(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


دوشنبه 21 شهریور 1390- شماره 20021

مردم اردن روز پنج شنبه براي بستن سفارت اسرائيل راهپيمايي مي كنند
درخواست آنكارا از واشنگتن براي استقرار هواپيماهاي بدون سرنشين در تركيه
هزينه جنگ هاي آمريكا
بنيانگذار حزب «وحدت و آزادي»: مردم مصر براي تصرف سفارت اسرائيل از ايراني ها الگو گرفتند
القدس العربي : حادثه 11سپتامبر نفرت جهاني از آمريكا را بيشتر كرد
انقلابيون يمن مجسمه پادشاه عربستان را آتش زدند
تظاهرات ضد دولتي در يونان به خشونت كشيده شد
اعتراف رئيس جمهور و نخست وزير ايتاليا نمي توانيم بحران اقتصادي را حل كنيم
انفجار مهيب در پايگاه اشغالگران افغانستان 77 نظامي آمريكايي مجروح شدند
دادگاه مبارك در سكوت خبري برگزار شد
انقلابيون ليبي به دروازه هاي زادگاه قذافي رسيدند
بشار اسد : رسانه هاي غربي حقايق سوريه را تحريف مي كنند
رهبر جنبش متحد قومي از توطئه غرب براي تجزيه پاكستان پرده برداشت



مردم اردن روز پنج شنبه براي بستن سفارت اسرائيل راهپيمايي مي كنند

فعالان اردني مخالف عادي سازي روابط با رژيم صهيونيستي از مردم خواستند با حضور ميليوني خود در روز پنج شنبه شرايط را براي خروج سفير اسرائيل و تعطيلي اين سفارتخانه فراهم آورند.
سازمان دهندگان اين فراخوان اعلام كردند كه تجمع ميليوني مردم در كنار مسجد «الكالوتي» شكل خواهد گرفت و شركت كنندگان در آن بستن سفارت اسرائيل در امان و اخراج سفير را خواستار مي شوند.
جبهه عمل اسلامي اردن نيز از دولت اردن خواست تا ضمن تعطيلي سفارت رژيم صهيونيستي همه ديپلمات هاي صهيونيست را از امان پايتخت اين كشور را اخراج كنند.
اين درخواست پس از حمله تظاهركنندگان مصري به سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره و اخراج سفير و كارمندان سفارت اين رژيم از قاهره انجام شده است.

 



درخواست آنكارا از واشنگتن براي استقرار هواپيماهاي بدون سرنشين در تركيه

يك روزنامه آمريكايي نوشت، تركيه به دنبال استقرار هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در خاك خود است.
روزنامه واشنگتن پست به نقل از مقامات پنتاگون اعلام كرد كه دولت واشنگتن در حال بررسي درخواست آنكارا به منظور استقرار هواپيماهاي بدون سرنشين آمريكا در خاك تركيه است.
به نوشته اين روزنامه، استقرار هواپيماهاي بدون سرنشين در تركيه به تقويت روابط ديپلماتيك دو كشور منجر خواهد شد اما آمريكا را وارد درگيري تركيه با كردهاي جدايي طلب خواهد كرد.
واشنگتن پست افزود، هدف تركيه از استقرار اين هواپيماها مبارزه با شورشيان كرد در شمال عراق است.

 



