(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 21 شهریور 1390- شماره 20021

حديث دشت عشق
سهميه المپيك هدف اول است راه دشوار فرنگي كاران كشورمان در مسابقات جهاني
حكمي كه توسط وزير ورزش اشتباهي صادر شد
«حيدري» جانشين «حيدري» در فدراسيون سواركاري !
همه داوران ايراني شانس قضاوت دارند داور دربي چهارشنبه معرفي مي شود
اخبار كوتاه از فوتبال
آغاز تمرينات تيم ملي براي حضور در جام جهاني اعزام 10 جودوكار به تاشكند
فدراسيون كاراته بيانيه صادر كرد براي هيچ مربي و ورزشكاري فرش قرمز پهن نمي كنيم
مدال نقره دوچرخه سواران كشورمان در روز نخست كاپ قهرماني آسيا
چهارشنبه ، آغاز ليگ شمشيربازي كشور
نايب قهرماني تيم فوتبال دانش آموزي در آسيا



حديث دشت عشق

به ياد طلبه بسيجي شهيد «محمدرضا قديري»
خاكياني برتر از افلاكيان
در خانه اي كه نور ايمانش تا آسمان پاك و آبي قد كشيده بود، به دنيا آمد. پدرش با رزق حلال خدا در كار كشاورزي، او را نشو و نما داد و بعد هم محمدرضا در كشاورزي به پدر كمك مي كرد. او در زمان اوج گيري انقلاب اسلامي، با توجه به سن كم همراه پدرش در تظاهرات شركت مي نمود. در همين مبارزات بود كه پدرش دستگير و چند روزي زنداني شد. محمدرضا علاقه مفرطي به معارف اهل بيت(ع) داشت؛ بنابراين در مدرسه عترت قم رحل اقامت افكند و در جوار كريمه اهل بيت(س) به كسب دانش و معرفت پرداخت. محمدرضا در زمينه فعاليت هاي اجتماعي و فرهنگي بسيار كوشا بود، به طوري كه در مسابقاتي كه در كتابخانه روستا برگزار مي گرديد، با سرمايه شخصي خود هدايايي را به شركت كنندگان اهدا مي نمود. او در مناطق عملياتي جنوب از جمله شلمچه و فاو همراه با خاكيان افلاكي در لشكر 14 امام حسين(ع) گردان يازهرا(س) از مبلغين نمونه بود و در يكي از عمليات ها در يگان دريايي هم فعاليت داشت.
طلبه مجاهد محمدرضا قديري در پايان اولين ماه از بهار 67 در منطقه عملياتي فاو شربت شهادت نوشيد و جسم پاكش پس از نه سال غربت و تنهايي و همنشيني با آفتاب داغ جبهه ها در تاريخ 13/4/1376 در گلزار شهداي كفران به خاك سپرده شد.

 



