(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 21 شهریور 1390- شماره 20021

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
درس هايي كه بايد دوباره آموخت (يادداشت روز)
آيت الله مهدوي كني: وحدت اصولگرايان حتمي است
رفاقت ! (گفت و شنود)
كيهان و خوانندگان
برخورد قاطع ستاد انتخابات كشور با هرگونه تخلف انتخاباتي
كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي ايران و روسيه امروز آغاز به كار مي كند
مدعيان اصلاحات، خانم ابتكار رابه جلسات اصلي خود راه نمي دهند! (خبر ويژه)
روايت همكار سازمان سيا از سردرگمي دست اندركاران داخلي فتنه (خبر ويژه)
تهديد منافقين به چاقوكشي و آدم كشي در خيابان هاي پاريس (خبر ويژه)
قوامي: مجلس ششم كانون مبارزه! ببخشيد، زد و بند با مفسدان اقتصادي بود (خبر ويژه)
ايران برنده، عربستان بازنده و آمريكا فلك زده است (خبر ويژه)



درس هايي كه بايد دوباره آموخت (يادداشت روز)

انتخابات مجلس به سرعت در حال تحميل خود به فضاي سياسي كشور است. هنوز چند ماهي تا انتخابات باقي مانده اما «جنبه انتخاباتي» گفتارها و تصميم هاي اهل سياست روز به روز در حال افزايش است. انتخاباتي شدن فضا، قبل از هر چيز به معناي آن است كه دو عامل خود را بر عرصه سياست داخلي تحميل خواهد كرد. عامل نخست باز شدن فضاي بحث و گفت وگوهاي سياسي و كنار رفتن ملاحظات و مصلحت هاست. نوعي از گشودگي در فضاي سياسي كشور اتفاق مي افتد كه اغلب آن را در مقاطع غيرانتخاباتي نمي توان يافت. سياستمداران صريح تر، بيشتر و البته بي ملاحظه تر حرف مي زنند و به همان ميزان كه حجم فعاليت سياسي آنها رشد مي كند احتمال خطا و قصور نيز افزايش مي يابد. بنابراين، با اطمينان مي توان گفت ضريب خطا در محيط سياست داخلي ظرف ماه هاي آينده به طور چشمگير رشد خواهد كرد.
عامل دوم، تلاش براي جلب راي و نظر مردم است. كمافي السابق، از اين به بعد، سياستمداران در كشور ما(به ويژه آنها كه بنا دارند به زودي خود را در معرض راي مجدد مردم قرار بدهند) عامل «نظر و عقيده مردم» را در گفتارها و تصميم هاي خود بيشتر لحاظ خواهند كرد. اين فعاليت احتمالا از جانب آنها كه طي سال هاي گذشته مردم را فراموش كرده بودند و تصور مي كردند «حالا وقت هست» به نحو شديدتري انجام خواهد شد. اين البته في حد ذاته عيب هم نيست. چه اشكالي دارد كه چند ماه مانده به هر انتخابات به خاطر جلب راي مردم هم شده نوعي مسابقه خدمت به مردم راه بيفتد؟ نويسنده به ياد مي آورد كه بويژه در دوران اصلاحات تنها مقطعي كه آقايان دوم خردادي به ياد معيشت و زندگي مردم مي افتادند همين چند ماهه باقي مانده تا انتخابات بود. فقط در همين روزها بود كه مي شد شنيد كسي در جبهه اصلاحات نمي گويد ما براي «كار ديگري» آمده ايم. اما آفتي كه همواره ديده شده و اين بار هم بي شك دير يا زود ظهور خواهد كرد، افتادن در چاه پوپوليسم و سر دادن شعارها و پراندن وعده هايي است كه وعده دهنده خوب مي داند هرگز و به هيچ شكلي مجال تحقق آن بوجود نخواهد آمد اما فقط به اين دليل كه تصور مي كند آويختن از آن ممكن است حتي اندكي بر سبد راي او بيفزايد، از آن نمي گذرد.
موضوع انتخابات مجلس نهم اما بسيار پيچيده تر از آن است كه در اين دو عامل قابل خلاصه سازي باشد. هيچ تحليلي درباره انتخابات مجلس نهم كامل نيست مگر اينكه بتواند مجموعه پروژه هاي پنهان و آشكار داخل و خارج از كشور را در كنار هم تحليل كند. تنها در اختيار داشتن اين نوع از تحليل است كه اهميت فرمايشات بسيار مهم و نكته سنجانه رهبر معظم انقلاب اسلامي در هفته گذشته را عيان مي كند.
از يك سو بدون ترديد اراده اي براي بازسازي گفتماني و- اگر مقدور بود- سازماني فتنه 88 در فضاي سياست داخلي كشور وجود دارد. فتنه 88، سه مشخصه كليدي داشته است:
1- نوعي از به هم ريختگي در طبقه خواص.
2- خياباني كردن مبارزه انتخاباتي.
3- كدگذاري ذهن افكار عمومي براي سياسي كردن مطالبات اقتصادي و اجتماعي.
اگر ايام پيش از انتخابات رياست جمهوري 88 را به ياد بياوريم، كاملا روشن است كه علائم شكل گيري فضاي مورد اشاره، پيش از انتخابات پيدا بود:
اولا، هشدار رهبري از جانب برخي خواص و سياسيون و حتي اصولگرايان در مواردي ناشنيده ماند ولو اين كه توده هاي عظيم مردم برخلاف خواص از همان روزهاي اول هرگز نگاه خويش را از انگشت اشارت حضرت آقا برنداشتند.