هزينه جنگ هاي آمريكا

فكر مي كنيد بار اقتصادي جنگي كه آمريكا 10 سال پيش عليه «تروريسم» به راه انداخت چقدر مي تواند باشد؟
در گزارش «موسسه تحقيقات بين المللي» دانشگاه «براون» (پراويدنس، ايالت ردايلند) كه اين هزينه را محاسبه كرده است، مي خوانيم: اشغال افغانستان در سال 2001 و عراق در سال 2003، و توسعه پي درپي عمليات جنگي در پاكستان چيزي حدود 4000 ميليارد دلار هزينه داشته است! حالا، براي تصور ميزان اين رقم، كافي است بدانيم كه با توليد ناخالص داخلي حدود سه قرن گذشته افغانستان و توليد ناخالص داخلي عراق در نيم قرن گذشته برابري مي كند! تيم محققان اين مؤسسه، متشكل از 20 پژوهشگر، پيش از هر چيز مخارج نظامي مستقيم يا به عبارت ديگر، مبالغ اختصاص يافته به جنگ (حدود 2000 ميليارد دلار) كه كنگره به بودجه پنتاگون اضافه كرده، محاسبه كرده است. بايد گفت كه اين مبلغ البته در صندوق هاي دولت موجود نبوده، و بنابراين از بانك ها و نهادهاي بين المللي قرض گرفته شده و دولت فدرال را وادار كرده از جيب مردم سودهايي كلان بپردازد... يعني چيزي حدود 200 ميليارد دلار ظرف 10 سال! حالا، 74 ميليارد دلار ديگر هم در قالب كمك هاي فوق العاده پرداخت شده تا رژيم هاي روي كارآمده در عراق و افغانستان تأمين شوند.
«جنگ ضد تروريسم» علاوه بر اين بيش از 400 ميليارد دلار خرج برداشته تا «امنيت وطن» تحكيم شود. به اين مخارج هم هزينه هاي مربوط به كمك هاي مالي به نظاميان مجروح و يا معلول جنگي اضافه شده، كه تا به حال 32 ميليارد دلار رسيده است. اما، اين فقط نوك كوه يخ را تشكيل مي دهد، چرا كه كهنه سربازاني كه طالب كمك هاي مالي دولت بابت جراحات شان هستند و يا اينكه معلول شده اند، رقم شان به بيش از يك ميليون مي رسد! و محاسبه شده است كه ظرف 30 تا 40 سال بين 600 تا 1000 ميليارد دلار هزينه خواهند برد. اما، به رغم طرح هاي اعلام شده براي كاهش رقم نظاميان در افغانستان و عراق، هزينه هاي ديگري براي جنگ پيش بيني شده است: مثلا اينكه، دست كم 118 ميليارد دلار براي سال مالي 2012 به 553 ميليارد دلار بودجه پنتاگون اضافه خواهد شد.
به اين ترتيب، هزينه جنگ بسيار بيشتر از 5000 ميليارد دلار خواهد بود! نتيجه اينكه، بدهي دولت كه آمريكا قادر به بازپرداختش نيست، همين طور سود اين بدهي، مي تواند در دهه جاري به حدود 1000 ميليارد دلار برسد! و اين موضوع باعث خواهد شد تا نرخ سود افزايش پيدا كند، كه بازتابش به ويژه بر روي طبقه متوسط جامعه خواهد بود.درعوض، جنگ، صندوق هاي شركاي قراردادي پنتاگون را حسابي پر كرده است.
به عنوان مثال، شركت «هاليبرتون» طي چهارسال جنگ از يك رقم زير نيم ميليارددلاري سود به 6 ميليارد دلار و «لاكهيد مارتين» ظرف يك سال به 29 ميليارد دلار سود دست يافته اند. بايد گفت كه اين وسط شركت هاي نظامي خصوصي هم طي اين مدت معاملات خوبي نصيب شان شده است، به طوري كه در سال 2003 تعداد مزدوران شركت كننده در جنگ عراق بيشتر از نظاميان بوده است!
مؤسسه تحقيقات بين المللي از ديگر سو هزينه انساني جنگ ها را براي آمريكا بيشتر از 6 ميليون كشته و بيش از نيم ميليون معلول محاسبه مي كند. رقم غيرنظاميان كشته شده در جريان جنگ هم به 125 هزار در عراق و 50 هزار در پاكستان و افغانستان مي رسد.
اما، اين برآورد كاملا زير ارقام حقيقي قرارداد، چرا كه صدها هزار مجروح و حدود 8 ميليون آواره در زير چشمان دموكراسي هاي بزرگ كه به هدف نجات آنها راهي كشورشان شده اند، همچنان در حال مردن هستند.
روزنامه «فايننشال تايمز» هم به نقل از «سيا» مي نويسد، دولت آمريكا ماهانه 10 ميليارد دلار هزينه مي كند تا گروهي را كه تعداد اعضايش در افغانستان فقط بين 50 تا 75 نفر برآورد مي شود، از پاي درآورد. به اين ترتيب، طي 30 ماه گذشته دولت «اوباما»، واشنگتن 300 ميليارد دلار در افغانستان خرج كرده است، كه مي شود حدود 4 ميليارد دلار به ازاي هر يك از اعضاي «القاعده»! كه چنانچه اين رقم در تعداد 24 منطقه يا كشوري كه كاخ سفيد مدعي است تروريست هايي را در آنجا ديده است، ضرب كنيم مي توانيم بالاخره بفهميم به چه دليل كسري بودجه آمريكا به شكلي نجومي به بيش از 1600 ميليارد دلار براي سال مالي جاري رسيده است!
¤ سرويس خارجي كيهان

 



بنيانگذار حزب «وحدت و آزادي»: مردم مصر براي تصرف سفارت اسرائيل از ايراني ها الگو گرفتند

