(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 21 شهریور 1390- شماره 20021

صفحه (14)

صفحه (3)

صفحه (2)

     
جنگنده هاي صاعقه و آذرخش مأموريت هاي خود را با موفقيت انجام دادند
احمدي نژاد : بيداري ايجاد شده در منطقه اسلامي است
نصب پرچم 50 متري مصر در دانشگاه تهران
مادر شهيد جهان آرا درگذشت
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس:
همه دولت هاي اسلامي پيش از اقدام ملت ها سفارت صهيونيست ها را تعطيل كنند
آيت الله كعبي: جامعه مدرسين براي پاسخگويي به مطالبه رهبرانقلاب درباره مسائل فقهي تشكيل جلسه داد
دام هاي خطرناك مراكز فساد، مسيحيت و ضد انقلاب براي دانشجويان ايراني در مالزي
اجراي طرح همگام با قرآن در مدارس راهنمايي كشور
آغاز به كار دومين جشنواره فيلم كوتاه بسيج در خراسان رضوي
راه يافتگان به جشنواره عكس رضوي تبريز مشخص شدند
آيت الله مكارم شيرازي درديدار روزنامه نگاران كويت:مسلمانان بايد با تكيه برمشتركات تفرقه را كنار بگذارند
در مسابقات كاپ آزاد آسيا خبرنگار كيهان در ساري مقام اول را كسب كرد
وزير راه و شهرسازي: هرمزگان از استان هاي پيشرو كشور در ساخت مسكن مهر است
اخبار ادبي و هنري



در دومين مرحله از رزمايش فداييان حريم ولايت 3
جنگنده هاي صاعقه و آذرخش مأموريت هاي خود را با موفقيت انجام دادند

سرويس سياسي-
در دومين مرحله از رزمايش فداييان حريم ولايت 3، جنگنده هاي صاعقه و آذرخش مأموريت هاي خود را با موفقيت انجام دادند.
سومين رزمايش نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با عنوان فداييان حريم ولايت از چهارشنبه گذشته در منطقه شمال غرب كشور آغاز شده است.
دومين مرحله از اين رزمايش ادامه دارد و از 22 شهريور مرحله سوم اين رزمايش آغاز خواهد شد.
در همين زمينه، ديروز امير سرتيپ دوم خلبان حسين چيت فروشان سخنگوي رزمايش هوايي فداييان حريم ولايت 3 در تشريح مرحله دوم اين رزمايش گفت: اين مرحله از رزمايش در سكوت كامل راديويي و بمباران منطقه هدف در ساعات اوليه روز يك شنبه آغاز شد.
وي ادامه داد: علاوه بر تداوم تمرين تاكتيك هاي پيچيده گردان هاي پروازي و انواع هواپيماهاي جنگنده بمب افكن نيروي هوايي ارتش، عمليات جنگ الكترونيك نيز در كليه باندهاي فركانسي و در طيف هاي گسترده با موفقيت انجام شد.
وي بيان داشت: در اين مرحله از رزمايش ضمن پرواز جنگنده ها در ارتفاع پست و با رعايت سكوت كامل راديويي، اقداماتي از قبيل راه اندازي برج تاكتيكي مراقبت سيار فرودگاهي و سامانه هاي ناوبري DF، هواشناسي و ضبط مكالمات ديجيتال و به كارگيري لايه هاي امن ارتباطي در كليه نقاط تحت پوشش منطقه عمومي رزمايش به اجرا گذاشته مي شود.
امير چيت فروشان ابراز داشت: موفقيت عظيم جنگنده هاي بومي صاعقه و آذرخش در انجام مأموريت هاي محوله از نكات قابل ملاحظه اين رزمايش است.
وي به ايرنا گفت: يكشنبه شب و در دومين شب متوالي عمليات شبانه هواپيماهاي جنگنده نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در منطقه عمومي رزمايش با پرتاب تمريني انواع بمب ها و مهمات مشقي در مناطق هدف از پيش تعيين شده با حجم گسترده تري از بمباران هوايي ادامه مي يابد.
همچنين در اين باره، معاون عمليات نيروي هوايي ارتش به تمرين پرواز و بمباران شبانه در مرحله دوم رزمايش فداييان آسمان ولايت 3 اشاره كرد و گفت: شب گذشته [شنبه شب] هواپيماهاي F4، سوخو 24 و C130 پروازهاي شبانه خود را انجام دادند و طي آن جنگنده هاي F4 اهداف روشن و با استفاده از منور و جنگنده هاي سوخو 24 اهداف تاريك و بدون استفاده از منور را هدف قرار دادند كه اين تمرين بسيار عالي انجام شد و اهداف مورد نظر با حداقل خط مورد اصابت قرار گرفتند.
امير سرتيپ دوم خلبان علوي به ايسنا گفت: در ادامه تمرينات شبانه، هواپيماهاي ترابري- تاكتيكي C130 كار خود را براي پشتيباني از نيروهاي سطحي انجام دادند.
همچنين اخبار دريافتي خبرنگار كيهان از تبريز حاكي است؛ در مانورهاي نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران در منطقه شمال غرب كشور كه با هدف افزايش توان پاسخ به تجاوزات و تهديدات احتمالي صورت مي گيرد و رشد و ارتقاي ضريب عملياتي خلبانان و جنگنده ها در قالب آن دنبال مي شود، تمامي پايگاه هاي هوايي كشور مانند همدان، دزفول، مهرآباد، شيراز، بوشهر، تبريز و بندرعباس شركت دارند و خلباناني كه در اين مانورها حضور دارند تمام دوره هاي آموزشي خود را در داخل كشور طي كرده اند.