ثانيا، از جانب برخي گروه هاي خاص مجموعه اي از كدها دائما توليد و به افكار عمومي تزريق مي شد كه روشن بود محل مصرف آنها پس از برگزاري انتخابات است. ابتدا اين بحث به ميان آمد كه از آراي مردم بايد صيانت كرد و به نهادهاي رسمي مجري و ناظر انتخابات اعتمادي نيست، بعد ترم(گزاره) دروغگو بودن دولت به طور انبوه مورد توليد و تكرار قرار گرفت و نهايتا هم هفته ها قبل از انتخابات از مردم خواسته شد به بهانه هايي مانند گفت وگو و بحث خياباني، نوعي از كارناواليسم را به عنوان جنبه اصلي رفتار انتخاباتي خود در پيش بگيرند. بعد از انتخابات بود كه معلوم شد اتاق فكر بيروني فتنه براي همه اين كدها محل مصرفي در هفته هاي بعد از انتخابات تعريف كرده بود و هركدام از اين اقدامات بنا بوده به مثابه قطعه اي از پازل كودتاي مخملي عمل كند.
و ثالثا، رفتار طرف خارجي قبل از انتخابات 88 به وضوح به گونه اي بود كه نشان مي داد غربي ها منتظر اتفاقي در صحنه سياست داخلي ايران هستند. چنان كه بارها گفته ايم درست به همين دليل بود كه مذاكرات بسيار مهم و استراتژيك با ايران در ژنو كه علاوه بر موضوع هسته اي، دستور كار منطقه اي در افغانستان هم به عنوان يك دستور كليدي آن در حال مطرح شدن بود، به يكباره متوقف شد و تا چند ماه بعد از انتخابات كه غربي ها متوجه شدند از فتنه سبز آبي گرم نخواهد شد، مجددا آغاز نشد.
علائم هشداردهنده فتنه اكنون به آن اندازه كه در ماه ها و هفته هاي پيش از انتخابات 88 قابل مشاهده بود، آشكار نيست و مهمترين علت آن هم اين است كه اين بار هم غربي ها و هم دوستان داخلي آنها مي دانند كه ايجاد حوادثي شبيه به آنچه كه در سال 88 در ايران ديده شد تقريبا غيرممكن است بنابر اين آنچه بيشتر ديده مي شود نوعي مقدمه چيني، تست و نبض سنجي براي آن است كه ببينند چه مقدار از پروژه هاي كودتاي نرم در فضاي جديد قابل بازسازي مجدد است.
نخستين عاملي كه طراحان پشت پرده و عموما بيروني فتنه را متقاعد كرده بازتوليد شرايط سال 88 بسيار دشوار است، از دست رفتن هرگونه پشتوانه اجتماعي براي تحركات مخملي مهمترين عاملي است كه اين وضعيت را تثبيت كرده است. اخيرا تلاش هايي براي ايجاد موج هاي جديدي از ناآرامي خياباني به ويژه از طريق برگزاري تجمعاتي با محوريت سوژه هاي اجتماعي و بعد سياسي كردن آنها ديده مي شود كه هيچ كدام موفق نبوده است. سطح هوشياري مردم هرچه از فتنه 88 بيشتر فاصله گرفته ايم رشد عميق تري كرده و همچنان با خوشحالي بايد گفت متوسط هوشياري مردم از خواص بيشتر است.
عامل دوم به خواص مربوط است. جاي تاسف است اما صريح بايد گفت كه جامعه سياسي ايران در چند سال اخير از حيث توان اتخاذ تصميم هاي درست در زمان درست، امتحان خوبي پس نداده است. درس هاي فتنه 88 براي خواص چه بود؟ نخست اين كه براي حرمت، عزت و آبروي نظام ارزشي بيش از غلبه بر حريفان قائل باشند. دوم اينكه به نداي رهبر ولو مخالف ميل و منفعت جناحي شان باشد با اشتياق و به هنگام پاسخ بگويند. سوم اينكه همواره دست توطئه دشمن را ببينند و از آن غافل نشوند. چهارم اين كه با مردم روراست و صريح باشند و به قدرت تشخيص آنها اعتماد كنند. پنجم اين كه لااقل در درون پروژه هايي كه دشمن آشكارا اعلام مي كند خواهان جريان يافتن آنها در فضاي سياسي كشور است، فرو نروند. به راستي وقتي دشمن بوضوح درصدد چندپاره نشان دادن اصولگرايان است، آيا افتخاري دارد كه ما هم مهره اي در اين بازي باشيم؟ يا وقتي دشمن آشكارا بنا را بر مخدوش كردن فرايند اجرايي انتخابات گذاشته، آيا هنري است كه برخي آقايان هم به عنوان كمك كار اين پروژه ظاهر شوند؟ يا به عنوان نمونه، وقتي همه توان دشمن بر سياه نمايي و ناكارآمد نشان دادن نظام است، مستند كردن اتهامات دشمن و تقويت پروژه آن، خيانت كوچكي است؟
مجموعه اين عوامل نشان مي دهد كه فتنه آينده- اگر فتنه اي در كار باشد- درون خواص رخ خواهد داد. برخلاف آنچه معروف شده هدف گيري جنگ نرم دشمن اكنون بيش از آنكه بر روي مردم عادي متمركز باشد بر خواصي تمركز دارد كه بناست مردم را رهبري كنند. همچنان جامعه سياسي ايران بيش از هرچيز محتاج نوعي اخلاق انتخاباتي است كه در آن بازيگران قبل از هر چيز تقوا پيشه كرده باشند و خداوند را بر رفتار خود ناظر بدانند. قصه ساده مي نمايد، ولي به واقع دشوارترين بخش داستان همين جاست. درك همين يك موضوع كوچك كه ما دشمن داريم و دشمن ما بازي هايي طراحي كرده كه كشاندن خودي ها به درون آن مهمترين خطر پيش روست، خود گامي بلند به جلو است كه البته باز در هنگامه امتحان پاهاي بسياري را مي توان ديد كه در برداشتن اين گام واجب و بلند، لنگ شده اند.
بحث درباره پيچيدگي هاي سياست داخلي و آرايش هاي سياسي، در مقطع فعلي، به راستي فرع بر بحث هايي است كه بايد آن را «اخلاق حرفه اي سياست ورزي» خواند. گام اول براي جلوگيري بازسازي تجربه هاي غم بار گذشته اهتمام به فراگير شدن اين اخلاق است.
مهدي محمدي

