(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 21 شهریور 1390- شماره 20021

سرورالدين خبر داد آغاز ثبت نام قبول شدگان كنكور از پس فردا
صدر: افزايش ديه باعث خودداري پزشكان از جراحي هاي با ريسك بالا مي شود
رئيس پليس بزرگراه ها خبر داد تعيين جريمه حركت نكردن بين خطوط
مربي هاي پيماني از استخدام در دانشگاه محروم شدند
اتخاذ تدابير لازم جهت جلوگيري از شيوع بيماري وبا
وعده مسئولان بهزيستي ؛ مشكل شهريه دانشجويان نابينا به زودي برطرف مي شود
كشف 397 ميليارد تومان كالاي قاچاق در 5 ماه گذشته
در 4 ماهه اخير انجام شد ثبت بيش از 767 هزار تخلف پرخطر
كاهش 7 درجه اي دما در نيمه شمالي كشور
نصب انژكتور بر روي موتورسيكلت توسط محققان ايراني
معاون استاندار خبر داد كشف بيش از 400 هزار ليتر نفت خام قاچاق در يزد
لاك پشت در معرض انقراض به خليج فارس بازگردانده شد
توسط رئيس پليس فرودگاه هاي كشور «قاسم سناتور» دستگير شد
اعدام دو قاچاقچي مواد مخدر در ساري
حوادث كوتاه از كشور
بايكوت 50 ساله يك پرونده جنايي



سرورالدين خبر داد آغاز ثبت نام قبول شدگان كنكور از پس فردا

رئيس سازمان سنجش آموزش كشور زمان ثبت نام پذيرفته شدگان كنكور 90 را از 23 تا 28 شهريور ماه اعلام كرد.
محمد حسين سرورالدين رئيس سازمان سنجش آموزش كشور در گفت وگو با فارس از پذيرش 608 هزار و 753 داوطلب در كنكور 90 خبر داد و گفت: حدود 60 درصد از شركت كنندگان در كنكور سراسري 90 در دانشگاه هاي كشور پذيرش شدند.
رئيس سازمان سنجش آموزش كشور زمان ثبت نام پذيرفته شدگاني كه حرف اول نام خانوادگي آنها الف-ب-پ-ت-ث-ج-چ است را روز چهارشنبه 23 شهريور ماه، پذيرفته شدگاني كه حرف اول نام خانوادگي آنها ح-خ-د-ذ-ر-ز-ژ-س است را روز شنبه 26 شهريورماه، پذيرفته شدگاني كه حرف اول نام خانوادگي آنها ش-ص-ض-ط-ظ-ع-غ-ف-ق-ك است يكشنبه 27 شهريور ماه و پذيرفته شدگاني كه حرف اول نام خانوادگي آنها گ-ل-م-ن-و-ه-ي است را روز دوشنبه 28 شهريور ماه اعلام كرد.
انتقال و ميهمان شدن
در ترم اول ممنوع شد
مدير كل امور دانشجويان وزارت علوم هرگونه انتقال و يا ميهمان در ترم اول را ممنوع اعلام كرد.
مجتبي بذرافشان در گفتگو با مهر با بيان اين مطلب افزود: از دانشجويان ورودي مهرماه 90 به هيچ وجه درخواست مهماني و انتقال پذيرفته نمي شود و اين دانشجويان در صورتي كه درخواست مهماني يا انتقال دارند، مي تواند درخواست خود را در آبان ماه 90 از طريق سامانه جامع خدمات آموزشي در سايت اداره كل امور دانشجويان داخل ثبت كنند.
مدير كل امور دانشجويان داخل وزارت علوم اضافه كرد: در صورتي كه با درخواست مهماني دانشجويي كه ورودي مهر 90 و متقاضي مهمان است موافقت شد، اين دانشجو مي تواند از بهمن ماه در دانشگاه مد نظر خود يعني دانشگاه مقصد ثبت نام كند.
بذرافشان خاطرنشان كرد: در صورتي كه تا زمان ثبت نام ترم دوم دانشگاه مقصد، نمره هاي ترم اول دانشجوي ورودي جديدي كه با تقاضاي مهماني اش موافقت شده است مشخص شده بود و معدل اين دانشجو نيز بيشتر از 13 بود، دانشگاه مقصد از وي ثبت نام بعمل مي آورد.
اما در صورتي كه برخي نمره هاي ترم اول اين دانشجو مشخص نشده بود و معدلش هم معلوم نبود كه بالاي 13 يا كمتر از 13 است، دانشگاه مقصد با اخذ تعهد از دانشجو مبني بر اينكه حتماً معدلش بيشتر از 13 مي شود، وي را ثبت نام مي كند اما در صورتي كه معدل ترم اولش به 13 نرسيد دوباره به دانشگاه مبدأ برگشت پيدا كند.