 



احمدي نژاد : بيداري ايجاد شده در منطقه اسلامي است

دكترمحمود احمدي نژاد با بيان اينكه امروزه شاهد بيداري اسلامي در جهان هستيم گفت: اسلام ديني است كه براي بيدار كردن انسان ها آمده است.
رئيس جمهور در اجلاس مجمع جهاني اهل بيت(ع) گفت: خواسته نهايي انسان يك حقيقت است. همه انسان ها به دنبال توحيد و عدالت و رسيدن به خدا هستند و براي نيل انسان به اين هدف خداوند دين را نازل كرد.
وي گفت: مشكل اصلي جامعه بشري در طول تاريخ و امروز به مديريت هاي ناشايست، غيرالهي و ظالم حاكم بر جوامع بشري است. در طول تاريخ آنچه كه از تبعيض، فساد، ظلم ها و مانع تراشي ها در حركت كمالي بشر اتفاق افتاده از سوي حاكمان ناصالح و غيرالهي بوده است، آن ها بودند كه باعث ايجاد تفرقه در جامعه بشري شدند.
رئيس جمهور ادامه داد: حاكمان ظالم براي تثبيت حاكميت خود ملت ها را به گروه هاي مختلف تقسيم بندي كردند. در يك قرن گذشته نتيجه اين حاكميت اين بوده است كه صد ميليون نفر در جنگ ها كشته شدند و منابع و امكانات به جاي اين كه در خدمت رفاه مردم باشد صرف توليد سلاح هايي شد كه هر چه بيشتر انسان ها را مي كشد. در اين دوره سنگين ترين چپاول ها عليه ملت ها اتفاق افتاد.
احمدي نژاد به يازده سپتامبر اشاره كرد و گفت: يازده سپتامبر يك بازي طراحي شده پيچيده براي تحت تاثير قرار دادن جامعه بشري و براي حمله به كشورهايي نظير افغانستان و عراق بود كه يك ميليون كشته و چندين ميليون زخمي و آواره به اين كشورها تحميل كرد.
رئيس جمهور گفت: امروز به فضل الهي زمينه ها در حال فراهم شدن است و دل ها به سمت حقايق در حال حركت است. جهان در حال دگرگوني است اين بيداري اسلامي كه امروز شاهد آن هستيم تنها در جوامع اسلامي نيست بلكه يك بيداري فطرت، عدالت، خداخواهي و كرامت انساني است و همه اين ها ذيل دين مبين اسلام است. اسلام ديني است كه براي بيدار كردن انسان ها آمده است.
ضرورت وحدت شيعيان جهان
رئيس مجلس خبرگان رهبري در تشريح بيداري اسلامي منطقه، بر ارتباط سياسي و معنوي تمامي شيعيان جهان تاكيد كرد.
آيت الله محمدرضا مهدوي كني رئيس مجلس خبرگان رهبري در پنجمين اجلاس مجمع جهاني اهل بيت(ع) كه از صبح يكشنبه براي 2 روز در سالن اجلاس سران تهران آغاز شد، گفت: اميدواريم اين نشست در نشر معارف اهل بيت(ع) و تقويت اسلام اثر شاياني داشته باشد.
وي به نقش ولايت فقيه و تاثير آن در صدور انقلاب اسلامي اشاره كرد و گفت: ولايت فقيه اصل پذيرفته شده اي در ميان فقهاي بزرگ شيعه است و اين مسئله به دنبال ولايت اهل بيت امري مسلم است و هيچ شيعه اي در هيچ جاي دنيا بدون ولايت زندگي مشروعي نخواهد داشت و مسئله ولايت اهل بيت(ع) و فقها پيونددهنده شيعيان با يكديگر است كه در كشور ما به رهبري امام خميني(ره) با اعتقاد به ولايت فقيه حكومت جمهوري اسلامي تشكيل شد.
وي با بيان اينكه امتياز امام(ره) با ديگر فقهاي شيعه از زمان شيخ مفيد تا به امروز از چند جهت مورد توجه است، گفت: اولا امام راحل در پياده كردن معارف يعني امر به معروف و نهي از منكر معتقد بودند كه ما نبايد منتظر ايجاد زمينه باشيم، چرا كه برخي فقها مي گفتند وقتي زمينه تاثير نيست امر به معروف و نهي از منكر واجب نيست و اين در حالي است كه امام(ره) مي فرمود در مسائل اصولي نبايد منتظر زمينه باشيم بلكه بايد وارد شد و زمينه سازي كرد.
رئيس مجلس خبرگان رهبري افزود: امتياز ديگر امام در بحث ضرر و عدم ضرر بود بسياري از فقها معتقدند كه امر به معروف و نهي از منكر در زمان ضرر واجب نيست در حالي كه امام(ره) معتقد بودند اگر مسائل اصلي اسلام مطرح باشد اينجا مسئله نمي تواند مانع باشد و انقلاب و مبارزات امام بر اين دو نكته مبتني بود.
آيت الله مهدوي كني تاكيد كرد: امام (ره) نشان داد كه يك روحاني مي تواند حكومت كند همان طور كه شيعه معتقد است اهل بيت(ع) حق حاكميت دارد، امام(ره) اين مسئله را نشان داد. نقشي كه امام(ره) در تشكيل حكومت داشتند اگر 300 سال قبل مي خواستند اعمال ولايت كنند شايد به اين صورت عمل نمي كردند. جمهوري اسلامي بر مبناي مردم سالاري بنا شد، حكومتي كه در دنيا مقبول و معقول است و مبتني بر اصول اسلامي است.
رئيس مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد: اگر امام(ره) اين گونه جلو نمي آمدند جمهوري اسلامي پس از 32 سال باقي نمي ماند، ايشان بر مبناي عقل و خرد نظام سازي كردند. انقلاب و حكومت ايران مردم سالار است و جمهوري اسلامي در عين حفظ اصول ديني اين حكومت، مردم سالار است.
وي در ادامه يادآور شد: ما شيعيان يك ارتباط ولايي با هم داريم و هيچ گروهي از مسلمانان چنين ارتباطي ندارند و اين ارتباط ولايي جهاني، معنوي و سياسي است. يكي از كارهاي امام(ره) اين بود كه سياست را با معنويت توام مي دانستند و بر پيوند دين و سياست تاكيد داشتند و معتقد بودند كه بايد دانشگاه و حوزه با هم پيوند داشته باشند. البته منظور اين نيست كه اين دو يكي شوند بلكه دانشگاه در علوم به ويژه علوم انساني بايد با مفاهيم ديني ارتباط داشته باشد.