 



آيت الله مهدوي كني: وحدت اصولگرايان حتمي است

رئيس مجلس خبرگان گفت: از آنجا كه در كارمان اخلاص داريم، اصولگرايان بالاخره به وحدت خواهند رسيد.
آيت الله مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان و دبير كل جامعه روحانيت مبارز، در خصوص برخي اخبار مبني بر مذاكره محسن رضايي به نمايندگي از جبهه ايستادگي با وي براي حضور در جبهه متحد اصولگرايان گفت: محسن رضايي صحبتي با من درخصوص حضور جبهه ايستادگي در جبهه متحد اصولگرايان انجام نداده است و من اين موضوع را تكذيب مي كنم.
وي افزود: اين موضوع در برخي سايتها مطرح شده بود در حالي كه به هيچ وجه صحت نداشت.
دبير جامعه روحانيت مبارز در خصوص اخباري مبني بر حضور حسينيان در كميته داوري و نظارت اصولگرايان نيز گفت: وي تاكنون در جلسات كميته شركت نكرده است.
رئيس مجلس خبرگان رهبري همچنين در گفت وگو با مهر تصريح كرد: همانگونه كه در گذشته نيز اعلام كرده ام ما هيچگونه شرط و شروطي را نمي پذيريم چرا كه همه ما برادر هستيم و اينگونه سخنان هيچ وجهيتي ندارد.
وي همچنين به وحدت اصولگرايان نيز اشاره كرد و افزود: به دليل اينكه ما در كارمان اخلاص داريم، اصولگرايان بالاخره به وحدت خواهند رسيد.
حداد يا باهنر سخنگوي كميته اصولگرايان مي شوند
حسن غفوري فرد، هم با اشاره به اينكه مقبوليت منوچهر متكي نزد جبهه پيروان خط امام و رهبري و جبهه پايداري، در انتخاب وي به عنوان دبير اجرائي كميته 7+8 مؤثر بوده، گفت: متكي به عنوان دبير اجرايي كميته وحدت اصولگرايان به استان هاي مختلف سفر مي كند و گزارشات لازم را ارائه خواهد داد.
عضو جامعه اسلامي مهندسين، با بيان اينكه تعيين سخنگوي كميته تا چند روز ديگر صورت مي گيرد به باشگاه خبرنگاران گفت: درباره تعيين سخنگو، مشورت هايي با بزرگان كميته شده و احتمالاً باهنر يا حداد عادل به عنوان سخنگوي كميته وحدت اصولگرايان، معرفي مي شوند.
غفوري فرد، با اشاره به اينكه كميته مشغول برنامه ريزي براي استفاده توأمان از چهره هاي جوان و با تجربه براي انتخابات مجلس نهم است، اظهار داشت: كميته وحدت اصولگرايان، هم از چهره هاي شناخته شده و سابقه دار و هم از جوانان مستعد كه در طول اين 30 سال، عملكرد خوبي داشته اند، استفاده خواهد كرد تا اصولگرايان شانس بالايي براي رأي آوردن در انتخابات مجلس نهم داشته باشند.
وي، ضمن بيان اينكه رايزني هاي اصولگرايان محدود به تهران نبوده و در كل كشور و شهرستان ها اين تلاش ها صورت مي گيرد، گفت: درباره موضوع جبهه پايداري نيز تمام تلاش اصولگرايان، حفظ وحدت و همكاري و هماهنگي با آنان و ارائه ليست واحد است تا انشاءالله با توافقات حاصله، از سوء استفاده اصلاح طلبان و جريان انحرافي جلوگيري شود.
اصولگرايان اختلاف سليقه ها را كمرنگ كنند
يك عضو فراكسيون اصولگرايان مجلس هم گفت اصولگرايان براي دست يابي به ائتلاف حداكثري در انتخابات مجلس نهم بايد براصول تأكيد كرده و اختلاف سلايق را كم رنگ كنند.
اسماعيل كوثري در خصوص تأكيدات آيت الله مهدوي كني درباره لزوم ائتلاف در ميان اصولگرايان اظهار داشت: ائتلاف بر مبناي انتخاب شايسته ترين گزينه ها براي حضور در ليست اصولگرايان كه سابقه روشني در برخورد با جريان فتنه و انحرافي دارند مهمترين انگيزه همكاري احزاب اصولگرا با كميته 7+8 است.
قائم مقام جمعيت رهپويان انقلاب اسلامي نيز در تشريح هدف اصلي احزاب اصولگرا از ائتلاف گفت: اگر در جريان اصولگرايي تفرقه پديد آيد، همپوشاني ناميموني ميان جريان انحرافي، جريان فتنه و اصلاح طلبان تندرو براي حضور در مجلس به وجود مي آيد كه به نفع نظام و انقلاب نيست.
پرويز سروري با اشاره به اظهارات اخير آيت الله مهدوي كني مبني بر لزوم ائتلاف احزاب و گروه هاي سياسي اظهار داشت: وحدت به معناي يكي شدن نيست احزاب و گروه هايي كه وحدت مي كنند داراي سلايق متفاوتي هستند كه به واسطه اشتراكاتشان مي توانند در كنار يكديگر قرار گيرند.
نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با تقسيم وحدت به وحدت حداكثري و وحدت حداقلي تصريح كرد: وحدت حداقلي كه مورد نظر آيت الله مهدوي كني است به معناي ائتلاف احزاب و گروه هاي سياسي اصولگرا بر اشتراكاتي است كه مي تواند آن ها را دور هم جمع كند.
وي با درخواست از اصولگرايان براي دست برداشتن از نگاه صفر تا صدي و تأكيد بر وحدت براي خدمت رساني افزود: در صورتي كه احزاب و گروه هاي اصولگرا فضاي سياسي كشور را ديو و دلبري يا صفر و صدي كنند تفرقه و تشتت حاكم مي شود.
رئيس كميته امنيت داخلي مجلس شوراي اسلامي در تشريح اهداف مشترك احزاب و گروه هاي سياسي براي ائتلاف اظهار داشت: در صورتي كه اصولگرايان با تشتت و تفرقه در انتخابات آينده حاضر شوند زمينه براي حضور اصلاح طلبان تندرو، جريان فتنه و جريان انحرافي در مجلس نهم فراهم مي شود.
عضو جبهه پايداري: پرچم وحدت اصولگرايان برافراشته خواهد شد
صادق محصولي عضو هيئت موسس جبهه پايداري نيز با اشاره به پيشرفت هاي صورت گرفته در مذاكرات با 8+7 ابراز اميدواري كرد پرچم وحدت اصولگرايان براي انتخابات مجلس برافراشته خواهد شد.
وي با تاكيد بر تبعيت كامل تمام اعضاي جبهه پايداري انقلاب اسلامي از فرامين رهبري، ضمن طرح اين سؤال كه چگونه بايد نسبت به ايجاد وحدت در بين گروههاي وفادار به انقلاب تلاش كنيم و نقش گروههاي طرفدار اصولگرايي چيست؟ گفت: جبهه پايداري بيشترين هم خود را مصروف حفظ وحدت نيروهاي مؤمن، انقلابي و حزب اللهي هاي ولايي مي كند. حضور اين عزيزان در صحنه موجب اقتدار نظام است.
وي در گفت وگو با فارس ادامه داد: گروههاي مدعي اصولگرايي همه اصول خود را در كليه موضوعات بايد از رهبري بگيرند و هيچ اصلي از اصول اصولگرايي اگر متكي به نظرات رهبري معظم انقلاب نباشد، از سوي امت ولايتمدار اصولگرايي تلقي نمي شود.
محصولي در مورد نحوه همكاري جبهه پايداري با ساير گروهها و جريا نهاي سياسي مورد تاييد نظام گفت: ما از مذاكره با هركس و هر جريان كه در جبهه خودي باشد، استقبال مي كنيم و مذاكره را موجب روشن شدن كنه مسائل مي دانيم. همچنين توقع داريم كه با سعه صدر برخورد شود چرا كه با صبوري در مذاكره بسياري از مسائل قابل حل است و انتظار داريم شاخصه ها و معيارها در تبيين حق، فرمايشات پرمغز و راهگشاي رهبري حكيم باشد. مانند رهنمودهاي ارزشمند معظم له در خصوص بحث خودي و غيرخودي، عبرت هاي عاشورا و هشدارهاي تكان دهنده در خطبه هاي نمازجمعه 29 خرداد 88 و خطبه هاي روشنگرانه ايشان در مرقد مطهر امام عظيم الشان و بيانات گوهربار و پرفروغ ايشان در ديدارهاي متعدد در خصوص تبيين فتنه و بصيرت افزايي و...