سهميه المپيك هدف اول است راه دشوار فرنگي كاران كشورمان در مسابقات جهاني

مسابقات كشتي فرنگي قهرماني جهان و گزينشي المپيك در حالي از امروز در استانبول تركيه آغاز مي شود كه تيم بدون ستاره ايران در آوردگاه جهاني كار سختي براي كسب مدال، فتح سكوي جهاني و از همه مهمتر كسب سهميه هاي المپيك لندن دارد.
تيم ملي كشتي فرنگي در حالي روزهاي 21 تا 23 شهريورماه در رقابت هاي جهاني به ميدان مي رود كه تيم ايران بيش از مدال و سكوي جهاني بدنبال سهميه هاي المپيك است.
اعتماد به نفس
تنها مشكل محسن حاجي پور
محسن حاجي پور كشتي گير جوان آملي تيم ملي است كه امسال جا پاي حميد سوريان گذاشته است با پنج مدال طلاي جهان و بايد در اين مسابقات شايستگي خود را نشان دهد تا كنار رفتن سوريان كمتر به چشم بيايد. حاجي پور رقباي سرسختي از كره شمالي، كره جنوبي، ژاپن، قرقيزستان، روسيه و چند كشور را پيش رو دارد و در صورت كسب اعتماد به نفس بالا مي تواند سهميه المپيك را كسب كند.
نوروزي اميد اول كسب مدال
اميد نوروزي در وزن 60 كيلوگرم يكي از اميدهاي كسب مدال است وي كه دو سه سالي است به وزن 60 كيلوگرم آمده است حالا باتجربه بالا، آمادگي بدني و فني مناسب مي تواند راه را براي كسب مدال هموار كند. كم كردن كيلوهاي اضافي شايد تنها نقطه ضعف نوروزي باشد. وي حريفان قدرتمندي از روسيه، اوكراين، قرقيزستان، قزاقستان و چندين كشور ديگر را پيش رو دارد.
كشتي گير با جسارت خوزستاني
و آرزوي مدال جهاني
سعيد عبدولي در وزن 66 كيلوگرم با يك دنيا انگيزه و جسارت كه تنها نقطه ضعف وي همين جسارت بالايش است به ميدان جهاني مي رود. عبدولي مي تواند صاحب مدال جهاني شود اگر در مبارزه با حريفان قدرتمندي از روسيه، اوكراين، كره جنوبي، قرقيزستان و چند كشور شجاع باشد اما باهوش.
سرگروه تيم ملي
بدنبال اعاده حيثيت
فرشاد عليزاده در وزن 74 كيلوگرم به نوعي سرگروه تيم ايران در استانبول است وي كه مدال برنز جهان را در كارنامه دارد پس از يكسال دوري آن هم به دليل مصدوميت به قول مربي تيم ملي كشتي فرنگي حدود بيست حريف پيش رو دارد اما كشتي گير تركيه مهمترين رقيب سرگروه تيم ايران است.
اخلاقي جنگجوي تمار عيار
كشتي گير جسور و بي باك خوزستاني با يك دنيا انگيزه كه حالا پس از يكسال دوري به دنبال عوض كردن رنگ مدال برنز هرنيينگش با مدالي خوشرنگ تر است. حبيب الله اخلاقي كه در سر پا هيچكس حريفش نيست بسيار اميدوار است بتواند در خاك نيز خودش را نشان دهد وي در اين وزن رقباي سرسختي از اروپا را پيش رو دارد اما شايد مهمترين حريفش كشتي گير ميزبان «نظمي آولوجا» باشد.
قاسم رضايي و يك دنيا انگيزه
قاسم رضايي پس از 4 سال با آن قضاياي اتهام دوپينگ بار ديگر به تيم ملي دعوت شد وي كه مدال برنز جهان را در كارنامه دارد در وزن 96 كيلوگرم كشتي گيران سرشناسي از روسيه، تركيه، سوئد و چندين كشور ديگر را پيش رو دارد اما مي خواهد صاحب مدال شود و البته به المپيك برود.
راه دشوار باباجان زاده
در مصاف با غول هاي دنيا
بشير باباجان زاده در وزن 120كيلوگرم بيشتر از همه نياز به شانس دارد لوپز كوبايي، بارونف روس، كشتي گير ارمنستاني و يكي دو رقيب ديگر باعث شده است تا كار جوان رعناي آملي بسيار سخت باشد.
برنامه فرنگي كاران ايران در رقابت هاي جهاني و گزينشي المپيك كه نفرات اول تا پنجم اوزان هفتگانه سهميه المپيك لندن را كسب مي كنند به اين شرح است:
- دوشنبه 21 شهريور: 55 ،66 و 96 كيلوگرم فرنگي (محسن حاجي پور، سعيد عبدولي و قاسم رضايي)
- سه شنبه 22 شهريور: 60 ، 84 و 120كيلوگرم فرنگي (اميد نوروزي، حبيب الله اخلاقي و بشير باباجان زاده)
- چهارشنبه 23 شهريور: 74 كيلوگرم فرنگي (فرشاد عليزاده)

 



حكمي كه توسط وزير ورزش اشتباهي صادر شد
«حيدري» جانشين «حيدري» در فدراسيون سواركاري !