 



ابتكار دانشجويان به حمايت از تسخير سفارت اسرائيل در قاهره
نصب پرچم 50 متري مصر در دانشگاه تهران

دانشجويان تهراني در حمايت از اقدام انقلابي جوانان مصري مبني بر تسخير لانه جاسوسي رژيم صهيونيستي، پرچم اين كشور را در ابعاد 50 متر، بر سر در دانشگاه تهران نصب كردند.
دانشجويان دانشگاه هاي تهران پس از نمازظهر و عصر روز يكشنبه با تجمع در مقابل سر در دانشگاه تهران و در حمايت از تسخير لانه جاسوسي رژيم صهيونيستي توسط جوانان مصري، پرچم اين كشور را در ابعاد 50 متر مقابل سر در دانشگاه تهران نصب كردند.
دانشجويان با پخش شيريني، شكلات و شربت به عابران اين اقدام مردم انقلابي مصر را جشن گرفتند.
براساس اين گزارش، اين مراسم با پخش كليپ هايي به زبان عربي ادامه يافت.

 



مادر شهيد جهان آرا درگذشت

مادر سردار شهيد سيد محمد جهان آرا به ديدار فرزندان شهيدش شتافت.
شنبه شب، مادر شهيدان سيد محمد، سيد علي و سيد محسن جهان آرا به دليل وخامت بيماري در بيمارستان خاتم الانبياء درگذشت.
«ساره امامزاده» سالها بود كه از بيماري آلزايمر رنج مي برد و در روزهاي اخير دچار مشكل قلبي و تنفسي نيز شده بود.
همچنين خانواده شهيد جهان آرا زمان مراسم تشييع و تدفين و همچنين مراسم ختم مادر شهيدان جهان آرا را اعلام كردند.
مراسم تشييع و تدفين اين مادر شهيد، از ساعت 30:8 روز دوشنبه 21 شهريورماه از ميدان گرگان تهران آغاز خواهد شد و ايشان در قطعه مادران شهدا در بهشت زهرا به خاك سپرده خواهد شد.
مراسم ختم ايشان نيز روز چهارشنبه 23 شهريور از ساعت 4 تا 30:5 بعدازظهر در مسجد وليعصر واقع در خيابان وزرا برگزار خواهد شد.
شهيد جهان آرا -فرمانده سپاه خرمشهر- يكي از افتخارات ايرانيان و سرداران سرشناس دفاع مقدس است كه خرمشهر به عنوان نماد مقاومت، با نام او شناخته مي شود.

 



رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس:
همه دولت هاي اسلامي پيش از اقدام ملت ها سفارت صهيونيست ها را تعطيل كنند

رئيس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با بيان اينكه تسخير سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره «گام بلند انقلابيون» به سمت آرمان هاي اسلامي بود به كشورهاي اسلامي ديگر هم هشدار داد كه پيش از اقدام ملت ها، روابط خود با رژيم صهيونيستي را قطع كنند.
علاءالدين بروجردي با اشاره به تسخير سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره توسط انقلابيون مصر گفت: اين حركت انقلابيون نشان داد كه علي رغم همه طراحي هاي صورت گرفته توسط آمريكايي ها و با سرمايه گذاري هاي عظيمي كه عربستان سعودي براي نسل انقلابي مصر كرده بود، انقلابيون اجازه پايمال شدن خون شهداي مصر را نداده و از ارزش هاي انقلاب اسلامي خود و زحمات فراوان مردم كه موجب فروپاشي رژيم نامبارك شد، با همه وجود و حتي با تقديم شهداي بيشتر، دفاع خواهند كرد.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس تاكيد كرد: اشغال سفارت رژيم صهيونيستي براي آمريكا و اسرائيل اين پيام را داشت كه آنها واقعا ديگر در مصر انقلابي پايگاهي ندارند؛ امروز مصر به كانون انقلابي در جهت منافع ملي خود و جهان اسلام تبديل شده است و اين همان آرزوي ديرينه اي است كه امت اسلام در مورد كشور مهمي چون مصر مدنظر داشت.
وي با تاكيد بر اينكه «تسخير سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره توسط انقلابيون مصري گام بلندي در مسير آرمان ها و ارزش هاي اسلامي بود»، اظهار داشت: خوشبختانه با فاصله كوتاهي از اشغال سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره، شاهد آن بوديم كه مردم اردن هم خطاب به دولتمردان خود اعلام كردند كه بايد سفارت رژيم صهيونيستي در اين كشور تعطيل شود.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس اضافه كرد: بينش حضرت امام(ره) و مقام معظم رهبري عدم هرگونه سازش با رژيم صهيونيستي است لذا مهمترين پيام اين گونه اقدامات به كشورهايي كه نوعي رابطه با رژيم صهيونيستي دارند، اين است كه بايد به خواست ملت ها تن داده و به حضور فيزيكي رژيم صهيونيستي در كشورهاي خود پايان داده و اجازه ندهند كه صهيونيست ها با حضور خود در كشورهاي اسلامي به ضرر امت اسلامي فعاليت كنند.
بروجردي خاطر نشان كرد: اشغال سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره به غير از اينكه براي آمريكا و اسرائيل پيام داشت، براي كشورهاي اسلامي هم پيام مهمي داشت و آن اينكه حكومت هاي اسلامي بايد قبل از اينكه ملت هايشان خود وارد عمل شده و سفارتخانه هاي رژيم صهيونيستي را اشغال كنند، اقدام به قطع روابط با صهيونيست ها كنند.