 



رفاقت ! (گفت و شنود)

گفت: يكي از روزنامه نگاران فراري به كديور افندي اعتراض كرده كه چرا مرا به فرار از كشور تشويق كردي و باعث بدبختي و در به دري من و امثال من شده اي؟!
گفتم: تقصير خودش است. كدام آدم عاقلي به حرف كديور افندي كه يك پايش اسرائيل و يك پايش انگليس است، اعتماد مي كند؟!
گفت: اين روزنامه نگار فراري نوشته؛ كديور و مهاجراني حسابي از من كار كشيدند ولي حالا كه آشوب هاي بعد از انتخابات به نتيجه نرسيده، زير قولشان زده اند.
گفتم: يارو براي خام كردن طرف به او گفت؛ بيا من و تو مثل دو تا كبوتر پر بكشيم و بريم روي يك درخت بلند لونه بسازيم و بعد، تو تخم بذار، من هم ميرم گوجه مي دزدم ميارم كه املت بخوريم!
 



ساعت 3 تا 6 بعد از ظهر: 33110065
تمام ساعات شبانه روز:33916546
سامانه پیام کوتاه: 30002323

كيهان و خوانندگان
¤ به عنوان يك ايراني به مردم انقلابي مصر به خاطر تسخير لانه جاسوسي اسرائيل غاصب تبريك عرض مي نمايم و اميدوارم به زودي لانه جاسوسي ديگري به نام سفارت آمريكاي مستكبر نيز به تسخير مردم انقلابي مصر درآيد.
عليمرداني
¤ گزافه گوييهاي رئيس جمهور فرانسه و يكي از مقامات آمريكايي در حمله پيش دستانه به تاسيسات اتمي ايران و آرزوي وقوع انقلاب در ايران بيش از هر چيز نشانه اقتدار جمهوري اسلامي و درماندگي استكبار در مواجهه با اين اقتدار است. به مقامات غربي بايد گفت: شما فعلاً كلاه خودتان را محكم بچسبيد تا باد نبرد.
6406---0912
¤ چطور ميلياردها تومان از بانك صادرات و... اختلاس مي شود و كسي متوجه نمي شود ولي براي اقساط وام خودروهاي فرسوده كه 98 هزار تومان است در صورت تأخير در پرداخت ظرف دو روز رئيس بانك با فرد وام گيرنده تماس مي گيرد كه قسط شما عقب افتاده است اقدام كنيد؟!
گلرنگي از قم
¤ ما آزادگان ضمن پافشاري بر اجراي كامل ماده 13 از هرگونه اقدام و حركتي كه موجب بهره برداري دشمنان خارجي و سوءاستفاده منافقين داخلي شود برائت جسته و با سر لوحه قرار دادن كلام حضرت امام خميني(ره) حفظ نظام را از اوجب واجبات مي دانيم.
7276---0913
¤ چرا در برنامه پارك ملت شبكه يك در مواردي به صورت تلفني و حضوري از روزنامه نگاران و خبرگزاريهاي حامي فتنه استفاده مي شود؟
8449---0919
¤ بر چه اساس اداره ثبت اسناد و املاك كشور از تاريخ 15/5/90 هزينه هاي ثبتي خود را بيش از سه برابر 300 تا 400% افزايش داده است و كسي هم پاسخگو نيست مگر تا به حال يارانه دريافت مي كرده اند و حالا يارانه آنها قطع شده است؟ آيا سازمان بازرسي كل كشور در جريان امور است؟ براي تاييد گواهي امضا كه تا چندي قبل سه هزار تومان دريافت مي نمودند حالا به يازده هزار تومان افزايش يافته است (366% افزايش) و استعلام ثبتي از 8 هزار تومان به 24 هزار تومان و...
فيضي
¤ مگر قرار نبود نيروهاي شركتي تغيير عضويت دهند؟ با وجودي كه از ارديبهشت 90 مدارك لازم را نيروهاي شركتي به مسئولين آبفاي شرق تهران تحويل داده اند و با گذشت 5 ماه هيچ خبري از تغيير عضويت آنها به پيماني و قراردادي نيست. از دولت خدمتگزار درخواست رسيدگي داريم.
كارگر شركت آبفاي شرق تهران
¤ از مسئولين نهضت سوادآموزي سؤال شود چرا باز هم اعلام اسامي آموزشياران به تعويق افتاد واقعاً ديگر تحمل انتظار نداريم.
4275---0912
¤ به نمايندگان در خانه ملت عرض مي كنم همسايگان مجلس به دليل كارهاي ساختماني مجلس خواب ندارند و آزار مي كشند.
خواجه پيري
¤ كارگر شركتي خدمات فرودگاهي هما هستم كه همچنان به صورت شركتي به خدمت ادامه مي دهم. سؤال من از مسئولين اين است كه كي دستور رياست محترم جمهوري براي تبديل نيروهاي شركتي به قراردادي اجرا مي شود؟
يكي از نيروهاي شركتي خدمات فرودگاهي
¤ با اينكه رئيس كل بانك مركزي اعلام كرده هيچ گونه جريمه اي بابت ديركرد وام اخذ نشود ولي بانك ها اين پول را مي گيرند و توجهي به گفته هاي مسئولين بالاتر خود نمي كنند. مسئول اين آشفته بازار كيست؟
8396---0915
¤ كيهان جزء معدود نشرياتي بود كه نقد سريال هاي ماه رمضان امسال سيما را شروع كرد. حق اين بود به مورد تأثيرگذاري منفي سريال پنج كيلومتر تا بهشت نيز مي پرداخت كه چگونه بچه 12 ساله اي با تأثيرپذيري از اين سريال دست به خودكشي زده است.
8136---0919
كيهان: روز شنبه 19 شهريور در صفحه 7 روزنامه گزارشي با عنوان «در دنياي رسانه هدايت ذهني فرزندانمان را در دست بگيريم» به اين موضوع اختصاص يافته بود.
¤ مسكن مهر شهرستان لاهيجان بعد از گذشت 4 سال حتي به مرحله مسطح سازي و پي كني پروژه نرسيده است مسئولين استان چه توجيهي در اين رابطه دارند؟
6557---0911
¤ آرزو به دل مانده ام كه بعضي از اعضاي شوراي شهر تهران يك روزي در يكي از جلسات چند كلمه حرف بزنند. نتيجه اين مي شود كه شهرداري زمين هاي ملي شده تهران را كه حكم ريه تنفسي براي پايتخت را دارند در اختيار تعاوني هاي زير مجموعه قرار بدهد. انگار نه انگار كه شوراي شهري وجود دارد.
حميد اربابي
¤ چندين سال است كه بزرگراه امام علي(ع) در منطقه نظام آباد متوقف شده است. شهرداري تهران به جاي اينكه فكري براي ادامه اين پروژه بكند هزينه كلاني براي دو طبقه كردن بزرگراه صدر كرده و مي كند. خدا وكيلي كدام يك از اين دو پروژه واجب تر بود؟ ابتدا شيريني اتمام يك پروژه را به كام مردم بريزند. سپس پروژه ديگري را شروع كنند.
رحماني
پاسخ شهرداري تهران
در پاسخ به مطلب مندرج در مورد مقابله اساسي با موش هاي جويهاي تهران در تاريخ 12/6/90 در روزنامه به آگاهي مي رساند: بحث مبارزه با موش از جمله مواردي است كه در عين سادگي مي تواند پرهزينه و مشكل آفرين باشد. براي موثر واقع شدن مبارزه با اين جانوران، علاوه بر پراكندگي سم و طعمه مسموم بايد ساير شرايط نيز فراهم گردد. مبارزه شيميايي از جمله سمپاشي به تنهايي نمي تواند موثر و مفيد باشد. موش براي زندگي و زاد و ولد احتياج به سه فاكتور اساسي شامل: 1-آب 2- پناهگاه 3- غذا دارد. كه متاسفانه در سطح شهر تمامي اين سه فاكتور موجود بوده و همين امر موجب شده كه ازدياد جمعيت موش را داشته باشيم. وفور پسماندهاي غذايي در محيط، وجود پناهگاههاي زيستي براي اين جانوران مانند فضاي سبز شهري، زيرپلها و جويهاي آب روبسته و همچنين كانالهاي آب مي تواند دليل بسيار خوبي براي ازدياد جمعيت آنها باشد. اما اقدامات برخي از شهروندان و نحوه عملكرد شهرداريها مي تواند فعاليتهاي صورت گرفته جهت كنترل و مبارزه با موشها را بي اثر نمايند. با وجود سمپاشي و پراكندن طعمه مسموم توسط شهرداري براساس ضوابط تعيين شده و عدم پاشش آن در جوي و نهر و همچنين استفاده از روشهاي تلفيقي مبارزه با اين جونده مانند روشهاي مبارزه شيميايي و فيزيكي، پراكندگي زباله و پسماندهاي غذايي در خيابانها و نهرهاي آب براحتي مواد غذايي و آب را در اختيار جانور قرار مي دهد بنابراين موش تمايلي به مصرف طعمه مسموم نداشته و حتي گاهي مصرف برخي از پسماندهاي ميوه جات و سبزيجات مي تواند اثر سم مصرفي توسط موش را كاهش و يا برطرف نمايد. استفاده از فضاي سبز پرتراكم در محيط شهري علي الخصوص بلوارها و كناره هاي جويهاي آب، وجود معضلات عمراني در مناطق و در دسترس بودن محتويات مخازن زباله براي موشها مي تواند در حفظ و ازدياد جمعيت آنها موثر باشد. به منظور موثر بودن شيوه هاي كنترل و مبارزه و ارتقاء سطح آگاهي شهروندان در اين زمينه، شهرداري با برگزاري كلاسهاي آموزشي و انتشار بروشور و نصب بنر در معابر و گذرگاهها تلاش در افزايش مشاركت عمومي جامعه دارد.
از آنجائي كه بدليل ايجاد مشكلات و معضلات زيست محيطي و بهداشتي استفاده از سم به تنهايي نمي تواند كارا باشد، بنابراين به منظور مبارزه موثر و كنترل جمعيت اين نوع جوندگان در محيط شهري فاكتورهاي زيادي در نظر گرفته شده است. مانند:
1- عدم پراكندگي زباله و پسماند غذايي در محيط شهري
2- بهسازي محيط و رفع معضلات و مشكلات عمراني معابر و جويها
3- استفاده از فضاي سبز مناسب
4- حذف پناهگاه هاي زيستي موشها
5- استفاده از روشهاي تلفيقي مبارزه
6- ارتقاء فرهنگ شهرنشيني و لزوم رعايت هر چه بيشتر بهداشت محيط و همكاري مسئولان مربوطه
7- تهيه و تدوين طرح جامع مبارزه با جانوران مضر شهري كه هم اكنون در دستور كار مي باشد.
لازم بذكر است كه فصل گرما و تابستان، فصل كثرت و افزايش جمعيت اين جانور است. كه با رعايت بيشتر موارد ياد شده توسط شهروندان، مسئولين و متوليان امر در قسمت فوق مي توان كمك بسيار مفيدي در كنترل جمعيت موش ها و افزايش تاثير روشهاي مبارزه داشت.»