چهار روز پس از حضور حميد حيدري به عنوان سرپرست جديد فدراسيون سواركاري از سوي وزارت ورزش و جوانان به وي اعلام شد كه اشتباهي رخ داده و قرار بوده محمود حيدري مسئوليت اين فدراسيون را برعهده گيرد!
در حالي كه تنها 4 روز از معارفه حميد حيدري، نايب رئيس فدراسيون چوگان براي فدراسيون سواركاري مي گذشت، در اقدامي تأمل برانگيز شنبه از سوي سه نفر از مديران وزارت ورزش و جوانان با او تماس تلفني گرفتند و اعلام كردند كه حكم شما براي سرپرستي فدراسيون سواركاري اشتباهي و به دليل تشابه اسمي زده شده است! حميد حيدري سه شنبه گذشته پس از صحبت تلفني با حميد سجادي معاون ورزشي وزارتخانه با سرپرستي فدراسيون سواركاي موافقت كرد.
نكته قابل توجه اين كه حيدري در شرايطي به دليل صدور حكم اشتباه وزير ورزش از ادامه كار در فدراسيون سواركاري بازماند كه مراسم معارفه اش چهارشنبه گذشته با حضور صنيعي، شرعي، بكاري و رغبتي چهار نفر از مديران كل، كنزي مشاور سجادي، عليرضا باقري مسئول امور مجامع وزارتخانه و در غياب معاون ورزشي وزارتخانه برگزار شده بود.
با اين همه و در شرايطي كه روز شنبه به دنبال گرفتن وقت ملاقات با حميد سجادي، رسول نژاد و شخص وزير بوده و در حالي كه در جلسه با اهالي سواركاري قرار داشته در تماسي تلفني به او اعلام مي شود كه وزير حكم شما را اشتباهي زده و در واقع قرار بوده محمود حيدري كه در مقطعي رياست هيأت سواركاري تهران را برعهده داشته و از دوستان محمد عباسي به شمار مي رود به عنوان سرپرست جديد منصوب شود!
نكته تأمل برانگيز ديگر اين كه پس از تماس تلفني با حيدري به وي اعلام شده كه شما بايد مسئولان فدراسيون سواركاري را در جريان اين اتفاق قرار دهيد كه درخواست مسئولان وزارت ورزش و جوانان از سوي حيدري با مخالفت مواجه شد!

 



همه داوران ايراني شانس قضاوت دارند داور دربي چهارشنبه معرفي مي شود

سخنگوي كميته داوران از انتخاب داور دربي تا روز چهارشنبه هفته جاري خبر داد.
رضا غياثي اظهار داشت: رسانه هاي گروهي در اين رابطه نظرات مختلفي را ابراز داشته و افراد مشخصي را به عنوان داور اين بازي اعلام كرده اند كه ضمن احترام به نظراتشان بايد بگويم هنوز هيچ فرد خاصي از سوي كميته داوران براي قضاوت شهرآورد تهران تعيين نشده است.
سخنگوي كميته داوران فدراسيون فوتبال افزود: مطالعات و بررسي هاي دپارتمان داوري و كميته داوران همچنان ادامه دارد و همه داوران بين المللي چه آنهايي كه در تهران حضور دارند و يا داوراني كه در خارج از كشور براي قضاوت در مسابقات اعزام شده اند و در وقت مقرر مي توانند خود را به تهران برسانند، مدنظر ما هستند و براي قضاوت اين بازي شانس دارند.
غياثي در پايان گفت: حداكثر تا روز چهارشنبه بيست وسوم شهريور ماه نظر نهايي خود را در رابطه با داور دربي از طريق سايت فدراسيون به اطلاع خواهيم رساند. هفتاد و يكمين شهرآورد تهران بين تيم هاي استقلال و پيروزي روز جمعه هفته جاري در ورزشگاه آزادي برگزار مي شود.

