(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14


سه شنبه 22 شهریور 1390- شماره 20022

يادداشت خبرنگار
برگزاري كنگره بين المللي ساخت وساز شهري در كنار گسل ها
ايران در كيهان
بهره برداري از پست 400 كيلووات شهركرد
مشاور وزير كشور: مرجع صدور مجوز سازمان هاي مردم نهاد وزارت كشور است
آغاز ثبت نام در طرح ساماندهي مشاغل خانگي در بهاباد
حفاظت از منابع طبيعي شاهرود به بخش خصوصي واگذار شد
آغاز عمليات اجرايي طرح آبرساني به سرخس از سد دوستي
مرمت پل تاريخي گرگر شوشتر با پاياني نامعلوم
نياز زندانيان جرايم غيرعمد اصفهان به كمك مالي نيكوكاران
توليد حدود 54 هزارتن رب گوجه فرنگي در گلستان
شهردار: بافت هاي فرسوده شهري از معضلات شهرضاست
انتخاب 4 تعاوني يزدي به عنوان تعاوني هاي برتر كشور
رشد 92درصدي صادرات از منطقه آزاد انزلي
بازتاب چاپ دو خبر درميان مردم گنبدكاووس
پارك تحقيقاتي جهان نما به شهرداري كرج واگذار مي شود



يادداشت خبرنگار

برگزاري همايش اداري همدان را يك روز تعطيل كرد
برگزاري همايش به نام «همايش بزرگ اداري استان» ادارات همدان را يك روز به تعطيلي كشاند.
اين همايش كه 13شهريور به ميزباني استانداري همدان در ورزشگاه انقلاب برگزار شد، معاونان استاندار، مديران كل و رؤساي ادارات و دستگاه ها و حدود 6هزار نفر از كاركنان آنها را از ساعت 30/9 صبح به ورزشگاه مذكور كشاند و عملا يك روز تعطيلي غيررسمي را به مردم تحميل كرد. اما نتيجه فوري كه از اين همايش غيرضروري حاصل شد، سخنراني يك ساعته پيريايي استاندار همدان بود كه به نظر مي رسيد حرف و خبر و حديث تازه اي نيز براي گفتن ندارد و آنچه در آن سخنراني بر زبان آورد، تكرار مكررات بود كه بارها در جلسات مختلف اعم از شوراها و كار گروه ها گزارش آنها را بيان كرده بود.
استاندار همدان در سخنراني خود در همايش مذكور برانجام كارهاي بزرگ در استان تأكيد داشت و از تشكيل كميته اي براي پيگيري انجام اين گونه كارها در استان خبرداد و جالب آنكه برپايي همايش اداري و حضور كاركنان دولت در آن را از جمله كارهاي بزرگ خود دانست.
حال سؤال اينجاست كه استاندار بزرگي كارها را با چه معيار و مقياسي اندازه گيري مي كند؟
آيا وسعت مكان برگزاري و كثرت حاضران در همايش دليل بر انجام كاربزرگي در استان است؟
در حالي كه اولا هدف از برگزاري چنين همايشي هنوز نامعلوم است و ثانياً تعطيلي بسياري از ادارات و برزمين ماندن كار مردم در همان روز و الزام به حضور 6هزار كارمند در يك گردهمايي غيرضروري چه كار بزرگي را براي استان مي تواند نويد دهد كه مردم بر آن واقف نيستند؟
به فرض كه يك هدف برپايي چنين همايشي، نمايش وحدت و ايجاد حس همدلي بين مسئولان و مديران و ادارات باشد، آيا بهتر نبود كه همايش در ساعات غيراداري برگزار مي شد تا بازتاب آن در ميان مردم به ويژه ارباب رجوع ادارات، به صورت مثبت باشد؟
به علاوه گرفتن بيش از 2ساعت وقت از حاضران در مراسم و ارايه تنها يك سخنراني يك ساعته و يك طرفه از سوي استاندار، برنامه ريزي خوبي براي يك همايش بزرگ نبود و اگر قرار به تكرار چنين همايش هايي در آينده وجود دارد بهتر است برنامه ها از حالت تك گويي و به اصطلاح دفاع يك طرفه از عملكردها خارج شود.
نكته پاياني هزينه هنگفتي است كه بر بيت المال تحميل شده است، دستمزد يك روز 6هزار نفر و حق مأموريت كارمندان شهرستان و هزينه اياب و ذهاب به مركز استان و هزينه پذيرايي نتيجه يك همايش بي حاصل است. حال چه كسي پاسخگو است؟!
همدان- خبرنگار كيهان

 