 



آيت الله كعبي: جامعه مدرسين براي پاسخگويي به مطالبه رهبرانقلاب درباره مسائل فقهي تشكيل جلسه داد

آيت الله كعبي گفت: جامعه مدرسين براي پاسخگويي به مطالبه بزرگ رهبري در مسير نظام سازي براساس فقه شيعه تشكيل جلسه داد.
مدرس خارج فقه و اصول حوزه علميه قم افزود: سخنان بسيار مهم رهبر معظم انقلاب اسلامي حضرت آيت الله العظمي خامنه اي در جمع خبرنگاران در زمينه فقه سياسي و نظام سازي افق هاي نويني را در مسير نظام سازي و تحول بزرگ برپايه اجتهاد و نوآوري در فقه شيعه در آغاز سال تحصيلي به روي حوزويان به ويژه حوزه علميه قم گشود.
وي افزود: رهبر معظم انقلاب با تاكيد بر اهميت فقه سياسي و نظام سازي به عنوان يك امر جاري و مستمر گام نويني را به سمت تحول بزرگ محتوايي بر پايه فقه اهل بيت و نيز بر پايه اجتهاد و همچنين نوآوري با دستمايه فقه سياسي شيعه كليد زدند.
عضو خبرگان رهبري ادامه داد: در زمينه فرمايشات مهم رهبري نكاتي حائز اهميت است كه بايد مورد توجه واقع شود؛ نكته اول اين است كه ايشان به طور علني هم گله مندي و هم اينكه مطالبه بزرگ خود را به ويژه از حوزه علميه قم اعلام كردند تا درس هاي فقه خارج استدلالي و عميق براي پاسخگويي به نيازمنديهاي نظام مقدس اسلامي در مسير نظام سازي و براساس فقه شيعه و فقه اهل بيت باشد.
كعبي گفت: براي پاسخگويي به اين مطالبه جدي رهبري جلسه اخير جامعه مدرسين با حضور حضرت آيت الله يزدي و اعضاي شوراي عالي جامعه مدرسين به اين امر مهم اختصاص يافت و همه اعضاي جامعه مدرسين كه در جلسه حاضر بودند با تشكر از بيانات راه گشا و حكيمانه رهبري در زمينه ايجاد تحول بر پايه فقه اهل بيت و اجتهاد اصيل در حوزه هاي علميه در زمينه فقه سياسي سخن گفتند و از بيانات ايشان تشكر و قدرداني به عمل آوردند.
وي اظهار داشت: در اين جلسه قرار شد كه اعضاي جامعه مدرسين تلاش جدي براي اجرايي كردن اين مطالبه جدي و به حق رهبري را آغاز كنند.
آيت الله كعبي در ادامه به ساير محورهاي سخنان رهبر معظم انقلاب در ديدار با اعضاي خبرگان اشاره و خاطرنشان كرد: نكته ديگري كه در اين باب مورد توجه است اين است كه در زمينه فقه سياسي رهبر انقلاب صرفا مباحث تئوريك و مدرسه اي و صرفا حوزوي را كه در مسير تصميم سازي و تصميم گيري قرار مي گيرد مورد نظر نداشتند، بلكه مباحث عميق فقهي و حوزوي كه به گونه اي در مسير تصميم سازي و تصميم گيري در سطح كلان نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران مورد توجه است را مطرح كردند.
كعبي يادآور شد: رهبر انقلاب فرآيندي را تعريف كردند كه اين فرآيند محصول كار عميق حوزوي در عرصه فقه سياسي است و بايد به نخبگان و دانشگاهيان و متفكران و حوزويان و ساير سطوح داده شود تا فرآورده هاي آن در مسير تصميم سازي براي نظام اسلامي برپايه قابليت و ظرفيت بسيار بالاي ولايت فقيه قرار گيرد.
وي ادامه داد: در واقع رهبر انقلاب چرخه اي از تصميم گيري را تعريف كردند كه در اين چرخه تصميم گيري، سخن محتوايي و پايه اي بايد با محصول فقه اهل بيت در تراز دولت اسلامي معاصر و فقه جامع اهل بيت باشد.
عضو جامعه مدرسين حوزه علميه قم با بيان اينكه رهبر انقلاب نكته بسيار مهم و حكيمانه و راهگشايي را در زمينه انعطاف در مسئله ولايت فقيه مطرح كردند، اظهار داشت: منظور از انعطاف آنگونه كه روشن است يعني ظرفيت ابتكار عمل و خلاقيت و نوآوري بر پايه ولايت مطلقه فقيه براي حركت رو به جلو و تحقق پيشرفت و عدالت و الزامات وجود دولت ديني و تحقق مصالح عمومي جامعه بر پايه ولايت.
وي با بيان اينكه مسائل مطرح شده از سوي رهبر انقلاب يك مسئله مطالعاتي و علمي است، گفت: رهبر معظم انقلاب از افقي بالا و با انديشه اي نوراني و نگاهي عميق بر جامعه براساس نيازهاي زمانه رهنمود مي دهند و رهنمودهاي ايشان هم فرصت بزرگي فراروي حوزويان قرار داده و به عنوان شكر نعمت حوزويان براي تعمق و تاثيرگذاري ديني در مجموعه هاي كلان تصميم گيري براي نظام بايد ظرفيت هاي علمي خود را در اين مسير قرار دهند.