 



مرتضوي اعلام كرد
برخورد قاطع ستاد انتخابات كشور با هرگونه تخلف انتخاباتي

رئيس ستاد انتخابات كشور از برخورد قاطع اين ستاد قبل، حين و بعد از انتخابات پيش روي با هرگونه تخلف انتخاباتي خبر داد.
سيدصولت مرتضوي با اعلام اين مطلب، در خصوص آخرين وضعيت رسيدگي به لايحه افزايش تعداد نمايندگان و حوزه هاي انتخابيه گفت: اين لايحه در دستور كار كميسيون مجلس قرار دارد كه بعد از تعطيلات تابستاني مجلس اين لايحه مجدداً در دستور كار كميسيون قرار مي گيرد. البته اميد است در فرصت مناسب مطرح و به تصويب برسد.
وي در گفت وگو با فارس، در پاسخ به اين سؤال كه آيا در استان تهران شاهد تغييرات جديدي در حوزه هاي انتخابيه خواهيم بود يا نه، تصريح كرد: هنوز اتفاق خاصي در اين خصوص رخ نداده اما پيشنهاداتي ارائه شده كه بررسي مي شود و اگر در صحن مجلس تصويب شود امكان تغيير در حوزه هاي انتخابيه وجود دارد.
رئيس ستاد انتخابات كشور همچنين در پاسخ به اين سؤال كه رويكرد وزارت كشور در تعامل با احزاب و تشكل هاي فصلي كه در آستانه انتخابات ها به وجود مي آيند نيز گفت: طبق قانون احزاب فصلي و غيرفصلي نداريم و از نظر ما احزاب و تشكل هايي مورد تأييد هستند كه از كميسيون ماده 10 مجوز فعاليت بگيرند و پروانه فعاليت شان به امضاي وزير كشور رسيده باشد.
مرتضوي با اشاره به اينكه تشكل ها و احزابي كه پروانه و مجوز فعاليت دارند از نظر ما به رسميت شناخته مي شوند، خاطرنشان كرد كه چيزي به نام حزب فصلي و غيرفصلي نداريم كه به صورت موقت و در ايام انتخابات وارد فعاليت هاي سياسي شوند.
معاون سياسي وزير كشور تأكيد كرد كه بنابراين هر حزب يا تشكلي كه بخواهد به صورت موقت يا طولاني فعاليت كند بايد داراي مجوز باشد لذا احزابي كه مجوز دارند مي توانند فعاليت هاي مختلف سياسي، اجتماعي و فرهنگي داشته باشند.