 



اخبار كوتاه از فوتبال

19 بازيكن در اردوي تيم ملي فوتسال
اردوي تداركاتي تيم ملي فوتسال بزرگسالان در حالي از روز شنبه آينده در كمپ تيم هاي ملي آغاز مي شود كه مصطفي نظري، مجتبي نصيرنيا، عليرضا صميمي، هادي علي محمد پور اهري، محمد كشاورز، علي كيايي، مجيد لطيفي، حميد احمدي، وحيد شمسايي، مهدي جاويد، حسين طيبي، احمد اسماعيل پور، محمد طاهري، علي اصغر حسن زاده، جواد اصغري مقدم، سعيد تقي زاده، مصطفي طيبي، مجيد تيكدري نژاد و قدرت بهادري تمرينات خود را زير نظر علي صانعي پيگيري مي كنند. اردوي فوق جهت حضور در رقابتهاي گرند پريكس كه بيست و دوم مهر در برزيل آغاز مي شود، برگزار خواهد شد.
نارضايتي مظلومي از برخي پيشكسوتان استقلال
سرمربي تيم استقلال از انتقادهاي بعضي از پيشكسوتان اين تيم ناراضي است و معتقد است كه برخي از اين انتقادها منصفانه نيست. او هم چنين اطمينان مي دهد كه تيمش هفته آينده مقابل پيروزي به برتري مي رسد. پرويز مظلومي در مورد بازي با تراكتورسازي و انتقادهايي كه پس از آن انجام شد، اظهار كرد: متاسفانه بعضي از پيشكسوتان استقلال در حالي كه بايد كمك كنند تا حاشيه ايجاد نشود انتقاد مي كنند. در باشگاه استقلال به روي همه پيشكسوتان باز است و ما ازنظرات آن ها استفاده مي كنيم. من براي آن ها احترام زيادي قائل هستم اما پس از اين كه چهار گل به فولاد زديم، نديدم كه كسي از تيم ما تعريف كند.
اولادي به بازي با استقلال مي رسد
پزشك تيم فوتبال پيروزي از بهبود مهرداد اولادي خبر داد و گفت: او مشكلي براي حضور در دربي ندارد. دكتر چشمه سري عنوان كرد: مهرداد اولادي تمرينات خود را ديروز آغاز كرد و مشكل خاصي نداشت و روز جمعه در صورت تشخيص كادر فني مي تواند برابر استقلال حضور پيدا كند.
سرمربي جديد براي امارات
پس از شكست تيم ملي امارات مقابل لبنان از هفته دوم مرحله گروهي رقابت هاي مقدماتي جام جهاني 2014 برزيل، كاتانچ سرمربي اسلونيايي اين تيم بركنار شد تا مسئولان فدراسيون فوتبال امارات براي جانشيني كاتانچ دست به كار شوند.بر همين اساس محمد خلفان الرميثي، رئيس فدراسيون فوتبال امارات در يك نشست مطبوعاتي عبدالله مسفر را به عنوان سرمربي جديد تيم ملي امارات براي ادامه رقابت هاي مقدماتي جام جهاني معرفي كرد.
بازگشت هوار به تمرينات ذوب آهن
بازيكن عراقي تيم فوتبال ذوب آهن صبح ديروز به اردوي اين تيم پيوست.محمد كه براي همراهي تيم ملي عراق راهي سنگاپور شده بود ساعت 8 صبح ديروز به وقت كره جنوبي به شهر سوان آمد تا تمريناتش را با اين تيم آغاز كند. ذوب آهن چهارشنبه هفته جاري در ديدار رفت مرحله يك چهارم نهايي ليگ قهرمانان به مصاف سوان سامسونگ مي رود.
كاپلو در آستانه بركناري از سرمربيگري تيم ملي انگلستان
سرمربي ايتاليايي تيم فوتبال انگلستان در آستانه بركناري از اين تيم قرار گرفت و اين در حالي است كه مسئولان اتحاديه فوتبال انگلستان حتي نام گزينه خود را هم اعلام كرده اند. كاپلو كه در حال حاضر براي تماشاي مسابقات گرندپري در ايتاليا به سر مي برد به احتمال فراوان بزودي از سمت خود بركنار مي شود.يك منبع آگاه در اتحاديه فوتبال انگلستان كه خواست نامش فاش نشود در اين خصوص به ديلي ميل گفت: بركناري كاپلو تا پيش از بازي هاي جام ملت هاي اروپا 2012 در دستور جلسه قرار دارد. هري ردنپ در حال حاضر يكي از اصلي ترين گزينه ها براي جانشيني اين مربي است. همه مردم با اين تصميم موافق هستند.
مديرعامل يك باشگاه صنعتي ديگر هم بازداشت شد
روز گذشته سايت خبري مشرق مدعي شد مديرعامل يكي از باشگاه هاي صنعتي كه در كارنامه خود، حبس به دليل تخلفات مالي ثبت شده، روز شنبه بازداشت شد و احتمالا به صورت رسمي خبر كناره گيري اش از اين سمت منتشر خواهد شد. چندي پيش نيز اصغر دليلي، مديرعامل سابق باشگاه ذوب آهن اصفهان از سمت خود استعفا كرده و بازداشت شد تا به اتهامات وي رسيدگي شود. به نظر مي رسد چنين سرنوشتي نيز در انتظار اين مدير صنعتي باشد.
آغاز رقابت هاي نوجوانان ايران و اميدواري به احياي دوباره
مسابقات فوتبال قهرماني نوجوانان آسيا در حالي از امروز در شهر دهوك آغاز مي شود كه تيم نوجوانان ايران با هدايت دوستي مهر در انديشه تكرار موفقيت هايش در سال هاي 2008 و 2009 است. مرحله مقدماتي مسابقات قهرماني نوجوانان آسيا در گروه A از دوشنبه در شهر دهوك عراق آغاز مي شود. تيم نوجوانان ايران با هدايت علي دوستي مهر به مصاف تيم هاي عراق، قطر، فلسطين و بنگلادش مي رود.نوجوانان كشورمان امروز در نخستين بازي خود به مصاف فلسطين مي روند.