 



گزارش خبري
دام هاي خطرناك مراكز فساد، مسيحيت و ضد انقلاب براي دانشجويان ايراني در مالزي

سرويس سياسي-
كشور به اصطلاح اسلامي مالزي با انتشار دهها نشريه و شبكه كابلي، امكان تبليغ مسيحيت ، مامن بسيار خطرناكي براي منحرف كردن تعداد زيادي از جوانان بي پناه ايراني جوياي تحصيل را فراهم كرده است.
در حالي كه بسياري از دانشجويان ايراني با سفر به كشور مالزي به عنوان يك كشور اسلامي تلاش در كسب تحصيل علم و دانش دارند، فعاليت گسترده شبكه هاي ضد انقلابي، مراكز فساد مسيونرهاي مذهبي اين كشور را به يكي از مفسده انگيزه ترين كشورهاي اسلامي تبديل كرده است.
در همين رابطه اخبار متواتري هم از تحت فشار قرار دادن پناهندگان و مددجويان مسلمان و بخصوص ايراني ها در كشورهاي غربي در دست است كه با فضاسازي و در تنگنا قرار دادن مسلمان ها آنها را وادار به قبول آئين مسيحيت مي كنند و در نهايت با آموزش هايي از اين افراد عليه كشورهايشان در عرصه هاي مختلف بهره برداري مي كنند.
اين جريانات مرموز كه تحت حمايت هاي مالي و سياسي مؤسسات بين المللي و سفارتخانه هاي خاصي مي باشند، فعاليت هاي تبليغي خود را آغاز و گسترش داده اند و توانسته اند در بعضي از قشرها نيز تأثيرات محسوسي داشته باشند و مسيحيت را همچون كالايي به مخاطبين عرضه نمايند.
همين مبلغين مسيحيت با برخي شركت ها و دفاتر توريستي در مالزي نيز ارتباط برقرار كرده و از اين طريق محمل نفوذ اين مسيونرها در ميان توريستهاي ايراني و مسلمان نيز فراهم شده و حتي كشور به اصطلاح اسلامي مالزي پاي خود را از اين نيز فراتر گذاشته و با تقديم دهها نشريه و شبكه كابلي، امكان تبليغ مسيحيت و مامن بسيار خطرناكي براي منحرف كردن تعداد زيادي از جوانان بي پناه ايراني فراهم كرده است.
از سوي ديگر لانه كردن برخي از فتنه گران كه ظاهراً مورد حمايت مقامات كشور مالزي قرار دارند، در اين كشور هم اكنون زمينه مساعدي براي فعاليت مسيونرها فراهم آورده است تا عوامل آنها به بهانه همراهي با اين گروهك ورشكسته سياسي به تبليغات براي رسيدن به اهداف شوم خود بپردازند.
در اين ميان آنچه بيش از همه براي خانواده هاي ايراني قابل تأمل است، اينكه دانشجويان و اتباع ايراني براي ادامه تحصيل در يك كشور به اصطلاح اسلامي عازم مالزي مي شوند، اما از يك سو با خطر فعاليت گروهك هاي ضد انقلاب، از يك سو با مراكز متعدد فساد و كاباره ها و از يك سو با ميسيونرهاي مسيحي مواجه مي شوند.

 



معاون وزارت آموزش و پرورش خبر داد
اجراي طرح همگام با قرآن در مدارس راهنمايي كشور

معاون آموزش راهنمايي وزارت آموزش و پرورش از اجراي طرح همگام با قرآن در مدارس راهنمايي كشور به صورت اختياري در سال جاري خبر داد.
به گزارش فارس از زنجان، مرضيه مسكرزاده در همايش قرآني و در جمع مديران مدارس استان زنجان اظهار داشت: معلمان در اين طرح فقط نقش راهنما را دارند و انجام اين طرح به عهده دانش آموزان است.
وي خاطرنشان كرد: مسئولان آموزش و پرورش به منظور گسترش فعاليت هاي قرآني دانش آموزان كارگروهي از مديران و مربيان تشكيل دادند و پيشنهادات در زمينه اجرايي كردن طرح همگام با قرآن عنوان شد.
معاون آموزش راهنمايي وزارت آموزش و پرورش افزود: پس از بررسي هاي بيشتر اقدامات اوليه در زمينه اجراي اين طرح انجام گرفته و طرح همگام با قرآن طي دو سال گذشته در تعداد محدودي از مدارس اجرا شد. وي با بيان اينكه هدف از انجام اين طرح كمك به روخواني و روان خواني قرآن توسط دانش آموزان است، ادامه داد: مطالعات بسياري به منظور اجراي درست و اصولي اين طرح در مدارس صورت گرفته است.
مسكرزاده با بيان اينكه در آغاز اين طرح در مدارس تهران اجرا شد، ادامه داد: با موفقيت اين طرح به صورت 80 درصدي مسئولان كارهاي اجرايي آن را در همه مدارس آغازكردند.
وي با اشاره به اينكه اين طرح به صورت اختياري در مدارس اجرا مي شود، ادامه داد: برنامه هاي مسئولان اجرايي اين طرح بر اين اصل استوار است، كه خواندن قرآن در كلاس مربوط با رضايت كامل و اعتقاد قلبي معلم صورت گيرد. وي يادآور شد: اين طرح چهار طرح مهم را دربرمي گيرد كه يكي از اين اهداف انس بيشتر دانش آموزان با قرآن است.