 



صدر: افزايش ديه باعث خودداري پزشكان از جراحي هاي با ريسك بالا مي شود

رئيس سازمان نظام پزشكي با انتقاد از وزارت بهداشت براي اعلام نكردن قيمت تمام شده خدمات پزشكي گفت: افزايش نرخ ديه بايد همراه با افزايش پوشش بيمه مسئوليت پزشكان باشد وگرنه بسياري از پزشكان ريسك عمل و درمان بيماران در معرض مرگ را نمي پذيرند.
سيد شهاب الدين صدر امروز در حاشيه نخستين همايش علمي متخصصان پزشكي كشور اظهار داشت: در قانون آمده است كه قيمت تمام شده خدمات پزشكي بايد توسط دولت كارشناسي و اعلام شود اما هنوز وزارت بهداشت و سازمان مديريت و برنامه ر يزي (سابق) دست به اين كار نزده اند.
وي گفت: سال گذشته دولت و مجلس تصور مي كردند مشكلات اقتصاد سلامت به اين خاطر است كه تعرفه ها را سازمان نظام پزشكي تعيين مي كند اما به نظر ما فرقي نمي كرد كه تعيين تعرفه ها را كدام بخش انجام دهد. بلكه تعرفه ها بايد واقعي باشند.
وي افزود: در قانون آمده است قيمت تمام شده خدمات بايد ابتدا توسط دولت كارشناسي و سپس اعلام شود اما تاكنون دولت قيمت تمام شده هيچ خدماتي را محاسبه و اعلام نكرده است.
صدر خاطرنشان كرد: مهمترين مشكل اين است كه اساساً پايه اين تعرفه ها و محاسبات هنوز واقعي نشده است و در آنها قيمت تمام شده ملاحظه نمي شود. لذا سازمان مديريت برنامه ريزي (سابق يا معاونت نظارت راهبردي جديد) و وزارت بهداشت بايد تلاش كنند كه محاسبات واقعي شوند.
وي با اشاره به موضوع افزايش نرخ ديه گفت: اگر نرخ ديه افزايش يابد بايد به پوشش هاي بيمه اي از جمله بيمه مسئوليت پزشكان نيز افزايش يابد.
صدر افزود: مشكلي كه هم اكنون در ارتباط با ديه وجود دارد اين است كه بيمه ها مسائل مربوط به ديه و ارش بيماران را به درستي پوشش نمي دهند. اين موضوع موجب مي شود يك پزشك متخصص و حتي در بيمارستان دولتي بيمار با ريسك بالا را عمل نكند.
رئيس سازمان نظام پزشكي ادامه داد: مواردي پيش مي آيد كه اگر احتمال بهبود بيمار كم باشد و با اين وجود پزشك، بيمار را تحت عمل جراحي قرار دهد چنانچه بيمار زنده نماند خانواده بيمار مي تواند از پزشك شكايت كند و او مجبور است كه اين ديه سنگين را بپردازد.
وي افزود: برخي تصور مي كنند پرداخت ديه فقط در بخش غير دولتي اتفاق مي افتد اما وقتي نرخ ديه بالا مي رود براي پزشكي كه در بخش دولتي يا غير دولتي فعاليت مي كند هيچ تفاوتي نمي كند.
صدر يادآور شد: اگر اين اتفاق بيفتد پزشكان با ملاحظه اينكه حمايت خاصي از آنها صورت نمي گيرد از انجام عمل و بيماران با ريسك بالا امتناع مي ورزند. اما با اين وجود بايد برنامه ريزي ها در جهت خدمت به منافع مردم باشد.

 