در تبريز انجام شد
برگزاري كنگره بين المللي ساخت وساز شهري در كنار گسل ها

تبريز- خبرنگار كيهان:
كنگره بين المللي ساخت وساز شهري در كنار گسل هاي زلزله، در تالار پتروشيمي تبريز، برگزار شد.
دراين كنفرانس «عليرضا نوين» شهردار تبريز با اشاره به فعال بودن گسل زلزله دراين شهر گفت: آخرين زلزله شهر در 230 سال گذشته بيش از 70 هزار كشته داشت و در صورت وقوع زلزله با توجه به وجود تاسيسات صنعتي و لوله كشي وسيع گاز در شهر، آسيب ها بسيار سنگين و شديد خواهد بود و پالايشگاه و نيز لوله كشي هاي گاز، در آن شرايط، به عنوان عوامل تهديد، عمل خواهند كرد.
احمد علي رضا بيگي استاندار آذربايجان شرقي نيز، با تاكيد بر استمرار سياست سرمايه گذاري دولت در ارتقا امنيت خانه هاي مردم در روستاها و شهرها و با تاكيد بر نياز اصولي و اساسي كشور به توسعه پايدار گفت: متاسفانه استقرار و ساخت وسازها در باغميشه تبريز و دره هاي حاشيه آن، علاوه بر خطرات ناشي از زلزله، خطر سيل را نيز مطرح كرده و افزايش داده است.
در نشست تبريز، رفتار سازه هاي احداثي بر روي گسل هاي فعال، لرزه شناسي همزماني، ريز پهنه بندي لرزه اي تبريز، آيين نامه هاي طراحي ژئوتكنيك، پايداري شيب ها با تاكيد بر منطقه تبريز، پل ها، سدها، تاسيسات زيربنايي، برج ها و سازه هاي عظيم.
رفتارسنجي ايمني سازه ها، رفتار لرزه اي بتني در تبريز، كنترل سازه اي، ريسك و مديريت بحران، آمادگي و آموزش در مواجهه با خطرات زلزله، كاهش آسيب هاي ناشي از زمين لرزه، برنامه ريزي اراضي درحال توسعه مجاور يا بر روي گسل هاي فعال، آثار و نشانه هاي زمين لرزه هاي اخير، نوسازي و ترميم ساختمان هاي تاريخي تبريز و ديگر موارد مرتبط با كنفرانس، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 