 



آغاز به كار دومين جشنواره فيلم كوتاه بسيج در خراسان رضوي

مشهد- خبرنگار كيهان:
دومين جشنواره فيلم كوتاه بسيج با عنوان «سكانس بيداري» در خراسان رضوي آغاز به كار كرد.
سرهنگ سيد جواد كمالي در گفتگو با خبرنگاران، در خصوص موضوعات اين جشنوار اذعان داشت: موضوعات دومين جشنواره فيلم كوتاه بسيج خراسان رضوي شامل: بازخواني ارزشها و آرمان هاي انقلاب اسلامي و هشت سال دفاع مقدس (ولايت و رهبري، عدالت و ستم ستيزي، مبارزه با استكبار، ايثار و شهادت، مهرورزي و...)، بيداري اسلامي (تبيين و تبليغ اهداف و آرمان حركت هاي اسلامي منطقه، تجليل از مردم به پاخواسته و...)، جهاد اقتصادي، تلاش اقتصادي، توليد هدفمند، مصرف بهينه، عزم ملي در عرصه اقتصاد و...)، مضامين آئيني، اجتماعي (مبتني بر 3 اصل اخلاق، هدايت و عفاف) مي باشد.
وي با بيان اينكه هر فرد حداكثر با 3 اثر مي تواند در اين جشنواره حضور يابد، تصريح كرد: حداكثر زمان فيلم ها براي داستاني و انيميشن 20 دقيقه، مستند 30 دقيقه و نماهنگ 7 دقيقه مي باشد. همچنين آثار مي توانند بر روي DVD با فرمت VOB و بر روي VSD با فرمت DAT ارسال شوند و منتخبين بخش استاني براي شركت در جشنواره فيلم بسيج مرحله كشوري بر روي نوار DVDCAM بايد ارسال شوند.
مسئول سازمان بسيج هنرمندان خراسان رضوي خاطرنشان ساخت: مدت زمان دومين جشنواره فيلم كوتاه بسيج (سكانس بيداري) 20 شهريورماه لغايت 20 مهرماه سال جاري است.

 



راه يافتگان به جشنواره عكس رضوي تبريز مشخص شدند

تبريز-خبرنگاركيهان:
عكاسان 84 اثر راه يافته به بخش مسابقه سومين جشنواره سراسري عكس رضوي تبريز، مشخص شدند.
به گزارش فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي، قدير وقاري، حسن توكلي، رضا رادپور، مجيد فكري، جليل حسيني، حميد سلطان آباديان، جواد كرماني، جواد حاتمي، سجاد انتظاري مهدي، فرامرز عامل بردبار، بهناز سيدي سادات، امين ابراهيمي، مسعود نوذري، محمدصادق غفوريان و محمدعلي رضايي، همگي از مشهد، قربان علي رضايي، پروانه جلايرنژاد، سينا دلشادي، حميدرضا مجيدي، علي صاحب الزماني و امير قادري همگي از اراك، فاطمه نباتي، يوسف اكبري پابندي و صابر قاضي، هر سه از تبريز، مجتبي قنبري و عليرضا بابائيان از بافق، ابراهيم مطاعي و حامد نيرومند از قوچان، ميثم اماني و اميرعنايتي و سميه موسوي از تربت حيدريه، آسيه توحيدي فراز بيرجند، عبدالله حاجي پور از كازرون، حميدرضا بازرگاني و ناصر محمدي از زنجان، مهدي طاهري، محمدجواد رنجبر و علي رضا عطارياني از تهران، نازلي عباسي از اهواز، رحيم عباسي از مرند، محمد رضازاده از بابل، سعيدرضا مقصودي از شازند، حميد حقي از طبس، مسعود سليماني از نيشابور، ابوذر رمزي و اكرم فصايحي از اردبيل و امير حسامي نژاد از قم به همراه مرضيه ميرنژاد، حسين حسين زاده، امين خسروشاهي همگي از مشهد، حميدرضا هلالي از نيشابور، وحيد غلامحسين پور از مراغه، جمشيد فرجوند فردا از بيجار، حسين ساكي از تهران، زينب عربي از بوشهر، 56 عكاسي هستند كه 84 اثر از خود به اين جشنواره ارسال كردند و به بخش مسابقه آن، راه يافتند.
براي سومين جشنواره سراسري عكس رضوي كه از 31 شهريور تا مهرماه برپا خواهد بود 351 عكاس 3هزار و 540 اثر ارسال كرده بودند.

 



آيت الله مكارم شيرازي در ديدار روزنامه نگاران كويت:مسلمانان بايد با تكيه بر مشتركات تفرقه را كنار بگذارند