مردم مصر، اشغال لانه جاسوسي اسرائيل در قاهره را الگوبرداري از حركت انقلابي دانشجويان پيرو خط امام در دوران انقلاب اسلامي عنوان كردند.
بنيانگذار «حزب وحدت و آزادي» مصر درباره تصرف سفارتخانه رژيم صهيونيستي در قاهره گفت: وجود سفارت دشمن صهيونيستي در سرزمين مصر، يك لكه ننگ به شمار مي رود، چرا كه مصر سرزمين اسلام و دانشگاه الازهر است و تصرف آن، با استقبال مردم روبه رو شده است.
«سيدمحمود الجابر» در گفت وگو با فارس، با اشاره به تصرف لانه جاسوسي آمريكا توسط دانشجويان پيرو خط امام اظهار داشت: تصرف سفارت رژيم صهيونيستي در قاهره از سوي جوانان مصري، همچون تصرف لانه جاسوسي آمريكا در تهران است.
اين فعال سياسي مصر درباره وجه تشابه اقدام جوانان انقلابي ايران و مصر يادآور شد: جوانان انقلابي ايران در ابتداي انقلاب اسلامي، احساس كردند كه سفارت آمريكا، بزرگترين خطر عليه انقلاب و انقلابيون است و اين اقدام آنها، روند انقلاب در ايران را تكميل كرد.
جوانان مصري نيز در دوران معاصر احساس كردند كه سفارت اسرائيل خطر بزرگي براي انقلاب 25 ژانويه است و با تصرف آن اراده خود را به نمايش گذاشتند.
اين سياستمدار مصري با اشاره به تاثيرگذاري ملت هاي اسلامي بر يكديگر متذكر شد: در انقلاب اسلامي ايران براي نخستين بار در جهان، لانه جاسوسي آمريكا به تصرف جوانان انقلابي درآمد، پس از آن در انقلاب ملت مصر، سفارت رژيم صهيونيستي به تصرف جوانان انقلابي مصر درآمد و اكنون اين امكان وجود دارد كه در ساير كشورهاي عربي چنين رخدادي به وجود آيد.
لغو عملي پيمان كمپ ديويد
اگرچه پيمان كمپ ديويد در سال 1979 توسط دولت مصر با رژيم صهيونيستي به امضا رسيد، اما مردم مصر، هيچ گاه اين توافقنامه را نپذيرفتند.
به گزارش خبرگزاري ها، مردم مصر، آن قدر خشمگين هستند كه به كمتر از اخراج سفير اسرائيل و قطع شدن روابط با دشمن صهيونيستي قانع نمي شوند و طي روزهاي گذشته، از شوراي عالي نيروهاي مسلح خواستند به درخواست هاي مطرح شده در مورد لغو پيمان كمپ ديويد و قطع رابطه با اسرائيل پاسخ دهد.
«محمود فهمي» سفير مصر در تشكيلات خودگردان به فارس گفت: اشغال سفارت اسرائيل در قاهره، واكنش طبيعي ملت مصر در مقابل رژيم صهيونيستي است.
وي خاطرنشان كرد: ملت مصر، هيچ گاه خواهان برقراري رابطه با اسرائيل نيست و امضاي پيمان كمپ ديويد ساخته و پرداخته دولت وقت بود و اشغال سفارت اسرائيل، آن را عملا لغو كرد.
اين در حالي است كه با وجود تدابير شديد امنيتي و بازداشت هاي گسترده، جوانان انقلابي همچنان با شعله ور نگه داشتن جو ضدصهيونيستي و آمريكايي، روز شنبه در مقابل سفارت اسرائيل تجمع كرده و عليه پيمان كمپ ديويد و دخالت هاي كاخ سفيد شعارهايي را سر دادند.
اخوان المسلمين مصر نيز در بيانيه شديداللحني، مشكلات كنوني مصر را متوجه شوراي حاكم نظامي كرد و خواستار كناره گيري آنها و واگذاري قدرت به مردم شد.
بسياري از تحليلگران سياسي رژيم صهيونيستي، حمله جوانان مصري به سفارت اسرائيل و اشغال آن را لغو عملي پيمان كمپ ديويد ارزيابي كردند.
«ايهود يعاري» نامزد سابق منصب رياست سفارت اسرائيل در مصر به كانال دو تلويزيون اسرائيل گفت: ما در وضعيت بي سابقه اي از نظر تاريخي قرار داريم و دو دولت سابق متحد و دوست ما (مصر و تركيه) اكنون به دشمن ما تبديل شده اند.
«بن كابيست» از تحليلگران روزنامه صهيونيستي «معاريو» نيز تاكيد كرد: با اشغال سفارت اسرائيل در مصر، بدترين خواب ما در مورد بيداري اسلامي به وقوع پيوست و معني آن فرو ريختن ديوار پيمان كمپ ديويد به شكل عملي است.
پايگاه خبري «دبكا» وابسته به سازمان هاي جاسوسي رژيم صهيونيستي، در تحليل اتفاقات اخير عليه سفارت اسرائيل در مصر آن را آغاز قطع مناسبات دو طرف و لغو پيمان كمپ ديويد دانست.
همچنين «عمير برتز» عضو كنست (پارلمان) از حزب كار و وزير سابق جنگ رژيم صهيونيستي در واكنش به تصرف سفارت اسرائيل بركناري وزير خارجه را خواستار شد.اما با وجود انتقادات فراوان داخلي و تنفر خارجي از اسرائيل، بنيامين نتانياهو در تلاش براي جلوگيري از انزواي رژيم صهيونيستي، گفت: اسرائيل، همچنان پس از گذشت 3 دهه به توافقنامه كمپ ديويد با مصر پايبند است.
ساير رويدادها
¤ يك منبع امنيتي رژيم صهيونيستي فاش كرد؛ رئيس شوراي عالي نظامي مصر از ترس تكرار حوادث روزهاي قبل، حاضر نشد با نتانياهو نخست وزير اسرائيل تلفني صحبت كند.
¤ شوراي عالي نيروهاي مسلح، استعفاي عصام شرف نخست وزير مصر را در پي اشغال سفارت اسرائيل نپذيرفت.
¤ صدها مصري با شعار مرگ بر آمريكا در مقابل سفارت آمريكا تجمع و خواستار طرد سفيرش شدند.
¤ از بيم حملات تلافي جويانه در اطراف سفارت مصر در اسرائيل ديوار حائل ايجاد شد.
¤ تصرف لانه جاسوسي اسرائيل در قاهره، ترس و هراس صهيونيست ها از بيداري اسلامي در كشورهاي عربي را صد چندان كرده است.
¤ هاآرتص: با اوضاع موجود، تركيه، مصر و اردن را از دست خواهيم داد.
¤ اسلامگرايان مصري، حوادث چند روز اخير مصر را واكنش طبيعي مردم به رابطه كشورشان با اسرائيل دانستند.