 



كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي ايران و روسيه امروز آغاز به كار مي كند

كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي ايران و روسيه امروز در تهران آغاز به كار مي كند.
سرگئي اشماتكو- وزير انرژي روسيه- به منظور شركت در مراسم پيش راه اندازي نيروگاه بوشهر و اجلاس كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي به تهران سفر كرد.
در اجلاس كميسيون مشترك همكاري هاي دو كشور مباحث مربوط به حمل و نقل و گمرك، همكاري هاي تجاري، صنعتي و معدني، همكاري هاي محيط زيستي و همكاري هاي انرژيك(الكتريكي، نفت و گاز) مورد بررسي قرار مي گيرد.
نشست پيشين كميسيون مشترك همكاري هاي اقتصادي دو كشور سال 88 و در تهران برگزار شده بود.

 



مدعيان اصلاحات، خانم ابتكار رابه جلسات اصلي خود راه نمي دهند! (خبر ويژه)

عضو اصلاح طلب شوراي شهر تهران گفت: شروط خاتمي كف مطالبات اصلاح طلبان است. وي در عين حال گفت هنوز سياست اصلاح طلبان مشخص نيست.
معصومه ابتكار در مصاحبه با يكي از روزنامه هاي زنجيره اي اظهار داشت: هنوز سياست اصلاح طلبان يا گروه هاي منتسب به آنها مشخص نيست. هنوز به تصميم قطعي نرسيده اند. آنچه مشخص است شرايط و الزاماتي است كه آقاي خاتمي مطرح كرده است. به نظر من حتي شرايط هم نيست يكسري الزامات است. بنابراين آنچه ايشان اعلام كرده اند قطعي ترين موضع انتخاباتي طيف اصلاح طلبان است. غير از آن ما هنوز موضع قطعي نداريم كه بعدش بخواهيم روي موضوع ائتلاف با يك يا چند جريان مثلا آقاي قاليباف تاكيد كنيم. اما اين كه بين ما و طيف آقاي قاليباف مشتركاتي وجود دارد قابل انكار نيست. حتي در نگاه خوشبينانه با كل جريان اصولگرا هم مشتركاتي وجود دارد اتفاقا اگر در بسياري از موارد روي اشتراكاتمان تاكيد مي كرديم منافع ملي بيشتر تامين مي شد و اگر اصولگرايان روي برخي نگاه هاي انحصارگرايانه تاكيد بيش از اندازه نمي كردند بسياري از مشكلات كنوني پيش نمي آمد.
وي افزود: شروطي كه آقاي خاتمي مطرح كردند كف خواست و مطالبات جريان اصلاح طلبي است. وي در اين مصاحبه و درباره شهردار تهران اظهار داشت: اين كه آيا مي شده كسي بهتر از آقاي قاليباف انتخاب شود كه به طور قطع ما در آن مقطع چنان ديدگاهي نداشتيم و الان هم كماكان به اين نتيجه نرسيديم كه با نگاه به جميع جهات بويژه جنبه سياسي و فضاي سياسي كشور انتخاب بهتري وجود دارد. بنابراين معتقدم انتخاب ما يك انتخاب منطقي بود... اينكه طيف آقاي قاليباف در انتخابات مجلس حضور دارند كه يك موضوع طبيعي است. ايشان به عنوان راس اين طيف يكسري برنامه ها، سياست ها و پيشنهادها دارند كه احساس مي كنند بايد در يك مقياس ديگري مطرح كنند. اما يكي از معضلات سياسي ما در تمام جناح ها فقدان احزاب قوي و تابلودار است. آقاي قاليباف خودش به عنوان يك شخص شناخته شده است اما به عنوان يك حزب يا طيف سياسي هنوز به طور مشخص شناخته نشده و شايد قرار است آن را شكل بدهد.
اظهارات خانم ابتكار درباره شروط خاتمي نشان مي دهد كه ايشان به حلقه اصلي مدعيان اصلاحات راهي ندارد وگرنه مي دانست كه همه تلاش خاتمي به زمينه سازي براي فرار از مجازات است و به همين علت در جلسات خصوصي مدعيان اصلاحات شرط هاي خاتمي به سخره گرفته مي شود.


 



روايت همكار سازمان سيا از سردرگمي دست اندركاران داخلي فتنه (خبر ويژه)

عضو گروهك منحله جنبش خلق مسلمان از اصلاح طلبان خواست اعضاي بازداشتي خود را نامزد انتخابات مجلس كنند و در صورت عدم آزادي آنها، انتخابات را تحريم نمايند.
دويچه وله آلمان در خبري نوشت: «وب سايت ويكي ليكس در سري اسناد جديد خود، خبري درباره ابراهيم يزدي داشت مبني بر اين كه او در سفر خود به دوبي در فوريه 2008 گفتگويي با برخي كاركنان سفارت آمريكا در آنجا داشته است. براساس سند ويكي ليكس، ابراهيم يزدي به مقامات آمريكايي در دوبي گفته است كه رژيم ايران ظرفيت اصلاحات را ندارد. حسن شريعتمداري، ساكن آلمان نيز تقريبا نظري مشابه با آقاي يزدي دارد.»
فرزند سيدكاظم شريعتمداري كه پس از افشاي همكاري با لانه جاسوسي آمريكا و شكست كودتاي سازماندهي شده از سوي سفارت به آلمان گريخت، به دويچه وله گفت: «انتخابات فقط زماني مي تواند انتخابات باشد كه اصلاح طلبان بتوانند با بقيه اپوزيسيون همراهي كنند و به عقيده من، آن زماني است كه اصلاح طلبان زندانيان را كانديداي خود كنند و بگويند كه اگر آقايان موسوي، كروبي و بقيه زندانيان سياسي از همه طيف ها، گروهها و اقليت هاي مذهبي و ملي از زندان آزاد بشوند و حقوق مساوي براي شركت در انتخابات داشته باشند، ما در انتخابات شركت خواهيم كرد و در غير اين صورت، آن را تحريم مي كنيم. چنين پروژه اي هزينه اي حداكثري براي نظام ايجاد مي كند.»
وي درباره اين پرسش كه «برخي هنوز به نقشي كه آقاي رفسنجاني احتمالا در تلطيف يا تغيير روش حكومت با مخالفان مي تواند داشته باشد، اميد بسته اند. آيا هاشمي رفسنجاني باز هم مي تواند نقشي بازي كند؟» گفت: «آقاي رفسنجاني دوران سياسي اش گذشته است. به اين معنا كه به قدري در طول عمر سياسي خودش، مسير عوض كرده كه اعتماد هيچ كسي را جلب نمي كند. بنابراين از آقاي رفسنجاني ممكن است استفاده كنند، ولي همه مي ترسند كه اگر اين استفاده بيش از اندازه باشد، براي خودشان خطرناك بشود. من فكر نمي كنم آقاي رفسنجاني نقش مهمي در آينده سياسي ايران داشته باشد.»
همزمان سايت ضدانقلابي خودنويس با بيان اينكه «معلوم نيست موسوي را بايد خادم بدانيم يا خائن» نوشت: چه بسا خود موسوي نيز نمي داند از اينجا به بعد به كدام راه بايد برود؟ آيا بايد كل نظام را به چالش بكشد و برچسب «برانداز» و «محارب» را كه در جمهوري اسلامي معادل مجازات اعدام است به جان بخرد يا مانند ساير اصلاح طلبان خط امامي يكي به ميخ بكوبد يكي بر نعل تا معدود طرفداران پس از انتخابات 1388 را براي خود حفظ نمايد؟ به راستي اعلام موضع دقيق از سوي موسوي كاري بس دشوار است. حتي طرفداران وي نيز پاسخ دقيقي براي اين پرسش ها ندارند.
خودنويس افزود: موسوي هنوز طرفداراني در فضاي مجازي دارد. از فضاي واقعي خبري نداريم. شايد موسوي در فضاي واقعي با گذشت زمان به فراموشي سپرده شود. ولي در فضاي مجازي هم همين سردرگمي را مي توانيم ببينيم.