ايران در كيهان

پرداخت تسهيلات
خواف- خبرنگار كيهان: فرماندار خواف گفت: 213 ميليارد ريال تسهيلات اشتغال و ازدواج از طريق صندوق مهر امام رضا(ع) به متقاضيان در اين شهر پرداخت شده است. وي افزود: تاكنون 12 نوبت سهام عدالت بين 87 هزار و 509 نفر شهروندان توزيع شده است.
كمك به قحطي زدگان سومالي
اروميه- خبرنگار كيهان: معاون مشاركت هاي مردمي كميته امداد امام خميني استان آذربايجان غربي گفت: مردم نوعدوست اين استان با مراجعه به پايگاه هاي كميته امداد 700 ميليون ريال به قحطي زدگان سومالي كمك كرده اند.
نيكخو افزود: در راستاي امدادرساني به مردم قحطي زده سومالي، كميته امداد استان از نيمه دوم ماه مبارك رمضان پايگاه هاي جمع آوري كمك هاي مردمي را در سطح شهرهاي استان راه اندازي كرده كه اين پايگاه ها آماده دريافت كمك هاي مردم خير است.
احداث درياچه
اسفراين- خبرنگار كيهان: فرماندار اسفراين گفت: درياچه اي در حاشيه رودخانه اسفراين با اعتباري بالغ بر دو ميليارد ريال احداث و با شروع سال تحصيلي جديد دانشكده علوم پزشكي اين شهر افتتاح مي شود و 20 دانشجو در آن مشغول تحصيل خواهند شد.
تعاون عامل بازدارنده رانت خواري
سرخس- خبرنگار كيهان: فرماندار سرخس در جمع مديران عامل تعاوني هاي اين شهرستان گفت: فرهنگ تعاون جلوي رانت خواري و كسب ثروت هاي باد آورده را مي گيرد. عليرضا گلستاني افزود: فرهنگ تعاون همبستگي ملت را زياد كرده و بيكاري را كاهش داده و جلو نابساماني هاي اقتصادي را مي گيرد.
فعاليت 730 پايگاه
يزد- خبرنگار كيهان: رئيس اداره امور تربيتي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد گفت: برنامه هاي اوقات فراغت در كانون هاي فرهنگي و تربيتي تحت عنوان كانون هاي فرهنگي اجتماعي محله و مدارس قرآني، كانون هاي ورزشي و طرح هجرت 3 به اجرا درآمده است. محمدحسين انتظاري اظهار داشت: كلاس هاي آموزشي فرهنگي و تربيتي شامل كلاس هاي قرآني، ورزشي، مهارت آموزي، رايانه، مهدويت، بصيرت افزايي، خطاطي و نقاشي با شركت 63 هزار و 600 دانش آموز در 730 پايگاه فعال استاني برگزار شده است.
وي يادآور شد: علاوه بر كلاس هاي ذكر شده تعداد 5 هزار و 400 دانش آموز به اردوهاي خارج استان و 20 هزار و 600 دانش آموز نيز به اردوهاي درون استاني اعزام شدند.
19 هزار واحد مسكوني
¤ استاندار يزد در جريان بازديد از طرح هاي مسكن مهر فاطميه يزد گفت: در اين استان 19 هزار واحد مسكن مهر در حال ساخت است كه 7 هزار واحد آن در شهرستان يزد واقع شده است.
محمدرضا فلاح زاده اظهار اميدواري كرد: تا پايان فصل پائيز تعداد قابل توجهي از اين واحدهاي مسكوني به بهره برداري برسد.
وي ضمن اشاره به اجراي كامل تعهدات دولت در طرح هاي مسكن مهر از اعطاي وام تا مبلغ 220 ميليون ريال به ازاي هر واحد مسكوني خبر داد.
بهره برداري از مجتمع فرهنگي
هويزه- خبرنگار كيهان: طي مراسمي با حضور وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي مجتمع فرهنگي و هنري اداره ارشاد اسلامي شهرستان هويزه افتتاح شد. در اين مراسم وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي با اشاره به مقاومت مردم هويزه در برابر ارتش بعث عراق در دوران دفاع مقدس گفت: هنرمندان بايد قدر هويزه را بدانند و ضرورت دارد آنان اهتمام ويژه اي به گنجينه ايثارگري هاي دوران دفاع مقدس داشته باشند.
توزيع حواله خريد
گنبدكاووس- خبرنگار كيهان: رئيس گروه انجمن اوليا و مربيان اداره كل آموزش و پرورش گلستان در جلسه شوراي انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش شهرستان گنبدكاووس گفت: مبلغ يك ميليارد و 600 ميليون ريال در اختيار كارشناسي انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش شهرستان هاي استان جهت كمك به دانش آموزان نيازمند قرار گرفته است.
وي افزود: كارشناسي انجمن اوليا و مربيان هر اداره مي تواند در قالب تهيه حواله هاي خريد لباس، كيف و كفش و لوازم التحرير و در آستانه سال تحصيلي جديد به دانش آموزان نيازمند كمك كنند.
نبي الله آخوندي مدير آموزش و پرورش گنبدكاووس نيز با بيان اينكه از مبلغ اختصاص يافته جهت كمك به دانش آموزان نيازمند، 235 ميليون ريال به كارشناسي انجمن اوليا و مربيان آموزش و پرورش اين شهرستان اختصاص يافته است. افزود: كارشناسي انجمن اوليا و مربيان اين مديريت نيز حواله هاي 150 و 200 هزار ريالي خريد لباس و كيف و كفش تهيه كرده و آن را بين دانش آموزان نيازمند توزيع كرده است.
نياز مسكن مهر به مدرسه
¤ مدير آموزش و پرورش شهرستان گنبدكاووس افزود: هر 200 واحد مسكن مهر نياز به ساخت يك واحد آموزشي دارد، تا فرزندان ساكنين در اين واحدها، پس از استقرار با مشكل كمبود مدرسه مواجه نشوند.
«نبي الله آخوندي» با اعلام اينكه در ساخت واحدهاي مسكن مهر گنبدكاووس به اين امر مهم توجه نشده است، افزود: هم اكنون خانواده هايي كه در واحدهاي آماده شده مسكن مهر مستقر شده اند، با اين مشكل روبرو هستند.
بناهاي مسكن مهر در شهر گنبدكاووس، در سه نقطه اين شهر ساخته شده و يا در حال ساخت هستند، كه همه آنها در حاشيه شهر قرار داشته و مدارس روستاهاي مجاور اين بناها ظرفيت ثبت نام فرزندان ساكنين اين واحدها را ندارد.
برپايي جشن پايان بيسوادي
¤ معاون سياسي اجتماعي فرماندار گنبدكاووس در نشست كميته راهبردي سوادآموزي اين شهرستان گفت: تا دو سال آينده جشن پايان بيسوادي در روستاهاي گنبدكاووس برگزار مي شود.
محمدتقي قزل سفلي بر فرهنگ سازي در خصوص سوادآموزي براي برگزاري جشن پايان بيسوادي در موعد مقرر و بر تلاش دهياران و شوراهاي اسلامي روستا در برگزاري همايش درخصوص گسترش سوادآموزي براي رفع بيسوادي در روستاها تاكيد كرد.
منوچهر سوسرايي رئيس نهضت سوادآموزي شهرستان گنبدكاووس نيز در اين جلسه گفت: ميزان درصد باسوادي در شهرستان گنبد كاووس به ميزان 8/96 درصد است.
احداث آزمايشگاه
¤ عمليات اجرايي احداث ساختمان آزمايشگاه مركزي شبكه بهداشت و درمان شهرستان كلاله طي مراسم خاصي با حضور مسئولان بهداشت و درمان استان گلستان و شهرستان با زيربناي 600 مترمربع در زميني به مساحت 1200 مترمربع و با اعتباري بالغ بر 2 ميليارد و 500 ميليون ريال آغاز شد.در ساختمان جديد آزمايشگاه مركزي واحدها و بخش هايي شامل بيوشيميايي، هورمون شناسي، كشت مواد، انگل شناسي، قارچ شناسي، سل، تست مرفين، آزمايش هاي مشكوك به سل، مالاريا و التور، تالاسمي، واحدهاي مجزا براي خونگيري و آزمايش هاي مختلف آقايان و خانم ها، همچنين نمونه گيري هاي مورد نظر از بيماران هدف و مادران باردار و... پيش بيني شده است.