 



القدس العربي : حادثه 11سپتامبر نفرت جهاني از آمريكا را بيشتر كرد

روزنامه «القدس العربي» در دهمين سالگرد حملات 11سپتامبر آمريكا را بزرگترين بازنده اين سناريو خواند كه باعث شد نفرت جهاني از آمريكا بيشتر شود.
«عبدالباري عطوان»، سردبير روزنامه «القدس العربي» طي مقاله اي كه به مناسبت دهمين سالگرد حملات 11سپتامبر به رشته تحرير درآورده به بررسي و تحليل اين موضوع پرداخت.
وي در اين مقاله تحليلي با عنوان «تا بن لادن ديگري نمايان نشود!» نوشت: در سالگرد حملات 11سپتامبر مي توان گفت آمريكا بزرگترين بازنده اين موضوع به شمار مي آيد، خواه اين حملات از سوي القاعده سازماندهي شده باشد، خواه از سوي خود آمريكايي ها.
«عطوان» همچنين نوشت: آمريكا به بهانه اين حملات دو جنگ ويران كننده راه اندازي كرد كه بيش از هر چيز هيمنه نظامي خود را شكست و هزينه هاي سنگين مالي بر دولت تحميل كرد.
وي با اشاره به كشته و مجروح شدن بيش از 45 هزار سرباز آمريكايي در دو جنگ عراق و افغانستان افزود: اين دو جنگ تنفر جهانيان به خصوص مسلمانان را از آمريكايي ها بيشتر كرد.
در بخش ديگري از اين مقاله مي خوانيم، لشكركشي آمريكا به منطقه جزو طرح ها و نقشه هاي آمريكا بود؛ آمريكا چند سال قبل از حملات 11سپتامبر يعني در سال 1998 طرح حمله به عراق را كشيد. در آن زمان گروهي از طرفداران رژيم صهيونيستي در آمريكا و تعدادي از نومحافظه كاران از جمله «ريچارد پرل» و «جان بولتون» اعلام كردند، عراق بايد ويران شود و اين درخواست در روزنامه هاي آمريكايي نيز منتشر شد.
سردبير «القدس العربي» در پايان نتيجه گرفت كه آمريكا در منطقه خاورميانه به سختي شكست خورد و حادثه 11سپتامبر نيز تنها «ضعيف تر و ترسوتر» شدن آمريكا را به دنبال داشت.
گفتني است، با فرارسيدن دهمين سالگرد حملات 11سپتامبر (ديروز) بسياري از شخصيت هاي سياسي و تحليلگران بين المللي از جمله «رابرت فيسك» نسبت به اين حادثه واكنش نشان داده و آن را توطئه اي از سوي كاخ سفيد دانستند. به اعتقاد اين كارشناسان، آمريكا همچنان درباره حملات 11سپتامبر دروغ مي گويد.