 



آغاز تمرينات تيم ملي براي حضور در جام جهاني اعزام 10 جودوكار به تاشكند

تمرينات تيم ملي جودوي كشورمان براي حضور در جام جهاني ازبكستان عصر شنبه با حضور كليه نفرات در تهران آغاز شد.
تيم ملي جودوي كشورمان كه براي كسب سهميه المپيك تلاش مي كند، پنجشنبه هفته جاري براي حضور در جام جهاني ازبكستان راهي تاشكند مي شود. تمرينات تيم ملي جودوي كشورمان كه پيش از برگزاري جام فجر و مسابقات كوراش قهرماني آسيا تعطيل شده بود، با بازگشت نفرات اين تيم از ايلام عصر روز شنبه آغاز شد. براساس تصميم كادر فني 10 جودوكار از جمله چهار نماينده ايران در رقابت هاي قهرماني جهان براي حضور در جام جهاني به تاشكند اعزام خواهند شد. نوري زاده و جواني (60- كيلوگرم)، غفار (66- كيلوگرم)، معلومات و مرادي (73- كيلوگرم)، قاسمي نژاد و كريميان (81- كيلوگرم)، رهنما (90- كيلوگرم)، جواد محجوب (100- كيلوگرم) و محمدرضا رودكي (100+ كيلوگرم) جودوكاران اعزامي به تاشكند هستند. برخلاف سفرهاي قبلي كه «جيرو» ايتاليايي هدايت تيم ملي را برعهده داشت، در سفر به ازبكستان رضا چاه خندق او را همراهي خواهد كرد. مسابقات جام جهاني جودوي ازبكستان 16 و 27 شهريور ماه در تاشكند برگزار مي شود و امتياز آن در رنكينگ جهاني براي كسب سهميه المپيك محاسبه خواهد شد.

 