يكي از مراجع تقليد با تأكيد بر اتحاد بين مسلمانان تأكيد كرد: مسلمانان بايد با تكيه بر مشتركات، تفرقه ها را كنار بگذارند.
به گزارش مهر، آيت الله ناصر مكارم شيرازي ظهر شنبه در ديدار با جمعي از خبرنگاران روزنامه ها و مجلات كثيرالانتشار كشور كويت با بيان اينكه قبل از هر چيز بايد با يكديگر متحد شويم، تأكيد كرد: ما مشتركات بين مذاهب زيادي داريم و بايد اين مشتركات را بگيريم و از تفرقه ها دوري كنيم.
وي يادآور شد: وقتي به زيارت و سفر حج مي رويم مي بينيم كه امت يكپارچه اي هستيم و در زمينه هاي مختلفي مثل سياست، علوم، اقتصاد و... با يكديگر مشتركاتي داريم.
مكارم شيرازي در ادامه در پاسخ به سخنان فاطمه حسين، خبرنگار پيشكسوت كويت كه گفت، من با سفر به قم فهميدم كه قم نه تنها مركز علوم ديني است بلكه مركز همه علوم است و با موقعيتي كه قم دارد انتظار مي رود كه بدون هيچ اختلافي اين علوم را به اهل سنت و تشيع بشناسانند، اظهار داشت: اگر به تاريخ اسلام مراجعه كنيم مي بينيم كه در كنار مدارس علوم ديني علوم ديگر نيز مرتباً پرورش يافته است و اين دو در كنار يكديگر بوده اند.
آيت الله مكارم شيرازي ادامه داد: براي مثال افرادي چون خواجه نصيرالدين طوسي، بوعلي سينا، ابن هيثم، شيخ بهايي و فارابي علاوه بر علوم ديني در علوم ديگري همچون رياضيات و نجوم و طب و... نيز سرآمد بوده اند و اين در حالي بود كه اروپائيان در قرون وسطي بودند و علوم جديد را محاكمه مي كردند و عالمان به آن علوم را يا مي سوزاندند و يا به توبه وادار مي كردند.
وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به بيداري به وجود آمده در كشور مصر اظهار داشت: اميدوارم بعد از بيداري كه در كشور مصر به وجود آمده است بتوانيم آرزوي هميشگي كه همان وحدت با الازهر باشد، محقق شود و واقع مطلب اين است كه دشمنان ايران مخالف اين هستند كه ما با علماي مصر و الازهر رابطه داشته باشيم.
اين مرجع تقليد تصريح كرد: اگر اين امر به اين معنا ايجاد شود با اين كار ما مي توانيم تجربيات بيشتري را كسب كنيم و آن وقت مي توانيم آن ها را در اختيار برادران و خواهران كويتي قرار دهيم.

 



در مسابقات كاپ آزاد آسيا خبرنگار كيهان در ساري مقام اول را كسب كرد

ساري- خبرنگار كيهان:
در مسابقات كاپ آزاد آسيا خبرنگار كيهان در ساري مقام اول را كسب كرد.
محمدرضا فرجي خبرنگار كيهان در ساري كه در چهارمين دوره مسابقات كاپ آزاد آسيا 2011 سازمان جهاني چي وان به ميزباني كشورمان در كرج برگزار شد مقام اول را كسب كرد.
وي مدت 14 سال در رشته كيك بوكسينگ در حال فعاليت مي باشد و داراي عناوين مختلف قهرماني كشوري و بين المللي مي باشد.
بنابراين گزارش رئيس سبك اسپرت مدرن كيك بوكسينگ ايران گفت: تيم اسپرت مدرن كيك بوكسينگ مازندران قهرمان كاپ آزاد آسيا شد.
محمد بيات به خبرنگار كيهان گفت: چهارمين دوره رقابت هاي كاپ آزاد آسيا 2011 سازمان جهاني چي وان با حضور 12 كشور آسيايي به ميزباني كشورمان در شهرستان كرج برگزار شد.
وي افزود: تيم اسپرت مدرن كيك بوكسينگ مازندران كه به عنوان نماينده كشورمان در اين رقابت ها شركت كرده بود توانست در استايل مارشال آرتز با اقتدار قهرمان آسيا شود.
بيات اظهار داشت: در استايل مارشال آرتز، آقايان محمدرضا فرجي، مجتبي يوسفي، بهمن جمشيدي، مهدي فاضلي، جواد تاري، محمدحسين داداشي، حسين و حسن متاني با شكست حريفان خود را از كشورهاي سوريه، عراق و آذربايجان توانستند 8 نشان خوش رنگ طلا را براي تيم مازندران به دست آورند.

 



وزير راه و شهرسازي: هرمزگان از استان هاي پيشرو كشور در ساخت مسكن مهر است

بندرعباس- خبرنگار كيهان:
وزير راه و شهرسازي گفت: هرمزگان از استان هاي پيشرو در اجرا و ساخت مسكن مهر در كشور است.
به گزارش روابط عمومي و امور بين الملل استانداري هرمزگان علي نيكزاد دربازديد از پروژه هاي مسكن مهر رودان گفت: استاندار هرمزگان و مسئولان و متوليان امر استان گام هاي اساسي در ساخت مسكن مهر برداشته اند.
وي ضمن قدرداني از مسئولان و دست اندركاران اين خطه بر تسريع در اجراي اين پروژه تأكيد كرد.
وزير راه و شهرسازي ادامه داد: اجراي پروژه مسكن مهر يكي از اقدامات و گام هاي اساسي دولت براي خانه دار كردن قشرهاي مختلف مردم به خصوص جوانان و قشرهاي كم درآمد جامعه است.
همچنين به گزارش ايرنا، «علي نيكزاد» روز شنبه نيز در جمع خبرنگاران كرمان اظهار داشت: از ابتداي تأسيس اداره كل راه و ترابري جنوب اين استان طرح هاي بسيار خوبي در بخش راه هاي اصلي، فرعي و روستايي در اين خطه انجام شده كه با اتمام راه هاي اصلي، اين محورها به بزرگراه تبديل خواهند شد.
نيكزاد همچنين با اشاره به بهره برداري از راه آهن بم- زاهدان گفت: در كنار اين راه آهن، يكسري راه آهن هاي آنتني نيز وجود دارد كه از جمله آنها راه آهن بم- جيرفت است كه ساخت آنها نيز در دست مطالعه قرار دارد.
وي افزود: طي دو سال آينده، تمامي روستاهاي داراي بيش از 50 خانوار از مزاياي راه روستايي آسفالته بهره مند مي شوند.