شركت دانش آموزان در جشنواره
¤ مدير كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان كلاله، با بيان اينكه در بخش مسابقه جشنواره رضوي اعضاي مراكز كانون از اول تابستان تا امروز جريان داشت، گفت: آثار 100 نفر از دختران و پسران عضو كانون شهرستان كلاله در موضوع هاي نشريه ديواري، يك حديث يك تصوير، پيامك، تحقيق و پژوهش، ادبيات كودكان و نوجوانان، قصه گويي، انيميشن و نامه اي به امام رضا(ع)، براي شركت در جشنواره سراسري رضوي انتخاب شدند.
«زينب سنچولي» افزود: نتايج اين مسابقات تا پايان شهريورماه جاري اعلام مي شود.
وي همچنين از برگزاري مسابقه مقاله نويسي تحت عنوان هاي مهد پايداري و موج بيداري خبر داد و اعلام كرد: در اين مسابقه نيز مقالات 60 نفر از دختران و پسران عضو كانون كلاله انتخاب و به رقابت هاي سراسري راه يافتند.

ثبت الكترونيكي اسناد
¤ رئيس اداره ثبت احوال گنبدكاووس گفت: تمامي اسناد شناسنامه اي موجود در اين اداره، از سال 1305 تاكنون اسكن مي شوند.
علي عادي گفت: تعداد اسناد موجود در اين اداره بيش از 500 هزار سند است كه همه آنان به مرور وارد سيستم مي شوند. رئيس اداره ثبت احوال گنبدكاووس افزود: اين طرح از دو ماه پيش آغاز شده و اميدواريم تا پايان سال جاري به اتمام برسد.
به گفته وي، سرويس دهي مناسب در كمترين زمان ممكن به مراجعين، دسترسي آسان به اسناد شناسنامه اي مردم از جمله مزاياي اين طرح مي باشد.

برگزاري نمايشگاه پاييزه
¤ نمايشگاه عرضه مستقيم كالا (فروش پاييزه)- گنبدكاووس با حضور مسئولان استاني و شهرستاني افتتاح شد.
«خليل رجبلي» رئيس اداره بازرگاني شهرستان گنبدكاووس گفت: اين نمايشگاه با همكاري اداره تعاون استان گلستان به منظور كاهش قيمت و تنظيم بازار كالاهاي پرمصرف در آستانه بازگشايي مدارس داير شده است كه لوازم التحرير، كيف و كفش، خشكبار، مواد لبني و پروتئيني، خشكبار، پوشاك و... با 20 درصد زير قيمت بازار عرضه مي شود.

بهره برداري از پروژه هاي مخابراتي
بابل- خبرنگار كيهان: 30 پروژه مخابراتي در مازندران به بهره برداري رسيد. اين پروژه ها شامل بخش هاي تلفن ثابت، همراه، ديتا و سامانه جديد هشت ستاره با هزينه اي بالغ بر 870 ميليارد ريال است كه در سطح مازندران مورد بهره برداري قرار گرفت.

 



بهره برداري از پست 400 كيلووات شهركرد

شهركرد- خبرنگاركيهان:
طي مراسمي توسعه پست 400 كيلوولت شهركرد با سرمايه گذاري بيش از 70 ميليارد ريال افتتاح و به بهره برداري رسيد.
دراين مراسم مديرعامل شركت توزيع برق استان چهارمحال و بختياري طي سخناني گفت: در حال حاضر پست 400 كيلو ولت شهركرد با ظرفيت 300مگاولت آمپر در استان به بهره برداري رسيد.
مهندس رحمت الله حماميان با بيان اينكه طرح افزايش ظرفيت اسمي پست به 450 مگاولت آمپر با پيشرفت فيزيكي 85 درصد به مرحله بهره برداري رسيد افزود: با افزايش اين پست قابليت اطمينان شبكه برق رساني افزايش يافته و برق متقاضيان صنعتي و خانگي در مناطق مختلف استان چهارمحال و بختياري تأمين مي شود.