رئيس پليس بزرگراه ها خبر داد تعيين جريمه حركت نكردن بين خطوط

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي تهران بزرگ از اجراي «طرح بين خطوط خودروها» در بزرگراه ها و شريان هاي اصلي شهر خبر داد.
سردار حسين رحيمي گفت: از آنجا كه بي توجهي به جلو و تغيير مسير ناگهاني دو علت اصلي تصادفات در تهران طي 5 ماهه نخست امسال بود، لذا براي جلوگيري از تغيير مسير ناگهاني و كاهش ترافيك در معابر اصلي طرح حركت خودروها در بين خطوط اجرا مي شود.
وي ادامه داد: بيشتر رانندگان تهراني اين موضوع را رعايت مي كنند اما برخي نيز نسبت به اين موضوع بي توجه هستند كه از سوي پليس اعمال قانون مي شوند.
رئيس پليس راهور تهران از اجراي اين طرح در بزرگراه ها خبر داد و به سايت پليس افزود: با توجه به اينكه بيشتر اين حوادث در بزرگراه ها رخ مي دهد پليس بزرگراه مسئول رسيدگي به اين موضوع است و با متخلفان برخورد مي كند.
همچنين فيروز گودرزي مهر، رئيس پليس بزرگراه هاي تهران با اشاره به اين كه اجراي طرح حركت بين خطوط خودروها در بزرگراه هاي پايتخت آغاز شده است به ايسنا گفت: با توجه به اين كه عدم حركت بين خطوط و تغيير مسير ناگهاني يكي از علل عمده بروز حوادث رانندگي و بي نظمي در بزرگراه هاست بر اين اساس برخورد با رانندگان متخلف در اين زمينه تشديد شده است.
وي افزود: بر اين اساس عدم حركت بين خطوط 70 هزار ريال و تغيير مسير ناگهاني 130هزار ريال جريمه در پي دارد.
رئيس پليس بزرگراه هاي تهران با اشاره به اين كه 90 درصد رانندگان در زمان ترافيك سبك حركت بين خطوط را رعايت مي كنند، تصريح كرد: در عين حال در زمان بار ترافيكي تعدادي از رانندگان اين امر را رعايت نمي كنند كه بر اين اساس از اين پس با رانندگان متخلف برخورد مي شود.
وي در عين حال خاطرنشان كرد: تغيير مسير در داخل تونل ها و يا روي پل ها و محل هايي كه خط ممتد كشيده شده است ممنوع است و ماموران پليس بزرگراه از امروز برخورد با رانندگان متخلف را در اين زمينه تشديد مي كنند.

 



مربي هاي پيماني از استخدام در دانشگاه محروم شدند

به دنبال برگزاري آزمون نيمه متمركز دكتراي سال 90 و انجام مصاحبه با قبول شدگان رسمي و پيماني وزارت علوم از استخدام قبول شدگان پيماني خودداري كرد.
به گزارش خبرنگار كيهان، در زمان ثبت نام آزمون نيمه متمركز دكتراي امسال گزينه « آيا شما عضو هيئت علمي رسمي يا پيماني دانشگاه هاي زير نظر وزارت علوم مي باشيد؟» درج شده بود. در حالي كه قبول شدگان پيماني بعد از انجام مصاحبه و كسب نمره 5 دانشگاه اول با بخشنامه اي جديد از سوي وزارت علوم مواجه شدند. در اين بخشنامه به لغو استخدام اعضاي هيئت علمي پيماني اشاره شده است. در حاليكه در دفترچه سازمان سنجش در قسمت مدارك لازم براي مصاحبه در بند 6 آمده كه مربيان رسمي و پيماني از دانشگاه متبوع گواهي بياورند، ولي در تبصره اين بند گفته فقط «رسمي ها» كه اصل بند را نقض مي كند! در حالي كه اين تبصره در زمان ثبت نام وجود نداشته است باز در ادامه تبصره گفته شده: 3 سال سابقه هيئت علمي (كه شامل طرح سربازي، پيماني و رسمي مي شود) در حالي كه به اين 3 سال در زمان ثبت نام اشاره اي نشده بود.
با توجه به بخشنامه موجود كه اعتراض قبول شدگان پيماني دانشگاه را به دنبال داشته است آنان تقاضاي رسيدگي وزير علوم را دارند.

 



اتخاذ تدابير لازم جهت جلوگيري از شيوع بيماري وبا

رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي گفت: وزارت بهداشت تدابير و تمهيدات لازم را براي جلوگيري از شيوع اين بيماري انديشيده است.
به گزارش ايرنا، دكتر «محمد مهدي گويا» در كارگاه آموزشي هماهنگي مراقبت از آنفلوانزاي پرندگان در ساري، افزود: وزارت بهداشت آمادگي كامل براي مقابله با بيماري وبا را دارد.
وي سبزيجات و آب آلوده را از مهمترين عوامل انتقال اين بيماري به شهروندان دانست و از مردم تقاضا كرد نكات بهداشتي همچون شستن دست ها و ضدعفوني كردن سبزيجات را به صورت جدي رعايت كنند و از آشاميدن آب آلوده و خوردن سبزيجات و ميوه نشسته و غيربهداشتي پرهيز كنند تا دچار اين بيماري نشوند.
«گويا»، با اشاره به لزوم ارائه اطلاعات در مورد اين بيماري به مردم، بيان داشت: ميكروب بيماري وبا طي 14 روز از بدن بيمار دفع مي شود و در اين شرايط مي تواند به ديگران نيز منتقل شود.
رئيس مركز مديريت بيماري هاي واگير وزارت بهداشت در بخش ديگري از سخنانش به لزوم پيشگيري از بيماري آنفلوانزاي پرندگان اشاره كرد و گفت: با توجه به سابقه شيوع اين بيماري در سالهاي گذشته بايد همچنان اقدامات پيشگيرانه با قوت ادامه يابد.