فدراسيون كاراته بيانيه صادر كرد براي هيچ مربي و ورزشكاري فرش قرمز پهن نمي كنيم

در روزهايي كه كاراته دستخوش حواشي ريز و درشت بسياري است مسئولان اين رشته ورزشي بيانيه اي را صادر كردند.
در قسمتي از بيانيه فدراسيون كاراته آمده: حضور در تيم ملي آرزويي است كه قدرش محفوظ است و جايگاهش بسيار والا كه نه آسان به دست مي آيد و اگر كه لايق باشي آسان نيز از دست نمي رود. جامعه كاراته ايران با پتانسيل بسيار بالا اين آمادگي را دارد كه در كمترين فرصت فرزندان رشيد و پهلوان خود را به اردوي تيم ملي بخواند تا جانانه براي كسب افتخار براي اين مرز پرگهر تلاش كنند. بر همين اساس فدراسيون كاراته كه خود را خدمتگزار ورزشكاران، مربيان و داوران اين رشته مي داند در راستاي حفظ شان و جايگاه پرافتخار تيم ملي براي هيچ مربي و ورزشكاري (كه براي پوشيدن پيراهن تيم ملي شرط و شروط مي گذارند) «فرش قرمز» پهن نخواهد كرد و اين فرصت را به افرادي مي دهد كه شايستگي آن را در امر قهرماني و پهلواني داشته باشد.

 



مدال نقره دوچرخه سواران كشورمان در روز نخست كاپ قهرماني آسيا

تيم دوچرخه سواري ايران در اولين روز از مسابقات كاپ آسيايي تايلند صاحب يك نشان نقره تيمي شد.
نخستين روز از رقابتهاي دوچرخه سواري كاپ آسيايي تايلند روز گذشته با برگزاري مسابقات در مواد اسپرينت تيمي و انفرادي دختران و پسران در پيست «هوامارك» آغاز شد. در رقابتهاي صبح ديروز، تيم اسپرينت مردان كشورمان متشكل از محمد دانشور، احسان خادمي و علي عسگري پس از تيم كره جنوبي در رده دوم ايستاد تا اولين نشان تيم ايران در اين مسابقات بدست آيد. تيم ژاپن هم در رده سوم اين ماده قرار گرفت.
تيم اسپرينت دختران كشورمان هم با تركيب ريحانه طالبي و فروغ عباسي از دور مقدماتي صعود كرده و به مرحله نيمه نهايي صعود كرده اند. علي عسگري و محمد دانشور هم در اسپرينت انفرادي به مرحله نيمه نهايي صعود كردند. برخي از مسابقات نخستين روز رقابت هاي دوچرخه سواري كاپ آسيايي تايلند به دليل شرايط نامساعد جوي و بارندگي شديد لغو شد.
كاپ دوچرخه سواري آسيا از 20 تا 22 شهريورماه در پيست «هوامارك» بانكوك تايلند برگزار مي شود.
ركابزنان ايران براي سومين سال متوالي در اين كاپ آسيايي شركت مي كنند.

 



چهارشنبه ، آغاز ليگ شمشيربازي كشور

هشتمين دوره رقابت هاي شمشيربازي ليگ باشگاهي كشور از روز چهارشنبه با حضور 9 تيم در سالن شهيد افراسيابي تهران آغاز مي شود.
شمشيربازي همدان، موسسه فرهنگي ورزشي جوانان اميد كيش، خانه شمشيربازي اصفهان، حمل نقل اروميه، باشگاه فرهنگي ورزشي پيكان، شركت ملي گاز، فرهنگي ورزشي ذوب آهن اصفهان، كانون شمشيربازي اردبيل و باشگاه صنايع و معادن زنجان 9 تيم شركت كننده در اين دوره از رقابت هاي شمشيربازي ليگ ايران هستند. تيم هاي شركت كننده در سه اسلحه سابر، اپه و فلوره به صورت دوره اي با هم به رقابت مي پردازند.

 



نايب قهرماني تيم فوتبال دانش آموزي در آسيا

تيم فوتبال دانش آموزي ايران در فينال مسابقات فوتبال دانش آموزي آسيا با شكست مقابل تيم تايلند به عنوان نايب قهرماني اكتفا كرد.
سي و نهمين دوره مسابقات فوتبال دانش آموزي كه به ميزباني تايلند برگزار مي شود، با شكست 2 بر صفر تيم ملي فوتبال دانش آموزي ايران مقابل تيم ملي فوتبال دانش آموزي تايلند به طور رسمي خاتمه يافت. در پايان سي و نهمين دوره مسابقات فوتبال دانش آموزي آسيا تايلند اول شد، ايران به رتبه دومي رسيد، ويتنام سوم و كره جنوبي نيز به عنوان چهارمي دست يافت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14