 



مشاور وزير كشور: مرجع صدور مجوز سازمان هاي مردم نهاد وزارت كشور است

همدان- خبرنگار كيهان:
مشاور وزير و معاون امور سازمان هاي مردم نهاد مركز اجتماعي وزارت كشور گفت: تنها مرجع صدور مجوز فعاليت براي سازمان هاي مردم نهاد طبق قانون جديد وزارت كشور است.
دكتر داوود اميني در اولين همايش سازمان هاي مردم نهاد استان همدان افزود: بررسي طرح ساماندهي و حمايت از تشكل هاي مردم نهاد كه توسط مجلس شوراي اسلامي تهيه شده و موادي از آن نيز به تصويب رسيده، ادامه دارد و طبق ماده 43 قانون جديد صدور مجوز فعاليت فقط با تأييد وزارت كشور خواهد بود. همچنين واگذاري تصدي گري بخش دولتي به سازمان هاي مردم نهاد مطابق با حوزه هاي تخصصي آنها در قانون جديد گنجانده شده كه مي تواند باعث تقويت اين تشكل ها شود.
وي افزود: طرح مذكور پس از تصويب موادي از آن در صحن علني مجلس، جهت بررسي بيشتر به كميسيون اجتماعي ارجاع داده شده تا با دقت زياد و نيز اخذ نظر و پيشنهادات سازمان هاي مردم نهاد كشور بقيه مواد آن تدوين شود كه تاكنون تشكل ها در 27 محور نظرات خود را ارايه داده اند.
وي خاطرنشان ساخت: پس از تصويب نهايي طرح در مجلس كه قول آن در فصل پاييز داده شده، سازمان هاي مردم نهاد مي توانند جايگاه قانوني و مطالبات خود را از دستگاه ها بخواهند.

 



آغاز ثبت نام در طرح ساماندهي مشاغل خانگي در بهاباد

يزد- خبرنگاركيهان:
ثبت نام از متقاضيان طرح ساماندهي مشاغل خانگي در بهاباد آغاز شد.
مسئول نمايندگي ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري شهرستان بهاباد ضمن اعلام اين خبر افزود: از جمله فوايد اين نوع كسب و كار در منزل به ايجاد مزاياي بسياري براي شاغلين آن از جمله ايجاد توازن بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنان، حذف هزينه هاي مربوط به اجاره كارگاه، و اياب و ذهاب و نيز افزايش درآمد خانواده، ايجاد توازن بين مسئوليت خانوادگي زنان و اشتغال آنان نيز افزايش درآمد خانواده... اشاره كرد.
جماليان همچنين افزود: با تشكيل اين ستاد و اطلاع رساني در اين زمينه ثبت نام متقاضيان از اوايل مردادماه سال جاري در اين شهرستان آغاز شده و كماكان ادامه دارد.
وي با اشاره به استقبال نسبتاً خوب مردم اين شهرستان اظهار داشت: پيش بيني مي شود با اطلاع رساني و تبليغات گسترده و بهتر، استقبال مردمي چندين برابر شود.
جماليان خاطرنشان كرد: اجرايي شدن اين طرح علاوه بر فوايد مذكور در احيا و گسترش بسياري از صنايع دستي شامل گيوه بافي، گيوه چيني، كاربافي، چادر شب بافي و.... كه در گذشته اي نه چندان دور در اين شهرستان رواج داشته اما اكنون به دست فراموشي سپرده شده نقش بسزايي خواهد داشت.
وي با اشاره به اينكه اين شهرستان فاقد مركز آموزش فني و حرفه اي مي باشد، يادآور شد: از متقاضيان علاقمند به شركت در اين طرح كه داراي اين مدرك نمي باشند، آزمون عملي گرفته خواهد شد.

 



حفاظت از منابع طبيعي شاهرود به بخش خصوصي واگذار شد

شاهرود - خبرنگاركيهان:
رئيس اداره منابع طبيعي و آبخيزداري شاهرود گفت: حفاظت بخشي از حوزه استحفاظي منابع طبيعي اين شهرستان به بخش خصوصي محول شده است.
مجيد زماني افزود: با توجه به كمبود نيرو و بازنشسته شدن تعدادي از قرقبانان، مراقبت و نگهداري بخشي از حوزه استحفاظي منابع طبيعي شهرستان شاهرود با اعتباري معادل 160ميليون ريال به صورت موقت و با انعقاد هفت فقره قرار داد به پيمانكاران بخش خصوصي واگذار شده است.
وي گفت: با توجه به وسعت پنج ميليون هكتاري عرصه هاي طبيعي شهرستان شاهرود اداره منابع طبيعي و آبخيزداري به تنهايي قادر به انجام حفاظت از عرصه هاي جنگلي نيست و مي بايست مردم هر منطقه خود به عنوان ضابط و حافظ منابع طبيعي درحفظ واحياي آن كوشا باشند.