 



وعده مسئولان بهزيستي ؛ مشكل شهريه دانشجويان نابينا به زودي برطرف مي شود

مسئولان سازمان بهزيستي به دنبال اعتراض دانشجويان نابينا در مورد قطع شدن شهريه دانشگاه، از برطرف شدن اين مشكل در اسرع وقت خبر دادند.
تعدادي از دانشجويان نابينا صبح ديروز با تجمع در مقابل ساختمان سازمان بهزيستي كشور اعتراض خود را نسبت به قطع شهريه دانشگاه خود اعلام كردند.دانشجويان معترض عنوان كردند: مسئولان دانشگاه تا شهريه پرداخت نشود اجازه انتخاب واحد به ما نمي دهند و اين در حالي است كه مسئولان بهزيستي نيز عنوان كرده اند بودجه لازم براي پرداخت شهريه را ندارند.
گفتني است همايون هاشمي،رئيس جديد سازمان بهزيستي با حضور در جمع دانشجويان نابينا به آنان قول داد كه بزودي مشكلشان برطرف خواهد شد.

 



كشف 397 ميليارد تومان كالاي قاچاق در 5 ماه گذشته

رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي از كشف 397 ميليارد تومان كالاي قاچاق و دستگيري 464 قاچاقچي مشروبات الكلي خبر داد.
به گزارش خبرگزاري ها، سرهنگ فتح الله زمانيان، ديروز در جمع خبرنگاران افزود: طي سال جاري 14 طرح عملياتي جهت مقابله با قاچاق در نظر گرفته شده كه 7 طرح در حوزه كشوري و 7 طرح به صورت منطقه اي در حال اجرا است.
رئيس پليس مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي از اجراي سه طرح عملياتي سراسري در مورد كالاهاي دخاني، كالاهاي ممنوع به ويژه مشروبات الكلي و عرضه خارج از شبكه و قاچاق سوخت در 5 ماهه نخست امسال خبر داد و افزود: همچنين سه طرح منطقه اي شامل برخورد با قاچاق مشروبات الكلي در 16 استان، قاچاق كالاي دخاني در 8 استان و گمركي در 12 استان به اجرا درآمد.
وي ادامه داد: طي فعاليت هاي صورت گرفته بالغ بر 32 هزار و 400 نفر متهم در مورد موضوعات مختلف قاچاق تحويل مراجع قضايي شده اند و كل پرونده هاي بررسي شده 25 هزار و 778 فقره بوده است.
اين فرمانده نظامي با اشاره به اينكه مقياس ارزش گذاري در سال جاري براي پيگيري پرونده ها صد ميليون تومان است، اظهار كرد: طي 5 ماه گذشته 981 پرونده با ارزش ريالي بالاي يك ميليارد ريال بررسي و به تخلفات آنها رسيدگي شد.
وي ادامه داد: در زمينه كشف كالاهايي كه ارزش ريالي بالايي دارند رشد 25 درصدي را شاهد هستيم و در مجموع از نظر ارزش ريالي افزايش 92 درصدي را شاهديم.
زمانيان گفت: با توجه به فعاليت هاي صورت گرفته و آمار ارائه شده از سوي ستاد مبارزه با قاچاق كالا و ارز رياست جمهوري 5 ميليارد دلار ورود كالاي قاچاق كاهش يافته است.
رئيس پليس با بيان كشف 44 ميليون ليتر سوخت قاچاق در 5 ماهه نخست امسال گفت: تنها در يك طرح سراسري 8 ميليون و 86 هزار ليتر سوخت قاچاق كشف و ضبط شد. در همين رابطه 238 خودرو حامل سوخت نيز كشف و توقيف شدند. همچنين 252 متهم در اين رابطه دستگير و 93 باك اضافي نيز حذف شد.
وي از كنترل 55 نيروگاه خبر داد و افزود: خوشبختانه با كنترل اين نيروگاهها شاهد كاهش تخلفات در اين حوزه بوديم. اين در حالي است كه پس از دو مرحله بازرسي كارگاههاي توليدي و صنعتي 2 ميليون و 192 هزار ليتر سوخت قاچاق كشف و 123 نفر در اين رابطه دستگير شدند.
زمانيان ادامه داد: ماموران مبارزه با قاچاق كالا و ارز در بازرسي از 1777 جايگاه سوخت متوجه وجود 82 مورد تخلف شدند كه با محرز شدن تخلف 51 جايگاه متهمان شناسايي و دستگير شدند. همچنين در 5 ماهه نخست امسال يك لنج و يك كشتي خارجي كه بيش از 20 هزار ليتر سوخت قاچاق به همراه داشتند توقيف شدند. همچنين ماموران موفق شدند 20 كاميون 30 هزار ليتري حمل سوخت و 50 كاميون زير 30 هزار ليتري را كه مرتكب تخلف شده بودند شناسايي كنند.
رئيس پليس مبارزه با كالاي قاچاق و ارز پليس آگاهي ورود ميوه از مبادي غيرمجاز را تخلف دانست و تاكيد كرد: هر كالايي كه بدون عوارض وارد كشور شود قاچاق محسوب شده و پليس با آن برخورد مي كند. در خصوص ميوه قاچاق نيز تاكنون چندين انبار كشف و ضبط شده است.
زمانيان ورود كالا براي مرزنشينان را قانوني اعلام كرد و اظهار داشت: ورود كالا در حوزه تعاوني مرزنشيني يا ته لنجي مجاز بوده اما تنها در حوزه استان قابل تردد است اگر اين كالا به خارج از استان انتقال يابد قاچاق محسوب مي شود.
وي از كشف بيش از 80 هزار رسيور خبرداد و افزود: طي 5 ماهه نخست امسال 496 هزار و 254 ال ام بي و 261 هزار و 187 ديش كشف و ضبط شد.
زمانيان در رابطه با برخورد پليس با مشروبات الكلي گفت: برخورد با قاچاق مشروبات الكلي جزو برنامه هاي سراسري و مرزي پليس است و در سال جاري 464 نفر در اين رابطه شناسايي و دستگير شدند و 264 خودرو نيز كشف و توقيف شد.