 



اخبار ادبي و هنري

صفارهرندي اهداف جريان انحرافي
از تلاش براي تغيير نام وزارت ارشاد را تشريح كرد
وزير سابق فرهنگ و ارشاد اسلامي كشورمان طرح تغييرنام وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به «وزارت فرهنگ و هنر» را از اهداف جريان انحرافي در جهت منصرف كردن مردم براي پي گيري مطالبات شان عنوان كرد.
محمدحسين صفارهرندي به فارس گفت: طرح اين گونه مباحث يك شعبه اي از همان اهداف جريان انحرافي است كه با مطرح كردن مسائل غير مرتبط با موضوع هاي ضروري اين زمان، مي خواهند يك نوع فرافكني كنند.
وي افزود: به گمان من آن آرمان ابتدايي در نام گذاري وزارت ارشاد اسلامي، محصول يك فهم درست بوده و متأثر از يك هوس بازي نبوده كه حالا با يك هوس بازي جديد، بخواهد جاي خودش را به يك چيز ديگري بدهد كه تجربه شده است و از آن سابقه داريم. تمام فرهنگ و هنر رژيم گذشته، كارنامه «وزارت فرهنگ و هنر» پيشين با تمام كارها و عملكرد و قوانين اش است. معلوم است كه يك ضرورتي موسسان نظام را به اينجا رساند كه اين عنوان را براي اين وزارت خانه انتخاب كنند. اين عنوان مي تواند خودش راهنماي عمل باشد.
تقاضاي كارمندان بي بي سي از ايران براي دريافت يارانه!
تعدادي از خبرنگاران و كاركنان شبكه بي بي سي فارسي خواستار دريافت يارانه از ايران شدند!
يك منبع آگاه از سفارت ايران در لندن فاش كرد كه دو نفر از خبرنگاران و دو نفر از كارمندان بخش مانيتورينگ شبكه ماهواره اي بي بي سي فارسي، با مراجعه به سفارت جمهوري اسلامي ايران در آن كشور يارانه نقدي مطالبه كردند!
البته اين اقدام با واكنش انقلابي مسئولان مواجه شد. براساس گزارش محرمانه آنلاين، مسئولان امر به اين چهار تن گفته اند كه ما نمي توانيم حق ملت ايران را به شما مزدوران وطن بدهيم، چرا كه آن گاه در برابر خداي خود و ملت ايران بايد پاسخگو باشيم.
همايش عصر سوره بيداري اسلامي در حوزه هنري
همايش عصر سوره بيداري اسلامي 27 تا 30 شهريور در حوزه هنري برگزار مي شود.
محمد حمزه زاده قائم مقام رئيس حوزه هنري روز گذشته در نشستي خبري با اشاره به اين كه هنرمندان مي توانند تاثير شگرفي بر حركت ها و جنبش هاي مردمي داشته باشند، هنرمندان را پيام آوران و رسانه جنبش بيداري خواند و گفت: ما در پي بررسي انعكاس اين جنبش در هنر و آثار هنري هستيم.
حمزه زاده با اشاره به حضور هنرمندان كشورهاي حوزه بيداري اسلامي در اين همايش گفت: اين همايش زمينه مناسبي را براي تعامل فرهنگي و هنري ميان كشور ما و كشورهاي منطقه و همچنين ميان هنرمندان اين كشورها مهيا مي سازد.
علي قرباني مدير محافل و جشنواره هاي حوزه هنري نيز در اين نشست گفت: برنامه هايي كه براي اين همايش تدارك ديده شده، ارائه آثار نمايشگاهي، برنامه هاي كارگاهي و اجرايي نمايش، فيلم و اجراي موسيقي است. وي افزود: هر شب اين همايش به نام يك كشور حوزه بيداري اسلامي نامگذاري مي شود و با حضور شاعران و هنرمندان همان كشورها به شعرخواني و ارائه آثار پرداخته مي شود.
وي از ديگر برنامه هاي همايش را نمايش چهار فيلم سينمايي و چهار نمايش خياباني، برپايي نمايشگاه هاي گرافيك، نقاشي و كاريكاتور و يك نمايشگاه عكس از مبارزات مردمي كشورهاي منطقه، برگزاري نمايشگاه تابلو- مقالات درباره سير تاريخي بيداري اسلامي، يك ويژه برنامه براي كودكان و نوجوانان با عنوان «كودك و صلح پايدار» و... ياد كرد.
استقبال از دومين جشنواره اهل بيت(ع)
دبير دومين جشنواره فرهنگي- هنري اهل بيت(ع) از استقبال خوب هنرمندان و فرهنگ دوستان با آثاري فاخر و ارزشمند خبر داد.
مصطفي مومني گفت: از اقصي نقاط كشور و شهرهاي مختلف به بخش مسابقه جشنواره آثار ارزنده اي ارسال شده كه اين نشان دهنده انس فرهنگ و هنر ايراني با مفاهيم و ارزش هاي اسلامي و شيعي است.
دبير دومين جشنواره اهل بيت(ع) افزود: از هنرمندان و آثارشان در شش محور بخش مسابقه در مراسم اختتاميه جشنواره در هفتم مهر ماه سال جاري مصادف با يكم ذيقعده با حضور رئيس و معاونان حوزه هنري استان تهران و مديران مجتمع آموزشي امام صادق(ع) برگزار مي شود، تقدير خواهد شد.

 


صفحه (14)


صفحه (3)


صفحه (2)

     


(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14