار منطقه هم در چند ماه اخير خبر داد و بيان داشت: با مجموعه اقدامات انجام شده در جنوب، در حال حاضر از لحاظ افزايش امنيت و كاهش وقوع جرايم جنايي و خشن و مسلحانه در وضعيت خوبي قرار داريم.
اين در حالي است كه در هفته گذشته در درگيري اشرار با ماموران نيروي انتظامي در كرمان متاسفانه دو مامور نيروي انتظامي به شهادت رسيدند.

 



برخورد مرگبار كاميون با پيكان در زنجان

زنجان-خبرنگار كيهان:
در اثر برخورد كاميون با يك دستگاه پيكان در زنجان سه نفر جان باختند و يك نفر مجروح شد.
رئيس پليس راه فرماندهي استان زنجان ضمن اعلام خبر فوق، علت اين حادثه دلخراش را انحراف به چپ راننده كاميون اعلام و افزود: در اين حادثه دو تن از سرنشينان پيكان پس از انتقال به بيمارستان فوت كردند و راننده كاميون نيز مجروح شد.
سرهنگ عبدالعلي رشتياني از رانندگان خواست با سرعت مطمئنه حركت كنند زيرا علت عمده تصادفات عدم رعايت قانون و سرعت مطمئنه مي باشد.
وي افزود: در 5 ماهه اول سال 1100 فقره تصادف در محورهاي مواصلاتي استان به وقوع پيوسته كه نسبت به مشابه سال قبل با كاهش 23درصدي مواجه هستيم.
رئيس پليس راه فرماندهي استان زنجان با اشاره به برخورد بدون اغماض پليس با رانندگان متخلف گفت: در 5 ماهه اول سال جاري 7 هزار و 363 دستگاه خودرو و سه هزار و 781 دستگاه موتورسيكلت متخلف توقيف شده است.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14