 



در 4 ماهه اخير انجام شد ثبت بيش از 767 هزار تخلف پرخطر

رئيس مركز اجرائيات پليس راهور از ثبت 767 هزار و 627 تخلف رانندگي پر خطر توسط رانندگان از تاريخ دهم ارديبهشت تا 14 شهريور خبر داد.
سرهنگ مرتضي دهقاني افزود: تخلفات پرخطر ثبت شده حائز 4 ميليون و 42 هزار و 615 نمره منفي شدند.
وي به اولويت ها بر اساس تخلفات صورت گرفته اشاره كرد و ادامه داد: سبقت غيرمجاز با285 هزار و 62 مورد تخلف و اختصاص يك ميليون و 857 هزار و 450 نمره منفي، عبور از محل ممنوع 129 هزار و 621 مورد تخلف با احراز 575 هزار و 728 نمره منفي، تجاوز به چپ با 105 هزار و 98 مورد با 604 هزار و 998 نمره منفي جزء اولويت هاي اول تا سوم تخلفات صورت گرفته محسوب مي شوند.
رئيس مركز اجرائيات پليس راهور اظهار داشت: عدول از ميزان مجاز حمل بار در راه ها با42 هزار و 516 مورد تخلف و كسب 327 هزار و 660 نمره منفي و نهايتا عدم رعايت حق تقدم عبور با 28 هزار و 429 مورد تخلف و 120 هزار و 976 نمره منفي در اولويت هاي بعدي تخلفات قرار گرفته اند.
وي بيان كرد: تقسيم بندي نمرات منفي بر اساس نوع كاربري خودرو بر اين اساس است كه خودروهاي سواري با 530 هزار و 345 مورد تخلف و ثبت 473 هزارو 313 نمره منفي رتبه نخست را به خود اختصاص داده و كاميون ها با 75 هزار و 277 مورد تخلف و ثبت 587 هزار و 438 نمره منفي در جايگاه دوم، وانت بارها با 66 هزار و 352 مورد تخلف و اخذ 302 هزار و 155 نمره منفي رتبه سوم و تريلرها با 39 هزار و 204 مورد تخلف و كسب 310 هزار و 544 نمره منفي در رتبه بعدي ايستاده است.
دهقاني بيان داشت:از نظر تفكيك بندي پلاكهاي شخصي و عمومي نيز خودروهاي پلاك شخصي با ثبت 610 هزار و 216 مورد تخلف و خودروهاي عمومي با 153 هزار و 430 مورد تخلف از طريق پليس شناسايي و با آنها برخورد شده است.
وي با اشاره به تماس هاي صورت گرفته از سوي مردم با سامانه 30005151 به فارس گفت: در اين بازه چهارماهه 26 ميليون و 49 هزار و 972 نفر از هموطنان وضعيت تخلفات صورت داده خود را از طريق اين سامانه كنترل كرده اند و تعداد 371 هزار و 346 نفر با ارسال شماره گواهينامه به اين سامانه از نمره منفي خود مطلع شدند.
رئيس مركز اجرائيات پليس راهور ادامه داد: از طريق سامانه 30005151 از ارديبهشت ماه تا 14 شهريورماه سال جاري 164 هزار و 383 نفر توسط پيامك از نمرات منفي خود مطلع شده اند.