 



انقلابيون يمن مجسمه پادشاه عربستان را آتش زدند

انقلابيون يمن در اعتراض به حمايت عربستان سعودي از «علي عبدالله صالح» ديكتاتور يمن و دخالت هاي رياض در امور داخلي اين كشور مجسمه «عبدالله بن عبدالعزيز» شاه عربستان را به آتش كشيدند.
به گزارش شبكه خبري العالم، انقلابيون يمني براي محكوم كردن سنگ اندازي عربستان سعودي در برابر انقلاب مردمي يمن مجسمه شاه عربستان را در استان «تعز» به آتش كشيدند.
ميادين و خيابان هاي اكثر استان هاي يمن شاهد افزايش اعتراضات مردمي و تبليغاتي عليه عربستان سعودي است زيرا انقلابيون يمني مي گويند كه عربستان سعودي از رژيم عبدالله صالح حمايت و از تحقق همه اهداف انقلاب يمن جلوگيري مي كند.
تظاهرات كنندگان با سردادن شعارهاي انقلابي خواهان پايان قيمومت عربستان سعودي بر يمن شدند و هرگونه دخالت خارجي درامور داخلي كشورشان را رد كردند.
اين در حالي است كه رئيس جمهور يمن فاش كرد، عربستان و آمريكا به ارتش يمن براي مقابله با گروه هاي مسلح كمك مي كنند.
به گزارش خبرگزاري جمهوري اسلامي، علي عبدالله صالح فاش كرد كه عربستان و آمريكا به تيپ هاي وابسته به ارتش يمن كه از ماه مه گذشته (ارديبهشت) براي مقابله با انقلابيون و افراد مسلح قبايل تلاش مي كنند كمك كرده است. رئيس جمهور يمن همچنين به همكاري اطلاعاتي آمريكا با ارتش يمن اشاره كرد و مدعي شد كه آمريكا با ارتش يمن براي مقابله با تروريست ها همكاري خوبي دارد.
نيروهاي ارتش يمن چهار ماه پيش زماني كه قرار بود با نيروهاي صادق الاحمر رئيس قبيله حاشد (طرفدار انقلاب) مبارزه كنند از شهر زنگبار در استان ابين در جنوب يمن خارج شدند و كنترل شهر به دست اين قبيله افتاد.
پس از آن ارتش تلاش كرد با كمك آمريكا و عربستان اين شهر را از دست نيروهاي قبيله حاشد خارج كند و نيروهاي آمريكايي به بهانه مبارزه با القاعده شهرهاي جنوبي يمن را به شدت بمباران كردند. در نتيجه صدها يمني و طرفدار انقلاب كشته يا زخمي شدند.

 



تظاهرات ضد دولتي در يونان به خشونت كشيده شد

تظاهرات گسترده مردم يونان در اعتراض به طرح رياضت اقتصادي دولت، به درگيري و زد و خورد با پليس انجاميد.
به گزارش مهر به نقل از خبرگزاري شين هوا، دهها هزار يوناني روز شنبه در اعتراض به سياست هاي رياضت طلبانه دولت، تظاهراتي را در شهر سالونيك در شمال كشور برگزار كردند، اما اين اعتراضات پس از مدتي به درگيري با پليس ضدشورش انجاميد.
براساس اين گزارش، پليس براي متفرق كردن تظاهركنندگان، اقدام به پرتاب گاز اشك آور كرد و معترضان با سنگ و چوب به مقابله با آن برخاستند.
به گفته شاهدان عيني در تظاهرات سالونيك كه پيش از سخنراني «جرج پاپاندرئو» نخست وزير يونان درباره سياست اقتصادي صورت گرفت، پليس و نيروهاي امنيتي دست كم 95 نفر از معترضان را بازداشت و روانه زندان كرد.گزارش خبرگزاري ها حكايت از اين دارد كه دولت يونان براي برقراري نظم و امنيت در محل سخنراني نخست وزير بيش از 10 هزار تن از افراد پليس را با تجهيزات كامل مستقر كرد، اما معترضان يوناني با تجمع در مقابل نمايشگاه تجاري محل سخنراني پاپاندرئو، آن را به صحنه جنگ وگريز تبديل كردند.
مخالفان سياست هاي اقتصادي دولت، با پرتاب بطري، سنگ و چوب از ورود مدعوين به محل سخنراني جلوگيري كردند، اما پليس بسياري از تظاهركنندگان را مورد ضرب و شتم شديد قرار داد.