 



تهديد منافقين به چاقوكشي و آدم كشي در خيابان هاي پاريس (خبر ويژه)

چند تن از اعضاي جدا شده گروهك تروريستي منافقين به خاطر افشاي واقعيت هاي درون اين سازمان تهديد به مرگ شدند. گزارش ها حاكي از آن است كه سران سازمان چاقوكشاني را به همين منظور گسيل كرده اند.
نادر نادري يكي از اين افراد كه تهديد به مرگ شده در پايگاه اينترنتي اينترلينك فاش كرد: طي روزهاي اخير، عوامل سازمان آقاي محمد رزاقي (قرباني فرقه) را در خيابان هاي پاريس تهديد به مرگ كردند. هرچند سازمان سالهاست در فهرست گروههاي تروريستي قرار مي گيرد اما اكنون مركز آن در اورسوراواز در اطراف پاريس است و عوامل رجوي، مخالفان و جدا شده ها را علنا تهديد به مرگ مي كنند قبلا هم مسعود رجوي با ابراز خشم نسبت به كساني كه مناسبات دروني اين فرقه را فاش كرده اند، خطاب به اعضاي يكي از جلسات گفته بود اگر شكست خورديم از همين جا به شما اعلام مي كنم تك تك اين خائنان را در اروپا بكشيد، پول و سلاح اش را من مي دهم. اگر هم دستگير شديد مهم نيست، زندان هاي اروپا مثل هتل است.
اينترلينك با انتشار عكس يكي از چاقوكش هاي سابقه دار منافقين در پاريس نوشت: اين تهديدها ما را از افشاگري باز نمي دارد. خدا را شكر كه ما جداشده ها مثل مسعود و مريم رجوي در صف وطن فروشي، جاسوسي، مزدوري و در صف خائنان به خدا و خلق و در صف شكنجه گران و خودفروشان سياسي، و در صف شارلاتان هايي مثل مسعود و مريم رجوي، پابوس آمريكا و انگليس و اسرائيل و در صف حرمسراداران فرقه نايستاده ايم. آنها بايد بدانند كه دوران عوام فريبي و نيرنگ در عراق و زد و بند با رژيم صدام به پايان رسيده است.
اين گزارش مي افزايد: سران فرقه فكر مي كنند اروپا هم عراق است و اسارتگاه اشرف، كه هر صداي مخالفي را در نطفه خفه كنند، بكشند و به زندان بياندازند و يا با همكاري صدام حسين مخالفين را به زندان ابوغريب بفرستند. براساس تجربه عيني و بودن در مناسبات اين فرقه و با تاكيد مكرر بگويم كه اين فرقه تروريستي رجوي ماهيتي به جز خشونت و ترور راه ديگري براي بقا بلد نيست و از همين عملكردهاي خشونت بارش در كشورهاي اروپايي نسبت به جداشده هايش مي شود فهميد كه در داخل مناسبات بسته اش در اسارتگاه اشرف چه اعمالي در مورد اعضاي ناراضي انجام گرفته و اكنون نيز ادامه دارد. سياستمداران اروپايي نيز نبايد بگذارند كشورشان جولانگاه چماقداران فرقه رجوي شود.
عضو جداشده سازمان منافقين در پايان نوشت: هيچ حقيقتي در پس پرده باقي نمي ماند روزي كه مسعود و مريم رجوي فرمان كشتن مخالفين و منتقدان داخل فرقه را در اسارتگاه اشرف صادر مي كردند فكر نمي كردند كه صدام حسين هم مي رود به همين دليل تا توانستند زدند و كشتند و زندان به راه انداختند و حالا روز پاسخ گويي آنهاست. مجرمين واقعي بايد به دادگاه كشانده شوند و بايد پاسخ دهند تا معلوم شود كه فرمان قتل مخالفين و جداشدگان از فرقه رجوي را چه كسي صادر كرده است و معلوم شود كه در زندان هاي درون اسارتگاه اشرف چه گذشته است و چه خونهايي بر زمين ريخته است و معلوم شود كه پول هاي اهدايي صدام حسين به كدام خزانه و به حساب كدام شكنجه گران ريخته شده است.

 



قوامي: مجلس ششم كانون مبارزه! ببخشيد، زد و بند با مفسدان اقتصادي بود (خبر ويژه)