 



كاهش 7 درجه اي دما در نيمه شمالي كشور

براساس نقشه هاي هواشناسي تا پنج شنبه دماي هوا در نيمه شمالي كشور 6 تا 7 درجه كاهش مي يابد.
نقشه هاي پيش يابي هواشناسي نشان مي دهد كه تا اواخر هفته جاري به تناوب براي شهرهاي شمالي شمال غرب، سواحل درياي خزر، شمال شرق و ارتفاعات البرز بارش باران گاهي رعد و برق و وزش باد پيش بيني مي شود و درياي خزر در روزهاي يكشنبه تا چهارشنبه مواج خواهد بود.
اما تا پنج شنبه دماي هوا در نيمه شمالي كشور 6 تا 7 درجه كاهش مي يابد و در اين مدت براي ساير نقاط كشور جوي آرام حاكم است ضمن اينكه طي روزهاي دوشنبه و سه شنبه خليج فارس مواج خواهد بود.
آسمان تهران امروز كمي ابري در ارتفاعات نيمه ابري در بعضي ساعات با بارش پراكنده و گاهي با وزش باد همراه است و بيشينه و كمينه دما 33 و 21 درجه سانتيگراد پيش بيني مي شود.
آسمان تهران سه شنبه 22 شهريور صاف گاهي با وزش باد همراه است و در ارتفاعات نيمه ابري است همچنين بيشينه و كمينه دما 31 و 20 درجه سانتيگراد پيش بيني مي شود.

 



نصب انژكتور بر روي موتورسيكلت توسط محققان ايراني

محققان كشور موفق شدند انژكتوري را طراحي كرده و بسازند كه مي توان آن را بر روي موتورسيكلت نصب كرد.
از جمله طرح هاي برتر كه در دومين نمايشگاه جشنواره علم تا عمل به عنوان يكي از 25طرح برتر نمايشگاه مورد تقدير قرار گرفت، اين انژكتور بود.
اين طرح از جمله طرح هاي برتر استان تهران و پارك علم و فناوري پرديس بود.
از ويژگي هاي اين طرح مي توان به افزايش راندمان و بازده، كاهش مصرف سوخت به ميزان 20درصد و كم شدن آلاينده هاي ورودي به محيط به ميزان 72 درصد مانند CO اشاره كرد.
يكي از ويژگي هاي بارز اين طرح تفاوت ناچيز اين موتور به لحاظ قيمتي با موتورهاي كاربراتوري است.

 



معاون استاندار خبر داد كشف بيش از 400 هزار ليتر نفت خام قاچاق در يزد

يزد - خبرنگار كيهان:
معاون سياسي و امنيتي استاندار يزد از كشف چهارصدوشش هزار ليتر نفت خام خبر داد.
غلامحسين دشتي با بيان اينكه اين مقدار قاچاق سوخت در 9 تانكر بارگيري و حدود 300 هزار ليتر ديگر آن در مخازن زميني موجود مي باشد، افزود: اين محموله در طي هماهنگي چندين ماهه و همكاري دستگاه هاي مربوطه و همچنين نيروهاي انتظامي و امنيتي استان كشف و ضبط گرديد، كه در نوع خود در سطح استان از بزرگترين كشفيات در اين زمينه مي باشد.
جانشين ستاد مبارزه با كالا و قاچاق استان با تشريح مبحث قاچاق گفت: امروز كشور ما در خصوص مسايل فرهنگي و بهداشتي با خطر جدي روبروست، به طوريكه ورود كالاهاي قاچاق در زمينه مسايل آرايشي و بهداشتي و غذايي يك تهديد جدي و خطرناك است.
به گفته وي يك هفتم واردات قاچاق اين محصولات در دنيا به كشور ما وارد مي شود كه به اين ميزان بايد ورود اين محصولات غيربهداشتي و غيراستاندارد را از طريق زائرين كشور عربستان به كشور افزوده شود.
دشتي افزود: در حال حاضر پوشاك، كفش، ماهواره، برنج و گوشي همراه از جمله بيشترين كالاهاي قاچاق ورودي به يزد است.
وي گفت: طي 5 ماهه گذشته امسال بيش از 6 ميليارد تومان كالاي قاچاق در استان يزد كشف و ضبط شده است.