 



اعتراف رئيس جمهور و نخست وزير ايتاليا نمي توانيم بحران اقتصادي را حل كنيم

نخست وزير ايتاليا با اشاره به «بحران عميق اقتصادي» حاكم بر كشورش اعتراف كرد كه قادر به حل اين معضل نيست.
به گزارش ايرنا، «سيلويو برلوسكني»، نخست وزير ايتاليا ديروز در همايشي كه با حضور جمعي از طرفدارانش برگزار شد، در مورد بحران اقتصادي اين كشور سخنراني كرد.
«برلوسكني» با اشاره به وجود محدوديت هايي در قانون اساسي ايتاليا براي اجراي اصلاحات اقتصادي گفت: با وجود اين محدوديت ها حاكميت در حل «مشكلات عميق اقتصادي» ناتوان است.
نخست وزير ايتاليا همچنين حكومت اين كشور را عاملي دانست كه دست بالاترين مقام يعني شخص وي را براي حل اين بحران بسته است!
برلوسكني گفت: «واقعا در اين همه سال به طور وحشتناكي احساس ناتواني مي كردم؛ بايد اعتراف كرد كه اجراي اصلاحات اقتصادي نيز با دشواري هاي بزرگي مواجه است.»
«جورجو ناپوليتانو»، رئيس جمهور ايتاليا نيز شنبه طي سخناني به اظهارات نخست وزير صحه گذاشت. رئيس جمهور ايتاليا با «اسفبار» خواندن اوضاع اقتصادي اين كشور اظهار داشت: براي برون رفت از اين اوضاع بايد موانع زيادي را پشت سر گذاشت. وي با اشاره به بحران اقتصادي كه «كل اروپا را هدف قرار داده» تاكيد كرد: «اوضاع اقتصادي ايتاليا در مقابل بحران كنوني حاكم بر اروپا اسفبارتر است.»
اين مقام بلندپايه ايتاليا در عين حال بر اجراي رياضت هاي اقتصادي كه همواره با مخالفت گسترده رو به رو شده، تاكيد كرد.
هفته گذشته بيش از 100 شهر اين كشور اروپايي شاهد برگزاري تظاهرات اعتراضي نسبت به تصويب لايحه اقتصادي در مجلس سنا بود.
ايتاليا تصميم دارد تا سال 2013 مبلغ 5/45 ميليارد يورو از محل كاهش هزينه ها و افزايش ماليات ها براي كمك به توازن كسري بودجه تامين كند.


 



انفجار مهيب در پايگاه اشغالگران افغانستان 77 نظامي آمريكايي مجروح شدند

عمليات انتحاري همزمان با دهمين سالگرد 11 سپتامبر در مركز افغانستان، سه كشته و 89 زخمي برجاي گذاشت. 77 نفر از مجروحان نظاميان آمريكايي هستند.
به گزارش خبرگزاري ها، شنبه گذشته همزمان با دهمين سالروز واقعه 11 سپتامبر آمريكا، يك شبه نظامي وابسته به طالبان، كاميون حامل 10 تن مواد منفجره خود را به موانع ورودي پايگاه عملياتي آمريكا در استان «ميدان وردك» واقع در مركز افغانستان، كوبيد. اين تصادم و انفجار بزرگ، ديوارهاي فوق را كاملاً تخريب كرد. طبق اعلان منابع وابسته به ناتو، انفجار مذكور، جان سه نفر را گرفت كه دو تن از آنها غيرنظامي بودند. 89 نفر ديگر نيز در اين عمليات زخمي شدند. پايگاه اينترنتي «بوستو هرالد» شمار نظاميان آمريكايي مجروح اين حادثه را 77 تن ذكر كرد. بقيه مجروحان نيز نظاميان افغان هستند.
«ذبيح الله مجاهد»، سخنگوي طالبان، ضمن پذيرش مسئوليت اين عمليات، مدعي شد كه كاميون مذكور در لحظه انفجار، 10 تن مواد منفجره حمل مي كرده است. علاوه بر اظهارات ذبيح الله مجاهد، طالبان بيانيه اي را نيز در ارتباط با اين انفجار صادر و در آن اعلام كرد كه ملت افغانستان در حال حاضر قدرت زيادي يافته است و مي تواند جنگ بي پاياني را به واشنگتن تحميل كند و طالبان آمريكا را به زباله داني تاريخ خواهد فرستاد.
ماه گذشته نيز حدود 30 كماندوي آمريكايي در همين استان، به هلاكت رسيدند. اين 30 نيرو سوار هلي كوپتر «شنوك» بودند كه توسط عوامل طالبان سرنگون شدند.
خبرهاي تكميلي از افغانستان حاكي است ساعاتي پس از عمليات انتحاري در استان «ميدان وردك» در استان «پروان» نيز يك پايگاه آمريكايي دو بار هدف حمله موشكي قرار گرفت. از تلفات احتمالي اين حمله گزارشي نرسيده است.
مذاكره با دولت
به گزارش خبرگزاري فارس، يك هيئت بلندپايه از جانب «گلبدين حكمتيار» رهبر «حزب اسلامي» شنبه وارد كابل شده است. اين هيئت با مقامات دولت افغانستان براي حل اختلافات في ما بين گفت وگو كرده است.