عضو فراكسيون دوم خرداد (اكثريت) در مجلس ششم، از فضايل نداشته اين دوره مجلس مي گويد.
ناصر قوامي رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس ششم (و عضو فراكسيون مشاركت) در واكنش به اظهارات حداد عادل گفت: حداد عادل حق دارد نگران تكرار تجربه مجلس ششم باشد و هشدار دهد.
قوامي در مصاحبه با روزنامه اعتماد اظهار داشت: «افشاگري بر ضد رانت خواري و اقتدارطلبي يكي از ويژگي هاي مجلس ششم به شمار مي رفت كه در همين زمينه نطق ها و بيانيه هاي بسياري در صحن علني مطرح شده.»!!
به گفته رئيس كميسيون حقوقي و قضايي مجلس ششم، تمام نطق هاي نمايندگان مجلس ششم و بيانيه هايي كه قرائت كردند، در شروع مذاكرات مجلس به ثبت رسيده و در تاريخ كشور ماندگار شده است، از اين رو اصولگرايان نمي خواهند بار ديگر تريبون مجلس به دست اصلاح طلبان واقعي بيفتد تا بيش از پيش تفاوت اين دو شيوه رسيدگي به امور كشور آشكار شود.
اظهارات قوامي در حالي است كه در يك قلم آلودگي به فساد اقتصادي، دست كم ده تن از اعضاي فراكسيون دوم خرداد- از جمله حضرتي مدير مسئول روزنامه اعتماد! و كروبي رئيس مجلس و...- با مفسدي اقتصادي به نام شهرام جزايري پيوند خورده و مبالغي هنگفت دريافت كردند كه احتمالا به قول آقاي قوامي در راستاي مبارزه با رانت خواري بوده است! و البته از اين قبيل آلودگي ها در مجلس ششم فراوان است. بي كفايتي اكثريت مجلس ششم تا به آنجا رسيده بود كه برخي اعضاي همين فراكسيون از شهرهاي نفتي خوزستان يا كارشناسان حوزه انرژي بارها اعلام كردند مجلس هيچ نظارتي بر قراردادهاي نفتي ندارد و متوليان برخي زد و بندها مكرراً مجلس ششم را دور مي زنند. يكي از زد و بندهاي بزرگ اقتصادي كه با مماشات مجلس ششم پديد آمد، قرارداد كرسنت بود و البته ماجراي شركت نفتي پتروپارس با 8 ميليارد دلار قرارداد نفتي به صورت رانتي (وابسته به بهزاد نبوي) بحث دامنه دار جداگانه اي است. رجب مزروعي درباره همين مجلس گفته بود كه نمايندگان وقت و حوصله و تخصص كافي ندارند كه علاوه بر وظيفه نمايندگي بر قراردادهاي نفتي هم نظارت كنند!
در حوزه سياست خارجي نيز در «اقتدارطلبي» مجلس ششم همين بس كه اكثريت اصلاح طلبان با امضاي نامه اي ذلت طلبانه خطاب به نظام، خواستار سركشيدن جام زهر و تسليم در چالش هسته اي با آمريكا و غرب شدند. اين طيف همزمان ارتباطات پنهاني را از موضع ضعف با غرب آغاز كرده بودند و حتي رئيس مشاركتي يكي از كميسيون هاي مجلس در سفر به بروكسل قول همه نوع همكاري با طرف اروپايي براي فشار به جمهوري اسلامي به ويژه در چالش هسته اي داده بود. خيانت هاي اكثريت مجلس ششم به ويژه فراكسيون مشاركت به ملت ايران آن قدر فاحش بود كه آمريكا و اروپا در ماجراي بست نشيني اين طيف- در حالي كه مطلقا مورد اعتناي ملت ايران قرار نگرفت- از بست نشين ها حمايت و همچنين اعلام كردند انتخابات مجلس هفتم را به خاطر رد صلاحيت كساني چون رضا خاتمي، كولايي، نبوي و... مشروع نمي دانند.
هم اكنون شماري از اعضاي فراكسيون مشاركت نظير موسوي خوئيني، حقيقت جو، مزروعي و... از كشور گريخته و به كشور آمريكا و كشورهاي اروپايي پناهنده شده اند.

 



ايران برنده، عربستان بازنده و آمريكا فلك زده است (خبر ويژه)

ارگان رسمي سازمان سيا، ايران را از برندگان اصلي ماجراي 11سپتامبر 2001 و عربستان سعودي را جزو بازندگان اين ماجرا معرفي كرد.
راديو فردا در سالگرد ماجراي 11سپتامبر به قشون كشي آمريكا به خاورميانه پرداخت و نوشت: در جريان دو جنگ بزرگ كه با نيروي نظامي آمريكا در كشورهاي افغانستان و عراق به پيش رفت، دو رژيم متخاصم با ايران، يعني طالبان در شرق و صدام حسين در غرب، سرنگون شدند. به نظر مي رسد كه موقعيت و نفوذ منطقه اي ايران تحت تاثير اين تغييرات استراتژيك بهبود يافته و علاوه بر اين با استفاده از حاكم بودن فضاي بحران در منطقه حكومت ايران برنامه هاي هسته اي خود را ادامه مي دهد.
ارگان سازمان جاسوسي آمريكا به دلايل كاملا روشن به اين واقعيت نپرداخت كه هدف نهايي از قشون كشي به همسايه شرقي و غربي ايران، نه ريشه كني دشمنان جمهوري اسلامي بلكه زمينه سازي براي حمله اصلي به كانون بيداري و مقاومت اسلامي در خاورميانه بود اما در عمل مكر شياطين، به مكر بزرگتري عليه خود آنها تبديل شد.
سايت راديو فردا همچنين بدون اشاره به نقش اصلي رژيم سعودي در همكاري با سازمان سيا و MI6 در جهت ترويج گروههايي نظير طالبان و القاعده، عربستان را در زمره بازندگان ماجراي 11سپتامبر رده بندي كرد و نوشت: بن لادن سعي كرد تمام يا اكثر هواپيماربايان در حملات يازدهم سپتامبر شهروند عربستان سعودي باشند تا به دنبال وقوع اين حملات مناسبات آمريكا و عربستان را تيره كند. با وجود آن كه واشنگتن و رياض توانستند مناسبات خود را به شكلي عادي ادامه دهند، افكار عمومي آمريكا به خاطر حمايت مالي و حضور شهروندان آن كشور به شدت عليه عربستان سعودي تحريك شد. پس از گذشت 10 سال و در شرايطي كه تمايل به اصلاحات در كشورهاي عربي رو به گسترش است هنوز هم گروه هايي شبيه به القاعده در فكر سرنگون كردن حكومت خاندان آل سعود هستند. آينده حكومت عربستان چندان تثبيت شده به نظر نمي رسد.
استخبارات و دلارهاي رژيم سعودي نقش گسترده اي در تكوين و تقويت گروه هاي تروريستي حاضر در افغانستان داشت و سعودي ها در اين روند در كنار آمريكا و انگليس و طيف هايي از سرويس اطلاعاتي پاكستان به ايفاي نقش مي پرداختند. آنچه در تحليل ارگان سازمان سيا عمدا مسكوت گذاشته شده، نام بازنده اصلي يعني رژيم مستكبر آمريكاست كه از آغاز جنگ هاي صليبي به بهانه ماجراي 11سپتامبر، جز شكست سنگين در عراق و افغانستان و روبرو شدن با موج بي سابقه بيداري اسلامي در خاورميانه بزرگ نتيجه اي به دست نياورد.
طبق نظرسنجي هاي مكرر كه در خاورميانه طي دهه گذشته انجام گرفته، نفرت و انزجار از رژيم آمريكا همواره رو به گسترش بوده است.
گفتني است سازمان سيا پس از شكست آمريكا در قشون كشي به عراق و افغانستان مورد انتقاد شديد در محافل سياسي و رسمي اين كشور قرار گرفت چرا كه نتوانست وضعيت نيروهاي سياسي و آينده اين كشورها را به ويژه در عراق پيش بيني كند. معترضان مي گويند آمريكا به خاطر حماقت CIA، عراق را كادوپيچ كرده و به دوستان و متحدان ايران تقديم كرد.
تحليل گران بسياري معتقدند ماجراي 11سپتامبر، پروژه اي طراحي شده از سوي نومحافظه كاران دولت بوش بود و سازمان سيا نقش اساسي در طراحي و راه اندازي اين حملات شبه تروريستي داشت.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14