 



آغاز عمليات اجرايي طرح آبرساني به سرخس از سد دوستي

سرخس-خبرنگاركيهان:
با حضور مسئولان محلي و استاني عمليات اجرايي طرح آبرساني به سرخس از سد دوستي آغاز شد.
مديرعامل شركت آب منطقه اي خراسان رضوي در مراسم آغاز عمليات اجرايي طرح آبرساني از سد دوستي به سرخس با بيان اينكه كه 70 درصد نياز آب شرب شهر مشهد از اين منبع عظيم لايزال الهي تامين مي شود اظهار داشت: بيش از 80 ميليون متر مكعب آب كشاورزي درسال آبي 89-90 در سرخس توزيع شده است و امروز شاهد كلنگ زني آبرساني ازسد دوستي به شهرستان سرخس به ميزان 5ميليون متر مكعب براي شرب و 1/8 ميليون متر مكعب براي صنعت درسال هستيم كه بركات زيادي را به دنبال خواهد داشت.
محمدحسين جعفري افزود: پروژه انتقال آب به شهر سرخس حدود 79 كيلومتر خط انتقال و احداث يك تصفيه خانه در پاياب سد دوستي مي باشد كه قطعه اول آن به طول 30كيلومتر مي باشد كه لوله هاي 5 كيلومتر آن به محل حمل شده و لوله گذاري 2كيلومتر آن هم اكنون درمحل پروژه صورت گرفته است.
وي اظهار اميدواري كرد: با حمايت هاي نماينده و فرماندار شاهد پيشرفت اين پروژه باشيم. وي تصريح كرد: اين پروژه دست كم بالغ بر 308 ميليارد ريال اعتبار نياز دارد تا در برنامه زمان بندي در اسفند 1393 به اتمام برسد.

 



مرمت پل تاريخي گرگر شوشتر با پاياني نامعلوم

در بهمن ماه سال گذشته پل تاريخي گرگر شهرستان شوشتر ريزش كرد، طوري كه عبور و مرور وسايل نقليه از روي اين پل به كلي ممنوع و به دستور مسئولان شهري اين پل به طور كلي مسدود شد. مسئولان وقت فرمانداري و ميراث فرهنگي شهرستان قول مساعد دادند تا نوروز 90مرمت و بازسازي اين پل به اتمام مي رسد؛ ولي هم اكنون پس از گذشت حدود 6 ماه مرمت و بازسازي اين پل به اتمام نرسيده است و طرح به صورت لاك پشتي در حال انجام است. مردم شوشتر و گردشگران منتظرند تا بدانند در چه تاريخ و در چه سالي مرمت اين پل به اتمام مي رسد.
گل افشان- خبرنگار كيهان

 



نياز زندانيان جرايم غيرعمد اصفهان به كمك مالي نيكوكاران

اصفهان- خبرنگار كيهان:
502 زنداني جرايم غيرعمد زندان هاي استان اصفهان براي آزادي خود به 720 ميليارد ريال كمك مالي نيازمند هستند.
مديرعامل ستاد ديه استان اصفهان با اعلام اين خبر گفت: هم اكنون 502 زنداني جرايم غيرعمد در زندان هاي استان اصفهان وجود دارند كه تعداد 99 نفر از اين افراد محكوم به پرداخت ديه هستند.
مجيد گلسرخي تعداد محكومان صدور چك بلامحل استان اصفهان را 256 نفر اعلام كرد و اظهار داشت: تعداد 147 نفر از زندانيان جرايم غيرعمد نيز به خاطر ناتواني در پرداخت مهريه و نفقه در زندان به سر مي برند.
وي افزود:محكومان پرداخت ديه 56 ميليارد، صدور چك بلامحل 483 ميليارد و مهريه و نفقه 181 ميليارد ريال بدهي دارند.
گلسرخي با اشاره به آزادي 268 زنداني جرايم غيرعمد استان اصفهان درسال گذشته با كمك نيكوكاران، اضافه كرد: اين تعداد زنداني با هزينه اي بالغ بر 962 ميليون و 60 هزار تومان آزاد شدند كه 115 ميليون و 60 هزار تومان آن از سوي ستاد به صورت وام و 847 ميليون تومان از سوي خيران به صورت بلاعوض پرداخت شد.