 



دادگاه مبارك در سكوت خبري برگزار شد

دادگاه محرمانه محاكمه حسني مبارك تحت تدابير شديد امنيتي و سكوت كامل خبري در قاهره برگزار شد.
به گزارش خبرگزاري ها در اين جلسه كه به رياست قاضي «احمد رفعت» برگزار شد، علاوه بر سپهبد محمدحسين طنطاوي رئيس شوراي عالي نظامي نيروهاي مسلح از چهار تن از مسئولان بلندپايه فعلي و رژيم گذشته براي اداي شهادت دعوت به عمل آمد.
به گزارش خبرگزاري فرانسه، دادگاه محاكمه حسني مبارك رئيس جمهور مخلوع مصر، دو فرزندش جمال و علاء و وزير كشور سابق و شش تن از معاونان وي همچون جلسات گذشته در محل آكادمي پليس قاهره، تحت تدابير شديد امنيتي و به صورت محرمانه برگزار شد.
اين گزارش حاكي است، مبارك و ساير متهمان پس از انتقال به صحن دادگاه در قفس هاي آهني مخصوص خود قرار گرفتند و احمد رفعت رئيس دادگاه و برخي از وكلاي مدافع قربانيان مصري از آنها در خصوص حوادث اخير پس از پيروزي انقلاب 25 ژانويه سوالاتي پرسيدند.

 



انقلابيون ليبي به دروازه هاي زادگاه قذافي رسيدند

يك فرمانده نيروهاي انقلابي ليبي اعلام كرد كه انقلابيون اين كشور به دروازه هاي شهر زادگاه «معمر قذافي» رسيده اند.
به گزارش خبرگزاري ايسنا، در حالي كه جنگ و گريز در خيابان هاي شهر «بني وليد» ميان هواداران قذافي و نيروهاي مخالف ادامه دارد، «محمد بشير» يك فرمانده نيروهاي مخالف اعلام كرد كه انقلابيون به دروازه هاي شهر «سرت» رسيده اند وي گفت نيروهاي انقلابي حتي توانسته اند برخي مناطق در ابتداي شهر سرت را به تسلط درآورند.
شهر «سبها» نيز همچنان در دست هواداران قذافي است و به گفته انقلابيون، هيچ پيشرفتي در گفت وگوي ميان آنها و هواداران قذافي مستقر در اين شهر، حاصل نشده است.
انقلابيون ديروز همچنين، منطقه «وادي هراوه» كه در 65 كيلومتري شهر سرت قرار دارد، را به محاصره خود درآورده اند. هواداران قذافي در سرت به موشك مجهز هستند و با آن، مخالفان را هدف قرار مي دهند. هواپيماهاي ناتو نيز همچنان سرت را بمباران مي كنند.
در همين حال، «مصطفي عبدالجليل» رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي براي نخستين بار پس از سقوط قذافي شنبه با هواپيما از بنغازي وارد شهر طرابلس شد. وي در ديدار با شيوخ و مقامات طرابلس اظهار داشت: انقلابيون هنوز به طور كامل پيروز نشده اند و قذافي همچنان از پول و طلا براي شعله ور كردن آتش جنگ استفاده مي كند.
وي اظهار داشت: بايد اين واقعيت را درك كنيم كه قذافي هنوز تمام نشده است و ما بايد تمامي امكاناتمان را براي آزادسازي همه شهرهاي ليبي به كار بگيريم.
عبدالجليل خاطرنشان كرد: پس از آزادي كامل ليبي، كميته اي براي تدوين قانون اساسي تشكيل خواهد شد و اين قانون اساسي سپس در معرض همه پرسي قرار خواهد گرفت.
پيام تازه قذافي
ديكتاتور ليبي در پيام صوتي جديد خود، با تاكيد بر اينكه ساعت صفر فرا رسيده است، خطاب به مردم ليبي گفت: اگر نجنگيد، به جهنم مي رويد.
قذافي گفت: از مبارزه دست نكشيد و اگر به مبارزه ادامه ندهيد، لباس حقارت به تن كرده و به جهنم خواهيد رفت. اين پيام صوتي از ايستگاه راديويي شهر «بني وليد» پخش شده است.
خبر ديگر اينكه، نخست وزير گينه بيسائو اعلام كرد از قذافي در صورتي كه تمايل پناهنده شدن به اين كشور را داشته باشد، به گرمي استقبال مي كند!