 



لاك پشت در معرض انقراض به خليج فارس بازگردانده شد

يك لاك پشت از گونه زيتوني كه در تور صيادان بوشهري گرفتار شده بود، پس از تحويل به اداره كل حفاظت محيط زيست بوشهر علامت گذاري و دوباره در ساحل رهاسازي شد.
به گزارش ايرنا روابط عمومي اداره كل حفاظت محيط زيست استان بوشهر به نقل از كارشناس مسئول دريايي اين اداره كل اعلام كرد: لاك پشت زيتوني از گونه هاي خليج فارس است كه كمتر در استان بوشهر مشاهده شده است.
طلاب افزود: استان بوشهر زيستگاه لاك پشت هايي از گونه سبز و نوك عقابي است كه گونه نوك عقابي بشدت در معرض انقراض قرار دارد و به همين علت سازمان حفاظت محيط زيست از سال 82 لاك پشت ها را علامت گذاري مي كند تا اطلاعاتي مانند تعداد آنها و چگونگي تخم گذاريشان به دست آيد.
جزاير نخيلو، ام الگرم و خاركو محل لانه گزيني و تخم گذاري لاك پشت ها در استان بوشهر هستند و لاك پشت زيتوني از جمله لاك پشت هاي در معرض انقراض است.

 



توسط رئيس پليس فرودگاه هاي كشور «قاسم سناتور» دستگير شد

رئيس پليس فرودگاههاي كشور از دستگيري قاچاقچي و توزيع كننده بين المللي مواد مخدر خبر داد.
سردار نبي الله حيدري در تشريح جزئيات اين خبر گفت: در پي افزايش حمل مواد مخدر به صورت بلع و انباري و انتقال آن به كشورهاي آسياي شرقي، تيم ويژه اي از پليس مبارزه با مواد مخدر در فرودگاه مهرآباد تحقيقات خود را براي شناسايي و دستگيري عاملان اين پرونده آغاز كرد.
رئيس پليس فرودگاههاي كشور ادامه داد: در تحقيقات صورت گرفته از متهمان دستگير شده مشخص شد كه فردي به نام «قاسم» معروف به «سناتور» با تشكيل باند و اجيركردن زنان در زمينه انتقال مواد مخدر به صورت بلع و انباري به كشورهاي آسياي جنوب شرقي و حاشيه خليج فارس فعاليت مي كند.
وي با بيان اينكه در بررسي صورت گرفته از سوابق متهم مشخص شد كه وي علاوه بر جعل اسناد، سابقه 25 فقره قاچاق مواد مخدر به خارج از كشور به شيوه بلع و انباري را داشته است، گفت: ماموران پليس فرودگاه با انجام اقدامات اطلاعاتي گسترده، مخفي گاه قاسم سناتور را شناسايي و در يك عمليات ضربتي وي را در مخفي گاهش واقع در اطراف تهران دستگير كردند.

 



اعدام دو قاچاقچي مواد مخدر در ساري

دادستان عمومي و انقلاب مركز مازندران از اعدام دو قاچاقچي مواد مخدر در محوطه زندان ساري خبر داد.
حجت الاسلام والمسلمين «اسدالله جعفري» در گفت وگو با ايرنا افزود: حكم اعدام دو تن از قاچاقچيان مواد مخدر كه به اتهام حمل، نگهداري و در معرض فروش قراردادن مجموعا چهار كيلوگرم مواد مخدر از نوع هروئين دستگير شده بودند پس از رسيدگي قضايي و تشريفات آيين دادرسي و قطعي شدن حكم سحرگاه روز شنبه در محوطه زندان ساري به اجرا درآمد.
وي اظهار داشت: همانطور كه بارها هشدار داده شده اين آينده كساني است كه با حمل و توزيع مواد مخدر سلامت و امنيت جامعه را به مخاطره مي اندازند.
دادستان عمومي و انقلاب مركز استان بيان داشت: نظام جمهوري اسلامي در مقابله با سوداگران مرگ كوتاه نخواهد آمد كه اين واقعيت با اجراي احكام صادره از محاكم محقق مي شود.