 



توليد حدود 54 هزارتن رب گوجه فرنگي در گلستان

گرگان- خبرنگاركيهان:
مدير صنايع كشاورزي سازمان جهاد كشاورزي گلستان از توليد حدود 54هزارتن رب گوجه فرنگي در استان خبرداد.
مهندس محمدتقي جهانشاهي گفت: رب گوجه فرنگي توليدي استان گلستان كه بسيار خوش طعم و مطبوع مي باشد عمدتاً در داخل كشور مصرف و بخشي از آن هم به خارج از كشور از جمله عراق- آسياي ميانه و روسيه، اروپا و كشورهاي حاشيه خليج فارس صادر مي شود.
وي افزود: در استان گلستان تعداد 13 واحد صنعتي فرآوري رب گوجه فرنگي وجود دارد كه 12واحد آن فعال و يك واحد آن در حال حاضر تعطيل است كه ميزان مواد اوليه مورد نياز (گوجه فرنگي) كارخانه هاي استان مطابق ظرفيت اسمي سالانه حدود 280 هزارتن مي باشد كه از آن حدود 54هزارتن رب گوجه فرنگي بدست مي آيد كه بخش عمده آن از داخل استان ومابقي از استان هاي مجاور از جمله خراسان شمالي و سمنان تأمين مي شود.
وي خاطرنشان كرد: ميزان صادرات رب گوجه فرنگي استان گلستان در سال 1389 بالغ بر 14هزارتن بوده كه بيش از 18ميليون دلار براي كشور ارزآوري داشته است.

 



شهردار: بافت هاي فرسوده شهري از معضلات شهرضاست

شهرضا -خبرنگاركيهان:
شهردار شهرضا گفت: بافت هاي فرسوده شهري يكي از معضلات حوزه شهري اين شهرستان است.
شهريار خان احمدي افزود: درگذشته سازماني با عنوان سازمان بازسازي و بهسازي بافت قديمي در شهرضا فعال بود كه به مرور زمان منحل شد و درحال حاضر در صدد احياي مجدد اين نهاد با هدف رسيدگي به وضعيت بافت هاي فرسوده شهري هستيم.وي از افتتاح پايانه مسافربري شرق شهرضا درايام دهه فجر امسال خبر داد وگفت: اين طرح مدت 10 سال است كه درحال ساخت است.
شهردار شهرضا گفت: يكي از مسائلي كه درحال حاضر شهرداري شهرضا با آن روبه روست عدم رشد يكپارچه نقاط مختلف شهري است به گونه اي كه خدمات شهرداري در دوران گذشته به طوريكسان درتمامي نقاط شهري اجرايي نشده و در برخي مناطق نارسايي هايي را به وضوح شاهد هستيم و اميدواريم با برنامه ريزي صورت گرفته اين مشكلات رفع شود.

 



انتخاب 4 تعاوني يزدي به عنوان تعاوني هاي برتر كشور

يزد-خبرنگاركيهان:
چهار تعاوني از استان يزد به عنوان تعاونيها برتر ملي دركشور انتخاب شدند.
مديركل تعاون استان يزد با اعلام اين خبر گفت: از اين تعاوني ها درجشنواره تجليل از تعاوني ها برتر كشور با حضور رئيس جمهور تجليل مي شود.
امرالله فلاح زاده با بيان اينكه از اين استان 140 تعاوني براي حضور در اين جشنواره اعلام آمادگي كرده بودند؛ اظهار داشت: از اين تعداد 14تعاوني برتر انتخاب و چهار مورد هم برتر ملي برگزيده شدند.
وي از افتتاح 90 پروژه تعاوني درهفته تعاون دراين استان خبر داد و افزود: 895 نفر عضو اين پروژه ها و براي 497 نفر اشتغال ايجاد كرده است.مديركل تعاون استان يزد سرمايه گذاري اين پروژه ها 10 ميليارد و 800 ميليون تومان بيان كرد و افزود: بيشترين پروژه هاي ياد شده درشهرستانهاي طبس، اردكان و مهريز است.

 



رشد 92درصدي صادرات از منطقه آزاد انزلي

رشت-خبرنگار كيهان:
مدير عامل سازمان منطقه آزاد انزلي از رشد 92درصدي ارزش صادرات غيرنفتي از طريق اين منطقه در سال جاري خبر داد.
عليرضا بهمني ارزش كالاهاي ترانزيت خارجي از منطقه آزاد انزلي در 4 ماهه نخست سال جاري را افزون بر 150 ميليون دلار دانست و گفت: اين ميزان نسبت به مدت مشابه در سال گذشته بالغ بر 60/15درصد رشد داشته است.
به گفته وي ميزان صادرات غيرنفتي از مسير منطقه آزاد انزلي نيز در مدت زمان مذكور به حدود 33 ميليون دلار رسيده كه اين ميزان در 4 ماهه سال 89 تنها 17ميليون دلار بود.
رئيس هيئت مديره سازمان منطقه آزاد انزلي در ادامه عمده ترين محصولات صادراتي از منطقه آزاد انزلي را محصولات نباتي، نساجي، صنايع غذايي، فلزات معمولي و اجناس پلاستيكي و صنايع شيميايي دانست كه به صورت زميني و دريايي از گمركات گيلان به كشورهاي روسيه، جمهوري آذربايجان، گرجستان، عراق و تركيه صادر شده است.