 



در ديدار با دبيركل اتحاديه عرب
بشار اسد : رسانه هاي غربي حقايق سوريه را تحريف مي كنند

سرويس خارجي-
رئيس جمهور سوريه در ديدار با دبيركل اتحاديه عرب گفت، كشورهاي بيگانه امنيت و ثبات سوريه را هدف قرار داده اند.
بشار اسد در ديدار با نبيل العربي تاكيد كرد كه تلاش كشورهاي بيگانه و تبليغات رسانه اي آنها براي وارونه نشان دادن حقايق در راستاي ناامن كردن و از بين بردن ثبات سوريه است.
نبيل العربي نيز در اين ديدار تاكيد كرد كه اتحاديه عرب و كشورهاي عربي در راستاي طرح برقراري امنيت و ثبات در سوريه تلاش خواهند كرد و اتحاديه عرب هرگونه دخالت خارجي در امور داخلي سوريه را رد مي كند. وي در اين ديدار تمايل خود را براي كمك به سوريه در عبور از مرحله كنوني در اين كشور اعلام كرد.
از سوي ديگر، نمايندگان مخالفان در سوريه آمادگي خود را براي مذاكره و آغاز گفت وگوي ملي با دولت سوريه اعلام كردند.
هيئتي از نمايندگان مخالف در سوريه كه به مسكو سفر كرده بودند پس از بازگشت از روسيه اعلام كردند كه براي گفت وگو با دولت آمادگي دارند.
اين هيئت از روسيه خواسته بودند تا نقش فعال تري در زمينه حل بحران ايفا كند.
اين در حالي است كه مسكو نيز اعلام كرد كه تنها مردم سوريه مي توانند بدون هيچ مداخله خارجي مشكلات جامعه خود را حل و فصل كنند و نيازي به حضور بيگانگان نيست.

 



رهبر جنبش متحد قومي از توطئه غرب براي تجزيه پاكستان پرده برداشت

رهبر جنبش متحد قومي پاكستان از طرح غرب براي تجزيه اين كشور پرده برداشت.
به گزارش خبرگزاري فارس، «الطاف حسين» با ارائه اسنادي، اعلام كرد: قدرت هاي غربي در حال برنامه ريزي براي تجزيه پاكستان هستند، اما جنبش متحد قومي مصمم است كه اين توطئه را خنثي كند. الطاف حسين كه از طريق ويدئو كنفرانس در لندن با مردم پاكستان و خبرنگاران سخن مي گفت، افزود: كشوري كه بيشترين نفوذ و تاثيرگذاري را در پاكستان دارد، براي تجزيه پاكستان تلاش مي كند. رهبر جنبش متحد قومي اسم كشوري را ذكر نكرد.
اين سياستمدار پاكستاني با اشاره به اينكه جنبش متحد قومي به تنهايي نمي تواند مقابل قدرت هاي خارجي بايستد، گفت: اگر ارتش سازمان اطلاعات و جنبش متحد قومي با هم متحد شوند، ديگر هيچ ابرقدرتي نخواهد توانست به پاكستان آسيب برساند.
طي ماه هاي اخير طرفداران جنبش متحد قومي با طرفداران حزب حاكم «مردم» در شهر كراچي با هم درگير بوده اند. اين درگيري ها ده ها كشته برجاي گذاشت.

 

(صفحه(12(صفحه(6(صفحه(9(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14