 



حوادث كوتاه از كشور

درياچه قرباني گرفت
پارس آباد مغان-خبرنگار كيهان: رئيس جمعيت هلال احمر پارس آباد از غرق شدن يك جوان 23 ساله در درياچه شهرك شهيد غفاري اين شهرستان خبر داد.
«نعمت مونسي» گفت: اين جوان در حين ماهيگيري به داخل آب سقوط كرد و به علت آشنا نبودن به فنون شنا در مقابل چشمان پسر عمويش بر اثر خفگي جان سپرد.
وي افزود: جسد اين جوان توسط تيم امدادي جمعيت هلال احمر پارس آباد و دو تن از غواصان اعزامي از اردبيل از آب گرفته شد.
ضبط 30 هزار ليتر سوخت
قزوين-فارس: معاون اجتماعي فرمانده نيروي انتظامي استان قزوين گفت: ماموران اداره مبارزه با قاچاق كالا و ارز پليس آگاهي قزوين پس از اطلاع از نگهداري سوخت قاچاق در يكي از دامداري هاي اطراف قزوين موضوع را بررسي و پس از اطمينان از صحت خبر با هماهنگي قضايي و به همراه نماينده اداره تعزيرات حكومتي از محل بازرسي كردند.
وي ادامه داد: در بازرسي ماموران از دامداري مقدار تقريبي 30 هزار ليتر گازوئيل قاچاق از يك مخزن كشف و ضبط شده و در اين خصوص نيز يك نفر دستگير شد.

 



بايكوت 50 ساله يك پرونده جنايي

افشاي نام يك قاتل سفيدپوست نژادپرست توسط نزديكان وي موجب شده تا جامعه انگليس پليس را مسئول سال ها مخفي كاري در اعمال نژادپرستانه بداند.
بنا به گزارش يك روزنامه انگليسي، افشاي مخفي كاري نژادپرستانه 50 سال پيش پليس انگليس، هم اكنون جامعه اين كشور را نسبت به پليس انگليس بدبين كرده است.به گزارش فارس به نقل از روزنامه انگليسي «ديلي تلگراف»، افشاي نام يك قاتل سفيدپوست نژادپرست توسط نزديكان وي موجب شده تا جامعه انگليس پليس را مسئول سال ها مخفي كاري در اعمال نژادپرستانه بداند.براساس اين گزارش، در سال 1959، «كلسو كاچرين» سياه پوست كه به دليل جراحت وارده در محيط كار در بيمارستان تحت درمان قرار گرفته و پس از مرخص شدن از بيمارستان به طرف خانه در حال حركت بود، در منطقه «ناتينگ هيل» مورد حمله «پاتريك ديگبي» جوان نژادپرست سفيدپوست 20 ساله انگليسي قرار گرفت و با ضربات متعدد چاقو كشته شد كه پس از آن قاتل سفيدپوست بازداشت و پس از مدت كوتاهي تبرئه شد.پليس انگليس اعلام كرده است كه در آن زمان پليس وقت مجبور به پنهان كردن موضوع بوده است، چرا كه در صورت اعدام و مجازات قاتل سفيدپوست، درگيري بزرگي ميان سفيدپوستان و سياهپوستان انگليس درمي گرفته است.
اين در حاليست كه دوستان و دختر خوانده قاتل سفيدپوست از پنهان كردن آلت قتاله در خانه توسط قاتل و عدم اظهار پشيماني و تهديد از سوي وي سخن گفته اند.بنا به اين گزارش اين روزنامه انگليسي، در پي افشاي اين مخفي كاري 50 ساله پليس انگليس، جامعه انگليس هم اكنون نسبت به پليس بدبين شده و بروز رفتارهاي نژادپرستانه از آن را كاملا محتمل مي داند.
موضوع تا حدي گسترده شده كه «راب باتلر» سخنگوي وزارت كشور انگليس از پارلمان اين كشور خواسته است تا ضمن فراخواندن شاهدان آن واقعه، براي بررسي روابط نژادپرستانه فعلي نيز كميته تحقيق تشكيل شود. پليس انگليس علاوه بر اين «استانلي كاچرين» برادر مقتول را نيز به كوتاهي در امر پيگيري قتل برادر خود و نااميدي از پيگيري پرونده متهم كرده است.
براساس اين گزارش، قاتل سفيدپوست پس از قتل كاچرين، تا سال 2007 در كمال آرامش در «هيلينگدان» به عنوان نقاش و دكوراتور زندگي مي كرد و سپس بر اثر سكته قلبي درگذشت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14