 



بازتاب چاپ دو خبر درميان مردم گنبدكاووس

گنبدكاووس -خبرنگاركيهان:
انتشار دو خبر در روزنامه كيهان مبني بر عملياتي شدن احداث راه آهن درگنبدكاووس موجي از خوشحالي درميان مردم اين شهرستان به همراه داشت.
مردم گنبدكاووس درپي چاپ دو خبر، اظهارات وزير و معاون وزير راه و شهرسازي مبني بر عملياتي شدن احداث راه آهن درگنبدكاووس، در صفحه 13 روزنامه كيهان ضمن تماس تلفني با دفتر كيهان و مراجعه حضوري ، از تلاش مسئولان شهرستاني و تصميمات وزارت راه و شهرسازي مبني برچگونگي احداث راه آهن گرگان - گنبدكاووس - اينچه برون و پيگيري هاي خبرنگار كيهان با چاپ مطالب و مقاله هاي مختلف در طول سال هاي گذشته تاكنون خواستار پيگيري اين اتفاق مهم شدند تا پس از ساليان طولاني انتظار، شاهد حركت قطار از اين منطقه به مناطق مختلف كشور بويژه مشهد مقدس باشند،تقدير كردند.
مردم گنبدكاووس دراظهارات خود گفتند: با توجه به شايعات لغو احداث راه آهن درگنبد، ياس و نااميدي درچهره مردم به وضوح مشاهده مي شد. نوعي بي اعتمادي دربين مردم ايجاد شده بود و هوچي گري هاي عده اي فرصت طلب موجب شده بود كه مردم به عملكرد دولت دهم با شك و شبهه بنگرند.
عده اي ديگر نيز درسخنان خود مي گفتند: چگونه مي شود كه كلنگ احداث اين خط آهن توسط رئيس مجلس شوراي اسلامي با حضور وزير وقت راه و ترابري، مسئولان استاني و محلي به زمين زده شود و عمليات اجرايي آن توسط وزير محترم راه و شهرسازي آغاز شود، ولي پس از گذشت 3روز به ناگاه دستگاه هاي عملياتي راكد شوند و بگويند همه چيز لغو شد!!! قبول اين مطلب براي مردم گنبد بسيار سخت و ناگوار بود،هرچند مردم گنبدكاووس اين گونه شيطنت ها را از سال ها پيش تا حال تشخيص داده و پيش بيني كرده بودند ولي ضمن نگراني و پيگيري اين مهم صبر را نيز پيشه خود كرده بودند.
قابل ذكر است در روزنامه كيهان مورخ يكشنبه 9 مرداد صفحه 13 اظهارات وزير محترم راه و شهرسازي مبني بر اينكه راه آهن ترانزيتي گرگان - گنبدكاووس-اينچه برون عملياتي مي شود و مجددا درمورخ دوشنبه 14 شهريور ص 13اظهارات معاون وزير راه و شهرسازي و مديرعامل شركت ساخت و توسعه زير بناهاي حمل و نقل مبني بر راه آهن گنبدكاووس - اينچه برون نيمه دوم سال اجرايي مي شود، چاپ شده بود.

 



پارك تحقيقاتي جهان نما به شهرداري كرج واگذار مي شود

كرج - خبرنگاركيهان:
پارك تحقيقاتي جهان نما واقع در منطقه كلاك كرج به زودي به شهرداري كرج واگذار مي شود.
فرماندار كرج با اعلام اين خبر گفت: اين پارك با داشتن 170 هكتار فضاي سبز به عنوان يكي از سرمايه هاي منابع طبيعي استان البرز به شمار مي آيد، اما درچند سال اخير با قطع بسياري از درختان اين پارك و همچنين قطع آب پارك كه اخيراً پيش آمده وضعيت مناسبي براي آينده پارك جهان نما پيش بيني نمي شود.
مهدي ايران نژاد افزود: با بررسي هاي انجام شده و در مذاكراتي كه بين منابع طبيعي استان البرز و شهرداري مركزي كرج اعلام شد؛ مقرر شده جلسه نهايي ساماندهي اين پارك برگزار تا نگهداري از آن از اين پس به شهرداري كرج واگذار شود.
فرماندار كرج خاطرنشان كرد: تاكنون شهرداري كرج 85 ميليون تومان براي اين پارك اختصاص داده است كه بيش از نيمي از آن صرف بدهي منابع طبيعي كرج به سازمان آب شهرستان شده است.
ايران نژاد بيان كرد: تلاش مي شود با واگذاري پارك تحقيقاتي جهان نما به شهرداري و پرداخت بدهي آن به سازمان آب هرچه سريع تر آب قطع شده اين پارك وصل شود.

 

(صفحه(12(صفحه(10(صفحه(6(صفحه(7(صفحه(8(صفحه(15(صفحه(11(صفحه(5(صفحه(16(صفحه(13(صفحه(4(صفحه (2.3.14